• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Adlermann schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:40:
[...]

Ik heb gewoon lekker rustig m'n picnic-mandje met de normale boodschappen gevuld. Zelfs niet extra wc-papier (en ik gebruik een aantal rollen per dag met pech).
Ja Picnic komt hier ook vanavond (zoals elke zaterdag), maar helaas hebben die aantal dingen niet die ik wel nodig had, dus af en toe moet ik helaas nog naar de supermarkt, sie tegenwoordig wel een verzamelplek voor zombies lijkt....
Jezus he, wat kunnen mensen zich aanstellen. De wereld eindigt niet op dit moment.
Ja inderdaad. Ging er echt grof aan toe bij sommigen, alerlei karren van meer normale mensen opzijduwen want ze zijn oh-zo-belangrijk ofzo. Vraag dan gewoon ff of mensen ruimte willen maken ipv gewoon alles en iedereen opzij te duwen....

Virussen? Scan ze hier!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Ik heb gewoon lekker rustig m'n picnic-mandje met de normale boodschappen gevuld. Zelfs niet extra wc-papier (en ik gebruik een aantal rollen per dag met pech).

Jezus he, wat kunnen mensen zich aanstellen. De wereld eindigt niet op dit moment.
Wat doe je met die rollen dan :D ?

The best is yet to come

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
[...]

ah vandaar de grootschalige ontbossingen :9

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 20:51
Dean Martin schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:02:
[...]

Wat doe je met die rollen dan :D ?
offtopic:
Iets met darmpatient en soms 10x per dag naar het toilet moeten :)

• Dean Martin
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:21:
[...]

offtopic:
Iets met darmpatient en soms 10x per dag naar het toilet moeten :)
Excuus dan :F

The best is yet to come

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12 19:06
Wij bestellen al bijna een jaar iedere week bij de Albert Heijn. Ideaal. Geen geërger aan mensen die zich niet aan de corona regels houden en geen uur tijd kwijt aan winkelen maar slechts 10 minuten op de bank de app invullen.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:36:
Pff net terug uit de supermarkt. Je zou bijna denken dat Armageddon op het punt van uitbreken staat. Niet normaal, heleboel zombies die gewwoon blindelings hun kar met van alles en nog wat volsmijten. Echt, 10x hetzellfde produkt. Zag er één die in zijn eentje zowat halve schappen aan het legen was, was wel de meest extreme overigens.
Hier niets bijzonders in de supermarkt. Business as usual. Tikkie drukker misschien maar ja kerst hè.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-12 13:28
Okasha schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:03:
[...]

Hier niets bijzonders in de supermarkt. Business as usual. Tikkie drukker misschien maar ja kerst hè.
kerst idd verwacht ik.
de mensen die voorbereid zijn hebben al hun aankopen blikken en producten etc. die jarenlang houdbaar zijn al ingeslagen.

heeft nog 1 extra voordeel; je verslaat ook zo de inflatie, want een blik soep nu kopen is goedkoper dan een blik soep in 2023 👍

nothing stops this train

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-12 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Artwido schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:48:
Wij bestellen al bijna een jaar iedere week bij de Albert Heijn. Ideaal. Geen geërger aan mensen die zich niet aan de corona regels houden en geen uur tijd kwijt aan winkelen maar slechts 10 minuten op de bank de app invullen.
Tja, en dan op de dag van levering weer van die gare “we hebben x niet, hier je geld terug en zoek het verder uit” mailtjes of dat er toch wat iets ontbreekt.
Voor de bulk is het wel ideaal maar helemaal waterdicht vind ik het niet

Strava

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 23:05
Dracula schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:25:
Man man man daar gaan we weer.

Helaas morgen zouden we bog een filmpje pakken maar daar kan dus ook een streep door 🥲
Ik zou dit dinsdag ochtend ook voor het eerst in 2 jaar weer eens met mijn zoontjes naar een film gaan . Ik hoop dat ik mijn geld nog terug krijg.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vhal schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:51:
[...]

Tja, en dan op de dag van levering weer van die gare “we hebben x niet, hier je geld terug en zoek het verder uit” mailtjes of dat er toch wat iets ontbreekt.
Hoe dat met AH zit weet ik niet, maar met Picnic heb ik dat in 6 maanden tijd maar één keer gehad, en dat ging om een busje deo-spray, dus viel wel mee.

Dat risico is dus niet zo gek groot denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bij de AH wisselt het per distributiecentrum. Hier gaat het ook altijd perfect.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Artwido
vhal schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:51:
[...]

maar 1 a 2 keer meegemaakt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:03:
[...]

Hoe dat met AH zit weet ik niet, maar met Picnic heb ik dat in 6 maanden tijd maar één keer gehad, en dat ging om een busje deo-spray, dus viel wel mee.

Dat risico is dus niet zo gek groot denk ik.
offtopic:
De Picnic geeft dan ook vaak een vervangend product. Wel fijn, want geld terug én een vervangend, vaak duurder, product.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Cobb
Zijn er indicaties dat Omnicron lastiger is te constateren met de sneltesten? Ik krijg meer een meer die indruk met wat ik om mij heen hoor. Er zitten inmiddels weer redelijk wat klasgenoten van mijn kinderen thuis met Corona (sommigen een tweede maal) en ik hoor regelmatig dat de Corona pas bij de PCR test bovenwater komt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cobb schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:34:
Zijn er indicaties dat Omnicron lastiger is te constateren met de sneltesten? Ik krijg meer een meer die indruk met wat ik om mij heen hoor. Er zitten inmiddels weer redelijk wat klasgenoten van mijn kinderen thuis met Corona (sommigen een tweede maal) en ik hoor regelmatig dat de Corona pas bij de PCR test bovenwater komt.
Niet dat ik weet, maar goede vraag!
Ik ben ook wel benieuwd.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:36:
[...]

Niet dat ik weet, maar goede vraag!
Ik ben ook wel benieuwd.
En hoe lang blijven die sneltesten redelijk betrouwbaar?
Stel dat er in de supermarkt een partijtje van die dingen liggen van vlak na golf 1 of 2.
Ze zijn iig niet altijd zo populair geweest als de laatste tijd, afgelopen zomer bijvoorbeeld toen corona al weer helemaal over was had niemand die dingen nog nodig.

Hmm, ik had het briljante plan nog om tijdens het persmoment even op mijn gemak wat boodschappen te gaan doen, kan beter wachten tot morgen wanneer alles weer een beetje aangevuld is gok ik.

Qua kapsel gaan we deze kerst weer voor de "Haagse mat", dat uitstelgedrag steeds wanneer je eigenlijk al afgelopen week naar de kapper had gemoeten gaat er maar niet uit...

[ Voor 27% gewijzigd door PalingDrone op 18-12-2021 16:50 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:09
Onze oosterburen hebben de volgende variant ontdekt: :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmvmFk5_17U0eTVTKPl7AStmInY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fbWXAOpMMmZIm95pF8FYz5wD.jpg?f=user_large

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• PalingDrone
  • Niet online
AwakenWithJP...

Ik doe niet aan wintersport (en al helemaal niet tijdens een pandemie), kan prima zwemmen, heb geen zwemband en heb inmiddels al wel een uit 2 delen bestaand reddingsvest, reageerde ook vrij stevig op het aanbrengen van het 2e deel drijfvermogen dus heb alle vertrouwen dat dit nog wel ff werkt.
Tenzij ik een test krijg of mijn reddingsvest nog voldoende draagvermogen heeft of er een veel beter soort reddingsvest gemaakt wordt wat mij beter past houd ik het voorlopig hierbij.

Vond dit filmpje dus wel grappig voor in de kroeg :)

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 18-12-2021 17:31 ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:29:
AwakenWithJP...

[YouTube: Why You Need a Second Life Jacket!]
Ik doe niet aan wintersport (en al helemaal niet tijdens een pandemie), kan prima zwemmen, heb geen zwemband en heb inmiddels al wel een uit 2 delen bestaand reddingsvest, reageerde ook vrij stevig op het aanbrengen van het 2e deel drijfvermogen dus heb alle vertrouwen dat dit nog wel ff werkt.
Tenzij ik een test krijg of mijn reddingsvest nog voldoende draagvermogen heeft of er een veel beter soort reddingsvest gemaakt wordt wat mij beter past houd ik het voorlopig hierbij.

Vond dit filmpje dus wel grappig voor in de kroeg :)
Niet als het vloeistof van water verandert in olijfolie, benzine of vloeibaar waterstof. Dan is je "eigen drijfvermogen" zelfs met ondersteuning onvoldoende.

Dichtheid bloed: 1.02g/cm3
Dichtheid water: 1g/cm3
Dichtheid olijfolie: 0,9g/cm3
Dichtheid benzine: 0,7g/cm3
Dichtheid vloeibaar waterstof: 0,07g/cm3

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• PalingDrone
  • Niet online
DevWouter schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:13:
[...]

Niet als het vloeistof van water verandert in olijfolie, benzine of vloeibaar waterstof. Dan is je "eigen drijfvermogen" zelfs met ondersteuning onvoldoende.

Dichtheid bloed: 1.02g/cm3
Dichtheid water: 1g/cm3
Dichtheid olijfolie: 0,9g/cm3
Dichtheid benzine: 0,7g/cm3
Dichtheid vloeibaar waterstof: 0,07g/cm3
Daarom heb ik mij ook dat tweetraps reddingsvest van 275N laten aanmeten ;)
BTW het ging over verdrinken in water, vaccineren helpt ook niet tegen stralingsziekte om maar even in het wilde weg te blijven filosoferen, ook boosters doen daar niks tegen.
Van een waterstofbom gaan we ook nog steeds dood maar dat heeft ook allemaal niks met verdrinken in water te maken en daar ging het om.

[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 18-12-2021 19:23 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:04:
Snap ook niet dat ze nu het VK als voorbeeld nemen. Daar zijn nachtclubs etc allemaal nog open. Dan lijkt het me niet vreemd dat het elke 2-3 dagen verdubbelt.
Bovendien heeft bijna iedereen daar AstraZeneca wat minder goed werkt tegen Omikron.

• GekkePrutser
  • Niet online
PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:46:
[...]

En hoe lang blijven die sneltesten redelijk betrouwbaar?
Stel dat er in de supermarkt een partijtje van die dingen liggen van vlak na golf 1 of 2.
Ze zijn iig niet altijd zo populair geweest als de laatste tijd, afgelopen zomer bijvoorbeeld toen corona al weer helemaal over was had niemand die dingen nog nodig.
Ze zijn pas afgelopen zomer goedgekeurd voor de verkoop aan consumenten dus sinds golf 1 en 2 heb je ze niet liggen :)

En er staat gewoon een houdbaarheidsdatum op. Die van mij tot Januari 2023. Dus nog een jaar.

• PalingDrone
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
[...]

Ze zijn pas afgelopen zomer goedgekeurd voor de verkoop aan consumenren dus sinds golf 1 en 2 heb je ze niet liggen :)

En er staat gewoon een houdbaarheidsdatum op. Die van mij tot Januari 2023. Dus nog een jaar.
Een houdbaarheidsdatum staat ook op zout... :p
Er zal toch wel iets verschil in nauwkeurigheid zijn tussen wanneer het de fabriek verlaat en tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aan? (valt dan nog wel binnen de marges maar je maakt mij niet wijs dat het over een jaar nog net zo precies is als vers)

• GekkePrutser
  • Niet online
PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:31:
[...]

Een houdbaarheidsdatum staat ook op zout... :p
Er zal toch wel iets verschil in nauwkeurigheid zijn tussen wanneer het de fabriek verlaat en tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aan? (valt dan nog wel binnen de marges maar je maakt mij niet wijs dat het over een jaar nog net zo precies is als vers)
De houdbaarheidsdatum van dit soort tests is natuurlijk heel erg op safe gespeeld zoals met alle medicijnen. Daar is de goedkeuring op gebaseerd. Dat is niet zomaar een datum die uit de duim gezogen wordt. Het zal wellicht niet zo precies meer zijn maar nog wel binnen de marges die afgesproken zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 18-12-2021 19:34 ]

Verwijderd

Positief blijven met zijn alle, kunnen we tenminste dat verplichte nummertje bij de schoonfamilie overslaan. :+

• hoevenpe
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:57:
Positief blijven met zijn alle, kunnen we tenminste dat verplichte nummertje bij de schoonfamilie overslaan. :+
En de Action en IKEA zijn dicht, ook een bonus.. :)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:54
Nee met kerst mag 4 gasten. Dus zelfs dát pakken ze ons af. Met de feestdagen 2 gasten was ik misschien wel safe geweest.

Ju maar es ff zien wat we 2 weken met de jeugd gaan doen hier. Normaal in wintertijd altijd naar leuke musea, ballenbak, dat soort dingetjes. Zal nu wel een regenpak kopen moeten om er ff uit te kunnen :+

Verwijderd

Waah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:00:
[...]

Nee met kerst mag 4 gasten. Dus zelfs dát pakken ze ons af. Met de feestdagen 2 gasten was ik misschien wel safe geweest.

Ju maar es ff zien wat we 2 weken met de jeugd gaan doen hier. Normaal in wintertijd altijd naar leuke musea, ballenbak, dat soort dingetjes. Zal nu wel een regenpak kopen moeten om er ff uit te kunnen :+
"Ah shit de buurman en buurvrouw kwamen even op de koffie met hun puberzoon. Sorry schoonpa en schoonma. Volgend jaar misschien weer, het quota is op voor nu."

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zit best wel met een dillema. Ervan uitgaande dat bescherming afneemt en ik geen boosterprik kan nemen, zou het verstandig zijn om "bewust" besmet te raken? Qua QR zal ik *waarschijnlijk* vrijstelling krijgen, maar wat betreft het daadwerkelijke virus is dat uiteraard anders.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik blijf liever negatief.

Getest dan wel natuurlijk:+

• GekkePrutser
  • Niet online
codex schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:17:
Ik zit best wel met een dillema. Ervan uitgaande dat bescherming afneemt en ik geen boosterprik kan nemen, zou het verstandig zijn om "bewust" besmet te raken? Qua QR zal ik *waarschijnlijk* vrijstelling krijgen, maar wat betreft het daadwerkelijke virus is dat uiteraard anders.
Waarom geen booster? Als je immunogecompromiteerd bent dan lijkt het me een bijzonder slecht idee je bewust te laten besmetten. Dan ben je juist een van de groepen waar het virus bijzonder gevaarlijk voor is.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:48:
Onze oosterburen hebben de volgende variant ontdekt: :+
[Afbeelding]
Een ook die variant is niet gezond :+

March of the Eagles

• hoevenpe
XWB schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:22:
Een ook die variant is niet gezond :+
Met een geel jasje van mosterd wordt hij door mijn afweer wel herkend... :)

• codex

codex

GekkePrutser schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:20:
[...]

Waarom geen booster? Als je immunogecompromiteerd bent dan lijkt het me een bijzonder slecht idee je bewust te laten besmetten. Dan ben je juist een van de groepen waar het virus bijzonder gevaarlijk voor is.
Bijwerkingen, mijn immuunsysteem werkt prima. Anti lichamen waren genoeg aanwezig overigens.

• tweakmember
codex schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:38:
[...]

Bijwerkingen, mijn immuunsysteem werkt prima. Anti lichamen waren genoeg aanwezig overigens.
genoeg voor wat precies?

• codex

codex

Veel antilichamen aangemaakt door mijn tweede vaccinatie, is getest. Op zich wel logisch als de immuunrespons mijn bijwerking heeft getriggerd.

Probleem is alleen nu, hoe lang blijft het? Aan de andere kant, ik heb ook geen idee hoe ik op het daadwerkelijke virus reageer. Persoonlijk vind ik het dus een lastige keuze, probeer ik covid zo lang mogelijk te ontwijken of moet ik dat juist niet doen?

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GukEe4UefEDpgi_Pnp_vnY__3ko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aVRslyTN85esQzYEkSkQdo9y.png?f=user_large

https://gofund.me/3b223561

Ik snap dit even niet. Hoeveel kosten moeten ze maken? Die actie staat pas net online en nu al dik 6000 euro opgehaald. Mensen blijven maar doneren. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door prodesk op 18-12-2021 22:29 ]

• Artwido
prodesk schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:19:
[Afbeelding]

Ik snap dit even niet. Hoeveel kosten moeten ze maken? Die actie staat pas net online en nu al dik 6000 euro opgehaald. Mensen blijven maar doneren. 8)7
Weggegooid geld want dit geding verliezen ze natuurlijk.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-12 14:18

ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe dit eindigt. als ze verleizen gaan ze dan ook het
gedoneerde geldt wat er nog over is min de advocaatkosten natuulijk nog terug betalen. ;)

• prodesk
Artwido schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:18:
[...]

Weggegooid geld want dit geding verliezen ze natuurlijk.
Duh, iedereen weet dat. Ik vraag mij alleen af wie nou zo gek is om zomaar geld aan dit soort clubjes te donderen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk dezelfde lui die serieus geloven dat er tribunalen komen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*knip*
Corona gaan we dus niet ontkennen op n=1 ervaring.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 09:00 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:16:
[...]

BTW het ging over verdrinken in water
Nee, het gaat er over dat omikron en delta niet hetzelfde zijn. Dat héél erg dom filmpje past namelijk de wet van identiteit NIET toe. Het suggereert dat twee verschillende dingen hetzelfde zijn terwijl ze dat niet zijn.

Die eikel niet in de gaten heeft dat het water/virus verandert wordt is de reden waarom hij en anderen verdrinken/ziek worden. Je “natuurlijk drijfvermogen/weerstand” is dan onvoldoende.

Het is gewoon een dom filmpje met slechte argumenten die er toe kan leiden dat mensen zichzelf en anderen onnodig in gevaar brengen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Omdat je een medisch wonder bent?!
Dat en het is een n=1 tegen over een hele grote sample size die anders beweert.

[ Voor 49% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 09:01 . Reden: Quote aangepast ]

• PalingDrone
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:42:
[...]

Nee, het gaat er over dat omikron en delta niet hetzelfde zijn. Dat héél erg dom filmpje past namelijk de wet van identiteit NIET toe. Het suggereert dat twee verschillende dingen hetzelfde zijn terwijl ze dat niet zijn.

Die eikel niet in de gaten heeft dat het water/virus verandert wordt is de reden waarom hij en anderen verdrinken/ziek worden. Je “natuurlijk drijfvermogen/weerstand” is dan onvoldoende.

Het is gewoon een dom filmpje met slechte argumenten die er toe kan leiden dat mensen zichzelf en anderen onnodig in gevaar brengen.
Dude, tis humor... voor in de covid kroeg. Niet zo serieus nemen.
Hij stelt wel meer dingen op zijn manier aan de kaak, zitten soms briljante vondsten tussen o.a. over een transmens die alle dameszwemrecords uit de boeken zwemt, Metaverse, woketoestanden etc. gewoon een beetje schoppen tegen maatschappelijke hangijzers in de VS.
't is misschien niet jouw soort humor en dat mag maar er is een reden dat ik dat filmpje hier plaats en niet ga wegzetten als medische informatie in een vaccintopic. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 19-12-2021 08:50 ]

• MaZo
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:44:
[...]

Omdat je een medisch wonder bent?!
Dat en het is een n=1 tegen over een hele grote sample size die anders beweert.
Nee, ik zie het als een crisis van de ouderen en zwakken. Laten we die beschermen middels vaccinatie, en laat de rest lekker los.

• PalingDrone
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:21:
Waarschijnlijk dezelfde lui die serieus geloven dat er tribunalen komen.
Dat houd allemaal wel een beetje op bij een parlementaire enquête idd.
Zo'n onderzoek gaat jaren duren en vervolgens beloven betrokkenen beterschap en promoveren er enkele naar een functie elders.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

prodesk schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:59:
[...]
Duh, iedereen weet dat. Ik vraag mij alleen af wie nou zo gek is om zomaar geld aan dit soort clubjes te donderen.
Vermoedelijk clubs als Viruswaanzin van Engel, en meer van dat soort sekte/persoonlijkheidscultus-achtige clubs.

Virussen? Scan ze hier!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:24
*knip*
Don't feedback the troll aub.

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 09:02 ]

• MaZo
  • Niet online
*knip*
Ophouden dus.

[ Voor 100% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 09:03 ]

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12 19:32
MaZo schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:48:
[...]
Nee, ik zie het als een crisis van de ouderen en zwakken. Laten we die beschermen middels vaccinatie, en laat de rest lekker los.
Dat is end-game, dus niet slecht bedacht maar dat kan simpelweg nu nog niet omdat 11% zich niet laat vaccineren en de doorlooptijd van aangepaste vaccins nu nog te lang is irt de regels die we met elkaar afspreken (hoeveelheid vliegverkeer bijv)

• ArthurMorgan
  • Niet online
De griepprik is ook een jaarlijks terugkerende vaccinatie... Niks mis mee.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 09:04 . Reden: Quote aangepast ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-12 21:48
[Afbeelding]

Weet je niet wat het kost om een heel tribunaal op te zetten? Denk dat daar een flinke overhead op zit je hebt panden nodig in alle regio's, personeel, riante onkosten vergoedingen... :+

Maar als ik het dus goed lees, heeft het blijkbaar niets te maken met de kosten voor het geding, maar gewoon om de mr. Maes een hart onder de riem te steken, en gezien de gespendeerde tijd te compenseren.

Maar als ik het goed lees, is het griffierecht bij de bestuursrechter nog geen 400 euro. Dus gezien de huidige stand van de crowdfunding kunnen ze nog wel even door. :+

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 19-12-2021 09:03 ]

• Artwido
MaZo schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:48:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPyf_lVoLQ4LdOOhN9cM3x9XNR4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yi7xBRioyQcOqmKqbnydPkeE.jpg?f=user_large

• MaZo
  • Niet online
*knip*
Commentaar op de moderatie niet hier.

[ Voor 73% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 10:25 ]

• Gaius
  • Niet online
Toch mooi om te zien hoe de kerk hier op de eerste dag van de nieuwe lockdown weer als vanouds volstroomt. Ach ja, god beschermt wel. Of niet, maar dan was het ook gods plan. :+

• tweakmember
ik denk dat na deze lockdown de vaccinatie plicht komt. :Y
Wie is voor en tegen? :9B

[ Voor 12% gewijzigd door tweakmember op 19-12-2021 10:11 ]

• Dean Martin
  • Niet online
*knip*
Niet op ingaan aub.

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 10:27 ]

The best is yet to come

• Cobb
Gaius schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:59:
Toch mooi om te zien hoe de kerk hier op de eerste dag van de nieuwe lockdown weer als vanouds volstroomt. Ach ja, god beschermt wel. Of niet, maar dan was het ook gods plan. :+
Hier word ik dus echt pissed over.
Dit plus de anti vacc en plus de werkgevers die hun mensen naar kantoor laten komen = mijn en alle kinderen voor de zoveelste keer weer thuis en niet naar school en meer. In het eerste jaar werd je met kinderen ook echt de winkels uitgekeken. Mijn dochtertje heeft toen bijna een jaar geen winkel van binnen gezien, die was echt verbaasd dat er zoiets bestond als een speelgoedwinkel.

Wat mij betreft gooien ze het vaccin door het drinkwater als er neusdruppel vaccins beschikbaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 19-12-2021 10:27 ]

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 15:10

Bloodclot

Jawier!

God bepaalt of je corona krijgt, hier mag je als mens geen invloed op hebben. Tenzij je medische hulp nodig hebt in het ziekenhuis, dan mag het ..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, vrijheid van godsdienst enzo. Met zowel CDA als CU in de regering denk ik niet dat je hier actie op hoeft te verwachten. Was in vorige golven immers ook zo, en daar werd behalve een "dringend advies" niks tegen gedaan.

En de waarde van een "dringend advies" kennelijk wel allemala, dat is bij benadering een volledige 0.

Virussen? Scan ze hier!

• Dean Martin
  • Niet online
Bloodclot schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:26:
[...]

God bepaalt of je corona krijgt, hier mag je als mens geen invloed op hebben. Tenzij je medische hulp nodig hebt in het ziekenhuis, dan mag het ..
Ik kan hier gewoon echt he-le-maal niets bij voorstellen dat je daar tegenwoordig (ook pre-Corona) nog iets mee wilt doen.

Leuk als je een gezin hebt en 1 van de ouders komt te overlijden omdat je uit geloofsovertuiging geen vaccinatie hebt genomen. Mooi uitleggen aan je kinderen dat je vader/moeder is gestorven uit God's wil terwijl het allemaal niet zo moeilijk had hoeven zijn.

The best is yet to come

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01

Lordy79

Vastberaden

Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:46:
[...]

Ik kan hier gewoon echt he-le-maal niets bij voorstellen dat je daar tegenwoordig (ook pre-Corona) nog iets mee wilt doen.

Leuk als je een gezin hebt en 1 van de ouders komt te overlijden omdat je uit geloofsovertuiging geen vaccinatie hebt genomen. Mooi uitleggen aan je kinderen dat je vader/moeder is gestorven uit God's wil terwijl het allemaal niet zo moeilijk had hoeven zijn.
Vooral niet als menig kerkganger na de kerkdienst een sigaret opsteekt...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:46:
[...]

Dat voorbeeld, daar hebben die gezinnen dus helemaal geen moeite mee. Als mensen overlijden is het ok om te accepteren dat dat de bedoeling van god was dus het is goed.

Wat ik veel moeilijker te begrijpen vind is dat ze selectief zijn in medisch ingrijpen. Het ene deel gebruiken ze wel het andere deel (vaccinatie) wijzen ze principieel af.
Het is voor mij duidelijk dat de conservatieve stromingen moeite heeft met de nieuwe werkelijkheid en dat in hun religie in te passen. In mijn beleving zou je ook simpel kunnen zeggen dat god het mogelijk gemaakt heeft je te laten vaccineren en dat het dus een vorm van ondankbaarheid is om er geen gebruik van te maken.

Maar goed, ik vind het heel fascinerend (zonder hierover te oordelen). Het schuurt hier wel een beetje tegen off-topic.

alles kan off-topic

• Gaius
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:54:
[...]

Maar goed, ik vind het heel fascinerend (zonder hierover te oordelen). Het schuurt hier wel een beetje tegen off-topic.
Ja, sorry, het was niet mijn bedoeling hier een discussie over aan te zwengelen. Die lopen nooit goed af en alles is wel gezegd hierover denk ik. Ik verbaasde me er alleen over dat men dan toch gelijk op dag 1 al schijt heeft aan de lockdown. Of is verbazing wel het goede woord? Misschien was het toch ook een beetje irritatie van me af schrijven.

Ander onderwerp. Ik heb precies, net als vorig jaar, een kappersafspraak staan voor in de eerste week van de lockdown. Weet er iemand waar je op moet letten als je een tondeuse gaat kopen? :P

• tweakmember
Gaius schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ander onderwerp. Ik heb precies, net als vorig jaar, een kappersafspraak staan voor in de eerste week van de lockdown. Weet er iemand waar je op moet letten als je een tondeuse gaat kopen? :P
ja koop aub geen draadloze meuk van philips ofzo. Die dingen zijn zo kapot, als je bezig bent raakt de batterij altijd leeg, sta je daar met een half afgewerkt kapsel |:(
Die uitschuifbare kammetjes die heel handig lijken doen het voor geen meter en breken zo af.
Kortom, ze houden amper een jaar vol.

trust me, ik heb er heleboel versleten en ben er helemaal klaar mee.
Een goede tondeuse is zo'n professionele die ze ook in de kapperszaak gebruiken.
Zelf heb ik de wahl pr0 100, kost maar 2 tientjes en ben er super blij mee, doet altijd en lekker robuust. Wel beetje onhandig zo'n draad maar ik heb geen zin steeds met een lege batterij te zitten tijdens het scheren.
https://www.bol.com/nl/nl...BB1A_0_35.45.ProductTitle

Je hebt ook duurdere van 7 tientjes, maar die zijn meer voor intensief gebruik.
https://www.bol.com/nl/nl...tDJA_0_35.36.ProductTitle

Lees ook de reviews door, altijd handig.
edit: nu ik de reviews weer lees zijn er veel mensen ook de goedkope rommel zat geworden
Ik had ook veel eerder een wahl moeten kopen... door die prul ben ik op lange termijn veel duurder uit geworden :(

[ Voor 26% gewijzigd door tweakmember op 19-12-2021 11:24 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Gaius schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ja, sorry, het was niet mijn bedoeling hier een discussie over aan te zwengelen. Die lopen nooit goed af en alles is wel gezegd hierover denk ik. Ik verbaasde me er alleen over dat men dan toch gelijk op dag 1 al schijt heeft aan de lockdown. Of is verbazing wel het goede woord? Misschien was het toch ook een beetje irritatie van me af schrijven.

Hoe een "zelf" kapper te zijn gedurende Corona lockdown?

8 pagina's vol

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
[Afbeelding]

Dit gaat al meer dan een jaar zo. Er zijn genoeg lui die doorhebben dat veel van de echte wappies heel makkelijk doneren omdat ze, sorry dat ik het zo omschrijf, gewoon een stukje intellect missen / erg goed gelovig zijn, en dat zijn gaan misbruiken als verdienmodel. Willem Engel's hele relevantie is daarop gebaseerd maar zo zijn er nog een paar die inmiddels allemaal al door Videre zijn exposed.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PalingDrone schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:46:
[...]

Dude, tis humor... voor in de covid kroeg. Niet zo serieus nemen.
Check. Hoewel humor...? Nou ja, vooruit, maar laten we ons ook geen illusies maken dat hij hier ook zeker politiek statement maakt, zeker als je naar zijn outro kijkt. Humor is voornamelijk het leveringsmechanisme. En een grap maken op foutieve informatie/kennis vind ik erg goedkoop. Ook komedianten weten dat je niet kan liegen tegen je publiek. Zoals ik ooit zei: Grappen maken is serieus werk.
't is misschien niet jouw soort humor en dat mag maar er is een reden dat ik dat filmpje hier plaats en niet ga wegzetten als medische informatie in een vaccintopic. ;)
Over smaakt valt niet te twisten want mijn smaak is beter dan jouw smaak :+

• Vorkie
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:21:
[...]

Dit gaat al meer dan een jaar zo. Er zijn genoeg lui die doorhebben dat veel van de echte wappies heel makkelijk doneren omdat ze, sorry dat ik het zo omschrijf, gewoon een stukje intellect missen / erg goed gelovig zijn, en dat zijn gaan misbruiken als verdienmodel. Willem Engel's hele relevantie is daarop gebaseerd maar zo zijn er nog een paar die inmiddels allemaal al door Videre zijn exposed.
Alweer bijna 12k :X

Het is nog slechter gesteld dan ik dacht.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:52
Vorkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:07:
[...]

Het reproductiegetal van donaties ligt een stuk hoger dan die van COVID. Helaas zijn er weinig maatregelen tegen te nemen.

• Vorkie
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:11:
[...]

Het reproductiegetal van donaties ligt een stuk hoger dan die van COVID. Helaas zijn er weinig maatregelen tegen te nemen.
Ja, maar dat is niet alleen qua donaties, maar in het algemeenheid lijkt ongeletterd ondertussen gewoon plaats gemaakt te hebben voor een ander iets.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:25

de Peer

under peer review

Mijn zus was tot voor kort bewust niet gevaccineerd. Fel tegenstander.
Uiteindelijk is ze toch 'gezwicht' door de (volgens haar) vaccinatiedwang en heeft ze zich laten vaccineren.
Nou mooi, dacht ik. Dat voorkomt een hoop discussie en gedoe binnen de familie.

Echter, nu beweert ze langdurig ziek te zijn door het vaccin (zucht!). Duizeligheid, overmatig zweten, hartkloppingen etc.

Ik geloof dat ze de klachten daadwerkelijk heeft en ook dat het haar 'overkomt'. Echter ik geloof niet dat dit door de werking van het vaccin komt.

Ik vermoed het nocebo-effect. Als je bijwerkingen verwacht, dan kun je ze zelf opwekken.
Vooral dit type vage klachten passen volgens mij goed bij angst/hyperventilatie/stress. Ik vermoed dus dat het met grote tegenzin laten vaccineren dit bij haar veroorzaakt heeft.

Zijn hier meer ervaringen mee en is er meer over bekend specifiek bij de corona vaccins?

• ParaDroid2
Ja hoor. Ik kan niet tegen naalden, dus ik viel flauw na de eerste vaccinatie. Bij de tweede toch nog maar iets rustiger aan gedaan. Lijkt me een beetje in dezelfde hoek te zitten.

• de Peer

de Peer

under peer review

ParaDroid2 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:35:
Ja hoor. Ik kan niet tegen naalden, dus ik viel flauw na de eerste vaccinatie. Bij de tweede toch nog maar iets rustiger aan gedaan. Lijkt me een beetje in dezelfde hoek te zitten.
Ik heb het over langdurig (maanden) ziek. Ze werkt ook halve dagen nu.

• Vorkie
  • Niet online
de Peer schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:35:
[...]

Ik heb het over langdurig (maanden) ziek. Ze werkt ook halve dagen nu.
Zolang ze blijft zoeken en rondhangen in de groepjes die al deze bijwerkingen aan een vaccin koppelen is de kans groot dat ze onbewust dus ook zichzelf ziek blijft denken.

Misschien haar met de huisarts laten praten mocht dat nog niet gedaan zijn, als je maanden ziek bent moet er een oorzaak zijn die onderzocht moet worden.

• ParaDroid2
Excuses, dat inderdaad niet. Maar ik bedoelde meer dat het in die zin mogelijk vergelijkbaar is, maar dan extremer doorgetrokken. Sowieso, op het moment dat het mentaal minder goed gaat, kan dat ook invloed hebben op de fysieke gesteldheid.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het blijft wat grappigs houden. Hoog opgeven over hoe goed het eigen imuunsysteem wel niet is, maar ziek worden van een simpel eiwitspike vacinatietje.

• de Peer

de Peer

under peer review

Vorkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:41:
[...]

Zolang ze blijft zoeken en rondhangen in de groepjes die al deze bijwerkingen aan een vaccin koppelen is de kans groot dat ze onbewust dus ook zichzelf ziek blijft denken.

Misschien haar met de huisarts laten praten mocht dat nog niet gedaan zijn, als je maanden ziek bent moet er een oorzaak zijn die onderzocht moet worden.
Klopt. dat denk ik ook. Ze is zelfs 'stiekem' gevaccineerd. Haar wappievrienden mogen het niet weten :X .

Huisarts heeft wel bloed laten prikken (niets bijzonders gevonden) en wilde haar wel doorsturen naar een specialist vaccinatieschade oid maar geloof dat ze afgehaakt is.
De info die tot mij komt (via haar) is uiteraard gekleurd. Dus de arts zal wellicht ook gesuggereerd hebben dat het tussen de oren zou kunnen zitten, daar wil ze niets van horen jammer genoeg.

Dat terwijl ik daar juist veel begrip voor zou hebben. Het lijkt me behoorlijk heftig om je te laten vaccineren als je er heilig van overtuigd bent dat het slecht voor je is. Kan me goed voorstellen dat je lichaam/brein dan in verzet gaat, en dat is niet iets om je voor te hoeven schamen.

[ Voor 17% gewijzigd door de Peer op 19-12-2021 12:50 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 22:17
Haha, lees net voor het eerst dat wappies nu ook denken dat fluvoxamine helpt tegen covid. Dat is een antidepressivum. Als je echt zin hebt in flinke bijwerkingen, start dan vooral (gehaast, want reeds geïnfecteerd) een SSRI :')
Prikkie is er absoluut niks bij.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• tweakmember
de Peer schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:33:
Uiteindelijk is ze toch 'gezwicht' door de (volgens haar) vaccinatiedwang en heeft ze zich laten vaccineren.

Echter, nu beweert ze langdurig ziek te zijn door het vaccin (zucht!). Duizeligheid, overmatig zweten, hartkloppingen etc.

Ik geloof dat ze de klachten daadwerkelijk heeft en ook dat het haar 'overkomt'. Echter ik geloof niet dat dit door de werking van het vaccin komt.

Ik vermoed het nocebo-effect. Als je bijwerkingen verwacht, dan kun je ze zelf opwekken.
Vooral dit type vage klachten passen volgens mij goed bij angst/hyperventilatie/stress. Ik vermoed dus dat het met grote tegenzin laten vaccineren dit bij haar veroorzaakt heeft.

Zijn hier meer ervaringen mee en is er meer over bekend specifiek bij de corona vaccins?
Klinkt alsof ze een hypochonder is.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
Overigens een pro-tip om trollen snel te herkennen is door te lezen hoe iemand zijn mening/feiten beschrijft. De "wat" heb je alleen nodig om te ontkrachten, maar die energie moet je bewaren voor de serieuze interacties.
  • Is het doel van de tekst overtuigen of informeren? (kan ook amusemeren of activeren zijn)
  • Schrijft men in de "ik"-vorm? Dan is het persoonlijk want intressante feiten gaan zelden over een persoon of een groep.
  • Voorkeur van werkwoorden die een "mens" nodig hebben? Mening ("denken"/"weten"), feiten ("is", "kunnen").
  • Is de zin in passieve vorm of actieve vorm?
  • Sugereert de auteur wetenschap? Let op de structuur van diens tekst: Er is stelling die bevat argumenten (of deelstellingen) welke onderbouwt (bronnen) worden.
  • Worden relatieve eenheden zoals "veel" of "ernstig" gebruikt? Dan is dat vaak een mening.
  • Wees alert op het gebruik van koppelwoorden en signaalwoorden. Die woorden vaak (bewust en onbewust!) gebruikt om een gedeelte van een uitspraak als waar of juist onwaar te maken zodat er bewegingsruimte is. Voorbeelden: "maar", "echter", "want', "ook", "tenzij", "sinds", "als", "tevens", "en", et cetera. Echter het is vooral een middel als je gaat reageren want er zijn ook legitieme redenen. Zeker in het Nederlands, maar minder in het Engels.
Tenzij iemand keihard liegt (en dat is makkelijk te herkennen en heeft gevolgen) heb ik sinds de pandemie nog geen trol teksten gezien die door de bovenstaande test komt zonder alarmbellen. Ook mijn tekst die trollerige zijn komen niet die door test terwijl de niet trol varianten het vaak wel doen.

Inmiddels gebruik ik het ook vaak in het dagelijks leven.

Verwijderd

DevWouter schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:56:
[...]

offtopic:
Overigens een pro-tip om trollen snel te herkennen is door te lezen hoe iemand zijn mening/feiten beschrijft. De "wat" heb je alleen nodig om te ontkrachten, maar die energie moet je bewaren voor de serieuze interacties.
  • Is het doel van de tekst overtuigen of informeren? (kan ook amusemeren of activeren zijn)
  • Schrijft men in de "ik"-vorm? Dan is het persoonlijk want intressante feiten gaan zelden over een persoon of een groep.
  • Voorkeur van werkwoorden die een "mens" nodig hebben? Mening ("denken"/"weten"), feiten ("is", "kunnen").
  • Is de zin in passieve vorm of actieve vorm?
  • Sugereert de auteur wetenschap? Let op de structuur van diens tekst: Er is stelling die bevat argumenten (of deelstellingen) welke onderbouwt (bronnen) worden.
  • Worden relatieve eenheden zoals "veel" of "ernstig" gebruikt? Dan is dat vaak een mening.
  • Wees alert op het gebruik van koppelwoorden en signaalwoorden. Die woorden vaak (bewust en onbewust!) gebruikt om een gedeelte van een uitspraak als waar of juist onwaar te maken zodat er bewegingsruimte is. Voorbeelden: "maar", "echter", "want', "ook", "tenzij", "sinds", "als", "tevens", "en", et cetera. Echter het is vooral een middel als je gaat reageren want er zijn ook legitieme redenen. Zeker in het Nederlands, maar minder in het Engels.
Tenzij iemand keihard liegt (en dat is makkelijk te herkennen en heeft gevolgen) heb ik sinds de pandemie nog geen trol teksten gezien die door de bovenstaande test komt zonder alarmbellen. Ook mijn tekst die trollerige zijn komen niet die door test terwijl de niet trol varianten het vaak wel doen.

Inmiddels gebruik ik het ook vaak in het dagelijks leven.
offtopic:
en welke uitslag kreeg je toen je m toepaste op de persconferentie? :+

• de Peer

de Peer

under peer review

tweakmember schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:55:
[...]

Klinkt alsof ze een hypochonder is.
Dat is toch net wat anders denk ik. Ze heeft dit nooit eerder gehad.
Ik vermoed toch dat het te wijten is aan de felle overtuiging dat het vacccin slecht is. Vandaar dat ik verwijs naar het nocebo-effect.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

de Peer schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:46:
[...]

Klopt. dat denk ik ook. Ze is zelfs 'stiekem' gevaccineerd. Haar wappievrienden mogen het niet weten :X .

Huisarts heeft wel bloed laten prikken (niets bijzonders gevonden) en wilde haar wel doorsturen naar een specialist vaccinatieschade oid maar geloof dat ze afgehaakt is.
De info die tot mij komt (via haar) is uiteraard gekleurd. Dus de arts zal wellicht ook gesuggereerd hebben dat het tussen de oren zou kunnen zitten, daar wil ze niets van horen jammer genoeg.

Dat terwijl ik daar juist veel begrip voor zou hebben. Het lijkt me behoorlijk heftig om je te laten vaccineren als je er heilig van overtuigd bent dat het slecht voor je is. Kan me goed voorstellen dat je lichaam/brein dan in verzet gaat, en dat is niet iets om je voor te hoeven schamen.
Beroemd verhaal: Collega komt op kantoor en iedereen vraagt of hij die wel lekker is omdat ze liegen dat hij een beetje bleek is. Tegen de middag gaat die ziek naar huis met de klachten die hem aangepraat zijn.

Dat gezegd te hebben: Het kan van alles zijn. Stress en/of depressie. Het feit dat ze een vaccin met tegenzin neemt zal zo iemand geen gemoedsrust geven zeker als ze in een bubbel komt/zit waar ze continue met enge (niet waargebeurde) verhalen komt. De truc is dan om haar uit die bubbel te halen zodat ze juist kan ontspannen, mocht het dan bijdrage aan stress/depressie dan is er een kans dat het afneemt.

Verder: Ik heb geen medisisch achtergrond.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:11

The Zep Man

🏴‍☠️

DevWouter schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:04:
De truc is dan om haar uit die bubbel te halen zodat ze juist kan ontspannen, mocht het dan bijdrage aan stress/depressie dan is er een kans dat het afneemt.
Beroemd verhaal: onttrek mensen uit hun bubbel door ze af te leiden, en ze worden een stuk kalmer en gelukkiger.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Cobb
de Peer schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:33:

Het klinkt als mogelijk soort van paniekaanval achtig iets. Ik kan mij voorstellen dat als ze al die Facebook verhalen geloofd ze er behoorlijk wakker van kan liggen en dan gaat het balletje rollen. Je kunt ook hyperventileren zonder het door te hebben bijvoorbeeld. (Saturatie 100)

Zo is mijn broertje met angstzweet en hartkloppingen (aantoonbaar aan de ECG) kort opgenomen geweest in ziekenhuis aan het begin van de crisis. Hij had het ook al ruim een dag en nacht benauwd etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobb op 19-12-2021 13:21 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:58:
[...]

offtopic:
en welke uitslag kreeg je toen je m toepaste op de persconferentie? :+
Even snel wat fragmentjes terug gekeken, maar het lijkt op alle vorige persconferenties: Men probeert vooral relatie met het publiek op te bouwen om daarna te overtuigen. Als er geen gedegen wetenschap achter zat dan was het gewoon keihard trollen geweest.

Om je een contrast te geven: Belgie is bijna puur informeren met héle duidelijke fysieke signalen. Let maar op hoe strikt ze zijn met de mondkapjes wanneer vragen gesteld worden. Klaar met antwoord geven? Mondkapje op!

https://www.info-coronavirus.be/nl/live-pressconferences/

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:50:
[...]

De griepprik is ook een jaarlijks terugkerende vaccinatie... Niks mis mee.
Graag zou ik eens onafhankelijk onderzoek zien dat aan kan tonen dat een griepvaccinatie wel enig nut heeft.
Als je deze uitzending van Zembla bekijkt wordt daar aangetoond dat de griepprik niet doet wat zou moeten.

https://www.bnnvara.nl/ze...CKdA1t0N3iJT2GJX9ekyRIdaw

"In 2006 publiceert de Cochrane Collaboration, een onafhankelijke organisatie waarbij wetenschappers van over de hele wereld zijn aangesloten, hierover een vernietigend artikel. Ze hielden alle onderzoeken tegen het licht en kwamen tot de slotsom dat er helemaal geen bewijs is dat de griepprik doet waarvoor die is bedoeld, namelijk longontsteking en sterfte voorkomen. Deze conclusie heeft de Cochrane Collaboration in juni van dit jaar in een nieuw artikel bevestigd."

http://www.avfoto.nl

• PalingDrone
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:02:
[...]

Check. Hoewel humor...? Nou ja, vooruit, maar laten we ons ook geen illusies maken dat hij hier ook zeker politiek statement maakt, zeker als je naar zijn outro kijkt. Humor is voornamelijk het leveringsmechanisme. En een grap maken op foutieve informatie/kennis vind ik erg goedkoop. Ook komedianten weten dat je niet kan liegen tegen je publiek. Zoals ik ooit zei: Grappen maken is serieus werk.

[...]

Over smaakt valt niet te twisten want mijn smaak is beter dan jouw smaak :+
Smaakverlies schijnt een symptoom te zijn, ik neem je woorden pas weer serieus na een recente coronatest :p

Dat is het verraderlijke van corona je kan asymptomatisch zijn waarbij je zelf niet eens weet/merkt dat je smaak achteruit gegaan is.
Zelf heb ik een eenvoudige supersneltest ontwikkeld, hierbij probeer ik een liedje van "Rapper Sjors" te beluisteren zonder te kokhalzen, wanneer dat onverhoopt ooit lukt weet ik de uitslag van de PCR ook al wel.
Tot nog toe heb ik gelukkig altijd binnen 10 seconden een definitieve en geruststellende testuitslag gekregen. :+

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Zep Man schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:17:
[...]
Beroemd verhaal: onttrek mensen uit hun bubbel door ze af te leiden, en ze worden een stuk kalmer en gelukkiger.
Stap 1: verwijder al je social media accounts :)

March of the Eagles

• Artwido
Je zou denken dat er een team van wetenschappers goed bekijkt wat hun advies is om te zorgen dat we door de maatregelen het verspreiden van het virus tegengaan.
Maar op de vraag aan Rutte wat het nut is dat winkels inplaats van 10 uur nu al om 8 uur dicht moeten, zijn antwoord is dat hij dat niet weet maar de vorige keer hebben we dat ook zo gedaan.
Komt niet erg overtuigend over.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 22:17
PalingDrone schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:06:
[...]

Dat is het verraderlijke van corona je kan asymptomatisch zijn waarbij je zelf niet eens weet/merkt dat je smaak achteruit gegaan is.
Zelf heb ik een eenvoudige supersneltest ontwikkeld, hierbij probeer ik een liedje van "Rapper Sjors" te beluisteren zonder te kokhalzen, wanneer dat onverhoopt ooit lukt weet ik de uitslag van de PCR ook al wel.
Tot nog toe heb ik gelukkig altijd binnen 10 seconden een definitieve en geruststellende testuitslag gekregen. :+
Aah ja, de Protocol Capabiliteitsloze Rapper-test.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• de Peer

de Peer

under peer review

Artwido schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:17:
Je zou denken dat er een team van wetenschappers goed bekijkt wat hun advies is om te zorgen dat we door de maatregelen het verspreiden van het virus tegengaan.
Dat is hoogstwaarschijnlijk ook het geval.
Maar op de vraag aan Rutte wat het nut is dat winkels inplaats van 10 uur nu al om 8 uur dicht moeten, zijn antwoord is dat hij dat niet weet maar de vorige keer hebben we dat ook zo gedaan.
Klopt. Je kunt niet alles onthouden he. idd niet overtuigend, maar staat los van elkaar.

• tweakmember
Arrien schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:47:
[...]

Graag zou ik eens onafhankelijk onderzoek zien dat aan kan tonen dat een griepvaccinatie wel enig nut heeft.
Als je deze uitzending van Zembla bekijkt wordt daar aangetoond dat de griepprik niet doet wat zou moeten.

https://www.bnnvara.nl/ze...CKdA1t0N3iJT2GJX9ekyRIdaw

"In 2006 publiceert de Cochrane Collaboration, een onafhankelijke organisatie waarbij wetenschappers van over de hele wereld zijn aangesloten, hierover een vernietigend artikel. Ze hielden alle onderzoeken tegen het licht en kwamen tot de slotsom dat er helemaal geen bewijs is dat de griepprik doet waarvoor die is bedoeld, namelijk longontsteking en sterfte voorkomen. Deze conclusie heeft de Cochrane Collaboration in juni van dit jaar in een nieuw artikel bevestigd."
Zembla staat niet voor niks bekend als riool journalistiek he.
al hun docu's zou ik nooit vertrouwen en vermijden als de pest.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakmember op 19-12-2021 17:18 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:17:
Deze man herinnert zich iets van 12 maanden geleden, dat is toch op zich al een reden om de vlag uit te hangen? :+

• prodesk
JeroenNietDoen schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:21:
[...]

Vorkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:07:
[...]

12000 euro aan donaties voor een advocaat, als cadeau zonder dat er enige verplichtingen aan zitten.

Ik hoop dat Maes hiermee iets goed gaat doen, zoals doneren aan de voedselbank of mensen aan de onderkant van de samenleving.

Als hoogopgeleide advocaat met eigen kantoor en meerdere vestigingen heeft hij dat geld helemaal niet nodig.

Ergens voelt het wel wrang, want dit zijn meestal de mensen die omlaag trappen en neerkijken op de onderklasse. En nu wel het lef hebben om geld te vragen? Kom op zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gmrtjs8tJUvzOySbzHvdWmvTQzg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h6xUjnOVG5T6HkgZSgICuw7l.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door prodesk op 19-12-2021 15:45 ]

• tweakmember
prodesk schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:43:
[...]

Ik hoop dat Maes hiermee iets goed gaat doen
wat denk jezelf? dit bedrag gaat grotendeels gewoon in eigen zak.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wou net zeggen, vind het een briljante actie om even wat extra spaargeld te krijgen.

Ik bedoel, het is geheel vrijwillig. je bent niet verplicht om te doen wat je aangeeft bij de crowdfund, en mensen uit bepaalde kringen (de complottologen en anti-vaxxers) betalen toch wel. Easy money :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 46 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"