Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:44
En dat zijn alleen nog maar de koopwoningen :) . Hier zitten ook nog een aantal andere verhuizingen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
@Fonsz roept toch vragen op hoor, waarom al 6x een nieuwbouwhuis? Moet er persoonlijk niet aandenken dit traject nog 5 keer te gaan doorlopen. Ben verder niet nieuwsgierig hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Fonsz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:23:
[...]

En dat zijn alleen nog maar de koopwoningen :) . Hier zitten ook nog een aantal andere verhuizingen tussen.
Iedere gek z’n gebrek. Ik moet er echt niet aan denken. Gelukkig heb ik een vrouw die inpakken echt fantastisch vindt :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Iedere gek z’n gebrek. Ik moet er echt niet aan denken. Gelukkig heb ik een vrouw die inpakken echt fantastisch vindt :+
Het is ook niet altijd omdat je het leuk vind he. Deze verhuizing was mijn 13de verhuizing in mijn leven... Verhuisd om allerlei redenen. Van ouders die gingen scheiden, tot studie, werk en om samen te gaan wonen (aan de andere kant van het land).
Plan is nu wel om hier in ieder geval tot de jongste (nu 10 maanden) naar de middelbare school gaat te blijven wonen. :)

Mijn vrouw bleek gisteren vooral tegen sloten vervangen omdat ze in haar hoofd had zitten dat dat honderden euro's per deur zou kosten... :?
Nadat dat misverstand uit de wereld geholpen was en ze zag dat je ook cilinders kan krijgen met een draaiknop aan de binnenkant was ze snel om.

We hadden het er namelijk al eerder over gehad dat we het niet zo'n prettig idee vinden dat je vrijwel opgesloten zit in je huis als alle deuren op slot zijn en je geen sleutel bij de hand hebt. Op de voordeur en bergingsdeur zou een draaknop aan de binnenkant wel fijn zijn. Of op z'n minst de mogelijkheid om de sleutel erin te laten zitten en je tegelijkertijd ook van buiten nog een sleutel erin kan steken. Dat kan nu niet hebben we al geconstateerd.

Nu nog op zoek naar een goed merk sloten en even inlezen qua verzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Het is ook niet altijd omdat je het leuk vind he. Deze verhuizing was mijn 13de verhuizing in mijn leven... Verhuisd om allerlei redenen. Van ouders die gingen scheiden, tot studie, werk en om samen te gaan wonen (aan de andere kant van het land).
Plan is nu wel om hier in ieder geval tot de jongste (10 maanden) naar de middelbare school gaat te blijven wonen. :)

Mijn vrouw bleek gisteren vooral tegen sloten vervangen omdat ze in haar hoofd had zitten dat dat honderden euro's per deur zou kosten... :?
Nadat dat misverstand uit de wereld geholpen was en ze zag dat je ook cilinders kan krijgen met een draaiknop aan de binnenkant was ze snel om.

We hadden het er namelijk al eerder over gehad dat we het niet zo'n prettig idee vinden dat je vrijwel opgesloten zit in je huis als alle deuren op slot zijn en je geen sleutel bij de hand hebt. Op de voordeur en bergingsdeur zou een draaknop aan de binnenkant wel fijn zijn. Of op z'n minst de mogelijkheid om de sleutel erin te laten zitten en je tegelijkertijd ook van buiten nog een sleutel erin kan steken. Dat kan nu niet hebben we al geconstateerd.

Nu nog op zoek naar een goed merk sloten en even inlezen qua verzekering.
Ik zit echt niet te wachten op verhuizen. Zeker niet omdat we over 7 weken uit onze huidige woning moeten en we dan opslag op 3 plekken hebben: Verhuisbedrijf, gehuurde opslag korte duur en een verhuis opslag waar we pas weer komen als we de sleutel van het nieuwe huis hebben. En aangezien we 150km verderop gaan wonen is dat best een logistieke uitdaging :+

Ikzelf zou Mauer nemen, New Wave 5 zijn de beste maar er zijn ook prima alternatieven die wat voordeliger zijn. Zolang je SKG3 neemt met hard stalen brug zit je eigenlijk wel goed. Weet niet wat voor voordeur je hebt maar sommige verzekeraars zijn niet happig op een knopcilinder in de deur, zeker niet als je normaal glas en een brievenbus in de deur hebt zitten. Onze verzekeraar gaf aan dat ze hier lastig om kunnen doen omdat je ze het niet gemakkelijk mag maken. Wij hebben figuurglas in de deur en dat was al prima. Ja, bij een paniek functie kan je ook een sleutel er in laten.

Paniek functie zou eigenlijk vanuit het bouwbesluit een vereiste moeten zijn op in elk geval de voordeur.

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 28-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:51

ChUcKiE

Dus........

En overweegt iemand hier al eens een elektronisch slot?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:55:
[...]
Ik zit echt niet te wachten op verhuizen. Zeker niet omdat we over 7 weken uit onze huidige woning moeten en we dan opslag op 3 plekken hebben: Verhuisbedrijf, gehuurde opslag korte duur en een verhuis opslag waar we pas weer komen als we de sleutel van het nieuwe huis hebben. En aangezien we 150km verderop gaan wonen is dat best een logistieke uitdaging :+
Wij hadden geluk dat 3 jaar geleden onze verhuizing van Groningen naar Nijmegen door de nieuwe werkgever van mijn vrouw betaald werd. 5 man een dag bezig geweest om ons huis (80m2) in te pakken en de dag erna werd alles in Nijmegen weer uitgepakt. Bij uitpakken kasten in elkaar gezet en zelf dozen uitgepakt.
Ideaal als je een baby van nog geen jaar oud hebt, behalve dat die lui zelfs het oud papier in een verhuisdoos gedaan hadden... Zaten met 213 verhuisdozen die uitgepakt moesten worden. 8)7

Nu was het gelukkig 5 min rijden tussen beide huizen.
Ikzelf zou Mauer nemen, New Wave 5 zijn de beste maar er zijn ook prima alternatieven die wat voordeliger zijn. Zolang je SKG3 neemt met hard stalen brug zit je eigenlijk wel goed. Weet niet wat voor voordeur je hebt maar sommige verzekeraars zijn niet happig op een knopcilinder in de deur, zeker niet als je normaal glas en een brievenbus in de deur hebt zitten. Onze verzekeraar gaf aan dat ze hier lastig om kunnen doen omdat je ze het niet gemakkelijk mag maken. Wij hebben figuurglas in de deur en dat was al prima. Ja, bij een paniek functie kan je ook een sleutel er in laten.

Paniek functie zou eigenlijk vanuit het bouwbesluit een vereiste moeten zijn op in elk geval de voordeur.
Zit een smal, hoog raam in de voordeur en ook een brievenbus. Zoals gezegd zou ik een sleutel ook prima vinden die erin kan blijven zitten (aka de paniekfunctie). Die haal je er dan uit als je op vakantie bent. Ik zou er sowieso ook nog een ketting of zelfs een grendel bij plaatsen, want zit er ook niet op te wachten dat de kinderen op eigen gelegenheid buiten gaan spelen. In de tuin prima, maar liever niet zomaar de straat op.

Die Mauer New Wave 5 komt wel meteen op bijna 900 euro voor ons met 6 cilinders...
ChUcKiE schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:18:
Nee, nog niet voldoende vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ja, ik. Twijfel alleen nog even over een slimme cilinder of een oplossing zoals in een portiek woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Wij hadden geluk dat 3 jaar geleden onze verhuizing van Groningen naar Nijmegen door de nieuwe werkgever van mijn vrouw betaald werd. 5 man een dag bezig geweest om ons huis (80m2) in te pakken en de dag erna werd alles in Nijmegen weer uitgepakt. Bij uitpakken kasten in elkaar gezet en zelf dozen uitgepakt.
Ideaal als je een baby van nog geen jaar oud hebt, behalve dat die lui zelfs het oud papier in een verhuisdoos gedaan hadden... Zaten met 213 verhuisdozen die uitgepakt moesten worden. 8)7

[...]

Zit een smal, hoog raam in de voordeur en ook een brievenbus. Zoals gezegd zou ik een sleutel ook prima vinden die erin kan blijven zitten (aka de paniekfunctie). Die haal je er dan uit als je op vakantie bent. Ik zou er sowieso ook nog een ketting of zelfs een grendel bij plaatsen, want zit er ook niet op te wachten dat de kinderen op eigen gelegenheid buiten gaan spelen. In de tuin prima, maar liever niet zomaar de straat op.

Die Mauer New Wave 5 komt wel meteen op bijna 900 euro voor ons met 6 cilinders...
Nou inpakken doet vrouwlief zelf maar, ik pleur ‘t meeste wel weg en schaf het later opnieuw aan. Aantal dingen staan toch op de lijst om te vervangen :)

En die Mauer sloten zijn niet de goedkoopste nee maar wel één van de beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
Farmerwood schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Wij hebben het 'geluk' dat ik eind vorig jaar ben ontslagen, snel een nieuwe baan heb gevonden en dus een behoorlijke transitie vergoeding heb gekregen. Soort onverwachte bonus van een aantal maandsalarissen.
Met drie kleine kinderen onder 5 jaar besloten om ook de verhuizing bijna compleet uit te besteden. Het uitpakken gaan wij idd zelf doen, de rest laten we doen. Heerlijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:35:
[...]
En die Mauer sloten zijn niet de goedkoopste nee maar wel één van de beste.
Uiteindelijk moet de kwaliteit van de sloten in verhouding staan tot de overige inbraakpreventie maatregelen.

Net eens even een test bij mijn verzekeraar ingevuld en (met de reeds geplande en deels al aanwezige domotica) zou ik met goedgekeurde cilinders 10% korting krijgen op de inboedelverzekering en 5% korting op de woonhuisverzekering. Dat zou me zo'n 3 euro per maand besparen als ik naar de huidige premies kijk. Dan zou ik in 10 jaar dus ongeveer 360 euro van het aanschafbedrag aan korting krijgen.
Aanschaf is dus vooral voor de eigen gemoedsrust. :)
aGraPusher schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Oke dan heb je het over echt inbreken maar wat als je straks thuiskomt en alles is weg en je deur zit netjes op slot? Dan geeft je verzekering niet thuis lijkt me?

Misschien wel een beetje overdreven maar het zal je maar gebeuren…
Die inbraak was toen wij gewoon thuis waren. We ontdekten het 's ochtends pas. De inbrekers hadden netjes alle kastdeuren weer dicht gedaan. Iets wat voor mij bevestigde dat het waarschijnlijk gebeurd is voordat wij sliepen. Was '3de kerstdag' en achterdeur was nog niet op slot, maar zijn toen wel even boven geweest om de logeerbedden voor het bezoek in orde te maken.
De nieuwbouwhuizen naast ons waren toen net opgeleverd en daar was ook e.e.a verdwenen.

Is nu bijna 6 jaar geleden, maar ik loop nog steeds dagelijks voor ik naar bed ga alle sloten na. Zelfs als ik ze 10 min daarvoor zelf dicht gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
kepler schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:48:
[...]
Wij hebben het 'geluk' dat ik eind vorig jaar ben ontslagen, snel een nieuwe baan heb gevonden en dus een behoorlijke transitie vergoeding heb gekregen. Soort onverwachte bonus van een aantal maandsalarissen.
Met drie kleine kinderen onder 5 jaar besloten om ook de verhuizing bijna compleet uit te besteden. Het uitpakken gaan wij idd zelf doen, de rest laten we doen. Heerlijk! :D
Ervaringstip: Zorg wel dat je van te voren opgeruimd hebt en stel dat niet uit tot in het nieuwe huis. Wij verhuisden toen in de kerstvakantie en door de drukke decembermaand was opruimen en weggooien er grotendeels bij in geschoten. Daar hadden we echt wel spijt van achteraf. Zelf uitpakken zouden we zo weer doen. Je wilt toch alles even goed opnieuw bezien.
En zorg van te voren voor een duidelijk plan waar alles moet komen, want die verhuizers gaan niet wachten als je eerst nog samen 10 min moet discussieren waar een kast moet komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@Farmerwood je komt in aanmerking voor een korting als je SKG3 keurmerk hebt. Grote kans dat je huidige cilinders dat ook al zijn en je dus nu ook die korting krijgt.

Certificaat etc maakt (voor zover ik weet) niet uit om een bepaalde korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28
Kijk eerst eens een paar filmpjes van b.v. Thelockpickinglawyer, dan weer je in ieder geval waar je op moet letten.
Veel van die sloten worden gemaakt door bedrijven die software/hardware ontwikkelen en dat prima doen. Op sloten gebied hebben ze dan weer geen ervaring en maken ze de knulligste fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
In mijn huidige woning heb ik Pfafenheim waviline. Die hebben inbrekers een keer uitgeprobeerd, maar daarbij maakten ze zoveel herrie dat de buren wakker werden. Hun kerntrek tool zat gebroken in de cilinder (kon mijn huis niet meer in na de vakantie). De opvolger daarvan is niet zo heel duur en die wil ik weer hebben met keersleutel en paniekfunctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
Zeker. Er zijn dagen dat ik de sleutel niet vergeet.. Alleen even goed uitzoeken wat de beste optie is hierin, want het geheel moet wel tegen kerntrekken én kloppen kunnen.

Voor wat betreft de cilinders heb ik zitten kijken naar M&C Condor. Heeft alle mogelijke sterren en beschermt tegen de modernste methodes. Maar als ik eerlijk ben.. de belangrijkste beveiliging is toch wel dat de buren géén M&C Condors hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Farmerwood schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Ervaringstip: Zorg wel dat je van te voren opgeruimd hebt en stel dat niet uit tot in het nieuwe huis. Wij verhuisden toen in de kerstvakantie en door de drukke decembermaand was opruimen en weggooien er grotendeels bij in geschoten. Daar hadden we echt wel spijt van achteraf. Zelf uitpakken zouden we zo weer doen. Je wilt toch alles even goed opnieuw bezien.
En zorg van te voren voor een duidelijk plan waar alles moet komen, want die verhuizers gaan niet wachten als je eerst nog samen 10 min moet discussiëren waar een kast moet komen te staan.
Wij laten de zware dingen door studentverhuizers doen (voor 500 euro per dagdeel incl. busje en drie man) De kwetsbare en lichte dingen doen we zelf, scheelt een hoop en kunnen we tussendoor achterin de kofferbak van de Passat mikken, gaat ook genoeg in :) Verhuisdozen op MP gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Farmerwood schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:58:
[...]

En zorg van te voren voor een duidelijk plan waar alles moet komen, want die verhuizers gaan niet wachten als je eerst nog samen 10 min moet discussieren waar een kast moet komen te staan.
We gaan wel (proberen) opruimen van te voren, maar het idee is het grootste gedeelte te doen tijdens het uitpakken. We krijgen ook veel nieuwe kasten en alles moet toch opnieuw ingedeeld. Voor het uitpakken en inrichten hebben we nu een kleine week gereserveerd, waarin de kinderen of zijn logeren of op de opvang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:28
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:01
[...]

Ikzelf zou Mauer nemen, New Wave 5 zijn de beste maar er zijn ook prima alternatieven die wat voordeliger zijn.
Is de 6 dan nog beter? :+
https://www.mauerlocks.co...ilinders/new-wave-6/g+c+s

"Daarnaast heeft de New Wave 6 een unieke extra feature in de vorm van afbreekbeveiliging. Bij het afbreken van de cilinder blijft de andere zijde intact. De cilinder blokkeert direct bij een inbraakpoging!

Dit is hét verschil ten opzichte van de New Wave 4 en 5."

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 28-05-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Wij gaan er nog wel eens naar kijken. Gelukkig maar maximaal 2 cilinders nodig voor garagedeur en voordeur. Wat er in de schuifdeur zit weet ik nog niet, waarschijnlijk een halve.

Gok:
1 dubbele, voordeur
1 knop, garage
1 halve, schuifpui

Loopdeur garage wordt toch zonder cilinder geleverd, waardoor de investering mee lijkt te vallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 28-05-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Deleon78 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Voor of tijdens het inpakken is zo veel efficiënter… En je hebt ook nog eens zeeën van tijd voordat je de sleutel krijgt.
Zeeën van tijd :D Voorbereidingen voor het nieuwe huis, drie kleine kinderen (eentje van een paar maanden) en beide een drukke baan (voor mij ook nog een nieuwe baan). Niet echt heel veel tijd over.
Nu hoeven we ons om de verhuizing nog niet druk om te maken, alles wordt ingepakt en naar ons nieuwe huis gebracht. Uitpakken moeten we sowieso, dus dan gaat alles gewoon in 1x. De verhuizers tillen dan een paar dozen voor niks, hebben wij weinig last van :P Aanhanger voor de deur voor alles wat weg kan en even paar dagen doorwerken. Lijkt me stuk efficiënter dan elke keer een uurtje totdat de baby weer honger krijgt bijvoorbeeld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Wij gaan er nog wel eens naar kijken. Gelukkig maar maximaal 2 cilinders nodig voor garagedeur en voordeur. Wat er in de schuifdeur zit weet ik nog niet, waarschijnlijk een halve.

Gok:
1 dubbele, voordeur
1 knop, garage
1 halve, schuifpui

Loopdeur garage wordt toch zonder cilinder geleverd, waardoor de investering mee lijkt te vallen.
Mogen knopcilinders nog vanuit de bouw geleverd worden dan?

Wij hebben 5 cilinders nodig… dan is €240 per cilinder stevig en krijg ik niet verkocht aan de baas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Mogen knopcilinders nog vanuit de bouw geleverd worden dan?

Wij hebben 5 cilinders nodig… dan is €240 per cilinder stevig en krijg ik niet verkocht aan de baas :+
Wij gaan de garage achteraf plaatsen, de loopdeur (aan onze tuin grenzend) krijgt geen cilinder, die mag ik zelf regelen om te matchen met overige sleutels.

Denk dat ik vanuit de binnenkant van de garage en knop doe, zodat ik vanuit de garage naar de tuin geen sleutel nodig heb.

Tegen een potentiële inbreker maakt het toch niet uit.. Als ze bij de knop zijn, staan ze al in de garage :')
Vanuit daar komen ze in de tuin, dat maakt mij ook geen drol meer uit als ze al in de garage zijn (en dus de sectional deur gesloopt hebben). Verwacht dat het slopen van de sectioaaldeur (onder onze slaapkamer) wel enige geluidsoverlast geeft.

Wij hebben voorderest geen achterom (daar plemp ik de garage neer) en achter ons huis zit water.

Maar drie deuren dus, waarvan ik er sowieso al 1 van cilinder moet voorzien. Meerprijs valt daarmee wel mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Source90 op 28-05-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Wij gaan de garage achteraf plaatsen, de loopdeur (aan onze tuin grenzend) krijgt geen cilinder, die mag ik zelf regelen om te matchen met overige sleutels.

Denk dat ik vanuit de binnenkant van de garage en knop doe, zodat ik vanuit de garage naar de tuin geen sleutel nodig heb.

Tegen een potentiële inbreker maakt het toch niet uit.. Als ze bij de knop zijn, staan ze al in de garage :')
Vanuit daar komen ze in de tuin, dat maakt mij ook geen drol meer uit als ze al in de garage zijn (en dus de sectional deur gesloopt hebben).

Wij hebben voorderest geen achterom (daar plemp ik de garage neer) en achter ons huis zit water.
Ah, ja dan maakt het niet uit nee. Wij kregen de optie om voor een paar euro een extra cilinder te bestellen. Die prijs zei al voldoende over de kwaliteit: Waardeloos.

Ik gooi er wel setje Mauer in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Deleon78 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:32:
[...]

De situatie die je aanhaalt is na verhuizen nog net zo hard van toepassing als nu, behalve dat je nu nog vele weken meer de tijd hebt.
Maar goed, als je alles laat inpakken, soit. Ik zou zelf niet graag al mijn prive items door de handen van vreemden laten gaan, maar dat hoeft zeker niet voor jou of anderen te gelden :)
Ik snap het punt niet helemaal. Wij besteden het inpakken uit, dus dat hoeven we zelf niet te doen. Dat levert sowieso tijdswinst op (en kost ook geld). Als we dat niet zouden laten doen moeten we een paar dagen voor de verhuizing vrij nemen om alles zelf in te pakken (kost ons geld en tijd), zitten we makkelijk een week in een half ingepakt huis met drie kleine kinderen. Nu slaan we dat gedeelte over en is het de bedoeling om het grootste/belangrijkste gedeelte van de spullen in een paar dagen op zijn plek te zetten in het nieuwe huis. Verwachting is dat we een heel eind gaan komen.

We kopen er dus een goede week mee 'vrij' is onze inschatting.

Dat je anderen niet wil laten inpakken, dat is een heel ander argument :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Volgens mij heb jij je aardig ingelezen in Mauer :+

Zie ze in best veel shops te koop, ook niet specialistische shops.

Hoe gaat dat in zijn werk als ik een draaiknop, halve cilinder en dubbele cilinder koop. Zit niet in één groot verpakking.
Krijg, zeker als het bij een normale webshop vandaan komt, geen zelfde sleutels lijkt mij :s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Source90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werk als ik een draaiknop, halve cilinder en dubbele cilinder koop. Zit niet in één groot verpakking.
Krijg, zeker als het bij een normale webshop vandaan komt, geen zelfde sleutels lijkt mij :s
Dan moet je bij het toevoegen aan je bestelling kiezen voor gelijksluitend. Die sloten worden op maat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 896gerard
Source90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:30:
[...}

Maar drie deuren dus, waarvan ik er sowieso al 1 van cilinder moet voorzien. Meerprijs valt daarmee wel mee.
Persoonlijk zie ik meer in de combi van meerdere maatregelen. Hier en daar een camera en een lamp met bewegingssensor en goede sloten natuurlijk. De moeilijk bereikbare achtertuin kun jij al afvinken, maar als ze eenmaal achter zijn, is de kans op ontdekking wel kleiner door de (mogelijk) grotere afstand tot achterliggende woningen.

[ Voor 20% gewijzigd door 896gerard op 28-05-2021 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
896gerard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:52:
[...]

Persoonlijk zie ik meer in de combi van meerdere maatregelen. Hier en daar een camera en een lamp met bewegingssensor en goede sloten natuurlijk.
Die komen er sowieso ook :)
Achterkant met camera en floodlight.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 28-05-2021 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Je kan ze inderdaad configureren en bij de maat kan je dan gewoon een halve cilinder selecteren. Sommige sloten makers kunnen zelf cilinders maken en anders worden ze gewoon gelijksluitend voor je besteld.

En de een zweert bij Mauer en de ander bij DOM. Het is een beetje zoals Audi, Mercedes, Volkswagen, BMW. Allemaal zijn ze goed, maar de helft wil je niet hebben ;)

Als het goed is worden de nieuwe woningen opgeleverd met anti-kerntrek beveiliging en 3 punts sluiting. Uiteindelijk is het de combinatie van alles. Een SKG3 cilinder is leuk, maar als je dan ‘SKG0’ beslag gaat gebruiken dan heeft het allemaal vrij weinig nut natuurlijk.

Voor de gein kan je ook preventie advies van je gemeente aanvragen. Komt er iemand bij je thuis kijken. Is echt kansloos :D 8)7

Lijkt me wel grappig om een ophaal brug te hebben als ik vrijstaand zou wonen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Toppe op 28-05-2021 19:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06 08:34
Een hond is ook goede inbraakpreventie. Vooral als je een kalf hebt van 60+ kilo.
Kost wel wat meer dan wat nieuwe cilinders :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:11
Source90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Die komen er sowieso ook :)
Achterkant met camera en floodlight.
Hoe los je de stroomvoorziening op voor de floodlight? Als ik de handleiding bekijk gaan ze er vanuit dat er direct stroom uit je gevel komt.

Overleg je dat van te voren met de bouwer/aannemer?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
c-nan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:01:
[...]

Hoe los je de stroomvoorziening op voor de floodlight? Als ik de handleiding bekijk gaan ze er vanuit dat er direct stroom uit je gevel komt.

Overleg je dat van te voren met de bouwer/aannemer?
Ja, meestal krijg je lamp bij de voor en achter deur. Wij hebben 3 extra buiten lampen opgenomen en 7 inbouw spots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Pannencouque schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:55:
Een hond is ook goede inbraakpreventie. Vooral als je een kalf hebt van 60+ kilo.
Kost wel wat meer dan wat nieuwe cilinders :+
offtopic:
Cilinders hoef je niet in de regen uit te laten, is toch wel 10 plus punten waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Toppe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:07:
[...]

Ja, meestal krijg je lamp bij de voor en achter deur. Wij hebben 3 extra buiten lampen opgenomen en 7 inbouw spots.
Bedoel je dat je de lamp vervangt met een camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
c-nan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Bedoel je dat je de lamp vervangt met een camera?
Als je die op 230v kan aansluiten: Ja. Maar ik heb ook overal UTP’s laten leggen dus hang gewoon PoE camera op :)

Ik wil bewust geen verlichting op beweging bij mijn camera’s hebben. Zodra de verlichting in en uit schakelt moet de lens zich aanpassen.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 28-05-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Als je die op 230v kan aansluiten: Ja. Maar ik heb ook overal UTP’s laten leggen dus hang gewoon PoE camera op :)

Ik wil bewust geen verlichting op beweging bij mijn camera’s hebben. Zodra de verlichting in en uit schakelt moet de lens zich aanpassen.
De gemiddelde 4K doet daar tegenwoordig minder dan een seconde over, nietwaar? Heb je wel lekker 2000 lumen in de inbreker zijn bakkes :+
Schikt meestal wel af.

Ik heb ook twee loze leidingen op de achtergevel en een loze leiding naar de garage. Vanuit de garage ga ik de leidingen doortrekken voor 220V punten voor de camera's / overige lampen. Voorop de garage komt ook een LED strip met bewegingssensor, achterkant moet ik nog kijken.

Camera's, lampen, met een hond en goede sloten zorgt hopelijk dat ze het een straat verderop zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Ik loop tegen het probleem waar velen van jullie ook tegen aanlopen volgens mij :P Een aantal pagina's terug zag ik een mooie opmerking (mijn vrouw heeft 2 problemen, heeft nooit iets om aan te trekken en nooit ruimte in de kast voor nieuwe kleding).

Vanwege de deur en een muur die we niet kunnen verplaatsen (in het rood aangegeven) kunnen we geen kledingkast over de hele lengte nemen.

Zien jullie misschien opties? Het liefst willen we een hoge kast plaatsen van minimaal 250cm. Mag ook uit 2 delen bestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqBbtroc3oV-jMt0CjhbrgEeOks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ByfXsXXsTbDIiGt7SaCCHzOA.png?f=fotoalbum_large

Waar ik zelf aan dacht is het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9xc1wWCW4kHuQn_B8RATbynnAk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZSxWKmBfGgSQpweWJSwc5qFe.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn 2 kasten van 200 cm x 66 cm. De ruimte tussen de kasten is 85-90 cm. Ruimte tussen de deur en de muur bij de kasten is 100cm. Ruimte tussen de bed en muren is ongeveer 65 cm. Aan- en/of opmerkingen?

Voor mijn gevoel is een ruimte van 65 cm naast je bed erg weinig/krap.

Een ander probleem is, waar laten we de makeup tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik zag net op de bouw dat rechts van een groot raam het lijkt alsof de isolatie gehalveerd/weggehaald is. Waarschijnlijk omdat het raam dieper ligt dan de overige ramen (geen draai/kiep), en daardoor de bakstenen de hoek om moeten. Maar niet consistent.

Wat ga ik hier van merken? Is dit kans op een koudebrug of merk je hier in de praktijk niks van :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-KDQlBCxTZUWcDbwkAjWRnpShM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAZvHLTq91q7n4Dj9sgTCZB5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhlFlSGjIXJucvcksTZo6s25g_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oIekypvRAs346siuOaRM3AZK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.Koifim
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:31
@c-nan Ik denk dat een L-vormige kledingkast (met hoekdeel) een stuk ruimer staat/voelt. Je zou dan naast de deur nog een (ondiepe) make-up tafel neer kunnen zetten, moet je alleen wel opletten dat je ‘flow’ behouden blijft.

Óf de kast naast het bed (deels) laag houden, evt een plank erop waarmee je hem dieper maakt en daar de make-up tafel van maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Mrs.Koifim op 28-05-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
c-nan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:04:
Ik loop tegen het probleem waar velen van jullie ook tegen aanlopen volgens mij :P Een aantal pagina's terug zag ik een mooie opmerking (mijn vrouw heeft 2 problemen, heeft nooit iets om aan te trekken en nooit ruimte in de kast voor nieuwe kleding).

Vanwege de deur en een muur die we niet kunnen verplaatsen (in het rood aangegeven) kunnen we geen kledingkast over de hele lengte nemen.

Zien jullie misschien opties? Het liefst willen we een hoge kast plaatsen van minimaal 250cm. Mag ook uit 2 delen bestaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit zijn 2 kasten van 200 cm x 66 cm. De ruimte tussen de kasten is 85-90 cm. Ruimte tussen de deur en de muur bij de kasten is 100cm. Ruimte tussen de bed en muren is ongeveer 65 cm. Aan- en/of opmerkingen?

Wat ik nu ingetekend heb (ongeveer zelfde probleem/idee) is één kastenwand van 60cm en één van 35cm. Allebei 1 grote kast (h235xb200xd60) voor hang en één "kleine" kast van 35cm leg (h235xb200xd35),

Is al meer kastruimte dan wij nu hebben, en win je weer 25cm mee.

Onze ramen zitten wel wat gunstiger. Wellicht een andere opstelling dan parallel?

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 28-05-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:57:
[...]

De gemiddelde 4K doet daar tegenwoordig minder dan een seconde over, nietwaar? Heb je wel lekker 2000 lumen in de inbreker zijn bakkes :+
Schikt meestal wel af.

Ik heb ook twee loze leidingen op de achtergevel en een loze leiding naar de garage. Vanuit de garage ga ik de leidingen doortrekken voor 220V punten voor de camera's / overige lampen. Voorop de garage komt ook een LED strip met bewegingssensor, achterkant moet ik nog kijken.

Camera's, lampen, met een hond en goede sloten zorgt hopelijk dat ze het een straat verderop zoeken.
Klopt, maar heb al meerdere 4K camera’s gezien die echt niet fantastisch beeld geven als het donker is.

Heb nu 5mp camera’s en overdag is het beeld prima maar in de avond en nacht is het zichtbaar minder goed.

Wij hebben straks geen achterom en voor nu komt er 1 camera te hangen die gewoon de oprit in beeld heeft. Is de enige weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-06 10:30
Scr33x0r schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:34:
Gaaf @lonehitman ! Lijkt best op onze woning qua indeling, wij hebben keuken wat verder uitgebouwd.

***members only***
Mooi woning! Ik liet het aan mijn vriendin zien en die vroeg zich af:
- welk keuken blad is het?
- welke vloer hebben jullie gekozen in de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

Hoe is jullie ervaring qua communicatie met de bouwer/ontwikkelaar? We hebben nu 2 maanden geleden de KAO getekend en sindsdien niets meer gehoord.

We hebben geen idee wanneer ze gaan bouwen, wie de kopersbegeleider is enz.
Off the record weet ik dat alle woningen verkocht zijn, formeel hebben ze nog niet laten weten dat die ontbindende voorwaarden verlopen zijn.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
koekjah schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:26:
Hoe is jullie ervaring qua communicatie met de bouwer/ontwikkelaar? We hebben nu 2 maanden geleden de KAO getekend en sindsdien niets meer gehoord.

We hebben geen idee wanneer ze gaan bouwen, wie de kopersbegeleider is enz.
Off the record weet ik dat alle woningen verkocht zijn, formeel hebben ze nog niet laten weten dat die ontbindende voorwaarden verlopen zijn.
Wij hebben tot nu toe echt een prima ervaring. Week na tekenen KAO werd er een real life afspraak ingepland met de kopersbegeleider die het hele proces met ons doornam.

Ter info, dit betreft KBK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

Thanks, zo hoort het m.i. ook. Enige aanspreekpunt die ik nog heb is de makelaar, maar die kan nergens antwoord op geven.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
koekjah schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:41:
Thanks, zo hoort het m.i. ook. Enige aanspreekpunt die ik nog heb is de makelaar, maar die kan nergens antwoord op geven.
In de KAO staat de bouwer neem ik aan?
Je kan ook de stoute schoenen aan doen en het algemene nummer bellen van de bouwer met de vraag of de kopersbegeleiding beschikbaar is en daar naar de stand van zaken vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 29-05-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan je het niet zo doen? Vanuit het slaapgedeelte lijkt het zo al een stuk ruimer door de extra opening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WU7JPX07JwEmYGd26Jj7lQaWEac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4q5NTU4cnlzhTgyLw7pYDlv9.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
896gerard schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Kan je het niet zo doen? Vanuit het slaapgedeelte lijkt het zo al een stuk ruimer door de extra opening.

[Afbeelding]
Vind het nogal krap ogen en binnenlopen tegen een kast lijkt me niet heel prettig, waarom geen hoekkast?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Wij hebben afgelopen donderdag de oplevering gehad. Was een hele prettige oplevering, rustig, geen gehaast.

Wij hadden mijn peetoom als bouwkundige meegenomen. Projectleider was echter zelf ook heel kritisch. Afwerking was dan ook gewoon prima. In totaal 14 opleverpunten, waar ze meteen mee aan de slag zijn gegaan.

Een van de opleverpunten, was b.v niet geplaatste WC rol houder, wat bewust was, omdat die nog niet op de tekening stond aangegeven. Verder, kitwerk, schilderwerkpunten, wat vergeten af te puren, een gebroken tegel (zelf al aangegeven, die al was ingepland, om een dag later te plaatsen). Kortom tevreden. Eerste 20 uur klussen, zit er ook al weer op. Wandje geplaatst en mijn vrouw heeft de bruine lelijke platen op de derde etage getext. Daar ook de muren geplamuurt, geschuurd en geschilderd, wat er verdomd, strak uitzag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6F1YdkMY_SytVfYUrVVih3P5Ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rk7XCB2cat91HZLhVtNR4aX4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1JlVL8KOyEJgmP6433fDPWh3PQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5JCNsEWUcaRgxAKsWHoKyZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgTtK1KRkZ7cLepj3byfJpHMmVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebbhBG77sCmj2VKHhcgpNx81.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Hier en daar wel wat over gelezen, maar weet er eigenlijk nog niks van af. Wij 'krijgen' een stel panelen op dak, hoe zit dit nu met de BTW aftrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicole9876
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-07-2022
Vandaag zijn we even op de bouw wezen kijken. Nou ja, van achter het hek natuurlijk. In onze achtergevel zit een flinke scheur in een kalkzandsteenblok. Zou dit kwaad kunnen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjv5CXeL-t33FPtcmDYwxffqb-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gKONfaWA2PrFq5PxmkAN2I0m.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nicole9876 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:41:
Vandaag zijn we even op de bouw wezen kijken. Nou ja, van achter het hek natuurlijk. In onze achtergevel zit een flinke scheur in een kalkzandsteenblok. Zou dit kwaad kunnen? [Afbeelding]
Als ze hem verlijmd hebben: Nee, de lijm is sterker dan het blok zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Wij krijgen ook zonnepanelen, maar dat is gewoon inbegrepen, geen meerwerk. Heb je dan nog steeds recht op BTW aftrek? Ik denk het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
c-nan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:03:
Wij krijgen ook zonnepanelen, maar dat is gewoon inbegrepen, geen meerwerk. Heb je dan nog steeds recht op BTW aftrek? Ik denk het niet?
Lees het topic even door, is meermaals besproken. Afhankelijk van de aannemer krijg je gewoon een factuur. Anders contact opnemen met de aannemer.

@c-nan in de OP staat een voorstel rondje, had je die al gedaan? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 29-05-2021 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
Toppe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Lees het topic even door, is meermaals besproken. Afhankelijk van de aannemer krijg je gewoon een factuur. Anders contact opnemen met de aannemer.

@c-nan in de OP staat een voorstel rondje, had je die al gedaan? :+
Thanks! Jep heb ik al gedaan, lees het topic even door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06 08:34

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou voor een L-kast gaan en evt de make-up tafel rechts naast de deur als je binnenkomt (of rechtsboven in de hoek). Die enorme kastenopstelling gaat optisch flinke afbreuk doen aan je slaapkamer, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 09-06 17:13
koendt schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Mooi woning! Ik liet het aan mijn vriendin zien en die vroeg zich af:
- welk keuken blad is het?
- welke vloer hebben jullie gekozen in de keuken?

We hebben walvisgraat van Floer.nl. (Orka geloof ik). En we hebben een Royal Black blad van Topline Composiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Morgen gesprek met de woonadviseur over het 'fijne' meerwerk. Naast internetkabels op elke verdieping, een lichtplan en meer stopcontacten dan je denkt nodig te hebben nog andere must haves of aandachtspunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:18
rauwst schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:55:
Morgen gesprek met de woonadviseur over het 'fijne' meerwerk. Naast internetkabels op elke verdieping, een lichtplan en meer stopcontacten dan je denkt nodig te hebben nog andere must haves of aandachtspunten?
-Op iedere verdieping een loze leiding voor Access Points
- elektrapunten voor evt screens of andere zonwering of buitenverlichting
- kraantje voor en/of achter en evt putje
- kabelgoten voor tv en audio

Lijstje wordt door anderen vast aangevuld :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Lees de startpost even door. We hebben daar een behoorlijke lijst opties in beschreven om over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ben je niet een beetje laat om te bedenken wat je allemaal wilt? Wij (vooral ik, haha) hebben echt meerdere weken uitgetrokken om dit allemaal te bepalen. Intekenen, door je huis lopen, aanpassen, nog eens lopen. Dan weer weg leggen en week of twee later weer opnieuw te beginnen…

Kregen grote complimenten vanwege het oog voor detail en dat we weten wat we willen.

Dat het resulteerde in dik 50k meerwerk vonden ze dan ook heel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Ben je niet een beetje laat om te bedenken wat je allemaal wilt? Wij (vooral ik, haha) hebben echt meerdere weken uitgetrokken om dit allemaal te bepalen. Intekenen, door je huis lopen, aanpassen, nog eens lopen. Dan weer weg leggen en week of twee later weer opnieuw te beginnen…

Kregen grote complimenten vanwege het oog voor detail en dat we weten wat we willen.

Dat het resulteerde in dik 50k meerwerk vonden ze dan ook heel prettig
Morgen is vooral een oriënterend gesprek. Moeten het fijnwerk in augustus vastleggen en dan duurt 't nog anderhalf jaar voordat 't huis staat.

Bedoel je intekenen en doorlopen digitaal of in 't eggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
rauwst schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Morgen is vooral een oriënterend gesprek. Moeten het fijnwerk in augustus vastleggen en dan duurt 't nog anderhalf jaar voordat 't huis staat.

Ga morgen het gesprek aan, vraag of je de tekening in PDF kan krijgen en ga dan digitaal eens intekenen. Pak voor elke soort een andere kleur (ik had blauw stopcontact, rood lamp, geel schakelaar, groen UTP, oranje water) en tekenen maar.

Daarna je tekeningen gewoon eens 2 weken weg leggen en daarna opnieuw je huis eens doorlopen.

Wij laten bijvoorbeeld 2 plafond punten verleggen naar boven de koelkast. Je moet ze hebben maar wou ze niet. Prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53
voog schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:06:
[...]

-Op iedere verdieping een loze leiding voor Access Points
- elektrapunten voor evt screens of andere zonwering of buitenverlichting
- kraantje voor en/of achter en evt putje
- kabelgoten voor tv en audio

Lijstje wordt door anderen vast aangevuld :P
Een putje ga je in veel gevallen niet nodig hebben.
Wanneer je genoeg groen in de tuin hebt rondom het kraantje, kan je het overtollige water ook gewoon de tuin in laten lopen. Bij veel projecten ben je toch al verplicht regenwater op eigen terrein kwijt te moeten raken. Dan kan het water van je kraantje daar ook nog wel bij.

Over de loze leidingen, zorg dat in kamers waar je een televisie aan de muur wilt hebben, een loze leiding naast de stopcontacten monteert, een smart-tv heeft vaak stroom + ethernet nodig, dan kan je de ethernet door die loze leiding trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53
rauwst schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Zit hier ook de looprichtingen van de deuren bij?
Wat dan kan helpen is even ergens een parkeerplaats vinden en met stoepkrijt je woning even op de grond uittekenen.
Daarna dus "binnen lopen" en dan kan je kijken hoe om je de deur open wilt doen, en waar je dan het stopcontact wilt hebben en de lichtschakelaar voor binnenkomst.

Dan loop je door de woning heen en ga je ook even elke deur open en dicht doen en bedenken als je een ruimte binnen komt, waar je het licht aan wilt doen.
Het meest ideale is om dit te doen bij familie met een groot erf die buitenaf wonen en genoeg ruimte om het uit te kunnen tekenen.

Mogelijkheden die wij hadden bij het fijnere meerwerk:
- kleur stopcontacten (parelwit is bijna net zoals creme wit, eigenlijk een beetje geel van kleur waardoor het er al snel oud uit ziet)
- materiaal van de trap (grenen/mahonie/beuken)
- vorm van de trap (vierkant of ronde trapleuningen en spijlers)
- welke ramen moeten open kunnen, en hoe moeten ze open (draai/kiep/beiden) ?
- locatie buitenunit warmtepomp, op het platte dak, links of rechts van de woning?
- regenpijp, pvc of zink
- aantal zonnepanelen bovenop het benodigde aantal voor de EPC berekening
- type zonnepanelen, blauw of zwart
- type deuren en deurbeslag
- bovenlichten boven de deuren, of juist dichtmetselen

De helft van deze opties hebben we naar moeten vragen en werd niet standaard aangeboden om aan te passen, maar bij vragen is veel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rauwst
dejeroen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:13:
[...]

Zit hier ook de looprichtingen van de deuren bij?
Wat dan kan helpen is even ergens een parkeerplaats vinden en met stoepkrijt je woning even op de grond uittekenen.
Daarna dus "binnen lopen" en dan kan je kijken hoe om je de deur open wilt doen, en waar je dan het stopcontact wilt hebben en de lichtschakelaar voor binnenkomst.

Dan loop je door de woning heen en ga je ook even elke deur open en dicht doen en bedenken als je een ruimte binnen komt, waar je het licht aan wilt doen.
Het meest ideale is om dit te doen bij familie met een groot erf die buitenaf wonen en genoeg ruimte om het uit te kunnen tekenen.

Mogelijkheden die wij hadden bij het fijnere meerwerk:
- kleur stopcontacten (parelwit is bijna net zoals creme wit, eigenlijk een beetje geel van kleur waardoor het er al snel oud uit ziet)
- materiaal van de trap (grenen/mahonie/beuken)
- vorm van de trap (vierkant of ronde trapleuningen en spijlers)
- welke ramen moeten open kunnen, en hoe moeten ze open (draai/kiep/beiden) ?
- locatie buitenunit warmtepomp, op het platte dak, links of rechts van de woning?
- regenpijp, pvc of zink
- aantal zonnepanelen bovenop het benodigde aantal voor de EPC berekening
- type zonnepanelen, blauw of zwart
- type deuren en deurbeslag
- bovenlichten boven de deuren, of juist dichtmetselen

De helft van deze opties hebben we naar moeten vragen en werd niet standaard aangeboden om aan te passen, maar bij vragen is veel mogelijk.
Haha wat een schitterende suggestie om met stoepkrijt aan de slag te gaan. Gaan we serieus doen :)

Gesprek vandaag gehad. Prima begeleiding en direct een concept tekening gemaakt. Kostenplaatje volgt later deze week, dat wordt spannender :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
rauwst schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Haha wat een schitterende suggestie om met stoepkrijt aan de slag te gaan. Gaan we serieus doen :)

Gesprek vandaag gehad. Prima begeleiding en direct een concept tekening gemaakt. Kostenplaatje volgt later deze week, dat wordt spannender :+
Zou alvast op voorhand een afspraak maken in het ziekenhuis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:18
rauwst schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Hier met stoepkrijt de meubels ingetekend op de betonvloer, na oplevering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
voog schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Hier met stoepkrijt de meubels ingetekend op de betonvloer, na oplevering :)
Hier hetzelfde, alleen al met krijt in de weer gegaan bij kijkdag (en de vloer lag er toen in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 12:09

Niwla

dat dus....

Ik heb waarschijnlijk niet de mogelijkheid inbouwspots te plaatsen. Daarom ben ik aan het kijken wat de alternatieven zijn. Een verlaagd plafond zie ik nu niet zitten (ondanks een plafondhoogte van 3460mm).
Daarom zit ik er aan te denken om een aantal extra plafondlichtpunten te vragen en hier opbouw spotboxen te installeren en te voorzien van hue. Op deze plafondlichtpunten zou dus permanent stroom mogen staan. Ook is het een eis dat deze natuurlijk op 1 lijn geplaatst gaan worden in het plafond.

Is dit het enige alternatief of zijn er andere mogelijkheden die ik nog mis?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:36:
Ik heb waarschijnlijk niet de mogelijkheid inbouwspots te plaatsen. Daarom ben ik aan het kijken wat de alternatieven zijn. Een verlaagd plafond zie ik nu niet zitten (ondanks een plafondhoogte van 3460mm).
Daarom zit ik er aan te denken om een aantal extra plafondlichtpunten te vragen en hier opbouw spotboxen te installeren en te voorzien van hue. Op deze plafondlichtpunten zou dus permanent stroom mogen staan. Ook is het een eis dat deze natuurlijk op 1 lijn geplaatst gaan worden in het plafond.

Is dit het enige alternatief of zijn er andere mogelijkheden die ik nog mis?
Waarom zie je een verlaagd plafond niet zitten? Extra lichtpunten zijn vrij prijzig en je krijgt ook nooit de garantie dat het echt op één lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Misschien omdat ik nog niet helemaal kan overzien hoe de aansluiting op de wanden/kozijnen/MV zal zijn?
Ook is het een klus die ik zelf niet zou kunnen/willen doen en heb ik geen gevoel bij de kosten hiervan. Dan is een lichtpunt uit de meerwerklijst strakker omlijnd zeg maar :X

Maar misschien moet ik me er toch maar eens meer in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:08:
Misschien omdat ik nog niet helemaal kan overzien hoe de aansluiting op de wanden/kozijnen/MV zal zijn?
Ook is het een klus die ik zelf niet zou kunnen/willen doen en heb ik geen gevoel bij de kosten hiervan. Dan is een lichtpunt uit de meerwerklijst strakker omlijnd zeg maar :X

Maar misschien moet ik me er toch maar eens meer in verdiepen.
Dit is het verlaagd plafond bij mijn broer. Zowel de aansluiting met de muren als de naden smeren ze gewoon dicht. Je ziet niet dat hij verlaagd is.

Beetje afhankelijk van je regio kan ik je wel met iemand in contact brengen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMNR8SIK3XXBrIjzl0sTFc1OhyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzM5nGIAztigOupMiFrbpkQF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Deleon78 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Spanningsrail werkt ook goed.
Maar als ze inbouwdozen kunnen plaatsen, kan er IMHO ook een spotje.... Of wat houden de “plafondlichtpunten” exact in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
bbbrumbrum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Maar als ze inbouwdozen kunnen plaatsen, kan er IMHO ook een spotje.... Of wat houden de “plafondlichtpunten” exact in?
Ik neem aan dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvtUNLqB7WAWpzLjV4cbysl-DI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bVafnacFANe52WHU6YcQbum3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Je hebt al opbouwspotjes van 2 cm hoog. Het is wel 2 cm meer dan een inbouwspot, maar je hebt iets meer speling om ze in een rechte lijn te krijgen. Bij inbouwspots als ze niet exact op een lijn zitten, heb je gewoon pech. In ons project kosten 5 spotjes op een standaard plek, niet aanpasbaar 2k. Extra lichtpunten kosten iets van 150 euro/stuk en kunnen op zelf te bepalen plekken gekozen worden. Dus dat laatste is een stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

OMX2000

By any means necessary...

Hoe zit het bij jullie mbt communicatie over de planning en oplevering? Ons huis wordt door van Wanrooij gebouwd. Een project van 66 huizen verdeeld over twee velden, en 13 blokken. Het eerste blok zal in de 2e week van juni opgeleverd gaan worden. Maar over blok 10-13 zijn ze opvallend terughoudend en noemen ze Q1 2022.

Nu snap ik dat ze een slag om de arm houden. Maar je wilt toch dik 3 maanden voor oplevering wel een redelijke indicatie krijgen. Dus weeknummers in plaats van kwartalen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
OMX2000 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:36:
Hoe zit het bij jullie mbt communicatie over de planning en oplevering? Ons huis wordt door van Wanrooij gebouwd. Een project van 66 huizen verdeeld over twee velden, en 13 blokken. Het eerste blok zal in de 2e week van juni opgeleverd gaan worden. Maar over blok 10-13 zijn ze opvallend terughoudend en noemen ze Q1 2022.

Nu snap ik dat ze een slag om de arm houden. Maar je wilt toch dik 3 maanden voor oplevering wel een redelijke indicatie krijgen. Dus weeknummers in plaats van kwartalen.
Niet meer dan logisch. Als ze nu zeggen verwachting week 6 dan gaat iedereen vanaf week 7 dingen plannen. Ja, ze kunnen zeggen week 6 tot 12 maar dat is bijna het zelfde als Q1 ‘22.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 01-06-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
OMX2000 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:36:

Q1 2022 is ook nog ruim een half jaar (vandaag precies over 7 maanden is Q1 2022).
Dus zelfs als je het 3 maanden van te voren preciezer wil weten, zou dat pas over 4 maanden zijn.

Zeker in de huidige markt met een hoop tekorten aan bouwmaterialen snap ik wel dat ze voorzichtig zijn.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
TheFes schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Q1 2022 is ook nog ruim een half jaar (vandaag precies over 7 maanden is Q1 2022).
Dus zelfs als je het 3 maanden van te voren preciezer wil weten, zou dat pas over 4 maanden zijn.

Zeker in de huidige markt met een hoop tekorten aan bouwmaterialen snap ik wel dat ze voorzichtig zijn.
Bij ons is dit de indicatie:

In eerdere nieuwsbrieven is gemeld dat de prognose van oplevering van uw woning staat gepland voor het derde kwartaal, hierbij nu uitgaande van eind september, onvoorziene omstandigheden uitgesloten. Houdt u er rekening mee dat de voortgang van het bouwproces soms niet geheel aansluitend verloopt. Zo kan het voorkomen dat er in uw woning soms enkele dagen niet wordt gewerkt of dat er een week geen opleveringen plaatsvinden.

MEI 2021
Zoals aangegeven streven we echter naar een oplevering voor de bouwvak vakantie welke start in week 32. Dit blijft echter een streven!
Zo kan het zijn dat een gedeelte van de woningen net voor en een gedeelte na de bouwvak vakantie wordt opgeleverd.

Vertel mij maar wat ik daar uit moet halen... ;w
Het gaat overigens om 11 huizen, dus het is niet zo dat we het over een heel groot project hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Dit is het verlaagd plafond bij mijn broer. Zowel de aansluiting met de muren als de naden smeren ze gewoon dicht. Je ziet niet dat hij verlaagd is.

[Afbeelding]
Bedankt voor je foto!

Een extra lichtpunt (of twee) is natuurlijk niet goedkoop maar de teller gaat ook flink lopen op het moment dat je dit zo gaat doen. Plafond verlagen, stuccen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Bedankt voor je foto!

Een extra lichtpunt (of twee) is natuurlijk niet goedkoop maar de teller gaat ook flink lopen op het moment dat je dit zo gaat doen. Plafond verlagen, stuccen.....
Dat je teller gaat lopen klopt, alleen ben je veel flexibeler qua montage etc. Zeker als je de ruimte in het echt ziet is de kans groot dat je toch nog spotjes op andere plekken wilt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:11
Toppe schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:19:
[...]

[Afbeelding]
Ik overweeg dit ook. Fijn om te horen dat je er niets van merkt. Met hoeveel cm is het plafond verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Cagdas schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Ik overweeg dit ook. Fijn om te horen dat je er niets van merkt. Met hoeveel cm is het plafond verlaagd?
Op de foto 7cm maar dit hangt ook een beetje af van de spots die je wilt gebruiken. Overigens niet mijn huis hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Laatst online: 06-06 09:15
Wij komen er nu achter dat ik iets vergeten ben om mee te nemen qua installatie-optie:
- UTP kabel naar buiten voor buiten WiFi

Nu het mooier weer begint te worden zitten wij buiten, maar door de (goede) isolatie van de huizen en het glas komt het WiFi signaal niet tot buiten.
Ik heb netjes op elke verdieping een Ubiquiti aan het plafond, maar vergeten om dit ook naar buiten te doen (dus ook niet voor de overkapping over 2 jaar.. gezien de houtprijzen :X) 8)7

Iemand nog een tip / idee om toch UTP naar buiten te krijgen? Ik denk dat een UTP kabel door een bestaande 18mm wandschakelaar naar buiten niet gaat werken of wel?

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
NeoFoX schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:36:
Iemand nog een tip / idee om toch UTP naar buiten te krijgen? Ik denk dat een UTP kabel door een bestaande 18mm wandschakelaar naar buiten niet gaat werken of wel?
Met een mantelbuis vanaf de meterkast onder de fundering door naar de (toekomstige) overkapping?
Zo ga ik het in ieder geval doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Laatst online: 06-06 09:15
Farmerwood schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Met een mantelbuis vanaf de meterkast onder de fundering door naar de (toekomstige) overkapping?
Zo ga ik het in ieder geval doen.
Net terras er al in laten leggen tot aan het huis.. Dat wil ik er liever niet meer uit laten halen :P

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je toevallig een schuur achter in de tuin waar je stroom hebt? Daar zou je een powerline adapter kunnen aansluiten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Voor de mensen met een warmtepomp en boiler. Wat waren de opties en hoe groot hebben jullie de boiler genomen?

Bij ons is 150 liter standaard en optioneel te vergroten naar 200 liter tegen een meerprijs van 415,00.

Van vrienden hoor ik dat 150 te weinig is, van de makelaar dat 200 ruim voldoende moet zijn. Van iemand anders hoor ik weer "neem minimaal 300 liter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:05
c-nan schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:17:
Voor de mensen met een warmtepomp en boiler. Wat waren de opties en hoe groot hebben jullie de boiler genomen?

Bij ons is 150 liter standaard en optioneel te vergroten naar 200 liter tegen een meerprijs van 415,00.

Van vrienden hoor ik dat 150 te weinig is, van de makelaar dat 200 ruim voldoende moet zijn. Van iemand anders hoor ik weer "neem minimaal 300 liter".
Ligt een beetje aan je huishouden en aan je badkamer. Check anders even deze site:
https://www.woningborg.nl...geling-nieuwbouw-2020.pdf
Pagina: 1 ... 7 ... 350 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.