• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 14:04

Laguna

Connaisseur

xzaz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Het is ook zeeeeer onwaarschijnlijk. Dat er onderzoek naar wordt gedaan is nog geen reden om aan te nemen dat her direct waar is. Laten we hier de onderzoeksresultaten even afwachten.
Hoezo is het zeer onwaarschijnlijk? Er zijn 3 labs in de wereld waar intensief onderzoek wordt gedaan naar coronavirussen, 2 daarvan in Amerika en 1 in Wuhan. China weigert ruwe data te delen met internationale wetenschappers en mogelijk waren er al medewerkers van het lab ziek geworden in november 2019. Ik vind dat helemaal niet zo onwaarschijnlijk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:26
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:44:
Maak me toch een beetje zorgen of we in NL nu niet veel te snel versoepelen.
De deltavariant is blijkbaar niet te onderschatten en zorgt zelfs voor ziekenhuisopnames van volledig gevaccinneerden:
[Embed]
Jeugd gaat op vakantie (was vorig jaar ook bron van ellende) en nu gaan ze clubs/discotheken vrijgeven? Weliswaar met test vooraf, maar toch.
Krijg over 3 weken mn 2e prik en dan dus pas over 5 weken goed beschermd. Tot nu toe voelde ik me veilig met boodschappen doen etc, maar komende maand zal tricky gaan worden. Kwestie van tijd dat de deltavariant hier om zich heen gaat grijpen.
Die beste man achter die tweet is nou niet echt betrouwbaar te noemen heb ik eerder begrepen op basis van gelijksoortige ‘paniek’ berichten. ;)

IJzerlijm in "Coronavirus slowchat #3"

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:34
Kwestie van tijd dat de deltavariant hier om zich heen gaat grijpen.
Daarom moeten we ook goed blijven testen, kiemsurveillance in de gaten houden en bij nieuwe inzichten ingrijpen.

Het lijkt erop dat de Indiase variant in India zelf over het hoogtepunt heen is, iemand enig idee wat daar de oorzaak van is? Vaccineren is daar geen significante factor.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dutchy88 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Die beste man achter die tweet is nou niet echt betrouwbaar te noemen heb ik eerder begrepen op basis van gelijksoortige ‘paniek’ berichten. ;)
Er zijn zoveel factoren die een rol spelen dat je niet kan zeggen dat iets wel of niet gaat gebeuren. Het is een onweerlegbaar feit dat er relatief meer volledig gevaccineerden zijn overleden aan de Delta variant. Maar daarbij moet je ook meenemen dat er in de groep 'volledig gevaccineerden' relatief veel meer hoog bejaarden zitten wiens afweersysteem ook met volledige vaccinatie niet in staat is een covid infectie goed te bestrijden.

Als het aantal besmettingen binnen deze groep stijgt (door hogere besmettelijkheid, opheffen van beperking of een combinatie van beiden) zullen er een aantal overlijden. Veel minder dan dat er zonder vaccinaties zouden sterven maar nog steeds genoeg om een op het eerste gezicht zorgwekkend percentage te vormen omdat je verwacht dat het bijna nul zou moeten zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dutchy88 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:49:
[...]

IJzerlijm in "Coronavirus slowchat #3"
Link is van Sky News, zie daar zn naam niet bij staan?
https://news.sky.com/stor...c-health-england-12335566

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 14:04

Laguna

Connaisseur

hoevenpe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Daarom moeten we ook goed blijven testen, kiemsurveillance in de gaten houden en bij nieuwe inzichten ingrijpen.

Het lijkt erop dat de Indiase variant in India zelf over het hoogtepunt heen is, iemand enig idee wat daar de oorzaak van is? Vaccineren is daar geen significante factor.
Dat zal een combinatie zijn geweest van het beperken van contacten middels de lockdown en natuurlijke immuniteit van mensen die de infectie hebben doorgemaakt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22
Tot nu toe voelde ik me veilig met boodschappen doen etc, maar komende maand zal tricky gaan worden.
Uit eigen interesse, maar wat wordt er dan precies tricky voor jou? Tot nu toe als in: je hebt je nog niet onveilig gevoeld ? Indien zo, waarom zou dat nu gaan veranderen dan ?

Als je nu nog niet een 2de prik hebt gehad zal je wel niet in een risicigroeo vallen (aanname). Dus waarom zou je je onveilig gaan voelen

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:19
De deltavariant is blijkbaar niet te onderschatten en zorgt zelfs voor ziekenhuisopnames van volledig gevaccinneerden:
[Embed]
Jeugd gaat op vakantie (was vorig jaar ook bron van ellende) en nu gaan ze clubs/discotheken vrijgeven? Weliswaar met test vooraf, maar toch.
Krijg over 3 weken mn 2e prik en dan dus pas over 5 weken goed beschermd. Tot nu toe voelde ik me veilig met boodschappen doen etc, maar komende maand zal tricky gaan worden. Kwestie van tijd dat de deltavariant hier om zich heen gaat grijpen.
Ben op zich ook voor voorzichtigheid, aan de andere kant had ik het liefste dit soort cijfers nog wat meer uitgesplitst gezien:
van die 10% volledig gevaccineerd in het ziekenhuis, hoeveel is er IC ?
van die 10% volledig gevaccineerd in het ziekenhuis, hoelang hebben ze die we prik al gehad ?
van die 10% volledig gevaccineerd in het ziekenhuis, hoeveel ouderen en mensen met matige weerstand zitten daar tussen ?

We weten immers dat vaccins niet 100% bescherming bieden, zeker niet als je eigen immuunsysteem matig werkt, want dat is de wijze waarop vaccins werken en dat het ook enige tijd kan duren voordat het op peil is.
Anderzijds betekend het wel dat er voor die mensen met een matige werkend immuunsysteem er nog niet uit te gaan is van groepsimmuniteit. Maar dat was ook nog niet echt te verwachten met de behaalde vaccinatiecijfers in het UK.

Edit: om het nog wat te verduidelijken: wat ik dus mis in deze cijfers is de verfijning om een gevoel te krijgen of deze cijfers vallen binnen het geen min of meer te verwachten valt, of daar toch stevig buiten.

Verder is het wellicht toch ook wel verstandig om de jongere leeftijdsgroepen er achteraan door te gaan prikken.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 20-06-2021 10:45 ]

• The Legend
  • Laatst online: 20:50

The Legend

*Plop*

[Embed]
Maar de timing is bij ons precies goed. De grote meerderheid van de 50-plussers is hier over 3 weken volledig gevaccineerd. In augustus iedere 18-plusser. Vaccinatiebereidbeid tegen de 80%. Terwijl Delta hier nu nog marginaal is (1,5% in de kiemsurveillance). Delta zal dus niet genoeg tijd hebben om echt ontwrichtend te kunnen gaan werken, simpelweg doordat we precies op tijd versneld hebben met vaccineren. Als we Delta in januari hadden gehad, was code zwart vermoedelijk onvermijdelijk geweest.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:31

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Dat kan bijna niet anders dan mutatie lijkt me? In Rusland schiet het ook weer omhoog btw.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• hoevenpe
Agent47 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:35:
Dat kan bijna niet anders dan mutatie lijkt me? In Rusland schiet het ook weer omhoog btw.
Maar hoe is deze variant daar tot staan gebracht? Zonder vaccinaties en het hogere reprodctiegetal kan ik me niet voorstellen dat een lockdown alleen dit effect heeft, zeker in een overbevolkt land als India met matige hygiëne.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Skybullet schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Uit eigen interesse, maar wat wordt er dan precies tricky voor jou? Tot nu toe als in: je hebt je nog niet onveilig gevoeld ? Indien zo, waarom zou dat nu gaan veranderen dan ?

Als je nu nog niet een 2de prik hebt gehad zal je wel niet in een risicigroeo vallen (aanname). Dus waarom zou je je onveilig gaan voelen
Ik zit sowieso net als iedereen in de risicogroep om long-covid op te lopen. Hier zit ik absoluut niet op te wachten. Bovendien heb ik een zwangere vrouw die het ook niet mag oplopen ivm hoog risico op complicaties.
Ik heb als een halve kluizenaar geleefd sinds maart 2020, alleen naar supermarkt/bouwmarkt als het moet en overal goed afstand houden. Ben bang dat dit binnenkort minder gaat lukken en men weer te dichtbij komt staan bij de schappen, of al hoestend zonder mondkapje in een supermarkt de aerosolen lekker rond gaat spreiden.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-06-2021 10:53 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Agent47 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:35:
In Rusland schiet het ook weer omhoog btw.
Een mutant hebben ze niet nodig in Rusland, er zijn geen coronamaatregelen meer.

In Rusland is men banger voor het vaccin dan voor het virus. De Russen hebben een serieus wantrouwen tegenover het Spoetnik vaccin, de bereidheid om te vaccineren zweeft tussen de 10%-20% afhankelijk van je bron. De Russische overheid heeft een nogal dubbelzinnige houding hier. Overheidsgezinde media draaien overuren om Westerse vaccins in diskrediet te brengen, maar daarmee brengen ze ook hun eigen vaccin nog meer in diskrediet. Russen hebben een soort houding dat hun producten nog slechter zijn dan die uit het Westen, dit is een overblijfsel uit de Sovjet tijd. Dus als Westerse vaccins waardeloos zijn, dan is die van hun het helemaal.

In Rusland zijn nu initiatieven gaande om dan maar kwaadschiks de vaccinatiegraad te verhogen. De burgemeester van Moskou heeft besloten 60% van de bevolking aan te wijzen voor verplichte vaccinatie. Doe je het niet dan mag/moet je werkgever je ontslaan en je hebt geen recht meer op sociale voorzieningen. Een woordvoerder van het Kremlin benadrukte na deze aankondiging dat vaccinatie vrijwillig is ten aller tijde, maar dat ze het plan een goed idee vinden. Of het ook echt gaat helpen? Dat is maar de vraag.
Die Feigl-Ding wil nog wel eens de situatie opkloppen voor de clicks. Hij heeft namelijk een boodschap te verkopen, ik zou hem zeer zeker met een korrel zout nemen.
Waarom? Als je wil mag je een mondkapje ophouden. Dat de plicht eindigt wil niet zeggen dat het niet meer mag, het is nu weer een individuele keuze geworden. Winkelwagentje mag je ook nog poetsen als je daardoor je beter voelt.

• Skybullet
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Ik zit sowieso net als iedereen in de risicogroep om long-covid op te lopen. Hier zit ik absoluut niet op te wachten. Bovendien heb ik een zwangere vrouw die het ook niet mag oplopen ivm hoog risico op complicaties.
Ik heb als een halve kluizenaar geleefd sinds maart 2020, alleen naar supermarkt/bouwmarkt als het moet en overal goed afstand houden. Ben bang dat dit binnenkort minder gaat lukken en men weer te dichtbij komt staan bij de schappen, of al hoestend zonder mondkapje in een supermarkt de aerosolen lekker rond gaat spreiden.
*knip* constructief reageren graag!

[ Voor 37% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 13:55 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

*knip* daar is de TR knop voor ;)

[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 13:56 ]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
*knip* daar is de TR knop voor ;)

[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 13:56 ]

• roffeltjes
The Legend schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Maar de timing is bij ons precies goed.

De grote meerderheid van de 50-plussers is hier over 3 weken volledig gevaccineerd. In augustus iedere 18-plusser. Vaccinatiebereidbeid tegen de 80%. Terwijl Delta hier nu nog marginaal is (1,5% in de kiemsurveillance). Delta zal dus niet genoeg tijd hebben om echt ontwrichtend te kunnen gaan werken, simpelweg doordat we precies op tijd versneld hebben met vaccineren. Als we Delta in januari hadden gehad, was code zwart vermoedelijk onvermijdelijk geweest.
Niet helemaal mee eens met de eerste zin. We hadden veel liever twee weken verder geweest in het traject, omdat het toch wel mis kan lopen, zo heel veel marge hebben we niet.

Dat twee weken wachten qua draagvlak lastig is en we het belang van de zomervakantie serieus niet moeten wegwuiven is ook evident... maar ideaal is het toch ook weer niet.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:39
CMD-Snake schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:51:
Waarom? Als je wil mag je een mondkapje ophouden. Dat de plicht eindigt wil niet zeggen dat het niet meer mag, het is nu weer een individuele keuze geworden. Winkelwagentje mag je ook nog poetsen als je daardoor je beter voelt.
Klinkt als: "De ander moet zich maar tegen mijn aerosolen beschermen".
Gaat een beetje in tegen: "Alleen samen krijgen we Corona onder controle".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:07

FreakNL

Well do ya punk?

*knip* graag constructief reageren

[ Voor 158% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 13:57 ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:50
*knip* graag constructief reageren of een TR aanmaken

[ Voor 142% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 13:58 ]

• roffeltjes
Laguna schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Dat zal een combinatie zijn geweest van het beperken van contacten middels de lockdown en natuurlijke immuniteit van mensen die de infectie hebben doorgemaakt.
Dat eerste heb ik toch zwaar mijn twijfels over... je kan een economie waar een groot deel van de mensen letterlijk van dag tot dag leeft niet sluiten.

Dat tweede kan ik me eigenlijk ook niet helemaal voorstellen, want voor herdimmunity kijk je volgens mij naar 80% o.i.d. Als je een mortaliteit pakt van 1 promille (en dat lijkt me voor een ontwikkelingsland laag...) zit je dan toch al snel richting de miljoen COVID slachtoffers.

Aan de andere kant, India is een puinhoop, zeker met een Donald BolsoModi aan de macht, dus misschien zijn de werkelijke getallen echt zo beroerd |:(

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 20-06-2021 11:39 ]

• Wolly
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Dat eerste heb ik toch zwaar mijn twijfels over... je kan een economie waar een groot deel van de mensen letterlijk van dag tot dag leeft niet sluiten.

Dat tweede kan ik me eigenlijk ook niet helemaal voorstellen, want voor herdimmunity kijk je volgens mij naar 80% o.i.d. Als je een mortaliteit pakt van 1 promille (en dat lijkt me voor een ontwikkelingsland laag...) zit je dan toch al snel richting de miljoen COVID slachtoffers.

Aan de andere kant, India is een puinhoop, zeker met een Donald BolsoModi aan de macht, dus misschien zijn de werkelijke getallen echt zo beroerd |:(
Experts believe the prime reason for such a drastic decline is because of a high infection rate and faster spread of the virus strain in the fourth wave.

“The virus was very infectious. But once the virus circulation started to decline, its transmission too went down. These are interlinked -- the proportion in which it went up and spread, and then came down. A large number of people got infected. They developed immunity too. So, when people are immune, the virus cannot spread further,” said Lalit Kant, former Scientist ‘G’ and Head (Epidemiology and. Communicable Diseases Division), ICMR.

Dr Jugal Kishore, head, Community Medicine at Safdarjung Hospital, says the virus had involved a large number of people in a short span and that’s why the peak went up quickly.

“Now when you have a large number of people infected in a very short span, mild-to-moderate cases take 7-10 days to recover. That is why the graph goes down,” he said.

Experts say lockdowns have a minimal role to play in controlling such waves.
“Lockdown is not the case. If it is because of that, then the peak would have been much delayed and blunt,” said Dr Kishore said.
COVID-19: High transmission primary reason behind quicker drop in cases in Delhi, feel experts

In India trouwens ook weer een mooi praktijkvoorbeeld van de exponentiele groei die dus niet tot het oneindige kan groeien.
Afbeeldingslocatie: https://static.toiimg.com/photo/imgsize-77870,msid-83462978/83462978.jpg

https://timesofindia.indi.../articleshow/83462403.cms

• roffeltjes
*knip* niet op ingaan, gewoon een TR de volgende keer aub

[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:00 ]

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Ben op zich ook voor voorzichtigheid, aan de andere kant had ik het liefste dit soort cijfers nog wat meer uitgesplitst gezien:
van die 10% volledig gevaccineerd in het ziekenhuis, hoeveel is er IC ?
van die 10% volledig gevaccineerd in het ziekenhuis, hoelang hebben ze die we prik al gehad ?
van die 10% volledig gevaccineerd in het ziekenhuis, hoeveel ouderen en mensen met matige weerstand zitten daar tussen ?

We weten immers dat vaccins niet 100% bescherming bieden, zeker niet als je eigen immuunsysteem matig werkt, want dat is de wijze waarop vaccins werken en dat het ook enige tijd kan duren voordat het op peil is.
Anderzijds betekend het wel dat er voor die mensen met een matige werkend immuunsysteem er nog niet uit te gaan is van groepsimmuniteit. Maar dat was ook nog niet echt te verwachten met de behaalde vaccinatiecijfers in het UK.

Edit: om het nog wat te verduidelijken: wat ik dus mis in deze cijfers is de verfijning om een gevoel te krijgen of deze cijfers vallen binnen het geen min of meer te verwachten valt, of daar toch stevig buiten.

Verder is het wellicht toch ook wel verstandig om de jongere leeftijdsgroepen er achteraan door te gaan prikken.
Dit overzicht is wel interessant, de volledig gevaccineerden kennen een veel hogere mortaliteit dan ongevaccineerden. Dat kan natuurlijk te maken hebben met leeftijd of gezondheidsstatus aangezien kwetsbaren ook in de UK waarschijnlijk als eerste gevaccineerd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/N0SyMywz/screenshot-171.png
Bron

• Skybullet
*knip* normaal reageren, of niet reageren. Dit soort trollerige hyperbolen mag je achterwege laten

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:01 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik ga er ook maar van uit dat mensen die niet bang zijn voor covid vanwege hun uitstekende gezondheid allemaal de Corona melder app hebben. Voor de minder bedeelden qua gezondheid.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53

Dennahz

Life feels like hell should.

[Embed]
Koop een goed masker en bescherm jezelf als je je er zorgen over maakt. Zelf blijf ik deze maskers ook dragen in drukke ruimtes. Buiten sowieso niet (deed ik al niet), maar in drukke en krappe ruimtes wel.

Dus waarschijnlijk niet in de supermarkt in 't dorp (Zeeland, sowieso al zeer kleine kans om besmet te raken), maar wel in een random tankstation langs de weg waar het druk is in de shop.

Twitter

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hou toch eens op met die frame.
Ik heb me ook het afgelopen jaar netjes gedragen. Niet uit angst voor corona. Wel uit angst om langer dan nodig maatregelen nodig te hebben. En om anderen eventueel te besmetten die kwetsbaarder zijn. En op dit moment heb ik er ook nog geen vertrouwen in dat we ver genoeg zijn met vaccineren om al zo veel te versoepelen. Niet uit angst voor corona, wel uit angst dat er in September of oktober weer van alles dicht moet.

*knip*

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:02 ]

• roffeltjes
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:02 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 20:48
[...]

*knip* inhoudelijk blijven graag
Yaksa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Deze kan natuurlijk twee kanten op. Je verlangt allemaal maatregelen die ook anderen opgelegd worden, zodat jij je vielig voelt. Wil de ander dat niet, dan is ie in de regel asociaal, wappie, anti-vaxxer, etc, etc. De spin is naar 'bescherm de ander' en 'samen doen we het' gebracht en dat werkt, want dit riedeltje wordt gehanteerd om heel veel maatregelen te vergoelijken. Zelfs in zoverre dat men wel weet dat de mondkapjes niks doen, maar je beschermt er wel een ander mee. Like wtf? :?

Dit komt vrijwel 1 op 1 uit de strategie die de overheid met de tweede golf vorig jaar is gestart (kon/kan je ook terugvinden in de stukken die toen openbaar zijn gemaakt) om de mensen achter het beleid te krijgen. Het was eerst heel belerend, maar toen kabinetsleden met hun broek omlaag gesnapt werden, was dat niet langer meer een valide strijdplan.
Wolly schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:43:
[...]

[...]

[...]

COVID-19: High transmission primary reason behind quicker drop in cases in Delhi, feel experts

In India trouwens ook weer een mooi praktijkvoorbeeld van de exponentiele groei die dus niet tot het oneindige kan groeien.
[Afbeelding]

https://timesofindia.indi.../articleshow/83462403.cms
Dit zag je van de winter ook in Zuid-Afrika. Als een speer omhoog, maar met dezelfde rotgang omlaag: https://www.hln.be/buiten...trenge-lockdown~a29b7f3d/

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:03 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
polli_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:31:
[...]

Ik mag hopen dat je weet dat de wetenschap de afgelopen duizend jaar niet echt succesvol is geweest om door middel van een vaccin een virus de wereld uit te werken. We zijn nog lang niet verlost van Covid19. De cijfers spreken boekdelen.

https://www.theguardian.c...der-way-in-uk-says-expert
Wikipedia: Eradication of infectious diseases
After two years' detailed analysis of national records, the global eradication of smallpox was certified by an international commission of smallpox clinicians and medical scientists on 9 December 1979, and endorsed by the General Assembly of the World Health Organization on 8 May 1980.
During the twentieth century, there were a series of campaigns to eradicate rinderpest, a viral disease which infected cattle and other ruminants and belonged to the same family as measles, primarily through the use of a live attenuated vaccine.[11] The final, successful campaign was led by the Food and Agriculture Organization of the United Nations. On 14 October 2010, with no diagnoses for nine years, the Food and Agriculture Organization announced that the disease had been completely eradicated
The following world regions have been declared polio-free:

The Americas (1994)
Indo-West Pacific region (1997)
Europe (1998)
Western Pacific region, including China (2000)
Southeast Asia region (2014), including India[23]
Africa (2020)[24]
Wikipedia: Measles

Incidence of and deaths due to measles in England and Wales between 1940 and 2017
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Measles_in_England_%26_Wales1940-2017.png

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58
Je realiseert je wel dat dat niet is wat hij bedoelt? Met "de wereld uit helpen" bedoelt hij dus dat we genoeg gevaccineerd hebben om een virus wereldwijd uit te doen doven, zodat het nooit meer terug kan komen. Ook niet als er niemand van de volgende generatie gevaccineerd wordt.

Voor zover ik weet is dat nooit gebeurd, het aantal cases van de mazelen is bijvoorbeeld wel tot nagenoeg nul gegaan, maar dat betekent niet dat mijn kinderen geen mazelen-vaccin meer nodig gaan hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• hoevenpe
Lekker dan als je onverhoopt met AstraZeneca ingeënt bent. Nu alleen nog in de VS, maar als blijkt dat Pfizer en Moderna de Delta-variant veel beter bestrijden gaat het een dingetje worden:
Fans van Bruce Springsteen die naar zijn aanstaande concertreeks Springsteen on Broadway willen gaan, mogen niet naar binnen als ze zijn gevaccineerd met AstraZeneca. Dat staat op de website van het concert dat plaatsvindt in het St. James Theatre in New York.

The Boss treedt van 26 juni tot en met 4 september op in het theater. Volgens de concertsite worden alleen bezoekers toegelaten die zijn geprikt met door de Amerikaanse Food and Drug Administration goedgekeurde vaccins, zoals Pfizer-BioNtech, Moderna en Johnson & Johnson.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:34:
Lekker dan als je onverhoopt met AstraZeneca ingeënt bent. Nu alleen nog in de VS, maar als blijkt dat Pfizer en Moderna de Delta-variant veel beter bestrijden gaat het een dingetje worden:

[...]
Astra is nooit goedgekeurd geweest in de VS.

Datzelfde probleem heb je als je hier met Sinovac of Sputnik bent ingeënt.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

[...]
In europa doen we het niet veel anders, hier zijn bij alle plannen voor toegangstesten e.d. ook alleen de vaccins die door de EMA goedgekeurd zijn inbegrepen. Dingen als Spoetnik en Sinovac worden ook niet geaccepteerd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Señor Sjon ik schreef “halve kluizenaar” maar @Skybullet trok het compleet uit zn verband.
We zijn gewoon voorzichtig en zoeken niet teveel de drukte op. Desondanks wel af en toe erop uit, weekendje weg, maar wel alle maatregelen in acht nemend. Met de versoepelingen wordt dit dan wellicht wat lastiger. De 1,5m staat nog, maar of dit in de praktijk zo blijft?
We hebben ook de luxe om beide 100% thuis te kunnen (blijven) werken en hebben rationele vrienden en familie, dat helpt ook mee om het nog even vol te houden de komende 5-6 weken totdat de 2e prik werkzaam is.
Enige wat ik probeerde te zeggen is dat het zo jammer zou zijn dat hier de deltavariant de komende maanden om zich heen zou gaan grijpen, de boel blijven monitoren en in de kiem smoren is daarbij cruciaal. Niet doen alsof het nu helemaal over is.

• Cocytus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Je realiseert je wel dat dat niet is wat hij bedoelt? Met "de wereld uit helpen" bedoelt hij dus dat we genoeg gevaccineerd hebben om een virus wereldwijd uit te doen doven, zodat het nooit meer terug kan komen. Ook niet als er niemand van de volgende generatie gevaccineerd wordt.

Voor zover ik weet is dat nooit gebeurd, het aantal cases van de mazelen is bijvoorbeeld wel tot nagenoeg nul gegaan, maar dat betekent niet dat mijn kinderen geen mazelen-vaccin meer nodig gaan hebben.
Welk deel van "eradication of smallpox" en "polio-free" begrijp je niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Cocytus op 20-06-2021 12:42 ]

• Stoney3K
Woy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:38:
[...]

In europa doen we het niet veel anders, hier zijn bij alle plannen voor toegangstesten e.d. ook alleen de vaccins die door de EMA goedgekeurd zijn inbegrepen. Dingen als Spoetnik en Sinovac worden ook niet geaccepteerd.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de EMA ineens een goedkeuring in gaat trekken, tenzij er iets heel dramatisch gebeurt en er ineens mensen met AZ bij bosjes neer gaan vallen.

• Stoney3K
Cocytus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Want het waterpokkenvirus en het polio-virus bestaan niet meer?

Ze zijn er nog wel maar de effecten ervan zijn marginaal. Dat is dus geen "uitroeiing". Anders hadden we geen polio-prik meer nodig want de kans om het virus op te lopen is niet meer aanwezig.

Overigens heb ik (37) nog gewoon mijn DKTP prik gehad en die wordt nog altijd gegeven op het consultatiebureau...

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 20-06-2021 12:42 ]

• CMD-Snake
Yaksa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:33:
We doen het samen, tot degenen die als eerste aan de beurt waren voor vaccinatie ook meteen vol in gingen zetten op bewijzen zodat ze meer vrijheid weer konden krijgen. Hoorde gisteren een interview met de directeur van InRetail die sprak over "Benidorm bastards" in zijn verwijzing naar gevaccineerde ouderen in de detailhandel welke weigeren coronamaatregelen te volgen omdat ze al geprikt zijn.

Die niet-medische mondkapjes waren vanaf dag 1 onzin voor het publiek. Het risico van de supermarkt dan wel bouwmarkt was nihil, maar het is als een symbool gepromoot.

Als je figuren volgt als die Feigl-Ding wordt je er ook niet vrolijker op, die kerel zit nu zelfs de vaccins onderuit te halen. Enerzijds zegt hij dat je ze moet halen, maar daarna komt hij met verhalen dat gevaccineerden ook bij bosjes neervallen door corona mutaties. Clickbait en paniek zaaien op zijn best.
Woy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:38:
Tsjechië en Hongarije prikken ook wat de pot schaft en de pot schaft daar Spoetnik en Sinopharm naast Westerse vaccins. Het is dan ook behoorlijk zuur voor zo'n iemand die dan kiest om het vaccin te halen en daarna net zo hard uitgekotst wordt.

Is dit dan een blikje in de toekomst? Gevaccineerd zijn is niet meer genoeg, je moet ook een bepaald merk gekregen hebben?

• Cocytus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Ze zijn er nog wel maar de effecten ervan zijn marginaal. Dat is dus geen "uitroeiing". Anders hadden we geen polio-prik meer nodig want de kans om het virus op te lopen is niet meer aanwezig.
Het pokken-virus (iets anders dan waterpokken) bestaat alleen nog in een lab, wat voor deze discussie gelijk staat aan 'niet meer'. Dat is dan ook de reden dat het Wikipedia-lemma over Smallpox begint met "Smallpox was an infectious disease". Polio bestaat (naast in het lab) alleen nog in Afghanistan, Pakistan en Syrië. Misschien even de link die ik post lezen voor je wat roept.

[ Voor 13% gewijzigd door Cocytus op 20-06-2021 12:47 ]

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat de EMA ineens een goedkeuring in gaat trekken, tenzij er iets heel dramatisch gebeurt en er ineens mensen met AZ bij bosjes neer gaan vallen.
Het zou met niets verbazen als er boostershots komen die alleen nodig zijn als je een bepaald vaccin hebt gehad oid.
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Waterpokken is wel iets anders dan smallpox...

• Stoney3K
Cocytus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Het waterpokken-virus bestaat alleen nog in een lab, wat voor deze discussie gelijk staat aan 'niet meer'. Polio bestaat (naast in het lab) alleen nog in Afghanistan, Pakistan en Syrië. Misschien even de link die ik post lezen voor je wat roept.
Dan is het dus niet uitgeroeid maar contained en alleen niet meer van belang in de wereld waarin we wonen. Als we stoppen met polio prikken dan komt het snel genoeg weer de grens over ons land in.

Met een coronavirus zoals COVID-19 zie ik dat sowieso niet gebeuren dus de hele semantische discussie waar je het over hebt is niet eens relevant.

• roffeltjes
polli_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:31:
[...]

Ik mag hopen dat je weet dat de wetenschap de afgelopen duizend jaar niet echt succesvol is geweest om door middel van een vaccin een virus de wereld uit te werken. We zijn nog lang niet verlost van Covid19. De cijfers spreken boekdelen.

https://www.theguardian.c...der-way-in-uk-says-expert
De wetenschap is bijzonder succesvol geweest met vaccins, veel succesvoller dan andere medicijnen (zo zie je ook dat voorkomen simpeler is dan het daarna proberen te genezen). "De wereld uit helpen" is een beetje definitie/semantisch. Pokken en mazelen zijn toch echt een compleet non-issue (in de Westerse wereld, dat we dan nog een gekke biblebelter hebben is jammer), als we op dat niveau zijn kunnen we weer alle winkelwagentjes aflikken :+

Dat we daar nog lang niet zitten met COVID is uiteraard helemaal correct :|

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Dan is het dus niet uitgeroeid maar contained en alleen niet meer van belang in de wereld waarin we wonen. Als we stoppen met polio prikken dan komt het snel genoeg weer de grens over ons land in.
Semantisch. Stellen dat de wetenschap niet succesvol is omdat er nog plekjes op aarde zijn met Polio is wel heel erg overdreven.

Dat het met COVID anders ligt is absoluut waar, maar ook daar zijn vaccins echt een bizar succes. De door de WHO geeiste lat voor een COVID Vaccin lag heel hoog, ik vond het twijfelachtig of we dat zouden halen, maar er zijn nu al vier kandidaten ruim over die balk gesprongen.

Anders gezegd, met 40% efiicacy heb je historisch gezien al een heel behoorlijk vaccin, dat we nu kandidaten hebben die de 90 aantikken is crazy.

• Cocytus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Met een coronavirus zoals COVID-19 zie ik dat sowieso niet gebeuren dus de hele semantische discussie waar je het over hebt is niet eens relevant.
De stelling waar ik op reageerde was dat de wetenschap "niet succesvol" in staat is geweest om "virussen de wereld uit te helpen" door vaccinatie. Dat is de wetenschap dus wel want pokken is uitgeroeid en polio zo goed als (alleen niet in twee of drie failed states, en dus niet als gevolg van enig gebrek in de wetenschap), van 350.000 gevallen in 1988 naar 33 in 2018. Het feit dat je op pokken in het geheel niet ingaat en nota bene polio aanhaalt als 'bewijs' dat ziektes niet uitgeroeid kunnen worden door vaccinnatie laat zien hoe kansloos dat argument is, niveau Willem Engel wappie.

[ Voor 6% gewijzigd door Cocytus op 20-06-2021 12:53 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CMD-Snake schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Als je figuren volgt als die Feigl-Ding wordt je er ook niet vrolijker op, die kerel zit nu zelfs de vaccins onderuit te halen. Enerzijds zegt hij dat je ze moet halen, maar daarna komt hij met verhalen dat gevaccineerden ook bij bosjes neervallen door corona mutaties. Clickbait en paniek zaaien op zijn best.
Ik volg die beste man niet maar net even op Twitter door zn timeline gegaan. Ik zie alleen maar dat ie waarschuwt dat vaccineren super belangrijk is maar dat alleen vaccineren helaas niet voldoende is en andere maatregelen ook nog nodig zijn? Dat 2 doses beter zijn dan 1. Dat ook het testen van kinderen van belang is, blijkbaar begint het nu in Israel weer te broeien
Op welke berichten van hem doel jij precies waar ie “de vaccins onderuit haalt”?

• hoevenpe
MikeyMan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:36:
Astra is nooit goedgekeurd geweest in de VS.

Datzelfde probleem heb je als je hier met Sinovac of Sputnik bent ingeënt.
Begrijp ik het goed dat iedereen die hier met AZ geprikt is een probleem heeft als hij/zij voor werk of privé naar de VS wil? Dat is best een nadeel.

• roffeltjes
[...]
Dat wordt wel heel rap afgetikt met een verdrag. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de USA de verhoudingen met de EU en UK zo onder druk gaat zetten. Astra is ook niet afgekeurd omdat het niet effectief is, dus die hobbel die gaan we echt wel nemen.

Betreft effectiviteit, de praktijkcijfers laten zien dat je twee weken na je tweede prik met Astra nagenoeg even effectief beschermt bent als met Pfizer, verschil is binnen de onzekerheids-bandbreedte. Ik ben het er helemaal mee eens dat we vol inzetten op Pfizer, zeker vanwege de schaalbaarheid van productie en flexibiliteit, maar de Engelse cijfers laten juist zien dat Astra heel goed presteert.

• Pikoe
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:54:
blijkbaar begint het nu in Israel weer te broeien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8G0dKiC6ivV5ZIRGyKwJ5PLJO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lNjKyCT1eTeEHo5jl37IZxVX.png?f=fotoalbum_large
*knip* graag geen woorden in de mond leggen

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:05 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nog nooit van exponentiële groei gehoord? Dat begint altijd heel klein en onschuldig. In jouw grafiekje kun je dat nota bene al zien.
*knip* ga nou niet reageren op mensen die je woorden in de mond leggen, maar lees ook vooral even goed je eigen posts na, voor je ze plaatst, dat helpt wellicht ook tegen het 'woorden in de mond leggen'...
De deltavariant is gewoon een punt van zorg, dat kun je jammer vinden maar houd het wel even normaal hier qua toon aub..

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:06 ]

• roffeltjes
Cocytus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Dat is de wetenschap dus wel want pokken is uitgeroeid en polio zo goed als (alleen niet in twee of drie failed states, en dus niet als gevolg van enig gebrek in de wetenschap), van 350.000 gevallen in 1988 naar 33 in 2018.
Als ik met mijn toverstaf zwaai en morgen iedereen op de wereld twee weken geleden een Westers Vaccin heeft gehad is COVID in no time letterlijk de wereld uit, Het ligt niet aan het vaccin.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:50
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Nog nooit van exponentiële groei gehoord? Dat begint altijd heel klein en onschuldig. In jouw grafiekje kun je dat nota bene al zien.
Ik zeg toch niet dat het helemaal mis gaat of zelfs “apocalyptisch”?? Waarom wordt in dit topic zo gigantisch geframed?
De deltavariant is gewoon een punt van zorg, dat kun je jammer vinden maar houd het wel even normaal hier qua toon aub..
Ik gok dat @Pikoe het heeft over de toon van Feigl-Ding.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

pro_6or

amateur_60r

CMD-Snake schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Al die lui voor wie de mondkapjesplicht afgelopen vrijdag al om 19.00 eindigde. Je kan op je vingers natellen dat er komende week meer problemen door zullen ontstaan, winkels moeten het officieel nog vragen en een deel van het publiek wil niet meer.

De noodzaak voor nog zes dagen mondkapjes ontgaat mij, die had beter per direct eruit gekund. Als ze ook kunnen besluiten dat een lockdown over een uur begint is dit een makkie voor het kabinet.

[...]

Over zes dagen ook nog niet.
Wel 6 x 250.000 mensen meer. Ik ben de 15e geprikt. Vroege veertiger en ik was een van de jongste daar. Enige protectie heb ik pas vanaf de 26e.

een treffende spreuk

• Pikoe
  • Niet online
DutchCommando schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Ik gok dat @Pikoe het heeft over de toon van Feigl-Ding.
Ik heb het inderdaad over de toon van de man op twitter. Dit kan je toch nauwelijks groei noemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZFEGwW2GAng0-NEVt_LSpw-O9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEAAO73xSOhxFms9ijzG3ovE.png?f=fotoalbum_large

• Stoney3K
Cocytus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:51:
[...]
Het feit dat je op pokken in het geheel niet ingaat en nota bene polio aanhaalt als 'bewijs' dat ziektes niet uitgeroeid kunnen worden door vaccinnatie laat zien hoe kansloos dat argument is
Bij polio is er nog altijd een kans dat een opleving ontstaat. Blijkbaar bij pokken ook, want daar is het ook geen geval van nul cases wereldwijd.

"Weggeprikt" betekent voor mij dat we morgen het vaccin voor die ziekte niet meer nodig hebben, volgend jaar niet, en nooit meer, want het kan gewoon niet meer voorkomen dat die ziekte opnieuw ontstaat. Dus ook niet in een lab. Of over gesprongen van een diersoort.

En volgens mij is het aantal ziektes die op die manier zijn "weggeprikt" nul.

Dat is verder ook geen probleem, maar ga niet mensen zitten wijs maken dat we COVID wel even kunnen wegprikken want alle wetenschappers zijn het er over eens dat het een endemische ziekte gaat worden. We moeten ons dus gaan concentreren op het minimaliseren van de effecten ervan.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pikoe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb het inderdaad over de toon van de man op twitter. Dit kan je toch nauwelijks groei noemen.
[Afbeelding]

Vrij feitelijk en met bronvermelding. Welk bericht van hem is “apocalyptisch” dan?

*knip* Dit soort gasten is nooit bronvermelding. Post dan de originele bron, zie ook Brontoetsing #hoedan?!

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:08 ]

• Stoney3K
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:07:
[...]

[Embed]
Vrij feitelijk en met bronvermelding. Welk bericht van hem is “apocalyptisch” dan?
En wat is de ernst van de symptomen van die 44 man? Hoeveel ziekenhuisopnames, hoeveel IC?

Als het 44 snotneuzen zijn, dan is het gewoon een storm in een glas water. Maar hee, dan ondermijnt het de retoriek van De Nieuwe KillerMutant! dus dat zetten we er gewoon even niet bij.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CMD-Snake schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:43:
[...]
Tsjechië en Hongarije prikken ook wat de pot schaft en de pot schaft daar Spoetnik en Sinopharm naast Westerse vaccins. Het is dan ook behoorlijk zuur voor zo'n iemand die dan kiest om het vaccin te halen en daarna net zo hard uitgekotst wordt.

Is dit dan een blikje in de toekomst? Gevaccineerd zijn is niet meer genoeg, je moet ook een bepaald merk gekregen hebben?
Ik sta hier een beetje dubbel in. Aan de ene kant snap ik dat er gewoon uitgegaan wordt van de eigen expertise qua goedkeuring, en is het dus logisch dat niet goedgekeurde vaccins niet geaccpeteerd worden, want mogelijk zijn zie niet effectief genoeg.

Aan de andere kant inderdaad wel zuur, maar het werkt ook niet mee in het stimuleren van vaccineren buiten de westerse wereld.

De drempel voor accepteren zou ook best wat lager mogen liggen, want het gaat natuurlijk alleen om effectiviteit, de gezondheidsrisico's bij toedienen zijn niet direct relevant voor het risico hier, en dat kan je prima door de landen die het toedienen laten beoordelen.

De vraag zal dan ook zijn of die vaccins nog wel gewoon goedgekeurd gaan worden ( Ik ga er even van uit dat ze daadwerkelijk effectief zijn ), maar gewoon niet opgenomen worden in ons (of Amerikaans) vaccinatieprogramma.

Ik had het idee dat Astrazeneca al zo goed als goedgekeurd was in de VS, dus ik vraag mij af of dat nog wel gaat gebeuren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:08:
[...]

En wat is de ernst van de symptomen van die 44 man? Hoeveel ziekenhuisopnames, hoeveel IC?

Als het 44 snotneuzen zijn, dan is het gewoon een storm in een glas water. Maar hee, dan ondermijnt het de retoriek van De Nieuwe KillerMutant! dus dat zetten we er gewoon even niet bij.
Elke besmetting op een school, van eender welke variant, was tot nu toe niet veel meer dan een snotneus. Het gaat er meer om dat die snotneusjes ook oudere generaties aansteken waar het mogelijk ernstigere effecten heeft.

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:04:
[...]
Dat is verder ook geen probleem,
Het wordt nogal een flauwe discussie :+

Als we elk jaar een prikkie moeten halen en de impact is daarna minimaal kan ik me prima vinden met de stelling dat het is "weggeprikt" en dat het een daverend wetenschappelijk succes is. Om dat soort uitspraken op een goudschaaltje te leggen vind ik vrij zinloos ;)

• Cocytus
  • Niet online
[...]

Bij polio is er nog altijd een kans dat een opleving ontstaat. Blijkbaar bij pokken ook, want daar is het ook geen geval van nul cases wereldwijd.
Hou nou eens op met dat fake news.
Wikipedia: Smallpox
The last case of smallpox in the world occurred in an outbreak in the United Kingdom in 1978.

[ Voor 40% gewijzigd door Cocytus op 20-06-2021 13:20 ]

• CMD-Snake
Op welke berichten van hem doel jij precies waar ie “de vaccins onderuit haalt”?
Lees zijn berichten eens op de toon. Hoe hij erop zit te wijzen dat mensen die in het ziekenhuis belanden tweemaal gevaccineerd waren met mRNA vaccins en toch doodziek werden:

Hij re-tweet ook berichten als dit:

Wat moeten we nog meer denken van een tekst als "That's not the vaccine having a few breakthrough cases. That is a massive failure."

Zoals een bekend merk chips ooit zei, hij smaakt zoals die kraakt:

Het is een en al sensatie in zijn tweets en met deze toon en insteek doet hij meer kwaad als goed. Overigens moet hij nog oppassen met zo vaak als hij zichzelf schouderklopjes geeft, zijn arm komt nog eens uit de kom op die manier. :+

• roffeltjes
Woy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:08:
[...]

De vraag zal dan ook zijn of die vaccins nog wel gewoon goedgekeurd gaan worden ( Ik ga er even van uit dat ze daadwerkelijk effectief zijn ), maar gewoon niet opgenomen worden in ons (of Amerikaans) vaccinatieprogramma.
Betreft Astra en Janssen maak ik me eigenlijk geen zorgen, dat zijn ontzettend goede vaccins. De problemen die er zijn:

- Slechte verhouding met leveranciers (Astra)
- Leveranties
- Problemen met opschalen. Volgens mij is Janssen nog steeds alleen Leiden, al zijn er nu wel meerdere productielijnen gepland die door conculega's worden beheerd.

En dan heeft Janssen nog de pech dat de officiële partner in de USA door de mand viel |:(

Het zijn heel effectieve vaccins en die bijwerkingen zijn op dit punt geen probleem voor de besmettelijkheid van de geprikten, ik neem aan dat dat voor de EU/UK wel wordt gehandjeklapt.

Sputnik is een lastiger verhaal... het is een goed doordacht vaccin waarbij de twee verschillende vectoren laten zien dat Rusland heel goede wetenschappers heeft. Maar zaken als kwaliteitscontrole en een overheid die erdoor heen ruist maken dit vreselijk ondoorzichtig, terwijl je voor certificeren transparantie belangrijk is.

Dino: Zie Sputnik en dan met niet de beste trial data (in Q1 2020 hadden we een rondedansje gedaan).
Ik had het idee dat Astrazeneca al zo goed als goedgekeurd was in de VS, dus ik vraag mij af of dat nog wel gaat gebeuren.
Nee, Astra had grote problemen met de data en hoewel ik het ook maar het heb gegoogled heb ik het idee dat Astra het verder erbij heeft gelaten (zie ook de productie problemen, de USA markt was voor hun sowieso al niet te behappen).

https://www.heraldscotlan...ccine-use-sending-abroad/

Overigens is dit van 18 mei en heb ik ook niet heel diep gegraven, maar het komt wel overeen met wat ik me herinner van januari (Astra data was een zooitje).

[ Voor 17% gewijzigd door roffeltjes op 20-06-2021 13:26 ]

• Pikoe
  • Niet online
[...]

"Weggeprikt" betekent voor mij dat we morgen het vaccin voor die ziekte niet meer nodig hebben, volgend jaar niet, en nooit meer, want het kan gewoon niet meer voorkomen dat die ziekte opnieuw ontstaat. Dus ook niet in een lab. Of over gesprongen van een diersoort.

En volgens mij is het aantal ziektes die op die manier zijn "weggeprikt" nul.
Ik heb het idee dat je Chickenpox (waterpokken) en Smallpox (pokken) door elkaar haalt.

Overigens ben ik het met je eens dat de kans vrij klein is dat covid verdwijnt na een paar prikrondes. Dat zou namelijk betekenen dat we ook alle dieren die het kunnen krijgen moeten gaan vaccineren.. Maar dat betekent niet dat we elk jaar weer in lockdown moeten oid.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@CMD-Snake ok ik snap dat je op een bepaalde manier naar die berichten kan kijken. Toch zie ik vooral feiten, vooral dat we er nog niet helemaal zijn. En dat is minder leuk om te lezen, je leest natuurlijk liever dat het vooral de goede kant op gaat :)

• roffeltjes
[...]

Feigle-Ding heeft een heel duidelijke agenda, ik ben het wel eens met anderen dat je hem beter niet kan gebruiken als bron.
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:25:
Toch zie ik vooral feiten, vooral dat we er nog niet helemaal zijn.
Dat verhaal over dat hospitaal in Calgary zou meteen een alarmbel moeten laten afgaan... het artikel is al click-baity en dan gaat hij er eigenlijk nog dunnetjes overheen.

[ Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 20-06-2021 13:36 ]

• CMD-Snake
Woy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:08:
Aan de andere kant inderdaad wel zuur, maar het werkt ook niet mee in het stimuleren van vaccineren buiten de westerse wereld.
Het is een illusie dat in landen als Rusland of China op grote schaal gebruik gemaakt gaat worden van Pfizer of een ander Westers merk. Deze landen sturen op hun eigen producten en met vaccin diplomatie brengen ze het ook buiten het eigen land aan de man. China zegt tweede- en derdewereldlanden enorme hoeveelheden van hun vaccins toe en Rusland doet iets vergelijkbaars in mindere mate. Rusland probeert ook met Spoetnik de EU te ondermijnen. Tsjechië en Hongarije zijn al ingestapt met Spoetnik en ook Italië heeft een licentie gekocht op Spoetnik.

China erkent de Westerse vaccins niet. Wil je niet met regelmaat een wattenstaaf in je bips krijgen dan zal je SinoVac of Sinopharm moeten laten spuiten daar. Zelfde laken een pak met zo'n manier van werken.
De drempel voor accepteren zou ook best wat lager mogen liggen, want het gaat natuurlijk alleen om effectiviteit, de gezondheidsrisico's bij toedienen zijn niet direct relevant voor het risico hier, en dat kan je prima door de landen die het toedienen laten beoordelen.
Het probleem is dat je mensen gaat straffen voor iets waar ze geen keuze in hadden. De kans dat Spoetnik ooit door de EMA of FDA goedgekeurd wordt is nihil, maar een Rus of Hongaar die wil reizen komt wel in de problemen ondanks dat die de moeite nam om een prik te halen.
Nee, dat gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren. De FDA had inconsistenties gevonden in de studies van AstraZeneca, ze werden door de FDA beticht van cherrypicken. Nu de FDA lont denkt te ruiken is de kans vrij klein dat AstraZeneca ooit wordt toegelaten, sowieso heeft de VS het nu niet nodig. Ze hebben genoeg andere vaccins, maar een gebrek aan bereidheid op dit moment.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roffeltjes schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:21:
[...]
Betreft Astra en Janssen maak ik me eigenlijk geen zorgen, dat zijn ontzettend goede vaccins. De problemen die er zijn:
Ik maak mij sowieso niet heel veel zorgen over de vaccins qua effectiviteit. Maar voor de volksgezondheid is het wel logisch dat het goed bekeken wordt, en dat laat je liever niet aan andere mogendheden over.

Daarom zou het ook wel goed zijn als er bijvoorbeeld door de WHO of andere onafhankelijke partij gewoon een soort goedkeuring zou zijn. Dan kunnen landen zelf nog bepalen welke vaccins ze voor hun bevolking gebruiken, maar hou je niet al die losse beperkingen afhankelijk van vaccins.

Dat zal ongetwijfeld politiek onmogelijk zijn, maar het voorbeeld van Springsteen is eigenlijk iets wat je niet wil. Zeker als AZ gewoon een goed vaccin is, maar door andere redenen niet op de markt in dat land is toegelaten.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:39
hoevenpe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:56:
[...]Begrijp ik het goed dat iedereen die hier met AZ geprikt is een probleem heeft als hij/zij voor werk of privé naar de VS wil? Dat is best een nadeel.
Ik denk maar zo dat personen die zakelijk de hele wereld mogen rondreizen, ook naar een oranje gebied zoals de VS, dat die geen AZ ingespoten hebben gekregen.
Privé mag je alleen bij noodzakelijke reizen de VS in, dus het aantal personen wat hier (bij een vaccinatie met AZ) een nadeel van ondervindt zal bijzonder laag zijn.
Zelfs bij springtij kun je nog spijkers vinden, als je maar lang genoeg zoekt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CMD-Snake schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:31:
[...]
China erkent de Westerse vaccins niet. Wil je niet met regelmaat een wattenstaaf in je bips krijgen dan zal je SinoVac of Sinopharm moeten laten spuiten daar. Zelfde laken een pak met zo'n manier van werken.
[...]
Het probleem is dat je mensen gaat straffen voor iets waar ze geen keuze in hadden. De kans dat Spoetnik ooit door de EMA of FDA goedgekeurd wordt is nihil, maar een Rus of Hongaar die wil reizen komt wel in de problemen ondanks dat die de moeite nam om een prik te halen.
Exact de reden dat ik pleit om wereldwijd onderscheid te maken tussen goedkeuren van toedienen, en accepteren voor toegang. Politiek natuurlijk een bijna onmogelijke opgave, maar zou het wereldwijd wel een stuk eerlijker maken.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pikoe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:04:
[...]
[Afbeelding]
Ik zie in 10 dagen bijna een verdriedubbeling.
Als het mijn aandelenkoers was zou ik dat een flinke klapper noemen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Stoney3K
Yaksa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Ik denk maar zo dat personen die zakelijk de hele wereld mogen rondreizen, ook naar een oranje gebied zoals de VS, dat die geen AZ ingespoten hebben gekregen.
Privé mag je alleen bij noodzakelijke reizen de VS in, dus het aantal personen wat hier (bij een vaccinatie met AZ) een nadeel van ondervindt zal bijzonder laag zijn.
Zelfs bij springtij kun je nog spijkers vinden, als je maar lang genoeg zoekt.
Uiteindelijk is het dan nog altijd aan het ontvangende land of je er wat aan hebt. China accepteert aan de grens bijvoorbeeld alléén Sinovac.

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 17:17
Cocytus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Wikipedia: Eradication of infectious diseases

[...]

[...]

[...]

Wikipedia: Measles

Incidence of and deaths due to measles in England and Wales between 1940 and 2017
[Afbeelding]
Cocytus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Een handjevol virussen, dat zou ik niet echt succesvol noemen. Of dit ook gaat gelden voor corona is nog maar de vraag. We gaan het zien de komende tijd. Maar om nu te doen alsof de medische wetenschappen een silver bullet heeft tegen elke virus is een beetje te veel van het goede. We weten niet eens hoelang het vaccin bescherming biedt!

• roffeltjes
CMD-Snake schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:31:
[...]
Nu de FDA lont denkt te ruiken is de kans vrij klein dat AstraZeneca ooit wordt toegelaten, sowieso heeft de VS het nu niet nodig.
Hoewel ik ook niet denk dat ze ermee gaan prikken verwacht ik wel degelijk dat de USA het gaat accepteren, belangen zijn groot en het is gewoon een uitstekend vaccin. De USA wil ook zo min mogelijk belemmeringen en gezeik om de economie te stutten.

Ik kan me op dit moment echt geen reden voor stellen waarom je A-Z gaat weigeren. Met wat we zien uit de UK is iedereen die gilt dat A-Z inferieur is afgeschminkt la s nitiwit, het scoort vrijwel net zo goed als de mRNA's.

*knip* niet op de man aub

https://www.bloomberg.com...-hospitalization-in-study
The Pfizer and BioNTech SE shot is 96% effective against hospitalization after two doses, while the AstraZeneca and University of Oxford Covid inoculation is 92% effective, according to an analysis announced Monday by Public Health England.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 13:50 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:47

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Even op slot voor wat onderhoud...

En weer open. Ik zou iedereen willen vragen om:
- niet op de man te reageren. Op geen enkele manier
- Geen Tweets van usual suspects als bronvermelding gebruiken. Ga dan op de echte bron in (en lees Brontoetsing #hoedan?!)
- elkaar geen woorden in de mond te leggen

Hopelijk kunnen we dan weer verder zonder al te veel ingrepen :).

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 14:10 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
[...]

Als je echt angstig bent dan kan je toch gewoon boodschappen bestellen? Kan me voorstellen dat dat veel prettiger is?

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 20-06-2021 14:19 ]

• gekkie
Wolly schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:08:
[...]
Dit overzicht is wel interessant, de volledig gevaccineerden kennen een veel hogere mortaliteit dan ongevaccineerden. Dat kan natuurlijk te maken hebben met leeftijd of gezondheidsstatus aangezien kwetsbaren ook in de UK waarschijnlijk als eerste gevaccineerd zijn.
Dat verwacht ik wel, zeker gezien dit een cumulatief is van alle gevallen van deze variant, dus ook uit perioden waar dat verschil tussen 1 en 2 maal geprikten nog groter was aldaar en het inderdaad de toch nog kwetsbaren groepen betrof.
Waaruit je wel kunt afleiden dat het voor echt kwetsbaren dus toch nodig is om er voor te zorgen dat de kans op blootstelling aan het virus rap verder gaat dalen. Dus als je daar wat voor wil doen, je toch wat moet oppassen en het inenten van de jeugd (18-) zeker te overwegen is, naast voorzichtig zijn met reizen, maar dat laatste schip schijnt de haven al wel uitgezeild te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 20-06-2021 14:17 ]

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Dat verwacht ik wel, zeker gezien dit een cumulatief is van alle gevallen van deze variant, dus ook uit perioden waar dat verschil tussen 1 en 2 maal geprikten nog groter was aldaar en het inderdaad de toch nog kwetsbaren groepen betrof.
Waaruit je wel kunt afleiden dat het voor echt kwetsbaren dus toch nodig is om er voor te zorgen dat de kans op blootstelling aan het virus rap verder gaat dalen. Dus als je daar wat voor wil doen, je toch wat moet oppassen en het inenten van de jeugd (18-) zeker te overwegen is, naast voorzichtig zijn met reizen, maar dat laatste schip schijnt de haven al wel uitgezeild te zijn.
Feitelijk klopt het ook niet wat Hugo de Jonge over de Delta variant zei op de laatste persconferentie:
Ja, die Deltavariant, ik denk dat als je, kijk, wij kijken natuurlijk heel nauwlettend naar het VK. Ons RIVM en ons Centrum voor Infectieziektebestrijding heeft echt bijna dagelijks contact ook met het VK. En wat je daar ziet, is allereerst de les van daar, is allereerst dat vaccineren helpt. Ook tegen die Indiase variant, die Deltavariant. Want de mensen die daardoor nu in de ziekenhuizen komen zijn ofwel mensen die niet gevaccineerd zijn ofwel mensen die slechts een keer gevaccineerd zijn. En daarom zeggen we ook: laat je vaccineren. Daarom zeggen we ook: neem ook die tweede prik.
Bron
De tabel toont duidelijk aan dat mensen met twee doses net zo goed in de ziekenhuizen komen.

• gekkie
Wolly schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:27:
[...]
Feitelijk klopt het ook niet wat Hugo de Jonge over de Delta variant zei op de laatste persconferentie:
[...]
Bron
De tabel toont duidelijk aan dat mensen met twee doses net zo goed in de ziekenhuizen komen.
Klopt een wat te grote oversimplificering, vermoedelijk om vaccineren aan te moedigen, wat die cijfers ook zonder die simplificering wel ondersteunen. Snap het enerzijds wel, het lange genuanceerde antwoord blijft niet hangen, maar het korte is inderdaad niet geheel accuraat.
Hoewel ik een groot voorstander ben van accuraat en volledig, ben ik in dit geval vergevingsgezind gezien de intentie er achter en dat de cijfers daar op zich wel mee stroken.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

giantgiantus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Als je echt angstig bent dan kan je toch gewoon boodschappen bestellen? Kan me voorstellen dat dat veel prettiger is?
Ja, goede tip. Opties zijn in mijn regio wel beperkt en hadden vorig jaar ook lange wachttijden. In de super in mn dorp was het altijd goed geregeld tot zover (rustige winkel, voldoende afstand houden, mondkapjes, voldoende self service kassa’s), dus was geen aanleiding voor. Komende weken maar even preventief omschakelen naar bezorgen.
En “angst” is echt niet het juiste woord hier @Verwijderd . We zijn gewoon extra voorzichtig gezien de omstandigheden en nemen het serieus. We lijden er echt niet onder, integendeel, thuiswerken bevalt ons goed en de tijd van feesten en doorhalen in clubs en discotheken ligt ook al in het verleden :P

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-06-2021 15:02 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:27:
[...]
[...]
Bron
Die tabel toont idd aan dat mensen met 2 dosis vele malen minder kans hebben op ziekenhuis dan de rest.

PSN

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Klopt een wat te grote oversimplificering, vermoedelijk om vaccineren aan te moedigen, wat die cijfers ook zonder die simplificering wel ondersteunen. Snap het enerzijds wel, het lange genuanceerde antwoord blijft niet hangen, maar het korte is inderdaad niet geheel accuraat.
Hoewel ik een groot voorstander ben van accuraat en volledig, ben ik in dit geval vergevingsgezind gezien de intentie er achter en dat de cijfers daar op zich wel mee stroken.
Het doel is begrijpelijk, maar om cijfers naar je hand te draaien als minister vreet wel aan je betrouwbaarheid.

Zeker als je daarvoor vertelt dat er bijna dagelijks contact is met de experts in de UK over de Deltavariant en daarna uitlegt waarom die variant zo snel gaat. Als argeloze burger mag je dan ook verwachten dat je hoort wat die experts hebben vastgesteld en niet een onvolledige weergave van feiten om een KPI die in je takenpakket zit een bepaalde kant op te sturen.

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Die tabel toont idd aan dat mensen met 2 dosis vele malen minder kans hebben op ziekenhuis dan de rest.
Your point being?

Verwijderd

giantgiantus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:14:
[...]

als tijdelijke optie zeker zinnig. Toch zou ik mensen met angst ook aanraden te kijken naar de drempels die ze voor zichzelf opwerpen. Je kan nog steeds een tikje voorzichtiger dan de rest handelen, maar wel deel blijven nemen aan het maatschappelijk verkeer.
heb zelf ervaring met een bepaalde verkeersangst na een voorval, dit voorval had dodelijk kunnen aflopen. toch neem ik -met hulp- inmiddels weer het risico samen met vele anderen dat het weer gebeurt.
Een angst hoeft niet irreëel te zijn, het risico bestaat. Echter als je ieder risico op een dergelijke manier gaat behandelen beperk je jezelf ook op een manier die mogelijk niet gezond is. Specifiek voor covid geldt dat op basis van risico inschatting door de overheid er regels zijn. De een houd zich daar niet aan, niet prima,de ander handelt iets voorzichtiger dan die regels , wel prima. Maar jezelf zo beperken als ik hier lees lijkt me niet nodig en ongezond.

edit:
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:35:
[...]
En “angst” is echt niet het juiste woord hier @Verwijderd . We zijn gewoon extra voorzichtig gezien de omstandigheden en nemen het serieus. We lijden er echt niet onder, integendeel, thuiswerken bevalt ons goed en de tijd van feesten en doorhalen in clubs en discotheken ligt ook al in het verleden :P
dit zag ik later,met extra voorzichtig doen en het serieus nemen lijkt me niets mis. :)

en dit even niet naar jou maar wat ik wel merk bij een deel van de 'extra voorzichtigen' in mijn directe omgeving is dat er soms wat weinig begrip is voor mensen die het ook serieus nemen , maar toch wat meer ondernemen.
Wat dat betreft hoop ik dat we in een periode komen waarin het prima is als je nog wat rustig aan wil doen en ook prima als je al wat meer doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2021 15:08 ]

• gekkie
Wolly schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Het doel is begrijpelijk, maar om cijfers naar je hand te draaien als minister vreet wel aan je betrouwbaarheid.
Ja en nee, iedereen doet het meerdere keren per dag in het dagelijks leven. Als je alles tot de laatste komma moet uitspellen, ook al maakt het voor de intentie niet uit, dan wordt onze communicatie er ook niet beter op.

Voor het punt wat hij wou maken, maakt het wat mij betreft weinig uit, maar het was beter geweest om er een "voornamelijk" of iets dergelijks in op te nemen, dan is het daarmee al niet meer absoluut en hoef je het verder wat mij betreft niet meer uit te spellen. Maar goed mensen zijn nou eenmaal geneigd om een boodschap wat stelliger te brengen. Maar voor mij vreet dit niet echt aan zijn betrouwbaarheid, omdat ik als ik in ogenschouw hou wat, wanneer, waarom en hoe, ik daar echt geen reden toe zie.
Zeker als je daarvoor vertelt dat er bijna dagelijks contact is met de experts in de UK over de Deltavariant en daarna uitlegt waarom die variant zo snel gaat. Als argeloze burger mag je dan ook verwachten dat je hoort wat die experts hebben vastgesteld en niet een onvolledige weergave van feiten om een KPI die in je takenpakket zit een bepaalde kant op te sturen.
Ja en nee, ik snap dat hij voor het punt wat hij daar wilde maken, niet een volledige weergave wilde geven van alle details. Maar een kleine beetje meer stelligheid en dus een kleine beetje meer onzekerheid als indicatie dat het wel de strekking van de cijfers is, maar niet alles wat de cijfers vertellen was wellicht beter geweest.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:01

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49
Ai paniek paniek meer dan gister owjeee 😇

Verwijderd

Wel met de aantekening dat er een storing is.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Ja, goede tip. Opties zijn in mijn regio wel beperkt en hadden vorig jaar ook lange wachttijden. In de super in mn dorp was het altijd goed geregeld tot zover (rustige winkel, voldoende afstand houden, mondkapjes, voldoende self service kassa’s), dus was geen aanleiding voor. Komende weken maar even preventief omschakelen naar bezorgen.
Vorig jaar was het hier ook een gedoe om een tijdslot te pakken te krijgen. Tegenwoordig totaal geen probleem meer. Kan meestal gewoon dag erna.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:32
Deze twee figuren stonden vandaag in Financial Times, ik vond ze veel inzicht bieden in hoe de Delta-variant zich in andere landen verspreid, en hoe goed ze er zicht op hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5td-435p9ACJbbOaohCq7qKk2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2u8kKlDtd3ZSDbKxvImxVlv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykp_XTmmtBqWZsb7VoTL5MExkbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLKbmNJS5mycPdHAR3RtUW3m.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: Financial Times | Delta variant begins to spread, threatening EU’s Covid progress

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Balance schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:43:
Deze twee figuren stonden vandaag in Financial Times, ik vond ze veel inzicht bieden in hoe de Delta-variant zich in andere landen verspreid, en hoe goed ze er zicht op hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron: Financial Times | Delta variant begins to spread, threatening EU’s Covid progress
Heel inzichtelijk inderdaad.
Wist niet dat deze variant ook al Rusland had overgenomen.

Tnx voor het posten.

PSN

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:02

Osxy

Holy crap on a cracker

YakuzA schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:04:
[...]

Heel inzichtelijk inderdaad.
Wist niet dat deze variant ook al Rusland had overgenomen.

Tnx voor het posten.
Dat is niet echt op basis van deze data te zeggen, minder dan 1% gevallen word de variant daar vast gesteld. Dus de sample size is echt klein daar.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, je ziet mooi dat in de landen waar de R van de vorige variant maar een beetje onder de 1 lag, die van de deltavariant ruim boven de 1 ligt (VK, Rusland, Portugal) en in de landen waar de R van de andere varianten ruimer onder de 1, die van de Deltavariant maar iets boven of rond de 1 hangt (Italië, België, Duitsland). De VS zit er zo’n beetje tussenin.

Met de hoeveelheid gevaccineerden die er bij gaan komen in de Europese landen, denk ik niet dat we in paniek hoeven te raken. Al komen we nu wel op een punt dat er weinig ruimte overblijft om nóg besmettelijker of vaccin-ontwijkende varianten te kunnen hebben.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

UK doet het ook echt wel goed met sequencing. 30% is veel.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MikeyMan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:40:
Ja, die wilden natuurlijk als een van de eersten een variant naar zich genoemd hebben! Was nog succesvol ook :p

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Osxy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Dat is niet echt op basis van deze data te zeggen, minder dan 1% gevallen word de variant daar vast gesteld. Dus de sample size is echt klein daar.
Als de samples random zijn, dan kan je met een klein percentage al redelijk accuraat de verhouding vinden, maar idd eens dat <1% eigenlijk te weinig is om harde conclusies aan te hangen.

PSN

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:40:
We zitten inmiddels met 1500 op 7000 gevallen ook al redelijk richting de 25%
We zijn dus minder gaan sequencen, niet zozeer capaciteit dan, maar gebrek aan noodzaak
Ik weet niet hoeveel je echt nodig hebt voor een betrouwbaar beeld. Op een gegegeven moment is het meer dan representatief en heeft meer sequencen geen toegevoegde waarde .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2021 16:56 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:51:
[...]

We zitten inmiddels met 1500 op 7000 gevallen ook al redelijk richting de 25%. Ik seet niet hoeveel je echt nodig hebt voor een betrouwbaar beeld. Op een gegdvsn moment is het meer dan representatief en heeft meer sequencen geen todgevoegds waardd.
Zit ook wat in. Bij een dalend aantal positieven en gelijkblijvend aantal sequences loopt het percentage op.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:51:
[...]

We zitten inmiddels met 1500 op 7000 gevallen ook al redelijk richting de 25%
We zijn dus minder gaan sequencen, niet zozeer capaciteit dan, maar gebrek aan noodzaak
Ik weet niet hoeveel je echt nodig hebt voor een betrouwbaar beeld. Op een gegegeven moment is het meer dan representatief en heeft meer sequencen geen toegevoegde waarde .
Als je de betrouwbaarheid uit wilt uitrekenen dan kan ik je deze pagina aanraden: https://www.surveysystem.com/sscalc.htm dan weet je ook de waarschijnlijke fout marge van de data. De tekst onder de calculator legt ook veel uit.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Pagina: 1 ... 57 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.