Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:20:
Wij willen straks (oplevering pas over een jaar :P) visgraat of misschien zelf hongaarse punt.

Tegenwoordig heb je dus ook tegels in visgraat. Waarom kiezen jullie voor tegels of waarom voor hout?

De looks? Kwaliteit? Prijs?
Ik heb twee nieuwbouwhuizen in de afgelopen 6 jaar ingericht. De eerste keer PVC en nu tegels (keramisch parket).
Ongeacht dat ik erg blij ben met de tegelvloer, zou ik nu denk ik weer voor PVC kiezen;

Goedkoper, sneller gelegd, dempt geluid, geen voegen die je voelt en ziet, minder kans op beschadigingen als je er iets op laat vallen en ziet er ook prima uit.

Tegels hebben wel een iets luxere uitstraling, en ik denk na een paar jaar dat tegels nog steeds mooi zijn. Maar de voegen weer niet.

PVC verkleurt na verloop van tijd ook, door het vuil wat in de groeven komt, wat je er niet meer uit krijgt :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2022 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Ik heb twee nieuwbouwhuizen in de afgelopen 6 jaar ingericht. De eerste keer PVC en nu tegels (keramisch parket).
Ongeacht dat ik erg blij ben met de tegelvloer, zou ik nu denk ik weer voor PVC kiezen;

Goedkoper, sneller gelegd, dempt geluid, geen voegen die je voelt en ziet, minder kans op beschadigingen als je er iets op laat vallen en ziet er ook prima uit.

Tegels hebben wel een iets luxere uitstraling, en ik denk na een paar jaar dat tegels nog steeds mooi zijn. Maar de voegen weer niet.

PVC verkleurt na verloop van tijd ook, door het vuil wat in de groeven komt, wat je er niet meer uit krijgt :P
Ben ik wel benieuwd, hoe beschadig je een tegel? Hier pleurde laatst een 32cm plaat stalen koekenpan op de grond, alles dus gewoon nog heel. Inclusief de tegel…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42
GeeMoney schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Gebruik de search even in alle delen van dit topic :).
Dan komen daar alle antwoorden op gok ik aangezien het om de zoveel pagina's wel over vloeren gaat.
Toverwoord: keramisch parket.
Zie ook dit topic

Hier nog een lijstje met tegels die je waarschijnlijk wilt gaan bekijken als je een 'neutrale' houtlook vloer zoekt. En voeg daaraan toe de Marazzi Oltre (relatief nieuwe serie maar heel erg mooi)

[ Voor 23% gewijzigd door SquareOne op 15-02-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Ben ik wel benieuwd, hoe beschadig je een tegel? Hier pleurde laatst een 32cm plaat stalen koekenpan op de grond, alles dus gewoon nog heel. Inclusief de tegel…
Geen idee, nog geen ervaring mee gelukkig. Maar een tegel kan gewoon bartsen lijkt me, een pvc strook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Geen idee, nog geen ervaring mee gelukkig. Maar een tegel kan gewoon bartsen lijkt me, een pvc strook niet :p
Knappe tegels nemen, fatsoenlijke lijm en verlijmen via de buttering floating methode, dan gebeurt er echt niets met je tegel hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:33

Niwla

dat dus....

c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:20:
Wij willen straks (oplevering pas over een jaar :P) visgraat of misschien zelf hongaarse punt.

Tegenwoordig heb je dus ook tegels in visgraat. Waarom kiezen jullie voor tegels of waarom voor hout?

De looks? Kwaliteit? Prijs?
Een paar pagina's terug werd er ook gesteld (zelf nooit bij stil gestaan en weet nog niet wat ik ervan moet vinden) dat wanneer je een goed geïsoleerd huis hebt een PVC/houten vloer over het algemeen als warmer ervaren wordt als een stenen vloer in geval van vloerverwarming.
Maar lees deel 1 en 2 ook even door voor de broodnodige info 8)7

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Goeie pan dan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Een PVC strook kan ook wel degelijk stuk weet ik uit ervaring; een grote glazen schaal kapot laten vallen geeft alsnog schade (diepe krassen / stukjes eruit).

Maar het voordeel is dan weer wel dat je met een föhn, wat lijm en een reservestrook dat in no-time voor weinig weer als nieuw kan herstellen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Blihi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Wat een gedoe. Je blijft er ook mee bezig. Voor zover ik weet is dit ook een probleem bij het laatste huis in ons project (ik heb het zelf opgelost).

het inschakelen van Woningborg is verstandig en het verbaast me eigenlijk dat dat nog niet eerder gedaan is. Bij ons hielp het echt om de aannemer in beweging te krijgen bij de laatste opleverpunten.

De bemiddeling door Woningborg is niet bindend, maar doordat de aannemer het voorstelt moeten ze wel met een heel goed verhaal komen willen ze er uiteindelijk niet in mee gaan. Dat telt bij de raad voor arbitrage ook mee.

Houd er wel rekening mee dat soms een gebrek niet hersteld hoeft te worden omdat de kosten voor het herstel niet opwegen tegen het gebrek. Een ingegoten kanalensysteem kun je niet achteraf vervangen. Dat zou dermate duur worden dat dat niet in relatie staat tot het probleem. De vraag is dus eigenlijk welke oplossing jullie voor ogen hebben? Zijn er zwaardere ventilatie-units beschikbaar in de markt die het probleem oplossen? Is het mogelijk om een zone-gestuurde ventilatie-unit aan te leggen? Is een leidingtraject mogelijk voor eventuele extra buizen? etc.
Krijg net de reactie van Woningborg binnen. Ze geven hun mening over het huidige voorstel van de aannemer, maar geven ook aan verder niks voor ons te kunnen doen…
Al ben ik wel blij dat ze mijn eigen bevindingen kunnen onderschrijven. Staan we zelf juridisch weer wat sterker mee.
Lijkt erop dat we door moeten naar de Raad van Arbitrage.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 15-02-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:44
Wij hebben afgelopen vrijdag onze eerste kijkdag gehad nu er daadwerkelijk wat staat. Super tof om te zien. We gebruiken de kijkdagen nu vooral voor de 'leuk', wat zouden jullie adviseren in dit voortraject? Zijn jullie al superscherp zijn op bepaalde opleverpunten, we hebben bijv. wel gecheckt of de spotjes zijn gemaakt op enigszins de juiste plekken. Nog andere zaken waar jullie aandacht aan zouden besteden? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY08ut0goLf6GRU8vJqiLLcZpuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29SAtdr3dHpDbLCgVGLf9DGn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niwla schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Een paar pagina's terug werd er ook gesteld (zelf nooit bij stil gestaan en weet nog niet wat ik ervan moet vinden) dat wanneer je een goed geïsoleerd huis hebt een PVC/houten vloer over het algemeen als warmer ervaren wordt als een stenen vloer in geval van vloerverwarming.
Ik heb ook van een paar mensen juist het tegenovergestelde gehoord (en zelf gevoeld bij hun thuis). Daar lag in de woonkamer PVC en in de gang tegels, de vloer in de gang was echt warmer dan in de woonkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 08:19
RegularJohn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Ik heb ook van een paar mensen juist het tegenovergestelde gehoord (en zelf gevoeld bij hun thuis). Daar lag in de woonkamer PVC en in de gang tegels, de vloer in de gang was echt warmer dan in de woonkamer.
De sleutel hier is op welke temperatuur de vloerverwarming loopt en vooral hoe goed het huis geïsoleerd is. Met name dat laatste is bij de huidige nieuwbouw dusdanig, dat er amper warmte ontsnapt en dus geleverd hoeft te worden. Daardoor komt er amper warmte via de vloer op, dus voelen tegels koud. Bij een oudere woning kan de warmtevraag hoger zijn, waardoor de vloerverwarming eerder aanslaat en dus ook de tegels meer/langer/continu opwarmt.

Ik ben overigens ook voorstander van echt hout. Maar ik kan sowieso niet zo goed tegen materialen met printjes van andere materialen, dat is mijn eigen afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
BiG-GuY schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Wij zijn (samen met meeste buren) voor geïmpregneerd Red Class gegaan. Dit zou 15+ jaar zonder behandelen goed moeten blijven.

***members only***

Rechterkant gaan we zelfde type doen en dan volledig dicht. We zullen in de nieuwe schuur een opening maken aan de kant van het looppad, zodat we via de schuur naar de tuin kunnen achterom. Aangezien we nooit van buiten in de achtertuin zullen gaan als we niet een fiets/motor mee hebben.

Heb even geen foto van toen het af was, kan ik morgen maken. Inclusief overzicht shot over de andere tuinen heen.

Zonder betonpalen/platen kan je wel vergeten als je hout wilt gebruiken. Dan blijft enkel composiet over als ze het beton niet willen. Wij vinden het wel mooi zo, met contrasterende kleuren.

Ze leveren ook een lichtgrijze versie als je de donkere te donker vind.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat met de schuur gaan doen. Zit jullie schuur ook vast aan die van de buren? Wij hebben straks een flutschuurtje van 5m2 achter in de tuin, die helaas vast zit aan die van de buren.

Twee losse schuurtjes opleveren, of geen schuur opleveren bij ons was niet mogelijk vanuit de aannemer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 13:25
[...]

Is hier ook, met overal tegels, ivm locatie van de verdeler ;)

@Toppe is dat de marazzi oltre caramel? @SquareOne en heb jij de oltre ook liggen?

Ik begrijp dat ze bij Regge inmiddels een groot stuk van deze tegel in de showroom hebben gelegd, maar afgelopen zomer waren wij de eersten aan wie ze het (op mijn aandringen & tegen hun advies om voor de Atlas Concorde nid serie te kiezen) hebben verkocht.. ik ben benieuwd hoe de serie er in hun showroom uit ziet naast de oudere generatie hout look tegels, dat niet een schril contrast zijn. Hier ligt het werkelijk prachtig, en we krijgen er veel complimenten over!

@millerman_sf eens voor wat betreft de prints, dat is ook eigenlijk niet ons ding. Maar ga je voor 'echt' hout wat compatibel is met vvw dan kom je bij Bauwerk parket - en zo'n ultra dun laagje hout fineer kun je toch ook bijna niet meer authentiek noemen?

[ Voor 11% gewijzigd door nel!s op 15-02-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

[...]

Ik moet me er ook nog verder in verdiepen dus weet nog niet precies wat ik ervan vind. We hebben voor nu keramisch parket op de bg in de planning, rest van de woning PVC.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Bedankt voor je aanvulling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

nel!s schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:25:
[...]

@Toppe is dat de marazzi oltre caramel? @SquareOne en heb jij de oltre ook liggen?

Ik begrijp dat ze bij Regge inmiddels een groot stuk van deze tegel in de showroom hebben gelegd, maar afgelopen zomer waren wij de eersten aan wie ze het (op mijn aandringen & tegen hun advies om voor de Atlas Concorde nid serie te kiezen) hebben verkocht.. ik ben benieuwd hoe de serie er in hun showroom uit ziet naast de oudere generatie hout look tegels, dat niet een schril contrast zijn. Hier ligt het werkelijk prachtig, en we krijgen er veel complimenten over!
Dan moeten we snel nog maar eens terug want toen wij er waren lag het er nog niet. Hebben er toen specifiek om gevraagd. Mag ik vragen wat die per m2 ongeveer gekost heeft bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Nee, wij hebben gekozen voor de Atlas Concorde Nid Cashmere. Maar dat komt omdat de partij waarbij we de tegels hebben afgenomen Marazzi niet in het assortiment had.

Vloer komt in april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 13:25
Niwla schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Dan moeten we snel nog maar eens terug want toen wij er waren lag het er nog niet. Hebben er toen specifiek om gevraagd. Mag ik vragen wat die per m2 ongeveer gekost heeft bij jou?
Volgens mij las ik in dit topic ergens dat ze nu een groot stuk Oltre hebben in de showroom. Ik heb er verder een 'normale' prijs voor betaalt per m2, dwz ik kreeg dezelfde korting in de offerte als bij andere series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SquareOne schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Nee, wij hebben gekozen voor de Atlas Concorde Nid Cashmere. Maar dat komt omdat de partij waarbij we de tegels hebben afgenomen Marazzi niet in het assortiment had.

Vloer komt in april.
Die Atlas Concorde Nid had bij ons, ondanks A+ kwaliteit, best wel wat maatafwijking en soms zelfs licht getordeerde tegels. :-( Allemaal wel binnen toleranties van de fabrikant, maar toch vervelend. Tegelzetter was er niet zo blij mee. En bij een paar plekjes op de vloer zie je het ook terug, als je het weet.

Verder wel een hele mooie vloer geworden, maar ik ben een perfectionist en kan me daar best aan irriteren, in het begin. Inmiddels ben ik er niet meer mee bezig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Die Atlas Concorde Nid had bij ons, ondanks A+ kwaliteit, best wel wat maatafwijking en soms zelfs licht getordeerde tegels. :-( Allemaal wel binnen toleranties van de fabrikant, maar toch vervelend. Tegelzetter was er niet zo blij mee. En bij een paar plekjes op de vloer zie je het ook terug, als je het weet.

Verder wel een hele mooie vloer geworden, maar ik ben een perfectionist en kan me daar best aan irriteren, in het begin. Inmiddels ben ik er niet meer mee bezig :P
Nou bedankt voor het melden -O- :>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

SquareOne schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Nou bedankt voor het melden -O- :>
Tegelzetter zei ook dat geen een tegel tegenwoordig maatvast is :P Behalve 30x30. Blijkbaar zijn lange stroken lastig maatvast te snijden.

Maar om je niet bang te maken, het ziet er wel mooi uit hoor ;) Misschien 3-4 voegjes waar ik het zie, maar niemand anders.

Members only:

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Tegelzetter zei ook dat geen een tegel tegenwoordig maatvast is :P Behalve 30x30. Blijkbaar zijn lange stroken lastig maatvast te snijden.

Maar om je niet bang te maken, het ziet er wel mooi uit hoor ;) Misschien 3-4 voegjes waar ik het zie, maar niemand anders.

***members only***
Prachtige vloer hoor! Ik herken het gevoel wat je hebt goed, heb zelf vaak het zelfde... Meestal is het wel weg zodra ik zelf een vlek, of beschadiging veroorzaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

Ik heb geen flauw idee. Hebben deze tegels gekocht omdat we ze mooi vinden, niet omdat er een bepaald merk aan vast zit.

Kwaliteit is echt top volgens de tegelzetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56
[...]

***members only***
Mooie vloer :) wat kost zoiets ongeveer? Moet ik denken aan ~50/m2 aan tegels en ~50/m2 arbeid? Wij hebben 5.000,- begroot voor de vloer op de begane grond. Netto vloeroppervlakte is 49m2.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:04
millerman_sf schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:21:
[...]

De sleutel hier is op welke temperatuur de vloerverwarming loopt en vooral hoe goed het huis geïsoleerd is. Met name dat laatste is bij de huidige nieuwbouw dusdanig, dat er amper warmte ontsnapt en dus geleverd hoeft te worden. Daardoor komt er amper warmte via de vloer op, dus voelen tegels koud. Bij een oudere woning kan de warmtevraag hoger zijn, waardoor de vloerverwarming eerder aanslaat en dus ook de tegels meer/langer/continu opwarmt.

Ik ben overigens ook voorstander van echt hout. Maar ik kan sowieso niet zo goed tegen materialen met printjes van andere materialen, dat is mijn eigen afwijking.
Daarnaast hebben tegels een grotere warmtegeleiding coëfficiënt dan hout, dus zelfs met dezelfde (koude) temperatuur zullen tegels altijd kouder aanvoelen doordat je lichaamswarmte sneller wordt afgevoerd.

Wij hebben gewoon hout liggen met LVT, wel de dunste genomen maar niet speciaal voor vloerverwarming. Qua verwarming merken we niks, woonkamer wordt snel genoeg warm. We betalen vast iets meer aan stookkosten, maar gewoon extra zonnepaneelje neerleggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Mooie vloer :) wat kost zoiets ongeveer? Moet ik denken aan ~50/m2 aan tegels en ~50/m2 arbeid? Wij hebben 5.000,- begroot voor de vloer op de begane grond. Netto vloeroppervlakte is 49m2.
Ja ik kan dat niet precies terug berekenen omdat de tegelzetter nog meer heeft gedaan naast deze vloer, maar ga uit maar uit van 100 - 110 per m2.

De tegel was 39 euro per m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

***members only***
Dan heeft jou tegelzetter nog nooit Mosa 15x15 tegeltjes geplakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:52
Tegelprijs verschilt nog al wat. Zo rekende onze aannemer 68 euro per m2 voor het leggen en de tegels 49 per m2. Wat overeen kwam met een prijs die we hoorde hier in Utrecht. Nu zijn we in Uden naar een tegelboer gegaan en hoorde daar voor dezelfde tegel 35 per m2 en leggen kost tussen de 30 en 40 per m2.

Tja of dat dan regio gebonden is geen idee :)

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:41
Louwke schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:40:
Tegelprijs verschilt nog al wat. Zo rekende onze aannemer 68 euro per m2 voor het leggen en de tegels 49 per m2. Wat overeen kwam met een prijs die we hoorde hier in Utrecht. Nu zijn we in Uden naar een tegelboer gegaan en hoorde daar voor dezelfde tegel 35 per m2 en leggen kost tussen de 30 en 40 per m2.

Tja of dat dan regio gebonden is geen idee :)
Hier ook veel verschil qua prijs (ook bij twee reguliere winkels).
Zelfde tegel kost €49,- per m² bij de één (met nog wat korting onderaan de streep) en €32,50 /m² bij de andere winkel.

Leggen kostte via de winkel ruim 50€/m² en heb ik nu 37,50/m² voor betaald bij een onafhankelijke partij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
RegularJohn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat met de schuur gaan doen. Zit jullie schuur ook vast aan die van de buren? Wij hebben straks een flutschuurtje van 5m2 achter in de tuin, die helaas vast zit aan die van de buren.

Twee losse schuurtjes opleveren, of geen schuur opleveren bij ons was niet mogelijk vanuit de aannemer helaas.
Onze schuur is gelukkig een losse, de onze wordt dus volledig verwijderd door de hovenier die de nieuwe schuur/tuin gaat leveren. We hebben nog gekeken naar opties om de bestaande aan te passen, maar het is erg lelijk hout wat nu al deels grijs aan worden is en we hebben ook wat schimmel binnen. Dus we wilden die sowieso vervangen. Daarbij moesten we 3 van de 4 wanden aanpassen, dus dat schiet niet op.

De buitenkant van onze nieuwe schuur wordt straks gemaakt van:
https://www.cedral.world/...nd-en-groef-gevelstroken/
C11 Cappuchino kleur, die past het beste bij onze bakstenen van de woning.

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Kan iemand iets meer duidelijkheid geven over de 5%-regeling icm bankgarantie?

Volgende week wordt mijn woning opgeleverd en ik heb de laatste facturen ontvangen. Nu lees ik dat ik alle facturen moet betalen aan de aannemer en dat ze een bankgarantie afgeven bij de notaris. Ik lees ook dat ik vóór oplevering moet checken of die bankgarantie inderdaad is afgegeven.

Zojuist met de notaris gebeld en die geeft aan dat deze bankgarantie nog niet is ontvangen. Aannemer geeft aan dat dit gebeurd als ik mijn facturen heb betaald.

Maar dan heb ik toch geen mogelijkheid meer om 5% vast te houden, mochten ze die bankgarantie niet afgeven?

Of zie ik iets over het hoofd?

...less is more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:21

d0s

sssst

Niwla schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Dit kan ik wel beamen. In al mijn vorige woningen vloerverwarming met tegels gehad en daar voelde de vloer altijd lekker warm aan. In mijn huidige nieuwbouw uit 2018 (EPC 0,4) wordt de vloer alleen warm als het richting de 1 graden gaat buiten. Dat was wel een tegenvaller (vooral voor de vrouw ;()

Het is dus wel iets om rekening mee te houden. De buren hebben PVC en dat voelt minder koud aan in de tussenseizoenen.

Hier overigens de Lea Ceramic Lodge Grove liggen. Deze is vrij populair gebleken de afgelopen jaren in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Ascension schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:45:
Iemand hier ervaring met stadsverwarming (Vattenfall) icm vloerverwarming? Het viel mij op dat de GJ-meter oploopt terwijl we er nog niet wonen, alle convectoren en de vloerverwarming staat uit (dwz thermostaat op 5 graden). Toch zie ik het verbruik met 0.05-0.07GJ per dag oplopen. Het viel mij op dat ik op de warmtemeter wel doorstroom zag, het RTL-ventiel is door de bouwer op 3 gezet. Als ik het RTL-ventiel op 2 zet zie ik 0 liter doorstroom op de warmtemeter. Weet iemand wat de "ideale" setting is? Kan het kwaad om het RTL-ventiel op 2 te zetten?
Ik heb wel eens begrepen dat standsverwarming een stand-by verbruik heeft omdat de warmtewisselaar (voor warm tapwater) continu op temperatuur wordt gehouden. Wellicht dat er een mogelijkheid is om dit tijdelijk uit te zetten door ergens een afsluiter dicht te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:35
funk-e schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:41:

Volgende week wordt mijn woning opgeleverd en ik heb de laatste facturen ontvangen. Nu lees ik dat ik alle facturen moet betalen aan de aannemer en dat ze een bankgarantie afgeven bij de notaris. Ik lees ook dat ik vóór oplevering moet checken of die bankgarantie inderdaad is afgegeven.

Zojuist met de notaris gebeld en die geeft aan dat deze bankgarantie nog niet is ontvangen. Aannemer geeft aan dat dit gebeurd als ik mijn facturen heb betaald.

Maar dan heb ik toch geen mogelijkheid meer om 5% vast te houden, mochten ze die bankgarantie niet afgeven?

Nee, je ziet niets over het hoofd!
Enige optie die je dan nog hebt is de oplevering niet aanvaarden, maar daar heb je alleen jezelf maar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:21

d0s

sssst

Marinos83 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:48:
[...]

Ik heb wel eens begrepen dat standsverwarming een stand-by verbruik heeft omdat de warmtewisselaar (voor warm tapwater) continu op temperatuur wordt gehouden. Wellicht dat er een mogelijkheid is om dit tijdelijk uit te zetten door ergens een afsluiter dicht te zetten?
Bij sluipverbruik even de leverancier bellen. Had ik ook en dat hebben ze toen netjes opgelost. Haal wel even de stroom van de pomp en verdeler af om zeker te weten dat dat niet de boosdoener is. Je kunt ook de aanvoer naar de verdeler dichtheden onder de sw-unit

RTL ventiel moet trouwens altijd op 3 (30 retour) blijven staan voor een optimale werking en verbruik van de stadsverwarming icm je CV circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:46
BiG-GuY schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:02:
[...]

We hebben overigens gewoon een (schier) kookeiland hoor met best wat loopruimte eromheen.

***members only***
Toevallig Hacker Okobo Coffee bruin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:52
c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:25:
[...]

ik heb 85m2 laten leggen (woonkamer, keuken, hal, gangkast en toilet). Inclusief dorpel, en één muur in het toilet doortegelen was ik totaal 7800 euro kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Krijgertje1979 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Toevallig Hacker Okobo Coffee bruin?
Die naam zegt me niks, het is een TriStar keuken.

Frontuitvoering: LIGNA 70 KS015
Kleur front/plint: Rovero

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler

Wij hebben zelf die 5% over gemaakt naar de notaris van de aannemer (uiteraard na overleg). En die 5% uiteraard van de laatste factuur afgehaald richting aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 13:13

Bij ons was de garantie bij de notaris afgegeven ruim voordat de laatste facturen gestuurd werden. Het lijkt mij een beetje tricky om dat pas na betaling te doen want welke garantie heb jij dan dat dit wel gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:26
Toppe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:22:
[...]
Ik heb geen flauw idee. Hebben deze tegels gekocht omdat we ze mooi vinden, niet omdat er een bepaald merk aan vast zit.

Kwaliteit is echt top volgens de tegelzetter.
Je loopt er zo vaak rond :+ , dan heb je toch vast gezien wat er op de verpakking van de tegels staat lijkt me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Rouske schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Je loopt er zo vaak rond :+ , dan heb je toch vast gezien wat er op de verpakking van de tegels staat lijkt me O-)
Hahaha, heb er zelfs foto’s van gemaakt. Nooit over nagedacht.

Het is deze: https://www.emilgroup.com/collections/tiles/ergon-woodtouch/

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA
Ze leggen de kleur ‘Miele’ en wat hebben besteld: Corda😂😂😂😂😂

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 15-02-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Hahaha, heb er zelfs foto’s van gemaakt. Nooit over nagedacht.

Het is deze: https://www.emilgroup.com/collections/tiles/ergon-woodtouch/

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA
Ze leggen de kleur ‘Miele’ en wat hebben besteld: Corda😂😂😂😂😂
Handig zo’n foto! Morgen opnieuw beginnen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Handig zo’n foto! Morgen opnieuw beginnen 😅
Ik weet wel hoe het komt, wij hebben het voorbeeld stuk ter plekke mee genomen…

Nu vinden we deze kleur ook prima, maar dan mag er wel even wat van die prijs af. Als we onze poot stijf gaan houden en perse die andere kleur gaan eisen hebben we alleen ons zelf er mee, tegels weer bestellen, planning die vol zit. Nee bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Bij onze badkamer tegels ook, zit waarschijnlijk in de naam van de foutieve kleur haha.
Wij kregen Miele geleverd en hadden Natural besteld :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri-Alexander
Misschien is er gewoon een overschot Miele dan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 09:38
[...]

En waar zit de verdeler? Bij ons in de gang word het ook het warmste, maar dat is enkel door de 5 leidingen die daar van en naar de verdeler lopen. Als ik warme voeten wil kan ik het beste in de deuropening staan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Henri-Alexander schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:00:
Misschien is er gewoon een overschot Miele dan. :D
Ik zie de grappen van de tegelzetter al voor me :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YU0BkKgqmkPS8rO3HI8zqCdb3w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/erINgmOfEsBZ1MMQS86yFrQT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:53:
Bij onze badkamer tegels ook, zit waarschijnlijk in de naam van de foutieve kleur haha.
Wij kregen Miele geleverd en hadden Natural besteld :')
Wel Miele gehouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Nee, weer retour gegaan.
De badkamer tegel was qua kleur (Natural) identiek aan ons PVC boven. Pakken waren bij ons nog dicht gelukkig :)
Wij hadden de badkamer casco, tegels waren eerder binnen dan dat de badkamer gasten begonnen, nog op tijd kunnen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:44:
[...]

Nee, weer retour gegaan.
De badkamer tegel was qua kleur (Natural) identiek aan ons PVC boven. Pakken waren bij ons nog dicht gelukkig :)
Wij hadden de badkamer casco, tegels waren eerder binnen dan dat de badkamer gasten begonnen, nog op tijd kunnen omruilen.
Ah dat scheelt. Ik ga ze om 10:00 maar eens bellen om te kijken wat ze zeggen/wat ze met de prijs gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
[...]

Het kan ook zijn dat aan aanvoerleiding door de hal loopt en het deel wat je in de woonkamer voelde een retourleiding. Scheelt ook een paar graden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Toppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:50:
[...]

Ah dat scheelt. Ik ga ze om 10:00 maar eens bellen om te kijken wat ze zeggen/wat ze met de prijs gaan doen.
Ben benieuwd. En anders er gewoon uit laten halen. Janijko maakt hun altijd makkelijk van hun foutjes af volgens mij...

Ze hadden vroeger wel een goede reclame op tv en radio hier in de regio.

YouTube: Janijko Commercial

[ Voor 17% gewijzigd door lonehitman op 16-02-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Heb je ook doorstroom op je warmtemeter als je de pomp van de v.v. uitzet?
Stekker uit de vloerverwarming getrokken, geen verbruik meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ascension schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Misschien zoiets installeren: https://www.bol.com/nl/nl...akelaar/9200000021782900/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
lonehitman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:20:
[...]

Het kan ook zijn dat aan aanvoerleiding door de hal loopt en het deel wat je in de woonkamer voelde een retourleiding. Scheelt ook een paar graden..
Hebben wij inderdaad. De vloer in de hal is veel warmer altijd. Terwijl er toch echt dezelfde PVC vloer ligt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@Farmerwood zou toch niet nodig moeten zijn met de huidige generatie pompen. Het gaat overigens ook niet om het stroomverbruik van de pomp maar het verbruik van de stadsverwarming, die loopt op terwijl de thermostaat op 5 graden staat. Er zou dus geen warmtevraag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:50:
[...]

Is het dezelfde partij die de tegels levert en ze legt? Althans dat neem ik aan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:29:
[...]

Ben benieuwd. En anders er gewoon uit laten halen. Janijko maakt hun altijd makkelijk van hun foutjes af volgens mij...

Ze hadden vroeger wel een goede reclame op tv en radio hier in de regio.

YouTube: Janijko Commercial
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:12:
[...]

Is het dezelfde partij die de tegels levert en ze legt? Althans dat neem ik aan :D
Ja, Henk is de eigenaar van het bedrijf en dit is broer Johannes… die wou eerst Klaas bellen om te kijken wat Jan nou besteld had. Heb zelf Henk maar even gebeld, binnen 2 minuten een oplossing, zie hier boven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Ja, Henk is de eigenaar van het bedrijf en dit is broer Johannes… die wou eerst Klaas bellen om te kijken wat Jan nou besteld had. Heb zelf Henk maar even gebeld, binnen 2 minuten een oplossing, zie hier boven :+
Haha whut?

Mijn punt was, als er iets werd geleverd dan controleerde ik zelf altijd of het goede was geleverd. Enige waar ik dat niet heb gedaan was ook het vloeren bedrijf, daar hebben we het materiaal besteld en gingen ze het zelf leggen. Daar ben ik dus zelf niet betrokken geweest bij de levering bij ons huis.

Maar mooi dat het opgelost is, toch weer 1 maand gratis stroom :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
kepler schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Haha whut?

Mijn punt was, als er iets werd geleverd dan controleerde ik zelf altijd of het goede was geleverd. Enige waar ik dat niet heb gedaan was ook het vloeren bedrijf, daar hebben we het materiaal besteld en gingen ze het zelf leggen. Daar ben ik dus zelf niet betrokken geweest bij de levering bij ons huis.

Zou toch eens kijken waar jij stroom afneemt, als bovenstaande bedragen een maandtermijn zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Haha whut?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Source90 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Zou toch eens kijken waar jij stroom afneemt, als bovenstaande bedragen een maandtermijn zijn :+
Ja ik had een variabel contract en alles electrisch in dit huis :') :'(

Rekening van januari was ruim 200 euro... Deze week zonnepanelen bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Hoe verloopt/verliep het contact met de aankoopbegeleiders bij jullie? Hebben jullie afspraken gehad tbv het doornemen of verduidelijken van de meerwerk opties? Onze partij stuurt met name op schriftelijk contact, wat mij persoonlijk wat apart over komt.

Ook omdat we naar mijn idee al vrij laat überhaupt toegang tot het woondossier hebben gekregen en dus contact hebben kunnen leggen. Onze hypotheek op basis van zelf ingeschat meerwerk en de geleverde optieliist is namelijk al rond, koop- en aanneem overeenkomst al getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

twi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:21:
Hoe verloopt/verliep het contact met de aankoopbegeleiders bij jullie? Hebben jullie afspraken gehad tbv het doornemen of verduidelijken van de meerwerk opties? Onze partij stuurt met name op schriftelijk contact, wat mij persoonlijk wat apart over komt.

Ook omdat we naar mijn idee al vrij laat überhaupt toegang tot het woondossier hebben gekregen en dus contact hebben kunnen leggen. Onze hypotheek op basis van zelf ingeschat meerwerk en de geleverde optieliist is namelijk al rond, koop- en aanneem overeenkomst al getekend.
Ervaring bij ons was heel stroef en er kwam erg weinig (en sterk wisselende) informatie uit en reacties lieten lang op zich wachten.
Inmiddels zijn we aan de derde kopersbegeleider bezig en nu gaat het wel beter maar de woning staat ook al half dus veel valt er niet meer te bespreken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Bij ons ook vrij stroef. Heel laat of geen reactie op vragen in de volgjewoning portaal.

Toppunt vind ik nu wel dat ze op de dag van de deadline voor aangeven van de opties opeens de verkooptekening hebben gewijzigd, wat significante inpact heeft op de opties die we gekozen hebben. 4 weken later, ook niet na een paar telefoontjes, is het nog steeds niet duidelijk wat de wijziging nou exact betekent voor de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Hier ook heel stroef. Het begon vrij goed. Leuke eerste lange gesprek en vlak daarna alleen nog maar schriftelijk. Telefonisch niet te bereiken en als ik de kopersbegeleider te pakken kreeg, dan was het standaard antwoord dat ze het heel druk hebben.

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Eierkoekie op 16-02-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
Hoe verloopt/verliep het contact met de aankoopbegeleiders bij jullie? Hebben jullie afspraken gehad tbv het doornemen of verduidelijken van de meerwerk opties?
We hebben eenmalig op kantoor van de aannemer gezeten om de opties door te nemen. Hier kregen we een idee wat mogelijk is, hebben we wat dingen kunnen vragen en werd de basis gelegd voor verdere samenwerking (hoe kunnen we wijzigingen doorgeven, waar kunnen we terecht met vragen).

Via het online platform van de aannemer meerdere malen vragen gesteld of wijzigingen doorgegeven. Ik denk niet dat ik meer dan twee dagen op een reactie heb hoeven wachten. Weekend meegeteld. En altijd snapte hij precies wat we bedoelde en werden de wijzigingen keurig doorgevoerd.

Alleen het contact met derde partijen die vanuit de aannemer zijn aangewezen (keuken en badkamer) verliep stroef. Daar heeft onze bouwgeleider op een gegeven moment de touwtjes in handen genomen omdat wij maar niet verder kwamen. Nadat hij had ingegrepen was alles binnen een paar weken geregeld.

Helaas is deze vertrokken bij de aannemer, de nieuwe begeleider heb ik nog niet gesproken. Dus moet nog even afwachten hoe die samenwerking gaat verlopen.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KING-RICHIE
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-10-2024

Wij hebben met bouwbedrijf van Peer juist hele goede contact gehad. Een uitnodiging bij hun op kantoor, heldere uitleg over de mogelijk opties, met voorbeelden ter verduidelijking. Nu gaat contact voornamelijk via de mail, maar bij "ingewikkeld" zaken en afrondende gesprekken was dat telkens face-to-face zelfs in Corona tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:50

EiT

Nuevocasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Hebben wij inderdaad. De vloer in de hal is veel warmer altijd. Terwijl er toch echt dezelfde PVC vloer ligt. :+
Omdat je verdeler daar waarschijnlijk zit, komen alle zones samen en ligt de slang heel dicht op elkaar.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
EiT schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Omdat je verdeler daar waarschijnlijk zit, komen alle zones samen en ligt de slang heel dicht op elkaar.
Niet de slangen vanuit de verdeler maar wel de aanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dat is nog niets, wij hebben de 3 J's op de 'werkvoorbereiding' zitten en die roepen dus allemaal wat anders.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Ah lekker! Onze onzekerheid qua nuts is ook weggenomen. Alles was goed om de nuts ook in te gaan plannen. Scheelt weer, zo'n zachte winter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdP7S4-vHMhu7Xzqgn_rTAP6zn4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/chywP7Y1zd0m1ItH57Rgf3Ij.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsEnIg6EjkTKo9xGUfJGonMM42w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QQQmFSviF0Z3UEs3XCmebqgM.png?f=fotoalbum_tile

Wel een unit zo, die hele installatie van de warmtepomp. Maar kijken hoe we dat netjes wegwerken.

En of die meterkast zo klopt qua groepen, daar moet ik mij ook maar eens in verdiepen gezien hoe vaak dat al in dit topic voorbij is gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Technische gezien heeft hij wel gelijk bij dat voorbeeld :+
Eén van de twee delen is vast. Maal 2.

https://configurator.gewo...alhandletaatsschuifdubbel
Is het voorbeeld wat je zoekt waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000

Heel veel was mogelijk, maar daar moet je zelf mee komen. Achteraf hadden we dus meer door de bouwer willen laten doen. Wij vinden het contact met de toekomstige buurtbewoners wat dat betreft erg waardevol. Soms kom je dan net even op handige dingen waar iemand anders wel aan heeft gedacht en juist voor de uitvoerder het eenvoudiger is als iedereen dat doet.

Zo hebben we nu allemaal een modulaire warmtepomp ipv de aan/uit variant die we eerst zouden krijgen, en heb ik een raam op de overloop waar we echt niet aan hadden gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stealth2000 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:22:
[...]

Zo hebben we nu allemaal een modulaire warmtepomp ipv de aan/uit variant die we eerst zouden krijgen, en heb ik een raam op de overloop waar we echt niet aan hadden gedacht.
Je bedoelt modulerende warmtepomp? Verbazend dat dit niet standaard is, dan is je bouwer echt een Dagobert Duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Onze woning is in december opgeleverd. Als het buiten hevig regent ontstaat bij de voordeur een natte plek. Weet iemand hoe dit kan komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhLQvviOMPw9r0yTEzIMaomLmB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDgLRkD7PDuSeksleMWBBPcc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Wolly schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Je bedoelt modulerende warmtepomp? Verbazend dat dit niet standaard is, dan is je bouwer echt een Dagobert Duck.
8)7 ja, modulerend inderdaad. En het was niet standaard maar gelukkig voor een kleine meerprijs wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MemeMaster schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:32:
Onze woning is in december opgeleverd. Als het buiten hevig regent ontstaat bij de voordeur een natte plek. Weet iemand hoe dit kan komen?

[Afbeelding]
Wat zei de aannemer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:08
MemeMaster schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:32:

[Afbeelding]
Ja. Dat is lek :+

Even de aannemer bellen om het op te laten lossen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ascension schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Wij hebben op drie verdiepingen vloerverwarming met op elke verdieping een verdeler en pomp. Per kamer zonegestuurd op de eerste en tweede verdieping. Zodra alle kamers geen warmtevraag hebben, hebben we daadwerkelijk 0L/u warmtevraag. Op onze Eneco warmteunit zit een kastje waarop je het verbruik kan zien inclusief het actieve verbruik.

De RTL dient altijd op stand 3 te staan, anders lever je de verkeerde temperatuur terug op het warmenet, daar wordt de beheerder niet blij van ;) en kan ook nadelige gevolgen hebben voor je rekening, omdat de delta tussen aanvoer en uitvoer groter is dan hoort, wat weer je gebruikte GJ kan beïnvloeden.

Dus, als je met alle thermostaten dicht/uit en pomp aan al verbruikscijfers ziet in de L/u meter, dan heb je mogelijk ergens een lek. Wel is het zo dat voor warm water je maandelijks verbruik een klein beetje is, maar dat zal echt minimaal moeten zijn. In ons vorige appartement zaten we gemiddeld op 0,4-0,5GJ voor alleen warm water, en we douchten toen allebei dagelijks en lang :+ . Verwarming stond daar maar 2-3 maanden per jaar aan met een cap van 40L/u voor de verwarming, waardoor we echt op maar 8-10GJ per jaar zaten.

Overigens heb ik wel een slimme plug (Eve Energy) op de pompen gezet in de nieuwe woning, omdat ze toch wel een constante 25-40W trekken, terwijl het moderne 'A-label' pompen zijn. Met een 24/7 120W kom je toch op een aardig sluipverbruik...

Heb de pompen en thermostaten in de nacht uit tussen 0:00-6:00 en straks wanneer het weer warm genoeg is laat ik ze elke dag een paar min lopen, zodat de pompen niet stuk gaan/vastlopen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:43

Ik had dit toch wel iets anders verwacht, tot nu toe gaat het stroef. We hebben 1 keer een gesprek gehad met de kopersbegeleiding, daar konden we de opties doornemen en aangeven wat we wouden. Echter waren er amper opties bekend en moest er nog veel uitgezocht worden met de aannemer. Bij de helft van de opties stond bij de prijs steeds "nader te bepalen".

Verder is al het contact via de woningportal volgjewoning.nl waarbij wel redelijk snel een reactie komt op vragen. Toch heb ik het idee dat het allemaal een beetje gaat onder het mom van "zo min mogelijk info geven" dan kunnen ze ons er ook niet op afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@BiG-GuY thanks, in onze huidige woning met alleen radiatoren en stadsverwarming hebben we ook nauwelijks gebruik in de zomer als we alleen warm water gebruiken. Was dus verbaasd met het verbruik in onze nieuwe woning. Heb ook Robot even gebeld, de leverancier van de vloerverwarmingsverdeler, gaven als tip om naar de thermische motoren te kijken, misschien dat die het ventiel toch niet helemaal dicht zetten waardoor er water door blijft lopen. Nu met de pomp uit zie ik ook nog wat verbruik maar wel een stuk minder. In ieder geval genoeg om nog uit te zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ook bij ons hebben we 1x een mondeling gesprek gehad op kantoor van de aannemer. Dit was voordat we de ruwbouw opties gekozen hadden, daar konden we al wat vragen stellen en waren er wat samples beschikbaar van de opties. Ook dingen als trappen, deuren konden toen behandeld worden.

Daarna hebben we alles via VolgjeWoning (web portal) gecommuniceerd en kregen we wel meestal vlot reactie, maar in vele gevallen wel 'moet ik navragen' . De kopers begeleider leek er niet veel van te snappen in ieder geval. En bij technische vragen of specifieke types die we wilden weten was het pas heel laat duidelijk wat er zou komen, ook weleens verkeerde types en daarop gewezen dat het niet voldeed.

Besef me nu dat één van de fouten in de tekeningen mogelijk zijn opgelost doordat ik ermee kwam... Zo kwam hij terug met een DucoBox Silent MV, terwijl overal stond dat wij WtW zouden krijgen. De aanvoerleidingen daarvoor konden we toen nog fysiek zien in de ruwbouw van de woning. Toen we eenmaal doorgekregen hadden dat we de Duco Energy Comfort 325 WtW zouden krijgen, kregen we kort daarna een bericht dat de technische ruimte op de tweede groter moest worden voor alle woningen.

Ook bij ons hebben ze tijdens het project ontdekt dat de standleiding naar boven door het toilet zou lopen op een zichtbare plek op de wand waar de spoelbak ook geïntegreerd wordt. We hebben toen ervoor gekozen dat ze een nis maakten, zodat de kamer symmetrisch bleef. Omdat we de projectleverancier voor de badkamer hebben gebruikt, was de aanpassing verder geen probleem en is het gewoon netjes opgelost toen.

Gallery V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twi

twi

Jammer, al die ervaringen met stroef contact! We gaan het beleven, maar ik zou een eenmalig eerste gesprek wel fijn vinden in plaats van "stuur de vragen per e-mail tenzij het er teveel zijn". Heb in elk geval de hele reeks doorgenomen dus flink wat ervaringen / aandachtspunten rijker.

Members only:

[ Voor 89% gewijzigd door twi op 16-02-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

Uiteindelijk is het vooral de vraag hoeveel lol iemand in zijn werk heeft. Bij ons kon eerst alles, daarna helemaal niets meer om dan weer tot de conclusie te komen dat er toch veel mogelijk was. We hebben dan ook te maken gehad met 3 verschillende mensen. Onze "werkvoorbereider" is uiteindelijk van het project af gehaald en vervangen door de eigenaar van het bedrijf. Lastige kerel, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

We hebben overigens aan de voorkant mooie afgewerkte kozijnen, waarbij het eigenlijk zonde is zonwering te plaatsen. Nu zouden we dat voor die 3 dagen in 2021 niet echt nodig hebben gehad, en zijn we voornemens om geen zonwering (en dus ook geen loze leidingen naar de gevel) te laten aanleggen. Maar is er iemand die met een soortgelijk "probleem" zat en daar een creatieve oplossing voor heeft bedacht, wat niet ten koste gaat van het aanzicht van de woning? En dan gaat het met name om boven. BG zou ik nog wel kunnen markiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPKrbwzpZ6UobGq0xFXaA2lMObU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inQ7YpisXgkVkT8qg67dLbtA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rS62a_Noeu8KSl0ATXdNTY3jRag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vJOc77vEpcBudqtbr7K5zXll.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door twi op 16-02-2022 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:43
Aangezien ik het voorstel lijstje nog nooit heb ingevuld, hierbij nog even.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Vraagje m.b.t. bouw termijnen.

Ik heb vergelijkbaar met een medetweaker ongeveer de volgende bouwtermijnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hD9x_2vk7ZQ4VuLD6J-VYBNuLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPUfhRoNDeiGXUVQXBMeGb03.jpg?f=fotoalbum_large

Mag een bouwbedrijf de volgorde van termijnen veranderen als dat werk eerder klaar is? In mijn geval zouden nu de dekvloeren aangebracht zijn, maar de ruwbouw gevels op beganegrond en verdiepingen zijn nog niet gedaan. (termijn 5 t/m 7 nog niet klaar, maar 8 al de rekening insturen omdat het klaar zou zijn).

Eerst volgende kijkdag duurt nog maanden.

Opzich heb ik geen problemen met de betaling, maar ik kan niet controleren of het werk gedaan is. De bouwer zou dus lukraak een factuur kunnen sturen om zo een voor financiering te creëren?

Uiteindelijk gaat het bouwdepot toch op, en die paar euro's rente maakt me weinig uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJkijk
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-12-2023
Eindelijk het bericht gekregen dat ze bij ons gestart zijn met de bouw (boringen voor de bodemwarmtepomp)!! Nu maar hopen dat het vanaf nu lekker opschiet! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
user_tweakers schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:53:

[Afbeelding]

Mag een bouwbedrijf de volgorde van termijnen veranderen als dat werk eerder klaar is? In mijn geval zouden nu de dekvloeren aangebracht zijn, maar de ruwbouw gevels op beganegrond en verdiepingen zijn nog niet gedaan. (termijn 5 t/m 7 nog niet klaar, maar 8 al de rekening insturen omdat het klaar zou zijn).

Opzich heb ik geen problemen met de betaling, maar ik kan niet controleren of het werk gedaan is. De bouwer zou dus lukraak een factuur kunnen sturen om zo een voor financiering te creëren?

Uiteindelijk gaat het bouwdepot toch op, en die paar euro's rente maakt me weinig uit...
Was hier ook het geval. Al kreeg ik bouwterrein 6, 7, 8 uiteindelijk in een week tijdsbestek oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
user_tweakers schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:53:

[Afbeelding]

Volgorde maakt weinig uit. Zou wel even foto’s opvragen zodat je het kan controleren en om je zelf in te dekken. Mocht er ooit wat gebeuren dan kan je in elk geval aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om het gefactureerde te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
Members only:

Dit was die van ons, ietwat meer normale percentages. Daar werden de termijnen ook wel omgewisseld zodra andere werkzaamheden eerder gereed waren. Buren waren al bang dat er een termijn vergeten werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Henri-Alexander op 16-02-2022 22:24 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.