Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Ook vorig jaar daalden de ziekenhuisopnames toen het zomer werd, en toen waren er nog geen vaccins beschikbaar. Hoe weten we dan of de huidige daling het gevolg is van vaccinatie, en niet omdat mensen weer naar buiten gaan?BlackMonkey schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:23:
[...]
Hell, pak onze eigen coronadashboard erbij en je ziet dat de vaccins niet voor meer mensen in het ziekenhuis zorgen maar juist minder.
Ik reageerde op zijn berekening. Hij zei dat er meer mensen ernstig ziek werden (dus een opname) door een vaccinatie dan door het niet krijgen van een vaccinatie. Dan zou je een stijging moeten zien in ziekenhuisopnames. Die zien we sowieso niet, welk plaatje je ook bekijkt.XWB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:48:
[...]
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Ook vorig jaar daalden de ziekenhuisopnames toen het zomer werd, en toen waren er nog geen vaccins beschikbaar. Hoe weten we dan of de huidige daling het gevolg is van vaccinatie, en niet omdat mensen weer naar buiten gaan?
[Afbeelding]
Dan jou eigen plaatje, dat is niet zo simpel. Iets waar je in het andere topic ook al op gewezen bent: t_captain in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Maar ik zal een duidelijkere afbeelding gebruiken voor dit doel:

Je ziet een duidelijke daling bij de groepen die het eerste gevaccineerd zijn waarbij de rest juist stijgt. Steeds als leeftijdscohort gevaccineerd is, zie je daar ook de daling inzetten. Nu kan je nog denken, bij de lagere leeftijden gaat het redelijk gelijk op. Maar dat is voornamelijk het stijgende vaccinatietempo. Het is letterlijk een race tegen het virus.
Meer plaatjes hier: https://coronabeeld.nl/vaccinatie-effect/
Edit; deze geeft het ook mooi weer:
[ Voor 71% gewijzigd door Holk op 03-06-2021 22:26 ]
Onzin, dat heb ik nooit gezegd dat is jouw eigen invulling. Ik plaatste het onderzoek louter in perspectief. Aangezien het om marginale aantallen ging en je er daarom geen conclusies aan kon verbinden, anders dan dat er minder besmettingen optraden in de groep die het vaccin had gekregen.BlackMonkey schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:13:
[...]
Ik reageerde op zijn berekening. Hij zei dat er meer mensen ernstig ziek werden (dus een opname) door een vaccinatie dan door het niet krijgen van een vaccinatie. Dan zou je een stijging moeten zien in ziekenhuisopnames. Die zien we sowieso niet, welk plaatje je ook bekijkt.
Feit blijft dat ~97,5% (zie onderstaande afbeelding uit de laatste briefing van Jaap van Dissel in het Catshuis) die de infectie doormaakt dit doet door weinig ziek tot vrijwel zonder klachten, oftewel hetzelfde effect wat de vaccins op mensen hebben na vaccinatie. In beide gevallen wordt je immuunsysteem geactiveerd. Voor risicogroepen kunnen de vaccins van levensbelang zijn, daarom is het goed dat ze er zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is letterlijk wat jou post zeg:Laguna schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:37:
[...]
Onzin, dat heb ik nooit gezegd dat is jouw eigen invulling. Ik plaatste het onderzoek louter in perspectief. Aangezien het om marginale aantallen ging en je er daarom geen conclusies aan kon verbinden, anders dan dat er minder besmettingen optraden in de groep die het vaccin had gekregen.
Als dat anders bedoeld is, geef het aan. Zit ik naar andere cijfers te kijken? Geef de bron zoals gevraagd. De officiele fase 3 trials zijn gewoon volgens de richtlijnen uitgevoerd en de resultaten waren niet marginaal. In dat geval zou er namelijk om meer data gevraagd zijn. Maar we dwalen af, de brief die je deelde claimde dat de effectiviteit niet bewezen was. Volgens mij heb ik van mijn kant ondertussen bronnen zat geleverd dat ze doen wat ze moeten doen. Die bronnen vroeg je zelf om, waarom doe je dat dan als je er niet op in gaat? Meerderen hier hebben wel jou "bronnen" gelezen namelijk. Je hebt trouwens blijkbaar wel een beetje vertrouwen in de vaccins gezien je laatste opmerking: daarom is het goed dat ze er zijn.Oftewel 5,5% in de placebo groep werd ernstig ziek en 12,5% in de gevaccineerde groep werd ernstig ziek.
Dit zijn de cijfers met maatregelen. Je zou dan nooit maatregelen kunnen loslaten want dan stijgt het. Enkel met vaccineren zal je de maatregelen weer kunnen loslaten. O.a. de EMA heeft dit keurig voor je voorgerekend, maar ook anderen hier hebben er al duidelijke cost/benefit uiteenzettingen van geplaatst. Dat nog even los van onderrapportage etc. Dat cijfer is waarschijnlijk te laag en het RIVM stelt ook vraagtekens bij de internationale cijfers (staat letterlijk boven jou afbeelding):Feit blijft dat ~97,5% (zie onderstaande afbeelding uit de laatste briefing van Jaap van Dissel in het Catshuis) die de infectie doormaakt dit doet door weinig ziek tot vrijwel zonder klachten, oftewel hetzelfde effect wat de vaccins op mensen hebben na vaccinatie. In beide gevallen wordt je immuunsysteem geactiveerd. Voor risicogroepen kunnen de vaccins van levensbelang zijn, daarom is het goed dat ze er zijn.
[Afbeelding]
[ Voor 35% gewijzigd door BlackMonkey op 03-06-2021 23:18 . Reden: Claim iets aangepast. ]
Ik krijg toch echt een DigiD inlogverzoek?TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:25:
[...]
Ander geboorte jaar invullen, dat al aan de beurt is er wordt namelijk helemaal niets gecontroleerd alleen in dat vrij in te vullen vakje. Er is geen koppeling met de digid of iets dergelijks in het systeem.
Eventuele controle gebeurt later handmatig, buiten het systeem om, las ik in een artikel.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Het was mooi geweest als iemand haar een RVS of aluminium sleuteltje had gegeven en deze ook was blijven plakken
[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 11-06-2021 15:42 ]
Vaak bu'j te bang!
Het was meer als huiswerkopdracht bedoeld.Nox schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:26:
[...]
Ik kon niks bijzonders vinden. Heb jij iets van info over hun belangen?
Ik kan niet eens fatsoenlijk op die site komen. Dit krijg ik in google:
:strip_exif()/f/image/xPxDoRMiXzlbg6HsGpIWRIi4.jpg?f=fotoalbum_large)
bij mij gaan dan ALLE alarmbellen rinkelen. Dit is afvoerputje van het internet.
Ik vind het schokkend dat er serieus mensen zijn dit dit als 'een nieuwssite' beschouwen. Ik vraag me dan echt af welke criteria je dan nog hebt om iets op waarde te schatten.
Nou nee, als je met iets serieus aankomt zal ik dat echt wel even gaan lezen. Maar dit is echt een wappie-site. Het druipt er vanaf.Valandil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:58:
[...]
Ik geef aan dat de MSM (jouw waarheid) eenzijdig informeert.
Je vraagt om voorbeelden, maar wuift dit weg onder het motto onbetrouwbaar. Alles wat ik zal laten zien en niet, van een voor jouw betrouwbare bron is, is voor jou per definitie fake news. Dan is de discussie toch klaar ?
Ik kan zo'n site ook opzetten morgen, en dan is dat ook 'een bron' voor mensen als jij.
[ Voor 24% gewijzigd door de Peer op 11-06-2021 21:28 ]
En voor de volledigheid, ná je vaccinatie kan je op https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login zien welke vaccinaties (tegen Corona dan, niet algemeen) je hebt gehadMaarten_E schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Die had ik al gezien inderdaad, daar heb ik meteen een screenshot van genomen. De mails zijn 5 minuten geleden binnengekomen, was weer eens aan het panikeren.
Ziet er (in mijn geval) dus zo uit:
Virussen? Scan ze hier!
Urk is nog steeds "the place to be". #1994
— Yorick (@YorickB) 14 juni 2021
En het lukt inderdaad om iedereen binnen 3 weken (21 dagen) een eerste prik aan te bieden. pic.twitter.com/UYiLH7TYZW
Ook wel handig voor de vaccinatie toeristen onder ons. Als je even in de auto wilt zitten, dan kom je in Urk snel aan de beurt.
Dit was wel van vanochtend, dus morgen weer een andere stand.
Net even gecheckt, maar mijn vaccinatie van afgelopen maandag staat er gewoon op:Willybubba schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:25:
Na dik een week nog niks zichtbaar in Mijn RIVM. Met welke toko moet ik contact opnemen om dat gefixed te krijgen?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Gunner schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:26:
[...]
Ik hoor dit vaker, maar zie het nooit uitgelegd. Op welk vlak dan?

bron: https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement
Ik vind het zelf ook wat vroeg om van alles weer open te gooien.
Laten we eerst eens oranje kleuren.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Gaat vermoedelijk over deze kaart:Gunner schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:26:
[...]
Ik hoor dit vaker, maar zie het nooit uitgelegd. Op welk vlak dan?

Bron: https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement
:fill(white):strip_exif()/f/image/2HHTgUnbZrOKy028byUXrKdd.png?f=user_large)
Is Frankrijk het enige land waar Janssen 4 weken van te voren geprikt moet zijn of geldt dit voor elk land? Ik kan het werkelijk nergens vinden
Mijn vraag is niet of het vreemd is, maar of dit voor elk land geldt of dat alleen Frankrijk dit hanteert.
Toch wel, gezien de Rijksoverheid het volgende er over meldt:op zicht niet vreemd toch?
Vanaf 1 juli opnieuw kijken. Dan moeten de positieve testen ook met het systeem zijn verbonden. (las ik ergens)JustC schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:19:
Nou ik kan inloggen op de app maar kan geen vaccinatiebewijs ophalen omdat ik maar 1 prik heb gehad.
Ik krijg ook geen 2de omdat ik Corona heb gehad en dit niet nodig is van de GGD dus ben benieuwd of ze dit snel aanpassen wat een gedoe weer
Heb het bewijs binnenkort nodig voor een festival.
[EDIT]
We zijn gemengd geel en groen.
[ Voor 16% gewijzigd door LongBowNL op 24-06-2021 16:34 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YnvVtasOJSbzlZXSeDhsvQfU.jpg?f=user_large)
En al mensen die heel de aflevering geluisterd hebben van Joe Rogan over Ivermectine? Tot nu toe alles genegeerd wat hierover naar buiten kwam. Blijf het toch een raar idee vinden dat iets wat we o.a aan dieren geven voor parasieten effectief zou zijn tegen een long virus. Maar na het luisteren van deze podcast ga je toch twijfelen. Wie helpt mij?
[ Voor 59% gewijzigd door spartacusNLD op 28-06-2021 20:37 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Gewoon op het coronadashboard?spartacusNLD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:08:
iemand een idee waar ik onderstaande vergelijking voor NL kan terugvinden? Schept wel vertrouwen in de vaccinaties. En dit in een land waar de meeste mensen 1 prik gehad hebben van astra (wat minder goed werkt tegen Delta variant).
[Afbeelding]
Alleen is het door de dalende lijn voor Nederland niet mogelijk om zo'n vergelijk te maken.
:strip_exif()/f/image/fck4ZqCUnMEhuhC3cJeS1D22.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
De mRNA techniek die het spike eiwit van covid-19 overbrengt (dmv: Lipid nano particles) is wel nieuw. Vandaar ook mijn twijvels. Het is anders dan andere vaccinatie’s.Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:58:
[...]
En vergeet niet dat we al best lang ervaring hebben met corona virussen. Het is niet een compleet nieuw virus.
Aangezien ik ook niet in een risico leeftijd / groep zit begrijp ik ook niet waarom ik het wel zou doen. Ik ben ook zeer bewust bezig met eten (suikerloos / keto-dieet) en rook/drink niet.
Behaal ik daar niet gewoon betere resultaten mee?
[ Voor 32% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-07-2021 08:43 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Als je uit Groningen of Friesland komt hoef je helemaal geen test te doen bij een reis naar Italie.PWM schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:13:
Iemand al aan het reizen naar Italie? Hij staat op groen:
https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies
Maar er staat dat ook dat je een test moet doen behalve als je onder de 6 bent. Dus mijn kinderen van 7 en 9 zouden dan een test moeten doen. Op zich geen probleem, maar ik kom met Googelen niet op een duidelijke pagina van de Italiaanse overheid waar dat staat

Kaartje is trouwens een week oud en wordt vandaag geupdate.
En de kaart is nu geüpdatet. Heel Nederland is nu weer geel/oranje:Wolly schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:17:
[...]
Als je uit Groningen of Friesland komt hoef je helemaal geen test te doen bij een reis naar Italie.
[Afbeelding]
Kaartje is trouwens een week oud en wordt vandaag geupdate.
Volgende week donderdag en dat speelt ook heel erg mee. Als ik nu na anderhalf jaar toch struikel ben ik een enorme dweil.hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Als je beide vaccinaties al gehad hebt en/of in de buitenlucht goed afstand kunt houden kan dat nog steeds.
Mijn vrouw en ik gaan op vrijdag regelmatig nog even dansen in BitterzoetDe tijd van 'en daarna danse in de Marathon' is voor onze generatie toch al een tijdje terug?

We kunnen de ouders zijn van iedereen daar binnen, maar dat boeit niet.
Ik kan heel goed mensen vertrouwen die bij pharma of de overheid werken (waar ik er meerdere van ken) ik vertrouw alleen geen dingen zoals pharma de overheid en religie, banken zou je er nog bij kunnen zetten ook al werkt een goede vriend bij een bank.de Peer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:00:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik eerder vanwege het doorgaans iets lagere opleidingsniveau en daardoor niet de juiste risicoafweging kunnen maken.
Maargoed ik werk in big pharma dus ben geen betrouwbare bron.
Ik weet niet hoe het zit met met opleidingsniveau, ik kom van een technisch beroep waar ik een hogere opleiding voor nodig had maar ik werd er doodongelukkig van, vooral waar ik nu zit is het een bont gezelschap mijn directe collega op de werkvloer was chemicus en maakte eigenlijk hetzelfde door als mij.
Onderzoek wijst wel uit dat zorgmedewerkers minder bereid zijn om meteen het vaccin te nemen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/iT9Aj8eaCgZlinOsI0VLHdzI.png?f=user_large)
https://www.eur.nl/sites/...r-een-covid-19-vaccin.pdf
ouder artikel (5 juli) maar toch interessant om te zien: https://www.newstatesman....amatically-reduced-deaths
Indien je thuis blijft en nooit meer de deur uitgaat dan ben je ook niet 100% veilig. Hier in de regio kun je b.v. ook niet 100% veilig op de bank zitten;

De enige zekerheid die je hebt als mens, is dat je uiteindelijk zal overlijden. De vraag is niet óf maar op welke manier en wanneer.
Een collega van mij wilt ook geen vaccin tenzij 100% zeker is dat deze veilig is. Uiteraard heb ik begrip en respect richting mensen die géén vaccin willen, echter is het wel jammer dat de rede daarvoor vaak niet klopt of puur uit angst is. Mijn inziens is de vraag ook niet of er een (zeer geringe) kans is dat je bijwerkingen gaat ervaren van een vaccin, maar hoe groot is de kans dat die ernstig(er) zijn dan COVID-19 op een natuurlijke wijze te doorlopen.
Een vaccin is weliswaar niet zonder risico, wat ook de rede is dat je een kwartier in een wachtruimte moet blijven voor observatie, maar wel vrij voorspelbaar. COVID-19 zélf krijgen is in ieder geval een stuk minder voorspelbaar.
Langdurige effecten van de huidige vaccinaties geloof ik niet direct in maar al zouden die er uiteindelijk wél blijken te zijn dan lijkt mij de kans op een I'm Legend' situatie niet heel realistisch. Wat we inmiddels kunnen stellen is dat COVID-19 bewezen wel langdurige effecten kán geven;
https://www.rivm.nl/nieuw...a-tussentijdse-resultaten
https://www.parool.nl/ned...n-na-besmetting~b4f49213/
Dus zelfs bij kinderen.
Al met al denk ik oprecht dat de potentiële gevaren en risico's van vaccinatie, al zou dat experimenteel zijn wat het mijn inziens niet (meer) is, dan weegt dat naar mijn idee nog altijd op tegen de mogelijke gevolgen zonder vaccinatie.
Verder denk ik dat velen het nut van vaccins niet meer inzien juist omdat deze effectief zijn gebleken in het verleden. Omdat de nog veel ernstigere ziektes zowat zijn uitgeroeid (in ieder geval in de westerse wereld) door vaccins weet men niet meer wat ziek zijn is. Een milde verkoudheid zien veel mensen aan voor een 'griepje' waarmee de griep zelf ook gebagatelliseerd word. Indien men een idee wil krijgen van de Pest, Tyfus of b.v. Ebola dan heeft men Wikipedia of Google nodig..
Om niet al te vervelende plaatjes in dit topic te plaatsen (ik moet ook nog eten vandaag);

Dus ja, het is in beginsel ieder voor zich een keuze om zich te laten vaccineren, echter indien niet voldoende mensen die doen dan gaat dat uiteindelijk naar alle waarschijnlijkheid (inderdaad) ook geen oplossing bieden. Als je dan kiest om het niet te doen, doe dat dan uit goede overwegingen en niet omdat de schoenen van Hugo de Jonge je niet aanstaan o.i.d.
Als ik kijk hoeveel mensen in NL al twijfels hebben over vaccinatie dan maak ik mij ernstig zorgen hoe het zit op globale schaal. Het zou mij niets verbazen dat wanneer je 500 jaar in de toekomst kijken, we boeken zouden zien dat een virus de beschaving voor 80% heeft gedecimeerd en dat er dan een voetnoot bij zit met dat de mensen destijds wel een oplossing hadden, maar dat niet wilde/durfde te gebruiken om -vul redenen hier in-.
Maar goed. We zullen het wel gaan zien/meemaken. Ik ben in ieder geval blij dat ikzelf en 90% van mijn dierbaren gevaccineerd zijn of dat in ieder geval willen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
:strip_exif()/f/image/Iqd2HYoZWlkCleaoqF18vejB.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog indrukwekkender als je weet dat in San Diego County 68.4% van de mensen volledig gevaccineerd is.
De vaccins werken heel erg goed ook tegen Delta. Argumenten als "experimenteel" en "niet voldoende getest" worden elke dag (nog) zwakker IMO.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KMQc1Voy2QA0oEDXjVIAdFsZ.jpg?f=user_large)
Verdomme, ik ben 12 augustus jarig
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Na het inloggen met DigId krijg je dan de van jou bekende informatie te zien.
Het staat er bij mij dubbel in (dus 4 registraties voor 2 prikken in GGD centra), RIVM en GGD, dat vind ik al verwarrend en slordig.
De RIVM info is onvolledig, maar de GGD informatie is bij incorrect:
:fill(white):strip_exif()/f/image/j9PSmpNmw5jqXskDvUH7ks7H.png?f=user_large)
Dit is namelijk de datum van mijn tweede prik, maar er staat dat het niet de laatste doses is. Direct voordat de naald werd gezet dreunde de prikzetter nog op dat het tweede prik Pfizer was, dus zij wist wel dat het de tweede prik was.
Als ik er op Google kan ik er niks over vinden, alleen kort in dit Fok forum.
Weet iemand hier toevallig of dat nou een fout is bij mij, of dat dit 'zo hoort'?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ze houden het momenteel onder controle door lockdowns, maar dat kan niet eeuwig natuurlijk. Het grootste probleem was volgens mij vaccin beschikbaarheid. De bereidheid ligt lager dan in NL, maar het is ook niet alsof maar een hele kleine groep het wil. Als je naar de rapportage kijkt schalen ze juist flink op met prikken momenteel:Joel22 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:23:
Is er iemand die mij de strategie van Australië kan uitleggen?
Las laatst al over een 6 lockdown in Sydney…
Door de relatief weinig besmettingen zien mensen geen noodzaak zich te vaccineren en er ontstaat ook niet op een natuurlijke wijze groepsimmuniteit. Je kunt op zo’n groot eiland dat virus toch niet altijd buiten de deur houden?
Nouja ik zeur soms op Nederland, maar pff blij dat we niet met de Australische maatregelingen zitten.

Het blijft afwachten. Voor mijn gevoel hobbelen ze er gewoon wat achteraan en kunnen ze die luxe permitteren doordat het een eiland is die ze met lockdowns redelijk veilig kunnen houden. Maar ze zullen ook naar andere landen kijken en beseffen dat ze weinig opties hebben als ze van die lockdowns af willen.
Sterkte iig!ChrisW schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:23:
[...]
Om een lang verhaal kort te maken voor de twijfelaars heb ik mijn prik dus iets te lang uitgesteld (gewacht op een betere versie) en daar heb ik nu wel spijt van.
Ik probeer mezelf nog steeds zo ver te krijgen. Helpt ook niet dat ik een hypochonder ben. Soms helpt het om dingen erover te lezen, soms niet.
Tot nu toe probeer ik de risico's voor mezelf in te schatten. 2 mogelijk enge bijwerkingen van de huidige mRNA vaccins zijn:
1. Heftige allergische reactie
2. Ontsteking aan het hart
Punt 1 kan ik mezelf iets geruststellen. Sowieso is de kans klein (11 per miljoen), maar daarnaast gebeurde 80% daarvan in mensen met een voorgeschiedenis van serieuze allergieën en voornamelijk in vrouwen.
Die voorgeschiedenis heb ik niet... dus de kans dat ik zo'n reactie krijg, lijkt heel klein te zijn. Mijn angst dat er in die eerste 15 minuten na het vaccin iets gaat gebeuren, slaat dus niet echt ergens op. Het is gewoon zo'n raar moment, dat je moet wachten omdat er iets zou kunnen gebeuren... maar die kans is dus heel klein als je verder geen allergieën hebt blijkbaar (op wat hooikoorts en eczeem na)
Punt 2 kan ik niet op dezelfde manier uitsluiten, maar ook daarbij geldt dat de meeste gevallen daarvan in jonge mannen onder de 30 zijn. Ik ben 40 jaar oud.
Daarnaast is de kans op myocarditis (bij jonge mannen) door een corona besmetting 6 keer zo hoog dan na vaccinatie.
Een analyse van VAERS data die ik heb gezien, geeft 34 gevallen in mannen van 40-49 jaar oud op 8.577.766 vaccinaties (2e dosis).
Dat is 1 geval per 252.287 mannen. 0,000396%.
Het is eigenlijk vooral onder de 24 jaar oud dat het risico echt toeneemt. En ook vooral bij de tweede vaccinatie.
Dus die eerste prik - die ook al behoorlijk helpt om ernstige ziekte te voorkomen - zou ik relatief zorgeloos moeten kunnen halen. En die tweede uiteindelijk ook in principe.
Anyways... dit staatje is under construction
CDC presentatie over de risico's:
https://www.cdc.gov/vacci.../05-COVID-Wallace-508.pdf
Risico myocarditis na besmetting 6x zo hoog (bij jonge mensen iig):
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34341797/
PS
Ik maak mij vooral druk om bijwerkingen... het prikken zelf kan ik wel aan. Het is geen hobby van me, maar even de andere kant opkijken en blijven ademen and I should be fine.
PPS
Mijn kans om te overlijden aan corona is waarschijnlijk 0,106%.
https://www.acsh.org/news...y-rates-sex-and-age-15163
Die kans lijkt in eerste instantie klein, maar is veel groter dan de kans op bovengenoemde bijwerkingen.
De kans op ziekenhuisopname kan ik wat lastiger vinden voor mijn leeftijd momenteel, maar zal uiteraard nog een stuk groter zijn.
Even samengevat voor een man van 40:
Corona:
1 op 943 dood (0,106% IFR, leeftijd 40-44)
1 op ??? ziekenhuis
Vaccin (Pfizer):
1 op 90.909 allergische reactie (11 per miljoen vaccinaties)
1 op 252.287 myocarditis (34 per 8.577.766 vaccinaties, mannen 40-49)
Correct me if I'm wrong... het is nog vroeg
Voor de mensen die vinden dat ik mezelf helemaal gek maak, ik moet hier simpelweg doorheen...
[ Voor 29% gewijzigd door Lethalis op 28-08-2021 11:24 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
De vaccins hebben de druk op de zorg zover weten terug te krijgen dat we die geplande zorg weer kunnen uitvoeren. Er zijn talloze voorbeelden te vinden dat dit zonder vaccins gewoon niet mogelijk is. Je slaat namelijk ook voor het gemak even over dat een patient die planbare zorg nodig heeft ook het best niet besmet kan zijn, of hij nou daadwerkelijk veel nadeel van covid heeft of niet.Kevinp schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:02:
En zeggen dan moeten we keuzes maken op het IC dat doen we nu ook. We kiezen voor een corona patiënt die gemiddeld nog 3 jaar te leven heeft ipv een operatie voor iemand die nog veel langer te leven heeft, maar deze operatie niet perse nu nodig heeft, en we niet weten hoeveel levensjaren uitstellen kost.
Ze werken zeer effectief tegen ziekenhuisopname. Dat is het doel en hoe de effectiviteit word gemeten. Zie ook:Ik ontkent Covid niet, vaccinaties lijken te werken, hoewel we dat pas echt over een paar maanden kunnen zeggen als het echt herfst wordt en het aantal positieve testen snel zal toenemen.
Mensen willen dat graag want jij vermoed dat. JuistMaar blijkbaar willen mensen graag nog een winter verplicht opgesloten zitten. Want mijn vermoedde is dat we daar naartoe gaan.
In ratten is het effect nog heftiger, en aangezien er nogal wat vreemde snuitjes onder de ivermectine-slikkers zijn...
Paar mooie cartoons:

Dat blijkt een hoax te zijn geweest, de Rolling Stone had niet gecontroleerd of de tipgever er wel werkte. Staat ook onderaan het artikel, toegevoegd.LZ86 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:54:
In de states gaat het in sommige staten zover, dat de plaatselijke ziekenhuizen dusdanig veel last van die ivermectine gekkies hebben dat de andere patienten (zelfs mensen met schotwonden) vrij lang moeten wachten op zorg
https://www.theguardian.c...rmectin-covid-coronavirus
Nu is het the Guardian, maar het zou me vrij weinig verbazen als dit niks overdreven is.
[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 09-09-2021 00:02 ]
Landen om ons heen alles hebben los gegooid?Miki schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:02:
[...]
Dat is vragen naar de bekende weg, immers vind niemand deze maatregelen leuk. Denk je dat Hugo na een avondje werken op de bank ploft en z’n vrouw aantikt om te pochen hoe trots hij is om weer wat beperkingen te hebben opgelegd aan de horeca?
We komen in een eindfase waarin sommige landen om ons heen al alles hebben losgegooid en wij nog een tussenfase maken met een Corona pas en TvT. Vermoedelijk heeft de situatie aan het begin van de zomer meegespeeld dat we nu iets voorzichtiger zijn geworden met loslaten van maatregelen. Vervelend is het zeker maar niet overkomelijk en als de data het uitwijst zullen ze echt wel de maatregelen verder afbouwen. Dat is tot nu altijd zo geweest.
Nou.. ga het bedrijfsleven of management leven op vergelijkbaar HBO+ niveau eens bekijken na 12 jaar..
:strip_exif()/f/image/tPgIc39oU18gjxzFsul4IJIX.jpg?f=fotoalbum_large)
En een "normale HBO-V" zit na 12 jaar op 3322 euro in een normaal ziekenhuis.
Heb je geluk en werk je in een ziekenhuis die schaal 50 biedt (wat er niet veel zijn) heb je 3774 na 12 jaar. En daarna ook niet meer groeien of zeuren tot je pensioen he.
[ Voor 70% gewijzigd door Dennis1812 op 26-09-2021 16:11 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Welke onderzoeken? Volgens mij baseer je dit maar op 2 preprint onderzoeken, namelijk die van Imperial College London en de studie in Singapore. In laatstgenoemde was de viral load aanvankelijk vergelijkbaar en is men dus even besmettelijk:redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:37:
[...]
Wel zie je uit onderzoeken dat je met symptomatische klachten besmettelijker bent. Algeheel lijkt het er op dat gevaccineerden het virus minder snel verspreiden omdat ze er minder en minder lang last van hebben. Hoe groot die factor precies is is onduidelijk.

Dat de viral load bij gevaccineerde mensen vervolgens sneller afneemt is mooi, maar hoe is hier de relatie met symptomen? Namen die ook af? En zit er nog verschil qua aanhouden van de symptomen tussen beide groepen?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
/f/image/ez5FSphrMBaqnZqZ6wogIQFq.png?f=fotoalbum_medium)
Je ziet al vrij snel een serieuze afname in ziekenhuisopnames bij gevaccineerden vs ongevaccineerden. Veel duidelijker wordt het niet.
Bron:
https://twitter.com/Ballo...k9LdupW0XMJJThM5kT2A&s=19
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Sta je dan, "geen troep in mijn lichaam" met een peuk in je bek...
Nee, feestjes zijn zo 2019. Maar ik heb niets met oud-Hollands feestje vieren:albino71 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:32:
Ik denk al, waar is het corona topic in mijn lijstje...
Weer een nieuwe; had gehoopt dat de vorige de laatste zou zijn, maar helaas. In ieder geval nog een zure appel te gaan en waarschijnlijk meer.
Wie je ook bent en wat je ook vindt, een ding hebben we allemaal (denk ik) gemeen. We zijn er klaar mee.
Dit weekend een feestje, maar twijfel enorm om te gaan. Volgens het eerder gepostte plaatje vindt er slechts 5% van de besmettingen plaats, maar is het gek als ik dat als vertekend zie?
Wordt onmogelijk om afstand te houden....
Zouden jullie gaan?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Soms zit er zelfs bij wappies een kern van waarheid in:anandus schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:00:
Gelukkig maar, het probleem is opgelost.
[Afbeelding]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat zeg ik dus, de regels zijn hoe ik het interpreteer dat ik niet in quarantaine hoef.de Peer schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:16:
[...]
Gewoon regels volgen. In afwachting van je test blijf je binnen. Overleg anders even met de ggd
Debiel genoeg staat het scenario dat je in contact komt met iemand die zelf positief test hier niet tussen:
https://www.rijksoverheid.../testen/testen-na-contact
Het meest voor de hand liggende scenario is bron en contactonderzoek en dan nauw contact:
:strip_exif()/f/image/3cXNpBhHBkoic53I4izDpznf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind dat echt vreemde communicatie. Aangezien de GGD slecht bereikbaar is zullen in deze situatie personen die in een soortgelijke situatie zitten via rijksoverheid tot dezelfde conclusie komen. Zo krijg je natuurlijk meer verspreiding
Verwijderd
:strip_exif()/f/image/Aw79coG80dwOmaiE2MCNE4EZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie
Is dit nou weer zo'n stukje politiek handig formuleren? RIVM sorteert wel heel nadrukkelijk voor op een 4e prik voor kwetsbaren. Helemaal prima voor mij hoor, overigens.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Fake nieuws? Hij heeft gewoon gelijk. Het RIVM onderzoek (https://www.rivm.nl/nieuw...ndert-overdracht-covid-19) in topicstart stamt uit augustus 2021. Midden in de zomer. Ondertussen is er wel wat veranderd. ~80% is geprikt en de pos. getesten vliegen de pan uit. Kijk op blz,. 25 van het RIVM weekrapport van 7 december:Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:59:
[...]
Onzin.
Zowel je eerste deel als je 6 maanden deel.
Ik stuur je graag door naar de topicstart van het algemene topic. Staat het mooi uitgelegd.
Zoek eventueel wat posts van @RoD .die legt het ook 1000x uit ongeveer.
Hieronder de TS. Hoef je niet eens door te klikken.
Wil je dus stoppen met fake news alsjeblieft?
Dankjewel!
[...]
. Het is nu ongeveer 50-50 en daalt verder (ok, december lijkt een kleine trendbreuk).Na 6 maanden is VE tegen infectie vrijwel nul. Waarom denk je dat er boosters gezet moeten worden? Omdat de entstoffen zo waanzinning goed werken tegen besmettingen?
Een Zweedse studie in The Lancet laat dat ook zien: https://boriquagato.subst...tudy-shows-covid-vaccines
Over immuniteit: Dat is breder en houdt langer aan dan die van het mRNA serum. Lees deze paper over healthcarewokers in Massachusetts:
"Independently, we found no re-infection among those with prior COVID-19, contributing to 74,557 re-infection-free person-days, adding to the evidence base for the robustness of naturally acquired immunity"
In https://www.medrxiv.org/c...101/2021.11.15.21265753v1
Of deze Deense studie:
/f/image/Z9V33dpOx0AYERDHXoIqkoPJ.png?f=fotoalbum_large)
Afnemende immuniteit: eerdere infectie (oranje) kan de immuniteit behouden tegen 20-30% jaarlijkse infecties (endemische griepachtige) Hybride (geel): 10-15%. Alleen-Inenting (groen) kan meerdere boosters nodig hebben om vergelijkbare immuniteit te bereiken.
bron (in Deens: https://files.ssi.dk/covi...n-covid19-uge49-2021-ji88
*knip* desinformatie verwijderd.
Uit hetzelfde weekrapport van RIVM, blz 84. Er zijn sinds feb. 2020 226 mensen zonder onderliggende aandoening gestorven jonger dan 70. Deze groep bestaat uit ~15 miljoen mensen. (note: Tabel 28, Zwangerschap=0)
:fill(white):strip_exif()/f/image/9BNZjm35Fpw0UFJpbzACHGNB.png?f=user_large)
*knip* desinformatie verwijderd.
Dank je wel!
[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 14-12-2021 11:58 ]
immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
Ondertussen is er wel wat veranderd. ~80% is geprikt en de pos. getesten vliegen de pan uit. Kijk op blz,. 25 van het RIVM weekrapport van 7 december:[Afbeelding]. Het is nu ongeveer 50-50 en daalt verder (ok, december lijkt een kleine trendbreuk).
:fill(white):strip_exif()/f/image/rTM9GtIA7zR5zTPOzOvC48mz.png?f=user_large)
Als ik die getallen zo zie, dan is het toch overduidelijk dat vaccineren echt super goed werkt.
80% van 18miljoen mensen zijn gevaccineerd. Dat betekend dat er 14,4 miljoen mensen in Nederland gevaccineerd zijn en 3,6 miljoen niet gevaccineerd zijn.
Van die 14,4 miljoen gevaccineerde zijn er 36 duizend besmet in december. 14400 / 36 = 400, betekend 1 op de 400 gevaccineerde Nederlander is besmet.
3600 / 40 = 90, betekend dat 1 op de 90 niet gevaccineerde Nederlander besmet is.
Dus 50/50 is het zeker niet.
Ik weet prima dat bij een toeneemt aantal gevaccineerden logischerwijs ook het aantal gevaccineerden in het ziekenhuis toeneemt. Hier een mooie uitleg waar expected rate heen gaat;Miki schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:42:
[...]
Wat ook duidelijk is geworden dat rekenen en wiskunde ook te lijden heeft gehad tijdens de pandemie.
In begrijpelijke taal nog maar eens een keer voor @immetjes:
[YouTube: Miguel-scharrelei-model | Even Tot Hier | Seizoen 6]
https://twitter.com/orwell2022/status/1455192278264426498
Het gaat erom dat de VE tegen besmetting naar nul gaat en dat de bescherming tegen ziekenhuisopname vooral voor ouderen ook daalt. In het CWZ is het aantal gevaccineerden inmiddels opgelopen tot bijna 70%, al is dat Nijmeegse ziekenhuis natuurlijk niet representatief voor heel Nederland.
:strip_exif()/f/image/FiN7fwLFJgNjKfMAQ7rHpVpP.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaar die boosters. Nadeel van al die "vaccinaties" zijn de bijwerkingen, die stapelen ook. Zeker voor 65+ met onderliggend lijden is het een catch21.
Ja, dat plaatje wat ik eerst liet zien was uit de presentaties van het RIVM van dit voorjaar. Daar was nogal commentaar op omdat de verhoudingen niet klopten. Gelukkig heeft het RIVM wat met dat commentaar gedaan. Dus linker plaatje is van RIVM, rechter plaatje zet de verhoudingen goed. Het linker plaatje is geen fake plaatje, het rechter plaatje is de fix:de Peer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:50:
[...]
Was er uberhaupt een andere piramide dan?
Je had er eerst een fake-news-plaatje neergezet. Man man, overal wat achter zoeken. Alsof van Dissel bewust de boel probeert te misleiden door gebruik van zijn afbeeldingen.
De gemiddelde IC patient is tussen de 60 en 64 en de gemiddelde SEH patient is tussen de 70 en 84. De gemiddelde C19 overledene is ~83. C19 is een ouderdomsziekte vooral heersend onder obese mensen of met vasuclaire aandoeningen. Prik die, geef ze medicijnen maar laat jongere mensen met rust.IJzerlijm schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:59:
Zo'n plaatje helpt alleen maar het idee te voeden dat er niks aan de hand is. Want het is maar 0,35%.
Voor de gemiddelde IC patient aan de ventilator kan je ook zo'n piramide maken met percentages ontstoken en gezonde cellen.
Ziekenhuis: https://covid-analytics.nl/hospital.html
ICU: https://covid-analytics.nl/index.html
/f/image/2S0rKl5mGEC9CCrLl8fvxipQ.png?f=fotoalbum_large)
bron
Qua myocarditis, pericarditis, and hartritmestoornissen lijk je gelijk te hebben:Miki schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:34:
[...]
En wat is nu precies je punt
Statistisch bekeken ben je met een COVID-19 besmetting als het gaat om bijwerkingen toch echt wel slechter af dan met de huidige vaccins waar ze in de hele wereld mee aan het vaccineren zijn.
Vandaag gepubliceerd:
"Risks of myocarditis, pericarditis, and cardiac arrhythmias associated with COVID-19 vaccination or SARS-CoV-2 infection"
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0
:strip_exif()/f/image/5ezbKNqlNUfbKlKv2VQb0Af3.jpg?f=fotoalbum_large)
Het aantal jonge sporters wat op het veld overlijdt aan hartfalen valt op, maar dat kan ook omdat er aandacht voor is. Per jaar schijnen er 150-200 mensen aan hartfalen op het sportveld te overlijden in NL. Het is me nog niet gelukt om een overzicht per jaar voor NL te vinden.
Wat zit er in moderna wat voor meer hartfalen zorgt? en wat pfizer dus niet heeft?immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:49:
[...]
Qua myocarditis, pericarditis, and hartritmestoornissen lijk je gelijk te hebben:
Vandaag gepubliceerd:
"Risks of myocarditis, pericarditis, and cardiac arrhythmias associated with COVID-19 vaccination or SARS-CoV-2 infection"
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0
Even sorteren op populair zodat we de hoofdmoot van dit kanaal bovenaan hebben.monaldo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:46:
[...]
Welke bias toont m'n bron? Behalve dat ze kritisch kijken naar alle onderwerpen in de samenleving.
:strip_exif()/f/image/4f7JD2HNoj8OJeYKRmDtgsu5.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle onderwerpen in de samenleving ja? Eens even een paar checken.
Recht om te sterven? Nope
Woningcrisis? Ook niet
Kabinetsformatie? Boeiend
Peter R. De Vries, Taghi, criminaliteit? Hmm, kan het niet vinden.
Energieprijzen en geopolitieke oorzaken? Geen woord
Corona en vaccinatie? Uitsluitend.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Er valt me genoeg op, elke bron of mening die niet aansluit op jullie beeld wordt zsm vernietigd. Er worden flauwe suggesties gedaan, allerlei randzaken bijgehaald en als de bronnen niet zwart gemaakt kunnen worden dan zijn het de clicks of YouTube. Nu wordt er een lijst gedraaid van het kanaal waar ik naar verwijs waar er naar de populariteit wordt gekeken ipv de inhoud. Als je verder in de tijd gaat zie je genoeg andere onderwerpen ter sprake komen:Miki schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:56:
[...]
Ik heb hier bewust even een alinea zwart gemaakt. Je noemt het experts maar dat zijn ze bij lange na niet. Dat je verpleegkundige, een dierenarts of verstand hebt van statistiek maakt nog niet dat je een expert bent als het gaat om epidemieën of infectieziekten. En al helemaal niet als je een trackrecord hebt dat je je door private partijen met een bepaald belang laat beïnvloeden om je bevindingen nog gekleurder te laten zijn, lees Maurice de Hond.
Is het niet opmerkelijk dat alles wat je onder onze aandacht brengt ter discussie wordt gesteld? Niet zozeer over de inhoud maar van wie de informatie komt. En dat daarbij niet 1 maar het halve topic over je heen valt... dat zou toch wel iets moeten zeggen?
/f/image/kua73kmXKKpb09CdbvJvghIU.png?f=fotoalbum_large)
Weer een flauw voorbeeld hoe het hier gaat, ik word uitgelokt, moet mezelf verdedigen maar het maakt eigenlijk niks uit. En dan ben ik dus vooringenomen?
Ik heb vaak genoeg hier wat nu gepost met vragen waar niet op wordt ingegaan, het is alleen maar onderuit halen van al mijn aannames, maar mij "helpen" en vragen beantwoorden gebeurt niet.
Als ik verwijs naar een Carla Peters met jarenlange ervaring dan maakt het ook niks uit en is een fanatieke Tweaker met wetenschappelijke kennis een betere bron.
Cherry picking doe ik alleen maar jullie eigen patroon zien jullie niet onder ogen. Prima , weer een tweaker de mond gesnoerd, geweldige democratie.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
:fill(white):strip_exif()/f/image/aVRslyTN85esQzYEkSkQdo9y.png?f=user_large)
https://gofund.me/3b223561
Ik snap dit even niet. Hoeveel kosten moeten ze maken? Die actie staat pas net online en nu al dik 6000 euro opgehaald. Mensen blijven maar doneren.
[ Voor 21% gewijzigd door prodesk op 18-12-2021 22:29 ]
MaZo schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:48:
[...]
Nee, ik zie het als een crisis van de ouderen en zwakken. Laten we die beschermen middels vaccinatie, en laat de rest lekker los.
JeroenNietDoen schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:21:
[...]
Dit gaat al meer dan een jaar zo. Er zijn genoeg lui die doorhebben dat veel van de echte wappies heel makkelijk doneren omdat ze, sorry dat ik het zo omschrijf, gewoon een stukje intellect missen / erg goed gelovig zijn, en dat zijn gaan misbruiken als verdienmodel. Willem Engel's hele relevantie is daarop gebaseerd maar zo zijn er nog een paar die inmiddels allemaal al door Videre zijn exposed.
12000 euro aan donaties voor een advocaat, als cadeau zonder dat er enige verplichtingen aan zitten.Vorkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:07:
[...]
Alweer bijna 12k
Het is nog slechter gesteld dan ik dacht.
Ik hoop dat Maes hiermee iets goed gaat doen, zoals doneren aan de voedselbank of mensen aan de onderkant van de samenleving.
Als hoogopgeleide advocaat met eigen kantoor en meerdere vestigingen heeft hij dat geld helemaal niet nodig.
Ergens voelt het wel wrang, want dit zijn meestal de mensen die omlaag trappen en neerkijken op de onderklasse. En nu wel het lef hebben om geld te vragen? Kom op zeg!
[ Voor 7% gewijzigd door prodesk op 19-12-2021 15:45 ]
/f/image/NfHyW7ceq0L36CiyxQW37qcp.png?f=fotoalbum_large)
p.s. deze titel haalt bij mij het bloed onder de nagels vandaan.
[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 23-12-2021 13:27 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Oh diep is het probleem niet. 2x goed diep en bijna geen last gehad. Maar deze dame dacht dat ze met een afwasborstel de pannen aan het schrobben wasOsiris schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:01:
[...]
Met een beetje geluk zijn je klachten nu ook alweer voorbij
[...]
Hij moet dan ook lekker diepNiet zo aanstellen, als de tester het goed doet, dan geeft 't enkel wat tranen en een raar kriebelend gevoel. (Ik heb de laatste tijd talloze collegae getest en dan gaat dat stokkie er écht bijna helemaal in. En tot nog toe geeft iedereen aan dat 't prima ging en mee viel. Ligt wellicht dus ook aan de tester
)
Ik zeg, tijd voor een poll
Hoe vaak hebben jullie al corona gehad?
(voor mij zou het antwoord niet veranderen overigens)
Poll: Hoe vaak ben jij al positief bevonden?
• Nog nooit!
• Een keertje (moet kunnen)
• twee keer (iets met een ezel en een steen)
• Drie maal (is scheepsrecht)
• Vaker dan 3
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
wetenschappelijk artikel die combinaties van maskers en infectie-risico berekent

Bij twee goed zittende blauwe lapjes ben je tot bijna 100x slechter beschermd dan met goed afsluitende FFP2 maskers.
/f/image/i4Q25sjaV1RlfYbduOE4xf88.png?f=fotoalbum_large)
Uit deze film. Verderop in de film wordt het niet beter. Maar zo'n mondkapje blijft wel een ingewikkeld ding voor vele.
Precies de reden dat ik het OV (en niet alleen naar België) voorlopig nog maar mijdt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik ben aan de beurt 1983. Ik kan alleen nog geen online afspraak maken..Mensen die in 1983 of 1984 geboren zijn, kunnen vanaf 11.00 uur een afspraak voor een zogeheten boosterprik maken. Deze prik moet hun afweer tegen het coronavirus oppeppen en verlengen.
Sinds 11:00 krijg ik steeds dit:
:strip_exif()/f/image/edgsFFYcBK2HPVDC6pHEWWRs.jpg?f=fotoalbum_large)
Is het duidelijk tot wanneer onze boosterprik geldig is? Ik las volgens mij 9-maanden in de EU en in Nederland? Ik heb al gelezen dat ze in het voorjaar van 2022 alweer beginnen met de 4e ronde met prikken in Nederland en die betere update tegen Omnikron variant
[ Voor 108% gewijzigd door Van der Berg op 29-12-2021 11:25 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
:strip_exif()/f/image/RRrpxwuiQSuUriSOc2u5nl6Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaccinatiegraad hoog? In vergelijking met andere Afrikaanse landen wellicht, vergeleken met ons is het gewoon erg laag:
https://covidvax.live/location/zaf
/f/image/INEKUi0TVHleyQWbXgRibwKu.png?f=fotoalbum_large)
Bron link: https://www.elperiodico.c...dad-gripe-espana-13050768 - wel Spaans helaas.
Plaatje uit de krant van het weekend, volgens deze cijfers (en de strekking van het artikel) is covid inmiddels een stuk minder dodelijk dan de griep. Omikron zit op 0.12%, de griep van 2017/18 op 2,14%! De griep is een factor 17 hoger.
Nu moet ik hier wel zelf de kanttekening bij plaatsen dat natuurlijk heel veel griepgevallen niet bekend zijn geweest omdat we er niet bovenop zaten met testen enzo. Die griepcijfers zijn dan ook geschat op basis van huisartsen info enzo. Maar was een het een factor 17 hoger? Veel meer kan het eigenlijk niet zijn want dat is 12 miljoen, een kwart van de Spaanse bevolking. Anders was het hele land hier (Spanje) toen ziek geweest. Terwijl we er echt niks van gemerkt hebben op het werk bijv. En beide gevallen heeft vaccinatie een rol gespeeld (zeker in de gevallen die zijn overleden want die waren al kwetsbaar). En laten we ook meetellen dat de covidcijfers lang niet alle gevallen meenemen want veel mensen weten niet dat ze het hebben of hebben alleen een thuistest gedaan.
Dus ik kan toch wel voorzichtig de conclusie trekken dat Omikron richting de 'griep' ernstigheid begint te gaan. We hebben nu al weken zulke zware besmettingscijfers hier (sinds kerst 170.000 per dag maar inmiddels gestabiliseerd geloof ik) en de ziekenhuizen draaien ook nog gewoon. Tijdens de vorige golven hadden ze een policy van "alleen naar het ziekenhuis/dokter komen na afspraak" (m.u.v. eerste hulp!) en dat is nu ook niet gedaan. Je kan gewoon binnen lopen. En dit is op een bevolking die maar ongeveer 3x zo groot is als die van Nederland welteverstaan. Edit: Inmiddels al naar beneden aan het gaan, 120.000 vandaag.
Gisteren trouwens mijn Moderna booster gekregen. Na 2x Pfizer. Had er wel veel meer last van. na een pijnlijke arm die ik de 2e pfizer ook had, had ik koude rillingen vannacht en wss wat koorts. Maar inmiddels alweer over.
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 04-01-2022 09:42 ]
Geeft niet, ik heb Hepatitis gekregen door de vaccinatie. Na de eerste prik voelde ik mij al niet best, maar na de tweede was het flink mis. Ik kan mij niet herinneren mij ooit zo ziek te hebben gevoeld, de bloedonderzoeken bevestigden ook dat het niet echt goed ging(rechts oudste en links meest recent):de Peer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:27:
[...]
Oh dan mis ik blijkbaar wat achtergrond. Kans op die bijwerking is (specifiek voor jou?) 50%?? Dat zou wel enorm zijn. Of is er geen data en bedoel je: ik heb wél of geen bijwerking (50%).
/f/image/c3saJIMbHxLNICnu4R57DhRB.png?f=fotoalbum_large)
Waar het nu op neer komt is dat de kans feitelijk 50/50 is dat ik een soortgelijke reactie krijg en ik het maar zelf moet uitzoeken. Dat is namelijk feitelijk wat ik te horen krijgen.
Wordt het niet eens tijd om een paar extra van deze borden te maken? Geen gezondheidsverklaringen en wachten na de prik meer, gewoon doorlopen op eigen risico en een alternatieve rij voor de paar mensen die iets hebben
Nee, dat is niet zoiets als autorijden. Om zo'n voertuig te kunnen besturen, zul je iets moeten leren. Daarvoor krijg je dan een rijbewijs. Je mag zelf kiezen of je dat rijbewijs wel of niet haalt. Je zult dan ook niet worden benadeeld op andere vlakken, je mag simpelweg het voertuig niet besturen. Met een medische ingreep en met lichamelijke integriteit heeft het dus ook helemaal niets te maken. Laat staan met het ontzeggen van de toegang tot vrij essentiële zaken in het menselijke (sociale) bestaan.Teijgetje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:07:
Imo een beetje als niet autorijden terwijl je een rijbewijs hebt, omdat handhavers daar om kunnen vragen.
De huidige situatie is eigenlijk dat er andere voordelen (lees: toegang tot buitenactiviteiten, toegang tot winkels, horeca, enz.) worden gecreëerd voor mensen die zich laten vaccineren/boosteren (en tot voor kort lieten testen - 2G is wellicht in aantocht) en mee willen werken aan een digitale gezondheidspas (let wel: zeer snel uitgerold, "tijdelijk" van aard en een dergelijk middel is nog nooit eerder gebruikt). Je kunt stellen: tijdelijk van aard kan ook jaren zijn, maar we weten allemaal dat het middel zo niet werd gebracht. Bovendien is er stellig meermaals aangegeven dat er geen voordelen zouden komen voor gevaccineerden (door Hugo de Jonge zelf), dat zou je een belofte kunnen noemen, deze verbreken noem ik leugenachtig. Ik pas dan ook voor argumenten als "voortschrijdend inzicht", want een draai binnen (soms) enkele weken is geen voortschrijdend inzicht. Tevens hoef je zaken die je niet zeker weet of die je niet hard kan maken niet meermaals stellig te brengen. Dat is een keuze. Evenals het inderdaad een keuze kan zijn je niet te laten vaccineren of geen coronapas te gebruiken. Het is echter nieuw dat hier dan zware consequenties aan worden verbonden, welke in mum van tijd normaalgoed zijn geworden en welke in het verleden als fictie zouden worden beschouwd.
Persoonlijk ben ik niet tegen vaccineren an sich. Zeker voor kwetsbaren (ouderen, dikke mensen) is het nuttig. Toch vind ik de vrije wil en de lichamelijke integriteit, zoals we die altijd hebben gekend, érg belangrijk. Dat is een principieel standpunt, waar iedereen anders over mag denken. Argumenten als: "Maar in België hebben ze wel een plicht, of in China zus en zo" hoor je dan al snel maar daar heb ik niet zoveel mee. Dat verandert mijn principiële bezwaar namelijk niet. In Amerikaanse staten kennen ze de doodstraf, ook daar ben ik principieel tegen, om maar eens wat te noemen. In het andere topic mocht ik die vergelijking niet maken toen iemand met andere landen aan kwam zetten, maar volgens mij is mijn punt daardoor wel helder. Buitenlands beleid hoeft niets te veranderen aan je eigen (principiële) standpunten/bezwaren. En daar mag je het zeker wel/niet mee eens zijn, daar zijn we allemaal vrij in gelukkig
Ik ben dus niet principieel tegen het vaccineren an sich, natuurlijk niet zou ik haast zeggen. Wél zet ik grote vraagtekens bij de QR code, de QR maatschappij en het machtsmiddel welke de overheid hiermee in handen heeft gekregen. @Mfpower is hier op tegen en wil hier niet aan mee doen, dat is dus iets anders dan principieel tegen vaccineren zijn. Ik kan hem goed begrijpen hierin. Mocht je toch een dergelijk systeem als de QR code in willen voeren dien je hier een goede, gedegen onderbouwing voor te hebben en dit systeem ook weer los durven te laten. In ieder geval duidelijker zijn m.b.t. een toekomstvisie t.a.v. dit systeem. Want wanneer verdwijnt die code (nee, hoeft geen concrete datum te zijn, maar wat is het plan, de stip op de horizon, naar welke cijfers kijk je überhaupt, enz.)? Wanneer is het wél goed, wél veilig om hem los te laten? Schept het geen precedent voor andere ziektes, virussen, gezondheidsproblemen welke ook een eigen pas krijgen of er aan kunnen worden toegevoegd? Wat kan/wil men nog toevoegen aan zo'n pas?
Om dus terug te komen op je opmerking: men kan zich prima laten vaccineren maar niet mee willen werken aan het hele QR-code verhaal. Daar kan ik dan ook prima in komen, sterker nog, ik heb respect voor mensen met dergelijke principes. Ik had eigenlijk verwacht dat er veel meer mensen tegen een dergelijk systeem zouden zijn, zeker Tweakers, die alles wat met data/tech/security/medische gegevens door een loep bekijken. Overigens hoor ik stiekem om mij heen ook wel dat vrijwel iedereen er vanaf wil (n=1, eigen omgeving dat klopt) maar men hem nu eenmaal gebruikt omdat je anders (straks) daadwerkelijk niets meer kan. Zeker niet als je een sociaal betrokken leven leidt. Bioscoop, uit eten, zwemles, voetbalclub, winkels(?), noem het maar op. Vergeet niet dat je tot een jaar geleden voor gek verklaard zou worden als je dit systeem zou voorstellen voor de komende jaren (of misschien voor altijd, wie zal het zeggen, want ze zijn niet zo stellig om te garanderen dat die pas er af gaat - correct me if I'm wrong).
Deze is daarop wel toepasselijk, kreeg ik eens doorgestuurd. Geen idee of die bewerkt is maar gaat om de tekst dusTeijgetje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:40:
@Cobb
En welk net sluit zich om je heen? De booster is toch geheel vrijwillig, net als de eerdere vaccinaties?
[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 05-01-2022 01:26 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6FchCCTJ0CW4GQgK1i1KSThR.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zhVhDzh0ZWBdvlJDKImsJcNX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook als je klachten hebt. Wat to go, horeca mevrouw. Zo gooi je je eigen glazen in.
Ik snap helemaal dat ze deze strohalm aangereikt krijgen hoor, don't get me wrong. Hell, ik ga vanmiddag naar de bios. Maar om dan meteen maar zo te reageren als mevrouw Boonstra... Dan heb je iets niet begrepen.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Deze werden bediscussieerd door Amerikaanse wetenschapper twitterati: Jelli M1 - Transparent Face Mask w/ Ear LoopsGAIAjohan schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:47:
Maskers die doorzichtig zijn, zijn eigenlijk altijd onbruikbaar.
1. De kans op beslaan is enorm
2. Flexibel plastic is qua doorzichtigheid eigenlijk altijd gewoon ruk.
3. Vanuit een hoek valt er altijd wel een lamp op, waardoor die lamp reflecteert in het plastic.
Het is niet voor niets dat men in ziekenhuizen bij AC’s, maar ook andere afdelingen afstand houdt en het mondkapje af doet. (Iig voor mij)
Als die doorzichtige varianten de heilige graal waren hadden ze daar allang zijn toegepast.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9MLsvH8Db7s4ievYPnzqaMed.png?f=user_large)
Ik kon deze echter niet in het VK verkrijgen.
Hoe gaat het eigenlijk met 'Het wonder van Portugal' tegenwoordig?ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:43:
[...]
stel dat de hele wereld portugal zou na doen zou het zelfs kunnen dat het virus echt definitief verslagen zou worden.
http://www.avfoto.nl
Wow, dat had ik niet verwacht.*Amazing* detailed data on 3rd shots and vaccines from Alberta.
Essentially: “The hospitalization rate among 3x-vaccinated 80+ year olds is lower than the hospitalization rate among unvaccinated 12-29-year-olds.”
Incredible. Wow.
h/t @dylanhmorris https://www.alberta.ca/st...tics.htm#vaccine-outcomes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7yRPIybZPHWSnxaoGn8sKtc.jpg?f=user_large)
Kan thierry binnenkort toch een QR code gaan aanmaken
[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 18-01-2022 13:32 ]
Gisteravond even na 18:00 was de uitslag al binnen, minder dan 9 uur na de testwildhagen schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:19:
Zo, net terug van mijn 3e corona-test van de laatste 22 maanden (mijn laatste test was op 29-11). Was weer lekker hoor, die boomstam in je keel en neus.
Woensdag gebeld door een vriend van me dat hij positief getest was, ik was maandagavond nog bij hem. Dus meteen maar een test ingepland voor vanochtend.
Binnen 24 uur de uitslag als het goed is. Ik maak me iig geen zorgen, ben volledig gevaccineerd, en heb op 4 januari nog mijn booster gehad. Test puur uit voorzorg dus.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6RxQgK3fBUnB0BJ3XXOrCs68.jpg?f=user_large)
Nice dus
Virussen? Scan ze hier!
:strip_exif()/f/image/pPYcS5TszK9h3e3B3IpNhR44.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker verdeeld daar achter het doel
De toegewezen zitplaatsen zullen wel goed verdeeld zijn neem ik aan en de club kan je hier imo niet echt veel verwijten (handhaven tijdens de wedstrijd gaat gezeik opleveren) maar het is wel weer typisch en opvallend.
edit: Oss - den Bosch na 8 minuten spelen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Valt wel mee, laatste keer was begin januari in Les Sybelles. En ja, helmen hebben we. Een van de komende weekenden de ski's weer eens slijpen en waxen.42erik schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:11:
[...]
En je realiseren dat de laatste keer lang geleden is gok ik, dus niet te enthousiast beginnen
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Moi_in_actie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:18:
[Twitter]
Voor het eerst door de 100k heen, zo te zien zijn er wel wat achterstallige meldingen inmiddels verwerkt.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Tja, geef maar aan wat ik uit verband ruk. Ik geef gewoon per argument aan waarom ik het er niet mee eens ben, en hoe ik het zie. Als dat vervelend is, ligt dat misschien aan de kracht van de argumenten. Niet het verband tussen die argumenten.Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:08:
[...]
Ik ben niet zo'n voorstander om teksten als losse quote te beargumenteren. Het risico is groot dat het uit zijn verband wordt getrokken en je iemand dwingt om dus puntsgewijs te beantwoorden.
Om dan maar op je hele quote te reageren (waardoor je een korter antwoord krijgt, met véél minder nuance):Even voorop gesteld voordat men denkt dat ik antivaxxer ben oid.
Ik denk dat vaccins wel degelijk werken, maar voornamelijk voor de risicogroepen. Ik ben niet tegen vaccineren, maar wel dwang/drang/plicht/CBT (zoals eerder aangegeven).
89% is een zeer hoge vaccinatiegraad en zeker niet te laag.
Het is niet deze, in jouw ogen, te lage vaccinatiegraad wat zorgt voor veel besmettingen.
Ik denk dat Portugal, met een vaccinatiegraad van bijna 91% (!!) dit ook laat zien. Ook daar schieten het aantal besmettingen de pan uit.
Als vaccineren echt helpt, zouden we bij een veel lagere vaccinatiegraad al een enorm verschil moeten zie.
(aldus ook oa Geert vanden Bossche in zijn pleidooi)
De insteek was: vaccinatie. Al voordat het vaccin überhaupt uitgevonden was gaf Hugo de Jonge aan dat vaccineren de enige uitweg is. Deze uitspraak deed hij uit mijn hoofd rond maart/april 2020.
De cijfers in het ziekenhuis spreken eerder in mijn voordeel; de aantallen zijn extreem laag vs extreem hoog aantal positieve tests. In de totale populatie van NL zijn dit geen schokkende cijfers. Evenals de IFR van Corona op dit moment.
Bottomline; vaccinatieplicht (en 2G wat dat betreft) werkt niet en gaat ook never nooit werken.
Dit nog los van principiële, grondwettelijke en morele bezwaren voor dit soort bizarre maatregelen.
PS: ik weet niet of Einstein het heeft gezegd. Algemeen gaat men daar van uit, maar het maakt de quote qua lading niet anders
Als je 91% écht een hoge vaccinatiegraad vind, dan begrijp je niet hoe en waarom een vaccin werkt. Want 91% is óók laag. Hoe hoger de R-waarde, hoe hoger je vaccinatiegraad moet zijn. En bij een muterend virus zal dat nóg hoger liggen.
Om even oude cijfers te gebruiken:
Als 15% van de bevolking, voor meer dan 70% van de ziekenhuisopnames zorgt, dan is dat gewoon een enorm hoog aantal. als je dát kan verminderen heb je dus ook veel minder snel problemen in je ziekenhuizen, en kan je dus alles langer open houden. En misschien wel gewoon altijd open houden, omdat de ziekenhuiscijfers laag genoeg blijven.
Een goed voorbeeld:
:strip_exif()/f/image/eXm8GjFrrsNE105YJop2Fmor.jpg?f=fotoalbum_large)
92% vaccinatiegraad
8% van de zieken, levert dus 160 opnames.
92% van de bevolking levert 110 opnames
totaal: 270 opnames
Als je nu dus uit gaat van een 100% vaccinatiegraad zou je dus komen op:
92%=110 opnames
100%= 110 / 92% x 100% = 120 opnames.
Dat betekend dus dat als je iedereen vaccineert volgens dit voorbeeld, je op 120 opnames zit ipv 270 opnames. En dat is dus nog uitgaand van dat vaccineren niets doet tegen transmissie (wat niet zo is).
Vaccineren werkt. Maar 89%, en 92% is gewoon héél erg weinig. als je naar 98% gaat, heb je nog maar 20 ongevaccineerden in het ziekenhuis... ipv 160....
Als iemand de cijfers kan vinden van de verhouding van gevaccineerd vs ongevaccineerd vs geboosterd kan vinden, dan wil ik het plaatje best compleet maken voor NL
[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 12:42 ]
Je bedoeld dit prachtige plaatje denk ik:Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:31:
Als iemand de cijfers kan vinden van de verhouding van gevaccineerd vs ongevaccineerd vs geboosterd kan vinden, dan wil ik het plaatje best compleet maken voor NL
/f/image/yvZ8itc8ReeGO4ZLN6G5DWX0.png?f=fotoalbum_large)
Veel duidelijker wordt het niet.
Pst! Klein beetje aanpassenBlackMonkey schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:03:
[...]
Je bedoeld dit prachtige plaatje denk ik:
[Afbeelding]
Veel duidelijker wordt het niet.
https://www.nrc.nl/nieuws...te-niet-helemaal-a4083399
Thalaron schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:17:
Schoonouders zijn net bij een uitvaart vandaan. Zijn ze bij schoonbroer aan tafel gaan zitten samen met 2 van hun positief geteste kinderen… uiteraard ook nog zonder mondkapjes allemaal want stil zitten…
Zo komen we er wel natuurlijk
Neem jij je foam finger mee om aldaar in een hoekje ook duimpjes uit te delen?
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"
:strip_exif()/f/image/5kvAMcYjB4Fp8n7kzADnFaLt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PZdOHUefdLEH2npx43BzjdvR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RZzXDVIJLEEPTruBuAkqHOkl.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LdADSyReaGaryHU4LnLGQ0s8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FAjm2PmJtsDJtuCNAUljKU8V.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZIgTifCuAhudObBpQuQCacAP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DFWbhj0QpUIkgMVDB1pdtIA1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GabkZbLlhszIcG5HGH9J8m2y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F8TGp1F7t4nOKXUynrfXe7DY.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/9bwJsgeHXhT9jdmvn98omPvJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xGjJqapVA4PoF5rfrKU3afrk.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xxcf5yiE8SpK4fl2ElW6NqKD.jpg?f=user_large)
/f/image/SQqEKRLnJZiF6JrzHLx6z7at.png?f=fotoalbum_large)