Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Maar rokers, overgewicht, drugs zijn geen risico voor andere in de omgeving. Die zorgen niet voor maatregelen waar je doorlopend tegenaan loopt. Dat maakt het anders. Dat maakt in mijn ogen jezelf niet laten vaccineren ronduit asociaal
Roken geen risico voor anderen ben ik het niet mee eens.
Hoeveel kinderen zijn binnen in de woonkamer opgegroeid in de rook van een ander, die keuze hebben ze echt niet zelf gemaakt, ik ben mijn pa dankbaar dat toen hij nog rookte hij altijd naar buiten ging, maar dat was en is nog steeds niet altijd de norm. Er is een rede dat roken verboden is in openbare gebouwen en het OV, dat laatste pas volledig in 2004 overigens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:17

SomerenV

It's something!

[...]

Maar rokers, overgewicht, drugs zijn geen risico voor andere in de omgeving. Die zorgen niet voor maatregelen waar je doorlopend tegenaan loopt. Dat maakt het anders. Dat maakt in mijn ogen jezelf niet laten vaccineren ronduit asociaal
Rokers en drugsgebruikers geen risico voor anderen? :+ Nooit gehoord van een dronken automobilist die een onschuldig persoon doodrijdt? Of wat te denken van meeroken? Geweldpleging omdat een junk geld nodig heeft? Moord omdat iemand in een psychose zit?

Als iemand zich niet wil laten vaccineren dan moet dat gewoon een vrije keuze zijn, vrij van maatschappelijke vervolging.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

MaZo schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:51:
Snap niet waarom het weer zo snel en zo massaal mis gaat in Nederland. Hier in Zwitserland zijn de winkels al maanden open, en restaurants en clubs ook alweer enige tijd. Aantal positieve gevallen zo'n 100-300 per dag. Vaccinatiegraad ligt gelijk.
Blijkbaar werkt het Zwitserse Covid certificaat beter dan TvT in Nederland. Mag er in Zwitserland voor het certificaat gebruik worden gemaakt van sneltesten? En is het mogelijk om te sjoemelen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

SomerenV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Rokers en drugsgebruikers geen risico voor anderen? :+ Nooit gehoord van een dronken automobilist die een onschuldig persoon doodrijdt? Of wat te denken van meeroken? Geweldpleging omdat een junk geld nodig heeft? Moord omdat iemand in een psychose zit?

Als iemand zich niet wil laten vaccineren dan moet dat gewoon een vrije keuze zijn, vrij van maatschappelijke vervolging.
Vergeet niet al die mensen met overgewicht die een plek op de IC opeisten waardoor reguliere zorg uitgesteld moest worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb persoonlijk nooit zo goed begrepen waarom er per direct massaal op stap gegaan moest worden. Een klein beetje zelfreflectie vind ik wel op zijn plaats voor de jongeren. Even de kat uit de boom kijken was er niet bij. Janssen vaccin laten prikken en meteen losgaan! YOLO! Waarom?!!! Ik snap het niet.
Vervolgens weer de overheid de schuld geven als het misgaat.

Het is een beetje zoals, we kunnen allemaal met vakantie en we gaan met zijn allen op vakantie en vervolgens heb je zwarte zaterdag. Wars van realiteitsbesef.
Dus als de overheid versoepelt, moet je dat vooral zelf niet doen? Mensen zitten er gewon doorheen en willen weer dingen als vanouds doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Vind in kort door de bocht. Rokers kunnen zeker gezondheidsrisico's geven voor niet rokers via passief roken. Zal vandaag de dag minder gebeuren maar het bestaat nog. En mensen met verslaving aan verdovende middelen kunnen zeker een risico zijn, bijvoorbeeld dronken rijden.

Even afpellen voor wie de niet gevaccineerde een risico vormen: voor zichzelf, voor andere niet gevaccineerden bij keuze, voor andere niet gevaccineerden vanwege bijzondere omstandigheden (zwanger bijvoorbeeld) en voor mensen bij wie het vaccin minder effectief is. Voor welke anderen in de omgeving zouden ze verder een risico moeten zijn dan? En hoe weeg je dat risico bij een vaccinatiegraad van 80%?

Waar ik benieuwd naar ben is de ratio mensen die zich niet willen laten vaccineren en de groep mensen bij wie het vaccin het minder effectief is.

Volgens mij is gisteren gezegd dat die totale groep ongeveer 3 miljoen mensen is? Laten we er vanuit gaat dat die verdeling 50/50 is: de helft wil niet vaccineren, de andere helft is vaccin minder effectief. Dan zouden 1,5 miljoen mensen het beleid dicteren voor de overige 16,5 miljoen? Sorry, dat gaat bij mij gewoon niet op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 22:59
42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:56:
[...]Mensen zitten er gewon doorheen en willen weer dingen als vanouds doen
Het is gewoon heel simpel: In een crisissituatie (wat een pandemie in feite is) heb je gewoon niks te willen. Punt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Het is gewoon heel simpel: In een crisissituatie (wat een pandemie in feite is) heb je gewoon niks te willen. Punt.
Behalve dat er op het moment dat er versoepeld werd geen crisis meer was (kijkende naar de cijfers). Aantal besmettingen was laag, aantal ziekenhuisopnames laag en er gaan nog maar héél weinig mensen dood. Het kabinet zegt dat je weer van alles mag gaan doen en mensen zijn toe aan een verzetje.

Wat verwacht je, dat mensen daar geen gebruik van gaan maken? :+ Dan heb je als scholier een ellendig jaar achter de rug. Veel thuis zijn, geen feestjes, weinig sociale interactie, veel maatregelen, examens, toetsen, scripties, etc etc. Dan mag je eindelijk weer naar een festival en even alle ellende vergeten. Maar nee, het is heel simpel...

:F

[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 10-07-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat we hier langzaamaan op het kantelpunt komen..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:10

bert pit

asdasd

42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Dus als de overheid versoepelt, moet je dat vooral zelf niet doen? Mensen zitten er gewon doorheen en willen weer dingen als vanouds doen
Natuurlijk willen mensen dat, maar of dat slim is, ik denk van niet. Ab Osterhaus zegt er dit over:

“Om ervoor te zorgen dat straks ook nog mensen op vakantie kunnen blijven gaan is het noodzakelijk dat iedereen zich toch weer aan de regels houdt. Corona is namelijk nog lang niet verslagen”, weet hij. “Mijn advies is daarom dat alle jongeren en ouderen zo snel mogelijk zorgen dat ze gevaccineerd zijn en dat mensen die niet of niet voldoende zijn gevaccineerd wegblijven uit alle sociale activiteiten.”

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
SomerenV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:01:
[...]
Behalve dat er op het moment dat er versoepeld werd geen crisis meer was (kijkende naar de cijfers). Aantal besmettingen was laag, aantal ziekenhuisopnames laag en er gaan nog maar héél weinig mensen dood. Het kabinet zegt dat je weer van alles mag gaan doen en mensen zijn toe aan een verzetje.

Wat verwacht je, dat mensen daar geen gebruik van gaan maken? :+
Ik wil het nog wel een keer nog simpeler uitleggen, maar ach, dat is toch verspilde moeite.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Ik wil het nog wel een keer nog simpeler uitleggen, maar ach, dat is toch verspilde moeite.
Be my guest, leg het uit. Bij voorbaat aangeven dat het verspilde moeite is is een zwaktebod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Agent47 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat we hier langzaamaan op het kantelpunt komen..
Zkh/kliniek is nu 3 of 4 dagen aan het stijgen? het kantelpunt zijn we al voorbij denk ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Side note, moet wel zeggen dat als je de maatschappelijke impact van de persco van gisteren ziet, je zou denken dat ze weer een nieuwe lockdown hebben aangekondigd ofzo. Het is in mijn bescheiden mening "maar" een beperking op het uitgaansleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:07:
Side note, moet wel zeggen dat als je de maatschappelijke impact van de persco van gisteren ziet, je zou denken dat ze weer een nieuwe lockdown hebben aangekondigd ofzo. Het is in mijn bescheiden mening "maar" een beperking op het uitgaansleven.
Het is wel hetgeen wat 80% van de besmettingen veroorzaakt, al die andere dingen waar we het afgelopen jaar mee geëxperimenteerd hebben hadden een kleine impact op transmissie.
Misschien dat bij vele nu het besef komt dat we er nog lang niet zijn en misschien ook niet gaan komen, het volgende nieuwsbericht ging gelijk over Pfizer die een 3e shot aan raadt. Alles zou toch opgelost zijn als iedereen de tweede prik in de arm heeft?
Het is een onverwachte tegenslag en die komt altijd wat harder aan dan eentje die je al weken aan ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
[...]

Ja, maar...
Je kan en moet hier twee belangrijke kanttekeningen bij plaatsen.
1. Wanneer is de crisissituatie over? Ik zeg niet dat dit het punt is, maar de situatie is al veel stabieler vergeleken met de winter. Bovendien kan je dan tot Sint-juttemis blijven wachten. Want straks is er weer een nieuwe variant. Bovendien... juist afleiding relativeert zaken en maakt het behapbaar. Daarmee wil ik niet zeggen dat alle versoepelingen een goed idee zijn (geweest).
2. Leuk in theorie en om zo te roepen, maar zo werkt de praktijk niet. De meeste mensen hebben namelijk behoeft aan sociaal contact en activiteiten. De meeste mensen worden niet gelukkig van eindeloos binnen zitten in hun eentje. En já, daar hoort ook bier zuipen in een kroeg bij. Juist dit soort momentjes daar worden mensen gelukkig van, hoe suf het ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaan we de straatbbq aanzwengelen. Afblazen is voor niemand een optie meer, we gaan wel zien hoe het afloopt. Hopelijk hoeven we volgende week niet rond met de fruitmand, alle echt risicoouderen zijn gevaccineerd, dus kan op echt ziekenhuisopname of erger is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
SomerenV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:06:
[...]Be my guest, leg het uit. Bij voorbaat aangeven dat het verspilde moeite is is een zwaktebod.
Dat heeft te maken met het Dunning-Kruger effect, lees maar eens na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Empathy

Extreme Audio

[...]

Dan hadden ze niet moeten versoepelen. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Met andere woorden: al die mensen die gebruik hebben gemaakt van de versoepelingen denken dat ze slimmer zijn dan ze werkelijk zijn? Dat is buitengewoon grof om te stellen.

Of... je stelt dat ik denk dat ik slimmer ben dan ik werkelijk ben en ook dat is gewoon grof.

Dus nogmaals: leg mij eens uit waarom mensen zichzelf op moeten blijven sluiten ook al zegt de overheid (!!) dat dat niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:19:
[...]
Met andere woorden: al die mensen die gebruik hebben gemaakt van de versoepelingen denken dat ze slimmer zijn dan ze werkelijk zijn?
Dat lijkt mij geen juiste uitleg van het effect, want is o.a. context afhankelijk en gaat over twee andere dimensies dan intelligentie.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Met andere woorden: al die mensen die gebruik hebben gemaakt van de versoepelingen denken dat ze slimmer zijn dan ze werkelijk zijn? Dat is buitengewoon grof om te stellen.

Of... je stelt dat ik denk dat ik slimmer ben dan ik werkelijk ben en ook dat is gewoon grof.

Dus nogmaals: leg mij eens uit waarom mensen zichzelf op moeten blijven sluiten ook al zegt de overheid (!!) dat dat niet meer nodig is.
Je hoeft je ook niet op te sluiten. Als deze hele crisis ons iets kan leren, is dat je vooral de kansen moet pakken wanneer ze er zijn, anders zit je tot in lengte van dagen thuis kapot te gaan. Dat sommigen daar totaal geen moeite mee hebben: prima, maar verwacht niet van anderen dat ze daar geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

Metro2002

Memento mori

D-e-n schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:23:
[...]

De maatschappij kan niet anders dan rekening met jou te houden. Want als jij toch ernstig ziek zou worden door Covid krijg ook jij gewoon een behandeling in het ziekenhuis. En als die groep maar groot genoeg is verhoogt dat toch weer de druk op de zorg.
Dat geldt voor heel veel facetten in de maatschappij. Auto en motorrijden bv, wintersport, skateboarden, rolschaatsers, zelfs de badkamer kan behoorlijk dodelijk zijn. En die rommel die uit de uitlaat van onze auto komt kan anderen weer schaden, evenals goedkope spullen uit China over laten komen.

Ik heb helaas nooit getest (toen ik ziek was, maart vorig jaar was dat er nog niet) maar ik weet vrij zeker dat ik al covid gehad heb en mijn vrouw ook (die was december vorig jaar een week lang reuk en smaak kwijt, niet getest, wel 2 weken thuisgebleven).
De kans dat ik dus ernstig ziek van covid wordt acht ik dan ook verwaarloosbaar, sowieso gezien mijn (onze) leeftijd, allebei onder de 40 en allebei dus hoogstwaarschijnlijk al een keer besmet geweest.

Was ik 60 geweest of had ik een verzwakt immuunsysteem gehad dan was de overweging heel anders geweest, sterker nog, dan was het niet eens een overweging geweest en had ik de prik wel gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 10-07-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Dus nogmaals: leg mij eens uit waarom mensen zichzelf op moeten blijven sluiten ook al zegt de overheid (!!) dat dat niet meer nodig is.
Wie zegt er nou dat mensen zichzelf op moeten blijven sluiten? Ik niet in ieder geval en, zoals je zelf ook al aangeeft, de overheid ook niet. Dat een aantal mensen consequent de afgekondigde versoepelingen in hun eigen voordeel gaan uitleggen en hier en daar de kantjes er van af proberen te slijpen, daar heb ik moeite mee. Ook omdat de regering consequent roept: 1,5 meter afstand houden, handen wassen en drukke plekken vermijden.
Maar op de een of andere manier is dat bij velen het ene oor in en het andere oor weer uitgegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een deel van de geheelonthouders in dit topic is eigenlijk aan het spiegelen maar heeft dat zelf niet door. Het heeft geen zin om daarover met ze te discussiëren ben ik bang.

Terwijl de ‘domme gewone mensen’ eigenlijk het slimme gedrag vertonen: even ontladen en energie tanken nu het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:50
YakuzA schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Zkh/kliniek is nu 3 of 4 dagen aan het stijgen? het kantelpunt zijn we al voorbij denk ik.
2e dag dat het 7-daags gemiddelde stijgt. Als we dat morgen ook nog zien dan kan je wel zeggen dat de trend stijgend is.

Maar ik denk dat niemand daaraan twijfelt, maar het gaat er vooral om hoe snel het gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Wie zegt er nou dat mensen zichzelf op moeten blijven sluiten? Ik niet in ieder geval en, zoals je zelf ook al aangeeft, de overheid ook niet. Dat een aantal mensen consequent de afgekondigde versoepelingen in hun eigen voordeel gaan uitleggen en hier en daar de kantjes er van af proberen te slijpen, daar heb ik moeite mee. Ook omdat de regering consequent roept: 1,5 meter afstand houden, handen wassen en drukke plekken vermijden.
Maar op de een of andere manier is dat bij velen het ene oor in en het andere oor weer uitgegaan.
*knip* graag het moderaten aan de mod's overlaten en TR's plaatsen

Probeer eens een klein beetje begrip te krijgen dat andere mensen andere behoeftes hebben. Misschien is een voetbalwedstrijd, een vakantie, een techno festival of in de kroeg zitten niet jouw ding, maar voor veel mensen maken zulke activiteiten het leven waardevol. Ja, zelfs in een pandemie. Dat zijn logische behoeftes na zo'n lange tijd, oftewel menselijk gedrag. Daar kan je op neer kijken, maar deze behoeftes hebben niks te maken met asociaal zijn (excessen daargelaten). Zelfs als het niet wenselijk is vanwege de situatie (en daar is een overheid voor: die stelt regels op).

Een goede discussie is leuk, maar constant een (onbewuste?) sneer uitdelen is niet de way to go.

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Tenzij je een negatieve test had, dan mocht je je gedragen alsof het 2019 was. Ga dan niet verwachten dat mensen zelfs met test nog de gedragsregels van 2021 hanteren,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Aghanim schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Een deel van de geheelonthouders in dit topic is eigenlijk aan het spiegelen maar heeft dat zelf niet door. Het heeft geen zin om daarover met ze te discussiëren ben ik bang.

Terwijl de ‘domme gewone mensen’ eigenlijk het slimme gedrag vertonen: even ontladen en energie tanken nu het kan :)
Hier neig ik ook steeds meer naar toe, pakken wat je pakken kan nu het nog kan. Anders doet iemand anders dat wel en vis je weer achter het net met je goede gedrag. Uiteraard is het beter als we allemaal gematigd bezig zijn, maar dat is een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:10

bert pit

asdasd

SomerenV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Wat verwacht je, dat mensen daar geen gebruik van gaan maken? :+ Dan heb je als scholier een ellendig jaar achter de rug. Veel thuis zijn, geen feestjes, weinig sociale interactie, veel maatregelen, examens, toetsen, scripties, etc etc. Dan mag je eindelijk weer naar een festival en even alle ellende vergeten. Maar nee, het is heel simpel...

:F
Uit de Volkskrant van vandaag:

De weken tot eind juni was het overal rustig in de teststraten van de GGD's, met landelijk minder dan 20 duizend testen per dag - waarvan zo'n 3 procent met een positieve uitslag. De afgelopen twee weken is het aantal testen omhooggeschoten. Afgelopen woensdag hebben de GGD's in totaal 54 duizend coronatesten afgenomen. Dat is meer dan een verdubbeling in korte tijd, met bovendien een veel hoger aandeel positieve uitslagen: zo'n 13,9 procent.

Dit zijn dus gegevens van woensdag, toen nog niet bekend was dat er nieuwe maatregelen kwamen. Voornamelijk 30 jarigen en jonger gingen massaal naar te teststraat omdat ze ofwel vermoedden dat ze besmet waren, ofwel een bewijs wilden hebben van geen besmetting.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Hier neig ik ook steeds meer naar toe, pakken wat je pakken kan nu het nog kan. Anders doet iemand anders dat wel en vis je weer achter het net met je goede gedrag. Uiteraard is het beter als we allemaal gematigd bezig zijn, maar dat is een illusie.
Het gevangendillema in de praktijk, even gechargeerd gezegd :+
Dat is vooral heel erg menselijk. Ik kies er zelf bewust voor om feestjes nog even over te sla tot beide prikken erin zitten, maar met de andere versoepelingen maak ik er gewoon gebruik van, kan ook prima zolang je een beetje blijft nadenken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

bert pit schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Uit de Volkskrant van vandaag:

De weken tot eind juni was het overal rustig in de teststraten van de GGD's, met landelijk minder dan 20 duizend testen per dag - waarvan zo'n 3 procent met een positieve uitslag. De afgelopen twee weken is het aantal testen omhooggeschoten. Afgelopen woensdag hebben de GGD's in totaal 54 duizend coronatesten afgenomen. Dat is meer dan een verdubbeling in korte tijd, met bovendien een veel hoger aandeel positieve uitslagen: zo'n 13,9 procent.

Dit zijn dus gegevens van woensdag, toen nog niet bekend was dat er nieuwe maatregelen kwamen. Voornamelijk 30 jarigen en jonger gingen massaal naar te teststraat omdat ze ofwel vermoedden dat ze besmet waren, ofwel een bewijs wilden hebben van geen besmetting.
De enige reden dat mensen zich zo massaal lieten testen, is zodat ze weer op reis of naar de discotheek konden gaan. Dat laatste argument valt nu dus weer weg, dus stort het aantal afgenomen tests logischerwijs ook in.

Alleen (ongevaccineerde) reizigers moeten nu nog een test laten doen - en dat ook alleen maar naar specifieke landen. Duitsland en België vragen dat bijvoorbeeld niet eens meer.

My 2 cents: het aantal besmettingen zal net zo hard weer instorten als dat ze gestegen zijn en het kabinet gaat zich over 2 weken op de borst kloppen wegens de genomen maatregelen ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Metro2002 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:24:
Was ik 60 geweest of had ik een verzwakt immuunsysteem gehad dan was de overweging heel anders geweest, sterker nog, dan was het niet eens een overweging geweest en had ik de prik wel gehaald.
Heb je dat ook besproken met je huisarts?
Het vaccin halen na infectie zorgt voor een betere bescherming tegen varianten dan het virus opgelopen hebben. Mogelijk is een enkel prik bij jullie voldoende.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als ik de krant zo lees vandaag zijn er genoeg mensen in de redenatie van het kabinet getrapt. Al die boze reacties op onverantwoordelijke feestvierders. Geen woord wordt er gerept over het feit dat dit mocht onder het TvT beleid van De Jonge.

Een knap staaltje werk van het kabinet dat een verhaal wat zo rammelt en waar ze alle verantwoordelijk weer afschuiven als zoete koek geslikt wordt. Er is geen woede op een minister die "Dansen met Janssen" organiseert, die woede is enkel gereserveerd voor de burger die meedeed aan dit programma. Die had beter moeten weten en ondanks dat het mocht geheelonthouder moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00

Grouchy

meep meep

Dennahz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:42:
[...]

De enige reden dat mensen zich zo massaal lieten testen, is zodat ze weer op reis of naar de discotheek konden gaan. Dat laatste argument valt nu dus weer weg, dus stort het aantal afgenomen tests logischerwijs ook in.

Alleen (ongevaccineerde) reizigers moeten nu nog een test laten doen - en dat ook alleen maar naar specifieke landen. Duitsland en België vragen dat bijvoorbeeld niet eens meer.

My 2 cents: het aantal besmettingen zal net zo hard weer instorten als dat ze gestegen zijn en het kabinet gaat zich over 2 weken op de borst kloppen wegens de genomen maatregelen ;)
Of dat de het toch wel hard gaat met de Delta variant.
Groningen bijvoorbeeld. Besmettingsgraad 557 op de 100.000. Van alle positieve testen in de laatste 16 maanden was 15% afgelopen week.

Denk zelf dat het aantal besmettingen nog wel even hoog blijft. Kijk je bijvoorbeeld naar Malta, waar ze veel verder zijn met de vaccinatie en ze rond de 80% (volledige gevaccineerd) zitten. Toch 96 besmettingen op 500K inwoners, als je dat omrekent naar 17,5 miljoen kom je toch uit op 3360.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:50:
Als ik de krant zo lees vandaag zijn er genoeg mensen in de redenatie van het kabinet getrapt. Al die boze reacties op onverantwoordelijke feestvierders. Geen woord wordt er gerept over het feit dat dit mocht onder het TvT beleid van De Jonge.
Wat had hij anders gemoeten? De ervaring leert dat mensen blijkbaar omkomen van het gebrek aan feesten en partijen, en daardoor een geheelonthouding praktisch onmogelijk is aangezien de nuchtere hollander zelf wel beter weet en dan thuis een feestje organiseert.

Als beleidsmaker valt er niet te winnen met zo'n volk. Mijn kennissenkring uit o.a. de VS, VK, Israël, en onze directe buurlanden snappen echt niet hoe naïef we kunnen zijn.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Ja, dat is allemaal heel vergelijkbaar met iemand per ongeluk een hand geven en zo een virus verder brengen. Of in een danstent staan...
Ah, dus we gaan maatregelen houden omdat mensen weigeren een vaccin te nemen. Dan kunnen zomaar permanent de 1.5m moeten houden. Lijkt me niet echt een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Vind in kort door de bocht. Rokers kunnen zeker gezondheidsrisico's geven voor niet rokers via passief roken. Zal vandaag de dag minder gebeuren maar het bestaat nog. En mensen met verslaving aan verdovende middelen kunnen zeker een risico zijn, bijvoorbeeld dronken rijden.

Even afpellen voor wie de niet gevaccineerde een risico vormen: voor zichzelf, voor andere niet gevaccineerden bij keuze, voor andere niet gevaccineerden vanwege bijzondere omstandigheden (zwanger bijvoorbeeld) en voor mensen bij wie het vaccin minder effectief is. Voor welke anderen in de omgeving zouden ze verder een risico moeten zijn dan? En hoe weeg je dat risico bij een vaccinatiegraad van 80%?

Waar ik benieuwd naar ben is de ratio mensen die zich niet willen laten vaccineren en de groep mensen bij wie het vaccin het minder effectief is.

Volgens mij is gisteren gezegd dat die totale groep ongeveer 3 miljoen mensen is? Laten we er vanuit gaat dat die verdeling 50/50 is: de helft wil niet vaccineren, de andere helft is vaccin minder effectief. Dan zouden 1,5 miljoen mensen het beleid dicteren voor de overige 16,5 miljoen? Sorry, dat gaat bij mij gewoon niet op.
Mijn probleem met zoals het nu is, is dat die 1.5 miljoen dat nu mede wel doen. Die blijven een risico voor de druk op de zorg, waar het hele verhaal om begonnen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Jaja, dat je geen inlevingsvermogen hebt weten we nu wel.

Je hebt meegekregen dat er versoepelt was? Dat alles wat er gedaan werd, inclusief het feestje in die discotheek, volledig binnen de regels was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:50:

Een knap staaltje werk van het kabinet dat een verhaal wat zo rammelt en waar ze alle verantwoordelijk weer afschuiven als zoete koek geslikt wordt. Er is geen woede op een minister die "Dansen met Janssen" organiseert, die woede is enkel gereserveerd voor de burger die meedeed aan dit programma. Die had beter moeten weten en ondanks dat het mocht geheelonthouder moeten blijven.
Tja, aan de andere kant: Misschien hebben een aantal mensen die normaal woedend zouden zijn geworden zichzelf wel een spiegel voorgehouden en kwamen ze tot de conclusie dat ze toch niet zo heel slim bezig zijn geweest.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Hoe is dit een uitleg van "ja, mensen moeten thuisblijven ook al zegt de overheid dat ze weer mogen"?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Tja wat kan er nog van zeggen, beetje sprakeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
nst6ldr schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Wat had hij anders gemoeten? De ervaring leert dat mensen blijkbaar omkomen van het gebrek aan feesten en partijen, en daardoor een geheelonthouding praktisch onmogelijk is aangezien de nuchtere hollander zelf wel beter weet en dan thuis een feestje organiseert.

Als beleidsmaker valt er niet te winnen met zo'n volk. Mijn kennissenkring uit o.a. de VS, VK, Israël, en onze directe buurlanden snappen echt niet hoe naïef we kunnen zijn.
Wat dacht je van met stappen versoepelen ipv alles in één keer losgooien.

Verder weet je dat een vaccin niet meteen werkt, al helemaal Jansen niet.

Al vanaf het begin van deze epidemie schieten ze met hagel en nog raken ze niets. Te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Pompi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Was te verwachten. De vraag is hebben we morgen meer of minder dan 40% groei.

Aan de ene kant verwacht ik dat het nog wel even verder doorstijgt en aan de andere kant is testen voor toegang even niet meer in grote aantallen nodig nu er toch geen nachtclubs/disco's etc open zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 10:00
Dennahz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Tuurlijk....Vandaar dat je ook bijna precies 5 dagen na de versoepelingen een toename begint te zien in het aantal geteste mensen. Het moment dat er word aangeraden om je te laten testen na contact met een positief getest persoon en je klachten kan ontwikkelen. De toename in testen afgelopen dagen is te groot om enkel voor te komen uit testen voor toegang en reizen. Waarom de verwachting op voorhand al is dat alle jongeren met weerstand in de wedstrijd staan is mij echt een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Op naar de 15k, Lets go!

Alles waar we maanden voor gewerkt hebben in 2 weken compleet gesloopt, Chapeau! Hoop dat degene die daar verantwoordelijk voor zijn, echt trots zijn op zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Pompi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:17:
Ik weet het ook oprecht niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake

Als we zo graag willen vingertje wijzen dan wordt er momenteel niet genoeg gewezen richting het kabinet. Er is boosheid op mensen die deden wat ze toegestaan werd. Alsof je boos wordt op iemand die oversteekt om hij groen licht heeft.

Ik denk dat jouw kenniskring aan de voorzichtige kant van het spectrum zich bevindt. De VS had geen beleid voor corona, dat lag bij de individuele staten en de vormgeving vloeide voort uit de politieke kleur van die staten. Het was een wereld van verschil of je in New York woonde of Texas qua coronamaatregelen. In het Verenigd Koninkrijk wordt naarstig uitgekeken naar 'Freedom Day' ongeacht hoeveel bezorgde wetenschappers brieven sturen. Israël doet het zo slecht geeneens, maar de reflex om repressieve maatregelen te nemen is heel sterk gebleken.

We hebben in anderhalf jaar een soort smetvrees opgelopen. Ziek zijn in algemene zin is niet meer normaal of acceptabel. Dankzij de vaccins is corona de maatschappij ontwrichtende effecten kwijt aan het raken, alleen doen wij het nu voor corona dankzij eerder genoemde reflexen die zijn opgebouwd. Zullen we ooit leren leven met wat er zal resteren van corona of kunnen we geestelijk een endemische fase niet aan? Dat de overheid blijft ingrijpen op de maatschappij bij elke nies of kuch om weer af te remmen. We zullen die reflex toch moeten afleren, want de varianten zullen blijven komen. Daar moet een zekere berusting in ontstaan dat we ons best doen, maar dat risico's nooit helemaal weg te managen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Balance schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Ik weet het ook oprecht niet meer.
Laten we hopen dat de beperkende maatregelen die vandaag ingegaan zijn het enigszins afremt, en dat de ziekenhuis- en IC-opnames de komende weken minder hard oplopen.

Zoiets? Anders weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Op naar de 15k, Lets go!

Alles waar we maanden voor gewerkt hebben in 2 weken compleet gesloopt, Chapeau! Hoop dat degene die daar verantwoordelijk voor zijn, echt trots zijn op zichzelf.
We hebben maanden gewerkt naar een 'leeg' ziekenhuis en dat is nog steeds gelukt. Time will tell of dat ook zo blijft. 15k besmettingen klinkt nou eenmaal spannend omdat je enige referentiekader bij 15k code zwart betekende...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Alles waar we maanden voor gewerkt hebben in 2 weken compleet gesloopt, Chapeau!
We werkten aan lege ziekenhuizen, vooralsnog staat dat doel overeind. In december zag de kliniek en ic bezetting met 10K besmettingen er wel anders uit.
Hoop dat degene die daar verantwoordelijk voor zijn, echt trots zijn op zichzelf.
Ik hoop dat je doelt op het kabinet. De feestganger kan niets verweten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
!mark schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Het gevangendillema in de praktijk, even gechargeerd gezegd :+
Dat is vooral heel erg menselijk. Ik kies er zelf bewust voor om feestjes nog even over te sla tot beide prikken erin zitten, maar met de andere versoepelingen maak ik er gewoon gebruik van, kan ook prima zolang je een beetje blijft nadenken :)
Ik sla feestjes zo veel mogelijk over, daar heb ik geen Corona(ook niet het bier) voor nodig. :P De rest maak ik graag weer gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:06
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:24:
[...]

We werkten aan lege ziekenhuizen, vooralsnog staat dat doel overeind. In december zag de kliniek en ic bezetting met 10K besmettingen er wel anders uit.

[...]
Die gaan met deze aantallen vanzelf wel weer vol lopen volgende week. Is naief als je denkt dat dat niet zo is. Genoeg mensen die nog een tweede shot moet krijgen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:24:
Ik hoop dat je doelt op het kabinet. De feestganger kan niets verweten worden.
Die mafkezen die QR codes vervalste wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Vergeet niet dat het altijd de schuld van de overheid is. Die is veel te streng of veel te laks maar altijd verkeerd bezig. Een portier die QR codes niet scant en zo een paar honderd besmettingen veroorzaakt is niet schuldig, het is de overheid die te stom is een systeem te bouwen waarbij dat niet mogelijk is. En als ze dat wel doen is het een politiestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door IJzerlijm op 10-07-2021 15:25 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Op naar de 15k, Lets go!

Het kabinet bedoel je daarmee, neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dag 5: keurig op schema!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnlO0Hvj14SUGx5seHezbRaSunE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j6a4BEJvFfiUQ0OcVCXjV33H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Die gaan met deze aantallen vanzelf wel weer vol lopen volgende week. Is naief als je denkt dat dat niet zo is. Genoeg mensen die nog een tweede shot moet krijgen.
Vooralsnog zijn het vooral de jongeren die zijn besmet, die komen niet zo vaak in het ziekenhuis. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog even en we gaan de UK voorbij. Da’s wat makkelijker vergelijken ivm zkh en ic opnames 🤪.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:20:
[...]

We hebben in anderhalf jaar een soort smetvrees opgelopen. Ziek zijn in algemene zin is niet meer normaal of acceptabel.
In hoeverre zal deze periode van smet/contactvrees ook van invloed zijn op de vatbaarheid van mensen op ziekmakende virussen en bacteriën? Of op varianten van Covid?

We zagen het al bij de kleine kinderen die nu het RS virus massaal krijgen waardoor kinderafdelingen vol liggen.

Is er een risico dat het immuunsysteem bevattelijker is nu mensen 1,5 tot 2 jaar geen fatsoenlijke besmetting hebben meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
[...]

Op naar de 15k, Lets go!

Morgen al, ws 14K. Let op het aantal positieve testen, 13.5%, dat is idioot hoog.

Zijn er nou echt 1.7 miljoen testen geweest ? Betektent dat een op de tien en waarschijnlijk nog groter in een GGD teststraat geweest is ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Ik mis dan wel de leeftijdscategorieën van de positieve testresultaten. Iets in mij zegt dat het aan de onderkant van het spectrum zit :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik verwacht zelf dat de cijfers de komende week weer dalen. Gisteren en eergisteren is er ook nog veel getest i.v.m. Testen voor Toegang (bijv. voor het inmiddels afgelaste 7th Sunday waar 10.000 voornamelijk jongeren naartoe zouden gaan).

De normale testbereidheid onder jongeren lag al erg laag, maar na de versoepelingen hadden ze wel redenen om het te doen. De echte knallers wat betreft testen (festivals en dergelijke) voor Testen voor Toegang vallen nu grotendeels weg - en dus ook de redenen om te testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Ik mis dan wel de leeftijdscategorieën van de positieve testresultaten. Iets in mij zegt dat het aan de onderkant van het spectrum zit :+
U vraagt, YoricB draait.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E58DILWX0AAswVI?format=png&name=4096x4096

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Uniciteit schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:34:
Ik verwacht zelf dat de cijfers de komende week weer dalen. Gisteren en eergisteren is er ook nog veel getest i.v.m. Testen voor Toegang (bijv. voor het inmiddels afgelaste 7th Sunday waar 10.000 voornamelijk jongeren naartoe zouden gaan).

De normale testbereidheid onder jongeren lag al erg laag, maar na de versoepelingen hadden ze wel redenen om het te doen. De echte knallers wat betreft testen (festivals en dergelijke) voor Testen voor Toegang vallen nu grotendeels weg - en dus ook de redenen om te testen.
Gelukkig, dan blijven de besmette jongeren weer lekker onder de radar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
Wel opvallend dat het Rutte en de Jonge gisteren niet opnieuw de mondkapjes plicht hebben ingevoerd nu de Delta variant zo extreem besmettelijk lijkt te zijn. Moet ik hier uit afleiden dat deze dan toch niet zoveel zin hadden? Dit beleid en de maatregelen… geen touw aan vast te knopen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Het vervalsen hoeft geen probleem te zijn als je niet ziek bent, kinderen doen dat ook omdat ze lui zijn of niet tijdig een test hebben laten doen. Pas als je echt ziek bent (of een positieve test hebt) en toch illegaal de kroeg in gaat ben je echt niet slim bezig.
Daarnaast is de foutmarge van TvT dermate hoog dat er best veel positievelingen met een negatieve test op zak toch de kroeg in mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
DJ Jean is ook weer op pad geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Empathy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Vooralsnog zijn het vooral de jongeren die zijn besmet, die komen niet zo vaak in het ziekenhuis. Time will tell.
Het gaat van jong naar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:36:
Wel opvallend dat het Rutte en de Jonge gisteren niet opnieuw de mondkapjes plicht hebben ingevoerd nu de Delta variant zo extreem besmettelijk lijkt te zijn. Moet ik hier uit afleiden dat deze dan toch niet zoveel zin hadden? Dit beleid en de maatregelen… geen touw aan vast te knopen.
Dan had Grapperhaus weer enorm in de spotlights gestaan, gezien hij 14 dagen geleden zijn zangkunsten vertoonde over datzelfde mondkapje.

En Grapperhaus heeft al niet zo'n best trackrecord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ergens stopt het omdat oud al gevaccineerd is, de vraag is of er voldoende 'oud' (35-50) een prik heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wat mensen hier lijken te vergeten is dat volgens de laatste berekeningen in de week voor 26 juni de R al op 1,37 zat. Ook de modellen van @t_captain hebben dat voor zover ik me kan herinneren niet voorzien, de versoepelingen hebben dit alles zeker versterkt maar ook zonder feestende jongeren zou de Delta variant exponentieel aan het groeien zijn geweest.

Zolang de instroom in de ziekenhuizen niet te hard oploopt is het devies: prikken, prikken, prikken.
Als de kwetsbare groep over een paar weken beide prikken heeft gehad zal het behapbaar blijven, wie uit principe geen vaccinatie wil moet op de blaren zitten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:25:
[...]

En de portier die dat niet controleerde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Ergens stopt het omdat oud al gevaccineerd is, de vraag is of er voldoende 'oud' (35-50) een prik heeft.
50+ heeft ook nog niet allemaal hun tweede gehad hebben (mijn moeder + tante bijv.). Dat stopt uiteraard wel ergens, maar de aanname dat het alleen bij de jeugd blijft is wat kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Het vervalsen hoeft geen probleem te zijn als je niet ziek bent, kinderen doen dat ook omdat ze lui zijn of niet tijdig een test hebben laten doen. Pas als je echt ziek bent (of een positieve test hebt) en toch illegaal de kroeg in gaat ben je echt niet slim bezig.
Daarnaast is de foutmarge van TvT dermate hoog dat er best veel positievelingen met een negatieve test op zak toch de kroeg in mogen.
[Embed]
9/10 keer zal het goed gaan maar het blijft gewoon flauw om te doen. Mensen willen graag kroegen/disco's open, het mag onder de simpele voorwaarde dat je negatief test en toch ga je de QR code vervalsen. Plus hoe weet je zeker dat je geen asymptomatische besmetting hebt? Met een false-negative heb je ten minste je best nog gedaan, voor mensen die "slim" proberen te zijn en dingen gaan vervalsen heb ik echt geen respect.
42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:41:
En de portier die dat niet controleerde
Yup

[ Voor 7% gewijzigd door xh3adshotx op 10-07-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

stijnec1 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Vrij vertaald :Dus alle jongeren moeten vooral niet op stap gaan zodat jij wél hetgeen kunt doen wat jij leuk vindt?
Je vertaalmachine is stuk.
Alle jongeren moeten vooral gebruik maken van alle mogelijkheden om op stap te gaan, de regering had echter hutjemutje discotheekbezoek zonder capaciteit voor handhaving nog niet toe moeten staan. Dus het meest risicovolle gedrag. Dan had iedereen vrijwel alles kunnen blijven doen wat we leuk vinden. Dat was, op het totaal bekeken, maar een kleine beperking geweest die van grote invloed blijkt te zijn.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Om moedeloos van te worden…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ie8RvoD1Ewh_tHUdkiI_IAr0NjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TDQsupE4HAqdAmaofUKqOARL.png?f=user_large

Update: kamer komt terug van reces…

..oh woensdag al -O-

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 10-07-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Empathy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Precies dit. Ik zit in het voortgezet onderwijs, mentor klas die de ene na de andere positieve test intikt... Maar het blijft bij hoesten en hoofdpijn. nniet heel spannend nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:04
In Amsterdam kwamen 900 nieuwe gevallen aan het licht. Voor de hoofdstad is dat een record. In de gemeente Utrecht testten 793 mensen positief en in Rotterdam 688. In Groningen kregen 426 mensen te horen dat ze het virus hebben opgelopen en in Den Haag 388 inwoners. In slechts 15 gemeenten was geen enkele positieve test. Dat is het laagste aantal in lange tijd.
https://www.ad.nl/binnenl...ngen-op-een-dag~a632857b/

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Alles onder de 70 stijgt nu dus. Jammer dat we niet weten hoeveel mensen er al 2 shots gehad hebben:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E58F_c_WEAAUl34?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:36
Deze stijging is dus helemaal niet meer te stoppen, het gaat nog minstens een week door. Overmorgen hebben we niet voldoende test capaciteit meer.

Wat kan je nu (als kabinet) in hemelsnaam nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:41:
Met een false-negative heb je ten minste je best nog gedaan, voor mensen die "slim" proberen te zijn en dingen gaan vervalsen heb ik echt geen respect.
Ik ook niet, toch moet je oppassen dat je daar op blijft focussen terwijl het lek van het testsysteem mogelijk groter is dan alle fraudeurs bij elkaar. Ik probeer wat Twitter berichten van gisteren daar over terug te vinden, maar dat gaat niet van harte. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
japie06 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:44:

Zomerreces. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 10-07-2021 15:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
update 2021-07-10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0u-xAMU2d0MhOCwzHJRAMS4K3Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rBj6JLqnLps2yZfsZM7drOPO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYsm-IoqluwOgz5mWubVF9c9Q6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CC2IIgXuN5ENjwEhEJA8jS16.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaGr49BRLWujpiK5szscYyzfkIE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z6cphPfsdcd2VR6DXLUXVCqX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7Kdq9D8_z4edX8QWzRfFopfnAk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EW4iM1YMfzD9bAZRKshGxo2h.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsrzmXjjxqviymB3PTyEkua0K0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IVWmMOWz4VMPKmsObP2p055i.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEoJx3aMY19GzdknbJDZj6OkunA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qwUGHTCA1rgfNSNZ1JYOgMQN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGEm7UsEJsfmZLSVgf5CQmilJUQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OaWPKrchDbzkEk4TthE3RPdm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Md-onrUHH6IoCorNKngCCAlQn0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q98EvFFG8VqdwBmUC3V5uIV2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVboZsUhHn_8fvwKywMOMonBRgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FLqtIVh6PXCHQyxvEJz676iu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HHmlBibkCD_een5tT4s1ny3WNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ya9VIVYrvS9iZbufeSLkal8v.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeDjQr_qJSHd8eRyiXbnQEVW51Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BqOq6QnF1RVZwXMQnJfjwJKI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQZrB2G0tKwly9mERuKjbqPU7fU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JbGqDJbs4pmrLgodnLw7j1G4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En daarna deze.
De Tweede Kamer komt woensdag terug van reces voor een debat over het coronavirus. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat er zo snel weer over het virus gesproken zou worden, maar nu komt het parlement naar aanleiding van een nieuwe coronabrief van demissionair zorgminister Hugo de Jonge toch weer bijeen. Dat heeft de dagelijkse leiding van de Kamer zaterdagmiddag bevestigd.

Het debat staat op de agenda voor woensdagmiddag 13.00 uur. Dan zal gesproken worden over de snelle toename van de coronabesmettingen van de afgelopen week en de manier waarop het huidige coronabeleid is vormgegeven. Dat gebeurt niet in het bekende Tweede Kamergebouw, maar in de Ridderzaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Idd, dus laten we hopen dat de inmiddels volledig gevaccineerde doelgroepen niet ziek genoeg worden voor het ziekenhuis.

Wel gaat deze groep dus in aanraking komen met delta en dus op die manier een boost krijgen in bescherming.

Laten we niet vergeten dat het laten rondgaan van het virus wel het startplan was. Wellicht kunnen we het op deze manier snel afsluiten.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:40:
Wat mensen hier lijken te vergeten is dat volgens de laatste berekeningen in de week voor 26 juni de R al op 1,37 zat. Ook de modellen van @t_captain hebben dat voor zover ik me kan herinneren niet voorzien, de versoepelingen hebben dit alles zeker versterkt maar ook zonder feestende jongeren zou de Delta variant exponentieel aan het groeien zijn geweest.

Zolang de instroom in de ziekenhuizen niet te hard oploopt is het devies: prikken, prikken, prikken.
Als de kwetsbare groep over een paar weken beide prikken heeft gehad zal het behapbaar blijven, wie uit principe geen vaccinatie wil moet op de blaren zitten.
Nogmaals omdat je weer komt met de simpele stelling dat wie geen vaccinatie wil het maar moet uitzoeken.
Ondanks de snel toenemende immuniteit in Nederland door het
vaccinatieprogramma, blijven er groepen die geïnfecteerd kunnen raken. Mensen
die niet gevaccineerd zijn, of bij wie het vaccin niet tot immuniteit heeft geleid,
kinderen die (nog) niet in aanmerking komen voor vaccinatie, en mensen met
een verzwakt afweersysteem (immuunstoornis, afweeronderdrukkende medicatie,
kwetsbare ouderen met een verzwakt immuunsysteem) die geen vaccinatiereactie
kunnen aanmaken, zijn niet of onvoldoend beschermd
. Momenteel telt deze groep
in Nederland nog op tot enkele miljoenen personen. Een deel van deze mensen
blijft een risico lopen op een ernstige infectie
Advies n.a.v. 116e en 117e OMT aangepast

Er is dus geen sprake van dat 'de kwetsbare groep' over een paar weken beide prikken heeft gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 10-07-2021 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:48:
Er is dus geen sprake van dat 'de kwetsbare groep' over een paar weken beide prikken heeft gehad.
Dus, wat is het alternatief...
De hele maatschappij weer op slot als de overgrote meerderheid straks gevaccineerd is?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
Balance schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Het aantal besmettingen en groeigetal van alleen de GGD testen. Data t/m 6 juli.
Het aantal besmettingen en groeigetal van alleen de GGD testen. Data t/m 8 juli.
  • De datum geregistreerd is de datum van afname (niet van rapportage), en is beschikbaar tot twee dagen terug. Deze kunnen nog stijgen.
  • Als je positief test bij TestenVoorToegang, hoeft je geen test bij de GGD te doen
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Yz1.svg
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Yy6.svg
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Yz2.svg
Bron: https://data.rivm.nl/covid-19/, github.com/mzelst/covid-19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
renegrunn schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:42:
Om moedeloos van te worden…

[Afbeelding]

Update: kamer komt terug van reces…

..oh woensdag al -O-
Ze moeten nog wat stoeltjes neer zetten in de Ridderzaal, kost natuurlijk 4 dagen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Ik ook niet, toch moet je oppassen dat je daar op blijft focussen terwijl het lek van het testsysteem mogelijk groter is dan alle fraudeurs bij elkaar. Ik probeer wat Twitter berichten van gisteren daar over terug te vinden, maar dat gaat niet van harte. :/
Heb die tweet inderdaad ook gezien, geen idee meer op welk account. Mijn one-liner was ook niet bedoeld om alle schuld alleen op de vervalsers van de QR-code te schuiven. De overheid heeft fouten gemaakt, een deel van de portiers hebben steken laten vallen, sommige kroeg/disco/club eigenaren zijn nalatig geweest en zo gaat het rijtje nog wel even door. Het is gewoon jammer dat het een optel som is van dingen die met een beetje inzet heel makkelijk te verhelpen zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 10:00
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:43:
Alles onder de 70 stijgt nu dus. Jammer dat we niet weten hoeveel mensen er al 2 shots gehad hebben:
[Afbeelding]
Dat staat gewoon op de website waar je plaatje vandaan komt? https://coronabeeld.nl/ Of bedoel je van het aantal positief geteste mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Ze moeten nog wat stoeltjes neer zetten in de Ridderzaal, kost natuurlijk 4 dagen.
Ach verdorie helemaal geen rekening mee gehouden… En natuurlijk nog een paar guitige one-liners bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Dus, wat is het alternatief...
De hele maatschappij weer op slot als de overgrote meerderheid straks gevaccineerd is?
Geen idee wat het alternatief is, echter zag je de Jonge gisteren in de persconferentie ook al hetzelfde zeggen toen gevraagd werd wanneer het einde kwam.

Ik vind het OMT ook best kritisch op de vaccins, die heilige graal begint toch wat barsten te vertonen.
Met de reden dat blokkade van doorgifte van het virus na vaccinatie of
doorgemaakte infectie geen 100% zekerheid biedt, en nog lang niet iedereen zelf
beschermd is door vaccinatie, adviseert het OMT om indien het Testen voor
Toegang weer ingezet wordt voor uitgaansgelegenheden, voorlopig alle bezoekers
te laten testen, los of ze gevaccineerd zijn of infectie hebben doorgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
BlackMonkey schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Dat staat gewoon op de website waar je plaatje vandaan komt? https://coronabeeld.nl/ Of bedoel je van het aantal positief geteste mensen?
Dit komt uit dat Twitter draadje van Yorick. Gaat over positief geteste mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
Ik snap die jongeren echt niet...de kans dat je long covid op loopt wordt steeds groter. Dit is een ramp als het je overkomt. Maar ja, ik ben ook jong geweest, de consequenties zie je pas achteraf in. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

japie06 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:44:
Deze stijging is dus helemaal niet meer te stoppen, het gaat nog minstens een week door. Overmorgen hebben we niet voldoende test capaciteit meer.

Per direct aftreden (en dan ook echt weggaan) en mensen met verstand van zaken laten beslissen ;)
Mensen gaan zich veel minder laten testen hoor de komende tijd. Immers, ze kunnen niet meer naar feestjes en partijen. Waarom zouden ze?

De enige reden om nu nog te testen is om op reis te gaan. Voor de rest doen mensen vaak gewoon thuistests.

Wat een drama dit kabinet zeg, niet te geloven. Hoop dat ze ooit echt aansprakelijk gesteld gaan worden voor deze grove fouten. Dansen met Janssen enz.

Twitter

Pagina: 1 ... 114 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.