Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:10
Mijn God! Dit explodeert gewoon, ongekend 😱

Straks gaan er een hoop zomer vakanties niet door omdat Nederland een zwaar roos gebied is voor andere landen 😢

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
Ik sta achter de versoepelingen. Jammer dat mensen zo kortzichtig zijn dat als ze versoepelen dat ze dan niet meer terug kunnen of iets.

Nee, prima om te versoepelen en de vinger aan de pols houden. Het loopt uit de klauwen door het niet opvolgen van de regels en dan is de kans dat ze de riemen weer aantrekken. Flexibiliteit tonen vind ik in deze juist sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:05
Woensdag zijn 3.600 positieve testuitslagen binnengekomen bij het RIVM. De Jonge wil advies over hoe hij deze cijfers moet duiden.
Ik zou het duiden als dat je een laffe faalhaas bent. |:(

Sorry, ik snap dat het een klote situatie is met een superzware job, maar dit is toch wel heel erg dom. Niks mis met gefaseerd versoepelen, maar om dan dit te gaan doen terwijl de buurlanden niet goed gaan is dwaasheid.

Dat ze ook niet een evaluatie moment hebben ingebouwd en nu blijkbaar heel moeilijk terug kunnen? Lafbekkerij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:58:
Misschien maar eens ook leeftijd meenemen in de reisadviezen, zoals wij nu regio's doen. Het is straks van de zotte dat mensen van 60 niet kunnen reizen, omdat jongeren van 18-24 de cijfers volledig vernaggelen.

Kansloos natuurlijk, want "niet eerlijk" en "er zijn ook jongeren van 20 die wel...". Maar de kans is dat straks de categorie 30-99 en 0-13 niet op vakantie kunnen, om wat 13-24 doet.

Zelf al halen we de schuld volledig weg bij die groep en kunnen ze er niets aan doen.
We deden het toch samen. :? Die lockdowns e.d. waren ook om de ouderen in leven te houden. Beetje vreemd om dat nu om te draaien?

Maar 6x meer dan vorige week woensdag. Dat gaat wel heel hard. en maar 20% via horeca, dus waar komt de rest vandaan? Testen voor vakantie?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Ik dacht dat die 1 miljard al lang en breed in Stichting Open Nederland was gestort en dus beschouwd is als 'uitgegeven'. Want ik zie ze dat geld ook niet zo 1-2-3 terug vorderen eigenlijk.
Nee, dat stuk is ietsjes beter geregeld, ze krijgen het geld pas als ze aangeven waarvoor het gebruikt wordt. Ze krijgen het dus niet zomaar. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet makkelijk gefraudeert mee kan worden, maar het is iig niet zo dat ze de zak geld zo gestort krijgen, er staat echt iets tegenover.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Ik kan maar één oorzaak bedenken:

Slecht weer --> regenachtig en benauwd in combinatie met jongeren die massaal gaan stappen en de halve club aansteken.

Vorige zomer was dit niet. Kunnen we het wel op het weer gaan gooien maar toen mocht je de discotheek ook niet in.

[ Voor 27% gewijzigd door Agent47 op 07-07-2021 15:24 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 17:55
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:22:
[...]

We deden het toch samen. :? Die lockdowns e.d. waren ook om de ouderen in leven te houden. Beetje vreemd om dat nu om te draaien?

Maar 6x meer dan vorige week woensdag. Dat gaat wel heel hard. en maar 20% via horeca, dus waar komt de rest vandaan? Testen voor vakantie?
Is dat 20% besmet in de horeca of 20% besmet inclusief alle mensen die besmet zijn geraakt door mensen die besmet zijn in de horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
De verantwoordelijkheid bij de bevolking leggen, werkt simpelweg gewoon niet! Dat blijkt, en daardoor zou er gewoon weer hard op de rem getrapt moeten worden. Geen fijne boodschap, maar het is niet anders. Absoluut waanzinnig, deze cijfers.

Want als dit zo doorgaat, ga je dit volgende week onherroepelijk in de ziekenhuizen terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:23:

Slecht weer --> regenachtig en benauwd in combinatie met jongeren die massaal gaan stappen en de halve club aansteken.
Misschien een goed idee om de nachtclubs en discotheken dicht te doen t/m midden Augustus en ze 100% compenseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:23:

Vorige zomer was dit niet. Kunnen we het wel op het weer gaan gooien maar toen mocht je de discotheek ook niet in.
Dat dacht ik gisteren al. Weer is weer slechter en hoppa, alles de lucht in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
Helaas, net als vorig jaar teveel en te snel versoepeld. Niet stap voor stap en dan kijken hoe het gaat. nee hoor, gooi die hele zooi maar open 8)7
Ik ben héél blij dat ik in Nederland, op een rustige plek, op vakantie ga, want in dit tempo zijn we als Nederlanders straks nergens meer welkom. Gaan heel wat vakanties niet door straks, mark my words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Die 20% van de horeca is nog exclusief het testen voor toegang.

Horeca, (huis) feesten en vakantie scoorden hoog.

Maargoed, dat waren natuurlijk de cijfers van vorig weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40
Stinger_Ventura schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Mijn God! Dit explodeert gewoon, ongekend 😱

Straks gaan er een hoop zomer vakanties niet door omdat Nederland een zwaar roos gebied is voor andere landen 😢
Dat dus, veel vakantie zullen geannuleerd moeten worden. NL zal niet welkom zijn en dat vergeten veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 12:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jorizzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:25:
Helaas, net als vorig jaar teveel en te snel versoepeld. Niet stap voor stap en dan kijken hoe het gaat. nee hoor, gooi die hele zooi maar open 8)7
Ik ben héél blij dat ik in Nederland, op een rustige plek, op vakantie ga, want in dit tempo zijn we als Nederlanders straks nergens meer welkom. Gaan heel wat vakanties niet door straks, mark my words.
Ja maar vorig jaar zaten we op een bepaald moment in juli op 60 besmettingen per dag... dan noem ik versoepelen it te vroeg. Of bedoel je dat anders?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Vooral als iedereen QR codes van elkaar screenshot. Triest, maar iedereen zag dit van meilenver aankomen, alleen zo hard niet. :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
AMARONE schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:21:
Ik sta achter de versoepelingen. Jammer dat mensen zo kortzichtig zijn dat als ze versoepelen dat ze dan niet meer terug kunnen of iets.

Nee, prima om te versoepelen en de vinger aan de pols houden. Het loopt uit de klauwen door het niet opvolgen van de regels en dan is de kans dat ze de riemen weer aantrekken. Flexibiliteit tonen vind ik in deze juist sterk.
Op zich mee eens, ware het niet dat je dit vantevoren al kon voorspellen. Controles bij cafes is altijd al zo lek als een mandje geweest, de testen zijn niet 100% betrouwbaar, door de geldigheid van de test loop je nog een extra risico etc. Bij elkaar genomen wist je vantevoren al dat de aantallen zouden gaan exploderen.

Ze hadden dus simpelweg wat rustiger moeten versoepelen en niet ineens alles weghalen. En als je dan bij gaat sturen met iets meer/minder mogen aan de hand van besmettingen en de ziekenhuisbezetting was dat prima geweest.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Ja maar vorig jaar zaten we op een bepaald moment op 60 besmettingen per dag... dan noem ik versoepelen it te vroeg. Of bedoel je dat anders?
Toen mocht er niemand naar de discotheek of nachtclub. Toen mocht je alleen buiten op het terras en tevens was het toen veel warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Vooral als iedereen QR codes van elkaar screenshot. Triest, maar iedereen zag dit van meilenver aankomen, alleen zo hard niet. :|
Ja hoezo? Ik snap die redenatie niet. De jongeren mogen eindelijk weer los, dan hou je je toch goed aan de regels? Want anders gaat het in no-time weer allemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Naar ja is het kwaad nu niet allang geschiet? bedoel nu weer op de rem trappen gaat dit "golfje" niet zomaar weer stoppen lijkt mij.

Trouwens:

De Jonge stelde dat hij hoopt dat het OMT donderdagmiddag het advies gereed heeft.

Kunnen ze mooi vrijdag in de ministerraad de boel weer dichtknallen in de clubs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Dat samen is al meer dan een half jaar door het doucheputje gespoeld voor velen. Deels door de illegale feestjes, deels door de onlogische (beperkte) versoepelingen voor 27-.

En als de groep 20-29 nu deze zomer ook nog de vakanties verpest voor velen, is het helemaal gedaan met de saamhorigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Toen mocht er niemand naar de discotheek of nachtclub. Toen mocht je alleen buiten op het terras en tevens was het toen veel warmer.
Wat werd er dan precies te snel versoepeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:24:
[...]

De curves in de UK gingen ook als een champagne kurk en volgens mij was het toen nog prima weer.

Het is delta en ongevaccineerde jongeren als reservoir. Als je maar genoeg contact momenten hebt gaan ook gevaccineerden besmet raken, dus dat resveroir is superlastig leeg te krijgen.

@Number10 en ik hebben regelmatig hoofden gebotst, maar of dit nu al of niet indammen is, je moet ingrijpen voordat het reservoir te vol is want vanaf de piek stroomt het straks heel langzaam leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Wat gaat het ontzettend hard. Zie ook niet zo snel in, hoe het kan dalen, zonder echte maatregels in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Fly-guy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Dat samen is al meer dan een half jaar door het doucheputje gespoeld voor velen. Deels door de illegale feestjes, deels door de onlogische (beperkte) versoepelingen voor 27-.

En als de groep 20-29 nu deze zomer ook nog de vakanties verpest voor velen, is het helemaal gedaan met de saamhorigheid.
Ik denk niet door velen hoor. Maar dat praat lekker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Ja hoezo? Ik snap die redenatie niet. De jongeren mogen eindelijk weer los, dan hou je je toch goed aan de regels? Want anders gaat het in no-time weer allemaal dicht.
Hoe vind je het zelf gaan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
[...]

Have you ever met young people? Ja tuurlijk zijn er een hoop die zich aan de regels houden maar ook bergen die het alleen maar stoer vinden om vooral niet naar volwassenen en authorities te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Hoe vind je het zelf gaan? :+
Die vraag begrijp ik niet goed, gezien mijn reactie op die andere post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Have you ever met young people? Ja tuurlijk zijn er een hoop die zich aan de regels houden maar ook bergen die het alleen maar stoer vinden om vooral niet naar volwassenen en authorities te luisteren.
Ja, maar dan even 1x ademhalen en denken 'die lockdown vond ik echt kut, laat ik daar nu eens mijn best voor doen om dit weer te voorkomen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Die vraag begrijp ik niet goed, gezien mijn reactie op die andere post?
Dat was de logica inderdaad. Maar het blijkt keer op keer dat de horeca niet handhaaft, dat het publiek er alles aan doet om toch binnen te komen en dat boa's/politie ook de capaciteit niet hebben.

Ergo; je hebt gelijk dat je dat zou verwachten. Maar de realiteit is helaas anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Ik denk niet door velen hoor. Maar dat praat lekker natuurlijk.
Dat ligt aan je definitie van velen, natuurlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
De ziekenhuizen gaan omgekeerd aan de besmettingen.
ZH: -66, 223 over
IC: -4, 103 over

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 07-07-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Balance schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:06:
Laten we dan even naar alleen de GGD-testen alleen kijken.
...
Update van mijn post van eergister, met het aantal besmettingen en groeigetal van alleen de GGD testen. Data t/m 5 juli.
  • De datum geregistreerd is de datum van afname (niet van rapportage), en is beschikbaar tot twee dagen terug. Deze kunnen nog ligt stijgen.
  • Als je positief test bij TestenVoorToegang, hoeft je geen test bij de GGD te doen
  • Het aantal GGD testen dat afgenomen is, is week-op-week met ongeveer 10% gestegen
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Yrj.svg
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Yu2.svg
Bron: https://data.rivm.nl/covid-19/, github.com/mzelst/covid-19

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 07-07-2021 16:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:01
update 2021-07-07

LCPS is nog niet bijgewerkt, en daarom niet meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1L89ut0QuHpRVmY78Ky5WyQYg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JbYZhLYjzE3P3whJgIQ8GmHp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeiyQ3OSiCvZH_eJ7PdDwpAQQBQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cstHD70wbXVlKiXlrCu9ByHm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7UAvho9fXgVUu6TrIKz7e6hFCM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lOVHn8d6y9vVMeY1uCM0GBkZ.png?f=user_large

procentueel naar eerste ziektedag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf5okAdnJGSTA41ydtlbdBNOHtE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q1BDcA25JtT0f4V5u9VWTMtP.png?f=user_large

totaal naar eerste ziektedag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viM_jhlToq9HTu3iFav4OYMtT0c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xSb8vsEmibZqNi3qpxzvCfBS.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Goede cijfers vanuit de ziekenhuizen weer. Ik zeg gewoon zo doorgaan totdat er is aangetoond dat de besmettingscijfers invloed hebben op de ziekenhuiscijfers.

@breew Ja de 20-29 jarigen gaan los; en verwijt ze dat eens na 1,5 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door xzaz op 07-07-2021 15:35 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Laatst online: 16:24
Naast dat het me logisch lijkt dat nachtclubs/feesten thuis aan banden moeten worden gelegd, hoop ik dat ook even duidelijk wordt gemaakt dat zij en huisgenoten met positieve test écht in quarantaine moet.

De 18-24 jarigen komen het ziekenhuis niet in en zijn an sich voor de samenleving geen groot probleem (alleen individueel niveau als ze long covid oplopen).

Maar als de ouders van die jongeren het quarantaine-advies negeren en gezellig naar de verjaardagen gaan (want eindelijk kan het weer) dan zitten we binnen no-time echt weer in de shit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:34:
Goede cijfers vanuit de ziekenhuizen weer. Ik zeg gewoon zo doorgaan totdat er is aangetoond dat de besmettingscijfers invloed hebben op de ziekenhuiscijfers.
Yes, laten we wachten totdat de ziekenhuizen weer volstromen. Dan weten we zeker dat we de rest van de zomer/najaar het bokje zijn :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
Denk nou eens 2 weken vooruit en do the math.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Dit is dan wel weer positief zeg, (NOG) niks te zien van de hogere cijfers in de ziekenhuizen....
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:33:
De ziekenhuizen gaan omgekeerd aan de besmettingen.
ZH: -66
IC: -4
[Twitter]
[Twitter]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Yes, laten we wachten totdat de ziekenhuizen weer volstromen. Dan weten we zeker dat we de rest van de zomer/najaar het bokje zijn :)
DutchOwnage schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Ik ben overtuigd dat de ziekenhuizen niet zullen volstromen. Dan hadden we namelijk al een stijging in het aantal besmettingen moeten zien bij de ouders van 20-29 dus 50'ers; en die zien we niet.

[ Voor 15% gewijzigd door xzaz op 07-07-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Ja precies. Maar op zich denk ik wel: geen paniekvoetbal spelen nu (twee kanten op). Kijk waar er aan de rem getrokken kan worden en doe dat. Ietwat een rem op dit soort stijgingen is wel OK hoor. Zeker als je het kunt doen met een kleine impact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Die QR's zijn echt een red herring. De curve was in de UK ook *boom* en die hadden niet dit idiote systeem.

Het is de combi Delta+ongevaccineerden+Stampvolle binnenruimtes.

Raddraaiers helpen niet, maar het systeem is nooit waterdicht:

- Gevaccineerden zijn NIET steriel, maar worden niet getest.
- Personeel wordt niet getst
- TVT kan het qua capaciteit niet aan.
- Test is niet sensitief genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:22
DutchOwnage schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Dat weet je nu toch nog helemaal niet? Een situatie zoals deze, veel besmettingen maar waarbij de ouderen (40+?) voor een heel groot deel minimaal 1 prik hebben gehad. Het kan best wel meevallen allemaal.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:01
joppe113 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:35:
Dit is dan wel weer positief zeg, (NOG) niks te zien van de hogere cijfers in de ziekenhuizen....
[...]
laten we het hopen dat de vaccinaties inderdaad het speelveld veranderd hebben...
ziekenhuis loopt tot nu toe altijd +/- 2 weken achter op besmettingen.. het klopt nog steeds te goed om comfortabel te voelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3ZH3W2Etr-tpXsaN8EDoW_BQO8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XDF2gstrEnFG2W6f6Z6DBv8V.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door breew op 07-07-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:36:
[...]

[...]

Ik ben overtuigd dat de ziekenhuizen niet zullen volstromen. Dan hadden we namelijk al een stijging in het aantal besmettingen moeten zien bij de ouders van 20-29 dus 50'ers; en die zien we niet.
Daar kan je pas over een week of 2 wat over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ik meende hier ook gelezen te hebben dat bij vorige golven de ziekenhuisopnames al eerder te zien waren dan nu het geval is.

Vind overigens wel dat we z.s.m. op de rem moeten gaan staan. In ieder geval t.v.t. maar weer stop zetten.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Empathy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Daar kan je pas over een week of 2 wat over zeggen.
Die moeten we al snel gaan zien omdat ouders zich gaan laten testen wanneer de kinderen positief zijn. Bovendien is dit een situatie waarbij het allemaal studenten zijn en je kan je afvragen in hoeverre de kinderen nog bij hun ouders wonen.

[ Voor 20% gewijzigd door xzaz op 07-07-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

IceM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Dat weet je nu toch nog helemaal niet? Een situatie zoals deze, veel besmettingen maar waarbij de ouderen (40+?) voor een heel groot deel minimaal 1 prik hebben gehad. Het kan best wel meevallen allemaal.
Mooie test wat dat betreft! :) Moest blijken dat over een week of 2-3 nog steeds weinig mensen in het ziekenhuis belanden, dan kunnen we aannemen dat de vaccins voldoende bescherming bieden en dat de jongere generatie eigenlijk amper ziek wordt.

Iedereen >60 is inmiddels wel gevaccineerd (al dan niet 2x) toch? Zeker de >70-80 generatie heeft al 2x hun shot gehad.

Mooie testcase. Hoop dat ze transparant blijven de komende weken en niet weer alles gaan dichtgooien op basis van positieve PCR-testen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nee.... want dan ben je dus veel te laat, zeker als het zo explosief groeit. Ziekenhuisopnames is zeker in het begin geen goed mikpunt (ben ik het weer eens met @Number10 ). Je kan immers alleen sturen op besmettingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
begrijp me goed, ik voel me ( ondanks 2 spuitjes) absoluut niet comfortabel bij deze cijfers, maar mag er toch van uit gaan dat de vaccinaties de cijfers in de ziekenhuizen minimaal een beetje gaan dempen.
breew schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:37:
[...]

laten we het hopen dat de vaccinaties inderdaad het speelveld veranderd hebben...
ziekenhuis loopt tot nu toe altijd +/- 2 weken achter op besmettingen.. het klopt nog steeds te goed om comfortabel te voelen.
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Nee.... want dan ben je dus veel te laat, zeker als het zo explosief groeit. Ziekenhuisopnames is zeker in het begin geen goed mikpunt (ben ik het weer eens met @Number10 ). Je kan immers alleen sturen op besmettingen!
Je kan niet alleen sturen op besmettingen; de hele reden dat we vaccineren is sturen op ziekenhuisbezetting. Ik zeg, sluit de nachtclubs en je bent klaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 22:44
joppe113 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:38:
Vind overigens wel dat we z.s.m. op de rem moeten gaan staan. In ieder geval t.v.t. maar weer stop zetten.
Komende 4 weken grote (binnen) evenementen on-hold, in ieder geval geen onderscheid maken tussen jongeren en gevaccineerden. Samen uit samen thuis.

(tweede prik zit er net in, benieuwd of die heftiger is)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

[...]

Zo snel gaat dat ook weer niet. Wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich een beetje.... Vorige zomer ging de jeugd ook feesten in het buitenland en nam het virus mee terug. De echte opleving van het virus kwam toen pas in het najaar...... Al moet ik zeggen dat er nu wel in heel rap tempo een virusbom onder de jeugd word gecreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hoevenpe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Komende 4 weken grote (binnen) evenementen on-hold, in ieder geval geen onderscheid maken tussen jongeren en gevaccineerden. Samen uit samen thuis.

Onderscheid maken (if tijdelijk) is niet verkeerd voor de bedrijven die daardoor wel open kunnen blijven. En dus beter voor iedereen, want een betere economie is goed voor ons allemaal.

Moet ook nog 2e prik, dus ik hou me nog even in als hoog-in-de-40' er) :)

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-07-2021 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
Bij mij niet hoor. ( dat 2de spuitje) Maar ik vind ook dat we 1 gemeenschap moeten blijven. En met alle liefde laat ik van alles voor het grotere belang.
hoevenpe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:28:
Naar ja is het kwaad nu niet allang geschiet? bedoel nu weer op de rem trappen gaat dit "golfje" niet zomaar weer stoppen lijkt mij.

Trouwens:

De Jonge stelde dat hij hoopt dat het OMT donderdagmiddag het advies gereed heeft.

Kunnen ze mooi vrijdag in de ministerraad de boel weer dichtknallen in de clubs etc.
Dat lijkt me wel verstandig tot in ieder geval de kans heeft gehad 2 prikken te krijgen.

Note: bij elke versoepeling met "weer naar de kroeg" en "festivals" zullen we een opvlamming zien van de besmettingen. Als men echter grotendeels gevaccineerd is scheelt dat heel veel op de zorglast.

Hopelijk genoeg om de winter door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Zo snel gaat dat ook weer niet. Wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich een beetje.... Vorige zomer ging de jeugd ook feesten in het buitenland en nam het virus mee terug. De echte opleving van het virus kwam toen pas in het najaar...... Al moet ik zeggen dat er nu wel in heel rap tempo een virusbom onder de jeugd word gecreerd.
De geschiedenis herhaalt zich zeker niet. Het aantal besmettingen onder de verschillende leeftijdsgroepen is zo groot te noemen dat de kern van de besmettingen goed te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:43:
[...]

De geschiedenis herhaalt zich zeker niet. Het aantal besmettingen onder de verschillende leeftijdsgroepen is zo groot te noemen dat de kern van de besmettingen goed te zien is.
Daarom zeg ik ook een beetje :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Kijk zelf maar wat Groningen doet. Het is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Dus iedereen moet maar los gaan zo lang het kan door te sjoemelen met de QR codes --> Want geen zin om te testen. Vervolgens heb je ruim 3000 besmettingen op 1 dag, 3 maal zoveel dan normaal. Door dit soort geintjes kunnen mensen niet op vakantie uiteindelijk he? Die zitten nog in spanning te wachten. Maar ja joh laat maar lopen |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hadden een vakantie en festival gepland staan in September. Expres wat later geboekt omdat we dachten dat het tegen die tijd wel weer zou kunnen met een hogere vaccinatiegraad. Maar, het lijkt erop dat ons kruit nu al verschoten is.

Ben echt klaar met dit beleid. Halsstarrig vasthouden aan bepaalde maatregelen om vervolgens net te vroeg de hele zooi open te gooien. Stapsgewijs had men ook wel geduld voor gehad.

Ik hoop dat die 2 weekendjes zuipen het waard waren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik ben echt benieuwd hoe het buitenland hier op reageert. 3 weken een weekendje Parijs geboekt voor ober 2 weken, omdat de cijfers echt super goed waren.. Ik heb het idee dat ik de boel weer kan verzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Dennahz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Mooie test wat dat betreft! :) Moest blijken dat over een week of 2-3 nog steeds weinig mensen in het ziekenhuis belanden, dan kunnen we aannemen dat de vaccins voldoende bescherming bieden en dat de jongere generatie eigenlijk amper ziek wordt.

Iedereen >60 is inmiddels wel gevaccineerd (al dan niet 2x) toch? Zeker de >70-80 generatie heeft al 2x hun shot gehad.

Mooie testcase. Hoop dat ze transparant blijven de komende weken en niet weer alles gaan dichtgooien op basis van positieve PCR-testen.
Dat 60+ tweede vaccinatie valt nog best tegen. Mijn ouders (64jaar) krijgen de 2e prik, 2 aug. Zit totaal 12 weken tussen terwijl ik veel later ben begonnen en over twee weken al klaar ben. Dat is toch niet logisch. Mijn ouders wilde de 2e prik veel sneller maar dat mocht niet 8)7 :X :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tuurlijk. 97% houdt zich aan de regels. Modelleer nu eens wat dat doet in een discotheek met 500 jongeren waarvan er 400 niet gevaccineerd zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Dus iedereen moet maar los gaan zo lang het kan door te sjoemelen met de QR codes --> Want geen zin om te testen. Vervolgens heb je ruim 3000 besmettingen op 1 dag, 3 maal zoveel dan normaal. Door dit soort geintjes kunnen mensen niet op vakantie uiteindelijk he? Die zitten nog in spanning te wachten. Maar ja joh laat maar lopen |:( 8)7
Wij begrijpen elkaar niet denk ik. Ik begrijp niet dat mensen na zo'n lockdown doodleuk QR codes gaan screenshotten. Dan heb je echt helemaal niets geleerd en wil je gewoon weer terug in lockdown, of in elk geval niet jouw aandeel leveren aan de oplossing. Het is niet zo heel gek dat mensen zo afgeven op 'die jongeren' hier. Generaliserend of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Robertdj schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:
Ben echt klaar met dit beleid. Halsstarrig vasthouden aan bepaalde maatregelen om vervolgens net te vroeg de hele zooi open te gooien. Stapsgewijs had men ook wel geduld voor gehad.
Met beleid waar ze alles dicht hadden gehouden was je veeel te vroeg geweest in september. Misschien 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Tsja. Het ommeland zal wel volgen over een week. Allemaal mooi en aardig dat het nu bij de studenten zit, maar die wonen niet echt in een afgesloten reservaat.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Wij begrijpen elkaar niet denk ik. Ik begrijp niet dat mensen na zo'n lockdown doodleuk QR codes gaan screenshotten. Dan heb je echt helemaal niets geleerd en wil je gewoon weer terug in lockdown, of in elk geval niet jouw aandeel leveren aan de oplossing. Het is niet zo heel gek dat mensen zo afgeven op 'die jongeren' hier. Generaliserend of niet.
Ach wat ik hier van collega van mij met kinderen in de 17-20 leeftijd. Die zaten al de hele lockdown in een bouwkeet met 20 andere , lekker op een kluitje te zuipen. Dus totaal niet verbaasd over dit soort dingen. Verantwoordelijkheid gevoel ontbreekt totaal bij sommige jongeren(en volwassenen wat dat betreft)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAmgFbqY231FFNb0VR8-YJRH37s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/480tiKg3qicl70QrOwY4ix1h.png?f=fotoalbum_large

Wel interessant dat zelfs met de enórme stijging, vrijwel alles in sub-30-jarigen groepen zit. De dertigers zelf, die toch ook nog niet supergoed gevaccineerd zijn blijven praktisch buiten schot.

Dat is wel gunstig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Met beleid waar ze alles dicht hadden gehouden was je veeel te vroeg geweest in september. Misschien 2022?
Waar zeg ik dat ze alles dicht hadden moeten houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
[...]

[...]

Klopt, maar op deze manier isoleren we onszelf van de rest van de wereld.

Dus 2 opties:
A. weer strenger, maar we mogen 't buitenland nog in/ buitenlanders mogen nog hier komen
B. niet strenger, maar we zijn de komende maanden persona non grata voor 't buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
dangerousp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:
Ik ben echt benieuwd hoe het buitenland hier op reageert. 3 weken een weekendje Parijs geboekt voor ober 2 weken, omdat de cijfers echt super goed waren.. Ik heb het idee dat ik de boel weer kan verzetten..
Huisje Frankrijk met het gezin en kaartjes Parc Asterix begin augustus. Naief van mijn kant, maar dacht tien dagen geleden(toen ik het boekte) dat we het wel droog zouden houden tot september. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Vrietje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:51:
Verantwoordelijkheid gevoel ontbreekt totaal bij sommige jongeren
Daarom zijn het jongeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 08:00

Metro2002

Memento mori

Wackmack schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Wat gaat het ontzettend hard. Zie ook niet zo snel in, hoe het kan dalen, zonder echte maatregels in te stellen?
Waarom moet het dan perse dalen? Het zwakkere en oudere deel van de bevolking is intussen gevaccineerd en de jongeren komen amper in het ziekenhuis door corona. Als je ziet dat we al heel wat groepsimmuniteit hebben met de kwetsbare groepen al tegen de 100% (!) aan dan zie ik die ziekenhuiscijfers echt binnenkort niet ineens hard stijgen ondanks de stijgende besmettingsaantallen.

Ik zie het eerder als positief: Zo zijn de jongeren in elk geval nóg sneller immuun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wackmack schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Dat 60+ tweede vaccinatie valt nog best tegen. Mijn ouders (64jaar) krijgen de 2e prik, 2 aug. Zit totaal 12 weken tussen terwijl ik veel later ben begonnen en over twee weken al klaar ben. Dat is toch niet logisch. Mijn ouders wilde de 2e prik veel sneller maar dat mocht niet 8)7 :X :?
ik zou zeggen, lees je eens in op de handling door huisartsen en de groep 60-64 die met AZ geprikt worden/werden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Metro2002 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Waarom moet het dan perse dalen? Het zwakkere en oudere deel van de bevolking is intussen gevaccineerd en de jongeren komen amper in het ziekenhuis door corona. Als je ziet dat we al heel wat groepsimmuniteit hebben met de kwetsbare groepen al tegen de 100% (!) aan dan zie ik die ziekenhuiscijfers echt binnenkort niet ineens hard stijgen ondanks de stijgende besmettingsaantallen.

Ik zie het eerder als positief: Zo zijn de jongeren in elk geval nóg sneller immuun.
Omdat bij meer besmettingen ook weer de kans op mutaties er gaat komen maar ook weer andere landen die ons gaan aanmerken als een rood land waardoor we weer minder vrij mogen reizen buiten onze eigen landsgrenzen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Robertdj schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Waar zeg ik dat ze alles dicht hadden moeten houden?
Dus ze moeten alleen zaken openen waar jij wat aan hebt? Wat is precies je punt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
[...]

Omdat als je de aantallen maar groot genoeg maakt ook jongeren die ziek worden groot is qua groep, en we vaccinatiedoorbraken krijgen in de groepen er boven. Doordat die groep besmettelijken zo enorm is zul je over 2 weken dit dus ook vrolijk terug zien in de ziekenhuizen en mortuaria.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

Dennahz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWL3uZmaT6K9vNXjNiUHegx0kHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNNIvYQli4Vp7c1DgI0iZ5US.png?f=fotoalbum_large
bron: briefing vandaag 2e kamer: https://www.tweedekamer.n..._jaap_van_dissel_rivm.pdf

Aangezien ik hier lees dat vooral ook de 2e shot van belang is voor bescherming tegen Delta is niet iedereen >60 voldoende beschermd door vaccinatie. Over een paar weken hopelijk wel maar dit is wel waarom veel mensen het versoepelen een paar weken te vroeg vonden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
[...]

omdat 'we' met deze getallen niet naar het buitenland kunnen/mogen

nu heb ik geen plannen om te gaan, maar dat geldt voor een hoop mensen is dat natuurlijk anders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
[...]
@Number10 en ik hebben regelmatig hoofden gebotst, maar of dit nu al of niet indammen is, je moet ingrijpen voordat het reservoir te vol is want vanaf de piek stroomt het straks heel langzaam leeg.
Nu ingrijpen (evenals het BCO) zou ik beschouwen als een vorm van indammen, want is simpeler dan later ingrijpen als de boel verder uit de hand is gelopen en we wellicht weer met lompe maatregelen zoals lockdowns te maken krijgen.

Eerder is beter. Altijd. Het is ook ontzettend logisch. Want het kost uiteraard minder energie om een systeem met een relatief lage entropie terug te brengen naar een uitgangspositie dan een systeem met een hoge entropie. Het aantal mogelijkheden neemt immers in vele dimensies tegelijk toe met aan de basis een exponentieel oplopend aantal besmettingen.

Door nu hard te remmen (kan met korte lockdown) ben je weer relatief snel terug bij R<1 met exponentiële krimp en kan de overheid herbezinnen. Wachten betekent best case een paar weken voordeel, maar worst case nog meer uitgestelde zorg en een veel langere verplichte lockdown.

Mensen die met deze snelheid van verandering denken dat de vaccins opnames gaan voorkomen begrijpen werkelijk niks van exponentiële groei. Er zijn nu immers nog veel meer mensen besmet dan de 3688 van vandaag en voor de maatregelen werken zitten we dus zo op 7000 of wellicht zelfs het dubbele daarvan. Dan raakt de BCO verder overschreden en gaan we van kwaad tot erger.

Dat er tijdens de technische briefing een soort twijfel werd uitgesproken of de R>1 was vond ik overigens tamelijk onbegrijpelijk.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
rik86 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:56:
[...]

omdat 'we' met deze getallen niet naar het buitenland kunnen/mogen
En ik denk dat je hier het echte probleem hebt gevonden. De mensen die zijn gevaccineerd mogen nu niet met vakantie. Nou nou zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Dus ze moeten alleen zaken openen waar jij wat aan hebt? Wat is precies je punt?
En waar zeg ik dat precies?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
Van mij mogen ze de horeca weer dichtknallen. Och och och wat hadden ze het zwaar, en wat zouden ze het goed geregeld hebben met de 1,5m.

Nou sinds de horeca weer open is heb ik echt nog geen 1 tent gezien die zich houdt aan de regels.

Registreren? Niet nodig geweest. Max 30 (of 50) op terras? Ruimschoots overschreden. Mondkapje op binnen? Niet nodig. Personeel wat elkaar loopt te omhelzen, en ga maar door. Nu weer huilen over dat gedoe met die QR codes, en dat ze er niet vanaf wisten. Hier in de binnenstad werden ze nauwelijks gecheckt.

Oftewel, van mij mogen ze weer dicht. En zal dan niet uit sympathie blijven bestellen, ze zoeken t maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Robertdj schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:57:
[...]

En waar zeg ik dat precies?
Je stelt dat je een vakantie en festival geplanned heb voor september; en dan ga je zeuren over dat ze te snel open hebben gezet. Dat is raar. Vandaar mijn vraag; wat wil je nou precies? Dat je geen vakantie en festival in sept had kunnen plannen omdat het nog steeds dicht is?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:57:
[...]

En ik denk dat je hier het echte probleem hebt gevonden. De mensen die zijn gevaccineerd mogen nu niet met vakantie. Nou nou zeg.
Ja, precies...

Ik heb me inmiddels haast anderhalf jaar prima aan de maatregelen gehouden, heb netjes mijn prikken gehad en kan dalijk in oktober niet rustig met vakantie.

Omdat er massaal gefeest moet worden op allerlei locaties. Daar heb ik aardig de tering over in kan ik je vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
eamelink schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:52:
[Afbeelding]

Wel interessant dat zelfs met de enórme stijging, vrijwel alles in sub-30-jarigen groepen zit. De dertigers zelf, die toch ook nog niet supergoed gevaccineerd zijn blijven praktisch buiten schot.

Dat is wel gunstig :)
Ik zie het vast over het hoofd, maar welke lijn is welke leeftijdscategorie? :)

Ik blijf toch van mening dat we de disco's toch iets langer gesloten moesten houden, straks kan de hele horeca weer dicht vanwege de discotheken, aangezien ze dat onderscheid niet kennen bij het OMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]
Waarom moet het dan perse dalen?
Omdat er helaas nog teveel mensen niet ge-ent zijn en hoe groter het reservoir, hoe lastiger om het weer terug te dringen. Nu zijn we de controle echt behoorlijk kwijt.

Het was ook gewoon vermijdbaar, dit konden we door een maand te wachten tot iedereen in ieder geval 1x geprikt is behoorlijk voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:
[...]

De mensen die op vakantie zijn geweest de afgelopen weken zijn toch ook een groot aandeel in die besmettingen? Wat dat betreft zou het goed zijn om de vakantie naar het buitenland maar even op te schorten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Ja, precies...

Ik heb me inmiddels haast anderhalf jaar prima aan de maatregelen gehouden, heb netjes mijn prikken gehad en kan dalijk in oktober niet rustig met vakantie.

Omdat er massaal gefeest moet worden op allerlei locaties. Daar heb ik aardig de tering over in kan ik je vertellen.
Maar zij hebben evenveel recht op hun feestje dan jij met de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Wolly schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:00:
[...]

De mensen die op vakantie zijn geweest de afgelopen weken zijn toch ook een groot aandeel in die besmettingen? Wat dat betreft zou het goed zijn om de vakantie naar het buitenland maar even op te schorten.
Heb je een bron? De huidige stijging lijkt volledig student gericht te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Maar zij hebben evenveel recht op hun feestje dan jij met de vakantie.
I beg to differ.

Dat massale feesten is intrinsiek een groter risico dan met mijn vrouw met een camper de natuur in.

Zij hebben evenveel recht op een vakantie als ik dat heb. Gezien de huidige situatie hebben we allemaal geen recht op dat feestje.

@FabianGTI zie de legenda in het midden.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 08:00

Metro2002

Memento mori

Vrietje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Ach wat ik hier van collega van mij met kinderen in de 17-20 leeftijd. Die zaten al de hele lockdown in een bouwkeet met 20 andere , lekker op een kluitje te zuipen. Dus totaal niet verbaasd over dit soort dingen. Verantwoordelijkheid gevoel ontbreekt totaal bij sommige jongeren(en volwassenen wat dat betreft)
Meer bij de ouders die blijkbaar geen nee durven te zeggen tegen hun kinderen.
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Omdat er helaas nog teveel mensen niet ge-ent zijn en hoe groter het reservoir, hoe lastiger om het weer terug te dringen. Nu zijn we de controle echt behoorlijk kwijt.

Het was ook gewoon vermijdbaar, dit konden we door een maand te wachten tot iedereen in ieder geval 1x geprikt is behoorlijk voorkomen.
Besmet is natuurlijk niet gelijk aan ziek worden. Als bij wijze van spreken álle jongeren besmet raken en er amper tot niemand echt ziek van wordt, wat is dan het probleem. Dat ebt vanzelf weg. Dat we nu de ouderen en zwakkeren gevaccineerd hebben is denk ik voldoende , de rest krijgt straks nog een prik of wordt op natuurlijke wijze immuun.

Dat die ziekenhuisopnames weer gaan stijgen moet ik eerst nog maar zien, ik denk dat dat niet het geval gaat zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Metro2002 op 07-07-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
DCNY schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:57:
Van mij mogen ze de horeca weer dichtknallen. Och och och wat hadden ze het zwaar, en wat zouden ze het goed geregeld hebben met de 1,5m.

Nou sinds de horeca weer open is heb ik echt nog geen 1 tent gezien die zich houdt aan de regels.

Registreren? Niet nodig geweest. Max 30 (of 50) op terras? Ruimschoots overschreden. Mondkapje op binnen? Niet nodig. Personeel wat elkaar loopt te omhelzen, en ga maar door. Nu weer huilen over dat gedoe met die QR codes, en dat ze er niet vanaf wisten. Hier in de binnenstad werden ze nauwelijks gecheckt.

Oftewel, van mij mogen ze weer dicht. En zal dan niet uit sympathie blijven bestellen, ze zoeken t maar uit.
Bedoel je met horeca ook de restaurants ?

Die doen het in mij opzichten prima, waar ik ben geweest (Regio Rotterdam).

[ Voor 4% gewijzigd door Rockvee2 op 07-07-2021 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:02:
[...]

I beg to differ.

Dat massale feesten is intrinsiek een groter risico dan met mijn vrouw met een camper de natuur in.

Zij hebben evenveel recht op een vakantie als ik dat heb. Gezien de huidige situatie hebben we allemaal geen recht op dat feestje.
Met z'n allen internationaal in een douchgebouw staan geeft ook wel wat risico. Het is gewoon moeilijk om te kunnen zeggen tegen de jongeren; ander half jaar lang hebben jullie niks mogen doen. De rest mag nu wel maar jullie moeten nog even wachten voordat jullie gevaccineerd zijn. Ga er maar aan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

breew schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:34:
update 2021-07-07

LCPS is nog niet bijgewerkt, en daarom niet meegenomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

procentueel naar eerste ziektedag
[Afbeelding]

totaal naar eerste ziektedag
[Afbeelding]
89,3% van de besmettingen dus binnen 10-29 jaar 8)7

Ik zou zeggen dat het niet zo ingewikkeld is. Als we dit niet wenselijk vinden: alle natte horeca die met TvT zonder afstand houden open kon per direct sluiten. Of je vind het prima dat 10-29 jaar versneld immuniteit opbouwt zonder prik en je hoopt dat 30+ snel genoeg voldoende gevaccineerd is om overslag van deze enorme groei te voorkomen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Met z'n allen internationaal in een douchgebouw staan geeft ook wel wat risico. Het is gewoon moeilijk om te kunnen zeggen tegen de jongeren; ander half jaar lang hebben jullie niks mogen doen. De rest mag nu wel maar jullie moeten nog even wachten voordat jullie gevaccineerd zijn. Ga er maar aan staan.
Ik douche lekker in het campertje :P

Maar nogmaals, ik heb evengoed anderhalf jaar niks mogen doen. Dan is het m.i. beter uit te leggen dat we allemaal een beetje mogen IPV dat er één groep de ruimte van de rest opsoupeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
DCNY schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:57:

Hier ben ik het schreeuwend mee eens.
"we kunnen veilig gewoon open"...

Ja... uhuh... sure... 8)7

Wel vaker hier geventileerd... Colour me not surprised...

Ik *had* behoorlijk veel sympathie voor de horeca en bestelde nog wel eens wat, maar dat zijn ze van mij wel redelijk verloren...

Terecht dat ze dicht zijn/waren? Weet ik niet.. Dat ze "veilig" open kunnen blijkt dus wel echt niet zo te zijn mijns inziens...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
[...]

En toch had het beter gekund. De discotheken open is enorme hoeveelheden mensen op 1 plek, andere uitgaansgebieden ook (ik zag foto's van een overvol Stratumseind bijvoorbeeld, dan heeft ingangscontrole bij de kroeg zelf geen toevoeging meer).

In dat soort gelegenheden staat men toch al heel snel strakker op elkaar en dan helpt het biertje teveel hier en daar absoluut niet mee.

De kans dat daar dus meer (explosieve) verspreiding plaatsvind is daarmee veel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
[...]

Ik heb 2 van die gasten thuis wonen. Die snappen donders goed dat het niet handig is zoals het nu gaat.

Hij wil.

Pagina: 1 ... 96 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.