Inmiddels 10 maanden na mijn eerste post en veel meelezen in dit topic ook maar weer eens een update van mijn hoekwoning in Gouda.
KAO ondertekend - maart 2021
Overdracht grond - juli 2021
Start bouw - september 2021
Prognose oplevering: Eind Q2 2022
Het schiet aardig op met de bouw. In het eerste rijtje liggen de dakpannen en zonnepanelen al en zijn ze met de dekvloeren bezig, bij ons in het tweede rijtje lopen ze circa 2 weken achter en hebben we begin maart onze eerste kijk/inmeetdag. We hopen dat ze met dit tempo doorgaan en het voor de bouwvak kan worden opgeleverd zodat we in onze zomervakantie kunnen verhuizen.
Van boven::
En onze woning:
Nu kregen we vandaag opeens een erratum in onze mail met een passing van de erker aan de zijkant. Het is geen dramatische wijziging maar wel anders dan voorgesteld. Zie hieronder de wijziging.
Volgens Vereniging Eigen huis kun je een schadevergoeding eisen als de wijziging afbreuk doet aan waarde, kwaliteit, uiterlijk, aanzien en/of bruikbaarheid van de woning. Dat lijkt me in dit geval niet of zouden jullie wel de moeite doen om hier over in bezwaar te gaan? Enige zorg is voor mij wel de afwerking van het en de hoek wat nu niet staat beschreven.
Graag informeren wij u over een wijziging in de uitvoering van uw woning ten opzichte van de verkooptekeningen BAM Wooncollectie – jaren 30 – type C d.d. 17-12-2020. Na behandeling bij Welstand hebben wij de terugkoppeling ontvangen dat de massa van de dubbele erker ondergeschikt dient te zijn aan de massa van de woning. Om dit mogelijk te maken is de erker iets verlaagd. Dit betekent dat de kozijnen op de 2e verdieping ook enigszins zijn verlaagd. U ziet dit terug op de afbeelding op de volgende pagina en in de bijlage kopgevelstudie d.d. 18-01-2022. Aan de binnenzijde van de woning zijn geen wijzigingen doorgevoerd. Ter verduidelijking is er ook een interieurimpressie toegevoegd