Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
jaapstobbe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:53:
Ik snap die jongeren echt niet...de kans dat je long covid op loopt wordt steeds groter. Dit is een ramp als het je overkomt. Maar ja, ik ben ook jong geweest, de consequenties zie je pas achteraf in. |:(
Kabinet downplayed het, mijn omgeving doet het, RIVM is pas in april een onderzoek gestart daarna, Jaap van Dissel noemt het nooit in zijn technische briefing. Enige reden waarom ik met 1 shot nog voorzichtig ben is long covid.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Die gaan met deze aantallen vanzelf wel weer vol lopen volgende week. Is naief als je denkt dat dat niet zo is. Genoeg mensen die nog een tweede shot moet krijgen.
Pfizer is na 14 dagen de eerste prik toch efficiënter dan 2 prikken AstraZenica? Gelukje dat hier vooral Pfizer wordt geprikt. Tegenover vooral AZ in UK.
Lees dat er nu 400 personen aan de beademing liggen in de UK. In Nederland ken ik mensen die wel aan de beademing hebben gelegen, maar niet op de IC.

Dus als de IC bezetting in de uk onder de 400 is met 68.000 inwoners en 40k besmettingen per dag. Dan valt dat alleszins mee!
42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:41:
[...]

En de portier die dat niet controleerde
Vooral dat, gewoon verantwoording van de controlerende macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:48
Elk besluit wat het kabinet ook neemt is niet populair. Wellicht was het wel het beste om het als Bolsonaro en Trump aan te pakken.

Gewoon niets doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:48
We kunnen wel vaststellen dat de scholen geen probleem zijn geweest. Hoewel hier maanden lang anders beweerd is.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Dennahz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Per direct aftreden (en dan ook echt weggaan) en mensen met verstand van zaken laten beslissen ;)
Mensen gaan zich veel minder laten testen hoor de komende tijd. Immers, ze kunnen niet meer naar feestjes en partijen. Waarom zouden ze?

De enige reden om nu nog te testen is om op reis te gaan. Voor de rest doen mensen vaak gewoon thuistests.

Wat een drama dit kabinet zeg, niet te geloven. Hoop dat ze ooit echt aansprakelijk gesteld gaan worden voor deze grove fouten. Dansen met Janssen enz.
Die roep om per direct af te treden snap ik nooit zo. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt maar dat lijkt mij niet meer dan logisch, het is/was een nieuw virus met een snel veranderd landschap. Daarnaast probeerde ze zoveel mogelijk vrijheid te behouden. In vergelijking met andere landen hebben we het nog niet zo slecht gedaan toch? Dansen met Jansen is inderdaad niet de meest goede slogan geweest en is gisteravond tijdens de persconferentie ook uitgelegd. Is dat een grove fout waarvoor ze moeten aftreden?

Oprechte vraag: wat zijn de grove fouten en wie zijn die mensen met verstand van zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 08:55

Dennahz

Life feels like hell should.

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Kabinet downplayed het, mijn omgeving doet het, RIVM is pas in april een onderzoek gestart daarna, Jaap van Dissel noemt het nooit in zijn technische briefing. Enige reden waarom ik met 1 shot nog voorzichtig ben is long covid.
Long covid is toch letterlijk gewoon een lange nasleep van het virus? Zoals je bijvoorbeeld ook met Pfeiffer hebt?

Nog een periode na je ziekte dat je moe bent enz. Het is en blijft toch een aanslag op je lichaam. Maar is het écht zo'n groot probleem? Komt het echt zo vaak voor?

Ik ken wel een aantal mensen die covid gehad hebben en die hebben inmiddels nergens meer last van. Dus wat is het risico echt?

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Ik vraag me trouwens af hoe groot de kans om dat te krijgen met één shot is? Ik heb ook verhalen gehoord hoe long covid (soms??) ineens verdwijnt als mensen gevaccineerd worden, alsof het lichaam dan ineens de boel wel weet te fixen? Maar lastig om dingen over te vinden.

Hoe dan ook, aan de cijfers zien we hoe slim het is om alles nog een dagje langer open te laten d:)b

Kan @t_captain niet De Jonge vervangen? ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Dennahz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:54:
Wat een drama dit kabinet zeg, niet te geloven. Hoop dat ze ooit echt aansprakelijk gesteld gaan worden voor deze grove fouten. Dansen met Janssen enz.
Dat zijn ze al 10+ jaar maar de laatste 1,5 jaar zie je echt dat ze niets kunnen.

Maar gewoon op blijven stemmen d:)b

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:45
Drardollan schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:57:
We kunnen wel vaststellen dat de scholen geen probleem zijn geweest. Hoewel hier maanden lang anders beweerd is.
Want? Het lijkt erop dat jongeren het probleem zijn voor snelle verspreiding. Destijds via school, nu via uitgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Vergeet niet dat het altijd de schuld van de overheid is. Die is veel te streng of veel te laks maar altijd verkeerd bezig. Een portier die QR codes niet scant en zo een paar honderd besmettingen veroorzaakt is niet schuldig, het is de overheid die te stom is een systeem te bouwen waarbij dat niet mogelijk is. En als ze dat wel doen is het een politiestaat.
*knip* normaal reageren graag, niet zo op de man

[ Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Waar downplayed het kabinet de risico's van long-covid? Volgens mij is het gister in de persconferentie nog benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
Dennahz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Long covid is toch letterlijk gewoon een lange nasleep van het virus? Zoals je bijvoorbeeld ook met Pfeiffer hebt?

Nog een periode na je ziekte dat je moe bent enz. Het is en blijft toch een aanslag op je lichaam. Maar is het écht zo'n groot probleem? Komt het echt zo vaak voor?

Ik ken wel een aantal mensen die covid gehad hebben en die hebben inmiddels nergens meer last van. Dus wat is het risico echt?
Dit zijn de tussentijdse resultaten van het onderzoek van het RIVM:
https://www.rivm.nl/nieuw...a-tussentijdse-resultaten

Een hele boel mensen herstellen, maar er zijn ook nog mensen die na een jaar nog steeds problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Waar downplayed het kabinet de risico's van long-covid? Volgens mij is het gister in de persconferentie nog benoemd.
Gisteren was letterlijk de eerste keer na 18 maanden dat het benoemd werd. Dat longcovid werd aangehaald om het eigen falen te maskeren en om maatregelen te rechtvaardigen. Grapperhaus was in april nog trots op onze 'groepsimmuniteit'.

[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 10-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
jaapstobbe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:53:
Ik snap die jongeren echt niet...de kans dat je long covid op loopt wordt steeds groter. Dit is een ramp als het je overkomt. Maar ja, ik ben ook jong geweest, de consequenties zie je pas achteraf in. |:(
Je snapt dat de meerderheid van de jongeren ook gewoon slachtoffer is in deze? Het grootste gedeelte van de jongeren zal zich gewoon netjes aan de regels van testen van toegang gehouden hebben. Dat er vervolgens een paar pipo's de halve club aansteken kan je dan weinig aan doen. Je ziet vervolgens dat deze zelfde jongeren zich vervolgens massaal laten testen 5 dagen na dat contact. Daarom begrijp ik ook niet waarom @Dennahz blijft beweren dat deze tests enkel zijn afgenomen om op reis te kunnen of naar een evenement te gaan. Je zou de toename in testen anders al gelijk vanaf de 26e moeten zien. Niet dagen later, met veel tests doordeweeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Blijkbaar werkt het Zwitserse Covid certificaat beter dan TvT in Nederland. Mag er in Zwitserland voor het certificaat gebruik worden gemaakt van sneltesten? En is het mogelijk om te sjoemelen?
Denk dat het meer met mentaliteit en respecteren van overheid en medemens te maken heeft. Qua testen is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik vraag mij af of het grote percentage positieve testen niet vooral komt door het BCO?
We lezen veel besmettingshaarden in horeca etc. waar al snel tientallen mensen besmet raken.
Regelmatig doet de lokale GGD oproep om je dan te laten testen.
Als je rekent met 350 gemeentes dan heb je maar zo'n 30 positieve gevallen per gemeente nodig om tot 10.000 te komen.
Ook heeft bijv. DeGelderlander een poll online staan, 80% geeft aan nu de cijfers stijgen voorzichtiger te zijn.
Dit i.c.m. stopzetten TvT en dichtgooien clubs etc., denk ik dat genoeg impact heeft en we ook vrij snel weer zullen duikelen in de cijfers.

Het wordt een interessante week om te zien hoe de cijfers zich ontwikkelen en of het massaal doorsijpelt richting de oudere groepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:57:
Het is vooral de Delta variant, een paar weken eerder en scholen waren de grootste verspreidingsbron geweest. Daarom is uitgaande jeugd de schuld geven wat mij betreft te makkelijk, daar zijn zeker fouten gemaakt maar deze golf had ons sowieso geraakt.

Laten we hopen dat vaccinaties goed werken tegen de Delta variant, zolang mensen niet ziek worden kan de zorg het aan. Besef dat een groot aantal (jonge) mensen eerder een besmetting heeft doorgemaakt, die zouden nu ook 'beschermd' moeten zijn.

Wat we verder moeten doen als iedereen die dat wil gevaccineerd is lijkt me een duivels dilemma, zoals @Wolly aangeeft hou je altijd mensen die niet 'kunnen'. Met mensen die niet 'willen' heb ik weinig mededogen, die kiezen er zelf voor om t.z.t. ziek te worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 27-10 13:26

Empathy

Extreme Audio

geenstijl schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:04:

Het wordt een interessante week om te zien hoe de cijfers zich ontwikkelen en of het massaal doorsijpelt richting de oudere groepen :)
Ik denk inderdaad dat de situatie in Nederland nu een prachtige testcase is geworden voor alle andere landen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Oprechte vraag: wat zijn de grove fouten en wie zijn die mensen met verstand van zaken?
Dansen met Jansen, geldigheid negatieve test van 40 uur IPV 24 uur zoals geadviseerd, lang wachten met ingrijpen nadat duidelijk was dat het fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:04:
Wat we verder moeten doen als iedereen die dat wil gevaccineerd is lijkt me een duivels dilemma, zoals @Wolly aangeeft hou je altijd mensen die niet 'kunnen'. Met mensen die niet 'willen' heb ik weinig mededogen, die kiezen er zelf voor om t.z.t. ziek te worden.
Als een groot genoeg gedeelte van de mensen die gevaccineerd kan worden ook daadwerkelijk gevaccineerd wordt krijg je vanzelf een soort "groepsimmuniteit" waardoor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden ook (veel) minder kans hebben om ziek te worden.

De groep die niet wil die kan zichzelf naar immuniteit knuffelen, in feite soort van mijnenveger maar dan met je gezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Empathy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Ik denk inderdaad dat de situatie in Nederland nu een prachtige testcase is geworden voor alle andere landen :)
Kenniseconomie waarbij we onze kennis aan de wereld verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
geenstijl schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:04:
Ik vraag mij af of het grote percentage positieve testen niet vooral komt door het BCO?
We lezen veel besmettingshaarden in horeca etc. waar al snel tientallen mensen besmet raken.
Regelmatig doet de lokale GGD oproep om je dan te laten testen.
Als je rekent met 350 gemeentes dan heb je maar zo'n 30 positieve gevallen per gemeente nodig om tot 10.000 te komen.
Ook heeft bijv. DeGelderlander een poll online staan, 80% geeft aan nu de cijfers stijgen voorzichtiger te zijn.
Dit i.c.m. stopzetten TvT en dichtgooien clubs etc., denk ik dat genoeg impact heeft en we ook vrij snel weer zullen duikelen in de cijfers.

Vergeet niet dat de er weer een wachttijd is voor de GGD-teststraten van een uurtje of 24 (Test-capaciteit afschalen, nog zo'n goed idee). Dan mis je nog met dit hoge percentage nog wel een aantal besmettingen. Het is nog erger dan het lijkt qua besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Als een groot genoeg gedeelte van de mensen die gevaccineerd kan worden ook daadwerkelijk gevaccineerd wordt krijg je vanzelf een soort "groepsimmuniteit" waardoor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden ook (veel) minder kans hebben om ziek te worden.
Dat werkt dus niet als het vaccin niet beschermt tegen doorgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 27-10 13:26

Empathy

Extreme Audio

Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Kenniseconomie waarbij we onze kennis aan de wereld verkopen.
In ruil voor een groen kleurtje op de wereldkaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:10:
Dan komen we dus weer op wat Hugo zei: vaccineren of ziek worden...
Zie eerlijk gezegd geen andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:05

HollovVpo1nt

I like gadgets

42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Mijn probleem met zoals het nu is, is dat die 1.5 miljoen dat nu mede wel doen. Die blijven een risico voor de druk op de zorg, waar het hele verhaal om begonnen is
Dat snap ik. En mijn punt is dat als die 1.5 miljoen een geconsolideerd aantal is wat stabiel blijft, dat je dat als nieuwe normaal aan moet nemen en je zorgcapaciteit erop moet aanpassen indien nodig. Dan is dat een realiteit. Dat is mijn inziens een productiever alternatief dan tot in de eeuwigheid maatregelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Dan komen we dus weer op wat Hugo zei: vaccineren of ziek worden...
Zie eerlijk gezegd geen andere optie.
En dat betekent dus een nare tijd voor de mensen uit de groep kwetsbaren bij wie de vaccinatie niet aanslaat of bij wie geen vaccinatie gezet kan worden.

Je kan wel uittekenen dat die mensen niet naar de slachtbank geleid zullen worden waardoor maatregelen nodig blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Sjurm schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Want? Het lijkt erop dat jongeren het probleem zijn voor snelle verspreiding. Destijds via school, nu via uitgaan
Scholen alweer maand of 2 open.. . Geen piek

Clubs week of 2 hopen... piek

Dus nee, het waren niet de scholen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Balance schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Het aantal besmettingen en groeigetal van alleen de GGD testen. Data t/m 8 juli.
[list]
• De datum geregistreerd is de datum van afname (niet van rapportage), en is beschikbaar tot twee dagen terug. Deze kunnen nog stijgen.
• Als je positief test bij TestenVoorToegang, hoeft je geen test bij de GGD te doen
14.9% positief getest bij de GGD is absurd hoog. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan stel ik gelijk de vraag hoeveel dubbelingen er zitten in de getallen.

Want als er werkelijk bijna 15% positief getesten zijn dan is het in de teststraat HEEL druk geweest de laatste dag (veelvoud van de dagcapaciteit) of veel van de testen worden niet goed geregistreerd (TvT positief getest wordt wel meegenomen maar de TvT negatief niet)

En hoeveel van de TvT positief getesten gaan vervolgens naar de GGD om nog eens te testen? Of doen deze nog een keer omdat "misschien niet positief want nergens last van"?

Zonder de basis (werkelijke aantallen testen en 1 uitslag per persoon) is er met deze getallen niet veel te doen. De komende dagen zullen mogelijk een ander beeld geven, waaronder lager percentage en/of lagere aantallen

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Dat snap ik. En mijn punt is dat als die 1.5 miljoen een geconsolideerd aantal is wat stabiel blijft, dat je dat als nieuwe normaal aan moet nemen en je zorgcapaciteit erop moet aanpassen indien nodig. Dan is dat een realiteit. Dat is mijn inziens een productiever alternatief dan tot in de eeuwigheid maatregelen hebben.
Daar ben ik het volledig mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:08
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Ergens stopt het omdat oud al gevaccineerd is, de vraag is of er voldoende 'oud' (35-50) een prik heeft.
Als ik het artikel in het AD van een paar dagen terug mag geloven dan heb je bij Pfizer/Moderna en AZ 2 prikken nodig om goed beschermd te zijn tegen de Delta variant. Ik krijg zelf pas donderdag mijn 2e prik. Deze week mag (moet) ik weer naar kantoor want… het mag weer van de regering en in supermarkt deze week geen mondkapjes meer en bijna niemand meer die zich aan de 1,5m hield. Ik hoop maar dat ik bespaard blijf van Corona, omdat ik in mijn omgeving iemand van een paar jaar jonger heb met Long COVID. Vorig jaar april opgelopen en nu nog steeds erg veel last.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Volgens verschillende onderzoeken is het waarschijnlijk dat het vaccin beschermt tegen doorgifte van het virus. Hoewel het, ook volgende gelinkte bronnen, niet 100% zeker is. Feit is natuurlijk wel dat als het aantal gevaccineerde toeneemt, het aantal virusdeeltjes dat vrijkomt ook afneemt. De gevaccineerde zullen immers minder kans hebben om daadwerkelijk ziek te worden en dus minder virusdeeltjes produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Je moet dingen steeds in de context van dat moment bekijken. Twee maanden terug was de vaccinatiegraad veel minder hoog en lag bij scholen het meeste risico van dat moment. Uiteraard waren clubs nog veel risicovoller, maar daar waren we het allemaal over eens dat die sowieso nog dicht moesten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:13:
Je kan wel uittekenen dat die mensen niet naar de slachtbank geleid zullen worden waardoor maatregelen nodig blijven.
Maar hoe weet je of bij iemand de vaccinatie niet 'aanslaat'?
Die groep is onbekend, niemand weet van zichzelf of hij/zij na twee prikken echt beschermd is.

In de beeldvorming hou je slechts twee groepen over: degene die vanwege allergische of andere reacties niet gevaccineerd kunnen worden en groepen die het om principiële/religieuze redenen niet willen. De eerste groep zal relatief klein zijn, al die miljoenen waarbij de prik niet aanslaat maak je nooit zichtbaar.

Hoe lang ga je de hele maatschappij beperken als die eerste groep uit slechts enkele tienduizenden/honderdduizenden mensen bestaat, mensen die als ze onder de 60 zijn waarschijnlijk redelijk ongeschonden het virus doormaken? Betwijfel of daar veel draagvlak voor is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Mijn broer is docent op het voortgezet onderwijs en daar waren toch best wel veel besmettingen onder de leerlingen en ook onder de leerkrachten daardoor. Ook op het basisonderwijs hier, volledige klassen naar huis of zelfs complete scholen weer dicht.

Maar goed dat de schoolvakanties nu beginnen, want anders had ik echt te doen gehad met de docenten nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSSd1yUXiJR6vAMcjr6Rxg9pd5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mx5HPy6Zyw64TDjofmTtRwbR.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Volgens verschillende onderzoeken is het waarschijnlijk dat het vaccin beschermt tegen doorgifte van het virus. Hoewel het, ook volgende gelinkte bronnen, niet 100% zeker is.
Geen 100% zekerheid inderdaad, het is blijkbaar zelfs zo zorgelijk dat het OMT aanraadt om ook gevaccineerden te testen voortaan.
Met de reden dat blokkade van doorgifte van het virus na vaccinatie of
doorgemaakte infectie geen 100% zekerheid biedt, en nog lang niet iedereen zelf
beschermd is door vaccinatie, adviseert het OMT om indien het Testen voor
Toegang weer ingezet wordt voor uitgaansgelegenheden, voorlopig alle bezoekers
te laten testen, los of ze gevaccineerd zijn of infectie hebben doorgemaakt.
Feit is natuurlijk wel dat als het aantal gevaccineerde toeneemt, het aantal virusdeeltjes dat vrijkomt ook afneemt. De gevaccineerde zullen immers minder kans hebben om daadwerkelijk ziek te worden en dus minder virusdeeltjes produceren.
17 miljoen * 80% gevaccineerd = 13-14 miljoen mensen met minder virusdeeltjes in een maatschappij zonder maatregelen? Niet echt een klein risico te noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:26
[...]

Genoeg ongefundeerde zwart-wit conclusies gehoord nu. Op scholen waren de laatste twee maanden nauwelijks leerlingen. Examenklassen waren nauwelijks op school. Klassen waren vaak in tweeën verdeeld en in bubbels gezet. Looproutes. Kantines dicht. Enz.

Het is lastig om alles exact te duiden, maar jongeren lijken een grote rol te spelen in de verspreiding van virussen. Is ook wel logisch. Jongeren komen vanuit allerlei verschillende plekken in de maatschappij samen op scholen en bij het uitgaan. Jongeren hebben vaak wat intiemer contact met elkaar dan de volwassenen. Jongeren verspreiden daarmee virussen effectiever dan de volwassenen. Dat is geen verwijt verder, dat is hoe het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Die mafkezen die QR codes vervalste wel.
Eens maar het hele systeem waar miljoenen ingepompt is faalde net zo hard. Op een festival kan een toegangskaart maar eenmalig gescand worden, tweede hands kaartjes werden online verkocht en op naam gezet met een nieuwe code waarbij de oude verviel. Waardoor die niet meer te scanner viel zonder error of melding.
Waarom kon dat niet tijdens de QR code’s? In de evenementen sector is een enorme schat aan ervaring rondom dit systeem maar daar werd 0,0 gebruik van gemaakt. Nee er moest een miljard euro in een nieuw systeem gepompt worden welke binnen no time water dicht moest zijn 8)7
Allemaal leuk en makkelijk hoor om de stappende jongeren aan te kijken maar er faalden hier meerdere systemen het is alleen makkelijk om een persoon of groep aan te wijzen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Een week of twee geen mondkapjes meer....piek.
You see what I did there?
Uiteraard spelen de clubs mee, maar ook de scholen, en andere factoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Maar hoe weet je of bij iemand de vaccinatie niet 'aanslaat'?
Op individueel vlak weet je dat niet, je weet echter uit de data van de fabrikanten dat dit het geval is.
Die groep is onbekend, niemand weet van zichzelf of hij/zij na twee prikken echt beschermd is.
De groep in aantal is niet onbekend, is gewoon een bekend percentage.
In de beeldvorming hou je slechts twee groepen over: degene die vanwege allergische of andere reacties niet gevaccineerd kunnen worden en groepen die het om principiële/religieuze redenen niet willen. De eerste groep zal relatief klein zijn, al die miljoenen waarbij de prik niet aanslaat maak je nooit zichtbaar.
Dat is jouw beeld, het RIVM/OMT en de minister geven een scherper beeld.
Hoe lang ga je de hele maatschappij beperken als die eerste groep uit slechts enkele tienduizenden/honderdduizenden mensen bestaat, mensen die als ze onder de 60 zijn waarschijnlijk redelijk ongeschonden het virus doormaken? Betwijfel of daar veel draagvlak voor is...
Effectiviteit ligt geloof ik nu op 93% oid? Dan praat je niet over honderdduizenden mensen maar over bijna een miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Volgens Marion Koopmans beschermt het minder tegen doorgifte bij Delta. Iig daar lijkt het op. Dát het beschermt weten we maar is nog niet wetenschappelijk volledig vastgesteld. Wat betekent dat? Dat er een kans is dat we naar correlatie ipv causatie kijken vooral.

Hoe dan ook, als je kijkt naar de wat oudere leeftijdsgroepen in de grafieken, dan zie je dat het probleem nu al groter begint te worden en zich verspreidt naar oudere leeftijdsgroepen. De zorg bereidt zich er nu al op voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Op naar de 15k, Lets go!

Alles waar we maanden voor gewerkt hebben in 2 weken compleet gesloopt, Chapeau! Hoop dat degene die daar verantwoordelijk voor zijn, echt trots zijn op zichzelf.
Mark en Hugo dus....

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
En iedereen die zich niet aan de (basis) regels gehouden heeft… die zijn zeker net zo schuldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 20:25
zitten we nu in een derde golf? Het ziet er naar uit van wel. Ik hoop echt dat de druk van de ketel blijft in de ziekenhuizen. Anders zie ik het ziekteverzuim wel groeien in de ziekenhuis. De zorg heeft ook wel een vakantie nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Monkeydancer op 10-07-2021 16:32 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat moet het toch heerlijk zijn dat alle verantwoordelijkheid buiten onszelf gezocht kan worden. Als de lockdown te lang duurde heeft iedereen psychische klachten en als het te vroeg opgeheven wordt krijgen we allemaal long covid. Maar 1 ding is zeker, het kabinet doet het hoe dan ook fout! Dat ze de afgelopen 100 persconferenties telkens zeiden dat we het zelf in de hand hebben als we ons niet aan de maatregelen hielden doet daar niets aan af. Heerlijk!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:28:
Effectiviteit ligt geloof ik nu op 93% oid? Dan praat je niet over honderdduizenden mensen maar over bijna een miljoen.
Dus alle uitgaangelegenheden dicht tot 2025? Geen publiek meer bij grote evenementen?
Voor altijd thuiswerken, studeren op afstand, verschraling van het sociale leven...

Stel het wat zwart-wit, het probleem is dat je deze groep nooit zult kunnen beschermen.
Uiteindelijk zal iedereen met het virus in aanraking komen, het vaccin helpt het individuele risico te beperken maar of het echt werkt weet je nooit (tenzij je alsnog ziek wordt, dan weet je dus dat jij bij de uitzonderingen hoort).

Uiteindelijk moet je ook weer durven leven, we zitten al anderhalf jaar in deze ellende.
Het is niet voor niets dat jongeren zo massaal los gingen toen het weer mocht, de rek in de maatschappij is er ondertussen wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Pompi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Tja wat kan er nog van zeggen, beetje sprakeloos.
Dat de regering een week heeft moeten vergaderen om gisteren pas tot maatregelen te komen.

Percentage positief is ook fors gestegen. Heeft iemand toevallig een beeld van de omliggende landen? Schieten die vergelijkbaar omhoog of moeten we echt alles toeschrijven aan het NL beleid?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Mijn broer is docent op het voortgezet onderwijs en daar waren toch best wel veel besmettingen onder de leerlingen en ook onder de leerkrachten daardoor. Ook op het basisonderwijs hier, volledige klassen naar huis of zelfs complete scholen weer dicht.

Maar goed dat de schoolvakanties nu beginnen, want anders had ik echt te doen gehad met de docenten nu.
[Afbeelding]
Hmm, grote verschillen blijkbaar. In dit kalenderjaar was het bijna op hand te tellen, totdat clubs weer open gingen. Nu nog maar een 1 week tot de vakantie doorkomen, waar we amper leerlingen op school hebben nu, anders had ik onze exameklassen ook naar huis gestuurd zien worden denk ik

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:30:
[...]

En iedereen die zich niet aan de (basis) regels gehouden heeft… die zijn zeker net zo schuldig.
Het is simpelweg bezopen om letterlijk van de een op de andere dag over te gaan van een situatie waarbij je praktisch overal een mondkapje nodig hebt en 1,5 meter moet handhaven naar een situatie waar duizenden jongeren in één hut bij elkaar mogen zitten (Mijn kinderen gingen naar een gelegenheid waar 4.000 mensen binnen waren 8)7 ).

En dat heeft ons kabinet besloten. Net als het bizarre plan dat je rechtstreeks vanuit de vaccinatielocatie met je Jansen vaccin ongetest naar diezelfde bomvolle kroeg mocht. Dat Jansen vaccin was juist bij de jeugd heel populair omdat je met 1 keer testen klaar was, en na twee weken dus ook klaar voor de Europese vakantie.

Dat als het kabinet de remmen loslaat het bij de jeugd dubbel zo hard los gaat (waarbij net als tijdens de hele pandemie de randen van de regels worden opgezocht en overtreden) was bijna net zo voorspelbaar als dat wat er nu is gebeurd.

Nee, deze is volledig op het conto van Mark en Hugo te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Playa del C. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Genoeg ongefundeerde zwart-wit conclusies gehoord nu. Op scholen waren de laatste twee maanden nauwelijks leerlingen. Examenklassen waren nauwelijks op school. Klassen waren vaak in tweeën verdeeld en in bubbels gezet. Looproutes. Kantines dicht. Enz.
*knip* graag constructief reageren, niet van dit soort oneliners

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Dus alle uitgaangelegenheden dicht tot 2025? Geen publiek meer bij grote evenementen?
Voor altijd thuiswerken, studeren op afstand, verschraling van het sociale leven...

Stel het wat zwart-wit, het probleem is dat je deze groep nooit zult kunnen beschermen.
Uiteindelijk zal iedereen met het virus in aanraking komen, het vaccin helpt het individuele risico te beperken maar of het echt werkt weet je nooit (tenzij je alsnog ziek wordt, dan weet je dus dat jij bij de uitzonderingen hoort).

Uiteindelijk moet je ook weer durven leven, we zitten al anderhalf jaar in deze ellende.
Het is niet voor niets dat jongeren zo massaal los gingen toen het weer mocht, de rek in de maatschappij is er ondertussen wel uit.
Nogmaals, ik ga niet over de regels :>

Ik zie drie mogelijkheden op dit moment (en een bonus optie):

- Risico aanvaarden, kwetsbaren onder de bus gooien
- Wachten op betere vaccins die steriel zijn
- (Beperkte?) set aan maatregelen in stand houden

Bonus optie: Natuur richt zich op iets anders en virus zal vanzelf verdwijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Hmm, grote verschillen blijkbaar. In dit kalenderjaar was het bijna op hand te tellen, totdat clubs weer open gingen. Nu nog maar een 1 week tot de vakantie doorkomen, waar we amper leerlingen op school hebben nu, anders had ik onze exameklassen ook naar huis gestuurd zien worden denk ik
Ik bedoelde ook niet de afgelopen weken, maar tijdens de piek in de laatste golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Wat moet het toch heerlijk zijn dat alle verantwoordelijkheid buiten onszelf gezocht kan worden. Als de lockdown te lang duurde heeft iedereen psychische klachten en als het te vroeg opgeheven wordt krijgen we allemaal long covid. Maar 1 ding is zeker, het kabinet doet het hoe dan ook fout! Dat ze de afgelopen 100 persconferenties telkens zeiden dat we het zelf in de hand hebben als we ons niet aan de maatregelen hielden doet daar niets aan af. Heerlijk!
Zie mijn tekst hierboven... het is veel te snel gegaan.

Men had veel gradueler moeten versoepelen. De Haag straalde een paar weken geleden een soort hosanna stemming uit (oa Grapperhuis met z'n liedje). Niet vreemd dat een bevolkingsgroep die snakt naar vertier dat één-op-één overneemt.

De toon maakt de muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
armageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:14:
Op naar de 10k!

Alle verloven ingetrokken. En net nu de grote vakantie in het Noorden begint. Hillarisch als het niet zo ontzettend triest is.
Called it!

Was ook niet zo moeilijk natuurlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
alexbl69 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Het is simpelweg bezopen om letterlijk van de een op de andere dag over te gaan van een situatie waarbij je praktisch overal een mondkapje nodig hebt en 1,5 meter moet handhaven naar een situatie waar duizenden jongeren in één hut bij elkaar mogen zitten (Mijn kinderen gingen naar een gelegenheid waar 4.000 mensen binnen waren 8)7 ).

En dat heeft ons kabinet besloten. Net als het bizarre plan dat je rechtstreeks vanuit de vaccinatielocatie met je Jansen vaccin ongetest naar diezelfde bomvolle kroeg mocht. Dat Jansen vaccin was juist bij de jeugd heel populair omdat je met 1 keer testen klaar was, en na twee weken dus ook klaar voor de Europese vakantie.

Dat als het kabinet de remmen loslaat het bij de jeugd dubbel zo hard los gaat (waarbij net als tijdens de hele pandemie de randen van de regels worden opgezocht en overtreden) was bijna net zo voorspelbaar als dat wat er nu is gebeurd.

Ben ik grotendeels wel met je eens, maar we kunnen zelf toch ook nog wel een beetje nadenken? Je maakt mij niet wijs dat je zelf denkt dat je 1 dag na een Jansen vaccinatie al immuun bent voor Corona? En de jeugd die bewust gefraudeerd heeft met toegangs QR codes vinden we ook ‘normaal’? Dat noem ik niet de rand, maar er flink overheen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:39:
Nogmaals, ik ga niet over de regels :>

Ik zie drie mogelijkheden op dit moment (en een bonus optie):

- Risico aanvaarden, kwetsbaren onder de bus gooien
- (Beperkte?) set aan maatregelen in stand houden

Bonus optie: Natuur richt zich op iets anders en virus zal vanzelf verdwijnen
Ik gelukkig ook niet, lijkt me een duivels dilemma.

Daarom heb ik ook moeite met alle kritiek op Mark en Hugo, ze maken fouten maar zou niet graag in hun schoenen willen staan. Wat je ook doet een groot deel van de 17 miljoen virologen is het niet met je eens.

Mijn inschatting is een combinatie van 1 en 3, dus risico accepteren en beperkte standaard-maatregelen waarvan de vraag is hoe de naleving daarvan in de praktijk zal zijn. We zien nu al dat anderhalve meter niet echt meer nageleefd wordt, betere vaccins zou ik zelf eerder als een bonus zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Ben ik grotendeels wel met je eens, maar we kunnen zelf toch ook nog wel een beetje nadenken? Je maakt mij niet wijs dat je zelf denkt dat je 1 dag na een Jansen vaccinatie al immuun bent voor Corona? En de jeugd die bewust gefraudeerd heeft met toegangs QR codes vinden we ook ‘normaal’? Dat noem ik niet de rand, maar er flink overheen.
Na anderhalf jaar krijg je als jongere eindelijk de optie om weer wat te mogen, met janssen, en dan gaan we verwachten dat mensen iets anders zeggen dan zeggen "he, ik mag weer van ze, let's go".

Dat mensen dat doen is hun goed recht (zo liet ik de verjaardag met 8 gezinnen ook even aan m voorbij gaan nog), maar om nu mensen daarop te bekritiseren?

De qr-fraudeurs, die mag je wel gewoon slaan ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
alexbl69 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Jammer dat zo veel mensen nog met hem weglopen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 10:54
Brons schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Dansen met Jansen, geldigheid negatieve test van 40 uur IPV 24 uur zoals geadviseerd, lang wachten met ingrijpen nadat duidelijk was dat het fout ging.
En daarbij eisen aan de ventilatie in met name binnenruimtes.

We hebben gezien met Ajax en Cambuur dat zonder testen feestjes buiten behoorlijk veilig zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 07:16
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Ik heb me door een immunoloog laten vertellen dat steriliserende immuniteit bij respiratoire RNA-virussen eigenlijk geen ding is.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
zacht schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Een week of twee geen mondkapjes meer....piek.
You see what I did there?
Uiteraard spelen de clubs mee, maar ook de scholen, en andere factoren.
(Basis)scholen werkte sowieso al niet met mondkapjes. Dus zou voor daar weinig moeten doen.

*knip* onderbouw dit soort stellingen eens een stuk beter, anders heeft het hier niets te zoeken

[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10 21:43
*knip* niet generaliseren aub

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

renedr schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Over een paar maanden een onderzoek: “vaccins dragen veel minder bij tegen verspreiding dan eerder gedacht” Mark my words
Uit wat we in de VS zien blijkt dat het wel degelijk nogal helpt. In grote steden met goede vaccinatiegraad is het virus voor een groot deel verdwenen. Op plekken met lage vaccinatiegraad komt delta nu op. De R is <1 op plekken met veel gevaccineerden blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik ben weer even door het topic gegaan en zou iedereen willen vragen om constructief te blijven posten, met name door:
- niet op de man te reageren, maar alleen op de inhoud
- geen generalisaties te plaatsen. Het is niet de schuld van alle jongeren, het is niet de schuld van de hele horeca en je n=1 verhalen hebben sowieso niets in dit topic te zoeken
- je stellingen te onderbouwen, met goede bronnen (Brontoetsing #hoedan?!)

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Arthas schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:14:
[...]

14.9% positief getest bij de GGD is absurd hoog. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan stel ik gelijk de vraag hoeveel dubbelingen er zitten in de getallen.

Want als er werkelijk bijna 15% positief getesten zijn dan is het in de teststraat HEEL druk geweest de laatste dag (veelvoud van de dagcapaciteit) of veel van de testen worden niet goed geregistreerd (TvT positief getest wordt wel meegenomen maar de TvT negatief niet)
10.000 positieven die 14,9% van het totaal zijn betekent 67.000 testen.
Als het percentage lager was dan zou het nog drukker zijn in de teststraten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Na anderhalf jaar krijg je als jongere eindelijk de optie om weer wat te mogen, met janssen, en dan gaan we verwachten dat mensen iets anders zeggen dan zeggen "he, ik mag weer van ze, let's go".

Dat mensen dat doen is hun goed recht (zo liet ik de verjaardag met 8 gezinnen ook even aan m voorbij gaan nog), maar om nu mensen daarop te bekritiseren?

De qr-fraudeurs, die mag je wel gewoon slaan ja ;)
Waarom doen velen alsof alleen de jongeren de afgelopen 1.5 jaar niet veel mochten of konden doen?

Treft alle anderen mensen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Uit wat we in de VS zien blijkt dat het wel degelijk nogal helpt. In grote steden met goede vaccinatiegraad is het virus voor een groot deel verdwenen. Op plekken met lage vaccinatiegraad komt delta nu op. De R is <1 op plekken met veel gevaccineerden blijkbaar.
Overigens hier een interessante bron:
https://www.nytimes.com/interactive/2021/us/covid-cases.html

Ook in de VS veel clusters rondom jongeren. Die kunnen in de meeste gevallen sinds eind april / begin mei hun vaccinatie halen, dus er zijn er nog relatief veel die de tweede prik nog niet hebben gehad, of pas net hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Segafreak83 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Waarom doen velen alsof alleen de jongeren de afgelopen 1.5 jaar niet veel mochten of konden doen?

Voor alleenstaande jongeren was het wel wat ingrijpender dan voor mensen die bijv. een gezin hebben en daardoor elkaar hebben. Dan ben je nog volop bezig je social skills te ontwikkelen bijvoorbeeld. Om maar wat te noemen. Hoewel er tuurlijk ook zat wat oudere mensen zijn in dezelfde situatie. En trouwens, ben jij niet van 83? Dan ben je toch ook jong? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Mrjraider schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Eens maar het hele systeem waar miljoenen ingepompt is faalde net zo hard. Op een festival kan een toegangskaart maar eenmalig gescand worden, tweede hands kaartjes werden online verkocht en op naam gezet met een nieuwe code waarbij de oude verviel. Waardoor die niet meer te scanner viel zonder error of melding.
Waarom kon dat niet tijdens de QR code’s? In de evenementen sector is een enorme schat aan ervaring rondom dit systeem maar daar werd 0,0 gebruik van gemaakt. Nee er moest een miljard euro in een nieuw systeem gepompt worden welke binnen no time water dicht moest zijn 8)7
Allemaal leuk en makkelijk hoor om de stappende jongeren aan te kijken maar er faalden hier meerdere systemen het is alleen makkelijk om een persoon of groep aan te wijzen.
Zoals ik ook al in een voorgaande reactie aangaf klopt het inderdaad dat meerdere systemen faalde.

Wat betreft de vergelijking met festival systemen klopt het inderdaad dat dit systeem veel minder water dicht is. Ondanks dat ik totaal niet betrokken ben bij het systeem en mij er ook niet in verdiept heb, vermoed ik dat het wellicht iets met privacy en gebruikersgemak te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Arthas schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Huh? Snap ik het niet? Naarmate je een hoger positief testpercentage hebt is het toch niet automatisch drukker bij de teststraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
[...]Waarom doen velen alsof alleen de jongeren de afgelopen 1.5 jaar niet veel mochten of konden doen?

*knip* niet generaliseren

[ Voor 31% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:25 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:20:
Ondanks dat ik totaal niet betrokken ben bij het systeem en mij er ook niet in verdiept heb, vermoed ik dat het wellicht iets met privacy en gebruikersgemak te maken heeft.
De testraten uit handen geven aan Ticketmaster, Paylogic of In2event lijkt mij ook geen goed idee. :P Al kan je wel technologie van ze lenen, misschien is dat wel gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik vond het wel frappant dat in de UK, het afschaffen van de mondkapjes plicht groot nieuws was.

In Nederland werden ze gewoon willekeurig van de ene op de andere afgeschaft als of Corona nooit bestaan had.

Wat ik ook niet snap, is Nederland het enige land waar al het test gebeuren een heilig iets was voor twee welen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
loekf2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Morgen al, ws 14K. Let op het aantal positieve testen, 13.5%, dat is idioot hoog.

Zijn er nou echt 1.7 miljoen testen geweest ? Betektent dat een op de tien en waarschijnlijk nog groter in een GGD teststraat geweest is ?
Nee joh, ongeveer 75.000 testen.

Maar 13.5% is krankzinnig... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, voorlopig ziet het er gelukkig nog niet erg zorgwekkend uit als je naar de leeftijdsgrafiek van besmettingen kijkt.

Nog een paar weekjes, en dan een nieuwe poging de clubs te openen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Omdat de jeugd van tegenwoordig zichzelf niet meer kan vermaken. Die willen vermaakt worden.
Ik generaliseer een beetje, daar ben ik me wel van bewust.
Maar er is meer dan op een kamertje gaan zitten, beetje netflixen, tiktokken, instagrammen, youtuben en gamen.
Laten we het er op houden dat vormen van vermaak die nog wel toegestaan waren weinig aantrekkingskracht op jongeren hebben en daar bovenop kies je in een negatieve situatie sneller voor iets bekends wat gegarandeerd goede resultaten levert. Daarom rennen we allemaal naar mama als we met de fiets vallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
loekf2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Zijn er nou echt 1.7 miljoen testen geweest ? Betektent dat een op de tien en waarschijnlijk nog groter in een GGD teststraat geweest is ?
Die 1,7 miljoen is het totaal aantal positieve testen sinds het begin 2020, er zijn dus nog veel meer mensen bij een teststraat geweest. Zijn er eigenlijk ook cijfers over de vaccinaties waar is meegenomen dat mensen die al COVID-19 hebben gehad maar 1 prik nodig hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57

SomerenV

It's something!

[...]

Omdat de festivals en clubs nu de boosdoener lijken te zijn en daar komen vooral jongeren op af. Dus dat is makkelijk wijzen. Vervolgens wordt er gedaan of er massaal gefraudeerd werd met QR codes want wat de jongeren deden qua sociaal gedrag mocht gewoon.

Veel mensen kunnen blijkbaar niet leven met het feit dat er niet altijd één duidelijke vijand is. Soms is het gewoon een samenloop van omstandigheden waardoor de situatie tits up gaat. Ook zie je vaak dat mensen vooral verantwoordelijkheden afschuiven op anderen zodat ze zelf niet hoeven accepteren dat ze misschien zelf ook niet helemaal zuiver zijn.

Maar inderdaad, het zijn niet alleen de jongeren die gebruikmaken van de vrijheden die ze kregen. Zodra de terrassen open mochten zaten die al vlot vol met voornamelijk 50-plussers (althans, hier in t dorp). Restaurants zaten direct vol, steden waren weer druk toen winkelen weer mocht. Praktisch iedereen zal vrijheid nemen als ze vrijheid krijgen.

Misschien dat er een klein groepje is dat vanaf het begin de regels tot op de letter heeft gevolgd én nog wat verder is gegaan dan dat, maar om dan vervolgens boos te worden op anderen die wel gebruikmaakten van versoepelingen terwijl jij dat niet deed vind ik zeer sneu.
eamelink schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:25:
Nou, voorlopig ziet het er gelukkig nog niet erg zorgwekkend uit als je naar de leeftijdsgrafiek van besmettingen kijkt.

Dan zul je zien hè, wordt er opnieuw versoepeld, zitten we in september en wordt half Nederland verkouden waarna iedereen weer in een stuiptrekking schiet :+

[ Voor 13% gewijzigd door SomerenV op 10-07-2021 17:30 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:20

Dennis1812

Amateur prutser

Eärendil schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:26:
[...]

Die 1,7 miljoen is het totaal aantal positieve testen sinds het begin 2020, er zijn dus nog veel meer mensen bij een teststraat geweest. Zijn er eigenlijk ook cijfers over de vaccinaties waar is meegenomen dat mensen die al COVID-19 hebben gehad maar 1 prik nodig hebben?
We zullen nooit het aantal individuele afspraken weten aangezien er ook genoeg mensen 10x zijn geweest of nog vaker in dat anderhalf jaar.
Zelf ben ik nog nooit geweest.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Voor alleenstaande jongeren was het wel wat ingrijpender dan voor mensen die bijv. een gezin hebben en daardoor elkaar hebben. Dan ben je nog volop bezig je social skills te ontwikkelen bijvoorbeeld. Om maar wat te noemen. Hoewel er tuurlijk ook zat wat oudere mensen zijn in dezelfde situatie. En trouwens, ben jij niet van 83? Dan ben je toch ook jong? :p
Jongere wordt gerekend tussen de 16 & 30 jaar oud. Dus daar val ik zelf ruimschoots buiten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Zie mijn tekst hierboven... het is veel te snel gegaan.

Men had veel gradueler moeten versoepelen. De Haag straalde een paar weken geleden een soort hosanna stemming uit (oa Grapperhuis met z'n liedje). Niet vreemd dat een bevolkingsgroep die snakt naar vertier dat één-op-één overneemt.

De toon maakt de muziek.
Ik snap wat je zegt maar ze doen het hoe dan ook fout. Kijk, misschien denk ik wel te simpel maar besmettingen komen niet door Hugo en Mark. Die komen doordat we te dicht op besmette mensen komen. Een jaar lang roepen ze al dat de maatschappij het zelf in de hand heeft hoe de pandemie zijn verloop krijgt. We hebben keer op keer in grote getallen aangeven dat het land kapot gaat voor de ‘zwakkeren’. Nu hebben ze een risico genomen, en dat is een tijdje geleden ook echt zo benoemd, en dat pakt in besmettingscijfers verkeerd uit. Maar daar zijn ze als volksvertegenwoordigers wel naar toe gedrukt he. We wilden toch kerst vieren, de scholen open, de horeca moest open want alles ging kapot. En nu hebben ze toegegeven en er is ook nog is massaal gebruik gemaakt van lekken in het systeem en nu zijn ze de gebeten hond? Nogmaals, besmettingen komen van contact met besmette mensen wanneer we de grenzen opzoeken van wat de regels toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

SomerenV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:29:
Dan zul je zien hè, wordt er opnieuw versoepeld, zitten we in september en wordt half Nederland verkouden waarna iedereen weer in een stuiptrekking schiet :+
Mwoah, zal wel loslopen dan. Verkouden mensen die zich laten testen drukken alleen het percentage positief omlaag :). En tegen die tijd hebben we weer een beter beeld hoeveel dagelijkse besmettingen we aankunnen voordat de zorg overloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Sjurm schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Lijkt me onzin, dat zijn hele andere leeftijdsgroepen.

MBO/VWO en Uni waren heel 2020/2021 dicht, die schoolsluitingen/heropeningen waar we hete hele tijd over hadden waren BO en VO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
eamelink schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:25:

Ook jongeren kunnen Long COVID krijgen. Wel kleiner percentage, maar met genoeg aantallen besmettingen een aardige groep. En die ontneem je dan een aardig toekomstperspectief… maanden helemaal naar de klote, studies niet kunnen beginnen, school niet kunnen volgen, drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:29:
[...]

We zullen nooit het aantal individuele afspraken weten aangezien er ook genoeg mensen 10x zijn geweest of nog vaker in dat anderhalf jaar.
Zelf ben ik nog nooit geweest.
7x zo'n stokje in m'n neus gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Ook jongeren kunnen Long COVID krijgen. Wel kleiner percentage, maar met genoeg aantallen besmettingen een aardige groep. En die ontneem je dan een aardig toekomstperspectief… maanden helemaal naar de klote, studies niet kunnen beginnen, school niet kunnen volgen, drama.
Over een paar weekjes zijn ze gevaccineerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
eamelink schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:37:
[...]

Snap ik, maar hebben we nu niet zoveel aan hè? Als er straks tienduizenden positieve tests per dag zijn onder de jongeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:33:
[...]
Nogmaals, besmettingen komen van contact met besmette mensen wanneer we de grenzen opzoeken van wat de regels toelaten.
Ook zonder die grenzen op te zoeken, maar verder heeft je verhaal een insteek die niet klopt vanwege de zorgplicht die vanuit het EVRM op lidstaten rust.

Als een omgeving onveilig is, dan moet een overheid zo handelen dat die omgeving veilig wordt. Je kunt dat binnen grenzen niet alleen bij de burgers leggen, want die hebben anders dan de overheid geen invloed op het gedrag van anderen.

Als we jouw redenatie zouden doortrekken kunnen we alcoholcontroles ook wel afschaffen, want de regels zijn helder en als er iemand dronken in het verkeer rijdt komt dat niet door de overheid. Maar daar heb je niks aan als jij schade oploopt door het gedrag van de dronken bestuurder.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Morgen zullen we het dag record aan positieve testen wel verbreken… wie had dat gedacht over de zomer van 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Huh? Dat ontken ik toch helemaal niet?

Maar tegelijk, het is voor jongeren wel heftiger. Sociale kringen nog verkennen, niet meer uitgaan en geen school meer (waar volwassenen vaak nog hun werk als bezigheidstherapie hadden)

[ Voor 24% gewijzigd door 42erik op 10-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Niet als ze nu geïnfecteerd zijn.
Krijgen ze de eerste 8 weken geen vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:40:
[...]

Niet als ze nu geïnfecteerd zijn.
Krijgen ze de eerste 8 weken geen vaccin.
Wordt dat actief gecontroleerd of kijkt men enkel naar het volledig naar waarheid ingevulde vragenformulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Ook zonder die grenzen op te zoeken, maar verder heeft je verhaal een insteek die niet klopt vanwege de zorgplicht die vanuit het EVRM op lidstaten rust.

Als een omgeving onveilig is, dan moet een overheid zo handelen dat die omgeving veilig wordt. Je kunt dat binnen grenzen niet alleen bij de burgers leggen, want die hebben anders dan de overheid gedn invloed op het gedrag van anderen.

Als we jouw redenatie zouden doortrekken kunnen we alcoholcontroles ook wel afschaffen, want de regels zijn helder en als er iemand dronken in het verkeer rijdt komt dat niet door de overheid. Maar daar heb je niks aan als jij schade oploopt door het gedrag van de dronken bestuurder.
Jouw redenatie gaat ook niet volledig op. In een pandemie is er altijd wel een groep die benadeeld wordt. Dus ze kunnen niet elke groep beschermen. Maar dit is ook tekenend voor het probleem dat ik probeer aan te kaarten. Het ligt altijd aan de keuzes van de bestuurlijke macht. Niet aan eigen verantwoordelijkheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 27-10 00:29
[...]

En op het moment dat gevaccineerd zijn geen uitzondering meer betekent op maatregelen koop je daar precies niks voor.

Hoeveel jongeren denk je dat zich zal laten vaccineren bij een '1,5 meter voor onbepaalde tijd, ongeacht wat' situatie?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Wordt dat actief gecontroleerd of kijkt men enkel naar het volledig naar waarheid ingevulde vragenformulier?
Geen idee, je moet wel de vragenronde door op de site waar het inkomt en op je gezondheidsverklaring. Dus je moet al 2x bewust gaan liegen dan.

Een koppeling met GGD testsysteem zou logisch zijn, maar ik gok te logisch. Al is dat echt een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Nieuwevolger schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:24:
Ik vond het wel frappant dat in de UK, het afschaffen van de mondkapjes plicht groot nieuws was.

In Nederland werden ze gewoon willekeurig van de ene op de andere afgeschaft als of Corona nooit bestaan had.

Wat ik ook niet snap, is Nederland het enige land waar al het test gebeuren een heilig iets was voor twee welen?
Nee hoor, in Denemarken en Oostenrijk doen ze dit volgens mij ook, ook voor restaurants ed. Dat lijkt volgens mij ook vrij goed te werken. Of ze daarmee ook de anderhalve meter niet meer hanteren en volle discotheken hebben, dat weet ik niet.

Mondkapjes zijn in alle noordelijke landen al verleden tijd (op bijvoorbeeld het OV na, maar zelfs daar soms beperkt), volgens mij. Daar hoor je ook verder niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Dat is dus incorrect... Ouderen hebben werk en daarin is relatief heel weinig ontslag geweest. Veel jongeren zagen hun studie wegvallen en verloren hun baan. Ik snap dat we vooral ogen hadden voor de kwetsbare groepen, maar sociaal economisch zijn de jongeren het hardste getroffen (zie ook CBS).

https://www.trouw.nl/econ...de-coronacrisis~b78763fc/

Thuis zitten met niks om handen terwijl je studieschuld oploopt en je stage/afstudeeropdracht wegvalt geeft natuurlijk veel stress. Daarnaast hebben 30+ers hun carriere en sociale leven redelijk uitgestippeld, daar waar jongeren net op dat moment richting zoeken.

Dus als de regering zegt dat het voorbij is en we weer teruggaan naar normaal was letterlijk niemand verbaasd dat de jongeren massaal zijn losgegaan. Er waren al maanden suggestieve media artikelen over "the summer of love".

Dat is geen excuus voor wangedrag, maar het is helemaal niet duidelijk of dat het wangedrag significante invloed had tegenover de al bestaande structurele gaten in het systeem.

[ Voor 22% gewijzigd door roffeltjes op 10-07-2021 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Inderdaad! Ik zag in mijn omgeving gewoon jeugd samen buiten in parken, meestal netjes op gepaste afstand, maar bij elkaar. En de jeugd brengt tegenwoordig ook veel tijd door via social media op hun telefoon. Dus ze hadden opties voor contact met elkaar.

Maar de jongeren die het al moeilijk hadden vóór Corona, die zijn volgens mij het hardste getroffen. Jongeren die al geïsoleerd waren of met een slechte thuissituatie zaten bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
satya schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:02:
[mbr]*knip* niet generaliseren aub[/]
*knip* sorry, maar ook dit is niet de bedoeling

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
ZieMaar! schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:13:
[modbreak]Ik ben weer even door het topic gegaan en zou iedereen willen vragen om constructief te blijven posten, met name door:
- niet op de man te reageren, maar alleen op de inhoud
- geen generalisaties te plaatsen. Het is niet de schuld van alle jongeren, het is niet de schuld van de hele horeca en je n=1 verhalen hebben sowieso niets in dit topic te zoeken
- je stellingen te onderbouwen, met goede bronnen (Brontoetsing #hoedan?!)

Merci!
[/]
*knip* bij vragen kan je me een DM sturen (op normale toon) of eventueel in het feedback topic reageren, maar dit doen we hier niet. Zie ook het beleid

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 19:32 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.