By each crime and every kindness, we birth our future
Zeker nu twee keer per jaar vaccineren voorlopig een blijvertje lijkt te zijn, zou je toch eens verwachten dat de GGD fatsoenlijke software gaat gebruiken voor het inplannen van afspraken? Drie verschillende locaties op 3 totaal verschillende data maakt dat je elke keer telefonisch een afspraak moet maken.Bananenplant schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:
Meh, ik kan niet inloggen, te veel mensen tegelijk. Zouden ze bij de overheid wel eens van Kubernetes gehoord hebben
?
Bij elk reisbureau kan je uit alle mogelijke dagen, tijden en bestemmingen kiezen. Hoe moeilijk kan het zijn om dat ook voor een prikafspraak mogelijk te maken?
Mijn vinkje blijft nu nog groen en ook kan ik reizen door de EU. Eind april 2022 is mijn laatste prik 9 maanden geleden, ik ga dus ook niet eerder dan begin april de 3e prik halen.
Ik voel geen drang, maar wel dwang voor deze 3e prik. Ik doe het enkel om het groene vinkje te houden en te kunnen reizen, meer niet.
Ik wilde m eerst wel nemen ivm toegenomen bescherming omicron maar gezien de bescherming maar 10 weken is (bron: https://www.newscientist....dium=RSS&utm_content=news) en de bijwerkingen van de prik bij mij 3 weken tachycardia opleveren ben ik weer flink aan het twijfelen geslagen.Snow_King schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:38:
Ik kreeg zojuist mijn oproep van de GGD voor mijn boosterprik per SMS (Ben uit 1986). Heb besloten deze nog niet te gaan halen.
Mijn vinkje blijft nu nog groen en ook kan ik reizen door de EU. Eind april 2022 is mijn laatste prik 9 maanden geleden, ik ga dus ook niet eerder dan begin april de 3e prik halen.
Ik voel geen drang, maar wel dwang voor deze 3e prik. Ik doe het enkel om het groene vinkje te houden en te kunnen reizen, meer niet.
Het lijkt mij bijzonder verstandig om hierover met een arts te spreken en dit niet op een forum als dit aan te slingeren. Een arts kan je adviseren wat een verstandige keus is en je ook begeleiden in het proces zodat je zo min mogelijk risico loopt.Mfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:46:
[...]
Ik wilde m eerst wel nemen ivm toegenomen bescherming omicron maar gezien de bescherming maar 10 weken is (bron: https://www.newscientist....dium=RSS&utm_content=news) en de bijwerkingen van de prik bij mij 3 weken tacycardia opleveren ben ik weer flink aan het twijfelen geslagen.
- update: @tweakduke we postten exact tegelijk. Deze mag ook verhuisd.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 28-12-2021 14:49 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Poging twee: artsen weten het niet, allang geconsulteerd en adviseren daarom ook niet. Maar niet doen betekent niet meer meedoen hè. Daarom doe ik nu alvast niet mee met het ctb.Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:49:
[...]
Het lijkt mij bijzonder verstandig om hierover met een arts te spreken en dit niet op een forum als dit aan te slingeren. Een arts kan je adviseren wat een verstandige keus is en je ook begeleiden in het proces zodat je zo min mogelijk risico loopt.
- update: @tweakduke we postten exact tegelijk. Deze mag ook verhuisd.
Dat is niet helemaal wat er staat, al is het wel opmerkelijk. Voornamelijk na AZ prikken gaat het sneller achteruit, maar als je al mRNA hebt gehad en daarna Moderna krijgt zit het alsnog wel goed. Gewoon even kijken waar je een modernaatje kan halenMfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:46:
[...]
Ik wilde m eerst wel nemen ivm toegenomen bescherming omicron maar gezien de bescherming maar 10 weken is (bron: https://www.newscientist....dium=RSS&utm_content=news) en de bijwerkingen van de prik bij mij 3 weken tachycardia opleveren ben ik weer flink aan het twijfelen geslagen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik dacht dat er omleidingsroutes waren via o.a. de huisarts. Dat er een vrijstelling (groen) vinkje zou komen voor mensen waarbij het een te groot risico zou zijn.Mfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:53:
[...]
Poging twee: artsen weten het niet, allang geconsulteerd en adviseren daarom ook niet. Maar niet doen betekent niet meer meedoen hè. Daarom doe ik nu alvast niet mee met het ctb.
Als ik jou was zou ik sowieso afwachten, gezondheid is belangrijker dan een bezoekje aan de bioscoop. Zolang we geen 2G(+) beleid in Nederland hebben kom je er ook wel met af een toe een test waarschijnlijk. Dat is vervelend, maar minder vervelend en risicovol dan 3 weken hartkloppingen lijkt mij.
Jammer genoeg heb je geen keuze voor de booster. Ik zou ook graag Moderna ontvangen (1e 2 ook Moderna gehad), maar blijkbaar kan ik ook Pfizer krijgen.BeefHazard schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:54:
[...]
Dat is niet helemaal wat er staat, al is het wel opmerkelijk. Voornamelijk na AZ prikken gaat het sneller achteruit, maar als je al mRNA hebt gehad en daarna Moderna krijgt zit het alsnog wel goed. Gewoon even kijken waar je een modernaatje kan halen
Die aanname dat het terug blijft keren is al zo vaak onderuit gehaald, echt... Daarnaast is er maar een eindig aantal afspraken te vergeven en kun je niet dubbel boeken. Iedereen die kiest moet dus een tijdelijke reservering voor 3 mogelijkheden krijgen. Pas als je er een kiest of de pagina verlaat kunnen die weer aan anderen aangeboden worden. De wereld zou te klein zijn als we regelmatig gemaakte afspraken zouden moeten verschuiven omdat iedereen tegelijk dezelfde kiest.RemcoDelft schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:22:
[...]
Zeker nu twee keer per jaar vaccineren voorlopig een blijvertje lijkt te zijn, zou je toch eens verwachten dat de GGD fatsoenlijke software gaat gebruiken voor het inplannen van afspraken? Drie verschillende locaties op 3 totaal verschillende data maakt dat je elke keer telefonisch een afspraak moet maken.
Bij elk reisbureau kan je uit alle mogelijke dagen, tijden en bestemmingen kiezen. Hoe moeilijk kan het zijn om dat ook voor een prikafspraak mogelijk te maken?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Is de booster echt maar tien weken werkzaam tegen covid?Mfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:46:
[...]
Ik wilde m eerst wel nemen ivm toegenomen bescherming omicron maar gezien de bescherming maar 10 weken is (bron: https://www.newscientist....dium=RSS&utm_content=news) en de bijwerkingen van de prik bij mij 3 weken tachycardia opleveren ben ik weer flink aan het twijfelen geslagen.
Die berichten verschijnen in diverse media en ja, na tien weken lijkt er inderdaad sprake van een afnemende werking van het vaccin tegen de omikronvariant. Die zal binnenkort in heel Nederland dominant zijn.
Een Brits onderzoek laat zien dat mensen die zijn ingeënt met AstraZeneca en een booster van Pfizer of Moderna ontvingen, na twee tot vier weken voor 60 procent beschermd waren tegen symptomatische klachten. Na 10 weken was dat bij een Pfizer-booster gedaald tot 35 procent en na een booster met Moderna tot 45 procent. Let wel: tegen symptomatische klachten. Dat is iets anders dan ernstige covid, waardoor mensen in het ziekenhuis terecht komen. De beschermingspercentages tegen ziekenhuisopname zijn hoger.
De combinatie driemaal Pfizer gaf na een week een hogere effectiviteit: 70 procent. Maar na 10 weken daalde dat tot 45 procent. De meest robuuste combinatie is tweemaal Pfizer en een Moderna-booster. Na negen weken was de effectiviteit nog altijd 75 procent.
Bron: https://www.trouw.nl/binn...aam-tegen-covid~b4807c6d/
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Je moet echt wel bijna doodvallen wil je in aanmerking komen daarvoor. O.a. Hierom ben ik fel tegen vaccinatie drang/dwang en verlies van vrijheid. Ik volg hierom ook @codex ervaringen op de voet die een nog wel heftigere reactie had als ik.Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:55:
[...]
Ik dacht dat er omleidingsroutes waren via o.a. de huisarts. Dat er een vrijstelling (groen) vinkje zou komen voor mensen waarbij het een te groot risico zou zijn.
Als ik jou was zou ik sowieso afwachten, gezondheid is belangrijker dan een bezoekje aan de bioscoop. Zolang we geen 2G(+) beleid in Nederland hebben kom je er ook wel met af een toe een test waarschijnlijk. Dat is vervelend, maar minder vervelend en risicovol dan 3 weken hartkloppingen lijkt mij.
@ArthurMorgan als de booster mij zou helpen een ernstig verloop te reduceren (waarvoor ik al amper risico heb, zeker na 2x Moderna) dan maak ik een andere afweging. Van 45 procent naar 75 procent om het risico op asymptomatisch verloop te verkleinen is mij geen 3 weken tachycardia waard.
[ Voor 14% gewijzigd door Mfpower op 28-12-2021 15:12 ]
Ik bedoel, ik zorg dat ik dan klaar zit in een t-shirt...Loszittende bovenkleding waarbij u uw bovenarm gemakkelijk bloot kunt maken
Maar nee, lange mouwen opstropen zodat het dikste punt precies zit waar ze willen prikken, da's de manier
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Maar als je een sms hebt gehad, val je dus blijkbaar in een risicogroep. Ik zou persoonlijk niet gaan wachten tot 9 maanden. De kans dat je dan nog bescherming hebt, zal dan niet groot meer zijn. En dus neemt de kans op serieuze ziekte toe.Snow_King schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:38:
Ik kreeg zojuist mijn oproep van de GGD voor mijn boosterprik per SMS (Ben uit 1986). Heb besloten deze nog niet te gaan halen.
Alleen krijg je daar de booster niet voor. Maar juist tegen de ernstigere gevolgen. Ook is helemaal niet gezegd dat je weer dezelfde bijwerkingen krijgt als de vorige keer. Ik zou echt met je huisarts gaan praten en niet afgaan op wat er op het internet staat. Of bel de twijfeltelefoon, die gaan in een geval als dat van jou overleggen met echte deskundigenMfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:09:
@ArthurMorgan als de booster mij zou helpen een ernstig verloop te reduceren (waarvoor ik al amper risico heb, zeker na 2x Moderna) dan maak ik een andere afweging. Van 45 procent naar 75 procent om het risico op asymptomatisch verloop te verkleinen is mij geen 3 weken tachycardia waard.
tel:0887555777
Allang gedaan allemaal. Als ze je al geloven dan weten ze het niet. Maar adviseren doet niemand. En de gevolgen zijn toch voor jou: maatschappelijke uitsluiting. De twijfeltelefoon is gewoon propaganda waar het enige doel is je toch het vaccin te laten nemen.ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:31:
[...]
Alleen krijg je daar de booster niet voor. Maar juist tegen de ernstigere gevolgen. Ook is helemaal niet gezegd dat je weer dezelfde bijwerkingen krijgt als de vorige keer. Ik zou echt met je huisarts gaan praten en niet afgaan op wat er op het internet staat. Of bel de twijfeltelefoon, die gaan in een geval als dat van jou overleggen met echte deskundigen
tel:0887555777
[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 28-12-2021 15:35 ]
prima doel!!Mfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:34:
[...]
De twijfeltelefoon is gewoon propaganda waar het enige doel is je toch het vaccin te laten nemen.
Dus heb ik de GGD afspraken lijn gebeld, het viel mij echt mee dat ik zo goed als direct iemand aan de lijn kreeg, en binnen de kortste keren de afspraak verzet had, en nu kan ik deze donderdag al terecht. Het zal vast van persoon tot persoon verschillen, maar na alle horror verhalen had ik niet verwacht dat dit zo makkelijk geregeld zou worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 28-12-2021 16:09 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Bescherming tegen symptomatische "ziekte", oftewel, tegen een verkoudheidje of erger. De briefing zegt niets over de eventuele afnemende bescherming tegen opname, IC-opname of overlijden.Mfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:46:
[...]
Ik heb 4 januari een afspraak bij de huisarts ik zal berichten hoe dat verloopt. Feitelijk was het gesprek met de MLD arts best wonderlijk achteraf, had een belafspraak. Initieel was het advies geen vaccin te nemen meer, zeker geen Mrna. Nu is mijn dossier intern besproken, het advies: Neem geen Pfizer booster van Moderna en slik vooraf aan de prik Paracetamol. Volgens haar is het geen garantie, maar het N=1 advies van haar was dat zij zelf geen bijwerkingen had naar de booster maar wel na de tweede prik.Mfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:09:
[...]
Je moet echt wel bijna doodvallen wil je in aanmerking komen daarvoor. O.a. Hierom ben ik fel tegen vaccinatie drang/dwang en verlies van vrijheid. Ik volg hierom ook @codex ervaringen op de voet die een nog wel heftigere reactie had als ik.
Lekkere vergelijking en goed advies. Ik had na beide prikken pas na 4 dagen klachten, dus Paracetamol vooraf aan de prik lijkt mij niet echt handig. Dagelijks Paracetamol slikken bij leverbelasting lijkt mij ook niet handig, toen ik zei: "Ja, maar de vorige keer kreeg ik pas na 4 dagen klachten", kreeg ik als reactie: "oké, begin dan maar met slikken als je klachten krijgt", maar dat heb ik vorige keer ook gedaan en naar mijn idee stopt Paracetamol niet een overreactie van mijn immuunsysteem.
Toen ik vroeg welke reactie ik kan verwachten bekende zij dat ze eigenlijk geen idee hebben, maar ze ook niet weten hoe ik bij een besmetting reageer. Die booster geeft geen enkele garantie tegen besmetting en bovendien moet ik nog daadwerkelijk besmet worden, wat gezien mijn beperkte sociale kring en het feit dat ik afgelegen woon nog best lastig is.
Ik schat eerlijk gezegd het risico van een booster nemen groter in dan het niet nemen van een booster, dus om die reden wil ik vrijstelling. Dus kijken wat mijn huisarts zegt.
[ Voor 65% gewijzigd door GAIAjohan op 28-12-2021 19:06 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik ben zeer benieuwd! Maar dat advies van paracetamol vind ik echt heel raar. Dat geeft imho aan dat men het ook niet weet en maar wat gaat zeggen. Mijn artsen geven helemaal geen adviezen. Ze weten het niet en komen niet verder dat ze snappen als ik geen booster neem. Maar ja, de gevolgen (geen ctb) zijn dan voor mij…codex schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:31:
[...]
Ik heb 4 januari een afspraak bij de huisarts ik zal berichten hoe dat verloopt. Feitelijk was het gesprek met de MLD arts best wonderlijk achteraf, had een belafspraak. Initieel was het advies geen vaccin te nemen meer, zeker geen Mrna. Nu is mijn dossier intern besproken, het advies: Neem geen Pfizer booster van Moderna en slik vooraf aan de prik Paracetamol. Volgens haar is het geen garantie, maar het N=1 advies van haar was dat zij zelf geen bijwerkingen had naar de booster maar wel na de tweede prik.
Lekkere vergelijking en goed advies. Ik had na beide prikken pas na 4 dagen klachten, dus Paracetamol vooraf aan de prik lijkt mij niet echt handig. Dagelijks Paracetamol slikken bij leverbelasting lijkt mij ook niet handig, toen ik zei: "Ja, maar de vorige keer kreeg ik pas na 4 dagen klachten", kreeg ik als reactie: "oké, begin dan maar met slikken als je klachten krijgt", maar dat heb ik vorige keer ook gedaan en naar mijn idee stopt Paracetamol niet een overreactie van mijn immuunsysteem.
Toen ik vroeg welke reactie ik kan verwachten bekende zij dat ze eigenlijk geen idee hebben, maar ze ook niet weten hoe ik bij een besmetting reageer. Die booster geeft geen enkele garantie tegen besmetting en bovendien moet ik nog daadwerkelijk besmet worden, wat gezien mijn beperkte sociale kring en het feit dat ik afgelegen woon nog best lastig is.
Ik schat eerlijk gezegd het risico van een booster nemen groter in dan het niet nemen van een booster, dus om die reden wil ik vrijstelling. Dus kijken wat mijn huisarts zegt.
Dat mag toch niet van de NMA?GAIAjohan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:00:
Zojuist prijsafspraak ingepland.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb geen idee hoe de GGD daar bij komt. Een risicogroep ben ik namelijk zeker niet. Heb geen enkele medische indicatie.martwoutnl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:24:
[...]
Maar als je een sms hebt gehad, val je dus blijkbaar in een risicogroep. Ik zou persoonlijk niet gaan wachten tot 9 maanden. De kans dat je dan nog bescherming hebt, zal dan niet groot meer zijn. En dus neemt de kans op serieuze ziekte toe.
Wel raar dat 84 nog geen afspraak kan maken online. Waarom 86 dan wel ineens? En per SMS? Doen ze dat normaal niet per brief?Snow_King schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:13:
[...]
Ik heb geen idee hoe de GGD daar bij komt. Een risicogroep ben ik namelijk zeker niet. Heb geen enkele medische indicatie.
Mijn vrouw kreeg de zelfde SMS vandaag. Staat geen linkje in de SMS en wel dat je duidelijk deze SMS moet laten zien bij de priklocatie.loki504 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:22:
[...]
Wel raar dat 84 nog geen afspraak kan maken online. Waarom 86 dan wel ineens? En per SMS? Doen ze dat normaal niet per brief?
Lijkt geen scam, anders stond er wel een linkje in.
Ja vreemd. Dan weet ik het ook nietSnow_King schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:24:
[...]
Mijn vrouw kreeg de zelfde SMS vandaag. Staat geen linkje in de SMS en wel dat je duidelijk deze SMS moet laten zien bij de priklocatie.
Ik zie getallen van 100k besmettingen / dag.
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 28-12-2021 20:42 ]
@Snow_King is dan onderdeel van de oproep bedoeld voor de griepprikgroep, die lopen inderdaad voor op de rest van hun geboortejaar (anders is de sms niet meer nodig).loki504 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:22:
[...]
Wel raar dat 84 nog geen afspraak kan maken online. Waarom 86 dan wel ineens? En per SMS? Doen ze dat normaal niet per brief?
De GGD stuurt die op basis van de eerste prikronde, mogelijk toen iets met Ja beantwoord of op basis van prikdatum, het is niet heel duidelijk welke criteria ze gebruiken hiervoor...
Gebrek aan maatregelen?Silent Thunder schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:42:
Waarom gaat het in de UK eigenlijk zo keihard nu in verhouding met het vasteland.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar dan is 't eigenlijk wel gek hoe het eerder zo door heeft weten te kabbelen zonder een exponentiële groei die eigenlijk altijd wel bij het gebrek aan maatregelen hoort, als er maar genoeg virus rondgaat.
Ok. Gebrek aan maatregelen + omicron.Osiris schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:14:
[...]
Maar dan is 't eigenlijk wel gek hoe het eerder zo door heeft weten te kabbelen zonder een exponentiële groei die eigenlijk altijd wel bij het gebrek aan maatregelen hoort, als er maar genoeg virus rondgaat.
(Die combi bedoelde ik eigenlijk al)
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 28-12-2021 21:16 ]
PSN
Had de UK dan wel de basisregels gehandhaafd enzo? Want in NL was zo goed als "alles" weer los gelaten, wat resulteerde in een golf die waarschijnlijk vergelijkbaar was met de 1e golf.. Alleen nu gelukkig vaccinaties. En volgens mij was omikron er al eerder in de UK dan in NL?YakuzA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:15:
[...]
Ok. Gebrek aan maatregelen + omicron.
(Die combi bedoelde ik eigenlijk al)
Ik vind 't gewoon frappant dat er bij ons een exponentieel gegroeide 4e golf nog gaande is, terwijl de UK wel hoge besmettingcijfers heeft, maar wel redelijk stabiel door de tijd heen..
We hadden in de vorige maanden 40,000 nieuwe gevallen per dag, en 150 doden per dag. Dat het nu omhoog schiet is dan ook zoals voorspeld. De minister president is namelijk meer bezorgd voor zijn populariteit binnen zijn partij dan voor de volksgezondheid.
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 29-12-2021 02:37 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het lijkt mij dat jullie dan ook dezelfde huisarts hebben? Ik kan mij berichten herinneren bij de eerdere prikronde waarbij huisartsen geen zin hadden een selectie te maken en de gehele praktijk hadden doorgegeven. Mogelijk is zoiets gebeurd.Snow_King schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:24:
[...]
Mijn vrouw kreeg de zelfde SMS vandaag. Staat geen linkje in de SMS en wel dat je duidelijk deze SMS moet laten zien bij de priklocatie.
Gezien je aangeeft drang te voelen (ik gok door deze SMS), check dat even. Er zaten i.i.g. meerderen in dit topic met smart op die SMS te wachten en het lijkt geen standaard oproep. Dus ik hoop dat je hem in deze context van het rijtje "dwang" kan afstrepen.
Zelfde huisarts inderdaad, dat zal het zijn.BlackMonkey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 02:31:
[...]
Het lijkt mij dat jullie dan ook dezelfde huisarts hebben? Ik kan mij berichten herinneren bij de eerdere prikronde waarbij huisartsen geen zin hadden een selectie te maken en de gehele praktijk hadden doorgegeven. Mogelijk is zoiets gebeurd.
Gezien je aangeeft drang te voelen (ik gok door deze SMS), check dat even. Er zaten i.i.g. meerderen in dit topic met smart op die SMS te wachten en het lijkt geen standaard oproep. Dus ik hoop dat je hem in deze context van het rijtje "dwang" kan afstrepen.
Ik voel juist geen drang, maar wel dwang. De dwang omdat je straks zonder 3e prik nergens meer in komt. Wil ik de prik echt graag? Meh
/f/image/i4Q25sjaV1RlfYbduOE4xf88.png?f=fotoalbum_large)
Uit deze film. Verderop in de film wordt het niet beter. Maar zo'n mondkapje blijft wel een ingewikkeld ding voor vele.
Precies de reden dat ik het OV (en niet alleen naar België) voorlopig nog maar mijdt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik ben aan de beurt 1983. Ik kan alleen nog geen online afspraak maken..Mensen die in 1983 of 1984 geboren zijn, kunnen vanaf 11.00 uur een afspraak voor een zogeheten boosterprik maken. Deze prik moet hun afweer tegen het coronavirus oppeppen en verlengen.
Sinds 11:00 krijg ik steeds dit:
:strip_exif()/f/image/edgsFFYcBK2HPVDC6pHEWWRs.jpg?f=fotoalbum_large)
Is het duidelijk tot wanneer onze boosterprik geldig is? Ik las volgens mij 9-maanden in de EU en in Nederland? Ik heb al gelezen dat ze in het voorjaar van 2022 alweer beginnen met de 4e ronde met prikken in Nederland en die betere update tegen Omnikron variant
[ Voor 108% gewijzigd door Van der Berg op 29-12-2021 11:25 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Nu roepen ze X tijd maar naar een paar maanden gaat elk land er weer aan lopen sjorren en wordt het Y tijd waar een aantal landen het dan niet mee eens is en extra maatregelen daarbovenop gooit. Dus wat ze ook zeggen, je kan niks met het antwoord.Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:16:
Is het duidelijk tot wanneer onze boosterprik geldig is? Ik las volgens mij 9-maanden in de EU en in Nederland? Ik heb al gelezen dat ze in het voorjaar van 2022 alweer beginnen met de 4e ronde met prikken in Nederland en die betere update tegen Omnikron variant
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja he, het is erg onduidelijk allemaal en ieder land doet zijn eigen beleid.LordSinclair schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:40:
[...]
Nu roepen ze X tijd maar naar een paar maanden gaat elk land er weer aan lopen sjorren en wordt het Y tijd waar een aantal landen het dan niet mee eens is en extra maatregelen daarbovenop gooit. Dus wat ze ook zeggen, je kan niks met het antwoord.
Inmiddels een afspraak kunnen maken voor boosterprik op vrijdag 7 januari 2022 en moet weer reizen naar Den Haag
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 29-12-2021 12:08 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik kan hier meer om lachen dan medelijden mee hebben.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Deze zag ik laatst op Linkedin voorbij komen:Player1S schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:22:
[...]
''If you are vaccinated and you wish ill on unvaccinated people, then you are in a dark place and you should reconsider your life.
If you are unvaccinated and you wish ill on vaccinated people, then you are in a dark place and you should reconsider your life.''
Ik snap de ironie van het verhaal, maar de dood van iemand is nooit iets om over te lachen.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik wens niemand actief de dood in maar als je willekeurige Facebook onzin gelooft over daadwerkelijke wetenschappers moet je niet bij mij aankloppen voor sympathie.spartacusNLD schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:27:
[...]
Deze zag ik laatst op Linkedin voorbij komen:
''If you are vaccinated and you wish ill on unvaccinated people, then you are in a dark place and you should reconsider your life.
If you are unvaccinated and you wish ill on vaccinated people, then you are in a dark place and you should reconsider your life.''
Ik snap de ironie van het verhaal, maar de dood van iemand is nooit iets om over te lachen.
Idem voor runten die met zwaar illegaal vuurwerk stunten of die slachtoffers van eenzijdige ongelukken waar iedereen en hun hond weten dat er idioot hard gereden werd.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als Willem Engel of Thierry Baudet aan de beademing moet zal ik een glimlach niet kunnen onderdrukken...spartacusNLD schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:27:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hier was ik ook al tegen aangelopen.gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:37:
[Twitter]
[Twitter]
Ziekenhuis dat mensen dwingt een FFP2 masker af te doen en zo'n blauw mondkapje op te doen. Te dom voor woorden.
Nieuw masker, opgedaan in de auto, maar moest vervolgens een niet eens chirurgisch masker op bij de ingang. Argument was dat ze niet kon controleren of het masker nieuw was.
Na een paar woord wisselingen, masker omgewisseld en vervolgens na 10m weer terug gewisseld naar mijn nieuwe FFP2.
Every magical journey begins with a single step
https://www.nrc.nl/nieuws...og-29-december-2-a4073313
Toch wel een pijnlijk Twitter bericht van hem:
https://twitter.com/RF_HF...N7gR92URsIxpdljhpoSg&s=19
"Corona positief. Het werd ook een keer tijd."
[ Voor 30% gewijzigd door Bowen_HAFX op 29-12-2021 12:46 ]
6 posts boven je is hij ook al benoemd.Bowen_HAFX schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:44:
Blijkbaar is één van de initiatiefnemers van Herstel.nl en bewust niet gevaccineerd Robin Fransman overleden aan de gevolgen van Covid.
https://www.nrc.nl/nieuws...og-29-december-2-a4073313
Toch wel een pijnlijk Twitter bericht van hem:
https://twitter.com/RF_HF...N7gR92URsIxpdljhpoSg&s=19
"Corona positief. Het werd ook een keer tijd."
*knip* dat is het nooit als iemand overlijdt...
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:26 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ergens sympathie voor opbrengen is wel iets anders dan verkondigen dat je moet lachen omdat er iemand overleden is. *knip*Player1S schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:33:
[...]
Ik wens niemand actief de dood in maar als je willekeurige Facebook onzin gelooft over daadwerkelijke wetenschappers moet je niet bij mij aankloppen voor sympathie.
Idem voor runten die met zwaar illegaal vuurwerk stunten of die slachtoffers van eenzijdige ongelukken waar iedereen en hun hond weten dat er idioot hard gereden werd.
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:57 ]
Idempotent.
ze lopen flink voor op boosten, bij ons zou grote besmettingen rond eind januari/begin feb oplopenSilent Thunder schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:42:
Waarom gaat het in de UK eigenlijk zo keihard nu in verhouding met het vasteland.
nothing stops this train
Is die nou overleden aan corona? Of is die overleden toen die werdt aangereden tijdens het rijden naar een Coronateststraat?Econoom Robin Fransman is gisteren in het ziekenhuis overleden aan de gevolgen van een coronabesmetting.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Coronaxzaz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:56:
[...]
Is die nou overleden aan corona? Of is die overleden toen die werdt aangereden tijdens het rijden naar een Coronateststraat?
Op zich wel een grappig grapje, na aanleiding van zijn opmerking dat deelnemen aan het verkeer net zo gevaarlijk is als Covid.xzaz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:56:
[...]
Is die nou overleden aan corona? Of is die overleden toen die werdt aangereden tijdens het rijden naar een Coronateststraat?
Hij was overigens blijkbaar geen econoom.
Beetje dubieuze linkdrop zo zonder enige context in je aankondiging hè?martwoutnl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:04:
Gommers twijfelde over nemen booster zie https://www.rtlnieuws.nl/...diederik-gommers-twijfels
Mijn empathie voor zulk volk is simpelweg op. Allemaal al gebruikt. Weer een herrieschopper die vooruitgang vertraagt minder. Zal een biertje op 'm drinken als ik weer eens (doordat iedereen gewoon meehelpt aan de oplossing) de kroeg in magMainframeX schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:52:
[...]
Ergens sympathie voor opbrengen is wel iets anders dan verkondigen dat je moet lachen omdat er iemand overleden is. Jij spoort gewoon niet helemaal.
Even voor de toekomst. Wat is er dubieus aan? In het artikel van RTL gaat het o.a. over zijn eerdere twijfel om de booster te nemen. Om die reden wilde ik het delen. Vandaar die zin met verwijzing. Als mijn intro te kort was, laat het maar weten. Dan probeer ik de volgende keer het wat langer te maken.Osiris schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:03:
[...]
Beetje dubieuze linkdrop zo zonder enige context in je aankondiging hè?
Je houdt keuzevrijheid, daar zijn echter wel gevolgen aan verbonden. Maar dat is in de zorg gedefinieerd als drang en niet als dwang. Bij dwang gaat het een stuk verder.Snow_King schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:50:
[...]
Zelfde huisarts inderdaad, dat zal het zijn.
Ik voel juist geen drang, maar wel dwang. De dwang omdat je straks zonder 3e prik nergens meer in komt. Wil ik de prik echt graag? Meh
Overigens wil niemand denk ik de prik echt graag, net als de pandemie zelf. Helaas draait het in het leven niet alleen om wat iemand wil. Op maatschappelijk vlak lijken de nadelen van een derde prik minder te zijn dan de voordelen.
Dit blijft toch echt van de zotte steeds. Lezen die mensen geen kranten van andere gezonde mensen die er toch dood aan gegaan zijn?"Corona positief. Het werd ook een keer tijd."
En ook dit (trieste) overlijden zal waarschijnlijk niet landen bij al die lui die nog steeds denken dat corona voor hen niks ernstigs zal doen, want zij hebben echt een ultiem geweldig fantastisch immuunsysteem..... *zucht*
[ Voor 102% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:52 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
ja blind vertrouwen in eigen immuunsysteem blijkbaar. Oftewel onwetend.ArthurMorgan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:24:
[...]
Dit blijft toch echt van de zotte steeds. Lezen die mensen geen kranten van andere gezonde mensen die er toch dood aan gegaan zijn?
Lees de titel eens van het NRC bericht. En later in het artikel nog eens?
Er staat duidelijk aan corona
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:52 ]
[ Voor 107% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:52 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:52 ]
[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:53 ]
Ik ben ook benieuwd naar de tweakers, die deze berichten ongetwijfeld ook lezen, die eerder datzelfde argumenten hier deelden. Hoe denken jullie hierover? Ik vraag mij altijd af of ze een quota hebben waarna ze zelf ook wel inzien dat je ze niet meer als uitzondering kan wegschrijven.de Peer schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:27:
[...]
ja blind vertrouwen in eigen immuunsysteem blijkbaar. Oftewel onwetend.
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:53 ]
Ook mensen met onderliggende problemen sterven meestal aan corona. Zonder dat hadden ze meestal nog jaren langer geleefd.
Als ik corona krijg is de kans dat ik sterf best wel redelijk aanwezig door mijn zware astma. De kans dat ik de komende 10 jaar aan mijn astma overlijd is heel klein. Maar volgens jouw definitie zou de astma de doodsklap zijn.... die heb ik al meer dan 40 jaar zonder echt grote problemen anders.
[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:53 ]
Ik vond het vrij "link dropperig". Het gedrag van een linkje droppen zonder wat nou precies het doel van je post was. Vaak zijn link drops trollerige posts. Wil je een constructieve discussie? Wil je trollen? Mij niet precies duidelijk.martwoutnl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:18:
[...]
Even voor de toekomst. Wat is er dubieus aan?
Op Twitter lees ik ook veel figuren die wanhopig op die manier z'n doodsoorzaak proberen te om te buigen. Zijn zelfs al mensen die denken dat z'n dood niet natuurlijk is.
[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:54 ]
Helder. Zal de bedoeling voortaan nog iets duidelijker maken. In het geval van Gommers wilde ik het artikel delen omdat daarin het stuk staat dat hij eerder twijfelde over de booster omdat hij al 2 prikken had gehad en gezond was. Maar hem na de oproep meteen heeft genomen. Om de reden dat hij een publiek figuur is rond Corona vond ik zo'n antwoord qua PR niet heel handig. Dat was de reden dat ik het wilde delen. Zie dit maar als extra intro. Maar omdat ik geen discussie wilde uitlokken, had ik het kort gehouden. Achteraf misschien niet handig.Osiris schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:38:
[...]
Ik vond het vrij "link dropperig". Het gedrag van een linkje droppen zonder wat nou precies het doel van je post was. Vaak zijn link drops trollerige posts. Wil je een constructieve discussie? Wil je trollen? Mij niet precies duidelijk.
Als je nu even echt onderzoek doet zou je weten dat dat geen fake nieuws was, maar een registratieprobleem. Maar ja rectificaties bij de ontkenners dat is nou iets echt onbestaands.
https://nos.nl/nieuwsuur/...ng-van-reportage-kerkrade
(en voor je aan de haal gaat met de woorden "met corona" in niet-anti-vax-spraak is dat gewoon redelijk synoniem aan "aan corona")
[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:54 ]
[ Voor 164% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 13:54 ]
Dan nog is de kans klein. zie hoofdstuk 13.5. Maar het kan natuurlijk, het punt is dat ik de media niet meer vertrouw in het schetsen van een volledig context.ArthurMorgan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:36:
[...]
Ook mensen met onderliggende problemen sterven meestal aan corona. Zonder dat hadden ze meestal nog jaren langer geleefd.
Als ik corona krijg is de kans dat ik sterf best wel redelijk aanwezig door mijn zware astma. De kans dat ik de komende 10 jaar aan mijn astma overlijd is heel klein. Maar volgens jouw definitie zou de astma de doodsklap zijn.... die heb ik al meer dan 40 jaar zonder echt grote problemen anders.
https://www.rivm.nl/sites...s_20211019_1238_final.pdf
Dit is wel een mooi achtergrond artikel waarom je dergelijke 'bronnen' met een vrachtwagen zout moet nemen: https://www.volkskrant.nl...aken-beoordeeld~bce73b37/revolution-nl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:50:
[mbr]*knip* niet dit soort complotbronnen gebruiken[/]
Je lijkt redelijk in een tunnel te zitten als ik naar je posts kijk. Zoek ook even op youtube in dit topic waarom je met dergelijke bronnen moet oppassen.
Grappig dat ze precies diezelfde 'bron' noemen. Hun website is ook wel leuk, paar ophitsende titels en dan grote calls to action: geef ons geeeeeld!BlackMonkey schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:59:
[...]
Dit is wel een mooi achtergrond artikel waarom je dergelijke 'bronnen' met een vrachtwagen zout moet nemen: https://www.volkskrant.nl...aken-beoordeeld~bce73b37/
Je lijkt redelijk in een tunnel te zitten als ik naar je posts kijk. Zoek ook even op youtube in dit topic waarom je met dergelijke bronnen moet oppassen.
Hoop dat ze er een paar cursusjes schrijven mee volgen. Het houdt bepaald niet over... Om nog maar niet te beginnen over het zichzelf op de schouder kloppen
[ Voor 10% gewijzigd door BeefHazard op 29-12-2021 14:03 ]
Lachen lijkt me een beetje te veel van het goede. Medelijden kan ik ook niet hebben. Eigen keuze en eigen schuld. Moderne Darwin selectie.Player1S schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:22:
[...]
Kwalijker vind ik zijn twittergedrag met 81.000 posts over covid-gerelateerde zaken. QR code vergelijkt hij met fascisme. Hij bleef benadrukken dat vrijwel allleen bejaarden, dikkerds en mensen met ondelighend lijden overlijden. En vaccin blijft hij benadrukken dat dat een onbekend risico is, geen klein risico. En hij impliceert ook met halve statistieken dat het vaccin niet werkt.
Deze is achteraf pijnlijk.
— Robin Fransman (@RF_HFC) 29 november 2021
[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 29-12-2021 14:47 ]
[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 14:58 ]
Een wat kritischere blik in de spiegel had hem waarschijnlijk kunnen redden, zelfreflectie is een schaars goed om in de economische termen te blijven.knakworst schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:37:
[...]
Lachen lijkt me een beetje te veel van het goede. Medelijden kan ik ook niet hebben. Eigen keuze en eigen schuld. Moderne Darwin selectie.
Kwalijker vind ik zijn twittergedrag met 81.000 posts over covid-gerelateerde zaken. QR code vergelijkt hij met fascisme. Hij bleef benadrukken dat vrijwel allleen bejaarden, dikkerds en mensen met ondelighend lijden overlijden. En vaccin blijft hij benadrukken dat dat een onbekend risico is, geen klein risico. En hij impliceert ook met halve statistieken dat het vaccin niet werkt.
Deze is achteraf pijnlijk.
[Twitter]
Zonder gelijk te gaan shamen... slank en fit/sportief was ie iig niet.
[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 29-12-2021 14:59 ]
Hij stelde dat we momenteel lijden aan intensieve menshouderij, de intensieve zorg houdt zichzelf in stand. Daardoor worden we wel ouder maar wel ten koste van veel kwaliteit. In de jaren 70 toen we aanzienlijk minder ouderen en zwakkeren hadden, zou het corona virus volgens hem niet opgevallen zijn. De zwakkeren waren al gestorven en er waren veel minder ouderen.
Ook stelde hij dat we de dood als een vorm van genade zouden kunnen zien, een positief einde van een mooi leven. Zelf heeft hij dat niet kunnen bereiken en dat is triest voor de nabestaanden, vrienden en anderen.
Analoog komt weer helemaal terug
Het blijven idd scheve vergelijkingen, in de jaren 70 hadden we ook veel minder mensen in die leeftijdsgroep door WW2.bert pit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:06:
Ik was het grotendeels wel met Robin Fransman eens. Behalve dan op het vlak van vaccinatie. Ik denk dat hij vanuit de statistiek de overtuiging had zelf een uiterst geringe kans te hebben om op het IC terecht te komen.
Hij stelde dat we momenteel lijden aan intensieve menshouderij, de intensieve zorg houdt zichzelf in stand. Daardoor worden we wel ouder maar wel ten koste van veel kwaliteit. In de jaren 70 toen we aanzienlijk minder ouderen en zwakkeren hadden, zou het corona virus volgens hem niet opgevallen zijn. De zwakkeren waren al gestorven en er waren veel minder ouderen.
Ook stelde hij dat we de dood als een vorm van genade zouden kunnen zien, een positief einde van een mooi leven. Zelf heeft hij dat niet kunnen bereiken en dat is triest voor de nabestaanden, vrienden en anderen.
Verder blijft het gewoon een lot in de loterij hoe het met je afloopt met Covid zonder vaccinatie.
PSN
Dat snap ik niet. Als je juist heel ver bent in je boosteren zou de ernst toch minder moeten zijn?Kol Nedra schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:53:
[...]
ze lopen flink voor op boosten, bij ons zou grote besmettingen rond eind januari/begin feb oplopen
Waarom zou het bij ons dan ook oplopen over een tijdje?
Yep, hij heeft het risico genomen op de zeer kleine kans op overlijden door covid om de nog kleinere kans om ziek te worden door een vaccin te vermijden. Echter beiden zijn niet nul. Zoals ook een vaccin de kans om te overlijden door covid niet terugbrengt naar nul (maar wel significant verkleind). Helaas snapt ongeveer 95% van de mensen statistiek niet.bert pit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:06:
Ik was het grotendeels wel met Robin Fransman eens. Behalve dan op het vlak van vaccinatie. Ik denk dat hij vanuit de statistiek de overtuiging had zelf een uiterst geringe kans te hebben om op het IC terecht te komen.
Dit heb ik niet van hem kunnen vinden. Hoewel ik wel vind dat we het meer over kwaliteit van leven moeten hebben ipv doorbehandelen kost wat kost. Maar om dit op covid te leggen is volslagen onzin. Een vaccinatie tast kwaliteit van leven niet aan, sterker nog geeft juist een forse verbetering omdat we an meer kunnen en de negatieve gevolgen zijn verschrikkelijk klein (weer niet nul). Het is een erg lage impact behandeling versus maatregelen die de kwaliteit van leven enorm inperken. Terwijl we ondertussen ook steeds meer ontdekken over de schade die corona in ons lijf achterlaat. Ook bij mensen die genezen. Vaccins weten we behoorlijk goed wat die doen.Hij stelde dat we momenteel lijden aan intensieve menshouderij, de intensieve zorg houdt zichzelf in stand. Daardoor worden we wel ouder maar wel ten koste van veel kwaliteit. In de jaren 70 toen we aanzienlijk minder ouderen en zwakkeren hadden, zou het corona virus volgens hem niet opgevallen zijn. De zwakkeren waren al gestorven en er waren veel minder ouderen.
Het bevolkingsopbouw argument is volslagen onzin. We hebben nu eenmaal een vergrijzende bevolking, waar we de komende 40 jaar nog mee zitten. Tenzij je drastische maatregelen wil nemen.
We moeten zeker niet bang zijn voor de dood. Maar ook hier, deze argumentatie in relatie tot corona raakt kant nog wal. Zonder antibiotica kun je aan een blaasontsteking doodgaan.. Ook maar laten gebeuren want je hebt een goed leven gehad?Ook stelde hij dat we de dood als een vorm van genade zouden kunnen zien, een positief einde van een mooi leven. Zelf heeft hij dat niet kunnen bereiken en dat is triest voor de nabestaanden, vrienden en anderen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Het is altijd lastig om het in een paar zinnen samen te vatten. Hier hoor je het gesprek waarin hij deze zaken stelt. YouTube: ‘Regering, experts en media hebben zich vastgereden in een onhoudbaa...Cyberpope schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:17:
[...]
Yep, hij heeft het risico genomen op de zeer kleine kans op overlijden door covid om de nog kleinere kans om ziek te worden door een vaccin te vermijden. Echter beiden zijn niet nul. Zoals ook een vaccin de kans om te overlijden door covid niet terugbrengt naar nul (maar wel significant verkleind). Helaas snapt ongeveer 95% van de mensen statistiek niet.
[...]
Dit heb ik niet van hem kunnen vinden. Hoewel ik wel vind dat we het meer over kwaliteit van leven moeten hebben ipv doorbehandelen kost wat kost. Maar om dit op covid te leggen is volslagen onzin. Een vaccinatie tast kwaliteit van leven niet aan, sterker nog geeft juist een forse verbetering omdat we an meer kunnen en de negatieve gevolgen zijn verschrikkelijk klein (weer niet nul). Het is een erg lage impact behandeling versus maatregelen die de kwaliteit van leven enorm inperken. Terwijl we ondertussen ook steeds meer ontdekken over de schade die corona in ons lijf achterlaat. Ook bij mensen die genezen. Vaccins weten we behoorlijk goed wat die doen.
Het bevolkingsopbouw argument is volslagen onzin. We hebben nu eenmaal een vergrijzende bevolking, waar we de komende 40 jaar nog mee zitten. Tenzij je drastische maatregelen wil nemen.
[...]
We moeten zeker niet bang zijn voor de dood. Maar ook hier, deze argumentatie in relatie tot corona raakt kant nog wal. Zonder antibiotica kun je aan een blaasontsteking doodgaan.. Ook maar laten gebeuren want je hebt een goed leven gehad?
Betreffende het einde van het leven doelde hij op een voltooid leven. Ik interpreteerde dat als er net tussenuit knijpen voordat je zeer krakkemikkig wordt of dement. Maar trek aub je eigen conclusie.
En dat kan ik onderschrijven met een zeer krakkemikkige in reserve tijd levende vader (bijna 90) en een demente schoonvader (93). Dit zijn voltooide levens die als je ze er naar vraagt niet verder verlengd hoeven worden. Echter hebben ze beide de booster gehaald... Mensen zitten vreemd in elkaar.
Analoog komt weer helemaal terug
Je kan natuurlijk ook proberen om niet aan covid te overlijden, iets natuurlijks in je slaap lijkt me persoonlijk fijner dan te stikken doordat je corona oploopt.bert pit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:29:
[...]
Het is altijd lastig om het in een paar zinnen samen te vatten. Hier hoor je het gesprek waarin hij deze zaken stelt. YouTube: ‘Regering, experts en media hebben zich vastgereden in een onhoudbaa...
Betreffende het einde van het leven doelde hij op een voltooid leven. Ik interpreteerde dat als er net tussenuit knijpen voordat je zeer krakkemikkig wordt of dement. Maar trek aub je eigen conclusie.
En dat kan ik onderschrijven met een zeer krakkemikkige in reserve tijd levende vader (bijna 90) en een demente schoonvader (93). Dit zijn voltooide levens die als je ze er naar vraagt niet verder verlengd hoeven worden. Echter hebben ze beide de booster gehaald... Mensen zitten vreemd in elkaar.
(Met alle heisa die een besmetting voor de naasten oplevert)
Maar de enige die kan bepalen of zijn leven voltooid is, is de persoon zelf. En zelfs dat is twijfelachtig. Een goed onderzoek van o.a. UU en UVH heeft bijvoorbeeld aangetoond er mensen zijn die hun leven voltooid vonden er 1 a 2 jaar later toch volledig anders over dachten.bert pit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:29:
[...]
Het is altijd lastig om het in een paar zinnen samen te vatten. Hier hoor je het gesprek waarin hij deze zaken stelt. YouTube: ‘Regering, experts en media hebben zich vastgereden in een onhoudbaa...
Als hij dement is, heeft iemand anders dat voor hem bepaald. Tenminste bij mijn moeder moesten wij als kinderen toestemming geven voor dingen als de griepprik. En natuurlijk mag iemand zelf bepalen of hij/zij dood wil of niet. Wie bij jij (of ik of de staat) om te bepalen dat als iemand een enorme angst voor de dood heeft, we hem maar dwingen om dood te gaan. Of maanden in angst te leven omdat hij bang is voor het coronavirus en de lijdensweg die dat mee KAN brengen (met geen garantie op de dood)? Of je alle mensen boven een bepaalde leeftijd maar direct bij de eerste symptomen euthanaseren? Zo nee, op welke moment ga jij (of wie dan ook) dan bepalen dat het lijden genoeg is geweest?En dat kan ik onderschrijven met een zeer krakkemikkige in reserve tijd levende vader (bijna 90) en een demente schoonvader (93). Dit zijn voltooide levens die als je ze er naar vraagt niet verder verlengd hoeven worden. Echter hebben ze beide de booster gehaald... Mensen zitten vreemd in elkaar.
Denk er eens over door. En heb je ooit echt een goed gesprek met je vader gevoerd over zijn beweegreden, angsten en keuzes? Dat is namelijk de basis en kan zomaar invloed hebben op zijn keuzes (en die van jou).
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als iedereen alle regels en adviezen aan zijn laars blijft lappen is dat geen angst, maar een zekerheid.Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:20:
ik bang dat het verlengd gaat worden op de 14e januari
Maar zijn dat wel de correcte maatregelen en helpen die echt bij om het virus in te dammenCyberpope schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:23:
[...]
Als iedereen alle regels en adviezen aan zijn laars blijft lappen is dat geen angst, maar een zekerheid.
Heb je eens nagedacht over een samenleving waarbij iedereen denkt dat zijn maatregelen het beste zijn? En hij zich niets hoeft aan te trekken van maatregelen die volgens hem of haar niet effectief zijn? Kan ik makkelijk 180 rijden over de snelweg, want ik ben een hele goede chauffeur. Verstappen is er niets bij. Daar ben ik van overtuigd, net zo overtuigd dat jij bent dat NL niet de juist maatregelen neemt.Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:27:
[...]
Maar zijn dat wel de correcte maatregelen en helpen die echt bij om het virus in te dammen
En zal nog steeds het merendeel zich niet aan de regels houden want sinds een tijdje hebben we ongeveer 17 miljoen virologen in NL, die allemaal weten welke regels effectief zijn (Hint, regels waar ze het niet mee eens zijn c.q. last van hebben zijn dan meestal niet effectief).
Heel simpel. Virus gaat over in contactmomenten. Dus maatregelen om contactmomenten te beperken zijn effectief. Welke contact momenten je allemaal beperkt, is heel erg subjectief, dat klopt. Maar dat contactmomenten beperkingen effectief is, staat buiten elke discussie. En gaan naar Antwerpen omdat het "leuk" is, is in elk geval geen contactmomenten beperken. Gok wat we het daar wel over eens kunnen zijn of niet? Ergo als iedereen een reden heeft om de regel aan zijn laars te lappen, gaan we zeker in een langere lockdown.
Dat staat los van dat ik begrip heb dat mensen regels overtreden. Maar regels overtreden omdat bang bent dat de lockdown langer gaat duren vind ik toch wel een een paradox die ik niet makkelijk verwerkt krijg.
Zolang mensen er alles aan doen om de maatregelen te omzeilen zal niemand ooit weten of de maatregelen effectief zijn...Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:27:
Maar zijn dat wel de correcte maatregelen en helpen die echt bij om het virus in te dammen
En als dan uitgerekend de mensen die de maatregelen omzeilen vragenm gaan stellen over de effectieviteit ervan, tsja, dat triggert wel een bepaald onderbuikgevoel bij sommigen die wel zoveel mogelijk thuis blijven.
Stel,je staat met 20 man in het bos. Er loopt in de nuurt een beer rond. Iemand stelt voor om allemaal heel stil te zijn, zodat de beer ons niet hoort.
Twee van de twintig besluiten dat dat onzin is, en beginnen daar op hoge toon een discussie over.
Beer komt op het geluid af, en vreet iemand op.
"Zie je wel!", zeggen de twee 'kritische denkers', "de maatregel was onzin"!
En dat de maatregel niet hielp wordt onderstreept door het feit dat de opgevreten persoon wel stil was - daar had ie dus niks aan!
[ Voor 31% gewijzigd door Dido op 29-12-2021 17:43 ]
Minder contacten => minder doorgegeven besmettingen.Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:27:
[...]
Maar het is idd een advies om het niet te doen, geen verplichting, het staat mensen dus ook vrij om er even ‘tussenuit’ te gaan, maar het effect is wel dat er weer meer mogelijke transmissie momenten zijn.
Waardoor dit niet zal helpen om het virus in te dammen.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 29-12-2021 18:14 ]
PSN
Niks te kiezen zoals bekend dus na 2x Pfizer, nu Moderna. Maar aangezien ik net las dat dat de beste combi was vind ik het prima.
Viel me op dat er een flinke file auto's stond. Zodanig dat ik dacht, ik parkeer en ga dat laatste stuk wel lopen. Goede zet, want binnen kon ik overal zonder wachten doorlopen. Heel veel prikcapaciteit! De file was dus alleen omdat het parkeren veel te traag verliep.
Viel me ook op dat je geen bewijsje meer meekrijgt. Daar waren ze twee weken geleden mee gestopt werd me gezegd.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dit is wat ik mij afvraag als ik het vandaag zie hoe het hier in België gaat
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"