Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:40:
[...]

Volgens mij weten we heel weinig over het al dan niet bestaan van discotheken... ik zou er geen geld op zetten, mensen zijn mensen. En op welke leeftijd mensen naar de kroeg mochten.. we hebben eigenlijk geen flauw idee, maar ik durf te wedden dat dat wel ergens rond de 16 zal hebben gelegen.

:+ sorry, historicus dus ik vind dit erg leuk :+
offtopic:
Lees dit maar eens.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Zelden zoveel opwinding gezien in dit topic over sec besmettingen met een evident zwaartepunt in de cohorten <30. UK data, nieuwe opnames per dag de afgelopen 6 dagen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
date   newAdmissions
3-7   386
2-7   380
1-7   359
30-6   411
29-6   357
28-6   306

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48
armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Ja, en jij garandeert dat delta de laatste variant is?
Zo kun je natuurlijk nog wel even doorgaan. "Als er morgen..."

Ja, als morgen een nieuwe variant ontstaat waarvan iedereen omvalt, dan zijn we genaaid. Maar dat zijn we ook als morgen de aliens aanvallen, daar kun je ook geen plan op maken. Alleen op de situatie waarin je nu zit.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:05
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:28:
[...]
Maar ik blijf erbij dat na anderhalf jaar overal en nergens horen hoe je besmet kunt raken er van een jong volwassene best wat nagedacht mag worden.
De overheid zei dat het veilig was... en dat die groep helemaal staat te popelen om elkaar te bespringen is compleet logisch en dan is denken toch wel verdomde lastig.

Je kan niet de boel open gooien en dan roepen "oh, ja, wel anderhalve meter!". Daar hou je je ongeveer een half uur aan, daarna gaat je aandacht toch naar die leuke jongen/meid die zo lekker staat te dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:30
-

[ Voor 100% gewijzigd door TR1969 op 07-07-2021 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Nog even besmet raken in de laatste weken voor de vakantie:

https://www.metronieuws.n...neus-corona-thuisblijven/

Kind met snotneus mag weer naar school.

Maar het ergste:
Kinderen spelen nauwelijks een rol in de verspreiding van het coronavirus, en er zijn de laatste tijd minder mensen besmet.
Twee onwaarheden in een zin. Niet te geloven. Vooral dat die eerste nog verkoopt. De hele wereld ziet het anders inmiddels. En daarbij is iedereen in mijn omgeving die de afgelopen maanden ziek is geworden door zijn eigen kind aangestoken.

Blij dat we al volledig gevaccineerd zijn maar dat geldt niet voor alle jonge(re) ouders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:We gaan dus niet meer collectief groepen de schuld geven. Zie vorige modbreak. Ook is dit geen slowchat. Ik heb, weer, wat reacties verwijderd. Graag tr’s aanmaken als het weer gebeurd en niet de discussie verder voeden…

[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 18:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Linkdrop:

https://www.ed.nl/politie...-om-spoedadvies~a6eee992/

Ik gok dat vrijdag word besloten om de horeca dit weekend dicht te houden en om
voorlopig metvTvT te stoppen.

Gegeven de omstandigheden zou ik die beslissingen allebei toejuichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
t_captain schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:06:
Linkdrop:

Alle horeca dicht gooien is natuurlijk wel knap lullig voor de restauranteigenaar die hier eigenlijk niets mee te maken heeft gehad. Die is dan gewoon collateral damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36

Ik help het je hopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
Linkdrop:

Met "de horeca" bedoel je de niet 1,5 meter café's en discotheken ?
Ik denk zelf namelijk dat hotels en restaurants prima open kunnen blijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:44
Linkdrop:

Hoop dat je dan doelt op de non 1,5 meter zaken zoals die nachtclubs, feestcafe's en discotheken? Ook mogen ze zich even ernstig afvragen of je wel festivals moet toestaan. Oftewel, de TVT zaken mogen inderdaad weer dicht.

De restaurants en de non feestcafe's zou ik wel een sluitingstijd opleggen (22.00 ofzo), maar die hoeven niet te boeten voor iets waar ze zelf geen schuld aanhebben lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 07-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19

Dennis1812

Amateur prutser

Linkdrop:

Waarom zouden we nu weer in paniekstand alle restaurants in een uur (of vergelijkbaar) de klanten naar buiten moeten laten werken terwijl iedereen een vaste zitplaats op 1.5m heeft?
Beetje zonde van al het eten weer wat je weer kan weggooien.

In al jouw modellen viel het toch allemaal prima mee en komt de R snel genoeg weer onder de 1? Waarom dan weer richting lock downs?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:52:
Zelden zoveel opwinding gezien in dit topic over sec besmettingen met een evident zwaartepunt in de cohorten <30. UK data
Maar die cohorten verspreiden weer naar oudere leeftijden en daar is de bescherming zoals bekend niet 100%.

Verder heeft de Chief Medical Officer van het VK gisteren een waarschuwing uitgedaan voor de mogelijke gevolgen van al die besmettingen los van opnames. En dat kan dus op langere termijn ook leiden tot een overschrijding van de zorgcapaciteit als die gevolgen tegenvallen.

https://www.bloomberg.com...gland-s-chief-medic-warns

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02
Dennis1812 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Waarom zouden we nu weer in paniekstand alle restaurants in een uur (of vergelijkbaar) de klanten naar buiten moeten laten werken terwijl iedereen een vaste zitplaats op 1.5m heeft?
Beetje zonde van al het eten weer wat je weer kan weggooien.

In al jouw modellen viel het toch allemaal prima mee en komt de R snel genoeg weer onder de 1? Waarom dan weer richting lock downs?
Omdat er nu teveel los gelaten is waardoor het aantal besmettingen veel sneller stijgt dan voorspeld. Zo moeilijk is het toch niet om dat te zien?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
redwing schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Omdat er nu teveel los gelaten is waardoor het aantal besmettingen veel sneller stijgt dan voorspeld. Zo moeilijk is het toch niet om dat te zien?
Er is niet te veel losgelaten. Mensen hebben hun verantwoordelijkheid niet genomen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Mfpower Mja, die kinderen-factor is niet zo helder als het lijkt. Van de week nog stond er een nieuwsbericht op Heute.de over het Gutenberg onderzoek waaruit zou blijken dat kinderen niet zo'n enorme factor zijn als werd aangenomen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Anderzijds ontstaan de mutaties alleen (voornamelijk?) onder niet-gevaccineerde mensen. Als straks zo'n beetje alle jongeren gevaccineerd zijn dan wordt het misschien tijd om te leren leven met het virus.
Huh wat? Onder ongevaccineerde mensen heeft het virus alle vrijheid, waarom zou daar een mutatie vooral ontstaan? Heb je een bron?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Er is niet te veel losgelaten. Mensen hebben hun verantwoordelijkheid niet genomen.
En dat wist je vantevoren al. Daar kun en moet je dus rekening mee houden en dat is niet gedaan. Ongeacht dat, is er alsnog veel te veel ineens losgelaten. Zelfs als mensen zich aan de regels hadden gehouden waren het aantal besmettingen hard omhoog gegaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Wolly schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Huh wat? Onder ongevaccineerde mensen heeft het virus alle vrijheid, waarom zou daar een mutatie vooral ontstaan? Heb je een bron?
Omdat mutaties random ontstaan en de hoeveelheid vermenigvuldiging van virusdeeltjes onder ongevaccineerden gewoon groter is.

Alleen is het wel zo dat wanneer er een mutatie ontstaat, de kans groter is dat een resistente variant meer vat krijgt op gevaccineerden en daardoor zich eerder gaat verspreiden. Maar uiteindelijk is dat wel een tweede stap, de eerste stap is, verspreiding zo veel mogelijk beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wolly schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Ik baseerde mij op dit recent bericht:

Vermaarde infectioloog: “Niet-gevaccineerde mensen zijn variantenfabriekjes”

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:55:
[...]

De overheid zei dat het veilig was... en dat die groep helemaal staat te popelen om elkaar te bespringen is compleet logisch en dan is denken toch wel verdomde lastig.

Je kan niet de boel open gooien en dan roepen "oh, ja, wel anderhalve meter!". Daar hou je je ongeveer een half uur aan, daarna gaat je aandacht toch naar die leuke jongen/meid die zo lekker staat te dansen.
Nee maar ook daar zitten aardig wat tinten grijs tussen. Dat er van alles mag, houdt nog niet in dat je alles dat mag ook moet doen.

Niet naar meerdere kroegen gaan en niet iedereen bij de eerste de beste gelegenheid aflebberen lijkt me wel het minste. Als ik nu kan bedenken dat die test niet waterdicht is, kon ik dat 20 jaar geleden ook.

Nogmaals, ik zeg niet dat de overheid hier niets fout gedaan heeft. Die 40 uur geldigheid had 24 moeten zijn. Het had sowieso vier weken later gemoeten. En de techniek had beter gekund.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Niet naar meerdere kroegen gaan en niet iedereen bij de eerste de beste gelegenheid aflebberen lijkt me wel het minste. Als ik nu kan bedenken dat die test niet waterdicht is, kon ik dat 20 jaar geleden ook.
Dat vind ik een beetje naïef. Als je anderhalf jaar lang niet hebt kunnen feesten en de eerste avond mogen de remmen los, dan gáán de remmen los. Zou ik ook doen, en ik ben echt geen twintig meer. Je kan niet zeggen "Ga maar vooral je gang, doe wat je niet laten kunt" en dan die groep verwijten dat ze zich roekeloos gedragen, want daarvoor nodig je ze expliciet uit.

Wat denk je dat er zou gebeuren als de 1,5 meter regel landelijk op één dag werd los gelaten? Dan mag je hem de week erna weer gewoon invoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 07-07-2021 18:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hier in de buurt (Gelderland) zijn er al zaken die a.s. weekend hun etablissement sluiten, uit angst voor nog meer besmettingen.
Bron: City Lido in Groenlo a.s. weekend dicht

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Omdat mutaties random ontstaan en de hoeveelheid vermenigvuldiging van virusdeeltjes onder ongevaccineerden gewoon groter is.

Alleen is het wel zo dat wanneer er een mutatie ontstaat, de kans groter is dat een resistente variant meer vat krijgt op gevaccineerden en daardoor zich eerder gaat verspreiden. Maar uiteindelijk is dat wel een tweede stap, de eerste stap is, verspreiding zo veel mogelijk beperken.
Het is net zo goed naïef om te denken dat dit in deze mate kan en niet snel weer tot gezeik leidt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Yaksa schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:27:
Hier in de buurt (Gelderland) zijn er al zaken die a.s. weekend hun etablissement sluiten, uit angst voor nog meer besmettingen.
Bron: City Lido in Groenlo a.s. weekend dicht
Maar oh oh oh, ze hadden het zo goed voor elkaar. Het kon echt wel veilig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Maar die cohorten verspreiden weer naar oudere leeftijden en daar is de bescherming zoals bekend niet 100%.

Verder heeft de Chief Medical Officer van het VK gisteren een waarschuwing uitgedaan voor de mogelijke gevolgen van al die besmettingen los van opnames. En dat kan dus op langere termijn ook leiden tot een overschrijding van de zorgcapaciteit als die gevolgen tegenvallen.

Tenzij de jongeren die in dat bericht genoemd worden zich alsnog massaal laten vaccineren, dan zou het aantal nieuwe long Covid gevallen nog kunnen meevallen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Nee maar ook daar zitten aardig wat tinten grijs tussen. Dat er van alles mag, houdt nog niet in dat je alles dat mag ook moet doen.

Nogmaals, ik zeg niet dat de overheid hier niets fout gedaan heeft. Die 40 uur geldigheid had 24 moeten zijn. Het had sowieso vier weken later gemoeten. En de techniek had beter gekund.
aflebberen -hoewel leuke term- is op binnen feestjes niet eens nodig denk ik, feestjes zijn vaak veel mensen per m2 en herrie door muziek.
Gevolg een lucht die 'verzadigd' is met adem ( en scheten) en mensen die elkaar in het gezicht spetteren door op korte afstand op luide toon zich verstaanbaar proberen te maken. Zelf ook vaak genoeg zo discreet mogelijk mijn gezicht afgepoetst om gesprekspartner m/v/x niet in verlegenheid te brengen

eens dat het beter is om dit soort feestjes nog even over te slaan, ondanks dat het mag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Het is net zo goed naïef om te denken dat dit in deze mate kan en niet snel weer tot gezeik leidt.
Dat is ook naïef, maar dat moet je dan wel de beleidsmakers verwijten omdat ze een inschattingsfout hebben gemaakt. Niet de jongeren die zich roekeloos hebben gedragen omdat ze daarvoor de gelegenheid is geboden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:22
LZ86 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Het weekend ervoor hebben ze de hele boel nog last minute (18:00 als ik het goed herinner) afgelast omdat de app niet goed werkte en de testresultaten niet bij iedereen op tijd binnen waren. City Lido heeft heel erg zijn best gedaan om alles goed te checken zoals voorgeschreven. Met de manier waarop je schrijft insinueer je iets anders.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:25:
[...]

Dat vind ik een beetje naïef. Als je anderhalf jaar lang niet hebt kunnen feesten en de eerste avond mogen de remmen los, dan gáán de remmen los. Zou ik ook doen, en ik ben echt geen twintig meer. Je kan niet zeggen "Ga maar vooral je gang, doe wat je niet laten kunt" en dan die groep verwijten dat ze zich roekeloos gedragen, want daarvoor nodig je ze expliciet uit.
Herbeleven we deze zomer de hitsige roaring twenties? :7

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

Ik denk dat die club een voorbeeld is van hoe het moet en kan.
Als blijkt dat het dan ook niet werkt is dat zeker niet die club aan te rekenen maar een ontwerpfout in TVT. En voor dat laatste was gewaarschuwd maar ik kan het die club niet kwalijk nemen dat ze met de beste bedoelingen meewerken aan wat mogelijk wordt gesteld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
IceM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:33:
[...]

Het weekend ervoor hebben ze de hele boel nog last minute (18:00 als ik het goed herinner) afgelast omdat de app niet goed werkte en de testresultaten niet bij iedereen op tijd binnen waren. City Lido heeft heel erg zijn best gedaan om alles goed te checken zoals voorgeschreven. Met de manier waarop je schrijft insinueer je iets anders.
Die tenten hebben samen met KHN aan jaar geroepen dat het schandalig was dat ze dichtmoesten en dat ze al hun zaakjes goed voor elkaar hadden en ze oh zo veilig openkonden.

Dat na 2 weekenden al het tegendeel blijkt roept wel wat hoon op ja. Daar doet 1 tent die zelf maar dichtblijft en niet eens open was gegaan week 1 niets aan af.

Feit is gewoon dat zulke toko's superspread walhalla's zijn, en dat kon iedereen van verre zien aankomen, behalve KHN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27
franssie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:36:
[...]

Ik denk dat die club een voorbeeld is van hoe het moet en kan.
Als blijkt dat het dan ook niet werkt is dat zeker niet die club aan te rekenen maar een ontwerpfout in TVT. En voor dat laatste was gewaarschuwd maar ik kan het die club niet kwalijk nemen dat ze met de beste bedoelingen meewerken aan wat mogelijk wordt gesteld.
Sorry maar wat betekent TVT precies?
Kom alleen tijd voor tijd tegen en blaasverzakking :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@LZ86 Dat zagen we vorig jaar ook al toen ze dicht moesten. Moord en brand, maar toen de cijfers daarop snel daalden werd het heel erg stil...

@Arjantje72 TvT = testen voor toegang.

[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 07-07-2021 18:44 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
Arjantje72 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Sorry maar wat betekent TVT precies?
Kom alleen tijd voor tijd tegen en blaasverzakking :?
Testen voor toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:31:
[...]

aflebberen -hoewel leuke term- is op binnen feestjes niet eens nodig denk ik, feestjes zijn vaak veel mensen per m2 en herrie door muziek.
Gevolg een lucht die 'verzadigd' is met adem ( en scheten) en mensen die elkaar in het gezicht spetteren door op korte afstand op luide toon zich verstaanbaar proberen te maken. Zelf ook vaak genoeg zo discreet mogelijk mijn gezicht afgepoetst om gesprekspartner m/v/x niet in verlegenheid te brengen

eens dat het beter is om dit soort feestjes nog even over te slaan, ondanks dat het mag.
Nou ja, veel van de ooggetuigenverslagen die ik heb gezien over de afgelopen weekend spaken over meerdere kroegen en iedereen geknuffeld.

Maar eens dat met een dampende, stampende massa dat misschien nieteens nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27
Bedankt :)
Wat voel ik me dom zeg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:15
Kunnen ze die Robér Willemsen niet nog een keer uitnodigen in de talkshows en hem vragen hoe hij denkt dat het nu gaat? Hij heeft z’n zin gekregen want ze hadden het allemaal zo prima voor elkaar. Zelfs al voor de laatste versoepelingen zag ik terrasjes vol met tafels waar men niet op 1,5m zat en als dat allemaal gezinnen waren, dan hadden die gezinnen wel heel erg vreemde samenstellingen. En daar zeg ik zeker niet mee dat het overal zo ging. Ik heb ook plekken gezien waar ze het wel prima voor elkaar hadden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Arjantje72 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:45:
[...]

Bedankt :)
Wat voel ik me dom zeg :X
Nah - is niet dom, afkortingen zijn lastig. Zocht laatst iets op bij de belastingdienst en daar gebruiken ze ook voor alles een afkorting zonder toelichting.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54
U123456 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:41:
[...]
Het gaat inderdaad nog niet de verkeerde kant op.
Vergelijk de dagelijkse nieuwe besmettingscijfers van Nederland maar eens met die van Duitsland:
Duitsland: 985 op 83,02 miljoen inwoners - https://covid-karte.de/
Nederland: 3688 op 17,28 miljoen inwoners - https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

edit: bevolking DLD is 4.882352941188 keer groter dan die van NL. |:(
NL zou dus 985*4.882352941188= 4809 nieuwe bestemmingen moeten hebben om ‘gelijk’ te staan! 8)7
Uhm, wellicht ligt het aan mij :)

Maar Duitsland is 4,88 keer zo groot met maarrrrrr 985 besmettingen. Dan moet je juist die 985 delen door die 4,88, we zijn immers kleiner, en kom je op ongeveer 202 besmettingen in verhouding, geen 4809. 3688 is dus veel en veel te hoog.

Ik schrik ook wel van het aantal besmettingen vandaag maar de ziekenhuis cijfers zijn nog steeds goed. Het grootste percentage zijn jongeren die er veelal niets van merken. Ik hoop dus dat de ziekenhuiscijfers blijven dalen ook al kunnen deze jongeren natuurlijk ook oudere mensen besmetten (indien ze niet in quarantaine gaan).

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor het geval iemand het heeft gemist, het Tweede Kamer debat met Hugo is live nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dit een nieuw Nederlands record?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:03

ultimateharry

Team Slayer:-)

MikeyMan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:57:
[Embed]

Is dit een nieuw Nederlands record?
Het record voor onnozelheid is in ieder geval wel weer verbroken…
Zo naïef deze aanpak.

[ Voor 3% gewijzigd door ultimateharry op 07-07-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Daar is de bescherming inderdaad niet 100%. Maar wel aanzienlijk. En uiteraard belandt niet iedere "onbeschermde" 70+'er linea recta in het ziekenhuis. Daarnaast snap ik dat een Chief Medical Officer een waarschuwing afgeeft, alleen zie ik ook een Gommers in Nederland zegt dat er de ziekenhuizen waarschijnlijk niet gaan overlopen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
ultimateharry schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:01:
[...]

Het record voor onnozelheid is in ieder geval wel weer verbroken…
Zo naïef deze aanpak.
Wel lekker dat we de overheid de schuld kunnen geven maakt het eigen verantwoordelijkheidsgevoel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:03

ultimateharry

Team Slayer:-)

xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:11:
[...]

Wel lekker dat we de overheid de schuld kunnen geven maakt het eigen verantwoordelijkheidsgevoel wat minder.
Tja, het is en en denk ik. Beleid gewoon kinderlijk naïef, plus een groep mensen / bedrijven die het niet zo nauw nemen in de uitvoering.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
[...]

De huidige explosieve situatie geeft dus aan dat hoe vervelend en pijnlijk ook dat de sluiting van horeca gelegenheden en andere binnen activiteiten in de afgelopen periode, de juiste beslissing is geweest.

Des te pijnlijker dat zo’n stichting Horeca Nederland nu heel stil is omdat het waarschijnlijk al de bui voelt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14
ijdod schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:43:
@LZ86 Dat zagen we vorig jaar ook al toen ze dicht moesten. Moord en brand, maar toen de cijfers daarop snel daalden werd het heel erg stil...

@Arjantje72 TvT = testen voor toegang.
Nee, het is niet tijd voor tijd, dat is iets anders in het bedrijfsleven 8)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:16:
[...]

Nee, het is niet tijd voor tijd, dat is iets anders in het bedrijfsleven 8)
Vraag maar aan de Wibra })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als die de Jonge een beetje ruggengraat had gehad had hij nu gezegd vanaf morgen gaat alle nachthoreca weer dicht en gelegenheden max 50 man binnen. Nee hij wil graag de zwarte piet naar het OMT kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:24:
[...]

Wat moet dat moet, maar dat zijn wel heel formatieve jaren, zowel qua studie als qua sociaal leven. Het is ook de groep die verreweg het hardst is geraakt op economisch gebied.

Nogmaals, alles zo los was crazy, en als het dicht moet blijven moet het dicht blijven, maar om nu ook nog eens massaal vingers te gaan wijzen naar die groep vind ik heel onaangenaam. Het is niet alsof studenten wel even in september op vakantie kunnen gaan als ze geprikt zijn.

Dat ze dus nu de regels volgen en zijn gaan stappen is ze echt niet te verwijten. De overheid faalt die groep al heel lang en dit is de zoveelste keer dat de overheid laat zien die groep niet te snappen.
Op elke leeftijd is er wel iets natuurlijk. Studie, uitgaan, trouwen, kindjes, pensioen. We willen allemaal wel iets. Maar niet alles kan nu. Iedereen moet schikken.

Hoef ook verder niet te wijzen, maar ga ook zeker geen hand boven het hoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
Het is echt te makkelijk om de horeca als primaire zondebok aan te wijzen, dat zal zeker een rol spelen maar ons eigen gedrag is minstens zo bepalend:
Anderhalvemeterregel niet meer goed nageleefd: 'Gevoel van urgentie is weg'

Het kabinet acht het loslaten van vrijwel alle coronamaatregelen vanaf 26 juni verantwoord nu steeds meer mensen zijn gevaccineerd tegen COVID-19, en de ziekenhuizen steeds minder vol liggen.

Maar nu steeds meer mensen zijn gevaccineerd, is ook het gevoel van urgentie weg, zegt gedragswetenschapper en epidemioloog Esther Metting aan de Rijksuniversiteit Groningen. "Als mensen het idee hebben dat het virus voor hen niet meer gevaarlijk is, dan lijkt het minder belangrijk om je gedrag aan te passen. Mensen voelen zich veilig na een vaccinatie."

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:56
wodkabuikje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:55:
[...]

Maar Duitsland is 4,88 keer zo groot met maarrrrrr 985 besmettingen. Dan moet je juist die 985 delen door die 4,88, we zijn immers kleiner, en kom je op ongeveer 202 besmettingen in verhouding, geen 4809. 3688 is dus veel en veel te hoog.

Ik schrik ook wel van het aantal besmettingen vandaag maar de ziekenhuis cijfers zijn nog steeds goed. Het grootste percentage zijn jongeren die er veelal niets van merken. Ik hoop dus dat de ziekenhuiscijfers blijven dalen ook al kunnen deze jongeren natuurlijk ook oudere mensen besmetten (indien ze niet in quarantaine gaan).
De ziekenhuiscijfers lopen weliswaar parallel aan de besmettingscijfers, maar wel met een achterstand. Er zitten immers een aantal dagen tussen besmetting en de eerste klachten en het punt waarop een opname nodig is.Tevens zal het percentage besmettingen wat in een opname eindigt significant lager liggen vanwege de besmette leefdtijdsgroepen en de reeds toegediende vaccinaties.

Het grote vraagstuk is echter wanneer je precies het kantelpunt hebt bereikt waarop ook de jongere leeftijdsgroepen voor een hogere druk op de ziekenhuizen zorgen en of het schip op dat moment nog te keren is. Je hebt dan immers een dusdanig hoog aantal besmettingen (met een exponentiële groei) dat het snel van kwaad tot erger kan gaan.

Overigens wil men in NRW dezelfde kant opgaan door ook binnenkort soortgelijke versoepelingen te introduceren. De uitgangspositie is natuurlijk een stuk beter zoals je zelf aangeeft, maar ik hoop dat men goed naar Nederland kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:40:
[...]

Die tenten hebben samen met KHN aan jaar geroepen dat het schandalig was dat ze dichtmoesten en dat ze al hun zaakjes goed voor elkaar hadden en ze oh zo veilig openkonden.

Dat na 2 weekenden al het tegendeel blijkt roept wel wat hoon op ja. Daar doet 1 tent die zelf maar dichtblijft en niet eens open was gegaan week 1 niets aan af.

Feit is gewoon dat zulke toko's superspread walhalla's zijn, en dat kon iedereen van verre zien aankomen, behalve KHN.
Ik heb afgelopen jaar weinig discotheken c.q. nachtclubs gehoord. Wel restaurants en eetcafe's die vinden dat hun klanten zich netjes zullen gedragen met een beetje wijn bij het eten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19

Onbekend

...

hoevenpe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:20:
Het is echt te makkelijk om de horeca als primaire zondebok aan te wijzen, dat zal zeker een rol spelen maar ons eigen gedrag is minstens zo bepalend:

[...]
Je moet het andersom zien.
Omdat ons eigen gedrag zo bepalend is, hebben we de horeca moeten sluiten. Nu de horeca weer open is, zien we dat het gedrag niet is veranderd. (En het deel van de horeca waar juist de meeste besmettingen ontstaan, is juist het deel waar het minst goed wordt gecontroleerd op toegang en afstandhouden.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

[...]
Net als carnaval 2020. Kleine broeinestjes en van anderhalve meter buiten prive had toen niemand nog gehoord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Dus alle verantwoordelijkheid ligt bij de overheid? Ah zo kennen we de Nederlanders weer :)
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Fijn trouwens dat je dit lekker blijft roeptoeteren zonder in te gaan op mijn vorige bericht.

Je gooit het wel iedere keer erg makkelijk op "mensen hun verantwoordelijkheid"; ben je spinnendokter bij het kabinet of zo? Het beleid is zo lek als een mandje, er zijn nagenoeg geen maatregelen meer (snap niet hoe je erbij komt dat er niet te veel is losgelaten, er zijn bijna geen maatregelen meer joh), de besmettingen rijzen de pan uit na de versoepelingen (ondanks dat ze de afgelopen maanden goed beheersbaar bleven), en jij gooit het telkens op "mensen hun verantwoordelijkheid"? Is de verantwoordelijkheid van de mensen de afgelopen 2 maanden plots tot nul gedaald, en verklaart dat deze exponentiële groei van besmettingen? I beg to differ (draadje).
xzaz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:34:
Goede cijfers vanuit de ziekenhuizen weer. Ik zeg gewoon zo doorgaan totdat er is aangetoond dat de besmettingscijfers invloed hebben op de ziekenhuiscijfers.
Tussen een toename van besmettingen en een toename van ziekenhuisopnamen zitten 2 tot 3 weken. Volgens jouw retoriek moeten we dus 2 weken wachten totdat er ingegrepen mag worden? Prima joh, realiseer je even dat je met het huidige geschatte reproductiegetal van 3.7 tegen 100.000 dagelijks nieuwe besmettingen zit te kijken.

Bovendien is het ronduit achterlijk om je uitsluitend te laten leiden door ziekenhuisopnames; doe maar net alsof long covid niet bestaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Nieknikey op 07-07-2021 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:31:
[...]
Tenzij de jongeren die in dat bericht genoemd worden zich alsnog massaal laten vaccineren, dan zou het aantal nieuwe long Covid gevallen nog kunnen meevallen.
Er zijn in Nederland, België en het VK helaas al heel veel mensen besmet geraakt de afgelopen 1,5 jaar, onder andere als gevolg van de volstrekt onmogelijk te onderbouwen aanname dat een besmetting niet tot effecten op lange(re) termijn zal leiden en er dus pas hoeft te worden ingegrepen bij veel opnames. Ik hoop ook dat die effecten meevallen uiteraard, maar dat is op dit moment onmogelijk om te weten behoudens wat we nu al weten uiteraard (en dat is al het een en ander helaas).

En aangezien de vaccins besmettingen voorkomen is vaccineren ook een manier om (onbekende) effecten op lange(re) termijn te voorkomen, want zonder besmetting ook geen effect op lange(re) termijn. Laten we hopen dat de vaccins dat effect levenslang bieden of z.n. met herhaalvaccins.

Maar het hele punt is dat er in NL veel besmettingen optreden die voorkomen konden worden als de versoepelingen pas hadden plaatsgevonden nadat iedereen die dat wil gevaccineerd was.

Het is mij echt een groot groot raadsel waarom we in NL zijn gaan versoepelen in dit tempo, terwijl dergelijke risico's schijnbaar zijn genegeerd.
Jedi_Pimp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:08:
[...]
Daar is de bescherming inderdaad niet 100%. Maar wel aanzienlijk.
Volgens mij is de bescherming nog helemaal niet zo 'aanzienlijk' en vooral niet gelijk verdeeld over Nederland. Heel veel jongeren die besmettelijk zijn kunnen er dus ook toe leiden dat er weer genoeg mensen ziek worden die opgenomen kunnen worden. Ook die jongeren overigens.

Als ziekenhuizen overstromen is dat verschrikkelijk, maar we moeten helemaal niet willen dat er min of meer chronisch mensen op de IC terecht komen zoals soms gedacht lijkt te worden. Dat is een waanzinnig idee wat mij betreft en vereist dus R<1 en niet R=1 met een hoge prevalentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Number10 op 07-07-2021 20:13 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Wolly schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Nou dat noem je er wel één, ik ben benieuwd of ze nog personeel gaan vinden nu iedereen weet hoe ze met personeel omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

[...]
Serieuze vraag ik ben niet zo goed geïnformeerd: Als ik volledig gevaccineerd ben evenals alle mensen waar ik contact mee heb (werk/vrienden), wat is dan het risico voor mij/ons als wij ons niet aan de 1,5 meter regel houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Cid Highwind schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:23:
[...]

De ziekenhuiscijfers lopen weliswaar parallel aan de besmettingscijfers, maar wel met een achterstand. Er zitten immers een aantal dagen tussen besmetting en de eerste klachten en het punt waarop een opname nodig is.Tevens zal het percentage besmettingen wat in een opname eindigt significant lager liggen vanwege de besmette leefdtijdsgroepen en de reeds toegediende vaccinaties.

Het grote vraagstuk is echter wanneer je precies het kantelpunt hebt bereikt waarop ook de jongere leeftijdsgroepen voor een hogere druk op de ziekenhuizen zorgen en of het schip op dat moment nog te keren is. Je hebt dan immers een dusdanig hoog aantal besmettingen (met een exponentiële groei) dat het snel van kwaad tot erger kan gaan.

Overigens wil men in NRW dezelfde kant opgaan door ook binnenkort soortgelijke versoepelingen te introduceren. De uitgangspositie is natuurlijk een stuk beter zoals je zelf aangeeft, maar ik hoop dat men goed naar Nederland kijkt.
Het is bebleken in Engenland dat dat juist niet meer zo is.

Overigens zijn veel maatregelen in Duitsland ook echt overdreven. Zeker de maatregel die Merkel heeft genomen door meer macht te krijgen als deelstaten het niet met haar eens zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mrlten schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Serieuze vraag ik ben niet zo goed geïnformeerd: Als ik volledig gevaccineerd ben evenals alle mensen waar ik contact mee heb (werk/vrienden), wat is dan het risico voor mij/ons als wij ons niet aan de 1,5 meter regel houden?
Je kan het nog steeds dragen en verspreiden ook al ben je aanzienlijk minder besmettelijk dan wat je zonder vaccinatie zou zijn.

Voor jezelf hooguit dat het lijkt op een griepje/verkoudheid/maybe iets erger.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 17:33
wodkabuikje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:55:
[...]

En dan vergeet je bevolkingsdichtheid maar even mee te rekenen, wat natuurlijk ook van belang is.
Tevens heb ik als grensbewoner best mijn twijfels over de Duitse testen/testbereidheid. Gezien hoe extreem veel Duitsers hier komen tov de spontaan veel lagere cijfers in een buurgemeente al de hele crisis door (veel lager dan welke Nederlandse gemeente dan ook, zelfs 300km verderop).. Oké muv Schiermonnikoog..
Dus 5meter de grens over zijn spontaan de cijfers een kwart tov hier, maar nergens in NL of BE? Ik vind het toch ietwat ongeloofwaardig, zeker als je dan een situatie bij het outlet Roermond of retailpark kent, of de campings rondom Roermond..
Wolly schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Met hun insteek mogen ze van mij geboycot worden. De lonen tijdens de coronasluiting zijn in principe betaald door de belastingbetaler. Haal maar even gemiddeld 23 minuren in voor niks..
De werknemers zijn net zo goed slachtoffer van de coronasituatie..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Mrlten schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:31:
Dat risico is heel erg laag, net als jongeren die zonder vaccinatie zelden met corona op de IC terecht komen.

Daar zit imo dan ook het 'probleem' met vaccinaties: waar we vorig jaar met z'n allen in hetzelfde schuitje zaten heeft nu een dagelijks groeiende groep geen direct belang meer bij de maatregelen. Heel kort door de bocht: gevaccineerden voelen zich net als jongeren veilig, corona 'leeft' buiten dit draadje veel minder dan een paar maanden geleden. De zorg is niet meer overbelast en op het EK zien we weer volle stadions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

hoevenpe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Dat risico is heel erg laag, net als jongeren die zonder vaccinatie zelden met corona op de IC terecht komen.

Daar zit imo dan ook het 'probleem' met vaccinaties: waar we vorig jaar met z'n allen in hetzelfde schuitje zaten heeft nu een dagelijks groeiende groep geen direct belang meer bij de maatregelen. Heel kort door de bocht: gevaccineerden voelen zich net als jongeren veilig, corona 'leeft' buiten dit draadje veel minder dan een paar maanden geleden. De zorg is niet meer overbelast en op het EK zien we weer volle stadions.
Daarom gaat straks het intrekken van maatregelen ook best wel pijn doen voor veel mensen. Want ze snappen het niet meer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Maar zonder te weten welk risico je bedoeld zegt dat niet zoveel, noch als het onduidelijk is welke risico's je allemaal in overweging hebt genomen om tot dat antwoord te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Nieknikey schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:30:
[...]

[...]

Fijn trouwens dat je dit lekker blijft roeptoeteren zonder in te gaan op mijn vorige bericht.

Je gooit het wel iedere keer erg makkelijk op "mensen hun verantwoordelijkheid";
Ja, ik ben erg van het eigen verantwoordelijkheid. Gaat het goed? Dan hebben we dat zelf gedaan. Gaat het niet goed? Dan gaat het niet goed. We kunnen ten alle tijden zaken gaan verbieden en limiteren maar we zullen op een gegeven moment toch weer terug moeten naar het oude normaal waarin mensen zelf het risico moeten kunnen inschatten.
ben je spinnendokter bij het kabinet of zo?
Ik heb niet zoveel met spinnen. Ik ben ook geen spindoctor. Is dat iets wat bij je opkomt als iemand het niet met je eens is?
Het beleid is zo lek als een mandje, er zijn nagenoeg geen maatregelen meer (snap niet hoe je erbij komt dat er niet te veel is losgelaten, er zijn bijna geen maatregelen meer joh), de besmettingen rijzen de pan uit na de versoepelingen (ondanks dat ze de afgelopen maanden goed beheersbaar bleven), en jij gooit het telkens op "mensen hun verantwoordelijkheid"? Is de verantwoordelijkheid van de mensen de afgelopen 2 maanden plots tot nul gedaald, en verklaart dat deze exponentiële groei van besmettingen? I beg to differ (draadje).
Ik denk dat Marino het leuk vind dat de huidige cijfers weer wat hoger uitvallen en hij hiermee relevant blijft. Zijn betoog is steeds sterk negatief over het beleid van de overheid; dat mag maar doe het dan wel inhoudelijk en niet 'ze hebben er niets mee gedaan'. Dat is gewoon niet waar. Ze hebben een andere afweging gemaakt en daar kan je het mee eens zijn of niet.
[...]

Tussen een toename van besmettingen en een toename van ziekenhuisopnamen zitten 2 tot 3 weken. Volgens jouw retoriek moeten we dus 2 weken wachten totdat er ingegrepen mag worden? Prima joh, realiseer je even dat je met het huidige geschatte reproductiegetal van 3.7 tegen 100.000 dagelijks nieuwe besmettingen zit te kijken.
Dan moet je wel een toename zien bij de risicogroepen; die zien we niet. Het limiteert zich vooral op de jeugd.
Bovendien is het ronduit achterlijk om je uitsluitend te laten leiden door ziekenhuisopnames; doe maar net alsof long covid niet bestaat.
Dat risico neemt iemand zelf wanneer hij zich nu zo onder de mensen bevindt. Iets met eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Number10 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:44:
Maar zonder te weten welk risico je bedoeld zegt dat niet zoveel, noch als het onduidelijk is welke risico's je allemaal in overweging hebt genomen om tot dat antwoord te komen.
De kans dat een ongevaccineerde 50 minner aan corona komt te overlijden is tot nu toe kleiner dan de kans op een verkeersongeval met dezelfde afloop. Met twee vaccinaties zal daar risico nog veel kleiner zijn, we stappen toch ook gewoon zonder na te denken de auto in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Is dat risico daadwerkelijk zo laag? Even fictief, als je voorheen met de 1,5 m afstand een kans had van 1 op 100 om besmet te worden en je laat nu die 1,5 meter vallen waardoor je kans toeneemt naar 1 op 2?

Ik ben toch wel benieuwd hoe die percentages bescherming van de vaccins dan uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:50:
Is dat risico daadwerkelijk zo laag?
Ik ontken niet dat jongeren en gevaccineerden besmet kunnen raken, dat zien we onder onze ogen gebeuren.

Zolang na vaccinatie het effect van een besmetting niet erger is dan een stevige griep is er voor het besmette individu echter niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
Ondertussen begint Van der Berg (CDA) in de Tweede Kamer weer over regionale maatregelen en het begrijpen van de inhoud van de "toolbox". Ik trek dit land niet meer. Echt niet. Wat is jullie emigratietip?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Zorgwekkend:

- snellere verdringing alpha->delta ten opzichte van de eerdere verdringing europese->alpha

- snellere toename besmettingen in vergelijking met de aanzet van de derde golf

- getallen die zo snel veranderen dat ze niet goed passen in een verdringingingsmodel, ook niet als je een stapfunctie op de R-waarde auperponeert. Een goede prognose van de vierde golf is momenteel niet te maken.

Hoopgevend:

- 12 dagen na de beruchte “eerste stapavond”, en zes dagen nadat de eerste
groep besmettingen aan het licht kwam, zijn de infectie-stijgingen nog altijd geconcentreerd in de leeftijdsgroepen van tieners en twintigers. Overdracht naar andere leeftijdsgroepen lijkt niet van de grond te komen, waarschijnlijk door de hogere vaccinatiegraad.

- scholen zijn aan het afsluiten voor het jaar. Examenklassen zitten al thuis, veel andere klassen in VO en HO zijn bezig met een proefwerk- of tentamenweek en hebben dus minder contacturen.

- omstreeks 20-6 zijn we begonnen met het prikken van twintigers (afsprakenlijn open vanaf 12-6). De bijbehorende immuniteit ontstaat vanaf ongeveer 4-7 en gaat van oud naar jong door de groep heen in een aantal weken.

- er lijkt nu toch nog wat gevoel van urgentie te ontstaan. Zowel de burgemeesters als de landelijke regeringsleiders hebben deze week de aignalen opgepikt. De kans dat het dit weekend weer zo uit de hand loopt als de afgelopen twee weekends is niet zo groot.

Als ik de puntjes een beetje met elkaar verbind, dan zie ik een sterke stijging van positieve tests tot en met volgende week. Daarna stabilisatie onder invloed van aangescherpte regels, schoolsluitingen en toenemende vaccinatiegraad. Wellicht dat we rond de 25e een daling kunnen inzetten, mits we dit weekend flink ingrijpen.

Over de hoogte van de piek kan ik alleen maar gokken. Dat zou zomaar 6000 of 8000 kunnen zijn. De gevolgen voor reizen naar het buitenland laten ook alleen maar gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
[Over de hoogte van de piek kan ik alleen maar gokken. Dat zou zomaar 6000 of 8000 kunnen zijn. De gevolgen voor reizen naar het buitenland laten ook alleen maar gissen.
dit is niet te schatten. Maar volgens mij kan het zomaar 20.000 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
crimby schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Op elke leeftijd is er wel iets natuurlijk. Studie, uitgaan, trouwen, kindjes, pensioen. We willen allemaal wel iets. Maar niet alles kan nu. Iedereen moet schikken.

Hoef ook verder niet te wijzen, maar ga ook zeker geen hand boven het hoofd houden.
Het enige wat ik kan zeggen... het is absoluut niet gelijkmatig afgewenteld. Het CPB (en dit is slechts één alinea)onderschrijft hoe disproportioneel jongeren zijn geraakt door deze crisis.
Nu al zien we de ongelijkheid op de arbeidsmarkt toenemen. Op het dieptepunt van de crisis, halverwege vorig jaar, daalde het totale aantal werkenden in Nederland met 173.000. Van deze groep waren er maar liefst 117.000 jonger dan 25 jaar. Daarna liep de arbeidsparticipatie weer op, maar in het vierde kwartaal waren er nog steeds 63.000 minder jongeren aan het werk dan voor de crisis.

De vergelijking met andere groepen is schrijnend: de arbeidsdeelname van de groep tussen de 25 en 45 jaar daalde in het geheel niet, die van ouderen nauwelijks. Het steunbeleid van de overheid heeft er vooral voor gezorgd dat mensen met een vast contract hun baan konden behouden. Degenen die hun baan verloren, waren bijna uitsluitend (jonge) mensen met een tijdelijk contract.
https://www.cpb.nl/leg-de...niet-bij-de-jongeren-neer

Dit is ook niet vreemd, jongeren zitten niet in de advies of bestuursorganen van onze samenleving en hebben op dit punt niet of nauwelijks invloed. Dus ja, dat wentelt natuurlijk wel makkelijk af :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
maxtrash schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Als we de lijn van nu zo doortrekken gaan we inderdaad richting de > 10k.

Laten we hopen dat er maatregelen komen en we niet weer terug bij af zijn.

En ja ik weet het ziekenhuis opnames en minder maar dat neemt de impact van hoge getallen mbt besmet versus maatregelen / donker rood niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DutchCommando schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:53:
Ondertussen begint Van der Berg (CDA) in de Tweede Kamer weer over regionale maatregelen en het begrijpen van de inhoud van de "toolbox". Ik trek dit land niet meer. Echt niet. Wat is jullie emigratietip?
Ik stoor me zelf veel meer aan de FUD over de vaccins of testen. Hoge besmettingen? Nee joh, dat komt puur door onbetrouwbare PCR tests :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Onbekend schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:27:
[...]
.(En het deel van de horeca waar juist de meeste besmettingen ontstaan, is juist het deel waar het minst goed wordt gecontroleerd op toegang en afstandhouden.)
Nee.

1. De horeca waar we het over hebben is een compleet test systeem voor opgetuigd. De rest van Nederland controleren we helemaal niet....
2. Na TvT hoef je geen afstand meer te houden.
In uitgaansgelegenheden en op festivals waar bezoekers kunnen bewijzen dat ze gevaccineerd zijn of negatief zijn getest op het virus, wordt de maatregel ook losgelaten.
Dat het systeem niet werkt is compleet duidelijk, maar het is niet alsof de rest van Nederland netjes gecontroleerd aan het lijntje loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wederom nul IC-opnames vandaag. Gek genoeg wel de IC-bezetting eentje hoger dan gisteren. Zou er iemand die eerder al op de IC heeft gelegen, na een tijdje kliniek terug op de IC zijn ofzo?

En een vreemde gewaarwording: momenteel meer mensen op de IC dan in de kliniek. De long-tail van heel erg zieke mensen die veel langer dan gemiddeld op de IC ligt. Hopelijk komt het goed met ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:50:
[...]
De kans dat een ongevaccineerde 50 minner aan corona komt te overlijden
Maar dat was toch helemaal niet mijn vraag?

Ten eerste: risico = kans x effect. Niet alleen maar de kans (hoewel overlijden uiteraard ja/nee is)

Maar een wedervraag op jouw antwoord is ook: wanneer?

Je beantwoorde de oorspronkelijke vraag over 'een risico' zonder helder te maken welk risico jij bedoelde of welk risico de vragensteller vermoedelijk bedoelt en we weten niet welke risico's behalve overlijden na acute ziekte of IC opname jij overweegt bij het beantwoorden van die vraag.

Op die manier kun je ook stellen dat 'het risico' op overlijden voor een individu van 20 jaar heel laag is door de mondiale hoge CO2 uitstoot, maar op langere termijn is dat risico volgens het IPCC aanzienlijk als we doorgaan zoals we nu in de wereld handelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

Niet aan denken, voordat je je koffer gepakt hebt staan we als land weer op donkerrood en wordt je nergens meer toegelaten :+

Ik verwacht daar nog wel een dingetje van met deze stijging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:56
[...]

De kans dat een ongevaccineerde 50 minner aan corona komt te overlijden is tot nu toe kleiner dan de kans op een verkeersongeval met dezelfde afloop. Met twee vaccinaties zal daar risico nog veel kleiner zijn, we stappen toch ook gewoon zonder na te denken de auto in?
Ja. Maar maar wel nadat er een rijexamen is afgelegd om zeker te stellen dat dit met genoeg verantwoordelijkheid gedaan kan worden. Tevens is in beschonken toestand door een voetgangerszone rijden 'not done', ook niet als je van mening bent dat een deukje op de motorkap je niet uitmaakt. :P

Autovergelijkingen op Tweakers. Altijd vermakelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
maxtrash schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk als TvT niet meer plaats vindt vanwege gesloten discotheken. Op het hoogtepunt van de testresultaten deze winter eas de opkomst onder alle leeftijdsgroepen niet veel meer dan 100.000 per dag. Een percentage positief van 25 lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk als de testbereidheid weer afneemt wanneer de preventieve testen er even niet meer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Dracula schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Als we de lijn van nu zo doortrekken gaan we inderdaad richting de > 10k.

Laten we hopen dat er maatregelen komen en we niet weer terug bij af zijn.

En ja ik weet het ziekenhuis opnames en minder maar dat neemt de impact van hoge getallen mbt besmet versus maatregelen / donker rood niet weg.
Op een gegeven moment is het aantal mensen op toch?

https://www.sanquin.nl/ov...bij-77-procent-van-donors

77% van de donors heeft al antistoffen. Dus nog 23% over m te besmetten.

Hoe kan het dan ooit zo hard gaan met de besmettingen?

We hebben niet eerder zo’n forse stijging gezien, terwijl er minder mensen dan ooit zijn zonder antistoffen.

[ Voor 7% gewijzigd door renedr op 07-07-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat is je probleem precies?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
t_captain schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:55:
...
Als ik de puntjes een beetje met elkaar verbind, dan zie ik een sterke stijging van positieve tests tot en met volgende week. Daarna stabilisatie onder invloed van aangescherpte regels, schoolsluitingen en toenemende vaccinatiegraad. Wellicht dat we rond de 25e een daling kunnen inzetten, mits we dit weekend flink ingrijpen.

Over de hoogte van de piek kan ik alleen maar gokken. Dat zou zomaar 6000 of 8000 kunnen zijn. De gevolgen voor reizen naar het buitenland laten ook alleen maar gissen.
De dominantie van de Delta-variant en het loslaten van de maatregelen zijn synchroon gebeurd. Dat is enkel achteraf uit elkaar te trekken met gedetailleerde kiemsurveillance data, het liefst per regio en per leeftijdsgroep. Nederland sequenced nou eenmaal niet zo heel veel positieve testen, en publiceert op dit moment ook nog geen gegevens over leeftijd of regio.

De vraag die ik vooral heb: Gaan we in de nabije toekomst nog wel onder een R-factor van 1 raken?

Oftewel, komt er een piek en daarna een daling, of blijven we (rustig) doorstijgen?

Voor Stap 4 zaten we vrij stabiel op een R-factor van 0,75 tot 0,80. Ondertussen weten we dat de Delta-variant 50% tot 60% besmettelijker is (Bron (PDF)). Dat geeft een best-case een R van 1,12 en worst-case 1,28. Beide dik boven de 1, en waarschijnlijk dus ergens rond de 1,2.

Natuurlijk vaccineren we steeds meer mensen. Maar vaccins zijn nooit 100% effectief en we vaccineren ook niet iedereen. En draagvlak voor maatregelen daalt de laatste weken, hoewel dat met de recente spike natuurlijk weer zou kunnen stijgen.

R0 zou volgens onze befaamde Marino van Zelst rond de 7 liggen. Gaan we genoeg kunnen doen om die met een 6/7e, dus 86%, te verlagen, vaccins of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 07-07-2021 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Ik zit nog met Roemenië in mijn hoofd.
Als westerling kun je daar fors verdienen. Verder is heel veel daar goedkoop.

Mensen houden zich al maanden niet meer aan maatregelen en toch lage cijfers.

Geen idee wat voor truukje ze daar toepassen, maar het werkt 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Ontsmetten met Wodka?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Vergeet nou niet dat dat was terwijl we vol aan de rem hingen....

Ik geloof direct dat de zorg niet gaan omvallen, maar ik verwacht wel degelijk een pak ellende. Structureel een significante IC bezetting vanwege COVID lijkt me toch dramatisch, maar dat zijn nu wel serieuze scenario's.

Nogmaals, we zijn langs de rand gegaan terwijl we vol aan die rem hingen, nu gaan we die rem vervangen door een deel van de bevolking te vaccineren... ik ben helemaal voor, maar ik ben er bepaald nog niet gerust op hoe dit zich in de winter ontwikkeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
Wokschotel schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:13:
[...]

Wat is je probleem precies?
Het probleem is dat dit een herhaling van zetten is van oktober vorig jaar. Het doet allemaal zo ongelofelijk dom aan. Ook toen werd er continue gewezen op het nemen van regionale maatregelen. Er was ook een uitgebreide "toolbox" die nooit werd ingezet. Ik kan er met de pet gewoon niet bij. Net zoals ik niet snap dat Van Dissel met droge ogen vanmorgen beweerde dat hij nog niet zo zeker was of de R echt boven de 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19

Onbekend

...

roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:08:
[...]

Nee.

1. De horeca waar we het over hebben is een compleet test systeem voor opgetuigd. De rest van Nederland controleren we helemaal niet....
2. Na TvT hoef je geen afstand meer te houden.
Jawel.

Er is een compleet systeem opgetuigd, maar dat wordt door dat stukje horeca niet goed gebruikt. Mensen misbruiken andermans QR-code om binnen te komen, en die controles bij de horeca is niet waterdicht genoeg om die mensen eruit te halen.
Die testen voor toegang is leuk, maar werkt alleen als iedereen meewerkt. Er zijn nu namelijk mensen die ongetest naar binnen komen (door die toegangscontrole te misleiden), en dan kunnen die mensen snel anderen besmetten die zicht wel netjes hebben laten testen voor toegang.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Balance schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:14:
R0 zou volgens onze befaamde Marino van Zelst rond de 7 liggen. Gaan we genoeg kunnen doen om die met een 6/7e, dus 86%, te verlagen, vaccins of niet?
[Twitter]
Ach Marino en dat andere knulletje (weet zijn naam gelukkig niet meer), geilen alleen maar op slechte cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Valt best mee daar, heel anders dan in Polen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Nogmaals, we zijn langs de rand gegaan terwijl we vol aan die rem hingen, nu gaan we die rem vervangen door een deel van de bevolking te vaccineren... ik ben helemaal voor, maar ik ben er bepaald nog niet gerust op hoe dit zich in de winter ontwikkeld.
Hoe lang moeten we dit nog volhouden als straks iedereen de kans gehad heeft op een vaccinatie? Lijkt me dat we een keer door moeten. We zijn al 1,5 jaar bezig.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Tsja, cooking the books.

Doen wij ook, want wat hier niet zo vaak wordt genoemd is dat één van de redenen dat de zorg nog minimaal overeind bleef was omdat we het zwarte scenario in Q1 2020 hebben gestart:

Triage.

Alleen gebeurd dat niet in het ziekenhuis maar bij ouderen thuis. Gaan die allemaal via het ziekenhuis naar de uitgang hadden we in April 2020 koelwagens bij de ziekenhuizen in Amsterdam gezien.

Ik ben absoluut geen stormkraai, maar het valt me op hoe kort van geheugen mensen lijken te zijn en hoe luchtig er wordt gedaan over de ronduit afgrijselijke cijfers. Als we het honderd keer beter doen is het nog steeds een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Onbekend schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:18:
[...]

Jawel.

Er is een compleet systeem opgetuigd, maar dat wordt door dat stukje horeca niet goed gebruikt. Mensen misbruiken andermans QR-code om binnen te komen, en die controles bij de horeca is niet waterdicht genoeg om die mensen eruit te halen.
Die testen voor toegang is leuk, maar werkt alleen als iedereen meewerkt. Er zijn nu namelijk mensen die ongetest naar binnen komen (door die toegangscontrole te misleiden), en dan kunnen die mensen snel anderen besmetten die zicht wel netjes hebben laten testen voor toegang.
Mwah, je kon ook (of tot 10 juli nog steeds) een Janssen-vaccin nemen, als je thuis bent de QR-app downloaden en letterlijk direct groen licht krijgen om 's avonds geen 1,5m te hoeven houden in een stampvolle kroeg. Dan is er geen test aan te pas gekomen. Dat stukje neem ik de overheid wel kwalijk.

Volgens mij hebben ze (overheid) dit ook wel door gezien je na 10-07 dus twee weken moet wachten na je shot. Al geven ze nu als reden dat ze de vaccinatiebereidheid wouden verhogen. Ik hoop dat het het waard was.

[ Voor 9% gewijzigd door Razr op 07-07-2021 20:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Met alle opwinding die er momenteel is en een spoedadvies in de maak ben ik wel benieuwd welke verwachtingen er zijn (of waren) voor de endemische fase waar niet zo ver van verwijderd zijn. Er zullen besmettingen blijven vallen linksom of rechtsom, maar kennelijk verwacht het kabinet dat dit nooit grote getallen zouden zijn. Het ministerie van vws verwacht een vaccinatiegraad van zo'n 76% te behalen, dus daar blijft altijd wel ruimte voor mensen die ziek worden door corona.

Het doel om de zorg niet te overbelasten houdt nog altijd stand, de ziekenhuisbezetting blijft laag en zelfs dalende ondanks de besmettingen. Waarom dan de paniek? Hebben we een soort smetvrees opgebouwd de afgelopen tijd en willen we nu naar een soort zero covid gaan?
Het is een prachtig land. :)

Niet testen is het geheim van de smid. Testcapaciteit is beperkt en je uitslag is ook te koop als het moet. Hier sturen mensen QR codes door, daar koop je de gewenste uitslag gewoon door je arts een fooi te geven. De gezondheidszorg is gratis, maar het is niet ongebruikelijk om te betalen om eerder aan de beurt te zijn of als poging een betere behandeling te verkrijgen. Onderbetaald medisch personeel vult graag hun inkomen aan op die manier. Vaccinatiebereidheid in Roemenië is zo'n 22%, momenteel is de overheid al bezig om de vaccins die ze niet kwijt kunnen te verkopen. De Roemenen wantrouwen hun overheid behoorlijk, deels overblijfsel van het communisme en deels door recente schandalen waarbij politieke kopstukken de boel bedonderen om er zelf beter van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Tsja, cooking the books.

Doen wij ook, want wat hier niet zo vaak wordt genoemd is dat één van de redenen dat de zorg nog minimaal overeind bleef was omdat we het zwarte scenario in Q1 2020 hebben gestart:

Triage.

Alleen gebeurd dat niet in het ziekenhuis maar bij ouderen thuis. Gaan die allemaal via het ziekenhuis naar de uitgang hadden we in April 2020 koelwagens bij de ziekenhuizen in Amsterdam gezien.

Ik ben absoluut geen stormkraai, maar het valt me op hoe kort van geheugen mensen lijken te zijn en hoe luchtig er wordt gedaan over de ronduit afgrijselijke cijfers. Als we het honderd keer beter doen is het nog steeds een groot probleem.
Ik had het over Roemenië.
Land wat een hogere IC bezetting heeft dan NL, maar wel als eerste groen kleurde op de EU kaart.

Hoe doen ze dat?!

Hogere IC bezetting met maar 50 positieve testen per dag?

Percentage positief is ook goed, anders ben je niet groen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DutchCommando schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Het probleem is dat dit een herhaling van zetten is van oktober vorig jaar. Het doet allemaal zo ongelofelijk dom aan. Ook toen werd er continue gewezen op het nemen van regionale maatregelen. Er was ook een uitgebreide "toolbox" die nooit werd ingezet. Ik kan er met de pet gewoon niet bij. Net zoals ik niet snap dat Van Dissel met droge ogen vanmorgen beweerde dat hij nog niet zo zeker was of de R echt boven de 1 is.
Nou ik vond de opmerking van Paternotte wel mooi, dat het belangrijk is dat het personeel van VWS straks ook op vakantie moet kunnen gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
CMD-Snake schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:24:

Niet testen is het geheim van de smid. Testcapaciteit is beperkt en je uitslag is ook te koop als het moet. Hier sturen mensen QR codes door, daar koop je de gewenste uitslag gewoon door je arts een fooi te geven. De gezondheidszorg is gratis, maar het is niet ongebruikelijk om te betalen om eerder aan de beurt te zijn of als poging een betere behandeling te verkrijgen. Onderbetaald medisch personeel vult graag hun inkomen aan op die manier. Vaccinatiebereidheid in Roemenië is zo'n 22%, momenteel is de overheid al bezig om de vaccins die ze niet kwijt kunnen te verkopen. De Roemenen wantrouwen hun overheid behoorlijk, deels overblijfsel van het communisme en deels door recente schandalen waarbij politieke kopstukken de boel bedonderen om er zelf beter van te worden.
Dat kan niet, sinds EU ook naar percentage positief kijkt…
Pagina: 1 ... 98 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.