Zo gaat het altijd: het is de burger die het probleem is, ons gedrag. Deels is dat zo, maar de oorzaak daarvan is de regering

Ik vond het in mei al belachelijk om te horen dat ze alles vervroegd van het slot af gingen halen. Hop, direct mondkapjesplicht vervallen, want het virus heeft nu ineens besloten dat het voorzichtiger met ons zal doen
Voor mij was de aankondiging van al die verregaande versoepelingen dé reden om de 3M FFP2 mondmaskers te kopen en ook enkel die te blijven gebruiken. Ja het is hot as f*ck, maar werkelijk niemand draagt meer een mondkapje.
Ik snap de regering echt niet. We zagen in Israel en de UK de deltavariant flink om zich heen grijpen en Nederland blijft weer lekker op z'n lauweren zitten en "afwachten" want "de cijfers lieten zien dat het verantwoord was".
En de economie is altijd het belangrijkste; zolang er maar geld in het laatje van de ondernemers komt, zodat mensen weer geld uit gaan geven en zodat de regering z.s.m. de kraan dicht kan draaien om weer een vinger op de knip te houden, maar intussen wel miljarden aan KLM geven.
Het is altijd hetzelfde liedje, al-tijd de huid verkopen voordat de beer geschoten is. Mensen zoals ik die zich vanaf maart 2020 aan álle regels hielden en zelf ook wel de ernst en de gevaren inziet, hebben straks de mogelijkheid niet meer om van een restaurantje te genieten wanneer ze sluitend gevaccineerd zijn want tegen die tijd moet de boel weer op slot. En nee: ik ga nu niet naar terrasjes en restaurants met allemaal die mensen zonder mondkapjes, zonder 1,5m, personeel wat zich geen zak aantrekt van alle regels. Ik ga pas als ik sluitend gevaccineerd ben en maximale effectiviteit bereikt heb.
Tegen alle anti-vaxxers die toch perse op vakantie moeten gaan, die wél de lusten willen, maar niet de lasten, tegen ál die jongeren die nu het beest uit liggen te hangen zeg ik alvast: bedankt
[
Voor 6% gewijzigd door
Deathchant op 09-07-2021 21:38
]