Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:57

Shabbaman

Got love?

Dirk0s schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:42:
Overigens vind ik het heel vreemd dat er nu maatregelen komen om o.a. de mensen te beschermen die geen vaccinatie willen.
Hugo zegt ook maar wat. Ja, die mensen vallen in de groep die nu onvoldoende beschermd zijn. Maar aangezien je pas twee weken na de tweede prik voldoende beschermd bent is die groep heel groot:
- Mensen met een medische indicatie (de huisartsenlijst zeg maar) zitten nu op de grens, afhankelijk of ze vroeg of laat zijn opgeroepen
-Iedereen die na half mei is uitgenodigd, tenzij je Janssen kreeg. Dat is iedereen vanaf 1965

Goed, die zijn allemaal beter beschermd dan zonder prik, maar het is niet zonder risico. Zelfs volledig gevaccineerd ben je nog niet veilig, zeker ouderen niet: https://www.theguardian.c...-covid-deaths-say-experts

Nou snap ik best dat je je afvraagt of je vaccinweigeraars moet beschermen, en of je niet moet accepteren dat hele oude mensen sterven. Maar de groep die niet volledig beschermd zijn is best groot, en laten we wel wezen, 1965 is ook niet zo heel oud. Zeker als het hele beleid om “de kwetsbaren” gaat was deze piek net een paar weken te vroeg, want die groep is dus nog niet volledig beschermd. Ik hoop toch dat dat een beetje was wat Hugo bedoelt (maar ik vrees het ergste).

En inderdaad, die kunnen kiezen om niet naar de disco te gaan, maar het is ook niet zo dat de groep die wel naar de disco gaat zich volledig afzondert ofzo,

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
IJzerlijm schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Al het IC personeel staat er maar een beetje bij te kijken en behandelt niet ? Bijzondere kijk op de zaken.

Laat me raden, het wondermiddel HCQ/Invermectin zou iedereen met een pilletje beter maken maar Big Pharma staat het niet toe dat het gebruikt wordt.
*knip* graag je posts onderbouwen, dit schiet niet op zo. Je hebt het over feiten, maar post die dan ook en denk daarbij goed aan Brontoetsing #hoedan?!

[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:01 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevinp
CR2032 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:55:
Het was een bijzondere persconferentie. De heren leven duidelijk in hun eigen bubbel waar de rekenmodellen heilig zijn en er onvoldoende naar buurlanden zoals de UK met Delta totaal niet werd gekeken. Alsof het virus wel stopt bij de grens omdat die ons Nederlanders zo sympathiek vindt.

Ik miste in de persconferentie vooral de doorkijk naar 'het nieuwe normaal'. Dat zoals het was nooit meer terugkomt. Want het is na anderhalf jaar toch logisch dat het nooit meer normaal gaat worden. Dit virus is een blijvertje en zal blijven doorgaan met zoeken naar manieren om te overleven door te muteren. Er zijn geen garanties dat het opeens compleet uit de klauwen loopt en dat de vaccins opeens niet of nauwelijks meer werken. Accepteer dat en draai er niet omheen.

Het afstand houden, geen old school massa bijeenkomsten en festivals meer, het niet aan elkaar zitten buiten je eigen bubbel gaat nooit meer weg. Hoe moeilijk is dat nu te bedenken.

Alleen al het egoïstische denken zal moeten veranderen.
Ik moet nu feesten, ik moet nu met vakantie, ik moet alles en laat de andere maar creperen of doodgaan. Die mindset is het grootste probleem.

Met andere leefregels, scherp monitoren en continue vaccineren is er prima mee te leven voor iedereen.
Niet ideaal, maar wel leefbaar. En wie weet sterft het virus over een jaar of twintig als een sprookje opeens zo vanzelf uit.

Daar had ik graag vanavond meer over gehoord. Regeren is toch ook vooruit zien.
Mag ik dan een euthanasieverklaring hebben. Dat is geen leven dat is in leven blijven. Dat is echt iets heel anders.

Even ter info. Ik kom nooit op festivals zelden in de kroeg. Heb geen grote vriendengroep die wekelijks bij elkaar kwam. Dus ik heb er relatief weinig last van.

Maar in leven zijn om in leven te zijn. Tja leuk maar laat maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:32:
[...]

Dat kan in principe niet via een kort geding, want "wie betaalt de rekening" is meestal geen spoedeisend belang.
Euh een festival maakt flink kosten om op te bouwen.
Mijn Zusje zou naar 7th Sunday gaan. Afgelast en geld terug nou ja op de administratiekosten na. Het kost dus nog steeds best wel wat.

Maar dat festival heeft tonnen aan kosten. Ze kunnen zich ook failliet laten verklaren. Ik denk dat dat financieel best reëel is.

Dan krijgt in een keer niemand meer iets. Dus tja spoed lijkt mij terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
De inzet van zo’n kort geding bij de voorzieningenrechter is vaak om de bedrijfsvoering door te kunnen zetten en de obstakels (bv wijziging van regels) op te schorten.

In een andere procedure wordt over schade en schadeloosstelling gesproken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:01
Zojuist de GGD gebeld of m’n tweede inenting sneller kon, zoals toegezegd door De Jonge. Helaas weet de GGD niet meer dan wat er in het nieuws kwam, dus nog even geduld. Ze hopen volgende week meer te weten.

GGD dame klonk moedeloos en wilde graag helpen. Compliment gegeven, hoop dat ze snel mensen kunnen helpen want ik ben vast niet de enige die hiervoor belt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arjan90 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Maar niet om het een of ander: dat wisten ze toch vantevoren?
Natuurlijk wel. Het is toch gewoon een risico om zoiets te organiseren in deze tijd? Had deze week in deze thread al iets opgemerkt over deze organisator alles voornamelijk als probleem van de overheid zag.

Toen zei ik al dat de overheid het makkelijk ZIJN probleem kon maken. En zie daar. En nu is hij boos op de overheid natuurlijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kevinp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:19:
[...]

Pfizer die nu al voor een jaarlijkse herhaling gaat zonder enig bewijs al lang winsten tot aan de zon heeft gemaakt maar de technologie niet vrij geeft. Iets wat als je ethisch zou handelen toch wel zou doen.

Ethisch handelen staat iig niet in de hele farmaceutische industrie voorop. Helaas kan ik niet oordelen of het beter is dan ik denk of nog slechter.
Stel dat Pfizer de hele volwassen EU bevolking van elk jaar een vaccin weet te pushen. Dat is 365 miljoen keer 17,50 Euro oftwel 6,3 miljard Euro. Dat is een hoop geld maar daarmee zou Pfizer maar een kwart op weg zijn terug naar hun top omzet van 2011.

Vaccins zijn een zeer klein deel van de omzet en eigenlijk zou je van Big Pharma verwachten dat ze nooit een vaccin maken als ze je ook elke week een Ivermectin pil kunnen aansmeren. Die is misschien maar 50 cent maar elke week eentje nemen is al meer omzet per jaar dan een jaarlijks vaccin.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
Kevinp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:19:
[...]

Medicijn technisch zo goed als ja.

Laten we even dan wat vroege feiten erbij pakken.
Een huisarts behandeld zijn patiënten (maar een paar) dat werkt veel beter dan de weken ervoor. Maar hij mag het niet meer gebruiken. Er wordt geen onderzoek verder naar gedaan.

Maar kom je bijna op het IC dan kwam je in aanmerking om diezelfde cocktail wel de gebruiken.

Nu kan je veel vinden maar ik vind dat vreemd. Zeker in het begin werd er heel veel eventueel werkende medicatie direct afgeschoten zonder goed onderzoek. Dat laatste was simpel weg nog niet mogelijk toen.

Pfizer die nu al voor een jaarlijkse herhaling gaat zonder enig bewijs al lang winsten tot aan de zon heeft gemaakt maar de technologie niet vrij geeft. Iets wat als je ethisch zou handelen toch wel zou doen.

Ethisch handelen staat iig niet in de hele farmaceutische industrie voorop. Helaas kan ik niet oordelen of het beter is dan ik denk of nog slechter.
Besef je je wel dat je verhaal al vele malen onderuit is gehaald en daarnaast ook wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat “jouw” medicijnen niet werken dan wel een minimale behandeleffect hebben.
Denk je nou werkelijk dat op zo’n wereldwijde schaal dit niet aan het licht zou komen als deze medicijnen wel zouden werken?

Ergens ben ik heel boos dat we nog steeds met dit soort reacties te maken hebben en anderzijds ben ik ook weer bezorgd. Bezorgd dat Baudet en Trump en alles wat daarom omheen hangt dusdanig veel invloed hebben om dit soort absurdistische onzin te kunnen blijven injecteren in onze gemeenschappen. Het is een bizar fenomeen om te zien :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:54

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ugh… Jensen maakt er wel een karikatuur van en hij is wel een heel erg voor ingenomen bron.

Het is trouwens een tikkeltje erg maar daarvoor adviseer ik je om deze bron te nemen. https://nos.nl/l/2387445

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
Miki schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Besef je je wel dat je verhaal al vele malen onderuit is gehaald en daarnaast ook wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat “jouw” medicijnen niet werken dan wel een minimale behandeleffect hebben.
Denk je nou werkelijk dat op zo’n wereldwijde schaal dit niet aan het licht zou komen als deze medicijnen wel zouden werken?

Ergens ben ik heel boos dat we nog steeds met dit soort reacties te maken hebben en anderzijds ben ik ook weer bezorgd. Bezorgd dat Baudet en Trump en alles wat daarom omheen hangt dusdanig veel invloed hebben om dit soort absurdistische onzin te kunnen blijven injecteren in onze gemeenschappen. Het is een bizar fenomeen om te zien :/
Wacht even. Ik zeg niet dat deze medicijnen werken. Maar dat DESTIJDS deze veel te snel onderuit gehaald zijn onder degelijk te kunnen testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

IJzerlijm schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:58:
[...]

Stel dat Pfizer de hele volwassen EU bevolking van elk jaar een vaccin weet te pushen. Dat is 365 miljoen keer 17,50 Euro oftwel 6,3 miljard Euro. Dat is een hoop geld maar daarmee zou Pfizer maar een kwart op weg zijn terug naar hun top omzet van 2011.

Vaccins zijn een zeer klein deel van de omzet en eigenlijk zou je van Big Pharma verwachten dat ze nooit een vaccin maken als ze je ook elke week een Ivermectin pil kunnen aansmeren. Die is misschien maar 50 cent maar elke week eentje nemen is al meer omzet per jaar dan een jaarlijks vaccin.
Dat is wel heel naïef gedacht. Die huidige prijs is laag vanwege de pandemie. Die gaat daarna gewoon fors omhoog. Er blijft dan vrij weinig over van je betoog.
In short, D’Amelio explained that Pfizer expects its COVID vaccine margins to improve. Under one pandemic supply deal, Pfizer is charging the U.S. $19.50 per dose, D'Amelio said, which is “not a normal price like we typically get for a vaccine—$150, $175 per dose. So, pandemic pricing.”

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kevinp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:13:
Wacht even. Ik zeg niet dat deze medicijnen werken. Maar dat DESTIJDS deze veel te snel onderuit gehaald zijn onder degelijk te kunnen testen.
Heb je daar ook een (goede) bron voor? Lijkt me namelijk sterk dat een grote partij zegt "we denken dat we een covid19 medicijn hebben, maar ach laat ook maar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Laguna schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Dat is wel heel naïef gedacht. Die huidige prijs is laag vanwege de pandemie. Die gaat daarna gewoon fors omhoog. Er blijft dus vrij weinig over van je betoog.
Je kan speculeren over wat komen gaat. Misschien komt er morgen een Omega variant met 99,9% dodelijkheid voor ongevaccineerden. Dan blijft er niet zoveel over van jouw betoog.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 21:55
NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:47:
Zojuist de GGD gebeld of m’n tweede inenting sneller kon, zoals toegezegd door De Jonge. Helaas weet de GGD niet meer dan wat er in het nieuws kwam, dus nog even geduld. Ze hopen volgende week meer te weten.

GGD dame klonk moedeloos en wilde graag helpen. Compliment gegeven, hoop dat ze snel mensen kunnen helpen want ik ben vast niet de enige die hiervoor belt.
Zelfde verhaal en keurig geholpen. Pfizer is minimaal 3 weken en Moderna 4 weken. Echter volgt de GGD het advies van het RIVM (5 weken) en zijn noch de systemen noch de adviezen aangepast. Ik heb de beste man veel sterkte gewenst voor vandaag.

Het was weer typisch, iets aankondigen zonder de backoffice en callcenters alvast aan te passen en in te lichten |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Natuurlijk wel. Het is toch gewoon een risico om zoiets te organiseren in deze tijd? Had deze week in deze thread al iets opgemerkt over deze organisator alles voornamelijk als probleem van de overheid zag.

Toen zei ik al dat de overheid het makkelijk ZIJN probleem kon maken. En zie daar. En nu is hij boos op de overheid natuurlijk.
Niemand gaat iets organiseren in deze tijd, de tent opdoeken en airco's via internet verkopen is de beste optie voor Mojo en consorten. Om toch iets van kleur en perspectief in deze zomer te krijgen heeft de overheid een garantiefonds opgezet waarbij je 80% van de reeds gemaakte kosten vergoed kan krijgen als het evenement al meerdere jaren bestaat en na 1 juli plaats vindt. Daarom is alles naar juli/augustus september verhuisd.
TvT is een extra hindernis waar je als organisator tijd en geld in moet stoppen, begrijpelijk voor een pandemie maar je kan dat niet opeens het probleem van de uitbater van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

IJzerlijm schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Je kan speculeren over wat komen gaat. Misschien komt er morgen een Omega variant met 99,9% dodelijkheid voor ongevaccineerden. Dan blijft er niet zoveel over van jouw betoog.
Integendeel, dat zou juist mijn betoog ondersteunen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:10
user109731 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Heb je daar ook een (goede) bron voor? Lijkt me namelijk sterk dat een grote partij zegt "we denken dat we een covid19 medicijn hebben, maar ach laat ook maar".
dat denk ik ook niet maar je hoort daar weinig over beter gezegd ik hoor daar weinig over ( geen wappie btw)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

Dennis1812

Amateur prutser

bie100 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:40:
[...]

dat denk ik ook niet maar je hoort daar weinig over beter gezegd ik hoor daar weinig over ( geen wappie btw)
Er is van in elk geval Hydroxychloroquine vorig jaar al aangetoond dat het meer kwaad doet dan goed.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Laguna schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Dat is wel heel naïef gedacht. Die huidige prijs is laag vanwege de pandemie. Die gaat daarna gewoon fors omhoog. Er blijft dus vrij weinig over van je betoog.

[...]
En dan geven ze daarmee de overheid de stok om keihard mee te slaan, daarmee zou "Big Pharma" zich gigantisch in de vingers snijden.
Theebag schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:26:
[...]

Zelfde verhaal en keurig geholpen. Pfizer is minimaal 3 weken en Moderna 4 weken. Echter volgt de GGD het advies van het RIVM (5 weken) en zijn noch de systemen noch de adviezen aangepast. Ik heb de beste man veel sterkte gewenst voor vandaag.

Het was weer typisch, iets aankondigen zonder de backoffice en callcenters alvast aan te passen en in te lichten |:( .
Het is aangekondigd dat ze het mogelijk gaan maken, maar dat dat nog wel een paar weken gaat duren voordat dat mogelijk is (zodat het ongeveer mosterd na de maaltijd zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Niemand gaat iets organiseren in deze tijd, de tent opdoeken en airco's via internet verkopen is de beste optie voor Mojo en consorten. Om toch iets van kleur en perspectief in deze zomer te krijgen heeft de overheid een garantiefonds opgezet waarbij je 80% van de reeds gemaakte kosten vergoed kan krijgen als het evenement al meerdere jaren bestaat en na 1 juli plaats vindt. Daarom is alles naar juli/augustus september verhuisd.
TvT is een extra hindernis waar je als organisator tijd en geld in moet stoppen, begrijpelijk voor een pandemie maar je kan dat niet opeens het probleem van de uitbater van maken.
Dat garantiefonds is onderdeel van z'n probleem; de geboekte engelse artiesten vallen niet onder dat garantiefonds. Dus dat is ergens wel een genomen risico van de organisatie.

Ondanks dat ik er helemaal niets mee heb zou ik graag zien dat Lowlands (en alle andere evenementen) in volle glorie weer kan plaatsvinden maar op dit moment is domweg onzeker of dat verstandig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jadjong schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Ach, is het eindelijk een keer andersom.
Normaal naait een organisator de mensen die komen, maar nu naait het publiek de organisator door een paar weken te vroeg helemaal los te gaan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Normaal naait een organisator de mensen die komen, maar nu naait het publiek de organisator door een paar weken te vroeg helemaal los te gaan.
Maar... hoezo naait het publiek de organisatie?
Het overgrote deel heeft zich netjes aan de regels gehouden. Een klein deel komt in het nieuws met vervalste codes en weet ik t wat.
En daarmee generaliseer je dat alle jongeren het verpesten voor de organisatie.
Bedoel je dan niet dat hugo dat doet door te vroeg versoepelingen door te voeren?
Je kan niet verwachten van mensen dat als er regels vervallen ze naar de oude regels blijven leven.

Als de vmax nu naar 150 gaat kan je niet verwachtten dat iedereen max 100 blijft rijden.
Zelfde als je nu iemand gaat wijzen op geen mondkapje dragen. Ja waarom zou je? Niemand meer die je verplicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Miki schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Misschien zouden er wat minder mensen op Baudet stemmen als onze minster van VWS mensen die een vaccin 'weigeren' niet decadent noemt. Misschien zou het helpen als de minister van Veiligheid & Justitie niét bijdraagt aan polarisatie door het floppen van een bij voorbaat mislukte maatregel toe te dichten aan het gedrag van een bepaalde bevolkingsgroep. Wellicht zouden er wat minder mensen hun heil zoeken in alternatieve, 'maatschappijkritische' YouTube kanalen als het gemiddelde RTL artikel niet wegleest als een OMT advies volspekt van krachttermen en angstig sentiment.
Ik ken een aantal mensen dat in maart uit protest voor FvD heeft gestemd. Mensen waar je dat op het eerste gezicht niet van zou verwachten. Als we zo doorgaan, wil ik best een voorspelling doen dat dit aantal alleen maar gaat toenemen. Het zou mooi zijn als we niet dezelfde fout maken na Trump 2016: door de polarisatie niet aan te wakkeren maar juist proberen deze zo veel mogelijk te voorkomen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

YakuzA schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Onzin, leg dan de schuld bij de overheid. Het publiek mocht gewoon los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

@Kevinp spreekt over winst, jij spreekt over omzet.

Twee verschillende dingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:38
Over een maand of twee is iedereen die wilt gevaccineerd. Dat was altijd de weg terug naar onze vrijheid. Maar zijn we er dan echt wel? Dit is een discussie die ook vaker recent in dit topic is langsgekomen.

Nu is er een groep optimisten die roept dat na de zomer covid niet meer een echt een probleem zal vormen dankzij vaccinatie in Nederland. Een andere groep roept juist: bereid je maar weer voor op nieuwe lockdowns. Het feit is wél dat we straks alles gedaan hebben wat we kunnen: vaccineren.

Het virus muteert, vaccins werken waarschijnlijk niet eindeloos en is de vaccinatiegraad die bereikt wordt hoog genoeg? Stel, het blijkt inderdaad dat het virus ons dermate blijft teisteren: wat dan? Ja, de zorg in stand houden is het belangrijkste geweest. Zal dat geen probleem meer vormen? Dat weet natuurlijk niemand 100% zeker, ook afhankelijk van bovenstaande onzekerheidsfactoren. Het lastige is dat een relatief klein aantal mensen al de zorg al volledig kan ontwrichten. Maar moeten we eindeloos rekening houden met mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren? Dat is een gevoelig en lastig punt, want de zorg is voor iedereen.

Toch zullen we linksom of rechtsom de situatie moet accepteren. Ook als dit blijvend zorgt voor meer zieken en doden. Dat is een harde boodschap, maar wel mogelijk de realiteit. Geen 3 kussen meer op de wang? Prima. Maar aan blijven modderen met lockdowns, mondkapjes en afstand houden? Dat gaat er bij de massa niet in. Het klinkt even gechargeerd, maar dan haal je alles weg van mensen fijn vinden in het leven.

Ik mis de kritische discussie hierover. Vanuit de media, de politiek en in de maatschappij. Alleen hier op Tweakers zie ik soms (goede) kritische vragen gesteld worden. Vroeg of laat moeten we toch deze discussie gaan houden. Ik snap het, net als bij de klimaatcrisis is het fijn om je kop in het zand te steken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Vrietje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:55:
[...]

Die cocktail die trump heeft gehad, die lijkt wel te werken. Met was dat invermectin niet een paardenmedicijn?
En een hoop caroteen zo te zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

!mark schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:20:
[...]

Dat jij verwacht dat alle mensen zonder enig beklag even alles waarmee ze opgegroeid zijn nooit meer kunnen/mogen doen vind ik bij wijze van spreken juist egoïstisch eerlijk gezegd. Dat dat voor jou vanzelfsprekend is prima, ik respecteer je visie, maar een ander visie daarop egoïstische noemen gaat mij te ver.
Ik ben het enerzijds met je eens aangezien covid geen enorme existentiële bedreiging is voor ons als mensen maar hoe gaat het straks als toch blijkt dat we omwille van de klimaatverandering ons leven drastisch moeten om gaan gooien (en geloof me, dat gáát gebeuren). Ik hou mijn hart vast.

Mensen waren altijd héél goed in aanpassen aan nieuwe omstandigheden maar we zijn tegenwoordig blijkbaar zó verwend dat we dat niet meer kunnen. Althans niet hier in het westen.
Corona geeft ons slechts een klein voorbeeld van de ellende die ons qua klimaatrcrisis nog te wachten staat, als je je nu al niet kunt aanpassen..... tja

[ Voor 34% gewijzigd door Metro2002 op 10-07-2021 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:07:
[...]

1. Dat was Regeneron dat hij kreeg
2. Dat was geen vaccin, wel verhoogde het de overlevingskans van ernstige gevallen
3. Zover ik weet is het niet aan paarden gegeven :+
Wel aan een ezel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mu.siQ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:56:
[...]

Daar heb je ansich een punt. Maar het bewijst helaas ook weer dat een minderheid het kan verpesten voor de meerderheid. Er is gewoon 0 ruimte in dit virus om er mee aan de haal te gaan
Ik kan je dit draadje aanraden, een rekenkundige exercitie waarom het verhaal over de sjoemelaars aan veel kanten rammelt. (En daar zijn de Dansen met Janssen mensen nog niet eens in meegenomen)

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 10-07-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

42erik schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 02:12:
[...]

Ja, dat hoorde ik ook zo... dat vind ik eerlijk gezegd wel erg matig, om rekening te moeten houden met een groep mensen die weigeren een vaccin te nemen. Horen dat 20% van de volwassenen zijn eerste prik nit gehaald heeft... :(
Ik haal ook geen prik maar ik verwacht (en wil) ook niet dat de maatschappij rekening met mij gaat houden.
Empathy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Dat iets mag betekent niet dat je het ook moet doen. In de auto rij je ook wel eens vanwege de omstandigheden langzamer dan de maximum snelheid, gewoon omdat dat verstandig is op dat moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 10-07-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Metro2002 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Ik ben het enerzijds met je eens aangezien covid geen enorme existentiële bedreiging is voor ons als mensen maar hoe gaat het straks als toch blijkt dat we omwille van de klimaatverandering ons leven drastisch moeten om gaan gooien (en geloof me, dat gáát gebeuren). Ik hou mijn hart vast.

Mensen waren altijd héél goed in aanpassen aan nieuwe omstandigheden maar we zijn tegenwoordig blijkbaar zó verwend dat we dat niet meer kunnen. Althans niet hier in het westen.
Corona geeft ons slechts een klein voorbeeld van de ellende die ons qua klimaatrcrisis nog te wachten staat, als je je nu al niet kunt aanpassen..... tja
Mensen zijn wel beter in aanpassen als het geleidelijk gaat. Covid was patsboem we leggen je sociale leven stil.
Klimaat kan je geleidelijker maatregelen invoeren. (De 100km/u is inmiddels iedereen wel aan gewend) we zien al jaren een opmars van het vega vlees en de biologische producten en kortere ketens. Plaatselijke slager en bakkereeft weer op.
Langzaam zien we overal zonnepanelen.
Het gaat geleidelijk, misschien te geleidelijk. Maar je hebt er minder protesten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DevWouter schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 02:13:
Die uitspraak bestaat al sinds 1918 en was van engelse bodem. De nederlandse introductie was in 2002 als gevolg van de aanslag op 9/11.
Al gebruikten de oude Romeinen de term, an sich niet zo interessant. We hebben het nu erover in de context van corona. Aanvankelijk was de inzet dat "de anderhalvemetermaatschappij" (ook eentje van de NCTV) voor altijd en eeuwig zou zijn. Dat viel nogal slecht bij het publiek en daarom is die term met pensioen gestuurd in de persconferenties en is men vooral gaan benadrukken de tijdelijkheid van de maatregelen in de hoop acceptatie te verhogen.
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:00:
Misschien zouden er wat minder mensen op Baudet stemmen als onze minster van VWS mensen die een vaccin 'weigeren' niet decadent noemt.
Net zo kwalijk is dat De Jonge ook spreekt over "het wappie geluid" in de Tweede Kamer. Niet dat hij enkel de FVD bedoeld, maar hij spreekt dan over iedereen in de kamer die het niet met hem eens is. Nu is hij hard bezig om de mogelijkheden van de Tweede Kamer rondom het aanpassen of verlengen van de Twm aan te passen. De Tweede Kamer krijgt minder te zeggen hierover, maar hij behoudt wel al zijn vergaande opties. Kennelijk hoe meer de kritiek aanzwelt op zijn optreden hoe meer autoritair hij wil worden.
Fuujii schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:08:
Over een maand of twee is iedereen die wilt gevaccineerd. Dat was altijd de weg terug naar onze vrijheid. Maar zijn we er dan echt wel? Dit is een discussie die ook vaker recent in dit topic is langsgekomen.
Voorlopig houdt hoop de boel bij elkaar. Een persconferentie als die van gisteren is daarom riskant, met het verkeerde verhaal kunnen ze dan schade aanrichten aan die hoop.

Wat voor verwachtingen had het kabinet? Hoe denken ze een endemische fase te kunnen bereiken als schijnbaar elke besmetting er eentje te veel is? Het schuurde gister in de rationale achter het op de rem trappen, de oude motivatie komt niet overeen met de nieuwe situatie.

Het zal een hard gelag zijn als we de vaccinatiegraad halen, maar het kabinet niet de boel wil vrijgeven. Impliciet zeggen ze dan dat de voorgestelde oplossing toch niet voldoende was. Het verlies van eerder genoemde hoop kan dan ook gevolgen hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Misschien zouden er wat minder mensen op Baudet stemmen als onze minster van VWS mensen die een vaccin 'weigeren' niet decadent noemt. Misschien zou het helpen als de minister van Veiligheid & Justitie niét bijdraagt aan polarisatie door het floppen van een bij voorbaat mislukte maatregel toe te dichten aan het gedrag van een bepaalde bevolkingsgroep. Wellicht zouden er wat minder mensen hun heil zoeken in alternatieve, 'maatschappijkritische' YouTube kanalen als het gemiddelde RTL artikel niet wegleest als een OMT advies volspekt van krachttermen en angstig sentiment.
Ik ken een aantal mensen dat in maart uit protest voor FvD heeft gestemd. Mensen waar je dat op het eerste gezicht niet van zou verwachten. Als we zo doorgaan, wil ik best een voorspelling doen dat dit aantal alleen maar gaat toenemen. Het zou mooi zijn als we niet dezelfde fout maken na Trump 2016: door de polarisatie niet aan te wakkeren maar juist proberen deze zo veel mogelijk te voorkomen.
Je kunt twijfelen bij sommige bewoordingen, maar zo slecht zijn die niet en het beleid tot nu toe is altijd Fair geweest. Er is altijd getracht, soms bij nader inzien te lang, om zo veel mogelijk vrijheid te garanderen. Om dan te zeggen, nou ik snap wel dat mensen op FvD gaan stemmen is mij meer dan een brug te ver. Ik heb vanaf het begin af aan op een aantal van mijn collega’s in moeten praten, ze waren in het marketing plaatje van deze partij getrapt. Om dan nu een ziekte te gebruiken om mensen alsnog richting deze partij te duwen is het laatste wat ik zou doen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
De overheid maakt de fout door niet naar het OMT te luisteren wat nu resulteert in 1000en besmettingen.

Wat doet de overheid nu: spoedadvies vragen en weeeer voor de helft negeren.... Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Ik kan je dit draadje aanraden, een rekenkundige exercitie waarom het verhaal over de sjoemelaars aan veel kanten rammelt. (En daar zijn de Dansen met Janssen mensen nog niet eens in meegenomen)

[Twitter]
Domme vraag. Kon je met een TVT QR code, na stel een test op vrijdag middag, vrijdag avond een disco of club in, dan zaterdag weer (binnen 40 uur) ? Of is die 1x geldig ?

Dat is natuurlijk niet zo handig.

Ik lees nu in het OMT advies van gisteren ook iets over “zachte muziek”, wat te verklaren is want in een volle tent bij harde herrie staan mensen elkaar in de bek te schreeuwen om nog een gesprek te kunne voeren. Ideaal om wat delta deeltjes over te dragen.

Kortom had de horeca binnen maar weer ff dicht gegooid als je het kalf had willen laten overleven zeg maar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Basekid schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:28:
De overheid maakt de fout door niet naar het OMT te luisteren wat nu resulteert in 1000en besmettingen.

Wat doet de overheid nu: spoedadvies vragen en weeeer voor de helft negeren.... Zucht
Doet me denken aan Henk Spaan van vroegah :P

VRAAG HET ME DAN NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Al gebruikten de oude Romeinen de term, an sich niet zo interessant. We hebben het nu erover in de context van corona. Aanvankelijk was de inzet dat "de anderhalvemetermaatschappij" (ook eentje van de NCTV) voor altijd en eeuwig zou zijn. Dat viel nogal slecht bij het publiek en daarom is die term met pensioen gestuurd in de persconferenties en is men vooral gaan benadrukken de tijdelijkheid van de maatregelen in de hoop acceptatie te verhogen.
Je zegt NCTV, maar die heeft er niks mee te maken. De term anderhalvemetersamenleving komt uit de politiek en werkgeversorganisaties.

Ik begin benieuwd te raken hoe jij desondanks die stellige overtuiging heb.

Wikipedia: Anderhalvemetersamenleving

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
pro_6or schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Je kunt twijfelen bij sommige bewoordingen, maar zo slecht zijn die niet en het beleid tot nu toe is altijd Fair geweest. Er is altijd getracht, soms bij nader inzien te lang, om zo veel mogelijk vrijheid te garanderen. Om dan te zeggen, nou ik snap wel dat mensen op FvD gaan stemmen is mij meer dan een brug te ver. Ik heb vanaf het begin af aan op een aantal van mijn collega’s in moeten praten, ze waren in het marketing plaatje van deze partij getrapt. Om dan nu een ziekte te gebruiken om mensen alsnog richting deze partij te duwen is het laatste wat ik zou doen.
Ik ben zeker geen fan van Baudet, maar er zijn ook veel mensen in het marketing praatje getrapt van het huidige "kliekje" en of dat nu zoveel beter is??

Geen verantwoordelijkheid nemen, corona spelregels veranderen (vaccinatie is de uitweg), het gaat om de ouderen, zwakkeren, jongeren, ziekenhuisopnames??

Iedere keer komt er wel een andere smoes naar boven drijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12

Vraag me af of zo OMT dan niet volgende keer denkt van mwe, zoek het maar uit je luistert toch niet? Kan dat uberhaupt wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:24:
(De 100km/u is inmiddels iedereen wel aan gewend)
offtopic:
Weet niet waar jij rijdt, maar sinds mensen weer massaal naar kantoor gaan wordt er op de linkerbaan overdag gewoon 120/130 gereden. Bij uitstek een maatregel die alleen op papier effect heeft.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Domme vraag. Kon je met een TVT QR code, na stel een test op vrijdag middag, vrijdag avond een disco of club in, dan zaterdag weer (binnen 40 uur) ? Of is die 1x geldig ?

Dat is natuurlijk niet zo handig.

Ik lees nu in het OMT advies van gisteren ook iets over “zachte muziek”, wat te verklaren is want in een volle tent bij harde herrie staan mensen elkaar in de bek te schreeuwen om nog een gesprek te kunne voeren. Ideaal om wat delta deeltjes over te dragen.

Kortom had de horeca binnen maar weer ff dicht gegooid als je het kalf had willen laten overleven zeg maar.
Als je het OMT advies leest zie je het antwoord op je vraag :*)
De uitvoering in de praktijk lijkt anders te lopen
dan geadviseerd. Het OMT adviseerde om de geldigheidsduur van de testen op 24
uur te zetten; in de praktijk wordt er een langere duur gehanteerd (40 uur).
Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om op basis van één test deel te nemen aan
opeenvolgende groepsactiviteiten (horeca, nachtleven) gedurende meerdere
dagen.
Ieder event waar veel mensen bij elkaar komen brengt een risico met zich
mee. Dit risico wordt verkleind door de toegangseisen. Wanneer events aan
elkaar gekoppeld worden (van feest naar feest), ontstaat er een additief risico op
blootstelling en verdere transmissie.
En de Dansen met Jansen mensen zijn straks vast weer de boosdoeners.
Het OMT heeft daarbij de kanttekening
dat voor de eenmalige dosis Jansenvaccinatie daarnaast nog de vraag is in
hoeverre deze 14 dagen na de vaccinatie inderdaad al volledige immuniteit biedt
tegen de nu circulerende deltavariant.
En een kijkje in de toekomst is ook wel aardig...
Met de reden dat blokkade van doorgifte van het virus na vaccinatie of
doorgemaakte infectie geen 100% zekerheid biedt, en nog lang niet iedereen zelf
beschermd is door vaccinatie, adviseert het OMT om indien het Testen voor
Toegang weer ingezet wordt voor uitgaansgelegenheden, voorlopig alle bezoekers
te laten testen, los of ze gevaccineerd zijn of infectie hebben doorgemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Wolly op 10-07-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Maar... hoezo naait het publiek de organisatie?
Het overgrote deel heeft zich netjes aan de regels gehouden. Een klein deel komt in het nieuws met vervalste codes en weet ik t wat.
En daarmee generaliseer je dat alle jongeren het verpesten voor de organisatie.
Bedoel je dan niet dat hugo dat doet door te vroeg versoepelingen door te voeren?
Je kan niet verwachten van mensen dat als er regels vervallen ze naar de oude regels blijven leven.

Als de vmax nu naar 150 gaat kan je niet verwachtten dat iedereen max 100 blijft rijden.
Zelfde als je nu iemand gaat wijzen op geen mondkapje dragen. Ja waarom zou je? Niemand meer die je verplicht.
Komt wel vaker voor dat de 'slechten' het verpesten voor de 'goeden'.
En verder, wanneer iets mag wil dat nog niet zeggen dat het moet, of iets zwakker, dat het slim is om te doen. En wanneer je vindt dat het voor je eigen bescherming en die van anderen toch beter is om een mondkapje te dragen dan mag je dat gewoon doen, doen ze in Japan al jaaaaaren.
*knip* laat dat hautaine gedoe maar weg

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:02 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DevWouter schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:32:
Je zegt NCTV, maar die heeft er niks mee te maken. De term anderhalvemetersamenleving komt uit de politiek en werkgeversorganisaties.

Ik begin benieuwd te raken hoe jij desondanks die stellige overtuiging heb.
De Catshuisdocumenten staat dat in. Je kan de presentaties en stukken van diverse partijen als het RIVM, diverse ministeries etc. daar inzien. In de vroege maanden van de pandemie in Nederland kwam gek genoeg het meeste beleid niet van het RIVM, maar van de NCTV.

Het voorjaar (mei en april) en najaar (vanaf oktober) van 2020 zijn aanraders om te lezen bij die documenten, omdat het beleid soms uit hoeken komt die je niet zou verwacht hebben. Tevens krijg je een beeld van wat voor plannetjes er allemaal rondzweefden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11

HollovVpo1nt

I like gadgets

Fuujii schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:08:
Maar moeten we eindeloos rekening houden met mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren? Dat is een gevoelig en lastig punt, want de zorg is voor iedereen.
Wil je betoog niet tot deze quote reduceren, maar het antwoord voor mij is zonder twijfel: ja.
Mensen die zich niet laten vaccineren vallen mij in dezelfde categorie "zorg behoevenden door gedrag":
- Rokers
- Mensen met overgewicht
- Mensen met alcohol problemen
- Mensen met drugs problemen
Etc.

Op een gegeven moment consolideert de vaccinatiegraad en moet je de balans opmaken: wat is het risico van besmetting in deze groep. Bijvoorbeeld, mutaties. Zou je dan niet kunnen bijsturen op zorgcapaciteit? Investeer daar eens in. Niet alleen vanuit covid gedachte, maar ook andere zorgwekkende (no pun intended) trends in onze samenleving (ongezonde levensstijl).

Ik mis volledig een visie op volksgezondheid. Ons zorgstelsel is volledig gericht op genezen, te weinig op voorkomen.

Overigens, niet alle mensen die zich (nog) niet laten vaccineren zijn wappies. Er wit wel echt intelligente, weldenkende mensen tussen. Het feit dat zij zo aan het twijfelen zijn gebracht en omringd door onzekerheid vind ik volledig te wijten aan de wanprestatie van Hugo de Jonge.

[ Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 10-07-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Kevinp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:29:
[...]Euh een festival maakt flink kosten om op te bouwen.
Maar dat festival heeft tonnen aan kosten. Ze kunnen zich ook failliet laten verklaren. Ik denk dat dat financieel best reëel is.
Het kabinet heeft (maanden terug al) een regeling getroffen met festivalorganisatoren.
Heel kort door de bocht: 80% van de gemaakte kosten krijgen ze terug, 20% moeten ze zelf opbrengen.
Die 20% zie ik dan maar als ondernemersrisico.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Komt wel vaker voor dat de 'slechten' het verpesten voor de 'goeden'.
En verder, wanneer iets mag wil dat nog niet zeggen dat het moet, of iets zwakker, dat het slim is om te doen. En wanneer je vindt dat het voor je eigen bescherming en die van anderen toch beter is om een mondkapje te dragen dan mag je dat gewoon doen, doen ze in Japan al jaaaaaren.
Gelukkig zitten er op tweakers een groot aantal slimme mensen met een gezond boerenverstand die wel nadenken.
Speel het niet op de man alsjeblieft. Ik ga me niet tot dat niveau verlagen.

Verder wanneer mogen we van Yaksa versoepelen dan? Als ik jouw posts lees wordt dat op zijn vroegst 2026?
De beleidsmakers hebben versoepelingen aangekondigd. Mensen nemen deze versoepelingen en genieten.
Nounou wat dom om te luisteren naar de minister.
Als ze nu weer strengere maatregelen aankondigen waar jij je niet in kan vinden noem je mensen dan ook dom als ze zich houden aan de wet? En dus leven volgens de geldende maatregelen.

Je kan jezelf superieur vinden t.o.v de rest van Nederland. Maar dan vraag ik mij af waarom je het nog niet tot minister of lid van het OMT geschopt hebt. Het gros van Nederland houdt zich prima aan de geldende maatregelen en beweegt mee met versoepelingen en verzwaringen hiervan.

Edit: 20% op een miljoeneninvestering na al een ruim jaar 0.0 inkomsten is nogal. Zeker als je festival inmiddels al opgebouwd is of begonnen hiermee. Het zou de overheid sieren om tot deze maatregelen aflopen alle evenementen waar een vergunning voor verleend is 100% schadeloos te stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis1812 op 10-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:29:
[...]Ik lees nu in het OMT advies van gisteren ook iets over “zachte muziek”, wat te verklaren is want in een volle tent bij harde herrie staan mensen elkaar in de bek te schreeuwen om nog een gesprek te kunne voeren. Ideaal om wat delta deeltjes over te dragen.
Heeft niks met schreeuwen te maken. Is gisteren ook nog uitgelegd tijdens de persconferentie: Bij harde muziek willen mensen gaan dansen en juist dat probeert men tegen te gaan door alleen achtergrondmuziek te draaien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Heeft niks met schreeuwen te maken. Is gisteren ook nog uitgelegd tijdens de persconferentie: Bij harde muziek willen mensen gaan dansen en juist dat probeert men tegen te gaan door alleen achtergrondmuziek te draaien.
Oh?
Het betreft hierbij veelal
binnenlocaties, waar grote aantallen personen bijeenkomen in verschillende
samenstellingen, met harde muziek waardoor gedurende lange tijd luid gepraat
en geschreeuwd wordt. Dit zijn bij uitstek druppelproducerende omstandigheden
waarin de ventilatie en het aantal personen/m2 extra belangrijk zijn.
https://www.tweedekamer.n...2021Z13532&did=2021D28828

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 10-07-2021 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:32
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:33:
[...]

Ik ben zeker geen fan van Baudet, maar er zijn ook veel mensen in het marketing praatje getrapt van het huidige "kliekje" en of dat nu zoveel beter is??

Geen verantwoordelijkheid nemen, corona spelregels veranderen (vaccinatie is de uitweg), het gaat om de ouderen, zwakkeren, jongeren, ziekenhuisopnames??

Is de huidige coalitie beter dan een partij die morgen alle corona maatregelen af zou schaffen om vervolgens met zn allen in Forumland te gaan wonen?

Even denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

CMD-Snake schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:41:
[...]

De Catshuisdocumenten staat dat in. Je kan de presentaties en stukken van diverse partijen als het RIVM, diverse ministeries etc. daar inzien. In de vroege maanden van de pandemie in Nederland kwam gek genoeg het meeste beleid niet van het RIVM, maar van de NCTV.
Nope

22 maart 2020: RIVM begon met de 1,5 meter
27 maart 2020: Minister wiebes noemt het de 1,5-meter-economie, een dag later ook gebruikt door VNO-NCW MKB Noord.
29 maart 2020: NCTV gebruikt de term “1,5-meter-economie” in hun verslag
9 april 2020: de “anderhalvemetermaatschappij” is het woord van de week.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Metro2002 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:18:
[...]

De grootste angst bij veel mensen is vooral: hoe gaat de overheid reageren. Wat gaan ze nu weer beperken.
Corona zelf is nu eigenlijk niet echt meer een probleem in Nederland. Weinig mensen worden nog ziek. Risicogroepen zijn ingeënt en jonge mensen kunnen een besmetting meestal wel hebben (merken er weinig van of krijgen 'gewoon' last van een zware griep. Dat laatste is ook enorm naar trouwens, maar goed, om daar nu het land voor plat te gooien...).

Ze hebben nu weer een nieuwe term ontdekt: "long covid". En zo zal er altijd wel iets zijn. Als iedereen is ingeënt moet je gewoon door. Meer kan je niet doen.

En qua klimaatcrisis denk ik dat de reacties van overheden erger gaan zijn dan die paar graden temperatuurverschil, maar dat is een ander verhaal. Tuurlijk, we krijgen meer excessen. Noodweer, hittegolven, ... maar dat is een kwestie van aanpassen.

Sla water op in natte tijden, gebruik dat in droge tijden, enz. Klinkt allemaal makkelijk op papier natuurlijk :)

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:45:
[...]Verder wanneer mogen we versoepelen dan? De beleidsmakers hebben versoepelingen aangekondigd. Mensen nemen deze versoepelingen en genieten.
Als ze nu weer strengere maatregelen aankondigen waar jij je niet in kan vinden noem je mensen dan ook dom als ze zich houden aan de wet? En dus leven volgens de geldende maatregelen.
Het gros van Nederland houdt zich prima aan de geldende maatregelen en beweegt mee met versoepelingen en verzwaringen hiervan.
We kunnen versoepelen wanneer de wetenschap aangeeft dat het kan. En dat zou bij een voldoende vaccinatiegraad best wel eens vrij vlot kunnen zijn. Mits er natuurlijk geen roet in het eten gegooid wordt door dit virus, wat ook telkenmale door het kabinet is aangegeven: "We gaan versoepelen, MITS".
Maar zoals gisteren ook in de persconferentie is aangegeven, veel mensen horen alleen versoepelen en vergeten MITS.
Ik kan me verder prima vinden in de maatregelen, er worden nog nergens voordeuren dichtgespijkerd, we kunnen nog gewoon de vrije natuur in, bezoek is altijd mogelijk geweest. Ja, er waren beperkingen maar die zijn onvermijdelijk in een pandemie. Wees blij dat je niet in de 14e eeuw geboren bent, toen stierf 1/3 van de hele wereldbevolking aan de pest en men wist toen niet eens waarom. Het duurde 300 jaar voordat de bevolking weer zodanig op peil was dat het leven weer 'normaal' was. Nu hebben we in no-time vaccins ontwikkeld en totdat die hun werk kunnen doen moeten we nog even leven met wat kleine ongemakken. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Segafreak83 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:33:
[...]

Laten we verder niet te veel op FvD in gaan (dat hoort hier niet) maar die verantwoordelijk die krijgt onze volksvertegenwoordiging automatisch. Het punt dat hier werd geopperd, straks als iedereen de kans heeft gehad (die daar de gezondheid voor heeft) om zich te vaccineren, wat dan? Is het dan eigen schuld dikke bult? Ik denk dat dat gewoonweg niet kan. Als te weinig mensen zich (kunnen) laten vaccineren, of het werkt niet goed genoeg, dan zullen er simpelweg maatregelen moeten blijven worden genomen. Ik denk dat het niet eens een kwestie van verantwoordelijkheid nemen is. Er is daar simpelweg geen keuze in. Wanneer de zieken ons systeem om werpen moet je wel. Wie die zieken dan ook zijn. Er is geen laat maar creperen optie. Ook omdat dat al zou je het willen, dan betekend dat andere ziektes niet meer behandeld kunnen worden.

Ik proef een beetje dat je vind dat er té veel gereguleerd is, en tegelijkertijd te weinig is gedaan. Tja. Ik zie het zo, dat virus is er, nu er maar mee dealen met zo min mogelijk consequenties. Imho is dat ook precies wat de regering getracht heeft.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:11
@Shabbaman Interssante passage uit je artikel:
An unvaccinated 30-year-old had a lower risk from coronavirus than a 60-year-old who had been jabbed, he said.
Verklaart ook een hoop incentives om jongeren de prik te laten halen.
[...]

Doe het sommetje eens met 100 euro per vaccin en dan de rest van de wereld erbij, zoals VS, Australië e.d. Een inkomstenbron van miljarden, elk jaar weer? Daar spuugt niemand op.

Het OMT wou gisteravond al dicht, dat was niet meer te regelen ivm handhaving. Luisteren ze dan ook niet? OMT is slechts 1 facet, kabinet moet ook de rest in ogenschouw nemen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Het punt dat hier werd geopperd, straks als iedereen de kans heeft gehad (die daar de gezondheid voor heeft) om zich te vaccineren, wat dan? Is het dan eigen schuld dikke bult? Ik denk dat dat gewoonweg niet kan. Als te weinig mensen zich (kunnen) laten vaccineren, of het werkt niet goed genoeg, dan zullen er simpelweg maatregelen moeten blijven worden genomen. Ik denk dat het niet eens een kwestie van verantwoordelijkheid nemen is. Er is daar simpelweg geen keuze in. Wanneer de zieken ons systeem om werpen moet je wel. Wie die zieken dan ook zijn. Er is geen laat maar creperen optie. Ook omdat dat al zou je het willen, dan betekend dat andere ziektes niet meer behandeld kunnen worden.
Ik proefde hetzelfde uit de antwoorden van de minister tijdens de persconferentie van gisteravond. Zolang er nog een grote groep mensen is die risico loopt blijven maatregelen gelden. Die groep bestaat uit zeer veel mensen die ook domweg niet gevaccineerd kunnen worden of waarbij vaccinatie niet helpt.

Het is even afwachten of dit ook is wat er bedoeld werd te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Mensen zijn wel beter in aanpassen als het geleidelijk gaat. Covid was patsboem we leggen je sociale leven stil.
Klimaat kan je geleidelijker maatregelen invoeren. (De 100km/u is inmiddels iedereen wel aan gewend) we zien al jaren een opmars van het vega vlees en de biologische producten en kortere ketens. Plaatselijke slager en bakkereeft weer op.
Langzaam zien we overal zonnepanelen.
Het gaat geleidelijk, misschien te geleidelijk. Maar je hebt er minder protesten op.
offtopic:
Het gaat zo geleidelijk dat we de Deltawerken gebouwd hebben met het oog op een zeespiegelstijging van 24 centimeter in 150 jaar. Berekeningen nu laten zien dat dat waarschijnlijk 200 (!) centimeter wordt. Dat mensen zoiets niet (kunnen/willen) snappen begrijp ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Grimmie187 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:52:
Is de huidige coalitie beter dan een partij die morgen alle corona maatregelen af zou schaffen om vervolgens met zn allen in Forumland te gaan wonen?

Even denken..
Buiten deze site lees ik vooral verbazing over aanscherpingen, de zorg is toch nog lang niet overbelast? Dat was toch 'de' reden voor de lockdown...

Natuurlijk snap ik hoe exponentiële groei werkt, dat nog niet alle kwetsbaren gevaccineerd zijn en de overheid nu moet ingrijpen om onze zomervakantie in het buitenland te redden. Besef echter dat de roep om harder ingrijpen niet maatschappij breed gedeeld wordt, in die context zijn de maatregelen van gisteren een afgewogen compromis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:57:
[...]

We kunnen versoepelen wanneer de wetenschap aangeeft dat het kan. En dat zou bij een voldoende vaccinatiegraad best wel eens vrij vlot kunnen zijn. Mits er natuurlijk geen roet in het eten gegooid wordt door dit virus, wat ook telkenmale door het kabinet is aangegeven: "We gaan versoepelen, MITS".
Maar zoals gisteren ook in de persconferentie is aangegeven, veel mensen horen alleen versoepelen en vergeten MITS.
Ik kan me verder prima vinden in de maatregelen, er worden nog nergens voordeuren dichtgespijkerd, we kunnen nog gewoon de vrije natuur in, bezoek is altijd mogelijk geweest. Ja, er waren beperkingen maar die zijn onvermijdelijk in een pandemie. Wees blij dat je niet in de 14e eeuw geboren bent, toen stierf 1/3 van de hele wereldbevolking aan de pest en men wist toen niet eens waarom. Het duurde 300 jaar voordat de bevolking weer zodanig op peil was dat het leven weer 'normaal' was. Nu hebben we in no-time vaccins ontwikkeld en totdat die hun werk kunnen doen moeten we nog even leven met wat kleine ongemakken. Deal with it.
En in deze post zeg je weer dat je je tot nu toe kan vinden in de maatregelen daarmee zeg je dus ook dat je je kan vinden in de versoepelingen die zijn geweest. Anders had je wel aangegeven dat je vond dat het beleid strenger had moeten zijn.
Dat er maatregelen nodig zijn lijkt mij niet de discussie. Jij begon over het feit dat mensen vast moeten houden aan strengere maatregelen ondanks dat er reeds versoepelingen doorgevoerd zijn. Dat is het punt waar ik het niet mee eens ben. En dat je vervolgens zegt dat mensen die dat niet doen geen gezond boerenverstand hebben kan al helemaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
pro_6or schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Ik zie het niet als mijn plicht om op vrienden of familie in te praten over het al dan niet stemmen op Forum, tenzij ze met simpelweg invalide argumenten komen (i.e. vaccinatieprogramma is gedreven door World Economic Forum om "het volk eronder te krijgen").

Ik zie het als de collectieve plicht van 1) de regering en 2) deelnemers van de maatschappij om polarisatie tegen te gaan. In het verlengde van wat @CMD-Snake aanhaalt: wanneer Mark Rutte Wilders "wappiegedrag" verwijt als Wilders tijdens een interruptie aangeeft het niet eens te zijn met de avondklok, is dat een klap in het gezicht van (wat er nog over is van) hoe een parlement zou moeten functioneren. Dit is minister-president onwaardig en zorgt voor ontzettend veel frustratie bij Wilders stemmers of mensen zoals ik die om inhoudelijke redenen tegen een avondklok zijn.

Dit is min of meer vergelijkbaar met hoe De Jonge nu bezig is met een morele kruistocht tegen 'ongevaccineerden' (ze zouden nooit tweederangsburgers worden, toch?) en hoe Grapperhaus zich uitlaat over jongeren. Als je dan ook nog eens een media-apparaat hebt dat en masse heeft gekozen voor een volgzame houding, stemmingmakerij en de moeilijke dossiers vooral niet te bespreken, ja, dan wordt het precair.
Zoals @Fuujii in zijn laatste alinea benoemt: ik ken hordes mensen die tot op het bot gefrustreerd zijn met hoe een en ander vooral niét wordt besproken. Ik kan het deze mensen amper meer kwalijk nemen als daar ook een electoraal gevolg aan verbonden zit.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

hoevenpe schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Buiten deze site lees ik vooral verbazing over aanscherpingen, de zorg is toch nog lang niet overbelast? Dat was toch 'de' reden voor de lockdown...

Natuurlijk snap ik hoe exponentiële groei werkt, dat nog niet alle kwetsbaren gevaccineerd zijn en de overheid nu moet ingrijpen om onze zomervakantie in het buitenland te redden. Besef echter dat de roep om harder ingrijpen niet maatschapijbreed gedeeld wordt, in die context zijn de maatregelen van gisteren een afgewogen compromis.
De enige reden dat deze maatregelen nu genomen zijn, is om groen te blijven voor de rest van Europa.
Het kabinet wil eigenlijk wat anders: https://nieuws.nl/algemee...oor-europese-coronakaart/

Het is dubbel. Met de huidige regels moet je gewoon het aantal besmettingen naar beneden krijgen, anders gaan gezinnen - als ze dan eindelijk vakantie hebben - niet meer op vakantie kunnen naar het buitenland.

Dus het was een keuze tussen: jongeren laten feesten / gezinnen op vakantie laten gaan (en je reputatie binnen Europa zien te redden).

Nou, dan is de keuze snel gemaakt, denk ik :+

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:02:

[...]

Het OMT wou gisteravond al dicht, dat was niet meer te regelen ivm handhaving. Luisteren ze dan ook niet? OMT is slechts 1 facet, kabinet moet ook de rest in ogenschouw nemen.
Hoewel het inderdaad lastig te handhaven is, is dat natuurlijk een zwaktebod van jewelste.

Alleen al aankondigen dat alles dicht moet zorgt er waarschijnlijk voor dat de helft thuis blijft. Weer een deel zal gewoon netjes de deuren sluiten. Die paar tenten die open blijven en waar ook nog mensen zijn, zijn natuurlijk een minder groot risico dan we nu hebben gehad.. Party like there's no tomorrow :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 20:50
renegrunn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:17:
ID&T spant een kort geding aan tegen de staat waarin het een duidelijk besluit eist omtrent festivals: https://www.nu.nl/muziek/...g-aan-tegen-overheid.html
Mjah, zie hier een van de redenen waarom meegaan in matig opgezet onderzoek onverstandig is, want dat gaat nu gebruikt worden om "te bewijzen" dat het allemaal veilig is en kan. Terwijl ze vanuit de fieldlabs toch ook bij tijd en wijle hebben moeten aangeven dat ze het eind resultaat (aantal nieuwe besmettingen) niet of hooguit maar matig hebben onderzocht, omdat mensen zich (deels) niet achteraf lieten testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[...]

Ik heb persoonlijk nooit zo goed begrepen waarom er per direct massaal op stap gegaan moest worden. Een klein beetje zelfreflectie vind ik wel op zijn plaats voor de jongeren. Even de kat uit de boom kijken was er niet bij. Janssen vaccin laten prikken en meteen losgaan! YOLO! Waarom?!!! Ik snap het niet.
Vervolgens weer de overheid de schuld geven als het misgaat.

Het is een beetje zoals, we kunnen allemaal met vakantie en we gaan met zijn allen op vakantie en vervolgens heb je zwarte zaterdag. Wars van realiteitsbesef.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

psy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb persoonlijk nooit zo goed begrepen waarom er per direct massaal op stap gegaan moest worden. Een klein beetje zelfreflectie vind ik wel op zijn plaats voor de jongeren. Even de kat uit de boom kijken was er niet bij. Janssen vaccin laten prikken en meteen losgaan! YOLO! Waarom?!!! Ik snap het niet.

Het is een beetje zoals, we kunnen allemaal met vakantie en we gaan met zijn allen op vakantie en vervolgens heb je zwarte zaterdag. Wars van realiteitsbesef.
Waarom zou je niet op stap gaan als je dat na anderhalfjaar eindelijk weer mag?
Diezelfde zin kan je ook tegen iedereen zeggen die weer naar kantoor gaat of iedereen die dit jaar op vakantie gaat. Of naar een niet essentiële winkel gaat of om 20.30 een krat pils koopt.
Het is onzin om te denken dat mensen de ruimte niet pakken die ze krijgen. Zeker omdat er al meermaals door de regering is gewaarschuwd voor nieuwe maatregelen na de zomer. Dus je moet nu even los gaan voor je weer opgesloten zit op je kamertje met digitaal onderwijs en geen vermaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Hetzelfde effect zag je bij de duizenden mensen die elke dag fanatiek de twitter van Hugo neurotisch zaten te refreshen, wachtend tot hun geboortejaar werd omgeroepen voor vaccinatie.

Vervolgens waren de telefoonlijnen overbezet |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

[...]

Dus jij verwijt het mensen dat ze gebruikmaken van de opties die voorhanden zijn? Kabinet zegt 'het is veilig voor festivals, maar dan wel met toegangsbewijzen'. Veel mensen zijn blij eindelijk weer eens lekker sociaal te doen en naar een feestje te gaan. Lekker genieten met vrienden na een jaar afzien. Niemand die iets fout doet. Dan blijkt dat heel dat testen voor toegang een wassen neus blijkt te zijn en gaat alles van de een op de andere dag weer op slot.

Verreweg de meeste mensen leven volgens de geldende regels en doen niets verkeerd. Die maken gebruik van de opties die voorhanden zijn. Zelf ben ik totaal niet van de festivals en het op stap gaan, maar ik kan me goed voorstellen dat hordes mensen blij zijn dat er weer wat mogelijk was.
Wie ben jij om te beslissen wat kleine ongemakken zijn? Wat voor jou niets voorstelt kan voor een ander misschien net de druppel zijn. Om een simpel voorbeeldje te noemen: het alleen winkelen in de supermarkt (met een mondkapje op én verplicht een winkelwagentje).

Ik ben normaal super rustig. Raak nooit in paniek en stress bestaat bij mij niet. Toch heb ik meermaals bijna een paniekaanval gehad in de supermarkt. Sta je daar met je goede gedrag, met een winkelwagentje, met een mondkapje, in m'n eentje ook al ga ik graag samen met m'n vriendin boodschappen doen, met een boodschappenlijstje in de hand met alles in een logische volgorde. Om de haverklap een stel dat boodschappen aan het doen is, mondkapjes die verkeerd zitten, mensen die aan de wandel gaan en hun winkelwagentje laten staan, mensen die te dicht bij komen staan. Noem maar op. Dat heeft me oprecht een paar keer bijna doen knappen. Eigenlijk slaat dat nergens op, maar toch is het zoals het is. Ooit begonnen als klein ongemak, maar uitgegroeid tot molensteen.

En dan ben ik nog niet eens hard geraakt door alle maatregelen. Maar ik ken ook mensen die oprecht in een depressie aan het glijden zijn omdat ze op sociaal niveau best hard geraakt zijn, of omdat ze geen collega's meer om zich heen hebben. Ouders die merken dat hun kinderen niet meer zichzelf zijn omdat er nauwelijks nog een uitlaatklep is. En dan is die uitlaatklep er eindelijk weer, wordt het na zéér korte tijd weer afgenomen, om vervolgens ook nog eens de schuld te krijgen van de situatie.

"Had nog maar even gewacht, het is maar een klein ongemak"

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dennahz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:07:
Dus het was een keuze tussen: jongeren laten feesten / gezinnen op vakantie laten gaan (en je reputatie binnen Europa zien te redden).

Nou, dan is de keuze snel gemaakt, denk ik :+
Vermoed dat weinig mensen hier naar de disco of festivals gaan, in mijn omgeving en leeftijdscategorie in ieder geval niet. Dan is het makkelijk om deze verzwaringen te eisen, het raakt 'ons' zelf niet.

Als morgen de overheid mondkapjes weer verplicht stelt en/of vakanties verbiedt zal de stemming ook hier ietwat anders zijn... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Waarom alleen bij de overheid ?

Men kan zelf ook nog wel een beetje nadenken (zowel ondernemers als bezoekers), althans dat zou je kunnen verwachten, maar het blijkt dus tegen te vallen.

Maar als de overheid vervolgens gaat kiezen om toch op detailniveau dingen te bepalen, dan is het opeens weer een politiestaat en hebben ze zich nergens mee te bemoeien, want mijn privé en ik kan het zelf wel bepalen, want in mijn geval kan het wel prima, want .... noem maar een reden. Waarbij die redenen best valide kunnen zijn, maar door dat te veel mensen zonder die bepalingen op detailniveau, dat zelf nadenken en enige zelf-restrictie aan de dag leggen niet kunnen, werkt dat dus ook niet.

Het is spijtig maar dat cirkeltje hebben we het afgelopen jaar al een paar keer doorlopen, men probeert het steeds weer, maar het resultaat lijkt maar weinig te wijzigen, dus van enig voortschrijdend inzicht, zowel bij de overheid in communicatie en proberen uit te gaan van een beetje meedenkende mens, als bij de burgers qua gedrag, lijkt weinig sprake.

[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 10-07-2021 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:59
Metro2002 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Ik haal ook geen prik maar ik verwacht (en wil) ook niet dat de maatschappij rekening met mij gaat houden.
De maatschappij kan niet anders dan rekening met jou te houden. Want als jij toch ernstig ziek zou worden door Covid krijg ook jij gewoon een behandeling in het ziekenhuis. En als die groep maar groot genoeg is verhoogt dat toch weer de druk op de zorg.

De enige manier waarop jouw stelling 100% vol te houden is als we besluiten om mensen die zich bewust niet laten vaccineren voortaan een behandeling tegen Covid gaan weigeren. Maar dan krijg je een soort parallele samenleving die jij ook niet wilt.

Jouw besluit om jezelf niet te laten vaccineren heeft dus altijd invloed op de samenleving als geheel en als het een beetje tegenzit qua cijfers heeft jouw weigering een directe negatieve invloed op het leven van anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Waarom alleen bij de overheid ?

Men kan zelf ook nog wel een beetje nadenken (zowel ondernemers als bezoekers), althans dat zou je kunnen verwachten, maar het blijkt dus tegen te vallen.
Vraagje, de mensen die onder de rook van Tata steel wonen krijgen keer op keer vanuit de overheid te horen dat het geen kwaad kan.

Moeten die mensen ook maar een beetje nadenken ondanks dat ze continu horen dat het veilig is zonder risico? Is het niet de taak van de overheid om de burgers te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:28:
[...]

Ik dacht dat tot aan het einde van je post dat je een grap aan het maken was, maar volgens mij is het niet zo.
..
Je bent nu in wezen aan het flirten met een totalitaire regeringsvorm waarin zonder enig parlementair democratisch proces de maatschappelijke normen en waarden worden ingekleurd en en passant voor het collectief bepaald wordt dat niks meer mogelijk is opdat dit de enige weg is naar een covidvrije samenleving. Nee dank je.
Je hebt mijn post duidelijk niet begrepen en haalt er van alles bij.

Het gaat om het moeten accepteren dat we gaan leren leven met een nieuw virus wat nog lang of misschien voor komende generaties onder ons blijft in steeds andere en grillige vormen. En dat we hier anders om moeten leren gaan door een aantal basisregels voor lange tijd te zullen moeten accepteren.

Het 'nieuwe normaal' van meer afstand nemen buiten je eigen bubbel, goede hygiene en een andere mindset aanhouden dat het niet alleen maar om jezelf of je alleen gezin draait. Dat is geen totalitair regime maar je gezond verstand gebruiken en het virus voor blijven zijn. Niets meer, niets minder.

En het niet normaal vinden dat we bij iedere tegenvaller gelijk in een kramp moeten schieten zoals in de persconferentie van gisteren om van alles in paniek weer op slot te moeten gooien. Dat geeft pas echt schade.
Een Escape variant ligt nu op de loer volgens Maastricht UMC omdat het niet serieus genoeg wordt genomen en er veel te snel werd versoepeld.

Denken dat alles wel overwaait en door het nu vaccineren allemaal wel voorbij is is pas naïef.
En daarin hebben Rutte en de Jonge direct schuld aan doordat zij die indruk wekten. Er is totaal geen lange termijn beleid.

https://www.telegraaf.nl/...ronavirus-ligt-op-de-loer

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 10-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Vraagje, de mensen die onder de rook van Tata steel wonen krijgen keer op keer vanuit de overheid te horen dat het geen kwaad kan.

Moeten die mensen ook maar een beetje nadenken ondanks dat ze continu horen dat het veilig is zonde risico? Is het niet de taak van de overheid om de burgers te beschermen?
Wat denk je zelf ?
Zie je zelf geen enkel verschil tussen de casussen ?
(hint, de R tussen de omwonende onderling van de uitstoot van Tata steel is bij benadering 0,0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Moeten die mensen ook maar een beetje nadenken ondanks dat ze continu horen dat het veilig is zonde risico? Is het niet de taak van de overheid om de burgers te beschermen?
Het is niet of/of, het is en/en. Dat is nou juist het punt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Je probeert hetgeen gisteravond gezegd is op de persconferentie te ontkrachten door een quote uit het OMT advies te plaatsen.
Iets met doelpalen verschuiven of zo.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Wat denk je zelf ?
Zie je zelf geen enkel verschil tussen de casussen ?
(hint, de R tussen de omwonende onderling van de uitstoot van Tata steel is bij benadering 0,0)
Het gaat erom dat jij claimt dat mensen zelf ook nog wel een beetje kunnen nadenken. Blijkbaar werkt dat niet als mensen een tijdlang worden gebombardeerd met berichten waaruit blijkt dat de overheid het allemaal goed in de smiezen heeft en precies weet te vertellen op basis van onderzoeken en experts wanneer iets zonder risico is.

Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk zonder risico is.

Mocht dat niet zo zijn dan vrees ik voor de jongeren van 12-18 jaar die nu grotendeels op basis van informatie verstrekt vanuit de overheid beslissen of ze een vaccinatie willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Je probeert hetgeen gisteravond gezegd is op de persconferentie te ontkrachten door een quote uit het OMT advies te plaatsen.
Iets met doelpalen verschuiven of zo.........
Net andersom, jij probeert hetgeen @loekf2 schrijft (rechtstreeks vanuit het OMT advies) te ontkrachten door iets dat op de persconferentie gezegd zou zijn.

Als ik je dan wijs op de letterlijke tekst uit het OMT advies waaruit blijkt dat Loek gelijk heeft verwijt je mij doelpalen te verschuiven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:06:
[...]
En in deze post zeg je weer dat je je tot nu toe kan vinden in de maatregelen daarmee zeg je dus ook dat je je kan vinden in de versoepelingen die zijn geweest. Anders had je wel aangegeven dat je vond dat het beleid strenger had moeten zijn.
Dat er maatregelen nodig zijn lijkt mij niet de discussie. Jij begon over het feit dat mensen vast moeten houden aan strengere maatregelen ondanks dat er reeds versoepelingen doorgevoerd zijn. Dat is het punt waar ik het niet mee eens ben. En dat je vervolgens zegt dat mensen die dat niet doen geen gezond boerenverstand hebben kan al helemaal niet.
Aanname omtrent wat ik aangegeven zou hebben......
En ik heb het niet over vasthouden aan strengere maatregelen gehad.
Maar ja, dat zal mijn boerenverstand wel weer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:36:
[...]Net andersom, jij probeert hetgeen @loekf2 schrijft (rechtstreeks vanuit het OMT advies) te ontkrachten door iets dat op de persconferentie gezegd zou zijn.

Als ik je dan wijs op de letterlijke tekst uit het OMT advies waaruit blijkt dat Loek gelijk heeft verwijt je mij doelpalen te verschuiven 8)7
Het OMT kan zoveel schrijven als ze willen, het blijft een geschreven advies. Ik weet wat ik gehoord heb en heb ff geen zin om de letterlijke tekst op te zoeken, maar die zal ongetwijfeld ook wel ergens staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Het hele idee van een pandemie is dat 1/3 van een ras de pijp uit gaat, mensen of konijnen. Dat wij als mens ver gevorderde medische middelen hebben en die inzetten is een logische reactie, maar zo had moeder aarde het niet bedacht. ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Het OMT kan zoveel schrijven als ze willen, het blijft een geschreven advies. Ik weet wat ik gehoord heb en heb ff geen zin om de letterlijke tekst op te zoeken, maar die zal ongetwijfeld ook wel ergens staan.
Pietje: In het advies staat dit [...]
Yaksa: Helemaal niet waar. Dat heeft Jantje gister ook uitgelegd.
Wolly: Hier het bewuste stukje uit het advies [...]
Yaksa: Je probeert hetgeen Jantje zei te ontkrachten door het advies te plaatsen! Doelpalenverschuiver!
Wolly: Ik wees je op het advies waar Pietje het over heeft
Yaksa: Dat advies kan zeggen wat het wil, ik weet wat Jantje heeft gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Wolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:33:
[...]
Het gaat erom dat jij claimt dat mensen zelf ook nog wel een beetje kunnen nadenken. Blijkbaar werkt dat niet als mensen een tijdlang worden gebombardeerd met berichten waaruit blijkt dat de overheid het allemaal goed in de smiezen heeft en precies weet te vertellen op basis van onderzoeken en experts wanneer iets zonder risico is.
Ze zijn niet altijd even consistent in hun uitlatingen, vooral bij gelegenheidsinterviews vooral de Jonge, dat klopt. Bij dat soort niet al te lang overdachte uitlatingen worden uitspraken gedaan die niet verstandig zijn. Zal je zelf ook wel eens overkomen en daar zou het wat mij betreft beter zijn als HdJ dat eens weet te verminderen, maar helaas is dat nogal ingebakken in zijn karakter (praat graag, positief, met een kwinkslag willen brengen). Zelf ben ik rond dit thema meer voor serieus en de indruk van een doodgraver a la Merkel.

Maar hebben we hier ook genoeg (pseudo-)psychologen die dan zullen beargumenteren dat het heel belangrijk is om de spirit erin te houden, al is het maar voor de korte termijn. En daar zit ook wel een component hoe wij als NL maatschappij met dingen omgaan die toch wel verschilt van de Duitse.

Bijna alle "frivool" gebrachte short-cuts waarin we het slimmer zouden doen dan de rest, hebben ons maar bitter weinig gebracht.

Bij de persco's, de officiele meer doordachte uitlatingen, is steeds bij herhaling duidelijk aangegeven om met de nieuwe vrijheid verstandig om te gaan en niet de randen op te zoeken.
Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk zonder risico is.
Nee, als HdJ morgen verteld dat als je voor de trein springt er nog best een kans is dat je er voorbij weet te springen, gaat ook niet iedereen dat massaal doen.
Om terug te komen bij corona, je had onderhand toch wel kunnen weten dat testen niet 100% betrouwbaar zijn. Om dan bij je stapavond iedereen en alles om de nek te gaan hangen, is gewoon nog steeds onverstandig. Als het er een paar zijn, dan zal de verspreiding ook een stuk lager zijn.

En dat geldt niet alleen voor de stapavond. maar voor alles wat je doet.
Tevens geldt het niet alleen voor testen, maar ook voor vaccins, niets is 100% en heeft 100% garantie.
Mocht dat niet zo zijn dan vrees ik voor de jongeren van 12-18 jaar die nu grotendeels op basis van informatie verstrekt vanuit de overheid beslissen of ze een vaccinatie willen.
Hoezo, ook daar is het risico niet 0, ook dat is bekend, weinig nieuws onder de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:38
Transportman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:25:
[...]

Het zal in zekere zin terugkomen, ongeacht of we met vaccins/medicijnen wel of geen permanente oplossing weten te vinden op korte termijn.

Ik hoop wel in zekere zin dat het oude normaal niet volledig terug komt. Dus niet meer ergens heen gaan als je ziek bent, niet meer iedereen een hand moeten geven op een verjaardag, niet meer mensen die je bijna wegduwen als je nog bezig bent je spullen op de band te leggen bij de kassa, dat soort dingen hoeven van mij echt niet terug te komen.
Ja het komt terug, maar als een van de vele virussen die we gewoon accepteren, of als een virus met grote impact? Dat is nogal een cruciaal verschil hoe je het benadert. Als je soms alle politieke uitspraken hoort, dan verwacht je eerder het tweede soms. Misschien zijn het vooral de media die deze uitspraken uit zijn verband trekken, maar het lijkt me dat je wel wilt anticiperen hierop.

Ik snap dat jouw genoemde punten liever niet ziet terugkomen. Maar hele basale - menselijke - handelingen komen goedschiks of kwaadschiks echt wel terug. Dan heb ik het over aanraken, geen afstand houden en bewegingsvrijheid. Mensen gaan niet tot in de oneindigheid hier rekening mee houden. Dat zie je nu al met het draagvlak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Metro2002 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Dat is een onmogelijke situatie die je nu voorstelt... Aangezien dit alles begon bij ziekenhuis bezetting en jij daar nog steeds een verhoogde kans op hebt, zullen ze rekening moeten houden. Als de groep nietvaccineerders groter is, zal dat zelfs veel rekening moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Fuujii schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:52:
[...]Maar hele basale - menselijke - handelingen komen goedschiks of kwaadschiks echt wel terug. Dan heb ik het over aanraken, geen afstand houden en bewegingsvrijheid. Mensen gaan niet tot in de oneindigheid hier rekening mee houden. Dat zie je nu al met het draagvlak.
Dat terugkomen van basale handelingen is puur afhankelijk van wat het virus ons gaat voorschotelen. En dan ook nog of het in je directe omgeving (familie, vrienden, goede kennissen, bekende plekken) plaatsvindt.
Laat ik een vergelijking maken omtrent handenschudden bijvoorbeeld.
We gaan er even van uit (fictief gezien) dat iedereen 'onder stroom' staat.
Alleen, bij de een is de stroomsterkte soms wat lager (zwakstroom) dan bij een ander (krachtstroom) of nog weer een ander (hoogspanning).
Je ziet om je heen mensen handen schudden en meestal gaat dat gepaard met een nauwelijks voelbaar schokje.
Maar dan schudt je zelf de hand van een bekende en die valt dood neer, je stond onder hoogspanning.
Dan denk je de volgende keer toch wel ff na voordat je handen gaat schudden. Risico afweging, beter ff geen handen schudden anders heb ik straks mijn zus of vader te pakken, want, je weet het niet.
En dat is ook (denk ik) een beetje met dit virus zo, was het maar beter zichtbaar of voelbaar, dan kon iedereen er een stuk makkelijker rekening mee houden. Het blijft voor velen nu toch een beetje een gevaar op afstand, iets wat ongrijpbaar is totdat het jezelf of je directe omgeving overkomt. Dat is iets wat gewoon in ons zit, soort van instinct. We gaan niet rennen voor de leeuw die 10 kilometer van ons af loopt, wel voor de leeuw die vanaf 100 meter op ons af komt rennen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:36:
Het is altijd hetzelfde liedje, al-tijd de huid verkopen voordat de beer geschoten is. Mensen zoals ik die zich vanaf maart 2020 aan álle regels hielden en zelf ook wel de ernst en de gevaren inziet, hebben straks de mogelijkheid niet meer om van een restaurantje te genieten wanneer ze sluitend gevaccineerd zijn want tegen die tijd moet de boel weer op slot. En nee: ik ga nu niet naar terrasjes en restaurants met allemaal die mensen zonder mondkapjes, zonder 1,5m, personeel wat zich geen zak aantrekt van alle regels. Ik ga pas als ik sluitend gevaccineerd ben en maximale effectiviteit bereikt heb.
Tegen alle anti-vaxxers die toch perse op vakantie moeten gaan, die wél de lusten willen, maar niet de lasten, tegen ál die jongeren die nu het beest uit liggen te hangen zeg ik alvast: bedankt |:(
Sorry maar dit heeft toch wel een flink Calimero gehalte :+

Dat jij er voor kiest om geen gebruik te maken van de versoepelingen is natuurlijk prima. Maar de teleurstelling daarvan nu bij anderen leggen, waarvan het grootste deel gewoon netjes binnen de regels acteert, vind ik wel een beetje kinderachtig.

Volgens mij ben jij de uitzondering. Dat is prima maar echt je eigen keuze. Het terras en de restaurants zijn open en de keren dat ik ben geweest was het prima geregeld. Ja er zijn ook excessen, die zijn er altijd. Vorige week in de Efteling heb ik het aantal mensen met een mondkapje geteld. Ik heb er over de hele dag 11 gezien, waarvan 4 koppels en 3 individuen. Het aantal bezoekers was enorm. Afgaande op dit voorbeeld ben je ook daar de uitzondering als je een F3P masker blijft dragen. Ook prima, maar allemaal jouw keuze. Net zoals iemand er voor kiest om wel te genieten van de mogelijkheden die nu geboden worden. Dat zou je ook kunnen respecteren.

Vorig jaar zomer ben ik 2x naar Frankrijk op vakantie geweest in juli/augustus. Het aantal mensen dat het nodig vond om daar iets van te moeten vinden was zo groot dat ik de neiging kreeg een derde keer te gaan, puur om hen te pesten. Dat ik 2x een vakantiehuis heb gehuurd waar niemand anders dan mijn gezin was ging er maar niet in. Nee, ik moest maar gewoon in NL op de camping gaan zitten in de regen en het dubbele betalen dan een eigen huis in Frankrijk. Toen daarna alles op oranje en rood ging heb ik nog heel vaak gehoord ‘was ik maar op vakantie gegaan’. Mij pakken ze het niet meer af en ik heb ook geen glazen bol dus gokken op de toekomst gaat het niet worden.

Mijn advies zou zijn om een beetje te leven en te genieten van wat er wel is ;)

PS: dat kan ook gewoon veilig, je hoeft niet meteen met de serveerster te tongen als je een keer op het terras zit en niemand gaat bij de ingang in je gezicht staan hoesten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennis1812 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Waarom zou je niet op stap gaan als je dat na anderhalfjaar eindelijk weer mag?
Diezelfde zin kan je ook tegen iedereen zeggen die weer naar kantoor gaat of iedereen die dit jaar op vakantie gaat. Of naar een niet essentiële winkel gaat of om 20.30 een krat pils koopt.
Het is onzin om te denken dat mensen de ruimte niet pakken die ze krijgen. Zeker omdat er al meermaals door de regering is gewaarschuwd voor nieuwe maatregelen na de zomer. Dus je moet nu even los gaan voor je weer opgesloten zit op je kamertje met digitaal onderwijs en geen vermaak.
En de zelfreflectie dat als niet iedereen was ‘los gegaan’ je waarschijnlijk niet weer ‘opgesloten op je kamertje’ had gezeten mist dan idd.

Je illustreert treffend het punt van @psy

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Aghanim schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Sorry maar dit heeft toch wel een flink Calimero gehalte :+

Dat jij er voor kiest om geen gebruik te maken van de versoepelingen is natuurlijk prima. Maar de teleurstelling daarvan nu bij anderen leggen, waarvan het grootste deel gewoon netjes binnen de regels acteert, vind ik wel een beetje kinderachtig.
Versoepelingen prima, maar ipv er een beetje behoedzaam mee om te gaan en na te blijven denken over het hoe en wat hebben we dus gezien wat er gebeurd is.
Ipv 1 vinger werd er niet 1 maar meteen 2 handen gepakt.

Mooi voorbeeld het frauderen met dat testen voor toegang, qr codes die gedeeld werden.

Sprak afgelopen week een horeca uitbater die zich wel netjes aan de regels had gehouden en streng deurbeleid had gevoerd. Zijn zaak zat maar op de helft van de capaciteit terwijl de concurrent vol zat.
Die voelt zich nu dubbel genaaid door zijn concullega's die het niet zo nauw namen.
Want ook die uitbater kan nu de deur weer dicht doen.

Dus ja ik snap de frustratie best wel.
Vorig jaar zomer ben ik 2x naar Frankrijk op vakantie geweest in juli/augustus. Het aantal mensen dat het nodig vond om daar iets van te moeten vinden was zo groot dat ik de neiging kreeg een derde keer te gaan, puur om hen te pesten. Dat ik 2x een vakantiehuis heb gehuurd waar niemand anders dan mijn gezin was ging er maar niet in. Nee, ik moest maar gewoon in NL op de camping gaan zitten in de regen en het dubbele betalen dan een eigen huis in Frankrijk. Toen daarna alles op oranje en rood ging heb ik nog heel vaak gehoord ‘was ik maar op vakantie gegaan’. Mij pakken ze het niet meer af en ik heb ook geen glazen bol dus gokken op de toekomst gaat het niet worden.
Mooi voorbeeld van wél verstand gebruiken (eigen huis voor je gezin), maar ja zo werkt het met de meerderheid blijkbaar niet.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

[...]

Achja, eigenlijk hetzelfde als iedereen die nu z'n vakantie naar (altijd een rustige camping of hutje op de hei, uhuh), het buitenland in rook zien opgaan. Hadden beter een vakantie in NL regelen, men wist dat er altijd een risico zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Snap niet waarom het weer zo snel en zo massaal mis gaat in Nederland. Hier in Zwitserland zijn de winkels al maanden open, en restaurants en clubs ook alweer enige tijd. Aantal positieve gevallen zo'n 100-300 per dag. Vaccinatiegraad ligt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
YakuzA schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:33:
[...]

En de zelfreflectie dat als niet iedereen was ‘los gegaan’ je waarschijnlijk niet weer ‘opgesloten op je kamertje’ had gezeten mist dan idd.

Je illustreert treffend het punt van @psy
Je kan het beide groepen niet kwalijk nemen. Ik blijf erbij dat Duitsland deze pandemie veel beter heeft aangepakt op basis van communicatie. Zij hebben al zeer vroeg een routekaart gepresenteerd met de daarbij behorende maatregelen en deze ook daadwerkelijk gevolgd en steeds benoemd.

Dit zorgt ervoor dat de mensen begrijpen wat de bedoeling is en voorkomt dat er steeds ad-hoc regels getroffen worden die dan weer willekeurig lijken worden afgeschaft of weer opnieuw ingevoerd. In Nederland zie je dat een grote groep niet eens meer weet wat de regels nu eigenlijk zijn en waarom.

Daarnaast kun je het de overheid kwalijk nemen dat ze zo snel hebben afgeschaald in plaats van er 1 maand langer over te doen. Er was blijkbaar een dermate grote haast om punten te scoren (om af te leiden van andere zaken?) dat de waarschuwingen in de wind werden geslagen waardoor we nu weer regels invoeren die wederom niet begrepen worden (het ging nu toch om ziekenhuis opnames?).

Ook hier als ik het vergelijk met Duitsland is het bizar hoe groot het verschil in de regels geworden is terwijl de situatie in Duitsland vele malen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 09:31
Fuujii schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:52:
Ik snap dat jouw genoemde punten liever niet ziet terugkomen. Maar hele basale - menselijke - handelingen komen goedschiks of kwaadschiks echt wel terug. Dan heb ik het over aanraken, geen afstand houden en bewegingsvrijheid. Mensen gaan niet tot in de oneindigheid hier rekening mee houden. Dat zie je nu al met het draagvlak.
En daardoor zitten we nu meteen weer in de penarie, omdat mensen het idee hadden dat alles nu weer mocht. Dat kan de politiek zich ook wel aanrekenen, dat ze te snel de boel te ver open hebben gezet, maar een beetje gezond is er niet bij. Verkouden en dan toch iedereen gaan knuffelen (negatieve test of niet), volledig geen afstand houden, dat je er geen rekening mee wilt houden in de toekomst, prima, ik hoop dat het ook niet meer nodig is, maar voor nu zijn we gewoon nog niet ver genoeg om het volledig los te laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Aghanim schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Mijn advies zou zijn om een beetje te leven en te genieten van wat er wel is ;)

PS: dat kan ook gewoon veilig, je hoeft niet meteen met de serveerster te tongen als je een keer op het terras zit en niemand gaat bij de ingang in je gezicht staan hoesten :+
_O-
Ja nondeju, als dat al niet eens meer mag dan hoeft het van mij niet meer!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:02
Franko P. schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:48:
Mooi voorbeeld het frauderen met dat testen voor toegang, qr codes die gedeeld werden.
Mensen die zich niet aan de regels hebben gehouden dus, het is dat het eigenlijk niet mogelijk is vast te stellen, maar als dat wel zo was hadden die stuk voor stuk torenhoge boetes mogen krijgen. Daar zijn de uitbaters en het veel grotere deel die het wél volgens de regels gedaan hebben de dupe van geworden nu.

Mensen die gewoon gebruikt gemaakt hebben van hetgeen wat de overheid ze heeft aangeboden kun je weinig verwijten i.m.o., ook het 'Dansen met Janssen' verhaal niet. Zonder uit de hoogte te willen doen over dit topic, er zijn genoeg Nederlanders die helemaal niet bezig met de cijfers of statistiek achter Corona zoals hier, maar gewoon 1:1 de richtlijnen van de overheid volgen omdat zij er vanuit gaan dat een team van ministers + experts het beter weten van zijzelf.
R.van.M schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:54:
Ik blijf erbij dat Duitsland deze pandemie veel beter heeft aangepakt op basis van communicatie.
Toch deels het voordeel dat Merkel een achtergrond in de natuurkunde heeft, zij kan aan de hand van de cijfers denk ik tot een betere conclusie en lange-termijn planning komen dan een de Jonge, Rutte of Grappenhaus dat kunnen op basis van dezelfde cijfers en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:06:
Dit is vrij bizar, een vaccinatielocatie in Amsterdam gaat dicht om er een festival (!) te houden:
[...]
Ik zou best pissig zijn als mijn afspraak werd geannuleerd omdat er zo nodig een festival op dat terrein moet zijn.
Nou, die vaccinatielocatie kan na de persconferentie van gisteren weer open lijkt mij.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
MaZo schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:51:
Snap niet waarom het weer zo snel en zo massaal mis gaat in Nederland. Hier in Zwitserland zijn de winkels al maanden open, en restaurants en clubs ook alweer enige tijd. Aantal positieve gevallen zo'n 100-300 per dag. Vaccinatiegraad ligt gelijk.
Met 'mis gaan' bedoel je de toename van besmettingen, neem ik aan?

Zo ja, dan is dit de hamvraag waar we wellicht nooit antwoord op zullen krijgen. In elk geval is er meer tijd, data en aandacht voor onderzoeksmethoden nodig. Ik lees dagelijks (wetenschappelijke) papers over het effect van maatregelen op kencijfers als opnames en mortaliteit. Er wordt in dit soort studies naar data van landen of regio's binnen landen gekeken, zodat je automatisch een vergelijking kunt maken. Er is alles behalve een consensus.
Als het louter gaat om een stijging van besmettingen, zou ik je aanraden om eerst hier in te duiken: hoeveel testen zijn er afgenomen per hoofd van de bevolking en wat is het relatief aantal positieve testen, het liefste per leeftijdscohort. Stellen dat het in Nederland mis gaat en in Zwitserland niet lijkt me een te algemene uitspraak.
Number10 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:09:
[...]

Nou, die vaccinatielocatie kan na de persconferentie van gisteren weer open lijkt mij.
Hier moest ik binnensmonds om grinniken. Los van mijn inhoudelijke overtuigingen, zou dit behoorlijk ironisch zijn inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door Jedi_Pimp op 10-07-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Señor Sjon schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:02:
Dat advies zelf was niet van gisteren maar de dag er voor. Je zou ook door kunnen pakken. Je kan om 1900 niet meer afkondigen dezelfde avond te gaan sluiten is wellicht waar, maar dat is dan wel een hoek waar je jezelf in hebt geverfd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Wil je betoog niet tot deze quote reduceren, maar het antwoord voor mij is zonder twijfel: ja.
Mensen die zich niet laten vaccineren vallen mij in dezelfde categorie "zorg behoevenden door gedrag":
- Rokers
- Mensen met overgewicht
- Mensen met alcohol problemen
- Mensen met drugs problemen
Etc.

Op een gegeven moment consolideert de vaccinatiegraad en moet je de balans opmaken: wat is het risico van besmetting in deze groep. Bijvoorbeeld, mutaties. Zou je dan niet kunnen bijsturen op zorgcapaciteit? Investeer daar eens in. Niet alleen vanuit covid gedachte, maar ook andere zorgwekkende (no pun intended) trends in onze samenleving (ongezonde levensstijl).

Ik mis volledig een visie op volksgezondheid. Ons zorgstelsel is volledig gericht op genezen, te weinig op voorkomen.

Overigens, niet alle mensen die zich (nog) niet laten vaccineren zijn wappies. Er wit wel echt intelligente, weldenkende mensen tussen. Het feit dat zij zo aan het twijfelen zijn gebracht en omringd door onzekerheid vind ik volledig te wijten aan de wanprestatie van Hugo de Jonge.
Maar rokers, overgewicht, drugs zijn geen risico voor andere in de omgeving. Die zorgen niet voor maatregelen waar je doorlopend tegenaan loopt. Dat maakt het anders. Dat maakt in mijn ogen jezelf niet laten vaccineren ronduit asociaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Gelukkig zitten er op tweakers een groot aantal slimme mensen met een gezond boerenverstand die wel nadenken.
Poe, wat een arrogantie....
Pagina: 1 ... 113 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.