• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ryur schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:08:
[...]
(Is een irritante eigenschap van mij dat ik mij echt kan ergeren als mensen te vroeg of te laat komen bij een afspraak. Ook altijd met de huisarts & tandarts zoveel problemen mee gehad ...)
Afhankelijk van hoeveel marge je neemt is dat best moeilijk, in principe ben ja altijd wel minimaal wat (milli)seconden te laat of te vroeg ;)

Als Nederlanders zijn we al een aardig stipt volk btw.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 02-01-2022 22:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
LongBowNL schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:34:
Een vraag die ik mij afvroeg. Bij een sneltest, waarop reageert het controle streepje? Ik gok dat je daarmee kunt zien of je voldoende hebt afgenomen voor een betrouwbare meting. Maar wat meet dat controlestreepje dan?
[EDIT]
Wikipedia geeft wel wat uitleg. Wikipedia: Lateral flow test
Ja er zijnt best veel slimmigheid in die strip te zetten maar wat hem uiteindelijk doet verkleuren is de zuurtegraad heb ik begrepen.

Het schijnt dat kinderen hem makkelijk om de tuin kunnen leiden met citroensap of 7-up en zo een paar dagen vrij van school kunnen krijgen.

https://www.bbc.com/futur...19-tests-with-soft-drinks

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Ja er zijnt best veel slimmigheid in die strip te zetten maar wat hem uiteindelijk doet verkleuren is de zuurtegraad heb ik begrepen.

Het schijnt dat kinderen hem makkelijk om de tuin kunnen leiden met citroensap of 7-up en zo een paar dagen vrij van school kunnen krijgen.

https://www.bbc.com/futur...19-tests-with-soft-drinks
Dan moet je 't artikel nog eens beter lezen..

De pH zelf zorgt niet voor de verkleuring: dat zijn gewoon de gouden nano-partikels die je ziet. De pH is alleen belangrijk om stabiel te houden om de antistoffen die gebruikt worden in de test werkzaam te houden: daar is de buffer die je bij de test gebruikt ook juist voor bedoeld. Als je nu gaat klooien met Cola en dat soort dingen, dan verander je de pH en wordt de test aspecifiek fout-positief, omdat de antistoffen compleet naar z'n grootje gaan en onterecht op 't test-stripje blijven hangen. Maar wat je ziet zijn gewoon de goud-partikels.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:34:
Vanmiddag in Den haag bij het World forum de booster gehaald en dat ging best rap. Ongeveer 5 minuten nadat ik naar binnen liep zat de prik er in :P .
Was je bij het WF of het WEF? ;)
Voor je het weet heeft je chip een "great reset" en kan je weer opnieuw boosteren. :+

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Osiris schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:04:
[...]

De titel had beter kunnen zijn: "Moderna alleen voor 45+, Pfizer voor iedereen"
Ik had ook dit soort berichten gelezen waarin gesteld wordt dat in principe alleen mensen jonger dan 45 Pfizer krijgen.

https://www.telegraaf.nl/...derna-ik-voel-me-belazerd

• Osiris
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik had ook dit soort berichten gelezen waarin gesteld wordt dat in principe alleen mensen jonger dan 45 Pfizer krijgen.

https://www.telegraaf.nl/...derna-ik-voel-me-belazerd
Artikel zit achter een paywall (sowieso, Telegraaf), maar ik kan me voorstellen dat het onlogisch en onhaalbaar is om iedereen te blijven prikken met Pfizer, want dan loop je wellicht scheef qua voorraden e.d. Maar strikt gezien is het niet nodig.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05

Wailing_Banshee

You're Next

Osiris schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Artikel zit achter een paywall (sowieso, Telegraaf), maar ik kan me voorstellen dat het onlogisch en onhaalbaar is om iedereen te blijven prikken met Pfizer, want dan loop je wellicht scheef qua voorraden e.d. Maar strikt gezien is het niet nodig.
Ik vind dat er gewoon gekeken moet worden naar welke je de eerste keer hebt gehad, voor zover mogelijk. Als ik voor een booster zou gaan (mijn huisarts heeft het voor nu even afgeraden), zou ik liever moderna hebben. Gewoon omdat ik mijn eerste ronde ook moderna had.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Pistachenootje
  • Nu online
Osiris schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Ondanks de paywall is het wel te lezen:
Wie een boosterprik gaat halen, mag niet zelf kiezen met welk vaccin dit gebeurt. In principe krijgen alleen mensen jonger dan 45 jaar en zorgmedewerkers het Pfizervaccin. De ouderen moeten zich tevredenstellen met een dosis Moderna.
Voor de duidelijkheid: ik wilde dus even laten weten dat dit in mijn geval niet klopte. Wellicht handig voor andere tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 03-01-2022 11:24 ]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ulster Seedling schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:11:
Nu de eind-twintigers aan de beurt zijn mag ik ook een booster plannen. Ik heb vijf maanden geleden Pfizer afgerond en ben verder helemaal gezond, dus er is voor mijn gevoel niet zo veel haast bij. (Wel wat ongevaccineerde familie, maar dat zie ik als hun eigen verantwoordelijkheid |:()

Van wat ik begrepen heb beschermen de mRNA-vaccins na verloop van tijd fors minder tegen besmetting (door afname van antistoffen?), maar nog wel goed tegen ernstig ziekteverloop (door T-cellen?).

Wat zouden jullie doen (persoonlijk, of op basis van wetenschappelijke inzichten)? Direct de booster nemen, want dat biedt toch wat extra bescherming en levert een kleine bijdrage aan de ‘uitweg’? Of even wachten, op een omicron-update van Pfizer of tot mijn QR-code over 9 maanden verloopt?
Dat is een persoonlijke afweging.

Persoonlijk wacht ik er mee. Mijn recentste prik was later dan gemiddeld vanwege vakantie. Ik word niet echt enthousiast van het idee om me dit jaar iets van ~3 keer te laten boosteren, terwijl de meerwaarde minimaal is in mijn situatie (jong, fit, 2x gevaccineerd). Nu boosteren, betekent ook sneller opnieuw boosteren.

Volgens mij is mijn huidige prik 'geldig' tot ongeveer maart. Dat is dan ongeveer 6 maanden na mijn laatste prik. Los van mijn mening: daarna ontkom ik er waarschijnlijk niet aan als ik wil blijven reizen.

De situatie qua boosteren is wat mij betreft totaal niet te vergelijken met het vaccineren een jaar geleden.
Uiteindelijk is het een eigen afweging. Medisch gezien kun je er weinig op tegen hebben.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wailing_Banshee schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Ik vind dat er gewoon gekeken moet worden naar welke je de eerste keer hebt gehad, voor zover mogelijk. Als ik voor een booster zou gaan (mijn huisarts heeft het voor nu even afgeraden), zou ik liever moderna hebben. Gewoon omdat ik mijn eerste ronde ook moderna had.
Mixen en combineren lijkt juist betere bescherming te geven, dus ik zou liever hebben voor de groepsimmuniteit dat ze het mixen, mensen die eerst moderna kregen nu pfizer en vice versa.

PSN

• Osiris
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Ondanks de paywall is het wel te lezen:

[...]

Voor de duidelijkheid: ik wilde dus even laten weten dat dit in mijn geval niet klopte. Wellicht handig voor andere tweakers.
Keyword uit je artikel hier is denk ik "in principe" ;)

• Pistachenootje
  • Nu online
Osiris schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Keyword uit je artikel hier is denk ik "in principe" ;)
Wie weet. Of het bericht klopt gewoon niet en er wordt ook volop Pfizer gebruikt boven de 45.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pistachenootje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Wie weet. Of het bericht klopt gewoon niet en er wordt ook volop Pfizer gebruikt boven de 45.
Dat zal best. Niet alle locaties hebben beide varianten liggen en verder is het advies ook alleen om geen Moderna onder der 45 te geven.

Geen Pfizer boven de 45 is geen advies van de gezondheidsraad, maar een logistieke invulling van de beschikbare vaccins.

PSN

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Toen ik de 31ste voor mijn booster ging, stond er bij de ingang een bordje met "vandaag krijgt u Pfizer", dus jong en oud kregen dat.

Ergens een beetje vreemd dat de prikken (in ieder geval daar, was een XXL-locatie meen ik) open en bloot worden gegeven. De mensen om mij heen hadden allebei weinig met prikken, keken allerminst gelukkig.

Enige bijwerking is, net zoals chip 1 en 2 het gevoel alsof ik een blauwe plek op mijn arm heb. Verder niks aan het handje. Als dat telkens alles is, vind ik alles best :P

Vriendin is volgende week aan de beurt.

People as things, that’s where it starts.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Fuujii schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Dat is een persoonlijke afweging.

Persoonlijk wacht ik er mee. Mijn recentste prik was later dan gemiddeld vanwege vakantie. Ik word niet echt enthousiast van het idee om me dit jaar iets van ~3 keer te laten boosteren, terwijl de meerwaarde minimaal is in mijn situatie (jong, fit, 2x gevaccineerd). Nu boosteren, betekent ook sneller opnieuw boosteren.

Volgens mij is mijn huidige prik 'geldig' tot ongeveer maart. Dat is dan ongeveer 6 maanden na mijn laatste prik. Los van mijn mening: daarna ontkom ik er waarschijnlijk niet aan als ik wil blijven reizen.

De situatie qua boosteren is wat mij betreft totaal niet te vergelijken met het vaccineren een jaar geleden.
Uiteindelijk is het een eigen afweging. Medisch gezien kun je er weinig op tegen hebben.
Wat eigenlijk ook vreemd is, is dat er zover ik weet geen concreet onderzoek is naar de imuun response is binnen de jongeren leeftijd groep. Het is vooral bekend dat het vaccine snel is uitgewerkt bij de oudere generatie maar het is in mijn ogen onduidelijk of dit ook geldt voor mensen die jonger zijn en of zo'n booster dan überhaupt in dezelfde frequentie nodig is.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
bloodlynx schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Wat eigenlijk ook vreemd is, is dat er zover ik weet geen concreet onderzoek is naar de imuun response is binnen de jongeren leeftijd groep. Het is vooral bekend dat het vaccine snel is uitgewerkt bij de oudere generatie maar het is in mijn ogen onduidelijk of dit ook geldt voor mensen die jonger zijn en of zo'n booster dan überhaupt in dezelfde frequentie nodig is.
Ja er zijn nogal wat onzekerheden in het geheel. Dan heb ik het niet over veiligheid, maar over de werkzaamheid. En dan al helemaal met omicron.

Als ik 60+ zou zijn, dan zou ik de booster dag één halen. Ik ben erg benieuwd wat de booster cijfers zullen zijn bij jongere leeftijdsgroepen. Het zal me niets verbazen als die een flink stuk lager liggen dan de eerste en tweede vaccinatie.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloodlynx schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:35:
[...]

In Israël zijn ze dat nu in productie aan het testen ;)

/edit: ze hadden helaas prik #3 in de haast aan iedereen gegeven, maar wilden idd voor prik 4 alleen de 60+ doen, dan zouden we dit exact kunnen zijn, maar nu kunnen we dus daar iig zien hoe lang we het met prik 3 vol kunnen houden over de verschillende leeftijdsgroepen heen.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2022 13:31 ]

PSN

• Osiris
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:15:
[...]

In Israël zijn ze dat nu in productie aan het testen ;)
Soms is het toch ook wel weer handig dat NL vaak flink achter loopt :+

Verder was de booster voor mij een no-brainer met maar één Janssen (geen eigen keus :+) als "volledige vaccinatie" :)

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:31:
Ligt er aan waar je heen gaat, in de EU is 9 maanden (vanaf 1 februari) afgesproken, maar Frankrijk bijvoorbeeld gaat 7 maanden hanteren...

Ik heb de booster wel gehaald, met Omicron voor de deur is de kans vrij groot dat ik besmet wordt de komende weken en ik ken mezelf: als ik straks hoestend in bed lig zou ik denken "had ik nou die prik maar gehaald" :+

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

user109731 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Ligt er aan waar je heen gaat, in de EU is 9 maanden (vanaf 1 februari) afgesproken, maar Frankrijk bijvoorbeeld gaat 7 maanden hanteren...
Ja, leuk, 1 EU die afgesproken heeft om 9 maanden te doen, maar dat er dan toch weer landen zijn die daar van af gaan wijken...

Ik ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd wat Canada en de VS zeggen, maar kan daar niets over vinden... (daar willen we eind september heen). Het enige wat ik kan vinden is van de VS dat ze zeggen, "na 6 maanden na de laatste prik", en niet "binnen x maanden na de laatste prik".

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 18:26
Mag ik hier een korte vraag stellen? Ik heb vanavond een afspraak voor de boosterprik. In de sms van de GGD GHOR staat dat ik bij de priklocatie de betreffende SMS moet laten zien.

Maar moet ik nog meer meenemen, zoals die papieren en brieven die bij de 1e en 2e prik mee moesten? Mijn collega heeft vanmiddag de boosterprik gehad en hij moest een e-mail laten zien, maar ik heb geen e-mail gehad?

Ik krijg het bij het RIVM op de website niet gevonden, als ik doorklik op 'vragen of de boosterprik' dan kom ik alleen maar een FAQ voor priktwijfelaars tegen...

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 03-01-2022 15:00 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-11 15:32

Agent47

I always close my contracts.

FastFred schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:59:
Mag ik hier een korte vraag stellen? Ik heb vanavond een afspraak voor de boosterprik. In de sms van de GGD GHOR staat dat ik bij de priklocatie de betreffende SMS moet laten zien.

Maar moet ik nog meer meenemen, zoals die papieren en brieven die bij de 1e en 2e prik mee moesten? Mijn collega heeft vanmiddag de boosterprik gehad en hij moest een e-mail laten zien, maar ik heb geen e-mail gehad?

Ik krijg het bij het RIVM op de website niet gevonden, als ik doorklik op 'vragen of de boosterprik' dan kom ik alleen maar een FAQ voor priktwijfelaars tegen...
Je hebt er een mail over gehad ook waar alles in staat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:44

Als het goed is heb je een email gekregen met een barcode erin, met als onderwerp 'Afspraakbevestiging boostervaccinatie'.
Daarnaast moet je ook een ingevulde gezondheidsverklaring meenemen, al kun je die ook ter plekke invullen. Hier te downloaden.

En ook legitimatie.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:15
FastFred schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:04:
@Agent47 @autje

Ja legitimatie was me wel duidelijk, een e-mail heb ik niet gehad (wel e-mail adres ingevuld met afspraak maken).
Ik kreeg ook geen mail. Het smsje is ook genoeg.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:04

Je krijgt een e-mail, en die staat mogelijk in je spam-box, dat laatste was bij mij in ieder geval zo.

ID-bewijs en mondkapje zijn nodig, vragenlijst scheelt je tijd als je 'm vooraf invult, al vroegen ze bij mij alleen of ik 'm had ingevuld, dus thuis doorlopen zonder te printen zou ook genoeg kunnen zijn?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net een uur met de GGD gesproken via de Medische informatielijn. Toen van 1e lijns naar de 2e lijns doorgestuurd en die heeft ook met een arts gesproken.
Maar kreeg net als na de 1e keer vaccineren te horen dat het niet het vaccin is, maar iets in uw lichaam wat deze reactie veroorzaakt en dat ik prima de booster kan nemen.
Dit is zo frustrerend, ik ben destijds echt goed ziek geweest na zowel de 1e (3 weken) als 2e vaccinatie (2 maanden, zelfde klachten) en het enige "advies" wat ze kunnen geven is; het is geen allergische reactie dus je kan prima het vaccin en/of booster nemen :X

En ja het blijft mijn keus zeggen ze dan; maar de enige keus is dus de gok nemen om (grote) kans te lopen dat ik weer langdurig ziek wordt of uitgesloten worden van de maatschappij als ik de booster niet neem... ik vind dat geen keus eigenlijk.

Wie maakt er nou de keus om moedwillig ziek te worden?

Ze gaf ook nog mee dat de HA een case kan laten aanmaken bij het LCI en dat daar eventueel een ander advies naar voren zou kunnen komen...

To be continued :/

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:10

de Peer

under peer review

ArcticWolf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:17:
Net een uur met de GGD gesproken via de Medische informatielijn. Toen van 1e lijns naar de 2e lijns doorgestuurd en die heeft ook met een arts gesproken.
Maar kreeg net als na de 1e keer vaccineren te horen dat het niet het vaccin is, maar iets in uw lichaam wat deze reactie veroorzaakt en dat ik prima de booster kan nemen.
Dit is zo frustrerend, ik ben destijds echt goed ziek geweest na zowel de 1e (3 weken) als 2e vaccinatie (2 maanden, zelfde klachten) en het enige "advies" wat ze kunnen geven is; het is geen allergische reactie dus je kan prima het vaccin en/of booster nemen :X

En ja het blijft mijn keus zeggen ze dan; maar de enige keus is dus de gok nemen om (grote) kans te lopen dat ik weer langdurig ziek wordt of uitgesloten worden van de maatschappij als ik de booster niet neem... ik vind dat geen keus eigenlijk.

Wie maakt er nou de keus om moedwillig ziek te worden?

Ze gaf ook nog mee dat de HA een case kan laten aanmaken bij het LCI en dat daar eventueel een ander advies naar voren zou kunnen komen...

To be continued :/
Wat waren je klachten? Gaat het om een bekende bijwerking?

• ArcticWolf
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Wat waren je klachten? Gaat het om een bekende bijwerking?
Nee geen bekende bijwerkingen. Ik krijg overal ontstekingen; de theorie van de artsen is dat mijn immuunsysteem zo uit balans raakt door het vaccin en daarom zoveel ontstekingen krijg beginnende bij mijn chronische bijholteontsteking.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 03-01-2022 16:35 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 20:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

ArcticWolf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Nee geen bekende bijwerkingen. Ik krijg overal ontstekingen; de theorie van de artsen is dat mijn immuunsysteem zo uit balans raakt door het vaccin en daarom zoveel ontstekingen krijg beginnende bij mijn chronische bijholteontsteking.
Waren er in dit geval niet mogelijkheden om via de huisarts ''vrijstelling'' te krijgen van dit alles? In jou geval zou ik vooral de afweging maken tussen de ontstekingen en het eventueel krijgen van corona. Blijft dan dus kiezen tussen twee kwaden, en dan kiezen voor de optie die je het minst gezondheidsschade toe kan brengen

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:30
Weet niet helemaal of dit de juiste plek is maar toch een poging: ik ga straks voor de booster maar heb geen printer. Weet iemand of de “gezondheidsverklaringen” ook gewoon op de testlocatie liggen? Het is voor mij net als vorige twee prikken 3 sec werk om alles af te vinken maar als die krengen daaar niet liggen moet ik eerst naar vrienden voor een printje… 😬

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Valorian schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:52:
Weet niet helemaal of dit de juiste plek is maar toch een poging: ik ga straks voor de booster maar heb geen printer. Weet iemand of de “gezondheidsverklaringen” ook gewoon op de testlocatie liggen? Het is voor mij net als vorige twee prikken 3 sec werk om alles af te vinken maar als die krengen daaar niet liggen moet ik eerst naar vrienden voor een printje… 😬
Ja, die liggen er gewoon.

Ik was de mijne vergeten, dus die kon ik gewoon, met een gedeelde pen, eventjes invullen.

People as things, that’s where it starts.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
Valorian schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:52:
In Almere lagen ze daar wel ja tijdens de normale vaccinatie. Lijkt mij nu ook

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
waarom word er niet gewoon geadviseerd om om de zoveel tijd een antilichamen test te nemen en als de uitslag daarvan onder de waarde komt dat onvoldoende is om je te beschermen DAN PAS te boosteren?

ik denk dat dit wel eens voor hele interessante resultaten zou gaan opleveren gezien je dan zult zien dat de uitslagen heel erg per persoon verschillen.

• ArcticWolf
  • Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Waren er in dit geval niet mogelijkheden om via de huisarts ''vrijstelling'' te krijgen van dit alles? In jou geval zou ik vooral de afweging maken tussen de ontstekingen en het eventueel krijgen van corona. Blijft dan dus kiezen tussen twee kwaden, en dan kiezen voor de optie die je het minst gezondheidsschade toe kan brengen
Nee vreemd genoeg kan en mag de huisarts hier helemaal niks mee omdat dit een rijksoverheid vaccinatie programma is. Ze mogen zelfs geen advies en/of medische verklaring mee geven richting de GGD / RIVM.
Als ik het goed heb begrepen dan mag het LCI wel vrijstelling geven mochten zij daar consensus over krijgen met het RIVM.

M'n huisarts hintte inderdaad dat het misschien beter was om juist nu covid op te lopen aangezien m'n vorige prikken nog valide zijn en ik hoogst waarschijnlijk toch niet in het ziekenhuis zou belanden. Wat als je erover nadenkt natuurlijk een absurd "iets" is, maar volledig door het beleid wordt veroorzaakt.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tweakmember schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:59:
waarom word er niet gewoon geadviseerd om om de zoveel tijd een antilichamen test te nemen en als de uitslag daarvan onder de waarde komt dat onvoldoende is om je te beschermen DAN PAS te boosteren?

ik denk dat dit wel eens voor hele interessante resultaten zou gaan opleveren gezien je dan zult zien dat de uitslagen heel erg per persoon verschillen.
Elke paar maanden van iedereen bloed aftappen en de overheid op de blauwe ogen geloven dat daar alleen antistoffen gemeten worden is vast beter dan een paar prikjes halen? ;)

PSN

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Elke paar maanden van iedereen bloed aftappen en de overheid op de blauwe ogen geloven dat daar alleen antistoffen gemeten worden is vast beter dan een paar prikjes halen? ;)
Dat kan gewoon in een ziekenhuis, waarom jij een kopietje van je medische gegevens naar de overheid wil sturen is mij een raadsel.
Je soa test uitslag ligt toch ook niet bij Hugo op z'n bureau?
Zolang je nog zelf beslist om je te laten boosteren kan de testuitslag best een goede argumentatie zijn om zelfstandig de beslissing te nemen om je antistoffenlevels wat op te hogen.
Voorkomt gelijk nodeloos geprik, iets wat nu behoorlijk gepushed wordt door de overheid of het nou medisch wel of niet nodig is, iedereen wordt momenteel richting een booster gemasseerd/geduwd.

[ Voor 27% gewijzigd door PalingDrone op 04-01-2022 01:12 ]

• Osiris
  • Niet online
tweakmember schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:59:
Dé waarde? Welke waarde? Dat weten we nog helemaal niet.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij is die test ook veel te arbeidsintensief (en waarschijnlijk veel duurder) om als vervanging te gebruiken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Osiris
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:11:
Volgens mij is die test ook veel te arbeidsintensief (en waarschijnlijk veel duurder) om als vervanging te gebruiken.
Waarom denk je dat? :)

Serologie is overigens best goedkoop, veel goedkoper dan een PCR.
YakuzA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Je DNA extraheren om in het ultrageheim op te slaan op zoek naar (insert conspiracy theory) lukt waarschijnlijk ook wel uit een neusswab hoor ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 04-01-2022 08:14 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PalingDrone schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:05:
[...]
Voorkomt gelijk nodeloos geprik
om antistoffen te meten krijg je ook gewoon een prik, anders kunnen ze geen bloed aftappen?
Osiris schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:13:
Je DNA extraheren om in het ultrageheim op te slaan op zoek naar (insert conspiracy theory) lukt waarschijnlijk ook wel uit een neusswab hoor ;)
true, true.
maar de mensen die zo 'bang' zijn voor de prik zijn misschien ook wel de mensen die niet langs gaan voor de neus 'swab'.

[ Voor 44% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2022 08:25 ]

PSN

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:24:
[...]

om antistoffen te meten krijg je ook gewoon een prik, anders kunnen ze geen bloed aftappen?
En die bloedaftapprik is vervelender dan een vaccinatie prik!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik kijk hoe het gaat met de bloedprikken die ik ooit gehad heb.

Maar ook dat voor dit soort dingen machines nodig zijn om al die testen te doen, en gekwalificeerd personeel om de testen uit te voeren en te interpreteren.

Er zijn heel veel mensen die een prik mogen geven, en je hebt er alleen een grote ruimte en de prikken zelf voor nodig verder.

Het is een vermoeden hoor, ik zou het dus fout kunnen hebben. Maar ik zou het op basis van onderzoeken bij mij (op andere vlakken, dat wel) wel logisch vinden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14

Dennis1812

Amateur prutser

En een venapunctie is ook een prik. Dus het voorkomt geen prik. Hooguit een extra prik.

Bloedprikken is ook net een slagje lastiger als een vaccin zetten. Wil je dezelfde prikcijfers halen kom je flink personeel te kort gok ik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 18:26

Gezondheidsverklaring, tonen van sms en legitimatie was voldoende.

• ericplan
  • Laatst online: 09:50

ericplan

5180 Wp PV

Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:39:
En een venapunctie is ook een prik. Dus het voorkomt geen prik. Hooguit een extra prik.

Bloedprikken is ook net een slagje lastiger als een vaccin zetten. Wil je dezelfde prikcijfers halen kom je flink personeel te kort gok ik.
Hoeveel bloed hebben ze nodig? Voor een hoop allergietests zit er een automatische vingerprikker bij. Net als bij diabetici. Druppel al genoeg?

A'dam PVOutput

• GekkePrutser
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bPfbtcIXE0LMUklIDk9-o1WzC8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/INEKUi0TVHleyQWbXgRibwKu.png?f=fotoalbum_large

Bron link: https://www.elperiodico.c...dad-gripe-espana-13050768 - wel Spaans helaas.

Plaatje uit de krant van het weekend, volgens deze cijfers (en de strekking van het artikel) is covid inmiddels een stuk minder dodelijk dan de griep. Omikron zit op 0.12%, de griep van 2017/18 op 2,14%! De griep is een factor 17 hoger.

Nu moet ik hier wel zelf de kanttekening bij plaatsen dat natuurlijk heel veel griepgevallen niet bekend zijn geweest omdat we er niet bovenop zaten met testen enzo. Die griepcijfers zijn dan ook geschat op basis van huisartsen info enzo. Maar was een het een factor 17 hoger? Veel meer kan het eigenlijk niet zijn want dat is 12 miljoen, een kwart van de Spaanse bevolking. Anders was het hele land hier (Spanje) toen ziek geweest. Terwijl we er echt niks van gemerkt hebben op het werk bijv. En beide gevallen heeft vaccinatie een rol gespeeld (zeker in de gevallen die zijn overleden want die waren al kwetsbaar). En laten we ook meetellen dat de covidcijfers lang niet alle gevallen meenemen want veel mensen weten niet dat ze het hebben of hebben alleen een thuistest gedaan.

Dus ik kan toch wel voorzichtig de conclusie trekken dat Omikron richting de 'griep' ernstigheid begint te gaan. We hebben nu al weken zulke zware besmettingscijfers hier (sinds kerst 170.000 per dag maar inmiddels gestabiliseerd geloof ik) en de ziekenhuizen draaien ook nog gewoon. Tijdens de vorige golven hadden ze een policy van "alleen naar het ziekenhuis/dokter komen na afspraak" (m.u.v. eerste hulp!) en dat is nu ook niet gedaan. Je kan gewoon binnen lopen. En dit is op een bevolking die maar ongeveer 3x zo groot is als die van Nederland welteverstaan. Edit: Inmiddels al naar beneden aan het gaan, 120.000 vandaag.

Gisteren trouwens mijn Moderna booster gekregen. Na 2x Pfizer. Had er wel veel meer last van. na een pijnlijke arm die ik de 2e pfizer ook had, had ik koude rillingen vannacht en wss wat koorts. Maar inmiddels alweer over.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 04-01-2022 09:42 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

GekkePrutser schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:26:
[Afbeelding]

Plaatje uit de krant van het weekend, volgens deze cijfers is covid inmiddels een stuk minder dodelijk dan de griep. Omikron zit op 0.12%, de griep van 2017/18 op 2,14%! De griep is een factor 17 hoger.
Ik zou hier wel eens een studie naar willen zien dan wel dat dit door een journalist op een achterkamer in elkaar is getimmerd. Want deze data lijkt me niet vergelijkbaar. Ik gok namelijk dat de 700.000 bij griep, alles de vastgestelde besmettingen zijn in dat jaar (anders lijkt het me een beetje laag voor een land als Spanje). Terwijl Corona we veel beter vaststellen als griep (gok dat 95% van de mensen zich niet laat testen bij groep).

Dus ik hoop vurig dat het waar is, maar zoals de cijfers hier gepresenteerd worden lijkt me wel heel erg natte vinger werk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GekkePrutser schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:26:
[Afbeelding]

Plaatje uit de krant van het weekend, volgens deze cijfers is covid inmiddels een stuk minder dodelijk dan de griep. Omikron zit op 0.12%, de griep van 2017/18 op 2,14%! De griep is een factor 17 hoger.

Nu moet ik hier wel zelf de kanttekening bij plaatsen dat natuurlijk heel veel griepgevallen niet bekend zijn geweest omdat we er niet bovenop zaten met testen enzo. Die griepcijfers zijn dan ook geschat op basis van huisartsen info enzo. Maar was een het een factor 17 hoger? Veel meer kan het eigenlijk niet zijn want dat is 12 miljoen, een kwart van de Spaanse bevolking. Anders was het hele land hier (Spanje) toen ziek geweest. Terwijl we er echt niks van gemerkt hebben op het werk bijv. En beide gevallen heeft vaccinatie een rol gespeeld (zeker in de gevallen die zijn overleden want die waren al kwetsbaar). En laten we ook meetellen dat de covidcijfers lang niet alle gevallen meenemen want veel mensen weten niet dat ze het hebben of hebben alleen een thuistest gedaan.

Dus ik kan toch wel voorzichtig de conclusie trekken dat Omikron richting de 'griep' ernstigheid begint te gaan. We hebben nu al weken zulke zware besmettingscijfers hier (sinds kerst 170.000 per dag maar inmiddels gestabiliseerd geloof ik) en de ziekenhuizen draaien ook nog gewoon. Tijdens de vorige golven hadden ze een policy van "alleen naar het ziekenhuis/dokter komen na afspraak" (m.u.v. eerste hulp!) en dat is nu ook niet gedaan. Je kan gewoon binnen lopen. En dit is op een bevolking die maar ongeveer 3x zo groot is als die van Nederland welteverstaan.

Gisteren trouwens mijn Moderna booster gekregen. Na 2x Pfizer. Had er wel veel meer last van. na een pijnlijke arm die ik de 2e pfizer ook had, had ik koude rillingen vannacht en wss wat koorts. Maar inmiddels alweer over.
Hier zit een sterk tijdsafhankelijke component in. We weten dat omicron vooral bij jongeren rondging vorig jaar, al weet ik niet hoe het op dat moment in Spanje zat. Hoe dan ook, geen discussie voor hier, want dit hoort in het wetenschapstopic met goede bronnen, en niet hier :)

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Ik zou hier wel eens een studie naar willen zien dan wel dat dit door een journalist op een achterkamer in elkaar is getimmerd. Want deze data lijkt me niet vergelijkbaar. Ik gok namelijk dat de 700.000 bij griep, alles de vastgestelde besmettingen zijn in dat jaar (anders lijkt het me een beetje laag voor een land als Spanje). Terwijl Corona we veel beter vaststellen als griep (gok dat 95% van de mensen zich niet laat testen bij groep).

Dus ik hoop vurig dat het waar is, maar zoals de cijfers hier gepresenteerd worden lijkt me wel heel erg natte vinger werk.
Nou die komen volgens het plaatje dus van het lokale gezondheidsinstituut. Zeg maar de RIVM hier. Ik ben er niet helemaal ingedoken. Maar zoals ik zei, zelfs als het 17x zo groot was dan is de griep nog steeds on-par met corona.

Dat het maar 700.000 waren geloof ik ook niet maar ze zullen gewoon geen harde cijfers hebben.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

GekkePrutser schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:36:
Nou die komen volgens het plaatje dus van het lokale gezondheidsinstituut. Zeg maar de RIVM hier. Ik ben er niet helemaal ingedoken. Maar zoals ik zei, zelfs als het 17x zo groot was dan is de griep nog steeds on-par met corona.

Dat het maar 700.000 waren geloof ik ook niet maar ze zullen gewoon geen harde cijfers hebben.
De cijfers zullen vast daar vandaan komen, maar als dan mensen daar zelf mee gaan lopen knutselen (zoals je hier ook regelmatig ziet), wil nog niet zeggen dat er iets bruikbaars uit komt. En dat is de vraag.

Komen de cijfers en conclusies van de lokale gezondheidsdienst of zijn de cijfers van hun, maar de conclusies van de krant?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14

Dennis1812

Amateur prutser

ericplan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Hoeveel bloed hebben ze nodig? Voor een hoop allergietests zit er een automatische vingerprikker bij. Net als bij diabetici. Druppel al genoeg?
Dat kan ik je niet vertellen.
Ik ging uit van een normale serologie buis die ik regelmatig af moet nemen en via een venapunctie gaat.
Als er een capillaire meetmethode is, is het natuurlijk al veel eenvoudiger en zou je het ook prima zelf kunnen doen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ericplan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Er is niet veel nodig voor die antistoffen test, voor het RIVM Pienter onderzoek was er maar een mini-buisje met een beetje bloed nodig. (incl. zelf thuis vinger prikken)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2022 09:52 ]

PSN

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:39:
[...]
De cijfers zullen vast daar vandaan komen, maar als dan mensen daar zelf mee gaan lopen knutselen (zoals je hier ook regelmatig ziet), wil nog niet zeggen dat er iets bruikbaars uit komt. En dat is de vraag.

Komen de cijfers en conclusies van de lokale gezondheidsdienst of zijn de cijfers van hun, maar de conclusies van de krant?
Er wordt gesproken over een rapport maar dat heb ik tussen de links inderdaad niet gevonden.

@RoD: Ik begrijp het maar ik heb geen toegang tot de wetenschappelijke informatie. Waarschijnlijk staat die wel ergens op de site van het instituut maar mijn Spaans is nog niet zo goed (ook mede door Corona omdat ik veel minder kan oefenen sindsdien). Wel is dit een serieuze (linkse) krant die bovendien nogal pro-maatregelen was tot nu toe. Het is geen schreeuw tabloid en niet eens een telegraaf achtige krant.

Juist daarom vond ik het wetenschappelijke topic niet geschikt. Ik wou dit ook niet stellen als een hard feit ofzo maar wel opmerken dat het zo rondgaat in de serieuze media incl bron.

Het instituut heeft natuurlijk ook een zware invloed op het beleid hier en dat is ook niet aangescherpt zelfs toen het bijna de 200k per dag aantikte. Restaurants zijn nog steeds open (en in de meeste regio's geen QR codes ook). Mijn lokale regio heeft wel de capaciteit gehalveerd overigens.

Maar sorry voor het topic, ik dacht dat dit topic juist was voor het minder 'harde' nieuws.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 04-01-2022 09:57 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:45:
[...]

Er is niet veel nodig voor die antistoffen test, voor het RIVM Pienter onderzoek was er maar een mini-buisje met een beetje bloed nodig. (incl. zelf thuis prikken)
Klopt, ik heb deze pas ook gehad vanuit mijn werk (omdat ik 'high risk' ben).

Niettemin is het wel vervelender dan het vaccin eigenlijk. Het vaccin is even snel een prikje, bij bloed prikken moeten ze uitgebreid gaan zoeken naar een ader en dat is bij mij altijd vervelend. Dan pak ik liever gewoon het vaccin mee.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 04-01-2022 09:49 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GekkePrutser schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Klopt, ik heb deze pas ook gehad vanuit mijn werk (omdat ik 'high risk' ben).

Niettemin is het wel vervelender dan het vaccin eigenlijk. Het vaccin is even snel een prikje, bij bloed prikken moeten ze uitgebreid gaan zoeken naar een ader en dat is bij mij altijd vervelend. Dan pak ik liever gewoon het vaccin mee.
Het bloed aftappen vanuit mijn vinger was idd wat vervelender dan de vaccinatie prik.

Vandaar ook dat ik de vraag stelde dat als iemand tegen de vaccinatie prik was, maar dan om prikken te voorkomen de antistoffen test voorstelde waarbij bloed geprikt moet worden mij lichtelijk verbaasde :)

PSN

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Nou. het bezoek aan de huisarts was ook een slecht verhaal.

Ik kom binnen, huisarts vraagt wat hij voor mij kan betekenen. Ik geef dus aan dat ik op de een of andere manier vrijstelling wil van de boosterprik vanwege het risico op bijwerkingen. Vooropgesteld, mijn huisarts was zelf met vakantie in de periode na mijn 2e vaccinatie, ik kreeg dus een riedeltje van twee lichamelijk reacties op vaccinatie, waaronder in hele uitzonderlijke gevallen allergie en in andere gevallen een immuunrespons met koorts, spierpijn en hoofdpijn die na een paar dagen weg is. Ik vroeg dus of hij mijn dossier had bekeken, had hij niet gedaan. Na de bevindingen doorgenomen te hebben snapte hij dan wel mijn zorgen. Hij kan alleen niet de vrijstelling voor vaccinatie voor mij regelen. Het komt er hier op neer, dit is wat ik letterlijk te horen heb gekregen:
"Of u neemt de vaccinatie en moet dan hopen dat het goed gaat en om de dag bloed prikken, of u neemt het niet maar dan heeft u kans dat u straks niets meer kan, zoals sporten en vakantie"

Hierop ik vroeg: "Maar wat denkt u dat een groter risico is?". Hij zei, gezien mijn leeftijd en medisch dossier, is de kans op ernstige ziekte bij covid heel erg klein, de kans dat ik weer een reactie krijg op de vaccinatie is veel groter.

Kortom, ik ben er goed klaar mee. Feitelijk word ik dus richting een booster gedwongen wil ik mij vanaf april (9 maanden na vaccinatie) nog normaal willen bewegen. Mijn hoop is gevestigd op Novavax, gezien dat een normaal eiwitvaccin is durf ik die wel aan. Ik ben alleen echt niet klaar met hoe dit is ingeregeld en ga verder zoeken hoe dit op te lossen. Het is te bizar voor woorden.

• de Peer

de Peer

under peer review

codex schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:42:

Hierop ik vroeg: "Maar wat denkt u dat een groter risico is?". Hij zei, gezien mijn leeftijd en medisch dossier, is de kans op ernstige ziekte bij covid heel erg klein, de kans dat ik weer een reactie krijg op de vaccinatie is veel groter.
Maar het gaat niet om de kans, maar het risico (=kans*gevolgen)

En dan zou je tot een andere conclusie moeten komen.

• codex

codex

de Peer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Maar het gaat niet om de kans, maar het risico (=kans*gevolgen)

En dan zou je tot een andere conclusie moeten komen.
Hoe bedoel je dit? Gevolgen zijn in mijn optiek: ziekte en de duur hiervan, blijvende schade en overlijden. Daarmee heb ik het spectrum wel gehad denk ik zo.

Dan neem ik maar het meest extreme geval: overlijden

Het risico bij Hepatitis (A) om te overlijden is circa 1 op 250. Hepatitis A is enigszins vergelijkbaar. Kans op een dergelijke bijwerking is feitelijk 50/50, dus 50 procent.
Het geschatte risico om besmet te raken én te overlijden aan covid is 1 op 145.000 met mijn profiel.

1 op 145.000 is overigens met Delta, met Omikron zal de kans nog lager uitpakken als ik de beschikbare data mag geloven.

[ Voor 7% gewijzigd door codex op 04-01-2022 11:00 ]

• de Peer

de Peer

under peer review

codex schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Hoe bedoel je dit? Gevolgen zijn in mijn optiek: ziekte en de duur hiervan, blijvende schade en overlijden. Daarmee heb ik het spectrum wel gehad denk ik zo.

Dan neem ik maar het meest extreme geval: overlijden

Het risico bij Hepatitis (A) om te overlijden is circa 1 op 250. Hepatitis A is enigszins vergelijkbaar. Kans op een dergelijke bijwerking is feitelijk 50/50, dus 50 procent.
Het geschatte risico om besmet te raken én te overlijden aan covid is 1 op 145.000 met mijn profiel.

1 op 145.000 is overigens met Delta, met Omikron zal de kans nog lager uitpakken als ik de beschikbare data mag geloven.
Oh dan mis ik blijkbaar wat achtergrond. Kans op die bijwerking is (specifiek voor jou?) 50%?? Dat zou wel enorm zijn. Of is er geen data en bedoel je: ik heb wél of geen bijwerking (50%).

• RoD
  • Niet online

RoD

codex schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:42:

Kortom, ik ben er goed klaar mee. Feitelijk word ik dus richting een booster gedwongen wil ik mij vanaf april (9 maanden na vaccinatie) nog normaal willen bewegen. Mijn hoop is gevestigd op Novavax, gezien dat een normaal eiwitvaccin is durf ik die wel aan. Ik ben alleen echt niet klaar met hoe dit is ingeregeld en ga verder zoeken hoe dit op te lossen. Het is te bizar voor woorden.
Een ander type vaccin proberen is natuurlijk een optie, maar ook zeker geen garantie. Het is namelijk niet het vaccin dat de bijwerkingen veroorzaakt, maar de reactie van je lichaam.

• codex

codex

de Peer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Oh dan mis ik blijkbaar wat achtergrond. Kans op die bijwerking is (specifiek voor jou?) 50%?? Dat zou wel enorm zijn. Of is er geen data en bedoel je: ik heb wél of geen bijwerking (50%).
Geeft niet, ik heb Hepatitis gekregen door de vaccinatie. Na de eerste prik voelde ik mij al niet best, maar na de tweede was het flink mis. Ik kan mij niet herinneren mij ooit zo ziek te hebben gevoeld, de bloedonderzoeken bevestigden ook dat het niet echt goed ging(rechts oudste en links meest recent):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X58uEbnOyUnEsiONg2cJZrRKXP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c3saJIMbHxLNICnu4R57DhRB.png?f=fotoalbum_large

Waar het nu op neer komt is dat de kans feitelijk 50/50 is dat ik een soortgelijke reactie krijg en ik het maar zelf moet uitzoeken. Dat is namelijk feitelijk wat ik te horen krijgen.

• RoD
  • Niet online

RoD

*dubbel*

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 04-01-2022 13:06 ]

• codex

codex

RoD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Een ander type vaccin proberen is natuurlijk een optie, maar ook zeker geen garantie. Het is namelijk niet het vaccin dat de bijwerkingen veroorzaakt, maar de reactie van je lichaam.
Ja, er zit ook een risico in, net zoals wanneer ik tegen een besmetting aan zou lopen. Ik heb wel het idee dat het mRNA vaccin te lang actief is in mijn lichaam en dat de oorzaak is. De eerste 4 dagen voelde ik bij zowel prik 1 als 2 helemaal niets, geen koorts, geen spierpijn of moeheid. Echt niks.

Het vervelende is dat ik me wel ongehoord voel hierin, als je de adviezen die ik nu heb gekregen hoort: Neem maar paracetamol na je booster.

Yeah, dat onderdrukt natuurlijk mijn immuunsysteem en zal bij een nieuwe flare up van mijn lever absoluut onschadelijk zijn. Bovendien, de vorige keer ook paracetamol geslikt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door codex op 04-01-2022 12:42 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mag al een tijdje een booster halen maar niet echt haast, was lekker op vakantie in eigen land. Dacht dat ik m'n prik nog niet zo heel lang geleden gekregen heb maar toen ik het eens opzocht blijkt het al een half jaar geleden te zijn.
Toch eens kijken of we het maar moeten doen dan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Osiris schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:03:
[...]

Dé waarde? Welke waarde? Dat weten we nog helemaal niet.
Weet ik veel,
Waarop baseren ze anders op dan we moeten boosteren?
Hoe weten ze dat de werkzaamheid van een vaccin na zoveel maanden minder word?
Of dat bij mensen met imuunziektes vaccins stuk minder werkt?

Ze meten/kijken dus ergens naar om daarover te kunnen oordelen lijkt mij dan.

[ Voor 42% gewijzigd door tweakmember op 04-01-2022 13:52 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Dat zegt de GGD dus ook steeds tegen mij, maar ik heb zelf ook meer vertrouwen in de oude techniek. Heb zelf nog nooit bijwerkingen van een vaccin gehad, dus dit was echt geen grappige ervaring voor mij (Pfizer). Dus als ik er echt niet onderuit kom (zonder booster kun je straks niks meer...) neem ik liever het risico met Novavax dan weer een Pfizer prik.

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Je begrijpt wel wat ik bedoel toch?
Voorkomt nodeloos injecteren, genoeg mensen die liever wat bloed laten afnemen dan dat ze iets in hun lichaam laten spuiten.
(ja, ik weet ook dat een naaldje om te injecteren veel dunner en vaak minder gevoelig/pijnlijk is dan bloed laten afnemen maar snap de gedachte prima om desnoods 2x te "prikken" mochten de antistoffen te weinig zijn ipv 1x iets onnodig te laten injecteren.)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PalingDrone schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:11:
[...]
Voorkomt nodeloos injecteren, genoeg mensen die liever wat bloed laten afnemen dan dat ze iets in hun lichaam laten spuiten.
Die mensen kunnen beter bij elk kuchje langs de GGD test straat gaan zodat ze een QR code voor de komende 6 maanden kunnen halen ipv boosteren?

PSN

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
PalingDrone schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Je begrijpt wel wat ik bedoel toch?
(ja, ik weet ook dat een naaldje om te injecteren veel dunner en vaak minder gevoelig/pijnlijk is dan bloed laten afnemen maar snap de gedachte prima om desnoods 2x te "prikken" mochten de antistoffen te weinig zijn ipv 1x iets onnodig te laten injecteren.)
Antistoffen controleren kost vast meer dan domweg iedereen steeds weer vaccineren.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:01

NMH

Moderator General Chat
GekkePrutser schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:25:
Ik mag toch ook wel hopen dat ze geen brief gaan sturen als je de prik al gehad hebt? :)
Hoor net van mijn vader dat de uitnodigingsbrieven voor hem en mijn moeder vandaag op de mat geploft zijn. :). 9 december via Twitter uitgenodigd, 11 december de spuit er in en 4 januari de brief dus.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

servies

Veni Vidi Servici

NMH schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Hoor net van mijn vader dat de uitnodigingsbrieven voor hem en mijn moeder vandaag op de mat geploft zijn. :). 9 december via Twitter uitgenodigd, 11 december de spuit er in en 4 januari de brief dus.
Tja... je vinkt ook niet voor niets aan dat ze de gegevens met het RIVM en je huisarts mogen delen. Dan hebben ze juist een reden om dat te negeren, zodat ze die brief lekker onnodig kunnen laten versturen...
Het kan ook echt niet dat het goed georganiseerd is...

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Die mensen kunnen beter bij elk kuchje langs de GGD test straat gaan zodat ze een QR code voor de komende 6 maanden kunnen halen ipv boosteren?
Dat zou voor de hele samenleving wel het beste zijn denk ik. Niet te veel vertrouwen op die boosters en vaccins maar gewoon controle bij klachten voor de zekerheid (en dan ook controle op quarantaine).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Tja... je vinkt ook niet voor niets aan dat ze de gegevens met het RIVM en je huisarts mogen delen. Dan hebben ze juist een reden om dat te negeren, zodat ze die brief lekker onnodig kunnen laten versturen...
Het kan ook echt niet dat het goed georganiseerd is...
Als Hugo (of zijn social media beheerder) naar eigen inzicht steeds wat jaartallen op Twitter slingert kan je niet verwachten dat de achterliggende organisaties in de maat mee bewegen.

Die jaartallen op Twitter gooien werkt overigens wel, de 25 afzonderlijke GGD's zijn nog nooit zo snel als nu in actie gekomen.

• codex

codex

[...]

Je zeg het, maar ik doe het op het moment :D

Gezien de situatie zou ik een besmetting niet zo erg vinden, liefst asymptomisch, dan ben ik meteen klaar met het gesteggel. Ik doe het dan wel met thuistests, omdat ik geen onnodige druk wil leggen op de teststraten.

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Zoals ik :P als ik kuch (doe ik niet vaak) dan sta ik bij de teststraat hoor.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

codex schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Je zeg het, maar ik doe het op het moment :D

Gezien de situatie zou ik een besmetting niet zo erg vinden, liefst asymptomisch, dan ben ik meteen klaar met het gesteggel. Ik doe het dan wel met thuistests, omdat ik geen onnodige druk wil leggen op de teststraten.
Ik haal wel gewoon de prik, dan hoef ik het hogere risico van het oplopen ven de echte Covid niet te lopen.

PSN

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:54
Mijn post over de EU QR code lappendeken is uit het topic "maatregelen vakanties etc" verwijderd vanwege het niet ontopic zijn daar. Ik hoop dat hij hier wel ontopic is..

Gisteren begon mijn vrouw over onze nog te boeken zomervakantie (auto binnen de EU).
Zij is slechts éénmaal geprikt met Pfizer in juni vanwege een corona besmetting in april. Hetzelfde voor mij, maar ik heb nog een tweede prik (spontaan) gehaald in december 2022 toen ik langs een inloop locatie liep.
Mijn zoon word in april 12, hij is nog niet gevaccineerd. Mijn andere twee kinderen zijn jonger.
Nu zijn er EU landen die 3 prikken verlangen, de derde de zgn. booster.
Momenteel is niet bekend wat alle landen gaan doen en hoe de maatschappij er in de zomer voor staat.
We begonnen dus even te rekenen wanneer zij een tweede prik moest gaan halen, wij samen een derde en onze oudste zoon dus ook klaar moet zijn met eventueel een derde. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat dit kolder is.
Mijn (onze) verwachting is dat Corona tegen de zomer niet meer zo'n issue zal zijn als de afgelopen maanden en dus feitelijk de QR code maatschappij (als die dan nog draaiende is!) onnodig veel drempels opwerpt om nog fijn zorgeloos te kunnen reizen door de EU.
We hebben besloten niet te boeken en de kinderen verteld dat we last minute nog kijken, maar dat we waarschijnlijk thuis blijven. Boeken in Nederland slaan we ook over, de Nederlandse ondernemer heeft zijn prijzen flink en flink verhoogd en daar pas ik voor.

Ik begrijp het argument zonder QR laten we alle vaccinatie/booster bereidheid los, maar wat is het alternatief? Hoeveel jaren gaan we door met de QR code maatschappij? Wanneer is het over en laten we de natuur zijn beloop. (Ik ben bereid om mij eens per jaar te laten vaccineren, ieder halfjaar pas ik echter voor. Ik vertrouw voldoende op mijn tweedelijns immuniteit (zijn dat de T-cellen?). Zeker nu wij in dit huis twee maal Corona hebben gehad en gevaccineerd zijn.

Hoe gaan jullie hier mee om?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• codex

codex

YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Ik haal wel gewoon de prik, dan hoef ik het hogere risico van het oplopen ven de echte Covid niet te lopen.
Begrijp ik, ik zou het normaal gesproken ook gewoon doen. Mijn vrouw haalt de booster ook, mijn dochter ook mocht ze aan de beurt komen. Ik ben absoluut geen tegenstander van de vaccinatie.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:55
ArcticWolf schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Zoals ik :P als ik kuch (doe ik niet vaak) dan sta ik bij de teststraat hoor.
Ik niet. Ik kuch weleens maar pas als ik denk vreemde of verkoudsachtige kuch ga ik pas. Ik ken mezelf wel om te weten of het afwijkt of niet. Dus ook of ik echt verkouden wordt. Niet alles is meteen Corona. Je wordt in deze tijd (over mezelf gesproken) heel snel een hypochonder.
Hoorde van mijn moeder dat ook van beiden de brief er is. Ze hebben half december al de prik gehad.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik ga gewoon mijn prikken halen en doe mee waar dat nodig is (b.v. QR)

Maar verwacht deze zomer (net zoals vorige zomer) er weinig last van te hebben omdat in de zomer de maatregelen grotendeels opgeheven zijn. Tenzij er nog een rare variant de hoek om gaat komen.

• ArcticWolf
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Ik niet. Ik kuch weleens maar pas als ik denk vreemde of verkoudsachtige kuch ga ik pas. Ik ken mezelf wel om te weten of het afwijkt of niet. Dus ook of ik echt verkouden wordt. Niet alles is meteen Corona. Je wordt in deze tijd (over mezelf gesproken) heel snel een hypochonder.
Klopt ook wel, maar ik wil de boosterprik vooralsnog niet (wegens medische redenen) en de GGD geeft mij nog geen alternatief. Iedereen om mij heen heeft corona en ik niet :X maar hoop dus een keer positief te zijn.

• codex

codex

ArcticWolf schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Klopt ook wel, maar ik wil de boosterprik vooralsnog niet (wegens medische redenen) en de GGD geeft mij nog geen alternatief. Iedereen om mij heen heeft corona en ik niet :X maar hoop dus een keer positief te zijn.
Ik ben twee keer op visite geweest, thuisfeestje en kennissen van mijn vrouw, bij mensen die normaal niet in mijn sociale kring zitten en beide keren was er corona bleek achteraf. Ik dus nog ook niet besmet geraakt.

• Cobb
Cyberpope schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Ik ga gewoon mijn prikken halen en doe mee waar dat nodig is (b.v. QR)

Maar verwacht deze zomer (net zoals vorige zomer) er weinig last van te hebben omdat in de zomer de maatregelen grotendeels opgeheven zijn. Tenzij er nog een rare variant de hoek om gaat komen.
Maar zou je nu een vakantie boeken naar bijv. Oostenrijk en dan nog tweede booster halen als Oostenrijk dat nodig vind? Of is het onaannemelijk dat landen een kwartaal vaccinatie gaan vereisen? Nogmaals ik verwacht geen opvlamming van Corona in de zomer (zeker niet nu met Omnicron en de afgelopen zomers) maar juist wel nog een opgetuigde QR maatschappij.

Even los van als er een levensgevaarlijke nieuwe mutatie opduikt, dat zal ik uiteraard ook weer klaar staan om mijn plicht te doen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het gezin slecht om kan gaan met stress (zie alle paniekacties vlak voor de wintersport) dan zou ik niet veel verder van BE of DLD kijken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cobb schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:10:
[...]
Maar zou je nu een vakantie boeken naar bijv. Oostenrijk en dan nog tweede booster halen als Oostenrijk dat nodig vind? Of is het onaannemelijk dat landen een kwartaal vaccinatie gaan vereisen? Nogmaals ik verwacht geen opvlamming van Corona in de zomer (zeker niet nu met Omnicron en de afgelopen zomers) maar juist wel nog een opgetuigde QR maatschappij.

Even los van als er een levensgevaarlijke nieuwe mutatie opduikt, dat zal ik uiteraard ook weer klaar staan om mijn plicht te doen.
In principe vereist Oostenrijk geen booster volgens mij. Ze vereisen alleen dat je compleet gevaccineerd bent en de laatste vaccinatie binnen de laatste x maanden was.

PSN

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Ja. Geen enkel probleem. Vaccinaties zijn medicatie met relatief de minste bijwerkingen. Dus ik doe er niet moeilijk over. Gok dat de tijd dat ik mee heb mogen roken in kroegen meer schade hebben aangericht als de komende 2 jaar elke 3 maanden een booster.

Maar ik verwacht niet dat Oostenrijk dat gaat eisen van de zomer. Wellicht wel weer voor de wintersport volgend jaar, maar de zomer? Neuh verwacht dat niet.

Maar ik boek nooit van te voren... dus als Oostenrijk te moeilijk doet, ga ik naar Frankrijk. Of andersom.
Voordeel: Geen kinderen dus redelijk vrij.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 16:02
ArcticWolf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Nee vreemd genoeg kan en mag de huisarts hier helemaal niks mee omdat dit een rijksoverheid vaccinatie programma is. Ze mogen zelfs geen advies en/of medische verklaring mee geven richting de GGD / RIVM.
Als ik het goed heb begrepen dan mag het LCI wel vrijstelling geven mochten zij daar consensus over krijgen met het RIVM.

M'n huisarts hintte inderdaad dat het misschien beter was om juist nu covid op te lopen aangezien m'n vorige prikken nog valide zijn en ik hoogst waarschijnlijk toch niet in het ziekenhuis zou belanden. Wat als je erover nadenkt natuurlijk een absurd "iets" is, maar volledig door het beleid wordt veroorzaakt.
Heel vreemd en frustrerend verhaal. Huisartsen kunnen en mogen toch ook zelf vaccineren tegen covid? Misschien een idee dat jouw huisarts dat zelf doet en jou persoonlijk monitort? Eventueel ontstekingsremmers ofzo erbij

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Osiris
  • Niet online
tweakmember schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Weet ik veel,
Waarop baseren ze anders op dan we moeten boosteren?
Hoe weten ze dat de werkzaamheid van een vaccin na zoveel maanden minder word?
Of dat bij mensen met imuunziektes vaccins stuk minder werkt?

Ze meten/kijken dus ergens naar om daarover te kunnen oordelen lijkt mij dan.
Klopt, maar t.a.v. de antistoffen staat nog heel erg in de kinderschoenen. Daar is veel meer onderzoek nog naar nodig. Over 't algemeen wordt de werkzaamheid van de vaccins op dit moment nog gestaafd t.o.v. de epidemiologie: hoeveel mensen worden opgenomen? Hoeveel mensen komen te overlijden? En hoeveel daarvan waren wel en niet gevaccineerd? En hoe lang geleden dan? Et cetera. En dan een bende statistiek er overheen :P

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 16:02
Na mijn derde bezoek aan de prikstraat zat ik te dagdromen over hoe het er in de toekomst uit zou kunnen zien :p

Wordt het niet eens tijd om een paar extra van deze borden te maken? Geen gezondheidsverklaringen en wachten na de prik meer, gewoon doorlopen op eigen risico en een alternatieve rij voor de paar mensen die iets hebben :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mR4kyHtEc7uhvY3KdUsIIluNDM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8KvbljxBfw9mvg04Q85t7xW4.jpg?f=user_large

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

[...]

Ik doe sowieso niet mee met die QR onzin dus ik boek niets tot het laatste moment. Waarschijnlijk wordt het naar Zweden op vakantie als dat tegen die tijd nog kan met een test. Ik ben echt heel zuinig met die vaccinaties gezien ze mijn long COVID klachten verergeren (3 weken). Mijn gezondheid is na zo lang emmeren na een Corona infectie me meer waard dan elke prik of QR dan ook. Komt er een echte gevaarlijke nieuwe variant dan laat ik me daartegen vaccineren omdat ik niet wéér long COVID wil. Moet wel zeggen dat de tweede keer Corona nauwelijks klachten gaf (itt de vaccinaties).

Verder zou ik het sowieso niet aandurven te boeken. De situatie is zo wisselend en de regels veranderen per week per land. We kijken in juli wel hoe de situatie is en kijken wat er mogelijk is. Met kamperen ben je redelijk flexibel gelukkig.

• ArcticWolf
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:06:
[...]

Heel vreemd en frustrerend verhaal. Huisartsen kunnen en mogen toch ook zelf vaccineren tegen covid? Misschien een idee dat jouw huisarts dat zelf doet en jou persoonlijk monitort? Eventueel ontstekingsremmers ofzo erbij
In die 2 maanden dat ik ziek was heb ik meer ontstekingsremmers geslikt dan mening mens in een heel leven... ;) dus zie dat niet weer zitten, heeft mijn levensverwachting ook niet vergroot zeg maar.
Binnenkort gaat de HA met het LCI overleggen en dan hoor ik wel weer verder hoe en wat.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:23
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:45:
[...]

In principe vereist Oostenrijk geen booster volgens mij. Ze vereisen alleen dat je compleet gevaccineerd bent en de laatste vaccinatie binnen de laatste x maanden was.
en @Cyberpope

In Oostenrijk moet je zonder booster 10 dagen in quarantaine, dat is met 2 vaccinaties en negatieve PCR.
Geen quarantaine heb je alleen met booster en negatieve PCR.

Dat zal weinig veranderen verwacht ik komend jaar, de eigen bevolking krijgt namelijk een vaccinatieplicht met boetes tot 7200 euro als je na meerdere oproepen je nog steeds niet hebt laten vaccineren.
En ze doen er alles aan om hun toeristische sector open te kunnen houden, de huidige uitbraken onder toeristen en skileraren zullen de boel eerder aanscherpen dan versoepelen.

@Mfpower
Daarnaast vragen inmiddels meer landen om een QR en negatieve PCR.
Zweden vraagt nu nog alleen om een negatieve test niet ouder dan 48 uur en van een erkende testlocatie, maar een vrijwaring om het land te betreden krijg je pas bij de douane, en kan zo maar geweigerd worden.
Finland vraagt inmiddels naast de negatieve test ook om bewijs dat je volledig gevaccineerd bent, net als Noorwegen, Denemarken, Letland, Litouwen en Polen. Dus eigenlijk heel Scandinavië wordt langzaam strenger.
Inderdaad is er soms voorlopig nog de mogelijkheid je aan de grens te laten testen zodat je er in mag en niet in quarantaine hoeft. Maar de kans is er dus ook dat je vakantie in het water valt als je positief blijkt.
Het verloop van Omicron zal uitwijzen of maatregelen aangescherpt gaan worden voor reizigers.
Dat zal toch het nieuwe normaal worden, een test en QR kunnen overleggen

Maar geen enkel land wil weer op slot moeten door reizigers die een virusje meenemen, dan zal eerder gekozen worden voor alleen binnenlands toerisme als de buitenlandse niet aan aantoonbare basic voorwaarden voldoet.

Maar aan de QR onzin niet meedoen zeg je, snap ik niet helemaal? Je hebt Covid gehad en bent (minimaal 1x) gevaccineerd begrijp ik, dan staat dat toch in je QR en heb je toch bewijs van genezing?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

@Teijgetje ja de netten sluiten zich behoorlijk.
Maar ik doe niet aan qr omdat ik het een pervers systeem vind. Dus ik heb er geen een en doe aan niets mee waar ik het moet laten zien.

• Teijgetje
Mfpower schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:58:
Maar ik doe niet aan qr omdat ik het een pervers systeem vind. Dus ik heb er geen een en doe aan niets mee waar ik het moet laten zien.
Dat antivaxxers zich benadeeld voelen omdat ze zich zelf buiten de samenleving plaatsen kan ik deels, maar eigenlijk niet, begrijpen.
Jouw reden om geen booster te nemen, of dat zo lang mogelijk uit te stellen, snap ik ook.
Ik heb van de booster twee weken een vage spierpijn gehad in mijn arm, van de eerdere twee niets.
Dat je jezelf buiten de samenleving stelt terwijl je gewoon een QR code aan kan maken snap ik echter van geen kant. :?

Imo een beetje als niet autorijden terwijl je een rijbewijs hebt, omdat handhavers daar om kunnen vragen. :X

En hoewel solidariteit ons menselijk maakt, vind ik jouw solidariteit met een minderheid die zich niet wil laten vaccineren, maar er wel voor zorgt dat de long-covid patiënt misschien niet opgenomen kan worden wegens plaatsgebrek, op zijn minst opmerkelijk. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 05-01-2022 00:16 ]

• Cobb
@Teijgetje ik niet bekennen dat ik eerst MFpower daarin ook extreem vond. Maar nu begin ik helaas te denken dat ik naïef ben geweest. Ik heb inmiddels twee vaccinaties en Corona gehad, ook last van long Covid en nu krijg ik ook het idee dat het net sluit om mij heen. Ik kan niet eens zorgeloos een vakantie boeken voor mijn gezin de zomer zonder na te hoeven denken over een derde prik voor mij, een tweede voor mijn vrouw en mijn zoon die 12 wordt dit jaar en dus ook volledig gevaccineerd moet zijn alvorens hij volledig mee mag doen aan de maatschappij straks. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat we langer last hebben van de QR code maatschappij dan Corona.

• Teijgetje
@Cobb
Met alle respect en zonder te willen bagatelliseren; had je ook "alleen maar" long covid gehad als je het gekregen had zonder vaccinaties vooraf denk je?
Of had je dan je ziekteverloop ernstiger ingeschat?
Ik heb een sterfgeval in de familie (waren nog geen vaccins) en goede kennissen die ongevaccineerd (joh, onzin) beiden aan de beademing op de IC terecht kwamen, en nog steeds moeten revalideren.

En welk net sluit zich om je heen? De booster is toch geheel vrijwillig, net als de eerdere vaccinaties?

Als jij denkt dat je voldoende beschermd bent tegen nieuwe mutaties hoef je je toch geen zorgen te maken of je te laten vaccineren? Daar heeft iedereen respect voor.

Omgekeerd verwacht de gevaccineerde "80%" ook datzelfde respect als zij besluiten om geen mutatiebroeinesten naast zich te willen hebben en zo ongemerkt toch met een gevaarlijke variant geïnfecteerd te worden. En dit met een QR code kenbaar kunnen maken? ;)
Noem het asociaal, maar sinds jaar en dag zijn er vaccinatieprogramma`s om ernstige ziektes uit de samenleving te houden.
En die werken prima.
De verzekeringsmaatschappijen eisen zelfs dat men aanvullende vaccinaties neemt als men op vakantie/reis gaat naar gebieden met virussen die nare langdurige ziekte kunnen veroorzaken. Die neemt men dan graag, want anders ben je niet verzekerd...... (zouden ze nu eens moeten roepen :+ )
En er zijn toch ook diploma`s en bv rijbewijzen om aan anderen kenbaar te maken dat men geleerd heeft zodat anderen veilig zijn? Dat is toch ook geen discriminatie? Of wel omdat niet iedereen die studie kan betalen?
Een vaccin is iig gratis, daar wordt alvast niet gediscrimineerd.
Persoonlijk snap ik niet waarom er nu een deel is dat "eigen onderzoek" doet en alle wetenschap en onderzoeken op de wereld aan de kant schuift, terwijl de impact op alles en iedereen toch wel duidelijk is na twee jaar, en gaat gokken met eigen en andermans leven terwijl dat niet nodig is.

Niet dat jij dat doet, maar denk je echt dat de mensheid zonder vaccins (wel alle dan) beter af was geweest?
Die mensheid was waarschijnlijk wel een stuk kleiner geweest als nu met zijn 7 miljarden, maar was jij,ik, naaste familie en/of kinderen er dan ook bij geweest, bij een survival of the fittest?
Van mezelf kan ik dat niet zeker zeggen, in mijn kindertijd zwierven er nog hele nare dodelijke ziektes door Nederland en de wereld. Ik ben dus blij dat mijn moeder me toen heeft laten vaccineren daartegen, wat later normaal werd, en niet zelf onderzoek is gaan doen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 05-01-2022 00:54 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:58:
@Teijgetje ja de netten sluiten zich behoorlijk.
Volledig mee eens en doe lekker met je mee zonder QR en ook keurig gevaccineerd.
Mocht de peop de ventilator gaan raken met een killermutatie dan haal ik trouwens rustig het op dat moment gangbare prikje.
Al die figuren die nu weer met de skibox op het dak, geprikt, getest en voorzien van een geldige QR code vrolijk corona als souvenir meeslepen vanuit Oostenrijk bewijzen voor mij dat die hele QR farce totaal niet werkt waarvoor men zegt dat het ingevoerd is.
Een nogal schijnveilig systeem imo.

[ Voor 35% gewijzigd door PalingDrone op 05-01-2022 01:07 ]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:04
Teijgetje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:07:

Imo een beetje als niet autorijden terwijl je een rijbewijs hebt, omdat handhavers daar om kunnen vragen. :X
Nee, dat is niet zoiets als autorijden. Om zo'n voertuig te kunnen besturen, zul je iets moeten leren. Daarvoor krijg je dan een rijbewijs. Je mag zelf kiezen of je dat rijbewijs wel of niet haalt. Je zult dan ook niet worden benadeeld op andere vlakken, je mag simpelweg het voertuig niet besturen. Met een medische ingreep en met lichamelijke integriteit heeft het dus ook helemaal niets te maken. Laat staan met het ontzeggen van de toegang tot vrij essentiële zaken in het menselijke (sociale) bestaan.

De huidige situatie is eigenlijk dat er andere voordelen (lees: toegang tot buitenactiviteiten, toegang tot winkels, horeca, enz.) worden gecreëerd voor mensen die zich laten vaccineren/boosteren (en tot voor kort lieten testen - 2G is wellicht in aantocht) en mee willen werken aan een digitale gezondheidspas (let wel: zeer snel uitgerold, "tijdelijk" van aard en een dergelijk middel is nog nooit eerder gebruikt). Je kunt stellen: tijdelijk van aard kan ook jaren zijn, maar we weten allemaal dat het middel zo niet werd gebracht. Bovendien is er stellig meermaals aangegeven dat er geen voordelen zouden komen voor gevaccineerden (door Hugo de Jonge zelf), dat zou je een belofte kunnen noemen, deze verbreken noem ik leugenachtig. Ik pas dan ook voor argumenten als "voortschrijdend inzicht", want een draai binnen (soms) enkele weken is geen voortschrijdend inzicht. Tevens hoef je zaken die je niet zeker weet of die je niet hard kan maken niet meermaals stellig te brengen. Dat is een keuze. Evenals het inderdaad een keuze kan zijn je niet te laten vaccineren of geen coronapas te gebruiken. Het is echter nieuw dat hier dan zware consequenties aan worden verbonden, welke in mum van tijd normaalgoed zijn geworden en welke in het verleden als fictie zouden worden beschouwd.

Persoonlijk ben ik niet tegen vaccineren an sich. Zeker voor kwetsbaren (ouderen, dikke mensen) is het nuttig. Toch vind ik de vrije wil en de lichamelijke integriteit, zoals we die altijd hebben gekend, érg belangrijk. Dat is een principieel standpunt, waar iedereen anders over mag denken. Argumenten als: "Maar in België hebben ze wel een plicht, of in China zus en zo" hoor je dan al snel maar daar heb ik niet zoveel mee. Dat verandert mijn principiële bezwaar namelijk niet. In Amerikaanse staten kennen ze de doodstraf, ook daar ben ik principieel tegen, om maar eens wat te noemen. In het andere topic mocht ik die vergelijking niet maken toen iemand met andere landen aan kwam zetten, maar volgens mij is mijn punt daardoor wel helder. Buitenlands beleid hoeft niets te veranderen aan je eigen (principiële) standpunten/bezwaren. En daar mag je het zeker wel/niet mee eens zijn, daar zijn we allemaal vrij in gelukkig :)

Ik ben dus niet principieel tegen het vaccineren an sich, natuurlijk niet zou ik haast zeggen. Wél zet ik grote vraagtekens bij de QR code, de QR maatschappij en het machtsmiddel welke de overheid hiermee in handen heeft gekregen. @Mfpower is hier op tegen en wil hier niet aan mee doen, dat is dus iets anders dan principieel tegen vaccineren zijn. Ik kan hem goed begrijpen hierin. Mocht je toch een dergelijk systeem als de QR code in willen voeren dien je hier een goede, gedegen onderbouwing voor te hebben en dit systeem ook weer los durven te laten. In ieder geval duidelijker zijn m.b.t. een toekomstvisie t.a.v. dit systeem. Want wanneer verdwijnt die code (nee, hoeft geen concrete datum te zijn, maar wat is het plan, de stip op de horizon, naar welke cijfers kijk je überhaupt, enz.)? Wanneer is het wél goed, wél veilig om hem los te laten? Schept het geen precedent voor andere ziektes, virussen, gezondheidsproblemen welke ook een eigen pas krijgen of er aan kunnen worden toegevoegd? Wat kan/wil men nog toevoegen aan zo'n pas?

Om dus terug te komen op je opmerking: men kan zich prima laten vaccineren maar niet mee willen werken aan het hele QR-code verhaal. Daar kan ik dan ook prima in komen, sterker nog, ik heb respect voor mensen met dergelijke principes. Ik had eigenlijk verwacht dat er veel meer mensen tegen een dergelijk systeem zouden zijn, zeker Tweakers, die alles wat met data/tech/security/medische gegevens door een loep bekijken. Overigens hoor ik stiekem om mij heen ook wel dat vrijwel iedereen er vanaf wil (n=1, eigen omgeving dat klopt) maar men hem nu eenmaal gebruikt omdat je anders (straks) daadwerkelijk niets meer kan. Zeker niet als je een sociaal betrokken leven leidt. Bioscoop, uit eten, zwemles, voetbalclub, winkels(?), noem het maar op. Vergeet niet dat je tot een jaar geleden voor gek verklaard zou worden als je dit systeem zou voorstellen voor de komende jaren (of misschien voor altijd, wie zal het zeggen, want ze zijn niet zo stellig om te garanderen dat die pas er af gaat - correct me if I'm wrong).
Teijgetje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:40:
@Cobb
En welk net sluit zich om je heen? De booster is toch geheel vrijwillig, net als de eerdere vaccinaties?
Deze is daarop wel toepasselijk, kreeg ik eens doorgestuurd. Geen idee of die bewerkt is maar gaat om de tekst dus ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z97e56BbxX1Z7uaZV9FrhQinPr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74TKS3ih39PstSknVZ1PoSJ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 05-01-2022 01:26 ]

• Deezers
  • Nu online
Wat ik nog erger vind dan alle datums inkorten van de QR-codes is dat nergens zowel in de EU als Nederland überhaupt meer wordt gesproken over wanneer het hele systeem niet meer gebruikt gaat worden, het zou slechts tijdelijk zijn. Wie zegt dat we mocht corona ooit minder/weg zijn dat ze het systeem daadwerkelijk afschaffen? Ik zie de bui al hangen dat je komende zomer nog steeds overal je QR code moet laten zien...

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 19:47

Racing_Reporter

Contentmaker

Mijn ouders zitten eigenlijk alleen maar thuis. Laatst FFP3 voor pa gehaald, alle procentjes helpen in de winkel. Verder dan dat is het aan hun, maar die ongevaccineerde status bevalt me niet en zéker niet de reden waarom (1x 'ik heb er geen goed gevoel bij' + 1x prikangst / mijn huisarts moet het doen). Alleen maar wikken en wegen, geen hulp accepteren.

Iig pa heeft zeer waarschijnlijk covid gehad rond maart 2020 en nog altijd is het niet helemaal okee, afgezien van matige leefomstandigheden en fitness. Maar goed, wil ik dit voor ze? Vaccinaties, hell yeah, struggle: hell no. Wat moet ik dan?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1 ... 53 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"