Hugo zegt ook maar wat. Ja, die mensen vallen in de groep die nu onvoldoende beschermd zijn. Maar aangezien je pas twee weken na de tweede prik voldoende beschermd bent is die groep heel groot:Dirk0s schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:42:
Overigens vind ik het heel vreemd dat er nu maatregelen komen om o.a. de mensen te beschermen die geen vaccinatie willen.
- Mensen met een medische indicatie (de huisartsenlijst zeg maar) zitten nu op de grens, afhankelijk of ze vroeg of laat zijn opgeroepen
-Iedereen die na half mei is uitgenodigd, tenzij je Janssen kreeg. Dat is iedereen vanaf 1965
Goed, die zijn allemaal beter beschermd dan zonder prik, maar het is niet zonder risico. Zelfs volledig gevaccineerd ben je nog niet veilig, zeker ouderen niet: https://www.theguardian.c...-covid-deaths-say-experts
Nou snap ik best dat je je afvraagt of je vaccinweigeraars moet beschermen, en of je niet moet accepteren dat hele oude mensen sterven. Maar de groep die niet volledig beschermd zijn is best groot, en laten we wel wezen, 1965 is ook niet zo heel oud. Zeker als het hele beleid om “de kwetsbaren” gaat was deze piek net een paar weken te vroeg, want die groep is dus nog niet volledig beschermd. Ik hoop toch dat dat een beetje was wat Hugo bedoelt (maar ik vrees het ergste).
En inderdaad, die kunnen kiezen om niet naar de disco te gaan, maar het is ook niet zo dat de groep die wel naar de disco gaat zich volledig afzondert ofzo,
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi