Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vattenfall is in Nijmegen enkele jaren geleden door de rechter gedwongen om die verplichting uit de contracten te verwijderen. Iedereen die dat wil kan zich af laten sluiten van het warmtenet en een eigen oplossing regelen.

Aangezien niemand meer een gasaansluiting heeft kom je dus al snel op een warmtepomp uit. Het valt hier ook wel op dat vrijwel elke vrije kavel een warmtepomp heeft en de projectbouw wel op het warmtenet zit omdat de gemeente dat wel promoot/semi-verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:33:
Onze nieuwbouw woning zal worden aangesloten op de HVC (stadsver(w)arming). Ik kan alleen niet echt vinden of je dit ook kan weigeren of opzeggen? Makelaar kan me er eigenlijk ook weinig over vertellen.

Het liefst wil ik een warmtepomp met panelen op dak...
Zonder enige dossierkennis is mijn inschatting dat je het doorgaans niet mag weigeren, maar wel tegen een redelijke betaling mag opzeggen. Waarbij "redelijk" dus puur betrekking heeft op de kosten om je leiding af te laten sluiten en de apparatuur te laten verwijderen.

Hier in de Waalsprong (Nijmegen) had Nuon (nu Vattenfall) boeteclausules in de leveringsakte opgenomen, maar deze zijn geschrapt/daar heeft Vattenfall afstand van genomen. Ook zijn er meerdere topics / bronnen te vinden waar je even naar op zoek zou kunnen gaan. Kan zijn dat jouw eigen warmteleverancier een bepaalde aanpak vergt om niet met absurde afsluitingskosten geconfronteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
In onze KAO staat het opgenomen als verplichting om af te nemen. (Utrecht)

Betekent overigens niet dat je het op dag 1 niet weer af kan laten sluiten om er een warmtepomp in te laten zetten :)

[ Voor 44% gewijzigd door Blik1984 op 14-03-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladstoneW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:44
Hier ook Utrecht, waar het ons toegestaan is om een alternatief, technisch systeem voor warmtelevering dat leidt tot een aantoonbare hogere CO2-reductie dan stadsverwarming te plaatsen. Gelukkig hebben wij dan ook een warmtepomp vanuit de bouw. Hier de hele passage in onze leveringsakte:
Koper verbindt zich jegens de Gemeente en de exploitant (in casu Eneco) van
het (mede) voor de Bouwopgave te realiseren systeem van stadsverwarming, om de in artikel 1.1 bedoelde woningen voor eigen rekening en risico te doen aansluiten en aangesloten te houden op dit systeem en aangesloten te houden op dit systeem en om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Gemeente en exploitant van de stadsverwarming geen alternatieve verwarmingssystemen te (doen) realiseren.
Het is koper uitsluitend toegestaan om af te wijken van de aansluiting op stadsverwarming, mits het alternatieve, technische systeem voor warmtelevering leidt tot een aantoonbare hogere CO2 reductie dan stadsverwarming en indien voor een dergelijke afwijking vooraf schriftelijk goedkeuring is gekregen van de gemeente en de exploitant van de stadsverwarming. In geval door koper wordt afgeweken van de aansluiting op stadsverwarming verbindt koper zich jegens de gemeente om de in artikel 1.1 bedoelde woningen voor eigen rekening en risico te doen aansluiten op het alternatieve verwarmingssysteem en op dit systeem aangesloten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:45
Agostino schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:41:
Zo, inmiddels hebben wij vanuit de gemeente te horen gekregen dat de omgevingsvergunning definitief is en gister kregen we het woningborg certificaat in de mail. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat we de "Hoera" ontvangen.

Wel fijn, tijdens het tekenen van de KAO hebben we gelijk een hypotheek offerte opgevraagd. Rente is inmiddels al van 1,71% naar 2,25% gegaan.
Hoe gaat dit bij bij jullie? Inmiddels hebben wij vanuit de kopersbegeleiding nog geen hoera brief oid ontvangen maar hangt de notaris al wel aan de telefoon om alles te laten passeren. Dit is niet de eerste keer dat de kopersbegeleiding langzaam is met informatie verstrekken en andere partijen al wel handelen.

Is er iemand hier bekend met de binnendeuren van Krepel?

[ Voor 12% gewijzigd door Agostino op 14-03-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Nadeel van het direct weer afsluiten van de stadsverwarming is dat je in de koopsom wel betaald hebt voor die aansluiting maar er dus nooit de vruchten van plukt. Een warmtepomp vergt ook een flinke investering (heb in ons project een offerte van 20K excl. hak en breekwerk voorbij zien komen), voordat je dat terug hebt verdiend ben je wel even verder. Ben dus wel benieuwd naar de business case voor een dergelijke actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:28

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Agostino schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Hoe gaat dit bij bij jullie? Inmiddels hebben wij vanuit de kopersbegeleiding nog geen hoera brief oid ontvangen maar hangt de notaris al wel aan de telefoon om alles te laten passeren. Dit is niet de eerste keer dat de kopersbegeleiding langzaam is met informatie verstrekken en andere partijen al wel handelen.

Wij hebben ook nooit een "Hoera brief" ontvangen maar gewoon een mail van de notaris dat ze alles willen laten passeren. Volgens mij is zo'n brief ook niets anders dan de bevestiging dat alle opschortende voorwaarden zijn verlopen en dat de koop tweezijdig niet meer ontbonden kan worden.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ascension schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:09:
Nadeel van het direct weer afsluiten van de stadsverwarming is dat je in de koopsom wel betaald hebt voor die aansluiting maar er dus nooit de vruchten van plukt. Een warmtepomp vergt ook een flinke investering (heb in ons project een offerte van 20K excl. hak en breekwerk voorbij zien komen), voordat je dat terug hebt verdiend ben je wel even verder. Ben dus wel benieuwd naar de business case voor een dergelijke actie.
Precies dit was voor ons de reden dat we de investering niet doen. Ik kwam toen op een investering van 25-30K uit incl hak en breekwerk + de ruimte voor een buffervat die je ergens op moet offeren.
We hopen hier 10 jaar te wonen en in die tijd verdien ik het simpelweg niet terug. (Afgelopen jaar was ik 1500 euro kwijt aan het warmtenet.)

We doen dan nu wel een investering in een airco aka lucht/lucht-warmtepomp waarmee we ook kunnen (bij)verwarmen op basis van de overcapaciteit van de zonnepanelen.
En daarnaast maar hopen dat er snel een (wettelijke) regeling komt die de prijs van het warmtenet beter reguleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ascension schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:09:
Ik ga het eerst een jaartje aankijken qua verbruik, comfort en kosten. Onze leverancier van stadsverwarming doet bijvoorbeeld geen vloerkoeling, dus dat zou een mooie extra bonus zijn als we uiteindelijk besluiten om het te gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Agostino schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Ja! Wij hebben ook krepel. Eind deze maand kan ik je vertellen of we er blij mee zijn ;)

Omdat wij nogal twijfelden over de opties/looks etc., zijn we langs geweest bij de fabriek/showroom in Klarenbeek. We hadden daar wel een heel positief beeld aan over gehouden. Kwalitatief zag het er goed uit. Er was ook meer mogelijk dan dat in de configurator stond. (Zo hebben we een zwart kozijn, en melkglas in een deur met panelen, wat standaard niet kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Farmerwood schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:11:
[...]
En daarnaast maar hopen dat er snel een (wettelijke) regeling komt die de prijs van het warmtenet beter reguleert.
Wijziging in wetgeving kan wel eens een hele grote rol spelen in deze keuze. Het salderen van stroom verdwijnt ook en hoe meer zonnepanelen én warmtepompen er op het net komen hoe groter de kans dat we straks in de winter aanzienlijk meer voor stroom(/warmte) betalen dan via een warmtenet het geval is.

In 2014 waren bij ons de "gasloze" woningen ongeveer 10k duurder dan een identieke woning met gas en ketel, echter in de woningwaarde zie je dat niet terug. Als je die 10k kan besparen is het misschien interessant, maar anders zou ik zelf even afwachten waar het heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ik begreep dat wijziging in de wetgeving qua kostenberekening voor stadsverwarmingen nog wel eens 5 jaar kunnen duren omdat er op dit moment geen goede modellen zijn om de kostenberekening te kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:45
Stealth2000 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Ja! Wij hebben ook krepel. Eind deze maand kan ik je vertellen of we er blij mee zijn ;)

Omdat wij nogal twijfelden over de opties/looks etc., zijn we langs geweest bij de fabriek/showroom in Klarenbeek. We hadden daar wel een heel positief beeld aan over gehouden. Kwalitatief zag het er goed uit. Er was ook meer mogelijk dan dat in de configurator stond. (Zo hebben we een zwart kozijn, en melkglas in een deur met panelen, wat standaard niet kon).
Ah, dat is nog wel een goede om even langs te gaan. De informatie en opties in de configuator zijn nog al simpel weergegeven. Daarnaast hanteren ze belachelijke prijzen voor het deurbeslag, het liefste laat ik alle deuren zonder beslag leveren en fix ik dit na de tijd wel alleen geeft de kopersbegeleiding aan dat dit niet kan. Standaard deurbeslag is met zo'n lang schild bij de klink. Als ik dit laat plaatsen zitten er overal 2 gaten in de deur die ik niet wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-06 04:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbdFH66tKFiFJxuYKul5VttbJsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9rWzLTIVgmHTF0lg30RusbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Schuttingen vandaag geplaatst.Vanavond ook de muren en vloeren schuren. Ik heb een anhydrietvloer (gegoten om de vloerverwarming heen), dus die wordt geschuurd om de niet hechtende laag eraf te halen, zodat de tegels en lijm goed blijven hechten (begreep ik haha). Eind van de week zijn de muren klaar (renovlies, sauzen en bepaalde muren behang). Het voelt echt fijn om eindelijk met de dag wat vooruitgang te boeken na zolang wachten en zolang bij schoonouders gewoond te hebben....ik was heel veel werken uiteraard, maar ben ze zeker dankbaar!

[ Voor 39% gewijzigd door Bteq op 14-03-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:42:
[Afbeelding]

Schuttingen vandaag geplaatst. Bijna af.
Waarom geen staander tegen de gevel aan? Misschien persoonlijk maar vind ik wat mooier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Toppe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:45:
[...]

Waarom geen staander tegen de gevel aan? Misschien persoonlijk maar vind ik wat mooier staan.
Ze moesten precies boren op de naad (zit tussen 2 huizen met ook uitbouw). Of zouden ze bij de het hele blok besparen op steeds een staander? Ik vind het persoonlijk niet erg dat het tegen de achtergevel zit. Wellicht ook wat steviger? Aub geen kookgroep trauma, want hij staat al haha ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Bteq op 14-03-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Ze moesten precies boren op de naad (zit tussen 2 huizen met ook uitbouw). Of zouden ze bij de het hele blok besparen op steeds een staander? Ik vind het persoonlijk niet erg dat het tegen de achtergevel zit. Wellicht ook wat steviger? Aub geen kookgroep trauma, want hij staat al haha ;).
Geen idee hoe ze het ‘normaal’ doen maar bij ons stond hij gewoon tegen de gevel en stond hij niet vast. Gebeurde niets mee :+

Maar goed, z’n staander kost amper wat dus dat zal de oorzaak wel niet zijn :)

Je gouden plee al gebruikt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Bteq schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Hier ook zo gedaan, gevel biedt extra stevigheid.
Het ziet er nu raar uit op je foto omdat er nog geen deklat op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Anoniem: 36835 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Top! Die is inmiddels geplaatst. Zal morgen foto maken van de andere kant. Misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen met het volgende:

Wij hebben een doorzichte poort met een stukje hek achter. Die mogen vanwege het "aanzien" van de wijk (veel groen en natuur, water etc) niet dicht (maar volgens mij wel na drie jaar...). Nou heb ik in ruil voor koffie een stuk hek gekregen die ik wil gaan gebruiken om de poort op "mijn terrein" toch dicht te maken. Zal een foto sturen met hoe die moet worden en hoe de situatie nu is. Iemand zoiets ook gemaakt/gedaan en als ik dat aan de binnenkant doe, kunnen ze er niks van vinden toch?

Onderstaande zag ik bij 1 van het blok huurhuizen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLtluy-VyHk2mtUBN3dpb9oFDJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHYchxlK4MFZ7fZ10oKXgvnH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bH2AM5JvLcC-yRkyteAf2FzFlb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuTH8kFYhVudJIPe8RxqD1r7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Bteq op 14-03-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Bteq schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:07:
[...]

Top! Die is inmiddels geplaatst. Zal morgen foto maken van de andere kant. Misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen met het volgende:

Wij hebben een doorzichte poort met een stukje hek achter. Die mogen vanwege het "aanzien" van de wijk (veel groen en natuur, water etc) niet dicht. Nou heb ik in ruil voor koffie een stuk hek gekregen die ik wil gaan gebruiken om de poort op "mijn terrein" toch dicht te maken. Zal een foto sturen met hoe die moet worden en hoe de situatie nu is. Iemand zoiets ook gemaakt/gedaan of kreeg je de gemeente achter je aan of?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zal, zoals je ziet op de foto, een stalen frame in de poort moeten maken. Daarnaast denk ik niet dat de huidige palen geschikt zijn om die poort vervolgens aan op te hangen.

Verder gewoon doen. Vooral niet gaan informeren bij de gemeente, dan weten ze je te vinden is mijn ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Anoniem: 36835 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Je zal, zoals je ziet op de foto, een stalen frame in de poort moeten maken. Daarnaast denk ik niet dat de huidige palen geschikt zijn om die poort vervolgens aan op te hangen.

Verder gewoon doen. Vooral niet gaan informeren bij de gemeente, dan weten ze je te vinden is mijn ervaring :P
Haha dat laatste sowieso. Goed mocht er iemand ideeën hebben, hoor ik het graag. Eerst een paar latten horizontaal via het gaaswerk vastmaken en dan verticaal de planken erop? Of denk ik te simpel :(? Vast wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Geen idee waar je woont, maar in de polder wil je dit echt niet hebben want daar verzakt de grond dusdanig dat er onnodig spanning op je gevel komt te staan met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 20:20
Bteq schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Haha dat laatste sowieso. Goed mocht er iemand ideeën hebben, hoor ik het graag. Eerst een paar latten horizontaal via het gaaswerk vastmaken en dan verticaal de planken erop? Of denk ik te simpel :(? Vast wel....
Dit is precies hoe ik het bij onze poort heb gedaan :) Aan de tuinplant verticale planken bevestigd die ik met een viertal horizontale planken aan de andere kant vast heb geklemd. Ik zal morgen even kijken of ik een fotootje kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Nano2009 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Dit is precies hoe ik het bij onze poort heb gedaan :) Aan de tuinplant verticale planken bevestigd die ik met een viertal horizontale planken aan de andere kant vast heb geklemd. Ik zal morgen even kijken of ik een fotootje kan maken.
Graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 20:20
Even teruggekeken in mijn foto album en heb een “work in progress” gevonden. De meest linker plank is inmiddels ook bevestigd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xaqx4Y4bYXudaUx50q0mNlNYmjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJLlOKgJfAdUGFpMl5fL8gaz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 11:56
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb rond lopen shoppen voor stalen deuren en voor een stalen deur van die afmeting is dat geen belachelijk bedrag. Natuurlijk betaal je wel 10 tot 15% aannemerstoeslag, maar het is niet dat de prijs x2 is of zo.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:50
Plus dat dit in de wand is. Achteraf doen zal niet goedkoper zijn. Er zullen dan breek- en herstelwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
JackBol schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb rond lopen shoppen voor stalen deuren en voor een stalen deur van die afmeting is dat geen belachelijk bedrag. Natuurlijk betaal je wel 10 tot 15% aannemerstoeslag, maar het is niet dat de prijs x2 is of zo.
Het is alleen volgens mij geen stalen deur.
Maar ik schrik alsnog niet van de prijs. Het is niet alleen de deur, maar ook de constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Deleon78 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:43:
[...]

Het is alleen volgens mij geen stalen deur.
Maar ik schrik alsnog niet van de prijs. Het is niet alleen de deur, maar ook de constructie.
Lijkt inderdaad op een stalen kozijn met standaard board deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:54
Ik heb zo'n constructie juist laten vallen. Het was een wand met dubbele schuifdeur. Daar kreeg ik €1875 voor terug als minderwerk. Aangezien minderwerk altijd een fractie van de daadwerkelijke kosten is, schrik ik hier ook niet van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Ok dan lijken de kosten dus wel reëel.

Het is de deur voor de badkamer en die kan in onze situatie niet naar buiten open draaien (met dank aan het ontwerp van de architect :+ ). Naar binnen is niet wenselijk/gebruikelijk bij badkamers (niet verplicht, dat wordt vaak wel aangenomen, maar is voor onze situatie uitgezocht), dus dan zou een schuifdeur de beste optie zijn. Beetje jammer dat je die kosten dan zelf moet maken, maar die discussie hebben we al gehad met de betrokken partijen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:03:
Ok dan lijken de kosten dus wel reëel.

Het is de deur voor de badkamer en die kan in onze situatie niet naar buiten open draaien (met dank aan het ontwerp van de architect :+ ). Naar binnen is niet wenselijk/gebruikelijk bij badkamers (niet verplicht, dat wordt vaak wel aangenomen, maar is voor onze situatie uitgezocht), dus dan zou een schuifdeur de beste optie zijn. Beetje jammer dat je die kosten dan zelf moet maken, maar die discussie hebben we al gehad met de betrokken partijen.

***members only***
Is toch logisch dat als je iets wil je er zelf kosten voor moet maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:42

Niwla

dat dus....

Gisteravond stond er per ongeluk een hek open bij ons project dus zijn we even in onze woning wezen kijken.
Gelukkig lijkt het groter als je er eenmaal in staat. :)

Alles is beton pre-fab (m.u.v. binnenmuren). Dus al de nodige aansluitingen kunnen controleren :P .
Ik zag dat een dubbele WCD (op een misschien wat ongelukkige plek) nog ontbrak. Ik hou mijn kruid nog even door.
Ik kan nu moeilijk bij de kopersbegeleider vragen of dit wel goed gaat komen.
De eerstvolgende keer ga ik even kijken of het gebrek vanaf de straat ook de signaleren zou zijn. 8)

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Is toch logisch dat als je iets wil je er zelf kosten voor moet maken?
Zeker, we hebben nu ook nog steeds de keuze om de deur naar binnen te laten draaien.
Alleen vanuit de aannemer werd in eerste instantie gezegd dat een deur van een badkamer niet naar binnen mag draaien. Dat is uitgezocht en het is dus niet verplicht, alleen raden zij het nog steeds sterk af. Maar hoe de architect het getekend heeft mag dus wel. Naar buiten is echt geen optie, want dan moet je om de deur heen om de badkamer in te kunnen of je tikt iemand van de trap af. Blijft over een schuifdeur...

Aan ons nu de afweging om tegen het advies van de aannemer in te gaan en toch naar binnen te laten draaien of voor een schuifdeur te kiezen.
Schuifdeur leek ons ook de beste optie, maar hadden niet gerekend op dit bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door Qocel op 15-03-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Zeker, we hebben nu ook nog steeds de keuze om de deur naar binnen te laten draaien.
Alleen vanuit de aannemer werd in eerste instantie gezegd dat een deur van een badkamer niet naar binnen mag draaien. Dat is uitgezocht en het is dus niet verplicht, alleen raden zij het nog steeds sterk af. Maar hoe de architect het getekend heeft mag dus wel. Naar buiten is echt geen optie, want dan moet je om de deur heen om de badkamer in te kunnen of je tikt iemand van de trap af. Blijft over een schuifdeur...

Aan ons nu de afweging om tegen het advies van de aannemer in te gaan en toch naar binnen te laten draaien of voor een schuifdeur te kiezen.
Schuifdeur leek ons ook de beste optie, maar hadden niet gerekend op dit bedrag.
Ah, dan heb ik je wellicht verkeerd begrepen. Soms vraag ik en alleen wel af of een architect überhaupt kijkt naar de logica en niet alleen naar het eind resultaat.

Woningen zijn er om te wonen, anders gaan we wel naar een museum, kerk of kasteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:15
@Qocel Je kunt je afvragen hoe vaak je iemand van de trap af gaat tikken als de deur naar buiten open gaat. En tja de aannemer zal zeker zeggen dat de deur naar binnen onhandig is, want die denkt tenslotte ook nog aan zijn eigen portemonnee.

Daarnaast een andere vraag, blijft die badkamer zo groot en leeg, of gaan jullie dat nog een bad plaatsen?

[ Voor 23% gewijzigd door El-Vder op 15-03-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qocel
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Ah, dan heb ik je wellicht verkeerd begrepen. Soms vraag ik en alleen wel af of een architect überhaupt kijkt naar de logica en niet alleen naar het eind resultaat.

Woningen zijn er om te wonen, anders gaan we wel naar een museum, kerk of kasteel?
Ja, vooral de eerste verdieping heeft een hele onlogische indeling bij ons (is eerder besproken hier).
Maar in het koopproces ben je je daar nog niet zo van bewust, totdat je het gekocht hebt en over inrichten gaat nadenken :F
El-Vder schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:16:
@Qocel Je kunt je afvragen hoe vaak je iemand van de trap af gaat tikken als de deur naar buiten open gaat. En tja de aannemer zal zeker zeggen dat de deur naar binnen onhandig is, want die denkt tenslotte ook nog aan zijn eigen portemonnee.

Daarnaast een andere vraag, blijft die badkamer zo groot en leeg, of gaan jullie dat nog een bad plaatsen?
Klopt, dat is ook zo, maar toch willen we dat risico niet lopen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Ja, vooral de eerste verdieping heeft een hele onlogische indeling bij ons (is eerder besproken hier).
Maar in het koopproces ben je je daar nog niet zo van bewust, totdat je het gekocht hebt en over inrichten gaat nadenken :F

[...]

***members only***
Hoe gaat de schuifdeur precies werken? Want hij kan moeilijk de muur in achter je douche langs.

Je kan ook die regendouche in de onderste wand doen, zodat je al je waterleidingen in 1 wand hebt voor de douche. Heb je ook gelijk wat meer ruimte om te douchen, zo is het bij ons ook geplaatst. Zodat we makkelijkere naast elkaar kunnen staan 'onder' de douche.

Ook wel een handige tip van onze badkamerleverancier, de draaiknoppen zitten niet recht onder de douchekop, maar juist direct naast de opening, zodat je niet nat wordt terwijl je de kraan aanzet.

Members only:

[ Voor 39% gewijzigd door BiG-GuY op 15-03-2022 13:01 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
BiG-GuY schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Hoe gaat de schuifdeur precies werken? Want hij kan moeilijk de muur in achter je douche langs.

Je kan ook die regendouche in de onderste wand doen, zodat je al je waterleidingen in 1 wand hebt voor de douche. Heb je ook gelijk wat meer ruimte om te douchen, zo is het bij ons ook geplaatst. Zodat we makkelijkere naast elkaar kunnen staan 'onder' de douche.

Ook wel een handige tip van onze badkamerleverancier, de draaiknoppen zitten niet recht onder de douchekop, maar juist direct naast de opening, zodat je niet nat wordt terwijl je de kraan aanzet.

***members only***
De inbouwdouche komt in een voorzetwandje, zodat de schuifdeur in de oorspronkelijke muur kan.

In onze situatie willen we de douche juist niet in de onderste wand, want dan is de opening van de inloopdouche richting de deur en wordt het bijvoorbeeld voor de deur nat.
Edit: Ik snap nu wat je bedoelt, scherm wel zo laten staan. Zou ik even moeten kijken hoe het qua maatvoering zit.

Dat adviseerde ze bij ons ook inderdaad, op de tekening zie je ook de bediening en de handdouche bij de opening. Eerder nooit zelf aan gedacht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Qocel op 15-03-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:12
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:03:
Naar binnen is niet wenselijk/gebruikelijk bij badkamers
Wij hebben in een jaren-30 huis gewoond, waar een van de kamers was verbouwd tot badkamer. Daar draaide de deur ook naar binnen. We hadden min of meer dezelfde indeling, met een radiator achter de deur. Nooit problemen mee gehad. Ik snap ook niet waarom het niet wenselijk is. Welke "onwenselijkheden" zijn er bij een deur die naar binnen draait? Ik zou zelf die schuifdeur echt zonde van het geld vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BADgoofy2000 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Wij hebben in een jaren-30 huis gewoond, waar een van de kamers was verbouwd tot badkamer. Daar draaide de deur ook naar binnen. We hadden min of meer dezelfde indeling, met een radiator achter de deur. Nooit problemen mee gehad. Ik snap ook niet waarom het niet wenselijk is. Welke "onwenselijkheden" zijn er bij een deur die naar binnen draait? Ik zou zelf die schuifdeur echt zonde van het geld vinden.
Als iemand onwel zou raken en voor de deur ligt dan kom je er wat moeilijker in.

In dit geval zou ik me er ook minder zorgen om maken omdat je vanaf de deur naar meubel/douche genoeg ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Als iemand onwel zou raken en voor de deur ligt dan kom je er wat moeilijker in.

In dit geval zou ik me er ook minder zorgen om maken omdat je vanaf de deur naar meubel/douche genoeg ruimte hebt.
Dat inderdaad en de aannemer had het erover dat de dorpel die ze gebruiken voor de ventilatie dan niet goed zit. Maar daar heb ik me eigenlijk verder niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Dat inderdaad en de aannemer had het erover dat de dorpel die ze gebruiken voor de ventilatie dan niet goed zit. Maar daar heb ik me eigenlijk verder niet in verdiept.
Dan moeten ze een andere dorpel gebruiken?

Maar lekker die €2000 in je zak steken en die deur naar binnen open laten gaan als je het mij vraagt.

Je moet je vooral afvragen waarom je bij die deur bent, om naar binnen en naar buiten te gaan. Het is niet dat je je daar gaat afdrogen en kan vallen ofzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:12
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Als dat het is zou ik voor een paar tientjes een bijl kopen ipv voor 2500 euro een schuifdeur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BADgoofy2000 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Als dat het is zou ik voor een paar tientjes een bijl kopen ipv voor 2500 euro een schuifdeur ;)
Wel te hopen dat iemand niet rechtop tegen de deur zit ‘man dood door bijl’…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Ja kans is groot dat we voor de naar binnendraaiende deur gaan. Schuifdeur is een hele mooie oplossing, maar we hadden niet verwacht hier € 2500 voor kwijt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:31:
Ja kans is groot dat we voor de naar binnendraaiende deur gaan. Schuifdeur is een hele mooie oplossing, maar we hadden niet verwacht hier € 2500 voor kwijt te zijn.
En dit dan? Stukken voordeliger :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_DKIF2EUSP6TvJGT7XUD0X1ZIw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jSLHtO8m1x8mRdulG46oJsDf.webp?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qocel
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:39:
[...]

En dit dan? Stukken voordeliger :+
[Afbeelding]
Goedkoper dan een goede bijl, dit zou m wel eens kunnen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Goedkoper dan een goede bijl, dit zou m wel eens kunnen worden :+
Ik weet niet hoe je met de ruimte zit, maar al eens gekeken naar een bommerscharnier?

Lang niet geschikt voor elke situatie omdat je niet zo heel eenvoudig een deur op slot kan zetten en je blijft altijd aan de scharnier kant een spleet zien maar verder wel een prima oplossing voor in jou geval denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
El-Vder schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:16:

Een keertje is al te veel wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Qocel je kan ook een zwart stalen taatsdeur neerzetten. Die kan naar beide kanten open. Misschien wordt je daarmee wel de nieuwe VT-Wonen trendzetter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:09:
[...]

De inbouwdouche komt in een voorzetwandje, zodat de schuifdeur in de oorspronkelijke muur kan.

In onze situatie willen we de douche juist niet in de onderste wand, want dan is de opening van de inloopdouche richting de deur en wordt het bijvoorbeeld voor de deur nat.
Edit: Ik snap nu wat je bedoelt, scherm wel zo laten staan. Zou ik even moeten kijken hoe het qua maatvoering zit.

Dat adviseerde ze bij ons ook inderdaad, op de tekening zie je ook de bediening en de handdouche bij de opening. Eerder nooit zelf aan gedacht :)
Glaswand inderdaad laten waar die zit en afvoer kan je ook laten waar die zit. Als ze het juist aanleggen stroomt het water echt wel naar die goot toe.

Wel belangrijk dat de onderkant van die glaswand gekit op de grond is. Heb in de vorige badkamer gehad dat de douchewand 'zweefde' waardoor het mooi eronder doorstroomde en heb het bij sommige buren (die niet via de projectleverancier kochten) ook gezien.

Ongeacht van de keuze of je wel of geen schuifdeur doet, kan het handig zijn om die hoofddouche te verplaatsen. Scheelt een extra voorzetwand en zoals ik zei, meer 'sta ruimte' in de breedte.

Persoonlijk zou ik ook de wand van de douche tot aan badkuip 1 diepte willen hebben. Ja daarmee is je kamer 10cm minder diep op dat kleine stuk, maar heb je wel meer symmetrie/minder hoeken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:11
Verkeerde draadje :)

[ Voor 92% gewijzigd door MagniArtistique op 15-03-2022 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Opgelost :)

[ Voor 96% gewijzigd door Deleon78 op 15-03-2022 15:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ze zijn vandaag bij ons project begonnen met het eerste bouwkavel binnen onze fase _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:03
Qocel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:25:
[...]

[...]

***members only***
Als je die radiator naar midden-onder verplaatst heb je meteen geen probleem met de deur meer. Kan die gewoon naar binnen open.

Zo'n radiator is ook maar de vraag of je die nodig hebt. Bij ons hangt is, maar zelfs bij -10 buiten houdt de vloerverwarming de badkamer op 22 graden. Dus dat ding hadden ze beter weg kunnen laten. Onze buren waren zo slim af te spreken dat hij wel geleverd, maar niet opgehangen werd.... Dan kun je altijd zelf nog kijken of je hem wilt ophangen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 23:12
Blihi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Als je die radiator naar midden-onder verplaatst heb je meteen geen probleem met de deur meer. Kan die gewoon naar binnen open.

Zo'n radiator is ook maar de vraag of je die nodig hebt. Bij ons hangt is, maar zelfs bij -10 buiten houdt de vloerverwarming de badkamer op 22 graden. Dus dat ding hadden ze beter weg kunnen laten. Onze buren waren zo slim af te spreken dat hij wel geleverd, maar niet opgehangen werd.... Dan kun je altijd zelf nog kijken of je hem wilt ophangen of niet.
Ik heb dat ook gedaan, net als jouw buren. Een flinke aanrader want zo'n radiator is elektrisch en kost klauwen met stroom. Tevens biedt het niet plaatsen van de radiator ook meer ruimte in de badkamer. Enige wat je wel moet doen is een andere plek verzinnen voor het drogen van je handdoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Nou ja, ik heb hem dus wel hangen en inderdaad, met een handdoekrekje er op. Maar hij heeft nog nooit aan gestaan (alleen om te testen de dag na oplevering). De stekker zit wel in het stopcontact, want ze hebben hem zo opgehangen dat die er niet uit kan zonder de hele radiator te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Blihi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:41:
[...]

De vraag was of hij daar mocht hangen ivm afstand tot douche en bad, maar dat zouden ze uitzoeken.
Weglaten is inderdaad ook een optie... Heb jij vloerverwarming via een warmtepomp (lage temperatuur verwarming)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Blik1984 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:34:
[...]

We kregen 1 dag voor sluiting van ruwbouwopties een nieuwe tekening en kwamen erachter dat er opeens een hele grote balk ingetekend staat in de keuken. Dit naast de al vrij pontificale steunpilaar die al ingetekend staat (die was wel vantevoren bekend). Zie ook de snip hieronder

[Afbeelding]

Uiteraard eerst maar gevraagd wat die balk exact betekent voor hoe het plafond eruit komt te zien en of het ook nog impact heeft op de steunpilaar die nu ingetekend staat. Blijft vooralsnog angstvallig 2 weken lang stil.
Wil even op bovenstaande voortborduren, want ik heb eindelijk reactie. De balk die ingetekend is, is een HEA-balk en die gaat in het zicht komen. Dit is volgende de constructeur nodig om de hele constructie te kunnen dragen. In de verkooptekeningen die gekoppeld zijn aan de KAO staat deze balk niet ingetekend. In de optie-omschrijving staat wel het volgende omschreven:

"Als volgens opgave van de constructeur een stalen balk in
de verdiepingsvloer geplaatst dient te worden,
kan de onderzijde van deze balk zichtbaar zijn en wordt
deze met een beplating bekleed."

Is dit iets waar ik nog wat mee kan richting de bouwer wegens het ontbreken van de balk op de optietekening? Of heeft de bouwer zich hiermee voldoende ingedekt? Mijn probleem is namelijk dat dit pas kenbaar is gemaakt op de dag van de deadline, en er nu geen ruimte meer is om zaken te wijzigen zoals voorbereidingen voor een verlaagd plafond aan de zijde van de keuken en het kastwerk van de keuken te verlagen.

Benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Tevens, ervaringsdeskundigen die een idee hebben van hoeveel er van de balk te zien blijft? Hebben we het dan over 10 cm of hebben we het over 25 cm of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Blik1984 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Wil even op bovenstaande voortborduren, want ik heb eindelijk reactie. De balk die ingetekend is, is een HEA-balk en die gaat in het zicht komen. Dit is volgende de constructeur nodig om de hele constructie te kunnen dragen. In de verkooptekeningen die gekoppeld zijn aan de KAO staat deze balk niet ingetekend. In de optie-omschrijving staat wel het volgende omschreven:

Is dit iets waar ik nog wat mee kan richting de bouwer wegens het ontbreken van de balk op de optietekening? Of heeft de bouwer zich hiermee voldoende ingedekt? Mijn probleem is namelijk dat dit pas kenbaar is gemaakt op de dag van de deadline, en er nu geen ruimte meer is om zaken te wijzigen zoals voorbereidingen voor een verlaagd plafond aan de zijde van de keuken en het kastwerk van de keuken te verlagen.

Tevens, ervaringsdeskundigen die een idee hebben van hoeveel er van de balk te zien blijft? Hebben we het dan over 10 cm of hebben we het over 25 cm of meer?
Ik lees geïnteresseerd mee, want bij ons stond er ook ineens op de tekening van de ruwbouwopties een stalen kolom midden in de hal, die eerder nooit op tekeningen heeft gestaan of ergens stond omschreven. Volgens aannemer is deze echt nodig om constructieve redenen. Wij zijn er ook nog niet uit wat we hier nu mee moeten. Als hij nodig is volgens de constructeur, dan kan je niet zo heel veel lijkt me... |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr.Greg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-03 08:13
Ik lees dit topic nu al enkele maanden mee. Wij hadden zelf sinds September vorig jaar een optie op een nieuwbouwwoning, begin Januari de KAO getekend, in Februari naar HomeStudios om meerwerk te bepalen, en vorige week was (eindelijk) de hypotheek rond. Transport van de grond wordt eind April/Mei verwacht, en hopelijk start de bouw dan niet al te lang daarna. Maar in ieder geval de hoogste tijd om mij voor te stellen:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:23
Dr.Greg schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:32:
Ik lees dit topic nu al enkele maanden mee. Wij hadden zelf sinds September vorig jaar een optie op een nieuwbouwwoning, begin Januari de KAO getekend, in Februari naar HomeStudios om meerwerk te bepalen, en vorige week was (eindelijk) de hypotheek rond. Transport van de grond wordt eind April/Mei verwacht, en hopelijk start de bouw dan niet al te lang daarna. Maar in ieder geval de hoogste tijd om mij voor te stellen:

***members only***
Ha, een mede toekomstige grasbuurt bewoner :)

Laat je de keuken door HomeStudio's doen?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 16:12
Als de aannemer aangeeft dat als de daken zijn aangebracht (week 19) ze starten met de installaties en afbouwwerkzaamheden. Met hoeveel weken/maanden tot oplevering moet je dan nog minimaal rekening houden voor klein project van 1 blokje van 5 woningen?
Is voor de bouwvak (week 32) een utopie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Greg
kw_nl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Ha, een mede toekomstige grasbuurt bewoner :)

Laat je de keuken door HomeStudio's doen?
Leuk buurman! Ja, keuken wordt gedaan door HomeStudios/Bruynzeel. Het hoogtepunt van het keukenontwerp zijn twee inbouwvaatwassers op hoogte, waardoor ik in principe nooit meer een vaatwasser hoef uit te ruimen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Pingu007 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:42:
Als de aannemer aangeeft dat als de daken zijn aangebracht (week 19) ze starten met de installaties en afbouwwerkzaamheden. Met hoeveel weken/maanden tot oplevering moet je dan nog minimaal rekening houden voor klein project van 1 blokje van 5 woningen?
Is voor de bouwvak (week 32) een utopie?
Bij ons zat het dak er in september op en in januari oplevering in een project met +/- 50 woningen, maar de ervaring hier in het topic leert inmiddels dat het overal anders gaat. Dus pin je nergens op vast zonder bericht van de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Qocel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Ik lees geïnteresseerd mee, want bij ons stond er ook ineens op de tekening van de ruwbouwopties een stalen kolom midden in de hal, die eerder nooit op tekeningen heeft gestaan of ergens stond omschreven. Volgens aannemer is deze echt nodig om constructieve redenen. Wij zijn er ook nog niet uit wat we hier nu mee moeten. Als hij nodig is volgens de constructeur, dan kan je niet zo heel veel lijkt me... |:(
Je zou wel eventueel een schadevergoeding kunnen krijgen, maar ben dus benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Wil even op bovenstaande voortborduren, want ik heb eindelijk reactie. De balk die ingetekend is, is een HEA-balk en die gaat in het zicht komen. Dit is volgende de constructeur nodig om de hele constructie te kunnen dragen.

[...]

Wat betekent "in het zicht"?

Wij hebben ook een HEA balk voor constructieve redenen, maar de verdiepingsvloeren zijn hieraan gehangen en niet erop gelegd. Deze is dus later helemaal weggewerkt met gipsboard en weggestuct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLgNjcv1PAwYz06WyTKLn1a_fzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iHUyHtbTGHIgi10h2ygBUZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaVgKPps4JdowmI0uOOgsME4neQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kODovyCchC1uJAJxS1jX8EGS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAyiSFGaJY_WO68LE5_hlbx5SQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prMpGjNJXPkSVYQU78x1uPNc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ah4nxF1ziFIlT71plDFDSxh3EUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HIzqnT6hoJg9ccET9hhoiokw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
JackBol schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Wat betekent "in het zicht"?

Wij hebben ook een HEA balk voor constructieve redenen, maar de verdiepingsvloeren zijn hieraan gehangen en niet erop gelegd. Deze is dus later helemaal weggewerkt met gipsboard en weggestuct.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb jij kanaalplaat of breedplaatvloeren? Ga dit eens opperen bij de bouwer, de kopersbegeleiding was namelijk overtuigd dat het in het zicht zou komen, en dus lager als het ingetekende plafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Doe alleen jij dit, of werkt de advocaat voor alle woningen waar dit probleem speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Doe alleen jij dit, of werkt de advocaat voor alle woningen waar dit probleem speelt?
Mijn buren en ik bleken dezelfde rechtsbijstandverzekering te hebben, dus beiden een zaak aangemaakt en die laten koppelen. De advocaat handelt nu dus namens ons beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Blik1984 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Heb jij kanaalplaat of breedplaatvloeren? Ga dit eens opperen bij de bouwer, de kopersbegeleiding was namelijk overtuigd dat het in het zicht zou komen, en dus lager als het ingetekende plafond
Breedplaatvloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
top, ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 13:13
Wij hebben de balk in het plafond weggewerkt (je ziet enkel wat vervorming in de spack) maar buren hoekwoningen hebben de balk echt 10 cm lager hangen (wel met dezelfde spack als de breedplaatvloeren afgewerkt). De hoekwoningen hebben een uitbouw op de bovenste verdieping dus wellicht dat die balk dikker moest zijn.

Dat het niet in de brochure staat gooien ze op “artist impression” en het staat inderdaad wel in de technische omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Qocel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:08:
[...]

De vraag was of hij daar mocht hangen ivm afstand tot douche en bad, maar dat zouden ze uitzoeken.
Weglaten is inderdaad ook een optie... Heb jij vloerverwarming via een warmtepomp (lage temperatuur verwarming)?
Ik verwarm met 35 graden aanvoertemperatuur en alle ruimtes hebben een eigen thermostaat (master/master, zoals het hoort). De badkamer heeft de hoogste flow van allemaal om zoveel mogelijk vermogen uit de vloer te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
[...]

Wij hebben twee van dat soort balken. Ik stoor me er niet aan. Ze zijn ongeveer 2 cm hoog en ik wist vrij vroeg dat ze er in kwamen, dus ik heb er ook rekening mee gehouden, bijvoorbeeld met de doorlopende gordijnrails die op pootjes aan het plafond hangt.

Onze buren hebben ze weg laten stucen. Daar zit dus meer stucwerk op het plafond. De uiteindelijke plafondhoogte is hier nog steeds ruim 270cm en dat stond in de TO.

De uitvoerder wilde de balken liever niet stucen, omdat de hechting dan niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Henri-Alexander schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:09:
Wij hebben de balk in het plafond weggewerkt (je ziet enkel wat vervorming in de spack) maar buren hoekwoningen hebben de balk echt 10 cm lager hangen (wel met dezelfde spack als de breedplaatvloeren afgewerkt). De hoekwoningen hebben een uitbouw op de bovenste verdieping dus wellicht dat die balk dikker moest zijn.

Dat het niet in de brochure staat gooien ze op “artist impression” en het staat inderdaad wel in de technische omschrijving.
Bij ons stond het dus niet in de optietekeningen, en dat is in principe wel leidend omdat het aan de KAO gekoppeld is.

Ik heb gevraagd aan de kopersbegeleiding of de balk op dezelfde hoogte als de vloer verwerkt kan worden

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 16-03-2022 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:40

***members only***
Poah, starter en een huis van 620.000. Netjes hoor:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchExpat
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-03-2023

***members only***
Wij zitten in dezelfde situatie (wonen in ver buitenland, buitenlandse partner, inkomen niet in euro). Zou je mss informatie kunnen geven over welke hypotheekadviseur je hiermee geholpen heeft? Tot nu toe hebben we weinig succes met het vinden van een adviseur die kan helpen met dit soort situaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Greg
DutchExpat schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 03:04:
[...]

Wij zitten in dezelfde situatie (wonen in ver buitenland, buitenlandse partner, inkomen niet in euro). Zou je mss informatie kunnen geven over welke hypotheekadviseur je hiermee geholpen heeft? Tot nu toe hebben we weinig succes met het vinden van een adviseur die kan helpen met dit soort situaties
Een PM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
DutchExpat schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 03:04:
[...]

Wij hebben drie jaar geleden ook vanuit het buitenland (Curacao) een huis gekocht. Wij hebben toen gewoon met de Rabobank via hun eigen online tool alles kunnen regelen.

Met de bouwer/aannamer via Teams alles kunnen aftikken. De keuken en badkamer ook via een videoverbinding geregeld.

Wij hebben ook de formele zaken via een notaris in het buitenland geregeld die weer contact met de notaris in NL heeft gehad.

Uiteindelijk alles kunnen regelen op afstand. Was het ideaal? Nee, je mist een hoop voorbereidings "plezier", maar het werkte voor ons prima...

Als je meer vragen heb, kun je een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Dutchylex schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Wij hebben drie jaar geleden ook vanuit het buitenland (Curacao) een huis gekocht. Wij hebben toen gewoon met de Rabobank via hun eigen online tool alles kunnen regelen.

Met de bouwer/aannamer via Teams alles kunnen aftikken. De keuken en badkamer ook via een videoverbinding geregeld.

Wij hebben ook de formele zaken via een notaris in het buitenland geregeld die weer contact met de notaris in NL heeft gehad.

Uiteindelijk alles kunnen regelen op afstand. Was het ideaal? Nee, je mist een hoop voorbereidings "plezier", maar het werkte voor ons prima...

Als je meer vragen heb, kun je een PM sturen.
Zou Curaçao niet net wat anders werken qua eisen/regels omdat het een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:00:
[...]
Zou Curaçao niet net wat anders werken qua eisen/regels omdat het een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden is?
Wel t.a.v. notarissen die direct samenwerken met Nl notarissen denk ik. Ik weet niet of dat vanuit een ander land net zo gemakkelijk zou werken. Zou me niets verbazen. Het meeste hebben wij gewoon via tekenen/scannen/mailen gedaan trouwens dus dan maakt het land/plek niet uit. Ik geloof dat we alleen het passeren via de notaris hebben gedaan.

Uit ervaring kan ik melden dat ze heel erg de eigen regeltjes erop nahouden en dingen niet altijd gemakkelijker zijn omdat je uit NL komt. Heeeel veel buraucratie en stempeltjes die je overal moet halen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchylex op 17-03-2022 14:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Vandaag de sleutel in ontvangst mogen nemen. Na de aanvaring gister met de aannemer niet meer verwacht.

Uiteindelijk 24 punten laten opnemen in het PV. Aantal punten hadden betrekking tot de kozijnen: krassen, deuken, butsen en verf op de kunstig kozijnen.

Nu afwachten wat ze de definitief niet willen gaan oplossen, ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 17-03-2022 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:37
In mijn beleving valt 24 punten nog wel mee :| Bij mij kwam de initiële score tot 69
Maar èh, waarover had je dan een aanvaring :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:00
Toppe schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:39:
Vandaag de sleutel in ontvangst mogen nemen. Na de aanvaring gister met de aannemer niet meer verwacht.

Uiteindelijk 24 punten laten opnemen in het PV. 12 punten hadden betrekking tot de kozijnen: krassen, deuken, butsen en verf op de kunstig kozijnen.

Nu afwachten wat ze de definitief niet willen gaan oplossen, ben benieuwd.
MIjn indruk was juist dat je zo'n goede band had met de aannemer? Watskebeurt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@Dronium @Requiem19
Members only:

De belangrijkste punten (van zolder naar buiten):
- Voorbereiding zonnepanelen ontbreekt
- Geen trekontlasting op opbouw stopcontact *
- Knie schot is niet gelijk *
- Krassen op binnen kozijnen
- Spiegelstukken trappen niet afgewerkt *
- Inbouw doos ipv losse kabel uit plafond tbv internet
- Barst in raam
- Over bewegingsmelder heen geschilderd *
- Warmtepomp niet goed aangesloten (*) paneel scheef
- Ieder kozijn eerste etage is beschadigd
- Over kunststof kozijnen heen geschilderd
- Inzet paneel voordeur ontbreekt, is nooit besteld…
- Slot van wc sluit niet goed, niet ver genoeg uit gefreesd
- Thermostaat zit 10mm scheef, is gekit dus lastig even ‘recht’ te zetten
- Half opbouw ipv volledig inbouw in keuken *
- Half opbouw ipv volledig inbouw in garage *
- Garage deur belabberd geschilderd
- Achterdeur sluit te strak *
- Vloerverwarming niet ingeregeld *
- Doorvoer buiten stopcontact zit te laag *
- Carport niet geschilderd
- Ieder kozijn aan de achterkant op de begaande grond is beschadigd

* zijn de punten die ze niet met ons eens zijn.

Verder:
Members only:

[ Voor 91% gewijzigd door Toppe op 17-03-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ik snap dat de opleverpunten een probleem zijn. En daarvoor kun je de 5% vast houden.

Maar wat is nu het probleem met die subsidie? Begrijp ik dat jij die subsidie zou moeten krijgen, maar dat die nu naar de bouwer gaat? Of twijfel je aan de aardbevingsbestendigheid, gezien de kwaliteit van oplevering?

In dat laatste geval lijkt tekenen onder protest logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blihi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:25:
Ik snap dat de opleverpunten een probleem zijn. En daarvoor kun je de 5% vast houden.

Maar wat is nu het probleem met die subsidie? Begrijp ik dat jij die subsidie zou moeten krijgen, maar dat die nu naar de bouwer gaat? Of twijfel je aan de aardbevingsbestendigheid, gezien de kwaliteit van oplevering?

In dat laatste geval lijkt tekenen onder protest logisch.
Die subsidie gaat naar de aannemer, dat is in de KAO zo afgesproken en dat is voor ons totaal geen probleem.

Waar we wel een probleem mee hebben is de manier waarop, wij hebben nooit aangegeven dat we weigeren te betalen, sterker nog, we willen betalen maar pas nadat we een meerwerk specificatie hebben gezien. In plaats van deze netjes met ons te delen worden ze geïrriteerd en gaan ze dreigen met het tegenhouden van de oplevering.

Aannemer is blijkbaar erg bang dat ze geen geld zouden krijgen als we eenmaal de sleutel hebben, anders ga je er niet mee dreigen.

Ik heb ook contact opgenomen met de notaris en die is vrij duidelijk, ze hebben de aanvraag veel te laat gedaan aangezien de NAM altijd binnen 30 dagen een beslissing neemt.

Er is -voor nu- geen enkele indicatie dat de woning anders is gebouwd omdat het aardbevingbestendig moet zijn. Daarom ben ik ook zo gebrand op die meerwerk specificatie. Aangezien de aannemer die niet wilt delen heb ik ook een bericht naar de NAM gedaan dat ik twijfel aan het recht voor de subsidie. Aangezien de aannemer de subsidie dus namens ons heeft aangevraagd (wat gebruikelijk is) lijkt het me dat de NAM die wél wilt delen.

Voor nu, hoop ellende maar we kunnen eindelijk zelf wat gaan doen *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 17-03-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25
@Toppe je kon volgens mij altijd regelmatig de bouw op. Een aantal van je opleverpunten had je dus makkelijk zelf tijdig kunnen constateren ? Inbouwdozen en de half opbouw dozen bijvoorbeeld en de voorbereiding zonnepanelen.
Hoe weet je dat de warmtepomp niet goed is aangesloten en je vloerverwarming niet is ingeregeld?
En is het met je keerwanden al opgelost eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Greg
Dutchylex schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Wel t.a.v. notarissen die direct samenwerken met Nl notarissen denk ik. Ik weet niet of dat vanuit een ander land net zo gemakkelijk zou werken. Zou me niets verbazen. Het meeste hebben wij gewoon via tekenen/scannen/mailen gedaan trouwens dus dan maakt het land/plek niet uit. Ik geloof dat we alleen het passeren via de notaris hebben gedaan.

Uit ervaring kan ik melden dat ze heel erg de eigen regeltjes erop nahouden en dingen niet altijd gemakkelijker zijn omdat je uit NL komt. Heeeel veel buraucratie en stempeltjes die je overal moet halen 8)7
De hypotheekakte dient fysiek ondertekend te worden. In mijn geval zal de projectnotaris de hypotheekakte namens mij tekenen, en heeft daarvoor een notariele volmacht opgesteld, die ik bij een willekeurige notaris in het buitenland kan tekenen. Een dergelijke constructie lijkt mij in elk land mogelijk, en buitenlandse en Nederlandse notaris hoeven dan niet direct samen te weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 00:16:
@Toppe je kon volgens mij altijd regelmatig de bouw op. Een aantal van je opleverpunten had je dus makkelijk zelf tijdig kunnen constateren ? Inbouwdozen en de half opbouw dozen bijvoorbeeld en de voorbereiding zonnepanelen.
Hoe weet je dat de warmtepomp niet goed is aangesloten en je vloerverwarming niet is ingeregeld?
En is het met je keerwanden al opgelost eigenlijk?
Klopt, alles hebben we ook ruim op tijd gesignaleerd, alleen moeten we wachten tot de oplevering en dan mogen we pas klagen van de aannemer. Met alles wat we gemeld hebben is namelijk precies niets gedaan. Volgens de man van Huiskeur is dat echt te bizar en schandalig voor woorden en zouden ze juist blij moeten zijn met de constateringen die we doen. Ze nemen nu wel de verantwoordelijkheid om bijvoorbeeld de kabel voor de zonnepanelen te leggen.

Ze hebben afgelopen week de wand uit gegraven. Er zijn 24 wanden uitgehaald en 22 zijn er kapot geknakt. De leverancier had dit nog nooit mee gemaakt en heeft meteen nieuwe wanden geleverd. Er is nu een fundering gestort waar de op gezet worden en ze zijn nu bezig met terug plaatsen en de grond weer terug storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 09:18
Vandaag hebben we onze eerste kijkdag, ik hoop dat het niet zo erg is als bij @Toppe :D

Ik heb de meerwerklijst en de tekeningen van het huis uitgeprint.
Dacht zelf nog zoveel mogelijk foto's te maken, wellicht dat leidingen etc. nu nog zichtbaar zijn. En even snel wat dingen op meten als er tijd voor is.

Nog tips?

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:18
xares schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:51:
Vandaag hebben we onze eerste kijkdag, ik hoop dat het niet zo erg is als bij @Toppe :D

Dacht zelf nog zoveel mogelijk foto's te maken, wellicht dat leidingen etc. nu nog zichtbaar zijn. En even snel wat dingen op meten als er tijd voor is.

Nog tips?

Thanks!
Neem een krijtje mee! Bij ons zag je de leidingen in de muur lopen, maar niet heel duidelijk. Dus ik heb ze overgetrokken met een stoepkrijt en toen foto's gemaakt. Maar dat kan ook de dag erna :P

Veel plezier en succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
Toppe schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:16:
[...]

Die subsidie gaat naar de aannemer, dat is in de KAO zo afgesproken en dat is voor ons totaal geen probleem.

Waar we wel een probleem mee hebben is de manier waarop, wij hebben nooit aangegeven dat we weigeren te betalen, sterker nog, we willen betalen maar pas nadat we een meerwerk specificatie hebben gezien. In plaats van deze netjes met ons te delen worden ze geïrriteerd en gaan ze dreigen met het tegenhouden van de oplevering.
Die meerwerkspecificatie lijkt me eigenlijk meer dan redelijk. Ik woon zelf niet in aardbevinggebied, maar als dat document onderdeel is van de subsidieaanvraag in jouw naam, moet jij dat kunnen zien. Als later namelijk blijkt dat er subsidie verstrekt is in jouw naam en de woning toch niet aardbevingsbestendig is, jij geen vergoeding meer zult krijgen voor eventuele aardbevingschade.
Aannemer is blijkbaar erg bang dat ze geen geld zouden krijgen als we eenmaal de sleutel hebben, anders ga je er niet mee dreigen.

Ik heb ook contact opgenomen met de notaris en die is vrij duidelijk, ze hebben de aanvraag veel te laat gedaan aangezien de NAM altijd binnen 30 dagen een beslissing neemt.

Er is -voor nu- geen enkele indicatie dat de woning anders is gebouwd omdat het aardbevingbestendig moet zijn. Daarom ben ik ook zo gebrand op die meerwerk specificatie. Aangezien de aannemer die niet wilt delen heb ik ook een bericht naar de NAM gedaan dat ik twijfel aan het recht voor de subsidie. Aangezien de aannemer de subsidie dus namens ons heeft aangevraagd (wat gebruikelijk is) lijkt het me dat de NAM die wél wilt delen.
Ja precies, ik zou dat ook volhouden! En ook de 5% vasthouden bij de notaris zolang je die meerwerkspecificatie niet hebt. Als dat meerwerk namelijk niet uitgevoerd is, zul je een expert moeten laten kijken naar de daadwerkelijke verwachte onkosten om dat alsnog te doen. En die zouden wel eens veel hoger kunnen zijn dan gedacht.
Voor nu, hoop ellende maar we kunnen eindelijk zelf wat gaan doen *O*
Maar je hebt eindelijk de sleutel! Fijn. Wel een tip: ga niet zelf dingen wijzigen die je nog in het PV van oplevering hebt staan. Want dan krijg je weer ruzie met de aannemer. Hij heeft nu drie maanden om die zaken op te lossen en gezien jullie verhoudingen, zal hij ook die drie maanden de tijd nemen. In die periode moet je hem dus wel de gelegenheid geven om dingen op te lossen (dus je kunt ook niet steeds zeggen: 'ik ben niet thuis, kom maar een andere keer terug').

En, net zo belangrijk: Als er werklui komen om zaken aan te passen, bedenk dan dat zij er ook niets aan kunnen doen, dus geef ze gewoon koffie en een vriendelijk woord. Hoe lastig dat soms ook kan zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
xares schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:51:

Nog tips?

Thanks!
Inderdaad, neem foto's van alle wanden, in hun geheel, liefst met leidingen zichtbaar. Ik heb er tientallen en daar ben ik nog dagelijks dankbaar om, want leidingen recht naar boven leggen vanuit de stopcontacten is voor onze installateur heel moeilijk gebleken...

Neem ook een rolmaat mee en zet die mee op de foto's. Dan heb je een indicatie van de maten, waar stopcontacten zitten etc.

Meet vooral ook je keukenaansluitpunten goed na! De positie van de water/elektra/riolering en afzuigkap indien aanwezig. Die laatste zijn wij vergeten en zat dus bijna 20 cm verkeerd. Hetzelfde voor de badkamer en controleer dat allemaal aan de hand van de tekeningen.

Maar foto's van de groepenkast, dan kun je hier alvast kijken of die voldoet.

Gebruik de kijkdag dus vooral om te meten en te controleren en wat minder om van het uitzicht te genieten. Daar kun je straks immers nog lang genoeg van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
mister_S schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:48:
Ik zie in deze en de vorige topic uitsluitend Berkvens langskomen als deuren leverancier, bij ons wordt het Reinaerdt. Met google wordt ik ook niet veel wijzer, geen ervaringen te vinden met deze leverancier. Had iemand in dit topic kozijnen en deuren van Reinaerdt? Is de basis kozijn en opdekdeur van goede kwaliteit? Ik blijf haken bij "opdek vs. stomp" gezien de kosten behoorlijk zijn. En je weet nog steeds niet hoeveel in kwaliteit die upgrade scheelt :(
Is er intussen wel iemand die ervaring heeft met Reinaerdt binnendeuren?
(Hun publieke website blinkt uit in een gebrek aan foto's/plaatjes van het daadwerkelijke product :D .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 23:26
Toppe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 06:22:
[...]

Klopt, alles hebben we ook ruim op tijd gesignaleerd, alleen moeten we wachten tot de oplevering en dan mogen we pas klagen van de aannemer. Met alles wat we gemeld hebben is namelijk precies niets gedaan. Volgens de man van Huiskeur is dat echt te bizar en schandalig voor woorden en zouden ze juist blij moeten zijn met de constateringen die we doen. Ze nemen nu wel de verantwoordelijkheid om bijvoorbeeld de kabel voor de zonnepanelen te leggen.

Ze hebben afgelopen week de wand uit gegraven. Er zijn 24 wanden uitgehaald en 22 zijn er kapot geknakt. De leverancier had dit nog nooit mee gemaakt en heeft meteen nieuwe wanden geleverd. Er is nu een fundering gestort waar de op gezet worden en ze zijn nu bezig met terug plaatsen en de grond weer terug storten.
Ook wij hadden destijds bij deze aannemer tijdens de bouw al de nodige punten aangedragen die niet in orde waren. Daar deden ze inderdaad tijdens de bouw niets mee.
Pagina: 1 ... 96 ... 351 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.