Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Ik vraag mij oprecht af wanneer De Jonge zelf eens de verantwoordelijkheid neemt. Ik verwacht om 19:00 een heel verhaal over jongeren en frauderende horeca ondernemers. Maar ik vraag mij af hoe hij zijn eigen rol ziet met Dansen met Jansen en de geldigheid van 40 uur voor een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:21:
[...]
De groei is al omgeslagen naar lineair als ik even een héééél voorbarige conclusie maak op basis van de cijfers van vandaag. :P
Dat lijkt mij zeker voorbarig want wat zou er dan ineens anders zijn? De besmettingen die we nu zien zijn al dagen geleden opgelopen.

Maar relevant is ook de vraag of de testcapaciteit een probleem is:
Balance in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Hoewel ik hierboven ook begreep dat er op diverse plekken nog wel ruimte lijkt te zijn voor een testafspraak.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:37:
Ik vraag mij oprecht af wanneer De Jonge zelf eens de verantwoordelijkheid neemt. Ik verwacht om 19:00 een heel verhaal over jongeren en frauderende horeca ondernemers. Maar ik vraag mij af hoe hij zijn eigen rol ziet met Dansen met Jansen en de geldigheid van 40 uur voor een test.
Dat vraag je je af? In mijn ogen een retorische vraag. Ik verwacht geen mea culpa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
SomerenV schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Dat hoeft niet perse. Maar dan nog, ik zou in het geval van sporten zeggen 'ga gewoon'. Jezelf maar blijven opsluiten en contact vermijden kan zelfs averechts werken omdat je totaal geen weerstand meer opbouwt. Daarbij is sporten/bewegen gewoon gezond, nog even los van alle psychologische effecten waar een mens baat bij kan hebben.

Of dat opweegt tegen het nadeel van een mogelijke besmetting moet je zelf weten uiteraard, maar als je ergens tussen 20 en 30 bent (of 20 en 40) is de kans om ziek te worden echt enorm klein.
Sportargument gaat niet echt op, ik sport regelmatig. Dit is gewoon een avond eventding en niet m’n reguliere sport.

Punt is dat nu wél ziek worden op dit moment alles in de war gooit voor me. Zelf ziek worden ben ik niet zo bang voor, tis alleen niet nodig. Heb meer last van mensen die geen afstand houden op zo’n avond in deze situatie. Maar blijft een poepsituatie. Met 600 besmettingen per dag vond ik het een nobrainer en heb me gewoon opgegeven.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

SomerenV schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:20:
[...]

En dan is in september iedereen die wil gevaccineerd en komt er een Gamma-variant die een 3e prik vereist en wordt alles nog wat verder opgeschoven.
Gamma (3de letter) bestaat al, de volgende variant is mu (12de letter van Grieks alphabet).
Niet omdat het echt fout gaat (los van meer besmettingen), maar door de angst dat het fout kan gaan. En zo kun je aan blijven modderen.
Los dat men niet aanmoddert, er meerdere vaccins zijn die tot dusver effectief tegen alle varianten zijn en dat het beleid niet gestoeld op angst is.
[...]

Nee, men accepteert dat de dood er nou eenmaal bij hoort en dat je om wat voor reden dan ook kunt sterven. In de zomer hebben veel mensen een grotere kans te sterven door het norovirus, in de winter door de griep.
1. Je loopt de meeste kans op het Noravirus in de winter op, net zoals influenza.
2. Dood is onderdeel van het leven, maar het gaat hier om sterfgevallen en slachtoffers die makkelijk te voorkomen zijn.
Ik zeg niet dat anderen maar moeten sterven omdat ik mezelf of iemand anders een lolletje gun, maar ik durf wel te stellen dat een tiental sterfgevallen per maand geen reden moet zijn om maatregelen maar niet op te heffen.
Aan het einde van je zin schrijf je dat 10 doden (die te verkomen zijn) een acceptabel offer is terwijl je begint met een ontkenning.
Jij vindt het in dit geval egoïstisch dat ik van mening ben dat sterfte er nou eenmaal bij kan horen, maar hoe zit het dan - zoals @Cocytus - aanhaalde met diverse andere zaken? Drink je ooit alcohol? Rijd je wel eens auto? Bestel je wel eens wat uit China? Eet je wel eens vlees? Koop je kleding van bepaalde merken?
What about it? ;)
Op een gegeven moment moet je jezelf de vraag durven stellen hoe ver je bereid bent te gaan om misschien een leven te redden.
Daar heb ik al antwoord op gegeven waar men op basis van de criteria relatief makkelijk een datum kan uitrekenen. En als 0 niet mogelijk is, laten we dan voor 1 gaan. En als 1 niet mogelijk is, laten we dan voor 2 gaan, et cetera.
[...]

0 opnames is bijna niet mogelijk over een langere periode. De griep bestaat in principe ook het hele jaar, en daar kunnen mensen het hele jaar door opgenomen voor worden.
Het is niet onmogelijk en zeker wel wenselijk. Dat het onrealistisch is zal ik zeker erkennen, maar met slechte wil wordt alles onmogelijk.
Het is alleen zo dat veel virussen in bepaalde seizoenen beter verspreid worden. Zo heb je in de zomer meer last van het norovirus dan in de winter.
Zoals ik al eerder aangaf is dat onjuist. Op https://www.sciencemag.or...seasons-and-will-covid-19 zie je bij het diagram welke virus in welke maanden gedijen en dat ene virus in Florida juist in de zomer zo goed doet kan ik wel een verklaring voor vinden die niet met het seizoen heeft te maken ;)
Jij doet nu net alsof mensen dood gaan omdat ik bijvoorbeeld in alle vrijheid wil kunnen leven. Jij verwijt het mij persoonlijk dat een ander kan sterven. Ik heb geen geduld en daardoor gaan mensen dood. Dat is gewoon onzin en dat weet jij ook.
Klopt (want we hebben elkaar al eerder hier over gesproken), maar de argumenten die je presenteert gaan over jou als persoon en wat jij wilt.
Per week gaan er in Nederland gemiddeld genomen meer dan 3.000 mensen dood. Als er 10 mensen sterven door Covid dan heb je het over minder dan 1% van het totaal. En dat is volgens jou reden genoeg om vrijheden te beperken? Kom nou... Het is gewoon een utopie te denken dat je iedereen kunt redden. Jij wilt dat doen nu met Covid, een ander wil mensen met obesitas redden, weer een ander kijkt naar de rokers, eentje kijkt naar mensen in het verkeer, mensen die sporten en ga zo maar door. Waar ga je de grens trekken?
Bij zaken waar ik geen invloed op heb. En bij alle voorbeelden die je noemt kunnen we met weinig moeite het getal omlaag brengen, niet veel, maar wel een beetje.
Bij Corona kunnen we met weinig moeite het getal heel ver omlaag brengen. En met wat extra moeite kunnen we dat getal zelfs permanent op 0 krijgen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
[...]

Dat hoeft niet perse. Maar dan nog, ik zou in het geval van sporten zeggen 'ga gewoon'. Jezelf maar blijven opsluiten en contact vermijden kan zelfs averechts werken omdat je totaal geen weerstand meer opbouwt. Daarbij is sporten/bewegen gewoon gezond, nog even los van alle psychologische effecten waar een mens baat bij kan hebben.
Over 1.5 week wordt @NiGeLaToR gevaccineerd. Sporten is natuurlijk hartstikke gezond enzo, maar, uh, die anderhalve week meer of minder maakt na 1.5 jaar echt niks meer uit. En hij kan ook even een rondje gaan hardlopen ofzo.
Nu lekker gaan knuffelen (contactsport?) met een stel mensen uit dé risicogroep is wel een flink risico. Heel ruw schat ik het aantal besmettelijken in die leeftijdsgroep nu op 100 tot 1000 per 100.000 (en ik denk dichter bij de 1000 dan bij de 100). Reken maar uit wat de kans is als je met z'n tienen bij elkaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
https://www.nu.nl/coronav...-augustus.html?redirect=1
Vooral onder jongeren wordt veel positief getest. Zij maken gebruik van het programma Testen voor Toegang, dat is opgezet om avondjes uit weer mogelijk te maken. Soms was er echter sprake van valse negatieve testen of probeerden jongeren op een andere manier het systeem te omzeilen, met lokale corona-uitbraken tot gevolg.
Wat?! Alsof dat de enige oorzaak was. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Of dat opweegt tegen het nadeel van een mogelijke besmetting moet je zelf weten uiteraard, maar als je ergens tussen 20 en 30 bent (of 20 en 40) is de kans om ziek te worden echt enorm klein.
Die laatste zin klopt niet helemaal, waarschijnlijk bedoelde je ernstig ziek of dood. De kans om ziek te worden is juist vrij groot, maar de kans op een ernstig ziekte verloop is relatief klein.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:40:
[...]
Dat vraag je je af? In mijn ogen een retorische vraag. Ik verwacht geen mea culpa's.
Of juist wel, want dat is (indien zo bedoelt althans) ook een goeie manier om mensen af te leiden en daarna te focussen op iets anders.

Uit de Wob met daarin het SMS verkeer van de MP weten we ondertussen dat er een 'qena' wordt opgesteld bij diverse gelegenheden. Er zal dus wel worden nagedacht over het antwoord als zo'n vraag gaat komen (en die gaat natuurlijk komen).

Ik verwacht overigens zelf dat ze vanavond ineens (om politieke redenen) beginnen over de mogelijke gevolgen op lange termijn. Dat onderwerp is tot nu toe steeds vermeden, maar het OMT kan uiteraard niet veel anders dan wijzen op de pijlers die nu nog niet in gedrang lijken. Maar met wat er nu bekend is of nog onduidelijke of onbekende effecten op lange termijn kan het kabinet zichzelf een 'escape' geven en naast de drie pijlers nu toch (eindelijk) te gaan sturen op besmettingen. (Of de vakanties, maar dat zou wat mij betreft een zwaktebod zijn).

Focus op besmettingen zou voor wat betreft de aanpak niet slecht zijn in ieder geval.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
@Number10 Ik heb vanmiddag ook even in die SMS-berichten zitten bladeren, maar waar staat "qena" eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:10:
[...]

Welk drama in de VK doel je nu op?
Begin van een mogelijk drama zei ik. Ziekenhuisopnames zijn 70% hoger dan een week eerder. Duidelijke opwaartse trend te zien. Ook zijn er nu grote problemen met ambulancecapaciteit blijkbaar.

Je ziet in de laatste paar dagen waarvan er statistieken bekend zijn dat het in andere leeftijdsgroepen nu ook begint te stijgen in Nederland, dus het is alleen maar wachten totdat het weer zo ver is.

Maar goed, vanavond nog een keer feesten, want de maatregelen gaan morgen pas in, we zetten nog een keer de verdubbelaar in vanavond!!! :')

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Number10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:39:
Dat lijkt mij zeker voorbarig want wat zou er dan ineens anders zijn? De besmettingen die we nu zien zijn al dagen geleden opgelopen.
Er is genoeg anders, dat heb ik al eerder uitgelegd. Sowieso is de feestpiek voorbij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:37
Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:52:
@Number10 Ik heb vanmiddag ook even in die SMS-berichten zitten bladeren, maar waar staat "qena" eigenlijk voor?
Q en A denk ik
Vraag en antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:35

NMH

Moderator General Chat
Maar het is morgen 06:00. Oftwel, mensen zullen vanavond nog even flink los gaan, want laatste kans. Dat zag je ook toen de horeca in het najaar dicht moest. Het zal wel een politiek compromis zijn, maar het is wel een halfbakken staaltje crisismanagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48
Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Er is genoeg anders, dat heb ik al eerder uitgelegd. Sowieso is de feestpiek voorbij.
Nee joh! vanavond kan het voor het laatst waarschijnlijk deze zomer! Daarnaast ben ik 19 en heb ik eergisteren nog een prikkie janssen gehad.... Wie doet mij wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Brons schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:37:
Oogkleppen en blind voor alles behalve het eigen imago. Maatregelen worden door een "wat zouden ze denken als ik dit nu doe en dan toch XYZ gebeurt?"

Letterlijk levensgevaarlijk om zo iemand aan het roer te hebben. Er had dagen geleden al moeten worden ingegrepen en nu gebeurt het morgen pas. Volstrekt onacceptabel en onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
NMH schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Maar het is morgen 06:00. Oftwel, mensen zullen vanavond nog even flink los gaan, want laatste kans. Dat zag je ook toen de horeca in het najaar dicht moest. Het zal wel een politiek compromis zijn, maar het is wel een halfbakken staaltje crisismanagement.
Je loopt natuurlijk wel het risico op ongeregeldheden als binnen 5 uur na aankondiging de horeca dicht moet zijn. Ik hoef geen avondklokrellen 2.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Je loopt natuurlijk wel het risico op ongeregeldheden als binnen 5 uur na aankondiging de horeca dicht moet zijn. Ik hoef geen avondklokrellen 2.0.
Het is een keuze om een persconferentie om 19:00 te doen.

Ook is het een keuze om de politie telkens met zachte hand te laten optreden. Moet je in de VS eens kijken hoe het er daar aantoe gaat, zo gek is dat soms niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Ik prefereer eerlijk gezegd avondklokrellen 2.0 boven nog even snel een hoos besmettingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:52:
Ik moest ook even nadenken toen ik het las maar volgens mij voor Q and A.

Questions and answers. Het zijn dus spreekteksten met verwachte vragen en mogelijke antwoorden. Die antwoorden lijken soms spontaan, maar als je goed oplet kijken ze ook op papier of hoor je een bepaald wat ontwijkend antwoord bijvoorbeeld.

Overigens is het misschien ook nog wel de moeite waard om die SMS-berichten hier te bespreken, want er staan wel interessante dingen in vond ik zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

2 weken had ik begrepen om even aan te kijken wat de ziekenhuisopnames doen... maar vijf weken?!

De delta variant verdwijnt echt niet meer en tegen die tijd zitten we ook alweer bijna in september, waarbij het seizoenseffect weer aan kracht toeneemt.

Met een beetje geluk in augustus dus weer 2 weken er tegenaan en dat was het dan weer voor dit jaar.

Als er echt voor dit beleid gekozen wordt, kondig dan maar gelijk aan dat nachtclubs, cafés en evenementen verboden en illegaal worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Uniciteit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:11:
2 weken had ik begrepen om even aan te kijken wat de ziekenhuisopnames doen... maar vijf weken?!

De delta variant verdwijnt echt niet meer en tegen die tijd zitten we ook alweer bijna in september, waarbij het seizoenseffect weer aan kracht toeneemt.

Met een beetje geluk in augustus dus weer 2 weken er tegenaan en dat was het dan weer voor dit jaar.

Als er echt voor dit beleid gekozen wordt, kondig dan maar gelijk aan dat nachtclubs, cafés en evenementen verboden en illegaal worden in Nederland.
Ik snap je zorgen, maar het vaccin wint ook steeds meer aan effect. Wanneer iedereen boven de 18 een vaccin heeft (2de prik + 2 weken) dan kunnen we waarschijnlijk kerst met elkaar luidend zingen in de kerk/kroeg vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:53:
[...]
Dan zal ik er wel overheen lezen, want in je postgeschiedenis kom ik volgens mij niet veel onderbouwing tegen die past bij 'genoeg anders'. Ik ben teruggegaan tot 1 juli, ervan uitgaande dat daar het kantelpunt zat.

Welke 'feestpiek' bedoel je dan? De besmettingen voor de komende dagen hebben toch al plaatsgevonden?

Of doel je op een anticiperend effect van deze snelle stijging? Dus dat mensen uit zichzelf terughoudender worden?

Uiteindelijk lijkt mij zelf vooral het percentage positief en de rioolwateranalyses het meeste inzicht geven. En wellicht steekproeven onder zorgpersoneel, want die schijnen ook te worden gedaan maar zijn volgens mij niet openbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hugo heeft een 'qena' nodig, alleen een dikke beat als hij gaat freestylen. 8)

Andreas Voss veegt ook snel zijn stoep schoon. VWS zou niet het Testen voor Toegang geïmplementeerd hebben zoals zou moeten volgens de resultaten van de Fieldlabs. Voss beklaagt zich over het sjoemelen met QR codes en het vrijstellen van gevaccineerden van een test plus direct mogen feesten na de tweede prik.
Arrne schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:43:
Misschien was het toch niet zo'n goed idee toen we de afgelopen maanden onze neus ophaalden voor de Jansen vaccins..
Daar zat wel wat meer achter. Jansen heeft leveringsproblemen en moest orders van de EU uitstellen. Een partij van hun vaccins waren vervuild geraakt door een fout in de fabriek o.a. en moesten daarom weggegooid worden. Pfizer heeft hun leveringsproces enorm weten op te schalen, mede dankzij een paar gokjes die ze namen eind 2020 die nu goed uitpakken voor ze. Niet alleen scoort hun vaccin goed in de studies, ze kunnen ook hofleverancier zijn voor zo'n beetje iedereen die wil. Moderna is dan een goede tweede qua leveringen. Vanuit logistiek oogpunt zijn dit goede overwegingen om ook te kiezen voor Pfizer en Moderna boven Jansen en AstraZeneca welke geen betrouwbare planning kunnen afgeven voor hun leveringen. Betrouwbare leveringen zijn nodig om al die uitnodigingen te kunnen maken en tempo te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door CMD-Snake op 09-07-2021 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:20
ACID-dude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Fantastisch, ik kan het bezoek aan mijn broer in Duitsland eind deze maand alweer gaan verplaatsen.. Eindelijk geen Rikisogebiet meer en dan krijg je dit soort kansloos beleid. Ja, veel ouderen zijn beschermd en jongeren komen minder in het ziekenhuis maar ik als 35er wil me verd@#mme gewoon normaal kunnen bewegen in twee landen en daar hebben die besmettingen wel grote invloed op. Maar blijkbaar is hutjemutje discotheekbezoek zonder capaciteit voor handhaving een grotere levensbehoefte. Bedankt!
Vrij vertaald :Dus alle jongeren moeten vooral niet op stap gaan zodat jij wél hetgeen kunt doen wat jij leuk vindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen een straat bbq, mannetje of 80 (incl kids). Dinsdag in de appgroep nog een feesttent geregeld ivm het mogelijk mindere weer. We gaan het wel zien, afgelasten danwel verplaatsen ziet niemand meer zitten. (vergunning gemeente is ook hierin sowieso beperkt). Dat het zo hard zou gaan hadden we 2 weken geleden niet aan zien komen. Ik denk dat dit voor heel veel mensen zo is geworden, draagvlak voor beperkingen is wel een beetje weg.

Voor de zekerheid een doos zelftests van het werk meegenomen (liggen hier toch te verschralen en niemand die ze gebruikt). Maakt het misschien wat laagdrempeliger, maar je kan ook niemand hierin verplichten. Nu maak ik over mezelf (1 prikje gehad) niet bijzonder veel zorgen. Kans dat ik echt ziek van wordt is al een stuk kleiner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:25
NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Tis een contactsport, binnen. Als 1 iemand besmet is, is iedereen het. Er is weinig mogelijkheid tot afstand houden. Al kan het in theorie wel.
Ik zou mensen die van afstand zeggen dat het geen enkel probleem is als jij ziek wordt niet meenemen in je besluit.

Met anderhalve week te gaan en een slecht gevoel moet je gewoon niet gaan. Ik ga ook vandaag na de outdoor training dan maar weer meer afstand houden en direct naar huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:20
Uniciteit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:11:

Inderdaad, je kan op je klompen aanvoelen dat het vanaf half september weer lastiger gaat worden, want seizoen. Gun de jeugd dan een zorgeloze zomer, de herfst en winter kunnen in potentie weer zwaar genoeg worden, voor iedereen, maar zeker ook voor de jeugd. Algemene tendens is hier dat de jeugd nog maar een paar maanden binnen moet blijven, zodat de vakanties van oudere generaties niet in gevaar komen. Egoïstisch tot en met. Ik zou voorstellen dat iedereen deze zomer in Nederland blijft, voor een zorgeloze tijd zonder restricties in eigen land, dus geen niet noodzakelijke reizen toestaan zowel uitgaand and inkomend, kan iedereen er iets moois van maken in relatief grote vrijheid. En dat zegt iemand wiens grootste passie intercontinentaal reizen is, wat ik ontzettend mis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:13:
[...]

Ik snap je zorgen, maar het vaccin wint ook steeds meer aan effect. Wanneer iedereen boven de 18 een vaccin heeft (2de prik + 2 weken) dan kunnen we waarschijnlijk kerst met elkaar luidend zingen in de kerk/kroeg vieren.
Ik ben ook volledig voor het vaccineren, maar wat mij betreft zitten we al op het punt dat de echt kwetsbare groepen (voornamelijk 60+) beschermd zijn d.m.v. van minimaal een eerste prik en ook heel veel al een tweede prik.

Ik vind het dan ook absurd om nog zo extreem sectoren plat te leggen met veel economische, sociale en geestelijke schade als gevolg.

Edit:

Nog een kleine toevoeging. Wat ik ook best slecht vind is dat de kleurcode voor het reizen naar het buitenland van invloed lijkt te zijn.

Ik hou zelf ook helemaal van tripjes en reizen naar het buitenland... maar gaan we íedere Nederlander extra lastig vallen met coronamaatregelen, zodat een deel zonder stress 1 of 2 weken op een strand in Griekenland kan liggen?

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 09-07-2021 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
Maar staar je nou niet dood op het aantal doden. De lange termijn long COVID komt gewoon in elke leeftijdsgroep voor. Zelfs als je nauwelijks symptomen hebt. Laten we mensen daar tegen proberen te beschermen.
Plus daarnaast zijn veel jongeren al meer dan 2 weken geleden op feestvakantie geweest. En 2 weken disco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Uniciteit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Ik ben ook volledig voor het vaccineren, maar wat mij betreft zitten we al op het punt dat de echt kwetsbare groepen (voornamelijk 60+) beschermd zijn d.m.v. van minimaal een eerste prik en ook heel veel al een tweede prik.
Door de Deltavariant lijken we daar dus niet te zitten, en er is nog een hele groep (kwetsbare) mensen van tussen de 60-65 die op hun tweede AZ prik wachten van de huisarts.

Dat in relatie met de berichten (gisteren in de liveblogs) over onderzoeken omtrent de bescherming van een eerste prik i.r.t. de deltavariant heel slecht uit lijkt te pakken. Daar lijkt uit te komen dat 1 prik maar 10% bescherming biedt, met een tweede prik daarentegen lijkt het effect van de vaccinaties tegen de delta variant hetzelfde effect te hebben als tegenover de andere varianten.

Aanvulling:
Weet je ik gooi liever ook het land nu open, maar als we daardoor straks alsnog met allemaal 1e prikkers in het ziekenhuis zitten schiet het dus ook niet op en zijn we straks nog langer dicht.

Het is al een paar keer gezegd, hele kleine percentages ziekenhuisopnames (onder jongere leeftijdsgroepen) op hele grote getallen (veelvouden van het aantal besmettingen in de laatste piek) maken ook gewoon een zorginfarct.

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 09-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Uniciteit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Ik vind het dan ook absurd om nog zo extreem sectoren plat te leggen met veel economische, sociale en geestelijke schade als gevolg.
Economische schade valt mee en wordt ingehaald (althans Nederland en Europa), wel is er veel beweging. Nederland gaat uiteindelijk wel netto winst maken.
Sociale schade is aanwezig, maar daar zijn nog veel discussie over daar een correlatie is. Sociaal gedrag is namelijk continue aan het veranderen. Dus de kans is aanwezig dat het een transitie is.
Geestelijke schade is zeker aanwezig, maar voor sommige groepen is het juist gezond geweest. Niemand weet wat de netto stand is. Kijk maar hoe mensen in het thuiswerk topic staan. Veel mensen die juist winst geboekt hebben.

Al en al, valt de schade allemaal wel mee. Er zijn juist veel tegenstrijdige resultaten te vinden. Zo heeft fake news hoogtij geviert in Nederland, maar we zijn juist meer de wetenschap gaan vertrouwen.

Dat er schade wordt opgelopen is duidelijk, maar niemand weet op dit moment wat de netto stand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Een besmetting met Corona doormaken heeft toch uiteindelijk hetzelfde effect als gevaccineerd worden? Je hebt daarna antistoffen. Dat is dan weer mooi meegenomen met dat hoge aantal besmettingen onder jongeren. Op de lange termijn komt toch iedereen uiteindelijk met Corona in aanraking lijkt mij, al gaan we nog 4 jaar in lockdown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

Zoals het beeld al een beetje was eerder, maar nu bevestigd door Andreas Voss: https://nos.nl/artikel/23...nen-nachtclubs-ondermaats

Kabinet heeft gewoon maar wat willekeurige adviezen overgenomen, aangepast, vanwege de "uitvoerbaarheid" en een snufje toegeven aan lobby van de sector vermoed ik zelf.
En ja de Delta-variant natuurlijk. Voss stelt zelf dat het mogelijk is ook dan nog veilig te organiseren, maar ik zie daar eerlijk gezegd niet de wetenschappelijke basis voor.
De evenementen zijn dan weer nieuwe studies eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Crim schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:39:
Een besmetting met Corona doormaken heeft toch uiteindelijk hetzelfde effect als gevaccineerd worden? Je hebt daarna antistoffen. Dat is dan weer mooi meegenomen met dat hoge aantal besmettingen onder jongeren. Op de lange termijn komt toch iedereen uiteindelijk met Corona in aanraking lijkt mij, al gaan we nog 4 jaar in lockdown.
Inderdaad: Het is kiezen tussen het vaccin nemen of het virus krijgen.
Maar het vaccin is veiliger en beschermt beter tegen varianten dan het virus. En zal minder complicatie opleveren.

De enige andere route is COVID-zero, maar daar is nu nog te veel weerstand tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:36
Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:29:
Interessant om te weten, hoe zit het nu met die 975 miljoen die even in een ongecontroleerd potje geduwd werd om die TvT even lekker te regelen. Die is al op zeker?

Gewoon helemaal kappen met die onzin. Doorprikken en dan langzaam steeds grotere feesten en evenementen toestaan. Stap voor stap, zodat je per stap de gevolgen kunt bekijken.
Op diverse websites las ik dat de baas van de Fieldlab experimenten nogal pissed is. Zijn verhaal samenvattend: die experimenten werden (succesvol) uitgevoerd met grote controleerbare evenementen maar zijn door het kabinet ten onrechte gebruikt om alle clubs open te gooien. De evenementen zouden daarvan dan nu de klos worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bij een vaccinatie leert en maakt je lichaam nuttige antistoffen op een gecontroleerde manier. Dat is niet hetzelfde als de ziekte door besmetting doorlopen, omdat je dan mogelijk erger ziek wordt en/of long-covid symptomen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23
en wie gaat spuitje nummer 3 halen? zijn jullie nog steeds positief over vaccineren?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat morgen vanaf 6:00uur slaat natuurlijk nergens op. Als je echt verantwoordelijkheid neemt gooi je het per direct dicht. Vanavond wordt één groot besmettingsfestijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:43
Ik had toch op zijn minst verwacht dat ook jongeren de kans zouden krijgen om volledig gevaccineerd te worden voordat werkelijk alle maatregelen los worden gegooid. Long covid heeft ook een grote impact.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
update 2021-07-09

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_5QUrUexNL9gsqOpMB_B6TH8-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZjV1yoQ0xNciv1s1E6QjFF9g.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1R7ARh6J34z-NZnUF4jHDLY-Yec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/juu2xjxcbaTLvulsepDvAW9s.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcORVDIgFd4M52mnQ4IXNmKAijo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0km3PAm3Zwh84RoGaSwjbTZt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QnzCYSb8jFnU-OmMWNteiASAAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/846OBbsg60EZdrqtw3naM9Lm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhwpoYTT-Vzd9KI73tP76lJq6Mc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jHWv0RzA4wLHa9jzsYGoRg0Q.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6Sro0QXwbXjTXxVgWai65X0KH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gISuDLpcj1Bdr4XpHzNeav2x.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqD63ffcwSDHKyAA2Z2o3jv-izY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DVSfOvSGkkv1Nrfiun6oiOYD.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgYyd9yqJokN_vtY5mc7IsceUPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zXUQVezSPCYWAM18scE45DcI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ru3RvpaMvGCQnLwu8qjyaCJkH0E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PUfTqw3lrPDWB8Y9QjaE9eb7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3UPDYCflUs6goaT_tfP78V210c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jCBVIi79I9s7fNXsf2vrtuk6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4G6aW3Wlg3WduxRgx8TJwet490s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fx5Pekzr4JsuhjsVCWYXOqDg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or0Ltv5AjNsO02q3B7Gf0YF7C3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mqXTtsleecSpRlIaPHCRDrln.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kol Nedra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:43:
en wie gaat spuitje nummer 3 halen? zijn jullie nog steeds positief over vaccineren?
Om uit de crisis te komen wou en wil ik best twee prikken halen. Maar nog jaren (decennia?) jaarlijks een booster-prik halen om aan de QR-code voor toegang tot evenementen en reizen te komen... dat is wel een dingetje.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-e-n
Er is nul reden om die niet te halen. Dus kom maar op. Spuiten maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Inderdaad: Het is kiezen tussen het vaccin nemen of het virus krijgen.
Maar het vaccin is veiliger en beschermt beter tegen varianten dan het virus. En zal minder complicatie opleveren.

De enige andere route is COVID-zero, maar daar is nu nog te veel weerstand tegen.
Hopen dat het op een gegeven moment door gaat dringen dat dit de keuze is. Van de week zelf corona gekopt, en een stuk of wat mensen in m'n omgeving ook (leeftijd 20-25). Een aantal weinig last, een aantal enkele dagen hondsberoerd. Helaas precies een dag voordat ik het opliep voor de 1e keer gevaccineerd, dus daar win je precies niks mee. Die delta-variant is niet best, zeker qua besmettelijkheid niet. Hopen dat het de vaccinatiecijfers nog wat oppompt.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het nodig is zeker. Ik denk dat het in het beginsel vooral zal gelden voor de zwakkere in de.samenleving. corona gaat langzaam over in een endemisch feit waarbij x slachtoffers per jaar geaccepteerd wordt.

Zero covid zal nooit lukken, genoeg reservoirs (van kinderen tot katten) dat dit een utopie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:16

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom niet?
Het werkt. Kijk maar naar de opname en sterfte cijfers bij gevaccineerde groepen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vrietje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:31:
Maar staar je nou niet dood op het aantal doden. De lange termijn long COVID komt gewoon in elke leeftijdsgroep voor. Zelfs als je nauwelijks symptomen hebt. Laten we mensen daar tegen proberen te beschermen.
Plus daarnaast zijn veel jongeren al meer dan 2 weken geleden op feestvakantie geweest. En 2 weken disco.
Ik respecteer het dat je hier een andere mening over hebt en ongetwijfeld dat er binnen het kabinet net zoveel discussie over is.

Maar ik vind de opmerking 'veel jongeren hebben al een feestvakantie gehad' en 'al 2 weken disco' niet zo heel sterk en ook best wel minachtend, namelijk omdat:

1) Het draait niet alleen om jongeren, ook andere leeftijden hebben hier last van ook al is het in mindere mate
2) Niet alleen nachtclubs worden getroffen, maar ook evenementen - van concerten van Andre Rieu tot dance festivals en alles daar tussen in
3) Nieuwe beperkingen Testen voor Toegang treft bijv. ook bezetting voor bioscopen of theaterzalen

Het treft dus zeker niet alleen de jongeren. Dan is de schade aan de economie, maatschappij en geestelijke gezondheid nog niet opgenoemd.

En ondertussen wordt de suggestie gewekt dat jongeren en ondernemers dankbaar mogen zijn dat ze 2 weken weer min of meer hebben mogen leven en geld verdienen zoals dat in de zomer van 2019 kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23
*Knip*, Laat dergelijke suggestieve opmerkingen maar achterwegen

[ Voor 83% gewijzigd door Zeehond op 09-07-2021 18:01 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Ja, duh.

Wat een rare vraag.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het kan graag. Waarom niet?

Ik heb AZ en zou graag er nog wat Pfizer bij willen omdat dat een goede mix schijnt te zijn. Ook tegen Delta.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:19
20 juli krijg ik mijn 2de AstraZeneca spuit, van mij mag der van de winter wel wat Pfizer of Moderna bij als booster. Kom maar op ermee hoor :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Vaccineren werkt, dat moge duidelijk zijn in de huidige situatie.

Het derde booster prikje lijkt vooralsnog een uit de marketingafdeling van Pfizer te komen. Een booster zou pas echt zinvol zijn als de payload aangepast is om bijvoorbeeld beter tegen Delta te werken, maar meer van hetzelfde zal weinig extra toevoegen. Experts zijn ook kritisch als het gaat om de meerwaarde van een derde prik op korte termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

The Legend

*Plop*

Nog even de kiemsurveillance van week 25:

Delta: 35,62%
Alpha: 62,09%

Geen andere varianten die zorgelijk groeien. Waar Kappa vorige week ineens op 2% zat is die in week 25 nul keer gevonden. Wel een laag aantal monsters, 306 totaal.

@t_captain is je model nog steeds stuk? :p

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 09-07-2021 17:55 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TIGER1125 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:36:
[...]

Door de Deltavariant lijken we daar dus niet te zitten, en er is nog een hele groep (kwetsbare) mensen van tussen de 60-65 die op hun tweede AZ prik wachten van de huisarts.

Dat in relatie met de berichten (gisteren in de liveblogs) over onderzoeken omtrent de bescherming van een eerste prik i.r.t. de deltavariant heel slecht uit lijkt te pakken. Daar lijkt uit te komen dat 1 prik maar 10% bescherming biedt, met een tweede prik daarentegen lijkt het effect van de vaccinaties tegen de delta variant hetzelfde effect te hebben als tegenover de andere varianten.
Dat gaat toch over het volledig voorkomen van een besmetting met symptomen en niet over de bescherming tegen overlijden?
Aanvulling:
Weet je ik gooi liever ook het land nu open, maar als we daardoor straks alsnog met allemaal 1e prikkers in het ziekenhuis zitten schiet het dus ook niet op en zijn we straks nog langer dicht.

Het is al een paar keer gezegd, hele kleine percentages ziekenhuisopnames (onder jongere leeftijdsgroepen) op hele grote getallen (veelvouden van het aantal besmettingen in de laatste piek) maken ook gewoon een zorginfarct.
Ik snap de voorzichtigheid omdat er geen 100% zekerheid is over wat de ziekenhuisopnames doen, maar een effect in ziekenhuisopnames is ook al in 2 weken te zien. Daarnaast is er ook al data voorhanden uit het VK en Israël.

Er wordt nu direct tot half augustus ingegrepen: leuk en aardig, maar dan zit je alweer bijna in september... Ik kan je vertellen wat dan de tendens wordt: dan moeten we extra voorzichtig zijn want september vorig jaar ging het fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:37:
Horeca sluiten om middernacht is de volgende flater die ze nu nog even gaan maken. De zomervakantie is begonnen. Men kan nu de hele dag naar de horeca. Dit gaat niet helpen. Mensen passen zich gewoon aan: 20:00 uur wordt het nieuwe tijdelijke 23:00 uur.
Men kan niet feesten want de 1.5 meter clausule na een negatieve test wordt er uit gehaald. Enkel nog 1/3 gevulde kroegen met tafeltjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Playa del C. schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:45:
[...]

Om uit de crisis te komen wou en wil ik best twee prikken halen. Maar nog jaren (decennia?) jaarlijks een booster-prik halen om aan de QR-code voor toegang tot evenementen en reizen te komen... dat is wel een dingetje.
Het is vervelend, maar er zijn hele volksstammen die jaarlijks een griepprik halen, dus zo raar is het nu ook weer niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kol Nedra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:58:
[...]

nee zo erg zie ik dat ook niet. maar we zullen het zien wie er gelijk gaat krijgen over 3+ jaren
ik heb nog steeds de keuze om het wel te doen, bij jou is het al gedaan dus terug kan niet meer. 😉
Ben je ergens bang voor dan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
Uniciteit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Er wordt nu direct tot half augustus ingegrepen: leuk en aardig, maar dan zit je alweer bijna in september... Ik kan je vertellen wat dan de tendens wordt: dan moeten we extra voorzichtig zijn want september vorig jaar ging het fout!
We moeten extra voorzichtig zijn omdat we middenin een globale pandemie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Op diverse websites las ik dat de baas van de Fieldlab experimenten nogal pissed is. Zijn verhaal samenvattend: die experimenten werden (succesvol) uitgevoerd met grote controleerbare evenementen maar zijn door het kabinet ten onrechte gebruikt om alle clubs open te gooien. De evenementen zouden daarvan dan nu de klos worden.
Ik las het ja. En voor de zoveelste keer wordt ook weer voorbij gegaan aan het ventilatie verhaal. Ik snap af en toe echt niet wat de gedachtegang is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ach zolang het meerendeel wappie is gaat weinig helpen. Ik stond vorige week in een rij voor een toegangstest en hoorde wat gesprekken van de wappies, nee joh ik laat mij niet vaccineren, ben niet achterlijk. Nee alsof als ze zouden willen er niks met een wattenstaafje in je gebracht kan worden.. Probleem is je moet wappies niet laten nadenken, je moet voor ze nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
Uniciteit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:48:
[...]

Ik respecteer het dat je hier een andere mening over hebt en ongetwijfeld dat er binnen het kabinet net zoveel discussie over is.

Maar ik vind de opmerking 'veel jongeren hebben al een feestvakantie gehad' en 'al 2 weken disco' niet zo heel sterk en ook best wel minachtend, namelijk omdat:

1) Het draait niet alleen om jongeren, ook andere leeftijden hebben hier last van ook al is het in mindere mate
2) Niet alleen nachtclubs worden getroffen, maar ook evenementen - van concerten van Andre Rieu tot dance festivals en alles daar tussen in
3) Nieuwe beperkingen Testen voor Toegang treft bijv. ook bezetting voor bioscopen of theaterzalen

Het treft dus zeker niet alleen de jongeren. Dan is de schade aan de economie, maatschappij en geestelijke gezondheid nog niet opgenoemd.

En ondertussen wordt de suggestie gewekt dat jongeren en ondernemers dankbaar mogen zijn dat ze 2 weken weer min of meer hebben mogen leven en geld verdienen zoals dat in de zomer van 2019 kon...
Even tussendoor maar zijn er überhaupt bioscopen die testen voor toegang gebruiken?
Maar goed deel van het probleem zit ook bij dat testen voor toegang. De 40 uur is best lang en eigenlijk al lang genoeg om van negatief testen naar besmettelijk te gaan. Dus dat hadden ze ook aanpassen. En gewoon minder mensen binnen ook met tvt zoveel mogelijk afstand houden.
En deze maatregelen zouden idd eerst 3 weken mogen gelden met eventuele verlenging.
Er is gewoon te snel te veel versoepeld. Had je het instappen van 2-3 weken telkens hadden gedaan, dan kon je ook een beetje naar het effect kijken.
Maar er zijn wel maatregelen te bedenken om festivals en feestzalen om ze maar zo te noemen open te laten zijn. Maar dan moet je maar in bubbels feesten, dus er heen om met je vrienden te dansen maar niet om tegen vreemden te schuiven enzo. Weet het lastig te handhaven, maar zo iets had ook een idee geweest kunnen zijn om te beginnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Middagje weg geweest... Had iemand al gezegd dat morgen ingaan een beetje laat is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Tsja, ik was ook zo naief om te denken dat dit alleen voor grote (buiten) evenement was, maar blijkbaar had ik het toch wel goed begrepen en was dat niet de oorspronkelijke insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

roffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:02:
[...]

We moeten extra voorzichtig zijn omdat we middenin een globale pandemie zitten.
* in een land waarin de kwetsbare groepen zijn gevaccineerd. Dan hoef je niet meer "extra voorzichtig" te zijn, maar "gewoon voorzichtig".

En zodra alle jongeren zijn gevaccineerd kunnen we van "gewoon voorzichtig" naar "we kunnen weer door als vanouds, maar we houden de situatie natuurlijk wel in de gaten."

[ Voor 31% gewijzigd door Uniciteit op 09-07-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
D-e-n schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Er is nul reden om die niet te halen. Dus kom maar op. Spuiten maar.
Hoewel de kans op ernstige bijwerkingen klein is, is de kans op ziek worden van Covid ook klein.

De kans op bijwerkingen blijft, de kans op ziek worden wordt alsmaar kleiner.

Oftewel er gaat een moment komen dat de kans op bijwerkingen groter is dan de kans op ziek worden. Voldoende reden om minstens even na te denken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:27

gws24

Thinking is hard!

Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:04:
[...]

Ik las het ja. En voor de zoveelste keer wordt ook weer voorbij gegaan aan het ventilatie verhaal. Ik snap af en toe echt niet wat de gedachtegang is.
Wordt gewoon benoemd door Voss:
Belangrijkste punt is volgens hem de ventilatierichtlijnen. "We hebben gezegd dat het aantal mensen en deelnemers bij binnen-evenementen aangepast moet worden aan de ventilatiemogelijkheden van de locatie. Ik ben ervan overtuigd dat dat nu niet overal is gebeurd." In de eerdergenoemde brief wordt er met geen woord gerept over ventilatie.
bron: https://nos.nl/artikel/23...nen-nachtclubs-ondermaats

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15
DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:13:
[...]

Want? Gevaccineerden kunnen toch nog altijd besmet raken, en andere (ongevaccineerde) mensen besmetten? Ik ben heel benieuwd of de reductie in transmissie tussen gevaccineerden genoeg is om uiteindelijk de besmettingen en zorgbelasting op een beheersbaar niveau te houden.

Is dat niet zo, dan worden alle privileges voor gevaccineerden straks ook nog eens het raam uit gegooid, en is het hele fundament van "nog even volhouden" in één klap ondermijnd. Dan zijn de avondklokrellen daarbij vergeleken niks anders dan een schattige schermutseling.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kevinp
[...]

Ja ik las het ook, en het zal nog wel eens een staartje kunnen krijgen. Juridisch lijkt het me erg lastig maar niet onmogelijk.

Je hebt als overheid dus fieldlabs uit laten voeren. Wat zeggen ze
Je kan buiten best veel doen
Binnen ook, mits voldoende ventilatie (dat is één van de conclusies)

en wat doet de overheid. Oke we kunnen met testen dus alles doen.

Nu gaat het mis terwijl dat allemaal makkelijk voorkomen had kunnen worden. Dat is in mijn ogen behoorlijk nalatig van de overheid, zowel voor degene die niet meer kunnen stappen, als de mensen die hier mogelijk ernstig ziek van worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:45
CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:16:

Andreas Voss veegt ook snel zijn stoep schoon. VWS zou niet het Testen voor Toegang geïmplementeerd hebben zoals zou moeten volgens de resultaten van de Fieldlabs. Voss beklaagt zich over het sjoemelen met QR codes en het vrijstellen van gevaccineerden van een test plus direct mogen feesten na de tweede prik.
.
Wait wat....
Kon je ongetest naar binnen als je diezelfde dag gevaccineerd was met Jansen vaccin? Ik had wel verwacht dat deze mensen negatief getest moesten worden, maar nu besef ik mij dat in dat geval "Dansen met Jansen" ook niet opgaat.
Wtf..
Dat is wel het domste wat ik heb gehoord.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Nieknikey schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Ik had toch op zijn minst verwacht dat ouderen en jongeren de kans zouden krijgen om volledig gevaccineerd te worden voordat werkelijk alle maatregelen los worden gegooid. Long covid heeft ook een grote impact.
Ftfy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Wait wat....
Kon je ongetest naar binnen als je diezelfde dag gevaccineerd was met Jansen vaccin? Ik had wel verwacht dat deze mensen negatief getest moesten worden, maar nu besef ik mij dat in dat geval "Dansen met Jansen" ook niet opgaat.
Wtf..
Dat is wel het domste wat ik heb gehoord.
Jep. Je kon letterlijk de prikstraat uit lopen en gelijk de deur van de club in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:17:
[...]
Want? Gevaccineerden kunnen toch nog altijd besmet raken, en andere (ongevaccineerde) mensen besmetten? Ik ben heel benieuwd of de reductie in transmissie tussen gevaccineerden genoeg is om uiteindelijk de besmettingen en zorgbelasting op een beheersbaar niveau te houden.

Is dat niet zo, dan worden alle privileges voor gevaccineerden straks ook nog eens het raam uit gegooid, en is het hele fundament van "nog even volhouden" in één klap ondermijnd. Dan zijn de avondklokrellen daarbij vergeleken niks anders dan een schattige schermutseling.
En is dat wel zo dan is dat niet zo.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:23:
[...]

En is dat wel zo dan is dat niet zo.
Noem me heel gek, maar ik heb steeds meer bedenkingen bij de "Als iedereen die wil, gevaccineerd is, dan kan alles weer los" wortel die ons al bijna 2 jaar wordt voor gehouden.

Ergens heb ik de indruk dat daar een addertje onder het gras opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vooral benieuwd of dit nu ook gevolgen gaat hebben voor kleinschalige evenementen waar wel 1,5m afstand te waarborgen is. Ik zie alleen maar staan horeca nacht sluiting en festivals exit maar echt duidelijk zijn ze dus niet over de kleinere evenementen.

Wij hebben zelf a.s. zondag een club meeting met ca. 100 - 150 man op een open terrein van 10.000m2 1,5 m is dus prima mogelijk sterker nog alles is er zelfs op ingericht. Als dat nu niet meer door gaat is dat voor een kleine vereniging echt wel een serieuze kosten post om alles nogmaals op te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
stijnec1 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Vrij vertaald :Dus alle jongeren moeten vooral niet op stap gaan zodat jij wél hetgeen kunt doen wat jij leuk vindt?
De toon die hij aansnijd is inderdaad fout, alsof elke jongere de regels bewust aan de laars heeft gelapt, het merendeel heeft zich gewoon aan de richtlijnen van de overheid gehouden. Dat die richtlijnen niet voldoende zijn geweest kun je die groep zelf niet aanrekenen.

Toch is aan de hand van de leeftijdsgroep eenduidig vast te stellen in welke richting de oorzaak gezocht moet worden, een vakantie (waarbij je je aan dezelfde COVID richtlijnen houdt, geen feestvakantie in het zuiden dus) is daarbij simpelweg een stuk minder risicovol dan op stap gaan onder het het huidige TvT regime. Ja dat is bijzonder k*t, ik begrijp het, maar laten we nog even volhouden tot iedere 18+ kans op volledige vaccinatie heeft gehad.

Als in September blijkt dat ook volledige vaccinatie voor vrijwel iedereen niet voldoende is dan zou je (zie mijn vorige berichten in dit draadje :P ) eens kunnen overwegen of we misschien toch met Corona moeten gaan leven en alles weer opengooien, maar voor nu wil ik de vaccines het voordeel van de twijfel geven tot iedereen aan de beurt is geweest. Al moet ik wel toegeven dat het draagvlak van maatregelen voor mij zeker niet verder reikt dan September momenteel, als het dan niet klein genoeg neig ik toch naar de mee leren leven groep.

Het uitgangspunt lijkt me nu dat we in ieder geval de mogelijkheid blijven houden tot overdag op een terras gaan zitten en dagjes weg. Vrijwel alle jongeren (waar ik mezelf met 25 ook nog onder reken) hebben naast stappen ook andere interesses die nog prima mogelijk zijn, laten we dat vooral zo houden en het niet zover laten komen dat we straks wederom een maand echt niks kunnen.

Het zure zit hem vooral in buiten festivals en kleinere evenementen met de huidige (concept) maatregelen, doordat deze qua demografische leeftijdsgroep veelal overheen komen met nachtclubs is het niet duidelijk genoeg vast te stellen wat de impact hiervan is, en is de enige juist keuze helaas beide per direct te stoppen. Hadden ze eerst buiten evenementen toegestaan en 1-2 weken later pas nachtclubs had je duidelijkere data gehad over de oorsprong van besmettingen zodat eerst genoemde mogelijk open had kunnen blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door !mark op 09-07-2021 18:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cobb
Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Jep. Je kon letterlijk de prikstraat uit lopen en gelijk de deur van de club in. 8)7
Ok dus ons demissionair kabinet heeft miljoenen gespendeerd aan een Fieldlab onderzoek. Vervolgens hebben ze uitkomsten van dat onderzoek gebruikt om de horeca volledig open te gooien, maar met compleet andere spelregels als de Fieldlabs hadden. En tegelijkertijd is ook nog eens een loopje genomen met de volksgezondheid?

En iedereen doet een plas...en alles was...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Ok dus ons demissionair kabinet heeft miljoenen gespendeerd aan een Fieldlab onderzoek. Vervolgens hebben ze uitkomsten van dat onderzoek gebruikt om de horeca volledig open te gooien, maar met compleet andere spelregels als de Fieldlabs hadden. En tegelijkertijd is ook nog eens een looptijd genomen met de volksgezondheid?
Jep. Aftreden moeten ze, per direct.

Oh, wacht eens even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:27:
[...]

Jep. Aftreden moeten ze, per direct.

Oh, wacht eens even.
Ik voorspel nagenoeg geen echte kritische vragen straks van onze staatsmedia.
Maar dit is toch waanzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:25:
[...]

Noem me heel gek, maar ik heb steeds meer bedenkingen bij de "Als iedereen die wil, gevaccineerd is, dan kan alles weer los" wortel die ons al bijna 2 jaar wordt voor gehouden.

Ergens heb ik de indruk dat daar een addertje onder het gras opduikt.
Die wortel lijkt mij ook een loze belofte, want niemand kan garanderen dat zelfs 2x vaccineren je "immuun" maakt, zeker als er nog allerlei mutaties gaan komen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
The Legend schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:55:
Nog even de kiemsurveillance van week 25:
Blijft toch raar. Weken vertraging steeds met die sequencing, terwijl we nu wellicht op het dubbele of vrijwel volledige verdringing zitten met Delta.

Het lijkt soms haast of ze het gewoon niet willen weten, maar snelle en volledige informatie lijkt mij essentieel om ook snel te kunnen bijsturen. Dit kunnen ze toch ook dagelijks met meer monsters?

Alsof je in een auto rijdt en de snelheidsmeter de snelheid van een uur eerder aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Number10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Het lijkt soms haast of ze het gewoon niet willen weten, maar snelle en volledige informatie lijkt mij essentieel om ook snel te kunnen bijsturen. Dit kunnen ze toch ook dagelijks met meer monsters?
Nee, want daarvan wordt de doorlooptijd in de laboratoria niet sneller.

Een latency-probleem kun je niet oplossen met een hogere throughput. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:35:
[...]

Het gaat niet om sneller door meer, maar beiden. Sneller en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:25:
ik ben vooral benieuwd of dit nu ook gevolgen gaat hebben voor kleinschalige evenementen waar wel 1,5m afstand te waarborgen is. Ik zie alleen maar staan horeca nacht sluiting en festivals exit maar echt duidelijk zijn ze dus niet over de kleinere evenementen.

Wij hebben zelf a.s. zondag een club meeting met ca. 100 - 150 man op een open terrein van 10.000m2 1,5 m is dus prima mogelijk sterker nog alles is er zelfs op ingericht. Als dat nu niet meer door gaat is dat voor een kleine vereniging echt wel een serieuze kosten post om alles nogmaals op te zetten.
Maar daarvoor is toch dat mooie garantiefonds opgericht? Elke euro die je voor je evenement hebt uitgegeven, keurig netjes ingedekt door de overheid.

Of gaat alleen de kas van Mojo weer goed gevuld worden en alle kleinere jongens vallen maar mooi om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Uniciteit schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:48:
[...]

3 post boven je worden een tal van grafieken getoond. Die laten toch zien dat het overgrote deel ,80%+, van de besmettingen in de categorie tot 30 jaar zitten. Of moet ik die cijfers anders interpreteren. Dus hoezo is dat minachtend?
Ik zou inderdaad niet zover gaan om "de jeugd" hiervan alle schuld in de schoenen te schuiven. Maar dat is een andere discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 09-07-2021 18:49 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:20:
Kon je ongetest naar binnen als je diezelfde dag gevaccineerd was met Jansen vaccin?
Ja. "Dansen met Jansen" was een tactiek van De Jonge om jongeren te verleiden om een vaccin te nemen. De vrijstelling van gevaccineerden van testen en quarantaine is net zo'n keuze. De voordeeltjes zijn bedoeld om mensen te verleiden in het geval dat andere argumenten niet aanslaan.
Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:26:
Ok dus ons demissionair kabinet heeft miljoenen gespendeerd aan een Fieldlab onderzoek. Vervolgens hebben ze uitkomsten van dat onderzoek gebruikt om de horeca volledig open te gooien, maar met compleet andere spelregels als de Fieldlabs hadden. En tegelijkertijd is ook nog eens een loopje genomen met de volksgezondheid?
Die Fieldlabs waren nooit heel serieus te nemen, ik beschouwde ze meer als verkapte versoepelingen. Er waren er wel erg veel ineens in een periode waarin de ontevredenheid met de dag steeg.
Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:25:
De Jonge moet in dat opzicht wel opletten, met teveel onhandige aanpakken kan hij een hoop tegelijk beschadigen. De boel wordt vooral nu nog bij elkaar gehouden door een hoop of geloof dat we ooit weer kunnen feesten alsof het 2019 is. :+ Als dat geloof er niet meer is, wat rest dan nog?

In dat opzicht had Boris Johnson wel een goede filosofische vraag te pakken in meest recente toespraak over "Freedom day". Als het nu niet kan, wanneer dan wel? Ik voorzie dat de komende winter we ook wel weer met geknepen billen mogen zitten.
Stoney3K schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:35:

De Nederlandse test- en onderzoekscapaciteit wordt grotendeels bepaald door een soort kartel van kleine microbiologische laboratoria. Deze laboratoria doen al bijna twee jaar lang alles eraan om enerzijds de markt in handen te houden van zichzelf, maar ook om te voorkomen dat er reuze labs ontstaan. OMT-leden Voss en Kluytmans bezitten allebei zo'n lab en het legt ze geen windeieren. Beide heren hadden zomer vorig jaar ook meerdere vurige pleidooien om hun status quo te mogen behouden.

Ter vergelijking, in Duitsland zijn een paar reuze labs ontstaan welke enorme volumes kunnen verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:43
Ja uiteraard, ik bedoel uiteraard niet alleen jongeren; ik bedoel iedereen. Ging er voor het gemak even vanuit dat iedereen boven de 50 wel twee prikkies heeft gehad, maar een hoop mensen die via de huisarts AZ hebben gehad natuurlijk nog niet (amongst others).

Overigens lijkt vooral AZ met maar 1 van de 2 prikken extra vatbaar te zijn voor delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Die wortel lijkt mij ook een loze belofte, want niemand kan garanderen dat zelfs 2x vaccineren je "immuun" maakt, zeker als er nog allerlei mutaties gaan komen.
Ik snap niet zo goed waarom ineens gefocust wordt op besmettingen ipv ziekenhuis opnames. Vaccins zijn er ook op gericht om dat laatste te voorkomen en de druk op de zorg weer naar werkbaar te brengen (als dat het al was voor corona, andere discussie).

Dit had werkelijk toch iedereen wel zien aankomen? Ik ben dan echt benieuwd op basis waarvan dan de versoepelingen zijn genomen.. haast onmogelijk dat dit scenario niet erbij zat en is geaccepteerd als risico. Maar nee, weer lekker dwalen met de maatregelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Ja. "Dansen met Jansen" was een tactiek van De Jonge om jongeren te verleiden om een vaccin te nemen. De vrijstelling van gevaccineerden van testen en quarantaine is net zo'n keuze. De voordeeltjes zijn bedoeld om mensen te verleiden in het geval dat andere argumenten niet aanslaan.
Maar dat is regelrechte waanzin. Het is als een lek dichten wat er nog niet is terwijl je de sluizen aan de andere kant zelf opent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Montaner schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:57:
Dit had werkelijk toch iedereen wel zien aankomen? Ik ben dan echt benieuwd op basis waarvan dan de versoepelingen zijn genomen.. haast onmogelijk dat dit scenario niet erbij zat en is geaccepteerd als risico. Maar nee, weer lekker dwalen met de maatregelen.
'Het volk is niet meer te houden, laat ze maar gaan en als het mis gaat hebben we gelijk de argumenten om het weer terug te draaien.' Is voor mij de enige logische, zou het zelf ook zo gedaan hebben. Maar zou het wel leuk vinden als men het ook toe geeft als dat waar is. Even goede vrienden. :)

Irma *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

thewizard2006 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:47:
[...]

3 post boven je worden een tal van grafieken getoond. Die laten toch zien dat het overgrote deel ,80%+, van de besmettingen in de categorie tot 30 jaar zitten. Of moet ik die cijfers anders interpreteren. Dus hoezo is dat minachtend?
Ik zou inderdaad niet zover gaan om "de jeugd" hiervan alle schuld in de schoenen te schuiven. Maar dat is een andere discussie.
Ik zeg ook nergens dat jongeren niet de grootste besmette groep zijn, dus daar is geen discussie.

Ik reageerde op de poster die het heeft over 'al 2 weken disco' en de suggestie hoe blij men daarmee maar moet zijn en dat het nu wel weer mooi is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
jadjong schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:01:
[...]

'Het volk is niet meer te houden, laat ze maar gaan en als het mis gaat hebben we gelijk de argumenten om het weer terug te draaien.' Is voor mij de enige logische, zou het zelf ook zo gedaan hebben. Maar zou het wel leuk vinden als men het ook toe geeft als dat waar is. Even goede vrienden. :)

Irma *O*
Dan ben je geen bestuurder… en wat is mis gaan? Mis gaan was voorheen code zwart.. ik hoor niets over de zorg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Maatregelen gaan in vanaf morgen 6:00:
  • In de horeca is zitplaats en 1,5 meter verplicht weer. Geen uitzonderingen, einde TvT voordeeltjes. Horeca mag geen entertainment hebben en moet om middernacht dicht zijn.
  • Evenementen zijn verboden tot 14 augustus. Cultuursector moet 1,5 meter aanhouden, capaciteit mag maximaal 1/3 van de zaal zijn. TvT voordeeltjes blijven gelden voor deze sector.
  • TvT toegangsbewijzen gaan van 40 uur geldig ingekort worden naar 24 uur.
Bijzonder dat Rutte als motivatie hiervoor vooral wijst op het ontlasten van de zorg. De ziekenhuizen kennen vooralsnog een lage bezetting welke we geruime tijd niet gezien hadden.

[ Voor 7% gewijzigd door CMD-Snake op 09-07-2021 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:25:
Wij hebben zelf a.s. zondag een club meeting met ca. 100 - 150 man
Ik snap dus echt sowieso niet waarom je zoiets organiseert in deze onzekere tijd, waarom dat risico überhaupt willen lopen als club zijnde?

Los daarvan: vaste zitplaatsen, dan kan het misschien gewoon? Geen idee wat het idee is mbt de invulling van de meeting natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:09:
Maatregelen gaan in vanaf morgen 6:00:
  • In de horeca is zitplaats en 1,5 meter verplicht weer. Geen uitzonderingen, einde TvT voordeeltjes. Horeca mag geen entertainment hebben en moet om middernacht dicht zijn.
  • Evenementen zijn verboden tot 14 augustus. Cultuursector moet 1,5 meter aanhouden, capaciteit mag maximaal 1/3 van de zaal zijn. TvT voordeeltjes blijven gelden voor deze sector.
  • TvT toegangsbewijzen gaan van 40 uur geldig ingekort worden naar 24 uur.
Bijzonder dat Rutte als motivatie hiervoor vooral wijst op het ontlasten van de zorg. De ziekenhuizen kennen vooralsnog een lage bezetting welke we geruime tijd niet gezien hadden.
Zelfde als 2020, wel met een vervaldatum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Samenvatting van het wollige gelul van de eerste minuut Hugo de Jonge: "wij hebben niets foutgedaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Montaner schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom ineens gefocust wordt op besmettingen ipv ziekenhuis opnames. Vaccins zijn er ook op gericht om dat laatste te voorkomen en de druk op de zorg weer naar werkbaar te brengen (als dat het al was voor corona, andere discussie).

We zijn ooit begonnen met zorg ontlasten. Maar dat verhaal is niet wat wordt uitgevoerd. Dat is echt breder.

Je zou kunnen zeggen opnames groter dan x per dag is dit meer patiënten dan dit is dat etc etc.. heel duidelijk. Maar het lijkt wel of ze macht willen houden ofzo.

Ik denk dat het sowieso goed is als er een wisseling komt bij Jerry WHO en het RIVM/OMT. Hoe goed je ook bent je krijgt altijd iets van tunnelvisie. Een frisse blik is altijd goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Rutte schuift het weer lekker op de bevolking. Wijst op feestjes en dergelijke. Ja, een deel neemt veel te veel risico maar een goed bestuurder had dit kunnen voorzien. Maar bij het uitroepen van de versoepelingen had Rutte ook niet de ballen om voorzichtigheid te prediken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
President schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Ik snap dus echt sowieso niet waarom je zoiets organiseert in deze onzekere tijd, waarom dat risico überhaupt willen lopen als club zijnde?

Los daarvan: vaste zitplaatsen, dan kan het misschien gewoon? Geen idee wat het idee is mbt de invulling van de meeting natuurlijk...
Ik lees 'club meeting' als iets van een voetbal of oldtimerclub waarbij iedereen op een groot weiland naar elkaars spul staat te koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
Nieuwsbericht met maatregelen staat op Rijksoverheid.nl:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:11:
Samenvatting van het wollige gelul van de eerste minuut Hugo de Jonge: "wij hebben niets foutgedaan".
Ik luisterde de eerste minuten naar Rutte maar gelijk hoorde ik dat het niet aan het kabinet ligt...

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 110 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.