Waarom noem je dat vals-positief. het is gewoon (nog steeds) positief toch?HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:16:
Hmm, ik ben vorige week ben ik voor het eerst positief getest op corona. Gelukkig weinig symptomen. Maar waar deze post eigenlijk over gaat is dat er door de GGD wordt geadviseerd om binnen 8 weken geen test meer te doen omdat deze dan een relatief grote kans heeft op een false positive. De man van het contact- en brononderzoek (die ivm de drukte geen contact- en brononderzoek meer doen, maar goed) zei me dat de kans op herinfectie miniem was en dat het nut van testen dus sowieso niet erg nuttig is, gedurende die periode.
Het enige wat ik nu wat vervelend vind is dat ik mogelijk/waarschijnlijk besmet ben met Delta nu, en ik me afvraag wat er gebeurt als ik nu in m'n gezicht wordt geniesd door iemand met Omicron. Het lullige is dat ik daar nu niet op kan testen, want zo'n PCR die kan vals positief uitslaan op de restanten van de Delta-infectie, terwijl ik misschien wel/ook live-deeltjes van Omicron bij me draag en over kan dragen? Is daar meer over bekend?
Ik zou overigens verwachten dat bij herinfectie binnen 8 weken je nog veel antilichamen hebt waardoor een nieuwe infectie weinig kans maakt?
Maar daar kan een expert hier wellicht meer over vertellen.
/f/image/NfHyW7ceq0L36CiyxQW37qcp.png?f=fotoalbum_large)