Qua uitvoering/timing zit er geen verschil in inderdaad. Er zijn nog wat andere zaken het afwegen waard, bijvoorbeeld wat boven jouw reactie genoemd wordt. Dat zal misschien ook de reden zijn dat de financieel adviseur er wat gek op reageert.Ultra schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:47:
[...]
Ik was op zoek naar of er in de timing ergens wat zou kunnen knellen. Bijv. als het meegefinancierd is via bouwdepot dat het sneller uitgevoerd kan worden. Ik noem maar wat. De financieel adviseur waar ik als eerste mee heb gesproken leek het gek te vinden vloeren/wanden _niet_ mee te nemen. Als dat puur een financiële keuze is, prima! Ik had niet anders verwacht, maar better safe than sorry.
De aannemer heeft geen opties voor vloeren/wanden tijdens de bouw voor zover ik (nu) weet. Dus dan weet ik denk ik genoeg.
(Als je een bedrag nu meeneemt in de hypotheek voor wanden/vloeren, komt dit in je bouwdepot. Als je dat geld uiteindelijk niet gebruikt, dan blijft dat in je bouwdepot staan. Op een gegeven moment wordt je bouwdepot opgeheven en wordt het evt. resterende bedrag afgelost op je hypotheek.
Uiteindelijk heb je dan bijna hetzelfde resultaat als wanneer je het niet in de hypotheek hebt meegenomen en zelf betaald hebt, maar heb je wel op elk moment gedurende de bouw nog de optie om het wel vanuit het bouwdepot te betalen. Oftewel, je kan evt. tegenvallers wat beter opvangen.)
[ Voor 27% gewijzigd door Greebs op 18-02-2022 23:14 ]