Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:29:
[...]
hier zo'n super verstandige camping gast

,heb begrip voor je irritatie . Wellicht doe ik ook aan het etaleren van mijn verstandigheid. Dit wordt overigens getriggerd door lieden ( niet jij ) die in plaats van beargumenteerd aangeven waarom ze iets minder verstandig vinden, dat uiten door generaliserende denigrerende opmerkingen (lloret, henk , ingrid, johhnie en anita, 'zonodig op vakansie moeten' enz... ).
Het zou helpen om dat te laten, want het polariseert.
Toevallig gisteren nog een camping erbij geboekt.
Zo'n "Italiaanse" camping, met Nederlandse eigenaren en 90% Nederlanders. Puur voor de kinderen een weekje, daarna naar een eigen huisje door.
Of ik nou op Texel ga zitten met allemaal Nederlanders en waarschijnlijk Duitsers, of in Italie met allemaal Nederlanders.
Woy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Het is inderdaad net zoals bij de (natte) horeca, op vakantie kom je met veel meer mensen in aanraking die normaal niet binnen je bubbel vallen. Daardoor kan het virus zich veel sneller verspreiden. Dit effect geld natuurlijk dubbel voor mensen die op vakantie veel naar nachtclubs/drukke kroegen gaan.
Het is IMHO ook gewoon naief van de overheid om te denken dat iedereen zich alsnog aan alle regels houden, als ze zelfs reclame spotjes maken dat er weer van alles mag en veilig kan, waarin je ook mensen gewoon in drukke groepen in de club ziet staan.
Die bubbel verlaat je ook als je in Nederland op vakantie gaat.
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:40:
[...]
Ik maak me om jou ook helemaal niet druk, evenmin als de meeste vakantiegangers hier. Het gros van de mensen hier in de draad is er mee bezig en dat geeft al aan dat ze inderdaad vast wel zullen opletten (en dan nog, regels zetten de lijnen uit).
Maar om "verbaasd" te zijn dat mensen vragen/irritatie hebben vind ik echt een beetje wereldvreemd, vandaar mijn flauwe post

De regels zijn in Italie gewoon veel strenger dan hier. Loop je in een winkelcentrum zonder mondkajpe, wordt je direct door de beveiliging aangesproken. Vorig jaar meegemaakt met iemand die dacht wel even zonder mondkap te kunnen bellen.
Verder zullen we dit jaar, net als vorig jaar, vooral een rustige vakantie rond het zwembad erop nahouden. Als we een stad bezoeken, liever een kleiner dorp, dan een drukke grote stad en natuurlijk binnenruimtes zo veel mogelijk vermijden. Dat mooie oude gebouw van buiten fotograferen en niet van binnen.
Ik ben het met je eens dat er meer reisbewegingen zijn, maar absoluut risico acht ik in Nederland groter.
Ik snap je gedachte, maar dat gaat "het volk" toch nooit accepteren?
En dan heb ik het echt niet alleen over tokkies die niet willen luisteren.
Ons is maanden lang voorgehouden dan vaccineren de uitweg is.
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:53:
[...]
Discotheken dicht gooien en festivals afzeggen vind ik alles behalve knee-jerk.
Een knee-jerk reactie zou zijn om alle winkels weer potdicht te gooien en ineens weer de mondkapjesplicht terug in te voeren.
Mwa met zo'n mondkapjes plicht heb ik niet eens zo veel moeite. Zit er sowieso aan te denken dat ding weer op te zetten om de kans op een positieve uitslag voor vakantie kleiner te maken.