Ik kan je vertellen dat heel veel grote bedrijven dit nog steeds doen. Wees blij dat veel bedrijven (heb overigens wel het idee veel hoogopgeleid waar controle minder belangrijk is) wel verantwoordelijkheid nemen.hoevenpe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Dan moet je echt bij je werkgever zijn, dit heeft nog maar weinig met corona te maken.
Das echt niet waar. Heel veel grote bedrijven hebben nog steeds dit beleid.YakuzA schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Dat zal meer zijn omdat die wil gaan besparen op pandhuur, niet vanwege overheids regels.
(Hier 1x per week op kantoor, maar gaan nu al geruchten door de wandelgang dat na de zomer 2x per week weer verplicht gaat worden)
Bij het bedrijf waar ik werk is er geen mogelijkheid voor korting op de huur van het bedrijfspand. Ik ben van plan als ik gevaccineerd ben weer te overleggen om weer op het kantoor te werken. Het is best wel saai alleen thuis werken. Video meetings is geen tijd voor het koetjes en kalfjes gesprek .YakuzA schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Dat zal meer zijn omdat die wil gaan besparen op pandhuur, niet vanwege overheids regels.
(Hier 1x per week op kantoor, maar gaan nu al geruchten door de wandelgang dat na de zomer 2x per week weer verplicht gaat worden)
Dat ook, maar ook buiten blijft 1,5 meter gelden en ook de mondkapjesplicht.Stoney3K schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:49:
Bedoelt hij daar dan mee, dat de 1,5 meter blijft gelden bínnen de poorten van het festival waar je alleen met een negatieve test toegang toe hebt?
Het testen voor toegang is dus vrijwillig, maar als je als bedrijf eraan meewerkt krijg je meer mogelijkheden maar welke dat precies zijn nog onbekend. Testen voor toegang zal denk ik niet echt gretig aftrek gaan vinden, vanuit de ondernemer zijn er meer nadelen dan voordelen voorlopig.
Gezellig toch met 30 graden met een zonnetje rondlopen met zo'n ding op je bakkes.Señor Sjon schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:32:
Gatver, de maatregel die bij invoering maar ietsiepietsie (parafrasing) zou helpen, gaat er pas als laatste af vrees ik.
Ik werk ook nog thuis, nu al anderhalf jaar lang dus. De vraag blijft hoe het hierna eruit gaat zien, want mijn werkgever heeft al kantoorruimte van de hand gedaan en is voornemens om nog meer af te stoten. Helemaal zal het niet verdwijnen, maar ik zal weinig tijd per week nog op kantoor doorbrengen zoals het er nu naar uitziet.psy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:41:
Het is ook zeer frustrerend om te zien hoeveel mensen inmiddels wel naar kantoor gaan. Alsof wij inmiddels de enigen zijn die het nog niet kunnen.
Hij heeft genoeg benadrukt dat vaccineren werkt (ik ben de tel kwijt geraakt) ?t_captain schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:57:
Vanavond tegen mijn gewoonte in de persco bekeken op TV.
Ik moet toegeven: ik ben het vrijwel geheel eens met wat minister De Jonge zei. Dat is wel eens anders geweest.
Vooral positief dat hij vandaag het lef toonde om ook wat verder te kijken naar fase 4 en 5, en om de groene app (test/vaccinatie/hersteld) te benoemen als een tijdelijk fenomeen, dat we bij gelegenheid graag weer loslaten,
Ik ben helemaal in mijn nopjes
In het artikel staat dat de 1,5m kan worden losgelaten met toegangstesten. Dat zei De Jonge ook op de persco. Eindelijk dus. En ik verwacht dat daardoor er juist veel meer gebruik van wordt gemaakt, want meer klanten.CMD-Snake schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Dat ook, maar ook buiten blijft 1,5 meter gelden en ook de mondkapjesplicht.
Het testen voor toegang is dus vrijwillig, maar als je als bedrijf eraan meewerkt krijg je meer mogelijkheden maar welke dat precies zijn nog onbekend. Testen voor toegang zal denk ik niet echt gretig aftrek gaan vinden, vanuit de ondernemer zijn er meer nadelen dan voordelen voorlopig.
En dan vind ik het wel typisch dat de evenementen daarin wel mee mogen doen, maar er nog steeds geen perspectief is geboden voor poppodia, discotheken en nachtclubs. Die kunnen dan in principe met toegangstesten toch ook gewoon open?Thijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:22:
[...]
In het artikel staat dat de 1,5m kan worden losgelaten met toegangstesten. Dat zei De Jonge ook op de persco. Eindelijk dus. En ik verwacht dat daardoor er juist veel meer gebruik van wordt gemaakt, want meer klanten.
Ik zie een creatieve ondernemer al elk weekend een 'evenement' aanmaken voor elke band of DJ die er in zijn tent geboekt staat.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat zal er om spannen, want we zagen de afgelopen tijd met meerdere Fieldlabs dat de opkomst ver achterbleef. Mensen hadden geen zin om door de hoepeltjes van het testen te moeten springen.Thijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:22:
want meer klanten.
Voor Lowlands of de F1 op Zandvoort is het een uitkomst, kleinschalige activiteiten als de bios of het restaurant gaat echt niet gebeuren.CMD-Snake schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:26:
Dat zal er om spannen, want we zagen de afgelopen tijd met meerdere Fieldlabs dat de opkomst ver achterbleef. Mensen hadden geen zin om door de hoepeltjes van het testen te moeten springen.
Als ik zie hoe mijn WhatsApp vanavond ontploft met feestjes en kroeg voorstellen na 5 juni dan betwijfel ik of dit gaat werken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Er is steeds meer te doen zonder testen, waardoor de animo voor “testen voor toegang” wegvalt.
Dat verschilt heel erg per event. Zo'n 538 event waren toen bizar veel aanmeldingen voor (een miljoen ofzo?). En vaccinatie telt straks ook, dus die drempel heb je als gevaccineerde niet meer.CMD-Snake schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:26:
[...]
Dat zal er om spannen, want we zagen de afgelopen tijd met meerdere Fieldlabs dat de opkomst ver achterbleef. Mensen hadden geen zin om door de hoepeltjes van het testen te moeten springen.
Hoe ga je dat bewijzen? Dat lijkt me de achilleshiel van dit plan.Thijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:31:
En vaccinatie telt straks ook, dus die drempel heb je als gevaccineerde niet meer.
Dat zei De Jonge op de persco. Dat gaat denk ik via die CoronaCheck app.hoevenpe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:33:
[...]
Hoe ga je dat bewijzen? Dat lijkt me de achilleshiel van dit plan.
Onderschat de animo voor "toegang zonder 1,5m" niet.t_captain schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:30:
Er is steeds meer te doen zonder testen, waardoor de animo voor “testen voor toegang” wegvalt.
Zei hij ook of 1 prik al genoeg was?Thijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:35:
Dat zei De Jonge op de persco. Dat gaat denk ik via die CoronaCheck app.
Hij zei "volledig gevaccineerd", dus ik neem aan 2 prikken, muv Janssen.
Hangt van de branche af, wij mogen als staf op een hogeschool ook niet zomaar terug, leraren en leerlingen hebben gewoon die ruimte hard nodig.hoevenpe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Dan moet je echt bij je werkgever zijn, dit heeft nog maar weinig met corona te maken.
Kan me best voorstellen dat er bepaalde bedrijfsonderdelen op dit punt worden voorgetrokken.
Bij het bedrijf waar ik werk is ook hetzelfde. De prijs van de kantoorhuur is gewoon hetzelfde gebleven.Rockvee2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:57:
[...]
Bij het bedrijf waar ik werk is er geen mogelijkheid voor korting op de huur van het bedrijfspand. Ik ben van plan als ik gevaccineerd ben weer te overleggen om weer op het kantoor te werken. Het is best wel saai alleen thuis werken. Video meetings is geen tijd voor het koetjes en kalfjes gesprek .
Hoorde laatst wel "geruchten" dat men wilt dat wij naar kantoor komen, meerendeel van mijn collega's worden binnenkort ingeent.
Maar ik kom pas weer op kantoor als ik volledig ben gevaccineerd (bouwjaar '91, dus duurt nog wel even).
Opzich is het niet heel prettig zolang thuiswerken, maar het zij zo
De vraag is denk ik meer: Hoe gaan de al gezette vaccinaties, die niet allemaal centraal geregistreerd staan, ineens in CoronaCheck opduiken? Zit er een team van ambtenaren een backlog weg te werken bij de GGD?Thijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:35:
[...]
Tsja, het is een bijvangst, maar minder kantoorruimte en minder reizen is milieu vriendelijk. Wij gaan ook fors ruimte inleveren en daar zijn we als team allemaal tevreden mee, zolang we maar 1-2 keer per week fysiek langs kunnen komen.CMD-Snake schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Ik werk ook nog thuis, nu al anderhalf jaar lang dus. De vraag blijft hoe het hierna eruit gaat zien, want mijn werkgever heeft al kantoorruimte van de hand gedaan en is voornemens om nog meer af te stoten. Helemaal zal het niet verdwijnen, maar ik zal weinig tijd per week nog op kantoor doorbrengen zoals het er nu naar uitziet.
Geen idee, heb me daar niet in verdiept. Je kunt zelf zien of je vaccinatie geregistreerd staat via mijn.rivm.nl. Als die daar ontbreekt mag ik hopen dat er een manier is om dat te laten fixen.Stoney3K schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:37:
[...]
De vraag is denk ik meer: Hoe gaan de al gezette vaccinaties, die niet allemaal centraal geregistreerd staan, ineens in CoronaCheck opduiken? Zit er een team van ambtenaren een backlog weg te werken bij de GGD?
Dat lijkt me persoonlijk de ideale sweetspot, collega's wel zien maar ook paar dagen per week thuis.roffeltjes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:39:
Wij gaan ook fors ruimte inleveren en daar zijn we als team allemaal tevreden mee, zolang we maar 1-2 keer per week fysiek langs kunnen komen.
Dat vinden wij dus ook. Merk ook dat balans werk prive normaliseert (Q1/2 2020 was wat dat betreft de hel), iedereen leert er slimmer mee om te gaan, je ziet ook dat we steeds meer normale uren aanhouden.hoevenpe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:41:
[...]
Dat lijkt me persoonlijk de ideale sweetspot, collega's wel zien maar ook paar dagen per week thuis.
Sowieso is een hogeschool een soort mengvorm tussen verlicht despotisme en anarchistische democratie (niet helemaal een grap) en wij hebben als team gewoon aangegeven dat we meters willen afstaan. Sowieso heb ik daar wel een beetje op gestuurd omdat ik liever dit traject zelf in de hand heb dan dat een bedrijfsvoerder dat even beslist en dan met een idioot ruimte-schuif plan komt.
@Wok dit is dus de reden dat ik er een hard hoofd in heb dat er effectieve plannen gaan komen voor een volgende keer. Dat bedoel ik niet als reactie op CMD-Snake persoonlijk, maar er zijn veel mensen om allerhande redenen tegen. Mijn persoon;ijke mening is meer van ‘this is why we can’t have nice things’.CMD-Snake schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:27:
De Jonge heeft meermaals gehint dat hij coronawetgeving uit de tijdelijke wet naar de Wpg wil verhuizen. Hoe blij je daarmee moet zijn is maar de vraag. Moeten we de optie voor 1,5 meter en een mondkapjesplicht op standby hebben staan? Zelf loop ik daar niet warm voor en dan druk ik mij nog zacht uit.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik vermoed dat iedereen die ‘doorgeven aan RIVM’ heeft aangevinkt gedekt zal zijn. De rest is afhankelijk van de ambtelijke molen...Stoney3K schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:37:
[...]
De vraag is denk ik meer: Hoe gaan de al gezette vaccinaties, die niet allemaal centraal geregistreerd staan, ineens in CoronaCheck opduiken? Zit er een team van ambtenaren een backlog weg te werken bij de GGD?
Om over de mensen die uit het buitenland komen nog maar te zwijgen. En die lopen er op festivals nogal wat rond, niet alleen in het publiek, maar vooral ook over het podium heenijdod schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:05:
[...]
Ik vermoed dat iedereen die ‘doorgeven aan RIVM’ heeft aangevinkt gedekt zal zijn. De rest is afhankelijk van de ambtelijke molen...
Als je er echt onder lijdt kan je jezelf natuurlijk ook ziek melden en evt. in overleg gaan met je bedrijfsartspsy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:41:
Alleen met toestemming van de manager. En dat krijg je in feite alleen als je bijvoorbeeld voor een project samen beter kan testen oid. Nou dat is zeldzaam. Ben in totaal nu 7x geweest in 14 maanden.
Het is ook zeer frustrerend om te zien hoeveel mensen inmiddels wel naar kantoor gaan. Alsof wij inmiddels de enigen zijn die het nog niet kunnen.
Vaak bu'j te bang!
Toch voelt dat ergens ook dubbel: vorig jaar was de consensus dat de wereld nooit meer hetzelfde zou zijn, thuiswerken het nieuwe normaal, vakantie in de regio, bewust en duurzaam.roffeltjes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:45:
Dat vinden wij dus ook. Merk ook dat balans werk prive normaliseert (Q1/2 2020 was wat dat betreft de hel), iedereen leert er slimmer mee om te gaan, je ziet ook dat we steeds meer normale uren aanhouden.
Nu is het vooral terug naar normaal, alsof corona een half jaar te lang heeft geduurd. Een jaar geleden vond ik thuiswerken ideaal, nu geniet ik weer van de file. Er gaat niets vrijwel niets veranderen, hooguit een dagje extra thuiswerken.
Ik verwacht meer even een “dip”. Iedereen weer even genieten van het oude normaal en dan weer langzaam richting meer thuiswerken, lokaler en duurzamer. Niet zoals nu, maar zeker niet zoals voorheen.hoevenpe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:37:
[...]
Toch voelt dat ergens ook dubbel: vorig jaar was de consensus dat de wereld nooit meer hetzelfde zou zijn, thuiswerken het nieuwe normaal, vakantie in de regio, bewust en duurzaam.
Nu is het vooral terug naar normaal, alsof corona een half jaar te lang heeft geduurd. Een jaar geleden vond ik thuiswerken ideaal, nu geniet ik weer van de file. Er gaat niets vrijwel niets veranderen, hooguit een dagje extra thuiswerken.
Als je registratie lukt. Tot op heden komen voornamelijk de registraties binnen van de GGD, de huisartsen laten het vooral afweten. Even in het midden gelaten of dit komt door administratieve achterstand of dat meer mensen bij de huisarts aangeven dat hun gegevens niet aan het RIVM doorgegeven mogen worden.Thijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:35:
Overigens, deze vond ik wel bijzonder om te lezen:
(NOS Liveblog)"De meeste registraties zijn gezet en de meeste registraties zijn gezet door de GGD", zei De Jonge. "Alle registraties van de GGD zitten ook in het centrale registratiesysteem van het RIVM. Dus voor de meeste mensen gaat het gewoon goed." Zelfs aan mensen die aanvinkten dat hun gegevens niet naar het RIVM gaan, kunnen we een digitaal coronacertificaat uitreiken, zei De Jonge.
Hoe is die laatste zin mogelijk? Je wil je gegevens niet delen met het RIVM en toch kunnen die een digitaal vaccinatiecertificaat afgeven. Hoe dan? Dan moet er toch iets gedeeld worden om de CoronaCheck app aan je te kunnen koppelen. De prijs van privacybewustheid was juist geen coronapas krijgen.
Met een beetje geluk hebben we straks geen coronamaatregelen meer, mooie vooruitzichtenAls de cijfers blijven dalen, worden zowel stap 4 als 5 gezet op 30 juni. Dat betekent dat alle maatregelen (naast de basismaatregelen op plekken waar niet getest wordt) worden opgeheven.
Hoezo? De GGD weet toch dat je gevaccineerd bent, en kan dan waarschijnlijk ook een QR code naar je telefoon sturen of een printje meegeven.CMD-Snake schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:35:
[...]
Overigens, deze vond ik wel bijzonder om te lezen:
[...]
(NOS Liveblog)
Hoe is die laatste zin mogelijk? Je wil je gegevens niet delen met het RIVM en toch kunnen die een digitaal vaccinatiecertificaat afgeven. Hoe dan? Dan moet er toch iets gedeeld worden om de CoronaCheck app aan je te kunnen koppelen. De prijs van privacybewustheid was juist geen coronapas krijgen.
Anoniem een vaccinatie komen halen is onmogelijk.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Bij vaccinatie moet je aangeven of je gegevens aan het RIVM verstrekt mogen worden. Die registratie bij het RIVM is nodig om de CoronaCheck app te voeden. Als jij geen toestemming geeft kan de GGD je data niet doorgeven en wordt je vaccinatie niet geregistreerd door het RIVM.Yaksa schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:02:
Hoezo? De GGD weet toch dat je gevaccineerd bent, en kan dan waarschijnlijk ook een QR code naar je telefoon sturen of een printje meegeven.
Anoniem een vaccinatie komen halen is onmogelijk.
Als het RIVM die gegevens niet heeft, hoe moeten ze dan een vaccinatiebewijs koppelen aan je DigiD? Ze hebben daar geen weet van.
Kreeg je maar een papiertje mee bij de GGD of de huisarts, dan was er geen noodzaak voor deze privacy onvriendelijke app.
Ziet er dus nog altijd naar uit dat we on track zijn om de basismaatregelen per 1 september los te laten.XWB schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:01:
[...]
Met een beetje geluk hebben we straks geen coronamaatregelen meer, mooie vooruitzichten
Formeel dan, want informeel zal het in de loop van de zomer waarschijnlijk minder worden gehandhaafd, en hoe meer mensen er al zijn gevaccineerd, hoe meer er al de facto geen afstand wordt gehouden.
Overigens ben ik nog altijd wel benieuwd of de nacht-horeca (dus discotheken) ook bij die laatste stap weer open mogen. Want dan heb je het over "geen maatregelen", als dat niet zo is krijg je zo'n Asterix-scenario.
Niet iedereen heeft DigiD, dus er zal sowieso een alternatief moeten komen.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:05:
[...]
Bij vaccinatie moet je aangeven of je gegevens aan het RIVM verstrekt mogen worden. Die registratie bij het RIVM is nodig om de CoronaCheck app te voeden. Als jij geen toestemming geeft kan de GGD je data niet doorgeven en wordt je vaccinatie niet geregistreerd door het RIVM.
Als het RIVM die gegevens niet heeft, hoe moeten ze dan een vaccinatiebewijs koppelen aan je DigiD? Ze hebben daar geen weet van.
Kreeg je maar een papiertje mee bij de GGD of de huisarts, dan was er geen noodzaak voor deze privacy onvriendelijke app.
Of een smartphone...XWB schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:25:
Niet iedereen heeft DigiD, dus er zal sowieso een alternatief moeten komen.
Met alle focus op de CoronaCheck app is het mij niet duidelijk of er voor de vaccinatiebewijzen een papieren alternatief bestaat. Voor de testen wel, maar dit is nog niet verduidelijkt.
Ik denk dat, zolang de app niet werkt, het papiertje van de GGD voldoende moet zijn. Als je als burger alles hebt gedaan wat binnen je mogelijkheden ligt, dan is de rest de verantwoordelijkheid van de overheid.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:32:
[...]
Of een smartphone...
Met alle focus op de CoronaCheck app is het mij niet duidelijk of er voor de vaccinatiebewijzen een papieren alternatief bestaat. Voor de testen wel, maar dit is nog niet verduidelijkt.
Probeer dat dan maar eens uit te leggen aan de beveiliger die jou bij de deur niet binnen laat. Want uitbaters nemen dan wel weer het zekere voor het onzekere omdat ze zich zo ver mogelijk willen indekken tegen aansprakelijkheid.blissard schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:36:
[...]
Ik denk dat, zolang de app niet werkt, het papiertje van de GGD voldoende moet zijn. Als je als burger alles hebt gedaan wat binnen je mogelijkheden ligt, dan is de rest de verantwoordelijkheid van de overheid.
Dat is een stelling die ik niet kan beantwoorden. De beveiliger laat me immers al niet binnen.Stoney3K schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:38:
[...]
Probeer dat dan maar eens uit te leggen aan de beveiliger die jou bij de deur niet binnen laat. Want uitbaters nemen dan wel weer het zekere voor het onzekere omdat ze zich zo ver mogelijk willen indekken tegen aansprakelijkheid.
Ik verwacht dat een papiertje nu genoeg is, omdat geen overheid een kroeg zal beboeten als ze iemand binnen laten die alle mogelijke bewijzen heeft voor volledige vaccinatie. Waarom zou een kroeg zich daar dan nog druk om maken? De kroegen waar ik kom gaan daar echt geen probleem van maken.
Als je alles doet wat in je macht ligt, dan moet dat in een rechtsstaat voldoende zijn. Ik verwacht dat dat ook zo is.
[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 29-05-2021 00:45 ]
Je kunt je vaccinatie gewoon in je papieren, gele boekje laten zetten.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:05:
[...]
Ik heb een papier meegekregen (en gegeven) en soms getekend in het gele boekje als ik een vaccinatie zette bij mensen. Staat gewoon je naam op met vaccinatie datum ed. is niet officieel EU, maar ik durf het wel aan bij een douane
Ik ben vorige week gevaccineerd bij de GGD en kreeg een papiertje met QR code dat ik mijn eerste vaccin gehad heb. Als het goed is kan ik (zodra de app dat aankan) die inscannen in de corona check app.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:05:
[...]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Bij ongeveer elk nieuwsbericht hierover heb ik dat alternatief vermeld zien worden.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:32:
[...]
Of een smartphone...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geldt dat dan ook voor mondkapjes?XWB schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:01:
[...]
Met een beetje geluk hebben we straks geen coronamaatregelen meer, mooie vooruitzichten
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat hangt van de priklocatie af, niet iedere priklocatie werkt mee aan het bijschrijven in het gele boekje en geven alleen een registratiekaart mee.maartend schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:47:
[...]
Je kunt je vaccinatie gewoon in je papieren, gele boekje laten zetten.
Ik heb een papier meegekregen (en gegeven) en soms getekend in het gele boekje als ik een vaccinatie zette bij mensen. Staat gewoon je naam op met vaccinatie datum ed. is niet officieel EU, maar ik durf het wel aan bij een douane
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Aha. Ja, ik werk in de zorg en toen ik prikdienst had (op locatie) kon dat gewoon. Niet dat ik het gele boekje nog heb, mnaar dat is een ander verhaal.Laguna schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:20:
[...]
Dat hangt van de priklocatie af, niet iedere priklocatie werkt mee aan het bijschrijven in het gele boekje en geven alleen een registratiekaart mee.
[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 29-05-2021 08:26 ]
Linkdrop: https://www.ed.nl/dossier...ijn-er-nog-niet~acdbdd7a/
Jaap van Dissel duidt de actuele fase van de corona-epidemie. Hij is vrij positief over de vooruitzichten en de bestendigheid daarvan. Zit op dezelfde lijn die ik verkondig, namelijk dat vaccinatie een behoorlijk robuuste daling veroorzaakt en dat de lange termijn vooruitzichten (hoewel altijd onzeker) er best goed uitzien.
Jaap van Dissel duidt de actuele fase van de corona-epidemie. Hij is vrij positief over de vooruitzichten en de bestendigheid daarvan. Zit op dezelfde lijn die ik verkondig, namelijk dat vaccinatie een behoorlijk robuuste daling veroorzaakt en dat de lange termijn vooruitzichten (hoewel altijd onzeker) er best goed uitzien.
Verwijderd
Het valt mij op dat ik de laatste 2 weken meer mensen zonder mondkapje zie lopen in de supermarkt en horeca/vergaderzaaltjes en winkels. Lijkt een toename van de publieke ongehoorzaamheid. Op dit gebied kan ik dat alleen maar toejuichen eerlijk gezegd. Bizar dat die ondingen niet al in de komende fase vervallen.
Die groots gebrachte coronamelder was dus een flop:
De CoronaMelder zorgde voor een afname van 0,3 procent van de R-waarde. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerde RIVM-studie (pdf) naar de effectiviteit van de app. Het enigszins vergelijkbare maar handmatige bron- en contactonderzoek door de GGD liet de R met 6,4 procent dalen.
Klopt. Maar is dat erg? Er moesten toch dingen uitgeprobeerd worden?hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:34:
[...]
0.3 is toch aardig wat. Helemaal als je bedenkt dat er niet genoeg mankracht was voor het handmatige belwerk.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:34:
[...]
Ah ik las 0.3 0.3% is niet veel idd
[ Voor 6% gewijzigd door TimDJ op 29-05-2021 08:39 ]
Er staan veel interessantere zaken in dat rapport, zoals (p. 24)hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:34:
Maandenlang een R van 1 of net boven de 1 leidt ertoe dat er (veel) mensen ziek worden of ernstig ziek worden en een gedeelte daarvan komt te overlijden.Reproductiegetal R (...) Een waarde dichtbij 1 is meest representatief voor de afgelopen maanden
Als er te weinig personeel is om dat te doen moet er personeel worden aangetrokken en opgeleid voor BCO. Met (een fractie) van het budget dat is uitgegeven voor steun aan bedrijven bijvoorbeeld, hadden we ontzettend veel BCO kunnen doen en daarmee het aantal besmettingen laag kunnen houden zodat die bedrijven open konden blijven en dat weer tot belastinginkomsten had geleid. Dat laat dus onverlet de noodzaak voor steunmaatregelen aan bedrijven die nodig waren bij een R van 1 of >1 in de feitelijke situatie.TimDJ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:38:
[...]
Helemaal als je bedenkt dat er niet genoeg mankracht was voor het handmatige belwerk.
Wat mij vooral opvalt in dit rapport zijn de modelparameters op pagina 26 en 27 zoals bijvoorbeeld het percentage testbereidheid of mensen dat in quarantaine is gegaan en ik mij afvraag wat de overheid nu feitelijk heeft gedaan om die aantallen te verbeteren zodat de R de afgelopen maanden wellicht <1 had kunnen zijn.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
*knip*Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:32:
[...]
Het valt mij op dat ik de laatste 2 weken meer mensen zonder mondkapje zie lopen in de supermarkt en horeca/vergaderzaaltjes en winkels. Lijkt een toename van de publieke ongehoorzaamheid. Op dit gebied kan ik dat alleen maar toejuichen eerlijk gezegd. Bizar dat die ondingen niet al in de komende fase vervallen.
Om je punt te maken hoef je het niet zo te verwoorden. Dit voegt zo niks toe en is stemmingmakerij.
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 30-05-2021 12:14 ]
PSN
Dat is een logisch gevolg van een beleid dat vrijwel niks af kan dwingen behalve bedrijven sluiten en dat dan veel langer dan noodzakelijk moeten doen.Number10 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:06:
[...]
Maandenlang een R van 1 of net boven de 1 leidt ertoe dat er (veel) mensen ziek worden of ernstig ziek worden en een gedeelte daarvan komt te overlijden.
https://www.ad.nl/binnenl...t-onder-druk-br~a02b3495/
Trigger warning, dit artikel zit vol met uitspraken van OMT leden over eigenwijze Nederlanders. Niet goed voor de bloeddruk van mensen die OMT'ers als incompetente egotrippers zien die ze voor eeuwig in een dwangbuis willen knechten.Ga maar na: scholen, bedrijven en culturele instellingen zijn in Denemarken allemaal weer volledig open. Thuiswerken wordt sinds deze week planmatig afgebouwd, en een plan voor het uitfaseren van mondkapjes is ook al gepresenteerd.
Dat gebeurt in een land dat het qua levering van vaccins met dezelfde EU-afspraken moest doen als wij. Een land bovendien dat sinds het begin van de coronacrisis naar verhouding ruim de helft minder coronadoden en -besmettingen had dan Nederland. Het dagelijks aantal geregistreerde tests was in Denemarken begin mei ongeveer vijftien (!) keer zo hoog als bij ons.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Je kan het ook overdrijven.YakuzA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Bizar dat er mensen zijn die nog even vlak voordat de Corona golf weg is toch nog snel hun best willen doen om een oudje in de supermarkt willen omleggen idd.
Die zijn nu grotendeels gevaccineerd. Ik snap je bericht niet.YakuzA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Bizar dat er mensen zijn die nog even vlak voordat de Corona golf weg is toch nog snel hun best willen doen om een oudje in de supermarkt willen omleggen idd.
Het antwoord zit in je eigen tekst, namelijk grotendeels, dat is dus niet allemaal. Even een mondkapje opzetten in de supermarkt is geen onoverkomelijk drama lijkt me.giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:28:
[...]
Die zijn nu grotendeels gevaccineerd. Ik snap je bericht niet.
Het viel me nogal mee. De meeste kritiek /advies is voor de overheid. En redelijk genuanceerd geschreven (voor een AD artikel)IJzerlijm schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Trigger warning, dit artikel zit vol met uitspraken van OMT leden over eigenwijze Nederlanders. Niet goed voor de bloeddruk van mensen die OMT'ers als incompetente egotrippers zien die ze voor eeuwig in een dwangbuis willen knechten.
Bij ons op kantoor zijn de 55 plussers allemaal gevaccineerd en veel jongeren hebben corona gehad en/of ook al een prik gehad.YakuzA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:12:
Met zo'n stofkap op je mond door de gangen lopen en afstand houden heeft weinig toegevoegde waarde meer, wat inderdaad steeds minder gebeurd. Het is fijn om geleidelijk weer naar het oude normaal te gaan.
Ik denk dat we eind juni niet eens gaan halen voordat we Yolo net als vorig jaar alles laten gaan.
@ijdod
Verschil is wel dat over een paar weken alle risicogroepen en 45+ gevaccineerd zijn, statistisch gezien is daarmee de (toekomstige) druk op de zorg minimaal.
Verschil is wel dat over een paar weken alle risicogroepen en 45+ gevaccineerd zijn, statistisch gezien is daarmee de (toekomstige) druk op de zorg minimaal.
Maar het geeft wel precies weer wat ik gisteravond dacht. We gaan deze zomer weer exact dezelfde fout maken als vorige zomer: in volle vaart richting "alles en alles mag" en als er in het najaar wat fout gaat zijn we wederom niet voorbereid en zal een kabinet wederom te laat ingrijpen.blissard schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Het viel me nogal mee. De meeste kritiek /advies is voor de overheid. En redelijk genuanceerd geschreven (voor een AD artikel)
Het wordt echt tijd dat we als Nederlanders in de spiegel kijken en gaan inzien in wat voor individualistisch, egocentrisch, chaotisch, niet-organiseerd land we leven. En de overheid is dan die spiegel en meer een gevolg dan een oorzaak.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 29-05-2021 10:13 ]
En gelukkig wordt er niemand ernstig ziek onder de 45.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:02:
@ijdod
Waarom kunnen mensen het niet op brengen toch nog even zich aan maatregelen te houden zodat iedereen de kans krijgt een prik te halen die dat wil.
Ikke ikke ikke, heb het al vaker gezegd in dit topic maar ik worst zo doodmoe van alle mensen die alleen maar aan zich zelf denken. Kijk naar alle feestjes, alle voordringers, alle niet mondkapjes dragers, viruswaarheid aanhangers en ga zo maar door.
Ja de maarregelen zijn niet leuk en ja bedrijven staan onder druk.
Gelukkig kan er weer meer en meer en gaan bedrijven weer open, is het dan zo moeilijk en zoveel gevraagd om dan de basis regels + mondkapje nog even te respecteren? Nee zou je denken, ja denken veel Nederlanders.
Als je leest hier op dit forum maar ook andere dat mensen die ziek zijn gewoon naar kantoor gaan, niet aan quarantaine doen en noem maar op?
Van de week nog op werk van bekende (productie bedrijf dus deel kan niet thuis werken), gaat iemand op vakantie naar vaste land Spanje en om niet een negatieve pcr test te hoeven overleggen vliegt die droeftoeter eerst met binnenlandse vlucht naar Ibiza en dan naar NL omdat je dan geen test hoeft te laten zien. (Los van het feit dat de vlucht duurder is van de test)
Bah soms schaam ik mij om Nederlander te zijn.
Einde van mijn rant
Is er echt te laat ingegrepen? Nederland heeft het internationaal opzicht niet slecht gedaan. Relatief weinig doden, relatief korte lockdowns etc. Ook na de zomer doen we het niet veel slechter dan andere landen. Was het nu wel zo’n fout vorige zomer? Ik denk dat je dat niet zo makkelijk kan stellen.D-e-n schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:12:
[...]
Maar het geeft wel precies weer wat ik gisteravond dacht. We gaan deze zomer weer exact dezelfde fout maken als vorige zomer: in volle vaart richting "alles en alles mag" en als er in het najaar wat fout gaat zijn we wederom niet voorbereid en zal een kabinet wederom te laat ingrijpen.
Het wordt echt tijd dat we als Nederlanders in de spiegel kijken en gaan inzien in wat voor individualistisch, egocentrisch, chaotisch, niet-organiseerd land we leven. En de overheid is dan die spiegel en meer een gevolg dan een oorzaak.
Jij doet toch beetje hetzelfde? Jij denkt ook alleen aan je eigen preferentie en irriteert je aan anderen die anders denken en doen? Is dat niet beetje vergelijkbaar?Dracula schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:15:
[...]
En gelukkig wordt er niemand ernstig ziek onder de 45.
Waarom kunnen mensen het niet op brengen toch nog even zich aan maatregelen te houden zodat iedereen de kans krijgt een prik te halen die dat wil.
Ikke ikke ikke, heb het al vaker gezegd in dit topic maar ik worst zo doodmoe van alle mensen die alleen maar aan zich zelf denken. Kijk naar alle feestjes, alle voordringers, alle niet mondkapjes dragers, viruswaarheid aanhangers en ga zo maar door.
Ja de maarregelen zijn niet leuk en ja bedrijven staan onder druk.
Gelukkig kan er weer meer en meer en gaan bedrijven weer open, is het dan zo moeilijk en zoveel gevraagd om dan de basis regels + mondkapje nog even te respecteren? Nee zou je denken, ja denken veel Nederlanders.
Als je leest hier op dit forum maar ook andere dat mensen die ziek zijn gewoon naar kantoor gaan, niet aan quarantaine doen en noem maar op?
Van de week nog op werk van bekende (productie bedrijf dus deel kan niet thuis werken), gaat iemand op vakantie naar vaste land Spanje en om niet een negatieve pcr test te hoeven overleggen vliegt die droeftoeter eerst met binnenlandse vlucht naar Ibiza en dan naar NL omdat je dan geen test hoeft te laten zien. (Los van het feit dat de vlucht duurder is van de test)
Bah soms schaam ik mij om Nederlander te zijn.
Einde van mijn rant
Inderdaad ik wordt nu al gek van mensen die op vakantie in het buitenland "moeten"D-e-n schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:12:
[...]
Maar het geeft wel precies weer wat ik gisteravond dacht. We gaan deze zomer weer exact dezelfde fout maken als vorige zomer: in volle vaart richting "alles en alles mag" en als er in het najaar wat fout gaat zijn we wederom niet voorbereid en zal een kabinet wederom te laat ingrijpen.
Nee nu even niet maar dat dacht ik vorig jaar ook. Maar mensen "moeten" nu eenmaal op vakantie en vooral in het buitenland
Het was ten eerste het beeld al dat werd weer gegeven: de persconferenties werden plots gestopt en iedereen ging met vakantie. Geen woord meer over het virus.giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Is er echt te laat ingegrepen? Nederland heeft het internationaal opzicht niet slecht gedaan. Relatief weinig doden, relatief korte lockdowns etc. Ook na de zomer doen we het niet veel slechter dan andere landen. Was het nu wel zo’n fout vorige zomer? Ik denk dat je dat niet zo makkelijk kan stellen.
En in het najaar werd er maandenlang over zaken als een avondklok geluld voordat die uiteindelijk kwam. En zo gaat het met alles, vorig jaar ook met die mondkapjes.
Wat zou er fout moeten gaan dan in het najaar? Zelfs Van Dissel zei dat ie dat hij een vierde golf onwaarschijnlijk acht. Als het voorzichtige RIVM dat al zegt....?D-e-n schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:12:
[...]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Maar de situatie in Nederland is niet echt anders uitgepakt dan elders. Integendeel in Nederland is het relatief goed gegaan. Dus wat was er dan fout aan die zomer?D-e-n schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Het was ten eerste het beeld al dat werd weer gegeven: de persconferenties werden plots gestopt en iedereen ging met vakantie. Geen woord meer over het virus.
En in het najaar werd er maandenlang over zaken als een avondklok geluld voordat die uiteindelijk kwam. En zo gaat het met alles, vorig jaar ook met die mondkapjes.
We zijn allemaal best negatief geweest afgelopen jaar, ikzelf zat ook in een sleur durf ik toe te geven. Die slechte cijfers, het werd maar niet beter, je deed de televisie aan en het ging alleen over COVID.
Er mag ook voor nu wel even stil gestaan worden bij het feit hoe rap er geprikt wordt. Echt complimenten. Tuurlijk er had achteraf gezien een heleboel anders gekund. Maar ga maar staan op de plek van Mark en Hugo.
Realiseer je hoe goed we het in NL hebben qua hygiëne en mogelijkheden met thuis werken.
Nogmaals er zijn fouten zat gemaakt. En ja, ook ik heb wel eens een koppel teveel op visite gehad. Nederlanders zijn over het algemeen eigenwijs. Laten we met het mooie weer aankomend, positief blijven. Genoeg mensen in dit topic die uit vrije wil berekeningen doen of hun verhaal doen van wat er in het ziekenhuis is gebeurd. Wees daar ook dankbaar voor.
Er mag ook voor nu wel even stil gestaan worden bij het feit hoe rap er geprikt wordt. Echt complimenten. Tuurlijk er had achteraf gezien een heleboel anders gekund. Maar ga maar staan op de plek van Mark en Hugo.
Realiseer je hoe goed we het in NL hebben qua hygiëne en mogelijkheden met thuis werken.
Nogmaals er zijn fouten zat gemaakt. En ja, ook ik heb wel eens een koppel teveel op visite gehad. Nederlanders zijn over het algemeen eigenwijs. Laten we met het mooie weer aankomend, positief blijven. Genoeg mensen in dit topic die uit vrije wil berekeningen doen of hun verhaal doen van wat er in het ziekenhuis is gebeurd. Wees daar ook dankbaar voor.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat blijft de uitzondering, de cijfers laten toch echt zien dat onder de 50 de kans om in het ziekenhuis te belanden erg klein is. Sterfte is in deze categorie minimaal en vaak mede veroorzaakt door onderliggende aandoeningen en/of obesitas.Dracula schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:15:
En gelukkig wordt er niemand ernstig ziek onder de 45.
Als de komende weken Nederland weer 'los' gaat blijven we doorprikken, elke dag weer een jaartal erbij. Er is geen zorgtechnische reden om de beperkingen veel langer vol te houden, twintigers zijn echt het probleem niet.
Volgens mij zijn we in Nederland, met al onze financiële mogelijkheden, op alle lijstjes hooguit een middenmoter. In mijn ogen een wanprestatie.giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:24:
[...]
Maar de situatie in Nederland is niet echt anders uitgepakt dan elders. Integendeel in Nederland is het relatief goed gegaan. Dus wat was er dan fout aan die zomer?
We zijn nu gewoon op het eind, klaar. Hopen dat we geen uitschieters krijgen ( waar ik wel vanuit ga) Met het EK en kroegen.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Dat blijft de uitzondering, de cijfers laten toch echt zien dat onder de 50 de kans om in het ziekenhuis te belanden erg klein is. Sterfte is in deze categorie minimaal en vaak mede veroorzaakt door onderliggende aandoeningen en/of obesitas.
Als de komende weken Nederland weer 'los' gaat blijven we doorprikken, elke dag weer een jaartal erbij. Er is geen zorgtechnische reden om de beperkingen veel langer vol te houden, twintigers zijn echt het probleem niet.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Aantal doden en aantal doden per besmetting is bij de laagste van Europa.D-e-n schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Volgens mij zijn we in Nederland, met al onze financiële mogelijkheden, op alle lijstjes hooguit een middenmoter. In mijn ogen een wanprestatie.
Verwijderd
Ik zou je rolluiken dicht doen en in de kelder gaan zitten. Stel je voor dat je door een wesp geprikt wordtYakuzA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Lijkt me vermoeiend zeg….oordelen over anderen? Ik begrijp echt niet waarom jij denkt dat jij iets “moet” vinden van wat een ander doet?Arjantje72 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:18:
Inderdaad ik wordt nu al gek van mensen die op vakantie in het buitenland "moeten"
Nee nu even niet maar dat dacht ik vorig jaar ook. Maar mensen "moeten" nu eenmaal op vakantie en vooral in het buitenland
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2021 10:45 ]
Behalve de 60 plussers met falende huisarts die nog niet geprikt zijn, de 50 plussers die pas over 2 weken de 1e prik krijgen en de mensen die geen vaccin kunnen krijgen.giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:28:
[...]
Die zijn nu grotendeels gevaccineerd. Ik snap je bericht niet.
PSN
Die kunnen dan toch ook even 1 keer boodschapjes bestellen. We kunnen toch beetje aan elkaar denken in deze tijd?YakuzA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Behalve de 60 plussers met falende huisarts die nog niet geprikt zijn, de 50 plussers die pas over 2 weken de 1e prik krijgen en de mensen die geen vaccin kunnen krijgen.
Moet je er wel tussen kunnen komen. Hier in de stad zijn alle slots bezet tot midden juli.giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:43:
[...]
Die kunnen dan toch ook even 1 keer boodschapjes bestellen. We kunnen toch beetje aan elkaar denken in deze tijd?
Dus de mensen kunnen toch nog steeds gewoon mondkapjes ophebben? (oftewel zich gewoon nog aan de regels houden?)
We kunnen toch beetje aan elkaar denken in deze tijd?
Note: ik ben zelf ook geen fan van mondneusmaskers
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 29-05-2021 10:50 ]
It’s a numbers game. Het gaat allemaal om kansen.
De kans op besmetting is vandaag ongeveer een kwart van wat hij vijf a zes weken geleden was.
Mondneusmaskers hebben een invloed op de R-waarde in de orde van enkele procenten. Dat valt redelijk weg tegen het veel kleinere aantal besmettingen wat er momenteel rondgaat.
Mondneusmaskers staan helaas wel op het lijstje van maatregelen die ook na 30-6 zouden blijven. Ik voel het begin van een toenemend verzet. Misschien gaan ze in juni alsnog op de lijst van aflopende maatregelen.
De kans op besmetting is vandaag ongeveer een kwart van wat hij vijf a zes weken geleden was.
Mondneusmaskers hebben een invloed op de R-waarde in de orde van enkele procenten. Dat valt redelijk weg tegen het veel kleinere aantal besmettingen wat er momenteel rondgaat.
Mondneusmaskers staan helaas wel op het lijstje van maatregelen die ook na 30-6 zouden blijven. Ik voel het begin van een toenemend verzet. Misschien gaan ze in juni alsnog op de lijst van aflopende maatregelen.
Dat hebben vele kwetsbaren al een jaar lang gedaan. Misschien kunnen we ook twee weekjes wachten met stap drie, juist om aan elkaar te denken.giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:43:
[...]
Die kunnen dan toch ook even 1 keer boodschapjes bestellen. We kunnen toch beetje aan elkaar denken in deze tijd?
Ook: hoe sterker je de besmettingen terugdringt hoe moeilijker het voor het virus wordt om straks weer in een andere variant terug te keren.
Het precies ook wat vele wetenschappers vorig jaar al aangaven: als we de lockdown toen wat langer had volgehouden was het aantal besmettingen zodanig laag geweest dat de terugkeer van het virus in het najaar beter te behappen was geweest. Tien besmette gevallen traceren is tenslotte makkelijker dan honderd.
Er zit vrij veel “massa” in het regelsysteem. De huidige sterke daling van besmettingen en ziekenhuisopnames werkt nog een flinke tijd door, ook als we komende week versoepelen. Tussen infectie en IC opname zit volgens mijn model een typische vertraging van 15 dagen en tussen vaccinatie en effect op de IC opnames zelfs bijna 28.
Het zaad voor het doorzetten van de daling gedurende de komende weken zit dus al in de grond.
Het zaad voor het doorzetten van de daling gedurende de komende weken zit dus al in de grond.
Tsja misschien niet in ziekenhuis of sterfte maar long covid en de gevolgen zijn geen grapjes en kan een zeer serieuze impact hebben op het leven van jonge mensen.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Dat blijft de uitzondering, de cijfers laten toch echt zien dat onder de 50 de kans om in het ziekenhuis te belanden erg klein is. Sterfte is in deze categorie minimaal en vaak mede veroorzaakt door onderliggende aandoeningen en/of obesitas.
Ja das ruk als de sloten inderdaad steeds vol zitten, hier was het alleen aan het begin van de pandemie zo dat Picnic steeds een week van te voren vol zat en je snel moest bestellen (wat wel steeds lukte) nu kan ik gewoon een dag van te voren nog bestellen.Ryur schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Moet je er wel tussen kunnen komen. Hier in de stad zijn alle slots bezet tot midden juli.
Dus de mensen kunnen toch nog steeds gewoon mondkapjes ophebben? (oftewel zich gewoon nog aan de regels houden?)
We kunnen toch beetje aan elkaar denken in deze tijd?
Note: ik ben zelf ook geen fan van mondneusmaskersMaar zolang de maatregel blijven gelden vind ik het wel gewoon zo netjes om mij eraan te houden!
Het was een mooi topic mensen, tot ziens in de winter
Hopelijk niet natuurlijk, maar het gaat nu echt wel vlot met alles. Mooi ook op social media, daar is het in de 'wappie'-hoek ineens best stil. Eerst bij elke maatregel roepen dat we in een dictatuur leven, maatregelen zijn een machtsmiddel van de boze overheid en we gaan nooit meer terug naar vrijheid enz enz. Komt er ooit wel eens iemand op social media terug op zijn uitspraken en geeft toe dat 'ie ongelijk had?
Nou ja, alleen maar mooi.
Hopelijk niet natuurlijk, maar het gaat nu echt wel vlot met alles. Mooi ook op social media, daar is het in de 'wappie'-hoek ineens best stil. Eerst bij elke maatregel roepen dat we in een dictatuur leven, maatregelen zijn een machtsmiddel van de boze overheid en we gaan nooit meer terug naar vrijheid enz enz. Komt er ooit wel eens iemand op social media terug op zijn uitspraken en geeft toe dat 'ie ongelijk had?
Nou ja, alleen maar mooi.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ongeveer 2 % van al die twintigers krijgen te maken met Long Covid (langer dan 3 maanden serieuze klachten). Dat lijkt mij voor die duizenden personen toch een aardig probleem. Reden om toch nog maar een tijdje de basismaatregelen (1,5 meter, mondkapje en handen wassen) vol te houden.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:27:
[...]Als de komende weken Nederland weer 'los' gaat blijven we doorprikken, elke dag weer een jaartal erbij. Er is geen zorgtechnische reden om de beperkingen veel langer vol te houden, twintigers zijn echt het probleem niet.
Bron 1
bron 2
Bron 3
Nog niet allemaal wetenschappelijk aangetoond, maar van alle kanten komen signalen dat er toch iets ernstigs aan de hand is.
[ Voor 31% gewijzigd door ZieMaar! op 29-05-2021 15:59 . Reden: De mbr eruit gehaald... ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nou, ik vind dat persoonlijk wel meevallen hoe goed Nederland het heeft gedaan. Kijk eens even hier:giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Is er echt te laat ingegrepen? Nederland heeft het internationaal opzicht niet slecht gedaan. Relatief weinig doden, relatief korte lockdowns etc. Ook na de zomer doen we het niet veel slechter dan andere landen. Was het nu wel zo’n fout vorige zomer? Ik denk dat je dat niet zo makkelijk kan stellen.
https://www.worldometers....%20%22countries#countries
Sorteer eens op Deaths/1M pop & Tot Cases/1M pop.
Qua deaths doen we het zeker iets beter maar plek #48 is nog steeds niet super wat mij betreft.
Qua cases: We staan op #14 van de wereld. Als je de Small Sample Size Theater-landen eruit laten, hebben we alleen Tsjechië, Slovenië, Zweden en de VS die het slechter doen. De rest van de wereld heeft veel minder cases per 1 miljoen inwoners.
En door de cases heb je eigenlijk twee problemen op je hals gehaald:
1. Veel mensen die long covid oplopen.
2. Veel cases betekent ook dat een deel van die mensen het ziekenhuis in gaat wat een druk op de zorg heeft gelegd.
In het eerste geval hebben we nog tienduizenden mensen die langdurig zorg nodig hebben om weer de oude te worden. Dit had simpelweg voorkomen kunnen worden (zie het linkje van AD van eerder vandaag). Het tweede geval heeft een mega zware druk op de zorg gelegd. Technisch gezien hebben we geen code zwart gehad in Nederland. Maar veel marge was er niet. En ook dat heeft weer consequenties gehad. Hoog verzuim in de zorg, maanden/jaren achterstand aan operaties die uitgesteld zijn.
Dat zijn allemaal zaken die voorkomen hadden kunnen worden. En daarom vond ik het AD artikel ook gewoon een goed artikel want de vinger werd meerdere keren op de zere plek gelegd:
- Testen: Te laat, te weinig capaciteit (schuld: overheid).
- Tweede golf: Te laat ingegrepen in september (schuld: OMT + overheid).
- Geen helder doel: Geen harde grenzen instellen. De communicatie bullshit bingo termen als escalatieladders, gereedschapskisten, versoepelplannen en stippen aan de horizon. (schuld: overheid).
- En last but not least: De burger zelf doet ook maar wat. Maar vooral weinig luisteren en veel zeiken. Goh, het zijn net Nederlanders...
Ik moet met het laatste puntje nog altijd denken aan dat stel wat tijdens het 20:00 uur journaal geïnterviewd werd. Geen idee hoe lang geleden dat was. Schiphol was helemaal uitgestorven en daar stond dat kuttige stel in de hal. Heel Nederland bleef thuis, niemand ging meer vliegen. En daar stonden ze dan, klein beetje ongemakkelijk met een klein scheutje schaamte. "Ja maar we hadden al geboekt, dus we gaan gewoon maar...". Daar gaan we de oorlog mee winnen.
Ik blijf erbij. We hebben het helemaal niet goed gedaan. Mark Rutte verdient echt geen voldoende in deze hele crisis. Mark heeft zich goed geprofileerd tijdens deze crisis waardoor het leek dat het allemaal wel onder controle was en dat het allemaal goed ging maar dat is wat mij betreft ook maar een beeld/illusie wat gecreëerd is. De enige reden dat we nu positief mogen zijn, is omdat we in Europa wonen en we genoeg vaccins hebben in Nederland. Met prikken zelf waren we ook laat gestart en tempo aan het begin was ook bedroevend laag (we bungelden stelselmatig onderaan de EU landen).
Laten we hopen dat er geen vierde golf of nieuwe COVID-19 variant komt.
Terecht dat je aangeeft dat er nog echt wel een risico aanwezig is. Het is alleen steeds meer ieders eigen verantwoordelijkheid aan het worden. Er zijn voldoende goede mondkapjes verkrijgbaar om je zelf te beschermen en handen wassen / geven heb je ook helemaal zelf in de hand. Je hoeft ook niet naar de kroeg, disco, massage. Dus de verboden kunnen echt wel worden afgeschaft. Terug naar de eigen verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid.Yaksa schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:34:
[...]
Ongeveer 2 % van al die twintigers krijgen te maken met Long Covid (langer dan 3 maanden serieuze klachten). Dat lijkt mij voor die duizenden personen toch een aardig probleem. Reden om toch nog maar een tijdje de basismaatregelen (1,5 meter, mondkapje en handen wassen) vol te houden.
Ik denk dat als je het zuiver wilt bekijken je ook rekening moet houden met de hoeveelheid aan mensen die tot een risico-groep behoren er in een land wonen (oud, obese etc.) en naar de bevolkingsdichtheid van een land. Verder zijn positieve testen ook moeilijk te vergelijken want dat is heel erg afhankelijk van de testmogelijkheden van een land en de testbereidheid van de bevolking. Dus om zomaar conclusies te trekken uit deaths/1m en/of positivity rate is denk ik een beetje te kort door de bocht.Robkazoe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Nou, ik vind dat persoonlijk wel meevallen hoe goed Nederland het heeft gedaan. Kijk eens even hier:
https://www.worldometers....%20%22countries#countries
Sorteer eens op Deaths/1M pop & Tot Cases/1M pop.
Qua deaths doen we het zeker iets beter maar plek #48 is nog steeds niet super wat mij betreft.
Qua cases: We staan op #14 van de wereld. Als je de Small Sample Size Theater-landen eruit laten, hebben we alleen Tsjechië, Slovenië, Zweden en de VS die het slechter doen. De rest van de wereld heeft veel minder cases per 1 miljoen inwoners.
Dat betekent, stam + t .
Nog een paar weken, uiterlijk half juli als iedereen die dat wil gevaccineerd is.Yaksa schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:34:
Reden om toch nog maar een tijdje de basismaatregelen (1,5 meter, mondkapje en handen wassen) vol te houden.
Daarna is het klaar, wellicht dat Scheveningen en Duindorp deze zomer een mooie mondkapjes fik kunnen organiseren.
Dat. De ratio besmettingen, ziekenhuis, sterfte is ook interessant. Zo zag je lang dat België veel minder besmettingen had, maar relatief wel weer meer opnames. Als je die ratio niet snapt, kan je niets over ‘beter doen’ zeggen.Apache4u schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:01:
[...]
Ik denk dat als je het zuiver wilt bekijken je ook rekening moet houden met de hoeveelheid aan mensen die tot een risico-groep behoren er in een land wonen (oud, obese etc.) en naar de bevolkingsdichtheid van een land. Verder zijn positieve testen ook moeilijk te vergelijken want dat is heel erg afhankelijk van de testmogelijkheden van een land en de testbereidheid van de bevolking. Dus om zomaar conclusies te trekken uit deaths/1m en/of positivity rate is denk ik een beetje te kort door de bocht.
Alleen als ze beloven de vaten diesel dit jaar weg te laten.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:04:
[...]
Nog een paar weken, uiterlijk half juli als iedereen die dat wil gevaccineerd is.
Daarna is het klaar, wellicht dat Scheveningen en Duindorp deze zomer een mooie mondkapjes fik kunnen organiseren.
Ik ben volledig voor eigen verantwoordelijkheid.blissard schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:52:
[...]
Terecht dat je aangeeft dat er nog echt wel een risico aanwezig is. Het is alleen steeds meer ieders eigen verantwoordelijkheid aan het worden. Er zijn voldoende goede mondkapjes verkrijgbaar om je zelf te beschermen en handen wassen / geven heb je ook helemaal zelf in de hand. Je hoeft ook niet naar de kroeg, disco, massage. Dus de verboden kunnen echt wel worden afgeschaft. Terug naar de eigen verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid.
Alleen het probleem is: met mondkapjes bescherm je juist niet JEZELF maar anderen.
Stel dat ik als enige in de supermarkt loop met mondkapjes, dan bescherm ik anderen. Maar die anderen beschermen mij niet.
En 1,5 meter heb je ook de hulp van anderen nodig, stel dat ik rustig 1,5 meter afstand heb van mijn voorganger en dan duikt er iemand in mijn 1,5 meter. Moet ik WEER 1,5 meter afstand houden.
(Heb ik ook zo'n hekel aan op de weg, dat ik genoeg afstand heb tot mijn voorganger, wilt er iemand net in dat gat duiken
Ik ontloop (voorlopig) nog wel wat plekken, alleen sommige plekken (waaronder supermarkt omdat er geen bezorgslots zijn) moet ik helaas wel naartoe!
Je zou mij niet in de kroeg/disco/massage zien (maar dat deed ik toch al niet pre-corona trouwens!)
Met de nu volop verkrijgbare kn95 kapjes is dat niet meer. Die beschermen de drager. (En ook de omgeving, maar dat is dan bijvangst).Ryur schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:28:
[...]
Ik ben volledig voor eigen verantwoordelijkheid.
Alleen het probleem is: met mondkapjes bescherm je juist niet JEZELF maar anderen.
Stel dat ik als enige in de supermarkt loop met mondkapjes, dan bescherm ik anderen. Maar die anderen beschermen mij niet.
En die anderhalve meter is wel vervelend, maar ook dat heb je zelf in de hand.
[ Voor 37% gewijzigd door blissard op 29-05-2021 13:37 ]
Inmiddels kan 1976 een afspraak maken!Gunner schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:24:
Crosspost uit Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
[Twitter]
[Twitter]
Dat gaat lekker hard. Volgende week 1980 aan de beurt dus.
Ik heb hem staan, 1976 en geen indicaties.
"Enkele prik" dus Janssen.
Qua wachtrij viel het mee: als je flexibel bent, ben je binnen een week of twee aan de beurt. Ik kon kiezen uit drie locaties (3 dagen, 9 dagen en 10 dagen van nu, afstanden tussen 20 en 60 kilometer van huis).
Van extra zetje in december is het een basismaatregel geworden met dezelfde politieke investering als de avondklok destijds. Ik vrees dat die als laatste gaat, ook al heeft het gros er afscheid van genomen.t_captain schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:48:
It’s a numbers game. Het gaat allemaal om kansen.
Wat mij nog steeds verbaasd is dat jeugdsport buiten nog steeds zonder ouders langs de lijn moet stellen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als begeleider kan ik zeggen dat die maatregel wel mag blijven, heerlijk geen ouders langs de kant die zich met de wedstrijd en tactiek bemoeien...Señor Sjon schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:47:
Wat mij nog steeds verbaasd is dat jeugdsport buiten nog steeds zonder ouders langs de lijn moet stellen.
Ik denk dat het iets langer duurt voordat we 'klaar' zijn, vooral omdat velen wel gevaccineerd willen worden maar simpelweg niet eerder 'mogen'.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:04:
[...]Nog een paar weken, uiterlijk half juli als iedereen die dat wil gevaccineerd is.
Ikzelf krijg eind augustus pas mijn 2e prik, en dan duurt het nog een paar weken voordat ik volledig beschermd ben. Dan is de zomer allang voorbij.
Het staat er niet bij welk merk je krijgt? Jansen zou voor mij reden zijn om niet te gaan, dus ik vind het persoonlijk wel belangrijk om dat te weten.t_captain schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:43:
Inmiddels kan 1976 een afspraak maken!
Ik heb hem staan, 1976 en geen indicaties.
"Enkele prik" dus Janssen.
Het is storend hoe makkelijk de politiek dat soort dingen doet. Die avondklok was maar voor eventjes wat achteraf drie maanden bleek. Vooropgezet plan of toeval? Voor beiden valt wat te zeggen en gezien de geschiedenis is het kabinet ook lang niet altijd zo eerlijk over hun motieven en plannen. Een avondklok voor twee weken is makkelijker te verkopen dan eentje voor drie maanden of met een open einde. Hoe dan ook was het na twee weken een ordinaire basismaatregel geworden.Señor Sjon schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:47:
Van extra zetje in december is het een basismaatregel geworden met dezelfde politieke investering als de avondklok destijds. Ik vrees dat die als laatste gaat, ook al heeft het gros er afscheid van genomen.
1976 krijgt Janssen aldus de GGD. Maar waarom wil je dan niet?CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Het staat er niet bij welk merk je krijgt? Jansen zou voor mij reden zijn om niet te gaan, dus ik vind het persoonlijk wel belangrijk om dat te weten.
[...]
Het is storend hoe makkelijk de politiek dat soort dingen doet. Die avondklok was maar voor eventjes wat achteraf drie maanden bleek. Vooropgezet plan of toeval? Voor beiden valt wat te zeggen en gezien de geschiedenis is het kabinet ook lang niet altijd zo eerlijk over hun motieven en plannen. Een avondklok voor twee weken is makkelijker te verkopen dan eentje voor drie maanden of met een open einde. Hoe dan ook was het na twee weken een ordinaire basismaatregel geworden.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
We mogen wel op het parkeerterrein wachten. We hebben hier de introductie van hockey een jaar uitgesteld om al die maatregelen. Hopelijk zijn we in het nieuwe seizoen van die regelwirwar af.hoevenpe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:49:
[...]
Als begeleider kan ik zeggen dat die maatregel wel mag blijven, heerlijk geen ouders langs de kant die zich met de wedstrijd en tactiek bemoeien...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mijn vrouw is met Moderna geprikt op haar werk / ziekenhuis.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:05:
[...]
Ze kreeg een papiertje met uiteindelijk twee datums en een tweetal stickers met de naam van het vaccin.
Ze heeft geen smartphone en derhalve ook geen app; wel gegevens aan het RIVM laten melden.
En van aachter kiek ie de koe in het gat.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:53:
Het is storend hoe makkelijk de politiek dat soort dingen doet. Die avondklok was maar voor eventjes wat achteraf drie maanden bleek. Vooropgezet plan of toeval? Voor beiden valt wat te zeggen en gezien de geschiedenis is het kabinet ook lang niet altijd zo eerlijk over hun motieven en plannen. Een avondklok voor twee weken is makkelijker te verkopen dan eentje voor drie maanden of met een open einde. Hoe dan ook was het na twee weken een ordinaire basismaatregel geworden.
Het heeft weinig zin om maatregelen die al niet meer gelden te gaan gebruiken om je weerzin tegen het huidige kabinetsbeleid te verkondigen.
En er kan in dit geval simpelweg niet van tevoren vastgesteld worden voor welke tijdsperiode een bepaalde maatregel gaat gelden.
Hoeveel kristallen bollen je ook koopt, in elke bol verloopt de toekomst anders.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.