• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11 10:32
Ik zit een beetje in dubio, 2 prikken gehad en een maand geleden met milde klachten Corona gehad.
Tot op heden nog steeds klachten, hoofdpijn en oorsuizingen in rechter oor bij rustige omgevingen.

Mijn twijfel is nu, ga ik booster nog halen? Ik lees dat mensen ook oorsuizen hebben gekregen na vaccinatie. In de begin periode was het bij mij echt verschrikkelijk.
Ontzettend blij dat het al een stuk minder en leefbaar is, wel ontzettend bang dat het of door de booster of door evt 2e besmetting weer erger wordt.

Blehhh moeilijk

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
EnderQ schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:31:
[...]

Volgens mij is niet het advies aspireren gegeven (vanuit who) om te kijken of je een bloedvat raakt, het is inmiddels verplicht in Denemarken. Na onderzoek is aangetoond dat Noorwegen waar niet geaspireerd een hoger hoeveelheid bijwerkingen worden waargenomen als in Denemarken,

Bij het vaccineren en een bloedvat raken en dus meteen in de bloedstroom vaccineren kan zeker acute problemen veroorzaken.

YouTube: Professor Hoiby, message to world leaders
Ik ga niet een YouTube-filmpje kijken, kom maar met een wetenschappelijk paper :) Daarnaast is aspireren momenteel expliciet niet best practice. En dit overzichtsartikel laat zien dat er geen duidelijke benefit is van aspireren: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5333604/ Ik weet dat het een tijdje terug is geopperd als mogelijke reden voor de bijwerkingen, maar ik heb daar nooit een gedegen studie van gezien.

Daarnaast heeft het pathofysiologische beeld dat is geïdentificeerd als bijwerking van de vaccins niets te maken met wel of niet aspireren, want dat heeft met kruisreagerende antilichamen te maken.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:03:
Ik zit nu bijna een week tijd met corona... En ben nu wel de standaard klachten vrij. En mag dinsdag weer voorzichtig naar buiten YAY!!!.
Alleen is reuk en smaak nog steeds verdwenen. En merk ik dat ik het moeilijk vind om in te schatten wanneer ik vol zit. Zeker met het kerst diner gewoon lekker mee gedaan. Maar ik merk dat ik het vol gevoel mis en gewoon maar blijf door eten. Zijn er meer mensen die daar ook last van hebben? Want ik kan er niet direct iets over vinden.
Ik heb daar standaard last van :P O-)

Maar het verbaast me wel dat je dan zo veel eet. Als je het niet proeft, is er dan nog veel aan? Ik heb dit nooit bij de hand gehad.

Ik hoop dat het snel overgaat. Ik las wel dat in de tijd dat het terugkomt in het begin sommige dingen juist vies kunnen smaken. Ik hoop dat je dat niet krijgt. Een collega van me had dat.

Het zou me zelf ook wel erg dwars zitten dat ik niet kan ruiken of ik zelf stink ofzo.. Daar maak ik me altijd wel zorgen over, vooral als ik 's morgens geen tijd heb gehad om te douchen (ik douche normaal 's avonds want ik ga graag schoon het bed in).

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23
RoD schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:18:
[...]

Ik ga niet een YouTube-filmpje kijken, kom maar met een wetenschappelijk paper :) Daarnaast is aspireren momenteel expliciet niet best practice. En dit overzichtsartikel laat zien dat er geen duidelijke benefit is van aspireren: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5333604/ Ik weet dat het een tijdje terug is geopperd als mogelijke reden voor de bijwerkingen, maar ik heb daar nooit een gedegen studie van gezien.

Daarnaast heeft het pathofysiologische beeld dat is geïdentificeerd als bijwerking van de vaccins niets te maken met wel of niet aspireren, want dat heeft met kruisreagerende antilichamen te maken.
Leg even uit wat je bedoelt pathofysologisch beeld wat is geindentificeerd. Dit slaat neem ik aan op de gevonden bijwerkingen data, deze gevallen zijn een subset daarvan. Daarmee kan ik niet zeggen of het onderscheidende effecten zal hebben in de video spreken over een reactie in de milt en lever maar ook de reactie ala embolie in de longen. Het wel of niet aspireren lijkt me heel belangrijk issue, Alle links staan onder de YouTube video.

Ik zal het quoten omdat je er naar vroeg:

Please pass this video on, Dear Tim, Basically, we need to change the vaccine administration guidelines to include precautionary aspiration, prior to pushing in the vaccine. This will prevent cases of inadvertent intravascular administration of vaccine.

Here is some discussion to suggest inadvertent intravascular vaccine administration is a variable in the aetiology of complications after adenoviral vector vaccine administration and after mRNA vaccines.

These adverse events, although rare have reduced public confidence in covid vaccination, especially amongst the young, where vaccine rates are lowest.

It has long been known that intravenous injection of adenovirus leads to TTS in mice

https://ashpublications.o...ombocytopenia-the-role-of

Now, new covid vaccine specific work agrees with this previous work

Thrombocytopenia and splenic platelet directed immune responses after intravenous ChAdOx1 nCov-19 administration (29th June 2021)

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.06.29.450356v1

The authors conclude, ‘Our work contributes to the understanding of TTS and highlights accidental intravenous injection as potential mechanism for post-vaccination TTS.’

‘We show that intravenous but not intramuscular injection of ChAdOx1 triggers platelet-adenovirus aggregate formation and platelet activation.’

‘Hence, safe intramuscular injection, with aspiration prior to injection, could be a potential preventive measure when administering adenovirus-based vaccines.’

Also after giving mRNA vaccines

A new study finds that giving mice intravenous mRNA vaccine also causes heart inflammation in mice.

Intravenous Injection of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) mRNA Vaccine Can Induce Acute Myopericarditis in Mouse Model (August 2021)

https://academic.oup.com/....1093/cid/ciab707/6353927

‘Our study indicates that IV injection of vaccines might partially contribute to this clinical phenotype, thus warranting a reconsideration of the practice of IM injection without aspiration, which carries the risk of inadvertent IV injection.’

Agreement from ‘fact check’ from Leo Nicolai, Cardiology Fellow, Ludwig Maximilian University of Munich:

(German Centre for Cardiovascular Research)

https://healthfeedback.or...zFPdQPG8mu_FR1InB8OzYQgMc

‘Indeed, there is peer-reviewed work showing in mice that possibly intravenous injection of mRNA vaccine leads to myocardial inflammation.’

‘that intravenous injection of adenoviral vector based vaccine (AZ1222, ChAdOx1) leads to thrombocytopenia and platelet-directed immune responses, offering a possible explanation for vaccine-induced thrombosis/thrombocytopenia’

‘these data might indicate a simple measure to lower the incidence of vaccine-induced side effects,’

‘There is a lack of data on frequency and effects of IV injection in humans.’

Denmark has changed their national guidelines

https://en.ssi.dk/news/epi-news/2021/no-19-21---2021

Based on a precautionary principle, we recommend aspiration before injection.

YouTube: Kyle's vaccine complication

Evidence from Dr. Peter Gaillard (microparticulate pharmacologist)

https://www.linkedin.com/...cles_related-content-card

Case study evidence

Metallic taste in the mouth seconds after ‘intramuscular’ mRNA vaccine administration, (in the absence of an allergic reaction)

YouTube: Important scientific information with Dr. Pieter Gaillard and John

Other video-based discussions

26th September 2021

YouTube: Inadvertant intravenous injections

30th September 2021

YouTube: Aspiration, more information

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
GekkePrutser schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:00:
[...]

Ik heb daar standaard last van :P O-)

Maar het verbaast me wel dat je dan zo veel eet. Als je het niet proeft, is er dan nog veel aan? Ik heb dit nooit bij de hand gehad.

Ik hoop dat het snel overgaat. Ik las wel dat in de tijd dat het terugkomt in het begin sommige dingen juist vies kunnen smaken. Ik hoop dat je dat niet krijgt. Een collega van me had dat.

Het zou me zelf ook wel erg dwars zitten dat ik niet kan ruiken of ik zelf stink ofzo.. Daar maak ik me altijd wel zorgen over, vooral als ik 's morgens geen tijd heb gehad om te douchen (ik douche normaal 's avonds want ik ga graag schoon het bed in).
Ik was ook alleen tijdens de 2 kerst diners dat ik eigenlijk gewoon gezellig aan het mee eten was. En ik er achter kwam dat ik gewoon teveel had gegeten en eigenlijk nog gewoon door kon gaan als of er niets aan de hand was. Met normaal avond eten voor de tv heb ik dat niet en gaat alles er met moeite in.

En dat is ook lastig als je je zelf niet eens kan ruiken. Doe gewoon nu iedere 3 uur deo op voor de zekerheid.

• RoD
  • Niet online

RoD

EnderQ schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:01:
[...]
Leg even uit wat je bedoelt pathofysologisch beeld wat is geindentificeerd. Dit slaat neem ik aan op de gevonden bijwerkingen data, deze gevallen zijn een subset daarvan. Daarmee kan ik niet zeggen of het onderscheidende effecten zal hebben in de video spreken over een reactie in de milt en lever maar ook de reactie ala embolie in de longen. Het wel of niet aspireren lijkt me heel belangrijk issue, Alle links staan onder de YouTube video.
Wat ik bedoel is dat het pathofysiologische mechanisme dat is geïdentificeerd als onderliggend bij vaccin-geïnduceerde trombose, geen route heeft in de lijn van per abuis intraveneus te injecteren, maar door iets anders. Namelijk het kruisreageren van antilichamen. Om specifiek te zijn het kruisreageren van antilichamen met PF4. Zie: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2105385
Ik zal het quoten omdat je er naar vroeg:

Please pass this video on, Dear Tim, Basically, we need to change the vaccine administration guidelines to include precautionary aspiration, prior to pushing in the vaccine. This will prevent cases of inadvertent intravascular administration of vaccine.

Here is some discussion to suggest inadvertent intravascular vaccine administration is a variable in the aetiology of complications after adenoviral vector vaccine administration and after mRNA vaccines.

These adverse events, although rare have reduced public confidence in covid vaccination, especially amongst the young, where vaccine rates are lowest.

It has long been known that intravenous injection of adenovirus leads to TTS in mice

https://ashpublications.o...ombocytopenia-the-role-of

Now, new covid vaccine specific work agrees with this previous work

Thrombocytopenia and splenic platelet directed immune responses after intravenous ChAdOx1 nCov-19 administration (29th June 2021)

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.06.29.450356v1

The authors conclude, ‘Our work contributes to the understanding of TTS and highlights accidental intravenous injection as potential mechanism for post-vaccination TTS.’

‘We show that intravenous but not intramuscular injection of ChAdOx1 triggers platelet-adenovirus aggregate formation and platelet activation.’

‘Hence, safe intramuscular injection, with aspiration prior to injection, could be a potential preventive measure when administering adenovirus-based vaccines.’

Also after giving mRNA vaccines

A new study finds that giving mice intravenous mRNA vaccine also causes heart inflammation in mice.

Intravenous Injection of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) mRNA Vaccine Can Induce Acute Myopericarditis in Mouse Model (August 2021)

https://academic.oup.com/....1093/cid/ciab707/6353927

‘Our study indicates that IV injection of vaccines might partially contribute to this clinical phenotype, thus warranting a reconsideration of the practice of IM injection without aspiration, which carries the risk of inadvertent IV injection.’

Agreement from ‘fact check’ from Leo Nicolai, Cardiology Fellow, Ludwig Maximilian University of Munich:

(German Centre for Cardiovascular Research)

https://healthfeedback.or...zFPdQPG8mu_FR1InB8OzYQgMc

‘Indeed, there is peer-reviewed work showing in mice that possibly intravenous injection of mRNA vaccine leads to myocardial inflammation.’

‘that intravenous injection of adenoviral vector based vaccine (AZ1222, ChAdOx1) leads to thrombocytopenia and platelet-directed immune responses, offering a possible explanation for vaccine-induced thrombosis/thrombocytopenia’

‘these data might indicate a simple measure to lower the incidence of vaccine-induced side effects,’

‘There is a lack of data on frequency and effects of IV injection in humans.’

Denmark has changed their national guidelines

https://en.ssi.dk/news/epi-news/2021/no-19-21---2021

Based on a precautionary principle, we recommend aspiration before injection.

YouTube: Kyle's vaccine complication

Evidence from Dr. Peter Gaillard (microparticulate pharmacologist)

https://www.linkedin.com/...cles_related-content-card

Case study evidence

Metallic taste in the mouth seconds after ‘intramuscular’ mRNA vaccine administration, (in the absence of an allergic reaction)

YouTube: Important scientific information with Dr. Pieter Gaillard and John

Other video-based discussions

26th September 2021

YouTube: Inadvertant intravenous injections

30th September 2021

YouTube: Aspiration, more information
Het enige wat hier aangehaald wordt, is non-klinische data. Ik heb sommige van die muizenstudies gelezen, maar dat is doorgaans niet vergelijkbaar met de realiteit. Neem bijvoorbeeld die laatste bij mRNA-vaccins, daar wordt het nota bene direct in de staartader ingespoten. En dan opschrijven dat je acute pericarditis kan krijgen. Goh, je induceert zo gewoon sepsis. Het feit dat sommige van je aangehaalde bronnen na bijna een half jaar nog niet gepubliceerd zijn, zegt ook al voldoende.

En dat is het punt ook bij YouTube-video's. Iemand wil een punt maken en plakt een paar bij elkaar gepipetteerde flutonderzoekjes aan elkaar, en gaat dan van de daken schreeuwen. Dan lijkt het heel wat, maar op basis van wat je hier neerzet, is er dus geen enkel klinisch bewijs gegeven dat aspireren nuttig is.

Er is wél klinisch bewijs dat het niet uitmaakt, omdat er op de injection site geen grote bloedvaten zitten (daarom spuiten we in de bovenarm). Het is niet de eerste keer dat we dit doen, het is bij andere vaccinaties ook al een kwestie geweest, en uitgezocht.

Het is pathofysiologisch gezien ook niet logisch dat wel/niet aspireren uit zou maken, want dan was dit wel duidelijker opgemerkt in het bijwerkingenprofiel, want dan had je veel sneller clustering gezien. Dat zien we niet. Het gaat om extreem zeldzame bijwerkingen, waarvan de mechanistische studies al een pathway hebben laten zien. Interessant is trouwens dat het bij een virusinfectie óók kan gebeuren: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33639037/ Dat maakt het alleen maar aannemelijker dat per abuis een bloedvaatje aanprikken niet uitmaakt. Het virus komt immers ook niet intraveneus binnen.

Als er ergens een goed onderzoek is te vinden dat aspiratie in de klinische praktijk koppelt aan bijwerkingen, houd ik me aanbevolen. Maar gezien er 1. geen klinisch bewijs wordt gegeven, 2. er al een bestaand pathofysiologisch werkingsmechanisme is dat de bijwerkingen verklaart, 3. dit ook meer in lijn ligt van de geobserveerde frequenties, 4. het virus een vergelijkbare pathofysiologie laat zien... maakt dat er wel echt wat meer op tafel moet komen dan een muis in z'n staart spuiten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zou mooi zijn als er een verbod op "dr" John Campbell video's zou komen. Die onzin is al zo vaak voorbij gekomen :(

En op knippen plakken uit die videos. Komt allemaal uit dezelfde georganiseerde misinformatie hoek.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 27-12-2021 00:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:07:
Het zou mooi zijn als er een verbod op "dr" John Campbell video's zou komen. Die onzin is al zo vaak voorbij gekomen :(

En op knippen plakken uit die videos. Komt allemaal uit dezelfde georganiseerde misinformatie hoek.
wat is er mis met die john dan?
Hij houd toch statistieke bij enzo en is geen wappie?

ik volg hem overigens niet maar zie hem wel eens voorbij komen op youtube

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij heeft echt de ballen verstand van zaken. Een paar weken terug beweerde hij dat Japan Covid had bedwongen dankzij ivermectine, terwijl dat niet eens gebruikt mocht worden in Japan. Of hij een wappie is weet ik niet, maar het is een onbenul die een grote echokamer heeft.

Youtube is gewoon geen informatiebron.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EnderQ
"Dr"
Hmm is hij niet een gepensioneerde voorheen praktiseerende arts?
Bedoel je dat men hem knipt en plakt om te misonformeren, lijkt me niet zijn schuld.
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:26:
Hij heeft echt de ballen verstand van zaken. Een paar weken terug beweerde hij dat Japan Covid had bedwongen dankzij ivermectine, terwijl dat niet eens gebruikt mocht worden in Japan. Of hij een wappie is weet ik niet, maar het is een onbenul die een grote echokamer heeft.

Erg algemeen: "de ballen verstand van zaken", een onbenul lijkt me ook wat sterk. Er zijn toch echt diverse PHD's die onderzoeken quoten en inhoudelijke gespreken over hun vakgebied hebben lijikt me wat algemeen om heel youtube te verwerpen als informatie bron.

[ Voor 84% gewijzigd door EnderQ op 27-12-2021 02:42 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dirk0s schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:14:
Ik zit een beetje in dubio, 2 prikken gehad en een maand geleden met milde klachten Corona gehad.
Tot op heden nog steeds klachten, hoofdpijn en oorsuizingen in rechter oor bij rustige omgevingen.

Mijn twijfel is nu, ga ik booster nog halen? Ik lees dat mensen ook oorsuizen hebben gekregen na vaccinatie. In de begin periode was het bij mij echt verschrikkelijk.
Ontzettend blij dat het al een stuk minder en leefbaar is, wel ontzettend bang dat het of door de booster of door evt 2e besmetting weer erger wordt.

Blehhh moeilijk
De eerste 3 maanden na een besmetting mag je nog helemaal geen afspraak maken voor een vaccinatie.
EnderQ schreef op maandag 27 december 2021 @ 02:22:

[...]

Erg algemeen: "de ballen verstand van zaken", een onbenul lijkt me ook wat sterk. Er zijn toch echt diverse PHD's die onderzoeken quoten en inhoudelijke gespreken over hun vakgebied hebben lijikt me wat algemeen om heel youtube te verwerpen als informatie bron.
Staar je niet blind op enkel titels. Didier Raoult staat/stond enorm hoog aangeschreven binnen zijn vakgebied van infectieziekten en is daar jarenlang toonaangevend geweest. De laatste jaren echter lijkt ie nogal van het padje en heeft hij onder andere een rapport geschreven over hydroxychloroquine als mogelijke behandeling van COVID, wat later aan alle kanten gekraakt is. Maar wat wél heeft gezorgd voor enorm veel misinformatie en een vertraagde aanpak van COVID.

Naast dhr Raoult zijn er nog veel meer mensen die erg interessant doen en soms wel/soms niet een doctorale titel hebben, maar dan op een compleet ander vakgebied. Zoals John Campbell die inderdaad een medische achtergrond heeft (hij heeft vroeger verplegend personeel opgeleid) maar verder geen enkele link heeft met virus onderzoek (of aantoonbaar goede beheersing van statistiek :P).

🖥️ | 🚗

• EnderQ
MadMarky schreef op maandag 27 december 2021 @ 02:52:
[...]

De eerste 3 maanden na een besmetting mag je nog helemaal geen afspraak maken voor een vaccinatie.

[...]

Staar je niet blind op enkel titels. Didier Raoult staat/stond enorm hoog aangeschreven binnen zijn vakgebied van infectieziekten en is daar jarenlang toonaangevend geweest. De laatste jaren echter lijkt ie nogal van het padje en heeft hij onder andere een rapport geschreven over hydroxychloroquine als mogelijke behandeling van COVID, wat later aan alle kanten gekraakt is. Maar wat wél heeft gezorgd voor enorm veel misinformatie en een vertraagde aanpak van COVID.

Naast dhr Raoult zijn er nog veel meer mensen die erg interessant doen en soms wel/soms niet een doctorale titel hebben, maar dan op een compleet ander vakgebied. Zoals John Campbell die inderdaad een medische achtergrond heeft (hij heeft vroeger verplegend personeel heeft opgeleid) maar verder geen enkele link heeft met virus onderzoek (of aantoonbaar goede beheersing van statistiek :P).
Ik heb uit eerste hand verhalen/ervaringen dat vakgebied goeroe's oplichters bleken. Buiten dat heb ik sowieso niet meer zo'n hoge pet op met wetenschappelijk werk met p hunting en de slechte reproduceerbaarheid van vele experimenten. maar dat is meer offtopic. Ik staar me zeker niet blind op titels, ik doelde op dat ik wel stand houdende info van youtube haal voor andere onderwerpen.
ik moet wel toegeven dat medisch biologisch technisch nog veel kennis mis ik het interessant vind en het wel te volgen is en te begrijpen met wat zoek werk.
Met het repliek op mijn eerder posts hierboven komt weer meer inzicht en kennis mijn kant op vind ik prima, de toon mag wel luchtiger wat mij betreft.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MadMarky schreef op maandag 27 december 2021 @ 02:52:
Staar je niet blind op enkel titels. Didier Raoult staat/stond enorm hoog aangeschreven binnen zijn vakgebied van infectieziekten en is daar jarenlang toonaangevend geweest.
Dat hoog aangeschreven viel ook tegen: hij was al eerder gepakt op datamanipulatie en mocht bijvoorbeeld ruim een jaar geen artikelen naar de American Society for Microbiology sturen (in 2005, hij was er vroeg bij) en het was bekend dat hij een tiran is. Zijn misdragingen met HCQ en andere affaires was binnen zijn vakgebied geen verrassing. Zijn voetvegen hebben een bacterie naar hem vernoemd (Raoultella :X ), en dat gaat wel weer teruggedraaid worden... (Ja, dit is mijn vakgebied). Zijn Covid papers zijn bijna allemaal onwaar, breken ethische regels met patienten en hebben gemanipuleerde gegevens.

Toen ik moderator van Wetenschap en Levensbeschouwing was, hebben we Youtube in de ban gedaan als onderbouwing. Ten eerste omdat je niet van mensen kunt verwachten dat ze allerlei (vaak debiel slechte) filmpjes moeten kijken, maar vooral omdat er geen enkele kwaliteitscontrole is. Iedereen kan wat op Youtube dumpen en helaas doet men dat ook.

Dat is nu meer geformaliseerd in Brontoetsing #hoedan?!.

Laat John Campbell gewoon links liggen, de man weet van toeten noch blazen en wat je daar hoort is meestal onwaar of verdraaid.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 27-12-2021 03:19 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Eind november waren wij allen thuis positief getest, na een week hersteld gelukkig. Halverwege deze maand geprobeerd een herstelbewijs aan te vragen (Corona check app). Daarna contact op genomen met de GGD, er werd een melding aangemaakt. Tot op heden nog niets gehoord. :?
Booster prik zou ik pas 3 maand later mogen krijgen, hoe weet men dan wanneer wij aan de beurt zijn? (79)

Whatever.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11

Dennis1812

Amateur prutser

Harmen schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:08:
Eind november waren wij allen thuis positief getest, na een week hersteld gelukkig. Halverwege deze maand geprobeerd een herstelbewijs aan te vragen (Corona check app). Daarna contact op genomen met de GGD, er werd een melding aangemaakt. Tot op heden nog niets gehoord. :?
Booster prik zou ik pas 3 maand later mogen krijgen, hoe weet men dan wanneer wij aan de beurt zijn? (79)
Dat mag je zelf tellen vanaf de dag van je positieve test + 3 maanden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:08
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 03:17:

Laat John Campbell gewoon links liggen, de man weet van toeten noch blazen en wat je daar hoort is meestal onwaar of verdraaid.
Dat had ik na een enkele video zelf ook al door. Maar ondanks dat ik 'm een thumbs down heb gegeven en uit de afspeelgeschiedenis heb verwijderd blijft die meneer steevast tussen de twerkende meiden als kijksuggestie omhoog poppen.

---

Wilt/kan de beste meneer/mevrouw die IPV6 (HE) blocked heeft op https://coronatest.nl/ een iets duidelijkere foutmelding weergeven?

- knip -

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-11 09:53

Jebus4life

BE User

Ik zit overigens met, waarschijnlijk (officieel zeggen ze niets ^^) een Omikron besmetting.

Afgelopen vrijdag getest middels een PCR, kwam als (zwak) positief terug, (was om te kunnen reizen) . Mocht ik niet moeten reizen had ik no way een test gedaan, mijn symptomen kwamen 100% overeen met een stevige verkoudheid.

- 1 dagje een wat hese keel
- mijn neus zit een dag of 4 a 5 dicht inmiddels
- En ik heb een dag of 3 a 4 stevig last gehad van mijn sinussen (ik heb vaker last van mijn sinussen, best gevoelig aan)

Symptomen die ik 1 a 3 keer per jaar heb en dan 2 a 4 dagen duren (idem met wat ik nu ervaar), dus geen haar op mijn hoofd dat dacht aan corona. Geen enkel typisch coronasymptoom: geen hoest (wel veel niezen), geen vermoeidheid, geen verlies van geur/smaak, geen... .

Waar ik het heb opgelopen, officieel nergens maar ik was een weekje eerder bij (oudere, 80+) familie die beiden ook last hadden van een verkoudheid. Net als 1 van hun kinderen en diens partner (60+) Gezien ze alle 4 ziek waren geworden vonden ze het toch wel wat toevallig, maar omdat het ziektebeeld zo enorm mild was en de symptomen toch puur verkoudheid leken, is er geen moment aan corona gedacht (tot ik positief testte natuurlijk).

Het is natuurlijk een zeer beperkte case en weinig tot nietszeggend, maar ik snap wel dat het virus snel rondgaat als de symptomen zo enorm mild zijn, zelfs bij 60 en 80 plussers. Mocht ik geen PCR moeten laten doen was ik gewoon op reis vertrokken bv...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:54
@Jebus4life wat bedoel je met zwak positief?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Zo stond het op het resultaat van mijn PCR test: "Zwak Positief"
Dat zou kunnen wijzen op:
- Weinig besmettelijk zijn (weinig virus gedetecteerd)
- Beginstadium van de infectie
- Eindfase van de infectie
PCR-testen hebben over het algemeen een hoge gevoeligheid, maar een vals-negatief resultaat is niet uitgesloten: zie hier voor andere elementen die kunnen bijdragen tot de diagnose.

Laboratoria worden gevraagd om positieve PCR-resultaten semi-kwantitatief te rapporteren, volgens criteria vastgelegd door het NRC Respiratoire pathogenen:

zeer sterk positief: ≥ 107 copies/mL
sterk positief: ≥ 105 ≤ 107 copies/mL
positief: ≥ 103 < 105 copies/mL
zwak positief: < 103 copies/mL
Voor de categorieën positief en zwak positief, kan het resultaat als een oude, doorgemaakte infectie gezien worden als aan de volgende criteria is voldaan:

de persoon vertoonde geen COVID-symptomen gedurende minstens 10 dagen. Indien er tevoren ernstige symptomen waren, moet de start daarvan minstens 4 weken geleden zijn;
de persoon had geen contact met een bevestigd positief geval in de afgelopen 3 weken (10 dagen incubatie + 10 dagen infectieuze periode);
er was een eerdere positieve PCR-test, minstens 1 week voor de staalname, of een gekende positieve serologie.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:54
@Jebus4life o mijn nooit opgevallen eigenlijk. Dit was geen GGD test denk ik.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Cobb schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:09:
@Jebus4life o mijn nooit opgevallen eigenlijk. Dit was geen GGD test denk ik.
België, dus geen GGD inderdaad ;) O-)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
Een link waar je blij van wordt: Illegale Meubelboulevard Ontmanteld

[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 27-12-2021 11:12 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:49
Is dit De Speld?
3 tafels een 1 keuken een 'spectaculaire meubelshow'? :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
Nieuwspaal. Geniaal in zijn eenvoud.
Ook bij de man thuis werden meubels aangetroffen

[ Voor 49% gewijzigd door t_captain op 27-12-2021 11:17 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:15:
[...]

Is dit De Speld?
3 tafels een 1 keuken een 'spectaculaire meubelshow'? :+
Dit is inderdaad een soort Speld.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het is satire. Maar in 2020 was het realiteit.
Toen vond mijn schoonzus de positieve test niet nodig om op kerstavond mede te delen. (Ofja ervoor was nog beter)

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:26:

Als je verstand van zaken hebt ga je niet op YouTube kutfilmpjes in elkaar knutselen :)

Sowieso, mensen die zichzelf "Dr" noemen, kom op. Het is niet de 60'er jaren meer. Maar als we hier doorgaan met mensen Dr noemen, dan wil ik graag voortaan ook Dr. RoD genoemd worden :P

En mensen met een MD mogen niet meedoen, alleen PhD's.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 27-12-2021 12:00 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07
Mijn vrouw uit 1978 heeft een afspraak op 9 januari 2022 voor de booster. Vreemd kon niet in mijn eigen stad en moeten naar de volgende stad hier naast. Terwijl de 2 prikken afgelopen zomer nog in ons eigen stad was.

Vandaag 1978/1979 en ik ben van 1983. Ik verwacht loop van volgende week ben ik aan de beurt.

Weer ons gele vacinatieboekje meenemen wordt dit weer ter plekken ingevuld?

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 27-12-2021 13:12 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:34
https://www.nu.nl/achterk...en-biedt-excuses-aan.html

https://www.nu.nl/uit-and...kroes-gecanceld-werd.html

Daar was het inderdaad al een even stil omtrent deze Neerlandse deerne, nu weten we waarom. Kwestie van tijd voor ze lijst(aan)duwer wordt bij FvD. :P

[ Voor 4% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 27-12-2021 15:16 ]

Team anti-scalp - wauw..

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:15:
https://www.nu.nl/achterk...en-biedt-excuses-aan.html

https://www.nu.nl/uit-and...kroes-gecanceld-werd.html

Daar was het inderdaad al een even stil omtrent deze Neerlandse deerne, nu weten we waarom. Kwestie van tijd voor ze lijst(aan)duwer wordt bij FvD. :P
Ah, ik ben altijd wel benieuwd wat voor inzichten supermodellen hebben over maatschappelijke en medische kwesties. Misschien heeft Van Dissel nog wat ideeën voor Fashion Week.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 27-12-2021 16:18 ]

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
1980 zou aan de beurt zijn hoorde ik, dus afspraak gepland. Blijkt 1980 morgen vanaf 16.00 pas te kunnen. Maar de afspraak is gepland hier ondanks dat dus.

Ok dan heb ik dat laatste stuk van datum voor 1600 verkeerd gelezen. Laten we het houden op lange kerstdagen

[ Voor 26% gewijzigd door Louwke op 27-12-2021 16:28 ]

Untappd: Louwke80

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie

Mensen geboren in 1980 of eerder die minimaal 3 maanden geleden de laatste vaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest met het coronavirus, kunnen vanaf 16.00 uur online een afspraak maken voor de boostervaccinatie. Zij hoeven niet op de uitnodigingsbrief van het RIVM te wachten.

gewoon vandaag dus

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Van der Berg
ArthurMorgan schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:27:

Mensen geboren in 1980 of eerder die minimaal 3 maanden geleden de laatste vaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest met het coronavirus, kunnen vanaf 16.00 uur online een afspraak maken voor de boostervaccinatie. Zij hoeven niet op de uitnodigingsbrief van het RIVM te wachten.

gewoon vandaag dus
Komt steeds dichterbij voor mij. Ik verwacht 1983 niet volgende week, maar waarschijnlijk donderdag of vrijdag dat ik een afspraak kan maken

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:33

servies

Veni Vidi Servici

ArthurMorgan schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:27:

gewoon vandaag dus
Net geprobeerd voor m'n vrouw (ik heb m'n afspraak al)
resultaat, gaat u maar even 30 tot 40km rijden om een vaccinatie te krijgen... Dit terwijl er om de hoek een plek is waar gevaccineerd wordt. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Doe je braaf wat het linkje daaronder je meldt: als je niet op een van deze plekken kunt moet je even bellen om de afspraak te maken.
Bij het bellen krijg je te horen: als je nog geen brief hebt ontvangen, dan moet je het online regelen....
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Moe word ik van dat incapabele tuig wat er bij de GGD rondloopt.... (en nee, dan heb ik het niet over de werkvloer)...

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
Je kunt de pagina ook verversen om een andere lijst te krijgen. Hier moet ik ook naar Woerden of Nieuwegein, na verversen kon ik vroeger terecht in de Jaarbeurs hier om de hoek.

Untappd: Louwke80

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
Louwke schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:54:
Je kunt de pagina ook verversen om een andere lijst te krijgen. Hier moet ik ook naar Woerden of Nieuwegein, na verversen kon ik vroeger terecht in de Jaarbeurs hier om de hoek.
Klopt, blijven verversen werkt goed :)

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:33

servies

Veni Vidi Servici

Arjantje72 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:05:
[...]

Klopt, blijven verversen werkt goed :)
Na 20x verversen en andere postcodes ingeven en nog geen verandering zien hebben we het maar opgegeven.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Prima 0,0 last gehad gelukkig. Behalve dat m'n hele hand/arm onder t bloed zat. De arts had de pleister 3cm te hoog geplakt. Dus met afdrukken lekker gelekt.
(Bloedverdunners)

[ Voor 30% gewijzigd door Dennis1812 op 27-12-2021 18:01 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ziekenhuis dat mensen dwingt een FFP2 masker af te doen en zo'n blauw mondkapje op te doen. Te dom voor woorden.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 27-12-2021 19:39 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 20:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

verkeerd gelezen :>

[ Voor 109% gewijzigd door spartacusNLD op 27-12-2021 19:42 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:37:
[Twitter]
[Twitter]
Ziekenhuis dat mensen dwingt een FFP2 masker af te doen en zo'n blauw mondkapje op te doen. Te dom voor woorden.
De Ffp2 variant met uitblaasventiel is idd niet slim om te combineren met mensen met een chirurgisch masker.

Maar weet niet over welke het in die tweet gaat?
De normale zal je wel kunnen combineren, maar denk dat ze in het zkh er niet op vertrouwen dat de vernieuwingsfrequentie van de ffp2 correct gevolgd wordt oid?

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 27-12-2021 19:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:17
Hier ook geen eigen exemplaar toegestaan. Wellicht om zeker te weten dat je een frisse draagt?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• EnderQ
Wat ik ook pas sinds kort weet dat die goed gekeurde maskers een verloopdatum ivm statische lading van een van de tussenlagen heeft, dat werkt maar een beperkte tijd zeker bij gebruik, of dat nou het verschil kan maken geen idee. Misschien wel een motivatie om ze zelf uit te delen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die met uitblaasventiel, dat kan ik begrijpen. Maar die standaardmaskertjes opdringen ipv FFP2 is gewoon slecht.

wetenschappelijk artikel die combinaties van maskers en infectie-risico berekent

Afbeeldingslocatie: https://www.pnas.org/content/pnas/118/49/e2110117118/F6.medium.gif
Bij twee goed zittende blauwe lapjes ben je tot bijna 100x slechter beschermd dan met goed afsluitende FFP2 maskers.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:34
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:12:
Die met uitblaasventiel, dat kan ik begrijpen. Maar die standaardmaskertjes opdringen ipv FFP2 is gewoon slecht.

[Afbeelding]
Bij twee goed zittende blauwe lapjes ben je tot bijna 100x slechter beschermd dan met goed afsluitende FFP2 maskers.
Met (onder andere) de mondkapjes is in Nederland een valse start gemaakt, dat gaat niemand ontkennen. Wetenschappers zullen (zeker achteraf) altijd met betere cijfers/oplossingen komen dan de praktijk/politici. Dat ontkracht je bericht niet - het is alleen mosterd na de maaltijd.

Team anti-scalp - wauw..

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-10 19:48
https://www.nu.nl/coronav...-testen-voor-toegang.html

Haha hoe wereldvreemd kun je zijn. “We hebben geen idee waarom mensen zich lieten testen”. Joh, 3 redenen:

1. Naar familie
2. Op wintersport
3. Op wintersport en geen zin om een PCR test te betalen

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MagniArtistique schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:26:
https://www.nu.nl/coronav...-testen-voor-toegang.html

Haha hoe wereldvreemd kun je zijn. “We hebben geen idee waarom mensen zich lieten testen”. Joh, 3 redenen:

1. Naar familie
2. Op wintersport
3. Op wintersport en geen zin om een PCR test te betalen
Voor 2 en 3 heb je niks aan de TvT code, aangezien die alleen een NL QR code geeft dacht ik?
Het zal dus voornamelijk reden 1 zijn?

PSN

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:24:
Met (onder andere) de mondkapjes is in Nederland een valse start gemaakt, dat gaat niemand ontkennen. Wetenschappers zullen (zeker achteraf) altijd met betere cijfers/oplossingen komen dan de praktijk/politici. Dat ontkracht je bericht niet - het is alleen mosterd na de maaltijd.
Met Omicron? Nee, FfP2 doen. Doe ik ook. Maar dat Nederland/ers te dom is/zijn om te leren van fouten, daar zijn we het over eens.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06
[Twitter]
[Twitter]
Hier ook over verbaast toen ik naar de HAP moest paar maanden geleden.
Maar snap het uiteindelijk wel. Je weet niet wat diegene op zijn/haar smoel heeft.

In a different note,
Net SMS gekregen dat ik booster mag halen wegens medische redenen.
Dat laatste komt niet van mij. Ik mocht eerder omdat ik contact heb gehad met de HA omdat iedereen om mee heen al geprikt was toen.
Blijkbaar is dat neergezet als medisch.
Ik klaag niet. Maar uiteindelijk is vanaf 16 uit vandaag 1980 en ouder aan de beurt.
Ikzelf uit 81 overigens.

Ben zelfs met nu afspraak maken eerder dan mijn vader van in de 70 en zelfs dichterbij. :+
Maar goed.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:12:

wetenschappelijk artikel die combinaties van maskers en infectie-risico berekent

[Afbeelding]
Jammer dat dit onderzoek niet de varianten gemeten heeft van het standaardmaskertje onder de neus en onder de kin.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Miki schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:53:
Jammer dat dit onderzoek niet de varianten gemeten heeft van het standaardmaskertje onder de neus en onder de kin.
Dat zal wel tussen 50-100% zitten, want dat is vergelijkbaar met geen masker dragen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:32
[Twitter]
[Twitter]
Is bij ons ook. Je weet niet hoe lang mensen dat ding al in hun zak hebben. En elke bezoeker een verse FFP2 geven is veel te duur

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LZ86 schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:14:
Is bij ons ook. Je weet niet hoe lang mensen dat ding al in hun zak hebben. En elke bezoeker een verse FFP2 geven is veel te duur
Maar mensen mogen zelfs niet een vers pakje met FFP2 openmaken en die opdoen, ze moeten een veelm lagere kwaliteit/bescherming opdoen. Vanwege de "regels".

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:32
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:23:
[...]

Maar mensen mogen zelfs niet een vers pakje met FFP2 openmaken en die opdoen, ze moeten een veelm lagere kwaliteit/bescherming opdoen. Vanwege de "regels".
Tja, 90% van de mensen heeft die ffp2 al langere tijd in zijn zak op en af gedaan. Je kan mensen niet op de blauwe ogen geloven. De regels zijn er niet voor niets.

Wij hebben ook liever ffp2, maar zolang de overheid ze niet gratis verstrekt aan ons, zodat wij die kunnen uitreiken gaat het niet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 27-12-2021 21:26 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:01:
[...]

Dat zal wel tussen 50-100% zitten, want dat is vergelijkbaar met geen masker dragen.
Sorry, ik had mijn /s tag moeten toevoegen :+

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:26:
[...]

Tja, 90% van de mensen heeft die ffp2 al langere tijd in zijn zak op en af gedaan. Je kan mensen niet op de blauwe ogen geloven. De regels zijn er niet voor niets.

Wij hebben ook liever ffp2, maar zolang de overheid ze niet gratis verstrekt aan ons, zodat wij die kunnen uitreiken gaat het niet gebeuren.
En het stomme is nog dat de magazijnen vol liggen met die dingen maar die willen ze niet weggeven om 'de markt' niet te verstoren dus worden ze voor bijna niks verpatst aan Litouwen. Daar gaat ons belastinggeld |:(

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LZ86 schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:26:
Ik zei een "vers pakje" openmaken, dwz eentje die nog nooit gedragen is.

Die regels zijn ondoordacht.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44
Ik denk eerlijk gezegd ‘gewoon’ een kader van eenduidig beleid ipv met iedereen in discussie moeten gaan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ijdod schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:52:
Ik denk eerlijk gezegd ‘gewoon’ een kader van eenduidig beleid ipv met iedereen in discussie moeten gaan.
Met als gevolg dat je mensen dwingt zichzelf in gevaar te brengen. Voor Omicron kon het nog, met Omicron: nee. Goed beleid past zich aan. Maar ja, dan moet je wel goede beleidsmakers hebben.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:56:
[...]

Met als gevolg dat je mensen dwingt zichzelf in gevaar te brengen. Voor Omicron kon het nog, met Omicron: nee. Goed beleid past zich aan. Maar ja, dan moet je wel goede beleidsmakers hebben.
Maar waarom mag pietje daar wel z'n eigen kappie op! Zei Gerda boos tegen de baliemedewerkers. Gerda was nummer 53 in het afgelopen uur.

Nee, ik denk eerder dat het de domheid van ons volk is. Zo is iedereen hetzelfde en klaar ermee.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je niets te doen hebt, pak een bak popcorn, een koffie en ga de reacties lezen.

https://www.nu.nl/coronav...-niet-meer-voldoende.html

Volgens mij hebben de anti-bewegingen niets te doen, jeminee.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 10:49
Vorkie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:05:
Als je niets te doen hebt, pak een bak popcorn, een koffie en ga de reacties lezen.

https://www.nu.nl/coronav...-niet-meer-voldoende.html

Volgens mij hebben de anti-bewegingen niets te doen, jeminee.
Een van de redenen dat ik de nu.nl app er af heb gegooid, ik kan het niet laten om de reacties te bekijken :') en merk dat het meer onrust in de kop dan vermaak geeft. Zelfde ook voor Facebook. Eigenlijk voor elk social medium tegenwoordig, zelfs LinkedIn zie ik het nu steeds meer. Begint weer tijd te worden voor een telefoon detox.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 28-12-2021 08:54 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik lees nu.nl nog wel. Maar ik ben uitgelogd. Dan krijg je maximaal een paar reacties te zien. Dat kan ik nog net aan :D

verder helemaal mee eens. Al was ik al jaren geleden met die andere sociale media gestopt. Want voor Corona was het niet echt beter (vind ik).

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is niet eens echt anti, meer 'als de groep waar ik niet toe behoor nou alle moeite doet kan ik weer leven als vanouds' dat de boventoon voert.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Om in te haken op de FPP2 of ander mondkapje in het ziekenhuis discussie en met het risico om voor de duivel of erger uitgemaakt te worden ga ik dit toch schrijven...

Ik ben een mondkapjesweigeraar, behalve vanwege praktische bezwaren (bril- en baard dragend) ook omdat niemand echt z'n best doet dat ding goed te dragen... in de winkels (vooral de supermarkt) heeft iedereen dat ding er maar een beetje schijnheilig bij hangen, zonder dat het enig nut heeft... Buiten ligt de grond vol met die klotedingen, die ik dan weer luid zuchtend en steunend opruim (wat ik ook al deed met ander zwerfafval)... Wat veel beter helpt is dat je thuis blijft als je loopt te hoesten en niezen (of erger) in plaats van met het ding op je kin heel de supermarkt onder te rochelen. (Dat sommige mensen geen keuze hebben begrijp ik, voor veel meer mensen geld dat ze die keuze wel hebben en toch moedwillig ziek naar de super gaan.)

De allerbelangrijkste reden voor het niet dragen van een mondkapje is overigens wel omdat ik een recalcitrante eikel ben (daar gaat een eventuele discussie toch wel op uit draaien, dus ik ben het maar alvast voor)...

Ik ben dus wél voorstander van het dragen van die dingen in ziekenhuizen, doktersposten en apotheken, hoe ongemakkelijk en irritant ik ze ook vind. Als je daar rondloopt (vooral als patiënt) heb je niet echt een keuze en dien je wel degelijk beschermd te worden voor andermans uitstoot. Eigenlijk was dat vóór Corona al een goed idee, imho.

By each crime and every kindness, we birth our future

• Vorkie
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:00:
Het is niet eens echt anti, meer 'als de groep waar ik niet toe behoor nou alle moeite doet kan ik weer leven als vanouds' dat de boventoon voert.
Ook ja, maar toch wel veel anti hoor, overheid, maar ook vaccins.

Vaccins werken niet, QR-Maatschappij, Israel, in land x heb je meer vrijheid, 70 jaar geleden dit en dat.

• Freggel_United
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:59:
Ik lees nu.nl nog wel. Maar ik ben uitgelogd. Dan krijg je maximaal een paar reacties te zien. Dat kan ik nog net aan :D

verder helemaal mee eens. Al was ik al jaren geleden met die andere sociale media gestopt. Want voor Corona was het niet echt beter (vind ik).
Same here... het enige doomscrollen wat ik nog doe is op GoT en gelukkig voert rede hier de boventoon, in plaats van al dat hysterische geschreeuw (door voor én tegen).

[ Voor 0% gewijzigd door Freggel_United op 28-12-2021 09:09 . Reden: Stijlfout ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Freggel_United schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:06:
Om in te haken op de FPP2 of ander mondkapje in het ziekenhuis discussie en met het risico om voor de duivel of erger uitgemaakt te worden ga ik dit toch schrijven...

Ik ben een mondkapjesweigeraar, behalve vanwege praktische bezwaren (bril- en baard dragend) ook omdat niemand echt z'n best doet dat ding goed te dragen... in de winkels (vooral de supermarkt) heeft iedereen dat ding er maar een beetje schijnheilig bij hangen, zonder dat het enig nut heeft... Buiten ligt de grond vol met die klotedingen, die ik dan weer luid zuchtend en steunend opruim (wat ik ook al deed met ander zwerfafval)... Wat veel beter helpt is dat je thuis blijft als je loopt te hoesten en niezen (of erger) in plaats van met het ding op je kin heel de supermarkt onder te rochelen. (Dat sommige mensen geen keuze hebben begrijp ik, voor veel meer mensen geld dat ze die keuze wel hebben en toch moedwillig ziek naar de super gaan.)

De allerbelangrijkste reden voor het niet dragen van een mondkapje is overigens wel omdat ik een recalcitrante eikel ben (daar gaat een eventuele discussie toch wel op uit draaien, dus ik ben het maar alvast voor)...

Ik ben dus wél voorstander van het dragen van die dingen in ziekenhuizen, doktersposten en apotheken, hoe ongemakkelijk en irritant ik ze ook vind. Als je daar rondloopt (vooral als patiënt) heb je niet echt een keuze en dien je wel degelijk beschermd te worden voor andermans uitstoot. Eigenlijk was dat vóór Corona al een goed idee, imho.
En als je gevraagd wordt er 1 op te zetten. Doe je dat dan wel of verlaat je dan het pand of ga je dan stampij maken?

• Freggel_United
Dennis1812 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:20:
[...]

En als je gevraagd wordt er 1 op te zetten. Doe je dat dan wel of verlaat je dan het pand of ga je dan stampij maken?
Ik heb één keer een opmerking gehad van een mede-supermarktbezoeker die me er op attendeerde dat ik er geen op had, ik heb hem uiterst vriendelijke vermeld dat hij de zijne dan wel over z'n mond en neus moest doen in plaats van z'n kin. Daarna droop hij af.

Ik ga geen stampij maken, maar ik laat me ook niet door iemand de maat nemen, zeker niet iemand zonder gezag. Als bijvoorbeeld de supermarkt manager wil dat ik dat ding op zet, dan zet ik hem op... maar tot nu toe heeft hij me dat geen enkele keer in het voorbij gaan of groeten gevraagd...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dus omdat anderen het niet goed doen doe jij het ook niet goed, waardoor de groep die het niet goed doet groeit en weer voor anderen een reden kan zijn om het ook niet te doen. Ja zo komen we er wel.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
Met mondkapjes ben ik vooral blij dat juist artsen snappen dat ik met die dingen op niets meer begrijp van wat er gezegd wordt. Dus bv als ik met m’n zoon naar het ziekenhuis ga, doet de arts het kapje af terwijl we afstand houden.

In winkels is dat nogal wisselend, ze zijn erbij die het compleet weigeren uit angst voor controle of zo, maar ook die gewoon uit zichzelf bij mij het kapje afzetten.

Desondanks hoop ik gewoon dat ze zsm verdwijnen.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 28-12-2021 09:35 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Freggel_United
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:30:
Dus omdat anderen het niet goed doen doe jij het ook niet goed, waardoor de groep die het niet goed doet groeit en weer voor anderen een reden kan zijn om het ook niet te doen. Ja zo komen we er wel.
Ik doe het vooral niet goed omdat ik een pleurishekel heb aan die dingen en ik een recalcitrante eikel ben, en óók omdat anderen het niet goed doen... niet primair, wel secundair...

Overigens is een andere reden dat ik weiger (althans, in de winkel) is omdat ik mijn kinderen niet met het angstbeeld van die mondkapjes wil laten opgroeien... Dat zal wel zwaar overdreven gevonden worden hier en met heel veel argumenten gecounterd kunnen worden, maar dat zal mijn mening niet veranderen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:34:
Met mondkapjes ben ik vooral blij dat juist artsen snappen dat ik met die dingen op niets meer begrijp van wat er gezegd wordt.

In winkels is dat nogal wisselend, ze zijn erbij die het compleet weigeren uit angst voor controle of zo, maar ook die gewoon uit zichzelf bij mij het kapje afzetten.

Desondanks hoop ik gewoon dat ze zsm verdwijnen.
Ik ben zelf ook zwaar slechthorend, tegen doof zijn aan. Maar daarom draag ik ze zelf nog wel. Overigens heb ik op mijn telefoon ook live ondertiteling van android. Dat gebruik ik ook wel.

• ijdod
De socials zijnvoor mij een beetje train-wreck syndrome… en erg deprimerend. Als ik dat lees snap ik de voordelen van social credit en niet-anoniem internet opeens een stuk beter.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:36:
[...]

Ik ben zelf ook zwaar slechthorend, tegen doof zijn aan. Maar daarom draag ik ze zelf nog wel. Overigens heb ik op mijn telefoon ook live ondertiteling van android. Dat gebruik ik ook wel.
Ik zet soms de microfoon aan op m’n iPhone en houd die dan maar voor het mondkapje van de verkoper om zo het geluid direct binnen te krijgen. :+
Vind de ondertiteling toch vaak maar matig.

Al werkt de microfoon niet altijd, ik mis gewoon liplezen.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 28-12-2021 09:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Freggel_United
ijdod schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:37:
De socials zijnvoor mij een beetje train-wreck syndrome… en erg deprimerend. Als ik dat lees snap ik de voordelen van social credit en niet-anoniem internet opeens een stuk beter.
Het gaat ook een keer voorkomen dat je zelf niet binnen de lijntjes kleurt en wat dan? Tellen jou gedachten en mening anders dan die van een ander?

Helaas maar ook gelukkig is het internet een grote ongenuanceerde poel van mening-verderf... Gewoon geen aandacht aan geven werkt veel beter...

• ijdod
@Freggel_United ik schreef niet dat ik het er mee eens was, ik schreef dat ik het beter snapte. Tegelijkertijd: waarom zou het buiten de lijntjes kleuren op internet niet dezelfde consequenties mogen hebben als IRL?

En eerlijk (en wellicht arrogant. Fok it, ik ben er klaar mee) Ik ben niet Roomser dan de Paus, maar tegelijk durf in wel de uitspraak aan dat mijn mening inderdaad meer waard is dat de troep op de socials zoals hierboven beschreven. En dat vind ik ook van de mening van diverse posters hier waar ik het grondig mee oneens ben; het is niet zo dat het ‘er niet mee eens zijn’ daar leidend in is.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Laten we het zo verwoorden. Een mening gebaseerd op kennis en valide argumenten is beter dan een mening omdat iemand een mening heeft. En op sociale media zie je voor het grootste deel die laatste versie.

• Freggel_United
ijdod schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:46:
@Freggel_United ik schreef niet dat ik het er mee eens was, ik schreef dat ik het beter snapte. Tegelijkertijd: waarom zou het buiten de lijntjes kleuren op internet niet dezelfde consequenties mogen hebben als IRL?

En eerlijk (en wellicht arrogant. Fok it, ik ben er klaar mee) Ik ben niet Roomser dan de Paus, maar tegelijk durf in wel de uitspraak aan dat mijn mening inderdaad meer waard is dat de troep op de socials zoals hierboven beschreven. En dat vind ik ook van de mening van diverse posters hier waar ik het grondig mee oneens ben; het is niet zo dat het ‘er niet mee eens zijn’ daar leidend in is.
Het is ook een frustrerende bak ellende, de idioterie druipt er overal vanaf. Daarom heb ik jaren geleden al Facebook in de ban gedaan, en meer recent mijn accounts bij Linkedin, NUjij en Geenstijl... het is overal hetzelfde. Gelukkig is het in de echte wereld een stuk beter, dus ga eens naar buiten, voer eens een gesprek waarbij je iemand ziet. Gelaatsuitdrukkingen en intonatie doen een gesprek (en dus ook een mening) zo veel goed :)

• Vorkie
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:49:
Laten we het zo verwoorden. Een mening gebaseerd op kennis en valide argumenten is beter dan een mening omdat iemand een mening heeft. En op sociale media zie je voor het grootste deel die laatste versie.
Ik ben van mening dat deze van mening zijn vanwege de mening van andere die alleen een mening hebben.
zoiets? :+

Of..

Een mening is geen feit

Ook een leuke.

• Freggel_United
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:49:
Een mening uit de "minder intelligente" hoek is vaak omdat het onderwerp iemand persoonlijk raakt... Of dat nu sociaal-economisch is of uit pure nostalgie... Dan mag iemand nog wel een mening hebben.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:18
Iedereen mag een mening hebben. Het betekent echter niet dat 'de waarheid' het gemiddelde van alle meningen is.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Freggel_United schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:53:
[...]

Een mening uit de "minder intelligente" hoek is vaak omdat het onderwerp iemand persoonlijk raakt... Of dat nu sociaal-economisch is of uit pure nostalgie... Dan mag iemand nog wel een mening hebben.
Iemand mag een mening hebben, maar als die mening gewoon onzin is moet dat gewoon gezegd (kunnen) worden. Een mening is geen vrijbrief. Als je mening feitelijk onjuist is dan kan dat schadelijke gevolgen hebben. Kijk naar mensen als Doutzen die zoveel volgers hebben die voor zoete koek aannemen wat zij zegt. Dan moet ze ook verantwoordelijk gesteld worden voor de gevolgen die dat heeft imho.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar niet zonder consequenties als je het misbruikt.

• Freggel_United
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:01:
[...]

Iemand mag een mening hebben, maar als die mening gewoon onzin is moet dat gewoon gezegd (kunnen) worden.
Eens, de basisregels voor het hebben van een mening moeten wel voor iedereen hetzelfde zijn, probleem is dat niemand hetzelfde is en regels in de echte wereld toch wat anders zijn dan online. Een intelligent persoon zal met feiten komen om z'n eigen mening te onderbouwen of die van een ander te ontkrachten. Een "minder intelligent" persoon komt met emotie en/of geweld. Dat is leuk dat jij de waarheid aan je kant hebt, vertel dat maar tegen je tanden die op grond liggen...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:37

steveman

Comfortabel ten onder

Zou vanaf 11u moeten kunnen... 1982, maar kon al om 10:42 beginnen met het maken van een afspraak. En kan ook nog vandaag al terecht!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Van der Berg
Bijna 1983! Misschien al vandaag vanaf 16:00 of morgen

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:48
Meh, ik kan niet inloggen, te veel mensen tegelijk :/ . Zouden ze bij de overheid wel eens van Kubernetes gehoord hebben :+ ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:05
Ben zelf uit 84 dus zal wel morgen worden.

Is er nog een risico met langer wachten om een afspraak te maken? Mijn huidige vaccinaties zijn nog gelding tot mei en ben niet van plan om binnenkort op vakantie te gaan (pas in het voorjaar). Tevens denk ik corona gehad te hebben een maand of 2 geleden. Van mij mogen mensen die meer risico lopen en het harder nodig hebben eerst. Wil alleen niet dat het straks aan mijn neus voorbij gaat om wat voor reden dan ook.

• Van der Berg
Mijn vrouw heeft inmiddels een afspraak. In haar bevestiging staat Moderna. Kan dit niet met Pfizer. Afgelopen zomer hebben wij 2 keer Pfizer gehad. Gaat dat geen conflict met elkaar hebben? Pfizer en nu Moderna, wij maken ons zorgen.

• Freggel_United
Bananenplant schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:
Meh, ik kan niet inloggen, te veel mensen tegelijk :/ . Zouden ze bij de overheid wel eens van Kubernetes gehoord hebben :+ ?
Draait dat op een AS/400? :P

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:18
Van der Berg schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:18:
Mijn vrouw heeft inmiddels een afspraak. In haar bevestiging staat Moderna. Kan dit niet met Pfizer. Afgelopen zomer hebben wij 2 keer Pfizer gehad. Gaat dat geen conflict met elkaar hebben? Pfizer en nu Moderna, wij maken ons zorgen.
Voor zover ik begrijp kan dat prima samen hoor. Het is niet als twee antivirusprogramma's op de pc, die ruzie met elkaar gaan hebben. De vaccinaties hebben allemaal hetzelfde doel: het immuunsysteem aan het werk zetten. Daarin zitten Pfizer en Moderna zelfs redelijk dicht bij elkaar, omdat deze dat beide op basis van dezelfde techniek (mRNA) doen. Maar Moderna of Pfizer kan zelfs als 'booster' gebruikt worden voor Janssen, dat op een hele andere techniek gebaseerd is.

• Van der Berg
ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:21:
[...]

Voor zover ik begrijp kan dat prima samen hoor. Het is niet als twee antivirusprogramma's op de pc, die ruzie met elkaar gaan hebben. De vaccinaties hebben allemaal hetzelfde doel: het immuunsysteem aan het werk zetten. Daarin zitten Pfizer en Moderna zelfs redelijk dicht bij elkaar, omdat deze dat beide op basis van dezelfde techniek (mRNA) doen. Maar Moderna of Pfizer kan zelfs als 'booster' gebruikt worden voor Janssen, dat op een hele andere techniek gebaseerd is.
Duidelijk. Dus wij kunnen niet om Pfizer vragen? Er is geen keuze mogelijkheden. Ik hoor verhalen dat bij een 3e prik het beter is om andere merk te gebruiken, is dit ook zo of alleen fabels? Lijkt mij een beetje onzin

Dus 2 keer Pfizer en nu Moderna i.p.v. Pfizer

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Van der Berg schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:37:
[...]

Duidelijk. Dus wij kunnen niet om Pfizer vragen? Er is geen keuze mogelijkheden. Ik hoor verhalen dat bij een 3e prik het beter is om andere merk te gebruiken, is dit ook zo of alleen fabels? Lijkt mij een beetje onzin

Andere locatie kiezen.
Maar het maakt verder geen drol uit.

De ene locatie heeft moderna en de andere pfizer.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:37:
[...]

Uit onderzoek blijkt dat het niet uitmaakt wat je krijgt als booster. Zowel in de EU als in de US is het goedgekeurd door de betreffende instanties om te 'mixen'. Vragen gaat sowieso niet, een locatie heeft wat ze geleverd hebben gekregen. Er lijken nog geen conclusies te zijn over wel/niet effectiever wanneer er een andere booster wordt gegeven.

Geen reden om je extra zorgen te maken dus :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik snap dit laatste niet zo goed. Hoezo maak je je daar zorgen om? Oprechte vraag. Bang dat de GGD een foutje heeft gemaakt? Of wellicht algeheel wantrouwen jegens de informatie die de overheid verstrekt?

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:59
troll

[ Voor 91% gewijzigd door Standeman op 28-12-2021 13:44 ]

nothing stops this train

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Die combi is alleen maar beter voor je antistoffen.

PSN

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

de Peer

under peer review

nee

[ Voor 34% gewijzigd door Standeman op 28-12-2021 13:45 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zie mijn post in een ander topic:

zacht in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

Het lijkt er op dat dit juist de bedoeling is als je tussen de 3 en de 6 maanden na je tweede prik een booster haalt.
Pagina: 1 ... 50 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"