Dennahz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:04:
[...]
Laten we eens stoppen met die term "wappie". Niet iedereen die twijfelt aan het beleid (je zou voor minder) is direct een wappie.
En 2 maskers.... is dat niet een ideetje van Biden?

De regel gaat daar trouwens zijn: of FFP2, of 2 slechte maskers.
Ben zelf altijd al pro FFP2 geweest, maar of 2 maskers nou veel nut hebben....
Inderdaad, ik ben erg kritisch op de mondkapjes en word ook vaak voor wappie uitgemaakt, maar ik laat me wel vaccineren. De booster komt er ook z.s.m. aan. Ik snap ook niet waarom mensen juist zo tegen vaccins zijn. Het is 1 prikje (per keer

) en je merkt er niks van.
Vaak nog bloedmooie dames die het geven ook hier dus dat is ook al een reden om te gaan
Maar die kapjes vind ik een enorme inbreuk op mijn vrijheid, het voelt enorm beklemmend. Alsof je constant bij de keel gegrepen wordt. Het roept bij mij angstgevoelens op ivm enkele keren bijna gestikt zijn toen ik klein was. Dat gaat er nooit meer uit. En ze moeten hier in Spanje nu ook weer op straat

Terwijl de cafe's en restaurants gewoon vol zitten. Ik zit er enorm mee. Overigens zeggen de
experts hier ook dat het een nutteloze maatregel is waar ze niet om gevraagd hebben. Waar ze om vroegen is zoiets als in Nederland.
Ik heb het het meest bij die FFP2 trouwens. Wat het triggert is de vochtige lucht in het kapje. Ik draag die FFP2 wel in de metro maar met veel moeite, als ik de booster gehad heb dan stop ik daar ook weer mee en pak ik weer de blauwe lapjes. Over covid maak ik me geen zorgen eigenlijk en ik zorg dat ik alle vaccins meepak. En ik woon alleen en werk alleen thuis ivm kapjes op het kantoor dus ik kan eigenlijk niemand besmetten. Naar de winkel ga ik ook weinig.
Ik maak me wel zorgen over die gesprekken over
de lange termijn want ik kan echt niet jarenlang die kapjes blijven dragen. Het moet een keer over zijn. Met vaccins op de lange termijn heb ik geen probleem, en QR zou ik vervelend vinden maar is wel te doen.
Is er hier iemand trouwens die ervaring heeft met de
Razer Zephyr? Hij is maar heel slecht te krijgen (elke keer als er wat zijn, zijn ze binnen 30 seconden uitverkocht en hoewel ik er voor klaar zit, is het nooit genoeg tijd om de betaling te voldoen). Ik vind het een lelijk ding (ziet er uit als gasmasker en is veel te groot) maar als de fans echt frisse lucht aantrekken dan zou het wel de moeite zijn.
PS: @PWM: Idd, ik las ook dat in Zuid Afrika is de Omikron golf alweer sterk aan het afnemen is en is het niet echt een drama geweest:
https://www.washingtonpos...micron-coronavirus-cases/ Dat is wel hoopgevend.
Er wordt daar ook genoemd dat in Zuid Afrika veel mensen het eerdere virus al hebben gehad en dat dit enorm helpt, ook een reden om niet al te streng te doen met voorkoming in 'rustige' tijden lijkt me.
Je ziet hier in Spanje ook wel wat 'dubbelkappers', maar hooguit 1 op de 100 schat ik. Is altijd overigens FFP2 + blauw lapje. Ik kan me niet voorstellen dat dat echt veel voordeel heeft t.o.v. alleen een FFP2 maarja. Dat is aan hen.
[
Voor 42% gewijzigd door
GekkePrutser op 24-12-2021 01:08
]