Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, op zich heeft Van Dissel wel gelijk. Het is aan het OMT om cijfers te duiden. Aan de politiek om hier maatregelen op te nemen.

Enige naïve hierin vind ik dat hij er volledig overheen stapt dat de stappende jeugd misschien een besmetting mee naar huis neemt.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:41:
Tsjah, op zich heeft Van Dissel wel gelijk. Het is aan het OMT om cijfers te duiden. Aan de politiek om hier maatregelen op te nemen.

Enige naïve hierin vind ik dat hij er volledig overheen stapt dat de stappende jeugd misschien een besmetting mee naar huis neemt.
Nadruk op een besmetting ja.
Slechts 1 op de 5 zoals de NOS gisteren plaatste.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:25:
en als men van mening is dat de crisis weg is dan gaat men ook andere eisen hebben voor de informatie die aangeleverd wordt.
Zou kunnen, maar daarmee lijken ze hun eigen inzicht uit het 114e advies (p. 6/7) grotendeels te negeren. Het is wat mij betreft zeer opvallend dat er kennis is van langdurige klachten en daarover weliswaar nog geen uitgekristalliseerd beeld bestaat, maar ondertussen ook onderzoeken verschijnen waaruit afwijkingen op scans worden waargenomen en die informatie enkel grotendeels ter kennisgeving lijkt te worden aangenomen.

Natuurlijk is het mooi als dat soort zaken achteraf blijkt mee te vallen en dat hoop ik ook, maar zelfs al zou het achteraf om kleine percentages gaan, dan gaat het om percentages van grote aantallen mensen die mogelijk nog besmet raken voor ze zijn gevaccineerd (wat des te vervelender is uiteraard als de vaccins daartegen ook of ook deels zouden beschermen, wat ik zelf verwacht). Weegt dat risico echt op tegen het huidige versoepelen in noodtempo?
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Ze corresponderen niet met de corona besmettingen
Maar wat correspondeert er niet volgens jou? Het laatste deel is uiteraard een prognose.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:05
[b]Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"Number10 schr
Maar wat correspondeert er niet volgens jou? Het laatste deel is uiteraard een prognose.
De piek van maart zit er niet in, Delta staat heel hoog in Mei terwijl de effectvieve R dan in elkaar klapt. Dat komt omdat er geen weging in zit tussen de varianten.

Dat is prima, daar is die grafiek ook niet voor, maar ik moest wel even goed kijken en interpreteren.

Als ik in een vergadering zit en ik krijg iets wat ik niet helemaal snap is het een afweging of ik boter bij de vis de spreker stoor of dat ik even wacht en achteraf ga uitzoeken wat er precies gebeurde. Beide benaderingen hebben hun voor en tegen.

Vandaar dat ik stukken vooraf wil... en waarom je ze niet altijd vooraf krijgt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 07-07-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Weegt dat risico echt op tegen het huidige versoepelen in noodtempo?
Nee.

Dat zeg ik heel stellig, maar het YOLO we laten de rem los is objectief idioot, juist met de kennis die we toen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Zou kunnen, maar daarmee lijken ze hun eigen inzicht uit het 114e advies (p. 6/7) grotendeels te negeren. Het is wat mij betreft zeer opvallend dat er kennis is van langdurige klachten en daarover weliswaar nog geen uitgekristalliseerd beeld bestaat, maar ondertussen ook onderzoeken verschijnen waaruit afwijkingen op scans worden waargenomen en die informatie enkel grotendeels ter kennisgeving lijkt te worden aangenomen.

Natuurlijk is het mooi als dat soort zaken achteraf blijkt mee te vallen en dat hoop ik ook, maar zelfs al zou het achteraf om kleine percentages gaan, dan gaat het om percentages van grote aantallen mensen die mogelijk nog besmet raken voor ze zijn gevaccineerd (wat des te vervelender is uiteraard als de vaccins daartegen ook of ook deels zouden beschermen, wat ik zelf verwacht). Weegt dat risico echt op tegen het huidige versoepelen in noodtempo?

[...]

Klopt. Dat is ook een van de redenen waarom ik baal van het feit dat de overheid gegokt heeft met de openingen en daarbij ook vaak juist gegokt had. Het lijkt er dan ook op dat ze niet door hebben dat het laatste gok verkeerd lijkt uit te pakken.

Met als gevolg dat nu politiek Nederland zich af te vragen welke versoepelingen ze terug moeten /willen draaien. Dit kost natuurlijk tijd.

Om eerlijk te zijn moet ik het laatste verslag nog lezen, maar ik vermoed sterk dat het OMT niet meer overlegt met dezelfde doelstellingen en inhoud als 2 weken terug. Ook de aanpassing in overleg frequentie had van mij uitgesteld mogen worden.
Dat gezegd te hebben moet ik ook toegeven of mijn mening wel juist is. De leden van het OMT hebben namelijk ook andere zaken waar ze wat mee moeten doen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DevWouter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Om eerlijk te zijn moet ik het laatste verslag nog lezen, maar ik vermoed sterk dat het OMT niet meer overlegt met dezelfde doelstellingen en inhoud als 2 weken terug. Ook de aanpassing in overleg frequentie had van mij uitgesteld mogen worden.
Dat gezegd te hebben moet ik ook toegeven of mijn mening wel juist is. De leden van het OMT hebben namelijk ook andere zaken waar ze wat mee moeten doen.
Dat denk ik juist wel. Alle ballen op de opnames. En die zijn laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:57:
[...]
Om eerlijk te zijn moet ik het laatste verslag nog lezen, maar ik vermoed sterk dat het OMT niet meer overlegt met dezelfde doelstellingen en inhoud als 2 weken terug.
De kwalitatieve 'pijlers' zijn nog exact hetzelfde als eerder:
https://www.rijksoverheid...advies-aan-vws-na-omt-118

Maar zoals ik eerder opmerkte kun je daarvan altijd zeggen dat de kwetsbaren wel/niet zijn beschermd, de zorg wel/niet is overstroomt en er wel/niet zicht was. Er is namelijk geen norm verbonden aan die 'pijlers' (die volgens mij de doelstellingen zijn waar jij op doelt). Altijd raak dus. Of altijd mis. Wat je maar wilt.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Dat denk ik juist wel. Alle ballen op de opnames. En die zijn laag.
Wie/wat "alle ballen op de opnames"? De leden van het OMT of het verslag?

Mijn opmerking was namelijk geschreven met een behoorlijke slag om de arm omdat ik me nog niet verdiept had ;)
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:03:
Er is namelijk geen norm verbonden aan die 'pijlers' (die volgens mij de doelstellingen zijn waar jij op doelt).
Met doelstellingen bedoelde ik "het te behalen doel" in het "overleg van het OMT". Concreet bedoelde ik daarmee of ze dezelfde agenda hanteren. De doelstellingen die jij bedoelt zijn dus iets anders en de stelling waar je ze in gebruikt ben ik het vooral mee eens.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:03:
[...]Er is namelijk geen norm verbonden aan die 'pijlers' (die volgens mij de doelstellingen zijn waar jij op doelt). Altijd raak dus. Of altijd mis. Wat je maar wilt.
Dat probleem hebben we al vanaf het begin .. je kan die doelpalen huppa onder je arm steken en ergens anders neerzetten.

Maakt ook de communicatie heel vloeibaar

Ik vrees dat het geen bug is maar een feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Laguna schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Bij iemand waarbij het immuunsysteem niet adequaat functioneert zal het in dat geval niet uitmaken of diegene gevaccineerd is of niet, dat risico blijft dan aanwezig (lijkt mij).
Gaat om verder gezonde mensen, niet met een zwak immuunsysteem.

"Bubble boy" heeft gewoon dikke pech, met of zonder vaccin.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Frappant ik ben het niet altijd eens geweest met JvD, maar momenteel zitten we op 1 lijn gezien zijn presentatie. In tegenstelling tot velen hier in het topic die zich net als bepaalde kamerleden ernstig zorgen maken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ah, de roze grafieken der onheil zijn er weer. Met welke mensen moeten de ziekenhuizen tegen die tijd vollopen dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFCXW6CrVbAN4au63ZFQpTV7SgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jGzeBCBGykb8ElDmHyTPZ5ry.png?f=fotoalbum_large

Rijmt weer matig met een pagina verder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFZJf7sWy8xFSkPY18uCN0CRSg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y3ciDkdaQtSUTEQEN8jrbKPw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 07-07-2021 12:57 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:56:
Ah, de roze grafieken der onheil zijn er weer. Met welke mensen moeten de ziekenhuizen tegen die tijd vollopen dan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat staat toch rechts uitgelegd?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik zie niet hoe je op eenzelfde bezetting als golf 3 uitkomt toen het gros nog niet gevaccineerd was.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:00:
Ik zie niet hoe je op eenzelfde bezetting als golf 3 uitkomt toen het gros nog niet gevaccineerd was.
Tsjah, met maatregelen vs zonder maatregelen.

De groep die het ziekenhuis in kan is nog groot genoeg. Al denk ik ook niet dat het zo'n vaart gaat lopen.

Alles boven de 100 zal er uiteindelijk op neer komen dat er zorg moet worden uitgesteld lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]
Ik zie nergens het woord ziekenhuis staan :?

Volgens mij zijn dit grafieken met besmettingsgetallen?

Ah, edit :)
[Afbeelding]
Het zal allemaal van kansen afhangen, ik denk dat minimaal 10% niet gevaccineerd is/wordt, dus als net die 10% dat allemaal op loopt kan daar best wat van in het ziekenhuis terecht komen.

En zoals je ziet, geeft het RIVM een voorbeeld waar 35% niet gevaccineerd is.

[ Voor 51% gewijzigd door YakuzA op 07-07-2021 13:16 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

[Afbeelding]
Zo onheilspellend vind ik deze grafieken niet. Zoals ik ze interpreteer is er weinig aan de hand als de vaccinatiegraad van 75% gehaald wordt ( Die door VWS geschat wordt ), er is alleen een flinke onzekerheid. Pas bij de 65% vaccinatiegraad en het loslaten van alle regels schiet het redelijk omhoog.

Enige punt is dat deze gegevens al achterhaald lijken, want we zitten al (net) boven de onzekerheidsmarge van 2200 in de grafiek

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:13
YakuzA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Ik zie nergens het woord ziekenhuis staan :?

Volgens mij zijn dit grafieken met besmettingsgetallen?

Ah, edit :)

[...]

Het zal allemaal van kansen afhangen, ik denk dat minimaal 10% niet gevaccineerd is/wordt, dus als net die 10% dat allemaal op loopt kan daar best wat van in het ziekenhuis terecht komen.

En zoals je ziet, geeft het RIVM een voorbeeld waar 35% niet gevaccineerd is.
Inderdaad.... en dan denk je van 'ach 10% maar die geen prikkie willen'. Toch 1,8 Miljoen mensen.... hoeveel IC bedden waren er ookal weer? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik merk dat ik echt een beetje zenuwachtig ben voor 14.00 :p Mocht de groei doorzetten vandaag, dan lijkt er geen weg terug tot rode/donkerrode status. Dit had ik toch allemaal niet zien aankomen 2 weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:23:
Ik merk dat ik echt een beetje zenuwachtig ben voor 14.00 :p Mocht de groei doorzetten vandaag, dan lijkt er geen weg terug tot rode/donkerrode status. Dit had ik toch allemaal niet zien aankomen 2 weken terug.
Ik heb nog enigszins hoop dat we een daling gaan zien ivm minder TvT tests de afgelopen dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:23:
Ik heb ook echt nog nooit zoveel aandacht gehad voor Groningen. Met hele gemixte emoties :P.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Inderdaad.... en dan denk je van 'ach 10% maar die geen prikkie willen'. Toch 1,8 Miljoen mensen.... hoeveel IC bedden waren er ookal weer? ;)
Met die berekening impliceer je dat iedereen in het ziekenhuis komt.
- een deel krijgt het niet eens.
- een enorm deel zal er niks van merken.
- een deel krijgt algehele malaise
- een deel is zo ziek voor opname op de afdeling.
- het kleinste deel komt op de IC.

Het is niet prikken of IC natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Lang niet zoveel nodig als voor 18 miljoen mensen natuurlijk, dus ook maar 10% daarvan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:34:
[...]

- Een (redelijk) deel heeft al enige immuniteit opgebouwd door een eerdere coronabesmetting.
- Deze tien procent loopt minder risico door de mensen die wel gevaccineerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Het is lastig vergelijken omdat je ook moet meenemen dat we vorig jaar vol aan de rem hingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Dat maak jij ervan.... :)

Ik geef alleen aan dat het percentage wat niet wil of kan gevaccineerd word erg laag lijkt, maar nog altijd een flink aantal mensen voorstelt. Als daar maar een bizar klein percentage van fors ziek word hebben we waarschijnlijk toch nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Dat maak jij ervan.... :)

Ik geef alleen aan dat het percentage wat niet wil of kan gevaccineerd word erg laag lijkt, maar nog altijd een flink aantal mensen voorstelt. Als daar maar een bizar klein percentage van fors ziek word hebben we waarschijnlijk toch nog een probleem.
Wat je bron om aan te nemen dat letterlijke elke ongevaccineerde in het ziekenhuis/IC beland dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Wat je bron om aan te nemen dat letterlijke elke ongevaccineerde in het ziekenhuis/IC beland dan?
Dat zeg ik nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan las ik je zin verkeerd.
Sorry

Na een paar keer nalezen kan je hem op meerdere manieren interpreteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis1812 op 07-07-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Dan las ik je zin verkeerd.
Sorry

Na een paar keer nalezen kan je hem op meerdere manieren interpreteren.
Dat blijkt. :) Ik ging ervan uit dat we het er allemaal wel over eens waren dat een heel laag percentage uiteindelijk naar het ziekenhuis of IC gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Dat blijkt. :) Ik ging ervan uit dat we het er allemaal wel over eens waren dat een heel laag percentage uiteindelijk naar het ziekenhuis of IC gaat.
Nouja als we uiteindelijk op 10% van de opnames komen waar de de laatste piek op zaten is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Misschien maar eens ook leeftijd meenemen in de reisadviezen, zoals wij nu regio's doen. Het is straks van de zotte dat mensen van 60 niet kunnen reizen, omdat jongeren van 18-24 de cijfers volledig vernaggelen.

Kansloos natuurlijk, want "niet eerlijk" en "er zijn ook jongeren van 20 die wel...". Maar de kans is dat straks de categorie 30-99 en 0-13 niet op vakantie kunnen, om wat 13-24 doet.

Zelf al halen we de schuld volledig weg bij die groep en kunnen ze er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dan is er inderdaad weinig aan de hand. We gaat het meemaken de komende weken....

Lokaal feitje. Afgelopen weekend was het ploegendienst festival.... de teller staat inmiddels al op 7! besmette collega's hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:58:
Misschien maar eens ook leeftijd meenemen in de reisadviezen, zoals wij nu regio's doen. Het is straks van de zotte dat mensen van 60 niet kunnen reizen, omdat jongeren van 18-24 de cijfers volledig vernaggelen.

Kansloos natuurlijk, want "niet eerlijk" en "er zijn ook jongeren van 20 die wel...". Maar de kans is dat straks de categorie 30-99 en 0-13 niet op vakantie kunnen, om wat 13-24 doet.

Zelf al halen we de schuld volledig weg bij die groep en kunnen ze er niets aan doen.
Dus je wil de jongeren gaan verplichten thuis te zitten?
Ik hoor de stoom al uit @roffeltjes z'n oren komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17

kansloos, inderdaad. Vergeet ook niet dat 13-24 nu al bijna anderhalfjaar thuis zit om 60+ te beschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:25:
Ik heb nog enigszins hoop dat we een daling gaan zien ivm minder TvT tests de afgelopen dagen....
Hoop het ook, maar verwacht het niet.

In de periode van 28 juni t/m 4 juli zijn:
  • Bij TvT 303.338 testen afgenomen, waarvan 643 positief (0,2%)
  • Bij de GGDs 154.104 testen afgenomen, waarvan 6.971 positief (4,5%)
In totaal zijn er dus 457.442 testen afgenomen, waarvan 7.614 positief (1,7%). Hierkomen nog wat ziekenhuizen, zorginstellingen e.d. bij, voor een totaal van 8541.

Als de meeste toegangstesten op donderdag, vrijdag en zaterdag worden afgenomen, en het zorgt voor een significante stijging, hadden we dat effect nu al in de cijfers moeten zien. Maar die 643 testen zijn er gewoon niet zoveel op het grote plaatje, slechts 7,5%, en ook de GGD-testen hebben een sterk wekelijks ritme.

Bron: Weekcijfers RIVM (en bijgevoegd rapport)

[ Voor 10% gewijzigd door Balance op 07-07-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

stijnec1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:02:
[...]

kansloos, inderdaad. Vergeet ook niet dat 13-24 nu al bijna anderhalfjaar thuis zit om 60+ te beschermen
Ze hoeven ook niet thuis te blijven, ze gaan hun gekke gang maar :) Maar je kan wel degelijk het reisadvies aanpassen op leeftijd als ontvangend land.

Als ik bijvoorbeeld Italië was zou ik alle 40+ verwelkomen, zelfs als een land op donkerrood staat. Dat scheelt hen ook miljarden onder aan de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Ze hoeven ook niet thuis te blijven, ze gaan hun gekke gang maar :) Maar je kan wel degelijk het reisadvies aanpassen op leeftijd als ontvangend land.

Als ik bijvoorbeeld Italië was zou ik alle 40+ verwelkomen, zelfs als een land op donkerrood staat. Dat scheelt hen ook miljarden onder aan de streep.
Italie, Spanje, Turkije. Lekker idd die 40-50+ verwelkomen. Die komen vaak ook pas in september tot en met mei, daarna niet meer joh. Die komen voor hun rust en het zonnetje :>

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:05:
[...]

jaja en hoe werkt dat dan met gezinnen met kinderen? Heb een dochter van 15 moet ik die dan maar alleen thuis laten ofzo?

Beetje raar idee :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Discriminatie op grond van leeftijd is toch verboden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:09:
Daar heeft de overheid niet zo veel moeite mee, er zijn wel meerdere regelingen die leeftijd gebonden zijn, meest recent nog de vrijstelling van overdrachtsbelasting onder de 35.

Verder lijkt het mij niet zo'n goed plan ( understatement ), we moeten dit toch met z'n allen doorkomen. Het vingerwijzen naar bepaalde groepen lijkt mij niet heel constructief. Je kunt beter sturen op bepaald gedrag, daar is best aardig op te sturen

[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 07-07-2021 14:12 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dan wil ik per direct AOW!!!! :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:08:
[...]

jaja en hoe werkt dat dan met gezinnen met kinderen? Heb een dochter van 15 moet ik die dan maar alleen thuis laten ofzo?

Beetje raar idee :?
Ja, of niet gaan. Hartstikke lullig natuurlijk. Maar als er ~5 miljoen mensen niet op vakantie kunnen omdat er 30k twintigers besmet zijn, slaat het natuurlijk ook nergens op. Maar dat is wel hoe het EU beleid nu is.
Woy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:11:
Het vingerwijzen naar bepaalde groepen lijkt mij niet heel constructief.
Ik geef ze niet de schuld he. Hell, als ik 20 was had ik de polonaise geleid dit weekend, op Mallorca, met een 18 jarige dikke Britse in mijn nek :p

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 07-07-2021 14:14 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42

Mag ik het omdraaien.

het is van de zotte dat mensen van <30 binnen moeten blijven zonder dat ze echt een groot risico of impact vormen (mits ze niet thuis wonen bij mensen in de grotere risicogroepen).

Het is van de zotte dat de groep die het hartst gestraft is deze zomer niet normaal kan reizen omdat ze niet gevaccineerd zijn. En juist hierdoor het risico op besmetting bij feestjes het grootst is.

We moesten allemaal solidair zijn. en tja dat is klote soms.
Discriminatie is altijd verboden. Maar we doen het met z'n allen. Of het nu op uiterlijk is (bv met ontmoetingen van relaties) Of op leeftijd (stemmen/autorijden).
Of op geslacht (ladies night).

Iedereen discrimineert alleen is 99% geaccepteerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 07-07-2021 14:16 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kevinp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:14:
[...]
Mag ik het omdraaien.

het is van de zotte dat mensen van <30 binnen moeten blijven zonder dat ze echt een groot risico of impact vormen (mits ze niet thuis wonen bij mensen in de grotere risicogroepen).

Het is van de zotte dat de groep die het hartst gestraft is deze zomer niet normaal kan reizen omdat ze niet gevaccineerd zijn. En juist hierdoor het risico op besmetting bij feestjes het grootst is.

De 'groep' die het 'hardst gestraft' is doet nu als hardste zijn best om de besmettingen op te drijven en andere landen iedereen uit NL veel strengere reisregels op te leggen.

En bedankt :F

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Balance schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Hoop het ook, maar verwacht het niet.

In de periode van 28 juni t/m 4 juli zijn:
  • Bij TvT 303.338 testen afgenomen, waarvan 643 positief (0,2%)
  • Bij de GGDs 154.104 testen afgenomen, waarvan 6.971 positief (4,5%)
In totaal zijn er dus 457.442 testen afgenomen, waarvan 7.614 positief (1,7%). Hierkomen nog wat ziekenhuizen, zorginstellingen e.d. bij, voor een totaal van 8541.

Als de meeste toegangstesten op donderdag, vrijdag en zaterdag worden afgenomen, en het zorgt voor een significante stijging, hadden we dat effect nu al in de cijfers moeten zien. Maar die 643 testen zijn er gewoon niet zoveel op het grote plaatje, slechts 7,5%, en ook de GGD-testen hebben een sterk wekelijks ritme.

Bron: Weekcijfers RIVM (en bijgevoegd rapport)
Valt het testen voor reizen onder TVT of onder GGD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kevinp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Mag ik het omdraaien.

Zoals al zo vaak gezegd, ze lopen weinig risico. Alleen de impact is gigantisch.... Niemand plaatst zichzelf in een sociaal isolement voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Ja, of niet gaan. Hartstikke lullig natuurlijk. Maar als er ~5 miljoen mensen niet op vakantie kunnen omdat er 30k twintigers besmet zijn, slaat het natuurlijk ook nergens op. Maar dat is wel hoe het EU beleid nu is.
beetje hetzelfde dan dat miljoenen 30 minners niet op stap kunnen/vrienden kunnen zien/naar school kunnen omdat er een kleine 2000 dikke 60plussers met corona in het ziekenhuis liggen? Ietwat gechargeerd natuurlijk, maar je snapt vast de vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Zoals al zo vaak gezegd, ze lopen weinig risico. Alleen de impact is gigantisch.... Bijna Niemand plaatst zichzelf in een sociaal isolement voor langere tijd.
Fixed that for you...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:13:
[...]

[...]
Ehm? dus omdat een deel van de jongeren zich niet aan de regeltjes houdt moeten we alles en iedereen maar straffen? Dit is echt de omgekeerde wereld.

Zelfde als het plan van die groep die alle ouderen wou isoleren zodat de rest van het land weer van het slot kon.

Leuk bedacht maar er zijn miljoenen gezinnen met kinderen die dan ineens allemaal maar niet meer op vakantie kunnen zodat de 40+ wel kunnen?

Nee sorry gewoon nee |:( 8)7

Btw net had je het nog over jongeren en nu over twintigers. Daarnaast als die twintigers nog thuis wonen en die 40+ is niet ingeent en wordt besmet door die twintiger maar is toch op vakantie gegaan want nog geen klachten. Hoe werkt dat dan?

Tis alles of niets, we zitten allemaal in deze shit. De 60+ hebben al een flinke voorspong door dat vaccinaties er eerder waren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dracula op 07-07-2021 14:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:22

Aha, nu is het van de zotte dat 60+ niet kan reizen maar het afgelopen anderhalf jaar was het niet van de zotte dat 30- niet kon feesten omdat 60+ de ziekenhuizen vol lieten lopen? 8)7 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:55
Ik ben zeer benieuwd of we weer maatregelen krijgen als de besmettingen zo door blijven groeien. Besmettingen in dit stadium hoeven niet per se een probleem te vormen.

Maar misschien toch clubs dicht en grote events die weer afgelast worden? Het is hoe dan ook duidelijk dat één persoon nog steeds ontzettend veel besmettingen kan veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:16:
Valt het testen voor reizen onder TVT of onder GGD?
Goede vraag! Ik weet het niet precies.
Online afspraak voor sneltest
Wilt u een afspraak maken voor een sneltest? U kunt terecht bij een testlocatie van Testenvoorjereis.nl. U ontvangt de testuitslag maximaal 3 uur na de testafname.

Online afspraak voor NAAT(PCR)-test
Vraagt het land waar u naartoe reist om een NAAT(PCR)-test? U kunt terecht bij een testlocatie van Testenvoorjereis.nl. U ontvangt de testuitslag binnen 24 uur nadat u bent getest.

Online geen GGD-testlocaties
In het online afsprakenportaal staan geen GGD-testlocaties voor reizen. Lees verder onder deze knop.

Telefonische afspraak voor NAAT(PCR)-test
U kunt ook op sommige GGD-testlocaties een test krijgen voor een reis naar het buitenland. Dit zijn alleen NAAT(PCR)-testen. Binnen 30 uur na de test staat de uitslag in de CoronaCheck-app.
Dit zie ik staan op Rijksoverheid.nl. Daarmee denk ik dat het grootste deel via TestenVoorToegang gaat en niet via de GGD.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48
Fuujii schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:25:
Maar misschien toch clubs dicht en grote events die weer afgelast worden? Het is hoe dan ook duidelijk dat één persoon nog steeds ontzettend veel besmettingen kan veroorzaken.
Daar zou ik geen tegenstander van zijn, alles hetzelfde houden, maar het hele testen-voor-toegang per direct stoppen, en misschien toch terug komen op een thuiswerkadvies.

Als we nu gewoon even fikse klappen kunnen maken en de besmettingen laag houden terwijl er wordt doorgeprikt, dan kan alles in september definitief en voorgoed van het slot.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

IceM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Aha, nu is het van de zotte dat 60+ niet kan reizen maar het afgelopen anderhalf jaar was het niet van de zotte dat 30- niet kon feesten omdat 60+ de ziekenhuizen vol lieten lopen? 8)7 8)7
Toen ging 60+ nog naar het ziekenhuis, de IC of dood :) Dat stadium lijken we nu wel voorbij, voorlopig. De situatie is dus gewoon anders dan toen.

En zolang wij (EU) ons reisadvies bepalen op basis van aantal besmettingen, kunnen we daar best wat slimmer mee om gaan. Maar emotie wint boven rationaliteit in dit geval (los van wetgeving :p ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Ehm? dus omdat een deel van de jongeren zich niet aan de regeltjes houdt moeten we alles en iedereen maar straffen? Dit is echt de omgekeerde wereld.

Zelfde als het plan van die groep die alle ouderen wou isoleren zodat de rest van het land weer van het slot kon.

Leuk bedacht maar er zijn miljoenen gezinnen met kinderen die dan ineens allemaal maar niet meer op vakantie kunnen zodat de 40+ wel kunnen?

Nee sorry gewoon nee |:( 8)7

Btw net had je het nog over jongeren en nu over twintigers. Daarnaast als die twintigers nog thuis wonen en die 40+ is niet ingeent en wordt besmet door die twintiger maar is toch op vakantie gegaan want nog geen klachten. Hoe werkt dat dan?

Tis alles of niets, we zitten allemaal in deze shit. De 60+ hebben al een flinke voorspong door dat vaccinaties er eerder waren.
Je kunt er ook wat van vinden dat mensen die anderen schijt aan de regels zien hebben gewoon de andere kant op kijken.
Ik heb in de familie wat antivax wappies, als die hun propaganda uiten krijgen ze echt wel mijn mening (en dan ben ik niet respectvol.... dat is in die omgeving zo ongeveer het zwaarste middel om anderen de mond te snoeren)
Zelfde met mensen die bezoek en reis beperkingen niet voor zich van toepassing vonden. Mijn moeder kijkt mij amper nog aan, zij reist al de hele pandemie tijd gewoon het hele land door om bij iedereen op bezoek te gaan. Want corona is vervelend maar zij kan echt niet zonder mensen om haar heen.... Daar zeg ik dus iets van.
Nou heb ik de leeftijd dat ik relatief weinig twintigers in mijn netwerk heb (ben er zelf te oud voor en mijn kinderen nog net te jong). Zouden die los gaan op feestjes dan geef ik ook mijn mening.

Dan kan ik een ouwe schoolmeester / zeur lijken. Prima. Maar wat voegt het toe om achteraf met je oordeel te komen en naar groepen te wijzen? Wie het laat gebeuren is ook niet onschuldig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

" Een paar ziekenhuizen hebben nog niet alle data van vandaag aangeleverd aan het #LCPS . Vandaar de vertraging in de ziekenhuiscijfers, die na alle waarschijnlijkheid binnen een uur worden gepubliceerd."

Ollie de Cijfertjesman..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:41:
" Een paar ziekenhuizen hebben nog niet alle data van vandaag aangeleverd aan het #LCPS . Vandaar de vertraging in de ziekenhuiscijfers, die na alle waarschijnlijkheid binnen een uur worden gepubliceerd."

Ollie de Cijfertjesman..
Tja, sowieso een stijging lijkt mij. Maatregelen worden nergens soepeler. Hoogtens kunnen de vaccinaties sneller gaan werken door het priktempo. Over twee weken de tweede prik erin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Wackmack schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Tja, sowieso een stijging lijkt mij. Maatregelen worden nergens soepeler. Hoogtens kunnen de vaccinaties sneller gaan werken door het priktempo. Over twee weken de tweede prik erin ;)
Ah ik heb nu net 4 dagen mijn eerste, over 4 weken mijn tweede pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Hoe weet je nu al zeker dat de ziekenhuis bezetting toeneemt?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Misschien een kleine stijging idd.

Nice staat nu voor vandaag op een minimale verandering iig:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

3 Juli op 211 en via 22x nu op 216 daar, dus zo'n zelfde patroon zal er ook wel bij LCPS zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 07-07-2021 14:51 . Reden: scheef gekeken :) ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Ankona schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Dan kan ik een ouwe schoolmeester / zeur lijken. Prima. Maar wat voegt het toe om achteraf met je oordeel te komen en naar groepen te wijzen? Wie het laat gebeuren is ook niet onschuldig.
Snap ik niet helemaal?

Ik vind dat we geen onderscheid moeten gaan maken tussen 40+ en mensen onder de 24.

We zitten allemaal in dit schuitje, en ja ik baal ook flink met al dit gedoe. Wil ook graag lekker op vakantie en lekker doen waar ik zin in heb maar ik hou me nog even rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Snap ik niet helemaal?

Ik vind dat we geen onderscheid moeten gaan maken tussen 40+ en mensen onder de 24.

We zitten allemaal in dit schuitje, en ja ik baal ook flink met al dit gedoe. Wil ook graag lekker op vakantie en lekker doen waar ik zin in heb maar ik hou me nog even rustig.
Maar we zitten niet in hetzelfde schuitje :) 40+ is gevaccineerd met weinig besmettingen. 25< is nauwelijks gevaccineerd, met hoge besmettingen.

Stel dat wij op donkerrood gezet zouden worden en zeg 60+ wel zou mogen reizen, dan straf je de jongeren niet. Immers, die mogen met donkerrood sowieso niet het land in. Je geeft alleen anderen iets ruimte.

Het enige argument so far is dat het niet "eerlijk" is, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n geweldig argument :p

Again: het is niet hun schuld. En ze hebben de kans nog niet allemaal gehad om die prik te halen. Klote natuurlijk. Maar geen reden om anderen binnen te houden.

We moeten nu beleid aanpassen aan het nu. Niet dingen vasthouden omdat we 6 maanden geleden allemaal wel binnen moesten zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pff dat afgeven op de jongeren... Wat schiet je ermee op?
We zijn allemaal jong geweest, je ziet dan nou eenmaal minder risico en je bent grensverleggend bezig.
Begrijpelijk wat mij betreft, maar straffen etc gaat je echt niet helpen.

Uitleggen, uitleggen, uitleggen, het liefst met concrete voorbeelden en gevallen.

Onder de 24 ben je écht gewoon nog een snotblaag (uitzonderingen nagelaten), dat nog veel moet leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Dus je wil de jongeren gaan verplichten thuis te zitten?
Ik hoor de stoom al uit @roffeltjes z'n oren komen.
:Y)

Gelijke monniken, gelijke kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Nouja als we uiteindelijk op 10% van de opnames komen waar de de laatste piek op zaten is het prima te doen.
Mja... zou toch wel een hele grote structurele drain op de gezondheidszorg zijn... ik zou zeggen "moet je niet willen", maar we hebben natuurlijk niet zoveel te willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
Fuujii schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:25:
Ik ben zeer benieuwd of we weer maatregelen krijgen als de besmettingen zo door blijven groeien. Besmettingen in dit stadium hoeven niet per se een probleem te vormen.
De besmettingen kúnnen niet zo blijven groeien, daar bestaan niet genoeg Nederlanders voor. We zijn in 1 week tijd van 535 naar 2253 positieve tests gegaan, een factor 4 hoger (en dat is ondanks dat we toch al een behoorlijke groepsimmuniteit hebben opgebouwd). Als het 6 weken met dezelfde groeifactor doorgaat zijn alle 17 miljoen Nederlanders besmet.
Vanwege groepsimmuniteit gaat dat natuurlijk nooit gebeuren, maar als de stijging zich zelfs maar enigszins doorzet komt er een flinke vierde golf waarin een aanzienlijk deel van de niet-door-vaccinatie-beschermde mensen ziek wordt, en daar zitten logischerwijs ook kwetsbaren tussen die zich niet hebben laten prikken of bij de x% hoort die door het vaccin niet voldoende beschermd zijn. Het zit nu vooral onder de jongeren, maar als straks 1 op de 3 jongeren besmettelijk is ontkomen andere leeftijdsgroepen er echt niet meer aan, hoor. Als in één golf 5% van de kwetsbaren ziek wordt is dat toch wel een probleem voor de zorg, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Den haag is wakker.... Er word een spoedadvies aan het OMT gevraagd.

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 55% gewijzigd door stylezzz op 07-07-2021 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Maar we zitten niet in hetzelfde schuitje :) 40+ is gevaccineerd met weinig besmettingen. 25< is nauwelijks gevaccineerd, met hoge besmettingen.

Stel dat wij op donkerrood gezet zouden worden en zeg 60+ wel zou mogen reizen, dan straf je de jongeren niet. Immers, die mogen met donkerrood sowieso niet het land in. Je geeft alleen andere iets ruimte.

Het enige argument so far is dat het niet "eerlijk" is, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n geweldig argument :p

Again: het is niet hun schuld. En ze hebben de kans nog niet allemaal gehad om die prik te halen. Klote natuurlijk. Maar geen reden om anderen binnen te houden.

We moeten nu beleid aanpassen aan het nu. Niet dingen vasthouden omdat we 6 maanden geleden allemaal wel binnen moesten zitten.
Tja, waarom sluiten we dan niet iedereen (behalve de jongeren) die niet gevaccineerd is op? Die jongeren komen toch niet in het ziekenhuis dus laat die maar lekker hun gang gaan. En als je nu nog niet minimaal 1 vaccinatie hebt gehad is dat je eigen schuld, had je maar wat sneller moeten bellen. Lijkt me een prima oplossing en dan heb je alleen de mensen te pakken die bewust geen vaccinatie hebben gehaald >:)

Of zullen we eens ophouden met deze onzin en gewoon regels voor iedereen hetzelfde houden. Gedurende de epidemie heb je continue andere groepen die zorgen voor impact op de rest. De ouderen zorgen ten slotte ervoor dat het ziekenhuis vol ligt, de jongeren hebben vaak meer contacten en verspreiden het makkelijker, de groep er tussenin valt onder beide groepen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:03:

Tja, dat hadden ze ook een paar weken eerder kunnen doen. Het is nu niet zo dat wat er nu gebeurt zo onverwacht is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
In het nos journaal op de radio hebben ze het over ruim 3600 besmettingen...

[ Voor 8% gewijzigd door joppe113 op 07-07-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

redwing schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:04:
[...]

Tja, waarom sluiten we dan niet iedereen (behalve de jongeren) die niet gevaccineerd is op? Die jongeren komen toch niet in het ziekenhuis dus laat die maar lekker hun gang gaan. En als je nu nog niet minimaal 1 vaccinatie hebt gehad is dat je eigen schuld, had je maar wat sneller moeten bellen. Lijkt me een prima oplossing en dan heb je alleen de mensen te pakken die bewust geen vaccinatie hebben gehaald >:)
Je kan het ook positief zien. We gaan ons nu waarschijnlijk voornamelijk zorgen maken om het reisadvies voor het buitenland. Als we naar leeftijdsgroepen gaan kijken, kan 18-24 lekker feest blijven vieren en andere categorien kunnen reizen. Win-Win. In plaats van Lose-Lose straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:03:

In de woorden van Van Dissel; wat verwachten ze nu van het OMT dan?

Ze gaan echt niet weer een lockdown adviseren. Elke keuze is nu een politieke.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 15:23
redwing schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Tja, dat hadden ze ook een paar weken eerder kunnen doen. Het is nu niet zo dat wat er nu gebeurt zo onverwacht is.
Ja bijna alles in een keer los laten, was misschien toch niet zo slim |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Ze vissen naar kroegen en danstenten dicht omdat daar x% van de besmettingen los komt.
Zodat ze dat weer dinsdag kunnen vertellen op de persco.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 07-07-2021 15:08 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
@Dracula , @redwing @Dennis1812 @Stoney3K en heel veel anderen: d:)b

Wat jullie zeggen doet me serieus goed. Het laatste wat we nu moeten gaan doen is wiggen drijven in de samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Nu terug een lockdown in is serieus kleur bekennen, en dan mag de lopende formatie ook gelijk door het gootsteenputje. Nog afgezien van de kans op rellen als je dat gaat doen.

Maar veel andere opties zijn er ook niet. De testen-voor-toegang gelegenheden kun je vrij ongestraft dicht gooien. Maar daar houdt het dan ook een beetje mee op.

Nog afgezien van de 1 miljard euro die ze dan weer moeten verantwoorden...

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 07-07-2021 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Nu terug een lockdown in is serieus kleur bekennen, en dan mag de lopende formatie ook gelijk door het gootsteenputje. Nog afgezien van de kans op rellen als je dat gaat doen.

Maar veel andere opties zijn er ook niet. De testen-voor-toegang gelegenheden kun je vrij ongestraft dicht gooien. Maar daar houdt het dan ook een beetje mee op.

Nog afgezien van de 1 miljard euro die ze dan weer moeten verantwoorden...
Die 1 miljard is budget, geen uitgaven. Sneller dicht is minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:11:
[...]

Die 1 miljard is budget, geen uitgaven. Sneller dicht is minder kosten.
Ik dacht dat die 1 miljard al lang en breed in Stichting Open Nederland was gestort en dus beschouwd is als 'uitgegeven'. Want ik zie ze dat geld ook niet zo 1-2-3 terug vorderen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:17

Bloodclot

Jawier!

Vrietje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Ja bijna alles in een keer los laten, was misschien toch niet zo slim |:(
Tja, de (meeste?) ouderen zijn nu beschermd door inentingen en daardoor minder kans op ziekenhuis opnames/sterfte.

Zolang de zorg alles prima aan kan (lees max 300IC-bezetting en 1000 ziekenhuisbed-bezetting), mag er van mij gewoon 50k besmettingen (onder jongeren) per dag komen.

We weten het gewoon niet wat het effect is van de vaccinaties op de ziekenhuis bezetting bij een hele grote besmettingsgolf.

Enige wat we kunnen doen is kijken naar Groot Brittannië, daar zijn de ziekenhuis opnamen rond de 25% gestegen in een week tijd. weet nog niet zeker of daar een lockdown in de planning gaat, iig niet tijdens EK-voetbal. Qua besmettingen is het nu vrij stabiel afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Maar veel andere opties zijn er ook niet.
Ik vind jouw voorstel helemaal niet zo zwaar *shrug*

- Thuiswerk advies doortrekken tot 1 oktober (dan heb je ook de schoolstart gehad en weet je meer).
- Kleinere danszalen e.d. weer dicht.

Misschien in Augustus cultuur in parken organiseren als het meevalt (maar daarvoor zijn we ongetwijfeld te laat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Woensdag zijn 3.600 positieve testuitslagen binnengekomen bij het RIVM. De Jonge wil advies over hoe hij deze cijfers moet duiden.
Idioot aantal. Stijging van 50% dag op dag.

Wel heel goed dat is advies vraag en dat snel wil hebben. Hopelijk volgen er maatregelen voor het weekend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Ze verwachten een dusdanig indringend advies, zonder alternatieven, waardoor ze weer maatregelen moeten nemen en kunnen wijzen naar het OMT, dat ze echt niet anders konden. :z

Want inmiddels gaat het allang niet meer om de vraag of er iets moet gebeuren, maar om de vraag hoe ze ervoor gaan zorgen dat mensen niet, overigens zeer terecht, gaan wijzen naar de abjecte incompetentie van dit kabinet waar ze het alweer grandioos verprutst hebben, ondanks waarschuwingen van experts of het simpele gezond verstand van de gewone Nederlander die dit ook wel aan zag komen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
Ik denk dat ze in een kneiter moeilijke situatie zijn nu.

Recente versoepelingen...
En nu (goh wat gek) behoorlijk snel oplopende besmetting cijfers..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bloodclot schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:13:
[...]
Zolang de zorg alles prima aan kan (lees max 300IC-bezetting en 1000 ziekenhuisbed-bezetting), mag er van mij gewoon 50k besmettingen (onder jongeren) per dag komen.
Het slaat zo over naar de 7 miljoen die nog niet gevaccineerd zijn inclusief de ouderen, met 2% ziekenhuis opname van de besmettingen, zit je zo weer op code rood voor het ziekenhuis.

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gewoon vrijdagavond aankondigen: Kroegen gaan dicht om 22:00. Discotheken en danscafés perminent dicht tot bijna iedereen de 2e prik heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:12:
[...]Ik dacht dat die 1 miljard al lang en breed in Stichting Open Nederland was gestort en dus beschouwd is als 'uitgegeven'. Want ik zie ze dat geld ook niet zo 1-2-3 terug vorderen eigenlijk.
Niet dus, die 1 miljard was door het kabinet gereserveerd en Stichting Open Nederland kon wanneer noodzakelijk op basis van aanvraag/budget daar gebruik van maken. Het stond dus niet op de bankrekening van de Stichting. Geen idee hoeveel er al daadwerkelijk besteed is trouwens. Maar terugvorderen is dus helemaal niet aan de orde.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Balance schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:14:[...]
Idioot aantal. Stijging van 50% dag op dag.

Wel heel goed dat is advies vraag en dat snel wil hebben. Hopelijk volgen er maatregelen voor het weekend.
What could go wrong als je alles open gooit :X

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En die 150k+ uitgestelde operaties dan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
[...]

Tja, de (meeste?) ouderen zijn nu beschermd door inentingen en daardoor minder kans op ziekenhuis opnames/sterfte.

We zaten de afgelopen dagen op gemiddeld 8 ziekenhuisopnamen per dag en 1220 besmettingen. Bij 50k besmettingen kom je uit op 327 opnames per dag. Niveautje piek van de tweede golf. Oh, en in dit tempo (uitgaande van de 2253 van gisteren en niet de 3688 van vandaag) zijn we over 3 weken op dat punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
nvm... al gepost door @Balance

[ Voor 162% gewijzigd door Dracula op 07-07-2021 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Agent47 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:
Gewoon vrijdagavond aankondigen: Kroegen gaan dicht om 22:00. Discotheken en danscafés perminent dicht tot bijna iedereen de 2e prik heeft gehad.
Kroegen/restaurants alleen weer het terras open, warm zat inmiddels. Clubs en festivals/evenementen tot nader order sluiten/afgelasten totdat we ergens in het najaar de vaccinatievlag kunnen heisen..... Heel moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
Holy crap wat gaat dat hard zo ineens! :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 15:23
[...]

We weten het gewoon niet wat het effect is van de vaccinaties op de ziekenhuis bezetting bij een hele grote besmettingsgolf.

Enige wat we kunnen doen is kijken naar Groot Brittannië, daar zijn de ziekenhuis opnamen rond de 25% gestegen in een week tijd. weet nog niet zeker of daar een lockdown in de planning gaat, iig niet tijdens EK-voetbal. Qua besmettingen is het nu vrij stabiel afgelopen dagen.
Is inderdaad de vraag wat voor gevolgen dit over 2 weken gaat hebben voor de ziekenhuis bezetting. Die gaat logisch gezien omhoog, alleen is de vraag hoeveel. Laten we duimen dat de vaccinaties hier effect op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nee gaat lekker zo pff met dit tempo zitten we rap weer boven de 5k per dag.

Maar goed ziekenhuis getallen zijn leading en daarvan is het nog maar afwachten wat er gaat gebeuren de komende weken.

[ Voor 62% gewijzigd door Dracula op 07-07-2021 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Jorizzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Holy crap wat gaat dat hard zo ineens! :X
Om van Dissel nog een keer te quoten: "We weten niet of de R boven de 1 is" :P

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Je kan het ook positief zien. We gaan ons nu waarschijnlijk voornamelijk zorgen maken om het reisadvies voor het buitenland. Als we naar leeftijdsgroepen gaan kijken, kan 18-24 lekker feest blijven vieren en andere categorien kunnen reizen. Win-Win. In plaats van Lose-Lose straks.
Wat is daar nu win-win aan? En waarom is zo'n onderscheid maken nu plotseling een win-win, maar toen het om andere groepen ging moesten we met zijn allen solidair zijn?
En laten we heel simpel zijn, als je 18-24 lekker feest laat blijven vieren maken hun reizen ook geen bal meer uit voor het aantal besmettingen. Dit is dus simpelweg een lose-lose. Je krijgt alsnog het aantal besmettingen, en beperkt specifieke groepen in wat ze wel/niet mogen. Oftewel zo'n onderscheid gaat niet werken (net als dat ouderen in quarantaine houden maanden terug ook geen enkele kans van slagen had)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
TheRicolaa10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Om van Dissel nog een keer te quoten: "We weten niet of de R boven de 1 is" :P
Er komt inmiddels rook uit van dissel zijn rekenmachine denk ik ;) Maar ik kan je wel op een bierviltje uitrekenen dat het wel minimaal 1 zal zijn.
Pagina: 1 ... 95 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.