CMD-Snake schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:31:
[...]
Eerder het omgekeerde, de grote dingen zien ze door de vingers en de kleine zaken gaat men voor. De "overwinningen" dat de avondklok om 21.00 begint en dat we geen 7,50 voor een test hoeven te betalen. Het valt in het niet bij wat er wel is gekomen.
Maar nu vergelijk je de verkeerde dingen. Je moet alleen kijken naar de dingen waar ze het echt niet mee eens zijn. En voorlopig zijn de meeste dingen logisch geweest. Die kosten voor de testen waren ze echt op tegen dus daar is iets aan gedaan. Maar b.v. die avondklok zijn ze nooit echt op tegen geweest.
De Tweede Kamer praat nu zo over dualisme en macht en tegenmacht, maar aan de andere kant lijken ze niet echt interesse te hebben om zelf iets te ondernemen. (En dat is ook niet alleen met corona) Er wordt te makkelijk achterover geleund in plaats van door te vragen en de rest wordt nog altijd gesmoord dankzij partij en coalitie discipline bij het stemmen.
Hier ben ik het wel mee eens, ze zouden meer vragen moeten stellen. B.v .met covid hadden ze veel meer vragen moeten stellen aan hoe de wetten waren opgesteld. En dan niet zozeer de inhoud, maar wel de rechtsgronden. Dus waarover in eerste instantie die rechtzaak werd verloren. Die rechtzaak was wat mij betreft echt een discussie die de Tweede Kamer had moeten voeren.
Zo'n beetje elk coronadebat voelt aan als voor spek en bonen. Een soort groepstherapie waarbij men even het hart kan luchten, maar de voorgenomen dingen zullen gewoon uitgevoerd worden. Den Haag lijkt vooral in zijn eigen aparte werkelijkheid te leven los van de rest. (En wederom is dat niet alleen met corona.)
Een discussie starten over iets waar iedereen het over eens is, is inderdaad voor spek en bonen. En hun eigen werkelijkheid? Gedurende de hele periode waren we het in meerderheid eens met het beleid. We hebben in de tussentijd zelfs verkiezingen gehad waarbij er niets is verandert. Over het algemeen zijn we (de bevolking dus) het dus gewoon eens met wat daar gebeurt. Jij en ik iig niet, maar wij zijn toch echt in de minderderheid.
[...]
Dat is dezelfde tic die De Jonge ook lijkt te hebben. Veel beter gaat het niet worden, hooguit kan je nog wat richting de 80% kruipen met wat aanpassingen in beleid. Blijven duwen kan ook mensen afstoten, de overheid is daar nogal goed in met hun onhandige communicatiestijl. Alles kapot micro managen en nooit tevreden zijn met je goede resultaten.
Tja, maar wat is jouw idee dan? Niets doen en op een volgende golf wachten, of nog net een paar procent erbij krijgen en met wat geluk geen golf meer krijgen?
Dat ze niet zo goed zijn in communicatie ben ik het mee eens. Maar aan de andere kant is het ook lastig om dit wel goed te doen. De manier die echt zou werken is iig heel lastig te verspreiden naar veel mensen, alleen al omdat de goede manier per mens verschilt. Maar dingen als meer informatie delen over hoe het vaccin is gemaakt (dus duidelijk maken dat het niet in 1 jaar is ontwikkeld maar dat er al veel voorwerk met Sars was gedaan), zou waarschijnlijk beter helpen.
De nieuwe variant is dan nu het ongrijpbare spook wat misschien ooit zal langskomen en we voor altijd in angst moeten leven kennelijk en niets is goed genoeg.
Waarom heb jij overal zo'n angst voor? Want een andere reden dat jij iedere keer angst benoemd zie ik niet. Dit heeft nl. totaal niets met angst te maken. Of, om het eerdere voorbeeld te gebruiken, vind je het ook puur gedreven door angst dat je bij het oversteken naar rechts en links kijkt?
[...]
Nee, het OMT is pessimistisch zonder onderbouwing.
Ze hebben continue onderbouwing (veelal van het RIVM). Of je het wel of niet eens bent met de onderbouwing kan, maar je kunt niet zeggen dat er geen onderbouwing is.
Een soort "stop hitting yourself" argument gaat dat niet helpen. Het hele je hebt dit aan jezelf te danken plaatje is al grijs gespeeld door het kabinet en het wekt alleen nog maar wrevel. De versoepelingen pakken tot op heden goed uit en de cijfer blijven een goede trend vertonen. Het lijkt erop alsof er een soort Stockholm syndroom aan het ontstaan is voor de beperkende maatregelen.
Klopt, (ondanks dat het wel waar is

) Je krijgt de meeste mensen met die melding niet over de lijn, daarvoor is een ander soort communicatie nodig. Puur feiten gebruiken werkt nu eenmaal niet zo goed bij de meeste mensen.
[...]
Testen hoe het virus zich verplaatst binnen dergelijke evenementen was hoe dan ook niet mogelijk, de opzet was altijd dat je negatief getest moest zijn voor je naar binnen mocht.
Die Fieldlabs lijken meer een soort verkapte versoepeling te zijn geweest, beetje brood en spelen om de ergste nood te ledigen. Wellicht ook mensen alvast warm laten draaien voor het "testen voor toegang" idee, voor masseren is al maanden lang de strategie geweest.
Dit idee heb ik ook. Als ik zie wat voor testen er gedaan zijn, waren dat stuk voor stuk dingen waar al allerlei eerdere onderzoeken naar zijn gedaan. En de manier waarop het is gedaan voegt ook niet veel toe. Maar ook de conclusie voegt niet echt veel toe. Dat is puur een conclusie van de evenementenbranche.