We zijn nu bijna 2 jaar verder met inmiddels in werking en/of achter de rug
- verplichte mondkapjes
- avondklok
- (avond)lockdown
- corona toegangsbewijs
- 2 vaccins (waar de we lange termijn gevolgen niet van bekend zijn)
- (zelf)testen
- thuiswerken
- en nu boosters
Waar de F zijn we mee bezig? Wat zijn we opgeschoten? De enigen die hiervan hebben geprofiteerd zijn bezorgdiensten, Zoom en Microsoft. Wat hebben we bereikt??
- leerachterstanden
- een grote GGZ golf die op ons af komt voor mensen die kapot zijn gemaakt in de bloei van hun leven
- maatschappij ontwricht
- algehele volksgezondheid die verslechterd is, men is aanzienlijk minder gaan bewegen
- het verplegingsvak enorm onaantrekkelijk gemaakt door in tijden van crisis de enige vorm van beloning een applaus te laten zijn, terwijl men randje overspanning zit
Men vindt het op dit forum volledig normaal om te zeggen dat ongevaccineerden de vrijheid van de gevaccineerden en de maatschappij gijzelen. Maar wanneer gaan we het hebben over hoe ethisch het is dat zwakkere ouderen de maatschappij zo op slot kunnen gooien?
Op deze manier is er geen uitweg en ook met een 100% vaccinatiegraad niet. Laat staan dat je dat nooit gaat bereiken want ook het aandeel kerngezonde mensen die zich niet zal laten boosteren is ook niet insignificant.
Ik twijfel ook, als ik zie dat mijn 2 prikker feitelijk niks geholpen hebben en ik mijn toekomst op het spel zet met de vaccins. Sorry, maar "we weten niet wat de lange termijn gevolgen" zijn gaat voor mij niet meer op.
Wat een bende zeg.
[
Voor 5% gewijzigd door
HollovVpo1nt op 21-12-2021 09:54
]