Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Source90 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:07:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Aangepast naar dit model, weer een avondje van de straat met Sketchup :+

***members only***

Fijn dat er meegedacht is. Ik zat behoorlijk op de vloerverwarming daar, kan scherm alleen voor het raam tour.

Nog even wat betreft de leidingen:

***members only***

De douchegoot zal omgelegd moeten worden. Lijkt mij prima mogelijk, zeker nu er in die hoek geen vloerverwarming komt.

Alleen de leidingen voor de watertoevoer komen van de rechter wand. Kan dit uitgefreesd worden naar het voorzetmuurtje dat in de rechterbovenhoek komt, t.b.v. de inbouwthermostaat? Of moet er aan de rechter muur ook een voorzetwandje voor deze leidingen?
De muur aan de rechterzijde is namelijk de 2^1 tussenmuur naar de buren.
Wat betreft het handdoek rek op de douchewand, waarbij ik dacht dat dit minimaal 117cm moest zijn.
Reactie vanuit Novellini:
Het klopt dat u voor de situatie op de foto de KUADHHPO18090 samen met de R90AKFBPS nodig hebt.

De R90AKFBPS is een handdoekhouder die u kunt toepassen bij een vast deel met een maximale breedte van 117 cm. en die tijdens montage op de benodigde maat wordt ingekort.

De KUADHHPO18090 heeft een vast deel van 107 cm., de KUADHHPO17090 heeft een vast deel van 97 cm. en kan dus ook met de R90AKFBPS worden gecombineerd.
De douchewand ga ik denk ik één slag kleiner maken, waardoor er automatisch meer ruimte bij het toilet is.
Maakt het allemaal wat ruimtelijker denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 25-05-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

Hallo allemaal, wij gaan over 2 weken tekenen voor onze eerste nieuwbouwwoning!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

Niwla

dat dus....

Source90 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Wat betreft het handdoek rek op de douchewand, waarbij ik dacht dat dit minimaal 117cm moest zijn.
Reactie vanuit Novellini:

[...]
Erg goed bruikbaar die reactie van Novellini. Thanx! _/-\o_

Heb bij mijn projectleverancier een meerprijs opgevraagd voor een H+H. Als zij hem niet kunnen leveren laat ik de bestaande wand misschien wel vervallen en laat ik de Novellini wel plaatsen door derden. Evt. met handdoekenrek.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:34
c-nan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:10:
...
We willen sowieso een buitenkraan, dus vinken we het volgende aan (ik vraag mij eigenlijk af als we deze optie niet kiezen, of we dan alsnog een buitenkraan krijgen, de optie lijkt te gaan over de plek van de buitenkraan en niet zozeer of je een buitenkraan wilt. Volgens de makelaar zal er geen buitenkraan zijn als je de optie niet kiest):

[...]

Voor de mensen met een buitenkraan, hebben jullie ook een putje? Zo ja/nee, waarom? De optie heet:

[...]

***members only***
Ik zou eerst even nakijken wat de meerkosten van de buitenkraan en buitenputje (aka schrobputje) zijn. In mijn (nog te bouwen) nieuwbouwwoning heb ik beide opties wel gekozen. Voor veel te veel geld, bijna 1.000 EUR, maar ik zie geen mogelijkheid om dit zelf te doen en de leidingen netjes weg te werken.

Aangenomen dat het buitenputje op de vuilwaterafvoer wordt afgesloten (kijk dit ook even na) zou ik dit zeker kiezen, anders gaat je water waarschijnlijk over je terras lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Peter-Nogwat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Ik zou eerst even nakijken wat de meerkosten van de buitenkraan en buitenputje (aka schrobputje) zijn. In mijn (nog te bouwen) nieuwbouwwoning heb ik beide opties wel gekozen. Voor veel te veel geld, bijna 1.000 EUR, maar ik zie geen mogelijkheid om dit zelf te doen en de leidingen netjes weg te werken.

Aangenomen dat het buitenputje op de vuilwaterafvoer wordt afgesloten (kijk dit ook even na) zou ik dit zeker kiezen, anders gaat je water waarschijnlijk over je terras lopen.
Regen gaat toch ook gewoon over je terras heen? Hoeveel water moet je kwijt in de tuin dat een schrobput nuttig begint te worden? Een zwembadje leeg laten lopen is ook zo weg, aangezien je zwembadjes vrijwel alleen in de zomer gebruikt.
Ik heb nog nooit een put gehad, dus vraag me af of ik iets ga missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Z___Z schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Regen gaat toch ook gewoon over je terras heen? Hoeveel water moet je kwijt in de tuin dat een schrobput nuttig begint te worden? Een zwembadje leeg laten lopen is ook zo weg, aangezien je zwembadjes vrijwel alleen in de zomer gebruikt.
Ik gebruik nu 1 put voor de afvoer van de overkapping. Is 20m2 regen wat wegloopt via een 80mm buis. Ander putje gebruik ik voor de wastafel buiten zodat ik daar nog wat afwas kan doen (Ja, ik gebruik ecologisch en biologische zeep enzo)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
Z___Z schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Ja, terechte vraag. :)

Ik zal de buitenkraan en het schrobputje o.a. gaan gebruiken voor het afspoelen van vuil tuingereedschap en dan wil ik niet dat het vuile water over mijn blinkende (hoop ik toch) terrastegels gaat lopen. Voor bijvoorbeeld het sproeien van mijn gras zal ik geen schrobputje nodig hebben.

Maar of dit voor iemand het daadwerkelijk nut heeft, zal sterk afhangen van de plek en het aantal keer dat je er gebruik van gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 10:50
Wie kan mij helpen met de volgende vraag omtrent BTW-teruggave PV panelen?

Onze standaard facturen zijn uitgereikt op basis van de Woningborg Termijnregeling (bouwvoortgang/aanneemsom).

Wij krijgen van onze aannemer nu een brief (geen echte BTW-factuur dus) met een alinea waarin een XXX bedrag (incl. BTW) aan investering PV panelen wordt genoemd.
Deze brief is voldoende zegt de aannemer: ("Onze ervaring is immers, dat deze brief afdoende is om de betaalde BTW over pv-panelen terug te vorderen bij de belastingdienst." )

Hoe ging dit bij jullie -die de oplevering al achter de rug hebben-?
  • Kregen jullie een echte BTW-factuur (factuur dedicated voor aanschaf/installatie PV)?
  • Hebben jullie ook een soortgelijke brief ontvangen (en belangrijker nog accepteerdt de belastingdienst zo'n brief )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:17
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
aprofet schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:54:

Onze standaard facturen zijn uitgereikt op basis van de Woningborg Termijnregeling (bouwvoortgang/aanneemsom).

Wij krijgen van onze aannemer nu een brief (geen echte BTW-factuur dus) met een alinea waarin een XXX bedrag (incl. BTW) aan investering PV panelen wordt genoemd.
Deze brief is voldoende zegt de aannemer: ("Onze ervaring is immers, dat deze brief afdoende is om de betaalde BTW over pv-panelen terug te vorderen bij de belastingdienst." )

• Kregen jullie een echte BTW-factuur (factuur dedicated voor aanschaf/installatie PV)?
  • Hebben jullie ook een soortgelijke brief ontvangen (en belangrijker nog accepteerdt de belastingdienst zo'n brief )
Wij kregen van de aannemer (Heijmans) een aparte factuur voor de zonnepanelen (en een creditnota voor hetzelfde bedrag).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53

Bij ons was de factuur van de laatste termijn verlaagd met exact het bedrag van de zonnepanelen. Vervolgens kregen we een losse facturen met (je raadt het al) exact het bedrag van de zonnepanelen. Voor de bouwer een kleine moeite en voor ons direct de juiste factuur.

Helaas heb ik er zelf niets aan, omdat ik op mijn vorige huis in 2019 zonnepanelen heb laten leggen. Als je dan binnen 3 jaar een tweede keer BTW wilt terugvragen wordt het een oerwoud en verdien je er nauwelijks iets op heb ik begrepen.

Of heeft iemand hier nog een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
PascalJanssen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Bij ons was de factuur van de laatste termijn verlaagd met exact het bedrag van de zonnepanelen. Vervolgens kregen we een losse facturen met (je raadt het al) exact het bedrag van de zonnepanelen. Voor de bouwer een kleine moeite en voor ons direct de juiste factuur.

Helaas heb ik er zelf niets aan, omdat ik op mijn vorige huis in 2019 zonnepanelen heb laten leggen. Als je dan binnen 3 jaar een tweede keer BTW wilt terugvragen wordt het een oerwoud en verdien je er nauwelijks iets op heb ik begrepen.

Volgens mij zou je partner deze aanvraag kunnen doen (indien die er is natuurlijk). Moet de factuur wel op zijn/haar naam gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
PascalJanssen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Heb je een partner? Dan op die naam zetten en als het kan een andere bankrekening gebruiken. Met die tip kwam onze verkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Heb je een partner? Dan op die naam zetten en als het kan een andere bankrekening gebruiken. Met die tip kwam onze verkoper :)
Ik moet dit nog exact uitzoeken (er is een apart topic over op tweakers) maar zo eenvoudig schijnt dit niet te zijn. Jij en je partner zijn hoogstwaarschijnlijk fiscaal partner dus gaat die vlieger niet op. Voor de belasting ben je dus dezelfde entiteit.

Globaal komt het hierop neer:
- Je moet bij de belastingdienst aangeven dat je afziet van de KOR.
- Na 3 jaar kan je opnieuw aanspraak maken op de KOR en dus de BTW over je nieuwe systeem terugkrijgen.

Ook mijn huidige panelenleverancier (die waarschijnlijk ook mijn nieuwe panelen gaat leggen) geeft aan dat er geen andere weg is.

Maar ik leer graag bij >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Ik moet dit nog exact uitzoeken (er is een apart topic over op tweakers) maar zo eenvoudig schijnt dit niet te zijn. Jij en je partner zijn hoogstwaarschijnlijk fiscaal partner dus gaat die vlieger niet op. Voor de belasting ben je dus dezelfde entiteit.

Globaal komt het hierop neer:
- Je moet bij de belastingdienst aangeven dat je afziet van de KOR.
- Na 3 jaar kan je opnieuw aanspraak maken op de KOR en dus de BTW over je nieuwe systeem terugkrijgen.

Ook mijn huidige panelenleverancier (die waarschijnlijk ook mijn nieuwe panelen gaat leggen) geeft aan dat er geen andere weg is.

Maar ik leer graag bij >:)
Die van mij gaf aan dat het te maken heeft met het BTW nummer. Daarom schijnt het ook ingewikkeld te worden als je ZZP’r bent en al een BTW nummer hebt.

Maar goed, ik heb echt geen flauw idee verder wat betreft belastingzaken en besteed dit soort zaken met liefde uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Deleon78 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:54:
Het contract met de energieleverancier moet hetzelfde zijn als op de factuur. Dan moet je dus ook het energiecontract oversluiten in die periode.

Fiscaal partner is niet relevant, want je doet als ondernemer aangifte (KOR meestal).

Maar eigenlijk ben je de boel aan het flessen, dus ik stel eigenlijk voor dat we deze discussie hier niet voeren.
Bij mij hebben ze nooit gevraagd welke energie leverancier ik heb… lijkt me zelf ook totaal niet relevant voor je aanvraag?

En ergens is het ook wel raar dat je niet opnieuw de BTW kan terug vragen als je nieuwe panelen aanschaft. Dat het niet kan binnen, zeg eens, 10 jaar op het zelfde adres snap ik. Maar als je verhuist en je dus ook in de GBA een ander adres hebt zou het gewoon moeten kunnen als je het mij vraagt.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 25-05-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Bij mij hebben ze nooit gevraagd welke energie leverancier ik heb… lijkt me zelf ook totaal niet relevant voor je aanvraag?

En ergens is het ook wel raar dat je niet opnieuw de BTW kan terug vragen als je nieuwe panelen aanschaft. Dat het niet kan binnen, zeg eens, 10 jaar op het zelfde adres snap ik. Maar als je verhuist en je dus ook in de GBA een ander adres hebt zou het gewoon moeten kunnen als je het mij vraagt.
Dat kan niet kan ik je bevestigen ;) .
Ook het energiecontract moet inderdaad op de naam staan waar de BTW op staat van de zonnepanelen. Hoe en wie dat controleert geen idee eigenlijk maar ik ben erachteraan geweest om het voor elkaar te krijgen op mijn nieuwe adres maar ik heb het laten zitten nu voor die 260 euro BTW in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vraag over Terrasoverkapping en tuinkamers:

Heeft iemand kennis/informatie over wat laag-midden-hoog segment is?

Wij hebben nu een offerte uitstaan bij Verisol voor 25k (9x3 meter). Nu ook een offerte opgevraagd bij een Weinor dealer, deze komt op ongeveer 37k uit. Ietsiepietsie boven de begrote prijs :')

Zij geven aan dat Weinor om het hoge segment zit en Verasol in het laag-midden segment.
Kan alleen bar weinig vergelijkingen of info online vinden over merk vergelijkingen.

Ofwel anders gesteld: wat zijn alternatieven voor Verasol in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 101% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Dat kan niet kan ik je bevestigen ;) .
Ook het energiecontract moet inderdaad op de naam staan waar de BTW op staat van de zonnepanelen. Hoe en wie dat controleert geen idee eigenlijk maar ik ben erachteraan geweest om het voor elkaar te krijgen op mijn nieuwe adres maar ik heb het laten zitten nu voor die 260 euro BTW in mijn geval.
Ja, voor €260 zou ik ook niet heel veel moeite doen. Wij zitten ook te kijken naar panelen maar dan praten we al snel over €1200/€1500 BTW, daar wil ik nog wel wat moeite voor doen.

Overigens kunnen wij gebruik maken van een betaalde dienst om de btw terug te vragen, geheel gratis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Source90 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:32:

Wij hebben nu een offerte uitstaan bij Verisol voor 25k (9x3 meter). Nu ook een offerte opgevraagd bij een Weinor dealer, deze komt op ongeveer 37k uit. Ietsiepietsie boven de begrote prijs :')

Zij geven aan dat Weinor om het hoge segment zit en Verasol in het laag-midden segment.
Kan alleen bar weinig vergelijkingen of info online vinden over merk vergelijkingen.

Ofwel anders gesteld: wat zijn alternatieven voor Verasol in dezelfde prijsklasse?
Die had je 3 jaar geleden moeten bestellen :p .
Prijzen zijn sky high op dit moment en die bedrijven hebben het razend druk.
Om diezelfde redenen als jij zet ik nu zelf een overkapping voor een fractie van het bedrag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Ja, voor €260 zou ik ook niet heel veel moeite doen. Wij zitten ook te kijken naar panelen maar dan praten we al snel over €1200/€1500 BTW, daar wil ik nog wel wat moeite voor doen.

Overigens kunnen wij gebruik maken van een betaalde dienst om de btw terug te vragen, geheel gratis :9
Een betaalde dienst die gratis is? Partner belastingadviseur? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Een betaalde dienst die gratis is? Partner belastingadviseur? :*)
Nee, je krijgt het ‘cadeau’ van ze. Onder aan de streep betaal je er 3 keer voor waarschijnlijk 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-Nogwat

Ik vond hier de regels van de Belastingdienst:
https://www.belastingdien...anelen-ik-ben-particulier
Als u voor de 1e keer zonnepanelen koopt, vraagt u de btw over de aanschaf en installatie van uw zonnepanelen terug in 3 stappen. Zorg wel dat u aan de voorwaarden voor btw-teruggaaf voldoet: uw naam moet op de factuur van de zonnepanelen staan. En op de factuur van het energiebedrijf. Vraag de btw terug binnen 6 maanden na het jaar waarin u investeert in zonnepanelen.
Stap 1 bevat een link naar een formulier 'Opgaaf zonnepaneelhouders' waarin je een Factuurdatum moet invullen.

En bij Stap 3 is vermeld dat je de factuur van de aanschaf en installatie nodig hebt:
U hoeft de factuur niet mee te sturen met uw aangifte, maar bewaar die wel voor een eventuele controle.
Uit deze info blijkt m.i. dat uitsluitend een brief van de aannemer niet voldoende is, er wordt immers expliciet naar een factuur verwezen.
Ik verwacht dat de facturen op basis van de Woningborg Termijnregeling samen met de brief van de aannemer wel voldoende bewijsmateriaal zijn, maar het kan zeker geen kwaad om dat nog even te verifiëren bij de vrienden van de fiscus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
We laten de aannemer via UHUW (het is me niet heel duidelijk wat bij wie ligt maar oke) waarschijnlijk een vrijstaand wandje maken voor de douche. In dat wandje zit aan de ene kant de douche (nu nog standaard opbouw, later inbouw), aan de andere kant komt een wandlamp en aan beide zijdes een glazen wand (of we laten het open, zijn er nog niet uit). Dan wordt het zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nr5X6LMOY5NOrIkdzajucGCtXn0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M2HMpFJo7K8dUJDE7udLDsbr.png?f=user_large

Het wandje is:
De bouwkundige wand nu berekend door aannemer =1700 x 2100 x 200 (lxhxd).
Deze wand is inclusief 3 stuks stalen kolommen en een voetplaat.
De prijs voor deze wand is € 1.920,00 incl btw, exclusief tegelwerk.

UHUW raadt aan om meteen inbouwkranen te nemen. Maar het muurtje lijkt me dik/stevig genoeg om zelf achteraf de tegels te verwijderen (gaan we sowieso doen) en zelf inbouwkranen te plaatsen in deze wand? Of kan ik dit nog beter voorbereiden (dikkere wand, inzicht in plek/dikte stalen kolom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
GeeMoney schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Die had je 3 jaar geleden moeten bestellen :p .
Prijzen zijn sky high op dit moment en die bedrijven hebben het razend druk.
Om diezelfde redenen als jij zet ik nu zelf een overkapping voor een fractie van het bedrag :).
Was in het vorige deel al eens langsgekomen hoe je dat gaat maken?

Wij willen over de gehele breedte glas ipv kunstof. Juist dat soort panelen lijken mij loei zwaar en niet zelf te doen vanwege dat gewicht en kwetsbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Alic3 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:19:
We laten de aannemer via UHUW (het is me niet heel duidelijk wat bij wie ligt maar oke) waarschijnlijk een vrijstaand wandje maken voor de douche. In dat wandje zit aan de ene kant de douche (nu nog standaard opbouw, later inbouw), aan de andere kant komt een wandlamp en aan beide zijdes een glazen wand (of we laten het open, zijn er nog niet uit). Dan wordt het zoiets:
[Afbeelding]

Het wandje is:
De bouwkundige wand nu berekend door aannemer =1700 x 2100 x 200 (lxhxd).
Deze wand is inclusief 3 stuks stalen kolommen en een voetplaat.
De prijs voor deze wand is € 1.920,00 incl btw, exclusief tegelwerk.

UHUW raadt aan om meteen inbouwkranen te nemen. Maar het muurtje lijkt me dik/stevig genoeg om zelf achteraf de tegels te verwijderen (gaan we sowieso doen) en zelf inbouwkranen te plaatsen in deze wand? Of kan ik dit nog beter voorbereiden (dikkere wand, inzicht in plek/dikte stalen kolom)?
Stalen kolommen? Bedoelen ze niet gewoon metalstud of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:36
Peter-Nogwat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:07:
[...]

De prijzen zijn al bekend, ik had het hier alleen niet vermeld :)
Kraan: 515,=
Buitenputje: 355,=

Of ze het aansluiten op de afvoer zou ik moeten navragen, thanks! Doen ze dat niet, dan neem ik ook geen putje. Dan kan ik net zo goed zelf een putje graven :)

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
bbbrumbrum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Stalen kolommen? Bedoelen ze niet gewoon metalstud of mis ik iets?
In de mail staat 3 stalen kolommen met voetplaat. Metalstud is niet stevig genoeg voor een vrijstaande wand die het plafond niet raakt waar ook een douche tegenaan komt denk ik? Die duw je anders zo om. Alle andere binnenmuren zijn metalstud dus ik denk dat ze met een reden voor stalen kolommen hebben gekozen. Maar ga ik even navragen voor de zekerheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
Ik heb al veel aan dit topic (en vele andere Tweakers topics) gehad, waarvoor dank. Hierbij mijn bijdrage aan het voorstelrondje.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Source90 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:32:

Een aantal weken geleden heb je een PM van mij ontvangen van onze tuinkamer Cube (6m x 3m). Deze is in april geplaatst en kostte 18k inclusief heater, 9 spotjes en een stopcontact.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Peter-Nogwat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Ik vond hier de regels van de Belastingdienst:
https://www.belastingdien...anelen-ik-ben-particulier

[...]

Stap 1 bevat een link naar een formulier 'Opgaaf zonnepaneelhouders' waarin je een Factuurdatum moet invullen.

En bij Stap 3 is vermeld dat je de factuur van de aanschaf en installatie nodig hebt:

[...]

Uit deze info blijkt m.i. dat uitsluitend een brief van de aannemer niet voldoende is, er wordt immers expliciet naar een factuur verwezen.
Ik verwacht dat de facturen op basis van de Woningborg Termijnregeling samen met de brief van de aannemer wel voldoende bewijsmateriaal zijn, maar het kan zeker geen kwaad om dat nog even te verifiëren bij de vrienden van de fiscus.
Inderdaad - een vereiste bij het terugvragen van btw is dat je een correcte en volledige factuur ontvangt van de leverancier. Hieruit moet blijken dat jij de afnemer bent.

En natuurlijk zegt zo'n bouwer dat, lekker makkelijk voor ze. En inderdaad, als je het allemaal indient krijg je het 9 van de 10 keer terug omdat de BD niet alles handmatig controleert. Maar als je er dan uitgepikt wordt en je wordt verzocht om een factuur en hebt hem niet.. dan krijg je dus ook de btw niet terug.

@aprofet Dit onderwerp is al paar keer uitgebreid langsgekomen in Deel 2 van dit topic. Paar zoekwoorden erin gooien en je vindt een hoop behulpzame posts :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Als je woning bodemwarmtepomp en vloerverwarming op alle 3 verdiepingen heeft spreek je dan over LTV?
En op bg en 1e verdieping heb ik een thermostaat (en op iedere verdieping een verdeler) betekent dit dan automatisch dat er gebruik gemaakt wordt van gesloten verdelers? En er daarmee dus niet automatisch 230V aanwezig is bij de posities van de verdelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 19:13
Misschien een domme vraag maar ik vraag me even af wat handig is.

In onze nieuwbouwwoning zijn de wanden nu gestucd. Voor het stucen heb ik het binnenwerk van de inbouwdozen leeg gehaald (elektra afgedopt) en zo'n plastic voorzet kapje op de dozen plaatst. Daar is overheen gestucd.

Nu gaat de schilder binnenkort aan de slag. Ik hoorde dat ik het beste de afdek kapjes kan verwijderen, het binnenwerk moet terugplaatsen en dan met schilderstape het binnenwerk aftapen. Dat zou de minste beschadigingen geven voor de schilder. De schilder gaat de muren spuiten btw..

Wat is nu wijsheid ? Afdekkapjes laten zitten of niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:41
Niwla schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:08:
Als je woning bodemwarmtepomp en vloerverwarming op alle 3 verdiepingen heeft spreek je dan over LTV?
En op bg en 1e verdieping heb ik een thermostaat (en op iedere verdieping een verdeler) betekent dit dan automatisch dat er gebruik gemaakt wordt van gesloten verdelers? En er daarmee dus niet automatisch 230V aanwezig is bij de posities van de verdelers?
LTV staat voor Lage Temperatuur Verwarming. De meeste, zoniet alle, warmtepompen zijn LTV. Ik heb iig nog nooit van een WP gehoord die geen LTV is. Maar LTV kan dus ook met (speciale) radiatoren als bij de lage termperatuur van het water de warmte afgifte maar groot genoeg is. Om die groot genoeg te krijgen is het belangrijk om vooral geen warmte te verliezen en dus goed te isoleren en alle kieren te dichten.
Het is dus net gelinked aan al dan geen vloer verwarming.

Op de verdeler/stroom vraag heb ik geen antwoord voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Bravertal schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:38:
[...]

Een aantal weken geleden heb je een PM van mij ontvangen van onze tuinkamer Cube (6m x 3m). Deze is in april geplaatst en kostte 18k inclusief heater, 9 spotjes en een stopcontact.
Thanks! Kennelijk overheen gelezen, heb hem ontvangen!

Enig idee hoe Ambiance zich verhoudt tot Verasol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Source90 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Thanks! Kennelijk overheen gelezen, heb hem ontvangen!

Enig idee hoe Ambiance zich verhoudt tot Verasol?
Ik heb werkelijk geen flauw idee.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Afgelopen weken druk aan het zoeken geweest naar een hangend TV-meubel. Uiteindelijk iets gemaakt dat het delen volgens mij wel waard is.

We wilden graag een zwevend tv-meubel met grote laden met daarin nog kleine lades. Dit omdat het meubel ook deels gebruikt zal worden als opbergruimte voor kinderspeelgoed.

Nadat we bij een aantal woonzaken kastjes van bedenkelijke kwaliteit voor vorstelijke bedragen hadden gezien en de Ikea (Besta) niet biedt wat we zoeken kwam mijn vrouw op Pinterest een leuk idee tegen.

Onderstaand meubel is gemaakt van 5 Ikea keuken bovenkasten (80 cm breed) met daarin grote keukenladen en besteklades. Resultaat ziet er strak uit en geeft nog best een luxe uitstraling voor een Ikeameubel. Leuk extraatje is dat het meteen allemaal softclose is. En het is geen standaard Ikea kast.
Nu alleen nog op zoek naar een bedrijf dat een mooie houten plaat kan leveren om erop te leggen als afwerking.

En we moeten ook op zoek naar een nieuwe tv, want een 43" tv kan natuurlijk echt niet op een kijkfstand van 5 m :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoRtHoRq_Dvwr3_bZk2Pw5umxxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUFIupgAZokXIh3sj35LJQ0D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Farmerwood Ikea hacks :) De deur van het 2e blok moet nog wel even afgesteld worden, die kieren zijn groter dan de rest :P En waar blijft een showcase van je keuken? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:59:
@Farmerwood Ikea hacks :) De deur van het 2e blok moet nog wel even afgesteld worden, die kieren zijn groter dan de rest :P En waar blijft een showcase van je keuken? ;)
De kastjes zijn nog niet aan elkaar geschroefd. Ik moet eerst nog wat gaten boren voor de wcd's en utp in een van de kasten en zorgen dat de kabels aan de bovenkant er weer uit kunnen richting de apparatuur.

Showcase van de keuken volgt zodra die helemaal af is. Laatste oven is inmiddels geleverd, maar ik mis nog 1 kastddeur die beschadigt is bij installatie en nog niet terug is.
En moet ook nog steeds mijn zelf getegelde muurtje boven de kookplaat afronden (kitten). Idem voor de koof. Typisch van die kleine klusjes die steeds uitgesteld worden voor andere klussen... :X

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dronium
Zo heb ik in de gang een mooie IKEA 'keuken'kast staan, zo eentje voor een inbouw koelkast want die heeft standaard ventilatie aan de achterkant:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vg8ejXhZsvmHiPoVASoWNs8pgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xK8hteeOhOIYRHkrbJboNYZ.jpg?f=fotoalbum_large

en van binnen ziet dat er zo uit :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cn3FemAOTZRv_NDwdVGhsMRZeuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsjIGleJrEQ63eOsE8DMI6Dz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
Leuk idee Farmerwood! Welke kastjes heb je daarvoor gebruikt?
Wij zijn ook nog aan het dimdammen over een hangend tv-meubel, dus wie weet kan ik het eens voorstellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Pannencouque schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:38:
Leuk idee Farmerwood! Welke kastjes heb je daarvoor gebruikt?
Wij zijn ook nog aan het dimdammen over een hangend tv-meubel, dus wie weet kan ik het eens voorstellen.
Het idee kwam van deze website:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Thanks. Was inmiddels gaan zoeken en had 'm op Ikeahackers ook al gevonden. Daar staat meteen een idee waar je je houten plank kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Anders nog even hier kijken
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Pannencouque schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:59:
Thanks. Was inmiddels gaan zoeken en had 'm op Ikeahackers ook al gevonden. Daar staat meteen een idee waar je je houten plank kan halen :)
Op Ikeahackers lijkt het meubel te hangen, maar staat het gewoon op de grond. Wij hebben het wel echt opgehangen zoals je die METOD kasten ook echt op zou hangen in je keuken.
Ze hangen nu 20 cm boven de grond waardoor de vloer goed zichtbaar blijft wat bij draagt aan een ruimtelijker gevoel.

tnx voor de tips voor een leverancier voor de plaat. Ik neem ze mee in de zoektocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dronium
Laat ik zelf mijn eigen lijst ook maar eens een keer invullen.
Wel wat laat, de sleutel heb ik al bijna een jaar, maar terugkijken is meestal veel makkelijker :)

Waarom de keuze voor nieuwbouw?

Ik wou een toekomstbestendige woning, vooral wat betreft energie-verbruik, zonder alles te moeten verbouwen.
Dus kwam ik automagisch bij nieuwbouw uit.

Wie is de projectontwikkelaar/aannemer?

Verderop wordt duidelijk waarom ik daar niet op in ga :(

Wat voor woning wordt het? en waar staat ie dan?

Hoekwoning in een rij van vier die samen een schuur op het boeren-erf voorstellen.
Ergens in Meierijstad.

Hoeveel meerwerk heb je door de aannemer laten uitvoeren?

Eerst het minderwerk :
  • Geen Plinten (anders moet ik ze er weer afhalen)
  • Geen CV-ketel (ik ging voor een warmte-pomp)
  • Geen radiatoren
  • Geen Gas aansluiting (scheelde ook weer € 700,-)
  • Geen standaardberging (die was zóóó lelijk)
Meerwerk :
  • Een bergzoldertje (10 m2)
  • Vloerverwarming BG en 1ste verdieping
  • Extra PV panelen (vanwege het indaksysteem)
  • Aanpassing badkamer/toilet tov standaard
  • Buitenkraan
  • Inbouwspots in de keuken
  • Extra elektra en loze-leidingen
  • PVC-vloer BG en 1ste verdieping

Welke meerwerken heb je door derden laten uitvoeren?

• De keuken, die zat niet in het project
  • Warmte-pomp : Daar had de installateur van de aannemer geen kaas van gegeten, en was tweemaal zo duur als wat er nu geplaatst is. En wat die wou leveren had volgens mij nooit in de TR gepast . . .
  • Buitenberging met overkapping
  • Bestrating carport/terras/tuin
  • Graszoden laten leggen
  • Spanplafond slaapkamer

Hoe ver ga je met bekabeling en Domotica?

Bekabeling
Loze leidingen naar (bijna) alle ruimtes inclusief buitenberging en onder de carport. Met behulp van zwager UTP cat6 getrokken en afgemonteerd
Domotica
Geen. "Echte" domotica kan naar mijn mening op twee manieren:
  1. Alles zelf installeren en aan elkaar knopen, met ene Femme als extreem voorbeeld. Maar dat kost me veel te veel tijd, en daar heb ik de skills en vooral het geduld niet voor.
  2. Alles laten maken . . . zoveel geld heb ik er echt niet voor over.
Ik heb nu her en der lampen die met een sensor automagisch aan en uit gaan dat vindt ik voor nu genoeg.

Wat heb je zelf gedaan?

• Aanleggen UTP bekabeling.
  • Aanpassen stoppenkast (nou ja, dat heeft mijn zwager gedaan)
  • Behangen slaapkamer (met dank aan mijn zus :))
  • Serverrack uit de IKEA keuken-catalogus (zie een paar posts hoger)
Wat staat er nog op de ToDo lijst:
  • Behangen logeer-kamer
  • Opbergrek en werkbankje in de berging
  • Opbouwen van de Ton-sauna als ie straks geleverd is (maar dat hoort niet echt meer bij het huis)

Grond, V.O.N. prijs, meerwerk binnen het project, meerwerk derden, overige zaken

220 m2 grond ongeveer € 100.000,-
V.O.N. Hoekwoning 105 m2 € 176.000,-
MW aannemer € 37.000,-
MW derden (ongeveer) € 35.000,-

Hoe heb je dat gefinancieerd? (of vertel je dat liever niet :))

Vooral verkoop (overwaarde) vorige woning, hypotheek en wat eigen geld.

Welke afwerkingen hebben jullie gekozen?

Muren : stucen, renovlies, behangen?
Ik heb beneden alles en boven de overloop laten spuiten.
De slaapkamer is behangen, de logeerkamer moet nog.
De Technische/Was ruimte is gedeeltelijk geschilderd (in het T-gedeelte kun je er vanwege alle leidingen gewoon niet meer fatsoenlijk bij).
Vloeren : Tegels/plavuizen, PVC, parket/laminaat, Gietvloer of nog iets anders?
Ik heb ervoor gekozen om overal PVC te laten leggen.

Hoeveel openstaande punten waren er bij oplevering? En hoe (snel) is dat opgelost?

(Nu begint het weer te jeuken . . .)
Op het moment dat ik arriveerde voor de (reeds uitgestelde) oplevering was de spuiter nog net zijn spullen naar buiten aan het sjouwen. Dat vond ik al geen goed voorteken. Ik had een (interim) inspecteur van VEH mee, zijn normale job was het opleiden van de woninginspecteurs :)
Na het rondje (woning van 110 m2 in 1u45) stond de teller op 65 en in de weken daarna zijn er helaas nog een paar bij gekomen :(
Grootste problemen waren
  • de PVC vloeren waren nog niet gelegd (maar ze stonden al wel met de keuken te wachten)
  • nog geen werkende verwarming
  • Stoppenkast voldeed niet aan de normen: Een aardlek met daarachter 5 groepen.
  • De wand/plafond afwerking was gewoon beroerd. Er was geen enkele ruimte waar daar geen punt voor in het rapport stond
Een aantal van deze restpunten zal ook niet meer opgelost/afgewerkt worden tenzij ik er zelf mee aan de slag ga.

Hoe lang duurde het voor de gemeente de straat/wijk op orde had

Zoals uit het grote aantal opleverpunten blijkt had de aannemer de zaken niet onder controle. Niet genoeg informatie ingewonnen maar ook niet goed geinformeerd door de gemeente of project-ontwikkelaar (die zelf nota-bene voor een deel in het aannemers bedrijf zat). Ongeveer 5 maanden na mijn oplevering is dat geëscaleerd in een door de gemeente opgelegde bouwstop, en vervolgens het faillisement van de aannemer (de project-ontwikkelaar was daar ondertussen "toevallig" net uitgestapt).
Hierdoor zijn 5 van de 20 woningen aan het plein niet afgemaakt en dus ook niet opgeleverd. En zolang dat niet gebeurd gaat de gemeente niets definitief afwerken.

Heb je verder nog met de gemeente te maken gehad? Waarom dan? En hoe is dat bevallen?

Ja helaas. Op een tweetal vlakken.
  1. Het project zoals het voor deze wijk is gestart is in Nederland uniek van opzet, het is een soort pilot project zeg maar. Alles is voor of door de gemeente vastgelegd maar aan pro-aktive informatievoorziening doen ze niet, dat vind de gemeente een zaak van de projectontwikkelaars. Onze projectontwikkelaar was ook de verkopende makelaar . . .
  2. De standaard buitenberging was een lelijk op de erfgrens staand golfplaten hutje wat je deelde met de buren, wel ieder een eigen deel maar één schuur. De optie het niet te plaatsen leverde een paar duizend Euro op!! Dat heb ik meteen gedaan. (Ik heb ondertussen mensen over de vloer gehad die zo'n bedrag zouden betalen om het niet te krijgen). Maar goed, dan moet er dus een andere buitenberging komen . . . en moet je de vergunning aanpassen. De eerste contacten met de gemeente daar over waren begin 2020, de aanvraag is gestart op 25 mei 2020 . . . . en is nog steeds niet afgerond.

Wat voor tuin gaat er komen en wanneer wil je die klaar hebben?

De tuin blijft vrij simpel, ik heb echt geen groene vingers. Ondertussen heb ik mijn onvergunde berging met overkapping staan, bestrating en gras zijn gelegd. De ligusterhaag is door via de projectontwikkelaar aangeplant. En daarmee dacht ik voorlopig klaar te zijn.
Wegens omstandigheden (Covid enzo) heb ik echter besloten om de door mij gewenste TON-sauna zo snel mogelijk te plaatsen en daar niet verder mee te wachten.

Wat heb je overschat en onderschat?

De kwaliteit van de aannemer. Hij was erg flexibel (bijna) alles was mogelijk en ook de meeste prijzen waren heel redelijk in vergelijking met wat ik hier af en toe voorbij zie komen. Maar toen de oplevering van de eerste woningen dichterbij kwam bleek dat al die flexibiliteit wel ten koste van de afwerking was gegaan.
Het hielp ook niet dat ie alles alleen deed, te weinig op de bouw aanwezig was ivm andere projecten/werkzaamheden en geen opzichter of controleur in dienst had.

Ook zijn een aantal van zijn vaste Poolse onderaannemers/ZZPers bij aanvang Covid direct naar Polen terug gekeerd. Ik heb begrepen dat de schilders eigenlijk aspergestekers waren |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Farmerwood schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Op Ikeahackers lijkt het meubel te hangen, maar staat het gewoon op de grond. Wij hebben het wel echt opgehangen zoals je die METOD kasten ook echt op zou hangen in je keuken.
Ze hangen nu 20 cm boven de grond waardoor de vloer goed zichtbaar blijft wat bij draagt aan een ruimtelijker gevoel.

tnx voor de tips voor een leverancier voor de plaat. Ik neem ze mee in de zoektocht.
Ik bedoelde deze.

Van Feij in 's Gravendeel hebben zij het over. Is volgens mij dezelfde maker als waar jij het vandaan hebt, alleen op een andere site gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Farmerwood schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:55:
Afgelopen weken druk aan het zoeken geweest naar een hangend TV-meubel. Uiteindelijk iets gemaakt dat het delen volgens mij wel waard is.

We wilden graag een zwevend tv-meubel met grote laden met daarin nog kleine lades. Dit omdat het meubel ook deels gebruikt zal worden als opbergruimte voor kinderspeelgoed.

Nadat we bij een aantal woonzaken kastjes van bedenkelijke kwaliteit voor vorstelijke bedragen hadden gezien en de Ikea (Besta) niet biedt wat we zoeken kwam mijn vrouw op Pinterest een leuk idee tegen.

Onderstaand meubel is gemaakt van 5 Ikea keuken bovenkasten (80 cm breed) met daarin grote keukenladen en besteklades. Resultaat ziet er strak uit en geeft nog best een luxe uitstraling voor een Ikeameubel. Leuk extraatje is dat het meteen allemaal softclose is. En het is geen standaard Ikea kast.
Nu alleen nog op zoek naar een bedrijf dat een mooie houten plaat kan leveren om erop te leggen als afwerking.

En we moeten ook op zoek naar een nieuwe tv, want een 43" tv kan natuurlijk echt niet op een kijkfstand van 5 m :+

[Afbeelding]
Leuk idee zeg en mooi geworden ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Iemand had hier een link naar installatiejournaal gepost, zeer interessante site moet ik zeggen. De keukeninstallaties white paper is het eerste document / website die ik
heb kunnen vinden waarin gezegd wordt, dat een 7,4kW aansluitwaarde kookplaat bij een drie fase woning op een drie polige installatieautomaat aangesloten moet worden.

https://form.installatiej...6907-394371706.1622006907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:55:

[Afbeelding]
Je eindigt er al mee, wilde al opmerken dat alleen de 77 inch oled nog ontbreekt 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Deleon78 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:04:
Volgens mij is er een audiomeubel topic en een cinema-topic waar dit beter op zn plek is :)
De insteek van mijn post was eigenlijk vooral om te laten zien dat je qua indeling best makkelijk zelf creatief kan zijn bij het indelen van je huis.
Veel mensen delen ruimtes van te voren al in en laten op basis daarvan meer- of minderwerk doen.

Maar eens dat de details qua formaat tv bv hier niet horen. :)

@Dronium, ook een goede tip! Ik wil op zolder om en naast de wasmachine en droger nog een klein keukenblok realiseren en daarnaast moet een serverkast komen. Misschien dat dat nog wel eens heel mooi te combineren valt tot 1 meubel op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13
Farmerwood schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:23:
[...]
@Dronium, ook een goede tip! Ik wil op zolder om en naast de wasmachine en droger nog een klein keukenblok realiseren en daarnaast moet een serverkast komen. Misschien dat dat nog wel eens heel mooi te combineren valt tot 1 meubel op deze manier.
zou je dat wel doen? sommige wasdrogers maken de ruimte natter dan dat de was was.... ik weet niet of je daar electronica wil hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Dronium schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:11:

Welke afwerkingen hebben jullie gekozen?

Muren : stucen, renovlies, behangen?
Ik heb beneden alles en boven de overloop laten spuiten.
De slaapkamer is behangen, de logeerkamer moet nog.
De Technische/Was ruimte is gedeeltelijk geschilderd (in het T-gedeelte kun je er vanwege alle leidingen gewoon niet meer fatsoenlijk bij).
Heb je het voor het spuiten nog laten schuren, behangen of stuccen?
Indien er over de behangklare muren heen is gespoten ben ik erg benieuwd naar het resultaat. Het voelt voor mij zonde om eerst te gaan renovliezen/stuccen om daarna er overheen te schilderen. 100% glad en strak hoeft voor ons ook niet, maar het is moeilijk in te schatten hoe zoiets gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:39

EiT

@Dronium Als je je huis zonder CV en gas laat opleveren om een externe leverancier een WP te laten installeren is het toch logisch dat je verwarming niet werkt bij oplevering?

Bij ons mocht dit helaas niet, moest opgeleverd worden met verwarming, die heb ik 2 maanden na oplevering er weer uit laten slopen om te vervangen voor een WP. Enige voordeel was dat ik het huis kon droogstoken ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
Marinos83 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Heb je het voor het spuiten nog laten schuren, behangen of stuccen?
Indien er over de behangklare muren heen is gespoten ben ik erg benieuwd naar het resultaat. Het voelt voor mij zonde om eerst te gaan renovliezen/stuccen om daarna er overheen te schilderen. 100% glad en strak hoeft voor ons ook niet, maar het is moeilijk in te schatten hoe zoiets gaat worden
Het is geen glad spuitwerk maar meer een soort spachtelputz, dat is gewoon over de kale muur gespoten. Dus de conditie van de muur is iets minder van belang.
EiT schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:46:
@Dronium Als je je huis zonder CV en gas laat opleveren om een externe leverancier een WP te laten installeren is het toch logisch dat je verwarming niet werkt bij oplevering?

Bij ons mocht dit helaas niet, moest opgeleverd worden met verwarming, die heb ik 2 maanden na oplevering er weer uit laten slopen om te vervangen voor een WP. Enige voordeel was dat ik het huis kon droogstoken ;)
De aannemer en installateur van de WP hadden elkaars telefoonnummer, en ik heb daar zelf nog tussen gezeten om de installatie datum te plannen. Die werd eerst uitgesteld en is vervolgens zonder mij te informeren volledig geannuleerd. Ook de installateur van de WP heeft dit niet gemeld maar gewoon gewacht tot ik weer belde :(
En daar kom je dan pas bij oplevering achter.

Vervolgens bleek op de dag van de WP installatie nog steeds de leidingen tussen WP (op de eerste etage) en de verdeler voor de vloerverwarming beneden te ontbreken. Dat had ik ook nog maar een keer of 4/5 bij de aannemer gemeld |:( |:( |:(

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Members only:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2neGlaQCevX4-EvZYP0OUnytPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJChZLlsOxn75luJhDUaKfHz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQeF3YcsjNrBD-dYzlZau6KXQAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8MA5Vg87KYt3nr0HdZnsCMF.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHhO7qJa0qkIflr4CwcieqzioAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3bcrXuLdxvRqOo8livC9xr9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTsMdLELgLjZCZnomd8PigCHTl8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAbna7ojteRDNBYjeIzoKgnB.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door lonehitman op 16-02-2022 20:40 . Reden: Extra foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lonehitman Mooie showcase. Mag ik vragen welke kleuren je hebt gebruikt op de wanden in je woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@lonehitman tof om te zien! Je hebt traprenovatie laten doen, heb je daar ook een resultaat van?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lonehitman
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:29:
@lonehitman Mooie showcase. Mag ik vragen welke kleuren je hebt gebruikt op de wanden in je woonkamer?
We hebben drie kleuren gebruikt beneden.
Painting the past Olive (S66)
Painting the past Flench Linen (SC06)
Flexa Pure Mild Stone
Allen laten mengen met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF (aanrader)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
Toppe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:30:
@lonehitman tof om te zien! Je hebt traprenovatie laten doen, heb je daar ook een resultaat van?
Sorry voor de slechte kwaliteit foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa6UDz9LqwpVbsHG27n35JDB-b0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1xvKD608bsqi4eNKy311en6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMxY4Ac7pmkw578M5I_-fFehIFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKN5nVA565CtDY8E8FPimwZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nice! Goede ervaring met de partij die het heeft gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
Toppe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Nice! Goede ervaring met de partij die het heeft gedaan?
Ja erg tevreden met het resultaat. Wel zijn er 2 strips niet helemaal juist geplaatst waarvoor ze nog terugkomen dezer dagen.

Het is uitgevoerd door Lippe Wonen en het kostte ons € 1.500,- Blijft veel geld maar we vonden het strakker ogen dan standaard trap en hoeven niet bang te zijn voor krasjes en deukjes als de kids eens wat bij de trap langs mieteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Prijs van de trappen is bijzonder goed vind ik! Krijg zelf offertes van 2.500-3.000 per trap. :s
Helaas zitten ze een beetje ver voor mij.

@Toppe , je weet dat de pin voor iedereen zichtbaar is? :Y) Gebruik het zelf om belangrijke posts terug te vinden. Nu wordt echter het halve topic gepinned :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:09

KRC

@lonehitman
Die wasbak in de keuken hebben wij ook in ons nieuwbouw huis. Wij lopen nu tegen het probleem aan dat de zwarte coating los begint te laten op sommige plekken. Leverancier verwijst naar onjuist verbruik maar ben online al meerdere revieuws tegengekomen hierover helaas. Let daar goed op :)

Tenzij dit versie is die door en door zwart is, ipv een coating. Dan zal je dit probleem niet hebben :)

Dacht laat het je toch weten!

En super goede kookplaat, wij hebben die ook van Bora en is echt geweldig om mee te koken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
KRC schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:00:
@lonehitman
Die wasbak in de keuken hebben wij ook in ons nieuwbouw huis. Wij lopen nu tegen het probleem aan dat de zwarte coating los begint te laten op sommige plekken. Leverancier verwijst naar onjuist verbruik maar ben online al meerdere revieuws tegengekomen hierover helaas. Let daar goed op :)

Tenzij dit versie is die door en door zwart is, ipv een coating. Dan zal je dit probleem niet hebben :)

Dacht laat het je toch weten!

En super goede kookplaat, wij hebben die ook van Bora en is echt geweldig om mee te koken!
Onze spoelbak is Fragranite. Dit is geen coating. Inmiddels al een aantal schrikmomenten gehad door een vallend mes. Maar geen krasje of deukje te bekennen. Je mag hem zelfs schoonmaken met een schuurspons.

[ Voor 3% gewijzigd door lonehitman op 26-05-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:09

KRC

lonehitman schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Onze spoelbak is Fragranite. Dit is geen coating. Inmiddels al een aantal schrikmomenten gehad door een vallend mes. Maar geen krasje of deukje te bekken.
Top dan zit je idd goed, ik heb spijt dat wij dat niet gedaan hebben, toen niet goed geinformeerd/onderzoek gedaan helaas. Is wel duurder maar gaat veel langer mee. Wij zijn er heel zuinig op, maar toch begint de coating al los te laten na een jaar. Niet extreem, maar je ziet toch steeds meer kleine grijze puntjes.

Verder mooi huis! Geniet ervan!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 11-09 11:28
Gaaf @lonehitman ! Lijkt best op onze woning qua indeling, wij hebben keuken wat verder uitgebouwd.

[ Voor 74% gewijzigd door Scr33x0r op 10-08-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
burnedhardware schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:11:
[...]

zou je dat wel doen? sommige wasdrogers maken de ruimte natter dan dat de was was.... ik weet niet of je daar electronica wil hangen.
Het is een grote ruimte van 20m2 en nok van 4.5m hoog. Onze wasdroger heeft ook nog nooit het idee gegeven dat het vochtig wordt in de ruimte.
Daarbij komen er +/- 20 loze leidingen uit op die plek dus heb eigenlijk geen andere keuze dan daar netwerkhok van te maken. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsNieuweThuis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
@lonehitman Mooie foto's. Prachtig huis van binnen en buiten.
Ik zie dat je je inductieplaat vlakbouw hebt. Bevalt dat?
@Scr33x0r Mooie keuken! Geen vlakbouw zie ik?

Wat is jullie ervaring en adviezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:27
Wat doen jullie eigenlijk met de cilindersloten na oplevering?
  • Allemaal bouwlui over de sleutel kunnen beschikken
  • Week lang stukadoor in huis met sleutel
  • Twee dagen keukenboer met de sleutel
Er hoeft maar 1 iemand even een kopie te maken en dan ben je al niet meer verzekerd mochten ze zonder braakschade 'inbreken'.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
aGraPusher schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:28:
Er hoeft maar 1 iemand even een kopie te maken en dan ben je al niet meer verzekerd mochten ze zonder braakschade 'inbreken'.
Mijn huidige woning was bestaand, daar heb ik alle cilinders vervangen door gecertificeerde gelijksluitende, dit zal ik ook doen als ik de sleutel van de nieuwbouwwoning heb op het moment dat ik er ga wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik ga de cylinders vervangen vooral ook omdat ik betere kwaliteit wil 3* skg en een omkeerbare sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Oke dus dan ben ik niet de enige die daar de waarde wel van in zie :)

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:39

EiT

Normaal gebruiken ze tijdens de bouw andere cilinders.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb erover gedacht om alle cylinders te vervangen, maar iedereen, inclusief mijn vrouw, vond dat ik veel te wantrouwig was en het echt niet nodig is alles te vervangen.

En dat terwijl en 6 jaar geleden bij ons ingebroken is en voor duizenden euro's aan spullen verdwenen was.

@Scuderia110, wat was je kwijt voor die nieuwe cylinders? Ik heb er 6 nodig om alle buitendeuren + tuinpoort te vervangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
EiT schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:52:
[...]

Normaal gebruiken ze tijdens de bouw andere cilinders.
Bouw cilinders worden vervangen zodra de oplevering plaats vind. Je eigen stukadoor of keuken boer moet je dus wel een sleutel geven.

Maar wij laten ook alle cilinders vervangen voor (waarschijnlijk) Mauer New Zwave 5 welke rond de €120 per cilinder zit. Wel wil ik iedereen de tip geven om een cilinder met paniek functie te nemen. Dan kan je de deur gewoon openen als er aan de andere kant van de cilinder al een sleutel in zit!

Op een huis van onderaan de streep bijna 5 ton kan dat nog wel uit :+

[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 27-05-2021 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Toppe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Bouw cilinders worden vervangen zodra de oplevering plaats vind. Je eigen stukadoor of keuken boer moet je dus wel een sleutel geven.

Maar wij laten ook alle cilinders vervangen voor (waarschijnlijk) Mauer.
Hier niet hoor! Sleutels met stuk ducktape er aan hing gewoon in de bouwkeet en exact die sleutel kreeg ik bij de oplevering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
aGraPusher schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:01:
[...]

Hier niet hoor! Sleutels met stuk ducktape er aan hing gewoon in de bouwkeet en exact die sleutel kreeg ik bij de oplevering..
Bizar. Meteen vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Toppe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Bizar. Meteen vervangen?
Nee nog niet. Buren hebben stukadoor/spackspuiter gehad die niet meer komt opdagen en de sleutel niet terug geeft. Hun hebben nu wel alles vervangen. Toen ik dat hoorde ben ik er over na gaan denken en kan eigenlijk niet anders concluderen dan dat het sowieso veiliger is om het te vervangen.

Gaat bij mij om 4 stuks. Voordeur, achterdeur, schuur en schuttingdeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:56
Neem aan dat de meeste sleutels niet zomaar nagemaakt kunnen worden. Onze huissleutels van ons huidige huis uit 2006 heeft “gewoon” een kopieerbeveiliging en kun je alleen via de officiële dealer bijbestellen.

En dan nog, stukadoors en schilders lopen continu overal in en uit. Als ze je willen bestelen vragen ze wel een bizar tarief... oh wacht :D

[ Voor 25% gewijzigd door Blik1984 op 27-05-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:14:
Neem aan dat de meeste sleutels niet zomaar nagemaakt kunnen worden. Onze huissleutels van ons huidige huis uit 2006 heeft “gewoon” een kopieerbeveiliging en kun je alleen via de officiële dealer bijbestellen.

En dan nog, stukadoors en schilders lopen continu overal in en uit. Als ze je willen bestelen vragen ze wel een bizar tarief... oh wacht :D
Wat voor kopieer beveiliging heb je dan? Meestal kan je alleen sleutels met certificaat bestellen, de rest wordt gewoon ter plekke gemaakt hoor. Denk wel 200 verschillende sleutels laten bij maken in 10 jaar, nog nooit gehoord dat hij ze niet maakt…

Maar, Mauer New Wave 5 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Toppe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Wat voor kopieer beveiliging heb je dan? Meestal kan je alleen sleutels met certificaat bestellen, de rest wordt gewoon ter plekke gemaakt hoor. Denk wel 200 verschillende sleutels laten bij maken in 10 jaar, nog nooit gehoord dat hij ze niet maakt…

Geen idee wat voor sleutels ik heb, heb wel eens geprobeerd om kopieën te maken bij de lokale schoenmaker maar die gaf aan dat daar speciale apparatuur voor nodig was wegens kopieerbeveiliging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:20:
[...]

De kopieerbeveiliging is dat blanco sleutels alleen te bestellen zijn door geautoriseerde dealers, die alleen sleutels mogen bijmaken als je het bijhorende certificaat kan tonen. Maar goed er hoeft maar 1 malafide sleutelmaker te zijn, of 1 sleutelmaker bestolen worden en die kopieerbeveiliging is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Farmerwood schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:53:
Ik heb erover gedacht om alle cylinders te vervangen, maar iedereen, inclusief mijn vrouw, vond dat ik veel te wantrouwig was en het echt niet nodig is alles te vervangen.

En dat terwijl en 6 jaar geleden bij ons ingebroken is en voor duizenden euro's aan spullen verdwenen was.

@Scuderia110, wat was je kwijt voor die nieuwe cylinders? Ik heb er 6 nodig om alle buitendeuren + tuinpoort te vervangen
Oke dan heb je het over echt inbreken maar wat als je straks thuiskomt en alles is weg en je deur zit netjes op slot? Dan geeft je verzekering niet thuis lijkt me?

Misschien wel een beetje overdreven maar het zal je maar gebeuren…

[ Voor 4% gewijzigd door aGraPusher op 27-05-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 01:00
aGraPusher schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Oke dan heb je het over echt inbreken maar wat als je straks thuiskomt en alles is weg en je deur zit netjes op slot? Dan geeft je verzekering niet thuis lijkt me?

Misschien wel een beetje overdreven maar het zal je maar gebeuren…
Wat ik snel kan vinden is dat je aangifte moet doen in zo'n geval en dat de verzekering dan wel zal uitkeren. (Behalve bij schuur en garage). Opzich logisch, want je kan ook een keer vergeten een raam dicht te doen oid of gewoon een hele handige inbreker hebben. Een valse aangifte is strafbaar, dus ik denk dat ze het zo afvangen.

Wij hebben er niet eens over nagedacht om de sloten te gaan vervangen. Alle mensen die iets gaan doen in ons huis die kennen we, behalve de keukenboer. Dus daar doe ik dan de deur wel voor open en ga ik thuis werken oid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Z___Z schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:28:
[...]

De kopieerbeveiliging is dat blanco sleutels alleen te bestellen zijn door geautoriseerde dealers, die alleen sleutels mogen bijmaken als je het bijhorende certificaat kan tonen. Maar goed er hoeft maar 1 malafide sleutelmaker te zijn, of 1 sleutelmaker bestolen worden en die kopieerbeveiliging is waardeloos.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind het een te verwaarlozen risico. Daarnaast überhaupt nog nooit gehoord van dat dit gebeurt. Volgens mij zo’n mooi verhaal van de slotenbranche om extra omzet te genereren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
Z___Z schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Ik kende zo'n sleutelboer. Heel handig want die regelde precies wat ik toen nodig had, maar was ook meteen het bewijs dat het systeem niet waterdicht is. "Ik trek me niets aan van certificaten en kan alles maken." Da's fijn, maar ook meteen een les.
Juist vanwege dit rijtje en bovenstaande visie, vervang ik de hele boel als alle grote klussen gedaan zijn en we verhuizen. Dat is dus ook het moment dat ik mijn sleutels niet meer afgeef, maar zelf de klussers ontvang. Nieuwe sloten hoeven ook niet de hoofdprijs te kosten. Je kan zelf precies kopen wat je wil incl de hoeveelheid bijpassende sleutels (wel elders laten bezorgen!). De 'oude' set gaat op MP, daar kun je nog prima geld voor krijgen. Niet de nieuwprijs, maar daarmee koop je een stukje veiligheid. Tegelijkertijd hang ik ook een camerasysteem op, dan zijn de buren een straat verderop aantrekkelijker hoop ik.
Overigens: als de keuken geleverd is, maar nog niet gemonteerd, ga ik wel een nachtje op een los matras slapen. Te veel verhalen gehoord van alle apparatuur die dan gejat wordt, daar zijn nieuwbouwwijken berucht om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nevermind.

[ Voor 89% gewijzigd door Toppe op 27-05-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:14:
Zoek het maar even op, die beveiliging is vaak maar een paar jaar geldig (lees: betrouwbare sleutelmakers vragen ernaar) en daarna is de sleutel gewoon te kopieren bij de hakkenbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@aGraPusher alle cilinders vervangen is ook een duur geintje.
Zover ik weet zijn bij ons op de laatste dagen onze definitieve cilinders en sloten geplaatst. Daarvoor was er een algemene bouw cilinder in de voordeur aanwezig en alle andere deuren hadden ze nog niet. Ik zag ze ermee bezig bij de voorschouw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Kunnen we geen ruildienst opzetten? De cilinders en sleutels op neutraal terrein uitwisselen. In theorie hoeft het maar een paar straten verderop te zijn natuurlijk. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Heeft er iemand ervaring met een gestucte gevel en het bevestigen van een zonnescherm daarop. Ik was net de technische omschrijving van mijn woning aan het doorzoeken voor het stuk over hang en sluitwerk en toen kwam ik tegen dat er een ‘achterconstructie’ geplaatst moet worden als je een zonnescherm of extra lichtpunten etc. wil plaatsen. Het lijkt me lastig om te bepalen waar die moeten komen dat kan per merk zonnescherm anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
@Farmerwood geen idee wat ik kwijt was, is in 2010 geweest.

Over kopieerbeveiliging, je hebt gecertificeerde cilinders/sleutels nodig, dat is niet standaard. Je krijgt er een soort kaartje bij, alleen daarmee kan je ze dan laten namaken. Ook als je een keer de sleutel uitleent een prettig idee. Een malafide sleutelboer zal er misschien maling aan hebben, maar 100% zekerheid heb je nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Ik lees al tijdje mee op dit topic. Bijgaand mijn bijdrage:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 17:21
Scuderia110 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Mijn huidige woning was bestaand, daar heb ik alle cilinders vervangen door gecertificeerde gelijksluitende, dit zal ik ook doen als ik de sleutel van de nieuwbouwwoning heb op het moment dat ik er ga wonen.
Bij mij zaten er tijdens de bouw tijdelijke cilinders in de woning, bij oplevering door aannemer vervangen door gecertificeerde cilinders. Was zelfbouw, geen projectbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@Fonsz 6x verhuizen, respect hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
OnsNieuweThuis schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:23:
@lonehitman Mooie foto's. Prachtig huis van binnen en buiten.
Ik zie dat je je inductieplaat vlakbouw hebt. Bevalt dat?
@Scr33x0r Mooie keuken! Geen vlakbouw zie ik?

Wat is jullie ervaring en adviezen?
Bedankt! Tot nu toe bevalt het prima. Je moet denk ik wel geluk hebben met de persoon die hem plaatst mbt het kitwerk.
Pagina: 1 ... 6 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.