Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
klaaas schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:59:
[...]

Die zijn formeel gezien 'volledig gevaccineerd' maar aangezien Janssen sowieso minder goed beschermd dan 2x Pfizer vraag ik me af hoeveel 1 prik Janssen doet tegen delta. Ik heb daar nog geen getallen van gezien.
Hier bijvoorbeeld https://www.pharmazeutisc...en-delta-variante-126691/
Of hier https://hospitalhealthcar...t-covid-19-delta-variant/

[ Voor 10% gewijzigd door blissard op 09-07-2021 21:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:48:
Ik raad je aan om terug te gaan in dit topic naar het moment waar de versoepelingen werden aangekondigd. Toen werd al door verschillende mensen aangegeven dat dit te veel en te snel was. Dat heeft niets met achteraf te maken dus, maar schijnbaar kunnen we hier beter inschatten hoe jongeren zich gedragen dan de MP.
Nou dat er tegengeluid was betekent niet dat iedereen het zo zag. Toevallig was het ook op TV net.
Ten opzichte van een paar weken geleden is het aantal mensen wat het te langzaam vindt gaan gehalveerd en het aantal mensen dat de versoepelingen te snel vindt gaan meer dan verdubbeld. In die zin kan je gemiddeld gezien wel zeggen dat velen het achteraf ineens beter weten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:34
Dus bescherming tegen ernstig verloop vergelijkbaar met 1x Pfizer? Bescherming tegen besmetting zie ik zo snel niet?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:05:
[...]

Nou dat er tegengeluid was betekent niet dat iedereen het zo zag. Toevallig was het ook op TV net.
Ten opzichte van een paar weken geleden is het aantal mensen wat het te langzaam vindt gaan gehalveerd en het aantal mensen dat de versoepelingen te snel vindt gaan meer dan verdubbeld. In die zin kan je gemiddeld gezien wel zeggen dat velen het achteraf ineens beter weten.
offtopic:
Dat komt omdat het merendeel van de Tweakers ook slimmer is.
* DevWouter ziet iedereen in dit topic zich op zijn borst slaan
... Merendeel! Niet iedereen! :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:55

NMH

Moderator General Chat
Cocytus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:53:
Het is weer hetzelfde liedje. Onbegrijpelijke maatregelen, het gaat niet direct in maar pas morgen en een ander deel dinsdag. Iedereen moet een zitplaats hebben maar extra mensen mag ook als je niet meer dan 2/3e van de ruimte daarvoor gebruikt... Wie verzint dit Byzantijnse woud aan regels?!
Naar verluidt waren er felle discussies in het kabinet, dus ik vermoed dat er stevig onderhandeld is tussen de relevante bewindslieden en dat dit het compromis is wat er uit is gekomen. En dan krijg je soms van dit soort complexe resultaten waar niemand waarschijnlijk echt blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brons schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:37:
Ik vraag mij oprecht af wanneer De Jonge zelf eens de verantwoordelijkheid neemt. Ik verwacht om 19:00 een heel verhaal over jongeren en frauderende horeca ondernemers. Maar ik vraag mij af hoe hij zijn eigen rol ziet met Dansen met Jansen en de geldigheid van 40 uur voor een test.
Heb je antwoord op je vraag gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
Dirk0s schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:42:
Ik heb van mensen gehoord dat er in Eindhoven de regel was: tot 21:00 zonder test naar binnen, daarna werd er pas gecontroleerd.

Overigens vind ik het heel vreemd dat er nu maatregelen komen om o.a. de mensen te beschermen die geen vaccinatie willen.
Zijn dit nou net niet de mensen die al de gehele corona periode tegen de maatregelen zijn en met pannetjes gaan slaan door een toespraak??
Dat zie ik niet zo.

Ze doen het vooral voor de mensen die 1 prik of nog moeten krijgen. En nog niet helemaal zijn beschermd.
De jongeren lopen ook het risico in de ziekenhuis terecht te komen of te overlijden.

Ik hoop dat dit een aanleiding is om twijfelaars of de streep te trekken.

Wat wel vergeten wordt dat er ook groepen zijn die geen vaccinatie mogen wegens o.a een slechte immuun systeem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Heb je antwoord op je vraag gekregen?
Ja hoor. Ik begrijp nu dat De Jonge alles goed heeft gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Inderdaad: Het is kiezen tussen het vaccin nemen of het virus krijgen.
Wat is dat nu voor onzinnig verhaal, je kan ook het vaccin nemen en covid krijgen, of het virus krijgen en helemaal niets merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Evertt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Dat zie ik niet zo.

Ze doen het vooral voor de mensen die 1 prik of nog moeten krijgen. En nog niet helemaal zijn beschermd.
De jongeren lopen ook het risico in de ziekenhuis terecht te komen of te overlijden.

Ik hoop dat dit een aanleiding is om twijfelaars of de streep te trekken.

Wat wel vergeten wordt dat er ook groepen zijn die geen vaccinatie mogen wegens o.a een slechte immuun systeem.
Ik ben het deels met je eens, toch waren de letterlijke woorden “die geen vaccinatie willen” dat is iets anders als niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Evertt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:21:
[...]Wat wel vergeten wordt dat er ook groepen zijn die geen vaccinatie mogen wegens o.a een slechte immuun systeem.
Nou, volgens mij heb ik Hugo die groep specifiek horen noemen als een groep die nog steeds in bescherming moet worden genomen. Juist door de vaccinatiegraad van anderen om zich heen omhoog te brengen lopen zij minder risico besmet te worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Is er ook maar iemand in dit topic die denkt dat deze maatregelen tot R<1 gaat leiden?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Wat is dat nu voor onzinnig verhaal, je kan ook het vaccin nemen en covid krijgen, of het virus krijgen en helemaal niets merken.
Of het al gehad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Wait wat....
Kon je ongetest naar binnen als je diezelfde dag gevaccineerd was met Jansen vaccin? Ik had wel verwacht dat deze mensen negatief getest moesten worden, maar nu besef ik mij dat in dat geval "Dansen met Jansen" ook niet opgaat.
Wtf..
Dat is wel het domste wat ik heb gehoord.
Misschien helpt het als je de reden weet?
Volgens de demissionair minister was het bij een lage vaccinatiegraad verantwoord om jongeren direct na hun vaccinatie een toegangsbewijs tot de horeca te geven, omdat het zou zorgen voor een hogere vaccinatiebereidheid.
Hugo de Jonge: 'Direct vaccinatiebewijs was manier om jongeren over te halen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Number10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:28:
Is er ook maar iemand in dit topic die denkt dat deze maatregelen tot R<1 gaat leiden?
Ha, het is de trieste waarheid helaas

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Maar daarvoor is toch dat mooie garantiefonds opgericht? Elke euro die je voor je evenement hebt uitgegeven, keurig netjes ingedekt door de overheid.

Of gaat alleen de kas van Mojo weer goed gevuld worden en alle kleinere jongens vallen maar mooi om?
Niet elke euro blijkbaar
De nieuwe maatregelen kunnen ervoor zorgen dat de kosten flink oplopen voor de organisatie, want de opbouw is al begonnen. „En de Engelse artiesten vallen niet onder het garantiefonds”, vervolgt Van Eerdenburg, verwijzend naar onder anderen Liam Gallagher, Stormzy en The Chemical Brothers. „Dat zijn de duurste artiesten die we geboekt hebben. Het is werkelijk waar schofterig.”
https://www.telegraaf.nl/...enburg-laaiend-op-kabinet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:10
Zolang de instroom in de ziekenhuizen beperkt blijft en onze buurlanden Nederlanders deze zomer toelaten lijkt me het geslaagd.

Edit: de teneur in de media is nogal tegengesteld met dit draadje, ik hoor vooral 'waarom nu al'? Om maar aan te geven, de overheid zoekt de balans tussen diverse belangen.

[ Voor 20% gewijzigd door hoevenpe op 09-07-2021 21:39 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Humma Kavula schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:12:
[...]

Ik luisterde de eerste minuten naar Rutte maar gelijk hoorde ik dat het niet aan het kabinet ligt...
Zo gaat het altijd: het is de burger die het probleem is, ons gedrag. Deels is dat zo, maar de oorzaak daarvan is de regering ;)
Ik vond het in mei al belachelijk om te horen dat ze alles vervroegd van het slot af gingen halen. Hop, direct mondkapjesplicht vervallen, want het virus heeft nu ineens besloten dat het voorzichtiger met ons zal doen :O
Voor mij was de aankondiging van al die verregaande versoepelingen dé reden om de 3M FFP2 mondmaskers te kopen en ook enkel die te blijven gebruiken. Ja het is hot as f*ck, maar werkelijk niemand draagt meer een mondkapje.

Ik snap de regering echt niet. We zagen in Israel en de UK de deltavariant flink om zich heen grijpen en Nederland blijft weer lekker op z'n lauweren zitten en "afwachten" want "de cijfers lieten zien dat het verantwoord was".
En de economie is altijd het belangrijkste; zolang er maar geld in het laatje van de ondernemers komt, zodat mensen weer geld uit gaan geven en zodat de regering z.s.m. de kraan dicht kan draaien om weer een vinger op de knip te houden, maar intussen wel miljarden aan KLM geven.

Het is altijd hetzelfde liedje, al-tijd de huid verkopen voordat de beer geschoten is. Mensen zoals ik die zich vanaf maart 2020 aan álle regels hielden en zelf ook wel de ernst en de gevaren inziet, hebben straks de mogelijkheid niet meer om van een restaurantje te genieten wanneer ze sluitend gevaccineerd zijn want tegen die tijd moet de boel weer op slot. En nee: ik ga nu niet naar terrasjes en restaurants met allemaal die mensen zonder mondkapjes, zonder 1,5m, personeel wat zich geen zak aantrekt van alle regels. Ik ga pas als ik sluitend gevaccineerd ben en maximale effectiviteit bereikt heb.
Tegen alle anti-vaxxers die toch perse op vakantie moeten gaan, die wél de lusten willen, maar niet de lasten, tegen ál die jongeren die nu het beest uit liggen te hangen zeg ik alvast: bedankt |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2021 21:38 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Zolang de instroom in de ziekenhuizen beperkt blijft en onze buurlanden Nederlanders deze zomer toelaten lijkt me het geslaagd.
Geslaagd wellicht, maar het R getal heeft daar niets mee te maken.
Of het slaagt vind ik ook maar erg de vraag, er zal vanaf augustus wel weer een instroom komen in ziekenhuizen, de vraag is met welke groep en in welke mate
Deathchant schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Het is altijd hetzelfde liedje, al-tijd de huid verkopen voordat de beer geschoten is. Mensen zoals ik die zich vanaf maart 2020 aan álle regels hielden en zelf ook wel de ernst en de gevaren inziet, hebben straks de mogelijkheid niet meer om van een restaurantje te genieten wanneer ze sluitend gevaccineerd zijn want tegen die tijd moet de boel weer op slot.
Tegen alle anti-vaxxers die toch perse op vakantie moeten gaan, die wél de lusten willen, maar niet de lasten, tegen ál die jongeren die nu het beest uit liggen te hangen zeg ik alvast: bedankt |:(
Hamer en kop. Mensen konden zich even uitleven en de rest die zich wel nog netjes aan de regels hield zijn de lul. Straks als het weer 'rustig' is ben ik inmiddels zolang gevaccineerd dat ik alsnog weer nergens heen mag zonder 3e prik oid, laait de hele discussie weer opnieuw op.
Ik ga over net iets meer dan een week naar Sardinië. Na ruim geploeter op de IC was/ben ik daar toch echt wel een keer aan toe (ik ga en wil geen discussie opstarten dat ik het zo zwaar heb dus laten we daar niet op in gaan svp). En nu wordt mij dat wellicht ook weer ontnomen. Netjes aan de regels gehouden, gevaccineerd, andere zooi aangehoord, mensen weer zien losgaan...en zelf, sluit ik maar weer achteraan :(

[ Voor 59% gewijzigd door Mu.siQ op 09-07-2021 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het zou me niet verbazen als het hierdoor onder de 1 duikt, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Gelukkig hebben we dat ook (nog) niet nodig (al is het wel een klein beetje spannend) en wordt de R de komende weken nog sterk gedrukt door toenemende vaccinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
eamelink schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:37:
[...]Het zou me niet verbazen als het hierdoor onder de 1 duikt, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Gelukkig hebben we dat ook (nog) niet nodig (al is het wel een klein beetje spannend) en wordt de R de komende weken nog sterk gedrukt door toenemende vaccinatie :)
Ik weet het niet zeker, maar ik denk maar zo dat er nu, op dit moment, alweer 10.000 mensen besmet zijn. Alleen, die weten het nu nog niet en zitten dus ook nog niet in de cijfers.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:24:
[...]

De context is het verkrijgen van immuniteit, niet het ziek worden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:08:
[...]

offtopic:
Mwah...ook in de commentaren van Nu.nl zie je toch wel terug dat meer mensen zich bij snelle versoepelingen achter de oren krabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:15:
[...]

De ventilatie zoals in bestaande bouwbesluiten vast gelegd zou al moeten voldoen toch?
Denk je?
Vanaf 1 juli worden de ventilatieregels voor de horeca minder streng.
De eisen voor ventilatie in horeca worden vijf keer minder. 'Dat betekent dat de lucht vijf keer minder wordt ververst in de horecazaak. Wij hebben aangegeven dat als dat gebeurt, dat een risicostijging is voor besmettingen met corona.' Los van corona is goede ventilatie binnen essentieel zegt Hompe. 'Je zit negentig procent van de tijd binnen. De horeca is voor corona ook wel een risico-omgeving.'
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Amphiebietje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Mwah...ook in de commentaren van Nu.nl zie je toch wel terug dat meer mensen zich bij snelle versoepelingen achter de oren krabben...
Eens, zowel binnen NL, maar vooral ook in heel Europa. Dan moet je toch als kabinet ook een beetje achter de oren krabben en niet onder druk van mijn inziens een minderheid toch doorzetten (die wel het meest luidruchtig is, dat dan wel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07
[...]

Wait wat....
Kon je ongetest naar binnen als je diezelfde dag gevaccineerd was met Jansen vaccin? Ik had wel verwacht dat deze mensen negatief getest moesten worden, maar nu besef ik mij dat in dat geval "Dansen met Jansen" ook niet opgaat.
Wtf..
Toen ik dat hoorde dacht ik ook dat iemand me voorlas uit De Speld. Maar het was echt zo.... En er is ook gebruik van gemaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Als je alles hermetisch dicht gooit, komt dat virus ook niet binnen. :+

...en de gasten nooit meer buiten. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Brons schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:22:
[...]

Ja hoor. Ik begrijp nu dat De Jonge alles goed heeft gedaan.
De jonge het goed gedaan?

Ik heb daar geen actieve herinnering aan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Maar niet om het een of ander: dat wisten ze toch vantevoren? Misschien te makkelijk gedacht, maar volgens mij hadden ze bij wijze van ook alleen Nederlandse artiesten kunnen boeken. We hebben in corona tijd met oa The Streamers gezien dat we ook binnen Nederland genoeg artiesten hebben. Ik snap dat dit wellicht niet binnen de allure van Lowlands past, maar mensen begrijpen dat in deze tijd echt wel. Er lijkt toch ook wel een ondernemersrisico genomen te zijn.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze er spreekwoordelijk maar in moeten stikken, maar het gekalimero komt me onderhand wel de keel uit. Probleem is nu waarschijnlijk vooral dat meerdere festivals met elkaar overlappen. ZAND in Almere is ook in datzelfde weekend. Iedereen wil (moet?) nu tegelijk.

Hopelijk kan de overheid wel goede hulpmiddelen bieden. Ook voor bijv. uitgaansgelegenheden die nu mogelijk veel inventaris hebben die vergaat.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Mu.siQ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Geslaagd wellicht, maar het R getal heeft daar niets mee te maken.
Of het slaagt vind ik ook maar erg de vraag, er zal vanaf augustus wel weer een instroom komen in ziekenhuizen, de vraag is met welke groep en in welke mate

[...]

Hamer en kop. Mensen konden zich even uitleven en de rest die zich wel nog netjes aan de regels
De mensen die zich uitleefden hielden zich ook aan de regels (veruit het grootste deel dan tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Indoubt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:51:
[...]

De jonge het goed gedaan?

Ik heb daar geen actieve herinnering aan
Volgens mij bedoelt @Brons wat jij bedoelt. ;)

De Jonge heeft het heel goed gedaan...vindt hij zelf.

Als dit een casus van een cursus ethiek was geweest, had hij het hele hoge cijfer "1" gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Arjan90 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Maar niet om het een of ander: dat wisten ze toch vantevoren? Misschien te makkelijk gedacht, maar volgens mij hadden ze bij wijze van ook alleen Nederlandse artiesten kunnen boeken. We hebben in corona tijd met oa The Streamers gezien dat we ook binnen Nederland genoeg artiesten hebben. Ik snap dat dit wellicht niet binnen de allure van Lowlands past, maar mensen begrijpen dat in deze tijd echt wel. Er lijkt toch ook wel een ondernemersrisico genomen te zijn.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze er spreekwoordelijk maar in moeten stikken, maar het gekalimero komt me onderhand wel de keel uit. Probleem is nu waarschijnlijk vooral dat meerdere festivals met elkaar overlappen. ZAND in Almere is ook in datzelfde weekend. Iedereen wil (moet?) nu tegelijk.

Hopelijk kan de overheid wel goede hulpmiddelen bieden. Ook voor bijv. uitgaansgelegenheden die nu mogelijk veel inventaris hebben die vergaat.
Het lijkt mij ook dat die regel bij Lowlands bekend was, maar de vraag was of het garantiefonds elke euro vergoedt en dat is dus niet zo.

Ze kunnen er altijd nog een geplaceerd huiskamerconcert van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

blissard schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:52:
[...]
De mensen die zich uitleefden hielden zich ook aan de regels (veruit het grootste deel dan tenminste)
Daar heb je ansich een punt. Maar het bewijst helaas ook weer dat een minderheid het kan verpesten voor de meerderheid. Er is gewoon 0 ruimte in dit virus om er mee aan de haal te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
*knip* als je dat echt niet wil zeggen, laat het dan gewoon weg

Zoals het kabinet met Corona om gaat en het als super gevaarlijk bestempeld zo erg dat het op de (nog tijdelijke) a lijst staat dat je het als huisarts MOET melden en de privacy van de patiënt niet telt.

En je gaat dat experimenteren met mensen. Euh het kan aan mij liggen maar dat is toch compleet onethisch ik zou eigenlijk willen zeggen misdadig.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:05 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 20:50
Wellicht, wellicht ook niet. Maar ik verwacht in ieder geval niet substantieel, kortom besmettingen die ook maar weer heel langzaam dalen op z'n best.
Misschien dat het nog helpt als iedereen snel op vakantie gaat en lekker in het buitenland gaat testen en ziek gaat worden, statistiek technische dan :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Kevinp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:56:
[...]

Zoals het kabinet met Corona om gaat en het als super gevaarlijk bestempeld zo erg dat het op de (nog tijdelijke) a lijst staat dat je het als huisarts MOET melden en de privacy van de patiënt niet telt.
experiment ??

of een virus op de a-lijst komt word toch bepaald door de eigenschappen ??

https://www.realco.be/nl/covid-19-nettoyage-des-surfaces/

Virussen worden onderverdeeld in drie klassen volgens de aanwezigheid van een lipideomhulsel en de grootte van het virusdeeltje. Die factoren bepalen hoe gevoelig het virus is voor chemische agentia (Maris, 1995):

Omhulde virussen (herpes, hiv, hepatitis B, corona, cytomegalovirus).
Klasse A: virussen die lipiden bevatten.
Naakte virussen (enterovirussen, hepatitis A, andenovirussen, rotavirussen, parvovirussen).
Klasse B: kleine virussen (20 tot 30 nm doorsnede) die geen lipiden bevatten (niet omhuld).
Klasse C: andere (grotere virussen), die geen lipiden bevatten (niet omhuld) (geen voorbeelden onder de virussen die in deze kwestie worden besproken).

[ Voor 40% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-07-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Arjan90 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Doe dan maar lekker wat onbekende artiesten. Elk weekden Suzan&Freek ft. Armin van Buuren met MC Kraantje Pappie gaat ook vervelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:03:
[...]

experiment ??

Virussen worden onderverdeeld in drie klassen volgens de aanwezigheid van een lipideomhulsel en de grootte van het virusdeeltje. Die factoren bepalen hoe gevoelig het virus is voor chemische agentia (Maris, 1995):

Naakte virussen (enterovirussen, hepatitis A, andenovirussen, rotavirussen, parvovirussen).
Klasse B: kleine virussen (20 tot 30 nm doorsnede) die geen lipiden bevatten (niet omhuld).
Klasse C: andere (grotere virussen), die geen lipiden bevatten (niet omhuld) (geen voorbeelden onder de virussen die in deze kwestie worden besproken).
Het direct vrij laten van jongeren na Janssen vaccinatie was een lokkertje en dat kan je als experiment zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
Cocytus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:10:
[...]

De enige manier waarop dat kan is als je zelf in een doel- of risicogroep valt (of daarmee gefraudeerd hebt zoals velen). Als je 26 bent ben je uit 1994 of 1995; zonder risico-indicatie kon je dus op z'n vroegst op 14 juni een afspraak maken. Zelfs als je die dag zelf al terecht kon, kom je met plus 4 weken op 12 juli, oftewel volgende week maandag, voor de tweede prik. Je snapt zelf dus ook wel dat jouw situatie voor de meerderheid niet op kán gaan.
Ik zit inderdaad in een risicogroep, heb (natuurlijk) niet gefraudeerd. En ik snap het ook echt wel. Kon wel op dezelfde dag terecht en slechts enkele dagen later was mijn leeftijdscategorie inderdaad aan de beurt. Een heel groot gedeelte van de Nederlanders is sowieso ouder dan ik.
Los daarvan heb je ook nog Janssen met slechts 1 prik + 2 weken.

En los daarvan en het belangrijkste: de risicogroepen zijn nu (althans, als ze het willen) nu dus bijna volledig gevaccineerd. Volgens mij draait het in deze fase vooral daar om.
En kunnen mensen rond de dertig als ze er vroeg bij waren in ieder geval in de loop van deze maand prima volledig gevaccineerd + 2 weken zijn.

We zitten dus op een zeer korte tijdspanne voor de 2e prik + 2 weken voor een bijzondere grote groep Nederlanders volgens mij. Zeker voor de mensen die het willen.

Ik vind half augustus erg ruim klinken, das nog anderhalve maand, en vooral als iets wat niet nodig was geweest als je mensen niet vlak na hun eerste prik al toegang geeft tot plekken waar de anderhalve meter niet wordt aangehouden, en je besmettingen dus op het allerlaatste moment nog skyhigh gaan. Zonde.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 09-07-2021 22:15 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
[...]Zonder discussie of de vaccinatie al een experiment is.

En je gaat dat experimenteren met mensen. Euh het kan aan mij liggen maar dat is toch compleet onethisch ik zou eigenlijk willen zeggen misdadig.
Tja, ik zou zeggen lees jezelf eens goed in omtrent het onderwerp en kom dan maar weer eens terug met een onderbouwde stelling of conclusie.
Ik kan namelijk geen touw vastknopen aan wat je probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Zonder discussie of de vaccinatie al een experiment is.

Ebola virus staat ook op de A lijst. En de privacy is alleen ondergeschikt zodat de veiligheid van Nederland gewaarborgd wordt. Om vergelijkbare redenen mogen agenten je ook verplichten tot identificatie wanneer je een overtreding begaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Grote kans dat jongeren zich nu helemaal niet meer gaan laten testen, dus de cijfers zullen wel weer naar beneden knallen. Wat niet weet, wat niet deert :X

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
[...]

Wait wat....
Wtf..
En ook nergens voor nodig. Men deed dat 'als lokkertje' om de vaccinatiesnelheid omhoog te krijgen. Volgens mij is er helemaal niks wat erop wijst dat jongeren zich niet willen laten vaccineren, en de groep die dat niet wil ga je op zo'n wijze echt niet overtuigen.

Volgens mij is deze (uitermate domme) actie de oorzaak dat je de huidige spike zit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

experiment ??

Het gaat om een andere lijst: https://www.rivm.nl/meldi...ten-zijn-meldingsplichtig

De categoriën (A, B1, B2 en C) wordt bepaald door de maatregelen.
Zie https://www.rivm.nl/meldi...ten-zijn-meldingsplichtig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:10:
[...]

En ook nergens voor nodig. Men deed dat 'als lokkertje' om de vaccinatiesnelheid omhoog te krijgen. Volgens mij is er helemaal niks wat erop wijst dat jongeren zich niet willen laten vaccineren, en de groep die dat niet wil ga je op zo'n wijze echt niet overtuigen.

Volgens mij is deze (uitermate domme) actie de oorzaak dat je de huidige spike zit.
Menig jongere zal zich goed genaaid voelen, zowel gevaccineerde jongeren als de jongeren die eraan dachten om zich te laten vaccineren.

Wel een wijze levensles van onze oud-leraar: Vertrouw nooit een politicus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
Was het eerste dat ik mij ook afvroeg; no way natuurlijk. Maar, we gaan eerst 1-2 weken wachten want anders weet je natuurlijk het effect nog niet.

Mijn kristallen bol, je mag me er over een maand om uitlachen (of niet):
- De volgende week knallen we lekker door tot wat de limieten van het testsysteem kunnen aangeven. Maar, effect van maatregelen is ook werkelijk nog niet te zien dan, dus tja, is nu sowieso al een gegeven.
- Over 2 week, of misschien de dinsdag over anderhalve week, de volgende persconferentie?

Dan kunnen we inzetten op de dan te nemen maatregelen:

- horeca dicht, elders maxima aan bezoekers binnen, 50 ofzo en 1,5m natuurlijk. Of misschien zelfs wel weer alle cultuur/concerten/musea/kleine en grote evenementen dicht? En voorlopig einde TvT?

Over de maatregelen nu: zie ik als indekking tegen gezeur later, ze hebben nu iets gedaan, dat het niet genoeg was hadden we over een maand met de kennis van nu duidelijk nooit kunnen voorzien /s.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 09-07-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Zonder discussie of de vaccinatie al een experiment is.

Dat geldt voor alles op de lijst, A, B1, B2 en C: https://www.rivm.nl/meldi...ten-zijn-meldingsplichtig

Kun je hoog in de privacy boom gaan zitten, maar dat scheelt op die hele fscking lijst wel geteld 1 (één) ziekte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 22:52
Richh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:10:
[...]

Ook dat inderdaad. Dit beleid is gewoon een direct gevaar voor de volksgezondheid geweest en is het nog steeds.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
[...]

experiment ??

Ik kan dat nergens op de site van het RIVM vinden.

Overigens de A lijst zoals deze er nu light
COVID-19 IFR: 0.15%
MERS-coronavirus 39% (Wikipedia: Middle East respiratory syndrome)
Pokken (kan ik niet vinden)
Polio 0,5-1% (hoewel lastig te vinden)
Severe acute respiratory syndrome (SARS) (10%)
Virale hemorragische koorts (onbekend verschillende virussen).

Maar in ieder geval mag het duidelijk zijn dat van de recente A virussen (overigens zijn ze alle drie "Sars" gerelateerd) deze een watje is.

Ik kan niet vinden waarom iets een A virus is en waarom iets een C virus.

Kleine toevoeging. Het is wel zo dat SARS en MERS zich aanmerkelijk lastiger verspreidde. Dus ik weet werkelijk niet waarom een virus wel of niet op deze a lijst moet of niet moet.

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinp op 09-07-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

.

[ Voor 97% gewijzigd door Laguna op 09-07-2021 22:19 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Die ene prik beschermt al in zeer grote mate tegen een ernstig ziekteverloop, zelfs met Delta. Het verhaal wat Rutte en De Jonge nu vertellen hadden ze ook in november/december j.l..

Het verhaal op het podium rammelt aan alle kanten en afhankelijk van je lezing bevat ook wat ongelukkige implicaties. Ze hadden hier veel beter over moeten nadenken op zijn minst.
Ik was fietsen vanaaf. Maar nog ff tot augustus geen kroegenfeesten en disco’s sta ik volledig achter.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kevinp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:19:
[...]

0,15 procent van 17 miljoen Nederlanders is 25.500 mensen. Aangezien we daar al overheen zitten zou dus meer dan 100% al besmet moeten zijn geweest.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Groep A waarvan zover bekend alles een IFR heeft van > 10%, behalve COVID-19 met een IFR van < 1%.

Al is een overzicht van alle ziektes met bijbehorende IFR vreemd genoeg nergens meer te vinden. Voorheen stond er op de website van de WHO een overzicht.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is meer dan 10% van de bevolking dood, ruim 1,5 miljoen mensen, pas ernstig genoeg om maatregelen te nemen ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
De cijfers van vandaag zijn zoals verwacht: dramatisch.

Wat we nu zien, is de superpositie van 2e en de eerste 3e generatie besmettingen na stapweekend #1 (twee weken geleden) plus het begin van de besmettingen van stapweekend #2.

De komende week zal het niet beter worden. Als we het dit weekend qu nieuwe besmettingen onder controle houden (atrakkere regels, meer handhaving, minder Orgeloze mentaliteit en aanzienlijke toename vaccinaties onder twintigers) , dan is het begin van afvlakking over een week in beeld.

Positief: behalve een kleine toename onder vijftigers, is deze golf nog steeds geheel geconcenteerd bij de tieners en twintigers (zeg maar: 16-32 jaar). De 2e en 3e generatie besmettingen laten nog niet zien dat de brand overslaat op andere generaties.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld 20ers en 50ers (vanwege de 30 jaar verschil relatief veel familiebanden), dan zie je nu een veel beter beeld dan in de tweede of derde golf.

Structureel waren de besmettingen onder 50ers altijd lager dan onder 20ers, maar dat verschil was eerder niet zo groot. Denk aan 5-20% in termen van piekhoogte in de 2e golf. In termen van tijdvertraging van twintigere naar vijftijgers: slechts enkele dagen, zowel in de 2e als in de 3e golf.

Gegeven de kleine tijdvertraging in eerdere golven, en gegeven dat vijftigers ook qua schaal aardig meegaan met twintigers, zou je verwachten dat deze leeftijdsgroep nu ook flink omhoog was. Maar vaccinaties blijken dus effectief in het containen van de golf binnen de jongere generaties.

Dat zal uiteindelijk een rem zetten op bredere verspreiding van de golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Ik kom voor polio op 0.5% die verlammingsverschijnselen heeft, waarvan 5-30% dodelijk; die laatste varieert een beetje per bron (CDC, WHO, enz). Daarmee lijkt het qua IFR vergelijkbaar met Covid19.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

IJzerlijm schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:26:
Is meer dan 10% van de bevolking dood, ruim 1,5 miljoen mensen, pas ernstig genoeg om maatregelen te nemen ?
Ja anders had je niks meer over gehad voor groep B en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

t_captain schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:26:
De cijfers van vandaag zijn zoals verwacht: dramatisch.

Wat we nu zien, is de superpositie van 2e en de eerste 3e generatie besmettingen na stapweekend #1 (twee weken geleden) plus het begin van de besmettingen van stapweekend #2.

De komende week zal het niet beter worden. Als we het dit weekend qu nieuwe besmettingen onder controle houden (atrakkere regels, meer handhaving, minder Orgeloze mentaliteit en aanzienlijke toename vaccinaties onder twintigers) , dan is het begin van afvlakking over een week in beeld.

Positief: behalve een kleine toename onder vijftigers, is deze golf nog steeds geheel geconcenteerd bij de tieners en twintigers (zeg maar: 16-32 jaar). De 2e en 3e generatie besmettingen laten nog niet zien dat de brand overslaat op andere generaties.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld 20ers en 50ers (vanwege de 30 jaar verschil relatief veel familiebanden), dan zie je nu een veel beter beeld dan in de tweede of derde golf.

Structureel waren de besmettingen onder 50ers altijd lager dan onder 20ers, maar dat verschil was eerder niet zo groot. Denk aan 5-20% in termen van piekhoogte in de 2e golf. In termen van tijdvertraging van twintigere naar vijftijgers: slechts enkele dagen, zowel in de 2e als in de 3e golf.

Gegeven de kleine tijdvertraging in eerdere golven, en gegeven dat vijftigers ook qua schaal aardig meegaan met twintigers, zou je verwachten dat deze leeftijdsgroep nu ook flink omhoog was. Maar vaccinaties blijken dus effectief in het containen van de golf binnen de jongere generaties.

Dat zal uiteindelijk een rem zetten op bredere verspreiding van de golf.
Wat vind jij van het stappen? Ik vind het zelf wel zonde.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
ijdod schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Ik kom voor polio op 0.5% die verlammingsverschijnselen heeft, waarvan 5-30% dodelijk; die laatste varieert een beetje per bron (CDC, WHO, enz). Daarmee lijkt het qua IFR vergelijkbaar met Covid19.
Ik vind het erg lastig vergelijken, want Polio leeft al erg lang in de medische wereld muteerd niet/nauwelijks en kunnen we goed behandelen.

*knip* kappen met die complotmeuk

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 17:03 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kevinp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:44:
[...]

We kijken nu naar een ziekte die geen (officeel werkend) medicijn heeft alleen een aantal behandelingen die niet uitgevoerd mogen worden.
Al het IC personeel staat er maar een beetje bij te kijken en behandelt niet ? Bijzondere kijk op de zaken.

Laat me raden, het wondermiddel HCQ/Invermectin zou iedereen met een pilletje beter maken maar Big Pharma staat het niet toe dat het gebruikt wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door IJzerlijm op 09-07-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:21
Waar komt eigenlijk die ifr vandaan.
Als ik kijk naar het aantal wereldwijde besmettingen en aantal dode. Dan kom je op 2,1% doden na een besmetting en ja de besmettingscijfers zullen niet mompelt zijn. Maar het aantal doden ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:21
IJzerlijm schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Al het IC personeel staat er maar een beetje bij te kijken en behandelt niet ? Bijzondere kijk op de zaken.

Laat me raden, het wondermiddel HCQ/Invermectin zou iedereen met een pilletje beter maken maar Big Pharma staat het niet toe dat het gebruikt wordt.
Die cocktail die trump heeft gehad, die lijkt wel te werken. Met was dat invermectin niet een paardenmedicijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Het was een bijzondere persconferentie. De heren leven duidelijk in hun eigen bubbel waar de rekenmodellen heilig zijn en er onvoldoende naar buurlanden zoals de UK met Delta totaal niet werd gekeken. Alsof het virus wel stopt bij de grens omdat die ons Nederlanders zo sympathiek vindt.

Ik miste in de persconferentie vooral de doorkijk naar 'het nieuwe normaal'. Dat zoals het was nooit meer terugkomt. Want het is na anderhalf jaar toch logisch dat het nooit meer normaal gaat worden. Dit virus is een blijvertje en zal blijven doorgaan met zoeken naar manieren om te overleven door te muteren. Er zijn geen garanties dat het opeens compleet uit de klauwen loopt en dat de vaccins opeens niet of nauwelijks meer werken. Accepteer dat en draai er niet omheen.

Het afstand houden, geen old school massa bijeenkomsten en festivals meer, het niet aan elkaar zitten buiten je eigen bubbel gaat nooit meer weg. Hoe moeilijk is dat nu te bedenken.

Alleen al het egoïstische denken zal moeten veranderen.
Ik moet nu feesten, ik moet nu met vakantie, ik moet alles en laat de andere maar creperen of doodgaan. Die mindset is het grootste probleem.

Met andere leefregels, scherp monitoren en continue vaccineren is er prima mee te leven voor iedereen.
Niet ideaal, maar wel leefbaar. En wie weet sterft het virus over een jaar of twintig als een sprookje opeens zo vanzelf uit.

Daar had ik graag vanavond meer over gehoord. Regeren is toch ook vooruit zien.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 09-07-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:41
IJzerlijm schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:23:
[...]

0,15 procent van 17 miljoen Nederlanders is 25.500 mensen. Aangezien we daar al overheen zitten zou dus meer dan 100% al besmet moeten zijn geweest.
Zitten we niet overheen. De teller staat nu op 17764 doden.

Bron: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Severe acute respiratory syndrome (SARS) (10%)
Virale hemorragische koorts (onbekend verschillende virussen).

Maar in ieder geval mag het duidelijk zijn dat van de recente A virussen (overigens zijn ze alle drie "Sars" gerelateerd) deze een watje is.

Ik kan niet vinden waarom iets een A virus is en waarom iets een C virus.

Kleine toevoeging. Het is wel zo dat SARS en MERS zich aanmerkelijk lastiger verspreidde. Dus ik weet werkelijk niet waarom een virus wel of niet op deze a lijst moet of niet moet.
Het MERS-coronavirus kent wereldwijd maar 527 doden. Covid19 kent er zeker 4.000.000 en in Nederland kunnen we meer dan 33x het aantal doden aan Corona dan MERS wereldwijd.

[ Voor 3% gewijzigd door DevWouter op 09-07-2021 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:01

marapuru

db.

Deathchant schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Het is altijd hetzelfde liedje, al-tijd de huid verkopen voordat de beer geschoten is. Mensen zoals ik die zich vanaf maart 2020 aan álle regels hielden en zelf ook wel de ernst en de gevaren inziet, hebben straks de mogelijkheid niet meer om van een restaurantje te genieten wanneer ze sluitend gevaccineerd zijn want tegen die tijd moet de boel weer op slot. En nee: ik ga nu niet naar terrasjes en restaurants met allemaal die mensen zonder mondkapjes, zonder 1,5m, personeel wat zich geen zak aantrekt van alle regels. Ik ga pas als ik sluitend gevaccineerd ben en maximale effectiviteit bereikt heb.
Dit inderdaad. Zo gaat het altijd in Nederland. De burger die zich netjes aan de regels houdt mag overal achteraan aansluiten. De hardste schreeuwers staan vooraan en mogen alles. En als ze iets niet mogen doen ze het toch wel. Laat de braven maar gaar koken terwijl de schreeuwers de wereld naar de klote helpen. Top plan dit!

[ Voor 4% gewijzigd door marapuru op 09-07-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:05:
[...]

Oh, dat geloof ik graag. Maar in dit topic wordt over het algemeen wel wat verder nagedacht en zag je ook al heel wat tegengeluid gelijk na de versoepelingen. En aangezien we in dit topic zitten, kijk ik ook naar het publiek in dit topic (en ik snap dat dat geen goede doorsnede is van de hele bevolking ;) )

Maar het voordeel van dit alles is natuurlijk wel dat er weer heel veel mensen zijn bijgekomen die nu weer door hebben dat we er toch nog niet zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
pro_6or schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Wat vind jij van het stappen? Ik vind het zelf wel zonde.
Daar heeft @t_captain reeds veelvuldig zijn licht over laten schijnen, zoek maar eens terug.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Vrietje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:55:
[...]

Die cocktail die trump heeft gehad, die lijkt wel te werken. Met was dat invermectin niet een paardenmedicijn?
1. Dat was Regeneron dat hij kreeg
2. Dat was geen vaccin, wel verhoogde het de overlevingskans van ernstige gevallen
3. Zover ik weet is het niet aan paarden gegeven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:02:
[...]
Het MERS-coronavirus kent wereldwijd maar 527 doden. Covid19 kent er zeker 4.000.000
Die A-status lijkt dan ook vrij weinig met (alleen) een IFR van doen te hebben.
Net zoals het hoe vaak en hoe recent het hier nog voorgekomen is niet de enige factor is, dan had Polio immers niet zo hoog gestaan, noch de besmettelijkheid, dan had mazelen wel hoger gestaan.

Uiteindelijk bepaald het de mogelijke persoonlijke gerichte maatregelen tot beheersing ivm de volksgezondheid. Kennelijk is dit wat men nuttig acht als men alle aspecten in ogenschouw neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:13
ID&T spant een kort geding aan tegen de staat waarin het een duidelijk besluit eist omtrent festivals: https://www.nu.nl/muziek/...g-aan-tegen-overheid.html

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 09-07-2021 23:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:38
CR2032 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:55:
Het was een bijzondere persconferentie. De heren leven duidelijk in hun eigen bubbel waar de rekenmodellen heilig zijn en er onvoldoende naar buurlanden zoals de UK met Delta totaal niet werd gekeken. Alsof het virus wel stopt bij de grens omdat die ons Nederlanders zo sympathiek vindt.

Ik miste in de persconferentie vooral de doorkijk naar 'het nieuwe normaal'. Dat zoals het was nooit meer terugkomt. Want het is na anderhalf jaar toch logisch dat het nooit meer normaal gaat worden. Dit virus is een blijvertje en zal blijven doorgaan met zoeken naar manieren om te overleven door te muteren. Er zijn geen garanties dat het opeens compleet uit de klauwen loopt en dat de vaccins opeens niet of nauwelijks meer werken. Accepteer dat en draai er niet omheen.

Het afstand houden, geen old school massa bijeenkomsten en festivals meer, het niet aan elkaar zitten buiten je eigen bubbel gaat nooit meer weg. Hoe moeilijk is dat nu te bedenken.

Ik moet nu feesten, ik moet nu met vakantie, ik moet alles en laat de andere maar creperen of doodgaan. Die mindset is het grootste probleem.

Met andere leefregels, scherp monitoren en continue vaccineren is er prima mee te leven voor iedereen.
Niet ideaal, maar wel leefbaar. En wie weet sterft het virus over een jaar of twintig als een sprookje opeens zo vanzelf uit.

Daar had ik graag vanavond meer over gehoord. Regeren is toch ook vooruit zien.
Wél weer aan ‘elkaar zitten’, minder dan 1,5m afstand houden en festivals en andere massa bijeenkomsten gaan echt wel terug komen. Hoe naar het virus ook is. Zelfs als het veel dodelijker is.

Het is juist naïef om te denken dat het niet gebeurt. Het feit dat we moeten leren leven met het virus, daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Wat ik uit het linkje haal is dat we de oversterfte maar bovenop het bevestigde dodental van covid-19 opgeveegd hebben? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal kort door de bocht.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 09:31
Fuujii schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Wél weer aan ‘elkaar zitten’, minder dan 1,5m afstand houden en festivals en andere massa bijeenkomsten gaan echt wel terug komen. Hoe naar het virus ook is. Zelfs als het veel dodelijker is.

Het is juist naïef om te denken dat het niet gebeurt. Het feit dat we moeten leren leven met het virus, daar heb je gelijk in.
Het zal in zekere zin terugkomen, ongeacht of we met vaccins/medicijnen wel of geen permanente oplossing weten te vinden op korte termijn.

Ik hoop wel in zekere zin dat het oude normaal niet volledig terug komt. Dus niet meer ergens heen gaan als je ziek bent, niet meer iedereen een hand moeten geven op een verjaardag, niet meer mensen die je bijna wegduwen als je nog bezig bent je spullen op de band te leggen bij de kassa, dat soort dingen hoeven van mij echt niet terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:47

Sorcerer8472

Mens sana?

MainframeX schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Wat ik uit het linkje haal is dat we de oversterfte maar bovenop het bevestigde dodental van covid-19 opgeveegd hebben? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal kort door de bocht.
Idd, zeker omdat we toch wel een hittegolfje enzo gehad hebben.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12
renegrunn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:17:
ID&T spant een kort geding aan tegen de staat waarin het een duidelijk besluit eist omtrent festivals: https://www.nu.nl/muziek/...g-aan-tegen-overheid.html
Komt er ooit iets uit zulke kort gedingen? Maar ja ID&T moet wel die staan zwaar onder druk als het dit jaar weer niet doorgaat

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Jedi_Pimp

Ik dacht dat tot aan het einde van je post dat je een grap aan het maken was, maar volgens mij is het niet zo. Wat een ongelooflijk bizarre en eenzijdige kijk op de zaak. Ik wil je niet afvallen en wellicht dat je momenteel emotioneel of boos bent en dat je daarom tot dergelijke conclusies komt. Mocht dit niet zo zijn, probeer eens van perspectief te veranderen. Uit je post blijkt vooral dat je vóór covid al niets op had met de fenomenen die je benoemt. Dat kan zijn, maar het feit dat in jouw belevingswereld alles moet wijken voor een virus waarvan een beperkt gedeelte van de populatie significante last ervaart (nee, dit is geen ontkenning van het virus), maakt nog niet dat dit voor anderen ook geldt.
Je bent nu in wezen aan het flirten met een totalitaire regeringsvorm waarin zonder enig parlementair democratisch proces de maatschappelijke normen en waarden worden ingekleurd en en passant voor het collectief bepaald wordt dat niks meer mogelijk is opdat dit de enige weg is naar een covidvrije samenleving. Nee dank je.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
dglavimans schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:27:
[...]

Komt er ooit iets uit zulke kort gedingen? Maar ja ID&T moet wel die staan zwaar onder druk als het dit jaar weer niet doorgaat
Denk dat men voornamelijk een uitspraak / duidelijkheid wil afdwingen wie de rekening gaat betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:51
renegrunn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Denk dat men voornamelijk een uitspraak / duidelijkheid wil afdwingen wie de rekening gaat betalen.
Dat kan in principe niet via een kort geding, want "wie betaalt de rekening" is meestal geen spoedeisend belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
[...]

Nee, want dan kloppen de getallen niet. Wat ik wel begreep is dat ze de cijfers hebben gecorrigeerd aan de hand van de normale sterfte. De oversterfte is nl. een vergelijking met een rij normale jaren. Maar tijdens corona zijn er b.v. geen doden door de griep gevallen. En die moet je dan dus weer optellen bij de oversterfte om tot het covid-19-getal te komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:32:
[...]

Dat kan in principe niet via een kort geding, want "wie betaalt de rekening" is meestal geen spoedeisend belang.
Tsja, ik weet niet hoe financieel ID&T er voor staat? Want als men de rekeningen niet meer kan betalen als het feest (pun intended) niet doorgaat, dan heeft het al snel een spoedeisend belang toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 09:31
[...]

Dat kan ik er dus compleet niet uit halen. Er zijn 3 getallen, die niet allemaal even nauwkeurig zijn. Je hebt de GGD-cijfers die het minst nauwkeurig zijn, omdat er geen meldingsplicht is, de cijfers die gebaseerd zijn op wat schouwartsen invullen als doodsoorzaak, en de oversterfte die eigenlijk de netto extra doden geeft van Corona omdat het verminderen van andere doodsoorzaken als bij-effect van de maatregelen is meegenomen.

Maar dat er dingen bovenop elkaar zijn geveegd kan ik er niet uit halen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
dglavimans schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:27:
Komt er ooit iets uit zulke kort gedingen?
De uitkomst is meestal dat degene die het kortgeding aanspant geld kwijt is. De Staat wint deze vrijwel altijd en naast je eigen kosten hang je ook voor de kosten die de Staat gemaakt heeft. ID&T moet wel wanhopig zijn om dit risico te nemen, de kans dat de rechter zoals gebruikelijk de kant van de Staat kiest is levensgroot.
Ik miste in de persconferentie vooral de doorkijk naar 'het nieuwe normaal'. Dat zoals het was nooit meer terugkomt.
Het Nieuwe Normaal viel vanaf dag 1 slecht, wij houden van Normaal Classic. ;) Overigens kwam die term heel interessant uit de koker van de NCTV, net als het meeste vroege beleid. De hoop dat het ooit weer zal zijn zoals in 2019 is het enige wat de boel nog een beetje gaande houdt. Trek die pleister eraf en dan zijn de gevolgen mogelijk niet te overzien. Naleving van resterende maatregelen kan compleet instorten of erger, we krijgen avondklokrellen 2.0-achtige tafrelen.

Het toekomstbeeld wat jij schetst of op hoopt zal door velen niet geaccepteerd worden. Als dit lang genoeg voort sleept worden verliezen steeds acceptabeler.

Deze persconferentie was een merkwaardig vertoon van politiek paniekvoetbal en vingertje wijzen. Hun eigen narratief spreekt zichzelf tegen. Ons doel blijkt dus niet gewijzigd te zijn, maar als we dat nemen als maatstaaf doen we het goed. Daar schuurt het al. De gepikeerde reacties op het "Dansen met Jansen" waren ook zo'n momentje tijdens de vragenronde. De besmettingen stegen door het feesten, het is de schuld van de jeugd en tegelijkertijd niet. Dat de jeugd deed wat ze mochten doen van het kabinet zweeg men over. Zelfs Rutte die normaal behoorlijk geoefend is in dit soort dingen struikelde een paar keer in zijn verhaal deze avond, die had nu merkbaar moeite met de vragen op bepaalde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Transportman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:34:
[...]

Dat kan ik er dus compleet niet uit halen. Er zijn 3 getallen, die niet allemaal even nauwkeurig zijn. Je hebt de GGD-cijfers die het minst nauwkeurig zijn, omdat er geen meldingsplicht is, de cijfers die gebaseerd zijn op wat schouwartsen invullen als doodsoorzaak, en de oversterfte die eigenlijk de netto extra doden geeft van Corona omdat het verminderen van andere doodsoorzaken als bij-effect van de maatregelen is meegenomen.

Maar dat er dingen bovenop elkaar zijn geveegd kan ik er niet uit halen.
Dan moet ik helaas concluderen dat ik er gewoon niks meer van begrijp. Mea culpa, kan gebeuren. Ik snap dan gewoon niet waarom het dodental van 17764 op het corona dashboard als absoluut getal niet zou kloppen. Volgens de eerste bron zou deze waarde tot vrijdag vandaag bijgewerkt zijn. Ook google pakt dit op als officiële dodental als je erop zoekt. Hoe ijzerlijm en mogelijk andere over de 25k komen is mij een raadsel.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MainframeX schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:52:
[...]
Dan moet ik helaas concluderen dat ik er gewoon niks meer van begrijp. Mea culpa, kan gebeuren. Ik snap dan gewoon niet waarom het dodental van 17764 op het corona dashboard als absoluut getal niet zou kloppen. Volgens de eerste bron zou deze waarde tot vrijdag vandaag bijgewerkt zijn. Ook google pakt dit op als officiële dodental als je erop zoekt. Hoe ijzerlijm en mogelijk andere over de 25k komen is mij een raadsel.
Welk cijfer zoek je?
Oversterfte?
Bevestigde COVID-19 sterfte?
Echte covid-19 sterfte?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Ik snap dan gewoon niet waarom het dodental van 17764 op het corona dashboard als absoluut getal niet zou kloppen.
Als je deze pagina bedoelt, dan is het eerste wat daar staat:
(…) Deze cijfers laten zien van hoeveel COVID-19 patiënten gisteren aan de GGD gemeld is dat ze zijn overleden. Het werkelijke aantal overleden COVID-19 patiënten is waarschijnlijk hoger, omdat niet alle patiënten getest worden en er geen meldingsplicht geldt voor overlijden aan COVID-19 (…)
Exact 24 uur geleden noemde ik al een aantal bronnen die de sterfte duiden. Zie link hieronder.

Lang verhaal kort: het gaat dus op dit moment om zo'n 30.000 overlijdensgevallen, maar de overheid heeft tijden lang vooral de 17.000 bevestigde gevallen gecommuniceerd en doet dat (maar wel met de toelichting) ook op het dashboard. In onderstaande reactie staat overigens een verwijzing naar het debat vorige week donderdag waarin de minister ook de 30.000 overledenen noemt.

Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:41:
[...]

De uitkomst is meestal dat degene die het kortgeding aanspant geld kwijt is. De Staat wint deze vrijwel altijd en naast je eigen kosten hang je ook voor de kosten die de Staat gemaakt heeft. ID&T moet wel wanhopig zijn om dit risico te nemen, de kans dat de rechter zoals gebruikelijk de kant van de Staat kiest is levensgroot.

[...]

Het Nieuwe Normaal viel vanaf dag 1 slecht, wij houden van Normaal Classic. ;) Overigens kwam die term heel interessant uit de koker van de NCTV, net als het meeste vroege beleid. De hoop dat het ooit weer zal zijn zoals in 2019 is het enige wat de boel nog een beetje gaande houdt. Trek die pleister eraf en dan zijn de gevolgen mogelijk niet te overzien. Naleving van resterende maatregelen kan compleet instorten of erger, we krijgen avondklokrellen 2.0-achtige tafrelen.

Het toekomstbeeld wat jij schetst of op hoopt zal door velen niet geaccepteerd worden. Als dit lang genoeg voort sleept worden verliezen steeds acceptabeler.

Deze persconferentie was een merkwaardig vertoon van politiek paniekvoetbal en vingertje wijzen. Hun eigen narratief spreekt zichzelf tegen. Ons doel blijkt dus niet gewijzigd te zijn, maar als we dat nemen als maatstaaf doen we het goed. Daar schuurt het al. De gepikeerde reacties op het "Dansen met Jansen" waren ook zo'n momentje tijdens de vragenronde. De besmettingen stegen door het feesten, het is de schuld van de jeugd en tegelijkertijd niet. Dat de jeugd deed wat ze mochten doen van het kabinet zweeg men over. Zelfs Rutte die normaal behoorlijk geoefend is in dit soort dingen struikelde een paar keer in zijn verhaal deze avond, die had nu merkbaar moeite met de vragen op bepaalde punten.
Wat een en ander extra pijnlijk maakt is dat een nooit eerder vertoonde vereniging van artsen, ziekenhuisdirecteuren en zorgverzekeraars proactief tegen Testen voor Toegang heeft gewaarschuwd. Zo maar één van de velen, hoofd IC Amsterdam UMC:

Er is echter toch all-in gegaan op Testen voor Toegang en de commitment is inmiddels zo groot dat er geen weg terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:34
[...]

Het staat toch echt aardig duidelijk uitgelegd in die link. Die 17.764 zijn overledenen die 1) positief getest zijn op corona en 2) gemeld zijn bij de GGD. Dat laatste is niet verplicht dus er zullen mensen overleden zijn aan corona, maar niet gemeld. Die zitten niet in dat getal. Ook zullen er mensen overleden zijn aan corona die niet eerst positief getest zijn. Worden die toch gemeld bij de GGD dan worden ze niet meegenomen in dat specifieke getal.

Het getal van 27k nog wat is het aantal personen waarvan de arts bij overlijden op het officiële formulier heeft aangegeven dat de persoon in kwestie overleden is aan corona.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@YakuzA absolute dodental van covid-19 in Nederland is wat ik zocht.

@Number10 ik vat hem; is het dan niet logischer dat men het verwachte getal gaat tonen? Welk getal hanteren we als we na 10 jaar terug kijken op dit verhaal vraag ik me dan ook af.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:58
MainframeX schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:02:
Het absolute dodental is hetzelfde als het dodental, want het dodental is niet negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Minimaal 20.000 in 2020:
In december stierven 3904 mensen aan corona. Daarmee kwam het totale aantal in 2020 op 20.030. Bij 17.357 van hen werd covid vastgesteld. 2673 stierven vermoedelijk aan covid-19, aldus het CBS.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
@Number10 ik vat hem; is het dan niet logischer dat men het verwachte getal gaat tonen?
Ja.

Zo zou ik het ook wel logisch vinden dat het RIVM vooraf aan de technische briefing met de meest actuele cijfers de Rt had berekend en we het dus niet hoefden te doen met de vaststelling dat de R (ik parafraseer) wellicht groter dan 1 zou kunnen zijn maar helaas niet bekend was. Apart wel eigenlijk.

Het dashboard toont vandaag R=1,3. Het was dus ten tijde van de technische briefing hoger dan 1. Maar of het nu nog 1,3 is betwijfel ik, want het lijkt mij eigenlijk veel hoger.

Een groot probleem is de actualiteit van gegevens, want met achterhaalde gegevens kun je niet goed sturen. Het is alsof je niet alleen probeert een auto op de weg te houden door enkel in de binnenspiegel te kijken, maar ook nog eens die binnenspiegel met olie besmeurt en stug door blijft rijden totdat niet één maar twee van de inzittenden op de IC zijn beland. Jammer van de beenbreuk bij de derde passagier die al bij aanvang optrad, die telt niet mee want hoefde niet te worden opgenomen. Evenals de vierde passagier die overleed maar het ziekenhuis niet haalde.

[ Voor 4% gewijzigd door Number10 op 10-07-2021 00:15 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:02

Dat jij verwacht dat alle mensen zonder enig beklag even alles waarmee ze opgegroeid zijn nooit meer kunnen/mogen doen vind ik bij wijze van spreken juist egoïstisch eerlijk gezegd. Dat dat voor jou vanzelfsprekend is prima, ik respecteer je visie, maar een ander visie daarop egoïstische noemen gaat mij te ver.

Er moet als blijkt dat ook na volledige vaccinatie (laten we zeggen september) de cijfers te snel oplopen inderdaad wel een maatschappelijke dilemma uitgesproken worden, blijven we tot het einde der tijden met verscheidene maatregelen werken om het maar op of rond de 0 te houden, laten we het iets meer los en accepteren we dat er jaarlijks Corona doden blijven vallen of wellicht iets er tussenin?

Dat eerst gaat mij persoonlijk echt veel te ver, ook als het niet eindig is maar om bijv. 10-15 jaar gaat, dan heb ik mijn hele levensfase ~21-35 weggegooid, één of twee jaartjes is acceptabel maar het houdt voor mij echt een keer op.

Noem het whataboutisme maar dat is alsof je personenauto's begrensd op 20km/h omdat er jaarlijks nog altijd ~600 verkeersdoden zijn en we dit getal realistisch gezien ondanks de reclames nooit helemaal op 0 gaan krijgen zonder draconisch maatregelen. Of dat je iedereen preventief verplicht een defibrillator op zak laat dragen voor het geval er iets gebeurt. Als over enkele maanden definitief blijkt dat Covid Zero geen realistische optie gaat zijn moeten we dat ook niet tegen beter weten in ten koste van alles wat onze maatschappij gevormd heeft nastreven denk ik.
Niet ideaal, maar wel leefbaar.
Nee sorry dat ik schijnbaar een egoïst ben dan.
Ik sta volledig achter deze tijdelijke aanscherping van de regels totdat iedereen volledige gevaccineerd is (had zelfs nog íets strenger gemogen op sommige vlakken) + marge, maar de rest van ons leven zo verder als de afgelopen ~anderhalf jaar valt voor mij en een heleboel andere mensen niet in de categorie 'leefbaar'. Misschien wat meer voor mensen die reeds een eigen koop(huis), gezin en een vaste baan hebben, maar zeker niet voor het gros van de mensen die nog niet in die levensfase is van zijn/haar leven. Wat voor jou leefbaar is is dat voor een ander mogelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Recent buiten geweest? Het is ergens zelfs bijzonder om te zien hoe snel dingen terug naar normaal gaan, al gaat dat nu misschien nog een tikje te hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dirk0s schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:42:
Overigens vind ik het heel vreemd dat er nu maatregelen komen om o.a. de mensen te beschermen die geen vaccinatie willen.
Zijn dit nou net niet de mensen die al de gehele corona periode tegen de maatregelen zijn en met pannetjes gaan slaan door een toespraak??
Ja, dat hoorde ik ook zo... dat vind ik eerlijk gezegd wel erg matig, om rekening te moeten houden met een groep mensen die weigeren een vaccin te nemen. Horen dat 20% van de volwassenen zijn eerste prik nit gehaald heeft... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:41:
[...]

Het Nieuwe Normaal viel vanaf dag 1 slecht, wij houden van Normaal Classic. ;) Overigens kwam die term heel interessant uit de koker van de NCTV, net als het meeste vroege beleid.
Die uitspraak bestaat al sinds 1918 en was van engelse bodem. De nederlandse introductie was in 2002 als gevolg van de aanslag op 9/11.

Bron: https://www.trouw.nl/nieu...ig-lang-normaal~baefb5be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:08:
[...]

offtopic:
de arrogantie... bleh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Nooit gezegd dat ik bij die groep hoorde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Is dit echt of nep?

[ Voor 44% gewijzigd door CyberMania op 10-07-2021 06:42 ]

Pagina: 1 ... 112 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.