Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:18
Stoney3K schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:43:
[...]
Hoeveel jongeren denk je dat zich zal laten vaccineren bij een '1,5 meter voor onbepaalde tijd, ongeacht wat' situatie?
De overgrote meerderheid. Jongeren zijn ook weer heel erg sociaal en maatschappij gericht. En ondanks we hier graag roepen dat COVID geen enkel probleem is voor die doelgroep gok ik dat een heleboel jongeren daar terecht heel anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:42:
[...]
Jouw redenatie gaat ook niet volledig op.(…)
Dat zeg ik dus ook niet
In een pandemie is er altijd wel een groep die benadeeld wordt. Dus ze kunnen niet elke groep beschermen. Maar dit is ook tekenend voor het probleem dat ik probeer aan te kaarten. Het ligt altijd aan de keuzes van de bestuurlijke macht. Niet aan eigen verantwoordelijkheid?
Het ligt inderdaad altijd aan het beleid. En inderdaad, niet alles is mogelijk en er is niet altijd sprake van onrechtmatig overheidshandelen.

Maar een burger kan alleen nooit een grote amorfe groep beïnvloeden, laat staan een heel land. Dat een individu kan bijdragen is evident, maar dat maakt voor de stuurbare uitkomst maar beperkt wat uit. Hooguit zal het leiden tot conformistisch gedrag. Wat helpt als het de verspreiding remt, maar juist niet helpt als het de verspreiding stimuleert.

Als een regel iets toestaat, dan zal een groep altijd zo verdeeld zijn dat er mensen tussen zitten die de grens opzoeken. Prima als overheid om daarop te wijzen (hoort ook bij die zorgplicht uiteraard), maar het verschuift de verantwoordelijkheid niet.

Leg mij maar uit hoe jij in je eentje heel Nederland iets gaat laten doen zoals thuisblijven na 21:00 uur. Dat kan niet. Een overheid kan dat wel (binnen grenzen uiteraard).

Maar bestuurders anno 2021 wijzen graag naar burgers, omdat het ze zogenaamd ontslaat van hun eigen verplichtingen. Dat is tamelijk ridicuul gezien bovenstaande.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Man, dat gaat alweer mooi de verkeerde kant op. Ach, hebben we twee weken even mogen ruiken aan de "before times".

Ik snap werkelijk niet hoe je dit niet zag aankomen.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:56:
[...]

Dat zeg ik dus ook niet

[...]

Maar een burger kan alleen nooit een grote amorfe beïnvloeden, laat staan een heel land. Dat een individu kan bijdragen is evident, maar dat maakt voor de uitkomst maar beperkt wat uit.
En hier zit ons verschil, ik ben overtuigd dat een individu maakt wel het verschil. Het begint bij onszelf. De overheid stelt kaders en informeert over gevolgen. Een individu bepaalt zelf wat ie er mee doet. Los van wetten of gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:46
Stoney3K schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:43:
[...]

En op het moment dat gevaccineerd zijn geen uitzondering meer betekent op maatregelen koop je daar precies niks voor.

Hoeveel jongeren denk je dat zich zal laten vaccineren bij een '1,5 meter voor onbepaalde tijd, ongeacht wat' situatie?
Hoezo kopen we daar dan precies niks voor? Dit hele topic gaat er toch al een paar dagen over dat we dan juist deze piek niet hadden gezien naar alle waarschijnlijkheid (kijkend naar andere cohorts)?

Overigens denk ik dat er zich dan alsnog genoeg zullen laten vaccineren. Maar hier zal je pas achteraf een goed antwoord op krijgen. Nu proberen deze vraag te beantwoorden, zal je kunnen proberen door voorbeelden te pakken. Maar dan 1) generaliseer je 2) ga je er van uit dat het een het ander uitsluit. Niets zegt dat als iemand zijn voornaamste reden om snel een prik te nemen vakantie is, deze persoon de prik nooit had gehaald zonder noodzaak voor vakantie. De toon van je vraag suggereert echter dat je hier zelf al een vrij vaststaande mening over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

eamelink schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:38:
Morgen zullen we het dag record aan positieve testen wel verbreken… wie had dat gedacht over de zomer van 2021?
Ach positieve testen alleen zegt dan ook niet zoveel, het zegt niet of je besmet bent, het zegt niet of je ziek wordt en het zegt niet of je besmettelijk bent.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:02:
[...]
En hier zit ons verschil, ik ben overtuigd dat een individu maakt wel het verschil.
Dat is een stropop, want dat schreef ik ook:
(…) Dat een individu kan bijdragen is evident, maar dat maakt voor de stuurbare uitkomst maar beperkt wat uit (…)
Maar leg maar nu eens uit hoe het ervoor gaat zorgen dat er weinig dronken mensen in het verkeer rijden als jij en ik ons keurig aan de regels houdt en anderen dat niet doen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:06:
[...]

Dat is een stropop, want dat schreef ik ook:

[...]

Maar leg maar nu eens uit hoe je gaat zorgen dat er weinig dronken mensen in het verkeer rijden als jij en ik ons keurig aan de regels houdt en dat niet doen.
Door kaders te stellen en gevolgen uit te leggen. Meer kun je niet doen en doen ze ook niet. Als je een wet overtreed weet je de gevolgen. “Dont do the crime if you cant do the time” schiet me te binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Door kaders te stellen en gevolgen uit te leggen. Meer kun je niet doen en doen ze ook niet. Als je een wet overtreed weet je de gevolgen. “Dont do the crime if you cant do the time” schiet me te binnen
Ik kijk dan ook al weer uit naar de volgende persconferentie. Vrijdag volgende week of dinsdag erop ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:02:
[...]

En hier zit ons verschil, ik ben overtuigd dat een individu maakt wel het verschil. Het begint bij onszelf. De overheid stelt kaders en informeert over gevolgen. Een individu bepaalt zelf wat ie er mee doet. Los van wetten of gevolgen.
Zolang je binnen de kaders blijft is er als het goed is niets aan de hand, nu zijn de kaders echter net iets te ruim voor de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:12:
[...]

Ik kijk dan ook al weer uit naar de volgende persconferentie. Vrijdag volgende week of dinsdag erop ?
Ik vrees de vrijdag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:09:
[...]
Door kaders te stellen en gevolgen uit te leggen. Meer kun je niet doen en doen ze ook niet. Als je een wet overtreed weet je de gevolgen.(…)
Dat is feitelijk onjuist, want er wordt uiteraard gecontroleerd op alcohol in het verkeer en zo nodig vindt strafvervolging plaats. Dat zeg ik niet alleen, dat zeg je nota bene zelf ook:
“Dont do the crime if you cant do the time” schiet me te binnen
Time. Daarmee bedoelen ze dus de tijd die een burger kwijt is onder wat onprettige omstandigheden omdat de overheid namens ons ervoor zorgt dat ze alcohol in het verkeer proberen tegen te gaan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:14:
[...]

Zolang je binnen de kaders blijft is er als het goed is niets aan de hand, nu zijn de kaders echter net iets te ruim voor de situatie.
Ligt eraan vanaf welk standpunt je de kaders bekijkt. Als risicogroep? Als horecaondernemer? Als jongere? Als wereldreiziger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:29

Dennis1812

Amateur prutser

Wanneer we dus amper het resultaat hebben van deze maatregelen.
En vergeet niet dat ze vakantie hebben eigenlijk. Ik gok dat er wel 2 weken tussen zal zitten. Tenzij de zorg het ineens weer zwaar krijgt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:14:
[...]

Dat is feitelijk onjuist, want er wordt uiteraard gecontroleerd op alcohol in het verkeer en zo nodig vindt strafvervolging plaats. Dat zeg ik niet alleen, dat zeg je nota bene zelf ook:

[...]

Time. Daarmee bedoelen ze dus de tijd die een burger kwijt is onder wat onprettige omstandigheden omdat de overheid namens ons ervoor zorgt dat ze alcohol in het verkeer proberen tegen te gaan gelukkig.
Je gaat er vanuit dat de ‘burger’ een uniform iets is. Dat is in mijn beleving niet zo. Jouw voorbeeld gaat niet op als je mensen als individuen ziet met eigen behoeften en wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:15:
[...]

En vergeet niet dat ze vakantie hebben eigenlijk. Ik gok dat er wel 2 weken tussen zal zitten. Tenzij de zorg het ineens weer zwaar krijgt.
Hugo is al een weekendje gevlucht, denk G20:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Klopt maar er zijn genoeg mensen die nu al met pek en veren klaar staan. Wat moeten ze dan als volksvertegenwoordiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Laguna schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Ach positieve testen alleen zegt dan ook niet zoveel, het zegt niet of je besmet bent, het zegt niet of je ziek wordt en het zegt niet of je besmettelijk bent.
Nou ja, volgens mij is t merendeel dat getest wordt door de GGD nog steeds omdat ze klachten hebben of uit BCO. Het is dan wel redelijk aannemelijk dat een positief resultaat betekent dat je Corona hebt/ zeer recent gehad hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:19:
[...]
Je gaat er vanuit dat de ‘burger’ een uniform iets is. Dat is in mijn beleving niet zo. Jouw voorbeeld gaat niet op als je mensen als individuen ziet met eigen behoeften en wensen.
Nee, daar ga ik juist niet vanuit. Dit is een hele rare dwarsstraat en ik zie nog steeds niet in hoe jij ervoor zorgt dat mensen niet onder invloed rijden omdat je ze als individu beschouwt.

Natuurlijk zijn dat individuen, maar je geeft net antwoord met de 'crime->time' slogan en maakt daarmee klip en klaar duidelijk dat het alleen een overheid is die het daadwerkelijk kan voorkomen of de kans werkelijk laag maken dat je er ook wat aan hebt in het dagelijks leven.

De meeste mensen zullen ook zonder controle geen alcohol gebruiken in het verkeer, maar om de controles daarop maar te laten zitten en pas bij een ongeluk vast te stellen dat iemand toch heeft gedronken lijkt mij een heel slecht plan. En jou dus ook, gezien o.a. de 'crime->time' slogan die je noemt.

Hartstikke mooi dat de overheid iedereen oproept zich op een bepaalde manier te gedragen en daarvoor normen te stellen (allemaal zorgplicht), maar als de overheid niet handhaaft dan kan er afhankelijk van de omstandigheden sprake zijn van onrechtmatig overheidshandelen. Bestuursrechtelijk is er gewoon een beginselplicht tot handhaving en strafrechtelijk kan een belanghebbende na een sepot via een art. 12 Sv. procedure het gerechtshof verzoeken om het OM tot strafvervolging te laten overgaan. Maar een rechter kan om allerlei redenen de staat verplichten om op te treden als ze dat onvoldoende doet. Urgenda is het meest spraakmakende voorbeeld denk ik en raakt evident aan het EVRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Klopt maar er zijn genoeg mensen die nu al met pek en veren klaar staan. Wat moeten ze dan als volksvertegenwoordiger?
Indien de zorg het toelaat uiteraard:
- wachten op het resultaat van deze maatregelen
- na een week of 2 bijsturen door strenger te gaan of juist soepeler, afhankelijk van de situatie dan. En indien er een gestage daling is misschien even zo door.
- zich niet gek laten maken door alle roeptoeter van zowel kamp Baudet als kamp lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5snnrVG-84Yx2YqHnVMO7nB6ih0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJ4nT8MWMA3saNHVMjsumLY5.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Deze grafiek is inderdaad geplot op een logaritmische schaal. Hierdoor is te zien dat in elke leeftijdsgroep nu het aantal besmettingen groeit. Een rechte lijn op een logaritmische schaal betekend dat het aantal exponentiele krimpt (lijn diagonaal naar beneden) of groeit (lijn diagonaal naar boven).

De absolute aantallen of het verschil tussen leeftijdsgroepen is minder goed te zien op een logaritmische schaal. Trends zoals groei/krimp vaak beter.

Het grondgetal 4 voor de schaal is een beetje onconventioneel, meestal wordt 2 of 10 gebruikt, maar doet verder niks af.

Zie ook deze video's:

[ Voor 48% gewijzigd door Balance op 10-07-2021 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
Is naief als je denkt dat dat niet zo is. Genoeg mensen die nog een tweede shot moet krijgen.
Een injectie is voldoende - zelfs met de Indiase variant - om ernstig ziekteverloop te voorkomen. Nu dat het merendeel van de 40-plussers tenminste een prik al gehad hebben is de situatie duidelijk anders, we hadden anders allang een scherpe stijging moeten gaan merken in het aantal ziekenhuis bedden.
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
Die mafkezen die QR codes vervalste wel.
Dat zal een kleine groep geweest zijn. Het wordt vooral uitgemeten omdat het goed is voor veel clicks al die morele verontwaardiging.

Overigens neem ik de makers van de TvT software deze kwalijk. Die hadden dit als beveiligingsrisico kunnen identificeren dat codes gedeeld konden worden. Vertrouwen op de portiers is leuk, maar weten is beter. Ze hadden maatregelen in de back-end kunnen nemen om te voorkomen dat dezelfde code meerdere keren gebruikt kan worden. Slechte requirements dus. De Stichting Open Nederland besloot ook al om stresstesten en pen- en hacktesten over te slaan, de gebruikelijke beunhazerij.
PatrickC schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:36:
Wel opvallend dat het Rutte en de Jonge gisteren niet opnieuw de mondkapjes plicht hebben ingevoerd nu de Delta variant zo extreem besmettelijk lijkt te zijn. Moet ik hier uit afleiden dat deze dan toch niet zoveel zin hadden? Dit beleid en de maatregelen… geen touw aan vast te knopen.
Dat mondkapje was de eerste keer al een farce, die plicht deed niets om de golf in de winter te remmen. Er zal ook wel een inschatting gemaakt zijn door het kabinet, na twee weken zo'n gehate maatregel terugbrengen kan een reactie teweeg brengen.
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:52:
Ik vind het OMT ook best kritisch op de vaccins, die heilige graal begint toch wat barsten te vertonen.
Ze moeten wel opletten, ik las bij de NOS ook al dat het OMT twijfelden of ontvangers van het Janssen vaccin wel goed beschermd waren na twee weken.
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:24:
Geen 100% zekerheid inderdaad, het is blijkbaar zelfs zo zorgelijk dat het OMT aanraadt om ook gevaccineerden te testen voortaan.
Het bevoordelen van mensen die het vaccin halen was altijd een politieke keuze. De Tweede Kamer drong daar op aan, je prik was een "verlaat de gevangenis zonder te betalen" kaart bedoeld om mensen te verleiden tot vaccinatie.
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:35:
Dus alle uitgaangelegenheden dicht tot 2025? Geen publiek meer bij grote evenementen?
Voor altijd thuiswerken, studeren op afstand, verschraling van het sociale leven...
Wellicht had die miljard euro voor TvT dan beter naar de ggz kunnen gaan. Afgelopen anderhalf jaar was al goed voor een sterke toename van psychische klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
Teknix1982 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Ik snap dat het makkelijk schreeuwen is vanaf de zijlijn, maar als ze gister nu wat meer de hand in eigen boezem gestoken hadden in plaats van de schuld bij jongeren te leggen waardoor de verantwoordelijkheid van het demissionair kabinet afgeschoven wordt en verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar worden opgezet. De modbreak in dit topic getuigd dat dat laatste zelfs ook hier gebeurd is.

'Beste Nederlandsers,

Helaas hebben wij 26 Juni jl. een verkeerde inschatting gemaakt met de doorgevoerde versoepelingen, waardoor we nu helaas genoodzaakt zijn enkele zaken per ingang van vandaag terug te draaien. We begrijpen dat dit erg kut vervelend is, maar om erger te voorkomen hopen we uw begrip.
'

Wat bereft de volgende persconferentie zou ik zoals anderen ook opmerkingen even twee weken afwachten om te kijken of de maatregelen voldoende effect hebben, eerder dan dat kun je weinig zinnige uitspraken doen. Dat is alsof je een binnenvaartschip door een rivier stuurt op basis van een videocamera op de boeg met beelden van 10 minuten oud. Tenzij nu echt de ziekenhuisopnames ook heel snel gaan stijgen, dan zou je eventueel eerder wat kunnen doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Let op dat er opeens een logaritmische schaal is gebruikt. Het absolute verschil tussen de groepen is veel groter dan lijkt in de grafiek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
*knip* niet op de man, ook niet in dit geval

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Hoorde ik nu op 1 Vandaag dat ze eigenlijk de horeca al om 22.00 dicht wilden hebben?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Pierre schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:43:
Hoorde ik nu op 1 Vandaag dat ze eigenlijk de horeca al om 22.00 dicht wilden hebben?
Klopt. En mensen thuis naar 8. Maar daar wilden ze niet aan :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
renedr schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Wat een stemmingmakerij van dat knulletje op Twitter. Bah!

Kijk eens naar de as…
8 is niet de helft van 64.

Hij probeert wijs te maken dat het overal fors stijgt, blijft hij langer relevant op Twitter.

Het stijgt dus wel, maar lang niet zo hard als de jongeren.

Ik vind het een foute verdeling op de grafiek!
Ben je aan het trollen of snap je log niet?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Van dezelfde twitteraar met een andere schaalverdeling.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E58DILWX0AAswVI?format=png&name=4096x4096

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

[...]

Kijk eens naar de as…

Hij probeert wijs te maken dat het overal fors stijgt, blijft hij langer relevant op Twitter.

Dit noemen ze een logaritmische schaal. Hiermee kan je de groei laten zien. Dit zie je niet terug in een lineaire grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:43:
Alles onder de 70 stijgt nu dus. Jammer dat we niet weten hoeveel mensen er al 2 shots gehad hebben:
[Afbeelding]
Ik ben 46 en krijg mijn tweede volgende week zondag. Paar dagen uitgesteld dus ik gok dat 40+ volgende week de meeste wel aan de beurt zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Kijk eens naar de as…

Dat jij niet weet wat logaritmisch is kan hij toch niet helpen? Hij zet het er notabene bij. Er wordt door het OMT aangegeven dat er geen stijging in overige leeftijdsgroepen plaats vindt en deze tabel geeft aan dat dat feitelijk onjuist is.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Positieve testen per leeftijdsgroep door de tijd heen staat ook op het interactieve dashboard van RIVM.

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Op 4 juli waren slechts 10% van de mensen tussen de 17 en 34 volledig gevaccineerd en ongeveer 40% had hun eerste prik. Dom om gelijk alles open te gooien.

Heb het vermoeden dat Follow The Money over een onderzoek komt naar Stichting Opennederland (Testen voor toegang) waar meer dan 1 miljard euro budget voor is vrijgemaakt.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
TrailBlazer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:42:
...
Let op dat er opeens een logaritmische schaal is gebruikt. Het absolute verschil tussen de groepen is veel groter dan lijkt in de grafiek.
Klopt, daarom plaatste ik hem ook hier. Het laat duidelijk zien dat de percentuele groei in alle leeftijdsgroepen zit, hoewel het in absolute aantallen dus nog mee valt.
Kijk eens naar de as…
Het is een logaritmische schaal met als grondgetal 4. Elk lijntje geeft dus inderdaad een vervierdubbeling aan. Het is een beetje onconventioneel, meestal worden 2 of 10 gebruikt als grondgetal in logaritmische schalen, maar in principe kan je elk getal gebruiken.

De grafiek wil dus met name laten zien dat er groei zit in elke leeftijdsgroep, alleen gaat de ene groep harder dan de ander en verschillen de startpunten ook. Tuurlijk gaan jongeren veel harder en zijn daar nu veel meer besmettingen, maar elke leeftijdsgroep groeit nu helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:38

Metro2002

Memento mori

DevWouter schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Heb je dat ook besproken met je huisarts?
Het vaccin halen na infectie zorgt voor een betere bescherming tegen varianten dan het virus opgelopen hebben. Mogelijk is een enkel prik bij jullie voldoende.
Nee want we hebben allebei destijds niet getest dus niks 'officieel' helaas. Ik omdat het toen nog niet kon en mijn vrouw niet omdat die koos voor quarantaine (geen zin in een wattenstaaf in dr neus.)

Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wie mijn huisarts is, die is jaren geleden gestopt en overgenomen door een ander (heb de brief nog ergens :P). Ik kom er eigenlijk nooit omdat ik op een enkel griepje na nooit ziek ben. Mijn laatste huisarts bezoek was oren uit laten spuiten en de keer daarvoor is minstens 20 jaar geleden voor een keer bloedprikken voor iets (geloof ijzer tekort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

rik86 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:35:
[...]

Nou ja, volgens mij is t merendeel dat getest wordt door de GGD nog steeds omdat ze klachten hebben of uit BCO. Het is dan wel redelijk aannemelijk dat een positief resultaat betekent dat je Corona hebt/ zeer recent gehad hebt
Dat weten we dus niet. Hoeveel mensen die zich afgelopen week hebben laten testen, hebben daadwerkelijk klachten overeenkomstig met een COVID-19 infectie? Hoeveel mensen zijn er echt ziek? Het is allemaal vrij nietszeggend op dit moment.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Hier nog twee goede video's waarom logaritmische schalen soms nuttig kunnen zijn in het bepalen van groei/krimp bij exponentiele trends (zoals verspreiding van een virus):

Vox heeft overigens een afspeellijst met meer interessante en verhelderende video's over het coronavirus, onder andere over varianten, mRNA vaccines en Taiwan's zero-covid strategie.

Voor exponentiele groei kan ik zelf deze video van 3Blue1Brown aanraden. Absoluut de moeite waard om nog een keertje (terug) te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
Balance schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:49:
Het laat duidelijk zien dat de percentuele groei in alle leeftijdsgroepen zit, hoewel het in absolute aantallen dus nog mee valt.
Alleen zijn de waardes 70+ en mogelijk ook 60-69 nog wel een beetje onbetrouwbaar door het erg lage aantal waardes.

1 of 2 extra toevallige besmettingen op ~17miljoen heeft in een log4 schaal al een behoorlijke invloed als je baseline op of onder de 1 per 100k ligt.

Voor 30-59 is het wel een verhelderd inzicht, helaas lijken de besmettingen dan toch sneller dan we eerder wellicht dachten uit de bubbel 18-29 te verspreiden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij een mogelijke schuldvraag begin en eindig ik toch bij de politiek met Rutte voorop. Je kan maatregelen uitrollen en terugdraaien, maar zoals Rutte al tot twee keer toe heeft geappelleerd aan het gezonde verstand van voetbalsupporters (niet de meest kritische groep) weet je dat je als overheid niet moet vertrouwen op het collectieve verstand. Dat is een vrijbrief voor idioten om de boel te verkloten.
Niet de idioot die het doet, maar de politiek die het mogelijk maakt kijk ik aan.

De overige groepen die een schuldvraag kunnen krijgen worden ook genadeloos tegen elkaar uitgespeeld door de politiek. Jongeren vs ouderen enzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ben toch vooral bang dat het grootste probleem nu is, dat nu met een delta variant overal, de cijfers omlaag krijgen heel lastig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
!mark schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Ik snap dat het makkelijk schreeuwen is vanaf de zijlijn, maar als ze gister nu wat meer de hand in eigen boezem gestoken hadden in plaats van de schuld bij jongeren te leggen waardoor de verantwoordelijkheid van het demissionair kabinet afgeschoven wordt en verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar worden opgezet. De modbreak in dit topic getuigd dat dat laatste zelfs ook hier gebeurd is.

'Beste Nederlandsers,

Helaas hebben wij 26 Juni jl. een verkeerde inschatting gemaakt met de doorgevoerde versoepelingen, waardoor we nu helaas genoodzaakt zijn enkele zaken per ingang van vandaag terug te draaien. We begrijpen dat dit erg kut vervelend is, maar om erger te voorkomen hopen we uw begrip.
'

Wat bereft de volgende persconferentie zou ik zoals anderen ook opmerkingen even twee weken afwachten om te kijken of de maatregelen voldoende effect hebben, eerder dan dat kun je weinig zinnige uitspraken doen. Dat is alsof je een binnenvaartschip door een rivier stuurt op basis van een videocamera op de boeg met beelden van 10 minuten oud. Tenzij nu echt de ziekenhuisopnames ook heel snel gaan stijgen, dan zou je eventueel eerder wat kunnen doen.
Schuld erkennen had denk ik tot gevolg gehad dat er forse schadeclaims richting den haag gestuurd werden. Gebeurd nu ook al, maar ik vermoed dat dit een reden kan zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Nieuwevolger schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:11:
Ben toch vooral bang dat het grootste probleem nu is, dat nu met een delta variant overal, de cijfers omlaag krijgen heel lastig gaat worden.
Eigenlijk verwacht ik binnenkort een nieuwe lockdown als het inderdaad verder exhorbitant uit de hand loopt... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00
Amphiebietje schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:14:
[...]

Eigenlijk verwacht ik binnenkort een nieuwe lockdown als het inderdaad verder exhorbitant uit de hand loopt... :/
Ook als het bij een handjevol ziekenhuisopnames per week blijft?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
[...]

Veel zal afhangen hoe de cijfers zich ontwikkelen, na 7 tot 10 dagen vanaf nu. Wat de maatregelen doen. Ik heb daar niet zo'n heel erg goed gevoel over eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
[...]

Hmm ik weet het niet. Misschien dat over precies een maand, de resultaten terug zien van jongeren die hun eerste prik hebben gehad + dat die is ingewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Ook als het bij een handjevol ziekenhuisopnames per week blijft?
Als het daarbij blijft niet, maar ik vrees dat die opmars de komende dagen wel word ingezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:12:
[...]

Schuld erkennen had denk ik tot gevolg gehad dat er forse schadeclaims richting den haag gestuurd werden. Gebeurd nu ook al, maar ik vermoed dat dit een reden kan zijn.....
'Ze' hebben inderdaad het verkeerde besluit genomen drie weken geleden, maar ik vind niet dat daar een consequentie aan moet hangen. Soms gaat iets gewoon fout en weet je achteraf pas waarom, shit happends. Als je een van de twee dan toch ergens voor aan wil klagen moet je over de bit-rot in zijn geheugen beginnen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Zou wel lekker zijn, vond het nu alweer druk op de weg. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat is de definitie hier van "uit de hand lopen"? Ziekenhuisbezetting is nog geen ramp gaande, het is stabiel op de kliniek en de ic ziet nog altijd een kleine uitstroom. We hadden nu wel de eerste piek moeten zien met de ziekenhuizen.

Als dit iets bewijst is dat de vaccins doen wat ze moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:23:
[...]

Wat is de definitie hier van "uit de hand lopen"? Ziekenhuisbezetting is nog geen ramp gaande, het is stabiel op de kliniek en de ic ziet nog altijd een kleine uitstroom. We hadden nu wel de eerste piek moeten zien met de ziekenhuizen.

Zien we de resultaten van het aantal besmettingen niet pas na 1-2 weken in de ziekenhuizen? Ik dacht zoiets te hebben gelezen een lange tijd terug.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:20:
[...]

'Ze' hebben inderdaad het verkeerde besluit genomen drie weken geleden, maar ik vind niet dat daar een consequentie aan moet hangen. Soms gaat iets gewoon fout en weet je achteraf pas waarom, shit happends. Als je een van de twee dan toch ergens voor aan wil klagen moet je over de bit-rot in zijn geheugen beginnen. :X
Helaas is de maatschappij nogal veranderd daarin de afgelopen decennia. Nu spelen er natuurlijk ook grote belangen, je zal maar lowlands of een ander groot festival organiseren. Wie gaat de rekening oppakken is dan de vraag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Laten we zeggen, als blijkt dat de ziekenhuisopnames onverwachts sterk stijgen of het totaal aantal besmettingen voor langere tijd met 10-15k per dag blijft stijgen.

Want om nou te zeggen dat de meeste mensen die ik vandaag bij de supermarkt kruiste zich weer aan de regels hielden... :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik merk inderdaad toch bij diverse OMT leden die ik aan het woord zie komen, dat er toch steeds meer nadruk komt te liggen op long covid en de gevolgen daarvan onder jongeren. Het zou mij niets verbazen, dat mocht het kabinet toch aan gaat sturen op zwaardere maatregelen, dit argument veel vaker zullen gaan gebruiken. En helemaal zolang de situatie in de ziekenhuizen redelijk stabiel blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:40:
Wat mensen hier lijken te vergeten is dat volgens de laatste berekeningen in de week voor 26 juni de R al op 1,37 zat. Ook de modellen van @t_captain hebben dat voor zover ik me kan herinneren niet voorzien, de versoepelingen hebben dit alles zeker versterkt maar ook zonder feestende jongeren zou de Delta variant exponentieel aan het groeien zijn geweest.

Zolang de instroom in de ziekenhuizen niet te hard oploopt is het devies: prikken, prikken, prikken.
Als de kwetsbare groep over een paar weken beide prikken heeft gehad zal het behapbaar blijven, wie uit principe geen vaccinatie wil moet op de blaren zitten.
We prikken ook de twintigers eruit. Op dit moment zitten we bij de eerste 24-jarigen op 1e prik plus 14 dagen. Bij de 28- en 29- jarigen beginnen de percentages al aardig op te lopen.

Over een week moet er iets van een kentering zichtbaar worden onder de twintigers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:18
[...]

Nee, die piek hadden we niet moeten zien omdat het nog alleen om jongeren gaan. Je ziet nu pas de andere groepen echt omhoog lopen dus over 1 a 2 weken kunnen we pas echt zeggen of het ziekenhuis toe gaat nemen of niet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Balance schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:49:
[...]
Het is een logaritmische schaal met als grondgetal 4. Elk lijntje geeft dus inderdaad een vervierdubbeling aan. Het is een beetje onconventioneel, meestal worden 2 of 10 gebruikt als grondgetal in logaritmische schalen, maar in principe kan je elk getal gebruiken.
Dit is ook gewoon een 2log, waarbij de gridlijnen voor 2, 4, 16 en 32 zijn weggelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
redwing schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Nee, die piek hadden we niet moeten zien omdat het nog alleen om jongeren gaan. Je ziet nu pas de andere groepen echt omhoog lopen dus over 1 a 2 weken kunnen we pas echt zeggen of het ziekenhuis toe gaat nemen of niet.
Of dat we ontdekken dat veel mensen met restklachten zonder ziekenhuisopname ook onwenselijk is?

Veel varianten denkbaar. Als je wilt kun je je ook alvast zorgen maken over onderzoeken uit diverse landen met hoge vaccinatiegraad waar de Delta variant toch weer voor besmettingen en zieke mensen blijft zorgen.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210705_97483090

^ Israel twijfelt aan effectiviteit Pfizer tegen de Delta variant, voert opnieuw maatregelen in, oplopende besmettingen.

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-07-2021 19:36 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

zo goed als alle risicogroepen gevaccineerd, vaccins werken goed bij deze variant, dus wie zou er dan in het ziekenhuis belanden? Vanwege de volgelopen ziekenhuizen hadden we een lockdown.

Simpel gezegd, er wordt nu gewoon even flink doorgewerkt aan natuurlijke immunisatie ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gaap. Die lowlands meneer staat even lekker voor eigen parochie te preken bij rtl nieuws dat HIJ het wel allemaal even goed kan regelen.

Sure thing buddy.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 10-07-2021 19:41 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Gunner schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:40:
Gaap. Die lowlands meneer staat even lekker voor eigen parochie te preken bij rtl nieuws dat HIJ het wel allemaal even goed kan regelen.

Sure thing buddy.
Ach dat hoorde je toch uit elke sector die getroffen werden door maatregelen? "Waarom wij? Bij ons raakt niemand besmet hoor..... echt niet!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Aghanim schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Sorry maar dit heeft toch wel een flink Calimero gehalte :+

Dat jij er voor kiest om geen gebruik te maken van de versoepelingen is natuurlijk prima. Maar de teleurstelling daarvan nu bij anderen leggen, waarvan het grootste deel gewoon netjes binnen de regels acteert, vind ik wel een beetje kinderachtig.

Volgens mij ben jij de uitzondering. Dat is prima maar echt je eigen keuze. Het terras en de restaurants zijn open en de keren dat ik ben geweest was het prima geregeld. Ja er zijn ook excessen, die zijn er altijd. Vorige week in de Efteling heb ik het aantal mensen met een mondkapje geteld. Ik heb er over de hele dag 11 gezien, waarvan 4 koppels en 3 individuen. Het aantal bezoekers was enorm. Afgaande op dit voorbeeld ben je ook daar de uitzondering als je een F3P masker blijft dragen. Ook prima, maar allemaal jouw keuze. Net zoals iemand er voor kiest om wel te genieten van de mogelijkheden die nu geboden worden. Dat zou je ook kunnen respecteren.

Vorig jaar zomer ben ik 2x naar Frankrijk op vakantie geweest in juli/augustus. Het aantal mensen dat het nodig vond om daar iets van te moeten vinden was zo groot dat ik de neiging kreeg een derde keer te gaan, puur om hen te pesten. Dat ik 2x een vakantiehuis heb gehuurd waar niemand anders dan mijn gezin was ging er maar niet in. Nee, ik moest maar gewoon in NL op de camping gaan zitten in de regen en het dubbele betalen dan een eigen huis in Frankrijk. Toen daarna alles op oranje en rood ging heb ik nog heel vaak gehoord ‘was ik maar op vakantie gegaan’. Mij pakken ze het niet meer af en ik heb ook geen glazen bol dus gokken op de toekomst gaat het niet worden.

Mijn advies zou zijn om een beetje te leven en te genieten van wat er wel is ;)

PS: dat kan ook gewoon veilig, je hoeft niet meteen met de serveerster te tongen als je een keer op het terras zit en niemand gaat bij de ingang in je gezicht staan hoesten :+
Bedankt voor je advies. Heel waardevol, dat backhanded oordeel dat ik niet zou kunnen genieten doordat ik blijkbaar té voorzichtig ben.
Fijn dat jij die ervaringen hebt en dat er bij jou (omgeving) niks aan de hand is en dat over mijn post projecteert als de waarheid.
Ik reageerde puur op de feiten en de feiten zijn dat de besmettingen flink oplopen door de deltavariant, met name onder jongeren. Dit komt mede doordat ook weer alles mag (schuld van overheid), geen mondkapjes, lekker tegen elkaar hossen en in elkaars 1,5m bubbel hoesten en schreeuwen. Dus ja, ze houden zich op bepaald niveau aan de regels want het mag weer, maar common sense of enige mate van eigen verantwoordelijkheid lijkt toch wel afwezig als je niet zelf kunt bedenken dat ookal zijn de regels soepel, dat het virus zich daar niks van aan trekt. En dáár mag ik best wat over vinden, zeker als het alle andere mensen die wél die common sense hebben duperen. Om het dan af te doen dat juist díe mensen overvoorzichtig zijn is te eenzijdig gedacht.
Rekening houden met elkaar betekent meer dan alleen overheidsregeltjes volgen. Het is hier ook blijkbaar alles of niks en niks er tussenin.
En dan de anti-vaxxers die "niks in hun lijf willen spuiten wat ze niet kennen" maar tóch op vakantie moeten gaan.
Tot dié mensen richtte ik me, dus wellicht zou je kunnen overwegen om je niet zo aangesproken te voelen want jij doet wél alles volgens de regels (chapeau).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 15:23
Liep vandaag voorbij een grote feesttent, deze moet afgebroken worden. Eigenaar natuurlijk in protest en huilie huilie bij de locale omroep, maar dat er ondertussen ook nog een feest is aan de achterkant waar EN geen controle is EN geen naleving van welke maatregel dan ook .. dat zie je dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
[...]

T is nog te vroeg om daar echt iets over te zeggen. De groei begon zo’n 2 weken geleden en zoveel lopen de ziekenhuizen er ook ongeveer achteraan qua vertraging. Als de stijging ook 50% zou zijn hadden we afgelopen dagen een keer een stijging van 6-10 naar 10-15 moeten zien. Is de doorvertaling naar t ziekenhuis de helft dan zou dat 8-12 zijn, oplopend naar 20 komende 2/3 dagen. Zou t maar 10% zijn, dan nog trager.

Maar die verschillen zijn nu nog zo klein dat t ook een dag variatie kan zijn. De komende week is denk ik cruciaal.

Ik verwacht dat het meevalt, juist omdat er zo veel gevaccineerd is, maar je kan beter nu 2 weken op de pauze knop drukken, gezien de bizarre groei, en achteraf denken “was toch niet nodig” dan over 2 weken in de noodrem te moeten hangen, waarbij aantallen dan mogelijk zo ernstig al zijn, dat een volledige lockdown een noodzaak blijkt te zijn.

En zoals gezegd, ik verwacht dat het mee gaat vallen, maar er is wel veel onzekerheid, want deze groei is wel ongekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Bedankt voor je advies. Heel waardevol, dat backhanded oordeel dat ik niet zou kunnen genieten doordat ik blijkbaar té voorzichtig ben.
Fijn dat jij die ervaringen hebt en dat er bij jou (omgeving) niks aan de hand is en dat over mijn post projecteert als de waarheid.
Ik reageerde puur op de feiten en de feiten zijn dat de besmettingen flink oplopen door de deltavariant, met name onder jongeren. Dit komt mede doordat ook weer alles mag (schuld van overheid), geen mondkapjes, lekker tegen elkaar hossen en in elkaars 1,5m bubbel hoesten en schreeuwen. Dus ja, ze houden zich op bepaald niveau aan de regels want het mag weer, maar common sense of enige mate van eigen verantwoordelijkheid lijkt toch wel afwezig als je niet zelf kunt bedenken dat ookal zijn de regels soepel, dat het virus zich daar niks van aan trekt. En dáár mag ik best wat over vinden, zeker als het alle andere mensen die wél die common sense hebben duperen. Om het dan af te doen dat juist díe mensen overvoorzichtig zijn is te eenzijdig gedacht.
Rekening houden met elkaar betekent meer dan alleen overheidsregeltjes volgen. Het is hier ook blijkbaar alles of niks en niks er tussenin.
En dan de anti-vaxxers die "niks in hun lijf willen spuiten wat ze niet kennen" maar tóch op vakantie moeten gaan.
Tot dié mensen richtte ik me, dus wellicht zou je kunnen overwegen om je niet zo aangesproken te voelen want jij doet wél alles volgens de regels (chapeau).
Ik probeerde je vooral uit te nodigen vanuit een ander perspectief naar de feiten te kijken. Feit is namelijk ook dat jij niet in staat bent om voldoende invloed uit te oefenen op de mogelijkheid om over een paar weken/maanden alles te kunnen doen waar je nu naar uit kijkt. Ik gun jou ook je plezier en de mogelijkheid om leuke dingen te doen. Halsstarrig vasthouden aan hoe het zou moeten zijn kan wel eens leiden tot dat je jezelf uiteindelijk te kort doet. Ja je hebt gelijk, maar wat brengt dat je?

Wat je tegen een anti-vaxer (is dat een heel specifieke groep of scheer je iedereen die niet gevaccineerd is over dezelfde kam?) die op vakantie wil hebt weet ik niet. Ageer je ook zo op iemand met obesitas die naar MC Donalds gaat? Ik ken genoeg ‘vaxxers’ die alle regels aan hun laars lappen en ook op vakantie gaan. Vind je dat wel oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Vanochtend even langs de teststraat gereden en daar was het behoorlijk druk. Ben bang dat het niet zo blijft en meer stijgt.

Er komt weer een nieuwe lockdown aan dat weet ik bijna zeker. Ik denk wel minder streng wegens de vaccinatie.

Niet alleen de jongeren zijn schuldig ook mensen die denken lekker op vakantie te gaan en na thuis komst niet laten testen. Of mensen die zeggen dat Covid niet bestaat. Dat is helaas de ergste groep die het verzieken voor de rest.

In heel Europa lopen de besmetting hoog op dit had de kabinet in moeten zien. En hadden gelijk op de rem moet trekken. Maar weet niet of dat de cijfers hadden kunnen voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
rik86 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:57:
[...]
Ik verwacht dat het meevalt, juist omdat er zo veel gevaccineerd is (…)
Zie hier het dashboard van het VK die wellicht hetzelfde dachten, hoewel uiteraard altijd verschillen in demografie/vaccinatie/vaccinatiegraad etc.

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Druk vooral even op de 'log' knop en vergelijk de groeisnelheid met september 2020.
je kan beter nu 2 weken op de pauze knop drukken, gezien de bizarre groei, en achteraf denken “was toch niet nodig” dan over 2 weken in de noodrem te moeten hangen, waarbij aantallen dan mogelijk zo ernstig al zijn, dat een volledige lockdown een noodzaak blijkt te zijn.
Persoonlijk lijkt het mij erg onverstandig om niet aan de noodrem te trekken want de groeisnelheid die we nu waarnemen zal zich vermoedelijk ook vertalen in die groeisnelheid bij de opnames. Wellicht komen er in totaal minder mensen, maar ze komen ineens en heel snel tegelijk vrees ik.

Daar is niet elk ziekenhuis per se op voorbereid wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nu meerdaagse festivals niet meer mogen, gaan jongeren weer alle kanten op rennen. Ze komen weer samen op onveilige plekken zoals parken en stranden, want ze gaan toch hun eigen weg.
Het staat er echt _o-

Van welke branch hadden we nou ook alweer eerder gehoord dat het veiliger was om jongeren bij hun te hebben dan in een park?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
rik86 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:57:
[...]T is nog te vroeg om daar echt iets over te zeggen. De groei begon zo’n 2 weken geleden en zoveel lopen de ziekenhuizen er ook ongeveer achteraan qua vertraging. Als de stijging ook 50% zou zijn hadden we afgelopen dagen een keer een stijging van 6-10 naar 10-15 moeten zien. Is de doorvertaling naar t ziekenhuis de helft dan zou dat 8-12 zijn, oplopend naar 20 komende 2/3 dagen. Zou t maar 10% zijn, dan nog trager.

Maar die verschillen zijn nu nog zo klein dat t ook een dag variatie kan zijn. De komende week is denk ik cruciaal.

Ik verwacht dat het meevalt, juist omdat er zo veel gevaccineerd is, maar je kan beter nu 2 weken op de pauze knop drukken, gezien de bizarre groei, en achteraf denken “was toch niet nodig” dan over 2 weken in de noodrem te moeten hangen, waarbij aantallen dan mogelijk zo ernstig al zijn, dat een volledige lockdown een noodzaak blijkt te zijn.

En zoals gezegd, ik verwacht dat het mee gaat vallen, maar er is wel veel onzekerheid, want deze groei is wel ongekend
Wanneer we de overheidscijfers vanuit het VK van vandaag erbij pakken dan is daar wel een stijging van het aantal doden en het aantal opgenomen patiënten te zien met respectievelijk 62 en 56% (7-daags gewogen gemiddelde). Dat lijken mij, ondanks de aantallen (74 resp. 1112), toch forse stijgingen. Geen idee of dit te interpoleren is met het aantal besmettingen hier, maar mocht dat enigszins mogelijk zijn dan zie ik het toch een beetje somber in.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Brons schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:45:
[...]
Dit noemen ze een logaritmische schaal. Hiermee kan je de groei laten zien. Dit zie je niet terug in een lineaire grafiek.
Aangezien de negativiteit al die tijd van Jorik op alle versoepelingen etc. Dacht ik dat hij met die grafiek een punt wilde maken dat niet alleen jongeren groeien in aantallen.
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:45:
[...]

Van dezelfde twitteraar met een andere schaalverdeling.
[Afbeelding]
Thnx, dit geeft in dat kader een veel eerlijker beeld. Aandeel jongeren is zeer oververtegenwoordigd.
Apache4u schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:46:
[...]

Dat jij niet weet wat logaritmisch is kan hij toch niet helpen? Hij zet het er notabene bij. Er wordt door het OMT aangegeven dat er geen stijging in overige leeftijdsgroepen plaats vindt en deze tabel geeft aan dat dat feitelijk onjuist is.
En toch komt het over als stemmingmakerij, vooral gezien de geschiedenis van die jongen.

Het geeft een ander beeld van het aandee, vooral als je het op een platform als Twitter deelt.

Ik als it”er heb nog nooit te maken gehad met een logaritmische schaal en vind het hier bijzonder weinig bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
[...]

[mbr]*knip* niet op de man, ook niet in dit geval[/]
*knip* bij vragen graag even contact opnemen of in het feedback topic posten, maar niet hier.

[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
renedr schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:08:
En toch komt het over als stemmingmakerij, vooral gezien de geschiedenis van die jongen.

Het geeft een ander beeld van het aandee, vooral als je het op een platform als Twitter deelt.

Ik als it”er heb nog nooit te maken gehad met een logaritmische schaal en vind het hier bijzonder weinig bijdragen.
Het laat heel makkelijk verdubbeling zien in de lagere regionen zonder dat die platgewalst worden door een enkele uitschieter die de Y-as doet exploderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:19:
[...]

Het laat heel makkelijk verdubbeling zien in de lagere regionen zonder dat die platgewalst worden door een enkele uitschieter die de Y-as doet exploderen.
Mwa ik als leek met cijfers en grafieken, zie dat toch anders 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

Delerium schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:06:
Bij een mogelijke schuldvraag begin en eindig ik toch bij de politiek met Rutte voorop. Je kan maatregelen uitrollen en terugdraaien, maar zoals Rutte al tot twee keer toe heeft geappelleerd aan het gezonde verstand van voetbalsupporters (niet de meest kritische groep) weet je dat je als overheid niet moet vertrouwen op het collectieve verstand. Dat is een vrijbrief voor idioten om de boel te verkloten.
Niet de idioot die het doet, maar de politiek die het mogelijk maakt kijk ik aan.

De overige groepen die een schuldvraag kunnen krijgen worden ook genadeloos tegen elkaar uitgespeeld door de politiek. Jongeren vs ouderen enzo
De spijker op de kop. Ironisch genoeg vond ik eerder zelfs bij het OMT / rivm het voorzichtigheids principe vaak ontbreken, presteert het kabinet zelfs nu om toch weer aan de risico kant van het advies te gaan zitten. De enige troost die ik heb is dat ik niet op enige regerende partij heb gestemd.

Eerder vond ik al het sturen op zorgcapaciteit al discutabel, alsof long COVID niet bestaat en het niet erg is dat mensen doodziek worden zolang ze maar in het ziekenhuis terecht kunnen. In mijn omgeving zijn al meerdere voorheen gezonde en vaak jonge mensen al maanden uitgeschakeld. Veelal besmet door hun eigen kinderen die zogenaamd het virus nauwelijks verspreiden. Ik ben benieuwd wat de huidige golf teweeg brengt onder de jongeren wat dat betreft.

En op een persoonlijke noot: als dit wanbeleid er voor gaat zorgen dat wij niet in een natuurhuisje in Frankrijk kunnen zitten na 1,5 jaar zolderkamer omdat de jeugd zo nodig de hele nacht elkaar moet aflebberen zal ik echt juichen als die de Jonge eens echt aftreedt. Hoe slecht kun je het doen. En dan nog roepen dat het eind juni volstrekt verantwoord was terwijl iedereen met een bierviltje dit kon voorspellen. Bah.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zag het ook net...

Ik zou deze willen betitelen als: Een visualisatie van abjecte incompetentie...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/07/10/761947/xxl.jpg

Het ergste is nog wel de mensen die hier langdurige klachten gaan ontwikkelen. Zeker omdat de indicaties en aanwijzingen dat het gaat om hersenschade, maar toenemen.

Deze variant is zo overduidelijk veel besmettelijker en die indicaties hadden er allang moeten zijn gezien wat er gebeurde in India. Het had ook duidelijk moeten zijn, of tenminste vermoed kunnen worden dat een vaccinatie niet afdoende zou zijn. Dat had de les moeten zijn die geleerd was uit Groot Brittannië. Hier zijn geen lessen getrokken. Hier waren die lessen blijkbaar dusdanig ongewenst dat er werd gekozen voor vrijwel alle maatregelen af te schaffen. Maatregelen waar nooit een poging voor gedaan is om enig draagvlak of inhoudelijke toelichting te geven.

En nu kijken we naar een reëel scenario waar iedereen hun "beloofde vakantie" in het water zal vallen. Want dat is blijkbaar belangrijker dan wachten totdat mensen hun tweede inenting hebben en beter beschermd zijn. Want die paar weken konden er niet vanaf.

Ik begrijp de houding ook echt niet dat mensen naar elkaar zitten te wijzen. Ik zie namelijk al maanden juist de ouderen die al ingeënt zijn, zich werkelijk niks aantrekken van regels. Jongeren idem, de dertigers, veertigers en vijftigers idem. In elke leeftijdsgroep zitten genoeg mensen die het werkelijk niks kan schelen. En dat zal gedeeltelijk egoïsme zijn, maar ook zeker gedeeltelijk komen door de abjecte, systematische en soms verbazingwekkend slechte organisatie, informatievoorziening of het complete gebrek aan zelfs het meest basale leiderschap of interesse in de gezondheid van de bevolking.

En dat zou de les moeten zijn die veel mensen nu zouden moeten leren. De partijen die hier verantwoordelijk voor zijn, zeker die twee die we steeds zien, geven niks om je en dit is het resultaat. Leer die les en doe er iets mee. Dat is volstrekt eigenbelang, iets waar ze zelf altijd zo graag plat over gaan, en niks minder dan dit.

En nu, na de eerste paniekreactie die waarschijnlijk slecht is doorgevoerd of doordacht, wachten we op de volgende paniekreactie waarna ze weer met maatregelen komen. Want competentie is niet iets dat ik nog verwacht...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:04:
[...]

Het staat er echt _o-

Van welke branch hadden we nou ook alweer eerder gehoord dat het veiliger was om jongeren bij hun te hebben dan in een park?
Ik heb die logica ook nooit begrepen. Overal en nergens groepjes van 10 jongeren in de schuur kunnen maximaal negen andere die avond besmetten, maar eentje in een discotheek met 800 kan al snel meer dan negen besmetten. Dat je met TvT een hoop zooi onder de radar er uit vist blijkt in de praktijk toch een beetje tegen te vallen. Voor een buitenfestival (incl) TvT zie ik nog wel mogelijkheden, maar binnen...
Eigenlijk zouden we nu twee feesten moeten organiseren waarna je verplicht moet blijven. Eentje binnen, eentje buiten en met de hoge besmettingsgraad prima materiaal voor een wetenschappelijk onderzoek. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
eamelink schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:04:
[...]

Het staat er echt _o-

dat ging over terrassen en dat argument staat nog steeds
verder als ze zo bang zijn voor overvolle ziekenhuizen, waarom is dan na 2 jaar nog steeds geen extra capaciteit geregeld of uberhaupt een traject daarvoor ingezet (aangezien je natuurlijk niet zomaar een blik mensen open trekt)? Nee de capaciteit is juist kleiner gemaakt. Dat is pas mismanagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MantaMaartuh schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:30:
[...]

verder als ze zo bang zijn voor overvolle ziekenhuizen, waarom is dan na 2 jaar nog steeds geen extra capaciteit geregeld of uberhaupt een traject daarvoor ingezet (aangezien je natuurlijk niet zomaar een blik mensen open trekt)? Nee de capaciteit is juist kleiner gemaakt. Dat is pas mismanagement.
Halverwege de opleiding is deze pandemie voorbij. Tenminste, dat denken we.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:27:
Ik zag het ook net...

Ik zou deze willen betitelen als: Een visualisatie van abjecte incompetentie...
[Afbeelding]

Het ergste is nog wel de mensen die hier langdurige klachten gaan ontwikkelen. Zeker omdat de indicaties en aanwijzingen dat het gaat om hersenschade, maar toenemen.

Deze variant is zo overduidelijk veel besmettelijker en die indicaties hadden er allang moeten zijn gezien wat er gebeurde in India. Het had ook duidelijk moeten zijn, of tenminste vermoed kunnen worden dat een vaccinatie niet afdoende zou zijn. Dat had de les moeten zijn die geleerd was uit Groot Brittannië. Hier zijn geen lessen getrokken. Hier waren die lessen blijkbaar dusdanig ongewenst dat er werd gekozen voor vrijwel alle maatregelen af te schaffen. Maatregelen waar nooit een poging voor gedaan is om enig draagvlak of inhoudelijke toelichting te geven.
Exact! We leren niet. Het is een patroon. Vanaf dag 1 lijken onze leiders helemaal niet naar buiten te kijken wat daar gebeurt. Vanaf het eerste moment is er een soort arrogantie dat wij het wel beter weten/het anders kunnen doen. Van mondkapjes tot varianten tot bagetalliseren van long COVID en de verspreiding door kinderen. Alles gaat hier anders.
En dat zou de les moeten zijn die veel mensen nu zouden moeten leren. De partijen die hier verantwoordelijk voor zijn, zeker die twee die we steeds zien, geven niks om je en dit is het resultaat.
Ook exact dit! Waar in andere landen de mens en de gezondheid in het narratief centraal stonden doen we hier een soort excel management op zorgcapaciteit, waarbij de menselijke noden / bescherming nooit centraal stonden. Als leraar, of als ouder van kinderen die zonder maatregelen naar school gaan stond je gewoon met je hoofd op het hakblok ook al deed je nog zo je best om je daarbuiten aan de regels te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Omdat er al jaren een enorm personeelstekort is in de zorg en de overheid dit geen ene drol interesseert. Net zo min als de werkgevers (zie huidige CAO onderhandelingen UMC waarin ze een wooping 0% bieden).
Zolang je een enorm tekort hebt aan personeel ga je nooit je IC permanent uitbreiden. Los van de discussie of dat zinvol is en rendabel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Delerium schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:06:
Bij een mogelijke schuldvraag begin en eindig ik toch bij de politiek met Rutte voorop.
Tsja, als zelfs de experts dit niet verwacht hadden, dan denk ik dat je snel moet concluderen dat dit eerder een geval pech is dan schuld, er even vanuit gaande dat de bovenste regionen van de scenario’s wel een acceptabel risico waren:
Was die explosie van het aantal positieve SARS-CoV-2-testen van 504 op zondag 27 juni naar gisteren 7000 voorzien?
Jacco Wallinga: "We hebben scenario's gemaakt over hoe het zou kunnen gaan met de besmettingen na de versoepelingen. Volgens de prognoses zou het aantal positieve testen vanaf 1 juli kunnen stijgen, maar de onzekerheid over het tempo ervan was heel groot. Die stijging is er gekomen sinds 30 juni en dat verbaast niet. Maar het gaat wel sneller dan we verwacht hadden, dit stijgingstempo valt ook buiten de onzekerheidsmarges in de scenario's."
(Emphasis mine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Amphiebietje schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:26:
[...]

Want om nou te zeggen dat de meeste mensen die ik vandaag bij de supermarkt kruiste zich weer aan de regels hielden... :N
Het maffe is dat in ondergevaccineerd zuid-oost (forse groep vertrouwt de overheid niet) ik op de markt mondkapjes en eigenlijk meer afstand houden zag dan een dag daarvoor in het centrum (waar de vaccinatiegraad weer hoger ligt 8)7 ).

Schrik zit er best goed in hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

eamelink schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:36:
[...]

Tsja, als zelfs de experts dit niet verwacht hadden, dan denk ik dat je snel moet concluderen dat dit eerder een geval pech is dan schuld, er even vanuit gaande dat de bovenste regionen van de scenario’s wel een acceptabel risico waren:

[...]
De experts wilden niet zo snel versoepelen als het kabinet deed. Men had met de onzekerheid marge ook aan de voorzichtige kant kunnen zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 10-07-2021 20:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ben het eens met de kritiek op de Jonge en Rutte. De vraag die ik heb is alleen... Wie kunnen wel het voortouw nemen? Ik heb werkelijk niemand iets zinnigs horen zeggen over het coronabeleid. Het kabinet wil scoren en de oppositie wil scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:14
Vrijdag ruim 100 k testen voor toegang, zaterdag nog maar 16 k. Benieuwd wat voor gevolgen dat in de cijfers heeft….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

We schalen af omdat we het niet volhouden om continue zo'n hoge bezetting te hebben. Personeel brandt af... Vanuit de opleidingen/andere branches komt te weinig versterking en dat heb je niet in 1-2 jaar gefixt.

Ik denk ook niet dat het reëel was om te denken dat we "just in case" voor 1000 extra bedden personeel op de wachtlijst hebben.

Ik ben niet eens tegen sturen op ziekenhuisbezetting, maar waar ik me vooral elke keer weer aan irriteer is dat we zo laat ingrijpen dat we tegen die grenzen aanlopen. Liever tussendoor een paar keer twee weken hard remmen in plaats van straks na Sinterklaas weer een half jaar de boel op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
joppe113 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:42:
Vrijdag ruim 100 k testen voor toegang, zaterdag nog maar 16 k. Benieuwd wat voor gevolgen dat in de cijfers heeft….
Zolang die cijfers niet los gepresenteerd worden is er geen peil op te trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00
Mfpower schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:38:
[...]

De experts wilden niet zo snel versoepelen als het kabinet deed. Men had met de onzekerheid marge ook aan de voorzichtige kant kunnen zitten.
Die versoepeling van disco's met testen-voor-toegang was mijns inziens ook een enorme blunder. Als de laatste versoepeling nu inhield dat we in de situatie terecht kwamen waar we nu zitten (dus geen feitelijke beperkingen behalve clubs dicht en horeca tot 20:00) dan hadden de cijfers er heel anders uitgezien.

Maar ergens krijg ik de indruk dat Hugo hiermee zijn 'testmaatschappij' wilde bewijzen. Gegokt en verloren, en de enige wijze stap die hij nu zou moeten zetten, is om per direct zijn functie neer te leggen. Doe je dat niet, dan blijft de post van volksgezondheid in handen van iemand die nu letterlijk bloed aan zijn handen heeft.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:41:
Ben het eens met de kritiek op de Jonge en Rutte. De vraag die ik heb is alleen... Wie kunnen wel het voortouw nemen? Ik heb werkelijk niemand iets zinnigs horen zeggen over het coronabeleid. Het kabinet wil scoren en de oppositie wil scoren.
Valt wel mee... het is vooral dat de (linker) oppositie zoveel mogelijk solidair blijft met de regering, want als dat vertrouwen weg is dan zijn we echt FCKD.

Liever Hugo en Mark dan een compleet machtsvaccuum omdat alles wordt geblokkeerd door de oppositie.

Kan me er (helaas) wel in vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tijd voor een kabinetsformatie zou je bijna denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
roffeltjes schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Het maffe is dat in ondergevaccineerd zuid-oost (forse groep vertrouwt de overheid niet) ik op de markt mondkapjes en eigenlijk meer afstand houden zag dan een dag daarvoor in het centrum (waar de vaccinatiegraad weer hoger ligt 8)7 ).

Schrik zit er best goed in hier.
Dat heeft wellicht te maken met dat ik vaak hoor dat ze weer mogen knuffelen na de prik. Weet niet waar dat vandaan komt, maar dat staat echt nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roffeltjes schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:45:
[...]

Valt wel mee... het is vooral dat de (linker) oppositie zoveel mogelijk solidair blijft met de regering, want als dat vertrouwen weg is dan zijn we echt FCKD.

Liever Hugo en Mark dan een compleet machtsvaccuum omdat alles wordt geblokkeerd door de oppositie.

Kan me er (helaas) wel in vinden.
*knip*
Flamen laten we achterwege

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 11-07-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 17:02
joppe113 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:42:
Heel weinig waarschijnlijk. TvT positief was maar 0,2%. En maar 10% van totale positieve gevallen. Dat zal dus wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:45:
PvdA/GL gaan nooit heel lastig doen op dit punt en daar kan ik me (helaas helaas) in vinden. Achteraf in de onvermijdelijke parlementaire enquête gaan ze ongetwijfeld wel de messen slijpen, maar ja.

Hadden we maar de PvdA in het kabinet, die nemen altijd hun verantwoordelijkheid, desnoods tegen hun eigen ideologie in. En nee ik ben geen PvdA stemmer, maar ze leveren altijd goede bestuurders, zeker in vergelijking met andere partijen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

roffeltjes schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:47:
[...]

Dat is geen excuus voor wangedrag, maar het is helemaal niet duidelijk of dat het wangedrag significante invloed had tegenover de al bestaande structurele gaten in het systeem.
Zelfs of misschien juist als een minderheid die zich misdraagt (codes vervalsen) zo'n grote impact heeft, dan is het aan de overheid om dat vóór te zijn en maatregelen daarop aan te passen in het belang van de hele groep (jongeren én volwassenen).

Maar idd, summer of love etc., daaraan zie je al hoe anderen dit wél zagen aankomen. Die beelden ontstaan niet uit het niets.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:46
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Zolang die cijfers niet los gepresenteerd worden is er geen peil op te trekken.
We kunnen de GGD cijfers toch gewoon los zien? Daarvan is het merendeel naar mijn weten niet van testen voor toegang. Daar zien we ook explosieve cijfers. Maar ik ben ook benieuwd naar de cijfers van volgende week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gelukkig is vooralsnog het grootste probleem niet het dodental of iets dergelijks, maar dat Nederland donderdag donkerrood wordt en iedereen met een buitenlandse toeristenbestemming dus vast in Nederland zit. Geen buitenland dat een Nederlander wil hebben. Behoorlijk klote, maar in het groter geheel te overzien.

Ik hoop alleen dat de kiezers dat meenemen bij de volgende Kamerverkiezing medio volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:45:
Zijn we ws wel van Hugo af en krijgen we Marcel Levi…. mocht/mag de PvdA meedoen. Kan me niet voorstellen dat andere partijen een betere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Er is geen enkele main stream politicus die wil dat het fout gaat.

Ik ken heel wat top politici en als er iets wat ze gemeen hebben is dat ze bevlogen zijn (en veel slimmer dan we denken...) . Maar het zijn nog steeds mensen met vreselijke zwakheden (narcisme, geloven in eigen gelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
[...]

Het beroep van IC-verpleegkundige was (kennelijk) al niet erg gewild, maar dat is er natuurlijk zeker niet beter op geworden, de afgelopen anderhalf jaar. Dus ja, traject inzetten... hoe dan? Enige manier is salaris verhogen, maar ja, toen dat in stemming kwam liepen de regeringspartijen weg uit de zaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
roffeltjes schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:53:
[...]

Er is geen enkele main stream politicus die wil dat het fout gaat.

Ik ken heel wat top politici en als er iets wat ze gemeen hebben is dat ze bevlogen zijn (en veel slimmer dan we denken...) . Maar het zijn nog steeds mensen met vreselijke zwakheden (narcisme, geloven in eigen gelijk).
Eerlijk gezegd heb ik die nog niet kunnen ontdekken in dit kabinet nu het spannend wordt/is. Een manager, ook minister, hoort op basis van informatie de juiste vragen te stellen en richting te geven, de grote lijnen vast te houden en het simpel uit te kunnen leggen. Ik zie alleen maar een zwabber beleid met beroerde communicatie,

Pagina: 1 ... 116 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.