X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Met alle respect. Ik verwacht dat de scholen binnenkort weer open mogen, maar dat het omt zal adviseren de rest van de lockdown nog een aantal weken te handhaven. Hoe gunstig de cijfers de komende dagen ook gaan zijn... men weet nog niet exact wat omikron gaat doen.Cyberpope schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:23:
[...]
Als iedereen alle regels en adviezen aan zijn laars blijft lappen is dat geen angst, maar een zekerheid.
Mondkapjes helpen zeker wel maar niet voldoende om als enige maatregel afdoende te zijn.Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:40:
[...]
Maar we houden al 1.5m afstand tot elkaar. Ik voel me hier niet in de wok resturant niet bang. En ik zit waar mindere mensen zitten.
Mondkapje helpen inderdaad niet zo goed
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Of jij wel of niet bang bent is niet relevant. Die Robin was ook niet bang. Statistisch had had hij de meeste kans op lichte verkoudheidsklachten. Oops.Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:40:
[...]
Maar we houden al 1.5m afstand tot elkaar. Ik voel me hier niet in de wok resturant niet bang. En ik zit waar mindere mensen zitten.
Bewijs voor of alleen ook weer je gevoel?Mondkapje helpen inderdaad niet zo goed
Opmerkelijk dat mensen denk bij een 1 op 100 of 1 op 200 kans "dat gebeurd mij niet". Maar wel denken dat ze de oudejaarsloterij winnen met een factor van 1 op vele miljoenen.
[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 29-12-2021 20:59 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
België heeft met minder inwoners 2.000 IC bedden, Nederland 1.150. Dan kun je iets langer afwachten.Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:33:
Ik lees alle reactie en ik begrijp jullie standpunten. Maar ik ben nu in de Wok van Antwerpen en ik denk bij mijzelf als hier kan, waarom kan het bij ons niet gewoon open zijn. Zijn de aantallen in België minder dan bij ons in Nederland.
Dit is wat ik mij afvraag als ik het vandaag zie hoe het hier in België gaat
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarom met mensen in een wok restaurant gaan zitten als je gaat zitten internetten in je restaurant, je zou zeggen dat je dat beter gewoon thuis in je eentje zou kunnen gaan doen met de afhaal wokVan der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:40:
[...]
Mondkapje helpen inderdaad niet zo goed
Gewoon "all you can eat" afhaalwok regelen voor thuis.gekkie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:36:
[...]
Waarom met mensen in een wok restaurant gaan zitten als je gaat zitten internetten in je restaurant, je zou zeggen dat je dat beter gewoon thuis in je eentje zou kunnen gaan doen met de afhaal wok
Verwijderd
@Bananenplant Dan wel even opletten over welke beer je het dan hebt, anders kun je je nog weleens vergissen
Dat kan ook inderdaadPalingDrone schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:37:
[...]
Gewoon "all you can eat" afhaalwok regelen voor thuis.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen!Van der Berg schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:22:
[...]
Dat kan ook inderdaad. Ik was met mijn vrouw samen toevallig in Antwerpen en ging na het winkelen bij de Wok van Antwerpen eten. Inmiddels net weer terug thuis en veilig in Nederland. Hopelijk gaan de maatregelen hier snel over.
Maar je hebt nog niet echt gezegd waarom je bent gaan winkelen op een locatie waar je meer corona kan oplopen, minder kan kopen dan bij bv. Amazon en doorgaans meer geld kwijt bent.
Heb je zo'n hekel aan Amazon?
[ Voor 27% gewijzigd door Stukfruit op 30-12-2021 05:03 ]
Dat zit wel Schnorr.
Van der Berg in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"Stukfruit schreef op donderdag 30 december 2021 @ 04:19:
[...]
Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen!
Maar je hebt nog niet echt gezegd waarom je bent gaan winkelen op een locatie waar je meer corona kan oplopen, minder kan kopen dan bij bv. Amazon en doorgaans meer geld kwijt bent.
Heb je zo'n hekel aan Amazon?
Omdat hij het leuk vindt. Meer toelichting is er niet nodig toch?
Hier in Frankrijk (Center Parcs en Disney) is het zo druk, het moet een wonder zijn als ik geen Corona krijg
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik hoop dat niemand denkt de loterij te winnen... Is natuurlijk ook een beetje een kromme vergelijking want "winnen" doe je al vrij snel, alleen dan minder dan het aankoopbedrag van het lot.Cyberpope schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:57:
[...]
Of jij wel of niet bang bent is niet relevant. Die Robin was ook niet bang. Statistisch had had hij de meeste kans op lichte verkoudheidsklachten. Oops.
[...]
Bewijs voor of alleen ook weer je gevoel?
Opmerkelijk dat mensen denk bij een 1 op 100 of 1 op 200 kans "dat gebeurd mij niet". Maar wel denken dat ze de oudejaarsloterij winnen met een factor van 1 op vele miljoenen.
Enfin. Robin heeft de loterij verloren terwijl dat makkelijk had kunnen worden voorkomen. Zijn keus. Super ironisch natuurlijk en ongelofelijk triest dat dit de harde realiteit is. Doet me toch wel wat dat het (voor mij onbegrijpelijke) gebrek aan vertrouwen in de wetenschap, overheid, medemens ervoor zorgt dat er gewoon duizenden mensen vroegtijdig de pijp uit vliegen.
https://nos.nl/video/2411...-antwerpen-lekker-shoppen
Vind het ook moeilijk. Ergens denk ik, geef ze eens ongelijk. Als ik dicht bij de grens zou wonen zou ik 100% zeker ook een keer de oversteek maken, en ware het niet dat musea dicht zijn in Denemarken was ik daar ook begin januari naartoe gevlogen (we hadden immers al geboekt, dit keer echt waar). Aan de andere kant, zo rondom de feestdagen waar we al collectief de regels aan onze laars lappen en opa's en oma's opzoeken is dit natuurlijk oliedom, en zo ver zullen veel Antwerpen/Aacken/Düsseldorf-gangers niet doordenken. Eergisteren lekker met honderden in een winkel, restaurant of bios, morgen je moeder van 73 toch maar een dikke pakkerd geven want "het wordt maar één keer 2022!". En voor je het weet heb je zo je bejaarde moeder besmet met corona en kan zij hieraan overlijden.Deezers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:19:
Achja, onderstaande video's laten steeds meer zien dat Nederlanders gewoon doen waar ze zin in hebben. Redenen als 'we hadden al geboekt' is voor een reis naar Antwerpen natuurlijk dikke onzin. En ergens geef ik ze natuurlijk gelijk want als het daar wel kan... En de Belgische economie is er maar wat blij mee. Maar uiteindelijk draait alles om eigenbelang in de wereld.
Ook dit scenario is natuurlijk statistisch gezien onwaarschijnlijk, maar wel reëel. Dit gaat gewoon bij een x aantal personen gebeuren. Daar zit je dan, in februari je oma/moeder begraven met een schuldgevoel van heb ik jou daar omdat jij zomaar degene kan zijn die haar heeft besmet. En dan hebben we het nog niet over de extra druk op de zorg. Lijkt me verschrikkelijk om nu op de IC te werken. Normaal zie je best veel mensen toch genezen na al jouw goede zorg, nu gaat gewoon een flink deel dood. Ik zou het mentaal niet aankunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 30-12-2021 10:05 ]
Mensen die zover redeneren dat ze een schuldgevoel hieraan overhouden omdat ze beseffen dat dit door hun eigen gedrag kan komen, gaan niet naar Antwerpen of elders. Dus afgezien van oma hebben weinig mensen hier last van.Thomas schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:04:
Ook dit scenario is natuurlijk statistisch gezien onwaarschijnlijk, maar wel reëel. Dit gaat gewoon bij een x aantal personen gebeuren. Daar zit je dan, in februari je oma/moeder begraven met een schuldgevoel van heb ik jou daar omdat jij zomaar degene kan zijn die haar heeft besmet.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat een zuur gedoe. De Belgen kwamen in het verleden ook massaal naar Nederland om van de horeca gebruik te maken of te winkelen. Daarnaast, als de regering per se wil dat mensen niet naar het buitenland gaan, laat ze maar de grenzen bewaken en stuur je de mensen terug.Deezers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:19:
Achja, onderstaande video's laten steeds meer zien dat Nederlanders gewoon doen waar ze zin in hebben. Redenen als 'we hadden al geboekt' is voor een reis naar Antwerpen natuurlijk dikke onzin. En ergens geef ik ze natuurlijk gelijk want als het daar wel kan... En de Belgische economie is er maar wat blij mee. Maar uiteindelijk draait alles om eigenbelang in de wereld.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Neemt de regering geen maatregelen dan kunnen ze gewoon alles doen wat mag (maar overduidelijk niet de bedoeling is) want anders had de regering maar maatregelen moeten nemen.
Hoe je het ook went of keert, stomme Hugo.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
het is niet zuur gedoe. Dit is gewoon pure ondermijning van het overheidsbeleid en benadeelt de mensen die zich opofferen en zich al 2 jaar doodvervelen thuis en rondom huis.TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:25:
[...]
Wat een zuur gedoe. De Belgen kwamen in het verleden ook massaal naar Nederland om van de horeca gebruik te maken of te winkelen. Daarnaast, als de regering per se wil dat mensen niet naar het buitenland gaan, laat ze maar de grenzen bewaken en stuur je de mensen terug.
En de mensen die op wintersport of op vakantie gaan? Niemand hoor je daar over, maar als er volle treinen naar Belgie gaan is het not done. Iedere keer is er wel een groep de boeman. De meeste mensen zijn gevaccineerd + evt een booster, dus hoe lang wil je die mensen nog opsluiten?de Peer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:28:
[...]
het is niet zuur gedoe. Dit is gewoon pure ondermijning van het overheidsbeleid en benadeelt de mensen die zich opofferen en zich al 2 jaar doodvervelen thuis en rondom huis.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Er zit in die veroordeling van mensen die wel leuke dingen gaan doen ook heel vaak een kern van "kijk mij eens goed bezig zijn" en een gevoel dat ze zich daardoor verheven voelen boven de anderen.TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:32:
[...]
En de mensen die op wintersport of op vakantie gaan? Niemand hoor je daar over, maar als er volle treinen naar Belgie gaan is het not done. Iedere keer is er wel een groep de boeman. De meeste mensen zijn gevaccineerd + evt een booster, dus hoe lang wil je die mensen nog opsluiten?
Ik geef die mensen die naar België gaan groot gelijk, ineens hebben wij het meest spastische beleid van heel Europa nadat ons meer dan anderhalf jaar lang "laten we maar eerst eens afwachten wat het gaat doen" op ons is ingepraat. Als een ander land daar dan relaxter mee omgaat en het dus ook allemaal is toegestaan, waarom niet? Toen het in Duitsland nog allemaal dicht was en hier bijvoorbeeld het Outlet Center nog open was, stonden er ook files vanaf de grens om daar te gaan shoppen. Het is echt niet zo dat alleen Nederlanders zich hieraan schuldig maken.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Net zolang als nodig is. En mensen die nu perse op Wintersport gaan vind ik ook niet verstandig. Maar een klein voordeel is wel die zich moeten testen en in quarantaine moeten. Ook bij thuiskomst dat hoeven die mensen in een overvolle trein niet. En die doen het voor een kroegje/museum/winkelen.....TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:32:
[...]
En de mensen die op wintersport of op vakantie gaan? Niemand hoor je daar over, maar als er volle treinen naar Belgie gaan is het not done. Iedere keer is er wel een groep de boeman. De meeste mensen zijn gevaccineerd + evt een booster, dus hoe lang wil je die mensen nog opsluiten?
Je zag het al met mondkapjes die of niet werden opgedaan. Of hun neus volledig vrij ik kan gewoon geen andere conclusie trekken als dat we gewoon een egoïstischvolk zijn geworden. Want als er dan iemand vragen stelt dan is het we doen niets verkeerd toch?. Wettelijk gezien niet nee. Moraal gezien weet je het donder goed.
Het gaat er vooral om dat je anderen hier nogal mee benadeelt. Er is beleid en dat werkt alleen als iedereen er aan mee werkt. Als er een dan een groep is die het voor de rest verpest, is dat vrij lullig.Metalfreak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:47:
[...]
Er zit in die veroordeling van mensen die wel leuke dingen gaan doen ook heel vaak een kern van "kijk mij eens goed bezig zijn" en een gevoel dat ze zich daardoor verheven voelen boven de anderen.
Ik geef die mensen die naar België gaan groot gelijk, ineens hebben wij het meest spastische beleid van heel Europa nadat ons meer dan anderhalf jaar lang "laten we maar eerst eens afwachten wat het gaat doen" op ons is ingepraat. Als een ander land daar dan relaxter mee omgaat en het dus ook allemaal is toegestaan, waarom niet? Toen het in Duitsland nog allemaal dicht was en hier bijvoorbeeld het Outlet Center nog open was, stonden er ook files vanaf de grens om daar te gaan shoppen. Het is echt niet zo dat alleen Nederlanders zich hieraan schuldig maken.
Net als vroeger in de klas zeg maar. Met zijn allen strafwerk omdat 2 mensen zitten te klieren
En dat vond ik vroeger in de klas ook al complete onzin en gebeurde volgens mij bij ons ook nooit.de Peer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:55:
[...]
Het gaat er vooral om dat je anderen hier nogal mee benadeelt. Er is beleid en dat werkt alleen als iedereen er aan mee werkt. Als er een dan een groep is die het voor de rest verpest, is dat vrij lullig.
Net als vroeger in de klas zeg maar. Met zijn allen strafwerk omdat 2 mensen zitten te klieren
Wat heeft het voor zin om iedereen te straffen? Je zorgt er alleen maar voor dat diegene die zich nergens schuldig aan maken de volgende keer ook zoiets hebben van "het maakt toch niet uit of ik het goeie doe of niet"
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Mensen die zich gedragen als mensen… ik snap het goed, zeker als je kinderen hebt wil je er op uit…YakuzA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:14:
[...]
Minder contacten => minder doorgegeven besmettingen.
Maar het is idd een advies om het niet te doen, geen verplichting, het staat mensen dus ook vrij om er even ‘tussenuit’ te gaan, maar het effect is wel dat er weer meer mogelijke transmissie momenten zijn.
Waardoor dit niet zal helpen om het virus in te dammen.
By each crime and every kindness, we birth our future
Wat bedoel je in vredesnaam met spastisch beleid?Metalfreak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:47:
[...]
Er zit in die veroordeling van mensen die wel leuke dingen gaan doen ook heel vaak een kern van "kijk mij eens goed bezig zijn" en een gevoel dat ze zich daardoor verheven voelen boven de anderen.
Verder, prima als mensen naar België of Duitsland trekken maar blijf nadenken. Ga op zijn minst met een auto i.p.v. jezelf in een overvolle intercity direct stouwen waar de helft het mondkapje op de kin heeft hangen. Denk na als je met de jaarwisseling of eerder kerst je familie of vrienden opzoekt. In NL is er nou eenmaal wel een crisissituatie met veel ziekenhuisopnames, daar gaat het uiteindelijk om. Maar goed, als het niet jijzelf of iemand die dichtbij je staat is die zich een burn-out werkt in de zorg of na 2 weken beademing op de IC de pijp uit vliegt is dat natuurlijk niet iets waar de gemiddelde Nederlander bij stilstaat blijkbaar.
Wat doe je nou? Het wereldbeeld op Tweakers is dat Duitsers zich volledig aan de maatregelen houden! Die gaan absoluut niet naar het outlet of retail center in Roermond! Belgen ook absoluut niet trouwens! Die files op de N280 zijn fake.Metalfreak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:47:
[...]
Toen het in Duitsland nog allemaal dicht was en hier bijvoorbeeld het Outlet Center nog open was, stonden er ook files vanaf de grens om daar te gaan shoppen. Het is echt niet zo dat alleen Nederlanders zich hieraan schuldig maken.
Maar Nederlanders, wat een eikels. Die gaan naar Antwerpen, Maasmechelen, Aken, Düsseldorf etc
/s
In dacht zelf overigens dat bouwmarkten wel open waren ivm nieuwe badkamer, tot ik maandag voor een dichte Hornbach stond. Heb zitten twijfelen naar Mönchengladbach te gaan.. Toch maar niet
Wel even België in geweest, maar daar zijn de bouwmarkten veel minder
[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 30-12-2021 11:38 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zou zou ik het niet willen zeggen. Maar durf wel de stelling aan dat Duitsers iets meer gezagsgetrouw zijn als de gemiddelde Nederlander. Dat merkte ik ook toen in begin december in Duitsland was. Geen 2G of juiste mondkapje, kwam je de winkel niet in. Terwijl in NL het vooral kijken is of de BOA niet in de buurt is en dan mag alles.GAIAjohan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:33:
[...]
Wat doe je nou? Het wereldbeeld op Tweakers is dat Duitsers zich volledig aan de maatregelen houden! Die gaan absoluut niet naar het outlet of retail center in Roermond! Belgen ook absoluut niet trouwens! Die files op de N280 zijn fake.
Maar Nederlanders, wat een eikels. Die gaan naar Antwerpen, Maasmechelen, Aken, Düsseldorf etc
/s
En tuurlijk snap ik als mensen naar Antwerpen gaan. Maar naar Antwerpen gaan met de onderbouwing dat de maatregelen niet werken dan wel dat de lockdown langer gaat duren. Tja, dat wil er bij mij niet in. Net zomin dat een bevriende kroegeigenaar op een achteraf plekje een illegale kroeg aan het runnen is en tegelijk stelt dat de maatregelen zo lang duren. Ja, duh.. als iedereen de maatregelen op zijn of haar manier negeert, gaan die langer duren. Lijkt me logisch. Iets met gedrag en consequenties ervan.
Maar ook ik hou me niet 100% aan alle maatregelen. En nee, in een volle trein zou ik niet instappen.
Als een Duitser naar Nederland gaat terwijl in DE alles dicht was, is hij net zo gezagsgetrouw als een Nederlander die nu hetzelfde doet.Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:41:
[...]
Zou zou ik het niet willen zeggen. Maar durf wel de stelling aan dat Duitsers iets meer gezagsgetrouw zijn als de gemiddelde Nederlander. Dat merkte ik ook toen in begin december in Duitsland was. Geen 2G of juiste mondkapje, kwam je de winkel niet in. Terwijl in NL het vooral kijken is of de BOA niet in de buurt is en dan mag alles.
En tuurlijk snap ik als mensen naar Antwerpen gaan. Maar naar Antwerpen gaan met de onderbouwing dat de maatregelen niet werken dan wel dat de lockdown langer gaat duren. Tja, dat wil er bij mij niet in. Net zomin dat een bevriende kroegeigenaar op een achteraf plekje een illegale kroeg aan het runnen is en tegelijk stelt dat de maatregelen zo lang duren. Ja, duh.. als iedereen de maatregelen op zijn of haar manier negeert, gaan die langer duren. Lijkt me logisch. Iets met gedrag en consequenties ervan.
Maar ook ik hou me niet 100% aan alle maatregelen. En nee, in een volle trein zou ik niet instappen.
Of Duitsers die hier gingen winkelen zonder mondkapje, gewoon omdat het kon. Eigenlijk zit er niet zoveel verschil in het volk van Limburg en zijn die tussen Limburg en zeg de lijn Düsseldorf -Aken wonen.
Belgen die hier gingen winkelen terwijl hun grenzen gesloten waren was nog wel een stapje verder.
Maar goed, Duitsers blijven hun koffie toch wel hier halen, zoals Nederlanders in Duitsland tanken.
Als in Nederland de handhaving nou iets beter was en straffen iets directer, hadden veel meer winkeliers e.d. zich er ook aan gehouden, weet ik zeker.
Het slaat verder nergens op dat ik probleemloos op Texel 300km verderop op vakantie zou kunnen, maar als ik hier 5km verderop de Belgische grens oversteek ik word afgemaakt door de extreme regeltjesvolgers.
Ja, in hun eigen land zijn ze de braafheid zelve, maar zodra ze de landsgrens gepasseerd zijn gaan alle remmen los en houden ze echt nergens meer rekening mee. Als je de drukte in het Outlet zag, daar hield echt geen mens 1,5 meter afstand.GAIAjohan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:33:
[...]
Wat doe je nou? Het wereldbeeld op Tweakers is dat Duitsers zich volledig aan de maatregelen houden! Die gaan absoluut niet naar het outlet of retail center in Roermond! Belgen ook absoluut niet trouwens! Die files op de N280 zijn fake.
/s
Niet alleen dat hoor. Vorig jaar maart/april stikte het langs het lateraalkanaal van de Duitsers die aan het vissen waren. Of alle campings rondom De Weerd vanaf mei-okt..Metalfreak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:00:
[...]
Ja, in hun eigen land zijn ze de braafheid zelve, maar zodra ze de landsgrens gepasseerd zijn gaan alle remmen los en houden ze echt nergens meer rekening mee. Als je de drukte in het Outlet zag, daar hield echt geen mens 1,5 meter afstand.
Volgens mij is dit het probleem ook niet.GAIAjohan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:00:
Maar goed, Duitsers blijven hun koffie toch wel hier halen, zoals Nederlanders in Duitsland tanken.
Dit is eigenlijk al genoeg. Je hoeft niet afgemaakt te worden. Wellicht wel gewezen worden op rare kronkels in je redenatie (Zoals ik ga naar Antwerpen wat de regels gaan hier nog wel langer duren.... ), maar de rest is het een individuele keuze.Het slaat verder nergens op dat ik probleemloos op Texel 300km verderop op vakantie zou kunnen, maar als ik hier 5km verderop de Belgische grens oversteek ik word afgemaakt door de extreme regeltjesvolgers.
Klopt.. Als ik een Baudet ga vergelijken met een extremist in Duitsland zul je geen verschil vinden. Op N=1 niveau kun je alles vinden. Maar toch durf ik het aan dat de gemiddelde Duitser iets meer gezagsgetrouw is als de gemiddelde Nederlander. Zit gewoon in de volksaard. Maar als slechts 5% van de Duitser meer op Nederlanders lijken, zit het hier in de outlet nog steeds ram vol. Beetje statistiek van het niveau "er liggen net zo veel ongevaccineerden als gevaccineerden op de IC".GAIAjohan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:00:
Als een Duitser naar Nederland gaat terwijl in DE alles dicht was, is hij net zo gezagsgetrouw als een Nederlander die nu hetzelfde doet.
Of Duitsers die hier gingen winkelen zonder mondkapje, gewoon omdat het kon. Eigenlijk zit er niet zoveel verschil in het volk van Limburg en zijn die tussen Limburg en zeg de lijn Düsseldorf -Aken wonen.
Belgen die hier gingen winkelen terwijl hun grenzen gesloten waren was nog wel een stapje verder.
[ Voor 41% gewijzigd door Cyberpope op 30-12-2021 12:14 ]
Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:11:
[...]
Volgens mij is dit het probleem ook niet.
[...]
Dit is eigenlijk al genoeg. Je hoeft niet afgemaakt te worden. Wellicht wel gewezen worden op rare kronkels in je redenatie (Zoals ik ga naar Antwerpen wat de regels gaan hier nog wel langer duren.... ), maar de rest is het een individuele keuze.
Antwerpen is me sowieso veel te ver. Maaseik is een veel logischer optie.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 30-12-2021 12:14 ]
Niet alles wat ik schrijf moet je direct op jezelf betrekken. Ik geef aan dat niemand het verdiend om afgemaakt te worden, slechts dat je mensen wel mag aanspreken op denkfouten. Waarbij ik niet stel dat jij die denkfout maakt. Ik geef een universeel voorbeeld.GAIAjohan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:13:
[...]
Ik ben iig niet in Antwerpen geweest, volgens mij ben je de war met iemand anders.
Antwerpen is me sowieso veel te ver. Maaseik is een veel logischer optie.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
[ Voor 11% gewijzigd door Blonde Tux op 30-12-2021 15:33 ]
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
zie je wel, weer zo'n kritische denker!
Paar keer refreshen of later terugkomen helpt vaak wel. Ik kon eerst ook enkel in januari een stuk verderop. Na 2x F5 kon ik vandaag wel om de hoek terechtpingkiller schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:07:
Kom uit 1985 en net mijn boosterafspraak gemaakt. Blijkt maar weer dat in Amsterdam-noord wonen altijd kut is, omdat de reistijd naar iets aan de andere kant van het IJ vaak net zo lang is als voor iemand die uit Zaandam of iets dergelijks moet komen. Dus nee, ik ga niet naar de RAI voor mijn prik, dat is 45 min enkele reis. Dan wacht ik wel tot 10 januari zodat ik op buikslotermeerplein mag. Vreemd genoeg kwam die locatie niet naar voren met mijn postcode in noord, maar met een willekeurige postcode op IJburg kwam die optie wel naar voren.
Ik kreeg trouwens geen printje met vaccin details zoals de vorige keer mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 30-12-2021 17:20 ]
Hopelijk krijg ik niet weer Corona en kan ik over 2 weken m’n 2e prik halen..
Daar hopen we allemaal op, echter de realiteit is een andere. En daar was Robin Fransman zich heel bewust van. Wat men ook van zijn standpunten vindt, in één ding heeft hij wel een punt: we worden veel ouder en er wordt alles aan gedaan om dat zo lang mogelijk vol te houden. Dit gaat (aan het eind) doorgaans ten koste van de kwaliteit van het leven en daar zullen we de komende decennia goed over moeten nadenken.PalingDrone schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:45:
[...]
Je kan natuurlijk ook proberen om niet aan covid te overlijden, iets natuurlijks in je slaap lijkt me persoonlijk fijner dan te stikken doordat je corona oploopt.
(Met alle heisa die een besmetting voor de naasten oplevert)
Overigens is hij dus vermoedelijk gestorven aan een longontsteking. De Engelsen noemen dat niet voor niets 'The old man's friend'. Schijnbaar een betere uitweg dan een lange lijdensweg zoals met kanker het geval kan zijn.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik hoop toch wel dat het pfizer is want daar had ik amper last van. Van mijn eerste prik met Astrazeneca was ik een week ziek. (koorts)
Met Moderna weet ik niet hoe ik reageer.
Volgens mij ligt dat niet aan welke vaccinatie je krijgt.Artwido schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:21:
Net mijn afspraak gemaakt en bevestigd gekregen voor een boosterprik.
Ik hoop toch wel dat het pfizer is want daar had ik amper last van. Van mijn eerste prik met Astrazeneca was ik een week ziek. (koorts)
Met Moderna weet ik niet hoe ik reageer.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
[ Voor 99% gewijzigd door Katseviool op 30-12-2021 19:09 ]
Volgens mij is 't geheel afhankelijk van de priklocatie. Tenzij ze bepaalde priklocaties uitsluiten bij 't maken van afspraken ofzo..Ethnocentrix schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:32:
Onder de 45 krijg je Pfizer, daarboven Moderna. (Ik heb de booster net gehaald)
Zou wel eens een bron willen weten van je statement.
Hmm dan krijg ik Moderna.Ethnocentrix schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:32:
Onder de 45 krijg je Pfizer, daarboven Moderna. (Ik heb de booster net gehaald)
Gelukkig kon ik volgende week zondag terrecht en heb ik toevallig maandag vrij. Om te herstellen van de prik indien nodig.
Bron is het RIVM zelf: https://lci.rivm.nl/richt...9-vaccinatie#versiebeheerOsiris schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:44:
[...]
Volgens mij is 't geheel afhankelijk van de priklocatie. Tenzij ze bepaalde priklocaties uitsluiten bij 't maken van afspraken ofzo..
Daar staat het dus gewoon zwart op wit: boven de 45 = Moderna, onder de 45 = Pfizer en daar valt absoluut niet aan te tornen kennelijk.
Ben je toevallig zwanger?Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:04:
Ik ben 49 en heb toch echt Pfizer gehad. Of mijn.rjvm.nl klopt niet.
Dan krijg je ook Pfizer.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Heb op de OK ooit een zwangere gehad van 50.
Ik kijk nergens meer van op.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
1982, dus 45 min en heb Pfizer gekregen (net als de eerste 2 prikken), maar iedereen kreeg Pfizer daar, ongeacht de leeftijd.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Top, dank je voor de bronBart-Willem schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:58:
[...]
Bron is het RIVM zelf: https://lci.rivm.nl/richt...9-vaccinatie#versiebeheer
Daar staat het dus gewoon zwart op wit: boven de 45 = Moderna, onder de 45 = Pfizer en daar valt absoluut niet aan te tornen kennelijk.
@Cyberpope Die aanpassing t.a.v. de leeftijd is pas verwerkt in de richtlijn op de dag dat jij je booster kreeg
Pfizer kent geen leeftijdsgrenzen, iedereen kan die krijgen. Moderna sinds een weekje nu dus wel, waarbij blijkbaar "jongeren" uitgesloten worden om de kans op een zeer zeldzame bijwerking bij hen te voorkomen. Wat overigens niet zegt dat ouderen dat niet kunnen krijgen, zowel bij Pfizer als ModernaBlackouts schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:31:
1982, dus 45 min en heb Pfizer gekregen (net als de eerste 2 prikken), maar iedereen kreeg Pfizer daar, ongeacht de leeftijd.
[ Voor 46% gewijzigd door Osiris op 30-12-2021 20:42 ]
Zo te zien is de datum waarop dat besloten werd toevallig de datum dat jij je vaccinatie kreeg.Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:04:
Ik ben 49 en heb toch echt Pfizer gehad. Of mijn.rjvm.nl klopt niet.
"Special"?Bart-Willem schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:43:
[...]
Oftewel: je bent zeldzaam en uniek!
Dit is interessant. Ik zie dat je 6 maanden en 1 dag na je tweede vaccinatie je booster gekregen hebt. Precies volgens de richtlijnen van Pfizer zelf (booster minimaal 6 maanden na de tweede vaccinatie). In mijn omgeving kregen de 'binnen-de-zes-maanden'-Pfizer geprikten allemaal Moderna als booster.Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:28:
Snap ik... maar naast leeftijd is mijn geslacht ook een probleem. Dit heb ik namelijk al vanaf mijn geboorte en schijn daarom wat onderdelen te missen voor een succesvolle zwangerschap.
[Afbeelding]
Ik ben inmiddels zo ver dat ik alleen maar Pfizer wil, ik wacht sowieso nog tot half januari, dan zijn mijn zes maanden om. Sinds het begin van de pandemie heb ik 4 PCR-testen laten doen en 143 zelftests gedaan, en altijd met negatief resultaat. Ik heb volgens uitnodiging mijn twee Pfizer-shotjes gehaald, waar ik nauwelijks last van gehad heb. Ik heb nul ziektedagen in 2021, dat is voor het eerst sinds 2015. Pfizer bevalt me prima.
[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 30-12-2021 22:05 ]
Ik ga naar dezelfde locatie 4 januari en verwacht Moderna te krijgen.
Morgen maar even bellen, het zal vast niets uitmaken, maar toch. Ben wel benieuwd. Als het aan mij ligt liever hetzelfde omdat ik daar ook al die keren geen last van heb gehad.
2e gehad in juni als ik het goed heb. Dus net die zes maanden.
Ik verwacht dat je Pfizer krijgt, ze geven 45-min geen Moderna vanwege de iets grotere kans op bijwerkingen voor die leeftijd. 45+ krijgt veel Moderna maar ook wel Pfizer.Arunia schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:05:
Mijn moeder kreeg moderna afgelopen dinsdag en heeft hiervoor 2 keer pfizer gehad.
Ik ga naar dezelfde locatie 4 januari en verwacht Moderna te krijgen.
Morgen maar even bellen, het zal vast niets uitmaken, maar toch. Ben wel benieuwd. Als het aan mij ligt liever hetzelfde omdat ik daar ook al die keren geen last van heb gehad.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Niets een naar gekeken. Ben 40 overigens, dus dat zit dan wel goed.user109731 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:14:
[...]
Ik verwacht dat je Pfizer krijgt, ze geven 45-min geen Moderna vanwege de iets grotere kans op bijwerkingen voor die leeftijd. 45+ krijgt veel Moderna maar ook wel Pfizer.
:strip_exif()/f/image/RRrpxwuiQSuUriSOc2u5nl6Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaccinatiegraad hoog? In vergelijking met andere Afrikaanse landen wellicht, vergeleken met ons is het gewoon erg laag:
https://covidvax.live/location/zaf
Zal wel gewoon 1 op 1 de anp feed zijn.codex schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:28:
Dit vind ik best wel een dubieus stukje journalistiek op nu.nl, dat overigens andere nieuwssites ook klakkeloos plaatsen:
[Afbeelding]
Vaccinatiegraad hoog? In vergelijking met andere Afrikaanse landen wellicht, vergeleken met ons is het gewoon erg laag:
https://covidvax.live/location/zaf
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je hebt gelijk, maar wil je alsjeblieft niet "journalistiek" en nu.nl in 1 reactie schrijven?codex schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:28:
Dit vind ik best wel een dubieus stukje journalistiek op nu.nl, dat overigens andere nieuwssites ook klakkeloos plaatsen
Dat zit wel Schnorr.
Had eigenlijk wel eerder verwacht gezien ik ook in de griepprik groep val, maar nog steeds geen sms gehad....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Buren, ook kindje bij zelfde KDV dat er ook woensdag dag hebben alle 3 een zelftest gedaan (negatieve uitkomst) om alsnog O&N te gaan vieren bij ouders
Regels gelden voor iedereen, behalve voor onszelf
/einde rant.
Ja blijft bijzonder.WhySoSerious schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:59:
Great, dochter in contact geweest met besmet kindje op KDV afgelopen woensdag. Nu dagen thuisquarantaine en maandag moet een test gedaan worden (bij GGD?).
Buren, ook kindje bij zelfde KDV dat er ook woensdag dag hebben alle 3 een zelftest gedaan (negatieve uitkomst) om alsnog O&N te gaan vieren bij ouders![]()
Regels gelden voor iedereen, behalve voor onszelf![]()
/einde rant.
Jij zelf hoeft niet in quarantaine toch?
Ik vier o&n ook voor het eerst ooit "alleen". Mijn zoontje is positief en moet tot minimaal maandag in quarantaine - ikzelf nog 5 dagen langer.
Mijn booster hoef ik me denk voorlopig niet druk om te maken, want er is een wonder nodig om mijn 4 jarige zoontje mij niet te laten besmetten met dat gehoest en contact.
[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 31-12-2021 13:44 ]
Jawel, we kunnen onze dochter niet in self-quarantine stoppen met haar 21 maandenVidaR-9 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:41:
[...]
Ja blijft bijzonder.
Jij zelf hoeft niet in quarantaine toch?
Ik vier o&n ook voor het eerst ooit "alleen". Mijn zoontje is positief en moet tot minimaal maandag in quarantaine - ikzelf nog 5 dagen langer.
Mijn booster hoef ik me denk voorlopig niet druk om te maken, want er is een wonder nodig om mijn 4 jarige zoontje mij niet te laten besmetten met dat gehoest en contact.
Vriendin is vanochtend gelijk gaan testen, hoort einde van de dag uitslag. Moet als verpleegkundige in principe gewoon gaan werken morgenochtend.
Nee snap ik, dat verwachte ik al omdat je het over KDV had. Meer formeel bedoel ik.WhySoSerious schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:54:
[...]
Jawel, we kunnen onze dochter niet in self-quarantine stoppen met haar 21 maandenDus dan moeten wij ook thuis blijven. Uiteindelijk niet zo erg hoor, stonden toch geen uitjes ofzo gepland.
Vriendin is vanochtend gelijk gaan testen, hoort einde van de dag uitslag. Moet als verpleegkundige in principe gewoon gaan werken morgenochtend.
Hopelijk hebben jullie niks.
In Helmond prikken ze beide. Moderna waren allemaal oudere mensen, Pfizer alleen maar jongere mensen in de rijOsiris schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:44:
[...]
Volgens mij is 't geheel afhankelijk van de priklocatie. Tenzij ze bepaalde priklocaties uitsluiten bij 't maken van afspraken ofzo..
[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-12-2021 14:35 ]
Had het net ook gelezen en wilde de link ook plaatsen. Je was mij net voor.
Ik zal ook Moderna krijgen. De bijwerkingen baart mij toch wat zorgen.
Want? Oprecht geïnteresseerd.Artwido schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:13:
[...]
Of denk je bij elk loterij-lot wat je koopt en bij elke roulette-inzet dat je de hoofdprijs nu echt zéker wel gaat winnen?
Is dat zo? https://www.rivm.nl/covid...eren-tijdens-zwangerschapDennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:05:
[...]
Ben je toevallig zwanger?
Dan krijg je ook Pfizer.
Hier lees ik dat allebei kan?
Normale vaccins van Moderna zijn 100 microgram, de booster maar 50 volgens mij. Zal dus wel meevallen met bijwerkingen.Artwido schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:13:
[...]
Had het net ook gelezen en wilde de link ook plaatsen. Je was mij net voor.
Ik heb na ruim 20 jaar niet meer ziek te zijn geweest, een jaar geleden Corona gehad. Echter omdat ik toen positief getest ben door de commerciële teststraat van ArboPro is dit niet geregistreerd door de GGD.Osiris schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:24:
[...]
Want? Oprecht geïnteresseerd.
Of denk je bij elk loterij-lot wat je koopt en bij elke roulette-inzet dat je de hoofdprijs nu echt zéker wel gaat winnen?
Voor een QR-code moest ik mij alsnog 2 keer vaccineren.
De eerste vaccinatie was met Astrazeneca. Daar ben ik weer een week ziek met koorts van geweest.
4 maanden geleden ben ik voor de tweede keer gevaccineerd met Pfizer. Daar had ik slechts 1 dag last van.
Nu moet ik weer vaccineren. Nu zou dat met Moderna moeten.
Buiten de ''mildere'' bijwerkingen is er ook kans op ontsteking van de hartspier en het hartzakje.
Dan kan het wel zo zijn dat de kans klein is maar ik zit sowieso niet te wachten op deze extra vaccinatie omdat de GGD slecht registreert.
Onnodig extra gevaccineerd worden met weer een ander middel, dat idee vind ik niet fijn.
Ben je toen bij ArboPro geweest omdat je een negatieve test nodig had? Volgens mij was de regel bij positieve test bij een comm straat dat je dan alsnog nog een keer test bij de GGD.Artwido schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:21:
[...]
Ik heb na ruim 20 jaar niet meer ziek te zijn geweest, een jaar geleden Corona gehad. Echter omdat ik toen positief getest ben door de commerciële teststraat van ArboPro is dit niet geregistreerd door de GGD.
Is toch ook bij Pfizer? Maar kans is verwaarloosbaar klein en als je toch pech hebt is het ook zo met behandeling weer weg zover ik lees in de media.Buiten de ''mildere'' bijwerkingen is er ook kans op ontsteking van de hartspier en het hartzakje.
[ Voor 20% gewijzigd door martwoutnl op 01-01-2022 16:25 ]
Dat kun je de GGD niet kwalijk nemen: v.z.i.w. is het alleen mogelijk om QR-codes te verkrijgen als je daadwerkelijk bíj de GGD getest bent (lees: via CoronIT). Als wij in het UMC een medewerker positief getest hebben, dan melden wij dat altijd braaf digitaal aan de GGD, maar een QR-code kan die medewerker er dan niet door krijgen.
Dit is een limitatie van de GGD/overheid op grotere schaal en mijns inziens kun je dat de GGD niet direct kwalijk nemen. Ja, ik vind ook dat als de GGD een melding krijgt van een goedgekeurd lab buiten CoronIT om dat je alsnog een QR-code moet kunnen maken, maar onze overheid heeft blijkbaar besloten dit niet te implementeren.
Al kreeg ik de negatieve test die ik nodig had voor m'n vakantie wél gewoon te zien in de CoronaCheck-app.. Omdat die commerciële toko wel bij de app aangesloten was. Dat gaat verder buiten de GGD om. Geen idee wat er was gebeurd als ik bij die commerciële aanbieder positief getest was overigens. Denk dat er dan géén QR-code in zat, aangezien, denk ik, die commerciële partij bedoeld was om negatieve testen voor o.a. reizigers e.d. te genereren, niet bedoeld om de pósitieve QR-codes te versturen.
En nog meer info die ik nog niet wistExtra eisen bij gebruik herstelbewijs voor reizen
Wilt u het herstelbewijs gebruiken om te reizen? Dat kan alleen als:
- (…)
- u na 8 september werd getest met een PCR-test door een andere testaanbieder. En die aanbieder uw testgegevens heeft doorgegeven aan de GGD.
Ik denk niet dat jij afgelopen oktober positief getest bent, want anders had je nooit al 2 vaccinaties kunnen krijgen. Dus nee, valt de GGD niet aan te merken.CoronaCheck haalt de positieve testuitslagen op bij de GGD. In het GGD-systeem zijn testuitslagen beschikbaar van alle testen die door de GGD zelf zijn afgenomen. Dit geldt voor PCR-testen en voor antigeentesten. Vanaf 13 oktober 2021 kan CoronaCheck ook positieve testen bij andere testaanbieders omzetten in een herstelbewijs. Ook als deze test eerder is afgenomen. De testaanbieder moet de gegevens dan wel aan de GGD doorgeven.
[ Voor 52% gewijzigd door Osiris op 01-01-2022 16:34 ]
Ik heb mij laten testen bij ArboPro in december 2020 omdat ik voelde dat ik iets onder de leden had. De test was positief en heb toen direct contact opgenomen met de GGD. Die vonden het niet nodig om ook bij hun nog een keer te laten testen. Mede vanwege de drukte toen.
Ik heb toen wel een dag later een contactenonderzoek door de GGD gehad.
Toen later bleek dat ArboPro hun positieve testen wel aan de GGD doorgeeft maar de GGD daar niets mee doet heb ik meerdere malen contact gehad met de GGD daarover. Die onderkende het probleem maar wisten het niet op te lossen.
Dus ja slordig is nog een understatement.
Van wat ik begrepen heb beschermen de mRNA-vaccins na verloop van tijd fors minder tegen besmetting (door afname van antistoffen?), maar nog wel goed tegen ernstig ziekteverloop (door T-cellen?).
Wat zouden jullie doen (persoonlijk, of op basis van wetenschappelijke inzichten)? Direct de booster nemen, want dat biedt toch wat extra bescherming en levert een kleine bijdrage aan de ‘uitweg’? Of even wachten, op een omicron-update van Pfizer of tot mijn QR-code over 9 maanden verloopt?
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Nu boosteren, en straks boosteren. Het één sluit het ander niet uit.Ulster Seedling schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:11:
Wat zouden jullie doen (persoonlijk, of op basis van wetenschappelijke inzichten)?
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 02-01-2022 12:24 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb geen idee wanneer die omikron-updates van de mRNA-vaccins gaan komen eerlijk gezegd. Ik heb mijn booster allang in m'n arm zitten (>6 maanden na de vorige, want als zorgmedewerker m'n Janssen al aan 't begin van het prikken gekregen), omdat het kan en omdat het de kans op besmetting en daarmee besmettelijkheid verkleint – ook gezien omikron-variant.Ulster Seedling schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:11:
Wat zouden jullie doen (persoonlijk, of op basis van wetenschappelijke inzichten)? Direct de booster nemen, want dat biedt toch wat extra bescherming en levert een kleine bijdrage aan de ‘uitweg’? Of even wachten, op een omicron-update van Pfizer of tot mijn QR-code over 9 maanden verloopt?
Ik ben sowieso niet zo angstig om op de IC of het ziekenhuis te belanden (al is dat met 36 jaar zéker niet uitgesloten). Maar ik heb gewoon geen zin om omikron rond te gaan delen of in quarantaine te moeten. Ik hoop dat als ik onverhoopt ergens in de supermarkt een besmettelijke lulhannes tegenkom en een paar virusdeeltjes tegen 't lijf loop, dat m'n booster mij een quarantaine-periode bespaard blijft. Natuurlijk, als ik wel klachten krijg testen, maar met een beetje geluk ga ik nooit door hebben dat ik via de natuurlijke weg nog een extra boostertje krijg
En zolang de kans op de staatsloterij winnen nog groter is dan zeldzame bijwerkingen te krijgen én ik nog steeds geen staatsloterij-loten koop, ben ik ook niet zo bang voor die vaccin-bijwerkingen. Voor mijn part spuiten ze me elke 3 maanden zo'n ding in. Als ik dan wel onverhoopt een zeer zeldzame bijwerking krijg, dan ga ik daar niet de schuld aan het vaccin geven of aan de overheid, nee, dan is dat gewoon heel erg veel botte pech en zal ik nog steeds geen staatslot gaan kopen
[ Voor 31% gewijzigd door Osiris op 02-01-2022 12:43 ]
(Al blijf ik wel van mening dat het beste zou zijn als we niet hier aan het boosteren waren geslagen maar die energie en vaccins hadden gestopt in landen waarin de eerste prik nog amper erin is gegaan. Maar nu daar op politiek niveau niet voor gekozen wordt dan maar hier mee gaan in de strategie. Beter dan hier principieel zijn wat ook niet helpt om het verder globaal te beteugelen.)
Je hebt per jaar 0,13% (1:769) kans dat je betrokken bent bij een zwaar tot fataal verkeersongeval (bron).Osiris schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:32:
edit:OK, de kans op de staatsloterij (oudejaarsloterij) winnen is niet zo groot zie ik nu, even groot als het aantal verkochte loten, dus ongeveer 1 op 7 miljoen.(bron) Kans op myocarditis of pericarditis is wel wat groter met in 't geval van Pfizer/BioNTech 1:625 441 en in 't geval van Moderna 1:526 315. (bron, is niet gesplitst op leeftijd verder helaas). Blijven allemaal zeer kleine kansen. En myocarditis/pericarditis is, als het überhaupt al nodig is, te behandelen.
Mensen zijn bijzonder slecht in het inschatten van risico's, en dan met name over waarover ze zich wel en niet druk zouden moeten maken.
Ik rij (alleen maar) motor, dus mijn kansen op orgaandonor worden zijn zelfs nog wat groterThe Zep Man schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Je hebt per jaar 0,13% (1:769) kans dat je slachtoffer wordt van een zwaar tot fataal ongeluk in het verkeer (bron).
Ja klopt, helemaal mee eensThe Zep Man schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:49:
Mensen zijn bijzonder slecht in het inschatten van risico's, en dan met name over waarover ze zich wel en niet druk zouden moeten maken.
Je bent zo nu en dan geen voetganger?Osiris schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:54:
[...]
Ik rij (alleen maar) motor, dus mijn kansen op orgaandonor worden zijn zelfs nog wat groter
Yup. En zo bij veel meer risico's. Bij dit soort waarbij je jezelf niets kan voorstellen (nee Karen en Kevin, ook niet na twee uurtjes op Facebook en YouTube) ga ik dan ook uit van wat de experts vertellen.Ja klopt, helemaal mee eensDaarom maak ik me er persoonlijk juist weer helemaal geen zorgen om. Waarschijnlijk (gevoelsmatig, geen cijfers) is het krijgen van een ernstige bijwerking van een medicijn die je gewoon bij de drogist kunt kopen groter. Hier een leuk stukje over (ernstige) bijwerkingen van diclofenac, ibuprofen en andere NSAIDs die je o.a. gewoon bij de drogist kunt halen, amper questions asked (helaas geen cijfers over absolute risico's). Stellen mensen daar vragen bij? Nee, natuurlijk niet
Komt ook niet in het nieuws, staat niemand bij stil.
Haha, dat het elkaar uit zou sluiten bedoelde ik natuurlijk nietThe Zep Man schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Nu boosteren, en straks boosteren. Het één sluit het ander niet uit.
Osiris schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:32:
Ik heb geen idee wanneer die omikron-updates van de mRNA-vaccins gaan komen eerlijk gezegd. Ik heb mijn booster allang in m'n arm zitten (>6 maanden na de vorige, want als zorgmedewerker m'n Janssen al aan 't begin van het prikken gekregen), omdat het kan en omdat het de kans op besmetting en daarmee besmettelijkheid verkleint – ook gezien omikron-variant.
Dat is waar… Als de omikron-update er überhaupt komt, en we dan weer de Nederlandse ‘verstandige’ aanpak hanteren, is het misschien alweer winter.ArthurMorgan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:45:
Sowieso, als ze ontwikkeld zijn, dan moeten ze nog geproduceerd worden, en dan zullen sommige landen weer een eerste recht hebben, distributie in europa ook weer op landen niveau. Dan moeten de GGD's ze weer krijgen etc etc. Gewoon elke ronde pakken wanneer je hem aangeboden krijgt blijft de meest veilige optie.
Hierover had ik eigenlijk niet eens nagedacht! Je denkt vooral aan de ‘ergste’ dingen (kans op ernstige covid of bijwerkingen), maar een ‘gewone’ besmetting met bijbehorende nadelen is natuurlijk veel waarschijnlijker. Thanks, dit geeft me wat meer vertrouwen in mijn keuze! (De afspraak voor de booster staat namelijk al.)Osiris schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:32:
Ik ben sowieso niet zo angstig om op de IC of het ziekenhuis te belanden (al is dat met 36 jaar zéker niet uitgesloten). Maar ik heb gewoon geen zin om omikron rond te gaan delen of in quarantaine te moeten. Ik hoop dat als ik onverhoopt ergens in de supermarkt een besmettelijke lulhannes tegenkom en een paar virusdeeltjes tegen 't lijf loop, dat m'n booster mij een quarantaine-periode bespaard blijft. Natuurlijk, als ik wel klachten krijg testen, maar met een beetje geluk ga ik nooit door hebben dat ik via de natuurlijke weg nog een extra boostertje krijg
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Oh crap, is dat nóg gevaarlijker dan?
The Zep Man schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Yup. En zo bij veel meer risico's. Bij dit soort waarbij je jezelf niets kan voorstellen (nee Karen en Kevin, ook niet na twee uurtjes op Facebook en YouTube) ga ik dan ook uit van wat de experts vertellen.
Dat was meer een aanvulling op het antwoord op je vraag. En nee, ik wacht niet. De enige redenen om te wachten komen voort uit angst, onzekerheid en twijfel (FUD). Van ieder van die drie heb ik geen last.Ulster Seedling schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Haha, dat het elkaar uit zou sluiten bedoelde ik natuurlijk nietMaar jij zou dus in ieder geval niet wachten.
Goed om te horen dat je je afspraak door laat gaan.
Ik vermoed dat het niet gevaarlijker is om een voetganger te zijn t.o.v. een motorrijder.Osiris schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Oh crap, is dat nóg gevaarlijker dan?Zo af en toe doe ik dat ook wel ja
[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 02-01-2022 13:23 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De score blijft een dikke, vette min.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
[EDIT]
Wikipedia geeft wel wat uitleg. Wikipedia: Lateral flow test
[ Voor 23% gewijzigd door LongBowNL op 02-01-2022 19:46 ]
Ik kreeg Pfizer vanavond in de Rai terwijl ik toch boven de 45 ben. Ging erg vlot. Gewoon in één keer doorlopen.
De titel had beter kunnen zijn: "Moderna alleen voor 45+, Pfizer voor iedereen"Pistachenootje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:17:
[...]
Ik kreeg Pfizer vanavond in de Rai terwijl ik toch boven de 45 ben. Ging erg vlot. Gewoon in één keer doorlopen.
Opzich ook wel logisch dat ze moeilijk doen als je te vroeg komt.Katseviool schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:38:
Net bij de RAI werd bij de ingang wel moeilijk gedaan als je te vroeg kwam. Mensen moesten ook eerst wachten op een stoel aan de zijkant voordat ze verder mochten.
Zou beetje lullig zijn voor diegene die gewoon op tijd voor de afspraak komen juist moeten wachten op die 'voordringer' qua tijd
(Is een irritante eigenschap van mij dat ik mij echt kan ergeren als mensen te vroeg of te laat komen bij een afspraak. Ook altijd met de huisarts & tandarts zoveel problemen mee gehad ...)
Voor als Wikipedia je nog niet genoeg info heeft gegeven: het controle-streepje controleert of de benodigde antistoffen die aan het begin van het teststripje zitten wel afdoende meegenomen zijn richting de teststreepjes. Het test dus niet op menselijke eiwitten ofzo om te checken of de afname wel goed is gedaan.LongBowNL schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:34:
Een vraag die ik mij afvroeg. Bij een sneltest, waarop reageert het controle streepje? Ik gok dat je daarmee kunt zien of je voldoende hebt afgenomen voor een betrouwbare meting. Maar wat meet dat controlestreepje dan?
[EDIT]
Wikipedia geeft wel wat uitleg. Wikipedia: Lateral flow test
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"