• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:39
Mr. Detonator schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:07:
vorig jaar een wappie bij mij op het werk horen zeggen : wacht maar, binnenkort lopen jullie allrmaal met 2 maskers op
Ik acht de kans hier klein, dan zal men eerder ook wat hogere eisen aan een enkel mondkapje gaan stellen, dus voor als nog hebben ze hier geen gelijk en ik zie het ze ook nog niet 123 krijgen ook.
Men adviseert doorgaans ook geen 2 condooms (van welke kwaliteit dan ook), maar 1 fatsoenlijke.

Ik denk dat het in Griekenland vooral uit "nood" geboren is, ivm de niet altijd even gefortuneerde bevolking, maar zoals ik al zei, als veel mensen dat gaan toepassen zal het weinig gaan bijdragen ten opzichte van wat men eigenlijk wenst. Beter zou zijn betere beschermingsmiddelen voor iedereen beschikbaar te gaan stellen, wellicht ook in NL.

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
In de poll "Nog nooit!" gestemd. Ja, je moet je gewoon niet laten testen, dan heb je ook geen Corona :O

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben ook nog nooit getest, dus ik ben ook nooit positief geweest. Wel corona gehad, want het verlies van reuk en smaak verraadde het wel een beetje :P

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Nooit getest mogelijk corona gehad zo februari 2020 toen testen nog niet hip was.

Ik vond het opvallend dat ik een week met een astma opvlamming in t ziekenhuis lag. Maar vooral dat het anders presenteerde en ook qua lab en foto anders presenteerde.

Maarja testen en isolatie wad nog niet hip toen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 20:42

Dennahz

Life feels like hell should.

RoD schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:40:
Ik ben ook nog nooit getest, dus ik ben ook nooit positief geweest. Wel corona gehad, want het verlies van reuk en smaak verraadde het wel een beetje :P
Waarom heb je je niet laten testen dan? Dan kreeg je direct een herstelbewijs :) Zou ook gelijk de enige reden zijn dat ik me zou laten testen bij de GGD trouwens :p

Kan prima op basis van klachten en resultaat van een zelftest besluiten om in quarantaine te gaan en mensen op te bellen met wie ik contact heb gehad. Laatst ook in contact gekomen met de buurman die covid bleek te hebben, hij heeft me ook niet opgegeven bij de GGD, maar me gewoon zelf op de hoogte gesteld.

Dikke prima :)
Mr. Detonator schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:07:
[...]

vorig jaar een wappie bij mij op het werk horen zeggen : wacht maar, binnenkort lopen jullie allrmaal met 2 maskers op
Laten we eens stoppen met die term "wappie". Niet iedereen die twijfelt aan het beleid (je zou voor minder) is direct een wappie.

En 2 maskers.... is dat niet een ideetje van Biden? :+ De regel gaat daar trouwens zijn: of FFP2, of 2 slechte maskers.

Ben zelf altijd al pro FFP2 geweest, maar of 2 maskers nou veel nut hebben....

[ Voor 28% gewijzigd door Dennahz op 23-12-2021 23:08 ]

Twitter

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mr. Detonator schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:22:
Griekenland scherpt regels aan: dubbele mondkap in supermarkt

zo krigen die wappies toch nog gelijk 🤐

bron: nu.nl liveblog
Je verteld een half verhaal.
Griekenland verplicht dus ffp2.
Als er mensen zijn die dat niet kunnen betalen mogen ze evt 2 normale maskers blijkbaar.
https://nos.nl/l/2410608#UPDATE-container-58199955

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FFP2 is gewoon verstandig. Ik heb een paar dozen gekocht met FFP2 maskers die goed zitten.

Zie gambieter in "Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)"

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 24-12-2021 00:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
Dennis1812 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:46:
Maarja testen en isolatie wad nog niet hip toen.
De CT-scan daarentegen :o. Ik kon de beleidswijziging toen er genoeg beeld was goed zien.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:04:
[...]
Laten we eens stoppen met die term "wappie". Niet iedereen die twijfelt aan het beleid (je zou voor minder) is direct een wappie.

En 2 maskers.... is dat niet een ideetje van Biden? :+ De regel gaat daar trouwens zijn: of FFP2, of 2 slechte maskers.

Ben zelf altijd al pro FFP2 geweest, maar of 2 maskers nou veel nut hebben....
Inderdaad, ik ben erg kritisch op de mondkapjes en word ook vaak voor wappie uitgemaakt, maar ik laat me wel vaccineren. De booster komt er ook z.s.m. aan. Ik snap ook niet waarom mensen juist zo tegen vaccins zijn. Het is 1 prikje (per keer ;) ) en je merkt er niks van. Vaak nog bloedmooie dames die het geven ook hier dus dat is ook al een reden om te gaan :P

Maar die kapjes vind ik een enorme inbreuk op mijn vrijheid, het voelt enorm beklemmend. Alsof je constant bij de keel gegrepen wordt. Het roept bij mij angstgevoelens op ivm enkele keren bijna gestikt zijn toen ik klein was. Dat gaat er nooit meer uit. En ze moeten hier in Spanje nu ook weer op straat :( Terwijl de cafe's en restaurants gewoon vol zitten. Ik zit er enorm mee. Overigens zeggen de experts hier ook dat het een nutteloze maatregel is waar ze niet om gevraagd hebben. Waar ze om vroegen is zoiets als in Nederland.

Ik heb het het meest bij die FFP2 trouwens. Wat het triggert is de vochtige lucht in het kapje. Ik draag die FFP2 wel in de metro maar met veel moeite, als ik de booster gehad heb dan stop ik daar ook weer mee en pak ik weer de blauwe lapjes. Over covid maak ik me geen zorgen eigenlijk en ik zorg dat ik alle vaccins meepak. En ik woon alleen en werk alleen thuis ivm kapjes op het kantoor dus ik kan eigenlijk niemand besmetten. Naar de winkel ga ik ook weinig.

Ik maak me wel zorgen over die gesprekken over de lange termijn want ik kan echt niet jarenlang die kapjes blijven dragen. Het moet een keer over zijn. Met vaccins op de lange termijn heb ik geen probleem, en QR zou ik vervelend vinden maar is wel te doen.

Is er hier iemand trouwens die ervaring heeft met de Razer Zephyr? Hij is maar heel slecht te krijgen (elke keer als er wat zijn, zijn ze binnen 30 seconden uitverkocht en hoewel ik er voor klaar zit, is het nooit genoeg tijd om de betaling te voldoen). Ik vind het een lelijk ding (ziet er uit als gasmasker en is veel te groot) maar als de fans echt frisse lucht aantrekken dan zou het wel de moeite zijn.

PS: @PWM: Idd, ik las ook dat in Zuid Afrika is de Omikron golf alweer sterk aan het afnemen is en is het niet echt een drama geweest: https://www.washingtonpos...micron-coronavirus-cases/ Dat is wel hoopgevend.

Er wordt daar ook genoemd dat in Zuid Afrika veel mensen het eerdere virus al hebben gehad en dat dit enorm helpt, ook een reden om niet al te streng te doen met voorkoming in 'rustige' tijden lijkt me.

Je ziet hier in Spanje ook wel wat 'dubbelkappers', maar hooguit 1 op de 100 schat ik. Is altijd overigens FFP2 + blauw lapje. Ik kan me niet voorstellen dat dat echt veel voordeel heeft t.o.v. alleen een FFP2 maarja. Dat is aan hen.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 24-12-2021 01:08 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
[...]

iemand die twijfelt aan het beleid is idd geen wappie.... maar iemand die Bill Gates...the great reset...pcr test zegt niks en dergelijke begint, gaat toch wel behoorlijk richting een wappie voor mij

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:50
Mr. Detonator schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 02:20:
[...]

iemand die twijfelt aan het beleid is idd geen wappie.... maar iemand die Bill Gates...the great reset...pcr test zegt niks en dergelijke begint, gaat toch wel behoorlijk richting een wappie voor mij
Idem hier. Term wappies gebruik ik zelf ook alleen voor mensen die het nog steeds experimenteel noemen, dat het je DNA wijzigt, etc. Normale argumenten tegen een prik of beleid niet. Iemand die niet wil omdat hij gezond is is een valide argument. Ik probeer dan wel nog iemand te overtuigen met tegenargumenten maar als iemand echt niet wil, moet je dat respecteren.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:46

codex

Geen OpenAI agent :)

RoD schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:40:
Ik ging voor de grap even kijken op coronatest.nl.

14 keer getest, daarbij komt nog zeker 25 keer thuistest. Bij minste of geringste klachten PCR test gedaan en altijd vooraf aan een bezoek thuistest. Eigenlijk als we met iemand afspreken gewoon de afspraak dat we allemaal even testen, een maand geleden toch bij een stel geweest die 2 dagen later beide corona bleken te hebben.

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-11 15:41
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deo_Volente op 24-12-2021 08:01 ]

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-11 15:41
martwoutnl schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:39:
[...]

Idem hier. Term wappies gebruik ik zelf ook alleen voor mensen die het nog steeds experimenteel noemen, dat het je DNA wijzigt, etc. Normale argumenten tegen een prik of beleid niet. Iemand die niet wil omdat hij gezond is is een valide argument. Ik probeer dan wel nog iemand te overtuigen met tegenargumenten maar als iemand echt niet wil, moet je dat respecteren.
Ik snap je stelling, maar dat impliceert dat beide kampen dan ook lockdowns respecteren. En gezien alle demonstraties lijkt het 'respecteren' te ontbreken. Misschien moet daar een nieuwe term voor komen. }:O

• Wijnands
  • Laatst online: 20:56
Sjongejonge, op twitter moet je ook echt niet klikken op wat er trending is. Wappies lopen elkaar echt elke dag op te fokken over iets.
martwoutnl schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:39:
Ik probeer dan wel nog iemand te overtuigen met tegenargumenten maar als iemand echt niet wil, moet je dat respecteren.
Ja. dat moet je wel. Al kan ik me niet onttrekken aan de indruk dat als er meer gevaccineerd was de laatste 2 golven een stuk minder waren geweest.

Zelf heb ik helaas een wappie in de schoonfamilie en de rest is gevaccineerd.

[ Voor 63% gewijzigd door Wijnands op 24-12-2021 08:29 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:28:
Sjongejonge, op twitter moet je ook echt niet klikken op wat er trending is. Wappies lopen elkaar echt elke dag op te fokken over iets.

[...]

Ja. dat moet je wel. Al kan ik me niet onttrekken aan de indruk dat als er meer gevaccineerd was de laatste 2 golven een stuk minder waren geweest.

Zelf heb ik helaas een wappie in de schoonfamilie en de rest is gevaccineerd.
Gewoon leuk houden, beetje zoeken op onderstaande :+

https://twitter.com/search?q=%23Whamageddon

Wikipedia: Whamageddon
Whamageddon is a game played during the 24 days before Christmas Eve in which players try to go from December 1 to the end of Christmas Eve as per European celebrations on the 24th December (midnight on the 24th December or 24:00 on the 24th of December) without hearing "Last Christmas" by Wham! If the player hears the song between those days, they are out of the game and have to post "#Whamageddon" on social media to indicate that they have lost. The exceptions to this game are that the player can only listen to remixes and cover versions of the song. Whilst not encouraged on the website, but technically still a part of the rules, a player can send another player the song, or play it to them so that the other player loses the game, although Whamageddon is described as a survival game, as opposed to a battle royale game.[1][2][3][4][5]

• Wijnands
  • Laatst online: 20:56
Dat had ik dus net nodig, dank je!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ijdod
  • Laatst online: 18:44
Vanaf april 2020 een keer of 10 PCR getest wegens (milde) symptomen, een keer antigeen-test wegens reizen. Tot nu toe altijd negatief.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07
Belgische serieprikker werd bij negende keer herkend

In België is een 33-jarige man opgepakt die zich voor de negende keer wilde laten inenten. Hij liet zich steeds onder een andere naam vaccineren, zodat hij voor de desbetreffende persoon een coronapas kon aanmaken. In ruil daarvoor kreeg hij tussen de 100 en de 150 euro per prik.

9 prikken is al €1.350,- ik vraag mij af hoe dit kan? In Nederland moet je jouzelf identificeren. Hoe kan het dat hij niet aan de gevolgen denkt en kan gevaarlijk zijn voor je lichaam?

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 24-12-2021 12:11 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36

Metalfreak

Hoije woh!

Ja verdomme, ik was eergisteren #whaminated dankzij de kerstaankopen bij Kruidvat :(

Verder heb ik me inderdaad nog nooit laten testen bij de GGD, als single die weer thuiswerkt heb je niet zo gauw een noodzaak om te testen. Mocht je klachten hebben, blijf je gewoon thuis. Heb wel een aantal keren een zelftest gedaan, krijg die dingen toch voor niets, maar nog nooit een positieve uitslag gehad.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Van der Berg schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:26:

In België is een 33-jarige man opgepakt die zich voor de negende keer wilde laten inenten. Hij liet zich steeds onder een andere naam vaccineren, zodat hij voor de desbetreffende persoon een coronapas kon aanmaken. In ruil daarvoor kreeg hij tussen de 100 en de 150 euro per prik.

9 prikken is al €1.350,- ik vraag mij af hoe dit kan? In Nederland moet je jouzelf identificeren. Hoe kan het dat hij niet aan de gevolgen denkt en kan gevaarlijk zijn voor je lichaam?
Omdat geld.

Mensen doen rare dingen voor geld. Zeker als ze er een tekort aan hebben.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:26:

Ook hier moet je je identificeren maar met een kleine zwart wit foto op een identiteitskaart is de foutenmarge natuurlijk groot. Onlangs was er nog een reportage in Vlaanderen over illegale migranten die via een gehuurde identiteitskaart aan de slag gingen via uitzendbureaus. Niemand die de identiteit grondig controleert.

Laat ons ook eerlijk zijn, in het grotere geheel zijn die paar fraudeurs die op deze manier de boel belazeren maar een druppel in de oceaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-12-2021 12:17 ]

• martwoutnl
Wijnands schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:28:
Journalist Rudy Bouma twittert daar veel over. Schijnen veel bots bij te zitten waardoor het trending wordt.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:08
vraagje, ik ga over een paar dagen naar zwitserland. Nu heb ik me voor de kerstdagen toch maar even bij de GGD laten testen (gelukkig niks). Kan ik deze test in de app inladen en geld deze dan als toegangsbewijs voor zwitserland?

Door de digid storing kom ik er even niet uit, dus vroeg me af of iemand dit al gelukt was?

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Waarom heb je je niet laten testen dan? Dan kreeg je direct een herstelbewijs :) Zou ook gelijk de enige reden zijn dat ik me zou laten testen bij de GGD trouwens :p
Ik kreeg corona in de tijd dat we nog geen herstelbewijzen hadden, of uberhaubt QR-codes nodig hadden voor reizen, etc.

Testen vond ik dus niet nodig :) Heen en weer naar de GGD voor iets dat ik al wist, leek me niet zinvol.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:54
@gustaveau nee. Je kunt jezelf niet een week van te voren laten testen. Dat moet een dag van te voren bij een test voor toegang instantie, niet bij de GGD.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een test van een week van te voren zegt net zoveel over je status als een test uit 1981 ;)

Bij de lateral flows en omicron is in het VK het advies om max een paar uur van te voren te testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:49
gambieter schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:41:
Een test van een week van te voren zegt net zoveel over je status als een test uit 1981 ;)
Dat was voor de meeste Tweakers de predictor van moeder... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• hoevenpe
De komende dagen vooral gezellig maken, je constant druk maken heeft niet zoveel zin. Maak me meer zorgen over de weegschaal dan over het virus... :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9muYYM9LKoF-VXdS8gLzSQnb2SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bwJsgeHXhT9jdmvn98omPvJ.jpg?f=fotoalbum_large

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 20:11
poema schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:36:
In de poll "Nog nooit!" gestemd. Ja, je moet je gewoon niet laten testen, dan heb je ook geen Corona :O
Hypochondrie

Ziekteangststoornis
  • Mensen met hypochondrie denken vaak dat ze een ernstige ziekte hebben.
  • Allerlei gewone lichamelijke verschijnselen worden gezien als teken van een ernstige ziekte
  • Het is erg moeilijk om iemand met hypochondrie gerust te stellen.
  • U kunt proberen de gedachte aan een ernstige ziekte te vervangen door een minder ernstige gedachte.
  • Vaak kan een psycholoog verder helpen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag met de kids even een leuk stadje bezoeken. Het is koud, zijkt van de regen, en alle leuke dingen zijn natuurlijk dicht. We maken er wat leuks van, kopen bij de oliebollenkraam een warme oliebol, en verderop bij een restaurant een warme chocomelk to go. Binnen bestellen en afhalen, personeel met mondkapje op de kin… klanten die producten afhalen op een kluitje. Op de vraag of we even toilet konden gebruiken een kortaf NEE.

Schieten we dan niet het doel voorbij? Ik vind toilet behoorlijk essentieel :X

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Cheesy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:25:
Vandaag met de kids even een leuk stadje bezoeken. Het is koud, zijkt van de regen, en alle leuke dingen zijn natuurlijk dicht. We maken er wat leuks van, kopen bij de oliebollenkraam een warme oliebol, en verderop bij een restaurant een warme chocomelk to go. Binnen bestellen en afhalen, personeel met mondkapje op de kin… klanten die producten afhalen op een kluitje. Op de vraag of we even toilet konden gebruiken een kortaf NEE.

Schieten we dan niet het doel voorbij? Ik vind toilet behoorlijk essentieel :X
Zodra je personeel met incorrect mondkapje ziet loop je toch direct naar buiten? Stem met je portemonnee!

• hoevenpe
RemcoDelft schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:37:
Zodra je personeel met incorrect mondkapje ziet loop je toch direct naar buiten? Stem met je portemonnee!
Kijk in de supermarkt, anderhalve meter bestaat ook met Omikron niet meer.

Je bent een uitzondering met deze insteek...

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Zenix

BOE!

Heeft iemand die in de risicogroep (griepprik) al een sms gekregen? Ze zouden die vanaf gisteren gaan sturen, maar volgens mij hebben ze dat nog niet gedaan en de GGD website is nog niet aangepast...

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51
Dennis1812 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:23:
[...]

Prima ben om 15.30 aan de beurt
En nu? :)

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Zenix schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:21:
Heeft iemand die in de risicogroep (griepprik) al een sms gekregen? Ze zouden die vanaf gisteren gaan sturen, maar volgens mij hebben ze dat nog niet gedaan en de GGD website is nog niet aangepast...
je hebt niet heel veel aan een nee, maar ik heb ook geen sms gezien nog. ik heb zowizo nog niemand iets horen zeggen over een sms.ook de 60plus groep niet (die met een geplande prik in januari)

• Zenix

Zenix

BOE!

DaTimMan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:45:
[...]

je hebt niet heel veel aan een nee, maar ik heb ook geen sms gezien nog. ik heb zowizo nog niemand iets horen zeggen over een sms.ook de 60plus groep niet (die met een geplande prik in januari)
https://www.rijksoverheid...-en-wanneer-booster-halen

Mensen met een verhoogd risico:
Vanaf 23 december 2021 ontvangen mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) een sms-uitnodiging van de GGD voor de boostervaccinatie.

Maar als ik even zoek, heeft nog niemand iets gehad. Een lege belofte lijkt het te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 24-12-2021 16:47 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zenix schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:47:
[...]
https://www.rijksoverheid...-en-wanneer-booster-halen

Mensen met een verhoogd risico:
Vanaf 23 december 2021 ontvangen mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) een sms-uitnodiging van de GGD voor de boostervaccinatie.

Maar als ik even zoek, heeft nog niemand iets gehad. Een lege belofte lijkt het te zijn.
Wel een holle timeline, 'vanaf' 23 december 2021 kan ook volgende week zijn?
anders had er wel 'op' 23 december gestaan?

verwachten dat die vandaag of gisteren zou komen is dus wel vrij optimistisch :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 24-12-2021 16:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• martwoutnl
Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:14:
[...]
Ik zeg, tijd voor een poll :+
Hoe vaak hebben jullie al corona gehad?
Ik heb nog nooit gestemd. Tot nu toe 1x getest na klachten die op de lijst minder voorkomend voorkwamen en was negatief. Daarvoor wel 2x klachten gehad. De eerste keer was nog voor Corona formeel hier was (week niet fit; misschien had ik het toen al). Dat was in 2020 voordat het briefje er was. Daarna nog een keer tijdens de vakantie in september. Ik bleef hoesten maar had verder geen klachten noch is de familie waarmee ik was ziek. Na thuiskomst wel naar de huisarts gegaan (moest buiten wachten) en longen bleken schoon. Daarna zijn de klachten snel verdwenen. Wel een kleine uitbrander gehad om voortaan bij klachten altijd te testen. De eerste keer erna dus gedaan en zal ik blijven doen als er weer wat komt.

• ericplan
  • Laatst online: 21:50

ericplan

5180 Wp PV

Zoon heeft onverwacht een eenzame kerst. Is gisteren als fysiotherapeut in contact geweest met iemand die vandaag positief is getest. Zit dus nu in quarantaine, want de regels zijn net aangescherpt. Hopen dat hij na 5 dagen en een negatieve test weer naar buiten mag. Gelukkig had hij z’n booster al binnen, maar leuk is anders als alleenstaande.

A'dam PVOutput

• Zenix

Zenix

BOE!

YakuzA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:59:
[...]

verwachten dat die vandaag of gisteren zou komen is dus wel vrij optimistisch :)
Vanaf, dan ga je er vanuit dat die dus komt in batches, maar niemand heeft wat gehad, daar heb je inderdaad niks aan qua datum. Dan kunnen ze beter niks zeggen.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:08
gambieter schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:41:

Bij de lateral flows en omicron is in het VK het advies om max een paar uur van te voren te testen.
Ik hoopte om een dag voor vertrek naar Zwitserland nog een test via de ggd te kunnen doen, ik wil alleen wat geld besparen maar ben niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen ;)

• RemcoDelft
hoevenpe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:50:
[...]

Kijk in de supermarkt, anderhalve meter bestaat ook met Omikron niet meer.

Je bent een uitzondering met deze insteek...
Ik denk dat er genoeg mensen zijn met een gezonde insteek, alleen zie je die niet in restaurants voor een kop koffie. Supermarkt ben ik dit jaar ook wel 2 keer geweest, op tijden dat het rustig is. Wat ik mis in dit alles is handhaving. Verkeersovertredingen worden toch ook beboet, zelfs als er nog plek is op de IC?

[ Voor 23% gewijzigd door RemcoDelft op 24-12-2021 19:03 ]

• ijdod
Ik vind het lastig te hard te oordelen over de handhavers; daar komt meer bij kijken dan ik als leek besef. Dat gezegd valt het op voorhand al afserveren van enige handhaving me ook op. Sowieso heb ik handhaving (ook pre-corona) altijd al erg van het pappen-en-nathouden gevonden.

• RemcoDelft
Een mooi stukje misinformatie van NOS op https://nos.nl/artikel/24...-goed-nieuws-over-omikron :
Een fictief voorbeeld om te begrijpen dat omikron wel sneller besmet dan delta, maar toch niet besmettelijker is: Stel dat persoon A bij omikron al na twee dagen twee anderen besmet. Die twee besmetten twee dagen later elk twee personen, die vervolgens na twee dagen ook elk twee mensen besmetten. Zo zijn in zes dagen veertien mensen besmet geraakt. Stel ook dat het bij delta vier dagen duurt voordat iemand anderen besmet. Dan duurt het twaalf dagen voordat veertien mensen zijn besmet. Bij omikron gaan de besmettingen dus mogelijk sneller, maar het aantal besmette mensen is gelijk.

BIj omikron stoppen ze na 6 dagen met tellen, hoe verzinnen ze het!

• RoD
  • Niet online

RoD

RemcoDelft schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:32:
Een mooi stukje misinformatie van NOS op https://nos.nl/artikel/24...-goed-nieuws-over-omikron :
Een fictief voorbeeld om te begrijpen dat omikron wel sneller besmet dan delta, maar toch niet besmettelijker is: Stel dat persoon A bij omikron al na twee dagen twee anderen besmet. Die twee besmetten twee dagen later elk twee personen, die vervolgens na twee dagen ook elk twee mensen besmetten. Zo zijn in zes dagen veertien mensen besmet geraakt. Stel ook dat het bij delta vier dagen duurt voordat iemand anderen besmet. Dan duurt het twaalf dagen voordat veertien mensen zijn besmet. Bij omikron gaan de besmettingen dus mogelijk sneller, maar het aantal besmette mensen is gelijk.

Lees nog eens de eerste drie woorden van dat stukje. In de rest van het artikel staat ook gewoon de reden voor dit voorbeeld, namelijk dat dit zo in ZA is geobserveerd, met een slag om de arm.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vandaag dus 1971/1972/1973 aan de beurt voor de booster. Hopelijk mag ik (1975) morgen ook een afspraak maken dan :)

Tempo ligt nu lekker hoog, met 2 á 3 jaargangen per dag :)

Virussen? Scan ze hier!

• RemcoDelft
RoD schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:37:
[...]

Lees nog eens de eerste drie woorden van dat stukje. In de rest van het artikel staat ook gewoon de reden voor dit voorbeeld, namelijk dat dit zo in ZA is geobserveerd, met een slag om de arm.
Oke, als fictief voorbeeld in een land met 14 mensen klopt het inderdaad. Trek het nu eens door naar een land met 17 miljoen mensen, en op dag twaalf zijn er honderden besmettingen met omikron terwijl delta nog op 14 zit.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

Wailing_Banshee

You're Next

RemcoDelft schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:02:
[...]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn met een gezonde insteek, alleen zie je die niet in restaurants voor een kop koffie. Supermarkt ben ik dit jaar ook wel 2 keer geweest, op tijden dat het rustig is. Wat ik mis in dit alles is handhaving. Verkeersovertredingen worden toch ook beboet, zelfs als er nog plek is op de IC?
Gewoon wekelijks nog steeds boodschappen gedaan (op de een of andere manier vind ik het nog steeds prettiger om fysiek boodschappen te doen dan online, terwijl we bijna 99% van de andere producten wel online kopen :p). Maar altijd netjes afstand gehouden en niet blijven hangen. Nou scheelt het wel dat ik niet bij de AH boodschappen doe, maar bij een Coop. De AH is een heel stuk drukker, die zit namelijk aan een heel groot winkelplein en volgens mij weten een heleboel mensen niet eens dat die Coop er ook nog is (ligt niet duidelijk zichtbaar aan een grote weg).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• martwoutnl
wildhagen schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:54:
Vandaag dus 1971/1972/1973 aan de beurt voor de booster. Hopelijk mag ik (1975) morgen ook een afspraak maken dan :)

Tempo ligt nu lekker hoog, met 2 á 3 jaargangen per dag :)
Idem hier. Met deze snelheid mag ik of maandag of dinsdag gaan inloggen. Ik ben van 77.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:24

Onbekend

...

Ik leest net dit:
https://www.nu.nl/coronav...l-bij-omikronvariant.html
RIVM-modelleur ziet mogelijk voordeel bij 'besmettelijkere' omikronvariant
De omikronvariant heeft mogelijk een voordeel ten opzichte van zijn voorganger de deltavariant, zegt RIVM-modelleur Jacco Wallinga vandaag in een interview met de NOS. Er zijn volgens hem namelijk aanwijzingen dat mensen met de omikronvariant al na twee of drie dagen besmettelijk zijn in plaats van na vier of vijf dagen met de deltavariant.

"Het wordt zelden genoemd, maar als dat zo zou zijn, dan zou dat goed nieuws zijn", zegt Wallinga. "Het virus zou zich in dat geval niet sneller verspreiden doordat het besmettelijker is (de R-waarde is dus niet hoger), maar doordat mensen het eerder doorgeven."
Dit lijkt mij toch een tegenstrijdig verhaal?
Mensen verspreiden het virus sneller, en daardoor is het toch juist besmettelijker?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45

bert pit

asdasd

RemcoDelft schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:32:

Mijns inziens gaat het er om dat de totale tijd vanaf het moment dat je besmettelijk ben maar nog niet weet dat je ziek bent korter is. Stel dat dat 2 dagen is in plaats van 4, en iedere zieke zondert zich af in qarrantaine, dan is het aantal mensen dat besmet wordt de helft op basis van die gegevens. Dat zou een meevaller zijn.

Alleen weet men dat nog niet zeker en is dat niet de enige factor.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• RoD
  • Niet online

RoD

RemcoDelft schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:55:
[...]

Oke, als fictief voorbeeld in een land met 14 mensen klopt het inderdaad. Trek het nu eens door naar een land met 17 miljoen mensen, en op dag twaalf zijn er honderden besmettingen met omikron terwijl delta nog op 14 zit.
Je hebt het punt van het RIVM niet begrepen. We hebben tot nu toe omicron in een bepaalde periode geobserveerd. Laten we zeggen X dagen. In die X dagen zien we omicron razendsnel stijgen, veel sneller dan delta, wat doet vermoeden dat omicron een intrinsieke hogere R-waarde heeft dan delta. Echter, dat kan dus ook verklaard worden door een snellere besmettingscyclus, zonder een hogere R. In dat geval zie je dus een zeer snel stijgend aantal besmettingen, maar omdat er geen intrinsieke hogere besmettelijkheid is, daalt het ook weer sneller. Er is namelijk dan niets in omicron dat het verspreiden gemakkelijker maakt. Dit is wat we nu in Gauteng zien.

https://apnews.com/articl...de3029295f7b96f2d0ff44042

Uiteraard met de genoemde slag om de arm. Het zijn nog observaties.

• RoD
  • Niet online

RoD

Onbekend schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:16:
Ik leest net dit:
https://www.nu.nl/coronav...l-bij-omikronvariant.html

[...]

Dit lijkt mij toch een tegenstrijdig verhaal?
Mensen verspreiden het virus sneller, en daardoor is het toch juist besmettelijker?
Nee, besmettelijkheid zegt iets over hoe gemakkelijk het virus overspringt. Bovenstaande is simpelweg een snellere besmettingscyclus. En als het dus niet intrinsiek besmettelijker is, hoef je geen extra maatregelen te nemen, relatief ten opzichte van delta, om die besmettingen terug te dringen.

Als deze observatie dus klopt. Bemoedigend signaal in ieder geval.

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
YakuzA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:59:
[...]

Hier ook nog geen sms.

Every magical journey begins with a single step

• hoevenpe
Tot 1973 kan een afspraak maken, in dit tempo scheelt het hooguit een paar dagen.

• martwoutnl
Als je soms even wil lachen in deze tijd moet je de hashtag vaccinatieschade op twitter volgen. Wat een onzin daar soms wordt getwitterd. Iemand die geblesseerd raakt tijdens het sporten wordt ineens als vaccinatiedwang betiteld. Ongelofelijk hoe dom die groep soms is.

• Vorkie
  • Niet online
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:54:
Als je soms even wil lachen in deze tijd moet je de hashtag vaccinatieschade op twitter volgen. Wat een onzin daar soms wordt getwitterd. Iemand die geblesseerd raakt tijdens het sporten wordt ineens als vaccinatiedwang betiteld. Ongelofelijk hoe dom die groep soms is.
En dan geven ze nog wat extra brandstof voor die groepen om verder op te laaien.

https://www.rtlnieuws.nl/...accinatie-kerst-overleden

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13
Vorkie schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:15:
[...]

En dan geven ze nog wat extra brandstof voor die groepen om verder op te laaien.

https://www.rtlnieuws.nl/...accinatie-kerst-overleden
Wat is daar brandstof aan? Ik vind het wel een aangrijpend verhaal.

Had je liever gewild dat er niet over dit soort zaken geschreven wordt?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is gewoon een zeer onfortuinlijke vrouw die haar verhaal waarschijnlijk graag wil doen. Is geen antivax-stuk ofzo. Dus ik zie 't probleem ook niet zo.

• martwoutnl
BarôZZa schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:02:
[...]
Ik zou willen dat een journalist wat zorgvuldiger is. De titel is misleidend. Nergens staat vast dat de vaccinatie het veroorzaakte. Alleen de moeder zelf stelt het. Maar RTL geeft als titel meteen overlijdt na vaccinatie wat dus de brandstof is want is dubbelzinnig. Je kan het uitleggen als overlijdt erna maar ook kan stellen dat het door de vaccinatie is. Ze hadden er "mogelijk door vaccinatie" van moeten maken.

• Vorkie
  • Niet online
BarôZZa schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:02:
[...]

Wat is daar brandstof aan? Ik vind het wel een aangrijpend verhaal.

Het verhaal is aangrijpend, haar man verloren aan COVID en haar dochter in Spanje aan een long embolie.

Maar niet verloren aan een vaccinatie, dat is een relatie die alleen die familie maakt, want “die weten wel beter”.

Net zoals die bokser echt geen COVID had, want dat zei zijn vrouw op Social media. (Inclusief het vele uitlaten dat het niet bestaat)

• martwoutnl
Osiris schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:07:
Is gewoon een zeer onfortuinlijke vrouw die haar verhaal waarschijnlijk graag wil doen. Is geen antivax-stuk ofzo. Dus ik zie 't probleem ook niet zo.
Gaat om de titel i.c.m. dat ze zelf stelt dat het wel door de vaccinatie moet zijn. De wappies gaan daarmee nu aan de haal op twitter. Nergens staat het verband met de vaccinatie vast. Alleen dat het snel na de vaccinatie gebeurde.

• Osiris
  • Niet online
@martwoutnl Dat kun je niet voorkomen, wappies gaan met álles wat ook maar, of nog niet eens, riekt naar wat in hun straatje past aan de haal. Die Joke denkt dat het door de vaccinatie komt, er staat een stukje van het LAREB in het artikel, is allemaal best genuanceerd. Maar het probleem van de wappies is niet zozeer het verhaal, maar dat ze elke nuance eruit filteren en alleen hetgeen wat zij belangrijk vinden er selectief uithalen. Dat blijf je houden. Ze verdraaien het tóch wel. Of RTL het nou een beetje of super-genuanceerd opschrijft.

Besides, als jij als wappie claimt dat vaccinaties des duivels zijn, omdat ene "Joke" dat zegt, sja, wie gelooft dat nou weer? :D Ja, teveel mensen, I know, maar dat ligt niet aan RTL, dat ligt aan die personen.. :')

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 26-12-2021 12:22 ]

• Vorkie
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:21:
@martwoutnl Dat kun je niet voorkomen, wappies gaan met álles wat ook maar, of nog niet eens, riekt naar wat in hun straatje past aan de haal. Die Joke denkt dat het door de vaccinatie komt, er staat een stukje van het LAREB in het artikel, is allemaal best genuanceerd. Maar het probleem van de wappies is niet zozeer het verhaal, maar dat ze elke nuance eruit filteren en alleen hetgeen wat zij belangrijk vinden er selectief uithalen. Dat blijf je houden. Ze verdraaien het tóch wel. Of RTL het nou een beetje of super-genuanceerd opschrijft.

Besides, als jij als wappie claimt dat vaccinaties des duivels zijn, omdat ene "Joke" dat zegt, sja, wie gelooft dat nou weer? :D Ja, teveel mensen, I know, maar dat ligt niet aan RTL, dat ligt aan die personen.. :')
En daarom dus.. je zegt precies waar het om gaat :+

Want Joke,Maurice,Willem,Thierry en Jensen hebben gelijk, van Dissel, van Ranst etc niet, die horen bij een sekte…

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, ik (1975) kon vandaag afspraak inplannen voor de booster. Meteen maar gedaan, dinsdag 4 januari om 11:50 mag ik me laten boosteren.

Had ook een eerdere mogelijkjheid op donderdag 30 december, maar die kwam mij qua tijd heel erg ongunstig uit. dan maar 5 daagjes later.

Virussen? Scan ze hier!

• Osiris
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:27:
[...]

En daarom dus.. je zegt precies waar het om gaat :+

Want Joke,Maurice,Willem,Thierry en Jensen hebben gelijk, van Dissel, van Ranst etc niet, die horen bij een sekte…
Ja precies, dus het boeit werkelijk niets hoe RTL 't nou precies brengt, de echte wappies draaien het toch wel naar hun straatje.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:08:
[...]

Ik zou willen dat een journalist wat zorgvuldiger is. De titel is misleidend. Nergens staat vast dat de vaccinatie het veroorzaakte. Alleen de moeder zelf stelt het. Maar RTL geeft als titel meteen overlijdt na vaccinatie wat dus de brandstof is want is dubbelzinnig. Je kan het uitleggen als overlijdt erna maar ook kan stellen dat het door de vaccinatie is. Ze hadden er "mogelijk door vaccinatie" van moeten maken.
Dan is "na vaccinatie" toch objectiever dan "mogelijk door.."? Juist de tweede is veel suggestiever mijn inziens.

• Vorkie
  • Niet online
eric.1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:35:
[...]

Dan is "na vaccinatie" toch objectiever dan "mogelijk door.."? Juist de tweede is veel suggestiever mijn inziens.
Er had ook kunnen staan dat ze na het plassen of innemen van een paracetamol (door de hoofdpijn of pijn in haar arm) een long embolie heeft opgelopen.

Die vaccinatie heeft er mogelijk niets mee te maken; de autopsie heeft geen uitsluitsel gegeven, dus is de titel op basis van de onderbuikgevoelens van de familie.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:45
Zijn er meer mensen die willen wachten met de booster op de omicron booster? Ik twijfel of ik nu al moet gaan of even 3 maandjes wachten en dan een aangepaste booster nemen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Vorkie schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:38:
[...]

Er had ook kunnen staan dat ze na het plassen of innemen van een paracetamol (door de hoofdpijn of pijn in haar arm) een long embolie heeft opgelopen.

Die vaccinatie heeft er niets mee te maken; de autopsie heeft geen uitsluitsel gegeven, dus is de titel op basis van de onderbuikgevoelens van de familie.
Die titel is gewoon feitelijk juist (een simpele correlatie, en dat had idd van alles kunnen zijn), juist het aangedragen alternatief (waar ik op reageerde) is erg suggestief (hinten op een causaal verband).

Maar jij maakt nu ook een cruciale fout. "De vaccinatie heeft er niets mee te maken", dat klopt niet. Het is niet bewezen dat de vaccinatie de hoofdzakelijke boosdoener is, maar ook niet dat het uitgesloten is.

• Vorkie
  • Niet online
eric.1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:45:
[...]

Die titel is gewoon feitelijk juist (een simpele correlatie, en dat had idd van alles kunnen zijn), juist het aangedragen alternatief (waar ik op reageerde) is erg suggestief (hinten op een causaal verband).

Maar jij maakt nu ook een cruciale fout. "De vaccinatie heeft er niets mee te maken", dat klopt niet. Het is niet bewezen dat de vaccinatie de hoofdzakelijke boosdoener is, maar ook niet dat het uitgesloten is.
Ik mis inderdaad de nuance met het woord ; mogelijk ; dacht dat ik die erin had gezet.

Mijn aanschrijven was ook doelend op vaccinatie in de titel te gebruiken in deze tijden van polarisatie. All about the clicks and money.

• poema
Kijk, ik mag dan misschien een "wappie" genoemd worden maar ik erken iig dat GEEN vaccinatie nare gevolgen KAN hebben.

Het is dan alleen jammer dat de mensen die "wappie" roepen kennelijk niet in staat zijn om te erkennen dat WEL vaccineren ook nare gevolgen KAN hebben.

p.s. weet niet of ik voldoe aan de term "wappie", ben niet gevaccineerd omdat het me allemaal niet zoveel boeit.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
poema schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:47:
Kijk, ik mag dan misschien een "wappie" genoemd worden maar ik erken iig dat GEEN vaccinatie nare gevolgen KAN hebben.

Het is dan alleen jammer dat de mensen die "wappie" roepen kennelijk niet in staat zijn om te erkennen dat WEL vaccineren ook nare gevolgen KAN hebben.

p.s. weet niet of ik voldoe aan de term "wappie", ben niet gevaccineerd omdat het me allemaal niet zoveel boeit.
Beide kunnen inderdaad gevolgen hebben. Dan is het een zaak hoe groot de kans is om beide te krijgen. Dat is ook waar de gezondheidsraad naar keek bij het eventueel vaccineren van kinderen.

En dan zie je dat corona meer en grotere kans op nare gevolgen heeft als vaccinatie.
En dan komt het advies om iedereen te vaccineren.
En dus ook kinderen.

• Deezers
  • Laatst online: 23:29
Ondanks dat ik gevaccineerd ben sta ik nog steeds niet te springen om een booster te halen (ben ook nog niet aan de beurt) door wankelend beleid en geen duidelijkheid over hoeveel prikken nog en nu blijkt dat omnicron eigenlijk minder schadelijk is. Vrees alleen dat als ze straks de QR code binnen Nederland minder lang geldig maken je geen keuze krijgt anders zit je zelf nog lang in lockdown de komende maanden dus hoe lang zijn je principes tegen de booster dan houdbaar.. wanneer denken jullie dat de coronapas überhaupt niet meer nodig is?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

de Peer

under peer review

poema schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:47:
Hoe kom je daarbij?
Natuurlijk is die kans er. Die is alleen gigantisch klein. Dusdanig klein dat mensen die daarmee als argument aankomen 'het niet begrepen hebben' en dus inderdaad wel voor gekkie verklaard worden.

Ik kan buiten ook door de bliksem geraakt worden, dat geef ik 'eerlijk' toe. Toch ga ik best vaak naar buiten.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 26-12-2021 14:25 ]

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-11 12:14
m0nk schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:43:
Weet iemand hier hoe lang een zelftest positief blijft na een vast gesteld besmetting via een PCR test? Mijn jongste zoon testte vorige week donderdag positief bij de GGD en vervolgens mijn oudste afgelopen dinsdag. Aangezien ik heel erg veel zelftest via school heb testte ik ze vandaag nog even omdat ik nieuwsgierig was wat deze test nu zouden aangeven. Bij de jongste was deze positief, de oudste niet.

Zitten overigens nog t/m as zondag in quarantaine, hoop dat wij (ouders) dan negatief testen zodat we weer wat kunnen.. Beginnen het wel een klein beetje zat te worden..
Volgens de dame van de GGD kan een test nog 8 weken vals positief zijn na het doormaken van een covid infectie. Dit door eventuele aanwezige virusresten die niet meer besmettelijk zijn.

Overigens ken ik ondertussen een persoon of 4 die binnen 5 dagen na een positieve PCR test weer negatief testen op covid (ook PCR), wel allemaal met niet of nauwelijks klachten.

• poema
de Peer schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:25:
[...]

Hoe kom je daarbij?
Natuurlijk is die kans er. Die is alleen gigantisch klein. Dusdanig klein dat mensen die daarmee als argument aankomen 'het niet begrepen hebben' en dus inderdaad wel voor gekkie verklaard worden.

Ik kan buiten ook door de bliksem geraakt worden, dat geef ik 'eerlijk' toe. Toch ga ik best vaak naar buiten.
Met mijn eerdere post doelde ik eigenlijk meer op de posts daarvoor omtrent het artikel van Joke en haar overleden dochter. Jee, je moet wel heel naïef zijn om dan te zeggen: "komt niet door het vaccin want dat is niet bewezen" 8)7 . Ik denk dat als je hier een kansberekening op los laat, de kans dat het niet door het vaccin ook gigantisch klein is :)

Verder ga ik ook veel naar buiten, alleen als het buiten onweert denk ik wel even 2 keer na.

• martwoutnl
Johan Bogle schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:43:
Zijn er meer mensen die willen wachten met de booster op de omicron booster? Ik twijfel of ik nu al moet gaan of even 3 maandjes wachten en dan een aangepaste booster nemen.
Nee, ik ga nu gewoon en dan over 3 maanden weer mits ik dan opgeroepen wordt. De oude prikken werken nu niet meer optimaal. Zie https://www.bbc.com/news/health-59639973 Booster gooit de bescherming weer stuk omhoog.
Vrees alleen dat als ze straks de QR code binnen Nederland minder lang geldig maken je geen keuze krijgt anders zit je zelf nog lang in lockdown de komende maanden dus hoe lang zijn je principes tegen de booster dan houdbaar.. wanneer denken jullie dat de coronapas überhaupt niet meer nodig is?
Die kans zit er in. Zie https://www.rtlnieuws.nl/...boosterprik-korter-geldig . Hij overweegt de duur gelijk te stellen met Europa.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deezers schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:11:
Ondanks dat ik gevaccineerd ben sta ik nog steeds niet te springen om een booster te halen (ben ook nog niet aan de beurt) door wankelend beleid en geen duidelijkheid over hoeveel prikken nog
zoveel als nodig is. Voor de griepprik moet ik ook elk jaar langs komen. Best kans dat we dat bij de Covidvarianten ook krijgen. Misschien uiteindelijk alleen risicogroepen, voorlopig zal dat echter niet voldoende zijn.
en nu blijkt dat omnicron eigenlijk minder schadelijk is.
Dat is nog niet gebleken. Daar zijn aanwijzingen voor, maar ook aanwijzingen tegen. Dat moet nog verder uitgezocht worden. En Sowieso besmettelijker en minder schadelijk kan samen alsnog een veelvoud aan ziekenhuis en IC opnamen opleveren. Omdat R veel sneller toeneemt en daardoor de schadelijkheid ook gewoon exponentieel meegroeit.
Vrees alleen dat als ze straks de QR code binnen Nederland minder lang geldig maken je geen keuze krijgt anders zit je zelf nog lang in lockdown de komende maanden dus hoe lang zijn je principes tegen de booster dan houdbaar.. wanneer denken jullie dat de coronapas überhaupt niet meer nodig is?
Dat kan vrees ik nog jaren duren. Voor komend jaar heb ik weinig hoop dat er echt een grote verbetering komt. Ik vrees zelf dat Omicron zwaar onderschat wordt door velen. Zelfs als hij maar half zo schadelijk is als Delta dan nog is code zwart best waarschijnlijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

de Peer

under peer review

poema schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:48:
[...]

Met mijn eerdere post doelde ik eigenlijk meer op de posts daarvoor omtrent het artikel van Joke en haar overleden dochter. Jee, je moet wel heel naïef zijn om dan te zeggen: "komt niet door het vaccin want dat is niet bewezen" 8)7 . Ik denk dat als je hier een kansberekening op los laat, de kans dat het niet door het vaccin ook gigantisch klein is :)
Dan begrijp jij niet hoe kansberekening werkt.

Je kunt niet eerst kijken wie er dood zijn gegaan, vervolgens kijken wat ze de paar uur voor hun dood gedaan hebben, en dan een conclusie gaan trekken.

het is vreselijk voor de familie, maar de kans dat het door het vaccin kwam is waarschijnlijk klein, maar niet 0 natuurlijk. Toeval bestaat gewoon.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Er zijn ongeveer 30.000 gevallen van longembolie per jaar in Nederland. De kans dat er dus ergens in Nederland iemand is die daar last van krijgt op de dag van vaccinatie is gewoon statistisch wel weer heel groot. (beetje vergelijkbaar met de kans dat jij de oudejaarsloterij wint is enorm klein, de kans dat iemand hem wint is 100%. Maar als je de interviews leest van de winnaars dan is zien er heel veel een soort voorzienigheid.... terwijl het natuurlijk gewoon puur geluk is.)

Denk ook aan de befaamde/beruchte ijs eten -> grotere kans op verdrinken 'connectie'.

Mensen zijn evolutionair gericht op het zien van verbanden. Of die er nu zijn of niet.

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-12-2021 15:57 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Yep, ik. Ik mag nu formeel een afspraak maken maar werk thuis en heb mijn contacten verder behoorlijk ingeperkt. Ik heb eigenlijk liever de omicron booster om te voorkomen dat ik kort na elkaar twee keer geboosterd moet worden. Ik twijfel nog, misschien ga ik deze alsnog halen met het risico dat ik dan weer op korte termijn een omicron booster nodig heb.

• codex
  • Laatst online: 21:46

codex

Geen OpenAI agent :)

ArthurMorgan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:22:
[...] Daar zijn aanwijzingen voor, maar ook aanwijzingen tegen.
Welke aanwijzingen zijn dan tegen om precies te zijn?

• RoD
  • Niet online

RoD

de Peer schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:48:
[...]

Dan begrijp jij niet hoe kansberekening werkt.

Je kunt niet eerst kijken wie er dood zijn gegaan, vervolgens kijken wat ze de paar uur voor hun dood gedaan hebben, en dan een conclusie gaan trekken.

het is vreselijk voor de familie, maar de kans dat het door het vaccin kwam is waarschijnlijk klein, maar niet 0 natuurlijk. Toeval bestaat gewoon.
Dit, inderdaad. En daarnaast, een paar uur na vaccinatie al een embolie krijgen die door de vaccinatie is veroorzaakt? Dat is, met we wat de vaccins weten, onwaarschijnlijk. Je adaptieve immuunreactie is dan nog nauwelijks op gang gekomen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nee, ik haal nu zo snel mogelijk mijn booster en dan later eventueel een aangepaste booster. Ik zie daar geen issues mee.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:17
martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:08:
[...]

Goed verkopende koppen worden ook vaak niet door de journalist zelf gemaakt. Zelf meegemaakt hoor. Als geïnterviewde zelf de publicatie plus kop (die de journalist zelf dus voorstelde/schreef) vooraf mogen lezen en dan kijk je later naar de print versie: oh help, wat staat er nu boven. Eindredacteuren slaan dan toe en die zitten dichter bij de topmanagers. Handel/clickbait etc

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• ijdod
Ik acht de kans dat er in 3 maanden een aangepaste booster daadwerkelijk beschikbaar is (als in: je kan hem halen) vrij klein.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nope, net vanmiddag ('77) mijn afspraak mogen maken, over 3 dagen aan de beurt. Als er een omikron/pi/rho/... specifieke booster wordt ontwikkeld in de komende maanden, dan kom ik wel voor #4 opdraven tzt. Advies is 3 maanden tussen prikken dus dan ben ik prima op tijd :)

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

henkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:12:
[...]

Goed verkopende koppen worden ook vaak niet door de journalist zelf gemaakt. Zelf meegemaakt hoor. Als geïnterviewde zelf de publicatie plus kop (die de journalist zelf dus voorstelde/schreef) vooraf mogen lezen en dan kijk je later naar de print versie: oh help, wat staat er nu boven. Eindredacteuren slaan dan toe en die zitten dichter bij de topmanagers. Handel/clickbait etc
En het mooie is dat de pers straks alle berichten mag gaan schrijven over wie er verantwoordelijk zijn voor dat het allemaal zo klote is gelopen. Dat zal de overheid zijn, social media, wappie Youtube kanalen, iedereen behalve zij zelf.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• zacht
  • Niet online
Bundin schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:00:
[...]

Nope, net vanmiddag ('77) mijn afspraak mogen maken, over 3 dagen aan de beurt. Als er een omikron/pi/rho/... specifieke booster wordt ontwikkeld in de komende maanden, dan kom ik wel voor #4 opdraven tzt. Advies is 3 maanden tussen prikken dus dan ben ik prima op tijd :)
Advies is ook 6 maanden tussen tweede prik en booster, ik wacht nog even tot de 6 maanden om zijn.

• Bundin
  • Niet online
zacht schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:08:
[...]

Advies is ook 6 maanden tussen tweede prik en booster, ik wacht nog even tot de 6 maanden om zijn.
Ik zit op 5.5 maand er tussen (17 juli > 29 december), das voor mij prima. Plus, mijn ouders zijn samen ongeveer 9 risicogroepen dus meer bescherming is winst voor mij én hen. Helaas kunnen ze niet alles meer zelf, dus moet ik er periodiek langs om uit te helpen. Dat is voor mij een extra stimulans om niet te wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 26-12-2021 18:15 . Reden: Zinsvolgorde ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
codex schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:24:
[...]

Welke aanwijzingen zijn dan tegen om precies te zijn?
In Denemarken was een onderzoek wat daar op lijkt te wijzen. Maar op dit moment is er gewoon nog te weinig data om echt te kunnen zeggen dit of dat.

Dat is een ander punt wat veel op lijkt te spelen. Mensen willen direct definitieve antwoorden terwijl er vaak eerst gewoon meer onderzoek nodig is. En voortschrijdend inzicht wordt vervolgens zwalken genoemd, terwijl dat gewoon niet te voorkomen is. Als je wacht tot alles honderd procent zeker is weet je zeker dat je te laat bent. Dus soms moet je terug komen op bepaalde dingen...

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:17
zacht schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:08:
[...]

Zowel bij het RIVM: https://www.rivm.nl/covid...gronden/boostervaccinatie

als bij coronatest.nl https://vragen.coronatest...accinatie-tegen-corona-2/

als bij de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie

staat tegenwoordig: 3 maanden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• ijdod
@zacht 6 maanden was voor Delta. Omikron heeft daar 3maanden van gemaakt.

• zacht
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:36:
@zacht 6 maanden was voor Delta. Omikron heeft daar 3maanden van gemaakt.
Pfizer zelf zegt nog steeds minstens 6 maanden:
A single booster dose of the vaccine may be administered at least 6 months after completion of a primary series to individuals 18 years of age and older
https://www.pfizer.com/ne...de-update-omicron-variant

Noem mij eigenwijs, ik luister liever naar de fabrikant.

[ Voor 8% gewijzigd door zacht op 26-12-2021 18:59 ]

• loki504
Ik zit nu bijna een week tijd met corona... En ben nu wel de standaard klachten vrij. En mag dinsdag weer voorzichtig naar buiten YAY!!!.
Alleen is reuk en smaak nog steeds verdwenen. En merk ik dat ik het moeilijk vind om in te schatten wanneer ik vol zit. Zeker met het kerst diner gewoon lekker mee gedaan. Maar ik merk dat ik het vol gevoel mis en gewoon maar blijf door eten. Zijn er meer mensen die daar ook last van hebben? Want ik kan er niet direct iets over vinden.

• EnderQ
  • Laatst online: 23:23
loki504 schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:03:
Ik zit nu bijna een week tijd met corona... En ben nu wel de standaard klachten vrij. En mag dinsdag weer voorzichtig naar buiten YAY!!!.
Alleen is reuk en smaak nog steeds verdwenen. En merk ik dat ik het moeilijk vind om in te schatten wanneer ik vol zit. Zeker met het kerst diner gewoon lekker mee gedaan. Maar ik merk dat ik het vol gevoel mis en gewoon maar blijf door eten. Zijn er meer mensen die daar ook last van hebben? Want ik kan er niet direct iets over vinden.
Misschien je suiker controleren...
https://www.thehealthsite...els-post-recovery-823938/
Kan ook door smaak geur vermindering komen lijkt me dat zal misschien ook verzadiging gevoelens kunnen opwekken. (niet op wetenschap gezocht hierover puur intuitief)

[ Voor 9% gewijzigd door EnderQ op 26-12-2021 19:19 ]

• loki504
EnderQ schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:17:
[...]

Misschien je suiker controleren...
https://www.thehealthsite...els-post-recovery-823938/
Kan ook door smaak geur vermindering komen lijkt me dat zal misschien ook verzadiging gevoelens kunnen opwekken. (niet op wetenschap gezocht hierover puur intuitief)
Dank je wel.
Zal vanaf morgen eens bij houden wat ik eet en drink en dat eens aan hem voorleggen als de klachten langer als 1 week aanhouden.

• EnderQ
  • Laatst online: 23:23
RoD schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:42:
[...]

Dit, inderdaad. En daarnaast, een paar uur na vaccinatie al een embolie krijgen die door de vaccinatie is veroorzaakt? Dat is, met we wat de vaccins weten, onwaarschijnlijk. Je adaptieve immuunreactie is dan nog nauwelijks op gang gekomen.
Volgens mij is niet het advies aspireren gegeven (vanuit who) om te kijken of je een bloedvat raakt, het is inmiddels verplicht in Denemarken. Na onderzoek is aangetoond dat Noorwegen waar niet geaspireerd een hoger hoeveelheid bijwerkingen worden waargenomen als in Denemarken,

Bij het vaccineren en een bloedvat raken en dus meteen in de bloedstroom vaccineren kan zeker acute problemen veroorzaken.

YouTube: Professor Hoiby, message to world leaders
Pagina: 1 ... 49 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"