Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:01
autje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Nou ja, sterke geruchten dat discotheken en meerdaagse festivals dicht gaan (waarom alleen meerdaags?).

Vraag is even hoe het zit met feestcafé's. Valt dat ook onder discotheken? Ik zou sowieso alle natte binnenhoreca weer dicht doen, maar dat ben ik.
omdat dat beter aansluit bij 't eerdere OMT advies dat een test geldig moet zijn (max 24 uur oud) bij einde evenement denk ik?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Nee, men is egoïstisch omdat men bereid is om anderen te laten sterven voor diens gemak.
Dit soort gemoraliseer lijkt me niet zo constructief. Eet jij bijvoorbeeld geen vlees omdat de werknemers in slachthuizen massaal corona krijgen? Of geen avocado's omdat de Mexicaanse kartels zich daarop hebben geworpen? Of heb jij geen auto, geen wasmachine, geen tv en geen keukenapparatuur aangezien dat geen eerste levensbehoeften zijn en je al je discretionaire inkomen uitgeeft aan voedselhulp voor Syrië of Tigray? Nee? Dan laat jij toch ook mensen sterven voor jouw gemak en entertainment? Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Cocytus op 09-07-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is leuk en aardig maar in de praktijk is het een lastig te definiëren begrip. Een eetcafé waar na he eten de tafels aan de kant worden geschoven en het een kroeg wordt? Het onderscheid is vrij arbitrair.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Het Europese vaccinatie paspoort is inmiddels gedevalueerd tot 'Elk land bepaalt het zelf' en de massale sneltesten waardoor we veilig konden uitgaan...tja..die ontploft nu in het gezicht van Hugo de Jonge.
Wees blij, niet teveel macht bij Europa toch? Of.. tenzij het ons beter uitkomt, dan wel?
Van devaluatie is natuurlijk geen sprake. Als een land beslist gevaccineerden toe te laten is het erg handig dat er een eenduidige QR code is waarmee je makkelijk kunt bewijzen dat je gevaccineerd bent lijkt me.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Apache4u schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Wees blij, niet teveel macht bij Europa toch? Of.. tenzij het ons beter uitkomt, dan wel?
Van devaluatie is natuurlijk geen sprake. Als een land beslist gevaccineerden toe te laten is het erg handig dat er een eenduidige QR code is waarmee je makkelijk kunt bewijzen dat je gevaccineerd bent lijkt me.
De macht hoeft niet bij Europa te liggen, maar ze hadden wel een mooie universele afspraak kunnen maken tussen EU-lidstaten onderling.

Maar zelfs dat lukt ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Als landen gezamenlijk besluiten tot het handhaven van een eenduidige set aan regels heeft dat niets te maken met macht bij Europa. En die QR code is misschien wel handig, alhoewel een stempel in je paspoort hetzelfde had kunnen doen, maar de initiele opzet was dat je ermee ook handig kon reizen zonder aanvullende handelingen.

En dat handige reizen is, zoals uit het vakantietopic blijkt, toch niet echt gelukt.

Heb jij iets vernomen dat Kaag hier aan werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PolarBear schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Dat is leuk en aardig maar in de praktijk is het een lastig te definiëren begrip. Een eetcafé waar na he eten de tafels aan de kant worden geschoven en het een kroeg wordt? Het onderscheid is vrij arbitrair.
Ik zie de term vaste zitplaatsen weer langs komen bij AD.

Zal daar wel ergens op neerkomen.

Horeca dicht om 0:00. Geen anderhalvemeterloze feestjes en alleen vaste zitplaatsen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

PolarBear schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Alleen zitplaatsen.Vrij makkelijk te controleren lijkt me.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Maar jij kon dan wel eerder een afspraak maken.

Echter 1988 kon pas vanaf 9 juni. En dan vind ik het wel extreem snel. Ik begrijp niet hoe dat mogelijk is. Bij Pfizer moet er minimaal 5 tot wel 6 weken tussen zitten. Hoe dan? Moderna zou wel kunnen met 4 weken als je mazzel hebt.

Toen ik een afspraak kon maken (1970, vanaf 25 mei, eerste mogelijkheid 19 juni), was de eerstvolgende mogelijkheid dus pas 3 weken daarna. En dan schuift het allemaal wel hard op.
Ik kom uit 1994; 14 juni gebeld voor een afspraak, kon heel toevallig al 16 juni terecht (heb Pfizer gekregen).

Tweede prik zou ik 21 juli krijgen maar heb ik telefonisch kunnen vervroegen, kan nu dus 4 weken na de eerste prik terecht voor de tweede prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Maar wie was er nu eerst? Evening guy, Morning Guy, Homer, of Future Homer?

Maar inderdaad het principe is hetzelfde en kan o.a. worden geduid als een vorm delay discounting. Samenhangende verschijnselen zijn bijvoorbeeld uitstelgedrag en de mate van impulscontrole. Mensen hebben over het algemeen de neiging om het hier en nu hoger te waarderen dan een toekomstig scenario dat als onzekerder wordt gekwalificeerd, maar als die onzekerheid een rampzalige uitkomst kan zijn is het kiezen voor een onmiddellijke beloning die de kans op die uitkomst vergroot gemiddeld genomen een onverstandig risicobeleid. Het komt neer op een temporele spreiding van risico's en die spreiding is gemiddeld altijd beter, dan een hoge uitkomst in een van de scenario's.

Het lastige is (denk ik) dat mensen in wisselende mate een inbeeldingsvermogen hebben of kunnen opbrengen wat betreft toekomstige scenario's en daarom toekomstige risico's regelmatig laag waarderen. Op een beurs is het gevolg daarvan bijvoorbeeld speculatief gedrag, maar niemand zou het in z'n hoofd halen om de pensioenfondsen alles in een enkel bedrijf te laten investeren. Mooi als het werkt, maar rampzalig als het niet werkt en iedereen begrijpt hoop ik waarom.

Overigens vermoed ik dat relatief veel jonge mannen een belangrijk deel van de reacties in dit topic plaatst en die groep is over het algemeen maatschappelijk gezien niet de meest risicobewuste populatie die je kunt vinden. Je kunt dat vrij eenvoudig afleiden uit het aantal dodelijke auto-ongevallen per leeftijd bijvoorbeeld. Dat verklaart denk ik ook diverse reacties hier en het schijnbare onbegrip over en weer soms.

Zie ook dit artikel:
https://edition.cnn.com/2...ccine-sapolsky/index.html

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:01

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het demissionair kabinet trapt toch weer op de rem om grip te houden op het aantal coronabesmettingen. De horeca moet vanaf vanavond weer om middernacht dicht en er komen strenge regels voor meerdaagse evenementen. Dat zal het kabinet vanavond om 19:00 uur tijdens een persconferentie bekend maken, melden bronnen aan RTL Nieuws.
Ook wil het kabinet dat er een einde komt aan het testen voor toegang in de horeca, discotheken en bij festivals. Alleen bij zogenoemde 'geplaceerde evenementen', waarbij mensen dus op hun plek zitten, zou Testen voor Toegang nog mogen. Een en ander ligt juridisch wel lastig, zeggen ingewijden.
Daarnaast wordt het maximaal aantal bezoekers beperkt: bij evenementen buiten mogen maximaal 1000 mensen aanwezig zijn, binnen is het maximumaantal 500.
https://www.rtlnieuws.nl/...et-corona-persconferentie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
Horeca dicht om 00:00u, jongeren beginnen pas rond die tijd dus defacto een einde aan de feesten. Geen gevolgen voor eenieder die uit eten wil of rustig nog een biertje na het sporten wil drinken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Fuwor schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Ik kom uit 1994; 14 juni gebeld voor een afspraak, kon heel toevallig al 16 juni terecht (heb Pfizer gekregen).

Tweede prik zou ik 21 juli krijgen maar heb ik telefonisch kunnen vervroegen, kan nu dus 4 weken na de eerste prik terecht voor de tweede prik.
Hoe kreeg je dat voor elkaar?
Ik ben 12 juni geweest voor de eerste Pfizer, maar twee mocht niet vóór 17 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:')

Heerlijk eigenwijs volkje zijn Nederlanders toch :+

Nog meer voer voor de tegenstanders en nog meer facepalms voor de mensen die het allemaal wel best vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Drardollan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:31:
Bravo voor de jeugd en eigenaren van clubs/discotheken die het allemaal niet zo serieus namen (en een wakeup call voor de slapende wappies die denken dat maatregelen niet werken).

Hoewel een groot deel (waarschijnlijk het overgrote deel) zich netjes aan de maatregelen hield is het toch gelukt om alles weer op slot te krijgen in het nachtleven.

Positief dat de overheid voor het eerst in deze crisis eens pro-actief lijkt in te grijpen in plaats van af te wachten tot het helemaal mis gaat. Met wat mazzel lukt het om de cijfers niet te ver door het dak te laten gaan en de ziekenhuizen niet vol te krijgen.

Ik vind dit een top voorbeeld van iets wat ik vorig jaar hier al verkondigde. Probeer wat als overheid. Als het niet werkt dan doe je een stapje terug. En dat gebeurd nu, perfect wat mij betreft. Over een paar weken maar weer eens kijken of we toch weer iets kunnen openen.
Wat had de overheid dan verwacht?! 8)7.

Sorry hoor, maar je versoepelt alles in een keer en laat mensen sjoemelen met QR codes, zonder controle op eenmalige toegang per code.

Mensen hebben niet veel geleerd van het afgelopen 1.5 jaar, het is en blijft nog steeds ikke ikke ikke en de rest mag stikken..

Als je nog enige vakantie wil redden, dan zou ik de boel snel weer dicht gooien en vanaf augustus / september pas weer in stapjes open.

Nu nog 2 weken wachten op mogelijke ziekenhuis opnames lijkt mij niet wenselijk. Laat als land zien dat je bereidt bent om in te grijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:01
psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Jeetje zeg dat gaat weinig helpen toch.
Als ze dit doen in combinatie met het voorlopig sluiten van nachtclubs, discotheken etc... Ik ga zelf eigenlijk nooit echt uit, maar verplaats je de jongeren dan niet van de clubs naar de horeca?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:50:
Jeetje zeg dat gaat weinig helpen toch.
In mijn jeugd was de dansvloer om 23u nog leeg, dat zal anno 2021 niet heel anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:50:
Horeca dicht om 00:00u, jongeren beginnen pas rond die tijd dus defacto een einde aan de feesten. Geen gevolgen voor eenieder die uit eten wil of rustig nog een biertje na het sporten wil drinken.
Flashback: dat is toch precies dezelfde maatregel als van medio september 2020?

Edit - Zie hier het samengestelde effect destijds (zonder vaccinaties uiteraard):
https://ourworldindata.or...breaks=false&country=~NLD

(Spoiler: de besmettingen bleven vrolijk doorgaan, maar dat zegt niet per se iets over het effect van een bepaalde maatregel natuurlijk)

[ Voor 32% gewijzigd door Number10 op 09-07-2021 13:02 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
renedr schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Hoe kreeg je dat voor elkaar?
Ik ben 12 juni geweest voor de eerste Pfizer, maar twee mocht niet vóór 17 juli.
De eerste keer dat ik belde om de afspraak te verzetten hielden ze strak vast aan die 5 weken. Bij een andere medewerker echter geen probleem; na het annuleren van de bestaande afspraak kon hij handmatig een andere (eerdere) datum selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:53:
[...]

In mijn jeugd was de dansvloer om 23u nog leeg, dat zal anno 2021 niet heel anders zijn...
Dat was in mijn tijd ook al en jij bent nog een stukje jonger (gezien je prikdata die je eerder hebt gepost) Vanaf een bepaalde leeftijd ging je voor die tijd niet eens van huis en dat is nu nog steeds zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

dat is wel zo inderdaad

Maar wat @RobinNL ook zegt, zal wel druk worden eerder op de avond dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03
psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:56:
[...]

dat is wel zo inderdaad

Maar wat @RobinNL ook zegt, zal wel druk worden eerder op de avond dan
Een op 1.5 meter geplaceerde dansvloer zal niet zo'n storm lopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Theebag schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:57:
Een op 1.5 meter geplaceerde dansvloer zal niet zo'n storm lopen ;)
Defacto worden alle feestlocaties dus onmogelijk gemaakt, uit eten gaan blijft ongemoeid.

Wat ik tot nu hoor klinkt best logisch en verstandig, de komende weken door met prikken en kijken wat de druk op de zorg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Uit het NU artikel haal je het vrij duidelijk:
Volgens RTL Nieuws worden de mogelijkheden van Testen voor Toegang ingeperkt. Het programma zou voortaan alleen nog bruikbaar zijn bij evenementen waar mensen een vaste zitplaats hebben. Daarmee zou een groot deel van de horeca, discotheken en festivals buitenspel worden gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Nou, top. Weer een festivalzomer vergooid. Gelukkig heb ik afgelopen weekend nog twee dagen kunnen feesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Om die tijd was iedereen boven de 18 nog thuis aan het indrinken idd.
Dat drinken op locatie was toen ook al duur :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
''half'' Nederland een paar weken geleden: ''nu is het genoeg geweest, gooi het land weer open!!11!''

dezelfde mensen dezer dagen: ''wat een f*ck up weer van onze overheid, veel te vroeg teveel losgelaten!!11!!''

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Number10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:55:
(Spoiler: de besmettingen bleven vrolijk doorgaan, maar dat zegt niet per se iets over het effect van een bepaalde maatregel natuurlijk)
Het is toch wel duidelijk dat deze opleving bijna geheel onder jongeren plaats heeft?
Sterker nog: waarschijnlijk is deze explosie vooral veroorzaakt door examen/jongeren reizen naar Spanje en Portugal. Het virus mee teruggenomen en daarna hier het nachtleven in, dat zou ook kunnen verklaren waarom de stijging al zo snel na de 26e zichtbaar werd.

De voorgestelde maatregelen richten zich specifiek op deze doelgroep, de meeste 30 plussers gaan om middernacht wel naar huis en komen vooral voor een hapje op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:08:
[...]
Het is toch wel duidelijk dat deze opleving bijna geheel onder jongeren plaats heeft?
Sterker nog: waarschijnlijk is deze explosie vooral veroorzaakt door examen/jongeren reizen naar Spanje en Portugal. Het virus mee teruggenomen en daarna hier het nachtleven in, dat zou ook kunnen verklaren waarom de stijging al zo snel na de 26e zichtbaar werd.

De voorgestelde maatregelen richten zich specifiek op deze doelgroep, de meeste 30 plussers gaan om middernacht wel naar huis en komen vooral voor een hapje op afstand.
Maar dat was toch in september niet anders?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:50:
22:00 was nog beter geweest. Iedereen weg van terras of café. 23:00 hele stad leeg.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:09:
[...]
22:00 was nog beter geweest. Iedereen weg van terras of café. 23:00 hele stad leeg.
Dar was de maatregel die in oktober volgde na de sluiting om 0:00 in september toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ga je mond spoelen, mijn derde helft begint om 22u... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
_Bailey_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:08:
''half'' Nederland een paar weken geleden: ''nu is het genoeg geweest, gooi het land weer open!!11!''

dezelfde mensen dezer dagen: ''wat een f*ck up weer van onze overheid, veel te vroeg teveel losgelaten!!11!!''
Daar zit nog een zee van nuance tussen natuurlijk. Verder versoepelen, ja. Mensen met grote groepen bij elkaar brengen op basis van een niet waterdicht systeem, nee. Dus 'open gooien', maar tot op zekere hoogte. En de hoogte was duidelijk te hoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Treurige toestand dat we met deze cijfers de hele zomer weer de nek om draaien.
Er ligt praktisch niemand in het ziekenhuis. De vaccinaties gaan super goed. Al heb je 100.000 besmettingen per dag ik zie het probleem niet. Als we rekening moeten gaan houden met eventuele mutaties dan duurt het nog jaren voordat de hele wereld en met name de arme landen zijn gevaccineerd.

Rekening houden mensen die zich bewust niet laten vaccineren en hierdoor in het ziekenhuis belanden lijkt me sowieso een slecht plan. Je krijgt de bescherming gratis aangeboden. Als je dit niet accepteert en komt met Corona in het ziekenhuis is het jammer voor je. Kunnen de overige 15 miljoen er een mooie zomer van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Ga je mond spoelen, mijn derde helft begint om 22u... ;)
Maar jij hebt een grote achtertuin :9 (Hopelijk goed gegokt) waar je met een paar man lekker kan pilsen op 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

en gewoon zoals afgelopen maanden weer verder thuis feesten. Met z'n tienen lekker feesten op zo'n 16m2 in de woonkamer....

oftewel; het probleem weer naar de woonkamer verschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Number10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:09:
Maar dat was toch in september niet anders?
Grote verschil met toen zijn de vaccinaties, we willen nu vooral tijd 'kopen' om zo iedereen die dat wil beschermd te krijgen. Dat moet over een paar weken voor de meest kwetsbare groepen wel voltooid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Gaat me weekendfestival.. En ik maar braaf niet uitgaan tot volledige vaccinatie.. Kan er echt niet bij hoe dit weer zo mis is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:11:
Treurige toestand dat we met deze cijfers de hele zomer weer de nek om draaien.
Er ligt praktisch niemand in het ziekenhuis. De vaccinaties gaan super goed. Al heb je 100.000 besmettingen per dag ik zie het probleem niet. Als we rekening moeten gaan houden met eventuele mutaties dan duurt het nog jaren voordat de hele wereld en met name de arme landen zijn gevaccineerd.

Rekening met houden mensen die zich bewust niet laten vaccineren en hierdoor in het ziekenhuis belanden lijkt me sowieso een slecht plan. Je krijgt de bescherming gratis aangeboden. Als je dit niet accepteert en komt met Corona in het ziekenhuis is het jammer voor je. Kunnen de overige 15 miljoen er een mooie zomer van maken.
Nou nee. De Delta variant heeft 2 prikken nodig om te bestrijden. Probeer het in september opnieuw zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
_Bailey_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:11:
[...]

en gewoon zoals afgelopen maanden weer verder thuis feesten. Met z'n tienen lekker feesten op zo'n 16m2 in de woonkamer....

Daarmee daalden de cijfers de afgelopen maanden wel. Dat zijn 'uitbraken' die je mee-calculeert. Er is nogal een verschil tussen een feestje van 10 of een feestje van 500.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

dglavimans schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:12:
Gaat me weekendfestival.. En ik maar braaf niet uitgaan tot volledige vaccinatie.. Kan er echt niet bij hoe dit weer zo mis is gegaan
Zoals eerder gezegd, ikke ikke ikke. Grote groep die maling heeft aan regels en adviezen en het zo verpest voor mensen zoals jij en ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Dat kan na 00:00 ook volgens mij ;) Je ontkomt er niet aan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:03
Met het verschil dat één positief getest persoon tijdens een huiskamer feest potentieel veel minder mensen besmet dan een volle club met 200+ mensen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Empathy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:07:
Nou, top. Weer een festivalzomer vergooid. Gelukkig heb ik afgelopen weekend nog twee dagen kunnen feesten.
Deze mentaliteit heeft ons in deze situatie gebracht .... Ik, Ik, Ik. :(

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Agent47 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:12:
[...]

Nou nee. De Delta variant heeft 2 prikken nodig om te bestrijden. Probeer het in september opnieuw zou ik zeggen. :)
De kwetsbare groepen en ouderen zijn allang 2 keer gevaccineerd. Of hebben liggen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:11:
[...]
Grote verschil met toen zijn de vaccinaties, we willen nu vooral tijd 'kopen' om zo iedereen die dat wil beschermd te krijgen. Dat moet over een paar weken voor de meest kwetsbare groepen wel voltooid zijn.
De vaccinaties had ik al genoemd toch? En nee, de edit is niet dat maar de OWID data. toch wel

Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:13:
[...]

De kwetsbare groepen en ouderen zijn allang 2 keer gevaccineerd. Of hebben liggen slapen.
Er zijn nog genoeg 50+ mensen die de 2e prik nog moeten. Volgens mij lag vanaf 40 grotendeels in het ziekenhuis. Dus nog een jaartal of 15 te prikken voor de tweede keer en dan kan je het meer loslaten gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
Bravo voor de jeugd en eigenaren van clubs/discotheken die het allemaal niet zo serieus namen (en een wakeup call voor de slapende wappies die denken dat maatregelen niet werken).

Hoewel een groot deel (waarschijnlijk het overgrote deel) zich netjes aan de maatregelen hield is het toch gelukt om alles weer op slot te krijgen in het nachtleven.
Lekker makkelijk om zo te generaliseren en de schuld bij een groep neer te leggen. Er zijn heel veel variabelen die samen bepalen of het aantal infecties enorm zal gaan toenemen. We zullen het gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Daar zit nog een zee van nuance tussen natuurlijk. Verder versoepelen, ja. Mensen met grote groepen bij elkaar brengen op basis van een niet waterdicht systeem, nee. Dus 'open gooien', maar tot op zekere hoogte. En de hoogte was duidelijk te hoog.
@_Bailey_ heeft teveel op facebook gezeten denk ik, ik heb maar zeer weinig tot geen mensen gezien die zeiden om discotheken met 1000+ man te openen zonder fatsoenlijk te verifieren of dit wel veilig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Segafreak83 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Wat had de overheid dan verwacht?! 8)7.
Dat iedereen zich netjes aan de regels zou houden. Maar dat is voor een deel van onze bevolking te lastig.
Sorry hoor, maar je versoepelt alles in een keer en laat mensen sjoemelen met QR codes, zonder controle op eenmalige toegang per code.
Ik heb al eerder gezegd dat ik deze "grote opening" wel heel fors vond. Ook al ben ik al maanden voorstander van dingen proberen, je moet het wel doordacht en veilig doen.
Mensen hebben niet veel geleerd van het afgelopen 1.5 jaar, het is en blijft nog steeds ikke ikke ikke en de rest mag stikken..
Welkom in Nederland. Dit zal altijd zo zijn, op welk gebied dan ook. Of het nu om Corona gaat of de 2 minutes of fame door een neergeschoten persoon te filmen.
Als je nog enige vakantie wil redden, dan zou ik de boel snel weer dicht gooien en vanaf augustus / september pas weer in stapjes open.
Voor mij hoeft niemand een vakantie te redden. Ik heb, net als velen, al voorgesorteerd door een vakantie in Nederland te boeken. Ik begrijp die drang van "ik moet naar het buitenland" sowieso niet, het maakt mij echt helemaal niks uit welke kleur NL volgens anderen heeft.
Nu nog 2 weken wachten op mogelijke ziekenhuis opnames lijkt mij niet wenselijk. Laat als land zien dat je bereidt bent om in te grijpen.
Absoluut. En dat lijkt nu eindelijk eens te gebeuren. Voor het gierend uit de klauw loopt op de rem. Precies wat ik vanaf september/oktober vorig jaar hoopte en benoemd heb. Probeer dingen, lukt het niet dan stapje terug.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
De 60-65 groep met AZ krijgt de komende weken pas de tweede prik, we zijn er bijna maar hebben nog 3-4 weken nodig om echt alle kwetsbaren volledig beschermd te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Deze mentaliteit heeft ons in deze situatie gebracht :(
Want die groep zorgt nu voor een enorme last en druk op de ziekenhuizen

Ik zei het al maanden terug, er word alleen naar de positieve cijfers gekeken en niet naar wat de gevolgen zijn van die cijfers. Uit een eerdere post kwam naar voren dat 81% van de cijfers de groep 18/29 is. De groep die relatief weinig klachten heeft en relatief weinig in het ziekenhuis ligt. Waar hebben we het dan over?
Alle mensen die maar een graantje verhoogd risico hebben zijn al gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Deze mentaliteit heeft ons in deze situatie gebracht .... Ik, Ik, Ik. :(
Want? Wie weet gaat het hier om iemand die volledig gevaccineerd is. Waarom zou zo iemand niet feesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

[...]

De AstraZeneca ouderen zijn nog niet klaar. Mijn moeder (1960) zou oorspronkelijk pas volgende week haar 2e AZ prik krijgen. Uiteindelijk kon het toch vorige week omdat de huisarts onverwacht wat doses had binnengekregen, maar dat was vooral geluk, want toen ze eerder nog belde om te vragen of de tweede prik niet eerder kon was het antwoord stellig dat er geen eerdere leveringen werden verwacht.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:15:
[...]

@_Bailey_ heeft teveel op facebook gezeten denk ik...
call me oldfashioned, ik zit alleen nog op Hyves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
Number10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Dar was de maatregel die in oktober volgde na de sluiting om 0:00 in september toch?
De situatie is nu wel iets anders. Door de vaccinaties kun je in principe nu veel meer dan toen, zonder de R te hoog te laten worden. En dat is zelfs als je de delta variant meeneemt.

Het enige probleem is dat we nu alles losgelaten hebben voordat er voldoende mensen zijn gevaccineerd. De komma een plekje verkeerd gezet tijdens de berekening denk ik. Dat zou de x10 wel verklaren ;)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

We starten eind deze week/begin aankomende week met de 40 tweede prik. Pas als we rond de 20 hangen kan je spreken over een fatsoenlijke vaccinatiegraad. Tot die tijd wil je het aantal besmettingen zo laag mogelijk houden, al is het maar omdat je de herfst/winter niet in wil gaan met veel besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:16:
[...]
Door de vaccinaties kun je in principe nu veel meer dan toen
Had ik al genoemd, zie timestamp van de edit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
DCNY schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:17:
Wel eerlijk van de overheid dat de nieuwe maatregelen diegene treffen die zelf deze ellende hebben veroorzaakt. De horeca met hun “we-hebben-alles-onder-controle-maar-lappen-de-regels-lekker-aan-onze-laars” en de jongeren die met doorgestuurde QR-codes lekker los gingen.

Iets met een boontje en een loontje
Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan de goede mensen. Er zijn genoeg goede clubs, discotheken en jongeren. Ook het verhaal van een jongen die een negatieve uitslag kreeg en de volgende ochtend gebeld werd met "Foutje, Bedankt." kan je weinig kwalijk nemen.

Maar het is verder wel goed om aan te pakken waar het fout gaat in plaats van zoals eerder gelijk de halve maatschappij in lockdown te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Fly-guy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Want? Wie weet gaat het hier om iemand die volledig gevaccineerd is. Waarom zou zo iemand niet feesten?
Wie weet is het iemand die met een screenshot van een QR code toegang heeft verkregen, of meteen na Jansen is gaan dansen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Cocytus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Eet jij bijvoorbeeld geen vlees omdat de werknemers in slachthuizen massaal corona krijgen? Of geen avocado's omdat de Mexicaanse kartels zich daarop hebben geworpen? Of heb jij geen auto, geen wasmachine, geen tv en geen keukenapparatuur aangezien dat geen eerste levensbehoeften zijn en je al je discretionaire inkomen uitgeeft aan voedselhulp voor Syrië of Tigray? Nee? Dan laat jij toch ook mensen sterven voor jouw gemak en entertainment? Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen etc.
Ja, ik ben een kei in het teruggooien van kasseien .
En hoezo heb jij dan geen luchtfilter zodat jouw ruften van CO2 terug onder groningen gepompt kunnen worden. 8)7

* DevWouter kan ook irrationele argumenten maken
Dit soort gemoraliseer lijkt me niet zo constructief.
En wat doet de ander? Moraal werkt twee kanten op. ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het lijkt erop dat er een afgewogen keuze wordt gemaakt.

Hoop alleen wel dat de boodschap eerder zal zijn in de trant van 'we hebben het geprobeerd, en het kan nog even niet'.

Lijkt erop dat dit de maatregelen zijn die we een paar weken geleden hadden moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Dennis schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Lekker makkelijk om zo te generaliseren en de schuld bij een groep neer te leggen. Er zijn heel veel variabelen die samen bepalen of het aantal infecties enorm zal gaan toenemen. We zullen het gaan zien.
Is dat niet sowieso het probleem in corona discussies. Iedereen wijst naar iedereen, jeugd naar oud oud naar jeugd overheid clubeigenaren.. Iedereen wijst altijd maar tegenwoordig in de ‘samen’leving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:15:
[...]

De 60-65 groep met AZ krijgt de komende weken pas de tweede prik, we zijn er bijna maar hebben nog 3-4 weken nodig om echt alle kwetsbaren volledig beschermd te hebben.
Je kan niet echt alle kwetsbaren volledig beschermen.
Ondanks de snel toenemende immuniteit in Nederland door het
vaccinatieprogramma, blijven er groepen die geïnfecteerd kunnen raken. Mensen
die niet gevaccineerd zijn, of bij wie het vaccin niet tot immuniteit heeft geleid,
kinderen die (nog) niet in aanmerking komen voor vaccinatie, en mensen met
een verzwakt afweersysteem (immuunstoornis, afweeronderdrukkende medicatie,
kwetsbare ouderen met een verzwakt immuunsysteem) die geen vaccinatiereactie
kunnen aanmaken, zijn niet of onvoldoend beschermd
. Momenteel telt deze groep
in Nederland nog op tot enkele miljoenen personen. Een deel van deze mensen
blijft een risico lopen op een ernstige infectie
Advies n.a.v. 116e en 117e OMT aangepast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Zeker, vandaar dat je ook ziet dat de groep die besmet is geraakt de laatste weken zich hoofdzakelijk tussen de 16 en 24 jaar bevindt en BCO laat zien dat dit veelal in de club gebeurde (Aspen Valley bv.).

De kop in het zand methode werkte vorig jaar misschien, maar die tijd is wel geweest. We zien en weten heel duidelijk waar het probleem ligt, en dat pakken we aan.

Dat heeft niets te maken met de schuld ergens neerleggen, als je mij niet bewust zo selectief gequote had dan had er gestaan dat het overgrote deel van de clubs en jongeren zich waarschijnlijk prima gedragen heeft in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:19:
Lijkt erop dat dit de maatregelen zijn die we een paar weken geleden hadden moeten hebben.
Achteraf is het makkelijk een koe in de kont te kijken, naar ik begrijp is het vanavond al uit met de pret dus de regering is deze keer snel met ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:20:
[...]

[...]

Advies n.a.v. 116e en 117e OMT aangepast
Wel diegene die nog een prik willen, kunnen en moeten krijgen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Number10 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Had ik al genoemd, zie timestamp van de edit
Ik bedoel ook vooral dat je de maatregelen van nu niet kunt/moet vergelijken met vorig jaar. We zitten in een heel andere situatie (alhoewel er wel dezelfde fout is gemaakt ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Drardollan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan de goede mensen. Er zijn genoeg goede clubs, discotheken en jongeren. Ook het verhaal van een jongen die een negatieve uitslag kreeg en de volgende ochtend gebeld werd met "Foutje, Bedankt." kan je weinig kwalijk nemen.

Maar het is verder wel goed om aan te pakken waar het fout gaat in plaats van zoals eerder gelijk de halve maatschappij in lockdown te zetten.
Dit. Vingerwijzen is heel makkelijk, maar op het ogenblik niet zo nuttig. De 'schuldvraag' zoeken we later wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Achteraf is het makkelijk een koe in de kont te kijken, naar ik begrijp is het vanavond al uit met de pret dus de regering is deze keer snel met ingrijpen.
@MikeyMan is toevallig één van de personen die ook aangegeven heeft dat de versoepelingen te vroeg zijn begonnen. Voor hem is het dus niet acheraf kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Nee hoor als je even terug kijkt in dit topic is dat precies wat door het gros (zowel voor- als tegenstanders) al voorspeld werd. Dit gevolg was echt een nobrainer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:20:
Hoe hard het ook klinkt, maar als over een paar weken/maanden alle groepen aan de beurt zijn geweest zie ik geen reden/draagvlak meer om de maatschappij ernstig te beperken. Dat zou een 'eeuwige lockdown' betekenen, zoals Hugo al zei: uiteindelijk is het vaccineren of ziek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Wel diegene die nog een prik willen, kunnen en moeten krijgen.
Ik quote een stuk uit het OMT advies waarin letterlijk staat dat er een groep kwetsbaren zal blijven die niet of onvoldoende beschermd zijn en blijven.

Hoe gaan die dan voledig beschermd zijn volgens jouw theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

DCNY schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:17:
Wel eerlijk van de overheid dat de nieuwe maatregelen diegene treffen die zelf deze ellende hebben veroorzaakt. De horeca met hun “we-hebben-alles-onder-controle-maar-lappen-de-regels-lekker-aan-onze-laars” en de jongeren die met doorgestuurde QR-codes lekker los gingen.

Iets met een boontje en een loontje
Ohja? Dus alleen de zaken die er met de pet naar gooiden worden dichtgegooid? En alleen de 'jongeren' die qr-codes zaten te kopiëren moeten thuisblijven? Volgens mij is het overgrote deel gewoon ter goede trouw. Dat dit niet voldoende is gebleken om de boel open te kunnen gooien is een andere kwestie. Maargoed, zolang iedereen maar een zondebok kan aanwijzen. Triest.

[ Voor 5% gewijzigd door Empathy op 09-07-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Mrjraider schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Want die groep zorgt nu voor een enorme last en druk op de ziekenhuizen

Ik zei het al maanden terug, er word alleen naar de positieve cijfers gekeken en niet naar wat de gevolgen zijn van die cijfers. Uit een eerdere post kwam naar voren dat 81% van de cijfers de groep 18/29 is. De groep die relatief weinig klachten heeft en relatief weinig in het ziekenhuis ligt. Waar hebben we het dan over?
Alle mensen die maar een graantje verhoogd risico hebben zijn al gevaccineerd.
neen..... Zover zijn we nog lang niet met vaccineren. Sowieso laat een 10% van de nederlanders zich niet vaccineren omdat ze dat niet willen, uit geloofovertuiging of zelfs dokteradvies wegens allergieën of bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
DevWouter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:23:
@MikeyMan is toevallig één van de personen die ook aangegeven heeft dat de versoepelingen te vroeg zijn begonnen. Voor hem is het dus niet acheraf kijken.
Had zelf ook mijn bedenkingen bij TvT en disco's, begrijp de toen gemaakte keuze echter wel.
Als de piek was uitgebleven had men het 'juiste' gedaan, het OMT voorzag toen ook geen grote problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
autje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Dit. Vingerwijzen is heel makkelijk, maar op het ogenblik niet zo nuttig. De 'schuldvraag' zoeken we later wel uit.
En is sowieso op deze manier niet zo zinvol. Het is duidelijk dat er verwacht werd dat dit versoepelen besmettingen op zou gaan leven. De testen zijn al niet 100% betrouwbaar en je weet dat er foutjes gemaakt zouden worden. Dit soort dingen waren dus al ingecalculeerd en niet de reden waarom het nu uit de hand loopt.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
voor de mensen die zeggen: Ja maar in Engeland lopen lopen de besmettingen ook op, en dat zie je niet terug in de ziekenhuizen..
edit:
(ja, ik weet het.. UK heeft andere vaccinatiestrategie uitgerold.. maar toch...)

bron: https://www.england.nhs.u...vid-19-hospital-activity/

weer bijna terug op 'oude' niveau van een paar maand terug. (vergeef me de tikfout in de grafiek-titel |:( )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-AJNmttmBgPchCq_rRLq8a6_uI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XK4UY91Vlct7AOH2fXGhhZNi.png?f=user_large

zelfde geldt voor IC.. zie link brondata
https://www.england.nhs.u...-and-beds-20210708v2.xlsx
en dan 7. Mechanical Ventilation beds - occupied by confirmed COVID-19 patients (as at 08:00)

is ook weer terug op niveau begin april

[ Voor 32% gewijzigd door breew op 09-07-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Deze drol zagen we vanaf de voorkant gelukkig al een tijdje liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Ik vind de schuldvraag zelfs minder relevant. Het gaat mij erom om te kijken waar het fout gaat en daar iets aan te doen. En of dat nu de jongeren waren, de bejaarden of de hond van tante Sjaan...
Belangrijk is om gericht en adequaat in te grijpen om tijdig de controle terug te pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Ryur schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: wat is "natte" horeca eigenlijk?
Ooit op een terras gezeten in de regen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
breew schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:29:
voor de mensen die zeggen: Ja maar in Engeland lopen lopen de besmettingen ook op, en dat zie je niet terug in de ziekenhuizen..

bron: https://www.england.nhs.u...vid-19-hospital-activity/

weer bijna terug op 'oude' niveau van een paar maand terug. (vergeef me de tikfout in de grafiek-titel |:( )
[Afbeelding]

zelfde geldt voor IC.. zie link brondata
https://www.england.nhs.u...-and-beds-20210708v2.xlsx
en dan 7. Mechanical Ventilation beds - occupied by confirmed COVID-19 patients (as at 08:00)

is ook weer terug op niveau begin april
Waar je wel bij moet opmerken dat dit nog steeds een schijntje is in vergelijking met wat er in de maanden ervoor in de ziekenhuizen lag.

De UK en NL vergelijken is in deze lastig, de UK heeft een heel ander (in mijn ogen slechter) vaccinatiebeleid gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Ik quote een stuk uit het OMT advies waarin letterlijk staat dat er een groep kwetsbaren zal blijven die niet of onvoldoende beschermd zijn en blijven.

Hoe gaan die dan voledig beschermd zijn volgens jouw theorie?
Het is niet een keuze tussen wel vaccineren of niet vaccineren. Het is een keuze tussen vaccin nemen of het virus krijgen.

Er vanuit gaan dat zero-covid uitgesloten is zal dit het antwoord zijn: niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

_Bailey_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:08:

Nou nee, de mensen die voorstander waren van versoepelen zijn dat nog steeds en de mensen die er geen voorstander van waren zijn de moord en brand schreeuwers die nu wijzen naar de overheid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
Drardollan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Waar je wel bij moet opmerken dat dit nog steeds een schijntje is in vergelijking met wat er in de maanden ervoor in de ziekenhuizen lag.

De UK en NL vergelijken is in deze lastig, de UK heeft een heel ander (in mijn ogen slechter) vaccinatiebeleid gevoerd.
Dat is waar... Maar het is (dus) zeker niet waar dat je in UK geen stijging ziet van opnames. Dat dat voor Nederland uitblijft; ik hoop het maar ben er nog niet zo zeker van. In de vorige golf bleek dat leeftijd 50-60 wat achter de leeftijd 20-29 aanhobbelde qua besmettingen. Gezien de vaccinatiegraad van de 50-59 (en het feit dat je eigenlijk pas 2 weken na de tweede vaccinatie top beschermd zou moeten zijn) lijkt het mij stug dat we in NL niet op zijn minst een bult in de opnames gaan zien. Laten we hopen dat het een Limburgs heuveltje wordt, en geen Matterhorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
breew schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:40:
[...]

Dat is waar... Maar het is (dus) zeker niet waar dat je in UK geen stijging ziet van opnames. Dat dat voor Nederland uitblijft; ik hoop het maar ben er nog niet zo zeker van.
Dat is helemaal terecht wat je opmerkt, in de UK zie je al een stijging in de opnames. Dat zal hier ook gebeuren, dat kan niet anders. Of het vergelijkbaar is met hoe het in de UK loopt, dat is niet te voorspellen.
In de vorige golf bleek dat leeftijd 50-60 wat achter de leeftijd 20-29 aanhobbelde qua besmettingen. Gezien de vaccinatiegraad van de 50-59 (en het feit dat je eigenlijk pas 2 weken na de tweede vaccinatie top beschermd zou moeten zijn) lijkt het mij stug dat we in NL niet op zijn minst een bult in de opnames gaan zien. Laten we hopen dat het een Limburgs heuveltje wordt, en geen Matterhorn.
40 jarigen gaan komende week voor hun 2e prik (grofweg, ik houd even geen rekening met drukke en rustige prik regio's en houd mijn leeftijd als referentie aan). De 60+ die AZ heeft gehad is nu ook ongeveer aan de beurt voor hun 2e prik. Het duurt echt nog wel een paar weken voor we kunnen zeggen dat 30+ volledig gevaccineerd is. Het gaat nu wel snel zijn, ik verwacht vanaf aankomende week een flinke stijging in de 2e prikken.

Ik denk dat er zeker nog wat gaat komen in de ziekenhuizen. Niet meer zoals het was, in de UK hadden ze het over 10% van de vorige golf in het nieuws vanmorgten. Als we de UK en NL even gelijkstellen qua vaccinaties en maatregelen dan zou je dus een groei richting de 250 mensen moeten gaan zien in Nederland. Wellicht er iets boven of onder, maar zo rond de 250. Ik denk dat dat niet heel onrealistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Waarom niet het prikken opschalen en doorrammen? Dat kan toch binnen 3 weken, de 2e prik? Of is er onvoldoende voorraad Pfizer?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
albino71 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:48:
Waarom niet het prikken opschalen en doorrammen? Dat kan toch binnen 3 weken, de 2e prik? Of is er onvoldoende voorraad Pfizer?
Je geeft zelf het antwoord al: daarvoor wordt niet genoeg geleverd. Als er vaccins in overvloed waren, dan waren we al verder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:00
Er is idd niet genoeg om weg te prikken. Zie: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties en dan onderaan de pagina staat een mooie zaagtand van 1 levering per week en dan elke dag gaan er veel voorraad weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
autje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al: daarvoor wordt niet genoeg geleverd. Als er vaccins in overvloed waren, dan waren we al verder geweest.
Ook kunnen mensen in quarantaine geen prikken krijgen, dus de hoge cijfers hebben dus indirect daar ook invloed op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13

Positief dat de overheid voor het eerst in deze crisis eens pro-actief lijkt in te grijpen in plaats van af te wachten tot het helemaal mis gaat. Met wat mazzel lukt het om de cijfers niet te ver door het dak te laten gaan en de ziekenhuizen niet vol te krijgen.

Ik vind dit een top voorbeeld van iets wat ik vorig jaar hier al verkondigde. Probeer wat als overheid. Als het niet werkt dan doe je een stapje terug. En dat gebeurd nu, perfect wat mij betreft. Over een paar weken maar weer eens kijken of we toch weer iets kunnen openen.
Bij het "proberen" is onze overheid toch ook wel een beetje vergeten na te denken. Ten eerste kwamen alle versoepelingen wel heel erg in één keer, volgens mij tegen het advies van het OMT in en veel sneller dan omringende landen. Ten tweede vraag ik me elke keer weer af welke idioot heeft verzonnen dat je na een prik van Janssen gelijk die QR code meekreeg, wetende dat de bescherming een x aantal weken nodig heeft.

Ik zie ook geen verandering in de houding van Rutte en co. Alles draait om de beeldvorming. Zijn mensen huiverig voor een avondklok dan stellen we die uit en uit en uit. Willen leraren een sluiting van de basisscholen, ondanks dat het van het OMT niet moet, dan doen we dat. Roepen mensen om snelle versoepelingen, dan regelen we dat. En nu schrikt iedereen weer van de oplopende cijfers en krabbelen ze weer terug, wat iedereen ook verwacht.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 09-07-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:40

NMH

Moderator General Chat
De vaccins zijn tot nu toe altijd de limiterende factor geweest, dus ga maar uit van ja. :) Daarnaast zou het ook praktisch onhaalbaar zijn, zelfs als er nu een schip vol Pfizer afmeert. Je zou een paar miljoen afspraken opnieuw moeten inplannen, er moeten prikkers en priklocaties beschikbaar zijn, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

We worden al 7 maanden in het prikken gelimiteerd door de hoeveelheid aanbod. Ergo...

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er lijkt toch iets minder op de rem getrapt te worden dan me handig lijkt:

M.i. vooral de binnen festiviteiten zsm stoppen.
Geen enkele reden om aan te nemen dat het testen, controleren en handhaven ineens beter gaat dan vorige weekends.

Met 200 van de 800 bezoekers besmet ga je naar 125 van de 500. Poeh poeh, nou nou... :/

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 09-07-2021 14:06 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
Ik las dat er dit weekend weer 180.000 mensen zich laten testen met TvT. Het is natuurlijk weer te verwachten dat hier flink wat positieve testen uit volgen. Maar is het logisch dat die mee tellen in onze besmettings cijfers?

Daar kunnen tussen zitten :
-mensen die Corona hebben gehad een aantal weken geleden.
-false positives
-dragers maar a-symptomatisch (zouden anders niet zichzelf hebben laten testen)

Hoe groot zal dat aantal zijn?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
MikeyMan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:04:
Er lijkt toch iets minder op de rem getrapt te worden dan me handig lijkt:

[Twitter]

M.i. vooral de binnen festiviteiten zsm stoppen.
Geen enkele reden om aan te nemen dat het testen, controleren en handhaven ineens beter gaat dan vorige weekends.

Met 200 van de 800 bezoekers besmet ga je naar 125 van de 500. Poeh poeh, nou nou... :/
Meer nuance in het artikel:
Ook wil het kabinet dat er een einde komt aan het testen voor toegang in de horeca, discotheken en bij festivals. Alleen bij zogenoemde 'geplaceerde evenementen', waarbij mensen dus op hun plek zitten, zou Testen voor Toegang nog mogen.
'Geplaceerde evenementen', dus waar iedereen een vaste zitplaats heeft. De rest moet effectief sluiten.

Nu kun je erover twisten of geplaceerde evenementen grote brandhaarden kunnen zijn of niet, maar ik denk dat het risico daar een stuk kleiner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:33
Cobb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:13:
Ik las dat er dit weekend weer 180.000 mensen zich laten testen met TvT. Het is natuurlijk weer te verwachten dat hier flink wat positieve testen uit volgen. Maar is het logisch dat die mee tellen in onze besmettings cijfers?

Daar kunnen tussen zitten :
-mensen die Corona hebben gehad een aantal weken geleden.
-false positives
-dragers maar a-symptomatisch (zouden anders niet zichzelf hebben laten testen)

Hoe groot zal dat aantal zijn?
Komt hier regelmatig voorbij. Als ik me niet vergis: zo'n 10%. De cijfers worden ook los gerapporteerd, dus je kunt TvT-gevallen eruit halen. Daarnaast hoeft een TvT-tester niet meer bij de GGD te testen, dus daar zit geen overlap. Het enige wat je denk ik zou kunnen zeggen, en dat is bijna niet uit elkaar te houden, is dat een positieve TvT-tester, ook GGD-tests in zijn omgeving triggert die er anders niet geweest waren.

[ Voor 11% gewijzigd door vickypollard op 09-07-2021 14:17 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.