Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:35:
[...]

De afmetingen zijn precies het zelfde als op de tekening van U.Veenstra. alleen de knieschotten hebben wij lager geplaatst. Het Velux dakraam 160x94 hebben we nieuw via marktplaats gekocht en zelf geplaatst. (Neef van mij gedaan)
Hebben ze hem denk ik kleiner gemaakt, bij mij loopt de deur gelijk met het techniek hok… :)

Ziet er wel goed uit, leuke kleur ook op de muur :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
laurens0619 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:39:
Ik zit nu in het traject om zaken te gaan regelen voor het renovlies en moet getallen doorgeven. Even een vraag: moet ik dan ook dr zolder meenemen? En dan alleen de rechte wanden of ook de schuine?
Eigenlijk nog niet over nagedacht hoe de afwerking op zolder
Als je renovlies op de zolder wilt zou ik het doorgeven ja. De schuine wanden is lastig want niet elke behanger plakt er renovlies overheen zonder dat er iets tussen zit zoals gips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:18
laurens0619 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:39:
Ik zit nu in het traject om zaken te gaan regelen voor het renovlies en moet getallen doorgeven. Even een vraag: moet ik dan ook dr zolder meenemen? En dan alleen de rechte wanden of ook de schuine?
Eigenlijk nog niet over nagedacht hoe de afwerking op zolder
Je kunt de renovliezer ook vragen de schuine wanden te schilderen. Hebben wij gedaan. Ze piepen dan wel over het hoogtewerk maar als je ze op sommige plekken weer niet hoeven te renovliezen strepen ze dat tegen elkaar weg. Alle randjes e.d. worden dan wel afgekit.

Als je zelf kunt kitten en netjes kunt schilderen kun je dat ook doen. Die bruine/groene platen zuigen wel als een gek, maar met wat grondverf/primer en wat uurtjes tijd kom je er wel. Hebben wij ivm tijdsdruk niet gedaan maar zou ik een volgende keer een dagje vrij voor pakken. Easy money.

[ Voor 18% gewijzigd door Pannencouque op 20-02-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Farmerwood schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Onze zolder/washok/logeerkamer. (1 foto van direct na oplevering waar nu de kast staat.)
De kast staat tegen de muur die de verdieping in 2 kamers verdeeld.
Hele kast is 60 cm diep ruim 4m breed en 4.5m hoog (in de nok)
De andere kant van de kamer staat nog vol verhuisdozen en laat ik dus even buiten beeld.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De werk/studeer/sport/2de woonkamer:
In totaal 31 m2 groot en ook hier is de nok 4.5m. De kamer heeft een extra hoek met hoog plafond doordat het dak van de buren haaks op ons huis staat.
Zelf een iets verlaagd plafond erin gemaakt voor de ledpanelen.

Op dit moment staan er alleen meubels uit ons oude huis in zoals de bank, 2 boekenkasten en daarnaast mijn thuiswerkplek. Ook de fietstrainer staat er met 2 wielrenfietsen die er afwisselend op staan.
Definitieve inrichting hier doen we op een later moment. Ik neig momenteel naar het (laten) maken van een custom boekenkast tot in de nok, beetje bibliotheek idee, maar dan niet vanaf de grond en dan de bank eronder. Andere optie zou nog kunnen zijn om er toch een kleine vide in te zetten als 'speelhut' voor de kinderen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb jij de bruine platen alleen geverfd? Ziet er namelijk erg strak uit.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:25
Doffe ellende hier: de deels gemetselde, deels prefab schoorstenen in ons project komen naar beneden. Kolommen van 11m hoog. Er zijn verschillende schoorstenen met zichtbare breuklijnen en eentje is al afgebroken, gelukkig heeft iedereen het overleeft. We kennen allemaal het probleem want tijdens de bouw meermaals gewezen op het niet of onvoldoende toepassen van spouwankers.
De buren willen morgen 'in overleg' gaan met de bouwer. Ik zit meer te denken aan per direct evacueren en bouwer aanklagen voor grove nalatigheid/poging tot doodslag.
Zijn er mensen die een dergelijke situatie hebben meegemaakt? Wat is de beste stap nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
nel!s schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:27:
Doffe ellende hier: de deels gemetselde, deels prefab schoorstenen in ons project komen naar beneden. Kolommen van 11m hoog. Er zijn verschillende schoorstenen met zichtbare breuklijnen en eentje is al afgebroken, gelukkig heeft iedereen het overleeft. We kennen allemaal het probleem want tijdens de bouw meermaals gewezen op het niet of onvoldoende toepassen van spouwankers.
De buren willen morgen 'in overleg' gaan met de bouwer. Ik zit meer te denken aan per direct evacueren en bouwer aanklagen voor grove nalatigheid/poging tot doodslag.
Zijn er mensen die een dergelijke situatie hebben meegemaakt? Wat is de beste stap nu?
Als je nu in acute nood zit de brandweer bellen. Die zijn kundig genoeg om te bepalen of er daadwerkelijk geëvacueerd moet worden vanwege de veiligheid.

Morgen sowieso direct de ontwikkelaar/aannemer bellen om je problemen kenbaar te maken en dat je deze week een oplossing wilt, al breken ze die schoorstenen maar gecontroleerd af.

Eventueel zou je ook een bouwkundige kunnen inhuren die kan beoordelen hoe acuut het gevaar is.

Daarnaast zal er een onderzoek gestart moeten worden of de gemaakte constructie berekeningen wel juist zijn en of er gebouwd is zoals de constructie berekeningen voorschrijven. Aan de hand daarvan kan je verdere stappen ondernemen over wie hier de schuldige is.

Als je de aannemer de berekeningen door een externe partij heeft laten doen en die kloppen niet dat valt de aannemer natuurlijk weinig te verwijten.

In elk geval sterkte en succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:25
Echte nailbiter nu, met de wind die weer aantrekt. Morgen maar eens bellen met alle betrokken partijen. En kijken wat de brandweer zegt. Gelukkig dagje vrij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
nel!s schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:42:
Echte nailbiter nu, met de wind die weer aantrekt. Morgen maar eens bellen met alle betrokken partijen. En kijken wat de brandweer zegt. Gelukkig dagje vrij..
“Nadeel” is wel dat storm vaak buiten alle clausules valt.
Ik mis een dakpan of 10 inmiddels (zelfs 7 uit de nok) en is krap 2 jaar geleden opgeleverd maar boven windkracht 7 geldt als storm en is garantie niet meer van toepassing. “Gewoon” verzekeringswerk dus.
Er heeft windkracht 10-11 gewoed in sommige gebieden en met windstoten van 140-150km/u is het soms ook gewoon pech natuurlijk.
Ik mis ook 8 meter schutting aan 1 kant en de andere kant heeft over 12meter gescheurde beton palen. De plaatser van die beton palen verzekerde mij, die dingen gaan echt geen kant op :+ . Ik heb er 6 die als luciferhoutjes compleet zijn afgebroken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 20-02-2022 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Strider schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:47:
[...]
Heb jij de bruine platen alleen geverfd? Ziet er namelijk erg strak uit.
Momenteel alleen geverfd ja. Wil nog wel een keer de spleten netjes afwerken met latjes en ook alles wat weer uitsteekt. Kan nu goed zien hoe het dak nog aan het werken is geweest. Nietjes en schroeven die vorig jaar netjes dichtgesmeerd waren zijn nu weer zichtbaar.

Inmiddels weer thuis. Hoop huizen in de wijk missen dakpannen. Bij ons gelukkig geen problemen met het huis zelf. Trampoline is wel afgeschreven. De buren hadden hem op zijn kant vast gelegd nadat hij door de wind los gekomen was. Het net en de stangen waar het net aan zit bijna allemaal geknakt.
En het winddoek dat aan het hek rond de tuin zat was grotendeels kapot gewaaid, dus heb het er maar helemaal af gehaald. Beide qua schade te overzien, want we gaan volgende maand met de tuin bezig en dan komt er een nieuwe, ingegraven, trampoline en komen er planten tegen het hek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Van de week is eindelijk m’n huis opgeleverd. Er blij dat we nu eindelijk aan de afbouw kunnen beginnen.

Er viel me alleen 1 ding op. Dit lijkt mij niet normaal toch? De wtw uitvoer schachten zitten scheef. Ik ga dit uiteraard aangeven bij de aannemer maar dit kunnen ze lastig oplossen lijkt me toch ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8SeIWiDX9sBK8CW6KJv4vbuhEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqHHpV0QSsp8LCgLykyWjpdd.jpg?f=fotoalbum_large

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Toppe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Hebben ze hem denk ik kleiner gemaakt, bij mij loopt de deur gelijk met het techniek hok… :)

Ziet er wel goed uit, leuke kleur ook op de muur :)
Dat zal dan de andere kant zijn? Hebben er twee kamers in gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
siemenz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:28:
Van de week is eindelijk m’n huis opgeleverd. Er blij dat we nu eindelijk aan de afbouw kunnen beginnen.

Er viel me alleen 1 ding op. Dit lijkt mij niet normaal toch? De wtw uitvoer schachten zitten scheef. Ik ga dit uiteraard aangeven bij de aannemer maar dit kunnen ze lastig oplossen lijkt me toch ??

[Afbeelding]
Het is niet fijn, en je wilt het niet horen, maar dit valt binnen de marges ben ik bang. De plastic kappen die erop horen zijn wel groter dan het gat, maar niet veel groter, dus denk niet dat ze het kunnen fixen dat je het niet meer ziet.

Wij hebben 4 spots op een rij laten inboren in het plafond via het project, er stond wel duidelijk dat ze geen garanties konden geven dat het 100% kaarsrecht zou zijn. In ons geval is het goed gegaan en zitten ze op 1 lijn. De WtW gaten ook.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@siemenz hier doe je nu niets meer aan helaas en inderdaad zal dit binnen de marges vallen.
Het kan best zijn dat er vanwege constructieve redenen is afgeweken in 1 van de platen maarja, wat de reden ook is, het is jammer. Met een paar maanden valt het je waarschijnlijk niet meer op…

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Dat vreesde ik ook al. Wellicht kan ik de opdekplaatjes een beetje handig schuiven zodat de marges iets kleiner zijn.

Hier nog wat plaatjes trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLZAghNzicWP4S3AYyBiM6npwbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1PIMAc9DuQrkLyOiliz3fVl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luu5OYgvAsilYnua75k1DPsjRZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBheBQUJb1SB3inGdmujJSe2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-C1GFOVrlRV2qIObyR88DAmi6UU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pufVGnCpuSkZ4brY7WbomhFE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMC_hOnVGal1prJxxpy3IiBlStQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pze8zs2BcTTBNanlvlLHHv0L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIQg6oJgbrZg3uj7s80U59Lfceo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPqVki6b4lxJzevxwnTJG9qG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaehHnx0FP-rk1IzGKX4otXd5LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRL26rQTk9NFwG02rk4ChL3S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikan4lDZ2-6ftBzoJjHLyWd5qxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghgJzwIMMeulGWwHCYXyO1iu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMMJLzjp5rBtYSGA8PZ6NxnC-FI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iu45T2h27ir8c9V2MlSp84jM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yn5NGObOG8GauTWLAHGAiASN8XA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5s7M4p9yoNo6IWQwC1bliK0a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEkN-KW_qmK3zwhXi0Xx2BfVKGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eljBWPNtzkqdPcS8jn2dyWke.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
@siemenz, mooi huis! De vlag meteen uit gehangen? :)

Hebben die huizen achter jullie nou zo belachelijk veel regenpijpen of lijkt dat zo…?
Wij delen er 1 samen met de buren voor beide uitbouwen van 2.4m diep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxZtJ64E9iGnqyCKpIuIsZKSMZ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ghgJzwIMMeulGWwHCYXyO1iu.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 21-02-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:12
siemenz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:28:

[Afbeelding]
Wauw. Nou, ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar die lijkt me toch niet binnen de marges vallen. Man man man.. Dit laat je als vakman toch ook niet toe? Ik vind het echt geen porum (het is geen gezicht). Ik werk zelf ook bij een installatiebedrijf, en als ze dit bij ons zo zouden maken, mogen ze het weer zelf weer uithakken van me.

Onder voorbehoud dat het misschien erger lijkt op de foto dan het is, zou ik inderdaad zeker naar de aannemer gaan om dit aan te kaarten. Aanpassen is een rotklus voor ze, en ook prijzig, maar niet onmogelijk (ook ff onder voorbehoud, ik kan natuurlijk niet zien welk type vloer enzo.) Enige is dat het er meestal niet echt beter van wordt, je loopt zeg maar het risico dat je het (ook na aanpassen) altijd blijft zitten.

Ben benieuwd wat voor excuus ze mee komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
Runner15 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 01:03:
[...]

Wauw. Nou, ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar die lijkt me toch niet binnen de marges vallen. Man man man.. Dit laat je als vakman toch ook niet toe? Ik vind het echt geen porum (het is geen gezicht).
:F
Dit valt echt 0,0 op zodra het huis helemaal is ingericht en je woont.
Dan vind ik het zetten van een losstaande ikea kast erger dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24
bottom line schreef op maandag 21 februari 2022 @ 01:35:
[...]

:F
Dit valt echt 0,0 op zodra het huis helemaal is ingericht en je woont.
Dan vind ik het zetten van een losstaande ikea kast erger dan dit.
Dat ligt er aan natuurlijk, als het precies in de loop ligt. Of het eerste wat je ziet als je binnenkomt.
Ik snap zeker dat dit kan opvallen, alleen ben ik ook bang dat dit binnen de marge valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:19
Een foutief afzuigpunt is best te verplaatsen, maar leuk vindt de aannemer het niet. Bij ons had ik op de tekening al gezien dat ie verkeerd stond. "Wordt in het werk opgelost." Niet dus. Nu is het na het werk opgelost. Bij kanaalplaten zal het nog wat lastiger zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iTogVk6Mu4Jt2eeK5qAPy0pP9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHnpKflQ7HoUaSS2CEHdYLqC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

millerman_sf schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:44:
Een foutief afzuigpunt is best te verplaatsen, maar leuk vindt de aannemer het niet. Bij ons had ik op de tekening al gezien dat ie verkeerd stond. "Wordt in het werk opgelost." Niet dus. Nu is het na het werk opgelost. Bij kanaalplaten zal het nog wat lastiger zijn.
[Afbeelding]
Sterker nog, het zijn breedplaatvloeren, dat lijkt me nog lastiger.

Ik denk dat ik iets grotere luchttoevoer roosters koop en het daarmee een beetje probeer te maskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:19
Bij ons zijn het ook breedplaten, dus dat was flink bikwerk om het open te leggen. Maar goed, als ze zelf 2x schriftelijk beloven dat het opgelost wordt, dan lijkt het me terecht om er een punt van te maken dat het ook gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:19:
@siemenz, mooi huis! De vlag meteen uit gehangen? :)

Hebben die huizen achter jullie nou zo belachelijk veel regenpijpen of lijkt dat zo…?
Wij delen er 1 samen met de buren voor beide uitbouwen van 2.4m diep.

[Afbeelding]
De vlag kregen we van de Aannemer. en die regenpijpen.. Geen idee... 2 per huis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
siemenz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:24:
[...]
De vlag kregen we van de Aannemer. en die regenpijpen.. Geen idee... 2 per huis toch?
Wij hebben er hier 1 met 2 huizen voor een groter dakoppervlak, dus zat er met enige verbazing naar te kijken. Vooral omdat ze ook zo dicht op elkaar zitten. Of zit er ook een scheiding tussen de huizen op de uitbouw waardoor het water op het eigen dak blijft?

Wij kregen van de aannemer alleen een emmer schoonmaakspullen met hun logo op de emmer en stoffer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

Heb je die vlaggen houder als meerwerk moeten afnemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 18:23
Wij hebben de externe houten berging laten vervallen voor een aangebouwde garage of, volgens de optielijst: "Aangebouwde berging halfsteens (ongeïsoleerd op palenfundering)"

Deze berging maakt nu onderdeel uit van het hoofdgebouw. Maakt dit het een inpandige bergruimte? Of is het dat alleen als je er via een binnendeur bij kunt komen?

Edit: foto toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wX4ij8K7rXIeP3Xi9QO-yqFP3Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hoUw9v4Cw2kdG8Qcgq0svIGn.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door NCSmits op 21-02-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
NCSmits schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:46:
Wij hebben de externe houten berging laten vervallen voor een aangebouwde garage of, volgens de optielijst: "Aangebouwde berging halfsteens (ongeïsoleerd op palenfundering)"

Deze berging maakt nu onderdeel uit van het hoofdgebouw. Maakt dit het een inpandige bergruimte? Of is het dat alleen als je er via een binnendeur bij kunt komen?
Volgens mij inpandig omdat het vastzit aan een ander bouwwerk. Doorgang is niet verplicht voor zover ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:34:
[...]

Heb je die vlaggen houder als meerwerk moeten afnemen? :+
Nope. Was een cadeautje. Mochten we op de plaats naar keuze laten aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
siemenz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Nope. Was een cadeautje. Mochten we op de plaats naar keuze laten aanbrengen.
Tof cadeau van de aannemer. Z’n houder maakt een huis samen met de huisnummers en een brievenbus altijd af vind ik. Erg leuk, weer eens wat anders dan!

En de vlag van je woonplaats er in, grappig detail :9

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 21-02-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:00:
[...]
En de vlag van je woonplaats er in, grappig detail :9
Je bent me net voor. :P
Zat ook net op te zoeken waar die vlag van is. Naarden zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:57
Zou iedere gemeente eigenlijk moeten doen, een vlag van de gemeente aanbieden bij ieder nieuw huis dat gebouwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:09
Blik1984 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:26:
Zou iedere gemeente eigenlijk moeten doen, een vlag van de gemeente aanbieden bij ieder nieuw huis dat gebouwd wordt.
Zonde van mn geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
Kost een paar euro (voor de gemeente), en is echt niks op een begroting qua kostenpost. Is een mooi stukje binding van een nieuwe bewoner bij je gemeente.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:47

Rzaan

Altijd zoekende

Blik1984 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Kost een paar euro (voor de gemeente), en is echt niks op een begroting qua kostenpost. Is een mooi stukje binding van een nieuwe bewoner bij je gemeente.
Precies.
Niet alles moet ook meteen in €'s uitgedrukt worden.
Ik zou gesubsidieerde zwemlessen voor kinderen ook zonde van mijn geld kunnen vinden, want zelf geen kids.
Maar ik gun die kinderen veel plezier in het water en hoop dat ze niet verzuipen als ze eens in een diepe sloot sodemieteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
millerman_sf schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:44:
[Afbeelding]
Bij ons zijn er ook een paar verplaatst omdat ze echt op de verkeerde plek zaten, maar ze kunnen met een bepaalde nauwkeurigheid geplaatst worden neem ik aan. Je kan het altijd als opleverpunt noemen en kijken wat ze kunnen/willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
kepler schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:38:
[...]
Bij ons zijn er ook een paar verplaatst omdat ze echt op de verkeerde plek zaten, maar ze kunnen met een bepaalde nauwkeurigheid geplaatst worden neem ik aan. Je kan het altijd als opleverpunt noemen en kijken wat ze kunnen/willen.
Toch houdt het wel ergens op. Bij onze kanaalplaatvloer was er ruimte in de lengte van de plaat om de plaats te kiezen, maar je kan niet zomaar ineens een stuk opzij.

En de buis vervangen door een grotere zou mijn aannemer heel graag willen doen, maar dat lukt toch echt niet... :+ :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Rzaan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Precies.
Niet alles moet ook meteen in €'s uitgedrukt worden.
Ik zou gesubsidieerde zwemlessen voor kinderen ook zonde van mijn geld kunnen vinden, want zelf geen kids.
Maar ik gun die kinderen veel plezier in het water en hoop dat ze niet verzuipen als ze eens in een diepe sloot sodemieteren.
Enkele tienduizenden euro’s bij een kleine gemeente. Daar kan je heel wat gratis zwemlessen voor geven…
Maar goed, meningen mogen verschillen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deleon78 op 21-02-2022 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
Deleon78 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Enkele tienduizenden euro’s bij een kleine gemeente. Daar kan je heel wat gratis zwemlessen voor geven…
Maar goed, meningen mogen verschillen :)
Jij hebt duidelijk geen idee wat zwemlessen kosten tegenwoordig :+ .
Daarnaast zijn er afgelopen jaar toch iets van 30.000 woningen opgeleverd? Laat een vlag €35,- kosten.
Dan heb je het over grof 1 miljoen euro en we hebben 385 gemeenten en natuurlijk is het niet evenredig verdeeld maar dan heb je het over gemiddeld dus €2700,- per gemeente .

A en B diploma van mijn jongste kost €600,- .

Over geldverspilling bij Gemeentes kan ik grotere dingen verzinnen :p.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 21-02-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
GeeMoney schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Daarnaast zijn er afgelopen jaar toch iets van 30.000 woningen opgeleverd? Laat een vlag €35,- kosten.
Dan heb je het over grof 1 miljoen euro en we hebben 385 gemeenten en natuurlijk is het niet evenredig verdeeld maar dan heb je het over gemiddeld dus €2700,- per gemeente .

A en B diploma van mijn jongste kost €600,-

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 21-02-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
GeeMoney schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:50:
[...]

A en B diploma van mijn jongste kost €600,- .

Over geldverspilling bij Gemeentes kan ik grotere dingen verzinnen :p.
Ik verwachtte al een kortzichtige reactie over de kosten van een fysieke vlag.

Maar goed, meningen verschillen, prima. Daar hebben we de verkiezingen en partijen voor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
Deleon78 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Ik verwachtte al een kortzichtige reactie over de kosten van een fysieke vlag.

Maar goed, meningen verschillen, prima. Daar hebben we de verkiezingen en partijen voor :)
Bedankt voor jouw onderbouwde reactie ;).
Ik zeg ook niet dat we nu massaal vlaggen in moeten voeren maar iets ludieks bij je nieuwe woning ontvangen in je eventuele nieuwe Gemeente is geen gek idee eigenlijk.

PS. Vlaginhuis komt compleet op €21,95 inclusief BTW en verzenden, vlag, stok, en houder. Gemeentes zijn ook nog eens niet BTW plichtig en als je groter inkoopt krijg je ook nog eens korting :9.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 21-02-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:47

Rzaan

Altijd zoekende

Nieuwe Nederlanders die in de gemeente Zaandam de eed of de belofte moeten afleggen, krijgen van de gemeente een welkomspakket met pannekoekmix, stroopwafels en nog wat dingen.
Hartstikke leuk.

Als er in een gemeente per jaar 500 nieuwe gezinnen bijkomen, dan geeft Koopmans en anderen jou echt wel met fikse korting 500 pakken Pannekoekmix, lokaal biertje, lokale geitenkaas.
Vlaggen (als je ze een beetje groot inkoopt) ben je tussen de € 4 en € 10 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Rzaan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:20:
Nieuwe Nederlanders die in de gemeente Zaandam de eed of de belofte moeten afleggen, krijgen van de gemeente een welkomspakket met pannekoekmix, stroopwafels en nog wat dingen.
Hartstikke leuk.

Als er in een gemeente per jaar 500 nieuwe gezinnen bijkomen, dan geeft Koopmans en anderen jou echt wel met fikse korting 500 pakken Pannekoekmix, lokaal biertje, lokale geitenkaas.
Vlaggen (als je ze een beetje groot inkoopt) ben je tussen de € 4 en € 10 klaar.
Elke gemeente is geen 500 pakken maar 192500 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
We hoeven ook niet te doen alsof een welkomstpakket vanuit de gemeente iets compleet vreemds is. Als ik een kind krijg, en naar de gemeente ga om de pasgeborene in te schrijven, krijg ik ook een rompertje mee van de gemeente.

En zo heel veel woningen worden er nou ook weer niet opgeleverd in een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
NCSmits schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:46:

Edit: foto toegevoegd

[Afbeelding]
Ik denk het wel ja. Bij de meetinstructie staat voor externe bergruimte iets als "én de ruimte is bij de bouw niet als exclusief ondersteunend aan de woning gebouwd (er is geen gedeelde muur met de woning);" In dit geval deel je de muur wel met de woning lijkt me.

Daarnaast moet het een afgebakend object zijn om als externe bergruimte te kwalificeren en dat zou je met de BAG-viewer kunnen checken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:20
Toppe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Wat een prijzen, echt heel bizar. Heb je ook nog een gesprek met de werkvoorbereider op kantoor? Soms kan het helpen om gewoon dit soort dingen te uiten om te kijken of je tot een oplossing kan komen.
Eerste gesprek is geweest, maar daar niet over gehad. Denk eerlijk gezegd dat je ook weinig hebt in te brengen daarin. Als ze ons kortingen geven en ik vertel dat aan onze buurman, dan hangt die daarna ook aan de telefoon natuurlijk.

Binnenkort krijgen we nog een showroom afspraak met de kopersbegeleiding, ik kan is een balletje opgooien natuurlijk, maar ben bang dat ze ons lachend gaan aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
finsdefis schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Ik denk het wel ja. Bij de meetinstructie staat voor externe bergruimte iets als "én de ruimte is bij de bouw niet als exclusief ondersteunend aan de woning gebouwd (er is geen gedeelde muur met de woning);" In dit geval deel je de muur wel met de woning lijkt me.

Daarnaast moet het een afgebakend object zijn om als externe bergruimte te kwalificeren en dat zou je met de BAG-viewer kunnen checken denk ik?
Thanks voor je reactie. In de BAG-viewer staat helaas alleen nog het oorspronkelijke projectplan, dus zonder uit- of aanbouwen.

De reden dat ik het vraag is als volgt: De Woningborg waarborgregeling stelt dat een inpandige bergruimte een mimumtemperatuur van 15 graden moet kunnen halen. Nu lijkt het mij persoonlijk wat gek als ze een ongeisoleerde stenen berging van verwarming moeten voorzien, maar zou t ook niet erg vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Toch houdt het wel ergens op. Bij onze kanaalplaatvloer was er ruimte in de lengte van de plaat om de plaats te kiezen, maar je kan niet zomaar ineens een stuk opzij.

En de buis vervangen door een grotere zou mijn aannemer heel graag willen doen, maar dat lukt toch echt niet... :+ :'( ;(
Nee klopt, niet alles kan. Ik weet niet eens meer wat er fout was bij ons, punt is dat ze nu wel goed zitten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
NeonovA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Eerste gesprek is geweest, maar daar niet over gehad. Denk eerlijk gezegd dat je ook weinig hebt in te brengen daarin. Als ze ons kortingen geven en ik vertel dat aan onze buurman, dan hangt die daarna ook aan de telefoon natuurlijk.

Binnenkort krijgen we nog een showroom afspraak met de kopersbegeleiding, ik kan is een balletje opgooien natuurlijk, maar ben bang dat ze ons lachend gaan aankijken.
Ze zullen ook niet direct korting geven, maar wellicht kan je wel wat regelen. Zo laten wij één radiator vervangen maar krijgen daarvoor weer 3 elektrische radiatoren er voor terug. Ook hebben wij op 2 plekken een enkel stopcontact besteld en daar krijgen we nu een dubbel stopcontact voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
NCSmits schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Thanks voor je reactie. In de BAG-viewer staat helaas alleen nog het oorspronkelijke projectplan, dus zonder uit- of aanbouwen.

De reden dat ik het vraag is als volgt: De Woningborg waarborgregeling stelt dat een inpandige bergruimte een mimumtemperatuur van 15 graden moet kunnen halen. Nu lijkt het mij persoonlijk wat gek als ze een ongeisoleerde stenen berging van verwarming moeten voorzien, maar zou t ook niet erg vinden. ;)
Dat zou gek zijn. Hier een vol geïsoleerde garage aan de woning vast met doorgang binnendoor maar niets over temp garanties hoor. Zeker met enkelsteens muren is dat ook niet te doen in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

Geïsoleerde inpandige berging met vloerverwarming aan deze kant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:20:
Hartstikke leuk.

Ik denk dat als je een beetje onderhandelt dat Koopmans die mix ook wel gratis geeft als reclamemiddel. Maar ja gemeente ambtenaar hoeft het zelf niet te betalen, dus meestal zitten daar niet de onderhandelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 13:13
[...]

Wij hebben 1 regenpijp per huis. Dus met onze 2-onder-1-kap hebben we in totaal samen met de buren 2 regenpijpen achter, geen regenpijpen voor. De rijtjeshuizen hebben ook gewoon 1 regenpijp per huis (ook alleen achter, niks voor). Wij hebben wel een plat dak.

Twee regenpijpen per huis scheelt dan wel als er eentje verstopt zit en je hebt het niet door, dan kan het nergens schade toebrengen want je regenpijp is redundant. :)
Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Wij kregen van de aannemer alleen een emmer schoonmaakspullen met hun logo op de emmer en stoffer. :+
Een vogelhuisje met logo van de aannemer hier. En een mooie leren map waar alle documenten in zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door Henri-Alexander op 21-02-2022 14:43 . Reden: Plat dak toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Dat zou gek zijn. Hier een vol geïsoleerde garage aan de woning vast met doorgang binnendoor maar niets over temp garanties hoor. Zeker met enkelsteens muren is dat ook niet te doen in deze tijd.
Bij ons stond in de optie lijst bij berging isoleren erbij dat we dan ook verwarming kregen met een gegarandeerde temperatuur van 15 graden. Ook zo terug gevonden bij Woningborg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:53
Members only:

Zonnepanelen konden (logischerwijs) vandaag niet geplaatst worden, nu maar in de woonkamer geparkeerd 😅
Ook een paar panelen van de buurman gestald, die zijn al verhuisd en zelf geen ruimte. Nu maar hopen dat ze over een paar dagen het dak op kunnen.

Zijn de LG NeON-H 120-cell 380W panelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 21-02-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:52:
***members only***

Zonnepanelen konden (logischerwijs) vandaag niet geplaatst worden, nu maar in de woonkamer geparkeerd 😅
Ga je een kwekerij beginnen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Ga je een kwekerij beginnen? :+
Ssst 🤫 🪴

Valt mee haha. Hoop wel dat ze binnenkort het dak op kunnen. Bijna 10k in de woonkamer uitgestald hebben is niet ideaal met het aantal raampartijen dat onze woning heeft.

Ik had trouwens wel wat meer verwacht van zo’n paneel, weegt bijna niets en qua elektronica valt het ook mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 21-02-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Ssst 🤫 🪴

Valt mee haha. Hoop wel dat ze binnenkort het dak op kunnen. Bijna 10k in de woonkamer uitgestald hebben is niet ideaal met het aantal raampartijen dat onze woning heeft.

Ik had trouwens wel wat meer verwacht van zo’n paneel, weegt bijna niets en qua elektronica valt het ook mee.
Klopt. Tegenwoordig hijsen ze die dingen omhoog, vroegâh gewoon een paneel op de arm en de ladder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
GeeMoney schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Haha, ja mee eens. Maar dit is hetgeen ik uit het woningborg document haal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YD7hwOQOmA3TarMbV7l8OV5qleM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q1QB9kDZH8fQQTmi4aNiBO7V.png?f=fotoalbum_large

Vandaar mijn vraag: Wanneer is hier nu sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Over te behalen temperaturen gesproken. Wij hebben onze nieuwbouwwoning reeds opgeleverd gekregen. We hebben gekozen om uit te bouwen ten behoeve van een kantoor. Op tekening staat de term "Speelkamer / Kantoor". Nou krijgen we het met een buitentemperatuur van 5 graden niet warmer dan 15 graden in deze (verblijfs?)ruimte. Kunnen we hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
NCSmits schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Haha, ja mee eens. Maar dit is hetgeen ik uit het woningborg document haal:

[Afbeelding]

Vandaar mijn vraag: Wanneer is hier nu sprake van.
Laat maar, het is al duidelijk:

"Voor zover daar door de Ondernemer een verwarmingselement of inblaasrooster is geplaatst"

:+

Ik zal beter lezen de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
timsurname schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:08:
Over te behalen temperaturen gesproken. Wij hebben onze nieuwbouwwoning reeds opgeleverd gekregen. We hebben gekozen om uit te bouwen ten behoeve van een kantoor. Op tekening staat de term "Speelkamer / Kantoor". Nou krijgen we het met een buitentemperatuur van 5 graden niet warmer dan 15 graden in deze (verblijfs?)ruimte. Kunnen we hier wat mee?
Dat lijkt me veel te laag! Wanneer is je woning opgeleverd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:52:
***members only***
Mietjes. :+

Ik had net iemand over de vloer i.v.m een raam dat niet goed meer open en dicht kon. Mechanisme bleek kapot.
Kon die man nog net opvangen voor hij met raam en al door de wind naar binnen geblazen werd...

Voor een kop koffie kreeg ik ook nog even een demo hoe je door 1 schroefje te verwijderen een kiepraam in een draaikiep-raam om kan toveren. Vroeg de aannemer 165 euro voor in de optielijst...
Kreeg wel de opmerking dat het vanuit veiligheidsoogpunt alleen een kiepraam is in de badkamer, maar ik wil het als vluchtweg beschikbaar hebben de uitbouw op in geval van brand. Bij de andere ramen zit 's nacht het elektrische rolluik dicht en de meterkast zit onderaan de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Zoiets is hier (op het forum) al eerder voorbij gekomen. Je bent, waarschijnlijk volledig onwetend, nat gegaan op het feit dat speelkamer geen term is in het bouwbesluit die zegt dat het nu een verblijfsruimte is waardoor er dus geen wettelijke noodzaak was daar verwarming aan te leggen die meer dan 15 graden haalt.
De aannemer had je hier eigenlijk op moeten wijzen omdat de naamgeving wel heel duidelijk maakt wat jij van plan was met de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
NCSmits schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Dat lijkt me veel te laag! Wanneer is je woning opgeleverd?
Onze woning is 4 november 2021 opgeleverd. Vergunning is ingediend op 15 oktober 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
NCSmits schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Laat maar, het is al duidelijk:

"Voor zover daar door de Ondernemer een verwarmingselement of inblaasrooster is geplaatst"

:+

Ik zal beter lezen de volgende keer.
Dus ik hoef geen rechtszaak aan te spannen begrijp ik? :9 .
Volgens mij ook indien je zelf kiest voor verwarming dan mag dit niet met 1 tel naar buiten vliegen.
Ik heb geen actieve verwarming en tov mijn buren zonder geïsoleerde garage scheelt dat al behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Mietjes. :+

Ik had net iemand over de vloer i.v.m een raam dat niet goed meer open en dicht kon. Mechanisme bleek kapot.
Kon die man nog net opvangen voor hij met raam en al door de wind naar binnen geblazen werd...

Voor een kop koffie kreeg ik ook nog even een demo hoe je door 1 schroefje te verwijderen een kiepraam in een draaikiep-raam om kan toveren. Vroeg de aannemer 165 euro voor in de optielijst...
Kreeg wel de opmerking dat het vanuit veiligheidsoogpunt alleen een kiepraam is in de badkamer, maar ik wil het als vluchtweg beschikbaar hebben de uitbouw op in geval van brand. Bij de andere ramen zit 's nacht het elektrische rolluik dicht en de meterkast zit onderaan de trap.
En die demo heb je niet opgenomen om hier te delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:19:
[...]
En die demo heb je niet opgenomen om hier te delen?
Ik denk niet dat hij het op prijs gesteld zou hebben om herkenbaar in beeld te komen terwijl hij een badkamerraam tegen de regels in ombouwd.
Maar het was simpelweg 1 schroefje dat vrijwel helemaal bovenin zit op de verticale zijde en overduidelijk een pin tegen houdt zodat die niet verder kan tot zijn eindpunt. Die schroef eruit en het was geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:17:
[...]

Zoiets is hier (op het forum) al eerder voorbij gekomen. Je bent, waarschijnlijk volledig onwetend, nat gegaan op het feit dat speelkamer geen term is in het bouwbesluit die zegt dat het nu een verblijfsruimte is waardoor er dus geen wettelijke noodzaak was daar verwarming aan te leggen die meer dan 15 graden haalt.
De aannemer had je hier eigenlijk op moeten wijzen omdat de naamgeving wel heel duidelijk maakt wat jij van plan was met de ruimte.
Excuus voor de herhaling; ik kan/kon het niet vinden. Wel jammer. Ze plaatsen wel een naregel-thermostaat in het kantoor, dus ik dacht dat ze daarmee wel erkennen dat het een verblijfsruimte is. Om die reden ga ik toch een poging doen. Anders verwarmen met een elektrisch kacheltje dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Je bent me net voor. :P
Zat ook net op te zoeken waar die vlag van is. Naarden zo te zien.
Klopt!

Hoewel een van mijn maten vroeg waarom de vlag van Vitesse aan mn huis hing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpFiNJndMnYw16UOe9wx48evaZo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rfY655nVRJiyGn0MsO4eZOX4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q51XE_rBfmJr5yC0hcC5qWaVjs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQBlpE05gSBZBpOBsGJFkS3x.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 21:42
Oef wat zuur zeg. Wel eentje om rekening mee te houden. Hier word de garage geïsoleerd opgeleverd, wat we willen gaan gebruiken als kantoor. Komt vloerverwarming in te liggen. Zal eens informeren wat de aannemer hierover kan zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
siemenz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Klopt!

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat was ook mijn eerste gedachte eigenlijk. Heb zelf niks met voetbal, maar rij meerdere keren per week langs het Gelredome, dus het zag er bekend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Fethoz69 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:31:
[...]
Oef wat zuur zeg. Wel eentje om rekening mee te houden. Hier word de garage geïsoleerd opgeleverd, wat we willen gaan gebruiken als kantoor. Komt vloerverwarming in te liggen. Zal eens informeren wat de aannemer hierover kan zeggen. :)
Ik zou expliciet laten opnemen wat de minimale temperatuur is die je wilt kunnen behalen. Al is het maar om discussie achteraf te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
[...]

Wij hebben ook een aangebouwde, halfsteens berging, zonder doorgang naar de woning. Daar zit echt geen verwarming in (en de woning is ook onder Woningborg gebouwd).

Een inpandige bergruimte zou volgens mij inderdaad binnendoor bereikbaar moeten zijn.

Onze overburen hebben een garage. Ook die is onverwarmd. De deur van binnenuit naar die garage is een buitendeur qua isolatieklasse, dus zowel brandwerend en geisoleerd (daar zat dan ook een stevig prijskaartje aan).

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
Ja, waarschijnlijk is de installatie waterzijdig niet goed in geregeld. Neem dus contact op met de aannemer.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Blihi schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:34:
[...]
Onze overburen hebben een garage. Ook die is onverwarmd. De deur van binnenuit naar die garage is een buitendeur qua isolatieklasse, dus zowel brandwerend en geisoleerd (daar zat dan ook een stevig prijskaartje aan).
Idem bij onze buren.
Meerprijs voor die deur was echt enorm. Wij betaalden geloof ik 990 euro voor die doorgang van keuken naar geisoleerde berging incl deur.
De buren moesten bijna 4000 euro aftikken voor een deur naar hun ongeisoleerde berging. (En het isoleren van de berging was 10k incl dubbele deuren ipv sectionaaldeur waar los ook 4k voor gevraagd werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:59
Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Ik denk niet dat hij het op prijs gesteld zou hebben om herkenbaar in beeld te komen terwijl hij een badkamerraam tegen de regels in ombouwd.
Maar het was simpelweg 1 schroefje dat vrijwel helemaal bovenin zit op de verticale zijde en overduidelijk een pin tegen houdt zodat die niet verder kan tot zijn eindpunt. Die schroef eruit en het was geregeld.
Volgens mij zijn hier ook wel genoeg filmpjes op internet van te vinden. Bij mij wees een buurman mij erop, aangezien een aantal woningen op de galerij draaikiep hadden en de rest enkel kiep. Het was bij ons juist een schroef onderin, in een behoorlijk lastige hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lijkt me sowieso verstandig om te melden bij de aannemer. Hoor je in die ruimte vloerverwarming te hebben of hangt er een radiator? Voelt het oppervlak warm als je het aanraakt wanneer de thermostaat hoger staat?

Heb je een legplan/vloerplan gekregen bij de oplevering? Zat bij ons in ons opleverdocument, dan heb je een idee hoe het gelegd is.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Idem bij onze buren.
Meerprijs voor die deur was echt enorm. Wij betaalden geloof ik 990 euro voor die doorgang van keuken naar geisoleerde berging incl deur.
De buren moesten bijna 4000 euro aftikken voor een deur naar hun ongeisoleerde berging. (En het isoleren van de berging was 10k incl dubbele deuren ipv sectionaaldeur waar los ook 4k voor gevraagd werd)
Wij betalen 2500 voor de doorgang van keuken naar garage. Maar wel brandwerende en isolerende deur inbegrepen. Overigens ook met een extra schakelaar voor het licht in de garage met als gevolg dat we nu 3 schakelaars hebben voor het licht in de garage :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
  • Laatst online: 19-09 21:00
siemenz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Klopt!

[Afbeelding][Afbeelding]
Vooral als jouw huis naast mij in Brabant staat.....heb een dikke schutting tussen ons geplaatst ;). Grapje he. Over schuttingen gesproken: Ik reed vandaag langs ons project waar de eerste blokken al zijn opgeleverd en schuttingen (op eigen kosten/keuze) zijn geplaatst: omgevallen :( .

[ Voor 9% gewijzigd door Bteq op 21-02-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie12
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-10-2023
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en dit wordt mijn eerste post. Ik ben een aantal maand geleden in een nieuwbouwproject gestapt in het noorden van het land. Bij dit nieuwbouwproject zijn ze 2 weken geleden begonnen met het aansluiten van de nutsvoorzieningen. Over een aantal week gaan ze beginnen met de bouw. Een aantal zaken zoals de keuken en badkamer zijn zo goed als geregeld. Voor de vloeren heb ik al ideeën over wat we willen. Echter, heb ik bij de muren geen idee wat mij opties zijn. Ik heb in mijn kenniskring gevraagd wat de verschillende opties zijn en deze komen deels overeen met wat ik lees in de eerste post van dit forum. Ik zie drie veelvoorkomende opties; stuccen, renovliesbehang en spaccen. Alleen blijf ik nog met veel vragen over. Onze woning wordt ''behangklaar'' opgeleverd. In de eerste post van dit forum zie ik iets staan over sierpleister? Is dit noodzakelijk als de woning ''behangklaar'' wordt opgeleverd? Is dit ook wat ze bedoelen met 1 of 2 lagen spuiten? Het verschil tussen stuccen, renovliesbehang en spaccen is mij qua uiterlijk wel duidelijk. Zijn deze prijzen in de eerste post nog actueel? Kan er op een behangklare muur direct gespact worden? Kan er ook direct renovliesbehang op? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Is er iemand die mij hier wil bij helpen? Ik weet niets op dit gebied.

Alvast bedankt!

Groet Henkie12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

henkie12 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:09:
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en dit wordt mijn eerste post. Ik ben een aantal maand geleden in een nieuwbouwproject gestapt in het noorden van het land. Bij dit nieuwbouwproject zijn ze 2 weken geleden begonnen met het aansluiten van de nutsvoorzieningen. Over een aantal week gaan ze beginnen met de bouw. Een aantal zaken zoals de keuken en badkamer zijn zo goed als geregeld. Voor de vloeren heb ik al ideeën over wat we willen. Echter, heb ik bij de muren geen idee wat mij opties zijn. Ik heb in mijn kenniskring gevraagd wat de verschillende opties zijn en deze komen deels overeen met wat ik lees in de eerste post van dit forum. Ik zie drie veelvoorkomende opties; stuccen, renovliesbehang en spaccen. Alleen blijf ik nog met veel vragen over. Onze woning wordt ''behangklaar'' opgeleverd. In de eerste post van dit forum zie ik iets staan over sierpleister? Is dit noodzakelijk als de woning ''behangklaar'' wordt opgeleverd? Is dit ook wat ze bedoelen met 1 of 2 lagen spuiten? Het verschil tussen stuccen, renovliesbehang en spaccen is mij qua uiterlijk wel duidelijk. Zijn deze prijzen in de eerste post nog actueel? Kan er op een behangklare muur direct gespact worden? Kan er ook direct renovliesbehang op? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Is er iemand die mij hier wil bij helpen? Ik weet niets op dit gebied.

Alvast bedankt!

Groet Henkie12
Ik zie dat de vragen op dit forum toch hetzelfde blijven

Over de duim kan je zeggen, uitzonderingen daar gelaten ( dus nu niet allemaal tegelijk het tegendeel bewijzen)

Stucen. Mooiste resultaat maar duur en gevoelig voor butsen

Renovlies. Als de ondergrond niet helemaal vlak is (behang klaar) kan je een ongelijk resultaat krijgen. Helemaal bij strijklicht. Voor de meeste mensen “goed genoeg”.

Spaccen. Allergoedkoopste maar wil je niet. Kan wel direct op behangklare wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07 22:02
NCSmits wrote on Monday 21 February 2022 @ 15:01: [...] Haha, yes agree. But this is what I get from the woningborg document: [Image] Hence my question: When is this happening now.
Ik heb begrepen dat ze je een minimum van 15 graden garanderen (wanneer het buiten -10 is), niet een max. van 15. Je zou dus ook temperaturen van 20 moeten bereiken, maar een beetje langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo mensen,

Alvast bedankt!

Groet Henkie12
De nuts sluiten ze pas aan ná de bouw.

En nee, TS ondertussen een jaar oud(?) dus die prijzen zullen niet maar accuraat zijn maar geven je idee waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
siemenz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:14:
[...]

Over de duim kan je zeggen, uitzonderingen daar gelaten ( dus nu niet allemaal tegelijk het tegendeel bewijzen)

Renovlies. Als de ondergrond niet helemaal vlak is (behang klaar) kan je een ongelijk resultaat krijgen. Helemaal bij strijklicht. Voor de meeste mensen “goed genoeg”.

Je vergeet dunpleister nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:47:
[...]

En nee, TS ondertussen een jaar oud(?) dus die prijzen zullen niet maar accuraat zijn maar geven je idee waar je rekening mee moet houden.
Bouwstroom komt eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie12
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-10-2023
[...]

Waarom wil je niet spaccen? Is dat smaak of zijn er meer nadelen?

[quote]Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Thanks dat is wel belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ons plafond wordt met spack werk opgeleverd (we kunnen dit niet meer later vervallen). Ons lijkt het achteraf mooier om beneden een glad plafond te hebben.

De stukadoor kan dit voor ons realiseren terwijl het plafond dus met spack wordt opgeleverd. De V-groeven van de betonplaten worden hierbij ook weggewerkt. We betalen hier €32 m² voor (exclusief btw).

Hier en daar zullen we achteraf in het plafond moeten boren ivm lampen. Is de kans op scheuren bij de V-groef groot? Ook zien we dat de hoogte best kan verschillen tussen de (nog niet gespackte) plafondplaten.

Hebben jullie ervaringen en/of tips? Raden jullie het af?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:32

EiT

[...]
Wacht maar tot het op vtwonen komt, dan wil iedereen het.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
EiT schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Wacht maar tot het op vtwonen komt, dan wil iedereen het.
Straks worden de stalen kozijnen met bovenlicht weer helemaal hip, zit je dan met je €2000 kostende taatsdeur. Gelukkig heb je dan wel een frits jurgens scharnier!

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 21-02-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Muta schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:20:
Ons plafond wordt met spack werk opgeleverd (we kunnen dit niet meer later vervallen). Ons lijkt het achteraf mooier om beneden een glad plafond te hebben.

De stukadoor kan dit voor ons realiseren terwijl het plafond dus met spack wordt opgeleverd. De V-groeven van de betonplaten worden hierbij ook weggewerkt. We betalen hier €32 m² voor (exclusief btw).

Hier en daar zullen we achteraf in het plafond moeten boren ivm lampen. Is de kans op scheuren bij de V-groef groot? Ook zien we dat de hoogte best kan verschillen tussen de (nog niet gespackte) plafondplaten.

Wij hebben v naden ook dicht laten smeren vanuit de bouw, dit zorgt niet voor een vlak plafond. De platen verschillen wat in hoogte, dus dit blijf je zien.

Beneden hebben we het plafond laten stuccen, maar na een half jaar hebben we bij een aantal plekjes haarscheurtjes. Je moet wel goed kijken om ze te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:20:

1. 32 euro de meter is te duur. 20-25 is gangbaarder voor een plafond.
2. Boren in gestuct plafond; eerst door de stuclaag heen, dan pas hamerstand.
3. Scheuren valt niks over te zeggen. De een heeft het wel, de ander niet. Boeiend, gestuct plafond met scheuren is nog steeds mooier dan een spack plafond met V naden :P
4. Hoogteverschil lost een goede stukadoor op.
offtopic:
Shit... toch weer geantwoord op deze vraag :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2022 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:58:
[...]

3. Scheuren valt niks over te zeggen. De een heeft het wel, de ander niet. Boeiend, gestuct plafond met scheuren is nog steeds mooier dan een spack plafond met V naden :P
Gitex!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 21:44
In een project hier in de wijk (niet het project van onze nieuwe woning) is vandaag één woning bezweken onder het weer. Het betreft een woning met een dwarskap waar de "punten" van het dak al stonden, maar het dak er nog niet op zit. De achterste punt is omgewaaid op de uitbouw. Hierbij is ook de staalconstructie van de begane grond omlaag gekomen. Ben benieuwd of ze het nog kunnen repareren.. ik hoop het in ieder geval voor de eigenaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c6kFfhFDU-3USqTJTNY8VlKvUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoO20uz9sv0mfwT9bfBaa3L9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/occtPgXK6wOZrB5jUuOYicicL6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nl9OUiKcYLxyQHcpQW25n0zn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTbYPfT38I_G-ucSna4Ih2pm_iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/La49jQoH6gK69Hm6Hz4bKr0y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 20:43
Even voorstellen:
Members only:

Ook gelijk een vraag, heeft iemand ervaringen met een thuisaccu in zijn/haar nieuwbouwhuis? Hoeveel leidingen heb je voor zoiets nodig, en had je achteraf nog aanpassingen moeten doen die je liever vooraf had gedaan? Onze kopersbegeleider dacht dat we in ieder geval 2 loze leidingen nodig hadden voor een thuisaccu, maar verder wist ze het niet zeker.

Ik kan helaas weinig vinden over voorbereidingen op een thuisaccu met hybride omvormer. Misschien loopt hier iemand rond met ervaringen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Bij dit nieuwbouwproject zijn ze 2 weken geleden begonnen met het aansluiten van de nutsvoorzieningen.
[...]
Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:47:
[...]
Meestal wel, maar ik herinner me dat iemand in dit topic een keer benoemde dat de hele meterkast als eerste neergezet werd (en hij al glasvezel internet abo kon afsluiten) voordat de eerste muur geplaatst was.
Die aannemer gebruikte geen bouwstroom, maar meteen de uiteindelijke meter.
Dus hoewel het zeker niet standaard is wordt het blijkbaar wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Farmerwood schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:54:

[...]

Meestal wel, maar ik herinner me dat iemand in dit topic een keer benoemde dat de hele meterkast als eerste neergezet werd (en hij al glasvezel internet abo kon afsluiten) voordat de eerste muur geplaatst was.
Die aannemer gebruikte geen bouwstroom, maar meteen de uiteindelijke meter.
Dus hoewel het zeker niet standaard is wordt het blijkbaar wel gedaan.
Klopt :) Geen eigen ervaring, maar in onze huidige buurt zijn ze een tijdje geleden begonnen met een reeks nieuwe woningen waarbij de meterkast het eerste was wat er te zien was (na de fundering :P)

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

henkie12 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Waarom wil je niet spaccen? Is dat smaak of zijn er meer nadelen?

[quote]Toppe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Thanks dat is wel belangrijk om te weten.
Smaak idd. Maar er komt een soort korrel op je wand. Dat is wel erg jaren 80.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj04xh5djYbv4O1HtuUHB_4Kbo4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6UtsXFWHgMXUKtVD0bzXHaVS.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door siemenz op 22-02-2022 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
Sicco92 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:52:

Ik kan helaas weinig vinden over voorbereidingen op een thuisaccu met hybride omvormer. Misschien loopt hier iemand rond met ervaringen :)
Evenveel als wat er geregeld wordt voor je omvormer van je zonnepanelen naar de meterkast.

Want je omvormer stuurt alles aan, batterij en zonnepanelen. Dus 1 stroomdraad, alsook 1 of 2 kabels voor ethernet is dus voldoende. Of je batterij moest op een andere plek staan als je omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Sicco92 ik heb rekeneing gehouden met een thuissaccu in mijn garage. Ik heb hier een extra 5-aderige kabel kabel naartoe laten trekken die uitkomt in mijn meterkast en geschikt is voor 3-fase krachtstroom. Mijn omvormer hangt in de technische ruimte op zolder maar komt uiteindelijk ook uit in de meterkast. Daarnaast 2 loze leidingen extra naar de garage en een loze leiding extra naar de omvormer. Volgens mij kan ik nu alle kanten op :).

Mijn garage heeft tevens een kruipruimte dus ik kom ook relatief makkelijk nog bij mijn meterkast mocht er nog iets extra’s nodig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 22-02-2022 03:54 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.