Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MTFDarkEagle schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Hier ben ik het schreeuwend mee eens.
"we kunnen veilig gewoon open"...

Ja... uhuh... sure... 8)7

Wel vaker hier geventileerd... Colour me not surprised...

Ik *had* behoorlijk veel sympathie voor de horeca en bestelde nog wel eens wat, maar dat zijn ze van mij wel redelijk verloren...

Terecht dat ze dicht zijn/waren? Weet ik niet.. Dat ze "veilig" open kunnen blijkt dus wel echt niet zo te zijn mijns inziens...
Weet niet of jij vaak bij Aspen valley bestelde... Maar het zou zomaar kunnen dat de ene horeca de andere niet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Je stelt dat je een vakantie en festival geplanned heb voor september; en dan ga je zeuren over dat ze te snel open hebben gezet. Dat is raar. Vandaar mijn vraag; wat wil je nou precies? Dat je geen vakantie en festival in sept had kunnen plannen omdat het nog steeds dicht is?
Nogmaals, ik zei toch niet dat alles dicht moest blijven? Ik zei stapsgewijs openen, zodat we het onder controle houden en het mee groeit met de vaccinatiegraad. Nu hebben we een gigantische sigaar uit eigen doos genomen waardoor we flink worden teruggeworpen.

Er is in één klap veel te veel risico genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:05
DCNY schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:57:
Nou sinds de horeca weer open is heb ik echt nog geen 1 tent gezien die zich houdt aan de regels.
Ook als je de regels volgt gebeurd dit, het systeem is namelijk fundamenteel lek. Als je naar binnen mag hoef je verder geen afstand meer te houden. Er is gerust het een en ander aan te merken op gedrag, maar dit had nooit gewerkt.

Het scheelt enorm als we niet zo verontwaardigd doen en gaan vingerwijzen, terwijl het helemaal niet duidelijk is waar het lek zit. Als het Jan de barman is of Fatima met Janssen in haar arm dan is het gewoon allemaal netjes volgens de regel en kijk je toch naar een clusterbom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Weet niet of jij vaak bij Aspen valley bestelde... Maar het zou zomaar kunnen dat de ene horeca de andere niet is ;)
:P
Ja joh, wekelijks :+

Nee gein... Je hebt overigens wel gelijk, de ene horeca is de andere niet.
Maar dat het (mijn beeld) op best veel verschillende plekken zo laks mee om wordt gegaan... Is denk ik niet bevorderlijk...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MTFDarkEagle schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:09:
[...]

:P
Ja joh, wekelijks :+

Nee gein... Je hebt overigens wel gelijk, de ene horeca is de andere niet.
Maar dat het (mijn beeld) op best veel verschillende plekken zo laks mee om wordt gegaan... Is denk ik niet bevorderlijk...
Nee mee eens.

Maar als het in een restaurant mis zou gaan zijn niet gelijk 200 van de 800 bezoekers het haasje natuurlijk.

Heel ander risicoprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Nee mee eens.

Maar als het in een restaurant mis zou gaan zijn niet gelijk 200 van de 800 bezoekers het haasje natuurlijk.

Heel ander risicoprofiel.
Klopt en mee eens.

Zou het wel een goeie richting vinden om al dat soort grootschalige evenementen (binnen & buiten) te annuleren en alleen maar laag risico-type horeca open te houden.. Terrassen, restaurants, dat soort spul.

Maarja, expert ben ik ook niet... En (gelukkig :P ) hoef ik de keuze niet te maken..

Ik blijf gewoon (net als de afgelopen 10 maand :| ) lekker thuis en laat de boodschappen wel bezorgen tot een week na mijn 2e prikkie...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23
Metro2002 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Meer bij de ouders die blijkbaar geen nee durven te zeggen tegen hun kinderen.
Dat idee heb ik ook, ik snap idd mijn collega ook niet. Ik had dat toen ik thuis woonde echt hoeven te doen bij mijn ouders. Zelfs als 18 plusser had ik dan op zijn minst een flinke uitbrander gekregen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Heb je een bron? De huidige stijging lijkt volledig student gericht te zijn.
MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
gws24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:56:
[...]

[Afbeelding]
bron: briefing vandaag 2e kamer: https://www.tweedekamer.n..._jaap_van_dissel_rivm.pdf

Aangezien ik hier lees dat vooral ook de 2e shot van belang is voor bescherming tegen Delta is niet iedereen >60 voldoende beschermd door vaccinatie. Over een paar weken hopelijk wel maar dit is wel waarom veel mensen het versoepelen een paar weken te vroeg vonden.
Dat geldt toch vooral voor AZ? Pfizer en Moderna hebben toch ook na 1 shot al goede bescherming tegen ziekenhuisopnames, ook bij de delta variant?

https://www.nrc.nl/nieuws...-het-coronavirus-a4047886
Maar tegen ziekenhuisopname door de Deltavariant beschermde één dosis van het vaccin van Pfizer na drie weken al 94 procent, en dat van AstraZeneca 71 procent, bleek uit de gegevens van Public Health England.
Na 2 prikken zijn de waardes van Pfizer en AZ weer vergelijkbaar, maar na 1 prik is vooral AZ dus een probleem (voor ziekenhuisopnames), Pfizer niet.

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01
'Met reishistorie' kan natuurlijk ook gewoon 'disco is Spanje' betekenen.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Ja maar vorig jaar zaten we op een bepaald moment in juli op 60 besmettingen per dag... dan noem ik versoepelen it te vroeg. Of bedoel je dat anders?
Heel ander testbeleid, mocht je met een beetje geluk je enkel laten testen met serieuze klachten die perfect in het rijtje moesten passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
klaaas schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Ik heb 2 van die gasten thuis wonen. Die snappen donders goed dat het niet handig is zoals het nu gaat.
Op wat incidenten met gesjoemel met QR codes na gok ik dat het gros van de jongeren waarschijnlijk ter goeder trouw handelen.

Die doen precies zoals opgedragen door de overheid. Probleem is dat een hyperbesmettelijke variant er voor zorgt dat een paar sjoemelaars en besmettingen die in de 40 uur na de test plaatsvonden genoeg zijn voor deze explosie.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
ZieMaar! schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Dat geldt toch vooral voor AZ? Pfizer en Moderna hebben toch ook na 1 shot al goede bescherming tegen ziekenhuisopnames, ook bij de delta variant?

/even zoeken naar of dat waar is...
Pfizer zou 94% beschermen tegen ziekenhuisopname na 1e prik. AZ 75%

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
klaaas schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Pfizer zou 94% beschermen tegen ziekenhuisopname na 1e prik. AZ 75%
71%, tenminste, volgens de bron die ik post in de edit ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Hier is mijn advies: Per direct terug naar Stap 2 voor twee weken. Dat betekent:
  • Clubs dicht
  • (bijna) alles binnen dicht, inclusief horeca (behalve bibliotheek)
  • Terrassen tot 20u open, max 2 personen of gezin
  • Sport mag met eigen team
  • Mondkapjes op overal binnen (supermarkt e.d.)
Harde reset. Geen lockdown, maar wel alle potentiele superspreading events eruit. Dan kunnen we rustig zien wat er over blijft van de Delta-variant en hoe erg dat is.

Als we dat per direct doen, kunnen we misschien nog naar het buitenland deze zomer. Als we nog tot na het weekend wachten, is dat waarschijnlijk te laat.

Misschien aan het bovenstaande lijstje toevoegen: Niet-essentiele winkels enkel op afspraak.

Als we zoiets uiterlijk vrijdag (9 juli) invoeren, kunnen we misschien twee weken later weer richting bijvoorbeeld Stap 3, en enigszins normaal op vakantie en in september weer gewoon naar school en de universiteit. Anders is het jammer buitenland vakantie, en beginnen we het nieuwe school-/academisch jaar straks in een halve lockdown.

[ Voor 8% gewijzigd door Balance op 07-07-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
ZieMaar! schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:24:
[...]

71%, tenminste, volgens de bron die ik post in de edit ;).
Die bron is goed, mijn geheugen iets minder ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik zal ook vakanties proberen te ontmoedigen om verkeer te verkleinen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FabianGTI
Balance schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:25:
Hier is mijn advies: Per direct terug naar Stap 2 voor twee weken. Dat betekent:
  • Clubs dicht
Harde reset. Geen lockdown, maar wel alle potentiele superspreading events eruit. Dan kunnen we rustig zien wat er over blijft van de Delta-variant en hoe erg dat is.

Als we dat per direct doen, kunnen we misschien nog naar het buitenland deze zomer. Als we nog tot na het weekend wachten, is dat waarschijnlijk te laat.

Misschien aan het bovenstaande lijstje toevoegen: Niet-essentiele winkels enkel op afspraak.

Als we zoiets uiterlijk vrijdag (9 juli) invoeren, kunnen we misschien twee weken later weer richting bijvoorbeeld Stap 3, en enigszins normaal op vakantie en in september weer gewoon naar school en de universiteit. Anders is het jammer buitenland vakantie, en beginnen we het nieuwe school-/academisch jaar straks in een halve lockdown.
Toedeledokie, dat is wel weer meteen een veel te grote stap terug voor een aantal losgeslagen jongeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_9R3ahEy0xaR1JCK72GDm03Vq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXpOBHKdjAjTs1pjexJuaB8T.jpg?f=fotoalbum_large

Gemiddelde leeftijd 25.8 afgelopen week.
(week 0 is de afgelopen dagen), maar hier zie je echt de uitgaansleeftijden. Hopen dat (bijna) alle ouders van deze mensen zijn gevaccineerd.

Ben benieuwd hoe hard de ziekenhuisbezetting gaat stijgen, we gaan het zien, zelf verwacht ik dat het minder hard gaat dan de afgelopen golven.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wat een fantastisch sociologenvoer moet deze hele pandemie wel niet zijn. Als ik iets geleerd heb is het wel dat we niet op de afzonderlijke verantwoordelijkheid af kunnen gaan van mensen om een globaal probleem op te lossen. Dat belooft nog iets met de klimaatcrisis, welke vele malen erger gaat zijn dan wat er nu aan de hand is.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
  • Clubs dicht

Winkels en buiten gaat volgens mij echt wel goed.
Zou eerder dan Testen voor Toegang binnen met grote groepen sluiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
[...]

[...]

Na 2 prikken zijn de waardes van Pfizer en AZ weer vergelijkbaar, maar na 1 prik is vooral AZ dus een probleem (voor ziekenhuisopnames), Pfizer niet.
Niet helemaal, zoek maar even de getallen van 🇮🇱 op, daar liggen de waardes na 1 prik maar ook na 2 lager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
  • Clubs dicht

we kunnen er ook (en beter) voor kiezen om de jeugd de ruimte te geven deze zomer, lijkt mij eigenlijk een no-brainer (ben zelf in de 40). Ik kan de vakantie nog wel een jaartje overslaan. Iedereen die de noden van de jeugd bagatelliseert is zelf nooit jong geweest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

stijnec1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:33:
[...]

we kunnen er ook (en beter) voor kiezen om de jeugd de ruimte te geven deze zomer, lijkt mij eigenlijk een no-brainer (ben zelf in de 40). Ik kan de vakantie nog wel een jaartje overslaan. Iedereen die de noden van de jeugd bagatelliseert is zelf nooit jong geweest
Je bedoelt dan dus dat kinderen van <12 niet op vakantie mogen, zodat iemand van 18 mag feesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Clubs dicht

Das misschien ook wel weer heel extreem?

Clubs etc dicht, max grote aan bijeenkomsten, nog even geen festivals en thuiswerken advies herstellen lijkt me voor nu al een goed begin zonder meteen weer opstanden te veroorzaken bij een hele hoop mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Bloodclot schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:30:
[Afbeelding]

Gemiddelde leeftijd 25.8 afgelopen week.
(week 0 is de afgelopen dagen), maar hier zie je echt de uitgaansleeftijden. Hopen dat (bijna) alle ouders van deze mensen zijn gevaccineerd.

Ben benieuwd hoe hard de ziekenhuisbezetting gaat stijgen, we gaan het zien, zelf verwacht ik dat het minder hard gaat dan de afgelopen golven.
Het zal zeker minder hard gaan. De immuniteit (dankzij prik of besmetting) is behoorlijk hoog, zeker onder de wat oudere mensen. Maar het blijft exponentiële groei en te laat iets terugdraaien kost relatief veel tijd…

Dat is denk ik ook de spoedvraag aan het omt nu: hoe erg is dit nu echt en welk risico lopen we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Niet helemaal, zoek maar even de getallen van 🇮🇱 op, daar liggen de waardes na 1 prik maar ook na 2 lager.
Vergelijkbaar als in beiden dik in de 90%, maar inderdaad Pfizer wel nog hoger dan AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31
[...]

Jongeren hier in de buurt hebben gewoon gefeest en in de schuren in de regio afgesproken de afgelopen 1,5 jaar. Wij zien voor de tweede keer een fijne vakantie met het gezin in rook op gaan op het laatste moment.

Edit:mijn ouders hebben niet het eeuwige leven en net pensioen. Die zitten ook al tijden opgesloten en beginnen nu weer te bewegen ivm vaccinatie. Misschien moeten we juist de jongeren even thuis houden om de ouderen de ruimte te geven.

Zonder gekkigheid: tis een groepsproject dit - als we nu maar de 2e vaccinatie voor iedereen 18+ hadden uitgezeten had dit niet op de spits gedreven hoeven worden. Ik baal er van in ieder geval.

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-07-2021 16:38 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dracula
[...]

|:( |:(

Nee laten we dit gedrag ook nog ff belonen… 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Clubs dicht

Dat gaat wel ver!
TvT stoppen, natte horeca dicht en klaar :-). Restaurants zijn echt heel prima te doen en die houden zich in het algemeen goed aan de 1,5m/maatregelen (zover ik zie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:19:
Nee gaat lekker zo pff met dit tempo zitten we rap weer boven de 5k per dag.
In dit tempo morgen, om precies te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Je bent duidelijk niet jong geweest...... /sarcasm.

Het ontgaat mensen blijkbaar dat ook jongeren gewoon lange termijn effecten kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
crimby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Dat gaat wel ver!
TvT stoppen, natte horeca dicht en klaar :-). Restaurants zijn echt heel prima te doen en die houden zich in het algemeen goed aan de 1,5m/maatregelen (zover ik zie).
En thuiswerk herstellen lijkt me ook erg handig gezien de drukte overal op de weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NiGeLaToR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Jongeren hier in de buurt hebben gewoon gefeest en in de schuren in de regio afgesproken de afgelopen 1,5 jaar. Wij zien voor de tweede keer een fijne vakantie met het gezin in rook op gaan op het laatste moment.
Maar vast niet met 800 tegelijk in een schuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
[...]

Ik snap dit niet zo goed eigenlijk... we hebben het over jongeren 18-30 ofzo.. deze mensen kunnen ook nadenken en verantwoordelijkheid nemen. Ook die kunnen een jaartje feesten overslaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Of gewoon even aankijken hoeveel van de nieuwe besmettingen nog in het ziekenhuis terechtkomen.
De Jonge wil weten hoe de cijfers geduid kunnen worden. Ook wil hij duidelijkheid of de doelen van het kabinet, zoals het beschermen van kwetsbare mensen en het laag houden van het aantal bezette ziekenhuisbedden, op de korte termijn in gevaar komen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

NiGeLaToR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Je kan toch gewoon op vakantie?
Nederland is ook vrij groot. We hebben een kustlijn, binnenland, bergen, steden, dorpjes. Als je een andere taal wil praten kan dat ook prima. Elk soort eten is hier verkrijgbaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Je bedoelt dan dus dat kinderen van <12 niet op vakantie mogen, zodat iemand van 18 mag feesten?
als het echt niet anders kan, dan zou dat mijn keuze zijn ja.
En for the record: mijn kinderen zijn onder de 12, maar dat is ook de categorie die het minste last van alle maatregelen heeft gehad, sport etc is allemaal gewoon doorgegaan, weliswaar in alternatieve vorm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Maar vast niet met 800 tegelijk in een schuur.
Nee klopt, met carnaval gewoon met 20-30 mensen. Gok dat ze toen al groepsimmumiteit hadden overigens :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:
[...]

En thuiswerk herstellen lijkt me ook erg handig gezien de drukte overal op de weg
Thuiswerk is helaas nooit een prioriteit geweest.
En ook nu dus thuiswerk is gestopt en feesten gestart tegelijk is gekomen wordt alleen de jeugd aangekeken en niemand die zegt. Hmm.. misschien is dat kantoor toch niet zo slim.

Het is fijn om de jeugd te bashen zoon anderhalfjaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

[...]

[...]

Je hebt gelijk, ik haal 2 dingen door elkaar. Wel is het zo dat volgens Israël de bescherming tegen infectie een stuk lager is:
In a brief statement issued on Monday, the government said that as of June 6, the vaccine provided 64% protection against infection. In May -- when the Alpha variant dominated in Israel and the Delta strain had not yet spread widely -- it found that the shot was 95.3% effective against all infections.
bron: https://edition.cnn.com/2...a-variant-intl/index.html

Het effect vermoed ik is meer verspreiding wat weer bij ongevaccineerden terecht kan komen en dus indirect kan dit tot meer ZH opnames leiden. Maar goed, dat is mijn take.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Nederland is ook vrij groot. We hebben een kustlijn, binnenland, bergen, steden, dorpjes. Als je een andere taal wil praten kan dat ook prima. Elk soort eten is hier verkrijgbaar.
Dat is een hele andere discussie ;) Wij gaan al jaren niet meer Nederland uit in de zomer. Heerlijk. Lekker uitjes, lekker eten overal. Chillen in het tuintje. Eventjes zwemmen in het meertje. Biertje. BBQ'tje. Genieten.

Ik snap die drang ook nooit zo goed om WEG TE MOETEN! Is je eigen huis dan zo miserabel dat je daar nog geen weekje lekker kan genieten? Of is het alleen een hol om te slapen, eten en sexen voor je weer naar werk gaat?

Maarja, andere discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 07-07-2021 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijnec1
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:37:
[...]

welk gedrag doel je op? TvT zal vast wat excessen hebben opgeleverd, maar over het algemeen heeft men zich gewoon gehouden aan de door de overheid gestelde regels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
XWB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:39:
Of gewoon even aankijken hoeveel van de nieuwe besmettingen nog in het ziekenhuis terechtkomen.

[...]
Ja dat is ook een optie alleen dan zijn ze wel te laat als die mee stijgen.

Daarnaast gaat NL weer naar rood dan wel donkerrood en valt een hele berg aan opties ineens weer in het water.

Beter nu nog even 2 a 3 weken een beetje afremmen lijkt mij echt slimmer.

Maar ja wie ben ik? Een simpele nerd op tweakers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:34
Hier is mijn advies: Per direct terug naar Stap 2 voor twee weken.
Als we dat per direct doen, kunnen we misschien nog naar het buitenland deze zomer.
Als we nog tot na het weekend wachten, is dat waarschijnlijk te laat.
Het gaat inderdaad de verkeerde kant op.
Vergelijk de dagelijkse nieuwe besmettingscijfers van Nederland maar eens met die van Duitsland:
Duitsland: 985 op 83,02 miljoen inwoners - https://covid-karte.de/
Nederland: 3688 op 17,28 miljoen inwoners - https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

edit: bevolking DLD is 4.882352941188 keer groter dan die van NL. |:(
NL zou dus 985*4.882352941188= 4809 nieuwe bestemmingen moeten hebben om ‘gelijk’ te staan! 8)7

edit: Mijn eerste aanname bleek wel juist. Maar het verschil is zo bizar groot dat de twijfel bij mij toesloeg.
@wodkabuikje rekent wel goed:
Maar Duitsland is 4,88 keer zo groot met maarrrrrr 985 besmettingen. Dan moet je juist die 985 delen door die 4,88, we zijn immers kleiner, en kom je op ongeveer 202 besmettingen in verhouding, geen 4809. 3688 is dus veel en veel te hoog.
wodkabuikje in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

[ Voor 33% gewijzigd door U123456 op 07-07-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Nee, we zijn min of meer verplicht ivm vouchers van vorig jaar om de reis van vorig jaar opnieuw te proberen. Anders verlopen de vouchers en ben ik het geld kwijt. Als we nu weer code-rood oplopen dan gaat dat niet door, wellicht volgen er nieuwe vouchers en gaan we zeker in NL wat uitzoeken.

Je cynisme komt wel wat kinderachtig over en ontbreekt elke empathie :> Wellicht heeft iedereen z'n eigen verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
U123456 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:41:
[...]
Het gaat inderdaad de verkeerde kant op.
Vergelijk de dagelijkse nieuwe besmettingscijfers van Nederland maar eens met die van Duitsland:
Duitsland: 985 op 83,02 miljoen inwoners - https://covid-karte.de/
Nederland: 3688 op 17,28 miljoen inwoners - https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Ja maar ja daar hebben ze ook nog een berg meer maatregelen incl ffp2 maskers die wel echt helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Dat is een hele andere discussie ;) Wij gaan al jaren niet meer Nederland uit in de zomer. Heerlijk. Lekker uitjes, lekker eten overal. Chillen in het tuintje. Eventjes zwemmen in het meertje. Biertje. BBQ'tje. Genieten.

Ik snap die drang ook nooit zo goed om WEG TE MOETEN! Is je eigen huis dan zo miserabel dat je daar nog geen weekje lekker kan genieten? Of is het alleen een hol om te slapen, eten en sexen voor je weer naar werk gaat?

Maarja, andere discussie.
Misschien moeten die mensen t geld van de vakantie in hun huis spenderen zodat het daar niet meer zo verschrikkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
NiGeLaToR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Nee, we zijn min of meer verplicht ivm vouchers van vorig jaar om de reis van vorig jaar opnieuw te proberen. Anders verlopen de vouchers en ben ik het geld kwijt. Als we nu weer code-rood oplopen dan gaat dat niet door, wellicht volgen er nieuwe vouchers en gaan we zeker in NL wat uitzoeken.

Je cynisme komt wel wat kinderachtig over en ontbreekt elke empathie :> Wellicht heeft iedereen z'n eigen verhaal.
Ehm was geld terug niet ook een optie? Of ben ik nu naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Nee, niet voor elke voucher blijkbaar. We hadden geen vlieg- of pakketreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
dat het grootste gedeelte van de besmettingen nu bij die groep onder de 30 zit is dan toeval?
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:40:
[...]

En ook nu dus thuiswerk is gestopt en feesten gestart tegelijk is gekomen wordt alleen de jeugd aangekeken en niemand die zegt. Hmm.. misschien is dat kantoor toch niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
NiGeLaToR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Nee, niet voor elke voucher blijkbaar. We hadden geen vlieg- of pakketreis.
;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijnec1
crimby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Ik snap dit niet zo goed eigenlijk... we hebben het over jongeren 18-30 ofzo.. deze mensen kunnen ook nadenken en verantwoordelijkheid nemen. Ook die kunnen een jaartje feesten overslaan.
dat hebben ze ook gedaan, grotendeels. Net zoals ook echt niet alle ouderen zich aan de gedragsregels hebben gehouden, het zijn soms net mensen.

Het grappige is in dit topic dat vooral iedereen vindt dat anderen hun geneugten maar opzij moeten zelf, zodat zij zelf wel op vakantie kunnen/kunnen feesten/uit eten kunnen etc

blijf me verbazen hier, empathie is ver te zoeken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:40:
[...]

89% van de besmettingen is <30 jaar. *knip* zie modbreak hieronder en topicstart

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

joppe113 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:44:
dat het grootste gedeelte van de besmettingen nu bij die groep onder de 30 zit is dan toeval?

[...]
Die hebben allemaal een kantoorbaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Was/is bij ons ook niet zomaar een optie, als we vorig jaar niet voor uitstellen naar dit jaar kozen, moesten we 80% van de niet betaalde reis alsnog betalen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

joppe113 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:44:

[...]
Ook die groep zal moeten werken. Anders kunnen ze het stappen ook niet betalen.
Lekker de rest van het kantoor weer besmetten.

En is er ook iemand die bedacht heeft dat we misschien nu veel meer asymptomatische mensen vangen door TvT? Mensen die zich normaal niet testen worden nu wel getest.
En gisteren was al een nieuwsbericht dat de horeca maar 1 op 5 besmettingen opleverde.
Dus misschien wordt deze groep ook op kantoor besmet ja?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
Ik heb het 16 maanden lang niet uitgesproken omdat in mijn ogen het beleid al die tijd te rechtvaardigen was door de onderbouwing die door de beleidsmakers gegeven is, maar na de laatste versoepelingen spreek ik het toch uit: wat een wanbeleid, echt.

Over Testen voor Toegang: OMT adviseert kabinet om maximaal 24 uur te laten zitten tussen testafname en einde evenement. Wat doet het kabinet; maximaal 40 uur tussen testafname en start evenement. Dat is kennelijk veel te lang voor de antigeen-testen die gebruikt worden, en het resultaat is (niet verrassend) diverse superspread-events. En dan hebben we het nog niet eens over de gekopieerde QR codes gehad.

In het VK zagen ze een grote toename aan besmettingen toen ze grote versoepelingen doorvoerden, maar bij ons gaat dit ook nog eens gepaard met de opkomst van een besmettelijkere variant. En wat doet het kabinet? Alles open, mondkapjes zijn bijna nergens meer nodig en thuiswerken hoeft ook niet meer. Maar houd wel 1,5 meter, he.

Vervolgens krijgt iedereen en zijn moeder de schuld dat de 1,5 meter niet wordt nageleefd, en dat dat de toename in besmettingen veroorzaakt. Yeah right. Lulkoek. Ze hebben te vroeg, teveel versoepelingen toegelaten, en daar gaan we een grote prijs voor betalen. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat het buitenland ons op oranje of rood gaat gooien.
armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:45:
[...]

89% van de besmettingen is <30 jaar. Het is wel duidelijk waar de schuld ligt zo. Bij de jeugd en hun ouders.
De schuld ligt bij het kabinet voor hun wanbeleid.

[ Voor 9% gewijzigd door Nieknikey op 07-07-2021 16:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

stijnec1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:44:
Empathie werkt 2 kanten op.

En je kan ook niet blijven wijzen naar zaken van vorig jaar. We leven nu. En nu gedraagt een flink deel zich gewoon schandalig.

Nee, niet allemaal ;) Een flink deel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
[...]

89% van de besmettingen is <30 jaar. Het is wel duidelijk waar de schuld ligt zo. Bij de jeugd en hun ouders.
Maar aangezien de rest van het land zich allemaal aan alle regels houdt is er geen enkel probleem omdat zij dus geen gevaar lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:49
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Misschien moeten die mensen t geld van de vakantie in hun huis spenderen zodat het daar niet meer zo verschrikkelijk is.
Ik ga op vakantie om juist iets anders te doen en te zien dan normaal. En dat is soms Nederland en soms iets heel anders. BBQ'en en chillen kan ik altijd al thuis, daar heb ik geen vakantie voor nodig.

Maar dit is een iets andere discussie dan waar dit topic over gaat :+

@Nieknikey Precies mijn idee. Tot nu toe waren alle maatregelen nog wel te verklaren, ongeacht of ik het ermee eens was of niet. Maar bij deze versoepelingen wist je vooraf al dat dat niet goed zou gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door redwing op 07-07-2021 16:49 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Dracula op 07-07-2021 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Nieknikey schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:46:
Vervolgens krijgt iedereen en zijn moeder de schuld dat de 1,5 meter niet wordt nageleefd, en dat dat de toename in besmettingen veroorzaakt. Yeah right. Lulkoek. Ze hebben te vroeg, teveel versoepelingen toegelaten, en daar gaan we een grote prijs voor betalen. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat het buitenland ons op oranje of rood gaat gooien.
Dus alle verantwoordelijkheid ligt bij de overheid? Ah zo kennen we de Nederlanders weer :)

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Ja dat is ook een optie alleen dan zijn ze wel te laat als die mee stijgen.

Daarnaast gaat NL weer naar rood dan wel donkerrood en valt een hele berg aan opties ineens weer in het water.
Op een gegeven moment zullen we toch een keer moeten ondervinden wat het effect van de vaccinatie is terwijl het virus flink rondgaat. Kunnen we dan de zorg nog steeds openhouden omdat een grote groep mensen gevaccineerd zijn? We kunnen moeilijk om de maand het halve land op slot gooien voor de rest van ons leven.

March of the Eagles

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Laten we stoppen met collectief groepen ‘de schuld te geven’ of elkaar de maat te nemen over of vakantie nu wel of niet nodig is. Dat voegt niets toe en leidt alleen maar tot verwijten en heeft niets met een constructieve discussie te maken.

Posts waarin dat wel gebeurd, die worden (of zijn) dus verwijderd.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 17:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Dus alle verantwoordelijkheid ligt bij de overheid? Ah zo kennen we de Nederlanders weer :)
Jongen laat zich testen op zaterdagochtend. Gaat een nacht doorhalen in nachtclub. Vliegt volgende ochtend naar Spanje, op de oude test.

Besmet zijn vrienden en zit in quarantaine.

Kut Hugo de Jonge

Zoiets :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijnec1
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Empathie werkt 2 kanten op.

En je kan ook niet blijven wijzen naar zaken van vorig jaar. We leven nu. En nu gedraagt een flink deel zich gewoon schandalig.

Nee, niet allemaal ;) Een flink deel.
schandalig? Akkoord, er is een groep die sjoemelt met TvT, maar dat is % toch te verwaarlozen? De overgrote meerderheid springt keurig door de hoepels die de overheid omhoog houdt, daar kun je hen niet op aanspreken. Dat je het niet met het beleid eens bent, dat kan en mag natuurlijk, maar kijk daar niet hen die het beleid volgen op aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
XWB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Op een gegeven moment zullen we toch een keer moeten ondervinden wat het effect van de vaccinatie is terwijl het virus flink rondgaat. Kunnen we dan de zorg nog steeds openhouden omdat een grote groep mensen gevaccineerd zijn? We kunnen moeilijk om de maand het halve land op slot gooien voor de rest van ons leven.
Als het virus lekker rondgaat in een groep komen er mutaties.... en delta is al een stuk effectiever tegen Pfizer. Dus wacht even op Omega en het hele feest begint weer opnieuw.

Dus tja, met mijn 1x Pfizer vind ik het niet heel chill dat een hele groep er gewoon schijt aan heeft en besluit weer lekker een kweekhaard te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Als het virus lekker rondgaat in een groep komen er mutaties.... en delta is al een stuk effectiever tegen Pfizer. Dus wacht even op Omega en het hele feest begint weer opnieuw.

Dus tja, met mijn 1x Pfizer vind ik het niet heel chill dat een hele groep er gewoon schijt aan heeft en besluit weer lekker een kweekhaard te worden.
Pfizer is toch gewoon 93% effectief tegen Delta? Of AZ 93% en Pfizer 96%. Altijd zoiets. Sowieso >90%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Pfizer is toch gewoon 93% effectief tegen Delta? Of AZ 93% en Pfizer 96%. Altijd zoiets. Sowieso >90%
Ja, en jij garandeert dat delta de laatste variant is?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
...
Ik ben 24. Ik studeer al anderhalfjaar vanuit m'n studentenkamer. Ik ben misschien 3 keer op de studentenvereniging geweest in die tijd, strict op anderhalve meter. Met een klein groepje van 5 konden we naar Frankrijk gaan deze zomer, en lekker daar een week in een huisje met elkaar brak zijn vertoeven. Als we zo door gaan, kan zelfs dat deze zomer niet meer.

Ik ben ook scoutleiding, zowel van een groep 11 tot 15 jarige Scouts als 15 tot 18 jarige Explorers. Weet je wat veruit de vreselijkste tijd was voor ons allemaal? De lockdowns. Toen we al weer naar stap 1 gingen en elkaar fysiek konden zien, was dat veruit de grootste verbetering. De rest was een bijkomstigheid. Voor de 15 tot 18 groep hebben we nog lang een strict anderhalve meter beleid gehouden. Maakte niet uit. Ze vonden het fantastisch om weer met elkaar te zijn, achter hun computer vandaan te komen, samen te kutten en spellen te spelen.

Ik wil dat ze gewoon aan een enigszins normaal schooljaar kunnen beginnen. Kunnen blijven sporten. Hun hobby's kunnen blijven uitoefenen. Zich kunnen ontspannen en breed kunnen ontwikkelen. Is dat net ff anders met veel dingen buiten en op afstand? Ja, zeker. Kunnen er bepaalde dingen niet? Ook. Maar heel veel kan ook wel, en dat is 1000x beter dan weer in lockdown.

Oftewel: De paar feestjes - waar iedereen naar snakt, ik ook - staan niet in verhouding tot het enorme leed wat het dit najaar weer met zich mee gaat brengen. We maken gewoon weer exact dezelfde fout als vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Dat is niet de kern van het verhaal dat ik probeer over te brengen, dus laat het me iets anders formuleren.

Het is de verantwoordelijk van de overheid om goed beleid te formuleren dat uitvoerbaar is en uitgevoerd wordt. Je kunt je burgers prima oproepen om verantwoordelijkheid te nemen en het beleid op te volgen, maar op het moment dat individuen (of groepen mensen, of ondernemers) zich daar niet aan houden, dan moet je ook handhaven en verbaliserend optreden.

Waar het nu misgaat is bij de "beleid" stap. Je kunt niet de 1,5 meter als enige maatregel laten bestaan en vervolgens alle overige maatregelen laten varen zonder dat je die 1,5 meter regel ook gaat handhaven (dat kan niet eens, of gaan we boa's met rolmaten de deur uit sturen als ze mensen in de winkelstraat zien praten met elkaar?). Beleid dat wel werkt hebben we de afgelopen maanden gezien: horeca sluiten, scholen sluiten, geen festivals, etc. Dat is te handhaven en levert een goede reductie van besmettingen op.

Ik constateer dat het kabinet nu alles gooit op de 1,5 meter afstand, en dat dat kennelijk met alle overige versoepelingen niet werkt. En daar zijn ze voor gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Nee natuurlijk niet.
Maar je schrijft dat delta een stuk effectiever Is tegen Pfizer. Dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Als alternatief voor de huidige gang van zaken.

Ofwel; wat moet de regering nu doen zodat je er niet op af gaat zitten geven?
Ik moet er eerlijk gezegd wel om lachen hoe amateuristisch het is. Keer op keer dezelfde fouten. Vorig jaar te snel versoepeld. Maanden lang het verhaal dat het dit jaar niet weer zou gebeuren. Cijfers dalen een paar weken en meteen 'we durven wel extra risico te nemen' en vervolgens weer alles laten varen.

Wat mij eerlijk gezegd verbaast is dat je nog zulke regeringstrouwe fanboys blijft hebben. Tot nu toe was het allemaal heel voorspelbaar. Versoepel teveel en het stijgt. En dat is niet handig als een groot deel van de bevolking nog niet gevaccineerd is. Volgens mij is er nog geen leeftijdsgroep die voor meer dan 90% volledig gevaccineerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Surprise, lambda is al onderweg. Met de groeten uit Peru deze keer :P

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Anderzijds ontstaan de mutaties alleen (voornamelijk?) onder niet-gevaccineerde mensen. Als straks zo'n beetje alle jongeren gevaccineerd zijn dan wordt het misschien tijd om te leren leven met het virus.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:57:
[...]

En ik denk dat je hier het echte probleem hebt gevonden. De mensen die zijn gevaccineerd mogen nu niet met vakantie. Nou nou zeg.
Denk dat mensen balen dat ze met hun one-shot-ticket (Jansen) dan niet meer verder komen en veel moeite voor niets is geweest.
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Ja, precies...

Ik heb me inmiddels haast anderhalf jaar prima aan de maatregelen gehouden, heb netjes mijn prikken gehad en kan dalijk in oktober niet rustig met vakantie.

Omdat er massaal gefeest moet worden op allerlei locaties. Daar heb ik aardig de tering over in kan ik je vertellen.
Je kan niet naar het buitenland op vakantie, NL is gewoon open hoor.
  • Clubs dicht

Denk eerder één stap terug, niet naar net na de afschaffing van de avondklok. Dus geen festivals met tienduizenden mensen of natte horeca binnen, want die stap begreep ik ook niet helemaal.

De rest ging prima eigenlijk, want tot die tijd daalden de cijfers gestaag. En geen buitenlandreizen, maar dat schijnt nog het moeilijkste te zijn. Want wederom is Delta van Engeland via Iberië zo weer naar NL gereisd, net als vorig jaar eigenlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Er is gevaccineerd van oud naar jong. Dat is begrijpelijk en niet alléén om het uitvoerbaar te houden. Maar daardoor is de groep jongeren, waarvan je kunt verwachten dat gedrag bij verspreiding een rol speelt, nu nog maar deels is gevaccineerd.
offtopic:
En nee, ik hoor niet bij die groep, FYIGM :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:19
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:55:
[...]Er zijn toch al duizenden jaren vormen van cafés en feesten? Zelfs de oude Romeinen en Grieken hielden van een feestje.
Klopt, maar die deelden brood uit aan het volk in de lokale amfitheaters waar gespeeld werd.
Dat volk ging niet twee keer per jaar met z'n allen het land uit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:55:
De rest ging prima eigenlijk, want tot die tijd daalden de cijfers gestaag.
Delta is wel besmettelijker, die variant is nu (veel) meer aanwezig dan destijds, dat maakt het lastig te vergelijken.

Het zure is dat we qua vaccinatie voorlopen binnen Europa. Eeuwig zonde dat we het aan de andere kant alsnog verprutsen, dit had ons moment kunnen zijn met status groen plus hoge vaccinatiegraad :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00

Metro2002

Memento mori

[...]

Mwa, dat is ook de groep die nog niet gevaccineerd is nauturlijk. Toen nog niemand gevaccineerd was waren de jongeren niet echt een uitspringer.
Dus komt dat omdat ze zich niet aan de maatregelen houden of omdat ze nog niet gevaccineerd zijn of een combinatie van ;)
Zomaar bij die groep de schuld neerleggen vind ik dan weer iets te kort door de bocht aangezien élke leeftijdscategorie forse besmettingen had voor de vaccinaties.
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Er zijn toch al duizenden jaren vormen van cafés en feesten? Zelfs de oude Romeinen en Grieken hielden van een feestje.
Volgens mij waren er geen discotheken in het oude griekenland en het romeinse rijk. :+
Daarnaast waren de cafe's e.d. vroeger vooral voor volwassenen, niet voor de jeugd.

[ Voor 17% gewijzigd door Metro2002 op 07-07-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:55:
[...]

De rest ging prima eigenlijk, want tot die tijd daalden de cijfers gestaag. En geen buitenlandreizen, maar dat schijnt nog het moeilijkste te zijn. Want wederom is Delta van Engeland via Iberië zo weer naar NL gereisd, net als vorig jaar eigenlijk.
Maar wordt er nu ook niet meer getest dan een maand geleden vanwege de toegangsbewijzen en vakanties? Dan krijg je vanzelf meer positieve testuitslagen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BarôZZa schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Ik moet er eerlijk gezegd wel om lachen hoe amateuristisch het is. Keer op keer dezelfde fouten. Vorig jaar te snel versoepeld. Maanden lang het verhaal dat het dit jaar niet weer zou gebeuren. Cijfers dalen een paar weken en meteen 'we durven wel extra risico te nemen' en vervolgens weer alles laten varen.

Wat mij eerlijk gezegd verbaast is dat je nog zulke regeringstrouwe fanboys blijft hebben. Tot nu toe was het allemaal heel voorspelbaar. Versoepel teveel en het stijgt. En dat is niet handig als een groot deel van de bevolking nog niet gevaccineerd is. Volgens mij is er nog geen leeftijdsgroep die voor meer dan 90% volledig gevaccineerd is.
Regeringstrouwe fanboys lijkt me schromelijk overdreven...

Zo verbaasd ik me erover dat er zo makkelijk over de eigen verantwoordelijkheid heen gestapt wordt en op het bord van de regering gelegd wordt.

Het is geen rocket science.

De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden.

Overigens ben ik ook vrij kritisch over de laatste versoepelingen zoals je merkt :)

@XWB jazeker wordt er meer getest. Maar het percentage positief dat uit die TVT komt is erg laag. 0,2-0,25% zag ik langs komen in de technische briefing vanmorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2021 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14
Nieknikey schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:46:
Ik heb het 16 maanden lang niet uitgesproken omdat in mijn ogen het beleid al die tijd te rechtvaardigen was door de onderbouwing die door de beleidsmakers gegeven is, maar na de laatste versoepelingen spreek ik het toch uit: wat een wanbeleid, echt.

Over Testen voor Toegang: OMT adviseert kabinet om maximaal 24 uur te laten zitten tussen testafname en einde evenement. Wat doet het kabinet; maximaal 40 uur tussen testafname en start evenement. Dat is kennelijk veel te lang voor de antigeen-testen die gebruikt worden, en het resultaat is (niet verrassend) diverse superspread-events. En dan hebben we het nog niet eens over de gekopieerde QR codes gehad.

In het VK zagen ze een grote toename aan besmettingen toen ze grote versoepelingen doorvoerden, maar bij ons gaat dit ook nog eens gepaard met de opkomst van een besmettelijkere variant. En wat doet het kabinet? Alles open, mondkapjes zijn bijna nergens meer nodig en thuiswerken hoeft ook niet meer. Maar houd wel 1,5 meter, he.

[...]

De schuld ligt bij het kabinet voor hun wanbeleid.
Ik hoop dat het buitenland de stekker uit de vakanties van velen komende week al trekt. Dit is echt wanbeleid. Als straf geen reces voor dit kabinet. Helaas zijn ze al een paar keer afgetreden.

Bij deze groei zitten we volgende week al ver boven de 10K bij niets doen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
loekf2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:03:
[...]

Niks doen zal vast niet gebeuren, de Jonge heeft het OMT namelijk om spoedadvies gevraagd. Daar zullen we wel snel wat over horen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00

Metro2002

Memento mori

XWB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Anderzijds ontstaan de mutaties alleen (voornamelijk?) onder niet-gevaccineerde mensen. Als straks zo'n beetje alle jongeren gevaccineerd zijn dan wordt het misschien tijd om te leren leven met het virus.
*knip* Google die namen eerst eens uit je bron :). Dit artikel klopt echt niet en is achterhaald. Zie ook Brontoetsing #hoedan?!

[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32

St@m

@ Your Service

[...]

Ik hoop dat het buitenland de stekker uit de vakanties van velen komende week al trekt.
Ha, dat hoop ik toch niet. Omdat er wat jongeren besmet zijn.
Al geloof ik ook niet dat dat gaat gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 07-07-2021 17:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verbaast me ergens dat het OMT niet gewoon een reply-all doet met 'alstu, het advies wat we al gaven voor de eerdere versoepeling'.

@St@m De ECDC kleurcodes worden berekend op een aantal vrij specifieke parameters, en daarmee gaan we momenteel met gestrekt been richting rood. Leeftijd van de besmettingen doet daar niets aan. Dat die kleurcodes slechts een beperkt beeld geven was al bekend (een aantal al langer groene landen doen net zeker niet beter dan wij dat doen, maar scoren gunstig door de methodiek)

[ Voor 64% gewijzigd door ijdod op 07-07-2021 17:13 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:32
[...]

Ik hoop dat het buitenland de stekker uit de vakanties van velen komende week al trekt. Dit is echt wanbeleid. Als straf geen reces voor dit kabinet. Helaas zijn ze al een paar keer afgetreden.

Ja echt heel fijn als buitenlandse regeringen hier straks voor kiezen omdat wij een incapabele overheid hebben wat als gevolg heeft dat vele mensen niet op vakantie kunnen misschien. Alsjeblieft zeg... :/ 8)7 Mensen die al een lange tijd behoefte hebben aan een stukje ontspanning. Vakantie is meer dan feesten in Lloret de Mar. Dat kan ook veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ijdod schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:10:
Verbaast me ergens dat het OMT niet gewoon een reply-all doet met 'alstu, het advies wat we al gaven voor de eerdere versoepeling'.

@St@m De ECDC kleurcodes worden berekend op een aantal vrij specifieke parameters, en daarmee gaan we momenteel met gestrekt been richting rood. Leeftijd van de besmettingen doet daar niets aan. Dat die kleurcodes slechts een beperkt beeld geven was al bekend (een aantal al langer groene landen doen net zeker niet beter dan wij dat doen, maar scoren gunstig door de methodiek)
Ik weet hoe het werkt ;) zaterdag zijn we vast nog niet rood :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och, we kunnen altijd nog een online formuliertje maken waarmee men de zelftests kan invoeren om het %positief wat te drukken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
XWB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Huh… interessant. Dit strookt niet met mijn beeld dus ik heb even heftig last van cognitieve dissonantie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:18:
Och, we kunnen altijd nog een online formuliertje maken waarmee men de zelftests kan invoeren om het %positief wat te drukken :X
Kijk, denken in oplossingen. Ik hou er van :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik snap totaal niet dat er nu massaal gewezen wordt naar jongeren. Naar mijn mening is het kabinet de grote schuldige in deze. Afgelopen pagina’s worden die uitgewisselde QR-codes steeds weer aangehaald als probleem, terwijl dit vooral excessen lijken.

Het systeem van Testen voor Toegang is gewoon lek. Je hebt er altijd wel vals positieven tussen zitten en in zo’n club kan je dan al snel anderen aansteken. 800 man in zo’n tent is dan wat sneller een probleem dan met 10 man thuis. Daarnaast: een sneltest 40 uur geldig? Veel te ruim. Sneltests zijn al niet heel sensitief en om die dan nog zo lang geldig te hebben is vragen om problemen. Op de Red Bull Ring, Formule 1 afgelopen weekend, mocht een sneltest maximaal 24 uur geldig zijn. Dat is niet zonder reden. 40 uur is gewoon bijna anderhalve dag langer.

Dus, ja: kabinet is in mijn ogen de schuldige hieraan. Niet jongeren die braaf een test doen en met een geldig negatief bewijs de kroeg binnengaan. Dat is immers de bedoeling. Excessen daargelaten, maar die mag je naar mijn mening nooit onder 1 kam scheren

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 07-07-2021 17:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
[...]

dat hebben ze ook gedaan, grotendeels. Net zoals ook echt niet alle ouderen zich aan de gedragsregels hebben gehouden, het zijn soms net mensen.

Het grappige is in dit topic dat vooral iedereen vindt dat anderen hun geneugten maar opzij moeten zelf, zodat zij zelf wel op vakantie kunnen/kunnen feesten/uit eten kunnen etc

Er zijn ook een hoop mensen die reeds anderhalf jaar hun eigen geneugten aan de kant hebben moeten zetten vanwege allerhande beperkingen dan wel principes ten faveure van anderen.

Vergeet niet dat toen de scholen nog (gedeeltelijk) open waren, anderen reeds werkeloos thuis zaten of eventueel hun collega's al een jaar niet meer gezien hadden. Er zijn een flink aantal bevolkingsgroepen die een hoop van hun normale leven aan de kant hebben gezet om scholieren nog zo lang mogelijk zo veel mogelijk hun normale leven te hebben kunnen bieden. Dan is het extra wrang nu de stijgende besmettingscijfers als een zwaard van Damocles boven het hoofd te hebben hangen terwijl velen de hoop hadden weer enige kleinigheden te kunnen genieten, zoals hun werk in de horeca of het hosten van al dan niet wat kleinere evenementen. Of gewoon een familiebezoek in het buitenland, of met vrienden uit meer dan één huishouden een happie te kunnen eten op een terras.

Het zware jaar van jongeren hoeft niet gebagatelliseerd te worden, maar het is wel heel kort door te bocht door te doen alsof zij de enige groep zijn die offers voor een ander heeft moeten brengen. Er is nog een volledige bevolkingsgroep tussen de 25 en 60 die hun carrière op stop hebben zien gaan, of die een jaar lang productie hebben gedraaid onder het mom "all work, no fun" omdat ze ook afgelopen zomer buiten de boot hebben gepist.

[ Voor 11% gewijzigd door Cid Highwind op 07-07-2021 17:26 . Reden: Correcties en kleine toevoegingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
[...]

Nee hoor, ik vind dat wij allemaal aan de gedragregels moeten houden. Niet alleen de jongeren en niet alleen de ouderen. Niet alleen jullie, maar wij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
crimby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Wat moet dat moet, maar dat zijn wel heel formatieve jaren, zowel qua studie als qua sociaal leven. Het is ook de groep die verreweg het hardst is geraakt op economisch gebied.

Nogmaals, alles zo los was crazy, en als het dicht moet blijven moet het dicht blijven, maar om nu ook nog eens massaal vingers te gaan wijzen naar die groep vind ik heel onaangenaam. Het is niet alsof studenten wel even in september op vakantie kunnen gaan als ze geprikt zijn.

Dat ze dus nu de regels volgen en zijn gaan stappen is ze echt niet te verwijten. De overheid faalt die groep al heel lang en dit is de zoveelste keer dat de overheid laat zien die groep niet te snappen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:47
Ik snap niet waar de Jonge het gore lef vandaan haalt het OMT om advies te vragen nu de boel (zoals verwacht) ontploft.

Het vorige OMT advies heeft ie ook complete schijt aan gehad, waarom zou het OMT nu niet gewoon naar dat advies wijzen met een "je zoekt het nu maar lekker zelf uit" er aan toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:24:
[...]

Wat moet dat moet, maar dat zijn wel heel formatieve jaren, zowel qua studie als qua sociaal leven. Het is ook de groep die verreweg het hardst is geraakt op economisch gebied.

Nogmaals, alles zo los was crazy, en als het dicht moet blijven moet het dicht blijven, maar om nu ook nog eens massaal vingers te gaan wijzen naar die groep vind ik heel onaangenaam. Het is niet alsof studenten wel even in september op vakantie kunnen gaan als ze geprikt zijn.

Dat ze dus nu de regels volgen en zijn gaan stappen is ze echt niet te verwijten. De overheid faalt die groep al heel lang en dit is de zoveelste keer dat de overheid laat zien die groep niet te snappen.
Mjah... er zitten een paar flaws in deze versoepeling, dat staat buiten kijf. Maar ik blijf erbij dat na anderhalf jaar overal en nergens horen hoe je besmet kunt raken er van een jong volwassene best wat nagedacht mag worden.

Aan de andere kant, het lijkt erop dat ze prima wisten hoe de besmettingen verlopen. En vervolgens alles in het werk gesteld hebben om dat zsm voor elkaar te krijgen. :P

@LZ86 als ik in het OMT zat had ik aangegeven dat ik niets meer toe te voegen had inderdaad. Zelfde advies nog eens opsturen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Metro2002 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:00:
[...]
Volgens mij waren er geen discotheken in het oude griekenland en het romeinse rijk. :+
Daarnaast waren de cafe's e.d. vroeger vooral voor volwassenen, niet voor de jeugd.
Volgens mij weten we heel weinig over het al dan niet bestaan van discotheken... ik zou er geen geld op zetten, mensen zijn mensen. En op welke leeftijd mensen naar de kroeg mochten.. we hebben eigenlijk geen flauw idee, maar ik durf te wedden dat dat wel ergens rond de 16 zal hebben gelegen.

:+ sorry, historicus dus ik vind dit erg leuk :+

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 07-07-2021 17:40 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.