Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wielrenners zijn vatbaarder voor ziektes omdat ze zo op de grens van hun gezondheid werken. Geen gram te veel, voortdurend op de max van hun mogelijkheden presteren. Daardoor kunnen zaken als Covid die voor veel mensen weinig echte gevolgen hebben voor hen sneller escaleren. En dat proberen ze zo te voorkomen.

Heel veel wielrenners hebben 'problemen' met hun longen.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-05-2023 08:57 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:20
tweakmember schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:32:
[...]

ik hoor er momenteel niks meer over in het nieuws maar voor zover ik heb begrepen is corona vandaag de dag nog steeds onder ons right? Heeft deze variant (wat dat ook mogen zijn) een minder schadelijk impact op ongevaccineerde 60 plussers dan de vorige die zijn geweest?
Het is zeker nog wel onder ons. Af en toe zijn er nog nog steeds (soms voorheen kerngezonde) mensen die ernstig ziek in het ziekenhuis liggen (op de afdeling dan wel de IC). Maar de aantallen zijn gelukkig heel anders.
Waar ik in het najaar van 2021 nog tientallen mensen ernstig ziek naar het ziekenhuis stuurde is dat nu bijna op een hand te tellen. Destijds deden we ook regelmatig hele middagen alleen maar visites van deur tot deur bij mensen die thuis heel ziek aan het zuurstof lagen, of ook soms terminaal waren. Maar die tijd is gelukkig voorbij!

Overigens denk ik dat mensen met 0 afweer tegen corona ook op een hand te tellen zijn. De mensen die niet gevaccineerd zijn zullen inmiddels in grote getale ook wel Covid hebben doorgemaakt. Wel zie ik in de praktijk nog verschil in de mate van ziek zijn tussen mensen die alleen de basisserie hebben gehad als vaccinatie in vergelijking met de mensen die ook nog 2-3x geboosterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 14:12
Koploper schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:17:
[...]
Wel zie ik in de praktijk nog verschil in de mate van ziek zijn tussen mensen die alleen de basisserie hebben gehad als vaccinatie in vergelijking met de mensen die ook nog 2-3x geboosterd zijn.
Over wat voor verschillen heb je het dan? :)
Lengte/mate van ziekte?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koploper
  • Laatst online: 23:20
Als huisarts merk ik vooral het verschil in de mate van ziekzijn. Mensen die alle vaccinaties hebben gehad zijn naar mijn idee minder heftig ziek, en minder snel zuurstofbehoeftig ten opzichte van mensen die bijvoorbeeld alleen de basisserie hebben gehad. Al zit er ook wel verschil in de lengte van de ziekteduur en de kans op long-covid achtige klachten. Onze patientenpopulatie volgt daarin wel de grote onderzoeken.
Maar de aantallen zijn gelukkig wel compleet anders en positiever dan 1-3 jaar geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Koploper schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Het is zeker nog wel onder ons. Af en toe zijn er nog nog steeds (soms voorheen kerngezonde) mensen die ernstig ziek in het ziekenhuis liggen (op de afdeling dan wel de IC). Maar de aantallen zijn gelukkig heel anders.
Waar ik in het najaar van 2021 nog tientallen mensen ernstig ziek naar het ziekenhuis stuurde is dat nu bijna op een hand te tellen. Destijds deden we ook regelmatig hele middagen alleen maar visites van deur tot deur bij mensen die thuis heel ziek aan het zuurstof lagen, of ook soms terminaal waren. Maar die tijd is gelukkig voorbij!

Overigens denk ik dat mensen met 0 afweer tegen corona ook op een hand te tellen zijn. De mensen die niet gevaccineerd zijn zullen inmiddels in grote getale ook wel Covid hebben doorgemaakt. Wel zie ik in de praktijk nog verschil in de mate van ziek zijn tussen mensen die alleen de basisserie hebben gehad als vaccinatie in vergelijking met de mensen die ook nog 2-3x geboosterd zijn.
Thanks.
Mijn beide ouders zijn niet gevaccineerd en hebben biede ook nooit covid gehad (waarschijnlijk omdat ze als kluizenaars leven)
Nu alle heisa voorbij is en zelfs de test straten uit het dagbeeld verdwenen zijn vroeg ik mij af wat ze vandaag de dag het beste kunnen doen mochten ze nu het nog wel ineens krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakmember op 16-05-2023 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04

Wailing_Banshee

You're Next

tweakmember schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 00:00:
[...]

Thanks.
Mijn beide ouders zijn niet gevaccineerd en hebben biede ook nooit covid gehad (waarschijnlijk omdat ze als kluizenaars leven)
Ook nooit covid gehad (voor zover ik weet, ben niet ziek geweest de afgelopen 3 jaar) en heb zeker niet als kluizenaar geleefd hoor.
Nu alle heisa voorbij is en zelfs de test straten uit het dagbeeld verdwenen zijn vroeg ik mij af wat ze vandaag de dag het beste kunnen doen mochten ze nu het nog wel ineens krijgen.
Wat doen (oudere) mensen die zich niet tegen de griep laten vaccineren elk jaar weer?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]
(…) vroeg ik mij af wat ze vandaag de dag het beste kunnen doen mochten ze nu het nog wel ineens krijgen.
Duimen dat ze niet op de IC belanden als ze het wél krijgen. (Al is die kans, afhankelijk van de medische situatie van je ouders natuurlijk, ook weer niet zo groot.)

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 16-05-2023 07:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:13

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Thanks.
Zich nu laten vaccineren en niet afwachten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Thanks.
Waarom vaccineren ze zich niet alsnog?

Aangenomen dat dat kan....? Geen idee eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Waarom vaccineren ze zich niet alsnog?

Aangenomen dat dat kan....? Geen idee eigenlijk
Omdat ze dat niet willen? En een vaccinatie halen kan gewoon nog als je dat wil. Advies is momenteel dat je geen booster hoeft te halen als je na 18 september 2022 een prikkie gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:24

hneel

denkt er het zijne van

zacht schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Omdat ze dat niet willen?
Dan moeten ze ook niet zeuren als ze ziek worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:10:
[...]
Ook nooit covid gehad (voor zover ik weet, ben niet ziek geweest de afgelopen 3 jaar) en heb zeker niet als kluizenaar geleefd hoor.
Ik denk dat je het ook gewoon soms niet weet. De klachten zijn bij mij altijd enorm mild geweest. Ik had het vorige week nog, de tweede keer voor zover ik weet. Ik snuffelde een beetje zoals met hooikoorts. Dat was het enige. Het was dat er een topman op kantoor zou komen, anders had ik geen test gedaan. De eerste dag dat ik het testte was het T stripje fel rood. De tweede dag alweer minder dan de C en de derde helemaal weg. Ik had dit keer ook het gevoel dat mijn smaak een beetje anders was maar als dat zo was dan was het maar een dag.

Dit was de tweede keer, de eerste keer was het 2 weken na de 2e booster, dus tijdens de maximale beschermingperiode. Toen was het ook zo weg maar had ik wel een nachtje een beetje koortsverschijnselen (beetje rillerig).

En vaak is het ook helemaal asymtomatisch en dan weet je het gewoon niet.

Maar ik woon in een drukke stad, ga veel met de volgestampte metro en hele drukke feesten (ik probeer de schade van de coronatijd een beetje in te halen). Ik vind het prima zo, ik ben erg blij dat alles weer terug naar normaal is.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 16-05-2023 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zacht schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Omdat ze dat niet willen? En een vaccinatie halen kan gewoon nog als je dat wil. Advies is momenteel dat je geen booster hoeft te halen als je na 18 september 2022 een prikkie gehad hebt.
Er werd gevraagd wat het beste te doen... Dat is toch echt vaccineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Er werd gevraagd wat het beste te doen... Dat is toch echt vaccineren
Ik snap je, maar heb niet de illusie dat mensen die nooit een prikkie gehaald hebben dat nu ineens wel willen. Zeker gezien de huidige staat van en omtrent het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:43
Ik heb in januari 2023 mijn vierde en laatste prik gekregen tegen Covid-19. Alle vier waren van Pfizer ook de 2 extra boosters. Bij de vierde prik via GGD werd mij verteld dat dit de allernieuwste prik is met de laatste updates en dit de laatste is.

Ik vraag mij af, is er nog straks een mogelijkheid tot een vijfde prik? Of is nu alles definitief voorbij?

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 16-05-2023 14:11 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:10:
[...]

Wat doen (oudere) mensen die zich niet tegen de griep laten vaccineren elk jaar weer?
Koffie zetten en wachten tot je in de huiskamer staat om dan, na expliciet navragen, de mededeling te doen dat ze zich wat verkouden voelen? Want anders was je wellicht niet voorbij gekomen en da's zo ongezellig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van der Berg schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:09:
Ik heb in januari 2023 mijn vierde en laatste prik gekregen tegen Covid-19. Alle vier waren van Pfizer ook de 2 extra boosters. Bij de vierde prik via GGD werd mij verteld dat dit de allernieuwste prik is met de laatste updates en dit de laatste is.

Ik vraag mij af, is er nog straks een mogelijkheid tot een vijfde prik? Of is nu alles definitief voorbij?
Ik verwacht dat dit op termijn alleen nog specifiek op aanvraag bij de GGD zal kunnen.
Beetje zoals nu de reisvaccinaties oid :?
Of dat het net zoiets wordt dat het bij de griepprik in komt oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Let s.v.p. op ons AWM beleid voor brongebruik en onderbouwing:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#onderbouwing
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
Laat dus s.v.p. met een bron + link zien waar exacte claim gemaakt wordt, nu moeten mensen zelf zoeken en keer je de bewijslast om.

[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 18-05-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
*knip* een videolink is voor wetenschappelijke bewijs niet voldoende, zie ook ons beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
Bij wetenschappelijk nieuws verwachten we toch echt een peer reviewed paper uit gerenommeerde journals

[ Voor 75% gewijzigd door defiant op 18-05-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
QSYS schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:53:
[mbr]*knip* een videolink is voor wetenschappelijke bewijs niet voldoende, zie ook ons beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
Bij wetenschappelijk nieuws verwachten we toch echt een peer reviewed paper uit gerenommeerde journals
[/mbr]
Dat is het Europese covid summit waar dat gezegd wordt.
Helaas kan ik er geen transcript van vinden wat daar gezegd wordt. Vandaar dat ik dat clipje dat net zetten, dat het in beeld was dat het gezegd werd.
Maar laat verder maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:11
QSYS schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Dat is het Europese covid summit waar dat gezegd wordt.
Helaas kan ik er geen transcript van vinden wat daar gezegd wordt. Vandaar dat ik dat clipje dat net zetten, dat het in beeld was dat het gezegd werd.
Maar laat verder maar.
En juist dat maken deze dingen zo ongelofelijk gevaarlijk. Er heeft geen officieel Europees summit plaatsgevonden. Laat staan dat daar gevalideerde onderzoeken zijn gedeeld. Leestip: https://www.techarp.com/f...ational-covid-summit-iii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
BlackMonkey schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:32:
[...]

En juist dat maken deze dingen zo ongelofelijk gevaarlijk. Er heeft geen officieel Europees summit plaatsgevonden. Laat staan dat daar gevalideerde onderzoeken zijn gedeeld. Leestip: https://www.techarp.com/f...ational-covid-summit-iii/
OK, ik vond het al zo vreemd dat ze dat toegaven.
Thanx voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pierre Kory is een van de "grifters". Aartsleugenaars, etc. Dit soort dingen zijn kwaadaardig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

*knip*, het betreffende artikel uit de Sunday Times is dermate slecht onderbouwd dat het niet aan de eisen in AWM van betrouwbare bronnen voldoet, ondanks dat deze krant normaliter wel tot de kwaliteitskranten wordt gerekend.

[ Voor 89% gewijzigd door NMH op 20-06-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 00:24
Dat het uit het lab kwam was de meest logische oorzaak. Helaas was dat Trump zijn Theorie en als je het daarmee eens was werdt je zelfs een tijdje uitgemaakt voor racist.. Ook de Democraten in Amerika hebben voor langere tijd onderzoek tegengehouden. Nancy Pelosi liet zelfs een Wetsvoorstel op haar Bureau liggen.. Dus werdt er niet over gestemd.
Hoop dat nu eindelijk de waarheid boven tafel komt. Maar die zou er vandaag al moeten zijn. Waarschijnlijk vertraagt door het bezoek van Blinken aan China.. Of omdat het staatsgevaarlijk is die aan het volk mee te delen.. Dezelfde reden waarom het Dossier JFK nooit wordt vrijgegeven..

[ Voor 61% gewijzigd door NMH op 20-06-2023 14:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En weer zo'n artikel zonder echte bronnen en gebaseerd op uitspraken van kwalijke grifters als Ebright.

Natuurlijk is De Hond daar blij mee. Het is zijn standaard niveau.

Ik laat het verder aan Angie Rasmussen over, die wel verstand van zaken heeft en het stuk gefileerd heeft:
https://twitter.com/angie...tatus/1668239114037067776

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 19-06-2023 23:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aannemen dat De Hond het artikel 1:1 heeft overgenomen zou ik niet durven te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Osiris schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:12:
Aannemen dat De Hond het artikel 1:1 heeft overgenomen zou ik niet durven te doen.
Knap als hij het slechter heeft weten maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
gambieter schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:10:
En weer zo'n artikel zonder echte bronnen en gebaseerd op uitspraken van kwalijke grifters als Ebright.

Natuurlijk is De Hond daar blij mee. Het is zijn standaard niveau.

Ik laat het verder aan Angie Rasmussen over, die wel verstand van zaken heeft en het stuk gefileerd heeft:
https://twitter.com/angie...tatus/1668239114037067776
Om daar gelijk op in te haken, @QSYS. Deze video gezien?

Echt, de figuren die nu nog nood en brand roepen, zijn wat blijven hangen in de afhankelijkheid van het gecreëerde verdienmodel. Uiteraard, onderzoek is belangrijk, maar het is wel heel opvallend dat er steeds een paar proberen te prediken dat ze dat ze de eenogigen in het land der blinden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BlackMonkey schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:11:
Echt, de figuren die nu nog nood en brand roepen, zijn wat blijven hangen in de afhankelijkheid van het gecreëerde verdienmodel. Uiteraard, onderzoek is belangrijk, maar het is wel heel opvallend dat er steeds een paar proberen te prediken dat ze dat ze de eenogigen in het land der blinden zijn.
Een van de aluhoedjes op een ander forum kwam vandaag weer met Clare Craig. Ik voelde me gelijk weer in 2020.

Intussen RFK Jr, de zelfbenoemde woordvoerder van de antivaxxers met Joe Rogan. De idioten die hen achterna lopen vallen allerlei mensen aan die niet met RFK Jr willen debatteren, net zoals je niet met varkens gaat worstelen (je valt de modder in en het varken wint met ervaring).

|:(

(kunnen alle mensen die dergelijke onzin blijven verkondigen over lableak en vaccins svp van de WiFi afgaan. Maakt tenminste bandbreedte vrij)

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 20-06-2023 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:28

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd vragen experts meer aandacht voor Postcovid:

https://www.nu.nl/binnenl...nden-ernstig-beperkt.html

Ik vind de positie van minister Kuipers hierin opvallend, omdat hij nogal lijkt te flipfloppen tussen wel/geen onderzoek doen. Kabinet bang dat ze als "nalatig" worden aangemerkt voordat de parlementaire enquete heeft plaatsgevonden?

(is iets waar ze zich geen zorgen over hoeven te maken, dat zal vanzelf gebeuren zodra onafhankelijke onderzoeken de impact gaan aantonen die waarschijnlijk hoger ligt dan de 90.000 uit het artikel, als ik zo kijk naar de cijfers uit buitenlands onderzoek...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
achja the sunday times... die zou ik met een korrel zout nemen... dat is zo beetje hetzelfde riool journalistiek zoals bnn/vara. iets vertellen en later blijkt toch niet waar te zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door NMH op 20-06-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
BlackMonkey schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:11:
[...]

Om daar gelijk op in te haken, @QSYS. Deze video gezien?

[YouTube: Dr John Campbell’s ridiculous WHO vaccine/multiple sclerosis claims]

Nee ff niks gekeken, druk bezig geweest met verhuizen. En er gebeurde toch niks ophet gebied van onderzoeken. Dus ik dacht, laat het maar ff.

Waar ik wil van baal is dat er nog geen behandelingen in Nederland zijn terwijl er in Duitsland al 5 zijn. Beetje jammer om dat kuipers hier zijn belofte niet waar maakt, met de kar trekken. Nu alleen hopen dat die behandel methodes wat opleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door QSYS op 20-06-2023 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
deregtx schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:00:
[...]

Dat het uit het lab kwam was de meest logische oorzaak. Helaas was dat Trump zijn Theorie en als je het daarmee eens was werdt je zelfs een tijdje uitgemaakt voor racist.. Ook de Democraten in Amerika hebben voor langere tijd onderzoek tegengehouden. Nancy Pelosi liet zelfs een Wetsvoorstel op haar Bureau liggen.. Dus werdt er niet over gestemd.
Hoop dat nu eindelijk de waarheid boven tafel komt. Maar die zou er vandaag al moeten zijn. Waarschijnlijk vertraagt door het bezoek van Blinken aan China.. Of omdat het staatsgevaarlijk is die aan het volk mee te delen.. Dezelfde reden waarom het Dossier JFK nooit wordt vrijgegeven..
Leuk staaltje calimeroretoriek. Het is niet dat je een racist was door zoiets te beweren, maar een feitenontkenner. Dat deze theorie racistische sentimenten heeft gevoed is echter wel een gevolg geweest. Feit was namelijk, dat er gewoon geen waterdicht bewijs was dat het uit een lab zou komen en dat deze theorie op dat moment ook al niet de meest voor de hand liggende scenario was. En kennelijk is dit bewijs nog altijd niet voorhanden.

Wanneer men dan desondanks koste wat kost aan die ene theorie vast wil houden zonder andere, meer voor de hand liggende scenario's te willen overwegen, getuigt van oogkleppen. Je moet je dan, zeker als je graag alle scenario's open houdt, ook zeker afvragen wie er baat bij heeft en welke politieke interesses er spelen om een land of regering in dergelijke staat van beschuldiging te stellen, nog voordat er überhaupt onomstotelijk bewijs op tafel ligt dat die ene theorie bevestigt en alle anderen ontkracht.

En in dit geval: Als het werkelijk plausibel was, was het vast een stuk breder uitgemeten in de media. Ook Nu.nl en de Telegraaf draaien op clicks en advertenties. Ze zouden wel gek zijn de clicks te laten liggen, maar kennelijk gaat journalistieke integriteit hier nog altijd voor financieel gewin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17
Amphiebietje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 06:31:
In de tussentijd vragen experts meer aandacht voor Postcovid:

https://www.nu.nl/binnenl...nden-ernstig-beperkt.html

Ik vind de positie van minister Kuipers hierin opvallend, omdat hij nogal lijkt te flipfloppen tussen wel/geen onderzoek doen. Kabinet bang dat ze als "nalatig" worden aangemerkt voordat de parlementaire enquete heeft plaatsgevonden?

(is iets waar ze zich geen zorgen over hoeven te maken, dat zal vanzelf gebeuren zodra onafhankelijke onderzoeken de impact gaan aantonen die waarschijnlijk hoger ligt dan de 90.000 uit het artikel, als ik zo kijk naar de cijfers uit buitenlands onderzoek...)
Het is natuurlijk wel een interessant fenomeen, post COVID. Begin 2020 had ik in diverse posts al aangegeven dat jaren na SARS en MERS besmettingen, een groot deel van de geïnfecteerde nog persisterende klachten had. Dat dit soort long term effects van COVID-19 nog zouden moeten blijken, met in loop der 2020 al wel de eerste aanwijzingen hiervoor en ook het eerste opkomen van de term long COVID.

Maar toch voor slechts weinig mensen dit uiteindelijk een motivator was tot echte gedragsverandering.

Het is natuurlijk fraai om onafhankelijk de vinger naar de overheid te gaan wijzen in deze. Maar volkomen terecht zou natuurlijk ook gewoon zijn een onafhankelijk onderzoek naar het gedrag van de maatschappij in deze. Want als maatschappij heb je tenslotte ook een zekere onderlinge verantwoordelijkheid, waarin zeker vanaf de periode voorjaar/zomer 2021 in het kader van beperking van verspreiding van een pathogeen er toch ook vrij nalatig opgetreden lijkt te zijn door het volk op grote schaal.

Enkel de overheid de schuld geven, zonder maatschappelijke zelfreflectie, is wat mij betreft dan toch echt te makkelijk. We kennen hier in west Europa veel vrijheid. Maar je moet als maatschappij dan ook volwassen genoeg zijn om zelf verantwoording te durven dragen en om ook als maatschappij eigen schuld te accepteren, niet alleen afschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
psychodude schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:50:
[...]

Het is natuurlijk wel een interessant fenomeen, post COVID. Begin 2020 had ik in diverse posts al aangegeven dat jaren na SARS en MERS besmettingen, een groot deel van de geïnfecteerde nog persisterende klachten had. Dat dit soort long term effects van COVID-19 nog zouden moeten blijken, met in loop der 2020 al wel de eerste aanwijzingen hiervoor en ook het eerste opkomen van de term long COVID.

Maar toch voor slechts weinig mensen dit uiteindelijk een motivator was tot echte gedragsverandering.

Het is natuurlijk fraai om onafhankelijk de vinger naar de overheid te gaan wijzen in deze. Maar volkomen terecht zou natuurlijk ook gewoon zijn een onafhankelijk onderzoek naar het gedrag van de maatschappij in deze. Want als maatschappij heb je tenslotte ook een zekere onderlinge verantwoordelijkheid, waarin zeker vanaf de periode voorjaar/zomer 2021 in het kader van beperking van verspreiding van een pathogeen er toch ook vrij nalatig opgetreden lijkt te zijn door het volk op grote schaal.

Enkel de overheid de schuld geven, zonder maatschappelijke zelfreflectie, is wat mij betreft dan toch echt te makkelijk. We kennen hier in west Europa veel vrijheid. Maar je moet als maatschappij dan ook volwassen genoeg zijn om zelf verantwoording te durven dragen en om ook als maatschappij eigen schuld te accepteren, niet alleen afschuiven.
Je werdt wel degelijk voor Racist en Trump supporter uitgemaakt als je dacht dat het uit het Lab Kwam. En Feitenontkenner? Wie zijn Feiten? Van China die nooit liegt en totaal geen concentratie kampen heeft ofzo?...Eerst was het een Vleermuis toen een Wasbeerhond wat is hun volgende theorie? Ik ga dat China mij niet laten vertellen wat de waarheid is. Ze laten bovendien de WHO niet eens meer toe voor onderzoek.. Amerika had ook een belang in het lab en dat moet goed onderzocht worden. Ook heeft Fauci de Website laten aanpassen over wat Gain of Function onderzoek is. Allemaal verdacht dus. De waarheid moet boven tafel komen. Nancy Pelosi heeft onderzoek meer dan een jaar tegen kunnen houden door de Bl S.1867 - COVID-19 Origin Act of 2021 niet in behandeling te nemen. Waarom zou je de waarheid niet willen weten?

Gelukkig had het nieuwe Huis van afgevaardigden de wet S.619 - COVID-19 Origin Act of 2023 aangenomen. Dus heb goede hoop. De nabestaanden van de miljoenen doden verdienen de waarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

deregtx schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:15:
Je werdt wel degelijk voor Racist en Trump supporter uitgemaakt als je dacht dat het uit het Lab Kwam.
Dan heb je het gemengd met racistische en andere domme dingen gemengd. Alleen lableak is meer een "geen verstand van zaken" en Dunning Kruger.
de waarheid.
Dus jouw "waarheid", in feiten of waarheid ben je duidelijk niet geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 19:52

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Waarom zou je de waarheid niet willen weten?
Omdat de enige "waarheid" die jij accepteert het verhaaltje is "China heeft COVID-19 bewust in een lab ontwikkeld als biowapen" waar helemaal geen enkele aanwijzing voor is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
gambieter schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:19:
[...]

Dan heb je het gemengd met racistische en andere domme dingen gemengd. Alleen lableak is meer een "geen verstand van zaken" en Dunning Kruger.

[...]

Dus jouw "waarheid", in feiten of waarheid ben je duidelijk niet geinteresseerd.
Dat Racisme erbij betrekken is de fout van de eeuw geweest. Met grote genoegen van China. Je kon lekker iedereen wegzetten als Racist en Trump supporter. Lekker Goed voor waarheidsvinding is dat geweest....

Maar de Waarheid van China is jouw waarheid? Sorry maar ik vertrouw dat land voor geen cent. Ook hebben de Democraten onderzoek lang tegengehouden. Waarom? Ik wil graag de Waarheid niet China's waarheid. Laat de WHO binnen als je niks te verbergen hebt.. Nu veel te laat natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
Stoney3K schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Omdat de enige "waarheid" die jij accepteert het verhaaltje is "China heeft COVID-19 bewust in een lab ontwikkeld als biowapen" waar helemaal geen enkele aanwijzing voor is.
Nee ik wil gewoon de Waarheid. Ook al is het een Vleermuis. Er is gewoon te veel geheimzinnigheid rondom de Oorsprong. Als je niks te verbergen hebt laat je het WHO toe. En blokkeer je geen wet voor waarheidsvinding. Ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
deregtx schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Nee ik wil gewoon de Waarheid. Ook al is het een Vleermuis. Er is gewoon te veel geheimzinnigheid rondom de Oorsprong. Als je niks te verbergen hebt laat je het WHO toe. En blokkeer je geen wet voor waarheidsvinding. Ofwel?
Dat is onze visie. De Chinezen zien het als "ze gaan ons toch de schuld in de schoenen schuiven en als we ze binnen laten staan ze veel sterker met gefabriceerd bewijs".

Wat waar is is een goede vraag, maar ga je de USA dan wel op hun blauwe ogen geloven na de "weapons of mass destruction"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
Waah schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:53:
[...]

Dat is onze visie. De Chinezen zien het als "ze gaan ons toch de schuld in de schoenen schuiven en als we ze binnen laten staan ze veel sterker met gefabriceerd bewijs".

Wat waar is is een goede vraag, maar ga je de USA dan wel op hun blauwe ogen geloven na de "weapons of mass destruction"?
Zeer lastig deze kwestie want Amerika had belang in dat Lab. Als bijvoorbeeld de Republikeinen met onderzoek naar buiten komen moet dat dan geloofd worden? Want als die iets melden hebben komen CNN etcetera niet eens meer opdagen. Zie het Corruptie onderzoek naar Biden. En moet je het weer vernemen via FoxNews. Dus dan kan dan gelijk weer weggezet worden als Rechtse Drek.
Allemaal zeer lastig op deze manier Dus. Ik hoop dat de Republikeinen en Democraten samen met Één conclusie naar buiten komen. Dat zou de geloofwaardigheid ten goede komen.

Over de Weapons of Mass destruction moet je maar nadenken wie daar belang bij hadden. Amerika zelf niet want 3000+ miljard verloren aan die Oorlog. De Wapen industrie wel.

Of we ooit de waarheid zullen weten durf ik niet te zeggen, maar alle slachtoffers en nabestaanden verdienen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Je werdt wel degelijk voor Racist en Trump supporter uitgemaakt als je dacht dat het uit het Lab Kwam. En Feitenontkenner? Wie zijn Feiten? Van China die nooit liegt en totaal geen concentratie kampen heeft ofzo?...Eerst was het een Vleermuis toen een Wasbeerhond wat is hun volgende theorie? Ik ga dat China mij niet laten vertellen wat de waarheid is. Ze laten bovendien de WHO niet eens meer toe voor onderzoek.. Amerika had ook een belang in het lab en dat moet goed onderzocht worden. Ook heeft Fauci de Website laten aanpassen over wat Gain of Function onderzoek is. Allemaal verdacht dus. De waarheid moet boven tafel komen. Nancy Pelosi heeft onderzoek meer dan een jaar tegen kunnen houden door de Bl S.1867 - COVID-19 Origin Act of 2021 niet in behandeling te nemen. Waarom zou je de waarheid niet willen weten?

Gelukkig had het nieuwe Huis van afgevaardigden de wet S.619 - COVID-19 Origin Act of 2023 aangenomen. Dus heb goede hoop. De nabestaanden van de miljoenen doden verdienen de waarheid.
Ik geloof niet dat dat ook maar enige relatie heeft tot hetgeen je quote van mij? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

psychodude schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:02:
[...]

Ik geloof niet dat dat ook maar enige relatie heeft tot hetgeen je quote van mij? :+
Ik denk dat de panty in de knoop raakte van je laatste alinea.
Niet de overheid de schuld geven is voor sommigen een aardige rode lap :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Amerikaanse geheime diensten hebben ondanks uitgebreid onderzoek geen bewijs kunnen vinden dat het coronavirus uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan zou komen. Dat meldt The Guardian op basis van een rapport van de diensten.

Het rapport is vrijgegeven door het bureau van de baas van de National Intelligence (ODNI). Het kan nog steeds niet met zekerheid worden gezegd dat het virus níét uit een laboratorium kwam. Maar tegelijkertijd is er ook geen enkel bewijs gevonden dat deze theorie wel onderbouwt.

Het bureau beklemtoont dat er "uitgebreid onderzoek" is verricht bij het Wuhan Institute of Virology. Zeker in de VS leidt de oorsprong van het virus tot een verhit politiek debat.
Bron, en meer info: Amerikaanse diensten vinden geen bewijs dat corona uit lab in Wuhan kwam

Bronartikel: https://www.theguardian.c...k-us-intelligence-reports

Hopelijk betekent dat het einde van die complottheorie, hoewel ik vrees dat de gelovigen van die theorie het onderzoek wel weer als "deugt niet" zullen afdoen.

Misschien kunnen we onze tijd en geld nu aan nuttigere zaken besteden aan dan het miljoenste onderzoek hiernaar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Bron, en meer info: Amerikaanse diensten vinden geen bewijs dat corona uit lab in Wuhan kwam

Bronartikel: https://www.theguardian.c...k-us-intelligence-reports

Hopelijk betekent dat het einde van die complottheorie, hoewel ik vrees dat de gelovigen van die theorie het onderzoek wel weer als "deugt niet" zullen afdoen.

Misschien kunnen we onze tijd en geld nu aan nuttigere zaken besteden aan dan het miljoenste onderzoek hiernaar?
Dat laatste sowieso. Het doet me denken aan het inmiddels oeroude gerucht dat Ebola uit een Belgisch lab in hun voormalige kolonie Congo komt. Dat boeit ook allang niemand meer, het virus is er nu eenmaal. Hoe we er mee omgaan is een veel belangrijker vraagstuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Ja, laten we vooral niet langer meer nadenken over de oorsprong van een virus dat wereldwijd tussen de 10 en 20 miljoen doden heeft opgeleverd en waarvan alleen al in Nederland bijna 100 000 mensen nog steeds niet hersteld zijn. Over tot de orde van de dag! Over op belangrijkere onderwerpen! En weg met de complottheorie, want dat is pas erg! Hahaha!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@wildhagen er staat toch duidelijk in dat, door o.a. geen medewerking van Chinese overheid, er geen bewijs gevonden kon worden een lableak? Maar eveneens is er geen sluitend bewijs voor overdracht door dieren.

Ik denk niet dat de kous hier mee af is. ;)
Intelligence officials have been pushed by lawmakers to release more material about the origins of Covid-19. But they have repeatedly argued China’s official obstruction of independent reviews has made it perhaps impossible to determine how the pandemic began
Src.
https://www.theguardian.c...k-us-intelligence-reports

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

choogen schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:22:
Ja, laten we vooral niet langer meer nadenken over de oorsprong van een virus dat wereldwijd tussen de 10 en 20 miljoen doden heeft opgeleverd en waarvan alleen al in Nederland bijna 100 000 mensen nog steeds niet hersteld zijn. Over tot de orde van de dag! Over op belangrijkere onderwerpen! En weg met de complottheorie, want dat is pas erg! Hahaha!!!
Waarom pakken we het dan niet goed en grondig aan, en pompen we er geen tientallen miljarden euros in? Desnoods wat extra belasting heffen om het onderzoek te betalen?

Willen we het nou weten of niet? Geld, in welke hoeveelheden dan ook, mag dan toch geen belemmering zijn? Of mag het ook weer niet teveel kosten, en gaat het stiekem dus toch meer over geld dan over de oorsprong achterhalen?

En als we de oorsprong hebben, wat dan? En wat als niet iedereen het gelooft? Nóg een onderzoek?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

choogen schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:22:
Laten we vooral nadenken. En dat lukt alleen als je door de zeepbel van de lableak aluhoedjes weet door te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:41:
[...]
En als we de oorsprong hebben, wat dan? En wat als niet iedereen het gelooft? Nóg een onderzoek?
En aan de andere kant: Wat als wel blijkt dat het een lableak is? Gaan de aluhoedjes dan een groot feest vieren? Oorlogje starten met China? :+

Lijkt me toch al helemaal vergezocht. Dat we wel duidelijk tegen China moeten zijn dat ze het onderzoek niet actief moeten verhinderen, vind ik een heel ander verhaal, maar ik weet niet hoe je daar als internationale gemeenschap mee om moet gaan. Het is niet alsof je ze kan aanklagen bij de wereldrechtbank omdat ze zich niet aan de regels houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Stoney3K schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:17:
[...]

En aan de andere kant: Wat als wel blijkt dat het een lableak is? Gaan de aluhoedjes dan een groot feest vieren? Oorlogje starten met China? :+

Lijkt me toch al helemaal vergezocht. Dat we wel duidelijk tegen China moeten zijn dat ze het onderzoek niet actief moeten verhinderen, vind ik een heel ander verhaal, maar ik weet niet hoe je daar als internationale gemeenschap mee om moet gaan. Het is niet alsof je ze kan aanklagen bij de wereldrechtbank omdat ze zich niet aan de regels houden.
Je zou dan, stel dat het een lableak is het bedrijf kunnen straffen dat hier voor verantwoordelijk is.
Meer kun je ook niet doen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wildhagen schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:41:
[...]
Willen we het nou weten of niet? Geld, in welke hoeveelheden dan ook, mag dan toch geen belemmering zijn?
Het gaat niet om geld. Het probleem is dat China niet mee wil werken of zelfs actief tegenwerkt. Er is in het begin van de pandemie digitaal materiaal verwijderd. Al gooi je daar een miljard Euro tegen aan, weg is weg. Hetzelfde met klokkenluiders of medewerkers die inmiddels zijn overleden.

Dan heb je nog politieke belangen. Het botert niet tussen China en de USA. Wij (EU) zijn te afhankelijk van China om met een vuist op tafel te slaan.

Als Amerika inderdaad research heeft uitbesteed dan hebben die ook weinig belang bij de waarheid. Ik denk dan ook niet dat onze generatie het ooit te weten komt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Het probleem met een aluminium hoedje is dat het niet de straling doorlaat die je nodig hebt om via WiFi op het internet te leren over hoe je feit van fictie kan onderscheiden.

Als het wel een lableak blijkt te zijn dan betekent het nog steeds niet dat de elite 's nachts bloed van kinderen drinkt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stukfruit schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:39:
[...]
Als het wel een lableak blijkt te zijn dan betekent het nog steeds niet dat de elite 's nachts bloed van kinderen drinkt.
Nou ja dat dus. De theorie van "Het is een lableak, maar het gebeurde oprecht per ongeluk" zou ik niet zo snel uitsluiten, maar dat is iets anders dan "Het is met opzet gelekt als een experimenteel biowapen!!1!1one!".

De eerste situatie is nog tot op zekere hoogte plausibel gezien de manier waarop China soms met veiligheidsmaatregelen om gaat, en de kans op menselijke fouten. Gezien de lange incubatieperiode van COVID-19 zou het me weinig verrassen als er een medewerker of een dier in de buurt ongemerkt een besmetting had opgelopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 28-06-2023 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:16
Dat is niet de echte bron, dit is de echte bron:

https://www.dni.gov/files...-of-COVID-19-20230623.pdf

Het is een heel stuk genuanceerder dan de kop/tekst van Nu.nl die weer gebaseerd is op The Guardian. En ook een stuk interessanter:

All agencies continue to assess that both a
natural and laboratory-associated origin remain plausible hypotheses to explain the first human
infection.

...

Some of the WIV’s genetic engineering projects on coronaviruses
involved techniques that could make it difficult to detect intentional changes. A 2017
dissertation by a WIV student showed that reverse genetic cloning techniques—which
are standard techniques used in advanced molecular laboratories—left no traces of
genetic modification of SARS-like coronaviruses.

...

Biosafety Concerns at the WIV
Some WIV researchers probably did not use adequate biosafety
precautions at least some of the time prior to the pandemic in handling SARS-like coronaviruses,
increasing the risk of accidental exposure to viruses.

...

As of January 2019, WIV researchers performed SARSlike coronavirus experiments in BSL-2 laboratories, despite acknowledgements going
back to 2017 of these virus’ ability to directly infect humans through their spike
protein and early 2019 warnings of the danger of this practice. Separately, the WIV’s
plan to conduct analysis of potential epidemic viruses from pangolin samples in fall
2019, suggests the researchers sought to isolate live viruses.

BSL is Biosafety Level, 1 = low risk, 4 = high risk

Waarom hoop je daarop? Heb je een lab of ben je Chinees? Anders zou ik niet weten waarom je geen onderzoek zou willen. Van mij mogen ze net zo lang onderzoek doen tot ze erachter zijn. Enorm interessant en nuttig.
QSYS schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:06:
[...]

Je zou dan, stel dat het een lableak is het bedrijf kunnen straffen dat hier voor verantwoordelijk is.
Meer kun je ook niet doen dan.
Het gaat niet om het bedrijf. Het probleem hier is de Chinese overheid die de eerste jaren na de uitbraak elk onderzoek heeft tegengehouden en nog steeds geen volledigheid van zaken geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BarôZZa schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Waarom hoop je daarop? Heb je een lab of ben je Chinees?
Jammer dat je dan weer dit soort onder-de-gordel insinuaties moet doen...
Anders zou ik niet weten waarom je geen onderzoek zou willen. Van mij mogen ze net zo lang onderzoek doen tot ze erachter zijn. Enorm interessant en nuttig.
Maar niet van belastinggeld. Laat dat onderzoek dan betalen door donaties van degenen die het interessant vinden.

Denk dat belastinggeld wel nuttiger besteed kan worden dan aan ordinair vingertjes-wijzen en achteraf situaties van 3.5 jaar geleden gaan beoordelen met de kennis van nu.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
wildhagen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Jammer dat je dan weer dit soort onder-de-gordel insinuaties moet doen...
Was met een knipoog, niet zo serieus, dit is de kroeg ;) .

Maar ik zou werkelijk niet weten waarom het je dwars zou zitten. Ik zie sommige mensen enorm fel reageren op het idee dat het een lableak zou zijn, alsof het ze oncomfortabel maakt als dat zo zou zijn.
[...]

Maar niet van belastinggeld. Laat dat onderzoek dan betalen door donaties van degenen die het interessant vinden.

Denk dat belastinggeld wel nuttiger besteed kan worden dan aan ordinair vingertjes-wijzen en achteraf situaties van 3.5 jaar geleden gaan beoordelen met de kennis van nu.
Over welk belastinggeld heb je het? Want dit onderzoek was volgens mij niet door ons gedaan. Bij het WHO chippen allemaal landen in, dus is het dan geen probleem?

Covid heeft oneindig veel miljarden gekocht en nu is er ineens geen geld om de oorzaak te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wildhagen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Men doet zulke onderzoeken om de oorzaak te achterhalen en daar (hopelijk) lessen uit te trekken.

Ja dat kost geld maar wat denk je dat die hele pandemie gekost heeft? Gewoon weer herhalen over een x aantal jaar? :X

In NL ook genoeg open deuren onderzoeken waar men belastinggeld weg pist aan externe bureaus zonder dat er iets veranderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sh4d0wman schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Men doet zulke onderzoeken om de oorzaak te achterhalen en daar (hopelijk) lessen uit te trekken.

Ja dat kost geld maar wat denk je dat die hele pandemie gekost heeft? Gewoon weer herhalen over een x aantal jaar? :X

In NL ook genoeg open deuren onderzoeken waar men belastinggeld weg pist aan externe bureaus zonder dat er iets veranderd....
Volgens mij is er al onderzoek gedaan (zie bovenstaand). Je kan blijven onderzoeken tot je een ons weegt.... Maar het is een beetje als bewijzen dat bigfoot niet bestaat. Je kunt enkel bewijzen dat die nog nooit gezien is, dat er in het "leefgebied" geen aanwijzingen zijn... Maar bewijzen dat iets níét bestaat is eigenlijk onmogelijk. Want er zijn altijd excuses (buitenaards, andere dimensie) te bedenken die het nooit 100% uitsluiten.

En ja dat is dan zonde van het belastinggeld. Want ook hier blijkt dat eigenlijk alle agency's geen enkele aanwijzing hebben dat het uit een lab komt. Er wordt wel aangegeven dat China bezig was met het beter begrijpen van infectie en infectieziekten, en hoe men moet anticiperen op een biologische oorlogsvoering.

Maar er is altijd een groep die enkel dat laatste er uit pikt... met een "zie je wel!" terwijl dat onderzoek prima kan zijn voor defensieve redenen ipv offensief. En zelfs bij offensief hoeft het niet zo te zijn dat Covid de variant was waar men mee bezig was.

Het feit dat er hierboven alweer uit dat officiele document flink ge-cherrypickt wordt spreekt voor mij al boekdelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Waah schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Volgens mij is er al onderzoek gedaan (zie bovenstaand). Je kan blijven onderzoeken tot je een ons weegt.... Maar het is een beetje als bewijzen dat bigfoot niet bestaat. Je kunt enkel bewijzen dat die nog nooit gezien is, dat er in het "leefgebied" geen aanwijzingen zijn... Maar bewijzen dat iets níét bestaat is eigenlijk onmogelijk. Want er zijn altijd excuses (buitenaards, andere dimensie) te bedenken die het nooit 100% uitsluiten.

En ja dat is dan zonde van het belastinggeld. Want ook hier blijkt dat eigenlijk alle agency's geen enkele aanwijzing hebben dat het uit een lab komt. Er wordt wel aangegeven dat China bezig was met het beter begrijpen van infectie en infectieziekten, en hoe men moet anticiperen op een biologische oorlogsvoering.

Maar er is altijd een groep die enkel dat laatste er uit pikt... met een "zie je wel!" terwijl dat onderzoek prima kan zijn voor defensieve redenen ipv offensief. En zelfs bij offensief hoeft het niet zo te zijn dat Covid de variant was waar men mee bezig was.

Het feit dat er hierboven alweer uit dat officiele document flink ge-cherrypickt wordt spreekt voor mij al boekdelen O-)
Wat spreekt boekdelen? Ik acht zelf de kans het grootst in dat het via een natuurlijke manier is ontstaan.

Maar ontkennen dat er wel degelijk aanwijzingen zijn slaat natuurlijk nergens op, een aantal aanwijzingen heb ik gequote. Er is een verschil tussen bewijs en een aanwijzing. Niemand behalve jij heeft het hier over biologische oorlogsvoering. Als het al een lableak is, dan lijkt het mij waarschijnlijker dat het een veel onschuldigere oorzaak heeft als een menselijke fout. Bijvoorbeeld experimenteren met virussen in een low risk-lab die daar niet voor is ingericht, zoals uit dat onderzoek blijkt. Het zou de reactie van China verder een stuk logischer maken.

Het zou de reactie van China verder wel wat beter verklaren want dat is precies wat je zou verwachten dat ze zouden doen bij een lableak. Anders zou je verwachten dat ze zelf ook wel benieuwd zouden zijn naar de oorzaak en hulp daarbij zouden verwelkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
BarôZZa schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Wat spreekt boekdelen? Ik acht zelf de kans het grootst in dat het via een natuurlijke manier is ontstaan.

Maar ontkennen dat er wel degelijk aanwijzingen zijn slaat natuurlijk nergens op, een aantal aanwijzingen heb ik gequote. Er is een verschil tussen bewijs en een aanwijzing. Niemand behalve jij heeft het hier over biologische oorlogsvoering. Als het al een lableak is, dan lijkt het mij waarschijnlijker dat het een veel onschuldigere oorzaak heeft als een menselijke fout. Bijvoorbeeld experimenteren met virussen in een low risk-lab die daar niet voor is ingericht, zoals uit dat onderzoek blijkt. Het zou de reactie van China verder een stuk logischer maken.
Dat van die biologische oorlogsvoering komt uit het stuk. Niet in wat je quotte inderdaad. Het stuk (en ik) ontkent ook niet dat er andere mogelijkheden kunnen zijn. Echter, de kans dat het daar aan ligt wordt door zo'n beetje alle instanties nihil geacht gezien de kennis. En waarom zou je dan nog jaren aan onderzoek en geld spenderen? De waarheid zal wel zijn dat we het nooit écht zullen weten. Onderzoek naar hoe volgende keer te handelen is eigenlijk véél interessanter maar dat gebeurd ook verdomd weinig volgens mij.... Misschien daar éérst op focussen O-)
Het zou de reactie van China verder wel wat beter verklaren want dat is precies wat je zou verwachten dat ze zouden doen bij een lableak. Anders zou je verwachten dat ze zelf ook wel benieuwd zouden zijn naar de oorzaak en hulp daarbij zouden verwelkomen.
Dat is een zeer rooskleurig beeld. China heeft net zoveel redenen om westers onderzoek te argwanen, als wij redenen hebben om China te argwanen. Als je kijkt als "Het westen doet alles netjes en China is stout met spionage en blaming" dan snap ik je punt. Maar china ziet dat absoluut niet zo en die zien juist het Westen als manipulatief. En IMHO zit daar ook een kern van waarheid in (al is china IMHO 10x ergert).

China is gewoon bang dat zij (terecht OF onterecht) de schuld krijgen. Dus china's reactie is in beide gevallen hetzelfde: Wij gaan niet meewerken aan onze eigen executie. Dus de reactie zegt weinig in dit geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 28-06-2023 15:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het is geen geheim dat veel postcovidpatiënten na een korte inspanning extreem vermoeid zijn. Amsterdamse wetenschappers hebben nu ontdekt dat bij deze mensen de spiercellen ondermaats functioneren, en spierweefsel afsterft:
Veel postcovidpatiënten worden na de geringste inspanning zieker en vermoeider. Amsterdamse wetenschappers hebben ontdekt dat dit een lichamelijke oorzaak heeft. De energiecentrales in spiercellen van patiënten functioneren ondermaats en hun spierweefsel sterft af.

De onderzoeksresultaten zijn donderdag gepubliceerd in het vakblad Nature Communications. Van alle patiënten met het postcovidsyndroom kampt 70 procent met zogeheten postexertionele malaise (PEM). Dat betekent dat ze soms na de geringste fysieke of mentale inspanning instorten, waarna hun klachten verergeren. Het verschijnsel is in tegenspraak met het adagium in de geneeskunde dat bewegen gezond is. Intensieve revalidatie werkt bij hen vaak averechts. Patiënten krijgen nogal eens te horen dat dit een psychische oorzaak heeft.
Het onderzoek:
Arts-onderzoeker Brent Appelman en bewegingswetenschapper Rob Wüst zagen het voor hun ogen gebeuren. De postcovidpatiënten kwamen nauwelijks vooruit en gingen door de test ‘compleet kopje onder’, aldus Appelman. ‘Ze konden vaak niet meer op hun benen staan, waren niet meer aanspreekbaar. Daarna moesten ze dagen tot weken herstellen.’ Hun hart en longen bleken in orde en ze waren ook niet bedlegerig, dus dat kon hun gebrekkige conditie en hun terugval niet verklaren.

Vergelijking van de biopten uit de twee groepen maakte duidelijk dat voor die extreme vermoeidheid een biologische oorzaak bestaat. Bij postcovidpatiënten is na inspanning de schade in het spierweefsel groter dan bij gezonde mensen. Hun mitochondriën, de energiecentrales in de cellen, functioneren bovendien veel minder goed.

Dat verklaart waarom na een inspanning hun lichamelijke en cognitieve klachten verergeren, zegt Appelman. Mitochondriën zitten in alle cellen, ook in de hersenen, legt hij uit. ‘Als wij energieproblemen in de spieren zien, dan kunnen die zich ook elders voordoen.’ Bij spierschade ontstaan bovendien afbraakproducten die het lichaam geen goed doen.
De volgende stap wordt uitzoeken waarom spierweefsel afgebroken wordt.
Veel wetenschappers gaan ervan uit dat in het lichaam van postcovidpatiënten restjes virus zijn achtergebleven die het immuunsysteem aan de gang houden. Dat zou hun klachten verklaren. De wetenschappers van het Amsterdam UMC vonden daarvoor in de spieren geen aanwijzingen.

Appelman denkt dat een mogelijke oorzaak kan worden gevonden in een enzym dat in de cellen van postcovidpatiënten blijft doorrazen. Afgelopen zomer publiceerde hij met zijn Amsterdamse collega’s een onderzoek dat daarvoor aanwijzingen geeft. ‘Dat willen we verder uitzoeken.’

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik had helemaal geen symptomen en voelde mij goed dus ben ik vanmorgen vroeg flink wezen sporten. Maar later op de dag had ik een kriebel in de keel en moest ik wat hoesten. Ik heb toen voor de zekerheid een Corona test gedaan en die was positief. Ik heb ook maar de temperatuur in mijn oor opgemeten en die slaat uit naar 39.1 wat ik vrij hoog vind. Ondanks de hoge temperatuur voel ik me nog wel goed en heb ook geen verhoogde hartslag. Ik blijf morgen wel gewoon thuis want ik wil niemand besmetten. Ik vind het wel apart dat ik me niet ziek voel.

[ Voor 48% gewijzigd door 3DEXP op 08-01-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
XWB schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:18:
Het is geen geheim dat veel postcovidpatiënten na een korte inspanning extreem vermoeid zijn. Amsterdamse wetenschappers hebben nu ontdekt dat bij deze mensen de spiercellen ondermaats functioneren, en spierweefsel afsterft:
Hier het desbetreffende onderzoek.

https://www.nature.com/articles/s41467-023-44432-3#Sec30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:49
3DEXP schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:24:
Ik had helemaal geen symptomen en voelde mij goed dus ben ik vanmorgen vroeg flink wezen sporten. Maar later op de dag had ik een kriebel in de keel en moest ik wat hoesten. Ik heb toen voor de zekerheid een Corona test gedaan en die was positief. Ik heb ook maar de temperatuur in mijn oor opgemeten en die slaat uit naar 39.1 wat ik vrij hoog vind. Ondanks de hoge temperatuur voel ik me nog wel goed en heb ook geen verhoogde hartslag. Ik blijf morgen wel gewoon thuis want ik wil niemand besmetten. Ik vind het wel apart dat ik me niet ziek voel.
Dat hoeft ook niet. Bij mij was het ook een zware verkoudheid/milde griep.

Uiteindelijk wel 2,5 maand uit de running geweest. Houd jezelf goed in de gaten en pak je rust. Hopelijk blijft het hierbij voor jou en blijft erger je bespaard.

@XWB Ik kreeg een artikel hierover doorgestuurd van een vriend. Ik vraag me af of ik in milde vorm hier ook last van heb, al is het onderzoek nog pril. Ik functioneer in de basis al een tijd weer op 100% en kan gewoon alles doen. Maar na het sporten (wat me er ironisch genoeg bovenop heeft geholpen na 2,5 maand thuis te hebben gezeten) krijg ik regelmatig echt een hele zware inzinking tot op het punt dat ik alleen maar kan/wil slapen. Ook herstellen mijn spieren minder snel dan vergelijkbare mensen om mij heen.

Tevens heb ik na drukke dagen/stressvolle periodes weer af en toe last van hersenmist..... Soms houdt die 1 dag aan, soms 2-3. :'(

Ik houd het in ieder geval goed in de gaten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik pak ook zeker mijn rust zo lang ik Corona heb. Dit is nu mijn 2e dat ik Corona heb (gehad). Ik had de eerste keer wat ergere klachten zoals spierpijn, moeheid, watten in het hoofd en keelpijn. De eerste keer begon het ook met een kriebel in de keel en wat hoesten. Kan maar zo zijn dat ik me nog wel minder goed ga voelen. Ergens baal ik wel dat ik heb gesport want dat kost ook energie om van te herstellen.

Update

Ik blijf thuis vandaag. Enige wat ik ga doen is 3 keer een half uur wandelen want beweging is goed, gamen of een serie kijken. Ik voel me nog steeds goed en heb nog geen koorts want het is in de morgen. Meestal komt koorts pas in de middag opzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door 3DEXP op 09-01-2024 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Genetische code van SARS-CoV-2 werd eind december 2019 al in Amerikaanse databank gezet

Chinese virologen wisten al voor de jaarwisseling van 2019 op 2020 dat in Wuhan een sarsachtig virus rondwaarde dat sterk leek op coronavirussen die bij vleermuizen circuleren. Dat wordt nu bevestigd door documenten die zijn opgedoken, en waarover The New York Times donderdag berichtte. Onderzoekers uit Beijing hebben op 28 december 2019 al een genetische code van SARS-CoV-2 gedeponeerd in de Amerikaanse databank GenBank. Dat was nog vóór het moment waarop internationale virologen voor het eerst hoorden dat er iets aan de hand was in Wuhan en dik twee weken voordat het genoom van het nieuwe virus voor het eerst door een andere Chinese onderzoeksgroep openbaar werd gemaakt. Maar de achteraf zo cruciaal gebleken genetische code van het nieuwe virus bleef onopgemerkt in de databank, en werd half januari 2020 zelfs verwijderd nadat verzoeken om aanvullende informatie onbeantwoord bleven.

https://www.nrc.nl/nieuws...e-databank-gezet-a4187511

Onderzoekers testen nieuwe dodelijke corona-mutatie: ’Alle muizen verrassend snel overleden’

Peking - Chinese wetenschappers hebben een nieuwe coronavirus-mutatie getest op ’gehumaniseerde’ muizen en de resultaten waren ronduit verrassend. Het betreft een mutatie van het coronavirus GX/2017, dat gezien kan worden als een neefje van Covid-19. Uit berichtgeving van de New York Post blijkt dat onderzoekers de hersenen van de muizen dusdanig hadden gemodificeerd dat ze qua dna meer op menselijke hersenen leken. Alle muizen stierven toen ze in aanraking kwamen met het virus. De angst voor een nieuwe, dodelijkere, coronapandemie komt hiermee steeds dichterbij.

https://www.telegraaf.nl/...verrassend-snel-overleden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik meld me ook even in dit topic als long-covid patient. Ik heb zojuist m'n eerste volledige werkweek in 22 maanden gedraaid. Nog steeds elke dag moe en tamelijk futloos. In die 22 maanden naast de lichamelijke klachten veel last van mentale problemen gehad. En om eerlijk te zijn, het lijkt er in mijn geval op dat anti-depressiva voor mij de ommekeer heeft gebracht. Sinds dat ik die slik, zit ik mentaal beter in m'n vel, heb ik 'meer' energie, maar vooral nagenoeg geen schuldgevoelens meer t.o.v. m'n vrouw, kinderen en collega's.
Ik denk niet dat ik ooit nog helemaal fysiek zal herstellen, maar met m'n huidige herstel-curve zal 70% van wat ik gewend was wel haalbaar zijn :X .
Van de ene kant kan ik me ontzettend gelukkig prijzen dat ik ziek ben geworden in een land wonend als Nederland, maar van de andere kant, de bureaucratie en gedoe behorende bij het 2e spoor re-integratietraject van het UWV (met verplicht solliciteren, ook al ben je bijvoorbeeld al 90% hersteld), is bijzonder klote.
Anyway, ik plof straks weer op de bank, en kijk hoe het weekend gaat lopen. Waarschijnlijk ga ik de prijs betalen van een weekje doorbikkelen.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:44
@Sjaak_Afhaak Met dubbele gevoelens je verhaal gelezen. Enerzijds fijn dat het je langzaam iets beter gaat en je weet hebt kunnen werken. Anderzijds natuurlijk niet minder dan klote dat je voelt dat je nooit meer de oude wordt en de bureaucratie van Nederland ervaart. Hopelijk hen je langzaamaan meer positieve dan negatieve ervaringen.

Vorig jaar februari heb ik (voor de tweede keer) een coronabesmetting gehad. Sindsdien heb ik Aanhoudende Lichamelijke Lichamelijke Klachten (ALK) in de vorm van hoofdpijnen. In april vorig jaar ben ik uitgevallen en sindsdien mijn uren aan het opbouwen. Sinds oktober zit ik op 100% van mijn uren maar moet daarbij nog altijd goed opletten dat ik balans houdt in de hoeveelheid mentale inspanning die ik aankan. Ik zit voor mijn eigen gevoel nog lang niet op mijn 'oude' niveau. Mentaal en emotioneel vind ik het steeds moeilijker om met deze situatie om te gaan, met name gericht op mijn partner en collega's. Ik herken mij heel erg in het schuldgevoel wat je noemt. Voor dit proces heb ik ook professionele hulp gezocht, die wordt gefaciliteerd door mijn werkgever. Daar ben ik erg dankbaar voor.

Edit: ik lees in je bericht over antidepressiva. Dat is mij ook al door het hoofd gegaan. Op sommige momenten ben ik heel somber en wellicht kan het mij net over het dooie punt helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 19-01-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
choogen schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:05:
Genetische code van SARS-CoV-2 werd eind december 2019 al in Amerikaanse databank gezet

Chinese virologen wisten al voor de jaarwisseling van 2019 op 2020 dat in Wuhan een sarsachtig virus rondwaarde dat sterk leek op coronavirussen die bij vleermuizen circuleren. Dat wordt nu bevestigd door documenten die zijn opgedoken, en waarover The New York Times donderdag berichtte. Onderzoekers uit Beijing hebben op 28 december 2019 al een genetische code van SARS-CoV-2 gedeponeerd in de Amerikaanse databank GenBank. Dat was nog vóór het moment waarop internationale virologen voor het eerst hoorden dat er iets aan de hand was in Wuhan en dik twee weken voordat het genoom van het nieuwe virus voor het eerst door een andere Chinese onderzoeksgroep openbaar werd gemaakt. Maar de achteraf zo cruciaal gebleken genetische code van het nieuwe virus bleef onopgemerkt in de databank, en werd half januari 2020 zelfs verwijderd nadat verzoeken om aanvullende informatie onbeantwoord bleven.

Niet alleen Chinese virologen. Ook anderszins was duidelijk dat er binnen die regio in China een onbekende vorm van pneumonie rondging. Social media posts doken eind november, begin december al op, op o.a. Reddit.

In hindsight is het natuurlijk jammer dat één en ander niet onderkent is. Aan de andere kant, betwijfel ik op respons hierop ooit echt anders zal worden in een dusdanig vroeg stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

choogen schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:05:
[...]
Je bent deze zin vergeten aan het einde van de alinea:
In februari hebben de onderzoekers uit Beijing het virusgenoom opnieuw in de databank gezet.
Storm in een Republikeins glas water, zoals blijkt uit de rest van het artikel.
[...] Uit berichtgeving van de New York Post [...]
https://www.telegraaf.nl/...verrassend-snel-overleden
Zijn er ook serieuze media die hierover berichten?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

bazzemans schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:01:
@Sjaak_Afhaak Edit: ik lees in je bericht over antidepressiva. Dat is mij ook al door het hoofd gegaan. Op sommige momenten ben ik heel somber en wellicht kan het mij net over het dooie punt helpen.
Bespreek met gewoon eens met je huisarts en of psycholoog. Praten erover kan nooit kwaad. In mijn geval heeft het eigenlijk gewoon alle negatieve randjes eraf gehaald, zonder dat alle gevoelens numb worden. Is wel een kwestie van de juiste dosering. Ook hierbij heeft m'n huisarts een actieve rol gespeeld.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Uit vrijwillige basis prik ik jaarlijks. Ik ben 41 en kern gezond verder. Gisteren heb ik bij de GGD mij laten prikken mijn 6e vacinatie met Pfizer. Een beetje pijn in mijn boven arm. Nu heb ik soms last van lichte keelpijn vaag en soms lijkt het verkoudheid verschijnselen, kan dit te maken hebben met Pfizer? Ik voel me wel goed opzich.

Het gele boekje is ook weer netjes ingevuld

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 06-11-2024 19:46 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:44
In theorie kan dat. Je kan ook één van de andere virussen die nu de kop op steken opgepikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:32
Ik ben 60 en heb vandaag de griepprik en de
Pneumokokkenprik gekregen.
Eigenlijk moet ik vrijdag voor de coronaprik maar ik twijfel.
Ten eerste omdat de vaccinaties wel heel kort achter elkaar zijn en omdat ik vorig jaar corona had ondanks de vaccinatie.
Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik twee dagen na de coronavacinatie positief testen.
Dus waarschijnlijk had ik het al opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Artwido schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:24:
Ik ben 60 en heb vandaag de griepprik en de
Pneumokokkenprik gekregen.
Eigenlijk moet ik vrijdag voor de coronaprik maar ik twijfel.
Ten eerste omdat de vaccinaties wel heel kort achter elkaar zijn en omdat ik vorig jaar corona had ondanks de vaccinatie.
Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik twee dagen na de coronavacinatie positief testen.
Dus waarschijnlijk had ik het al opgelopen.
Als u wel de griepprik neemt waarom zou u dan niet ook een covidprik halen? Better safe than sorry. Wel zou ik er enkele weken tijd tussen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19:40
Van der Berg schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:34:
Uit vrijwillige basis prik ik jaarlijks. Ik ben 41 en kern gezond verder.
Betaal je er dan ook voor? Je kunt niet meer zomaar binnenlopen, toch?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Brent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:14:
[...]

Je kunt gewoon binnenlopen momenteel op veel plekken.

Ik heb hem ook al binnen.
Griepprik kon ik die specifieke dag niet. Die moet ik nog inhalen.
Griepprik is wel alleen op uitnodiging.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 07-11-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Brent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:14:
[...]

Ik heb 2 maanden van te voren al een afspraak gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Van der Berg schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:55:
[...]

Ik heb 2 maanden van te voren al een afspraak gemaakt
Ook zonder in speciale aanmerking te komen? Ik dacht dat die optie er niet meer was, de vorige keer dat ik keek moest je dat aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Brent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:06:
[...]

Ook zonder in speciale aanmerking te komen? Ik dacht dat die optie er niet meer was, de vorige keer dat ik keek moest je dat aangeven.
Nee niets naar gevraagd. Ik moest wel ern medische verklaring of ik hier allergische of koorts heb enzo of ik binnenkort ern operatie onderga enzo verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:49
Brent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:06:
[...]

Coronaprik

De vaccinatieronde tegen corona van het najaar van 2024 is van start gegaan. Deze is bedoeld voor mensen vanaf 60 jaar. En voor zorgmedewerkers en mensen van 18 tot en met 59 jaar die jaarlijks een uitnodiging voor de griepprik krijgen. Daarmee wordt bij hen de bescherming tegen ziekenhuisopname of overlijden door het virus weer op peil gebracht. Mensen die om individuele redenen een vaccinatie willen, bijvoorbeeld vanwege een kwetsbaar gezinslid of op advies van een behandelend arts, kunnen deze ook halen in de najaarsronde.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik interpreteer kennelijk die regel verkeerd: ik dacht: ik moet een andere reden dan bovenstaande hebben (bijv: zie lijst). En niet gewoon omdat ik wil. Maar toch wel dus. Dank allen voor het ophelderen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 07-11-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
Ik heb er ook eentje gehaald vanwege een vrouw met longcovid. Maar volgens mij doen ze sowieso niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb een tijd geleden een oproep voor een griepprik gehad omdat ik in dit griepseizoen daarvoor in aanmerking kom. Zou ik dan ook niet een uitnodiging voor een covidprik moeten krijgen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:00

NMH

Moderator General Chat
evilution schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:38:
[...]

Ik heb een tijd geleden een oproep voor een griepprik gehad omdat ik in dit griepseizoen daarvoor in aanmerking kom. Zou ik dan ook niet een uitnodiging voor een covidprik moeten krijgen?
Sinds eind augustus 2024 nodigt het RIVM mensen van 60 jaar en ouder per brief uit voor de coronaprik. Deze brieven vallen tot half oktober op de mat. Mensen onder de 60 jaar die in de doelgroep vallen, krijgen geen uitnodigingsbrief.
(Archive-linkje omdat de tekst op de site inmiddels veranderd is omdat de vaccinatieronde afgelopen is.) Uit bovenstaande maak ik op dat alleen 60-plussers een brief kregen; "jongeren" moesten uit eigen beweging een afspraak maken. De vaccinatieronde is ondertussen wel voorbij, dus als je een prik wilde is daar nu helaas geen mogelijkheid meer voor, tenzij je een verwijzing van een arts hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

NMH schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:02:
[...]

[...]

(Archive-linkje omdat de tekst op de site inmiddels veranderd is omdat de vaccinatieronde afgelopen is.) Uit bovenstaande maak ik op dat alleen 60-plussers een brief kregen; "jongeren" moesten uit eigen beweging een afspraak maken. De vaccinatieronde is ondertussen wel voorbij, dus als je een prik wilde is daar nu helaas geen mogelijkheid meer voor, tenzij je een verwijzing van een arts hebt.
Ik wordt 60 dit griepseizoen. Ben bovendien mantelzorger voor een oudere. Lijkt me dat ik wel in aanmerking kom? Ik ga maandag wel even rondbellen als er wat bereikbaar is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

evilution schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:38:
[...]

Nee, die heb ik ook niet gehad. Wel de oproepen gezien en mijn prik gehaald. (en heb nu corona bij de weg...).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

evilution schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:26:
[...]

Ik wordt 60 dit griepseizoen. Ben bovendien mantelzorger voor een oudere. Lijkt me dat ik wel in aanmerking kom? Ik ga maandag wel even rondbellen als er wat bereikbaar is.
Je bent vrij laat. Ik heb hem in oktober al gehad. Gedurende reguliere prikrondes rondom griepprik.
Kon gewoon een afspraak maken.

Alleen je moest zelf even opletten wanneer ze in jouw dorp/stad waren.
(29, zwaar risico patiënt en zorgmedewerker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dennis1812 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:00:
[...]

Je bent vrij laat. Ik heb hem in oktober al gehad. Gedurende reguliere prikrondes rondom griepprik.
Kon gewoon een afspraak maken.

Alleen je moest zelf even opletten wanneer ze in jouw dorp/stad waren.
(29, zwaar risico patiënt en zorgmedewerker)
Ja, snap dat ik laat ben. Maar zoals gezegd, ik ga wel wat rondbellen volgende week. Als het kan wil ik hem wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

evilution schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:06:
[...]

Ja, snap dat ik laat ben. Maar zoals gezegd, ik ga wel wat rondbellen volgende week. Als het kan wil ik hem wel hebben.
Tip, bel je lokale GGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Een paar weken geleden heb ik een kort griepje gehad, althans: daar ga ik vanuit. Koorts, hoesten, spierpijn. Nu, enkele weken later, ben ik nog steeds onverklaarbaar enorm moe en heb ik weinig energie. Niet vergelijkbaar met de griepjes die ik eerder in mijn leven gehad heb. Een collega attendeerde me er gisteren op: dat had ik ook na mijn Covid-besmettingen.
Zijn er meer mensen die dit herkennen na een eventuele griepachtige ziekte dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:28

Amphiebietje

In de blubber

zacht schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:44:
Een paar weken geleden heb ik een kort griepje gehad, althans: daar ga ik vanuit. Koorts, hoesten, spierpijn. Nu, enkele weken later, ben ik nog steeds onverklaarbaar enorm moe en heb ik weinig energie. Niet vergelijkbaar met de griepjes die ik eerder in mijn leven gehad heb. Een collega attendeerde me er gisteren op: dat had ik ook na mijn Covid-besmettingen.
Zijn er meer mensen die dit herkennen na een eventuele griepachtige ziekte dit jaar?
Corona is niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bingo ik heb rond de jaarwisseling gewoon corona gehad. En ja, daar heb ik zeker een week of 6 "last" van gehad. Gelukkig nu weg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 22:49

de Peer

under peer review

Tsja, zo kun je je ook voelen bij hooikoorts

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Influenza was een hele pittige dit jaar. Daar kan je best post infectieuze klachten van hebben zoals vermoeidheid.
Dat kan net zo lang duren als longcovid.
Maar als je niet getest hebt kan het ook zeker corona geweest zijn.

Ik ben opgenomen geweest met influenza type A en een longontsteking dit jaar en weer dus zeker dat het geen corona was door de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 21:50
Ik heb vorig jaar januari voor de derde keer covid gehad, na de eerste twee keer was mijn conditie vrij snel weer op peil, maar sinds de laatste keer ben ik snel moe en heb weinig energie. Ook verzuren mijn spieren snel, maar dat trekt ook weer snel weg. Gelukkig is het niet zo erg dat ik niet kan werken.

Overigens heb ik van de covid zelf weinig last, twee dagen hoesten en wat pijn in mijn longen. De eerste twee keren afzonderen voelde als een gratis weekje vrij 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Peenutzz op 18-03-2025 12:22 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Net maar een zelftest gekocht (dat was nog even zoeken) en gedaan: positief. Het verklaart veel voor mij, en dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten qua tijdsduur van die vermoeidheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 18:24

hneel

denkt er het zijne van

Hier een paar weken geleden flinke griep (?) gehad. Niet getest op Covid verder.
In eerste instantie koorts, maar later vooral veel spierpijn, met name in mijn rug. Een lichte koorts is nog wel goed te verdragen, als je rustig aan doet en lekker in bed gaat liggen. Maar die spierpijn was echt naar.

Nu nog altijd een beetje energie-loos, maar dat kan ook aan het seizoen liggen. In deze tijd van het jaar heeft bijna iedereen een flink vitamine-D tekort.
Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"