Ik vind Rutte toch wat onduidelijk. Eéndaagse evenementen mogen; meerdaagse met overnachting niet. Maar er zijn ook meerdaagse evenementen zónder overnachting. Mogen die dan wel of niet?
Het interesseert me niet zoveel welke spin ze eraan geven, als die maatregelen maar genomen worden. Tevreden met deze stappen, ik snap alleen niet waarom het niet per direct gedaan wordt.
Vooralsnog ja, ik denk dat ze bang zijn dat het uiteindelijk toch weer gaat oplopen, dat moment moeten we voor zijn.CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:09:
Maatregelen gaan in vanaf morgen 6:00:Bijzonder dat Rutte als motivatie hiervoor vooral wijst op het ontlasten van de zorg. De ziekenhuizen kennen vooralsnog een lage bezetting welke we geruime tijd niet gezien hadden.
- In de horeca is zitplaats en 1,5 meter verplicht weer. Geen uitzonderingen, einde TvT voordeeltjes. Horeca mag geen entertainment hebben en moet om middernacht dicht zijn.
- Evenementen zijn verboden tot 14 augustus. Cultuursector moet 1,5 meter aanhouden, capaciteit mag maximaal 1/3 van de zaal zijn. TvT voordeeltjes blijven gelden voor deze sector.
- TvT toegangsbewijzen gaan van 40 uur geldig ingekort worden naar 24 uur.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
En nu kunnen jongeren wel ineens erg ziek worden zegt Hugo… Goh… nieuws voor Hugo misschien… net nog het stuk over Long COVID gezien bij 1Vandaag.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
Nee die had dat niet, begin zo moe te worden van die mensen die achteraf alles beter weten. Misschien moet een aantal van die Tweakers het land maar eens gaan runnen? Als je diverse fora hier leest dan weten ze het allemaal beter, kansloos gewoon. Prima om over te discussiëren, maar dat betweterige gedrag is vermoeiend.D-e-n schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:11:
Rutte schuift het weer lekker op de bevolking. Wijst op feestjes en dergelijke. Ja, een deel neemt veel te veel risico maar een goed bestuurder had dit kunnen voorzien. Maar bij het uitroepen van de versoepelingen had Rutte ook niet de ballen om voorzichtigheid te prediken.
Mja, dan zou de bevolking vinden dat ze als kleine kindjes worden behandeld, omdat iets niet mag omdat het mis zou kunnen gaan..D-e-n schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:11:
. Ja, een deel neemt veel te veel risico maar een goed bestuurder had dit kunnen voorzien.
Feit is: alleen noodzakelijk in grotere groepen bij elkaar komen (waar de 1,5 meter afstand buiten kan worden gehanteerd) is nog steeds het meest verstandig, maar gezien het gigantisch aantal mensen welke weer allerlei reizen naar het buitenland hebben geboekt gaan mensen niet voor 'verstandig' maar voor 'genieten zolang het kan'.
Helaas
Je bent bestuurder van een kudde koeien, niet de illusie hebben dat ze altijd doen wat je wilt. Soms moet je ze even laten gaan en de schade zo veel mogelijk beperken.Montaner schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:07:
[...]
Dan ben je geen bestuurder… en wat is mis gaan? Mis gaan was voorheen code zwart.. ik hoor niets over de zorg..
Het gaat morgen om 6 uur 's ochtends in, maakt weinig verschil lijkt mij met meteen. De festivals die nu momenteel bezig zijn hebben toch al hun "schade" aangericht. Paar uurtjes eerder stoppen maakt dan ook niet meer uit.autje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:12:
ik snap alleen niet waarom het niet per direct gedaan wordt.
Tenzij de vaccins op spectaculaire wijze falen zal het nooit meer zo erg kunnen worden. Het is een wat moeilijke onderbouwing als je kijkt naar de ziekenhuisbezetting.psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
Vooralsnog ja, ik denk dat ze bang zijn dat het uiteindelijk toch weer gaat oplopen, dat moment moeten we voor zijn.
Rutte praat vooral in vaagtaal over hun schrik, maar ik ben wel benieuwd in welke bandbreedte ze dachten te gaan werken qua besmettingen.
Krijgen we mondkapjesrellen.
Er zullen vannacht in de clubs nog een hoop mensen corona uitwisselen. En dan heb ik het niet over dat 'bier'.CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:18:
[...]
Het gaat morgen om 6 uur 's ochtends in, maakt weinig verschil lijkt mij met meteen. De festivals die nu momenteel bezig zijn hebben toch al hun "schade" aangericht. Paar uurtjes eerder stoppen maakt dan ook niet meer uit.
Dat ligt toch wel aan het soort vakantie. Ik ben vorig jaar 2 weken naar Zwitserland geweest, met de auto, op een kleine camping hoog in de bergen, met eigen sanitair. Qua drukte en contacten denk ik een factor 10 minder dan op een willekeurige camping of vakantiepark in Nederland en in Zwitserland hield iedereen zich keurig aan de Corona maatregelen zonder gezeur.President schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
Feit is: alleen noodzakelijk in grotere groepen bij elkaar komen (waar de 1,5 meter afstand buiten kan worden gehanteerd) is nog steeds het meest verstandig, maar gezien het gigantisch aantal mensen welke weer allerlei reizen naar het buitenland hebben geboekt gaan mensen niet voor 'verstandig' maar voor 'genieten zolang het kan'.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ah joh, lekker genieten zolang het kan!PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:19:
[...]
Dat ligt toch wel aan het soort vakantie. Ik ben vorig jaar 2 weken naar Zwitserland geweest, met de auto, op een kleine camping hoog in de bergen, met eigen sanitair. Qua drukte en contacten denk ik een factor 10 minder dan op een willekeurige camping of vakantiepark in Nederland en in Zwitserland hield iedereen zich prima aan de Corona maatregelen zonder gezeur.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Veel veiliger dan in NL, dus ik begrijp je reactie niet.
Wie moeten we dan nog beschermen?
Wat snap je niet? Geniet er lekker van!PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:21:
[...]
Veel veiliger dan in NL, dus ik begrijp je reactie niet.
[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 09-07-2021 19:21 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Heb ik zeker gedaan!St@m schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:21:
[...]
Wie moeten we dan nog beschermen?
[...]
Wat snap je niet? Geniet er lekker van!
Het is bijzonder om te horen dat Rutte nog altijd bang zegt te zijn dat de jongeren weer en masse de ouderen besmetten, welke dan weer in het ziekenhuis komen. De motivatie heeft duidelijk nog geen update gekregen. Het is een wat moeilijk verhaal als je bedenkt dat de ouderen al goed en wel gevaccineerd zijn.
Verwijderd
Bordje weer netjes schoon gepoetst inderdaad. Allemaal logische, maar toch helaas verkeerde, maatregelen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:11:
Samenvatting van het wollige gelul van de eerste minuut Hugo de Jonge: "wij hebben niets foutgedaan".
Nog geen woord gehoord over bijvoorbeeld het schijnbare stoppen met het handhaven van bijvoorbeeld de mondkapjes in het OV. Niet alleen het "plebs" is afgehaald, de handhavers ook.
Je kunt er op wachten dat er een nieuwe mutant komt waar de vaccinaties niet zo goed tegen werken. Dan begint dit hele circus weer opnieuw.
Idempotent.
80% en als je bedenkt dat zo'n festival om vele miljoenen gaat is die 20% voor eigen kosten een hele grote gok. Dus het is zeker geen gevulde kas voor Mojo, het is huilen geblazen.Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:39:
[...]
Maar daarvoor is toch dat mooie garantiefonds opgericht? Elke euro die je voor je evenement hebt uitgegeven, keurig netjes ingedekt door de overheid.
Of gaat alleen de kas van Mojo weer goed gevuld worden en alle kleinere jongens vallen maar mooi om?
Ik kan er nog steeds niet bij dat je na je Jansen prik direct een vinkje kreeg. Ik heb er hoop begrip voor de regering maar dit is echt ontzettend dom en *denk ik* de hoofdreden van de snelle stijging.
We gaan dus toch duidelijk rekening houden met mensen die zich niet laten vaccineren. En de vraag is of het vaccin eigenlijk wel voldoende beschermd. Mooi verhaal.
Tergend slechte antwoorden op die vragen, terwijl daar best een goed verhaal van te maken was...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat kan altijd, maar je kunt niet voor altijd zo blijven leven, nouja, hier zijn er wat die het kunnenMainframeX schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:25:
[...]
Je kunt er op wachten dat er een nieuwe mutant komt waar de vaccinaties niet zo goed tegen werken. Dan begint dit hele circus weer opnieuw.
Toen het eerder beter ging maar de Britse variant op komst was, trapte de regering wel op de rem. Maar de Delta variant, die nog besmettelijker is dan de Britse, was geen reden om de rem er nog even op te houden? Wat klopt hier niet?
Is het verhaal nu dat de maatregelen houden totdat genoeg mensen zijn gevaccineerd? Dat is toch wel even een dingetje? Een flinke groep gaat zich toch niet laten overhalen. Naast dat dit strontvervelend is voor gevaccineerden is dit natuurlijk fantastische munitie voor anti-vaxxers: je moet je vaccineren of de maatregelen blijven. Dus wel een soort dwang.
De confrontatie met het "Dansen met Jansen" verhaal resulteert ook in een leuke botsing met het zaaltje.
Het probleem met die redenering is dat we dit niet kunnen oplossen en die mensen hadden zeker geen risicovrij leven voor corona.
Zoals ik het begreep moeten we rekening houden met de mensen voor wie het vaccin niets of weinig doet door hun medische omstandigheden. Er zal altijd een selecte groep zijn met iets als auto-immuunziektes welke kunnen prikken tot ze een ons wegen, maar voor wie het niets doet.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:29:
We gaan dus toch duidelijk rekening houden met mensen die zich niet laten vaccineren. En de vraag is of het vaccin eigenlijk wel voldoende beschermd. Mooi verhaal.
Het probleem met die redenering is dat we dit niet kunnen oplossen en die mensen hadden zeker geen risicovrij leven voor corona.
Omdat begin juli Nederland mentaal compleet op was. Versoepelingen waren om die reden ook noodzakelijk.PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:31:
Toen het eerder beter ging maar de Britse variant op komst was, trapte de regering wel op de rem. Maar de Delta variant, die nog besmettelijker is dan de Britse, was geen reden om de rem er nog even op te houden? Wat klopt hier niet?
[ Voor 4% gewijzigd door CMD-Snake op 09-07-2021 19:33 ]
Jongeren hebben ouders van 40 50. Genoeg die pas 1 prik hebben.CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:22:
Het is bijzonder om te horen dat Rutte nog altijd bang zegt te zijn dat de jongeren weer en masse de ouderen besmetten, welke dan weer in het ziekenhuis komen. De motivatie heeft duidelijk nog geen update gekregen. Het is een wat moeilijk verhaal als je bedenkt dat de ouderen al goed en wel gevaccineerd zijn.
een treffende spreuk
En ik blijf missen dat ze gewoon eens een keertje zeggen dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt. Zo moeilijk is dat toch niet, en iedereen weet dat toch al.ijdod schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:30:
Tergend slechte antwoorden op die vragen, terwijl daar best een goed verhaal van te maken was...
[removed]
Iets wat in het buitenland al sinds de zomer van vorig jaar bekend is. Maar ja, hier in NL hadden ze een onderzoek gedaan waar het tegenovergestelde uit bleek en daarop was beleid gebaseerd, en natuurlijk moest zo lang mogelijk worden volgehouden dat dat ook zo was. De les die daaruit getrokken zou moeten worden is dat je beter voorzichtig kan zijn dan arrogant, maar gezien de huidige actualiteit vermoed ik dat dat te hoog gegrepen is...PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
En nu kunnen jongeren wel ineens erg ziek worden zegt Hugo… Goh… nieuws voor Hugo misschien… net nog het stuk over Long COVID gezien bij 1Vandaag.
In de tussentijd lees ik berichten dat sommige landen nu aansturen op verplichte vaccinatie bij bepaalde beroepen, zoals verplegend personeel (bijvoorbeeld Fiji, en ook Frankrijk). Kijken hoe lang het duurt voordat dat hier ook zo wordt (2022?).
Er is 3 keer gesproken over wijken waarbij de vaccinatiegraad onder het niveau blijft. Kortom: bewust weigeren van vaccinatie. Deze worden zonder pardon opgeteld bij de personen waarbij vaccinaties niet werken. Dat is geen fatsoenlijk antwoord, en geeft ook alleen maar onrust naar de toekomst. Op deze manier komen we er dus nooit vanaf. Wat is er gebeurd met groepsimmuniteit en eigen verantwoordelijkheid? Niet echt liberaal ditCMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:32:
[...]
Zoals ik het begreep moeten we rekening houden met de mensen voor wie het vaccin niets of weinig doet door hun medische omstandigheden. Er zal altijd een selecte groep zijn met iets als auto-immuunziektes welke kunnen prikken tot ze een ons wegen, maar voor wie het niets doet.
Op zich is dat niet erg, ik denk dat je er juist verstandig aan doet om rekening te houden met de 'lag' tussen besmettingen en ziekenhuisopnames.psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Vooralsnog ja, ik denk dat ze bang zijn dat het uiteindelijk toch weer gaat oplopen, dat moment moeten we voor zijn.
In het gunstige geval zijn we op tijd en hebben we een beheersbare instroom, in het ergste geval kost het misschien wat feestjes en festivals, maar koop je hiermee een berg tijd waarin de ziekenhuizen gewoon compleet leeg kunnen lopen omdat de instroom laag blijft.
En in de tussentijd kunnen we als een malle doorgaan met vaccineren, want tussen nu en 13 augustus worden er aardig wat prikken gezet. Als er dan een hoop jongeren ook gevaccineerd zijn, en de ziekenhuizen hebben een hele lege verdieping, dan heb je kans dat hierdoor testen-voor-toegang niet eens meer nodig gaat zijn.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Jij weet het blijkbaar wel goed, dus misschien kun je mijn vraag beantwoorden?Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Nee die had dat niet, begin zo moe te worden van die mensen die achteraf alles beter weten. Misschien moet een aantal van die Tweakers het land maar eens gaan runnen? Als je diverse fora hier leest dan weten ze het allemaal beter, kansloos gewoon. Prima om over te discussiëren, maar dat betweterige gedrag is vermoeiend.
TheVivaldi in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Ik ben benieuwd hoelang er nog rekening gehouden zal gaan worden met niet gevaccineerden, met andere woorden het zal mij niets verbazen als niet gevaccineerden straks toch echt buitengesloten zullen gaan worden voor tal van zaken. Zover is het nog niet, maar er komt een moment van eigen schuld, dikke bult.
Iedereen kijkt of ik gek ben, maar wij gebruiken nog steeds mondkapjes in winkels en drukke bedoeningen.
Blijf dat voorlopig nog wel doen ook aangezien iedereen denkt dat alles over is.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
Bewijs al je kosten maar als kleine club veel dingen zijn betaald uit eigen zak van leden.Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:39:
[...]
Maar daarvoor is toch dat mooie garantiefonds opgericht? Elke euro die je voor je evenement hebt uitgegeven, keurig netjes ingedekt door de overheid.
Of gaat alleen de kas van Mojo weer goed gevuld worden en alle kleinere jongens vallen maar mooi om?
Volgens de Jonge de kwetsbaren die zich niet hebben laten vaccineren. Maar ja, die laten zich misschien over 5 jaar nog niet vaccineren, dus als het aan de Jonge ligt zitten we over 5 jaar nóg met coronamaatregelen…
Ik en vele anderen riepen het drie weken terug al dus dat lijkt me verre van "achteraf". En zoiets als een uur na een Janssen vaccinatie al mogen feesten is van een zo grote stupiditeit dat ik me afvraag hoe Rutte en co ooit de school hebben afgemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Nee die had dat niet, begin zo moe te worden van die mensen die achteraf alles beter weten. Misschien moet een aantal van die Tweakers het land maar eens gaan runnen? Als je diverse fora hier leest dan weten ze het allemaal beter, kansloos gewoon. Prima om over te discussiëren, maar dat betweterige gedrag is vermoeiend.
Wat ik vermoeiend vind is een kabinet dat beleid baseert op marketing, en niet alleen als het om Covid gaat. En dat is wat er gebeurt.
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel juridische grondslag daarvoor gaat zijn. Want er gaat niemand on-record zijn vaccinatie weigeren, dus de groep 'niet willen' en 'niet kunnen' worden hoe dan ook bij elkaar geveegd. En dan ben je uiteindelijk aan het discrimineren op basis van medische status, waar iemand geen invloed op heeft.DutchOwnage schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:38:
Ik ben benieuwd hoelang er nog rekening gehouden zal gaan worden met niet gevaccineerden, met andere woorden het zal mij niets verbazen als niet gevaccineerden straks toch echt buitengesloten zullen gaan worden voor tal van zaken. Zover is het nog niet, maar er komt een moment van eigen schuld, dikke bult.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die ene prik beschermt al in zeer grote mate tegen een ernstig ziekteverloop, zelfs met Delta. Het verhaal wat Rutte en De Jonge nu vertellen hadden ze ook in november/december j.l..pro_6or schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:34:
Jongeren hebben ouders van 40 50. Genoeg die pas 1 prik hebben.
Het verhaal op het podium rammelt aan alle kanten en afhankelijk van je lezing bevat ook wat ongelukkige implicaties. Ze hadden hier veel beter over moeten nadenken op zijn minst.
Daar heb je inderdaad een puntStoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:40:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel juridische grondslag daarvoor gaat zijn. Want er gaat niemand on-record zijn vaccinatie weigeren, dus de groep 'niet willen' en 'niet kunnen' worden hoe dan ook bij elkaar geveegd. En dan ben je uiteindelijk aan het discrimineren op basis van medische status, waar iemand geen invloed op heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 09-07-2021 19:48 ]
Probleem is dat er tussen al die niet gevaccineerden ook vast wel één gevaccineerde doorheen fietst dus dan zou je onderscheid moeten gaan maken wie je wel of niet helpt. Maar, dat kan dan natuurlijk weer niet.TheVivaldi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:39:
[...]
Volgens de Jonge de kwetsbaren die zich niet hebben laten vaccineren. Maar ja, die laten zich misschien over 5 jaar nog niet vaccineren, dus als het aan de Jonge ligt zitten we over 5 jaar nóg met coronamaatregelen…
Heel goed, blijf bij jezelf en laat je niets door anderen opdringen. Mijn zegen heb je, als jij denkt dat het helpt moet je het lekker doen.Bad Brains schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:38:
[...]
Iedereen kijkt of ik gek ben, maar wij gebruiken nog steeds mondkapjes in winkels en drukke bedoeningen.
Blijf dat voorlopig nog wel doen ook aangezien iedereen denkt dat alles over is.
Ik denk dat het eerder genomen besluit niet goed doordacht is geweest en dat men er nu deels op terug komt. Het was gericht op 'flatten de curve' in de zorg. Dat is inderdaad onder controle. Echter de helft van de volwassenen is nog niet volledig gevaccineerd. Dus het virus verspreidt zich gewoon nog.PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:31:
Nu is de situatie dat met dit aantal besmettingen (welliswaar in bepaalde regio's en onder bepaalde leeftijdsgroepen) Nederland op de ETSI kaart rood zou worden. Dat zou betekenen dat men niet meer vliegend op vakantie kan. En dat is toch wel zo ontzettend belangrijk.... Pfff.
Aanvankelijk is gezegd dat met meer per regio maatregelen zouden gaan gelden. Maar blijkbaar stapt men daar nu weer van af.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik raad je aan om terug te gaan in dit topic naar het moment waar de versoepelingen werden aangekondigd. Toen werd al door verschillende mensen aangegeven dat dit te veel en te snel was. Dat heeft niets met achteraf te maken dus, maar schijnbaar kunnen we hier beter inschatten hoe jongeren zich gedragen dan de MP.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Ik kan daarbij ook heel simpel zijn, dat er gecopieerde QR codes gebruikt zouden gaan worden en dat uitsmijters niet gingen controleren was al lang bekend. Dat is normaal gesproken al het geval (maar dan met gecopieerde of geleende ID's), dus nogal logisch dat dat nu nog veel vaker zou gebeuren. Van de groep waar we het nu over hebben kan elke psych je vertellen dat die simpelweg niet beter weten. En dat heeft niets met dom/slim te maken, dat is gewoon hoe de ontwikkeling van een puber/jongerenbrein werkt.
[removed]
Goed om te horen dat De Jonge het gewoon goed heeft gedaan. Niemand zag dit aankomen, zelfs Dansen met Jansen was een goed idee.
En daarbij, zoveel mensen zijn er ook weer niet die zich niet laten vaccineren, en niet al corona hebben gehad en dan ook nog dermate ziek worden dat ze opgenomen moeten worden in het ziekenhuis, tegelijk met z'n allen.D-e-n schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:42:
[...]
Probleem is dat er tussen al die niet gevaccineerden ook vast wel één gevaccineerde doorheen fietst dus dan zou je onderscheid moeten gaan maken wie je wel of niet helpt. Maar, dat kan dan natuurlijk weer niet.
Het enige waar ze het kunnen controleren/verplichten is als het echt nodig is voor je werk (b.v. verzorging/ziekenhuis), en zelfs daar moet je al met heel goede argumenten komen. In andere gevallen zal het juridisch gelijk van tafel worden geveegd.Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:40:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel juridische grondslag daarvoor gaat zijn. Want er gaat niemand on-record zijn vaccinatie weigeren, dus de groep 'niet willen' en 'niet kunnen' worden hoe dan ook bij elkaar geveegd. En dan ben je uiteindelijk aan het discrimineren op basis van medische status, waar iemand geen invloed op heeft.
[removed]
Ik had het alleen over de kwetsbaren. Kwetsbare mensen weten dondersgoed dat ze kwetsbaar zijn, dus als ze zich niet laten vaccineren, dan is het uiteidelijk een gevalletje ‘eigen risico’. We kunnen niet eeuwig met coronamaatregelen blijven zitten alleen omdat er een groepje kwetsbaren is dat willens en wetens risico's neemt.D-e-n schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:42:
[...]
Probleem is dat er tussen al die niet gevaccineerden ook vast wel één gevaccineerde doorheen fietst dus dan zou je onderscheid moeten gaan maken wie je wel of niet helpt. Maar, dat kan dan natuurlijk weer niet.
Toch voor het eerst dat ik wel behoorlijk twijfel aan wat er deze persconferentie nou allemaal verteld wordt. Voor het eerst, want ik vond dat ze het anderhalf jaar lang prima deden.
Jongeren moeten minder feesten want anders worden de ouderen ziek? En jongeren zijn natuurlijk besmettelijk want de ouderen zijn gevaccineerd? Huh? Hoe besmetten die jongeren de ouderen dan?
Welke groepen liggen er nu op de IC? Daar kan je je beleid op sturen.
Waar is het de afgelopen tijd nu echt mis gegaan? Zijn er cijfers die bewijzen dat het in de open lucht mis gaat? Festivalorganisatoren beweren van niet, klopt dat nou of niet?
Volgens mij heeft iemand een verkeerde inschatting gemaakt met direct feesten naar Janssen. Alsof jongeren niet vaccinatiebereid zijn (in mijn omgeving iig het tegenovergestelde)? Daar is volgens mij een fout gemaakt die tot deze besmettingcijfers heeft geleid.
Geef gewoon toe dat dat fout is gegaan, in plaats van direct alles weer dicht te gooien. Volgens mij zit het probleem niet bij de outdoor festivals, maar bij discotheken en clubs in de steden...?
Jongeren moeten minder feesten want anders worden de ouderen ziek? En jongeren zijn natuurlijk besmettelijk want de ouderen zijn gevaccineerd? Huh? Hoe besmetten die jongeren de ouderen dan?
Welke groepen liggen er nu op de IC? Daar kan je je beleid op sturen.
- Jongeren? Zorg dat jongeren sneller gevaccineerd worden die dat willen.
- Niet-gevaccineerde ouderen? Waar is die campagne, in plaats van dat we de schuld aan jongeren geven?
- Gevaccineerde ouderen? Dan moeten we het daar over gaan hebben.
Waar is het de afgelopen tijd nu echt mis gegaan? Zijn er cijfers die bewijzen dat het in de open lucht mis gaat? Festivalorganisatoren beweren van niet, klopt dat nou of niet?
Volgens mij heeft iemand een verkeerde inschatting gemaakt met direct feesten naar Janssen. Alsof jongeren niet vaccinatiebereid zijn (in mijn omgeving iig het tegenovergestelde)? Daar is volgens mij een fout gemaakt die tot deze besmettingcijfers heeft geleid.
Geef gewoon toe dat dat fout is gegaan, in plaats van direct alles weer dicht te gooien. Volgens mij zit het probleem niet bij de outdoor festivals, maar bij discotheken en clubs in de steden...?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Nee ik weet het helemaal niet beter, alleen continue afgeven op bepaalde personen is bij voorbaat kansloos.TheVivaldi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:38:
[...]
Jij weet het blijkbaar wel goed, dus misschien kun je mijn vraag beantwoorden?
Niemand die antwoord weet op mijn vraag? 
Dat is dus wat ik bedoel, het kabinet gaat er weer volledig aan voorbij. Voss is het met mij eens.gws24 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:15:
[...]
Wordt gewoon benoemd door Voss:
[...]
bron: https://nos.nl/artikel/23...nen-nachtclubs-ondermaats
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij zulke aantallen en percentages als kappa, is de schatting voor de standaarddeviatie bij benadering gelijk aan de wortel van het gemeten aantal.The Legend schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:55:
Nog even de kiemsurveillance van week 25:
Delta: 35,62%
Alpha: 62,09%
Geen andere varianten die zorgelijk groeien. Waar Kappa vorige week ineens op 2% zat is die in week 25 nul keer gevonden. Wel een laag aantal monsters, 306 totaal.
@t_captain is je model nog steeds stuk?
Als je een variant bijvoorbeeld 5x meet op een totaal van 500 samples, dan is de stdev bij benadering 2.2. Die “5” (1%) heeft dan een betrouwbaarheidsinterval van 1 tot 9, dus 0.2 tot 1.8%.
Dat verklaart de schommelingen die je vaak ziet.
Mijn model is nog steeds niet bruikbaar omdat de grootste driver van besmettingen momenteel gedrag is, en veranderingen in regels. Die laten zich niet voorspellen zoals varianten.
Ik moet de verdringingscurve nog even fitten, maar op het eerste oog lijkt 35% in week 25 (testdatum omstreeks 14-6) in lijn met 50% op 24-6 (infectiedatum).
Het is weer hetzelfde liedje. Onbegrijpelijke maatregelen, het gaat niet direct in maar pas morgen en een ander deel dinsdag. Iedereen moet een zitplaats hebben maar extra mensen mag ook als je niet meer dan 2/3e van de ruimte daarvoor gebruikt... Wie verzint dit Byzantijnse woud aan regels?!
Oh en uiteraard hebben De Jonge en Rutte drie weken geleden totaal geen verkeerde beslissing gemaakt, maar gehandeld op basis van de toen beschikbare informatie. Want het was toen niet bekend wat er in de UK aan het gebeuren was, uiteraard niet. Nieuws van wat er in het buitenland gebeurt komt in Den Haag altijd pas een paar weken later met de postduif binnen.
Mijn op totaal niets gebaseerde voorspelling voor komende week: dinsdag 12.000 à 15.000 besmettingen.
Oh, en long covid als rechtvaardiging voor maatregelen. Goh, wie had dat nou verwacht? Nou, ik. Het is allemaal zo voorspelbaar.
Oh en uiteraard hebben De Jonge en Rutte drie weken geleden totaal geen verkeerde beslissing gemaakt, maar gehandeld op basis van de toen beschikbare informatie. Want het was toen niet bekend wat er in de UK aan het gebeuren was, uiteraard niet. Nieuws van wat er in het buitenland gebeurt komt in Den Haag altijd pas een paar weken later met de postduif binnen.
Mijn op totaal niets gebaseerde voorspelling voor komende week: dinsdag 12.000 à 15.000 besmettingen.
Oh, en long covid als rechtvaardiging voor maatregelen. Goh, wie had dat nou verwacht? Nou, ik. Het is allemaal zo voorspelbaar.
Och ja al die landen in Europa die verstelt stonden dat Nederland zoveel versoepelingen doorvoerden terwijl het duidelijk was dat het einde er nog niet was, dat zullen we ook maar als betweterig gedrag zien he.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
[...]

Het is een edge case en de informatie is net vers van de pers. Indien men er wettelijk niet expliciet over deze situatie is zal het aan de organisatie zijn en/of lokale overheid bij het afgeven van vergunningen.TheVivaldi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:52:
Het probleem is dat veel ouders van de jongeren nog maar 1 prik hebben. De bescherming is dan nog niet optimaal en de ouderen kunnen nog ziek worden. Daarnaast houden een deel van de jongeren ook langdurig (permanent?) klachten over een een besmetting.Richh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:51:
Toch voor het eerst dat ik wel behoorlijk twijfel aan wat er deze persconferentie nou allemaal verteld wordt. Voor het eerst, want ik vond dat ze het anderhalf jaar lang prima deden.
Welke groepen liggen er nu op de IC? Daar kan je je beleid op sturen.Waar ligt die vaccinatie bottleneck? Of waar ligt het probleem?
- Jongeren? Zorg dat jongeren sneller gevaccineerd worden die dat willen.
- Niet-gevaccineerde ouderen? Waar is die campagne, in plaats van dat we de schuld aan jongeren geven?
- Gevaccineerde ouderen? Dan moeten we het daar over gaan hebben.
Plus ik vermoed dat de kans op vervelende mutaties ook groter is als we op deze manier doorgaan.
Voorheen vielen die onder 1-daagse evenementen. Alleen dan houd je die dan toevallig een aantal dagen achter elkaar.TheVivaldi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:52:
[removed]
Dat denk ik ook, maar is 14 augustus, ruim een maand later, dan weer niet heel erg ruim?xh3adshotx schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Het probleem is dat veel ouders van de jongeren nog maar 1 prik hebben. De bescherming is dan nog niet optimaal en de ouderen kunnen nog ziek worden. Daarnaast houden veel jongeren ook langdurig (permanent?) klachten over een een besmetting.
Plus ik vermoed dat de kans op vervelende mutaties ook groter is als we op deze manier doorgaan.
Als je bedenkt dat je pas 14 dagen na de 2de prik optimaal beschermt wordt zit je natuurlijk als vrij snel aan een maand later. Ikzelf vermoed dat we er 14 augustus nog niet zijn maar laten we hoop houden!Richh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:55:
[...]
Dat denk ik ook, maar is 14 augustus, ruim een maand later, dan weer niet heel erg ruim?
Het is wel grappig, moraal van het verhaal is dus dat het niet door de keuzes van onze demissionaire ministers komt maar door ons zelf.
Best naïef alsof zij nooit jong zijn geweest. Ook al wijs je naar de ander er wijzen vier vingers naar jezelf.
Best naïef alsof zij nooit jong zijn geweest. Ook al wijs je naar de ander er wijzen vier vingers naar jezelf.
Ik ben zelf 26, mijn ouders en familie zijn allemaal gevaccineerd meer dan 2 weken geleden. Zelf ben ik nu op dag 10 na m'n 2e Moderna prik. Na mijn idee zijn we er al bijna, en zijn de versoepelingen net 2 weekjes te vroeg geweestxh3adshotx schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:56:
[...]
Als je bedenkt dat je pas 14 dagen na de 2de prik optimaal beschermt wordt zit je natuurlijk als vrij snel aan een maand later. Ikzelf vermoed dat we er 14 augustus nog niet zijn maar laten we hoop houden!
En nu liegt Rutte weer… 50% van NL is nog maar 1 keer gevaccineerd en kan dus makkelijk de Delta variant oplopen. Ze hadden moeten wachten met versoepelen todat 85% volledig gevaccineerd was.
Jansen vereist maar 1 prik, dus die mensen moet je ook meerekenen.PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:00:
En nu liegt Rutte weer… 50% van NL is nog maar 1 keer gevaccineerd en kan dus makkelijk de Delta variant oplopen. Ze hadden moeten wachten met versoepelen todat 85% volledig gevaccineerd was.
Klopt, maar hoeveel procent van NL heeft een Jansen vaccinatie gehad?TheVivaldi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Jansen vereist maar 1 prik, dus die mensen moet je ook meerekenen.
idem voor besmetting + 1 vaccinatieTheVivaldi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Dan heb ik dat verkeerd begrepen omdat je reageerde op iemand die het over Voss hadGonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:52:
[...]
Dat is dus wat ik bedoel, het kabinet gaat er weer volledig aan voorbij. Voss is het met mij eens.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Een eerdere besmetting met het initiële Corona virus geeft volgens mij niet zo veel bescherming tegen de Delta variant? Vaccinaties baten daar beter tegen volgens mij.
dan ben je er erg snel doorheen gefietst, 40 hier en op het moment dat het kon eerste moment ingepland (7 juni) a.s. dinsdag pas m'n 2e prik. En dat hebben er dus heel veel in mijn leeftijdscategorie en jonger..Richh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:58:
[...]
Ik ben zelf 26, mijn ouders en familie zijn allemaal gevaccineerd meer dan 2 weken geleden. Zelf ben ik nu op dag 10 na m'n 2e Moderna prik. Na mijn idee zijn we er al bijna, en zijn de versoepelingen net 2 weekjes te vroeg geweest
Nu lieg jij,PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:00:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2021 20:12 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De enige manier waarop dat kan is als je zelf in een doel- of risicogroep valt (of daarmee gefraudeerd hebt zoals velen). Als je 26 bent ben je uit 1994 of 1995; zonder risico-indicatie kon je dus op z'n vroegst op 14 juni een afspraak maken. Zelfs als je die dag zelf al terecht kon, kom je met plus 4 weken op 12 juli, oftewel volgende week maandag, voor de tweede prik. Je snapt zelf dus ook wel dat jouw situatie voor de meerderheid niet op kán gaan.Richh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:58:
[...]
Ik ben zelf 26, mijn ouders en familie zijn allemaal gevaccineerd meer dan 2 weken geleden. Zelf ben ik nu op dag 10 na m'n 2e Moderna prik. Na mijn idee zijn we er al bijna, en zijn de versoepelingen net 2 weekjes te vroeg geweest
Ik heb me vergist. 50% is 2 keer gevaccineerd. Iedereen die nog niet 2 keer gevaccineerd is nog zeer vatbaar voor de Delta variant, en dat is dan dus ook 50%.YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:10:
[...]
Nu lieg jij, met 11M mensen met eerste prik zitten we duidelijk boven de 50% van NL met 1e prik.
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Van RIVM site (6 juli 16:00u):
Van alle volwassen Nederlanders heeft inmiddels 72% tenminste een eerste vaccinatie ontvangen en minimaal 41% is volledig gevaccineerd. Deze gegevens zijn gebaseerd op geregistreerde vaccinaties in het landelijk vaccinatiesysteem.
[ Voor 39% gewijzigd door PatrickC op 09-07-2021 20:21 ]
Was misschien ook niet helemaal duidelijk maar ik haakte er op in om aan te geven dat zo'n belangrijk aspect weer van de wagen was gevallen. Ventilatie is in Nederland sowieso niet echt onderdeel van de focus, terwijl het een groot verschil van maken.gws24 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:03:
Dan heb ik dat verkeerd begrepen omdat je reageerde op iemand die het over Voss had
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De ventilatie zoals in bestaande bouwbesluiten vast gelegd zou al moeten voldoen toch?Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:13:
[...]
Was misschien ook niet helemaal duidelijk maar ik haakte er op in om aan te geven dat zo'n belangrijk aspect weer van de wagen was gevallen. Ventilatie is in Nederland sowieso niet echt onderdeel van de focus, terwijl het een groot verschil van maken.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ze hadden beter kunnen wachten.
We hebben ons 6 maanden goed gedragen dat is in 2 weken verkloot.
Door o.a jongeren QR codes uit wisselde. Toen dat bekend was had Rutte gelijk actie moet onder nemen.
Elke keer weer gezegd dat de systeem waterdicht was.
Daar is de kabinet ook verantwoordelijk voor ze hadden gewoon paar weken moet wachten.
Jammer dat ze ook niet zeggen we zijn te snel open gegaan.
Nu komt op de journaals allemaal naar voren wat de kabinet fout heeft gedaan. En dat is aardig veel.
1 ding ben ik wel over te spreken. Dat ze een advies geven om je te laten vaccineren.
Ik hoop dat de besmettingen en de ziekenhuis opname laag blijven onder jongeren die nog niet zijn gevaccineerd.
We hebben ons 6 maanden goed gedragen dat is in 2 weken verkloot.
Door o.a jongeren QR codes uit wisselde. Toen dat bekend was had Rutte gelijk actie moet onder nemen.
Elke keer weer gezegd dat de systeem waterdicht was.
Daar is de kabinet ook verantwoordelijk voor ze hadden gewoon paar weken moet wachten.
Jammer dat ze ook niet zeggen we zijn te snel open gegaan.
Nu komt op de journaals allemaal naar voren wat de kabinet fout heeft gedaan. En dat is aardig veel.
1 ding ben ik wel over te spreken. Dat ze een advies geven om je te laten vaccineren.
Ik hoop dat de besmettingen en de ziekenhuis opname laag blijven onder jongeren die nog niet zijn gevaccineerd.
4 meter is nog verstandiger. Sterker nog iedereen in een isoleercel met eten voor twee weken en zien wat er gebeurd nis nog verstandiger.President schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Mja, dan zou de bevolking vinden dat ze als kleine kindjes worden behandeld, omdat iets niet mag omdat het mis zou kunnen gaan..
Helaas
Buiten gebeurd er nog altijd bar weinig. Dat hebben we al het hele jaar gezien. Binnen in de disco met TvT welke matig /niet volgens advies is uitgevoerd daar gaat het mis.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
En weer geen verantwoordelijkheid vanuit het kabinet zelf.
Plus, dat vanavond iedereen nog even los gaat en er nog meer besmettingen bij gaan komen.
Had meteen de boel dichtgegooid.
Ben ik even blij dat ik bewust geen vakantie gepland heb deze zomer.
Plus, dat vanavond iedereen nog even los gaat en er nog meer besmettingen bij gaan komen.
Had meteen de boel dichtgegooid.
Ben ik even blij dat ik bewust geen vakantie gepland heb deze zomer.
Klopt, er valt ook wat voor te zeggen om juist nu te versoepelen en geen extra maatregelen in te voeren. Zie ook onderstaande analyse van de BBC:Montaner schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:36:
[...]
Er is 3 keer gesproken over wijken waarbij de vaccinatiegraad onder het niveau blijft. Kortom: bewust weigeren van vaccinatie. Deze worden zonder pardon opgeteld bij de personen waarbij vaccinaties niet werken. Dat is geen fatsoenlijk antwoord, en geeft ook alleen maar onrust naar de toekomst. Op deze manier komen we er dus nooit vanaf. Wat is er gebeurd met groepsimmuniteit en eigen verantwoordelijkheid? Niet echt liberaal dit.
No country in the world has attempted to lift restrictions like this - in the face of rapidly rising cases driven by the new, more infectious Delta variant.
Some say it would be better to wait until autumn when all adults will have had the chance to get a second vaccine dose.
That may sound good in principle, but scientists advising government seem to be backing a summer lifting.
Unlocking was always going to drive up infections. And the problem with trying to delay that is the risk of a surge in cases at a much worse time.
By the autumn schools will be back - and we can see the huge disruption the rise in cases in recent weeks has had.
People will also be outdoors more in the summer months, which could help flatten the peak.
But perhaps most importantly you risk running into the flu season.
That is when the NHS is under most pressure, while a Covid infection followed by flu in quick succession puts the vulnerable even more at risk.
The move is not without risk. The government is banking on the wall of immunity built up by the vaccination programme stemming these rises soon.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is de nieuwe richtlijn inderdaad, maakt het nog simpeler. Netto betekent dat nog veel minder ventilatie dan veel zaken nu hebben.YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:15:
[...]
De ventilatie zoals in bestaande bouwbesluiten vast gelegd zou al moeten voldoen toch?
Het field lab adviseerde om aantal mensen aan te passen op de mogelijkheden, dat is niet gebeurd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb even gekeken naar de laatste NICE data. Kans om een ziekenhuisopname niet te overleven (kliniek) per leeftijdscohort:pro_6or schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:34:
[...]
Jongeren hebben ouders van 40 50. Genoeg die pas 1 prik hebben.
40-44: 0.8%
45-49: 0.7%
Opnames heb ik even niet bij de hand, cohorten en datums (YTD) sluiten niet netjes op elkaar aan.
Alright, vervolgens heb ik een paar studies (quick & dirty) erbij gepakt die kijken naar de effectiviteit tegen besmetting B.1.167.2. Tussen de 30% en de 50%, waar twee doses inderdaad veel effectiever lijken te zijn. Laten we conservatief zijn en 30% nemen. De meerderheid van de overledenen is overleden ten tijde dat er nog geen mensen gevaccineerd waren.
Al deze factoren in ogenschouw nemende, hoe gaat dit in vredesnaam voor enorme problemen zorgen, ook al zouden jongeren zich onthouden van common sense en symptomatisch naar hun ouders gaan en deze massaal besmetten? Paniek alom.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
@YakuzA Ventilatie is een vervelende. Bij woningen is het vaak veel slechter dan je zou denken; Ook (juist?) bij recente. De ventilatie staat vaak standaard veel te laag; laat staan als de woonkamer vol zit....
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Hardstikke leuk, maar dat is dus het percentage wat het niet overleeft.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:20:
[...]Ik heb even gekeken naar de laatste NICE data. Kans om een ziekenhuisopname niet te overleven (kliniek) per leeftijdscohort:
40-44: 0.8%
45-49: 0.7%
Opnames heb ik even niet bij de hand, cohorten en datums (YTD) sluiten niet netjes op elkaar aan.
Alright, vervolgens heb ik een paar studies (quick & dirty) erbij gepakt die kijken naar de effectiviteit tegen besmetting na B.1.167.2. Tussen de 30% en de 50%, waar twee doses inderdaad veel effectiever lijken te zijn. Laten we conservatief zijn en 30% nemen. De meerderheid van de overledenen is overleden ten tijde dat er nog geen mensen gevaccineerd waren.
Al deze factoren in ogenschouw nemende, hoe gaat dit in vredesnaam voor enorme problemen zorgen, ook al zouden jongeren zich onthouden van common sense en symptomatisch naar hun ouders gaan en deze massaal besmetten? Paniek alom.
Maar volgens mij gaat het juist om het percentage wat in het ziekenhuis kan komen te liggen. Als dat in de orde van grootte van een paar procenten is dan raken de bedden alsnog vol.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
+daarbij mensen die blijvende schade oplopen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Liever niet, door de hoge isolatie-eisen kan je beter een pand uit 1912 hebben waar het altijd tocht.YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:15:
[...]
De ventilatie zoals in bestaande bouwbesluiten vast gelegd zou al moeten voldoen toch?

Toch wel weer tekenend hoe de toon omgeslagen is. Lekker met z'n allen vingertje wijzen naar 'de jongeren' want die hebben het verkloot! Nee, die maakten gebruik van de opties die er waren. Dat er manieren gezocht zouden worden om ook zonder test binnen te komen had iedereen wel kunnen verwachten.
Maar bedenk ook even dat die jongeren veelal een aardig zware periode achter de rug hebben. Enorm veel thuis 'werken', veel minder sociale contacten dan normaal, niet uit kunnen gaan, geen evenementen en daarna nog voor velen een periode vol examens, toetsen, scripties en weet ik wat nog meer. No shit dat die stoom af willen blazen en dat dan ook doen vol enthousiasme.
Of wat te denken van de evenementenbranche? Maanden lang niks gemogen en praktisch geen inkomen gehad. Natuurlijk grijpen die iedere kans met beide handen aan. Die zullen er alles aan doen om de regeltjes netjes te volgen, maar waterdicht is het bijna nooit. Zo is drugs op ieder festival verboden, maar ik zie toch echt op ieder festival mensen met grote doppen rondlopen, of mensen die duidelijk wat groen spul gerookt hebben. De horeca idem dito. Eindelijk weer een fatsoenlijk inkomen en mensen in de restaurants en op de terrassen, en genoeg mensen die enorm blij waren eindelijk weer eens wat te kunnen doen buitenshuis los van een wandeling in de bossen.
Maar nee, vooral wijzen en roepen hoe kut anderen het wel niet gedaan hebben en dat het daarom verkloot is voor 'jou'. Vervolgens vallen 'we' over elkaar heen om te zien hoe netjes we ons wel niet gedragen hebben, dat we het niet erg vinden om nog wel eventjes te wachten, en dat wij wél verstand hebben. Ondertussen ken ik aardig wat mensen die kampen met een beginnende burnout of depressie, doordat ze zo goed mogelijk de regeltjes hebben gevolgd, willen volgen en constant in een soort angst leven. Maar o wee als zo'n persoon zegt 'fuck it' en op vakantie gaat ergens in het buitenland ver weg van de ellende van het dagelijkse leven. Dan komen de vingertjes weer tevoorschijn. Of als iemand denkt dat een bescheiden feestje voor een man of 20 wel moet kunnen. Feestje? Door jou is alles weer kut! "Had nou gewoon nog héél even gewacht... maar nee..."
Vooral wijzen naar anderen zodat we zelf niet in de spiegel hoeven kijken
Maar bedenk ook even dat die jongeren veelal een aardig zware periode achter de rug hebben. Enorm veel thuis 'werken', veel minder sociale contacten dan normaal, niet uit kunnen gaan, geen evenementen en daarna nog voor velen een periode vol examens, toetsen, scripties en weet ik wat nog meer. No shit dat die stoom af willen blazen en dat dan ook doen vol enthousiasme.
Of wat te denken van de evenementenbranche? Maanden lang niks gemogen en praktisch geen inkomen gehad. Natuurlijk grijpen die iedere kans met beide handen aan. Die zullen er alles aan doen om de regeltjes netjes te volgen, maar waterdicht is het bijna nooit. Zo is drugs op ieder festival verboden, maar ik zie toch echt op ieder festival mensen met grote doppen rondlopen, of mensen die duidelijk wat groen spul gerookt hebben. De horeca idem dito. Eindelijk weer een fatsoenlijk inkomen en mensen in de restaurants en op de terrassen, en genoeg mensen die enorm blij waren eindelijk weer eens wat te kunnen doen buitenshuis los van een wandeling in de bossen.
Maar nee, vooral wijzen en roepen hoe kut anderen het wel niet gedaan hebben en dat het daarom verkloot is voor 'jou'. Vervolgens vallen 'we' over elkaar heen om te zien hoe netjes we ons wel niet gedragen hebben, dat we het niet erg vinden om nog wel eventjes te wachten, en dat wij wél verstand hebben. Ondertussen ken ik aardig wat mensen die kampen met een beginnende burnout of depressie, doordat ze zo goed mogelijk de regeltjes hebben gevolgd, willen volgen en constant in een soort angst leven. Maar o wee als zo'n persoon zegt 'fuck it' en op vakantie gaat ergens in het buitenland ver weg van de ellende van het dagelijkse leven. Dan komen de vingertjes weer tevoorschijn. Of als iemand denkt dat een bescheiden feestje voor een man of 20 wel moet kunnen. Feestje? Door jou is alles weer kut! "Had nou gewoon nog héél even gewacht... maar nee..."
Simpel op te lossen door alle gerecirculeerde lucht door een lichtdichte waterbak heen te leiden met een 2500 watt UV-C lamp erin. Kost een paar centen aan stroom maar wel 'schone' lucht. Draagt alleen niet zo goed bij aan je energielabel.jadjong schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:28:
[...]Liever niet, door de hoge isolatie-eisen kan je beter een pand uit 1912 hebben waar het altijd tocht.In plaats van luchtbehandeling te koppelen met het alarmsysteem (zodat de airco niet aan staat als deur/raam open is) kiezen we er liever voor om niet te openen ramen te plaatsen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat is het dus niet. Opnames (pagina 5), besmettingen (pagina 75).Yaksa schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:27:
[...]
Hardstikke Hartstikke leuk, maar dat is dus het percentage wat het niet overleeft.
Maar volgens mij gaat het juist om het percentage wat in het ziekenhuis kan komen te liggen. Als dat in de orde van grootte van een paar procenten is dan raken de bedden alsnog vol.
En dan nog, jij en sommige anderen hier doen net alsof iedereen in dit land zijn verstand he-le-maal verloren is. Alsof niemand een eigen verantwoordelijkheid heeft om te voorkomen dat hij 1) iemand anders besmet of 2) besmet wordt. Alsof iedereen een kwade wil heeft.
Ik ken iemand die een verplichte training heeft op zijn werk volgende week met ~25 deelnemers. Policy is dat iedere werknemer een sneltest van te voren doet. Door alle paniek deze week is echter deze training gepromoveerd tot "evenement" en moet men nu gebruik maken van Testen voor Toegang. Te bizar voor woorden en een totaal verlies. Een combinatie van waan van de dag en wantrouwen jegens anderen. Dan moet je als bedrijf ook alcoholcontroles gaan afnemen vóór werkdagen, stel dat iemand een halve fles jenever opdrinkt alvorens hij met zijn werkdag begint en daarmee het bedrijf financiële schade berokkent

[ Voor 41% gewijzigd door Jedi_Pimp op 09-07-2021 20:43 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik ben het hetemaal met je eens, als al die mensen die denken dat er naar ze gewezen wordt nou eens in de spiegel zouden kijkenSomerenV schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:32:
Toch wel weer tekenend hoe de toon omgeslagen is. Lekker met z'n allen vingertje wijzen naar 'de jongeren' want die hebben het verkloot! Nee, die maakten gebruik van de opties die er waren. Dat er manieren gezocht zouden worden om ook zonder test binnen te komen had iedereen wel kunnen verwachten.
Tja, je kan ook dhr. Niemand de schuld geven, maar feit blijft gewoon dat er iets gedaan moet worden. En inderdaad zou iedereen wel wat vaker in de spiegel mogen kijken. Al was het alleen maar om te zien hoe mooi en uniek je bent. Maar vooralsnog moeten we hopen dat de vandaag afgekondigde maatregelen ook echt iets gaan doen aan de besmettingscijfers. Deal with it.SomerenV schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:32:
Toch wel weer tekenend, Feestje? Door jou is alles weer kut! "Had nou gewoon nog héél even gewacht... maar nee..."
fixed.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:34:
[...]
Dat is het dus (nog) niet. Opnames (pagina 5), besmettingen (pagina 75).
Better safe then sorry.
Verwijderd
Ach ja, hulde voor je opmerking, lekker achteraf, ik weet het beter kijk die hebben dat gezegd..Albinoraptor schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:53:
[...]
Och ja al die landen in Europa die verstelt stonden dat Nederland zoveel versoepelingen doorvoerden terwijl het duidelijk was dat het einde er nog niet was, dat zullen we ook maar als betweterig gedrag zien he.
Wat is nu eigenlijk het issue, volgens mij geen? Ze hebben een risico genomen en helaas is het niet gelukt.
Ook met de toegangstesten mensen proberen over te halen voor een vaccinatie.
Wat iemand hiervoor al had gepost, was er niks gedaan dan was het weer belachelijk dat en dat niet open kunnen gaan blah blah

Uiteindelijk is het probleem de mensheid, maar weinig die de regels kunnen volgen, want ik weet het beter (of Facebook).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2021 20:44 ]
Inderdaad, ik zie overigens veel ongevaccineerden veertigers richting Spanje gaan.gekkie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:35:
[...]
Ik ben het hetemaal met je eens, als al die mensen die denken dat er naar ze gewezen wordt nou eens in de spiegel zouden kijken
Wat ik wel vreemd vind is dat de vroege signalering: rioolwater nu ineens ook achterloopt..... Daar is dus gewoon niets te zien van verhoring van het aantal besmettingen.
Hoe kan dat????
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik heb van mensen gehoord dat er in Eindhoven de regel was: tot 21:00 zonder test naar binnen, daarna werd er pas gecontroleerd.
Overigens vind ik het heel vreemd dat er nu maatregelen komen om o.a. de mensen te beschermen die geen vaccinatie willen.
Zijn dit nou net niet de mensen die al de gehele corona periode tegen de maatregelen zijn en met pannetjes gaan slaan door een toespraak??
Overigens vind ik het heel vreemd dat er nu maatregelen komen om o.a. de mensen te beschermen die geen vaccinatie willen.
Zijn dit nou net niet de mensen die al de gehele corona periode tegen de maatregelen zijn en met pannetjes gaan slaan door een toespraak??
Waarschijnlijk omdat al die jongeren tegen een boom aan staan te zeiken?bert pit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:41:
[...]Inderdaad, ik zie overigens veel ongevaccineerden veertigers richting Spanje gaan.
Wat ik wel vreemd vind is dat de vroege signalering: rioolwater nu ineens ook achterloopt..... Daar is dus gewoon niets te zien van verhoring van het aantal besmettingen.
Hoe kan dat????
bert pit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:41:
[...]
Inderdaad, ik zie overigens veel ongevaccineerden veertigers richting Spanje gaan.
Hoe kan dat????
:fill(white):strip_exif()/f/image/I7bqN2dScKmfhaH4C22MRi1u.png?f=user_large)
https://g.co/kgs/KZEMb2
Riooldata t/m 4 juli. Toen begon het nog maar net uit de klauw te lopen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Aantal testen is met testen voor toegang ook gigantisch toegenomen, 13% toename positive tests, en rioolwater zijn de deeltjes ook met iets van 10% toegenomen, dus dat klopt wel vgmbert pit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:41:
[...]
Inderdaad, ik zie overigens veel ongevaccineerden veertigers richting Spanje gaan.
Hoe kan dat????
Nee. Met de eisen voor nieuwbouw kom je wel op een redelijk niveau, maar zit je nog steeds onder wat wordt aanbevolen voor corona. De eisen voor bestaande gebouwen zijn echt een minimale ondergrens. Oftewel een lachertje in het kader van Corona.YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Hij wil.
Die zijn formeel gezien 'volledig gevaccineerd' maar aangezien Janssen sowieso minder goed beschermd dan 2x Pfizer vraag ik me af hoeveel 1 prik Janssen doet tegen delta. Ik heb daar nog geen getallen van gezien.TheVivaldi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Hij wil.
Logisch dat het “de jongeren” zijn, want we hebben in al onze wijsheid besloten die pas als laatste te vaccineren. Het gedrag is volgens mij overal en in alle leeftijdsgroepen terug naar “normaal”. Niet het idee dat jongeren er qua gedrag nu zo uitspringen. Overigens is “slechts” 20 % van de gevallen in de horeca opgelopen he. De rest is nog steeds op werk, feestjes, winkels etc. De maatregelen die nu genomen worden beperken een deel van die besmettingen.SomerenV schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:32:
Toch wel weer tekenend hoe de toon omgeslagen is. Lekker met z'n allen vingertje wijzen naar 'de jongeren' want die hebben het verkloot! .....
Enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat onze regering nu wat maatregelen neemt voor de bühne, maar zich eigenlijk niet druk maakt over oplopende besmettingen. Ze vertrouwen er blijkbaar op dat vaccinaties voldoende effect zullen hebben.
Nou iedereen, heb je gezien hoeveel stemmen ze nog kregen?redwing schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:35:
[...]
En ik blijf missen dat ze gewoon eens een keertje zeggen dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt. Zo moeilijk is dat toch niet, en iedereen weet dat toch al.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.