Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:14:
[...]

De overheid staat garant voor festivals om de kosten van annulering op te vangen. Veel festivals zullen geen verzekering kunnen krijgen of betalen in de huidige situatie.

[...]
Dat kan nog interessant worden begin september tijdens de GP Formule 1 op Zandvoort.
Zij rekenen (letterlijk) met honderdduizenden bezoekers dat weekend.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 06-07-2021 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Miks schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:41:
[...]
Het gaat niet om 'de regels' of wie zich er het beste/slechtste aan houdt. Anders krijg je dat gedrag dat sjonnie vindt dat hij iets mag omdat Anita dat ook deed. Ik noem dat kleutergedrag.
Wat jij hier 'kleutergedrag' noemt is normaal menselijk gedrag; dat is niet beperkt tot Coronamaatregelen. Als ergens al afval ligt gooien mensen er makkelijker zelf afval bij, enzovoorts. De brutalen hebben de wereld, en de minder brutalen hebben dat op een geven moment door en volgen dan ook. En dat is dan nog in context van de grenzen opzoeken en er overheen gaan.

Ik had het zelf over de mensen die nog niet eens in de buurt van de grenzen komen. Degenen die dat meer opzoeken en overheen hebben het voor zichzelf vast wel goedgepraat, en laten zich daarover niet aanspreken, zoals @bug53 al aangeeft.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]

bedoel je met 'Hollanders' een bepaalde bevolkingsgroep die in Nederland woont? Juist omdat 'zo veel mogelijk ' voor meerdere interpretatie mogelijk is (de varianten mag je zelf invullen) vind ik het persoonlijk fijn dat er regels en adviezen zijn die worden bedacht door mensen die geacht worden er verstand van te hebben.

Mensen die zich daar naar de letter en de geest ( dat wordt al een beetje multi interpretabel 8) ) aan houden op zure en hoge toon de les lezen omdat jouw 'zo veel mogelijk' veel strenger is dan de regels valt inderdaad niet goed, maar ben het van een aantal mensen in dit topic al zo gewend dat ik het naast me neer kan leggen en het zie als een vorm van orthodoxie zoals dat in sommige religies voorkomt.

Vertaald naar corona ben je alleen een ware coronabestrijder als je ieder niet noodzakelijk contact vermijdt, want 'geen contact, geen overdracht' . En ja dit is ook een beetje overdreven, maar daar had ik ff zin in ;)
Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar bij Corona-overdracht is het toch echt geen 'geloofskwestie' zoals religie. Ja, veel zaken zijn onbekend maar het is toch echt gewoon boerenverstand aangevuld met 'wat we wel weten' oftewel relatief harde wetenschap als kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
ijdod schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
[...]
Wat jij hier 'kleutergedrag' noemt is normaal menselijk gedrag; dat is niet beperkt tot Coronamaatregelen.
Als we kleutergedrag als normaal menselijk gaan zien dan leggen we de lat steeds lager.
"Het is normaal menselijk gedrag om elkaar bij elk akkefietje de hersens in te slaan".

Lijkt me geen wereld waar het prettig leven is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Linkdrop:

https://www.nu.nl/coronav...-bewijzen-nog-geldig.html

De urgentie wil nog niet landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 23:10
De reden waarom het pas zaterdag in kan gaan staat er ook gewoon bij toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

Wet aangenomen: corona krijgt A-status

De kogel is door de kerk: corona is toegevoegd aan de Wet publieke gezondheid.
Vanmiddag werd er in Den Haag gestemd over het toevoegen van het coronavirus aan de Wet publieke gezondheid. Zoals verwacht werd het voorstel aangenomen en daarmee komt Covid-19 op één lijn met andere ziektes, zoals SARS, pokken en polio. Dat heeft een aantal gevolgen.

Ten eerste krijgen artsen nu meldingsplicht. Is het duidelijk dat een patiënt corona heeft, dan moeten ze melding maken bij het RIVM/Centrum Infectieziektebestrijding. Daarnaast krijgt de overheid bepaalde bestrijdingsbevoegdheden, zoals de 'bevoegdheid tot isolatie’ en alles wat daar verder bij komt kijken (quarantaineplicht, testen voor toegang, lockdowns).

Als laatste wordt de verantwoordelijkheid voor het bestrijden van de ziekte overgedragen aan de minister van medische zorg (op dit moment Hugo de Jonge). Die moet zich daarbij overigens wel verantwoorden bij de voorzitter van de Veiligheidsregio en de GGD.

Kortom: die lockdown zien we misschien nog wel vaker terug.
Panorama aangezien de gerenommeerde nieuwssites dit blijkbaar niet nieuwswaardig vonden of de indexering van Google is defect.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ze laten het nu zo lijken alsof de Gelijk-Dansen-na-Janssen mensen hét probleem zijn.

Blijkbaar is dat het enige stukje van het probleem wat ze nu direct kunnen aanpakken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Laguna schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:29:

Vooral deze zinnen zijn ergens onheilspellend:
Daarnaast krijgt de overheid bepaalde bestrijdingsbevoegdheden, zoals de 'bevoegdheid tot isolatie’ en alles wat daar verder bij komt kijken (quarantaineplicht, testen voor toegang, lockdowns).
Dat leest alsof de hele Twm nu overgezet is naar de Wpg qua mogelijkheden, dan behoudt De Jonge al zijn vergaande bevoegdheden voor een behoorlijk lange termijn. Geeft te denken over de tijdelijkheid van de huidige situatie. De Jonge kan dan wel vrolijk zeggen dat hij in september afscheid neemt van de Twm, die heeft hij toch niet meer nodig.
PalingDrone schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:13:
Dat kan nog interessant worden begin september tijdens de GP Formule 1 op Zandvoort.
Zij rekenen (letterlijk) met honderdduizenden bezoekers dat weekend.
Met alle festivals groot en klein die nog in de planning staan kan het hoe dan ook in de papieren gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Wat jij hier 'kleutergedrag' noemt is normaal menselijk gedrag; dat is niet beperkt tot Coronamaatregelen. Als ergens al afval ligt gooien mensen er makkelijker zelf afval bij, enzovoorts. De brutalen hebben de wereld, en de minder brutalen hebben dat op een geven moment door en volgen dan ook. En dat is dan nog in context van de grenzen opzoeken en er overheen gaan.

Ik had het zelf over de mensen die nog niet eens in de buurt van de grenzen komen. Degenen die dat meer opzoeken en overheen hebben het voor zichzelf vast wel goedgepraat, en laten zich daarover niet aanspreken, zoals @bug53 al aangeeft.
wat ik typte ging niet over grens opzoekend of overschrijdend gedrag wat goedgepraat wordt.

Waar ik het over heb is dat ik het raar vind dat mensen die zich ruim binnen de grenzen en adviezen anders gedragen dan wat de 'scherpslijpers' voorstaan daar op aangesproken worden, vaak op denigrerende toon door het bijv over 'Hollanders' te hebben of over Henk en Ingrid die zo nodig op vakantie moeten of over sjonnie en anita ( jaren 90 term met vergelijkbare denigrerende lading)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36
CMD-Snake schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:33:
Dat leest alsof de hele Twm nu overgezet is naar de Wpg qua mogelijkheden, dan behoudt De Jonge al zijn vergaande bevoegdheden voor een behoorlijk lange termijn. Geeft te denken over de tijdelijkheid van de huidige situatie. De Jonge kan dan wel vrolijk zeggen dat hij in september afscheid neemt van de Twm, die heeft hij toch niet meer nodig.
Inderdaad. Dat leest alsof. Gelukkig heeft de Panorama een bataljon aan juristen en zeer kundige journalisten die dit haarfijn hebben uitgezocht. Dat lees je zeker aan de laatste slotzin af!
Kortom: die lockdown zien we misschien nog wel vaker terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Laguna schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:29:

[...]

Panorama aangezien de gerenommeerde nieuwssites dit blijkbaar niet nieuwswaardig vonden of de indexering van Google is defect.
SARS-ncov2 heeft nu dus pas officieel dezelfde status als de originele SARS?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
TR1969 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:24:
[...]

De reden waarom het pas zaterdag in kan gaan staat er ook gewoon bij toch?
Waar een wil is, is een weg. Hoezo IT problemen, hoe moeilijk kan het zijn. Desnoods trek je aan de noodrem en zeg je: vanaf nu tot het gefixt is 1,5 meter of dicht. Met een stijging van 50% dag-op-dag en 250% à 400% week-op-week zou je denken dat men dat overweegt. Maar nee, we gaan gewoon nog een feestweekend toestaan met in feite niet-gevaccineerden...
Ik kan je op een briefje geven hoe het er over een week uitziet, dan hebben we naar alle waarschijnlijkheid alweer 5000+ besmettingen per dag (zo niet meer). En dan zegt Hugo de Jonge waarschijnlijk: maar NU hebben we TvT op orde, dus we laten alles nog steeds open - ook al zitten we dan op 4x de "signaalwaarde". En over 2/3 weken zitten we op 8000 besmettingen per dag (zo niet meer), gaan de maatregelen er weer op (ingangsdatum uiteraard minimaal een paar dagen later) en kun je :bye zeggen tegen Lowlands. Ik heb geen model zoals @t_captain maar het is niet echt ingewikkeld.

offtopic:
cijfertjes zijn niet nauwkeurig te voorspellen zo natuurlijk, het gaat me om de trend

[ Voor 19% gewijzigd door Cocytus op 06-07-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miks schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar bij Corona-overdracht is het toch echt geen 'geloofskwestie' zoals religie. Ja, veel zaken zijn onbekend maar het is toch echt gewoon boerenverstand aangevuld met 'wat we wel weten' oftewel relatief harde wetenschap als kompas.
de relatief harde wetenschap is het kompas, tot zo ver eens.

boerenverstand van persoon 1 kan daarbij tot een andere route leiden dan het boerenverstand van persoon 2.

daarom is het handig om regels en adviezen te hebben die voor persoon 1 en 2 gelden. Zolang beiden een route kiezen die daar binnen valt zonder de grenzen op te zoeken lijkt het mij verspilde energie om elkaar daarbinnen de maat te nemen ( temeer omdat buiten nog persoon 3-5 wel ruim over de randjes gaan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 21-09 18:18
CMD-Snake schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:33:
[...]
Vooral deze zinnen zijn ergens onheilspellend:

Wat is daar onheilspellend aan, er is niets overgezet, want de Wpg bezat en bezit die mogelijkheden al.
De grootste nieuwswaarde zit hem nog in dat het niet echt snel in de wet zelf gewijzigd is en bij een Algemene maatregel van bestuur is gebleven (qua toevoegen van covid19 als status A). Wellicht omdat men zo door de tijd heen steeds momenten van hoop had dat het, eerst zo'n vaart niet zou lopen, toen na de zomer wel afgelopen zou zijn, etc. Kortom wellicht twijfel of het noodzakelijk was, waarbij het achteraf bezien beter was geweest om het gelijk maar toe te voegen volgens de regels, je kunt het altijd weer schrappen. Maar goed dat dat kan prima terugkomen in de nabeschouwingen die nog zullen volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Ze laten het nu zo lijken alsof de Gelijk-Dansen-na-Janssen mensen hét probleem zijn.

Blijkbaar is dat het enige stukje van het probleem wat ze nu direct kunnen aanpakken?
Ik begin steeds meer te vermoeden dat je vaccinatiebewijzen en TvT niet moet mixen in 1 plek met hoog besmettingsrisico.

Ik ga even uit van het ideale scenario, afwijkingen zoals vals negatieve tests en minder-dan-14-dagen-geleden gevaccineerden laat ik buiten beschouwing.

Je krijgt dan twee groepen door elkaar:

* gevaccineerden: hebben niet zoveel kans om besmet te raken, waardoor binnen deze groep de R-waarde onder controle blijft. Maar: de groep is niet steriel.

* TvT: deze groep is (in het ideale scenario) wel steriel. Waardoor binnen een groep negatief getesten ook de R-waarde onder controle moet blijven.

In geen van de twee groepen zou er dus een probleem zijn.

Maar het mengen van een (wel beschermde maar niet steriele) groep met een andere (niet beschermde maar wel steriele groep) opent een hele nieuwe deur: besmetting van gevaccineerden naar ongevaccineerden.

Ik ben bang dat dit een fundamentele flaw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:53:
Wat kwam er eigenlijk uit die Fieldlabs? Daar is dit toch ook getest?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48
*knip* dit soort ongefundeerde en niet onderbouwde beschuldigingen mag je achterwege laten

Laat alles maar mooi open gaan alléén voor volledig gevaccineerden, minstens 2 weken van te voren, en dat ook laten gelden voor personeel en toeleveranciers. Geen uitzonderingen.

[ Voor 39% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 07:31 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Number10 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:55:
[...]

Nope. Fieldlabs was een experiment om te bekijken hoe het gedrag verliep. Niet hoe de besmettingen zich ontwikkelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Ik denk dat bij de fieldlabs wel correct de QR codes/testen werden gecheckt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Volgens mij niet. Die fieldlabs waren afaik allemaal met TvT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:58:
[...]

Volgens mij niet. Die fieldlabs waren afaik allemaal met TvT.
En daar werden geen stampvolle dansvloeren met veel alcohol gefaciliteerd zonder iets van mondkapjes of anderhalve meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Klopt, daar heeft men het gedrag bestudeerd en daaruit bleek dat men zich in die omgeving veelal niet meer aan vooraf bepaalde maatregelen hield. Oftewel daarom is TvT ingesteld als voorwaarde om deze plekken vrij te stellen van maatregelen als afstand houden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miks
[...]
* TvT: deze groep is (in het ideale scenario) wel steriel. Waardoor binnen een groep negatief getesten ook de R-waarde onder controle moet blijven.
Wat is de kans op vals-negatief bij TvT?

Met de deltavariant zou één gevalletje in een drukke en slecht geventileerde discotheek toch ook een superspreader kunnen zijn?
Oftewel, TvT misschien een goed idee voor pre-delta, maar nu niet meer zo slim, zeker niet gestapeld met slechte ventilatie.

Wat ik daarnaast nog zorgwekkend vind, zijn de minder goed meetbare symptomen, zoals longschade, smaakverlies en mogelijk(?) hersenschade. Wellicht geen doden, of IC-gevallen, maar hoe gaat dit zich op langere termijn manifesteren?

Oftewel, zijn jongeren nu niet meerdere keren genaaid? Eerst opgehokt en met leerachterstand, en nu wordt men opgescheept met (langdurig) smaakverlies en long-covid.

[ Voor 9% gewijzigd door Miks op 06-07-2021 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 22:31
[...]

Je redenatie is zeker logisch. Zeker als je met een loopneus en een Janssen vaccin van 1 dag oud al de kroeg in mag.
Maar met een percentage besmettingen in de horeca van 20% is dit maar een deel van het probleem.
Hoe de rest van de stijging dan ontstaat is daarmee niet verklaard. Wellicht toch een zelfde principe maar dan op de werkvloer waar gevaccineerden geen afstand meer houden en zo de jongere collega’s besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Stoney3K schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:01:
[...]

En daar werden geen stampvolle dansvloeren met veel alcohol gefaciliteerd zonder iets van mondkapjes of anderhalve meter afstand.
Ik ben bij back to Live in de Ziggo geweest en bovenstaand is niet geheel correct.

Er was gewoon alcohol en in ons vak vrije beweging mogelijk ("blijf wel zoveel mogelijk op je plek nadat je drinken hebt gehaald"). Mondkapjes was gevraagd maar die waren na een half uur bij iedereen verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:01:
[...]

Niet? Spa geel wat die mensen in hun hadden hebben dan zeker, en die dansvloer is vast gevuld met publiek van bordkarton zoals bij sommige voetbalwedstrijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/840x473/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/ed4a02c0-8984-11eb-90e9-02d1dbdc35d1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tioh.nl/wp-content/uploads/2021/03/Joris-Voorn-1024x682.jpg

https://www.telegraaf.nl/...-voelt-als-de-eerste-keer
https://tioh.nl/nieuws/back-to-live-dancefestival/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
[...]

Ik begin steeds meer te vermoeden dat je vaccinatiebewijzen en TvT niet moet mixen in 1 plek met hoog besmettingsrisico.

Ik ga even uit van het ideale scenario, afwijkingen zoals vals negatieve tests en minder-dan-14-dagen-geleden gevaccineerden laat ik buiten beschouwing.

Je krijgt dan twee groepen door elkaar:

* gevaccineerden: hebben niet zoveel kans om besmet te raken, waardoor binnen deze groep de R-waarde onder controle blijft. Maar: de groep is niet steriel.

In geen van de twee groepen zou er dus een probleem zijn.

Maar het mengen van een (wel beschermde maar niet steriele) groep met een andere (niet beschermde maar wel steriele groep) opent een hele nieuwe deur: besmetting van gevaccineerden naar ongevaccineerden.

Juist! Echt alles wijst erop dat gevaccineerden nog steeds verspreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedr
blissard schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:28:
[...]

Je redenatie is zeker logisch. Zeker als je met een loopneus en een Janssen vaccin van 1 dag oud al de kroeg in mag.
Maar met een percentage besmettingen in de horeca van 20% is dit maar een deel van het probleem.
Hoe de rest van de stijging dan ontstaat is daarmee niet verklaard. Wellicht toch een zelfde principe maar dan op de werkvloer waar gevaccineerden geen afstand meer houden en zo de jongere collega’s besmetten.
En toch vraag ik mij af of iemand met klachten écht naar een feestje zou gaan.
Het zijn geen kinderen die er niets van merken. Als je koorts of hoestend rondloopt blijf je sneller thuis.

Dat zou nu juist de groep gevaccineerden zijn, die worden niet ziek, maar dragen eventueel wel. Over overdracht is nog maar weinig onderzoek gedaan helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:01:
[...]

Het zijn geen kinderen die er niets van merken. Als je koorts of hoestend rondloopt blijf je sneller thuis.

Dat zou nu juist de groep gevaccineerden zijn, die worden niet ziek, maar dragen eventueel wel. Over overdracht is nog maar weinig onderzoek gedaan helaas.
De cijfers zijn al tijden vrij duidelijk hierover. Tot 50% ging naar buiten met klachten. Tot 30% zelfs met een positieve test. Varieerde uiteraard per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 06:56:
[...]

Maar in dat geval zou je toch nóóit meer terug naar 'normaal' kunnen? Want de viruscirculatie onder gevaccineerden dooft nooit uit, en er is dan elke keer meer kans dat er een resistente variant ontstaat. Mutaties kunnen immers ook ontstaan bij iemand die gevaccineerd is en er zelf geen last van heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 06:56:
[...]

Beetje vreemde statement, daar dit in basis een gegeven is. De vraag is vooral hoeveel, en in welke fase van de vaccinatie de mensen zitten. Gezien het gemeten effect van vaccineren op de R-waarde is het in elk geval aanzienlijk minder dan ongevaccineerden. Je stelling leest alsof er nieuwe informatie bekend is...

In de context van de opmerking van @t_captain speelt bij de TvT groep ook nog mee dat er een tijd zit tussen het testen en de toegang*. Ik vermoed dat de TvT groep dus ook al niet steriel is. De vraag is hoe deze groepen zich wat dat betreft tot elkaar verhouden.

* Ik weet niet of er een formele definitie is voor het verschil tussen een false negative als een 'meetfout' versus een net besmet persoon die nog onvoldoende virus heeft om positief te testen. Die laatste zie ik zelf niet als een false negative.

[ Voor 25% gewijzigd door ijdod op 07-07-2021 07:54 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:59
ijdod schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Beetje vreemde statement, daar dit een geven is. De vraag is vooral hoeveel, en in welke fase van de vaccinatie de mensen zitten. Gezien het gemeten effect van vaccineren op de R-waarde is het in elk geval aanzienlijk minder dan ongevaccineerden.

In de context van de opmerking van @t_captain speelt bij de TvT groep ook nog mee dat er een tijd zit tussen het testen en de toegang. Ik vermoed dat de TvT groep dus ook al niet steriel is. De vraag is hoe deze groepen zich wat dat betreft tot elkaar verhouden.
Inderdaad, het is bekend dat gevaccineerden nog steeds het virus kunnen verspreiden. Samen met testen die niet 100% dekkend zijn is het hele idee van TVT +vaccinatie voor toegang dan ook om de verspreiding te verminderen, niet om het te stoppen. De reden dat TVT nu toch strenger wordt (2 weken na vaccinatie+betere controles) is dan ook niet omdat er besmettingen zijn, maar omdat het er teveel ineens zijn.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Met aparte feestjes voor gevaccineerden en getesten zou het misschien kunnen werken.

Vaccinatie van “zender” én “ontvanger” kan de R-waarde fors verlagen. Denk aan 45-75% voor de zender (dat is de vermindering van de kans om besmettelijk te worden) en aanvullend 30-70% voor de ontvanger (vermindering van de kans om besmet te worden). Samen is dat de transmissiekans in dat contact met 62 tot 92% verminderd, gemiddeld ongeveer 80%.

Met TvT kom je ook in die orde uit. De geboeligheid van een professioneel uitgevoerde sneltest bedraagt 80 a 90% en de R-waarde reductie is evenredig.

Allebei de systemen zijn adequaat voor virussen met R0 in een niet-immune bevolking tot ongeveer 5.

Maar een gevaccineerde plus een geteste, dat geeft in dit model slechts een reductie van de R-waarde met ongeveer 60% en dat is te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Later bedacht ik nog: de deur is toch ook weer niet zo nieuw? Zie ook de meest recente technische briefing:
https://www.tweedekamer.n...irus-volg-het-live-21juni

De algemene aannames gaan in veel voorspellingen van het RIVM uit van (dia 19):
(…)
– vaccin werkt tegen transmissie, vlgs schema
– vaccins werken tegen alle varianten
– immuniteit ‘levenslang’ én tegen alle varianten
– seizoen’s effect reduceert transmissie in zomer
– naleving huidige maatregelen!
(…)
Nu staan daar volgens mij een aantal punten waarvan ik mij afvraag of in hoeverre ze realistisch zijn, maar het effect van overdracht na vaccinatie bij maximaal versoepelen is wel gemodelleerd (dia 23) en zelfs rood omkadert op de dia.

En dat resulteert in een lijntje dat heel snel bovenaan de grafiek uit beeld verdwijnt.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:01:
[...]

Als je sommige nieuwsberichten leest (en zo nu en dan de sfeer proeft in dit topic) dan is dat wel wat veel mensen denken. Jongeren die massaal de hort op gaan met of klachten of een gekopieerde QR code.

Het gaat niet om het feit of er besmettingen ontstaan, het gaat er om welke importantie je aan deze besmettingen hangt en in welke context ze plaatsvinden.
Ook eigenaar Pieter de Kroon van de Chicago Social Club, tevens voorzitter van het Overleg Amsterdamse Clubs, waarschuwt voor al te veel paniek. „Sinds de versoepelingen vinden er nu overal besmettingen plaats. Toch worden er veel aan ons toegeschreven. Dat vind ik heel vervelend.”
De tenenkrommende toon en woordkeuze van nieuwsitems van bijvoorbeeld RTL Nieuws werken hier ook niet echt aan mee. Een willekeurig RTL artikel leest weg als een OMT advies qua sturing op beperkingen of nieuwe maatregelen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Maar in dat geval zou je toch nóóit meer terug naar 'normaal' kunnen? Want de viruscirculatie onder gevaccineerden dooft nooit uit, en er is dan elke keer meer kans dat er een resistente variant ontstaat. Mutaties kunnen immers ook ontstaan bij iemand die gevaccineerd is en er zelf geen last van heeft.
Of het wordt gewoon hetzelfde als een griep uiteindelijk. Als je het regelmatig doormaakt is het minder erg, tot je ouder wordt.

Bij griep gaan vooral kinderen onder de 4 dood en ouders.

Griepprik zit er ook vaak naast mbt versies en varianten.
ijdod schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Beetje vreemde statement, daar dit in basis een gegeven is. De vraag is vooral hoeveel, en in welke fase van de vaccinatie de mensen zitten. Gezien het gemeten effect van vaccineren op de R-waarde is het in elk geval aanzienlijk minder dan ongevaccineerden. Je stelling leest alsof er nieuwe informatie bekend is...

In de context van de opmerking van @t_captain speelt bij de TvT groep ook nog mee dat er een tijd zit tussen het testen en de toegang*. Ik vermoed dat de TvT groep dus ook al niet steriel is. De vraag is hoe deze groepen zich wat dat betreft tot elkaar verhouden.

* Ik weet niet of er een formele definitie is voor het verschil tussen een false negative als een 'meetfout' versus een net besmet persoon die nog onvoldoende virus heeft om positief te testen. Die laatste zie ik zelf niet als een false negative.
Ik lees -ook hier- nog te vaak mensen die denken dat we met 100% vaccinatie graad van Corona af zijn.

Dat is niet waar, het gaat nooit meer weg.
We hopen dat het na infecties en vaccinatie degradeert tot een heftige griep.

Maar we zullen ermee moeten leren leven.
Als dat iets meer doden tot gevolg heeft, het zij zo.

*knip* laten we dat er maar niet bij slepen

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:35:
[...]
Dat is niet waar, het gaat nooit meer weg
In de herhaling van gisteren. Wat bedoel je hiermee? Zie de vier scenario's:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:40
link_mario schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:47:
[...]Zelfs al is iedereen (wat niet gaat komen) gevaccineerd.
De anti-vaxxers worden vanzelf ook wel besmet en dan bouw je toch op de vervelende manier ook weerstand op.

Het is allemaal niet leuk en ik deel je mening over "we hadden het net onder controle met maatregelen, hoe gaat dat straks in de winter zonder maatregelen?", maar het ZOMG sentiment vind ik ook nog wat prematuur. Maar ja...

Plan for the worst, hope for the best. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:37
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Ik denk dat we daar de komende maanden wel achter gaan komen.... Met de britse en indiase variant hebben we dus een paar fors besmettelijker mutaties gekregen, maar die 'gelukkig' min of meer net zo dodelijk zijn. Mocht de indiase mutatie zich verder ontwikkelen tot iets wat dodelijker is en nog resistent is tegen de bestaande vaccins ook dan hebben we pas echt een probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Metro2002 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:59:
[...]

Ik ken eigenlijk geen mensen van 30+ die nog (veel) uitgaan. Dat is echt meer iets voor de 20-30 jarigen.
Met dansen klopt dat wel. Ik ga één/twee keer per maand naar een club om te dansen en dan is iedereen om ons heen 20-30 jaar jonger.

Maar in veel buurtkroegen is het (hier in Amsterdam) toch wel een "alle leeftijden" verhaal (nog steeds zijn er ook veel echte kroegen voor jongere generaties, dus ook daar zijn er aanzienlijk meer jongeren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:14:
[...]

Als je sommige nieuwsberichten leest (en zo nu en dan de sfeer proeft in dit topic) dan is dat wel wat veel mensen denken. Jongeren die massaal de hort op gaan met of klachten of een gekopieerde QR code.

Het gaat niet om het feit of er besmettingen ontstaan, het gaat er om welke importantie je aan deze besmettingen hangt en in welke context ze plaatsvinden.
Het is nogal naïef om te denken dat een volgende golf aan besmettingen niet ook voor opnames gaat zorgen. Die verhouding is anders dan voorheen, maar zoals hier door velen al betoogd, we zijn nog niet zo ver als we zouden hopen. Het is een kwestie van timing, en we zitten waarschijnlijk nog te vroeg.
[...]

De tenenkrommende toon en woordkeuze van nieuwsitems van bijvoorbeeld RTL Nieuws werken hier ook niet echt aan mee. Een willekeurig RTL artikel leest weg als een OMT advies qua sturing op beperkingen of nieuwe maatregelen.
Tsjah, dat ligt dan ook aan je defnitie van 'veel'. Ik vind 20% wel veel. En dat is volgens mij nog exclusief het BCO wat daarop volgt.
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Of het wordt gewoon hetzelfde als een griep uiteindelijk. Als je het regelmatig doormaakt is het minder erg, tot je ouder wordt.

Bij griep gaan vooral kinderen onder de 4 dood en ouders.

Griepprik zit er ook vaak naast mbt versies en varianten.
Precies, uiteindelijk.
Als uiteindelijk de hele wereld eenzelfde resistentie tegen Corona heeft als tegen Influenza zal het waarschijnlijk best vergelijkbaar zijn. Of dit dan door besmetting of door vaccinatie is, doet minder ter zake. Probleem is dat het nog een paar jaar duurt voordat we op dat niveau zijn.
[...]

Ik lees -ook hier- nog te vaak mensen die denken dat we met 100% vaccinatie graad van Corona af zijn.

Dat is niet waar, het gaat nooit meer weg.
We hopen dat het na infecties en vaccinatie degradeert tot een heftige griep.

Maar we zullen ermee moeten leren leven.
Als dat iets meer doden tot gevolg heeft, het zij zo.

[mbr]*knip* laten we dat er maar niet bij slepen[/]
Niemand hier denkt dat we corona weg prikken.
Wel dat we het dusdanig onder controle krijgen dat de ziekenhuizen niet een paar keer per jaar maandenlang overspoelen.

En ik heb het vaker gezegd; de doden zijn het probleem niet. Alleen zo vervelend dat het een paar weken duurt voordat die intreedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
MysticMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:32:
Ik begrijp niet helemaal waar de enorme aversie tegen op vakantie gaan vandaan komt bij sommigen hier.
Omdat reisverkeer de route is waarop varianten worden geïntroduceerd.

Dat het individu superverstandig is en nooit in zijn leven besmet zal raken omdat hij superverstandig is en alleen superverstandige dingen doet in zijn tentje op die superverstandige camping waar alleen andere superverstandige mensen komen doet helaas niet af dat er een heleboel mensen niet superverstandig zijn.

En ondanks mijn duidelijk irritatie over dit staaltje onbegrip, ik ben ook heel simpel: er worden geen regels gebroken, dus ik ben niet boos op die superverstandige mensen. Maar ik irriteer me wel aan mensen die hier hun superverstandigheid etaleren en net doen alsof ze niet snappen dat anderen het "minder" superverstandig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Gunner schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Verantwoordelijkheid nemen niet afschuiven op de overheid
Hij maakt de regels niet... dat is toch echt de overheid.

Dit is een maatschappelijk probleem wat we alleen gaan oplossen als de overheid duidelijke strakke lijnen uitzet... verwachten dat een individu, ook al is hij organisator van LowLands uit eigen beweging wel even het probleem oplost is een zeer riskante strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:02:
[...]

Dat het individu superverstandig is en nooit in zijn leven besmet zal raken omdat hij superverstandig is en alleen superverstandige dingen doet in zijn tentje op die superverstandige camping waar alleen andere superverstandige mensen komen doet helaas niet af dat er een heleboel mensen niet superverstandig zijn.

En ondanks mijn duidelijk irritatie over dit staaltje onbegrip, ik ben ook heel simpel: er worden geen regels gebroken, dus ik ben niet boos op die superverstandige mensen. Maar ik irriteer me wel aan mensen die hier hun superverstandigheid etaleren en net doen alsof ze niet snappen dat anderen het "minder" superverstandig vinden.
Praatje bij het plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NazoaaxwWCKfLQCBXc9KcOwslKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qOgCzwt5n3r6mc3zbRjSQakj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:49:
[...]
Met de britse en indiase variant hebben we dus een paar fors besmettelijker mutaties gekregen, maar die 'gelukkig' min of meer net zo dodelijk zijn.
Is dat zo? Zou mooi zijn natuurlijk, maar over de sterftekans hoor ik zelfden of nooit iets bij de technische briefings, maar misschien mis ik dat steeds of lees daar overheen. Heb je een bron voor deze stelling?

De kans op ziekenhuisopname lijkt wel 2x zo hoog te liggen voor Delta volgens deze auteurs:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34139198/

Maar het is mij onduidelijk of dit als modelparameter is gemodelleerd voor wat betreft de prognose van opnames op dia 23 van de laatste technische briefing (waar dus over sterfte volgens mij niets staat):

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

Op zichzelf zegt dat plaatje niet zoveel. In de zomer hebben er nu eenmaal meer mensen een "reishistorie".

Waar je het mee zou moeten vergelijken is een grafiek van het totaal aantal mensen met een reishistorie als functie van tijd, dus niet alleen de covid-19 gevallen. Zo kun je zien of mensen met een reishistorie relatief vaker positief getest worden of niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgens mij kan je, voor het aantal doden, beter een iets dodelijkere variant hebben dan een iets besmettelijkere variant. Daar zijn rondom de introductie van de Britse variant veel duidelijke toelichtingen over voorbij gekomen.

Ik ben niet per se van Marino, maar dit soort zuiver cijfermatige excercities legt ie wel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rannasha schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Op zichzelf zegt dat plaatje niet zoveel. In de zomer hebben er nu eenmaal meer mensen een "reishistorie".

Waar je het mee zou moeten vergelijken is een grafiek van het totaal aantal mensen met een reishistorie als functie van tijd, dus niet alleen de covid-19 gevallen. Zo kun je zien of mensen met een reishistorie relatief vaker positief getest worden of niet.
Och... Een stijgend aandeel van een (fors) stijgend aantal... Het is één van de aanjagers.

En dat zal vooral komen doordat vakantie vaak sowieso uitnodigt tot remmen los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:02:
[...]

hier zo'n super verstandige camping gast :) ,heb begrip voor je irritatie . Wellicht doe ik ook aan het etaleren van mijn verstandigheid. Dit wordt overigens getriggerd door lieden ( niet jij ) die in plaats van beargumenteerd aangeven waarom ze iets minder verstandig vinden, dat uiten door generaliserende denigrerende opmerkingen (lloret, henk , ingrid, johhnie en anita, 'zonodig op vakansie moeten' enz... ).
Het zou helpen om dat te laten, want het polariseert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Och... Een stijgend aandeel van een (fors) stijgend aantal... Het is één van de aanjagers.

En dat zal vooral komen doordat vakantie vaak sowieso uitnodigt tot remmen los.
Het is inderdaad net zoals bij de (natte) horeca, op vakantie kom je met veel meer mensen in aanraking die normaal niet binnen je bubbel vallen. Daardoor kan het virus zich veel sneller verspreiden. Dit effect geld natuurlijk dubbel voor mensen die op vakantie veel naar nachtclubs/drukke kroegen gaan.

Het is IMHO ook gewoon naief van de overheid om te denken dat iedereen zich alsnog aan alle regels houden, als ze zelfs reclame spotjes maken dat er weer van alles mag en veilig kan, waarin je ook mensen gewoon in drukke groepen in de club ziet staan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:29:
[...]
hier zo'n super verstandige camping gast :)
Ik maak me om jou ook helemaal niet druk, evenmin als de meeste vakantiegangers hier. Het gros van de mensen hier in de draad is er mee bezig en dat geeft al aan dat ze inderdaad vast wel zullen opletten (en dan nog, regels zetten de lijnen uit).

Maar om "verbaasd" te zijn dat mensen vragen/irritatie hebben vind ik echt een beetje wereldvreemd, vandaar mijn flauwe post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:37
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:14:
[...]

Is dat zo? Zou mooi zijn natuurlijk, maar over de sterftekans hoor ik zelfden of nooit iets bij de technische briefings, maar misschien mis ik dat steeds of lees daar overheen. Heb je een bron voor deze stelling?

De kans op ziekenhuisopname lijkt wel 2x zo hoog te liggen voor Delta volgens deze auteurs:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34139198/

Maar het is mij onduidelijk of dit als modelparameter is gemodelleerd voor wat betreft de prognose van opnames op dia 23 van de laatste technische briefing (waar dus over sterfte volgens mij niets staat):
Als de kans eerst 0,1% is dat je in het ziekenhuis opgenomen moet worden en met de delta variant 0,2% dan is die inderdaad 2 x zo hoog. Relatief gezien is de kans nog steeds erg klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:21:
Volgens mij kan je, voor het aantal doden, beter een iets dodelijkere variant hebben dan een iets besmettelijkere variant.
Goed punt. Maar vooral als de twee kansen min of meer 1:1 uitwisselbaar zouden zijn omdat het anders wellicht fitness verlies van de variant zou geven bijvoorbeeld. Maar een besmettelijker variant die ook nog een hogere sterftekans heeft lijkt mij binnen grenzen ongunstiger dan een besmettelijker variant met een gelijke sterftekans, maar die is zoals uit het voorbeeld blijkt inderdaad ongunstiger dan een variant met een gelijke besmettelijkheid en een hogere sterftekans door het aantal besmettingen inderdaad.

En aan sterftekans (of opnamekans) hangt zoals bekend op een gegeven moment bijvoorbeeld ook weer een anticiperend effect zoals in maart 2020 toen nog veel minder bekend was. En bij hele snelle sterfte een lagere kans op verspreiding uiteraard.
stylezzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Als de kans eerst 0,1% is dat je in het ziekenhuis opgenomen moet worden en met de delta variant 0,2% dan is die inderdaad 2 x zo hoog. Relatief gezien is de kans nog steeds erg klein :)
Op individueel niveau. Maar het gaat niet alleen om individuele gevallen, maar uiteraard ook om het totaal van een kans keer heel veel individuele besmettingen. En het effect van een besmetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]
No duhhhh... ik ben niet alleen tegen TVT, ik heb al eerder gezegd: Dan ook gevaccineerden testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Als uiteindelijk de hele wereld eenzelfde resistentie tegen Corona heeft als tegen Influenza zal het waarschijnlijk best vergelijkbaar zijn. Of dit dan door besmetting of door vaccinatie is, doet minder ter zake. Probleem is dat het nog een paar jaar duurt voordat we op dat niveau zijn.
Wel als we telkens in een knee-jerk reactie schieten bij een stijging van de besmettingen en keer op keer maatregelen invoeren.
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Jij durft de gok te nemen dat we over twee weken niet weer allerlei geplande zorg moeten gaan afbellen?
Op basis van wat momenteel bekend is wel ja.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 07-07-2021 09:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:46:
[...]

No duhhhh... ik ben niet alleen tegen TVT, ik heb al eerder gezegd: Dan ook gevaccineerden testen!
Daar zou ik geen voorstander van zijn, want dan neem je voor een hoop mensen de reden om zich te laten vaccineren weg, namelijk dat je niet meer hoeft te testen voor een feestje of vakantie.

Waardoor je een situatie veroorzaakt waar je nooit meer uit gaat komen omdat de vaccinatiegraad niet hoog genoeg wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Wel als we telkens in een knee-jerk reactie schieten bij een stijging van de besmettingen en keer op keer maatregelen invoeren.
Jij durft de gok te nemen dat we over twee weken niet weer allerlei geplande zorg moeten gaan afbellen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
Laguna schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Discotheken dicht gooien en festivals afzeggen vind ik alles behalve knee-jerk.

Een knee-jerk reactie zou zijn om alle winkels weer potdicht te gooien en ineens weer de mondkapjesplicht terug in te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
ZieMaar! schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:21:
Volgens mij kan je, voor het aantal doden, beter een iets dodelijkere variant hebben dan een iets besmettelijkere variant. Daar zijn rondom de introductie van de Britse variant veel duidelijke toelichtingen over voorbij gekomen.

[Twitter]

Ik ben niet per se van Marino, maar dit soort zuiver cijfermatige excercities legt ie wel erg goed uit.
Klopt, alleen de IFR van 0-50 ligt rond de 0,01%, een factor 50 lager. Dan heb je het over afgerond 2 ipv 89 doden bij die berekening.
(Señor Sjon in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7" obv RIVM/NICE-cijfers).

Ik denk eerder dat we veel besmettingen gaan zien, maar dat de verhouding met opnames veel lager is dan eerdere sommetjes.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Señor Sjon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Klopt, alleen de IFR van 0-50 ligt rond de 0,01%, een factor 50 lager. Dan heb je het over afgerond 2 ipv 89 doden bij die berekening.
(Señor Sjon in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7" obv RIVM/NICE-cijfers).

Ik denk eerder dat we veel besmettingen gaan zien, maar dat de verhouding met opnames veel lager is dan eerdere sommetjes.
Dat denk ik ook inderdaad de groepsimmuniteit onder jongeren zal op natuurlijke weg nu hard op gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:46:
[...]

De anti-vaxxers worden vanzelf ook wel besmet en dan bouw je toch op de vervelende manier ook weerstand op.
Houd nou toch eens op met dat antivax gedoe, er is al vaak genoeg in dit topic uitgelegd dat niet iedereen die niet direct een vaccinatie neemt ook gelijk tegen het vaccin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:49:
[...]
Daar zou ik geen voorstander van zijn, want dan neem je voor een hoop mensen de reden om zich te laten vaccineren weg, namelijk dat je niet meer hoeft te testen voor een feestje of vakantie.
:r

Je hebt een ontzettend goed punt.

:r

Gaat hem dus gewoon niet worden met dit systeem.. *zucht*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Ter info. Om 10:30 staat wederom een technische briefing gepland in de Tweede Kamer:

https://www.tweedekamer.n...n-sport/thema-coronavirus

Op die pagina verschijnt doorgaans bij aanvang ook een link naar de presentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:10:
Ter info. Om 10:30 staat wederom een technische briefing gepland in de Tweede Kamer:

Op die pagina verschijnt doorgaans bij aanvang ook een link naar de presentatie.
Lees ik dit nou goed? :X
Door COVID-19
2 studies in ziekenhuizen: myocarditis/pericarditis bij 19-40% van COVID-19 patiënten
(bloedonderzoek, MRI)
slide 18

https://www.tweedekamer.n...ul21_v3_-_pp_kullberg.pdf

*WTF gaat er fout in de communicatie als de media rapporteert over dit risico bij mRNA als dit een standaard symptoom is van zware covid gevallen?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:15:
[...]
*WTF gaat er fout in de communicatie als de media rapporteert over dit risico bij mRNA als dit een standaard symptoom is van zware covid gevallen?*
Ik geloof dat dat vooral een bijwerking was van Janssen. Maar het bekt natuurlijk lekkerder in de media om dat specifiek aan een vaccin toe te schrijven dan aan een symptoom van de ziekte of van de immuunrespons er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:29:
[...]

hier zo'n super verstandige camping gast :) ,heb begrip voor je irritatie . Wellicht doe ik ook aan het etaleren van mijn verstandigheid. Dit wordt overigens getriggerd door lieden ( niet jij ) die in plaats van beargumenteerd aangeven waarom ze iets minder verstandig vinden, dat uiten door generaliserende denigrerende opmerkingen (lloret, henk , ingrid, johhnie en anita, 'zonodig op vakansie moeten' enz... ).
Het zou helpen om dat te laten, want het polariseert.
Toevallig gisteren nog een camping erbij geboekt.
Zo'n "Italiaanse" camping, met Nederlandse eigenaren en 90% Nederlanders. Puur voor de kinderen een weekje, daarna naar een eigen huisje door.

Of ik nou op Texel ga zitten met allemaal Nederlanders en waarschijnlijk Duitsers, of in Italie met allemaal Nederlanders.
Woy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:34:
[...]

Het is inderdaad net zoals bij de (natte) horeca, op vakantie kom je met veel meer mensen in aanraking die normaal niet binnen je bubbel vallen. Daardoor kan het virus zich veel sneller verspreiden. Dit effect geld natuurlijk dubbel voor mensen die op vakantie veel naar nachtclubs/drukke kroegen gaan.

Het is IMHO ook gewoon naief van de overheid om te denken dat iedereen zich alsnog aan alle regels houden, als ze zelfs reclame spotjes maken dat er weer van alles mag en veilig kan, waarin je ook mensen gewoon in drukke groepen in de club ziet staan.
Die bubbel verlaat je ook als je in Nederland op vakantie gaat.
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Ik maak me om jou ook helemaal niet druk, evenmin als de meeste vakantiegangers hier. Het gros van de mensen hier in de draad is er mee bezig en dat geeft al aan dat ze inderdaad vast wel zullen opletten (en dan nog, regels zetten de lijnen uit).

Maar om "verbaasd" te zijn dat mensen vragen/irritatie hebben vind ik echt een beetje wereldvreemd, vandaar mijn flauwe post :+
De regels zijn in Italie gewoon veel strenger dan hier. Loop je in een winkelcentrum zonder mondkajpe, wordt je direct door de beveiliging aangesproken. Vorig jaar meegemaakt met iemand die dacht wel even zonder mondkap te kunnen bellen.

Verder zullen we dit jaar, net als vorig jaar, vooral een rustige vakantie rond het zwembad erop nahouden. Als we een stad bezoeken, liever een kleiner dorp, dan een drukke grote stad en natuurlijk binnenruimtes zo veel mogelijk vermijden. Dat mooie oude gebouw van buiten fotograferen en niet van binnen.

Ik ben het met je eens dat er meer reisbewegingen zijn, maar absoluut risico acht ik in Nederland groter.
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Ik snap je gedachte, maar dat gaat "het volk" toch nooit accepteren?
En dan heb ik het echt niet alleen over tokkies die niet willen luisteren.

Ons is maanden lang voorgehouden dan vaccineren de uitweg is.
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Discotheken dicht gooien en festivals afzeggen vind ik alles behalve knee-jerk.

Een knee-jerk reactie zou zijn om alle winkels weer potdicht te gooien en ineens weer de mondkapjesplicht terug in te voeren.
Mwa met zo'n mondkapjes plicht heb ik niet eens zo veel moeite. Zit er sowieso aan te denken dat ding weer op te zetten om de kans op een positieve uitslag voor vakantie kleiner te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:20:
[...]

Ik geloof dat dat vooral een bijwerking was van Janssen. Maar het bekt natuurlijk lekkerder in de media om dat specifiek aan een vaccin toe te schrijven dan aan een symptoom van de ziekte of van de immuunrespons er op.
Nope, was mRNA, hele heisa vanwege gevallen in Israel, wat daarna inderdaad bevestigd werd na onderzoek over de wereld. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

[...]

Lees ik dit nou goed? :X

[...]

slide 18

https://www.tweedekamer.n...ul21_v3_-_pp_kullberg.pdf

Volgens mij lees je het fout :> . Het zijn 2 kopjes, de eerste is door covid-19, dus door een besmetting en dan zit je op 19-40% Myocarditis en het 2e kopje is na vaccinatie en dan zit je volgens het cdc op 12.6 per miljoen.

EDIT: wacht, je leest het wel goed en verwijt de media dat ze dit fout brengen als ik nog een keer jouw post lees

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 07-07-2021 10:27 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
gws24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Volgens mij lees je het fout :> . Het zijn 2 kopjes, de eerste is door covid-19, dus door een besmetting en dan zit je op 19-40% Myocarditis en het 2e kopje is na vaccinatie en dan zit je volgens het cdc op 12.6 per miljoen.
Maar dan is de constatering dat myocarditis een bijwerking van een vaccin is dus allesbehalve juist.

Sterker nog, het is een significante reductie van het risico ten opzichte van COVID...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

En waar baseert die beste man dat op, aangezien hij zelf geen viroloog oid is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Maar dan is de constatering dat myocarditis een bijwerking van een vaccin is dus allesbehalve juist.

Sterker nog, het is een significante reductie van het risico ten opzichte van COVID...
Klopt, en dat is na herlezing van @roffeltjes zijn post dus wat hij zegt. Iets gaat er in de communicatie, of bij de overheid of door de media, iets goed fout want de voordelen van vaccinatie lijken inderdaad veel minder myocarditis op te leveren. Het enige wat ik mij dan afvraag is of dat percentage ook gelijk is verdeeld over de leeftijdsgroepen want voor gevaccineerden wordt het wel vermeld per leeftijdsgroep maar niet voor de niet-gevaccineerden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Ja, het zou toch wel slim zijn als Rutte iemand naast zich roept die dit heel rustig en met een groot plaatje achter hem geprojecteerd uitlegt... De echte dwazen ga je niet overtuigen, maar elke twijfelaar die je meekrijgt is er één.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Balance
Directe links naar de Technische briefing: Update coronavirus van nu direct (10:30 - 12:00):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Wel nog een caveat is dat het een studie betreft in 2 ziekenhuizen en dat het als bijwerking dus best veel vaker kan voor komen maar dat het dus niet tot ziekenhuisopname leidt en dus 'licht' is als bijwerking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
*WTF gaat er fout in de communicatie als de media rapporteert over dit risico
Er gaat wat mij betreft heel veel fout in de communicatie (geen of weinig aandacht voor sterfte, geen of weinig aandacht voor gevolgen op lange termijn, geen of weinig aandacht voor iets anders dan ziekenhuisopnames) en de Nederlandse media is wat mij betreft onvoldoende kritisch (geweest) op het gevoerde beleid, de incidentele uitzonderingen daargelaten.

Eerder noemde @DevWouter al dat het vaak beperkt blijft tot verslaggeving ('en toen zei die persoon dit en die persoon dat'), maar de media hebben uiteraard ook de taak om beweringen van de overheid of geïnterviewden te controleren op juistheid. Dus als een bewindspersoon beweert dat het afschaffen van de wachttijd na vaccinatie bijvoorbeeld met instemming van het OMT was en daar later op terugkomt hoor je die bewindspersoon wat mij betreft als media bij herhaling flink aan de tand te voelen daarna. Waar was die uitlating op gebaseerd? Het betekent nogal wat als zulke dingen namelijk niet kloppen, want welke uitlatingen kloppen dan nog meer niet? En hoe weten we dat als maatschappij als de Wob wordt genegeerd?

Ergens kwam ik een zin tegen (ik heb helaas geen bron) waar een journalist schreef dat er in Australië strenge maatregelen werden ingevoerd 'hoewel' het aantal gevallen laag was. Dat komt op mij over alsof de auteur nog steeds niet door heeft dat ze daar strenge maatregelen invoeren om het aantal gevallen laag te houden en niet om ze lager te krijgen als het volledig uit de hand is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
gws24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:30:
[...]
Het enige wat ik mij dan afvraag is of dat percentage ook gelijk is verdeeld over de leeftijdsgroepen want voor gevaccineerden wordt het wel vermeld per leeftijdsgroep maar niet voor de niet-gevaccineerden.
Ze hebben het over ziekenhuis, dus dit is ongetwijfeld zware bias versus 50+, maar het is ook de vraag of iedereen die thuis uitziekt hier van verschoond blijft. want ook dat gaat van snotneus tot mensen met een week+ koorts met vallende zuurstofwaarden. Thuis is niet synoniem aan mild.

Het is niet zo'n heel dramatische aandoening, als je rustig aan doet is het ook zo weer weg. Het kan misgaan als je je hartslag omhoog drijft, maar de meeste mensen zullen na een virus infectie zich dusdanig gesloopt voelen dat ze toch wel rustiger aan doen. Misschien ook de reden dat het daarom bij vaccinaties opeens naar boven sprong omdat die mensen die remming niet hebben*.

* Vandaar dat ik als sporter na een vaccin een weekje geen PR ga vestigen en gewoon een rustweekje inlas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
gws24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:34:
Wel nog een caveat is dat het een studie betreft in 2 ziekenhuizen en dat het als bijwerking dus best veel vaker kan voor komen maar dat het dus niet tot ziekenhuisopname leidt en dus 'licht' is als bijwerking.
Meeste mensen zullen het niet echt merken, dat is ook eigenlijk het linke. Maar het is vooral een mannen ding (en ik kan uit ervaring zeggen, "stoere" mannen, onze wielerclub heeft er een aantal begraven), waarbij duursporten het risico is. .

[ Voor 16% gewijzigd door roffeltjes op 07-07-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:37:
[...]
maar het is ook de vraag of iedereen die thuis uitziekt hier van verschoond blijft. want ook dat gaat van snotneus tot mensen met een week+ koorts met vallende zuurstofwaarden. Thuis is niet synoniem aan mild.(…)
Ik heb ze niet allemaal een voor een geopend maar alle diapresentaties van de technische briefings staan chronologisch onderaan de pagina die ik ook hierboven noemde:

Neem nu bijvoorbeeld dia 2 van de presentatie van 9 december. De piramide op die dia is bij vrijwel elke technische briefing gepresenteerd. Zie jij daar iets staan over problemen die buiten het ziekenhuis kunnen ontstaan? En waar staat sterfte?

Kijk nu eens naar de presentatie van vandaag. De piramide is ineens weg en misschien lees ik er overheen, maar nog steeds kom ik in de presentatie niets tegen over sterfte, langdurige klachten of andere bevindingen waar blijkbaar de voorzitter van de Gezondheidsraad voor wat betreft dit specifieke onderwerp wel op ingaat (om een andere reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben benieuwd hoe deze technische briefing zich ontwikkelt. Data van een week oud, waar Van Dissel aan vasthoudt. En de politiek wil een beeld van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

Laguna schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:29:
[...]

En waar baseert die beste man dat op, aangezien hij zelf geen viroloog oid is?
Hmm, op zich met m'n boerensandelenintuïtie omtrent evolutie kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Niet genoeg om er over te twatteren echter.

Zelfde idee als met een antibioticakuur niet helemaal afmaken bij een bacteriële infectie. In dat geval selecteer je bacteriën die het meest tolerant waren tegen het middel, ipv de hele stam uit te roeien in de gastheer. Mutaties vanuit die tolerante bacteriën zijn dan beter gewapend tegen een nieuwe kuur.

Met een lafjes werkende imuunreactie op de virusdeeltjes doe je dan ongeveer hetzelfde.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:54:
Ben benieuwd hoe deze technische briefing zich ontwikkelt. Data van een week oud, waar Van Dissel aan vasthoudt. En de politiek wil een beeld van vandaag.
Viel mij ook op. Relatief gedateerde informatie en lijkt de tamelijk extreme dynamiek van de afgelopen dagen niet of veel te weinig te beschrijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PaO9ZC0KCRFjBkkhyVnYv-C8tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INIWE7lBVGLpJDt0YBsjMhnq.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe deze grafiek er zonder vragen doorheen is gekomen snap ik ook niet. Iedereen moet toch zeer verontrust raken met een R zo ver boven de 1? (en zo'n abrupte stijging)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

steveman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Met een lafjes werkende imuunreactie op de virusdeeltjes doe je dan ongeveer hetzelfde.
Bij iemand waarbij het immuunsysteem niet adequaat functioneert zal het in dat geval niet uitmaken of diegene gevaccineerd is of niet, dat risico blijft dan aanwezig (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Balance schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:03:
[...]
Hoe deze grafiek er zonder vragen doorheen is gekomen snap ik ook niet. Iedereen moet toch zeer verontrust raken met een R zo ver boven de 1? (en zo'n abrupte stijging)
Ik heb ook wel moeite om dat ding te lezen, ik herken de pieken niet, wat weer komt omdat aantal besmettingen op dat moment bepalend zijn.

Als de leden niet vooraf deze presentatie krijgen is het best wel lastig om dan opeens vragen te gaan stellen omdat je moeite hebt het goed te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:09:
[...]
Ik heb ook wel moeite om dat ding te lezen
Wat is er zo onduidelijk aan de groene lijn en marge wat jou betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:40
Balance schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:03:
[...]

[Afbeelding]

En dan niet alleen van Delta, maar ook Alpha ligt ver boven de 1...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 22:31
Zolang het beeld van vandaag past binnen de bandbreedte van de prognose in de presentaties van vorige week, lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Number10 en @MikeyMan

Een waarschijnlijke verklaring is dat de rol van het OMT is veranderd. Het is een crisis orgaan en als men van mening is dat de crisis weg is dan gaat men ook andere eisen hebben voor de informatie die aangeleverd wordt.

Een deel van het probleem is immers opgelost.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Wat was dit een ongelofelijke cluster fuck. Met een stijging van 105% week-over-week "weten we niet zeker of de Re boven de 1 is".

En 2 slides eerder geeft hij aan dat alleen het leeftijdscohort >60j volledige bescherming heeft.

Gelukkig was er wel een conclusie dat TvT niet geheel waterdicht was. 8)7

Ik had verwacht dat v Dissel in paniek is, maar dat zal over 2 of 3 weken wel komen als de data van vorige week eindelijk in de modellen komt. Tegen die tijd zijn we dan al tientallen verdubbelingen verder in dit tempo... Ongelofelijk.

P.s. ik zou graag in September gewoon op vakantie willen buiten NL (hoe later, hoe veiliger dachten we). Dat gaat niet lukken in dit tempo....

[ Voor 5% gewijzigd door link_mario op 07-07-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:34
DevWouter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:25:

Een deel van het probleem is immers opgelost.
Welk probleem dan?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

De verhoging van het ICU en kliniek bezettingsgraad als gevolg van COVID infecties.

Maar COVID als probleem is nog niet opgelost.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@DevWouter Die gaan vanzelf weer stijgen, nog een hele grote groep 50+ die nog geen tweede prik gehad heeft:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
link_mario schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Wat was dit een ongelofelijke cluster fuck. Met een stijging van 105% week-over-week "weten we niet zeker of de Re boven de 1 is".

En 2 slides eerder geeft hij aan dat alleen het leeftijdscohort >60j volledige bescherming heeft.

Gelukkig was er wel een conclusie dat TvT niet geheel waterdicht was. 8)7

Ik had verwacht dat v Dissel in paniek is, maar dat zal over 2 of 3 weken wel komen als de data van vorige week eindelijk in de modellen komt. Tegen die tijd zijn we dan al tientallen verdubbelingen verder in dit tempo... Ongelofelijk.

P.s. ik zou graag in September gewoon op vakantie willen buiten NL (hoe later, hoe veiliger dachten we). Dat gaat niet lukken in dit tempo....
Heb een twitter draadje gevolgd, de naivitieit spat er vanaf en ze lijken er niks van geleerd te hebben. Ik heb het buitenland ook maar weer laten varen, ga in de herfst wel een keer een citytrip doen als ik volledig beschermd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

TheRicolaa10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
@DevWouter Die gaan vanzelf weer stijgen, nog een hele grote groep 50+ die nog geen tweede prik gehad heeft:

[Twitter]
Geen idee, het zal in elk geval een race tegen de klok worden.

De vraag is dan ook of het een groot genoeg probleem wordt dat het de aandacht krijgt. Er zullen vast mensen opstaan die gaan wijzen naar de correlatie leeftijd-sterftecijfers puur om het van de agenda af te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Wat is er zo onduidelijk aan de groene lijn en marge wat jou betreft?
Ze corresponderen niet met de corona besmettingen, wat natuurlijk komt omdat relatieve aantallen niet worden meegenomen. Niks mis met het plaatje, maar je moet doorhebben waar je naar kijkt en dat is niet direct evident.

Je moet dus goed kijken wat er staat en die tijd en aandacht moet je wel hebben. Als je ook nog naar een presentatie kijkt kan ik me wel voorstellen dat je hier niet meteen uitkomt. Vandaar dat je ze vooraf zou willen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 07-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

TheRicolaa10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Heb een twitter draadje gevolgd, de naivitieit spat er vanaf en ze lijken er niks van geleerd te hebben. Ik heb het buitenland ook maar weer laten varen, ga in de herfst wel een keer een citytrip doen als ik volledig beschermd ben.
N=1, maar dat is ook mijn plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:

[Twitter]
Dit zijn wel de cijfers van 1,5 week geleden. Op 4 juli zat 55-59 op 57%, en 50-54 op 41% (tweede prik, eerste prik was toen zo'n beetje klaar). Over een week of 2 à 3 zijn we zo'n beetje klaar met deze groepen.

Maakt het des te ongelooflijk stommer dat we 2 weken geleden al versoepeld hebben |:( Had nou nog nét even wat langer gewacht. Maar nee.

[ Voor 3% gewijzigd door Cocytus op 07-07-2021 11:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
link_mario schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:
[...]
Ik had verwacht dat v Dissel in paniek is, m
De man's taak is om NIET in paniek te raken. Als hij in paniek raakt moet hij terugtreden.

Wat hij wel kan doen is met zijn volle gewicht aan dat klokkentouw hangen. :|
Pagina: 1 ... 94 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.