• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

de Peer

under peer review

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:16:
Hmm, ik ben vorige week ben ik voor het eerst positief getest op corona. Gelukkig weinig symptomen. Maar waar deze post eigenlijk over gaat is dat er door de GGD wordt geadviseerd om binnen 8 weken geen test meer te doen omdat deze dan een relatief grote kans heeft op een false positive. De man van het contact- en brononderzoek (die ivm de drukte geen contact- en brononderzoek meer doen, maar goed) zei me dat de kans op herinfectie miniem was en dat het nut van testen dus sowieso niet erg nuttig is, gedurende die periode.

Het enige wat ik nu wat vervelend vind is dat ik mogelijk/waarschijnlijk besmet ben met Delta nu, en ik me afvraag wat er gebeurt als ik nu in m'n gezicht wordt geniesd door iemand met Omicron. Het lullige is dat ik daar nu niet op kan testen, want zo'n PCR die kan vals positief uitslaan op de restanten van de Delta-infectie, terwijl ik misschien wel/ook live-deeltjes van Omicron bij me draag en over kan dragen? Is daar meer over bekend?
Waarom noem je dat vals-positief. het is gewoon (nog steeds) positief toch?

Ik zou overigens verwachten dat bij herinfectie binnen 8 weken je nog veel antilichamen hebt waardoor een nieuwe infectie weinig kans maakt?
Maar daar kan een expert hier wellicht meer over vertellen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Normaal gesproken link ik geen reddit, maar ik maak nu een uitzondering: een relaas van een arts die ermee stopt, onder druk van de antivax gekte. Uiteraard in de VS, maar de verhalen van lastige en gewelddadige patienten hoor je hier ook steeds vaker. Lees ook zijn/haar andere verhalen: https://old.reddit.com/r/...ating_patients_has_ended/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
Dennis1812 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:10:
[...]

Maar die kunnen de ouders toch kopen met de wekelijkse boodschappen?

Of ze halen hem bij de supermarkt, daar zit er geen leeftijd op?
Sommige winkels hebben ook een leeftijd voor Energy drank of een mes.
Dat is ook niet overal.
Wij krijgen voor onze dochter er elke week 2 mee naar huis :)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:12
Het enige wat ik nu wat vervelend vind is dat ik mogelijk/waarschijnlijk besmet ben met Delta nu, en ik me afvraag wat er gebeurt als ik nu in m'n gezicht wordt geniesd door iemand met Omicron. Het lullige is dat ik daar nu niet op kan testen, want zo'n PCR die kan vals positief uitslaan op de restanten van de Delta-infectie, terwijl ik misschien wel/ook live-deeltjes van Omicron bij me draag en over kan dragen? Is daar meer over bekend?
Simpel, wanneer jij in je gezicht geniest kan worden dan sta je te dicht bij die ander en die ander hoort jou sowieso niet in je gezicht te niesen. En wanneer die (aantoonbaar) besmet is hoort ie thuis in quarantaine te zitten. Anderhalve meter was het toch?
Waarom ga je beren op de weg verzinnen terwijl de basis zo ontzettend simpel is? Geen contact = geen besmetting.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• de Peer

de Peer

under peer review

Yaksa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:49:
[...]

Simpel, wanneer jij in je gezicht geniest kan worden dan sta je te dicht bij die ander en die ander hoort jou sowieso niet in je gezicht te niesen. En wanneer die (aantoonbaar) besmet is hoort ie thuis in quarantaine te zitten. Anderhalve meter was het toch?
Waarom ga je beren op de weg verzinnen terwijl de basis zo ontzettend simpel is? Geen contact = geen besmetting.
Theorie en praktijk. Als het zo simpel was hadden we geen pandemie.
De vraag was inhoudelijk.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
xzaz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:36:
[...]
Ik heb het niet meer teruggekeken maar het leek mij erop dat hij insinueerde dat voor hem de drempel al is overschreden?
Ja voor iedereen zijn alle drempels altijd al wel overschreden en nu in het bijzonder.

Wat ik mis is een inschatting van hem over zijn eigen terrein, dat alternatieven daar werkelijk toe gaan bijdragen en dat je bij een alternatief niet als nog evenveel of meer psychologische ellende krijgt, wellicht iets anders van aard, maar dat was het dan ook wel.

En ik blijf dus missen de appreciatie voor dat scholen en onderwijs in het algemeen (ondanks een aardig aandeel in de verspreiding), zo lang mogelijk zijn ontzien. Dan vindt ik het apart om min of meer te veronderstellen dat anderen dat niet meewegen omdat ze daar totaal niet toe in staat zouden zijn.

• gekkie
Hmm, ik ben vorige week ben ik voor het eerst positief getest op corona. Gelukkig weinig symptomen. Maar waar deze post eigenlijk over gaat is dat er door de GGD wordt geadviseerd om binnen 8 weken geen test meer te doen omdat deze dan een relatief grote kans heeft op een false positive. De man van het contact- en brononderzoek (die ivm de drukte geen contact- en brononderzoek meer doen, maar goed) zei me dat de kans op herinfectie miniem was en dat het nut van testen dus sowieso niet erg nuttig is, gedurende die periode.

Ik denk dat je zorg op zich redelijk is en dat de kans dat je Omicron verder zou kunnen verspreiding op zich niet irreeel is. De kans zal hopelijk gereduceerd zijn door een verhoogt aantal antilichamen door je recente delta infectie, al weten we ook dat een infectie niet altijd een enorme respons opwekt.

Dus wat de meneer van de GGD/BCO heeft gemeld, dat geldt denk ik als je van de grote cijfers uitgaat, best prima.
Maar op individueel niveau denk ik dat ik gedurende die 8 weken dat je eigenlijk niet goed of verminderd testbaar bent, nog wat voorzichtiger zal zijn jegens anderen (en eigenlijk ook je zelf, wat als je niet besmet raakt, kun je het immers ook niet semi-onopgemerkt door geven) en zeker richting mensen waarvan je weet dat ze kwetsbaar zijn.

• Yaksa
de Peer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:53:
[...]Theorie en praktijk. Als het zo simpel was hadden we geen pandemie.
De vraag was inhoudelijk.
Ik gaf ook een inhoudelijk antwoord, @gekkie typte hetzelfde, alleen wat uitgebreider. Gewoon oppassen met wat je doet de aankomende weken. Overigens neem ik even aan dat je niet gevaccineerd was, anders had je (waarschijnlijk) al niet besmet kunnen raken, weer een reden voor anderen om toch die prik te halen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• de Peer

de Peer

under peer review

Yaksa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:10:
[...]

Ik gaf ook een inhoudelijk antwoord, @gekkie typte hetzelfde, alleen wat uitgebreider. Gewoon oppassen met wat je doet de aankomende weken. Overigens neem ik even aan dat je niet gevaccineerd was, anders had je (waarschijnlijk) al niet besmet kunnen raken, weer een reden voor anderen om toch die prik te halen.
Het gaat niet over mij, en vaccinatiestatus staat los van de inhoudelijke vraag.
@gekkie ging wel inhoudelijk op de vraag in. Jij (nog steeds) niet.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45

bert pit

asdasd

Ik heb me gisteren aangemeld voor de booster: 1 januari. Via het internet aangemeld en totaal geen enkele belemmering.

De indruk die ik krijg is dat er nog heel wat ouderen op een brief zitten te wachten. Misschien handig om daar op te letten in je eigen omgeving. Bel die oude tante even op.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Katseviool schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:52:
[...]

Maar daarbij ben ik ook wel eens benieuwd wanneer ze bij VWS vinden dat een crisis overgaat in BAU. Is er na 2.5 jaar nog wel sprake van een uitbraak waarvoor een leidend outbreak management team nodig hebben? Ik zie liever dat ze dit weer gewoon terughalen bij de overheid en een multi-disciplinair orgaan opzetten waarbij ook een aantal OMT leden een rol krijgen.
Je vraagt hier aan politiek binnen kabinet om af te zien van een flinke reeks ideologische fundamenten en terug te keren naar overheid als meer dan een koe om te melken 😎

Los van het nog steeds aanwezig zijn van uitbraak alsmede crisis, wat denk je zelf? Er is reeds een politieke beslissing genomen in het Catshuis om op beheer van crisis in te zetten. Dat is precies hetzelfde als de Britse lijn, volledig in overeenstemming met de kaders van laissez-faire denken.

VWS heeft al aangedrongen op termijn planning en het uitwerken van transitie scenario’s, bij de tweede golf is dat een paar keer in pers voorbij gekomen. Nu ja, dat hield snel op. Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht een dergelijke transitie, maar ik verwacht hem niet vanuit overheid, maar - helaas - vanuit kabinet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Virtuozzo
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:37:
Normaal gesproken link ik geen reddit, maar ik maak nu een uitzondering: een relaas van een arts die ermee stopt, onder druk van de antivax gekte. Uiteraard in de VS, maar de verhalen van lastige en gewelddadige patienten hoor je hier ook steeds vaker. Lees ook zijn/haar andere verhalen: https://old.reddit.com/r/...ating_patients_has_ended/
Oh, in het Nederlandse loopt men iets achter, hier zit men pas in het stadium van zorgmedewerkers “discreet” vaccineren. https://nos.nl/l/2410380

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
GAIAjohan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:46:
[...]

Daarom moeten ze dan aparte categorieën gaan maken. Kinderen hebben overigens in principe ook onbeperkt toegang tot suiker en snoep, lijkt me toch nog een flink slag slechter, en niet verplicht om te gebruiken, itt tests.
Tevens vind ik het slecht dat kinderen zo niet op bepaalde manieren dienstbaar mogen zijn voor bv (groot)ouders, buren etc.
Zal wel met aansprakelijkheid te maken hebben. De teststof lijkt mij niet heel wenselijk voor inname. Je wil als winkel niet verantwoordelijk zijn dat een kind even op eigen houtje is gaan zelftesten en het fout gaat.

• bert pit

bert pit

asdasd

Het ziet ernaar uit dat Nederlandse wintersporters hun weekje wintersport in Oostenrijk op hun buik kunnen schrijven. Volgens de Tiroler Zeitung (TT.com) krijgen personen uit Nederland, Noorwegen, UK en Denemarken quarantaine verplichting omdat dit 'virusvariantengebieden' zijn.

De quarantaine verplichting is 10 dagen, daar mag je mee stoppen als je na 5 dagen negatief test.

Morgen wordt het aangekondigd en vrijdag gaat het in.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Yaksa
bert pit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:46:
De indruk die ik krijg is dat er nog heel wat ouderen op een brief zitten te wachten. Misschien handig om daar op te letten in je eigen omgeving. Bel die oude tante even op.
Ik kan jouw indruk bevestigen. Een wat oudere dame (87 jaar) bij mij in de straat had tot gisteren nog geen uitnodigingsbrief gehad. Een nichtje van haar heeft een afspraak voor haar geregeld, volgende week kan ze terecht.
Want deze dame had geen internet en wist ook niet goed hoe het allemaal werkte.

• Yaksa
Ik lees net dat bijna 10% van de 5000 naar Abu Dhabi afgereisde Max Verstappen fans bij hun terugkeer positief getest hebben. Da's niet mooi.
Bron:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 11:07
[...]

Besmet kun je nog steeds raken.
Alleen word je er niet meer of nauwelijks ziek van omdat je lichaam nu al anti-stoffen heeft.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 07:03
[...]
Overigens neem ik even aan dat je niet gevaccineerd was, anders had je (waarschijnlijk) al niet besmet kunnen raken, weer een reden voor anderen om toch die prik te halen.
8)7

Ben je nu aan het trollen ofzo?

• Arrne
GAIAjohan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:58:
[...]

Nou goed: Er wordt/werd van ze verwacht dat ze de test tweemaal per week uitvoeren toen ze nog naar school gingen. ;)

Niet hard verplicht, wel verwacht
https://www.rijksoverheid...9/testen/testen-onderwijs
Volgens mij wordt er verwacht dat ouders die test afnemen bij hun kinderen. En niet de kinderen zelf.

• gekkie
Yaksa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:05:
Ik lees net dat bijna 10% van de 5000 naar Abu Dhabi afgereisde Max Verstappen fans bij hun terugkeer positief getest hebben. Da's niet mooi.
Bron:
Abu Dhabi zal wel geen fieldlabs gehad hebben :+

• Dennis1812
  • Laatst online: 03:10

Dennis1812

Amateur prutser

De huisartsen maken vaart.
Donderdag gaan ze hier prikken, griepprik groep en 60+.

Dus donderdag ben ik de beurt

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
de Peer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:35:
[...]

Waarom noem je dat vals-positief. het is gewoon (nog steeds) positief toch?

Ik zou overigens verwachten dat bij herinfectie binnen 8 weken je nog veel antilichamen hebt waardoor een nieuwe infectie weinig kans maakt?
Maar daar kan een expert hier wellicht meer over vertellen.
Nou, omdat je na minimaal 7 dagen en 24u symptoomvrij in principe genezen bent, aldus de GGD. Ik denk niet dat je nog kunt zeggen dat iemand positief is als hij niet ziek is en niet besmettelijk is. Maar goed, dat is een definitiekwestie die me eigenlijk niet zo interesseert.

En wat betreft de antilichamen heb je gelijk, dus daarom kan de GGD ook redelijk veilig zeggen dat je binnen 8 weken geen gevaar meer loopt.

Behalve dus dat er nu sprake is van een nieuwe variant waartegen de vaccins, en wellicht ook mijn infectie ook binnen die 8 weken niet voldoende weerstand bieden tegen infectie en/of besmettelijkheid. Waarschijnlijk (hopelijk) fungeert mijn recente besmetting nu als de facto booster, dus waarschijnlijk loopt het wel los.

Sowieso zal ik nu 3 maanden moeten wachten op de echte booster. Dat is ergens ook wel jammer maar tegen die tijd is er misschien net een mRNA-Omicronbooster beschikbaar.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Huisarts uit groningen negeert Hugo de Jonge en boostert al zijn patiënten zelf

Huisarts uit Brabants dorp geeft inwoners zelf een boosterprik in de kerk

ik zei toch op pagina 179, ze kunnen het prima zelf, alleen Hugo ligt gewoon weer dwars.

[ Voor 45% gewijzigd door tweakmember op 21-12-2021 23:40 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bert pit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:27:
Het ziet ernaar uit dat Nederlandse wintersporters hun weekje wintersport in Oostenrijk op hun buik kunnen schrijven. Volgens de Tiroler Zeitung (TT.com) krijgen personen uit Nederland, Noorwegen, UK en Denemarken quarantaine verplichting omdat dit 'virusvariantengebieden' zijn.

De quarantaine verplichting is 10 dagen, daar mag je mee stoppen als je na 5 dagen negatief test.

Morgen wordt het aangekondigd en vrijdag gaat het in.
Ik denk dat tegen de tijd dat de wintersport begint (is in Februari/Maart ofzo toch?) dat Oostenrijk ook ondergesneeuwd is door Omikron dus ik denk niet dat dat dan nog zin heeft.

Echter wel kans dat ze dan ook op slot zitten en iedereen hun wintersport op de buik kan schrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 21-12-2021 23:58 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:56:
[...]

Ik denk dat tegen de tijd dat de wintersport begint (is in Februari ofzo toch?) dat Oostenrijk ook ondergesneeuwd is door Omikron dus ik denk niet dat dat dan nog zin heeft.

Echter wel kans dat ze dan ook op slot zitten en iedereen hun wintersport op de buik kan schrijven.
Normaliter kunnen mensen in november al op wintersport. Aangezien Oostenrijk alweer uit lockdown is was de verwachting om deze maand nog op wintersport te kunnen.

Voor de mensen die pas in februari/maart gaan is er misschien meer hoop.

March of the Eagles

• GekkePrutser
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:01:
[...]

Normaliter kunnen mensen in november al op wintersport. Aangezien Oostenrijk alweer uit lockdown is was de verwachting om deze maand nog op wintersport te kunnen.

Voor de mensen die pas in februari/maart gaan is er misschien meer hoop.
Aha dat wist ik niet. Mensen die ik ken gaan altijd in Maart ofzo.

Ik heb zelf de behendigheid van een nijlpaard dus op ski's gaan staan zou gelijk staan aan een 80% fatality rate :+

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het argument van de minister:
Volgens De Jonge is het lastiger om een door de huisarts gezette prik te registreren in de coronapas. “Dan krijg je mensen die op de deur van het departement bonzen en zeggen: ik kan niet meer reizen”, aldus de demissionaire minister.
Zou het dan een idee kunnen zijn om dat registreren eenvoudiger te maken?

Hoe hebben ze dat destijds met AstraZeneca gedaan? Dat vaccin werd toch door de huisarts geprikt?

March of the Eagles

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
XWB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:11:
[...]

[...]

Hoe hebben ze dat destijds met AstraZeneca gedaan? Dat vaccin werd toch door de huisarts geprikt?
lijkt mij niet zo moeilijk een programma'tje voor te maken toch?
Alhoewel... ict en regering gaat niet zo lekker samen :X
Anders gewoon ff elk burgerservicenummer dat gevaccineerd is bij de huisarts ff doormailen naar ggd? :9
Zoeken die het maar uit maar uit met de qr code's enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakmember op 22-12-2021 00:37 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Lekker boeiend dat de registratie wat moeizaam verloopt, we doen het toch voor onze eigen gezondheid. :?

• Arrne
Ja, typerend weer dat de registratie blijkbaar belangrijker gevonden wordt dan de daadwerkelijke booster.

• ijdod
  • Laatst online: 18:44
Mij valt vooral op dat men kennelijk niet heeft opgelet bij de eerdere ronde en nu weer roept dat de huisartsen het wel even kunnen. Ja, een deel kan het zeker, maar de eerdere campagne liep daar in eerste instantie ook op stuk. Vziw is de procedure voor huisartsen niet eens heel complex, maar het is wel extra werk naast de fysieke handelingen van de prik zelf. En komt dus onderop de stapel, enz enz.

Dit is overigens op papier een van de vooordelen van het NHS model, waarbij in elk geval iedereen op dezelfde pagina zit qua IT systemen. (Let wel, op papier. Ik ken wat mensen in die hoek...)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 15:31

Wailing_Banshee

You're Next

ijdod schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:23:
Mij valt vooral op dat men kennelijk niet heeft opgelet bij de eerdere ronde en nu weer roept dat de huisartsen het wel even kunnen. Ja, een deel kan het zeker, maar de eerdere campagne liep daar in eerste instantie ook op stuk. Vziw is de procedure voor huisartsen niet eens heel complex, maar het is wel extra werk naast de fysieke handelingen van de prik zelf. En komt dus onderop de stapel, enz enz.
Waarom zeggen dat zo heel veel huisartsen: laat ons vaccineren? Het is niet dat de overheid zegt dat ze het moeten doen, die zegt namelijk dat ze het NIET moeten doen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ijdod
@Wailing_Banshee Waarom riepen die huisartsen de vorige keer massaal dat ze het NIET konden? En de groep die daarop aangewezen was hebben ze daarna nog eens expliciet toegelaten bij de GGD.

Kennelijk kunnen ze de middelen gewoon krijgen, anders hadden de geciteerde artsen het niet kunnen doen.

[ Voor 60% gewijzigd door ijdod op 22-12-2021 08:44 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ijdod schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:43:
@Wailing_Banshee Waarom riepen die huisartsen de vorige keer massaal dat ze het NIET konden? En de groep die daarop aangewezen was hebben ze daarna nog eens expliciet toegelaten bij de GGD.

Kennelijk kunnen ze de middelen gewoon krijgen, anders hadden de geciteerde artsen het niet kunnen doen.
Als iets de vorige keer niet kon, wil niet zeggen dat het nu ook niet kan. Nu zeggen steeds meer huisartsen: laat ons ook prikken in onze praktijk. Maar dat mogen ze niet, want volgens de Jonge gaat dan mogelijk de registratie niet goed.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 16:50
gekkie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:23:
[...]

Abu Dhabi zal wel geen fieldlabs gehad hebben :+
Volgens https://www.yasmarinacircuit.com/en/covid-guidelines moest je als gevaccineerde max 48 uur ervoor negatief getest zijn.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

[...]

Ja, hier zie je weer duidelijk dat de drang naar bureaucratie het daadwerkelijke doel uit het oog verliest... Echt totaal absurd en volledig onacceptabel... Maak dan het registreren eenvoudiger en als daar dan misschien een enkele onterechte tussendoor glipt, nou goed, laten we dat maar accepteren. Bij het overgrote deel is er toch wel gewoon de vraag naar de boosterprik. Maar registratie als argument geven dat er nog niet full throttle geprikt kan worden is toch wel het meest absurde wat je in deze pandemie gehoord kan hebben 8)7

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• ijdod
@Wailing_Banshee Dat vind ik een wat slap excuus, zeker als die groep (als geheel) eerder dus de bal heeft laten vallen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het prima vinden, maar ik snap wel degelijk dat men daar nu dus geen rekening mee gehouden heeft. Ik vind overigens niet correct als die artsen opeens wel voorbij gaan aan de leeftijdscohorten, behalve voor medische noodzaak.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ijdod schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:57:
@Wailing_Banshee Dat vind ik een wat slap excuus, zeker als die groep (als geheel) eerder dus de bal heeft laten vallen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het prima vinden, maar ik snap wel degelijk dat men daar nu dus geen rekening mee gehouden heeft. Ik vind overigens niet correct als die artsen opeens wel voorbij gaan aan de leeftijdscohorten, behalve voor medische noodzaak.
Die leeftijdscohorten zijn nu toch ook al een wassen neus. Als je leest dat er nog heel veel 90+'ers wachten op een brief, terwijl 60- ondertussen ook al uitgenodigd is...

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11 17:17
De vorige keer was het registreren van huis arts prikken richting QR code een redelijk drama en daar kregen de assistentes een punthoofd van want die boomers met AZ prik wilden op vakantie en die bleven dus bellen.
Nu gaat het zo te lezen in overleg met de regio GGD.

Die oproep brieven van het RIVM (50.000 per dag) blijft ook een drama. Bij deze al geprikte is die er na 13 dagen nog steeds niet. Wij hebben ons gered door parallel op twee toestellen tegelijk te boeken met uiteindelijk een kw artier tussenruimte maar daar doet de GGD al lang niet moeilijk over. Als de dag maar klopt.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Katseviool schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:38:
[...]

Omdat de beslissingen die deze eendimensionale club maakt een veel grotere impact heeft op de samenleving heeft.

Kijkend naar het beleid zie je dat ze primair het OMT volgen - er zijn geen andere disciplines betrokken waar advies aan wordt gevraagd en/of zo zwaar wordt gewogen.
En dat is niet de fout van het OMT maar van de politiek. Je moet van wetenschappers in het OMT een ding verwachten en dat is aanbevelingen hoe de uitbraak van een ziekte kan worden ingedamd. De gevolgen van die maatregelen en andere maatschappelijke en economische maatregelen moeten worden genomen door het kabinet en gecontroleerd door het parlement.

• bert pit

bert pit

asdasd

GekkePrutser schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:56:
[...]

Ik denk dat tegen de tijd dat de wintersport begint (is in Februari/Maart ofzo toch?) dat Oostenrijk ook ondergesneeuwd is door Omikron dus ik denk niet dat dat dan nog zin heeft.

Voor veel Nederlanders is de kerstvakantie de start van de wintersport.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:49
Sommige grappen hebben zo'n grote kern van waarheid... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
hoevenpe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:20:
Sommige grappen hebben zo'n grote kern van waarheid... :+
[Embed: GOD'S TECH SUPPORT]
Ja precies.
Sommige landen zitten binnen een jaar al op prik 4 inclusief maatregelen. Denk dat de support onderhand ook wel mag zeggen dat de prikken alleen niet de oplossing gaan zijn toch?

Wel leuk grappig stukje hoor voor rest.

[ Voor 4% gewijzigd door BekSide op 22-12-2021 11:26 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:37

steveman

Comfortabel ten onder

Even reactie in de kroeg.
GarBaGe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:20:
[...]

Ik lees dit en moest ineens denken aan dit:
YouTube: 19 letterwoorden Lingo
:)
Sorry voor het offtopic, maar wilde dit ff delen.... :*)
Bij een programmeeropdrachtje moesten we eens Lingo maken. Ik maakte er logischerwijs 19 letterwoorden Lingo van. Wat vreemd genoeg tot verbazing leidde bij de docent, (welke op het spectrum zal hebben gezeten?)

"Wat is dat nou weer voor een woord, \"marshallplanachtige\"?!" _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:52

NMH

Moderator General Chat
bert pit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:46:
Ik heb me gisteren aangemeld voor de booster: 1 januari. Via het internet aangemeld en totaal geen enkele belemmering.

Dit. Mijn ouders mochten op 9 december een afspraak maken. Mijn vader heeft direct via de website voor zichzelf en mijn moeder geboekt en twee dagen later zaten de prikken er al in. Voor zover ik weet hebben ze nog steeds geen uitnodigingsbrief ontvangen. Help tante als ze niet online vaardig is. Zelfs als er eerst nog Digid aangevraagd moet worden (is volgens mij vereist om online te boeken) ben je waarschijnlijk nog sneller dan als je wacht op de brief. :)

• ijdod
Het valt me bij die generaties nogal op dat de digitale vaardigheden enorm variëren. In de beperkte sample die ik zelf ken zie ik daar ook geen directe correlaties met de gebruikelijke factoren.

• GekkePrutser
  • Niet online
NMH schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:47:
[...]

Dit. Mijn ouders mochten op 9 december een afspraak maken. Mijn vader heeft direct via de website voor zichzelf en mijn moeder geboekt en twee dagen later zaten de prikken er al in. Voor zover ik weet hebben ze nog steeds geen uitnodigingsbrief ontvangen.
Ik mag toch ook wel hopen dat ze geen brief gaan sturen als je de prik al gehad hebt? :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GekkePrutser schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:25:
[...]

Ik mag toch ook wel hopen dat ze geen brief gaan sturen als je de prik al gehad hebt? :)
:?

Iedereen krijgt een brief zodra de jaargang op mag. of je nu voor die tijd dat die brief onder weg is al een afspraak hebt gemaakt of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-12-2021 12:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• GekkePrutser
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:47:
[...]
Iedereen krijgt een brief zodra de jaargang op mag. of je nu voor die tijd dat die brief onder weg is al een afspraak hebt gemaakt of niet.
Nouja een brief duurt maar een dag in Nederland. En als ze zo traag zijn met versturen zou het wel handig zijn als ze de mensen die er een maand geleden al een gehad hebben er gewoon uit laten :) Dat lijkt me behoorlijk verwarrend. Zeker omdat nu alweer over 4e prikken gesproken wordt op het nieuws (Israel bijv.)

Maargoed het belangrijkste is dat ze doorpakken met vaccineren natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 22-12-2021 12:55 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GekkePrutser schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:55:
[...]
Nouja een brief duurt maar een dag in Nederland. En als ze zo traag zijn met versturen zou het wel handig zijn als ze de mensen die er een maand geleden al een gehad hebben er gewoon uit laten :) Dat lijkt me behoorlijk verwarrend. Zeker omdat nu alweer over 4e prikken gesproken wordt op het nieuws (Israel bijv.)

Maargoed het belangrijkste is dat ze doorpakken met vaccineren natuurlijk.
Vorige keer duurde het 1 week oid voordat die brieven binnen kwamen.

Vorige keer waren er ook mensen die meerdere keren de brief kregen etc omdat vanuit verschillende bronnen door AVG niet te filteren was etc. Dus dat zal je dit keer ook niet lukken om te filteren.

PSN

• henkzelf
NMH schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:47:
[...]

Dit. Mijn ouders mochten op 9 december een afspraak maken. Mijn vader heeft direct via de website voor zichzelf en mijn moeder geboekt en twee dagen later zaten de prikken er al in. Voor zover ik weet hebben ze nog steeds geen uitnodigingsbrief ontvangen. Help tante als ze niet online vaardig is. Zelfs als er eerst nog Digid aangevraagd moet worden (is volgens mij vereist om online te boeken) ben je waarschijnlijk nog sneller dan als je wacht op de brief. :)
Zo doen wij het ook maar dan moet je wel snel werken om de tijdstippen een beetje bij elkaar te houden (en de dag en de locatie). Want dat kan niet in één scherm; je moet twee keer het proces door. Gelukkig hebben wij twee telefoons en op de priklocatie kijken ze niet op een uurtje verschil maar in Utrecht werd je zonder afspraak wel terug gestuurd.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-11 20:49
PolarBear schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:34:
[...]

En dat is niet de fout van het OMT maar van de politiek. Je moet van wetenschappers in het OMT een ding verwachten en dat is aanbevelingen hoe de uitbraak van een ziekte kan worden ingedamd. De gevolgen van die maatregelen en andere maatschappelijke en economische maatregelen moeten worden genomen door het kabinet en gecontroleerd door het parlement.
Absoluut, alleen wat storend is dat een aantal individuele OMT leden zich actief mengde in het publieke debat en ministers afvielen in de media als die ook maar een afwijkende beslissing durfden te nemen.

FTM had vandaag ook een mooi artikel over de bron- en advies monopolie:
https://www.ftm.nl/artikelen/geef-wetenschap-brondata

KPMG evalueerde ook al eerder dat er primair naar het OMT is geluisterd en dat niet echt bevordelijk is qua eenzijdigheid in de crisisaanpak.

*knip*
Sneren dragen niks bij aan de discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 24-12-2021 14:48 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Katseviool schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:47:
[...]

KPMG evalueerde ook al eerder dat er primair naar het OMT is geluisterd en dat niet echt bevordelijk is qua eenzijdigheid in de crisisaanpak.
KPMG concludeerde toch juist dat er te weinig naar het OMT was geluisterd en ook economische overwegingen waren meegenomen en er daardoor mogelijk meer doden waren gevallen dan mogelijk?

PSN

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Soms word ik echt wel moedeloos van hoe dit soort problemen in Nederland gaan. Weer verbazing alom "oh jee, we moeten mensen prikken, hoe deden we dat ook alweer? Eehhhhh??"

Vind het idee van huisartsen die prikken wel amusant. De mijne verdomt het al ruim een jaar om patienten te zien zonder negatieve GGD test.

Over huisartsen gesproken, zou er een instantie zijn die actie onderneemt op de wappie huisartsen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wijnands schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:19:
Soms word ik echt wel moedeloos van hoe dit soort problemen in Nederland gaan. Weer verbazing alom "oh jee, we moeten mensen prikken, hoe deden we dat ook alweer? Eehhhhh??"

Vind het idee van huisartsen die prikken wel amusant. De mijne verdomt het al ruim een jaar om patienten te zien zonder negatieve GGD test.

Over huisartsen gesproken, zou er een instantie zijn die actie onderneemt op de wappie huisartsen?
Dat hoort de inspectie dus te doen.

• Dennahz
  • Laatst online: 03-11 20:42

Dennahz

Life feels like hell should.

Wijnands schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:19:

Zou er dan ook een instantie zijn die huisartsen aanspreekt op het feit dat ze patiënten weigeren die geen negatieve GGD-test bij zich hebben? Tenslotte is het idee van een huisarts dat je er pas heengaat als je ziek bent :X

Als je écht coronagerelateerde klachten hebt is het natuurlijk anders, maar als iedere patiënt eerst een test moet doen dan is het wel een beetje eh.... extreem ;)

Twitter

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:28:
Als je écht coronagerelateerde klachten hebt is het natuurlijk anders, maar als iedere patiënt eerst een test moet doen dan is het wel een beetje eh.... extreem ;)
Fuuuu ik heb zwaar last van (waarschijnlijk) een trombose been.

Meneer u moet eerst een negatieve ggd test hebben. Ja maar doktor, over 3 dagen is er pas plaats in het dorp 20 minuten verderop, en ik heb nog geen vervoer kunnen regelen.

Huisarts gaat het rustig krijgen op termijn. 8)7

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hier kom je op het isolatie spreekuur als je klachten enigzins richting corona neigen.

Maar je bent sowieso altijd welkom.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-11 20:49
Lees net adviezen uit de UK en BE maar ik denk dat we kunnen gaan concluderen dat wij als enige deze kerst een lockdown hebben :N

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mensen die hier al geboosterd zijn, hebben jullie nadien de bekende "griepachtige" klachten gehad?

Ik ben morgen aan de beurt maar bedenk mij nu dat ik met wat pech met Kerstmis dan ziek ben er van 😅.
Of hebben jullie deze als minder heftig ervaren?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Katseviool schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:33:
Lees net adviezen uit de UK en BE maar ik denk dat we kunnen gaan concluderen dat wij als enige deze kerst een lockdown hebben :N
Enigen met een ‘reguliere winkel sluiting’ idd ;)

PSN

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:21:
[...]

Enigen met een ‘reguliere winkel sluiting’ idd ;)
Met een sluiting van toegang voor klanten.

De winkels zijn gewoon open. Bijna alle winkels hier in de stad hebben een bureau/tafel bij de deur, je zegt wat je wil hebben en ze pakken het voor je.

Wil je iets zien gaan ze videobellen met een tablet die op die tafel staat en lopen ze het rondje wat je wil.

En uiteraard staat iedereen op elkaar buiten.

• henkzelf
Dennis1812 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:45:
Mensen die hier al geboosterd zijn, hebben jullie nadien de bekende "griepachtige" klachten gehad?

Ik ben morgen aan de beurt maar bedenk mij nu dat ik met wat pech met Kerstmis dan ziek ben er van 😅.
Nergens last van N=2. Moderna na twee keer Pfizer. Alleen de prikplek gevoeld. Daarvoor alleen bij prik 1 een slome middag gehad. (profiel: twee sportieve boomers. Nog 30 km en dan hebben we net als vorig jaar 2300 km gelopen).

• bert pit

bert pit

asdasd

Volgens het onderzoek van Imperial College, vandaag gepresenteerd in Londen, is de kans tot 45 procent kleiner om opgenomen te worden in een ziekenhuis.

https://nos.nl/artikel/24...lijkheid-blijft-zorgelijk

• Virtuozzo
  • Niet online

Niets van bijverschijnselen hier. Pfizer. Mijn PA ligt er wel uit, bij haar heeft het ingehakt (moderna), een RA (Pfizer) heeft een dag extreme vermoeidheid gehad, maar dat was het aan meldingen werkzaamheden. In persoonlijke kring een melding van wat griepgevoel van een paar dagen, maar dat was het.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 12:03
-

[ Voor 99% gewijzigd door Joel22 op 23-12-2021 00:54 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
Dit vond ik trouwens ook wel een pijnlijke in het kader van Covax:

• ijdod
Katseviool schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:47:
Maar hier in dit sub forum lopen bij een aantal Tweakers de gemoederen weer hoog op als je ook maar even een kritische noot kraakt over het OMT.
Men reageerde vooral op de inhoud van jouw kritiek, en je conclusies, niet omdat het kritiek op het OMT was. Inhoud en conclusies die niet door dat KMPG rapport gestaafd worden. Maar gezien die sneer na heb je dat zelf niet eens door.

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 14:20
Heb even een vraag voor de wat meer in-kennis-mensen hier..
Kon niet echt een andere goede plek vinden voor mijn vraag (ook in een paar OP's kan ik zo niet een antwoord vinden), dus maar zo.

Hoe zit het eigenlijk met oppervlak transmissie van covid?
Is dat een realistisch pad van overdracht?

Als in, is het overtrokken / overdreven dat ik mijn boodschappen eerst nog een tijd in 'isolatie' leg alvorens ik het spul ga gebruiken?

Gegroet! Lukas

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In het begin werd daar erg rekening mee gehouden. Maar na onderzoek bleek dat erg minimaal te zijn. Dus dat in isolatie leggen is nergens voor nodig. Bij dingen die echt direct achter elkaar aangeraakt worden (een bak chips op een feestje doorgeven bijvoorbeeld) is af te raden. Maar daar houdt het wel zo een beetje mee op.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• MTFDarkEagle
Check :)

Zal wel zijn in de orde van "als iemand met covid er net op heeft geniest en binnen een paar uur raak jij het aan" risico of zo?

#off-topic: krijg door jouw forumnaam en picca weer enorm zin om de single player van RDR2 te gaan doen :P *O* _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door MTFDarkEagle op 23-12-2021 09:20 ]

Gegroet! Lukas

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:19:

Zal wel zijn in de orde van "als iemand met covid er net op heeft geniest en binnen een paar uur raak jij het aan" risico of zo?
Als ik het goed begreep is die paar uur zelfs al te lang voor overdracht... Maar goed voorzichtigheid kan geen kwaad natuurlijk

https://www.eoswetenschap...rom-blijven-we-ontsmetten

https://www.rivm.nl/coron...lden%20zullen%20voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-12-2021 09:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• MTFDarkEagle
ArthurMorgan schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:21:
[...]

Als ik het goed begreep is die paar uur zelfs al te lang voor overdracht... Maar goed voorzichtigheid kan geen kwaad natuurlijk

https://www.eoswetenschap...rom-blijven-we-ontsmetten

https://www.rivm.nl/coron...lden%20zullen%20voorkomen.
Dank! :)

Gegroet! Lukas

• Wijnands
  • Laatst online: 20:56
Dennahz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:28:

Deze had ik al bijna voor de inspectie gesleept maar mijn zoon was tijdens het laatste akkevietje meerderjarig en had geen zin in gedoe.
Het was dusdanig erg vorige kerst dat ik al hard aan het nadenken was of ik een andere huisarts kende die snel een receptje voor wat antibiotica zou willen uitschrijven. |:(

Vent is doorgedraaid sinds iemand anders in zijn groepspraktijk aan covid overleed.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MTFDarkEagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:19:

Sowieso gaat het bij bezorging natuurlijk vooral over de krat/tassen waar het in vervoerd wordt, de producten zelf zijn al een tijd geleden verzameld. Als je het risico wil vermijden kun je het gewoon uitruimen, zorgen dat je niet met je handen aan je gezicht zit, en achteraf even je handen wassen. Dat is het risico eigenlijk non-existent.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MTFDarkEagle
Woy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:35:
[...]

Sowieso gaat het bij bezorging natuurlijk vooral over de krat/tassen waar het in vervoerd wordt, de producten zelf zijn al een tijd geleden verzameld. Als je het risico wil vermijden kun je het gewoon uitruimen, zorgen dat je niet met je handen aan je gezicht zit, en achteraf even je handen wassen. Dat is het risico eigenlijk non-existent.
Juist, dank.

De modus opperandi waar ik een tijd al in verkeer is dat ik idd de spullen ontvang, hetgeen in de koelkast moet doe ik de koelkast in (apart vak ook) en de rest in een (of meerdere) krat en die zet ik dan weg "tot over een tijdje" zeg maar..

Kan ik daar dus iets relaxter mee om gaan dan ik nu doe.
Dat is fijn om te leren, dank :)

Gegroet! Lukas

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36

Metalfreak

Hoije woh!

Volgens mij hebben ze laatst eens gemeld dat ze tot nu toe nog geen enkele besmetting hebben kunnen herleiden naar zo'n "contactoppervlakbesmetting", dus het risico is echt heel erg laag. Ja, er zal misschien ergens ter wereld een geval zijn geweest, maar je moet al in laboratoriumomstandigheden verkeren om het een probleem te laten worden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Metalfreak schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:37:
Volgens mij hebben ze laatst eens gemeld dat ze tot nu toe nog geen enkele besmetting hebben kunnen herleiden naar zo'n "contactoppervlakbesmetting", dus het risico is echt heel erg laag. Ja, er zal misschien ergens ter wereld een geval zijn geweest, maar je moet al in laboratoriumomstandigheden verkeren om het een probleem te laten worden.
Dat is idd voor mij wel logisch omdat het vanaf een contact oppervlak bijna onmogelijk is om ergens diep in je luchtwegstelsel terecht te komen.
Hoogstens dat je met neuspeuteren het ergens in je pulksel in je neus deponeert?

PSN

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07
Mensen geboren in 1966 of 1967 kunnen boosterprik inplannen

Het komt steeds dichterbij voor mij 1983 en mijn vrouw 1978.

Ik lees op nu.nl dat Israël 4e prik al begonnen is. Gaat hier in Nederland waarschijnlijk ook nog gebeuren. Ik heb ook al gelezen dat ze 2 extra vaccinaties willen geven in verband met omikronvariant.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 10:49
Afgelopen dinsdagochend laten testen, nu nog geen uitslag dus maar eens gebeld....komt dus ook geen uitslag meer :') Er is iets fout gegaan blijkbaar. Misschien toch door die IT-storing waardoor ze handmatig alle NAW-gegevens in hebben moeten vullen? Toch jammer dat de vervelendste test ervaring (dieper en langer er in dan ooit :+) voor niks was.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 23-12-2021 12:30 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 20:11
Telegraaf doet wel erg aan stemmingmakerij of niet.. of willen we niet meer terug naar normaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VBl1Dc-WFOOLDOWlqHpsmvWtj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NfHyW7ceq0L36CiyxQW37qcp.png?f=fotoalbum_large

p.s. deze titel haalt bij mij het bloed onder de nagels vandaan.

[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 23-12-2021 13:27 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb net even een uurtje Twitter afgestruind. Of zoals Doutzen zou zeggen: Ik heb mijn eigen onderzoek gedaan :+ Ik volg zo'n 30, goed aangeschreven wetenschapper, dokteren etc.

Ik moet zeggen dat ik na dat uur een stuk positiever ben. Cijfers uit Engeland en Schotland zien er goed uit wat betreft ziekenhuis opnames. Ook Denemarken doet het goed. Degene die in Zuid-Afrika zijn overleden, zijn voor het grootste deel ongevaccineerd.

De korte samenvatting lijkt te zijn dat de Omikron golf heftig (want besmettelijker) maar kort gaat zijn. Het zou (heeel) misschien de gehoopte variant zijn die in korte tijd veel immuniteit schenkt aan een groot deel van de bevolking.

Duimen kan altijd :)

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
cbr600f4i schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:26:
Telegraaf doet wel erg aan stemmingmakerij of niet.. of willen we niet meer terug naar normaal?
[Afbeelding]

p.s. deze titel haalt bij mij het bloed onder de nagels vandaan.
Het is een premium artikel. Dat betekent eigenlijk altijd een pakkende titel en vervolgens wat gewauwel van een redacteur. Die betaalde artikelen hebben eigenlijk nooit enige inhoud.

alles kan off-topic

• Waah
  • Laatst online: 21:28
Ankona schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:46:
[...]

Het is een premium artikel. Dat betekent eigenlijk altijd een pakkende titel en vervolgens wat gewauwel van een redacteur. Die betaalde artikelen hebben eigenlijk nooit enige inhoud.
wacht, de onbetaalde wel dan!? :>

• Waah
Southern Sun schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:29:
Afgelopen dinsdagochend laten testen, nu nog geen uitslag dus maar eens gebeld....komt dus ook geen uitslag meer :') Er is iets fout gegaan blijkbaar. Misschien toch door die IT-storing waardoor ze handmatig alle NAW-gegevens in hebben moeten vullen? Toch jammer dat de vervelendste test ervaring (dieper en langer er in dan ooit :+) voor niks was.
Ik ga nooit weer testen in de lente... Die dame dacht dat ze bezig was met de voorjaarsschoonmaak :F

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Southern Sun schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:29:
Met een beetje geluk zijn je klachten nu ook alweer voorbij _O-
Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:01:
[...]

Ik ga nooit weer testen in de lente... Die dame dacht dat ze bezig was met de voorjaarsschoonmaak :F
Hij moet dan ook lekker diep :* Niet zo aanstellen, als de tester het goed doet, dan geeft 't enkel wat tranen en een raar kriebelend gevoel. (Ik heb de laatste tijd talloze collegae getest en dan gaat dat stokkie er écht bijna helemaal in. En tot nog toe geeft iedereen aan dat 't prima ging en mee viel. Ligt wellicht dus ook aan de tester ;))

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 23-12-2021 14:03 ]

• Waah
Osiris schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:01:
[...]

Met een beetje geluk zijn je klachten nu ook alweer voorbij _O-

[...]

Hij moet dan ook lekker diep :* Niet zo aanstellen, als de tester het goed doet, dan geeft 't enkel wat tranen en een raar kriebelend gevoel. (Ik heb de laatste tijd talloze collegae getest en dan gaat dat stokkie er écht bijna helemaal in. En tot nog toe geeft iedereen aan dat 't prima ging en mee viel. Ligt wellicht dus ook aan de tester ;))
Oh diep is het probleem niet. 2x goed diep en bijna geen last gehad. Maar deze dame dacht dat ze met een afwasborstel de pannen aan het schrobben was :z :X Ook niets 5x draaien...

Ik zeg, tijd voor een poll :+
Hoe vaak hebben jullie al corona gehad? O-) AKA Covid voor de grapjassen :D
(voor mij zou het antwoord niet veranderen overigens)

Poll: Hoe vaak ben jij al positief bevonden?
Nog nooit!
Een keertje (moet kunnen)
twee keer (iets met een ezel en een steen)
Drie maal (is scheepsrecht)
Vaker dan 3
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404117&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

• Vorkie
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:14:
[...]

Oh diep is het probleem niet. 2x goed diep en bijna geen last gehad. Maar deze dame dacht dat ze met een afwasborstel de pannen aan het schrobben was :z :X Ook niets 5x draaien...

Ik zeg, tijd voor een poll :+
Hoe vaak hebben jullie al corona gehad? O-)

Poll: Hoe vaak ben jij al positief bevonden?
Nog nooit!
Een keertje (moet kunnen)
twee keer (iets met een ezel en een steen)
Drie maal (is scheepsrecht)
Vaker dan 3
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Bedoel je dat flesje of bedoel je dat virus?

:+

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51

Hoe voel je je?

Ik had de avond na mijn booster (pfizer) een pijnlijke bovenarm (niet alleen de prikplek zelf, maar echt de hele bovenarm, voelde als hevige spierpijn) maar verder geen last gehad. Eerste twee prikken (Moderna) was ik beide keren wel een paar dagen wat beroerd van.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

migchiell schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:22:
[...]

Hoe voel je je?

Ik had de avond na mijn booster (pfizer) een pijnlijke bovenarm (niet alleen de prikplek zelf, maar echt de hele bovenarm, voelde als hevige spierpijn) maar verder geen last gehad. Eerste twee prikken (Moderna) was ik beide keren wel een paar dagen wat beroerd van.
Prima ben om 15.30 aan de beurt

• Vorkie
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:23:
[...]

Succes!

Mijn vrouw had qua klachten, de standaard pijn in je arm, maar ook wel meer een vermoeiend en sloom gevoel een paar dagen na de booster. (Pfizer) dat ze zelfs even een paar x een zelftest heeft gedaan. (werk ook in de zorg)

Maar het is zo verschillend per persoon...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pfizer/BioNTech-booster na 1x Janssen: alleen beetje zeurend gevoel in de spier v/d arm bij naar de zijkant heffen en verder nergens last van. Geen enkele systemische klachten.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51
Dennis1812 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:23:
[...]

Oh ik dacht dat je al was geweest :)

Succes!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:59:
[...]

wacht, de onbetaalde wel dan!? :>
Dat zijn de snelle een op een weergaven van de nieuwsberichten. Daar is doorgaans niet veel mis mee.

alles kan off-topic

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik had mijn booster vorige week al ergens. Pijnlijke arm gehad, 2 dagen. Pijn als in: "Vervelend/irritant", niet als in "oh wat erg"

Was die avond ook wel moe, maar dat heeft wss meer te maken met de fles wijn en 10 bier de avond ervoor :+

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 23-12-2021 16:49 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:46

codex

Geen OpenAI agent :)

Iemand die een betrouwbare instantie kent die naast de aanwezigheid van antistoffen ook de hoeveelheid meet?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

m0nk

16-09-2003 15.15

Weet iemand hier hoe lang een zelftest positief blijft na een vast gesteld besmetting via een PCR test? Mijn jongste zoon testte vorige week donderdag positief bij de GGD en vervolgens mijn oudste afgelopen dinsdag. Aangezien ik heel erg veel zelftest via school heb testte ik ze vandaag nog even omdat ik nieuwsgierig was wat deze test nu zouden aangeven. Bij de jongste was deze positief, de oudste niet.

Zitten overigens nog t/m as zondag in quarantaine, hoop dat wij (ouders) dan negatief testen zodat we weer wat kunnen.. Beginnen het wel een klein beetje zat te worden..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Griekenland scherpt regels aan: dubbele mondkap in supermarkt

zo krigen die wappies toch nog gelijk 🤐

bron: nu.nl liveblog

• gekkie
Mr. Detonator schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:22:
Griekenland scherpt regels aan: dubbele mondkap in supermarkt

zo krigen die wappies toch nog gelijk

bron: nu.nl liveblog
In welke zin krijgen die gelijk dan ?
Behalve dan dat de regering iets toe laat (matige mondkapjes stapelen) wat wellicht het eigenlijke doel van het wat verhogen van de standaard waar mondkapjes aan moeten voldoen op diverse plekken (KN95 / FFP2), deels te niet doet.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
gekkie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:53:
[...]

In welke zin krijgen die gelijk dan ?
vorig jaar een wappie bij mij op het werk horen zeggen : wacht maar, binnenkort lopen jullie allrmaal met 2 maskers op
Pagina: 1 ... 48 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"