Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Met de kanttekening dat daar de stijging begin juni al is ingezet en deze hier nog plaats moet vinden. Dat is effectief anderhalve maand later (misschien meer), en dus ook 9 miljoen prikjes later.breew schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:29:
voor de mensen die zeggen: Ja maar in Engeland lopen lopen de besmettingen ook op, en dat zie je niet terug in de ziekenhuizen..
edit:
(ja, ik weet het.. UK heeft andere vaccinatiestrategie uitgerold.. maar toch...)
bron: https://www.england.nhs.u...vid-19-hospital-activity/
weer bijna terug op 'oude' niveau van een paar maand terug. (vergeef me de tikfout in de grafiek-titel)
[Afbeelding]
zelfde geldt voor IC.. zie link brondata
https://www.england.nhs.u...-and-beds-20210708v2.xlsx
en dan 7. Mechanical Ventilation beds - occupied by confirmed COVID-19 patients (as at 08:00)
is ook weer terug op niveau begin april
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En dan is in september iedereen die wil gevaccineerd en komt er een Gamma-variant die een 3e prik vereist en wordt alles nog wat verder opgeschoven. Niet omdat het echt fout gaat (los van meer besmettingen), maar door de angst dat het fout kan gaan. En zo kun je aan blijven modderen.Agent47 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Nou nee. De Delta variant heeft 2 prikken nodig om te bestrijden. Probeer het in september opnieuw zou ik zeggen.
Nee, men accepteert dat de dood er nou eenmaal bij hoort en dat je om wat voor reden dan ook kunt sterven. In de zomer hebben veel mensen een grotere kans te sterven door het norovirus, in de winter door de griep. Ik zeg niet dat anderen maar moeten sterven omdat ik mezelf of iemand anders een lolletje gun, maar ik durf wel te stellen dat een tiental sterfgevallen per maand geen reden moet zijn om maatregelen maar niet op te heffen. Jij vindt het in dit geval egoïstisch dat ik van mening ben dat sterfte er nou eenmaal bij kan horen, maar hoe zit het dan - zoals @Cocytus - aanhaalde met diverse andere zaken? Drink je ooit alcohol? Rijd je wel eens auto? Bestel je wel eens wat uit China? Eet je wel eens vlees? Koop je kleding van bepaalde merken?DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:14:
[...]
Nee, men is egoïstisch omdat men bereid is om anderen te laten sterven voor diens gemak.
Op een gegeven moment moet je jezelf de vraag durven stellen hoe ver je bereid bent te gaan om misschien een leven te redden. En hoever moet je collectief als samenleving willen gaan om één leven te redden? En wat nou als die geredde persoon uiteindelijk alsnog binnen een paar maanden sterft omdat ie simpelweg te zwak is? Was dan alles voor niks of was het het dan alsnog wel waard?
0 opnames is bijna niet mogelijk over een langere periode. De griep bestaat in principe ook het hele jaar, en daar kunnen mensen het hele jaar door opgenomen voor worden. Dat is met bijna ieder virus zo. Het is alleen zo dat veel virussen in bepaalde seizoenen beter verspreid worden. Zo heb je in de zomer meer last van het norovirus dan in de winter.Wanneer iedereen boven de 18 zijn laatste prik heeft gehad EN de tijd om het aan te laten slaan. En het zou mooi zijn als we tot die tijd 0 opnames hebben over die gehele periode dat we moeten wachten.
[...]
Het lijkt me duidelijk dat ziek worden omdat een ander geen geduld meer kan opbrengen is echt wel verwijtbaar is.
Jij doet nu net alsof mensen dood gaan omdat ik bijvoorbeeld in alle vrijheid wil kunnen leven. Jij verwijt het mij persoonlijk dat een ander kan sterven. Ik heb geen geduld en daardoor gaan mensen dood. Dat is gewoon onzin en dat weet jij ook.
Per week gaan er in Nederland gemiddeld genomen meer dan 3.000 mensen dood. Als er 10 mensen sterven door Covid dan heb je het over minder dan 1% van het totaal. En dat is volgens jou reden genoeg om vrijheden te beperken? Kom nou... Het is gewoon een utopie te denken dat je iedereen kunt redden. Jij wilt dat doen nu met Covid, een ander wil mensen met obesitas redden, weer een ander kijkt naar de rokers, eentje kijkt naar mensen in het verkeer, mensen die sporten en ga zo maar door. Waar ga je de grens trekken?
Voorlopig lijkt de nieuwe instroom niet significant te stijgen, kliniek - IC nog steeds rond de tien.Señor Sjon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:20:
Er is geen peil op te trekken. Gisteren was IC -15 en instroom kliniek +9 van LCPS, maar NICE meldt -9 IC in de leeftijdsvarianten, waar zijn die zes dan gebleven? Vervolgens hebben we vandaag niemand uit de kliniek (gisteren 5), maar wel een hogere instroom (zijn dat die 6 ontbrekende ICers?) Zoveel mensen gaan er ook weer niet dood dat ze opeens alle zes overlijden.
Wanneer zouden we een substantiële stijging mogen verwachten?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Omdat we dat overal zien en die stijging meestal een aantal weken tot een maand achterloopt op het aantal besmettingen. Wat je daarmee ook mee moet nemen is dat die vertraging nog wat meer kan zijn omdat nu de jongeren besmet worden, dat slaat langzaam over naar de wat ouderen en die komen weer meer in het ziekenhuis.hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Voorlopig lijkt de nieuwe instroom niet significant te stijgen, kliniek - IC nog steeds rond de tien.
De stijging komt dus een week of 3 a 4 nadat je de besmettingen omhoog ziet lopen. En daar zijn we dus nog niet.
Het echte probleem wat we nu dan ook hebben is dat we nog niet weten hoeveel mensen er in het ziekenhuis gaan komen. En dat is op zich niet zo'n probleem, maar wel omdat het aantal besmettingen nu explosief stijgt. Als dan de ziekenhuisopnames tegenvallen ben je gewoon veel te laat om nog te reageren.
Het was dus beter geweest om wat minder te versoepelen, daarmee de besmettingen op te laten lopen en dan kijken wat het ziekenhuis doet. Gebeurt daar weinig kun je verder versoepelen, maar valt het toch tegen kun je daar op sturen.
[removed]
kul vwb het selectief knippen en plakken. Ik gebruik gewoon het *hele* brondata van de NHS.. dat loopt vanaf begin april, omdat ze vanaf toen anders zijn gaan meten/rapporteren.Laguna schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:17:
[...]
Tja en dan laat je voor het gemak de piek daarvoor buiten beeld zodat het in jouw grafiek op een parabool lijkt. Dat valt onder de noemer selectief knip en plak werk.
Het ging mij er puur om aan te toen dat daar de aantallen weer aan het oplopen zijn. Dat blijkt duidelijk uit de cijfertjes. Tuurlijk is het nog niet aan de maximale capaciteit. Maar het stijgt wel degelijk, dara ging het me om en dat laat de grafiek ook zien.
Je suggestie dat ik sensatiebelust aan het rapporteren was gooi ik van me af. Ik geef gewoon een overzicht van de kale cijfertjes. Dat doe ik al 1,5 jaar. Als mensen te lui zijn om de brondata-links te lezen en zaken interpreteren zoals ze niet zijn dan is dat niet mijn probleem, dus gooi me dat niet voor m'n voeten alsjeblieft.
Ik verwacht een substantiële stijging in 1-2 weken nadat het aantal positieve gevallen in de leeftijden 50+ (sterk) omhoog gaat.hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Voorlopig lijkt de nieuwe instroom niet significant te stijgen, kliniek - IC nog steeds rond de tien.
Vorige golf liep dat achter de besmettingen 20-29 aan (kind/ouder besmetting ofzo?).
Vaccinaties kunnen dit natuurlijk veranderen, dus fingers crossed dat 50+ eerder gevaccineerd/beschermd is dan dat ze besmet raken.
Kleine cijfers, maar procentueel zijn dat toch wel weer stappen

@hoevenpe Ik weet niet hoe je dit kan inschatten, als deze lijn zich doorzet gaat het stiekem best hard.
[ Voor 17% gewijzigd door roffeltjes op 09-07-2021 14:49 ]
Maar met zulke kleine cijfers zegt 't nog niet zoveel. 't zou een stijging kunnen zijn, door de oplopende besmettingen, 't zou ook een incident kunnen zijn.roffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:46:
[...]
quote]rik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:48:
[...]
Maar met zulke kleine cijfers zegt 't nog niet zoveel. 't zou een stijging kunnen zijn, door de oplopende besmettingen, 't zou ook een incident kunnen zijn.
[/quote]
Dat kan, maar het lijkt me nou niet iets om luchtig over te doen.rik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:48:
[...]
Maar met zulke kleine cijfers zegt 't nog niet zoveel. 't zou een stijging kunnen zijn, door de oplopende besmettingen, 't zou ook een incident kunnen zijn.
@joppe113 aan de andere kant gaat uitstroom ook wel trager als het rustig is, dus tsja.
Het is lastig om op waarde te schatten, maar dit is er wat mij betreft eentje die zorgelijk is.
[ Voor 22% gewijzigd door roffeltjes op 09-07-2021 14:51 ]
roffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:46:
[...]
@hoevenpe Ik weet niet hoe je dit kan inschatten, als deze lijn zich doorzet gaat het stiekem best hard.
ik zie nog geen echte trendbroek (gelukkig). data >> LCPSrik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:48:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/lUd0UL5YM36IAa2uDsxUUVIs.png?f=user_large)
Laten we de komende dagen afwachten, met dit soort aantallen kan je er weinig zinnigs van zeggen.roffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:46:
Ik weet niet hoe je dit kan inschatten, als deze lijn zich doorzet gaat het stiekem best hard.
Pas als we boven de 20-30 per dag komen kan je zeker stellen dat we helaas weer in een opwaartse trend zitten.
Dan deed je dat onbewust, zo lijkt het nu namelijk wel. Daarbij wees je niet enkel op de stijging maar tevens dat het alweer even hoog is als begin april zonder daarbij een kanttekening te plaatsen dat het maar een fractie van de piek betreft. Ook dat de brondata die je genomen had niet verder terugging dan april ivm aanpassing van NHS stond nergens vermeld. Ik weet dat je van de kale cijfers bent daarom verbaasde mij deze post ook zonder enige nuance, waardoor mensen een verkeerd beeld kunnen krijgen.breew schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:31:
[...]
kul vwb het selectief knippen en plakken. Ik gebruik gewoon het *hele* brondata van de NHS.. dat loopt vanaf begin april, omdat ze vanaf toen anders zijn gaan meten/rapporteren.
Het ging mij er puur om aan te toen dat daar de aantallen weer aan het oplopen zijn. Dat blijkt duidelijk uit de cijfertjes. Tuurlijk is het nog niet aan de maximale capaciteit. Maar het stijgt wel degelijk, dara ging het me om en dat laat de grafiek ook zien.
Je suggestie dat ik sensatiebelust aan het rapporteren was gooi ik van me af. Ik geef gewoon een overzicht van de kale cijfertjes. Dat doe ik al 1,5 jaar. Als mensen te lui zijn om de brondata-links te lezen en zaken interpreteren zoals ze niet zijn dan is dat niet mijn probleem, dus gooi me dat niet voor m'n voeten alsjeblieft.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat de plotselinge daling van 14 IC op 8-7 de 14 stijging op 9-7 van de kliniek is.breew schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:50:
[...]
[...]
ik zie nog geen echte trendbroek (gelukkig). data >> LCPS
[Afbeelding]
andere sticker op de deur geplakt ;-)Señor Sjon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:54:
[...]
Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat de plotselinge daling van 14 IC op 8-7 de 14 stijging op 9-7 van de kliniek is.
Maar vergelijk het einde van de grafiek eens met eind september of begin oktober:
Laguna in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
En wat zou je hebben gezegd als het nu eind september of begin oktober 2020 was?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Het is logisch dat mensen die van de IC komen deels naar de verpleeg teruggaan. Een ander deel zal, helaas, naar het mortuarium gaan. Ik heb geen inzicht in de cijfers, maar aan het aantal overledenen te zien de laatste weken zou ik zeggen dat het merendeel naar de verpleegafdeling verhuisd.Señor Sjon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:54:
[...]
Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat de plotselinge daling van 14 IC op 8-7 de 14 stijging op 9-7 van de kliniek is.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik had deze kanttekening ook al gemaakt, het is niet eerlijk om zo'n klein stukje te laten zien.Laguna schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:17:
[...]
Tja en dan laat je voor het gemak de piek daarvoor buiten beeld zodat het in jouw grafiek op een parabool lijkt. Dat valt onder de noemer selectief knip en plak werk.
[Afbeelding]
Het zou wel tegen elke trend in zijn als het nu al zou stijgen. Voordat de besmettingen van de jongeren bij de kwetsbare aankomen heb je te maken met incubatietijden en tijd voordat men naar het ziekenhuis moet. Het is wel heel kort dag als dit in 5-6 dagen zou gebeuren.rik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:48:
[...]
Als de jongeren die dit weekend besmet zijn geraakt, en die we niet gevonden en dus geïsoleerd hebben, de kwetsbaren besmet hebben en deze mensen naar het ziekenhuis gaan dan moet daar minstens 10 dagen tussen zitten.
Het is óók niet eerlijk om het hele ding te laten zien omdat je dan (door hoe hoog de pieken zijn) de rest niet meer kan zien. Omdat het exponentieel is zijn ook "kleine" stijgingen belangrijk.Drardollan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Ik had deze kanttekening ook al gemaakt, het is niet eerlijk om zo'n klein stukje te laten zien.
Het ligt er maar aan wat je wil laten zien.Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:03:
[...]
Het is óók niet eerlijk om het hele ding te laten zien omdat je dan (door hoe hoog de pieken zijn) de rest niet meer kan zien. Omdat het exponentieel is zijn ook "kleine" stijgingen belangrijk.
In dit geval was het logisch geweest om beide grafieken te laten zien. Deze om te laten zien dat er een stijging gaande is en de volledige om het in het juiste perspectief te plaatsen.
Verkeerde barcode op het bed.
https://www.omroepbrabant...-kabinet-slaat-een-flater
De regering heeft zeker een inschattingsfout gemaakt maar kom op horeca, steek de hand ook eens een stukje in eigen boezem.
DUGG
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 9 juli 2021
Positief getest: 6.986
Totaal: 1.708.837 (+6.926 ivm -60 corr.)
Perc. positief 05 jul - 07 jul: 11,4%
Opgenomen: 14
Huidig: 120 (+14)
Opgenomen op IC: 1
Huidig: 86 (-4)
Overleden: 2
Totaal: 17.764 pic.twitter.com/PKwN4oLvtL
Veel, maar ik had meer verwacht….
quote]Balance schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:16:
[Twitter]
[/quote]
Perc. positief 05 jul - 07 jul: 11,4%Mawlana schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:17:
[...]
Dat gaat rap omhoog. Ben benieuwd of we zondag de 10k gaan aantikken...
[ Voor 5% gewijzigd door Theebag op 09-07-2021 15:20 ]
Fantastisch, ik kan het bezoek aan mijn broer in Duitsland eind deze maand alweer gaan verplaatsen.. Eindelijk geen Rikisogebiet meer en dan krijg je dit soort kansloos beleid. Ja, veel ouderen zijn beschermd en jongeren komen minder in het ziekenhuis maar ik als 35er wil me verd@#mme gewoon normaal kunnen bewegen in twee landen en daar hebben die besmettingen wel grote invloed op. Maar blijkbaar is hutjemutje discotheekbezoek zonder capaciteit voor handhaving een grotere levensbehoefte. Bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door ACID-dude op 09-07-2021 15:22 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Zullen ze dan vooral van hun eerste prik moeten hebben vrees ik. Tweede loopt behoorlijk traag in de 50-60 categorie dus als je uitgaat van 2 prikken nodig + 2 weken, dan ga je dat al niet halen.breew schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:37:
[...]
Ik verwacht een substantiële stijging in 1-2 weken nadat het aantal positieve gevallen in de leeftijden 50+ (sterk) omhoog gaat.
Vorige golf liep dat achter de besmettingen 20-29 aan (kind/ouder besmetting ofzo?).
Vaccinaties kunnen dit natuurlijk veranderen, dus fingers crossed dat 50+ eerder gevaccineerd/beschermd is dan dat ze besmet raken.
(en dat kan dus nog wel een (hopelijk klein) staartje worden voor ziekenhuizen)
[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 09-07-2021 15:36 ]
nou ja, ook jongeren kunnen in de ziekenhuizen komen hè, kans is wel kleiner, maar als aantal veel hoger is, blijft de instroom hoog.Drardollan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:00:
[...]
Het zou wel tegen elke trend in zijn als het nu al zou stijgen. Voordat de besmettingen van de jongeren bij de kwetsbare aankomen heb je te maken met incubatietijden en tijd voordat men naar het ziekenhuis moet. Het is wel heel kort dag als dit in 5-6 dagen zou gebeuren.
Als de jongeren die dit weekend besmet zijn geraakt, en die we niet gevonden en dus geïsoleerd hebben, de kwetsbaren besmet hebben en deze mensen naar het ziekenhuis gaan dan moet daar minstens 10 dagen tussen zitten.
En de aantallen positief geteste jongeren zijn volgens mij nog nooit zo hoog geweest als afgelopen dagen, dus theoretisch zal de instroom van jongeren, hoewel relatief laag, absoluut gezien wel hoog zijn
Valt mee in het geval we rood worden: Je reis vooraf aanmelden en gelijk je PCR/Vaccinatie/Herstelbewijs uploaden, dan zijn er geen beperkingen : https://www.bundesgesundh...ation-for-travellers.htmlACID-dude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Fantastisch, ik kan het bezoek aan mijn broer in Duitsland eind deze maand alweer gaan verplaatsen.. Eindelijk geen Rikisogebiet meer en dan krijg je dit soort kansloos beleid. Ja, veel ouderen zijn beschermd, maar ik als 35er wil me verd@#mme gewoon normaal kunnen bewegen in twee landen. Maar blijkbaar is hutjemutje discotheekbezoek zonder capaciteit voor handhaving een grotere levensbehoefte. Bedankt!
/f/image/j6a4BEJvFfiUQ0OcVCXjV33H.png?f=fotoalbum_large)
Wanneer kleurt Nederland weer rood? Waarschijnlijk zondag...
/f/image/JKvTpfaMSAGY1GdrW29i7MXb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 09-07-2021 15:26 ]
Die horeca lui lijken nu bijna te willen suggereren dat ze nog een tijd gesloten hadden moeten worden (of open met bijna geen klandizie) tot iedereen is gevaccineerd, maar dat zullen ze wel niet helemaal bedoelen.Mach schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:12:
Stel je voor dat je als horeca ook eens enige verantwoordelijkheid neemt en niet alles afschuift op de overheid
https://www.omroepbrabant...-kabinet-slaat-een-flater
De regering heeft zeker een inschattingsfout gemaakt maar kom op horeca, steek de hand ook eens een stukje in eigen boezem.
Het correspondeert in ieder geval ook goed met de oproep om in januari al open te gaan (en alle keren daar voor en daar na).
We hebben (deels) gegokt en verloren, had het wat verstandiger gevonden om (hopelijk kort) wat steviger in te grijpen en dan terug naar het niveau wat ze nu lijken te gaan voorstellen om het dan hopelijk wel binnen de perken te kunnen houden. Maar zonder eerst even kort en harder in te grijpen zie ik dat qua tempo van indammen niet echt gaan lukken.
[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 09-07-2021 15:25 ]
Dit dus, en ja, het is een samenloop van omstandigheden, maar dan nog. Ze hadden beter moeten weten, maar nee, kop in het zand en doe maar.ACID-dude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Fantastisch, ik kan het bezoek aan mijn broer in Duitsland eind deze maand alweer gaan verplaatsen.. Eindelijk geen Rikisogebiet meer en dan krijg je dit soort kansloos beleid. Ja, veel ouderen zijn beschermd, maar ik als 35er wil me verd@#mme gewoon normaal kunnen bewegen in twee landen. Maar blijkbaar is hutjemutje discotheekbezoek zonder capaciteit voor handhaving een grotere levensbehoefte. Bedankt!
Kan de rest er de komende weken ervoor gaan bloeden. 2 weken lol en 4 maanden gedoe. *Zucht.
Ich weiß, maar ik krijg de 16e "pas" m'n tweede prik. Is een officiële test voor uitreizen nu inmiddels wel gratis?Theebag schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Valt mee. Je reis vooraf aanmelden en gelijk je PCR/Vaccinatie/Herstelbewijs uploaden, dan zijn er geen beperkingen : https://www.bundesgesundh...ation-for-travellers.html
Yes, eentje: https://www.rijksoverheid...-in-juli-en-augustus-2021ACID-dude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:24:
[...]
Ich weiß, maar ik krijg de 16e "pas" m'n tweede prik. Is een officiële test voor uitreizen nu inmiddels wel gratis?
Bijna?..gekkie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Die horeca lui lijken nu bijna te willen suggereren dat ze nog een tijd gesloten hadden moeten worden (of open met bijna geen klandizie) tot iedereen is gevaccineerd, maar dat zullen ze wel niet helemaal bedoelen.
Het correspondeert in ieder geval ook goed met de oproep om in januari al open te gaan (en alle keren daar voor en daar na).
Onze grote Bredase vriend wordt letterlijk gequote met die uitspraak.
Volgens hem hadden ze beter even kunnen wachten, nu jongeren wél twee weken moeten wachten voordat ze een vaccinatiebewijs krijgen. "Gewoon even geduld, dan is er niks aan de hand. Dit is de schuld afschuiven
DUGG
Mij raakt dit persoonlijk allemaal niet zo, maar ik vind het wel wonderlijk hoe het allemaal gaat. De ouders staan blijkbaar ook toe dat dit allemaal gebeurt, dus moeten dan niet piepen als je daar ook de kater van krijgt.klaaas schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:59:
Uiteindelijk moeten we die kant zeker op, maar volgens mij is het momenteel nog wel degelijk een maatschappelijk verhaal. Het lijkt er op dat de ouders nu de kater krijgen van het avondje stappen van hun kinderen. Van katers raakt de zorg niet overbelast, maar het is natuurlijk wel de vraag of we heel blij worden van zo'n situatie en of we daarin niet een beetje moeten bijsturen.
Feitelijk is dat al anderhalf jaar het riedeltje. Mensen willen per se ruimte, die krijgen ze dan maar kunnen er niet mee omgaan, en het wordt weer ingenomen. En repeat.
Ik blijf erbij dat ze gewoon vooraf niet gedacht hadden aan internationale consequenties en daar nu van geschrokken zijn. Je creëert op deze manier wel nóg meer groepen die tegenover elkaar staan in de maatschappij. Het is nu echt de jeugd die wil feesten vs. de ouderen die per se met sleurhut naar Zuid Frankrijk moeten. Maar onder de streep ben ik bang dat draagvlak en naleving hier nog meer en nog sneller van zal dalen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Duidelijk, dat haalde ik er niet helemaal uit.redwing schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:11:
Dit is alleen niet echt een mening te noemen. We hebben net alles versoepeld, we zien dat de besmettingen veel harder oplopen dan verwacht en omdat daar vragen over zijn zouden we ons richten op zero-covid? Terwijl helemaal niemand het daar over heeft, sterker nog, overal wordt gezegd dat we er voorlopig nog niet van af zijn en dat we dus een balans moeten zoeken wat zeker niet zero-covid is. En dat stuk word ik moe van, dingen worden veel teveel overdreven. We gaan niet per direct naar code zwart, maar we gaan ook niet per direct terug naar een complete lockdown. Er is nu sprake van cafés sluiten, erg jammer, maar toch echt niet een lockdown of sturen op zero-covid te noemen.
Maar dat is dus wel op basis van andere cijfers en aannames over wat de zorgcijfers gaan doen. Niet alles wijst erop dat de IC weer gaat overspoelen, ik zie daar nog geen aanleiding toe, op geen enkele manier. Op dit moment zijn er meer redenen om aan te nemen dat het niet gebeurt dan dat het wel gebeurt.Alleen sturen we helemaal niet op andere cijfers. Alles wijst er op dat we straks weer veel mensen in het ziekenhuis gaan krijgen door deze versoepelingen. De link tussen besmettingen en ziekenhuis is weliswaar minder geworden door vaccinatie, maar zeker nog aanwezig. Dan kun je weer gaan afwachten totdat het ziekenhuis half vol ligt en dan bij gaan sturen, je kunt ook om je heen kijken, zien dat het de verkeerde kant op gaat en kijken wat je er aan kunt doen, Want laten we heel simpel zijn, nu zou het gaan om wat strengere controles/cafés dicht. Maar als je nu niets doet en wacht tot het ziekenhuis vol aan het lopen is heb je het over een lockdown.
We hebben al zo vaak gezien dat afwachten zorgt voor strengere maatregelen. Dus laten we nu eens op tijd bijsturen en zorgen dat het daardoor meevalt.
Zoals eerder gezegd was ik al tegenstander van het vervroegen en de TvT-constructie, maar die keuze werd naar eigen zeggen weloverwogen gemaakt. Prima als je het dan nu weer terug draait, maar dat kan je dan niet anders dan een paniekstuip noemen omdat het kabinet bang is voor internationale consequenties.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Achja nu moeten ze alleen nog leren het vooraf te zeggenMach schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:26:
[...]
Bijna?..
Onze grote Bredase vriend wordt letterlijk gequote met die uitspraak.
Volgens hem hadden ze beter even kunnen wachten, nu jongeren wél twee weken moeten wachten voordat ze een vaccinatiebewijs krijgen. "Gewoon even geduld, dan is er niks aan de hand. Dit is de schuld afschuiven
inmiddels ook stijging in bijna alle leeftijdsgroepen als ik 't goed lees
Nogal logisch te verklaren, jeugd gaat op pad, neemt covid mee, steekt ouders aan, en/of opa en oma, klaar.rik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:27:
https://twitter.com/YorickB/status/1413489224796368899
Zie ook de grafieken met een vergelijking tussen de schijnbare interpretatie (althans zo lijkt het vaak) van exponentiële groei door 'public health' vs. 'scientist' onderaan dit artikel:Tom-Z schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:03:
[...]
Omdat het exponentieel is zijn ook "kleine" stijgingen belangrijk
https://thetyee.ca/News/2...ow-BC-Fumbled-Third-Wave/
Hoewel ik zelf denk dat 'public health' beter kan worden vervangen door 'Politici' of 'Beleidsmakers'. Vertaalt en in tekst luidt de interpretatie bij drie verschillende fases van exponentiële groei in de grafiek ongeveer:
Politici/beleidsmakers:
- fase 1: daling
- fase 2: onder controle
- fase 3: oh nee! exponentiële groei!
Wetenschappers:
- fase 1: exponentiële groei
- fase 2: exponentiële groei
- fase 3: exponentiële groei
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Er is geen enkele reden waarom je je broer niet zou kunnen bezoeken, bezoek aan eerste graad familie is nooit verboden geweest en ik zou ook niet weten waarom dat zou veranderen.ACID-dude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Het kan wel zijn dat je te maken krijgt met quarantine of mondkapjes (in Duitsland nog op veel plekken verplicht). Maar dat lijkt mij geen groot probleem.
Ik vind het nachtleven/muzieksector belangrijk, maar het is nu wel een - relatief - klein onderdeel van de samenleving met flinke gevolgen voor een grotere groep.
Betekent dit nou ook dat alle festivals zonder afstand per direct afgeschaft gaan worden?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
De dagelijkse cijfers vertellen vooralsnog een ander verhaal:rik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:23:
[...]
nou ja, ook jongeren kunnen in de ziekenhuizen komen hè, kans is wel kleiner, maar als aantal veel hoger is, blijft de instroom hoog.
En de aantallen positief geteste jongeren zijn volgens mij nog nooit zo hoog geweest als afgelopen dagen, dus theoretisch zal de instroom van jongeren, hoewel relatief laag, absoluut gezien wel hoog zijn
Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen, per leeftijdscategorie:
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 9 juli 2021
(09-07-2021)
0-40 jaar: 39 (+1)
40-50 jaar: 16 (-2)
50-60 jaar: 45 (+2)
60-70 jaar: 33 (-2)
70+: 73 (-1)
Bron: NICE#COVID19NL
Patiënten met een Covid-19 infectie op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen, per leeftijdscategorie:
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 9 juli 2021
(09-07-2021)
0-40 jaar: 5 (-1)
40-50 jaar: 9 (-)
50-60 jaar: 26 (-3)
60-70 jaar: 31 (-)
70+: 18 (-1)
Bron: NICE#COVID19NL
Het klopt dat ook jongere mensen in het ziekenhuis komen.
Alles wat we vinden en in quarantine zetten halen we uit de roulatieFuujii schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:32:
We groeien nog wel even een aantal dagen flink door verwacht ik zo. Het lastige is dat we de besmettingen vrij moeilijk om laag gaan krijgen nu het hek van de dam is. Is dat een gigantisch probleem en een drama? Nee, niet per se. Is het heel zuur met gevolgen? Ja, helaas wel Het is wel duidelijk dat we te snel versoepeld hebben.
De persco is nog niet geweest, misschien even afwachten?Betekent dit nou ook dat alle festivals zonder afstand per direct afgeschaft gaan worden?
Op zich ook niet verwonderlijk, in alle leeftijdsgroepen is er nog wel een reservoir aan:rik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:27:
- totaal niet ingeent
- maar 1 prik
- 2 prikken, maar nog geen 2 weken erna
- mensen die toch nog ziek worden ondanks vaccinatie (immers geen 100% effectiviteit op totaal niet ziek worden)
In vergelijking met de daadwerkelijke cijfers lijkt het wel wat af te vlakken. Waar we gisteren rond de bovenwaarde zaten, is het vandaag al een stukje daaronder.renegrunn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:23:
Voor de 4e dag op rij klopt zijn model prima.
[Afbeelding]
Wanneer kleurt Nederland weer rood? Waarschijnlijk zondag...
[Afbeelding]
Ik vermoed dat de aankondiging van maatregelen en het daadwerkelijk doorvoeren van de maatregelen ook een gering dempend effect gaan hebben. Waarom zou je nog een TvT doen wanneer je er niets mee kunt? Neemt niet weg dat er dan nog "verborgen" besmettingen zijn van lui die hier weinig tot geen klachten van hebben, maar zich niet laten testen. Alleen zie je ze niet in de cijfers. Dat zal trouwens ook voor dit hele TvT gebeuren een dingetje zijn geweest, alleen in mindere mate.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Komt omdat er al vaker zo gereageerd is met van mijn kant dezelfde reaktie. Ik type het niet iedere keer helemaal uitGonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:26:
[...]
Duidelijk, dat haalde ik er niet helemaal uit.
Gezien de explosieve groei van besmettingen en de verhouding besmettingen/ziekenhuisopnames in b.v. de UK is de kans dat we weer hoog komen echt wel aanwezig. En aangezien we nu ook nog uitgestelde zorg aan het inhalen zijn wil je die ziekenhuisopnames juist laag houden. Dus niet onder de 100% waarop we eerst hebben gestuurd maar eerder onder de 25% (cijfer zelf uit mijn duim gezogen, maar je snapt het idee[...]
Maar dat is dus wel op basis van andere cijfers en aannames over wat de zorgcijfers gaan doen. Niet alles wijst erop dat de IC weer gaat overspoelen, ik zie daar nog geen aanleiding toe, op geen enkele manier. Op dit moment zijn er meer redenen om aan te nemen dat het niet gebeurt dan dat het wel gebeurt.
Je wilt dus iig niet dat het weer hard omhoog loopt.
Zo zie ik het dus niet, ik schat dat ze wel een toename hadden verwacht, maar niet van 500 naar 5000 in iets meer dan een week. Eerder een gestage groei naar 1000/2000, waarmee het zowel onder controle zou zijn en je kunt afwachten wat het ziekenhuis doet als dat je voor reizigers in de groene/gele zone blijft.Zoals eerder gezegd was ik al tegenstander van het vervroegen en de TvT-constructie, maar die keuze werd naar eigen zeggen weloverwogen gemaakt. Prima als je het dan nu weer terug draait, maar dat kan je dan niet anders dan een paniekstuip noemen omdat het kabinet bang is voor internationale consequenties.
Doordat dit echter nu al veel hoger zit krijg je een heel groot risico voor het ziekenhuis, want als het percentage dat in het ziekenhuis komt ook maar iets hoger dan verwacht is groeit het gelijk heel snel. Combineer dat met het risico dat er weer allerlei verplichtingen komen voor reizigers en de versoepelingen zorgen voor meer vrijheidsbeperkingen dan verlichtingen. Naar mijn idee speelt de reaktie van het buitenland niet zo heel erg mee, die reageren ten slotte zoals verwacht.
[removed]
Ongetwijfeld is er al een dempend effect daar er heus een groep mensen zal zijn die wél hun verantwoordelijkheid pakken zonder de extra maatregelen (zowel 'stappers' als horecabazen). Aan de andere kant is het natuurlijk lastig de boel in te dammen als je zoveel besmettingen hebt, je kan immers ook in eigen kring mensen besmetten, of op je bijbaantje, school, noem maar op.Vozze schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:40:
[...]
In vergelijking met de daadwerkelijke cijfers lijkt het wel wat af te vlakken. Waar we gisteren rond de bovenwaarde zaten, is het vandaag al een stukje daaronder.
Ik vermoed dat de aankondiging van maatregelen en het daadwerkelijk doorvoeren van de maatregelen ook een gering dempend effect gaan hebben. Waarom zou je nog een TvT doen wanneer je er niets mee kunt? Neemt niet weg dat er dan nog "verborgen" besmettingen zijn van lui die hier weinig tot geen klachten van hebben, maar zich niet laten testen. Alleen zie je ze niet in de cijfers. Dat zal trouwens ook voor dit hele TvT gebeuren een dingetje zijn geweest, alleen in mindere mate.
Niet het einde van de wereld, wel jammer.
Klopt ook wel, vanaf een dag of 6 merk je de besmettingen bij de volgende groep. Dus jongeren in het weekend -> o.a. ouders aan het einde van de week.rik86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:27:
[removed]
Als je ergens veilig kunt zitten is het wel op het terras. Daar ben je zelf bij.roffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:44:
Tsja, gaan maar weer het goede voorbeeld geven en verstandig zijn. Geen terrasje vanavond en morgen dan maar niet naar een verjaardag.
Dit is met terugwerkende kracht vrij bizar. Het vaccineren ging snel genoeg om Janssen niet te hoeven gebruiken, vervolgens versoepelen ze de boel voordat er genoeg mensen gevaccineerd zijn.Arrne schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:43:
Misschien was het toch niet zo'n goed idee toen we de afgelopen maanden onze neus ophaalden voor de Jansen vaccins..
Groep 1 (mensen die Corona hebben gehad een aantal weken geleden.) die je noemt is dezelfde groep als groep 2 (false positives).Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:13:
Ik las dat er dit weekend weer 180.000 mensen zich laten testen met TvT. Het is natuurlijk weer te verwachten dat hier flink wat positieve testen uit volgen. Maar is het logisch dat die mee tellen in onze besmettings cijfers?
Daar kunnen tussen zitten :
-mensen die Corona hebben gehad een aantal weken geleden.
-false positives
-dragers maar a-symptomatisch (zouden anders niet zichzelf hebben laten testen)
Hoe groot zal dat aantal zijn?
Groep 3 is prima om te vinden, want morgen zijn die misschien wel symptomatisch
Verder is het veel belangrijker hoe groot het aantal is dat positief test en dan toch bij een homey een QR code kopieert om toch ergens naar binnen te komen. (want: "het is vast een false positive" of "ik heb geen symptomen")
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2021 15:51 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tsja, Amsterdam en toch wel de neiging dan maar het goede voorbeeld te geven. Niet heel rationeel als gewoon een gevoelsding.Empathy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:47:
[...]
Als je ergens veilig kunt zitten is het wel op het terras. Daar ben je zelf bij.
Als je beide vaccinaties al gehad hebt en/of in de buitenlucht goed afstand kunt houden kan dat nog steeds.roffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:44:
Tsja, gaan maar weer het goede voorbeeld geven en verstandig zijn. Geen terrasje vanavond en morgen dan maar niet naar een verjaardag.
De tijd van 'en daarna danse in de Marathon' is voor onze generatie toch al een tijdje terug?
Marino denkt dat het afvlakken van de groei al deels komt doordat het systeem aan zijn limiet zit.Chiron schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:32:
De groei vlakt wat af, maar ik neem aan dat we nog lang niet aan de limiet van de testcapaciteit zitten? Dat kan de cijfers ook doen afvlakken.
Groei lijkt iets te zakken, maar: dat kan ook komen doordat het systeem nu al begint te klappen (wat ik pas zondag/maandag had verwacht).
Storing (op basis van cijfers) o.a. in GGD West-Brabant, want bijvoorbeeld Breda meldt +11: verwachting was meer richting de 70-80.
Landelijk % positief van afgelopen woensdag is 14%. Was week geleden nog 3%.
Verder 18.8% (!) positief in GGD Amsterdam-Amstelland afgelopen woensdag terwijl een groot deel van de groei daar vandaan komt.
Dat betekent dat we mogelijk heel veel besmettingen missen.
Met 'het systeem klappen' bedoel ik overigens het systeem in de breedte.
- Zo druk in teststraten dat iedereen met weinig klachten zich niet meer laat testen (want over 2 dagen 40 km rijden voor een kuchje, doe je dat?)
- BCO functioneert niet meer goed
- Testcapaciteit?
Ik bedoelde mijn opmerking breder dan de letterlijke ouders. Jongeren hebben hun lolletje en anderen lopen tegen de negatieve gevolgen aan. Dat is een maatschappelijk probleem dat m.i. gewoon besproken moet kunnen worden, ook zonder stijging van IC-opnames.Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:26:
[...]
Mij raakt dit persoonlijk allemaal niet zo, maar ik vind het wel wonderlijk hoe het allemaal gaat. De ouders staan blijkbaar ook toe dat dit allemaal gebeurt, dus moeten dan niet piepen als je daar ook de kater van krijgt.
Feitelijk is dat al anderhalf jaar het riedeltje. Mensen willen per se ruimte, die krijgen ze dan maar kunnen er niet mee omgaan, en het wordt weer ingenomen. En repeat.
En dat verhaal over ouders die hun kinderen dingen laten doen: daar heb ik al vaker wat over gezegd. Ik neem aan dat je zelf geen meerderjarige kinderen thuis hebt wonen? Als ouder kun je met je 20-jarige kind het gesprek aangaan of naar de club met TVT nou heel verstandig is, maar als het kind dat wil en het mag van de regering, wat ga je dan doen?
Ik denk vooral dat ze een minder heftige groei verwacht hadden. R rond de 1 en langzaam oplopende besmettingen. Nadenken over het buitenland past daar ook nog wel binnen. Ik gok dat ze gedacht hebben dat het wel bij oranje zou blijven. Maar ik ben het met je eens dat dit voor het draagvlak zeker niet positief is.Ik blijf erbij dat ze gewoon vooraf niet gedacht hadden aan internationale consequenties en daar nu van geschrokken zijn. Je creëert op deze manier wel nóg meer groepen die tegenover elkaar staan in de maatschappij. Het is nu echt de jeugd die wil feesten vs. de ouderen die per se met sleurhut naar Zuid Frankrijk moeten. Maar onder de streep ben ik bang dat draagvlak en naleving hier nog meer en nog sneller van zal dalen.
Hij wil.
Kan ik mij voorstellen, dan wordt het tijd voor een /ignore toch?redwing schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:43:
Komt omdat er al vaker zo gereageerd is met van mijn kant dezelfde reaktie. Ik type het niet iedere keer helemaal uit
De kans is zeker aanwezig, maar ik blijf er van overtuigd dat die groei echt niet zo door zet. De afgelopen dagen gingen inderdaad ineens erg hard, maar dat gaat ook erg snel weer afvlakken. Om die groei op dat niveau door te kunnen laten gaan moet je continu besmetmomenten van dat niveau hebben, en die zijn er niet.Gezien de explosieve groei van besmettingen en de verhouding besmettingen/ziekenhuisopnames in b.v. de UK is de kans dat we weer hoog komen echt wel aanwezig. En aangezien we nu ook nog uitgestelde zorg aan het inhalen zijn wil je die ziekenhuisopnames juist laag houden. Dus niet onder de 100% waarop we eerst hebben gestuurd maar eerder onder de 25% (cijfer zelf uit mijn duim gezogen, maar je snapt het idee)
Je wilt dus iig niet dat het weer hard omhoog loopt.
Tel daar de positieve punten op die ik eerder noemde (en ik als positief blijf zien) en ik verwacht al snel een afvlakking.
Het gaat mij om de internationale consequenties, niet de reactie. Ik denk dat ze zich nooit gerealiseerd hadden dat we weer rood zouden kunnen worden en wat het dan voor gevolgen heeft. Of dachten dat het wel mee zou vallen. Dat laatste past wel in de laconieke houding die tekenend is voor dit kabinet.Zo zie ik het dus niet, ik schat dat ze wel een toename hadden verwacht, maar niet van 500 naar 5000 in iets meer dan een week. Eerder een gestage groei naar 1000/2000, waarmee het zowel onder controle zou zijn en je kunt afwachten wat het ziekenhuis doet als dat je voor reizigers in de groene/gele zone blijft.
Doordat dit echter nu al veel hoger zit krijg je een heel groot risico voor het ziekenhuis, want als het percentage dat in het ziekenhuis komt ook maar iets hoger dan verwacht is groeit het gelijk heel snel. Combineer dat met het risico dat er weer allerlei verplichtingen komen voor reizigers en de versoepelingen zorgen voor meer vrijheidsbeperkingen dan verlichtingen. Naar mijn idee speelt de reaktie van het buitenland niet zo heel erg mee, die reageren ten slotte zoals verwacht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die reden is er al heel lang. Een broer is geen eerstegraads familielid. Dus geen uitzondering en gewoon de normale regels. Dat betekent 10 dagen in huis blijven, zelfs niet in de tuin. Op straffe van een boete van duizenden euro's. Groot probleem dus.Drardollan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:31:
[...]
Er is geen enkele reden waarom je je broer niet zou kunnen bezoeken, bezoek aan eerste graad familie is nooit verboden geweest en ik zou ook niet weten waarom dat zou veranderen.
Het kan wel zijn dat je te maken krijgt met quarantine of mondkapjes (in Duitsland nog op veel plekken verplicht). Maar dat lijkt mij geen groot probleem.
Ik dacht wel aan de letterlijke ouders, maar als je het over groepen in de samenleving hebt dan is het net even anders inderdaad. Maar dan nog, het creëert alleen maar tegenstellingen.klaaas schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Ik bedoelde mijn opmerking breder dan de letterlijke ouders. Jongeren hebben hun lolletje en anderen lopen tegen de negatieve gevolgen aan. Dat is een maatschappelijk probleem dat m.i. gewoon besproken moet kunnen worden, ook zonder stijging van IC-opnames.
Want nu zijn het de 'ouders' die hun lolletje behouden te koste van de jeugd, het is altijd wat.
In ieder geval niet klagen over de gevolgen van wat mijn kind doet, want daar ben ik zelf bij. Ik ga er dan ook vanuit dat een groot deel van de verstandiger jeugd zich onderhand realiseert dat sommige dingen niet zo handig zijn. Je kunt ook gewoon een gesprek aan gaan, niet alles hoeft gelijk zwart/wit te zijn.En dat verhaal over ouders die hun kinderen dingen laten doen: daar heb ik al vaker wat over gezegd. Ik neem aan dat je zelf geen meerderjarige kinderen thuis hebt wonen? Als ouder kun je met je 20-jarige kind het gesprek aangaan of naar de club met TVT nou heel verstandig is, maar als het kind dat wil en het mag van de regering, wat ga je dan doen?
Maar goed, dat kan ook mijn jeugdbubbel zijn. De puberale 'schijt aan je ouders, alles voor het feesten'-houding heb ik überhaupt weinig mee gekregen.
Yup dat denk ik ook. "het zal wel los lopen"Ik denk vooral dat ze een minder heftige groei verwacht hadden. R rond de 1 en langzaam oplopende besmettingen. Nadenken over het buitenland past daar ook nog wel binnen. Ik gok dat ze gedacht hebben dat het wel bij oranje zou blijven. Maar ik ben het met je eens dat dit voor het draagvlak zeker niet positief is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar ben ik nu net niet zo goed in....Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Kan ik mij voorstellen, dan wordt het tijd voor een /ignore toch?
Dat verwacht ik ook, maar met de huidige snelle stijging is het risico gewoon te groot. Dit is geen stijging die je 2 weken aan kunt houden om te kijken of de ziekenhuizen wel echt leeg blijven. En naar mijn idee zit daar het grootste probleem. Dus niet zozeer dat we verwachten dat het helemaal mis gaat, maar wel het risico dat dat gebeurt als de voorspellingen toch niet helemaal kloppen. Want laten we wel wezen, de voorspelling van het aantal besmettingen is ook duidelijk te laag geweest[...]
De kans is zeker aanwezig, maar ik blijf er van overtuigd dat die groei echt niet zo door zet. De afgelopen dagen gingen inderdaad ineens erg hard, maar dat gaat ook erg snel weer afvlakken. Om die groei op dat niveau door te kunnen laten gaan moet je continu besmetmomenten van dat niveau hebben, en die zijn er niet.
Tel daar de positieve punten op die ik eerder noemde (en ik als positief blijf zien) en ik verwacht al snel een afvlakking.
Klopt, maar dit valt ook weer samen met het aantal besmettingen dat ze hadden verwacht/voorspeld. Ik schat nl. dat de voorspellingen wel ruim onder niveau oranje/rood zaten. En daarbij dus inderdaad de verwachting dat het wel goed zou komen.[...]
Het gaat mij om de internationale consequenties, niet de reactie. Ik denk dat ze zich nooit gerealiseerd hadden dat we weer rood zouden kunnen worden en wat het dan voor gevolgen heeft. Of dachten dat het wel mee zou vallen. Dat laatste past wel in de laconieke houding die tekenend is voor dit kabinet.
[removed]
1 en 2 maken niet zoveel uit. Die komen dan eenmalig voor in de cijfers maar besmetten vervolgens niemand meer, dus die gaan in het grote plaatje geen verschil maken. Snap niet zo goed waarom groep 3 niet meegeteld zou moeten worden?Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:13:
Ik las dat er dit weekend weer 180.000 mensen zich laten testen met TvT. Het is natuurlijk weer te verwachten dat hier flink wat positieve testen uit volgen. Maar is het logisch dat die mee tellen in onze besmettings cijfers?
Daar kunnen tussen zitten :
-mensen die Corona hebben gehad een aantal weken geleden.
-false positives
-dragers maar a-symptomatisch (zouden anders niet zichzelf hebben laten testen)
Hoe groot zal dat aantal zijn?
Of nog geen volledige (of geen 14 dagen) vaccinatie en daarom testen voor vakantie aangezien in regio noord de zomervakantie is begonnen. Door het vele testen komt er meer naar voren.Segafreak83 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Nogal logisch te verklaren, jeugd gaat op pad, neemt covid mee, steekt ouders aan, en/of opa en oma, klaar.
We gaan het meemaken.... Die besmettingsmomenten zijn er denk ik wel degelijk. Als er 4 man uit een studentenhuis vorig weekend los zijn gegaan op festivals en op clubs, en die nu in de loop van de week de andere 12 uit dat huis hebben besmet kun je wel uitrekenen wat er gaat gebeuren. De clubs en festivals zijn de spreading events.... de rest volgt vanzelf in het dagelijks leven.Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:53:
[...]
De kans is zeker aanwezig, maar ik blijf er van overtuigd dat die groei echt niet zo door zet. De afgelopen dagen gingen inderdaad ineens erg hard, maar dat gaat ook erg snel weer afvlakken. Om die groei op dat niveau door te kunnen laten gaan moet je continu besmetmomenten van dat niveau hebben, en die zijn er niet.
Lijkt me gezien het percentage positief wel kloppen. Vanochtend wees ik @hoevenpe ook op de beperking van testcapaciteit en dit mogelijke effect:Balance schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Marino denkt dat het afvlakken van de groei al deels komt doordat het systeem aan zijn limiet zit.(…)
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
@Jedi_Pimp: de hoge schatting lijkt dus wel degelijk reëeel als bovenstaande klopt.
Dan doe je de aanname dat degenen die door de evenementen besmet raken zich vervolgens niet aan maatregelen houden en niet laten testen.stylezzz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:02:
We gaan het meemaken.... Die besmettingsmomenten zijn er denk ik wel degelijk. Als er 4 man uit een studentenhuis vorig weekend los zijn gegaan op festivals en op clubs, en die nu in de loop van de week de andere 12 uit dat huis hebben besmet kun je wel uitrekenen wat er gaat gebeuren. De clubs en festivals zijn de spreading events.... de rest volgt vanzelf in het dagelijks leven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja dat klopt, maar er zijn meerdere redenen waarom de besmettingen hoog zijn. Dat is niet alleen omdat er ineens zoveel meer mensen besmet raakten, ik denk dat die even te makkelijk terzijde geschoven worden.redwing schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:00:
Dat verwacht ik ook, maar met de huidige snelle stijging is het risico gewoon te groot. Dit is geen stijging die je 2 weken aan kunt houden om te kijken of de ziekenhuizen wel echt leeg blijven. En naar mijn idee zit daar het grootste probleem. Dus niet zozeer dat we verwachten dat het helemaal mis gaat, maar wel het risico dat dat gebeurt als de voorspellingen toch niet helemaal kloppen. Want laten we wel wezen, de voorspelling van het aantal besmettingen is ook duidelijk te laag geweest
Maar ik verwacht niet pas over twee weken afvlakking hoor, al de komende dagen. Dat zegt m'n glazen bol dus ik heb gelijk.

Dat zou kunnen, maar dan zouden ze voor het eerst in anderhalf jaar het meest gunstige scenario als richtlijn genomen hebben. Want je gaat mij niet vertellen dat de meest ongunstige scenario's niet rood waren, en in het verleden werd daar juist op gestuurd.Klopt, maar dit valt ook weer samen met het aantal besmettingen dat ze hadden verwacht/voorspeld. Ik schat nl. dat de voorspellingen wel ruim onder niveau oranje/rood zaten. En daarbij dus inderdaad de verwachting dat het wel goed zou komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij duurt het sowieso een dag of 4-5 nadat je eventueel besmet bent geweest voordat het nut heeft om je te laten testen. (als je überhaupt klachten krijgt) Dus.... zaterdag en zondag avond party, vervolgens maandag en dinsdag een kater/bijkomen. Dan is het alweer woensdag of donderdag dat je 'misschien' iets van symptomen zal krijgen en kunt besluiten te testen..... Hoeveel mensen kun je in de tussentijd alweer besmetten?Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:05:
[...]
Dan doe je de aanname dat degenen die door de evenementen besmet raken zich vervolgens niet aan maatregelen houden en niet laten testen.
Als je twee dagen een kater hebt niet veel.stylezzz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:09:
[...]
Volgens mij duurt het sowieso een dag of 4-5 nadat je eventueel besmet bent geweest voordat het nut heeft om je te laten testen. (als je überhaupt klachten krijgt) Dus.... zaterdag en zondag avond party, vervolgens maandag en dinsdag een kater/bijkomen. Dan is het alweer woensdag of donderdag dat je 'misschien' iets van symptomen zal krijgen en kunt besluiten te testen..... Hoeveel mensen kun je in de tussentijd alweer besmetten?
Maar je kunt geen TvT voor het volgende feestje krijgen zonder dat je opnieuw gaat testen. Dus tenzij de test per ongeluk negatief is maar je wel besmettelijk bent, of je de boel bewust gaat zitten belazeren, zal dat wel mee vallen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tuurlijk, we testen veel meer en vooral onder de groep die veelal asymptomatisch is. Die komen er dus gewoon als extra besmettingen bij. Hetzelfde geldt voor vakantiegangers die zich nu laten testen om op vakantie te gaan. Die hadden zich anders niet laten testen.Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Ja dat klopt, maar er zijn meerdere redenen waarom de besmettingen hoog zijn. Dat is niet alleen omdat er ineens zoveel meer mensen besmet raakten, ik denk dat die even te makkelijk terzijde geschoven worden.
Maar ik verwacht niet pas over twee weken afvlakking hoor, al de komende dagen. Dat zegt m'n glazen bol dus ik heb gelijk.
Wat ik dan ook mis in de rapportage is welk gedeelte van de gevonden besmettingen nu precies waar vandaan komen. Komen die van de TVT testen waarbij iemand zich later bij de GGD laat testen, komen die bij vakantiegangers vandaan of waar nog meer? Want dat zijn de soort cijfers die je nodig hebt om te weten wat er nu echt aan de hand is. Want als ik hoor dat 20% van de besmettingen vanuit de cafés komt, vraag ik me wel af waar die andere 80% van de stijging vandaan komt. Want afgelopen week was het nog te vroeg om een volgende groep besmettingen te zijn.
Of is dit weer een typisch gevalletje van 20% die ze kunnen herleiden en 80% waarvan ze geen flauw idee hebben waar die vandaan komen?
Tja, daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Er is een reden geweest waarom ze het logisch vonden om te doen en die was (gezien de reaktie) duidelijk op positievere cijfers gebaseerd. En of dat de positieve/negatieve of middenmoters waren weet ik natuurlijk ook niet.[...]
Dat zou kunnen, maar dan zouden ze voor het eerst in anderhalf jaar het meest gunstige scenario als richtlijn genomen hebben. Want je gaat mij niet vertellen dat de meest ongunstige scenario's niet rood waren, en in het verleden werd daar juist op gestuurd.
[removed]
Stad | In stad zelf | Verder |
Delft | nvt | Morgen 9u Den Haag / Naaldwijk |
Amserdam | Morgen 10u | |
Eindhoven | Morgen 11u | Morgen 9u Helmond of Uden |
Enschede | Morgen 11u | Morgen 9u Hengelo / Oldenzaal |
Groningen | Morgen 12u | Morgen 10u Assen / Kollum |
Leiden | nvt | Morgen 12u Katwijk / 9u Alphen a/d Rijn |
Maastricht | Vandaag 18u | Morgen 10u Urmond / 11u Landgraaf |
Rotterdam | Morgen 13u | Morgen 10u Gouda |
Utrecht | Morgen 10u |
Alleen Delft en Leiden hadden dus geen optie om in de stad zelf te testen, maar verder overal morgenochtend in de stad zelf. Maastricht zelfs vandaag nog!
De mogelijkheid om een testafspraak te kunnen maken lijkt op dit moment niet per se het probleem.
Je snapt natuurlijk wel dat dit voor 90% gewoon een onnodige politike keuze is.ACID-dude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Fantastisch, ik kan het bezoek aan mijn broer in Duitsland eind deze maand alweer gaan verplaatsen.. Eindelijk geen Rikisogebiet meer en dan krijg je dit soort kansloos beleid. Ja, veel ouderen zijn beschermd en jongeren komen minder in het ziekenhuis maar ik als 35er wil me verd@#mme gewoon normaal kunnen bewegen in twee landen en daar hebben die besmettingen wel grote invloed op. Maar blijkbaar is hutjemutje discotheekbezoek zonder capaciteit voor handhaving een grotere levensbehoefte. Bedankt!
https://www.telegraaf.nl/...isopnames-door-vaccineren
Mijn zusje van 24 is inmiddels ook al bijna twee weken gevaccineerd. (en Pfizer heeft na 1 week een een percentage van > 50%
https://www.nu.nl/coronav...ctief-na-eerste-prik.html
Ik zeg >50% omdat dat volgens mij het toelatings percentage is dat een vaccin goedgekeurd wordt.
Daarbij lijkt de overdracht ook met zo'n 50% te verminderen.
Ik vraag me overigens af wat de "dansen met jansen" percentages zijn. Hoeveel van deze mensen test postitief heel kort na een vaccinatie.
Als we toch de samenleving opbouwen zoals we het nu doen kunnen we net zo goed zeggen wie gevaccineerd is mag wel het land in.
Maar ja blijkbaar is de maas in de wet dat je een alternatief moet bieden.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Met die feestjes zal het de komende tijd wel meevallen denk ikGonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Als je twee dagen een kater hebt niet veel.
Maar je kunt geen TvT voor het volgende feestje krijgen zonder dat je opnieuw gaat testen. Dus tenzij de test per ongeluk negatief is maar je wel besmettelijk bent, of je de boel bewust gaat zitten belazeren, zal dat wel mee vallen.
00:00u is morgen toch?TrailBlazer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:19:
Zucht maatregelen pas vanaf morgen.
De groei is al omgeslagen naar lineair als ik even een héééél voorbarige conclusie maak op basis van de cijfers van vandaag.stylezzz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Met die feestjes zal het de komende tijd wel meevallen denk ikAnyhows, ik hoop dat je gelijk hebt..... Net zoals met de vorige maatregelaankondigingen is het na ongeveer 8-10 dagen te meten hoeveel effect het heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat het weinig verschil heeft gemaakt. Er zijn/waren dermate weinig Janssen vaccins beschikbaar dat de gezondheidsraad had berekend dat het ons hoogstens een week vertraging opleverde met vaccineren. En de voorraad die we hebben is volgens mij vervolgens (vrijwel) geheel alsnog ingezet voor mensen met haast (bijvoorbeeld omdat ze op vakantie wouden of omdat ze wouden dansen met Janssen).Arrne schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:43:
Misschien was het toch niet zo'n goed idee toen we de afgelopen maanden onze neus ophaalden voor de Jansen vaccins..
Huh wat? Verwacht jij nu een accurate mining van data met gedetailleerde analyse, bij het RIVM/GGD?redwing schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:15:
Tuurlijk, we testen veel meer en vooral onder de groep die veelal asymptomatisch is. Die komen er dus gewoon als extra besmettingen bij. Hetzelfde geldt voor vakantiegangers die zich nu laten testen om op vakantie te gaan. Die hadden zich anders niet laten testen.
Wat ik dan ook mis in de rapportage is welk gedeelte van de gevonden besmettingen nu precies waar vandaan komen. Komen die van de TVT testen waarbij iemand zich later bij de GGD laat testen, komen die bij vakantiegangers vandaan of waar nog meer? Want dat zijn de soort cijfers die je nodig hebt om te weten wat er nu echt aan de hand is. Want als ik hoor dat 20% van de besmettingen vanuit de cafés komt, vraag ik me wel af waar die andere 80% van de stijging vandaan komt. Want afgelopen week was het nog te vroeg om een volgende groep besmettingen te zijn.
Of is dit weer een typisch gevalletje van 20% die ze kunnen herleiden en 80% waarvan ze geen flauw idee hebben waar die vandaan komen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met nog 1,5 week te gaan tot prik 2 wilde ik vanavond indoor een sport activiteit gaan doen. Daar is zo’n 30 man en doorgaans 20-40 jaar oud. Met deze besmettingscijfers is de lol er al weer af voor me. Ik weet gewoon niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik wil niet op de valreep nog een besmetting oplopen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Gewoon helemaal kappen met die onzin. Doorprikken en dan langzaam steeds grotere feesten en evenementen toestaan. Stap voor stap, zodat je per stap de gevolgen kunt bekijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sporten is gezond en als er voldoende fatsoenlijke maatregelen zijn zoals een steady aanvoer van frisse lucht, dan is de kans op een besmetting vrij klein. Als je jonger dan 50 bent gewoon gaan en niet teveel doemdenken.NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:29:
@Kevinp dat was voor de Delta variant. Daartegen ligt de bescherming aanzienlijk lager na 1 prik begreep ik.
Met nog 1,5 week te gaan tot prik 2 wilde ik vanavond indoor een sport activiteit gaan doen. Daar is zo’n 30 man en doorgaans 20-40 jaar oud. Met deze besmettingscijfers is de lol er al weer af voor me. Ik weet gewoon niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik wil niet op de valreep nog een besmetting oplopen.
Helemaal mee eens. Behalve dat die tests niet 100% waterdicht zijn, kan er blijkbaar nog aan alle kanten mee gefraudeerd worden ook. Kansloze missie....Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:29:
Interessant om te weten, hoe zit het nu met die 975 miljoen die even in een ongecontroleerd potje geduwd werd om die TvT even lekker te regelen. Die is al op zeker?
Gewoon helemaal kappen met die onzin. Doorprikken en dan langzaam steeds grotere feesten en evenementen toestaan. Stap voor stap, zodat je per stap de gevolgen kunt bekijken.
Helemaal mee eens hoor. Maar dat doemdenken gebeurd wel door allerlei regeringen.SomerenV schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Sporten is gezond en als er voldoende fatsoenlijke maatregelen zijn zoals een steady aanvoer van frisse lucht, dan is de kans op een besmetting vrij klein. Als je jonger dan 50 bent gewoon gaan en niet teveel doemdenken.
Ik heb net een clinic gegeven aan voornamelijk 55 plussers en ik moet zeggen hartstikke gezellig. Maar 1.5m daar hadden de dames en heren niet altijd zin in ;-).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Tis een contactsport, binnen. Als 1 iemand besmet is, is iedereen het. Er is weinig mogelijkheid tot afstand houden. Al kan het in theorie wel.SomerenV schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Sporten is gezond en als er voldoende fatsoenlijke maatregelen zijn zoals een steady aanvoer van frisse lucht, dan is de kans op een besmetting vrij klein. Als je jonger dan 50 bent gewoon gaan en niet teveel doemdenken.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat hoeft niet perse. Maar dan nog, ik zou in het geval van sporten zeggen 'ga gewoon'. Jezelf maar blijven opsluiten en contact vermijden kan zelfs averechts werken omdat je totaal geen weerstand meer opbouwt. Daarbij is sporten/bewegen gewoon gezond, nog even los van alle psychologische effecten waar een mens baat bij kan hebben.NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Tis een contactsport, binnen. Als 1 iemand besmet is, is iedereen het. Er is weinig mogelijkheid tot afstand houden. Al kan het in theorie wel.
Of dat opweegt tegen het nadeel van een mogelijke besmetting moet je zelf weten uiteraard, maar als je ergens tussen 20 en 30 bent (of 20 en 40) is de kans om ziek te worden echt enorm klein.
Verwijderd
Exact dit dus. Met TvT hebben ze deze zomer voor heel veel mensen waarschijnlijk verprutst. Gewoon per direct een punt erachter. Einde TvT, no more shortcuts.Gonadan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:29:
Interessant om te weten, hoe zit het nu met die 975 miljoen die even in een ongecontroleerd potje geduwd werd om die TvT even lekker te regelen. Die is al op zeker?
Horeca sluiten om middernacht is de volgende flater die ze nu nog even gaan maken. De zomervakantie is begonnen. Men kan nu de hele dag naar de horeca. Dit gaat niet helpen. Mensen passen zich gewoon aan: 20:00 uur wordt het nieuwe tijdelijke 23:00 uur.
Dit topic is gesloten.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.