Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Source90 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:42:
Echt bizar dit.

***members only***

Ik doe het ze niet na
Morgen voegen, schoonmaken en in de ochtend is het al klaar. Bi-zar.

@wortelsoft
Mooi zeg. Hier 3 dagen, maar in z'n eentje en visgraat. Ook erg snel vind ik. Lijkt haast dezelfde tegel.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 19% gewijzigd door timsurname op 28-01-2022 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 22:33
Inmiddels 10 maanden na mijn eerste post en veel meelezen in dit topic ook maar weer eens een update van mijn hoekwoning in Gouda.

KAO ondertekend - maart 2021
Overdracht grond - juli 2021
Start bouw - september 2021

Prognose oplevering: Eind Q2 2022

Het schiet aardig op met de bouw. In het eerste rijtje liggen de dakpannen en zonnepanelen al en zijn ze met de dekvloeren bezig, bij ons in het tweede rijtje lopen ze circa 2 weken achter en hebben we begin maart onze eerste kijk/inmeetdag. We hopen dat ze met dit tempo doorgaan en het voor de bouwvak kan worden opgeleverd zodat we in onze zomervakantie kunnen verhuizen.

Van boven::
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYOHwDDdw83sYZcjOmH0cMZ2rSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vvxic8GcS8lJIa7tW1sI9MED.jpg?f=fotoalbum_large

En onze woning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozrYmwwnYi_1QSo9k-pWiVxzjQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkKPYHNiqJDXRwePDu1a08w5.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kregen we vandaag opeens een erratum in onze mail met een passing van de erker aan de zijkant. Het is geen dramatische wijziging maar wel anders dan voorgesteld. Zie hieronder de wijziging. Volgens Vereniging Eigen huis kun je een schadevergoeding eisen als de wijziging afbreuk doet aan waarde, kwaliteit, uiterlijk, aanzien en/of bruikbaarheid van de woning. Dat lijkt me in dit geval niet of zouden jullie wel de moeite doen om hier over in bezwaar te gaan? Enige zorg is voor mij wel de afwerking van het en de hoek wat nu niet staat beschreven.
Graag informeren wij u over een wijziging in de uitvoering van uw woning ten opzichte van de verkooptekeningen BAM Wooncollectie – jaren 30 – type C d.d. 17-12-2020. Na behandeling bij Welstand hebben wij de terugkoppeling ontvangen dat de massa van de dubbele erker ondergeschikt dient te zijn aan de massa van de woning. Om dit mogelijk te maken is de erker iets verlaagd. Dit betekent dat de kozijnen op de 2e verdieping ook enigszins zijn verlaagd. U ziet dit terug op de afbeelding op de volgende pagina en in de bijlage kopgevelstudie d.d. 18-01-2022. Aan de binnenzijde van de woning zijn geen wijzigingen doorgevoerd. Ter verduidelijking is er ook een interieurimpressie toegevoegd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByoU_RjxarDZwU6LyUyw-hsRxak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aFf4Q78LH337Ab0Xd1g3Asb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:00

Niwla

dat dus....

daaan_1992 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:19:

Het schiet aardig op met de bouw. In het eerste rijtje liggen de dakpannen en zonnepanelen al en zijn ze met de dekvloeren bezig, bij ons in het tweede rijtje lopen ze circa 2 weken achter en hebben we begin maart onze eerste kijk/inmeetdag. We hopen dat ze met dit tempo doorgaan en het voor de bouwvak kan worden opgeleverd zodat we in onze zomervakantie kunnen verhuizen.
Haha! In ons project (11 woningen, 3 en 4 onder 1 kap 8) ) gaan de eerste vloerplaten voor de BG er deze week in en volgens de mailing van de bouwer deze week is de planning dat ze ook voor de bouwvak klaar zijn. Als ik het verschil zie denk ik dat ze vergeten zijn erbij te zetten dan het bij ons bouwvak 2023 moet zijn 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iN6u9Kthz6pjVPRoOW6iP8CWKpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6KWdcnZo4q24hFZ0Eo5PZPN.jpg?f=fotoalbum_large
Source90 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:42:
Echt bizar dit.

***members only***

Ik doe het ze niet na
Morgen voegen, schoonmaken en in de ochtend is het al klaar. Bi-zar.

@wortelsoft
Prachtige vloer idd! Welke is dat?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 07:45
Ik zou mij hier echt niet druk om gaan maken. Je zou natuurlijk wel navraag kunnen doen naar de verdere afwerkingen en daar tekeningen van opvragen.
Wat wel bijzonder is, is dat zij er nu pas mee komen terwijl die erker al gebouwd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@daaan_1992 ik zou er niets mee doen. Je hebt er qua woongenot geen last van en afbreuk is voor iedereen persoonlijk.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:24
Niwla schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:35:

Prachtige vloer idd! Welke is dat?
De Ragno Woodtale 120x30 in kleur Quercia.
https://www.regge-tegels....no-tegels/ragno-woodtale/

Als sample en nu als vloer in mijn beleving mooier dan de afbeeldingen. Oogt veel bruiner op de afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 22:41
Chip. schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:29:
Vraagje, op de technische tekening staat iets wat ik niet helemaal begrijp. Wellicht dat iemand hier weet wat dit betekend? Gaat om het blauwe omcirkelde, "120-185/200-100"

[Afbeelding]
Wat @DialOut al zei, 120mm voor de binnenmuur, 200mm voor de spouw (waarvan 185 isolatie en 15 luchtspouw) en 100mm voor de buitengevel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:09:
[...]

De Ragno Woodtale 120x30 in kleur Quercia.
https://www.regge-tegels....no-tegels/ragno-woodtale/

Als sample en nu als vloer in mijn beleving mooier dan de afbeeldingen. Oogt veel bruiner op de afbeeldingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTGBKc5Nwgb2LyFI4hIofqn02u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpgmQeIC6Su1PgqCMF9eDXuD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z731iNsr0bsLgYycVK-xyVtJApE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CS7dlSkK6dB889F0qIl4yrZZ.jpg?f=fotoalbum_large

@Niwla
Hier een foto van de website en foto van onze tegel. Is in het echt een stuk genuanceerder bruin. Eén/dit pak was gebroken (van de 80) en stuurt Regge en nieuwe voor op. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 15:22
Iemand ervaring met een geplaatst kunststof pui in een nieuwbouwwoning die niet helemaal haaks is recht staat? Vandaag kijkdag gehad en viel op dat de pui niet helemaal recht staat, alleen de bouwer geeft aan dat dit valt onder toegestane verschil door stelruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door Haassiej op 28-01-2022 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Haassiej schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:47:
Iemand ervaring met een geplaatst kunststof pui in een nieuwbouwwoning die niet helemaal haaks is? Vandaag kijkdag gehad en viel op dat de pui niet helemaal recht staat, alleen de bouwer geeft aan dat dit valt onder toegestane verschil door stelruimte.
‘Haaks’ en ‘recht’ zijn twee verschillende dingen. Staat ie aan de ene kant hoger dan aan de andere kant? Of loopt ie niet gelijk met de muur? En wat is het percentage afwijking?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:22:
[...]

‘Haaks’ en ‘recht’ zijn twee verschillende dingen. Staat ie aan de ene kant hoger dan aan de andere kant? Of loopt ie niet gelijk met de muur? En wat is het percentage afwijking?
Niet haaks is het als de hoeken niet 90 graden zijn. Als de grond niet recht is kunnen de hoeken haaks zijn maar staat hij toch scheef :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Toppe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:36:
@daaan_1992 ik zou er niets mee doen. Je hebt er qua woongenot geen last van en afbreuk is voor iedereen persoonlijk.
Dus jij laat ook je bakstenen verhaal liggen dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:48
Gisteren weer een kijkdag, alles op schema om in april op te leveren. Een paar kleine foutjes die ze nog moeten herstellen, dekvloer erop, wandjes afsmeren en de schuifpui erin. En als bonus HR+++ glas gekregen, in tegenstelling tot de HR++ uit de TO en EPC-berekening. Al zal dat vast ter compensatie van iets anders zijn om de EPC te halen, het is toch prettig meegenomen met een behoorlijk groot oppervlak aan glas.

De vorige keer was me al opgevallen dat de vloerverwarming erg netjes is gelegd, nu viel me op dat ze bij de meeste ramen de lussen ook dichter op elkaar hebben liggen. Vooralsnog echt dik tevreden met de aannemer.

Maar het beste was naderhand. Met bijna alle bewoners uit hetzelfde rijtje flink doorgezakt in de kroeg, echt enorm gezellig! Minder voor de werkdag vandaag, maar soit.

[ Voor 11% gewijzigd door millerman_sf op 28-01-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-09 11:43

Rzaan

Altijd zoekende

@Source90
Mag ik vragen wat de prijs per pak of per M2 was voor de Ragno Woodtale Quercia?
Zonder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
bottom line schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:50:
[...]

Dus jij laat ook je bakstenen verhaal liggen dan?
Dat is iets genuanceerder. Wij willen namelijk alleen overal de zelfde steen hebben (zoals afgesproken) zodat het één strak geheel vormt, welke steen dat uiteindelijk wordt zou ons niets uitmaken.

Ja, wij zouden het baksteen verhaal niet eens aanhalen als iedereen de zelfde steen krijgt.

Ik neem aan dat de woningen met een erker bij @daaan_1992 in het project allemaal aangepast worden en niet op willekeurig nummertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Vanochtend nog even wezen kijken maar wat kan het rap gaan. Elektra nog afwerken, spotjes in het plafond en hier en daar wat kit. Dan is de badkamer klaar :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fy4s_5ZWbMAU-UhwcWfFAY_MSok=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/dPzrB7yM5r2cqtc4x3Kv6S8o.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 28-01-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:57
Toppe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:38:
Vanochtend nog even wezen kijken maar wat kan het rap gaan. Elektra nog afwerken, spotjes in het plafond en hier en daar wat kit. Dan is de badkamer klaar :+
[Afbeelding]
Dat wastafelmeubel herken ik. Wij hebben hem via de aannemer laten leveren omdat we de badkamer klaar wilden hebben bij oplevering. Via Hornbach hebben we een bijbehorende hoge kast gekocht en na oplevering zelf opgehanden, was aanzienlijk goedkoper https://www.hornbach.nl/s...cco/10205256/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 15:22
JackBol schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:22:
[...]

Hij staat qua hoogte gelijk, alleen loopt niet recht met de muur. Er zit +- 1 cm verschil in vanaf de muur. Hij loopt iets bollend uit aan 1 kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
deejeebv schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Dat wastafelmeubel herken ik. Wij hebben hem via de aannemer laten leveren omdat we de badkamer klaar wilden hebben bij oplevering. Via Hornbach hebben we een bijbehorende hoge kast gekocht en na oplevering zelf opgehanden, was aanzienlijk goedkoper https://www.hornbach.nl/s...cco/10205256/artikel.html
Lijkt er wel op, gaat op het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
deejeebv schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Is dit een setje van Type Meubelen? Dit krijgen wij ook via project leverancier. We hebben wel de hoge kast erbij genomen (400 euro ipv 280) en 50 euro installatie, was het ons waard om geen gedoe achteraf te hebben, dat zal er al genoeg zijn.

https://www.typebadkamerm...chure/#type-folder/page/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
daaan_1992 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:19:
Inmiddels 10 maanden na mijn eerste post en veel meelezen in dit topic ook maar weer eens een update van mijn hoekwoning in Gouda.

KAO ondertekend - maart 2021
Overdracht grond - juli 2021
Start bouw - september 2021

Prognose oplevering: Eind Q2 2022

Van boven::
[Afbeelding]

En onze woning:
[Afbeelding]

Nu kregen we vandaag opeens een erratum in onze mail met een passing van de erker aan de zijkant. Het is geen dramatische wijziging maar wel anders dan voorgesteld. Zie hieronder de wijziging. Volgens Vereniging Eigen huis kun je een schadevergoeding eisen als de wijziging afbreuk doet aan waarde, kwaliteit, uiterlijk, aanzien en/of bruikbaarheid van de woning. Dat lijkt me in dit geval niet of zouden jullie wel de moeite doen om hier over in bezwaar te gaan? Enige zorg is voor mij wel de afwerking van het en de hoek wat nu niet staat beschreven.

[...]

[Afbeelding]
Ik begrijp nooit hoe zoiets nu kan, alsof de welstand pas naar de tekeningen gaat kijken als de bouw al flink op stoom is? Dat slaat toch nergens op?

Sterker nog, op de foto die je post van je huis zijn ze zelfs al bezig met die erker waar het over gaat. De bouwer was dus allang op de hoogte?

Je schrijft dat er aan de in de woning geen wijzigingen worden doorgevoerd, zat dat verlaagde plafond uit de foto er in de vorige situatie dan ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
Patox schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Is dit een setje van Type Meubelen? Dit krijgen wij ook via project leverancier. We hebben wel de hoge kast erbij genomen (400 euro ipv 280) en 50 euro installatie, was het ons waard om geen gedoe achteraf te hebben, dat zal er al genoeg zijn.

In ons geval de Lorencio van HRBadmeubelen. Als je de foto van Hornbach en HRBadmeubelen vergelijkt zie je dat zelfs de houtnerf hetzelfde is, dus exact gelijke kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
deejeebv schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:17:
[...]

In ons geval de Lorencio van HRBadmeubelen. Als je de foto van Hornbach en HRBadmeubelen vergelijkt zie je dat zelfs de houtnerf hetzelfde is, dus exact gelijke kast.
En nog steeds jammer dat ze geen bijpassende spiegel met spiegelverwarming hebben... Deze is wel netjes maar niet verwarmt. Twijfelen dan ook wel een beetje wat te doen. Vaak douche ik de kleine meid en als die op bed ligt ga ik even scheren en douche maar met een beslagen spiegel is dat echt niet te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 28-01-2022 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
Toppe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:37:
[...]

En nog steeds jammer dat ze geen bijpassende spiegel met spiegelverwarming hebben... Deze is wel netjes maar niet verwarmt.
Wij hebben een spiegelkast met daarboven verlichting. Spiegelverwarming heb ik nooit gemist. Ventilatie is voldoende waardoor de spiegel nooit beslaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:20:
@Source90
Mag ik vragen wat de prijs per pak of per M2 was voor de Ragno Woodtale Quercia?
Zonder leggen.
Members only:

Gefeliciteerd @Toppe

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 28-01-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44
[...]

En nog steeds jammer dat ze geen bijpassende spiegel met spiegelverwarming hebben... Deze is wel netjes maar niet verwarmt. Twijfelen dan ook wel een beetje wat te doen. Vaak douche ik de kleine meid en als die op bed ligt ga ik even scheren en douche maar met een beslagen spiegel is dat echt niet te doen.
Volgens mij kan je voor paar tientjes zo'n setje kopen:

https://www.spiegelverwar...-200-300-mm-230-volt.html

Geen ervaring mee, maar ziet er niet ingewikkeld uit. Moet het wel passen natuurlijk achter de spiegel ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Source90
Wij hebben de badkamer casco laten opleveren. Inmiddels is de badkamer bijna klaar. Hierbij alvast een voorproefje.

Oorspronkelijke Idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MbSG2Vgp7ihmm8pyvrCfdshknA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oi9dSmTK2sUfswGLGRkKlwc.png?f=fotoalbum_large

Resultaat so-far:
Members only:

Voor de geïnteresseerde:
Tegels voorzetwand douche:
Marazzi Clays Earth Hexagon
Marazzi Clays Shell Hexagon
Marazzi Clays Lava Hexagon
Marazzi Clays Cotton Hexagon

Tegels muur:
Marazzi Clays Lava 30x60

Tegels Vloer:
Ermes Hickory Honey

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 28-01-2022 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
Source90 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:06:
Wij hebben de badkamer casco laten opleveren. Inmiddels is de badkamer bijna klaar. Hierbij alvast een voorproefje.

Oorspronkelijke Idee:

[Afbeelding]

Resultaat so-far:

***members only***

Voor de geïnteresseerde:

Tegels muur:
Marazzi Clays Lava 30x60

Tegels Vloer:
Ermes Hickory Honey
mooi!

Kleine tip nu we het toch over verwarmde spiegels hebben, ik zie dat de spiegel redelijk hoog hangt. Bij onze spiegel (zelfde formaat) is er maar een relatief klein stuk verwarmd, in het midden. Mijn vriendin is niet heel groot, dus die spiegel moet relatief laag hangen voor haar om in het verwarmde deel te kijken. Hebben we dus moeten doen toen hij er al hing, nooit over nagedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
Wolly schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:14:
[...]
Ik begrijp nooit hoe zoiets nu kan, alsof de welstand pas naar de tekeningen gaat kijken als de bouw al flink op stoom is? Dat slaat toch nergens op?
Volgens mij doen ze dat ook niet vanwege het risico. Welstand geeft advies en omgevingsvergunning kan daarop worden afgewezen bij negatief advies. En kan dus zomaar het hele project niet doorgaan. Daarnaast hebben ze natuurlijk alle onderdelen al lang en breed besteld. Waarschijnlijk hebben zij dit gewoon heel laat laten weten, geen idee of dat mag en wat je daarmee nog kan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@daaan_1992 Ik vind die nieuwe erker mooier op het huis passen dan de originele. Dit ziet eruit als erker in plaats van een rechtlijnig betonnen uitstulpsel. Ook een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind dat het ook aan de binnenkant de nieuwbouw vibe een beetje doorbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
kepler schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:21:
[...]
mooi!

Kleine tip nu we het toch over verwarmde spiegels hebben, ik zie dat de spiegel redelijk hoog hangt. Bij onze spiegel (zelfde formaat) is er maar een relatief klein stuk verwarmd, in het midden. Mijn vriendin is niet heel groot, dus die spiegel moet relatief laag hangen voor haar om in het verwarmde deel te kijken. Hebben we dus moeten doen toen hij er al hing, nooit over nagedacht :D
Thanks voor de tip; gelijk maar even de handleiding doorgenomen en -volgens mij- zou dit model geheel verwarmd zijn.

Vanwege de kranen (Grohe Essence XL) boven op het blad (4cm) moest de spiegel zo hoog. Zijn best flinke kranen met 36cm hoogte :D
Afbeeldingslocatie: https://furdoszoba-szaniter.hu/img/51417/32901001_altpic_1/490x490,r/32901001.webp?time=1552480680

Foto is wel fish-eye. We hebben er voor gestaan en tot bovenkant middel is nog te zien in de spiegel.

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 28-01-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Source90 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Thanks voor de tip; gelijk maar even de handleiding doorgenomen en -volgens mij- zou dit model geheel verwarmd zijn.

Vanwege de kranen (Grohe Essence XL) boven op het blad (4cm) moest de spiegel zo hoog. Zijn best flinke kranen met 36cm hoogte :D
[Afbeelding]

Foto is wel fish-eye. We hebben er voor gestaan en tot bovenkant middel is nog te zien in de spiegel.
Mooi dat het helemaal verwarmd is, daar hebben wij dus nooit aan gedacht :')

Ach als we langer dan 1 minuut voor de spiegel staan is het veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In hoeverre houdt een aannemer rekening met schaduwval van bomen op pv-panelen? Voor onze nieuwe woning staan een aantal reusachtige bomen. Mooie bomen, maar dat gaat geheid schaduw op panelen opleveren.
Standaard worden er 4 panelen geplaatst, uit te breiden tot 8 stuks, voor 375 per stuk. Niet gek, die prijs. Toch twijfel ik, zeker als het standaard seriegeschakelde panelen zijn lijkt me dat, in combinatie met schaduw van bomen, niet echt praktisch.

Zou een aannemer hier rekening mee houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
kepler schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Mooi dat het helemaal verwarmd is, daar hebben wij dus nooit aan gedacht :')

Ach als we langer dan 1 minuut voor de spiegel staan is het veel :D
Moet zeggen dat ik hier ook niet bij heb stilgestaan. Is dat jij het benoemde en ik de handleiding heb geraadpleegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
koelkast schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:52:
In hoeverre houdt een aannemer rekening met schaduwval van bomen op pv-panelen? Voor onze nieuwe woning staan een aantal reusachtige bomen. Mooie bomen, maar dat gaat geheid schaduw op panelen opleveren.
Standaard worden er 4 panelen geplaatst, uit te breiden tot 8 stuks, voor 375 per stuk. Niet gek, die prijs. Toch twijfel ik, zeker als het standaard seriegeschakelde panelen zijn lijkt me dat, in combinatie met schaduw van bomen, niet echt praktisch.

Eventueel vragen om te upgraden naar bijvoorbeeld een Solaredge omvormer met optimizers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-09 11:43

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:45:
[...]

***members only***

Gefeliciteerd @Toppe
Mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26

Oorspronkelijke Idee:

[Afbeelding]

Resultaat so-far:

***members only***

Voor de geïnteresseerde:

Tegels muur:
Marazzi Clays Lava 30x60

Tegels Vloer:
Ermes Hickory Honey
Wij twijfelen nog om de badkamer te laten leveren via projectleverancier of het zelf te doen en dus casco op te laten leveren. Mag ik vragen wat het jullie ongeveer heeft gekost om dit nadien te laten doen?

Dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Thomas19903 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Wij twijfelen nog om de badkamer te laten leveren via projectleverancier of het zelf te doen en dus casco op te laten leveren. Mag ik vragen wat het jullie ongeveer heeft gekost om dit nadien te laten doen?

Dank je wel!
Members only:

Excl. raamdeco.
Toilet van beneden is naar boven verplaatst. Hier dan ook geen kosten voor.

Belangrijkste reden voor ons om het casco te doen is dat er vanuit de bouw geen Novellini douchescherm mogelijk was en wij deze tegels (met name hexagon) niet terug zagen bij de project-tegelboer.

Via UHUW zouden wij ruim 10k kwijt zijn aan materiaal met een kleiner/standaard douchescherm en standaard tegels.

[ Voor 40% gewijzigd door Source90 op 28-01-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:12

Grote kans van niet, als de aannemer het al snapt. Voor de EPC/BENG wordt volgens mij alleen naar het vermogen en ligging van de panelen gekeken, niet naar eventuele schaduwval. De onderaannemer die de installatie levert heeft geen weet van die bomen, en moet het zo goedkoop mogelijk regelen, En levert dus een string omvormer.
Als het geen indak systeem hoeft te zijn kun je PV-panelen het beste achteraf zelf regelen. Maar daar moet de aannemer ook weer aan mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 19:20

KoudeAardbei

Moderator

Oorspronkelijke Idee:

[Afbeelding]

Resultaat so-far:

***members only***

Voor de geïnteresseerde:

Tegels muur:
Marazzi Clays Lava 30x60

Tegels Vloer:
Ermes Hickory Honey
Wat voor afmetingen heeft jullie badkamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
[...]

Gewoon een deur voor je inloopdouche doen. Nergens last van. Aangezien we de zelfde badkamer hebben hana.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PEU14GsKC7cL8EwPzHoO1-dT34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Us8nVrcw3cUYox2sLmowGPm9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door lonehitman op 28-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Gewoon een deur voor je inloopdouche doen. Nergens last van. Aangezien we de zelfde badkamer hebben hana.

[Afbeelding]
Ook nog een idee inderdaad. We gaan het wel zien, deur of spiegel zijn zo gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:58
Patox schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Montage van 50 euro is wel heel netjes. Ik schok me laatst dood met de prijzen wie wij kregen.

Simpele aanpassingen:
Wastafel met wasbak €1600,-
2 simpele kranen € 450,-
Spiegel € 640,-
Montage van dit setje
Wastafel € 411,-
Spiegel € 161,-

Daarbij ook de douchewand 8)7
Douchewand € 815,-
Douchewandmontage € 300,-

Lijkt me een stuk voordeliger om dit allemaal zelf te organiseren. Ik koop het dan liever allemaal zelf in en zoek wel iemand die het kan monteren (of zelf doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 08:47
Mooie tegels!

[ Voor 86% gewijzigd door wfvanputten op 28-01-2022 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 08:47
lonehitman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:22:
[...]

[Afbeelding]
Mooie tegels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 22:33
Niwla schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Haha! In ons project (11 woningen, 3 en 4 onder 1 kap 8) ) gaan de eerste vloerplaten voor de BG er deze week in en volgens de mailing van de bouwer deze week is de planning dat ze ook voor de bouwvak klaar zijn. Als ik het verschil zie denk ik dat ze vergeten zijn erbij te zetten dan het bij ons bouwvak 2023 moet zijn 8)7
Wellicht zijn ze bij ons ook wel wat voorzichtig in de prognose. Het zou in dit tempo ook zomaar april/mei kunnen worden. Hopelijk schieten ze bij jou ook op!
Wolly schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Sterker nog, op de foto die je post van je huis zijn ze zelfs al bezig met die erker waar het over gaat. De bouwer was dus allang op de hoogte?

Je schrijft dat er aan de in de woning geen wijzigingen worden doorgevoerd, zat dat verlaagde plafond uit de foto er in de vorige situatie dan ook al?
Ik vind het ook vreemd dat ze er nu pas meekomen. De erker was al geplaatst toen we dit kregen en gezien de kozijnen verkleind zijn is dit niet pas nu aangepast..

Het verlaagde plafond is inderdaad wel nieuw, ik wil wel even zeker weten of ze dat goed afwerken net als het bestaande plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Volgende week moet ik een keuze maken of en hoeveel extra dakramen ik op zolder (zo'n 40m2) wil.
De zolder blijft open (geen muren etc.) en we maken er een kantoor van.

Er zit er standaard 1 op het noorden en 1 op het zuiden.
Ik ga er sowieso 1 extra op het zuiden nemen.
Voegt er 1 op het noorden extra wel nog wat toe, aangezien het meeste licht toch door de, dan 2, dakramen op het zuiden komt?
Standaard Velux ding van 114x118 cm voor € 1450,- per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Pingu007 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:02:
Volgende week moet ik een keuze maken of en hoeveel extra dakramen ik op zolder (zo'n 40m2) wil.
De zolder blijft open (geen muren etc.) en we maken er een kantoor van.

Er zit er standaard 1 op het noorden en 1 op het zuiden.
Ik ga er sowieso 1 extra op het zuiden nemen.
Voegt er 1 op het noorden extra wel nog wat toe, aangezien het meeste licht toch door de, dan 2, dakramen op het zuiden komt?
Standaard Velux ding van 114x118 cm voor € 1450,- per stuk
Komen er geen (of al genoeg elders) zonnepanelen op het dak?
Zou zeggen dat je die juist op het zuiden wilt i.p.v. een dakraam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38

In de BENG berekening hoeft alleen schaduw veroorzaakt door iets op het eigen perceel ingerekend te worden, bijvoorbeeld een dakkapel. Bomen van een ander perceel of openbaar gebied worden genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave

[ Voor 64% gewijzigd door hansgrave op 28-01-2022 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:38:
[Afbeelding]
Ook gezien de overige reacties is onze badkamer verre van uniek…

Wij hebben dezelfde serie zo te zien. Alleen met een enkele brede wasbak en ook een dubbele hoge kast en apothekerskast boven de wastafel.

Nogmaals deze foto van net na de oplevering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1EjYoVB_AzQv_YntRcox7C2znQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDgFfPe4KbgsRZ7wJFNG9s3F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Agostino schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Montage van 50 euro is wel heel netjes. Ik schok me laatst dood met de prijzen wie wij kregen.

Simpele aanpassingen:
2 simpele kranen € 450,-
Spiegel € 640,-
Montage van dit setje
Wastafel € 411,-
Spiegel € 161,-

Douchewand € 815,-

Lijkt me een stuk voordeliger om dit allemaal zelf te organiseren. Ik koop het dan liever allemaal zelf in en zoek wel iemand die het kan monteren (of zelf doen).
Iets uitgebreider..
Wastafel met onderbouw en ronde spiegel met licht/vw80cm : 1400
Hoge kast: 400

Meubelset (wastafel / onderbouw) montage : 355
Water opsplitsen onderbouw (2 kranen):75
Montage hoge kast : 55

Douche wand heb ik alleen een totaalprijs van 875 all-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 18:27
timsurname schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Mooi zeg. Hier 3 dagen, maar in z'n eentje en visgraat. Ook erg snel vind ik. Lijkt haast dezelfde tegel.

***members only***
@timsurname, mooie vloer! De ramen tot de grond zien er ook strak uit.
Wij overwegen om ook de doorgang van de woonkamer naar de keuken te versmallen en daar eventueel (taats)deuren te plaatsen. Zou je ook een paar foto's kunnen plaatsen die genomen zijn vanaf de andere zijde? (Vanaf de keuken naar de woonkamer gezien).
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Agostino schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Simpele aanpassingen:
2 simpele kranen € 450,-
Spiegel € 640,-
Montage van dit setje
Wastafel € 411,-
Spiegel € 161,-

Douchewand € 815,-

€161 voor het ophangen van een spiegel? Kolere. Is maximaal 20 minuten werk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Als je met die ogen naar de bouw kijkt, ben je zometeen alles zelf aan het doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:04:
[...]

Als je met die ogen naar de bouw kijkt, ben je zometeen alles zelf aan het doen....
En dat is precies de reden dat ze deze prijzen kunnen vragen, we betalen toch wel. Vergeet niet de de ‘standaard’ spiegel ook opgehangen moet worden, die kosten zijn dus ook al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:11:
[...]

En dat is precies de reden dat ze deze prijzen kunnen vragen, we betalen toch wel. Vergeet niet de de ‘standaard’ spiegel ook opgehangen moet worden, die kosten zijn dus ook al betaald.
De reden dat ze deze prijzen kunnen vragen is omdat er meer vraag is dan aanbod. Simpele marktwerking.
In 2013 vroegen ze geen €161 om een spiegel op te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:44
Toppe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Bij mij was het €300. De projectleverancier schaamde zich er zo voor dat hij al bij voorbaat niet eens eens een spiegel in de offerte wilde opnemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Eerste avond in nieuwe woning. Helaas geen warm water uit de kraan (badkamer en keuken) geen idee waar het aan ligt en of warm water het überhaupt wel heeft gedaan. Ik neem aan van wel anders hadden ze het bij de opleverkeuring wel gemerkt hadden. Ook de monteur van de keuken heeft niet gezegd dat er geen warm water was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MemeMaster schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:02:
Eerste avond in nieuwe woning. Helaas geen warm water uit de kraan (badkamer en keuken) geen idee waar het aan ligt en of warm water het überhaupt wel heeft gedaan. Ik neem aan van wel anders hadden ze het bij de opleverkeuring wel gemerkt hadden. Ook de monteur van de keuken heeft niet gezegd dat er geen warm water was.
Warmtepomp? Al op de warmtepomp gekeken of er een foutcode staat? Ons model heeft een scherm, die van jullie? (Indien warmtepomp)

Heb je wel een warm/verwarmd huis?

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 28-01-2022 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
Source90 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Warmtepomp? Al op de warmtepomp gekeken of er een foutcode staat? Ons model heeft een scherm, die van jullie? (Indien warmtepomp)

Heb je wel een warm/verwarmd huis?
Warmtepomp inderdaad, geen idee of er een foutcode staat ga ik even controleren. We hebben de warmtepomp sowieso nooit aangeraakt. Het huis is ook niet verwarmd omdat we ivm de nieuwe tegelvloer de vloerverwarming een maand uit moesten laten. Het is niet bepaald comfortabel hier dus.
Maar heb je met een warmtepomp dan geen warm water als de vloerverwarming uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
MemeMaster schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 04:47:
[...]

Warmtepomp inderdaad, geen idee of er een foutcode staat ga ik even controleren. We hebben de warmtepomp sowieso nooit aangeraakt. Het huis is ook niet verwarmd omdat we ivm de nieuwe tegelvloer de vloerverwarming een maand uit moesten laten. Het is niet bepaald comfortabel hier dus.
Maar heb je met een warmtepomp dan geen warm water als de vloerverwarming uit staat?

Ik heb gebeld met de aannemer, zouden het met spoed oppakken maar niks meer van ze gehoord🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
[...]

Ligt een beetje aan het type, maar als hij helemaal spanningsloos is, dan: nee. Overigens is dat bij een ketel op aardgas ook. Als je geen centrale verwarming hebt, heb je (bij de meeste types) ook geen warm water.

Je kunt kijken of je de warmtepomp op alleen SWW (warm tapwater) kunt zetten? Dan kan hij wel aan staan, maar gaat hij niet de woning verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:24
Wat is jullie ervaring wat betreft de diameter van de afvoer die naar de warmtepomp opstelling ligt? Mijn nieuwbouw krijgt een lucht-water warmtepomp op zolder en ik overweeg daar in de buurt in de toekomst een 2de badkamer te maken. Ik heb aan de verkoop begeleidster deze vraag gesteld maar ze kon mij hier nog geen antwoord op geven omdat de installeur nog niet aan boord is. Mijn gut feeling zegt dat dit op zijn minst 40 of 50 moet zijn, maw genoeg voor een wasbak en douche/bad maar niet perse voor een toilet. Ik wil graag weten of ik in de toekomst een bad op zolder kan plaatsen omdat ik nu al mijn keuzes voor de project badkamer moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 11:05
Haodeyoude schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:31:
Wat is jullie ervaring wat betreft de diameter van de afvoer die naar de warmtepomp opstelling ligt? Mijn nieuwbouw krijgt een lucht-water warmtepomp op zolder en ik overweeg daar in de buurt in de toekomst een 2de badkamer te maken. Ik heb aan de verkoop begeleidster deze vraag gesteld maar ze kon mij hier nog geen antwoord op geven omdat de installeur nog niet aan boord is. Mijn gut feeling zegt dat dit op zijn minst 40 of 50 moet zijn, maw genoeg voor een wasbak en douche/bad maar niet perse voor een toilet. Ik wil graag weten of ik in de toekomst een bad op zolder kan plaatsen omdat ik nu al mijn keuzes voor de project badkamer moet maken.
Beluchting/ontluchting is vaak 100mm dus dat komt wel goed: officieel is dat niet genoeg voor een wc, maar ik zou dat denk ik ook nog wel aandurven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Source90 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Komen er geen (of al genoeg elders) zonnepanelen op het dak?
Zou zeggen dat je die juist op het zuiden wilt i.p.v. een dakraam?
Ja er worden 10 zonnepanelen geplaatst van 400 Wp/st, deze komen aan de bovenkant van het dak op het zuiden, waardoor de 2 dakramen er precies onder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Ik heb nog een cv ketel, maar nadat de stroom eraf was geweest deed die het ook niet meer, even resetten was de oplossing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• El-Vder
@Pingu007 ik zou juist je dakramen zo veel mogelijk op het noorden doen. Veel egaler licht en tevens ook minder zon/warmte instraling. Kunstschilders zweren ook wel bij raampartijen op het noorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:12
[...]
Bij mijn WP (Daikin) kun je verwarming en SWW apart in-/uitschakelen. Maar of dat bij die van jou ook is/kan ...
Ik heb een LCD paneeltje op de WP voor de bediening cq uitlezing.
Pingu007 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:36:
[...]
Ja er worden 10 zonnepanelen geplaatst van 400 Wp/st, deze komen aan de bovenkant van het dak op het zuiden, waardoor de 2 dakramen er precies onder kunnen.
Ben het eens met @El-Vder. Met ramen op het noorden heb je in de winter wel iets minder licht, maar dan is toch al niet veel. Maar in de zomer is het veel beter, ook omdat je veel minder kans op direct zonlicht op je scherm / werkplek hebt. Bij ramen op het zuiden 'moeten' er vanwege die zon al weer snel gordijnen voor.

[ Voor 30% gewijzigd door Dronium op 29-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
El-Vder schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:38:
@Pingu007 ik zou juist je dakramen zo veel mogelijk op het noorden doen. Veel egaler licht en tevens ook minder zon/warmte instraling. Kunstschilders zweren ook wel bij raampartijen op het noorden.
Hmm, zit wat in inderdaad.
Het is max 2 per kant en standaard zit er 1 per kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
Scuderia110 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Ik heb nog een cv ketel, maar nadat de stroom eraf was geweest deed die het ook niet meer, even resetten was de oplossing.
Ik heb de stroom er niet afgehaald en de warmtepomp ook niet uitgedaan alleen de vloerwarming uitgedaan via de thermostaat door de temperatuur op 10 graden te zetten.
Als ik geen warm water heb als de vloerwarming uit staat heb ik in de zomer wel een probleem :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:35

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
El-Vder schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:38:
en meer plek voor zonnepanelen op zuid *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 18:47
kepler schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Ik zou eerst definitief het bad kiezen, dan heb je gewoon de definitieve afmetingen en hoogte.

Wij hebben ook zo'n solid surface bad, maar dan helemaal vrijstaand. Daar moest de afvoer in de vloer juist iets uit het midden geplaatst worden, juist om die flexibele slang+sifon makkelijk aan te sluiten. En we hadden ook best nog wat ruimte eronder nodig (iets van 12cm), maar in ons geval hebben we zelf de dekvloer gestort en konden we dus die ruimte overhouden.

Voor de visueel ingestelde mensen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kortom, laat je heel goed adviseren en kies nu het bad uit wat je wil plaatsen. Niet alles past zomaar
Bedankt voor je advies!
Vandaag een dagje diverse sanitair winkels afgestruind, in diverse baden gaan liggen, en wat advies ingewonnen. Daarbij hebben we i.i.g de volgende conclusies getrokken:

1. Een dunne bandrand is niet fijn, omdat je nergens je (rechter)arm kwijt kan.
2. Een handdouche vinden we fijn, maar zo'n slang ervan die in het bad ligt vinden we erg vervelend.

We kregen daarmee het advies om een hoekbad te nemen met een wat dikkere rand, waarmee we beide "problemen" konden oplossen door een badrandkraan te nemen. We moeten de wateraansluiting op 30/40 cm hoogte nemen, en het badkraan + handdouche op de bandrand bouwen. Bijv zoiets:

https://www.x2o.nl/grohe-...badrandkraan-chroom-62748

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe dik zou de bandrand minimaal moeten zijn om daar probleemloos een badrandkraan op te bouwen?

Zijn er nog alternatieven om zonder zo'n bandrandkraan wel te voorkomen dat de slang van de handdouche in het bad ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Laatst online: 24-12-2024
Batata007 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Bedankt voor je advies!
Vandaag een dagje diverse sanitair winkels afgestruind, in diverse baden gaan liggen, en wat advies ingewonnen. Daarbij hebben we i.i.g de volgende conclusies getrokken:

1. Een dunne bandrand is niet fijn, omdat je nergens je (rechter)arm kwijt kan.
2. Een handdouche vinden we fijn, maar zo'n slang ervan die in het bad ligt vinden we erg vervelend.

We kregen daarmee het advies om een hoekbad te nemen met een wat dikkere rand, waarmee beide "problemen" konden oplossen door een badrandkraan te nemen. We moeten de wateraansluiting doen op 30/40 cm hoogte nemen, en het badkraan + handdouche op de bandrand bouwen. Bijv zoiets:

https://www.x2o.nl/grohe-...badrandkraan-chroom-62748

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe dik zou de bandrand minimaal moeten zijn om daar probleemloos een badrandkraan op te bouwen?

Zijn er nog alternatieven om zonder zo'n bandrandkraan wel te voorkomen dat de slang van de handdouche in het bad ligt?
Ik heb dat van Hotbath en het ziet er mooi uit en werkt prima. Behalve de slang die dus als het ware "in" de tegels zit. Die rolt niet heel fijn meer af na een paar jaar waardoor je eraan moet trekken alsof je bij de compressor van het tankstation je baden staat bij te vullen. Die rand is bij ons 10 cm maar had nog wel smaller gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Olympialooping schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Ik heb dat van Hotbath en het ziet er mooi uit en werkt prima. Behalve de slang die dus als het ware "in" de tegels zit. Die rolt niet heel fijn meer af na een paar jaar waardoor je eraan moet trekken alsof je bij de compressor van het tankstation je baden staat bij te vullen. Die rand is bij ons 10 cm maar had nog wel smaller gekund.
Heb je toevallig een linkje of foto hoe dat eruit ziet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Laatst online: 24-12-2024
Batata007 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Heb je toevallig een linkje of foto hoe dat eruit ziet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psbIQL1ocZet1sG82-Pg7d4udbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCMF8Oy371pR3grgkyy3naEU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik wil hordeuren laten plaatsen in onze achterpui.
De hor-leverancier wil in de aluminium pui boren om de hor te bevestigen. Aangezien dat onomkeerbaar destructief is, ben ik er nog niet helemaal over uit. Is dat de enige optie?

En wat is jullie ervaring met Unilux Plisséfit Easy-Dubbel en Luxaflex Plisse Allure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Onze bouwer wijkt zonder mededelingen/overleg af van de TO.
In de TO worden ‘full black’ zonnepanelen omschreven, echter zien we dat er van die panelen met rasters op de daken liggen. Buiten dat ik die echt lelijk vind, schijnen volledig zwarte ook beter te werken.
Kan ik nu de aannemer vragen de panelen om te wisselen? Dat gaat ze geld kosten, want het gaat hier om ongeveer 60 woningen.

Ik hoor graag, alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Skann schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:07:
Onze bouwer wijkt zonder mededelingen/overleg af van de TO.
In de TO worden ‘full black’ zonnepanelen omschreven, echter zien we dat er van die panelen met rasters op de daken liggen. Buiten dat ik die echt lelijk vind, schijnen volledig zwarte ook beter te werken.
Kan ik nu de aannemer vragen de panelen om te wisselen? Dat gaat ze geld kosten, want het gaat hier om ongeveer 60 woningen.

Ik hoor graag, alvast dank.
Op all blacks is nog steeds een raster zichtbaar. Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
JackBol schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Op all blacks is nog steeds een raster zichtbaar. Heb je een foto?
Yes, hier. Ik zie wel eens full blacks en die zien er toch anders uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxxkPAq0rFFHFU3COgjPIsw0g9c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8JyMlPpDaaeDH50kLz9QgcUu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Skann schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]
Ah ja.

Als het goed is krijg je voor oplevering een factuur specificatie voor je PV (je hebt deze info nodig om de BTW terug te vragen). Daar moeten merk en model op staan. Als daar geen All-Black staat maar in de TO wel, kan je daar een opleverpunt van maken.

Je kan sowieso je bouwer alvast informeren.

Verder leveren all-blacks niet fundamenteel meer op dan "normale" panelen. Het is voornamelijk esthetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
JackBol schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Ah ja.

Als het goed is krijg je voor oplevering een factuur specificatie voor je PV (je hebt deze info nodig om de BTW terug te vragen). Daar moeten merk en model op staan. Als daar geen All-Black staat maar in de TO wel, kan je daar een opleverpunt van maken.

Je kan sowieso je bouwer alvast informeren.

Verder leveren all-blacks niet fundamenteel meer op dan "normale" panelen. Het is voornamelijk esthetisch.
Ik heb eens naar een grote installatie club hier in de stad gebeld; die geven aan dat
- all blacks beter werken
- all blacks duurder zijn
- all blacks niet slechter leverbaar zijn geweest de laatste tijd.

Het heeft er iig schijn van dat de bouwer en haar onderaannemer proberen wat extra te verdienen door van de omschrijving af te gaan wijken. Wat ik al aangaf vind ik die gerasterde echt foeilelijk.

Ik ga de bouwer proactief informeren, dank voor je hulp. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Skann schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Ik heb eens naar een grote installatie club hier in de stad gebeld; die geven aan dat

Het heeft er iig schijn van dat de bouwer en haar onderaannemer proberen wat extra te verdienen door van de omschrijving af te gaan wijken. Wat ik al aangaf vind ik die gerasterde echt foeilelijk.

Hoe zouden all blacks beter werken? Tenzij de bouwer poly panelen op het dak heeft gegooid loopt het qua rendement allemaal wel los. Ik zou voornamelijk vragen wat de Wp is van de panelen die ze gelegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

All blacks hebben overigens theoretisch bezien een iets lager rendement dan poly panelen (ivm warmte). Of je daar in de praktijk wat van merkt... Maar goed, dat argument is welke kant dan ook op bijna niets waard.

Wat er op die foto te zien is lijkt me niet aan de definitie van all black voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Skann schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]
Deze zullen waarschijnlijk iets meer rendement leveren dan all black. Maar esthetisch dit natuurlijk minder mooi. Ik zou hiermee niet akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Skann schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:23:
[...]

All blacks zullen vast iets beter zijn, maar ik denk vooral voor de portemonnee van de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Greebs schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:35:
All blacks hebben overigens theoretisch bezien een iets lager rendement dan poly panelen (ivm warmte). Of je daar in de praktijk wat van merkt... Maar goed, dat argument is welke kant dan ook op bijna niets waard.

Wat er op die foto te zien is lijkt me niet aan de definitie van all black voldoen.
Denk niet dat dit over poly panelen gaat.
Eerder zwart vs zilver frame en zwart vs witte backsheet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Greebs schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:35:

Klopt wat je zegt, maar dat is enkel het onderscheid tussen all blacks en andere mono panelen.

Poly panelen werken veel beter met diffuus licht.
Mono panelen hebben meestal een betere 'maximumcapaciteit', maar daarvoor moet zonlicht echt wel er recht opschijnen.
Poly panelen blijven nog steeds opbrengen ook al komt er van lagere/hogere/zijdelingse positie zonlicht.
Maar iedereen verkiest mono omwille van de meer modieuze zonnepanelen (verkrijgbaar in all black/zwartgetint met aluminium)

[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 30-01-2022 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Dit ziet er inderdaad goed uit. Wij moeten de gaten ij de badrand zelf maken, dus we krijgen er niet zo’n “muurtje” bij. Is de totaliteit van jouw tegelstrip +badrand nu 10 cm? Enig idee wat het diameter nu is van je handdouche etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Batata007 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Dit ziet er inderdaad goed uit. Wij moeten de gaten ij de badrand zelf maken, dus we krijgen er niet zo’n “muurtje” bij. Is de totaliteit van jouw tegelstrip +badrand nu 10 cm? Enig idee wat het diameter nu is van je handdouche etc?
Het lijkt me vooral belangrijk dat je een kraan uitzoekt en dan de specificaties van die kraan erbij pakt. Online is er genoeg aan handleiding/tekeningen te vinden.

Je moet je ook afvragen hoe je dit gaat maken?
Met gipsblokken ben je aan standaard afmetingen gebonden, met hout/gipsplaat uiteindelijk ook maar heb je meer vrijheid.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 09:10
Ik heb een vraag over wanden afwerken.
Een collega van me heeft 2x in een nieuwbouwwoning gewoond en zei dat zij de wanden bij de laatste woning niet meer heeft laten stucen of laten behangen. Bij beide woningen waren de muren redelijk strak opgeleverd.

Met een plamuurmesje hebben ze kleine uitstekende puntjes eraf geschraapt en kleine gaatjes opgevuld. Volgens haar was het een prima resultaat en heeft ze de muur daarna voorbehandeld en getext.

Wat is jullie ervaring hiermee? Nog iemand die dit gedaan heeft of raden jullie aan om altijd te laten stucen of te behangen met renovlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:58
Zandah schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:04:
Een collega van me heeft 2x in een nieuwbouwwoning gewoond en zei dat zij de wanden bij de laatste woning niet meer heeft laten stucen of laten behangen. Bij beide woningen waren de muren redelijk strak opgeleverd.

Met een plamuurmesje hebben ze kleine uitstekende puntjes eraf geschraapt en kleine gaatjes opgevuld. Volgens haar was het een prima resultaat en heeft ze de muur daarna voorbehandeld en getext.

Wat is jullie ervaring hiermee? Nog iemand die dit gedaan heeft of raden jullie aan om altijd te laten stucen of te behangen met renovlies?
Wat is haar definitie van prima? En welke materialen is de muur van gemaakt? Hoe zien de hoeken er uit (bv bij dag van een raam)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:17

EiT

Zandah schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:04:

Dit gedaan bij onze vorige woning, muren nagelopen, voorstrijk er op en daarna 1x laten spuiten. Was toen 1500 euro kwijt voor een woning van 3 verdieping en 130m2. Resultaat was goed, alleen zou ik het nadat wij er uit zijn gegaan wel stucen, alle hoeken/plafon waren gescheurd. Ook vrij snel haar scheuren boven de WCD’s, maar dat zie je alleen als je er met je neus voor stond.

Huidige woning laten dun pleisteren en 2x gespoten. Wij gaan nu de hal en keuken alsnog laten stucen, zodra het klaar is met scheuren. Muren zijn daar gewoon niet recht genoeg. Woonkamer en boven is wel prima. Reden om niet te stucen was juist omdat de vorige woning dus danig gescheurd was dat wij het wel later doen. Ook slopen de kinderen toch alles.

Mijn mening: alleen verven kan prima, als je nu wilt besparen en de muren recht genoeg zijn.
Uiteindelijk zal je na het scheuren wel iets moeten gaan doen. Alle muren zullen gaan scheuren bij het plafon en in de hoeken als je daar niets aan doet.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 09:10
Deleon78 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Wat is haar definitie van prima? En welke materialen is de muur van gemaakt? Hoe zien de hoeken er uit (bv bij dag van een raam)?
Ben er zelf nog niet binnen geweest, dus ik heb het resultaat zelf niet gezien. Ze houdt wel van mooie spullen en is bezig met interieur, dus het zal wel acceptabel zijn lijkt me.
EiT schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Dit gedaan bij onze vorige woning, muren nagelopen, voorstrijk er op en daarna 1x laten spuiten. Was toen 1500 euro kwijt voor een woning van 3 verdieping en 130m2. Resultaat was goed, alleen zou ik het nadat wij er uit zijn gegaan wel stucen, alle hoeken/plafon waren gescheurd. Ook vrij snel haar scheuren boven de WCD’s, maar dat zie je alleen als je er met je neus voor stond.

Huidige woning laten dun pleisteren en 2x gespoten. Wij gaan nu de hal en keuken alsnog laten stucen, zodra het klaar is met scheuren. Muren zijn daar gewoon niet recht genoeg. Woonkamer en boven is wel prima. Reden om niet te stucen was juist omdat de vorige woning dus danig gescheurd was dat wij het wel later doen. Ook slopen de kinderen toch alles.

Mijn mening: alleen verven kan prima, als je nu wilt besparen en de muren recht genoeg zijn.
Uiteindelijk zal je na het scheuren wel iets moeten gaan doen. Alle muren zullen gaan scheuren bij het plafon en in de hoeken als je daar niets aan doet.
Dankjewel voor het delen! Ik ga binnenkort ook eens bij mijn collega kijken over hoe het er nu uit ziet. Ze wonen nu 3 jaar in die woning.

We zijn in dubio of we wel meteen moeten laten stucen of nog 2 jaar wachten en dan laten stucen. Nadeel is dan natuurlijk wel dat dan al je spullen weer weg moeten en alles een bende is, maar wel minder risico op scheuren achteraf. En bij de keuken is het natuurlijk helemaal lastig om het achteraf te laten stucen, want dan zou de keuken weer eruit moeten toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Zandah op 30-01-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:12
Hi Tweakers, ik heb een vraagje.

Onze bouwer zet het volgende in de TO:
De begane grondvloer van de woningen en gemetselde bergingen worden uitgevoerd met een geïsoleerde betonnen systeemvloer. De Rc-waarde bedraagt 3,7 m2 K/W.

De betonnen verdiepingsvloeren van de woningen worden in het werk gestort op prefab betonnen vloerplaten.
De V-naden aan de plafondzijde die bij de aansluitingen tussen de vloerplaten ontstaan blijven in het zicht.
Wat moet ik me voorstellen bij "V-naden aan de plafondzijde die in het zicht blijven"?

En is hier sprake van een cementdekvloer? Dat vroeg onze (externe) deurenleverancier. Wij willen namelijk een aluminium taatsdeur laten plaatsen, en bij een cementdekvloer van minimaal 0,8 cm hoeft er volgens de leverancier geen rekening gehouden te worden met het ligplan van de vloerverwarming.

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Tompouce schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:52:

[...]

Wat moet ik me voorstellen bij "V-naden aan de plafondzijde die in het zicht blijven"?

En is hier sprake van een cementdekvloer? Dat vroeg onze (externe) deurenleverancier. Wij willen namelijk een aluminium taatsdeur laten plaatsen, en bij een cementdekvloer van minimaal 0,8 cm hoeft er volgens de leverancier geen rekening gehouden te worden met het ligplan van de vloerverwarming.

Alvast dank!
V naad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n291WcQSjIFfwfyD9OSI16q6bIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QBf0hNvpRGZ2XMTZn8KDyC8.jpg?f=fotoalbum_large

Je vloer zou ik even vragen, normaal gesproken leggen ze een beton vloer en daaroverheen je vloerverwarming en daar overheen een zandcement dekvloer.

Vragen of ze er wat rekening mee kunnen/willen houden kan altijd. Die lus leggen ze dan strakker tegen de muur of er juist weer verder vanaf.

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 30-01-2022 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
Tompouce schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:52:

[...]

Dat staat op een andere plaats in de TO, bij vloerafwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:12
Dank @Toppe en @hansgrave, ik ben geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Vraagje wat betreft hoogte van wandlichtpunt in de badkamer, deze zit bij ons in de badkamer op 200cm vanaf de vloer. Wij willen een spiegel met ingebouwde verlichting. We willen het wandlichtpunt niet zien indien mogelijk. Is het dan verstandig om deze nu al te laten verplaatsen zodat de spiegel eroverheen geplaatst kan worden?
Pagina: 1 ... 77 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.