Ik heb je quote even gehusseld:
Nog steeds niet helemaal mijn keuze, maar het risico is dan minder groot dan dat van de volledige bouw.
Laatste mogelijkheid is om af te spreken dat er pas achteraf betaald wordt. Tot die tijd blijft het geld bij de notaris staan oid.
Niet helemaal eens, het zegt wel iets. Ze komen niet net pas kijken en hebben al meerdere crisissen overwonnen. Sluitend is het echter zeker niet, er zijn genoeg voorbeelden van oude bedrijven die omvallen.Greebs schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:54:
[...]
Maar dat een bedrijf al 80 jaar bestaat en het momenteel die sector voor de wind gaat zegt geen ene donder. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Hier ben ik het wel helemaal mee eens. Er is echter een tussenweg, en dat is heel strikt alleen dat betalen wat er al af is, en zorgen dat je van te voren de tekeningen etc krijgt. Als het dan fout gaat is je risico beperkt tot de meerprijs die een andere aannemer vraagt om het alsnog af te bouwen. Ik zou in zo'n geval ook onbeperkte toegang tot de bouw eisen om tussentijdse kwaliteitscontroles etc te kunnen uitvoeren.Woningborg is eigenlijk niets meer dan een verzekering. Je verzekert idealiter (enkel) risico's die je zelf niet kunt dragen. Dit is nou typisch zo'n risico dat ik zelf dus niet zou willen lopen. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, dus als jij wel die tonnen kunt missen in het ergste geval, prima.
Nog steeds niet helemaal mijn keuze, maar het risico is dan minder groot dan dat van de volledige bouw.
Laatste mogelijkheid is om af te spreken dat er pas achteraf betaald wordt. Tot die tijd blijft het geld bij de notaris staan oid.
It's time to play the music, it's time to light the lights