Bij onze fases zijn deze putten ingegraven, dit is een infiltratieput??
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Yep.kevinvi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:59:
***members only***
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ja, zelfde als bij ons🙂kevinvi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:59:
***members only***
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik lees even mee. Wij hebben ook een u-achtige vorm:OMX2000 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:14:
Wij willen in de keuken een verlaagd plafond. En we horen links rechts dat dit best goed zelf te doen is. Iemand hier ervaring me. De bedoeling is het plafond te verlagen zodat we spotjes kunnen installeren in de keuken. De begane vloer een U rondom de entree. En de keuken is een stok van de U, if that makes sense.
[ Voor 31% gewijzigd door Source90 op 02-06-2021 17:06 ]
Ik weet niet wat je al heb kunnen voorbereiden maar ik zou eerst bellen en aangeven dat 2 avonden wel erg kort is om dat allemaal door te werken.Niwla schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:47:
WooT! Eindelijk toegang tot het portaal van de bouwer. Vrijdag moeten we onze installatietechnische opties bevestigen
Een wens van mij was een voorbereiding voor een 3-fasen omvormer op zolder. Kosten €650,-
[...]
De positie van de omvormer zit vlak bij de lepe hoek van de trappen, dus een kabel zou ook eenvoudig vanaf omvormer achter de knieschotten langs door de lepe hoek naar beneden kunnen.
Komt deze lepe hoek normaal gesproken helemaal uit in de kruipruimte?
Ik ben al bijna niet anders gewend. De ruwbouw-opties kregen we donderdagmorgen teruggekoppeld, vrijdagmiddag sluitingsdatum.Dronium schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:38:
[...]
Ik weet niet wat je al heb kunnen voorbereiden maar ik zou eerst bellen en aangeven dat 2 avonden wel erg kort is om dat allemaal door te werken.
Bij mij zijn de leidingen van de meterkast naar de lepe-hoek(en) in de betonvloer gelegd voor het storten. Ik heb dan ook geen kruip-ruimteVorige huis had dat wel maar weer geen lepe-hoeken.
Ik verwacht eigenlijk dat de vloer gewoon doorgetrokken wordt, maar het lijkt me het beste om deze maar bij de bouwer na te vragen.
niets moet......behalve adem halen
Mogelijk ook een idee, dat ik ook graag met jullie wilde delenSource90 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Ben ze zelf nog niet tegen gekomen op Google.. Iemand een alternatief voor de Jansen&deBont Premium in hanglamp? Met name het verlichten op één punt van het werkblad en met handgebaren spreekt mij aan.
Geen idee of dit met een HUE strip of anderzijds lichtstrip en een Arduino ofzo zelf te maken is?
[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 03-06-2021 02:09 ]
Dat is fijn, dan hoef je alleen maar na te vragen hoe het rendement wordt behaald zonder dat een rotator of 45 graden bochten zijn gebruikt.
Eerlijk gezegd heb ik daar weinig verstand van, maar wat ik erover kan vinden is het volgende.Wolly schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:56:
[...]
Dat is fijn, dan hoef je alleen maar na te vragen hoe het rendement wordt behaald zonder dat een rotator of 45 graden bochten zijn gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door Celluiar op 02-06-2021 23:21 ]
Ik ken alleen het model van Technea en daarom dat ik ook die installatiehandleiding had toegevoegd als link.Celluiar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik daar weinig verstand van, maar wat ik erover kan vinden is het volgende.
Daarin staat aangegeven dat er wel degelijk 90 graden gebruikt wordt. Kan zo op de foto niet zien of het ook een T-stuk is met een afsluiting aan de bovenkant, maar daarmee hou je alsnog je 90 graden afvoer.
Kan het zijn dat dit per model weer anders is?
Edit: Vreemde is dat ze onder 3.3 wel weer 45 graden intekenen...
Dit zal zeker in een bepaalde stijl passen! Heeft de led strip hiermee wel genoeg koeling? Ik ben op meerdere plekken iets van plan met LED strips en die komen zoveel mogelijk in een aluminium profiel. Het is niet essentieel, maar de levensduur van de leds schijnt er een stuk langer van te worden.Source90 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:33:
[...]
Mogelijk ook een idee, dat ik ook met jullie wilde delen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Project
Wellicht hier of hier een balkje halen en aan beide kanten een insnede maken en een Hue led strip.
Ideeën, ideeën.
Worden die zo warm dan? Heb een HUE Led strip gehad in onze vorige woning en kan mij niet herinneren dat deze warm werd. Moet ik zeggen dat ik er niet dagelijks aan gevoeld heb, het werkte en daarna niet naar omgekeken.896gerard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:50:
[...]
Dit zal zeker in een bepaalde stijl passen! Heeft de led strip hiermee wel genoeg koeling? Ik ben op meerdere plekken iets van plan met LED strips en die komen zoveel mogelijk in een aluminium profiel. Het is niet essentieel, maar de levensduur van de leds schijnt er een stuk langer van te worden.
Tja, ik moet het nog even van lezen hebben(typische Tweaker situatie). Als jij gevoeld hebt dat het niet warm werd, moet het geen probleem zijn.Source90 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 01:04:
[...]
Worden die zo warm dan? Heb een HUE Led strip gehad in onze vorige woning en kan mij niet herinneren dat deze warm werd. Moet ik zeggen dat ik er niet dagelijks aan gevoeld heb, het werkte en daarna niet naar omgekeken.
Maar wat jij aanhaalt kan in zo'n balk ook denk ik. Gleuf erin en dan aluminium strip met daarop LED.. Baat het niet, schaad het niet.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:33 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
OK, nu moet ik wel linkjes en echte namen gaan gebruiken
896gerard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:28:
[...]
OK, nu moet ik wel linkjes en echte namen gaan gebruiken![]()
Ik vond mooie 'dim to warm' strips bij Ledprofielkoning: hier. Overigens ga ik hier wel de ledprofielen vandaan halen omdat het gaat om erg lange vracht. Gaat er iets mis met dat aluminium, dan is garantie eenvoudiger.
Die led strips daar lijken verdacht veel op de strips van één enkele Aliexpress store: hier.
Ze zijn niet de goedkoopste, en het feit dat ze dat niet eens proberen geeft mij wel het idee dat ze meer focusen op kwaliteit dan op prijs. Maar het blijft altijd een beetje gissen natuurlijk. Ze zijn onderweg en ik ben benieuwd hoe lang die dingen mee gaan.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik overal voor 24V led strips ga: minder stroomverlies -> minder warmte. Dat beperkt je keuze flink.
[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 03-06-2021 12:44 ]
Bedankt voor de tip! Qua voedingen moet ik me echt nog inlezen, in mijn domoticakast zit een 12V 2A module van Mean Well, op aanwijzingen van oa deze topics. Dat leverde nog wel een probleem op, want ik wil het ook binnen die kast verlichten met led strips, maar je staat ervan te kijken hoeveel stroom die ledstrips trekken en dan is 12V-2A al gauw te weinig. Uiteindelijk vond ik led strips uit een dagrijverlichting van een auto die heel weinig stroom trekken..Toppe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:40:
[...]
offtopic:
Wat voor voeding ga je er aanhangen? Zelf gebruik ik een Mean Well om 13m led strip van spanning te voorzien en dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten
Voor mij ook de reden om straks een aantal RS-25-5 modules te bestellen en die ik te gaan zetten voor mijn vaste 5v apparatuur zoals m’n Raspberry Pi
Je hebt ook zwaardere hoor. Zelf heb ik een 5V 26A achter m’n LED strips hangen. Nog even een bestemming voor verzinnen, 5V 26A voor een Raspberry Pi is wat overdreven896gerard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:56:
[...]
Bedankt voor de tip! Qua voedingen moet ik me echt nog inlezen, in mijn domoticakast zit een 12V 2A module van Mean Well, op aanwijzingen van oa deze topics. Dat leverde nog wel een probleem op, want ik wil het ook binnen die kast verlichten met led strips, maar je staat ervan te kijken hoeveel stroom die ledstrips trekken en dan is 12V-2A al gauw te weinig. Uiteindelijk vond ik led strips uit een dagrijverlichting van een auto die heel weinig stroom trekken..
On 'topic' Ik ben dus nog op zoek naar een goed merk voor een dimbare voeding.
[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 03-06-2021 13:06 ]
In navolging hiervan (en misschien ook interessant voor de startpost, @Toppe...Hedgy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:27:
Ik ga naar een kijkdag en ik neem mee?..
We nemen in ieder geval de meerwerklijst mee om die te controleren + een meetlint om een beetje een idee te krijgen waar we de meubels kwijt kunnen (we hebben al het 1 en ander in een 3d programma gezet op basis van de plattegrond, dus hopelijk klopt alles wat we daarin gezet hebben een beetje en krijgen we er een nog beter gevoel bij als we in het huis staan).
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Misschien een ebook van maken, kan hij in je niet meer werkendevergelijkerThijsmans schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:17:
[...]
In navolging hiervan (en misschien ook interessant voor de startpost, @Toppe...
Morgen is onze eerste kijkdag (van twee)Om er meer uit te halen dan alleen een leuk uitje, vraag ik me wel af: wat moeten we vooral niet vergeten om te doen? Foto's maken, maten nemen van ruimtes (ter check van de plannen), hopelijk de ligging van leidingen op de foto zetten nu die nog zichtbaar zijn, ramen meten voor raamdecoratie... En verder?
Wil je gewoon een lamp met een stekker voor in het stopcontact? Als je de bedrading vanuit de bouw wilt hebben dan is de kans dat ze het zonder schakelaar willen doen wat kleiner.goldmemberf1 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:21:
Heeft iemand nog tips voor leuke wandlampen?
Wij willen wat wandlampen monteren, maar willen dit het liefst doen met Philips hue lampen zodat we geen schakelaar nodig hebben. We hebben al een bridge en aantal hue lampen.
We zaten te denken om hetzelfde te doen boven de nachtkastjes, hoewel een schakelaar daar misschien ook wel handig is.
GefixtToppe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:20:
[...]
Misschien een ebook van maken, kan hij in je niet meer werkendevergelijker
Tot 50 meter hier, volgens de fabrikant, maar de tip van de batterijen neem ik - ook voor de camera - meeZou inderdaad wat meer gereedschap mee nemen en in geval van een digitale meter die voorzien van een nieuw setje batterijen.
* Toppe bedankt zichzelf voor de tip. Nu weet ik weer dat mijn afstandsmeter niet meer dan 10m doet en ik toch echt verder wil meten!
Een schakelaar lijkt mij eigenlijk overal wel handig, ook voor Hue. Je wil toch niet steeds je telefoon pakken? Of afhankelijk zijn van je netwerk/internetverbinding... Hier hangt op de slaapkamer een Hue-inbouwdimmer. Voor een leeslampje kun je, als je echt wil, iets a la de Lutron Aurora gebruiken. Of gewoon de snoerschakelaar gebruiken, gezien je toch in bed ligtgoldmemberf1 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:21:
Heeft iemand nog tips voor leuke wandlampen?
Wij willen wat wandlampen monteren, maar willen dit het liefst doen met Philips hue lampen zodat we geen schakelaar nodig hebben. We hebben al een bridge en aantal hue lampen.
We zaten te denken om hetzelfde te doen boven de nachtkastjes, hoewel een schakelaar daar misschien ook wel handig is.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Nee ik wil ze infrezen in de muur. Mijn idee was om dat vanuit het dichtstbijzijnde stopcontact te doen. Maar steeds dimmen via de telefoon lijkt me inderdaad vrij irritant ook.Toppe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:24:
[...]
Wil je gewoon een lamp met een stekker voor in het stopcontact? Als je de bedrading vanuit de bouw wilt hebben dan is de kans dat ze het zonder schakelaar willen doen wat kleiner.
Ach, dat went vanzelf hoor!goldmemberf1 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Nee ik wil ze infrezen in de muur. Mijn idee was om dat vanuit het dichtstbijzijnde stopcontact te doen. Maar steeds dimmen via de telefoon lijkt me inderdaad vrij irritant ook.
Ik heb speciaal nog een rolmaat van 8m gekocht omdat ons huis net 5.7m breed is. De 14m lengte ging sowieso niet lukken.Thijsmans schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:47:
Evenals een 5m rolmaat; niet alles is het snelste/nauwkeurigste digitaal gemeten.
Gebruik je dan de app om ze onafhankelijk te bedienen? Of dim je ze altijd simultaan?Toppe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:09:
[...]
Ach, dat went vanzelf hoor!
Ik zou alleen de draden altijd spanningsvrij willen kunnen maken. Onze wand spots zit op de zelfde schakelaar als de plafond lamp. Idem geld voor de wand lampen in de keuken en op de trap.
Heb verschillende scènes die ik via Siri bedien en anders pak ik wel de app.goldmemberf1 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Gebruik je dan de app om ze onafhankelijk te bedienen? Of dim je ze altijd simultaan?
Gaat wel 'lichtelijk' off-topic zo, maar waarom zou je een schakelaar die op een batterij werkt in een inbouwdoos (met 230V beschikbaar) willen zetten? Als ik iets haat zijn het lege batterijen in dingen die gewoon altijd moeten werken.Toppe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:21:
[...]
Heb verschillende scènes die ik via Siri bedien en anders pak ik wel de app.
Er bestaat ook Friends of Hue schakelaars, die passen netjes in een raam maar werken gewoon op batterij. Ik heb hem van Gira en die is voor geprogrammeerd met 4 standen. Heb je twee vliegen in 1 klap toch?
[ Voor 10% gewijzigd door Farmerwood op 03-06-2021 16:38 ]
Die werkt ook op een batterij...Farmerwood schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Gaat wel 'lichtelijk' off-topic zo, maar waarom zou je een schakelaar die op een batterij werkt in een inbouwdoos (met 230V beschikbaar) willen zetten? Als ik iets haat zijn het lege batterijen in dingen die gewoon altijd moeten werken.
Voor Philips Hue heb je ook bv deze: https://www.robbshop.nl/Philips-HUE-Wall-Switch-Module
Voor alles is een oplossing!Farmerwood schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Ik heb speciaal nog een rolmaat van 8m gekocht omdat ons huis net 5.7m breed is. De 14m lengte ging sowieso niet lukken.![]()
Voordeel van een 8m ten opzichte van 5m is dat hij wat breder is en op korte afstand dus makkelijker is om iets 'in de lucht' te meten zonder dat hij door knakt.
Omdat je die schakelaar niet fysiek hoeft aan te sluiten op je wandlamp. Hierdoor heb je wel het gemak van een schakelaar zonder dat je hak en breek werk hoeft te doen.Farmerwood schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Gaat wel 'lichtelijk' off-topic zo, maar waarom zou je een schakelaar die op een batterij werkt in een inbouwdoos (met 230V beschikbaar) willen zetten? Als ik iets haat zijn het lege batterijen in dingen die gewoon altijd moeten werken.
Voor Philips Hue heb je ook bv deze: https://www.robbshop.nl/Philips-HUE-Wall-Switch-Module
[ Voor 25% gewijzigd door Toppe op 03-06-2021 16:41 ]
-Kijk of je loze leidingen, verplaatste/extra contactdozen of lichtpunten op de juiste plek zitten (of überhaupt aanwezig zijn, zoals bij onsThijsmans schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:17:
[...]
In navolging hiervan (en misschien ook interessant voor de startpost, @Toppe...
Morgen is onze eerste kijkdag (van twee)Om er meer uit te halen dan alleen een leuk uitje, vraag ik me wel af: wat moeten we vooral niet vergeten om te doen? Foto's maken, maten nemen van ruimtes (ter check van de plannen), hopelijk de ligging van leidingen op de foto zetten nu die nog zichtbaar zijn, ramen meten voor raamdecoratie... En verder?
Hoezo te hoog ingeschat? Er zijn genoeg mensen die Hue hebben en geen kennis hebben van elektra en dus zo’n ding al amper aangesloten krijgen.Farmerwood schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Edit: Nevermind, te snel gekeken en Philips te hoog ingeschat...
Niet alles gelezen, maar Friends of Hue switches van Busch Jeager, Gira etc werken allemaal met dezelfde schakelaar en is op basis van kinetische energie en hebben dus geen batterij nodig. Werkt perfect heb er een hele lading van. Hebben alleen iets meer kracht nodig om in te drukken, maar merk je niks van.Farmerwood schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Edit: Nevermind, te snel gekeken en Philips te hoog ingeschat...
En de icing on de cake is dat de arbeidskosten niet voor UHUW zijn, maar voor de aannemer, aangezien die de badkamer zelf zullen plaatsen 🤣 Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging.Alic3 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:03:
dat het upgraden van tegels niet alleen de m2 prijs hoger is maar ook de arbeidskosten veel meer zijn
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:33 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Die Gira werkt op een batterij.Vipertje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Niet alles gelezen, maar Friends of Hue switches van Busch Jeager, Gira etc werken allemaal met dezelfde schakelaar en is op basis van kinetische energie en hebben dus geen batterij nodig. Werkt perfect heb er een hele lading van. Hebben alleen iets meer kracht nodig om in te drukken, maar merk je niks van.
https://www.busch-jaeger....ure-linear/friends-of-hue
Dat is een Senic die in het Gira systeem opgenomen kan worden. Gira heeft zelf een Zigbee schakelaar gehad (paar Posts hier boven zie je de foto) en die werkt alleen op een batterij.kevinvi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:21:
[...]
https://www.elektrototaal...e-lichtschakelaar-4174329
Deze is wel gevoed via kinetische energie.
[ Voor 27% gewijzigd door Toppe op 04-06-2021 10:26 ]
Oh zeker, helemaal mee eens en daar ben ik me ook zeker van bewust. Een tegel van 20x25 verwerk je een stuk makkelijker dan eentje van 60x60. Zeker als je bijv een inbouwkraan wil. In de eerste tegelzaak waar ik kwam voor oriëntatie werd me dat al verteld.Deleon78 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:35:
Een andere tegel kan zeker wel uitmaken in arbeid. Ander materiaal kan andere lijmeigenschappen hebben (bv glastegels). Een ander formaat kan meer werk zijn of lastiger netjes te krijgen zijn. Bovendien moet opnieuw worden gekeken naar het uitlijnen van voegen van de verschillende tegels. Iedereen wat anders betekent meer kans op fouten.
Het zijn ongetwijfeld mensen die geld willen verdienen, maar zo simpel als jullie er over denken is het echt niet altijd.
Nee, want vaak zijn de renders of het modelhuis mooier ingericht dan de werkelijkheid. Als ze dan naar de leverancier gaan krijgen de een behoorlijke deksel op hun neus. Als je dan je financiële plaatje al rond hebt/je limiet is bereikt dan gaan mensen zeggen dat ze zich genaaid voelen.Alic3 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:26:
[...]
Oh zeker, helemaal mee eens en daar ben ik me ook zeker van bewust. Een tegel van 20x25 verwerk je een stuk makkelijker dan eentje van 60x60. Zeker als je bijv een inbouwkraan wil. In de eerste tegelzaak waar ik kwam voor oriëntatie werd me dat al verteld.
Maar 99% van de andere bewoners zijn zicht daar niet bewust. Die voelen zich genaaid zo gauw ze bij de projectleverancier zijn geweest. Dan ben je denk ik ook wat naïef geweest en heb je je niet goed ingelezen/georiënteerd. Als je nieuwbouw koopt heb je toch ook wel enigszins onderzoeksplicht toch
Oke heb je een punt. Maar dan ben je uitgegaan van een aanname. En ja aannames he... Er was geen modelwoning en de renders zijn er alleen van de woonkamer. Maar in de brochure lees ik:Toppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:28:
[...]
Nee, want vaak zijn de renders of het modelhuis mooier ingericht dan de werkelijkheid. Als ze dan naar de leverancier gaan krijgen de een behoorlijke deksel op hun neus. Als je dan je financiële plaatje al rond hebt/je limiet is bereikt dan gaan mensen zeggen dat ze zich genaaid voelen.
En wat staat er in die brochure dan? Neem aan dat je geen huis koopt zonder een impressie te hebben van wat er inkomt.Alic3 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:35:
[...]
Oke heb je een punt. Maar dan ben je uitgegaan van een aanname. En ja aannames he... Er was geen modelwoning en de renders zijn er alleen van de woonkamer. Maar in de brochure lees ik:
De badkamer
Uw persoonlijke domein in huis. Een plaats waar u even helemaal uzelf kunt zijn. Om ’s morgens aangenaam te ontwaken, of ’s avonds fijn te ontspannen na een intensieve dag. De badkamer is standaard al compleet afgewerkt met fraai tegelwerk, luxe sanitair en accessoires. Maar het kan uiteraard ook worden aangepast aan uw eigen wens. Zie de separate brochure van het sanitair en het tegelwerk voor wat standaard wordt toegepast in uw appartement.
'Fraai' en 'luxe' moet je met een korreltje zout nemen dus. Zeker als je de bijlage ziet
EU DNS: 86.54.11.100
Dat is een prijzige woning! Maar mooie locatie en aan het water natuurlijk helemaal mooi.Mr0BB schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:51:
Leuk onderwerp, kunnen hier veel nuttige tips vandaan halen! Wat achtergrond van onze reis in de nieuwbouwwereld:
Wij zitten net in het begin van ons proces. We wilden altijd al wonen aan het water én een nieuwbouwwoning. Nu eindelijk iets gevonden en ingeloot. De koop is rond en alle voorwaarden zijn voldaan aan de kant van de bouwer, dus als het goed is kan de bouw binnenkort beginnen.
Wij hebben een 2-onder-1 kap nieuwbouwwoning aan vaarwater in Weesp gekocht, 171m2 vloeroppervlak en 335m2 perceel. De aanneemsom is 407k en de kosten voor grond 488k. Nu wordt het vooral tijd om naar de meerwerkopties te kijken en alles naar smaak in te vullen. Daar kunnen we hier wat goede tips voor vinden. Naar verwachting zullen we daar nog zo'n 130k extra voor kwijt zijn.
Eerste stap is nu de aankondiging start bouw, kunnen niet wachten! Oplevering staat in Q3 2022 gepland.
Dat lijkt mij ookToppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:45:
[...]
En wat staat er in die brochure dan? Neem aan dat je geen huis koopt zonder een impressie te hebben van wat er inkomt.
![]() | ![]() |
Ik herken de frustratie.Alic3 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:35:
[...]
Oke heb je een punt. Maar dan ben je uitgegaan van een aanname. En ja aannames he... Er was geen modelwoning en de renders zijn er alleen van de woonkamer. Maar in de brochure lees ik:
De badkamer
Uw persoonlijke domein in huis. Een plaats waar u even helemaal uzelf kunt zijn. Om ’s morgens aangenaam te ontwaken, of ’s avonds fijn te ontspannen na een intensieve dag. De badkamer is standaard al compleet afgewerkt met fraai tegelwerk, luxe sanitair en accessoires. Maar het kan uiteraard ook worden aangepast aan uw eigen wens. Zie de separate brochure van het sanitair en het tegelwerk voor wat standaard wordt toegepast in uw appartement.
'Fraai' en 'luxe' moet je met een korreltje zout nemen dus. Zeker als je de bijlage ziet
Onze Facebookgroep is gestart door een bewoner en onze kopersbegeleider heeft de link doorgestuurd. Zij mogen zelf geen gegevens van buren delen dus het duurde even voordat we met elkaar in contact zijn gekomen.c-nan schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:54:
Hebben jullie contact met jullie toekomstige buren? Zo ja, hoe zijn jullie in contact gekomen?
Ons project maakt onderdeel uit van een groter project (ons project = ~100 woningen, groter project = ~3500 woningen). Van het groter project is er een kopersgroep actief op Facebook, maar van ons project bestaat er geen kopersgroep op Facebook.
Ik zit er aan te denken om zo een groep te starten, maar ik wil geen ruzie met de makelaar/aannemer
Ja dat is precies zoals we het nu aanpakken. Toen ik wist dat het via UHUW zou gaan ben ik al gaan puzzelen. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat alles goed staat zodat we in fase 2 het kunnen maken naar wens. Ik betaal geloof ik 1700 euro voor een muurtje. Duur muurtje, maar het is essentieel zodat alles alvast op de juiste plek zit.SquareOne schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:06:
[...]
Ik herken de frustratie.
Elke wijziging zorgt voor een meerprijs obv adviesprijzen materiaal (zowel tegels en sanitair) en daarbovenop altijd meerwerk voor plaatsing (andere douchekraan plaatsen is schijnbaar meer werk dat de orginele douchekraan plaatsen).
Mijn tip:
- zorg dat de basis van de badkamer goed is, dus de aansluitingen op de juist plek en kies tegels uit die je mooi vind. Slik de meerprijs en het feit dat je genaaid wordt.
- Laat waar mogelijk sanitair vervallen (bij ons was het bijvoorbeeld mogelijk om de wastafel en spiegel te laten vervallen) - dan heb je ook geen lelijke gaten in de muur op plekken waar je het niet wilt
- Regel achter zelf de douchewand / andere kranen etc
[ Voor 47% gewijzigd door Alic3 op 04-06-2021 11:10 ]
@c-nan In ons project is er een portal waarop kopers de contactgegevens kunnen achterlaten. Na een tijdje heb ik een whatsapp groep aangemaakt en die link daarvan per mail naar alle mensen gestuurd. Op die manier konden ze zelf bepalen of ze wilden deelnemen aan de whatsapp groepAlic3 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:06:
[...]
Onze Facebookgroep is gestart door een bewoner en onze kopersbegeleider heeft de link doorgestuurd. Zij mogen zelf geen gegevens van buren delen dus het duurde even voordat we met elkaar in contact zijn gekomen.
Nou ja, denk dat we nu wel offtopic gaan maar je weet toch wat je krijgt? Maten en kleuren staan er bij. Dat je niet exact de kleur kan bepalen prima.Alic3 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:04:
[...]
Dat lijkt mij ook![]()
Dit is standaard:
- Tot 500k de kleine tegels icm V&B o'novo.
- Vanaf 500k de iets grotere icm V&B Subway
[Afbeelding] [Afbeelding]
Of je dit luxe noemt hangt af van je referentiekader denk ik...
Offtopic of niet. Laat het voor iedereen die dit topic leest een les zijn om geen aannames te doen, je goed te laten informeren over meerprijzen en zelf vergelijkend waren onderzoek te doen.Toppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Nou ja, denk dat we nu wel offtopic gaan maar je weet toch wat je krijgt? Maten en kleuren staan er bij. Dat je niet exact de kleur kan bepalen prima.
Bij ons zaten er 30x60 tegels op de wand (modelwoning) en door de makelaar is meermaals toegezegd dat wij dat ook krijgen. Bleek 15x15 te worden met zo'n douchecabine:
[Afbeelding]
Als ik dit zo lees, komen wij niet al te ver van elkaar af te wonen. Tip: misschien wil je je post nog even tussen members-only tags zetten, zodat het alleen voor ingelogde gebruikers zichtbaar is
Anoniem: 1302638
Ik heb een lasermeter gekocht. Gelijk 30 meter en op de millimeter nauwkeurig. Kleiner dan een usb lader.Farmerwood schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Ik heb speciaal nog een rolmaat van 8m gekocht omdat ons huis net 5.7m breed is. De 14m lengte ging sowieso niet lukken.![]()
Voordeel van een 8m ten opzichte van 5m is dat hij wat breder is en op korte afstand dus makkelijker is om iets 'in de lucht' te meten zonder dat hij door knakt.
Heb er toevallig, na aanleiding van dit forum, ook maar alvast een besteld.Anoniem: 1302638 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:01:
[...]
Ik heb een lasermeter gekocht. Gelijk 30 meter en op de millimeter nauwkeurig. Kleiner dan een usb lader.
Beide erg gaaf!kevinvi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:21:
[...]
https://www.elektrototaal...e-lichtschakelaar-4174329
Deze is wel gevoed via kinetische energie.
Ik denk (heel slecht misschien) dat ze daarom in ons project zo lang gewacht hebben met het vrijgeven van het portaal. Sinds eergister een login gekregen, vandaag sluitingstermijn installaties. Van de 11 kopers hebben slechts 3 contactgegevens gedeeld tot nu toe, maar een appgroepje heeft inmiddels het levenslicht gezien.SquareOne schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:08:
[...]
@c-nan In ons project is er een portal waarop kopers de contactgegevens kunnen achterlaten. Na een tijdje heb ik een whatsapp groep aangemaakt en die link daarvan per mail naar alle mensen gestuurd. Op die manier konden ze zelf bepalen of ze wilden deelnemen aan de whatsapp groep
De verkoopbegeleider is er trouwens niet blij mee, vaak komen zaken ter sprake in die whatsapp groep en hanen dan gelijk 3 man aan de telefoon met de verkoopbegeleider
had meteen even gezegd dat ie 500,- kostte, dan had ik hem niet hoeven googelenToppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:16:
Als vrijblijvende tip: z’n beugeltje die je er uit kan halen is ideaal. Mijn huidige Leica heeft het ook en ik gebruik het heel vaak. Ideaal om bijvoorbeeld de afstand van binnenkant kozijn naar een muur te meten. Hij snapt zelf in welke stand je hem zet. Vouw ik hem helemaal om dan meet hij vanaf het begin
[Afbeelding]
Je hebt ook goedkopere versies hoor alleen had ik geen zin om verder te googelen of om op te staan om er een foto van te makenNiwla schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:48:
[...]
had meteen even gezegd dat ie 500,- kostte, dan had ik hem niet hoeven googelen
[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 04-06-2021 13:02 ]
Haha, helemaal eens.Deleon78 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:22:
[...]
Ik dacht dat gevraagd werd om minder te bestraten? 😇
zo een douche cabine is wat mij betreft een voorbeeld van hoe het niet moet, vanuit de verkoper dan. 99% kiest toch voor wat anders - laat de geldmeter maar lopen? Vind het echt schandalig om de basis zo in te regelen.Toppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Nou ja, denk dat we nu wel offtopic gaan maar je weet toch wat je krijgt? Maten en kleuren staan er bij. Dat je niet exact de kleur kan bepalen prima.
Bij ons zaten er 30x60 tegels op de wand (modelwoning) en door de makelaar is meermaals toegezegd dat wij dat ook krijgen. Bleek 15x15 te worden met zo'n douchecabine:
[Afbeelding]
Zelfde geldt voor het standaard sanitair qua wastafel + kraan. Dan koop je een tweekapper van 7 ton met 4 slaapkamers en dan krijg je een badkamer die zelfs in een sociale huurwoning nog lelijk zou zijn. Met een wastafel + kraantje die je in de winkel voor 100 euro bij elkaar koopt en waar je amper een bekertje en tandenborstel kwijt kan, met lelijke goedkope kleine tegeltjes.Tdebassie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:34:
[...]
zo een douche cabine is wat mij betreft een voorbeeld van hoe het niet moet, vanuit de verkoper dan. 99% kiest toch voor wat anders - laat de geldmeter maar lopen? Vind het echt schandalig om de basis zo in te regelen.
Gelukkig is dit in ons project niet zo. Ik snap dat je er indirect allemaal voor betaalt, maar kom op hee.
Het vreemde is dan dat mensen denken dat de aannemer heeft bezuinigd op het sanitair terwijl het meer waarschijnlijk is dat de aannemer op alle zaken in het huis heeft bezuinigd. Alleen die punten vallen dan blijkbaar niet op of worden wel normaal geacht.Blik1984 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:10:
[...]
Zelfde geldt voor het standaard sanitair qua wastafel + kraan. Dan koop je een tweekapper van 7 ton met 4 slaapkamers en dan krijg je een badkamer die zelfs in een sociale huurwoning nog lelijk zou zijn. Met een wastafel + kraantje die je in de winkel voor 100 euro bij elkaar koopt en waar je amper een bekertje en tandenborstel kwijt kan, met lelijke goedkope kleine tegeltjes.
Huisnummerbordje? Krijg je die dan?Wolly schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:15:
[...]
Het vreemde is dan dat mensen denken dat de aannemer heeft bezuinigd op het sanitair terwijl het meer waarschijnlijk is dat de aannemer op alle zaken in het huis heeft bezuinigd. Alleen die punten vallen dan blijkbaar niet op of worden wel normaal geacht.
Kookgroep ipv fatsoenlijke 3F automaat, slotcylinders van belabberd merk, isolatie niet volgens normen aangebracht, kanaalplaten niet afdoende afgedicht, puin in je tuin en het goedkoopste huisnummerbordje wat er maar te scoren viel.
Jazeker!
Zuinig of niet. Laat dat bordje er maar af. Anders heb ik al nutteloze gaten in de gevel voordat ik een sleutel hebWolly schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:55:
[...]
Als je die niet krijgt heb je echt met een hele zuinige bouwer te maken
Bij ons werd hij gewoon los geleverd. Mooiste is als de de definitieve keuze ook met je buren kunt afstemmen.Toppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:14:
[...]
Zuinig of niet. Laat dat bordje er maar af. Anders heb ik al nutteloze gaten in de gevel voordat ik een sleutel heb
Je kiest toch gewoon wat je zelf mooi vindt? Ik had er niet eens over nagedacht om dit met je buren af te stemmen…voog schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Bij ons werd hij gewoon los geleverd. Mooiste is als de de definitieve keuze ook met je buren kunt afstemmen.
Wij hebben een rijtjeshuis, en ff met de buren overlegd, vonden eigenlijk allemaal het zelfde acceptabel.Toppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Je kiest toch gewoon wat je zelf mooi vindt? Ik had er niet eens over nagedacht om dit met je buren af te stemmen…
In deel 2 eens gelezen dat iemand bij oplevering spontaan een vlaggenstokhouder + vlag kreeg van de bouwer bij oplevering. Zo brak gemonteerd dat hij een dag later al op de grond lag, maar wel gaten voor de houder in je muur. Als ze dat bij mij flikken steek ik die vlag ergens.....Malt1982 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:19:
Wij leveren deze nooit mee (of wel als dit in het bestek staat maar dan los leveren) aangezien ze 9 van de 10x toch niet worden opgehangen. De standaard gemeente bordjes kosten inderdaad niks maar een koper zit vaak niet te wachten op die nummerbordjes en de gaten in zijn metselwerk.
Vast een stagiaire geweest die een hele week bezig is geweest met de montage….Niwla schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:35:
[...]
In deel 2 eens gelezen dat iemand bij oplevering spontaan een vlaggenstokhouder + vlag kreeg van de bouwer bij oplevering. Zo brak gemonteerd dat hij een dag later al op de grond lag, maar wel gaten voor de houder in je muur. Als ze dat bij mij flikken steek ik die vlag ergens.....![]()
![]()
![]()
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Heeft iemand deze toevallig al in een showroom op groter formaat zien liggen?nel!s schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:26:
Vloertegel zoekers: ik heb een sample van Marazzi Oltre ontvangen en het valt niets tegen. Gezien de interesse in lichte vloeren in dit topic denk ik dat de natural kleur en selectie erg in de smaak zou kunnen vallen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En tevens om het nieuwbouw gevoel wat te verdrijven wat gerecyclede eiken balken gekocht vanmorgen, voor in de keuken en dwarsbalken voor de vlizo:
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 05-06-2021 09:58 ]
Metalstud lijkt qua stevigheid (als je iets wilt ophangen) of voor geluid een stuk minder. Iemand ervaring met beide materialen?De lichte scheidingswanden op de 2e verdieping worden i.v.m. de niet mogelijk zijnde uitvoerrbaarheid uitgevoerd in metalstud i.p.v. cellenbeton blokken.
Een gipswandje is natuurlijk een stuk minder stevig en geluidswerend dan een normaal muurtje, ja.koendt schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:15:
Wij hebben een "erratum" ontvangen, geen hele schokkende zaken behalve 1 punt:
[...]
Metalstud lijkt qua stevigheid (als je iets wilt ophangen) of voor geluid een stuk minder. Iemand ervaring met beide materialen?
We hebben overigens nog om toelichting gevraagd, want die is nu heel mager.
Kozijn eruit en een hoogwerkertje laten komen? Als dat het excuus is komen ze er wel heel makkelijk mee weg.Deleon78 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Misschien zijn ze gewoon vergeten de blokken boven te zetten met de kraan? :]
Dan mag een mannetje een paar dagen blokken gaan sjouwenDeleon78 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Misschien zijn ze gewoon vergeten de blokken boven te zetten met de kraan? :]
Waarom zou je een wandje niet voorzien van isolatie materiaal dan?SquareOne schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:39:
@koendt Mijn voorkeur zou ook blokken zijn maar alternatief zou nog kunnen zijn wat ik ook wel eens op Tweakers voorbij het zien komeN: Metalstud met daarop multiplex en dan pas gips en eventueel nog isolatiemateriaal in de wand.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq