Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Farmerwood schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:13:
[...]

We proberen nu dus een compromis te sluiten door een hovenier in te huren die net voor zichzelf begonnen is, maar wel een hoop ervaring en connecties heeft, wat portfolio wil opbouwen en zelf mee te helpen om zo duur uurloon te besparen.
En nu focus op wat echt moet. Ik graaf nu wat mantelbuizen in en dan leg ik later zelf elektra en druppelslangen aan. Maar ik reken die (materiaal)kosten wel al mee nu.
Een tip, niet alleen de mantelbuizen leggen maar gelijk gevuld met kabels. Die mantelbuizen vielen mij tegen qua sterkte en ik had op 2 plaatsen toch een knik erin na het dichtstorten van de geulen en heb ik dus wederom weer open moeten halen.
Ondanks mantelbuizen heb ik wel nog de echte grondkabels erin getrokken om gewoon geen enkel risico te lopen.
En nogmaals, hoveniers (beginnend of niet) zijn gewoon duur :) .

Doorlooptijd niet meegerekend is mijn tuin nu letterlijk voor de helft van het geld gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 13-02-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 09:02
Iemand nog dé tip voor een goede stucloper? Onze vloer wordt gelegd voordat de behangers aan de slag gaan, dus ik wil alles op alles zetten om beschadigingen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:32
Wanne-B88 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:10:
Iemand nog dé tip voor een goede stucloper? Onze vloer wordt gelegd voordat de behangers aan de slag gaan, dus ik wil alles op alles zetten om beschadigingen te voorkomen.
Ik heb inmiddels aardig wat rollen verbruikt van verschillende leveranciers. Heb nog geen noemenswaardig verschil gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wanne-B88 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:10:
Hier ligt de zwarte van de Hornbach al een tijdje, geen scheuren of iets. Voor het doel prima, zelfs nog wat voor het raam geplakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:08
Source90 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Hier ligt de zwarte van de Hornbach al een tijdje, geen scheuren of iets. Voor het doel prima, zelfs nog wat voor het raam geplakt :')
Geen idee hoor, maar ik had begrepen dat je moet uitkijken met vuilniszakken voor het raam plakken bij goed geïsoleerde ramen, misschien ook uitkijken met dit zwarte spul?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
koerskii schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Geen idee hoor, maar ik had begrepen dat je moet uitkijken met vuilniszakken voor het raam plakken bij goed geïsoleerde ramen, misschien ook uitkijken met dit zwarte spul?
Dat is als het er strak tegenaan zit lijkt mij, hier de bruine kant naar buiten en zit ervoor geplakt, aan de onderzijde. Zal wel loslopen :)

Maar thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
DialOut schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:20:
@Eierkoekie lastig inschatten obv een deel van een plattegrond. Er komt geen tv ofzo? En heb je het al een ingetekend met meubilair?
Obv dit plaatje en hoe ik zou gaan zitten, zou ik voor B gaan. Vooral omdat je bij A de doorloop in je woonkamer creëert en in B zit dat in je hal, daarmee hou je meer functionele ruimte in je woonkamer met B.

Bij A is jassen ophangen wel lastiger denk ik, dat muurtje tussen de hal en de woonkamer daar zwaait je wc deur misschien tegen aan. Waar zou je de jassen willen hangen, op achterste wand? Van A is een nadeel ook dat ontvangst en de doorloop van meerdere mensen, dan moet de woonkamer deur open. Ik weet ook niet of je meer bruikbare ruimte hebt, want het is een doorloop geworden.
Bij B kan je een lekker stoel bij de erker in de hoek zetten (bij muur bij hal) en een bank tegen de muur, of nog een stoel. De meeste gebruikte jassen direct naast de voordeur, evt andere op achterste wand.

Mbt verhuizing, kan dat via achter? En anders steek je eerst naar voren via wc deur open? Of koop je nieuw meubilair ;-)
We wilden daar inderdaad een klein hoekje van maken met een tv'tje. Of als de eettafel in de keuken niet praktisch blijkt te zijn, daar onze eettafel te te plaatsen. In onze huidige huis hebben we de eettafel ook buiten de de keuken.

Bij optie-a:
De achterwand van de hal zou dan schoenenkastenwand worden (15cm diepe kasten). En de meest gedragen jassen tegen over de wc deur inderdaad.

Het is een split-level woning. Maar dan een full commitment split-level :P. De woonkamer is een verdieping lager.

Maar goede feedback mbt doorloop, daar had ik nog niet aan gedacht.
raduf schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Ik zou zeker voor optie B gaan (de standaard). Vooral omdat je het huis mooier zou "splitsen". Anders moet je elke keer via de keuken de woonkamer bereiken.

Ik had een soortgelijk dilemma hierover en ik kreeg het advies van een vriend die architect is om gewoon de standaardoptie te behouden.

Een idee zou ook zijn om voor optie B te gaan, maar dan met een schuifdeur. Maar dat is best kostbaar.
Was het maar waar dat we de keuken aan de voorkant konden plaatsen :D
Maar deze hele verdieping is "woonkeuken".

Schuifdeur hebben we ook naar gekeken. Maar dan verlies de functionaliteit van de wand waar de schuifdeur overheen schuift. Tenzij we we een valse wand van maken. Al is die ruimte aan de voorkant vrij smal.
BiG-GuY schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:43:
[...]

Om hier een beter beeld bij te hebben, heb je ook de hele plattegrond voor deze verdieping?
Ja hoor hierbij:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Eierkoekie op 14-02-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:55
Eierkoekie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:36:
[...]

We wilden daar inderdaad een klein hoekje van maken met een tv'tje. Of als de eettafel in de keuken niet praktisch blijkt te zijn, daar onze eettafel te te plaatsen. In onze huidige huis hebben we de eettafel ook buiten de de keuken.

Bij optie-a:
De achterwand van de hal zou dan schoenenkastenwand worden (15cm diepe kasten). En de meest gedragen jassen tegen over de wc deur inderdaad.

Het is een split-level woning. Maar dan een full commitment split-level :P. De woonkamer is een verdieping lager.

Maar goede feedback mbt doorloop, daar had ik nog niet aan gedacht.

[...]

Was het maar waar dat we de keuken aan de voorkant konden plaatsen :D
Maar deze hele verdieping is "woonkeuken".

Schuifdeur hebben we ook naar gekeken. Maar dan verlies de functionaliteit van de wand waar de schuifdeur overheen schuift. Tenzij we we een valse wand van maken. Al is die ruimte aan de voorkant vrij smal.

[...]

Ja hoor hierbij:

***members only***
Die deur waar je hierover hebt moet toch gewoon bij de trap? Door het wandje iets naar rechts te plaatsen zodat dat past? Of mag dat niet vanwege de trap, dat is natuurlijk een dingetje. Huidige twee posities zorgen beide voor een stuk minder nuttige ruimte daar, dan kan je er net niks mee, lijkt niet erg logisch.

Zou als de deur op één van die twee posities moet absoluut voor een schuifdeur gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door praliwi op 13-02-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Niet online
praliwi schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Die deur waar je hierover hebt moet toch gewoon bij de trap? Door het wandje iets naar rechts te plaatsen zodat dat past? Of mag dat niet vanwege de trap, dat is natuurlijk een dingetje. Huidige twee posities zorgen beide voor een stuk minder nuttige ruimte daar, dan kan je er net niks mee, lijkt niet erg logisch.

Zou als de deur op één van die twee posities moet absoluut voor een schuifdeur gaan.
Dat was onze eerste opmerking ook met de kopersbegeleiding.
Maar was niet geen optie. Deuren verplaatsen mocht wel, maar geen wanden laten verplaatsen of vervallen.

Misschien moeten we dat plan toch nog maar eens heroverwegen en achteraf (laten) doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:29
Ik had dit topic nog niet gevonden, maar erg fijn dit :)

Eerst maar even een korte voorstelronde:

Members only:

De kosten van het meerwerk door de bouwer zijn wel duidelijk inmiddels. Binnenkort aan de slag met offertes voor de muren (ruim gerekend 324 m2) en de vloeren (ruim gerekend 167m2). Voor de vloeren heb ik 12.000 gereserveerd, voor de muren 8000. Dan nog de badkamer, daar heb ik 12.000 voor gereserveerd. Ik heb geen idee of het genoeg gaat zijn, ik hoop het wel, we hebben ook nog een aardige pot eigen geld. Maar toch wil ik daar niet teveel van snoepen.

[ Voor 0% gewijzigd door kw_nl op 14-02-2022 10:06 . Reden: Typo's ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:55

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kw_nl schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:33:

***members only***

De kosten van het meerwerk door de bouwer zijn wel duidelijk inmiddels. Binnenkort aan de slag met offertes voor de muren (ruim gerekend 324 m2) en de vloeren (ruim gerekend 167m2). Voor de vloeren heb ik 12.000 gereserveerd, voor de muren 8000. Dan nog de badkamer, daar heb ik 12.000 voor gereserveerd. Ik heb geen idee of het genoeg gaat zijn, ik hoop het wel, we hebben ook nog een aardige pot eigen geld. Maar toch wil ik daar niet teveel van snoepen.
Welkom!

Geen idee hoeveel vierkante meter aan wand je hebt maar €8000 is niet heel ruim…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Toppe schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Welkom!

Geen idee hoeveel vierkante meter aan wand je hebt maar €8000 is niet heel ruim…
324m2 ruim gemeten. Ik dacht zelf aan zo’n 20 euro per/m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kw_nl schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:51:
[...]

324m2 ruim gemeten. Ik dacht zelf aan zo’n 20 euro per/m2.
Heb ik niets gezegd :+ wij hebben vergelijkbaar oppervlakte en betalen €6700 via de aannemer, die besteed weer uit. Pakt zowaar geen euro op die opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eierkoekie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:36:

[...]
Ja hoor hierbij:

***members only***
Hmm, door de vorm kan je hier heel weinig mee. Als de enige keuzes A of B zijn, zou ik A kiezen.

Liever zou ik de hele gang laten vervallen en dan een (glazen) scheidingswand maken naast de trap zeg maar, zodat je trap en deel beneden 1 stuk is en je woonkeuken het andere deel.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:40

EiT

@Eierkoekie B, dan heb je nog wat aan je erker of wat het ook is. Je zou daar 2 stoelen neer kunnen zetten ofzo.

Persoonlijk zou ik een ander huis zoeken met een betere indeling, dit is echt ruk. Je kan nergens een fatsoenlijke bank en tv kwijt. Huis had eigenlijk ook een meter breder moeten zijn.

En ja, ik snap dat vandaag de dag dat niet makkelijk is om überhaupt een huis te vinden. Ik zou gek worden van zo’n indeling.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Niet online
BiG-GuY schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:11:
[...]

Hmm, door de vorm kan je hier heel weinig mee. Als de enige keuzes A of B zijn, zou ik A kiezen.

Liever zou ik de hele gang laten vervallen en dan een (glazen) scheidingswand maken naast de trap zeg maar, zodat je trap en deel beneden 1 stuk is en je woonkeuken het andere deel.
Dat is idd ook een idee wand maken tussen keuken gedeelte zodat de trappen en keuken gescheiden worden.

En dan gewoon een hele grote hal aan de onderkant als wachtkamer voor het eten 😅
EiT schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:33:
@eiahboeah B, dan heb je nog wat aan je erker of wat het ook is. Je zou daar 2 stoelen neer kunnen zetten ofzo.

Persoonlijk zou ik een ander huis zoeken met een betere indeling, dit is echt ruk. Je kan nergens een fatsoenlijke bank en tv kwijt. Huis had eigenlijk ook een meter breder moeten zijn.

En ja, ik snap dat vandaag de dag dat niet makkelijk is om überhaupt een huis te vinden. Ik zou gek worden van zo’n indeling.
Ik neem even gewoon aan dat je op mij reageert :)

Ja deze verdieping met deze indeling is echt een breinbreker als je iets meer wil dan 2 stoelen in die faux erker.

Ik had graag een halve ton extra betaald voor 1m extra breedte of zelfs een halve meter.

Even voor de volledigheid. Er zijn 4 verdiepingen + nog een zoldertje/vliering. Een verdieping lager is de woonkamer op een volledige verdieping. Exact hetzelfde qua grootte, maar dan zonder hal.

Blij met de meedenkende reacties! De projectontwikkelaar deed alsof we het allemaal zo moeilijk maakten. Maar is zo lastig om iets te maken/bedenken met die “loze” ruimte aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
blottle schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:54:
Hallo allemaal!
Na flink wat negatieve berichten over Bouwcenter Nobel als huisleverancier van onze aannemer Roosdom Tijhuis zijn wij vorige week uitgenodigd om onze keuken, badkamer en deuren daar uit te kiezen.

***members only***

Daarnaast ben ik erg te spreken over de snelheid en bereikbaarheid van Nobel wat betreft aanpassingen. Dit is soms al binnen een half uur. En we kregen een hotelovernachting en goede lunch dus alles was voor ons top geregeld.

Na alle negatieve berichten en ervaringen wilde ik graag mijn positieve ervaring over Bouwcenter Nobel in combinatie met Roosdom Tijhuis kwijt.
Wij hebben vrijwel dezelfde (positieve) ervaringen gehad met Nobel. Keukenprijzen lagen indd dicht bij elkaar. Voor sanitair was niet te onderhandelen.

Af en toe wat moeten trekken aan de communicatie (na tekenen). Maar hoort erbij vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
kw_nl schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:33:

***members only***

Mooie woning!
Is die loeier van een schoorsteen esthetisch of heeft hij nog een functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Source90 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Mooie woning!
Is die loeier van een schoorsteen esthetisch of heeft hij nog een functie?
Esthetisch… sterker nog, van alle woningen zijn er maar twee met zo’n schoorsteen… kost ook nog twee zonnepanelen. Ideetje van de architect geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
kw_nl schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Esthetisch… sterker nog, van alle woningen zijn er maar twee met zo’n schoorsteen… kost ook nog twee zonnepanelen. Ideetje van de architect geloof ik.
Een aantal woningen in ons project hebben dat ook op zo’n prominente plek, met als gevolg dat er aan die zijde geen dakkapel of zonnepaneel meer mogelijk is. Ziet er leuk uit, maar echt praktisch is het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zoiets is het. Bij ons alleen 2,6 meter hoog en wat breder. En wij hebben het "handsvat" van onder helemaal naar boven. (zoals ook op de foto volgens mij)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bGaG03k7Uhi9jfsWMN36oFg9RY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZasqvgJQy179ZEBP1JG45Jr4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Blik1984 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:18:
[...]

Een aantal woningen in ons project hebben dat ook op zo’n prominente plek, met als gevolg dat er aan die zijde geen dakkapel of zonnepaneel meer mogelijk is. Ziet er leuk uit, maar echt praktisch is het niet
Van mij had het ook niet gehoeven. Bij ons kon er sowieso aan die kant geen dakkapel vanwege de zonnepanelen.

Daarnaast vraagt de bouwer ook nog iets van ruim 12.000 euro voor de dakkapel, wat volgens mij veel goedkoper kan achteraf.

Maar goed, we doen het ermee :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3hl6E65I4b3_geYwBDu3vas-VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wESdkcqlJlBQAxW1UM5DCuKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:23
Meestal weet een aannemer wel wat het kost om het achteraf te laten doen. Zo zijn de uitbouwen en dak kapellen die je meteen kunt laten doen vaak ongeveer net zo duur. Hoewel het makkelijker is het meteen te doen. Voordeel is wel meteen de woningborg garantie en ingeval van een uitbouw vaak niet die lelijke knik in de muur omdat je niet op de grond van de buren mag bouwen.

Oh en het grootste voordeel er hoeft niets gesloopt te worden achteraf waardoor je even in de zooi zit.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
kw_nl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Van mij had het ook niet gehoeven. Bij ons kon er sowieso aan die kant geen dakkapel vanwege de zonnepanelen.
Subtiel voorbeeldje van Fallische architectuur? :P

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:30
Louwke schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:19:
Meestal weet een aannemer wel wat het kost om het achteraf te laten doen. Zo zijn de uitbouwen en dak kapellen die je meteen kunt laten doen vaak ongeveer net zo duur.
Mwah. Doe maar een factor 2 bij de meeste die ik voorbij heb zien komen. Enige voordeel is dat het zelfde stijl als het huis is en er meteen op zit. Je betaalt dan dus flink voor gemak.

Voor context: in mijn project was 1.4m dakkapel 8.5k, 2.2m was 9.75k, en 3.2m was 11.5k. Toen ook offertes opgevraagd, en destijds (voor de prijsverhogingen van het laatste jaar) was 4.5 meter met ingebouwde rolluiken 9.5k bij gerenommeerde partijen. Een jaar later was diezelfde 11k, maar dan nog steeds veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:15

Rzaan

Altijd zoekende

Daarnaast vraagt de bouwer ook nog iets van ruim 12.000 euro voor de dakkapel, wat volgens mij veel goedkoper kan achteraf.
Dat vraag ik me af.
Weet niet hoe groot de dakkapel is, maar tering, wat zijn die dingen duur geworden.

Wel zal zo'n bouwer die kraan huren en er 4 op een dag doen. En hij krijgt dikke korting als hij 10 gelijke dakkapellen bestelt.
Dus een daar verdient hij in ieder geval goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Meestal weet een aannemer wel wat het kost om het achteraf te laten doen. Zo zijn de uitbouwen en dak kapellen die je meteen kunt laten doen vaak ongeveer net zo duur. Hoewel het makkelijker is het meteen te doen. Voordeel is wel meteen de woningborg garantie en ingeval van een uitbouw vaak niet die lelijke knik in de muur omdat je niet op de grond van de buren mag bouwen.

Oh en het grootste voordeel er hoeft niets gesloopt te worden achteraf waardoor je even in de zooi zit.
De standaard 2.4m uitbouw is volgens mij altijd voordeliger om gelijk mee te nemen. Niet alleen heb je rechte muren maar achteraf is het ook een stuk duurder. Dakramen vond ik met 1100 euro per stuk wel een erg aan de prijs dus nemen we achteraf mee. Dat geeft gelijk ook meer vrijheid in formaat en locatie.

Vanuit de bouw was de optie voor een dakkapel van 2m breed voor maar uiteindelijk niet door de welstand gekomen. Wij vonden z'n kleine dakkapel toch wel een beetje zonde van het geld, daar heb je net niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
burnedhardware schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Wij hebben beneden voor tegels gekozen en boven voor PVC.
We hebben vloerverwarming in het hele huis, maar dior de goede isolatie, hoeft er amper gestookt te worden, met als gevolg dat de tegelvloer altijd koud aanvoelt.

Tl:dr ik zou niet meer voor tegels kiezen.
Je moet je installatie beter inregelen zodat deze langer verwarmt met een lagere temperatuur, liefst op de momenten dat jij op de tegels loopt.

Dan zijn je tegels weer lekker warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Deveon schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:36:
[...]

De standaard 2.4m uitbouw is volgens mij altijd voordeliger om gelijk mee te nemen.
Wij zitten nog in een vrij vroeg stadium maar ik geloof niet dat dit ook bij ons op gaat...
18.750 voor 1,2 en 26,500 bij 2,4 op een beukmaat van 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:15

Rzaan

Altijd zoekende

Facerafter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Wij zitten nog in een vrij vroeg stadium maar ik geloof niet dat dit ook bij ons op gaat...
Heb je al een onderzoek gedaan voor wat je later kwijt bent?
Denk dat je ook gaat schrikken.
Los van de kwaliteit en wie je later aansprakelijk gaat stellen als er iets verzakt.
Wat soms voorkomt bij later geplaatste uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Bij ons zelfs 16,5k om 21k (geen heiwerk) op 6m beukmaat. Met name het verschil tussen 1,2 en 2,4 meter lijkt dat dit kostenplaatje met name berekend is op daadwerkelijk kosten dan op toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Wij hebben 30k betaald voor 1,2 meter. Maar achteraf ga je snel richting de 50k 8)7
1,2 meter was het maximum wat uit de bouw werd aangeboden.
Deveon schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Bij ons zelfs 16,5k om 21k (geen heiwerk) op 6m beukmaat. Met name het verschil tussen 1,2 en 2,4 meter lijkt dat dit kostenplaatje met name berekend is op daadwerkelijk kosten dan op toegevoegde waarde.
De kosten zitten denk ik vooral in het mogelijk maken van de uitbouw (geveldrager enzo). Zodra het gat er is maakt het qua kosten een meter extra zijmuur niet zo gek veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 13:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iSuqIM4f7wYVGUgzsOdcc7VMio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nrft8xpzlX5ByMMZpPe1UjHX.jpg?f=fotoalbum_large
Niet gekeken wat het achteraf moest kosten. Kijkend naar buren die het wel gedaan hebben voegt deze diepte weinig toe. Grotere uitbouw was niet mogelijk binnen het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online

De meeste aannemers zitten helemaal niet te wachten op het plaatsen van een dakkapel, wordt uiteindelijk ook weer gewoon uitbesteed en betekent dus weer extra geregel. Daarom zijn dakkapellen vanuit de aannemer vaak fors duurder.

Achteraf kun je vaak een grotere dakkapel nemen voor een fors lagere prijs. In ons project kost een dakkapel ook al snel richting de 14k en een dakraam kost rond de 1.8k. Een vriend van mij die een huis heeft in hetzelfde project heeft achteraf een grotere dakkapel en 2 dakramen laten plaatsen voor 9k, vanuit de aannemer was die 17.5k kwijt geweest.

En die rotzooi, als je er op tijd bij bent kun je bij wijze van spreken de dag na oplevering van je huis de dakkapel laten plaatsen en er direct profijt van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Henri-Alexander schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:08:
[Afbeelding]
Niet gekeken wat het achteraf moest kosten. Kijkend naar buren die het wel gedaan hebben voegt deze diepte weinig toe. Grotere uitbouw was niet mogelijk binnen het project.
Dat is fors, bij mij heb ik ook alleen de optie voor 1.20 uitbouw en die kost ons 25k. Wel gedaan, want het geeft direct de mogelijkheid om een deur van garage naar keuken te plaatsen. En aangezien de woningprijs hier al snel richting de 6k per m2 kwijt is het ook vanuit die gedachte een no-brainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Toppe schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Welkom!

Met een beetje speurwerk kom je met 8k heel ver. Wij hebben onze woning laten stucken en latexspuiten(wit) voor nog geen 5k. Dit was in maart 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 21:00
Blik1984 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Dat is fors, bij mij heb ik ook alleen de optie voor 1.20 uitbouw en die kost ons 25k. Wel gedaan, want het geeft direct de mogelijkheid om een deur van garage naar keuken te plaatsen. En aangezien de woningprijs hier al snel richting de 6k per m2 kwijt is het ook vanuit die gedachte een no-brainer
In ons project was een uitbouw van 5 meter 10 (binnenmaat) breed bij 2 meter 40 lang €19410. 1 meter 20 was €13000. Zelfde afwerking als de rest van het huis inclusief vloerverwarming doorleggen etc. No brainer voor bijna iedereen in ons hele project om de 2,40 te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tIOJju49BbjFCoicUiruh1XOxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHTgEXDkq7dP9uKZ1pLj7yRO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Bteq op 14-02-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:35
Bteq schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:21:
[...]

In ons project was een uitbouw van 5 meter 10 (binnenmaat) breed bij 2 meter 40 lang €19410. 1 meter 20 was €13000. Zelfde afwerking als de rest van het huis inclusief vloerverwarming doorleggen etc. No brainer voor bijna iedereen in ons hele project om de 2,40 te pakken.

[Afbeelding]
Bij ons in het project vergelijkbare prijzen, maar een no-brainer (verschrikkelijke term) is het nooit. Je levert er namelijk ook een stuk tuin voor in. Daarom zijn wij niet gegaan voor 2m40 maar voor 1m80, Best of both worlds (nog zo'n verschrikkelijke term) dan. Ook het budget spreekt een woordje mee, de additionele 5k die 2m40 had gekost stop ik nu ergens anders in, bijv. veranda achtige zonwering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

[Afbeelding]
Overigens was dit inclusief een grotere WtW en extra heipalen (gezien bij andere buren). Maar we vonden het beiden dat prijsverschil niet waard. Daarbij is de tuin al niet heel groot, met 1,2m zouden we nog minder overhouden en we hadden de extra ruimte op de BG niet nodig.

Voor de 2e verdieping was je ook een soortgelijk bedrag kwijt, dan was je het dakterras alleen kwijt geweest, en dat vinden we wel fijn om te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 14-02-2022 13:48 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
wfvanputten schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Bij ons in het project vergelijkbare prijzen, maar een no-brainer (verschrikkelijke term) is het nooit. Je levert er namelijk ook een stuk tuin voor in. Daarom zijn wij niet gegaan voor 2m40 maar voor 1m80, Best of both worlds (nog zo'n verschrikkelijke term) dan. Ook het budget spreekt een woordje mee, de additionele 5k die 2m40 had gekost stop ik nu ergens anders in, bijv. veranda achtige zonwering.
Klopt, zo kan je er ook naar kijken. We houden gelukkig een goede tuin over, maar qua prijsverhouding met 1 meter 20 en wat je in ons geval aan tuin overhoud, vonden velen (en wij ook) dit een goed keuze! 1 meter 80 zit er inderdaad mooi tussen bij jullie. Echter was het in ons geval wel een no-brainer (excuus voor de verschrikkelijke term).

[ Voor 11% gewijzigd door Bteq op 14-02-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[Afbeelding]
Ja, wij hebben dit dus wel gedaan, voor vergelijkbare kosten. Ik zie niet hoe je makkelijk achteraf de vloerverwarming gaat neerleggen in je uitbouw. Electra zal wel iets makkelijker gaan, maar lichtpunten zullen niet uit het zicht verplaatst kunnen worden zonder verlaagd plafond.

Het is altijd goedkoper als je de extra ruimte niet nodig vindt :). Ik heb er ook nog over nagedacht om een Serre ofzo aan te bouwen, maar een grotere woonkamer is IMHO toch meer waard. Onze woonkamer gaat van 4,7 naar 5,9 meter diep. Dat is een hoop extra bruikbare ruimte.
Blik1984 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:14:
[...]

De meeste aannemers zitten helemaal niet te wachten op het plaatsen van een dakkapel, wordt uiteindelijk ook weer gewoon uitbesteed en betekent dus weer extra geregel. Daarom zijn dakkapellen vanuit de aannemer vaak fors duurder.

Achteraf kun je vaak een grotere dakkapel nemen voor een fors lagere prijs. In ons project kost een dakkapel ook al snel richting de 14k en een dakraam kost rond de 1.8k. Een vriend van mij die een huis heeft in hetzelfde project heeft achteraf een grotere dakkapel en 2 dakramen laten plaatsen voor 9k, vanuit de aannemer was die 17.5k kwijt geweest.

En die rotzooi, als je er op tijd bij bent kun je bij wijze van spreken de dag na oplevering van je huis de dakkapel laten plaatsen en er direct profijt van hebben
Dakkapellen zijn een stuk makkelijker achteraf toe te voegen dan een uitbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BiG-GuY schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Overigens was dit inclusief een grotere WtW en extra heipalen (gezien bij andere buren). Maar we vonden het beiden dat prijsverschil niet waard. Daarbij is de tuin al niet heel groot, met 1,2m zouden we nog minder overhouden en we hadden de extra ruimte op de BG niet nodig.

Voor de 2e verdieping was je ook een soortgelijk bedrag kwijt, dan was je het dakterras alleen kwijt geweest, en dat vinden we wel fijn om te hebben.
Dakterras was bij ons een optie in de bouw voor meer dan 10k. Dat voor een hekje, terrastegels en het raamkozijn vervangen voor een deur. Leek mij extreem duur, dus niet gedaan. Geen idee wat dit achteraf zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Z___Z schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Dakterras was bij ons een optie in de bouw voor meer dan 10k. Dat voor een hekje, terrastegels en het raamkozijn vervangen voor een deur. Leek mij extreem duur, dus niet gedaan. Geen idee wat dit achteraf zal kosten.
Bij ons was het dakterras dus standaard en als optie kon je dakterras laten vervallen en volwaardige tweede verdieping krijgen. De wasruimte die je ziet op beide plattegronden is uiteindelijk 2x zo groot geworden (rechthoekig), omdat ze in de originele brochure geen rekening hebben gehouden met een WtW, maar met een MV die veel kleiner zijn. Ben heel blij dat we wel een WtW/Type D hebben.

Members only:

[ Voor 68% gewijzigd door BiG-GuY op 14-02-2022 14:33 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri-Alexander
Z___Z schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Ja, wij hebben dit dus wel gedaan, voor vergelijkbare kosten. Ik zie niet hoe je makkelijk achteraf de vloerverwarming gaat neerleggen in je uitbouw. Electra zal wel iets makkelijker gaan, maar lichtpunten zullen niet uit het zicht verplaatst kunnen worden zonder verlaagd plafond.

Het is altijd goedkoper als je de extra ruimte niet nodig vindt :). Ik heb er ook nog over nagedacht om een Serre ofzo aan te bouwen, maar een grotere woonkamer is IMHO toch meer waard. Onze woonkamer gaat van 4,7 naar 5,9 meter diep. Dat is een hoop extra bruikbare ruimte.

[...]
Members only:

Dit zou bij ons zo’n beetje het verschil zijn. Kijkend naar de vierkante meterprijs in de buurt zou je het op die manier kunnen verantwoorden, maar voor ons zou het onvoldoende ruimte toevoegen. We hebben een twee-onder-een-kap woning met zijn tweeen zonder geplande gezinsuitbreiding. We hebben ook een vierkante tuin van 8x7,5 dus die zou hiermee ook flink kleiner worden. We wilden ook nog een grotere schuur dus dan is dit voor ons de betere keuze. Uiteindelijk hebben zes van de twintig woningen deze optie maar genomen.

Iedereen kan anderen redenen hebben om zoiets wel of niet te doen. Als de prijs lager was dan had het ons wellicht meer aan het denken gezet maar voor deze prijs met dit formaat en onze toekomstplannen vonden we deze optie niet bij ons passen.

Het dakterras waar BG het over heeft betreft de 2e verdieping, die is voor de helft bebouwd en voor de helft is dit een dakterras met opgetrokken buitenmuur. De optie om dat uit te breiden was 45k, dan zou de hele bovenste verdieping bebouwd zijn. Wij hebben die ruimte niet nodig dus wij hebben daar niet voor gekozen, waardoor wij van ons dakterras kunnen genieten. Anderen hebben er wel voor gekozen, die hebben nu geen dakterras maar wel meer dan 20 vierkante meter meer woonoppervlakte. Als je in dit huis met gezin woont is het wel prettig om die extra ruimte te hebben. Maar we hebben ook buren met kinderen die het (nog) niet nodig hebben. Allemaal persoonlijke waardeberekeningen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Henri-Alexander schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit zou bij ons zo’n beetje het verschil zijn. Kijkend naar de vierkante meterprijs in de buurt zou je het op die manier kunnen verantwoorden, maar voor ons zou het onvoldoende ruimte toevoegen. We hebben een twee-onder-een-kap woning met zijn tweeen zonder geplande gezinsuitbreiding. We hebben ook een vierkante tuin van 8x7,5 dus die zou hiermee ook flink kleiner worden. We wilden ook nog een grotere schuur dus dan is dit voor ons de betere keuze. Uiteindelijk hebben zes van de twintig woningen deze optie maar genomen.

Iedereen kan anderen redenen hebben om zoiets wel of niet te doen. Als de prijs lager was dan had het ons wellicht meer aan het denken gezet maar voor deze prijs met dit formaat en onze toekomstplannen vonden we deze optie niet bij ons passen.

Het dakterras waar BG het over heeft betreft de 2e verdieping, die is voor de helft bebouwd en voor de helft is dit een dakterras met opgetrokken buitenmuur. De optie om dat uit te breiden was 45k, dan zou de hele bovenste verdieping bebouwd zijn. Wij hebben die ruimte niet nodig dus wij hebben daar niet voor gekozen, waardoor wij van ons dakterras kunnen genieten. Anderen hebben er wel voor gekozen, die hebben nu geen dakterras maar wel meer dan 20 vierkante meter meer woonoppervlakte. Als je in dit huis met gezin woont is het wel prettig om die extra ruimte te hebben. Maar we hebben ook buren met kinderen die het (nog) niet nodig hebben. Allemaal persoonlijke waardeberekeningen. :)
Mooie woning met efficient ruimtegebruik. Ik wou dat onze woning ook op die manier was ingedeeld, maar helaas hebben wij de ingang aan de zijkant. Als je geen kinderen hebt en wilt zijn je ruimte eisen natuurlijk heel anders dan als je met een gezin woont. Ik zou in jouw geval de uitbouw genomen hebben omdat de 1,2 meter verschil het verschil is tussen wel en geen kookeiland mogelijk.

Qua dakterras, als je genoeg binnenruimte hebt, is een dakterras wel fijn. Ik heb nu ook een dakterras. Kan daar in de zomer lekker de was ophangen. Ook is ons huidige dakterras aan de voorkant, dus andere zonligging dan de tuin. Dat heeft IMHO meer waarde dan een dakterras aan de achterkant, met dezelfde zonligging als de tuin. Dan kan ik net zo goed in de tuin zitten. Ik denk dat de uitbouw op de begane grond meer waarde toevoegt dan het dakterras dicht maken.

@BiG-GuY heeft een woning in hetzelfde project of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Z___Z schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Mooie woning met efficient ruimtegebruik. Ik wou dat onze woning ook op die manier was ingedeeld, maar helaas hebben wij de ingang aan de zijkant. Als je geen kinderen hebt en wilt zijn je ruimte eisen natuurlijk heel anders dan als je met een gezin woont. Ik zou in jouw geval de uitbouw genomen hebben omdat de 1,2 meter verschil het verschil is tussen wel en geen kookeiland mogelijk.

Qua dakterras, als je genoeg binnenruimte hebt, is een dakterras wel fijn. Ik heb nu ook een dakterras. Kan daar in de zomer lekker de was ophangen. Ook is ons huidige dakterras aan de voorkant, dus andere zonligging dan de tuin. Dat heeft IMHO meer waarde dan een dakterras aan de achterkant, met dezelfde zonligging als de tuin. Dan kan ik net zo goed in de tuin zitten. Ik denk dat de uitbouw op de begane grond meer waarde toevoegt dan het dakterras dicht maken.

@BiG-GuY heeft een woning in hetzelfde project of niet?
Henri-Alexander is mijn man :+ , dus is zelfde woning haha. De brochure plaatjes zijn van verschillende bouwnummers, vandaar dat de trap gespiegeld is.

Verder vangen we in onze (achter) tuin niet veel zon, omdat deze op het noorden is, dat vonden we zelf wel fijn. Maar als we meer zon willen, hebben we op het dakterras wel veel meer zonuren, zie post paar pagina's terug van mij met foto's van ook het dakterras. We hebben deze goed aangekleed :) .

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 14-02-2022 14:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:49
Bteq schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]
Project waar wij aan deelnemen vraagt €59.500 voor 2.4m voor 5.40m (binnenmaat), vond dit wel zo fors dat we het niet in overweging nemen. 1.2m is €29.500. Een aardig verschil dus.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
rubenos schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:14:
[...]

Project waar wij aan deelnemen vraagt €59.500 voor 2.4m voor 5.40m (binnenmaat), vond dit wel zo fors dat we het niet in overweging nemen. 1.2m is €29.500. Een aardig verschil dus.
Wow, dat is echt bizar. Welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Dat is volgens mij redelijk gebruikelijke prijs. Achteraf gaat denk ik nog véél duurder worden aangezien dan de constructie niet berekend is op een dakterras. Vergeet niet dat een regulier dak maar zeer sporadisch belast wordt en zeker geen terrastegels hoeft te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
[...]

Wow inderdaad. Lijkt bijna alsof het voor 2 verdiepingen is haha. Snap dat je in dat geval niet voor 2.40 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Dat is volgens mij redelijk gebruikelijke prijs. Achteraf gaat denk ik nog véél duurder worden aangezien dan de constructie niet berekend is op een dakterras. Vergeet niet dat een regulier dak maar zeer sporadisch belast wordt en zeker geen terrastegels hoeft te dragen.
Het dak zag er niet anders uit dan de verdiepingsvloer van de rest van de tweede verdieping. Het zou kunnen dat ze in dat deel minder wapening hebben toegepast, maar het lijkt me dat die uitzondering meer werk/risico met zich meebrengt dan het oplevert. In de detailtekeningen heb ik geen geveldrager gezien, dus als de vloer stevig genoeg is om de spouwmuren van de achtergevel te dragen zal de constructie vast beloopbaar zijn.
Een normaal dak kan ook zonnepanelen dragen. Die dingen zijn veel zwaarder dan terrastegels en zorgen voor een veel hogere puntbelasting dan terrastegels. Het enige wat slecht tegen de belasting kan is denk ik de isolatie die onder de bitumen ligt.
Maar goed ik was niet van plan om op korte termijn er een dakterras neer te leggen. Misschien in de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Z___Z schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:41:
[...]

We hebben overigens gewoon een (schier) kookeiland hoor met best wat loopruimte eromheen.

Members only:

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
Blik1984 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Wow, dat is echt bizar. Welke regio zit je?
Rotterdam. Dus het sluit wel mooi aan bij de huizenprijzen hier 😉. Verschil met jouw project is wel echt heel groot.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik weet niet meer wie ze ook over de vloer heeft gehad maar zojuist is de ras verkoper van Upstairs hier vertrokken en heeft een offerte achtergelaten met nu beslissen 15% korting :+ .

Hier een trap met 16 treden en 2x een halve draai laten “renoveren” komt inclusief zijwangen en stootborden op 11k ;w

Volgens de verkoper zijn de kleuren en toplaag natuurlijk uniek in de hele wereld. Wie weet of dit daadwerkelijk heel anders of beter is dan bij de concurrent ? Ik snap dat een simpele laminaat of Cando zelfpakket een andere prijs kwaliteit heeft maar geldt dit ook voor de andere aanbieders?

[ Voor 32% gewijzigd door GeeMoney op 14-02-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
Ik krijg daar altijd heel erge jeuk van. Als ze me niet de tijd geven het fatsoenlijk te vergelijken hebben ze duidelijk niet zo'n vertrouwen in hun eigen offerte denk ik dan maar.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
rubenos schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Rotterdam. Dus het sluit wel mooi aan bij de huizenprijzen hier 😉. Verschil met jouw project is wel echt heel groot.
Dat is in Utrecht, nou niet bepaald het mekka voor lage prijzen. Die van jou springt er echt bovenuit boven alle andere prijzen die ik tot nog toe in het topic heb gezien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
big bang schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:39:
[...]

Ik krijg daar altijd heel erge jeuk van. Als ze me niet de tijd geven het fatsoenlijk te vergelijken hebben ze duidelijk niet zo'n vertrouwen in hun eigen offerte denk ik dan maar.
Ik ook, vandaar de smiley.
Hij begon zijn verhaal met: we zijn geen prijsvechters en staan achter ons product.
Toen hij nu korting wilde geven herhaalde ik zijn openingszin nog even en toen was hij duidelijk geïrriteerd :).

Nu dus op zoek naar degelijke alternatieven. Tips zijn welkom.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 14-02-2022 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

GeeMoney schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:59:
[...]

Ik ook, vabdaar de smiley.
Hij begon zijn verhaal met: we zijn geen prijsvechters en staan achter ons product.
Toen hij nu korting wilde geven herhaalde ik zijn openingszin nog even en toen was hij duidelijk geïrriteerd:).

Haha, herkenbaar, waren bij ons geweest en de zijwangen wilde hij niet eens doen. Partijen die gelijk agressief met korting smijten, doe ik geen zaken mee. Je weet dat je genaaid wordt als je niet om meer vraagt, bijvoorbeeld Mandemakers winkels blijf ik ver bij weg.

En nee, ze doen niks unieks, praktisch alle concurrenten doen HPL toplaag. HPL is HPL, waar je wel bij moet opletten is dat het niet PVC of Vinyl is, dat zal veel korter meegaan. Velen met nette patronen die er gewoon goed uitzien, we hebben zelf dus via een kleine partij die regio tussen Utrecht en Den Bosch opereren. Ze bieden dus eikenhout en HPL opties.

Via ons project hadden ze HPL toplagen van NextStep, die waren qua kwaliteit ook prima, maar deden via het project enkel de toplagen/stootborden en we hadden op het moment dat de keuzes gemaakt moesten worden, geen budget over voor de trappen.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 14-02-2022 20:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
[...]

Bizar… bij ons (Delft) was de uitbouw 23.000. Enige wat ik me kan bedenken dat misschien de casco prijs van het huis wat lager was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:55
GeeMoney schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:36:
Ik weet niet meer wie ze ook over de vloer heeft gehad maar zojuist is de ras verkoper van Upstairs hier vertrokken en heeft een offerte achtergelaten met nu beslissen 15% korting :+ .

Hier een trap met 16 treden en 2x een halve draai laten “renoveren” komt inclusief zijwangen en stootborden op 11k ;w

Volgens de verkoper zijn de kleuren en toplaag natuurlijk uniek in de hele wereld. Wie weet of dit daadwerkelijk heel anders of beter is dan bij de concurrent ? Ik snap dat een simpele laminaat of Cando zelfpakket een andere prijs kwaliteit heeft maar geldt dit ook voor de andere aanbieders?
11k voor een traprenovatie? Zijn er mensen die dat betalen? Mijn god zeg.

Upstairs moet z'n marketing toch ergens van betalen hè. Als 1 op de 20 offertes door wordt gezet kan het vast uit, dus kunnen ze dit soort prijzen vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door praliwi op 14-02-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:36:

Het bekende verkooppraatje… je kan ze zoveel manieren terug pakken.. offerte van je tijd voor hun neus leggen doet het altijd goed.

Maar volgens mij zijn er weinig concurrenten over, ze hebben links en rechts wel eens wat opgekocht.

Hoe handig ben je zelf? Hornbach heeft mooi trap PVC voor relatief weinig. Als zou het maar 7 jaar mee gaan dan kan je het altijd laten doen.

PVC en Vinyl is allebei gemaakt van polyvinylchloride alleen is de onderste en bovenste laag van ‘PVC’ harder. Verder ‘t zelfde

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 14-02-2022 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chibert
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-09 09:16

Chibert

HR persoon

Wij hebben door de lokale vloerenboer twee trappen laten bekleden met HPL materiaal, inclusief wangen. Waren ongeveer 5500 euro kwijt voor twee trappen..

HR persoon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EiT

EiT

Wtf, heb 2 trappen laten plaatsen met eiken treden en de rest hardhout in wit voor €5000, daarnaast nog €1000,- betaald voor het laten verven. Trap kraakt ook nauwelijks.

Geleerd van onze vorige nieuwbouw (huur) woning dat een vuren trap echt ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik denk dat ik wat naïef ben geweest voor de trappen. Niet bedacht dat die nog zo duur konden zijn. Had even snel 2000 bedacht.

Kan gelukkig ook nog na de oplevering. Dan weten we ook wat ons huis heeft opgeleverd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kw_nl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:37:
Ik denk dat ik wat naïef ben geweest voor de trappen. Niet bedacht dat die nog zo duur konden zijn. Had even snel 2000 bedacht.

Kan gelukkig ook nog na de oplevering. Dan weten we ook wat ons huis heeft opgeleverd…
Maar net wat je wilt. Jaar of 5 geleden 1k per trap betaald. Alleen voor en bovenkant treden met pvc. Deels 60x60 formaat dus vrij bewerkelijk. Laat dat eens 2x zo duur zijn geworden zit je met 2k goed. De rest alleen wel nog even zelf verven uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 17:36
BiG-GuY schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:02:
[...]

We hebben overigens gewoon een (schier) kookeiland hoor met best wat loopruimte eromheen.

***members only***
Hoe groot is dit eiland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

2473x1075mm

Members only:

[ Voor 106% gewijzigd door BiG-GuY op 15-02-2022 10:11 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
EiT schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:13:
Wtf, heb 2 trappen laten plaatsen met eiken treden en de rest hardhout in wit voor €5000, daarnaast nog €1000,- betaald voor het laten verven. Trap kraakt ook nauwelijks.

Recent gedaan voor die prijs? Voor die prijs vind ik het nog wel het overwegen waard. Vooral omdat een krakende trap hier echt invloed heeft op het wakker worden van onze kinderen.

Wij hadden vroeger een trap zoals deze maar dan donker hout. Kraakte nooit en zou bij ons niet misstaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAv--zJer-ExVOTFYWWeIPZl8mU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wNmplzfmTNM9e5c3flNz2A7N.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rubenos
kw_nl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Bizar… bij ons (Delft) was de uitbouw 23.000. Enige wat ik me kan bedenken dat misschien de casco prijs van het huis wat lager was?
Nee, het zijn woningen in een wat hoger segment, €650.000 - €1.000.0000. Wel veel aandacht aan kwaliteit is onze indruk. Standaard hardhouten trappen, stompe deuren, mooie badkamer, gerenommeerde architect etc.
Nou zou dat voor de kosten van een uitbouw denk ik niet veel moeten uitmaken tov een ander nieuwbouwproject.

Het is een soort Macbook. Tevreden over de bouwkwaliteit, maar niet teveel nadenken over peperdure dongle >:)

Veel ‘PM’ posten in de optielijst. Dus extra goed om hier te lezen wat gebruikelijke kosten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door rubenos op 15-02-2022 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-09 21:22
[...]

Maar goed, we doen het ermee :P

[Afbeelding]
Dakkapel was hier 13k, voor 2,4m. Ik heb er nu eentje van 5m en eentje van 2,4m voor duizend euro meer.
Zo'n uitbouw kun je niet achteraf doen zonder het te zien (overgangen in plafond, wanden, doorleggen vloerverwarming, opnieuw egaliseren etc). Die altijd ineens nemen. Maar een dakkapel kan mijns inziens prima achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
rubenos schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:03:
[...]

Nee, het zijn woningen in een wat hoger segment, €650.000 - €1.000.0000. Wel veel aandacht aan kwaliteit is onze indruk. Standaard hardhouten trappen, stompe deuren, mooie badkamer, gerenommeerde architect etc.
Nou zou dat voor de kosten van een uitbouw denk ik niet veel moeten uitmaken tov een ander nieuwbouwproject.

Veel ‘PM’ posten in de optielijst. Dus extra goed om hier te lezen wat gebruikelijke kosten zijn.
Klinkt wel goed, want dat is wel een grote ergernis bij mijn huis. Ik zit echt wel in hoog segment, maar je ziet het verder aan de standaardbouw er niet aan af. Opdekdeuren van het goedkoopste soort op 1ste en 2de verdieping, de badkamer is echt een verschrikking met tegels van 30x20 en het goedkoopste kraantje en gootsteentje van Vileroy & Boch dat je zelfs niet eens in een studentenhuis neer zou zetten, vurenhouten trap ipv hardhout of eiken, etc.

Wat bedoel je precies met PM-posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
Blik1984 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Wat bedoel je precies met PM-posten?
Opties op de optielijst waar nog geen prijs maar PM (Project Manager) bij staat, om nog een prijs voor te ontvangen in overleg.

Edit: klopt niet. Staat voor Pro Memorie. Zie onder.

[ Voor 8% gewijzigd door rubenos op 15-02-2022 09:27 . Reden: Foute uitleg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 17:36
BiG-GuY schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:12:
[...]

2473x1075mm

***members only***
Mooie keuken! Waar heb jij je besteklade en vaatwasser verstopt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rubenos schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Opties op de optielijst waar nog geen prijs maar PM (Project Manager) bij staat, om nog een prijs voor te ontvangen in overleg.
pm betekent pro memorie. De prijs is niet in te schatten en kan pas later bepaald worden, vaak wordt deze dan mbv nacalculatie in rekening gebracht.

Heeft dus niets met een project manager te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
Wolly schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:09:
[...]

pm betekent pro memorie. De prijs is niet in te schatten en kan pas later bepaald worden, vaak wordt deze dan mbv nacalculatie in rekening gebracht.

Heeft dus niets met een project manager te maken.
Woops. Iets teveel zelf ingevuld :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri-Alexander
Rubenus schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Members only:

Wij zijn er wel erg tevreden mee.
Members only:
In dit ontwerp hebben we dus 1 grote besteklade onder de kookplaat, en twee kleine laden onder de combioven en stoomoven. Die laatste gebruiken we voor bakspullen, onderzetters, messen en dergelijke. Het kleine kastje naast de bar (dus tegenover de wasbak) gebruiken we voor bestek. De grote kast bevat drie grote uittrekbare lades. Alle kasten en lades zijn pushpull en afvalbakken zitten er in verwerkt (onder de ovens).

Dit is nog van de initiële tekening trouwens, apparatuur was twee jaar later nog wel geactualiseerd dus andere koelkast/vriezer/vaatwasser e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Henri-Alexander op 15-02-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 17:10

TiMMieJ

PSN: Orixez

Henri-Alexander schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:41:
[...]

***members only***

Wij zijn er wel erg tevreden mee.
***members only***
In dit ontwerp hebben we dus 1 grote besteklade onder de kookplaat, en twee kleine laden onder de combioven en stoomoven. Die laatste gebruiken we voor bakspullen, onderzetters, messen en dergelijke. Het kleine kastje naast de bar (dus tegenover de wasbak) gebruiken we voor bestek. De grote kast bevat drie grote uittrekbare lades. Alle kasten en lades zijn pushpull en afvalbakken zitten er in verwerkt (onder de ovens).

Dit is nog van de initiële tekening trouwens, apparatuur was twee jaar later nog wel geactualiseerd dus andere koelkast/vriezer/vaatwasser e.d.
Grappig lijkt op ons ontwerp maar wij hebben tussen de ovens een barretje gemaakt om ons koffiezet apparaat kwijt te kunnen uit het zicht. En heb je ook nog stroom op het eiland voor apparatuur?

Wij hebben bewust gekozen om niet de besteklade onder het fornuis te doen i.v.m. niet in de weg lopen als de een de tafel dekt en de ander aan het koken is. Dat hebben we nu ook en er is mee te leven maar het leek ons veel relaxter daar geen last meer van te hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupinIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:00
EiT schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:13:

Heb je dit achteraf gedaan? Kan je een adresje delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:10
[...]

Toen hij nu korting wilde geven herhaalde ik zijn openingszin nog even en toen was hij duidelijk geïrriteerd :).

Hier eiken overzet treden met anti slip strips erin. Door de parketzaak gedaan die ook onze vloer heeft gelegd en bijpassend qua kleur. Was wel 3 jaar geleden maar dat koste slechts 2200eu (1 trap)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
Len020 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Hier eiken overzet treden met anti slip strips erin. Door de parketzaak gedaan die ook onze vloer heeft gelegd en bijpassend qua kleur. Was wel 3 jaar geleden maar dat koste slechts 2200eu (1 trap)
In 2015 ook laten doen in huidige woning (geen nieuwbouw). Prachtig eikenhout met anti-slip strips. Was €100 per trede en 6 jaar later nog steeds mooi. €1300 totaal. Was echt een vakman, die verder vooral houten vloeren legt.

[ Voor 0% gewijzigd door rubenos op 15-02-2022 10:03 . Reden: Verkeerde jaartal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Rubenus schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Thanks! Die zitten in het eiland, het middelste deel tussen de gootsteen en de kookplaat zit de vaatwasser.
Onder de kookplaat zit de bestekla, vanwege de ingebouwde afzuiging verlies je wat ruimte in die kast eronder, waardoor je geen volle hoogte kan gebruiken, dus als bestekla prima.

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 15-02-2022 10:21 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

-

[ Voor 197% gewijzigd door BiG-GuY op 15-02-2022 10:21 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 17:10

TiMMieJ

PSN: Orixez

[...]

Wij zijn uitgekomen bij het laten stuccen van de trap (ventetiaans beton in donker antraciet)! Geeft echt iets unieks en heel gaafs. Is van Boncreat. Nadeel is wel dat het 4 weken niet extreem belast mag worden als het goed uit hard. Voor meer ideen zie: https://www.boncreations.nl/beton-cire-trap/

Op de zolder doen we dit ook op de vloer waardoor de trap in een keer doorloopt in de vloer.

[ Voor 9% gewijzigd door TiMMieJ op 15-02-2022 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:32
TiMMieJ schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Wij zijn uitgekomen bij het laten stuccen van de trap! Geeft echt iets unieks en heel gaafs. Is van Boncreat. Nadeel is wel dat het 4 weken niet extreem belast mag worden als het goed uit hard. Voor meer ideen zie: https://www.boncreations.nl/beton-cire-trap/
Wat is hier uniek aan? Het blijft dezelfde trap met een kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupinIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:00
Hoi allemaal, misschien past dit beter hier...

Tips gevolgd hier op de forum voor de BORA.. kan iemand checken of dit klopt en of dit niet beter achteraf gedaan kan worden (door kosten 825 euro).. Thanks alvast!!

Hi, kan iemand checken of dit klopt voor de BORA Pure? Dit wordt aangeboden door de bouwer (nieuwbouw). Thanks alvast!

*LOZE LEIDING BEDRADEN OP APARTE GROEP 3 X 230 VOLT*
- Exclusief loze leiding
- Inclusief aanpassen meterkast met 3 fase hoofd- en aardlekschakelaar
- Vlakke montage in 1 inbouwdoos
- Ruimte: keuken
- 1x t.b.v. Bora [E3] | Hoogte: circa 300mm uit vloer
- Locatie volgens tekening
- Exclusief eventuele kosten van het energiebedrijf
- Advies om de meterkast door het energiebedrijf aan te sluiten met 3x25 Ampère

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

LupinIII schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:53:
Hoi allemaal, misschien past dit beter hier...

Tips gevolgd hier op de forum voor de BORA.. kan iemand checken of dit klopt en of dit niet beter achteraf gedaan kan worden (door kosten 825 euro).. Thanks alvast!!

Hi, kan iemand checken of dit klopt voor de BORA Pure? Dit wordt aangeboden door de bouwer (nieuwbouw). Thanks alvast!

*LOZE LEIDING BEDRADEN OP APARTE GROEP 3 X 230 VOLT*
- Exclusief loze leiding
- Inclusief aanpassen meterkast met 3 fase hoofd- en aardlekschakelaar
- Vlakke montage in 1 inbouwdoos
- Ruimte: keuken
- 1x t.b.v. Bora [E3] | Hoogte: circa 300mm uit vloer
- Locatie volgens tekening
- Exclusief eventuele kosten van het energiebedrijf
- Advies om de meterkast door het energiebedrijf aan te sluiten met 3x25 Ampère
Een goede 3F automaat kost €60.
Als je nu al een kookgroep hebt, hoeven ze ook geen draden bij te trekken (2P+2N+PE --> 3P+N+PE).
En die Perilex komt er ook al.

Voor €825 zou ik dat dus niet laten doen. Dat doe je achteraf dus voor €60 en 30 min werk.

Ook is 3x25A tegenwoordig standaard. Dus ik vraag me af of ze daar meer voor gaan rekenen.
Als je dit niet neemt, wordt je huis dan met een 1F meterkast opgeleverd?

In dat geval moet je zelf een 4P HS kopen en voor de kookplaat een 3P+N alamat. Nog altijd geen €825 waard, maar raar dat ze niet standaard 3x25A aanbieden.

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 15-02-2022 10:58 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

LupinIII schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Heb je dit achteraf gedaan? Kan je een adresje delen :)
Nee, maar wel direct met Vermeulen uit Etten-Leur geregeld, dit was bij ons de trap leverancier in het project. Deze heeft gewoon de offerte naar de aannemer gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Vloer gaat er in. Zal niet super snel gaan denk ik maar wel met passie. De voegen na een geplakte tegel worden direct met een afwaskwast schoon gemaakt enzo :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8uw1YvRywa8Twb7rL9p-Nxyd5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJahTJ8Ld3yRv7BjCUuqURgd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:33

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:16:
Vloer gaat er in. Zal niet super snel gaan denk ik maar wel met passie. De voegen na een geplakte tegel worden direct met een afwaskwast schoon gemaakt enzo :+
[Afbeelding]
Dit is het resultaat na 5 dagen werk? :P |:( :*) Voor de bouwvak klaar? :)

Prachtige vloer!! _/-\o_

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:40:
[...]

Dit is het resultaat na 5 dagen werk? :P |:( :*) Voor de bouwvak klaar? :)

Prachtige vloer!! _/-\o_
Haha, toen ik om 09:15 kwam aanrijden stapte ze net uit om te beginnen.

Ondertussen kan ik de aannemer wel schieten. Tegelzetter wil weten wanneer de nuts komen ivm werkzaamheden, hij moet namelijk de gang ook nog leggen.

Aannemer weet wel wanneer ze komen maar wil dus niets zeggen ‘want wat maakt dat uit’. Grrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:07
Iemand hier ervaring met stadsverwarming (Vattenfall) icm vloerverwarming? Het viel mij op dat de GJ-meter oploopt terwijl we er nog niet wonen, alle convectoren en de vloerverwarming staat uit (dwz thermostaat op 5 graden). Toch zie ik het verbruik met 0.05-0.07GJ per dag oplopen. Het viel mij op dat ik op de warmtemeter wel doorstroom zag, het RTL-ventiel is door de bouwer op 3 gezet. Als ik het RTL-ventiel op 2 zet zie ik 0 liter doorstroom op de warmtemeter. Weet iemand wat de "ideale" setting is? Kan het kwaad om het RTL-ventiel op 2 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ascension schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:45:
Iemand hier ervaring met stadsverwarming (Vattenfall) icm vloerverwarming? Het viel mij op dat de GJ-meter oploopt terwijl we er nog niet wonen, alle convectoren en de vloerverwarming staat uit (dwz thermostaat op 5 graden). Toch zie ik het verbruik met 0.05-0.07GJ per dag oplopen. Het viel mij op dat ik op de warmtemeter wel doorstroom zag, het RTL-ventiel is door de bouwer op 3 gezet. Als ik het RTL-ventiel op 2 zet zie ik 0 liter doorstroom op de warmtemeter. Weet iemand wat de "ideale" setting is? Kan het kwaad om het RTL-ventiel op 2 te zetten?
@Farmerwood heeft volgens mij stadsverwarming?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42
Toppe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Haha, toen ik om 09:15 kwam aanrijden stapte ze net uit om te beginnen.

Ondertussen kan ik de aannemer wel schieten. Tegelzetter wil weten wanneer de nuts komen ivm werkzaamheden, hij moet namelijk de gang ook nog leggen.

Aannemer weet wel wanneer ze komen maar wil dus niets zeggen ‘want wat maakt dat uit’. Grrr!
Irritant, maar ik denk dat je niet mag klagen met jullie aannemer. Van alle projectbouw hier in het topic denk ik wel dat jij de meeste flexibliteit hebt gehad.

Hier is het absoluut geen optie om iemand een vloer te laten leggen of enige andere vorm van werkzaamheden voordat de woning is opgeleverd. En bij ons wordt maar geen datum gecommucieerd wat vreselijk is om te plannen ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Irritant, maar ik denk dat je niet mag klagen met jullie aannemer. Van alle projectbouw hier in het topic denk ik wel dat jij de meeste flexibliteit hebt gehad.

Hier is het absoluut geen optie om iemand een vloer te laten leggen of enige andere vorm van werkzaamheden voordat de woning is opgeleverd. En bij ons wordt maar geen datum gecommucieerd wat vreselijk is om te plannen ;w
Deels met je eens, tenslotte gaat de vloer via de badkamer leverancier en al het schilderwerk verloopt via de aannemer maar die ik jongens doen graag een klusje contant.

Werk zoals behangen, schilderen naar eigen kleur en dat soort zaken heb ik allemaal zo met ze geregeld want volgens de aannemer is dat onmogelijk om te regelen.

Volgens mij delen ze dat wel met de uitvoerder ofzo want die vind alles prima en op het kantoor hoor je heel vaak ‘de uitvoerder zorgt er voor dat alles precies verloopt zoals afgesproken op papier’. Denk dat het papier een financieel betaalmiddel is, haha.

Hier roepen ze ook geen datum en zeggen ze ‘zodra de nuts er in zit kunnen we een datum communiceren’ en dat is prima, maar in dit geval willen we schade voorkomen.

Wordt nu dagelijks twee keer per dag langs rijden

Members only:

Edit met maar even de aannemer gebeld die de nuts komt aansluiten. Morgen is het zover met een uitloop naar donderdag!! *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 15-02-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascension schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:45:
Heb je ook doorstroom op je warmtemeter als je de pomp van de v.v. uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Wij willen straks (oplevering pas over een jaar :P) visgraat of misschien zelf hongaarse punt.

Tegenwoordig heb je dus ook tegels in visgraat. Waarom kiezen jullie voor tegels of waarom voor hout?

De looks? Kwaliteit? Prijs?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:20:
Wij willen straks (oplevering pas over een jaar :P) visgraat of misschien zelf hongaarse punt.

Tegenwoordig heb je dus ook tegels in visgraat. Waarom kiezen jullie voor tegels of waarom voor hout?

Wij hebben tegels vanwege het gemak. Vocht bestendig, slijtvast, weinig onderhoud.

Ik zou een houten vloer perfect willen houden en dat kan nou eenmaal niet, dus bewust daar niet voor gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:20:

Gebruik de search even in alle delen van dit topic :).
Dan komen daar alle antwoorden op gok ik aangezien het om de zoveel pagina's wel over vloeren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:07
@Verwijderd weet ik niet, zal ik eens controleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
GeeMoney schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Gebruik de search even in alle delen van dit topic :).
Dan komen daar alle antwoorden op gok ik aangezien het om de zoveel pagina's wel over vloeren gaat.
Ik had al op Regge gezocht en het een en ander gelezen :P maar niet echt gezien waarom men nou voor het ene gaat.

Ik zal straks nog een poging doen met wat andere termen :)

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1 ... 84 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.