Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
Qocel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Eerder heb ik bovenstaande vraag gesteld hier en jullie kwamen met een aantal goede adviezen. Het zat ons dwars en daarom hebben we er toch werk van gemaakt. De architect had het oorspronkelijk anders bedacht en wijst naar de ontwikkelaar die dit gewijzigd heeft. Inmiddels zijn we via de makelaar en de aannemer met een aanpassing bezig. Wordt vervolgd.

Alleen bij het puzzelen naar een logische indeling viel ons ineens iets anders op. De badkamer deur zit deels boven de trap. Dit is wat mij betreft onacceptabel, want naast onhandig ook nog eens heel gevaarlijk. Nu heb ik hier zojuist een mail over gestuurd en wacht op reactie. Ik kan me voorstellen dat dit ook helemaal niet mag, maar de tekening is wel overal doorheen gekomen (vergunning, Woningborg). Ik kan er alleen niet echt iets over vinden. Iemand die hier meer vanaf weet?

[Afbeelding]
Dat ziet er wel machtig vreemd uit, vraag me af wie zoiets bedenkt.
Of het volgens bouwregels allemaal mag weet ik niet, maar zou het ook niet accepteren, de hele indeling komt wel een beetje vreemd op me over,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
Krijgertje1979 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Dat ziet er wel machtig vreemd uit, vraag me af wie zoiets bedenkt.
Of het volgens bouwregels allemaal mag weet ik niet, maar zou het ook niet accepteren, de hele indeling komt wel een beetje vreemd op me over,
Ja we zijn ook ontzettend aan het stoeien met de indeling, er is door de ramen en afmetingen bijvoorbeeld ook geen plek voor een normaal tweepersoonsbed. Het is een project van 4 huizen, waarbij ons huis afwijkend is van de andere 3, omdat het deel waar de trap en de badkamer zitten extra is t.o.v. de andere huizen. Het lijkt erop dat ze maar wat hebben zitten klooien om dit huis ook ingedeeld te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Qocel Waarom zitten er twee trappen vlak naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
Qocel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

Ja we zijn ook ontzettend aan het stoeien met de indeling, er is door de ramen en afmetingen bijvoorbeeld ook geen plek voor een normaal tweepersoonsbed. Het is een project van 4 huizen, waarbij ons huis afwijkend is van de andere 3, omdat het deel waar de trap en de badkamer zitten extra is t.o.v. de andere huizen. Het lijkt erop dat ze maar wat hebben zitten klooien om dit huis ook ingedeeld te krijgen.
Wellicht heb ik het verkeerd, maar ziet eruit alsof de badkamer eerst vrij klein was en op de plek thuishoort waar de kast van kamer 3 nu zit. De badkamer zit in de extra ruimte (boven garage/aanbouw?), maar ik zou als ik de keuze had het aparte toilet laten verplaatsen naar badkamer (is behoorlijk groot) en daar dan de ingang van de badkamer plaatsen. Zit een nogal dikke muur, dus weet niet of dat een optie zou zijn.

Hoe dan ook degene die dit bedacht heeft mag terug naar architectschool 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
Die badkamer deur zit toch bij de opgaande trap voor de volgende verdieping? Niet bij de trap die naar beneden gaat. Ik zou niet weten waarom dat dan extra gevaarlijk is?

@Ascension die gaat gewoon naar de volgende verdieping?

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 19-10-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik vraag me echt af waar die linkertrap voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Vandaag eindelijk het koopcontract binnengekregen. Het ziet er wel ok uit, maar ik ben er dan ook niet echt bekend mee. Zijn er zaken waar je normaliter goed op moet letten?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Strider schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:28:
Vandaag eindelijk het koopcontract binnengekregen. Het ziet er wel ok uit, maar ik ben er dan ook niet echt bekend mee. Zijn er zaken waar je normaliter goed op moet letten?
Kijk even op VEH website daar staan de belangrijkste zaken. Als het een bouwproject is onder een woningborg dan zijn de meeste zaken standaard (wat ik begreep).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorusz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-07 13:51
Ik heb deze laten toetsen bij VEH. Die kijken met name of er niet-standaard zaken in staan en nemen de ware betekenis van de juridische bepalingen met je door. Bij mij zaten er vooral wat slordigheden in die aangepast moesten worden. Ik kan dit wel aanbevelen, al is het alleen maar voor je gemoedsrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Nu online
Wij gaan de financiering starten vandaag. Triodos kwam redelijk gunstig naar voren, helemaal door een BENG (Bijna Energie Neutraal Gebouw) energie klasse. wie heeft er al eerder een hypotheek aangevraagd (bij Triodos?) icm met BENG? Wat voor 'bewijs' moet je daarvoor aandragen? Ik begreep eigenlijk dat alle nieuwbouw woningen vanaf 1 januari 2021 aan deze eis moeten voldoen, dus wellicht hoeft er niets overlegd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
GeeMoney schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:06:

Ik zie een trap bij die badkamer deur naar boven (?). En in het midden zowel een trap naar boven als beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
Tja geen idee waar je woont, maar denk aan dingen als verplichte VVE voor gedeelde wegen/parkeerplaatsen. Buitenmuren beschreven op de grond van de buren wanneer er al een uitbouw is. Dat soort werk. De rest is allemaal onleesbare standaard koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:56
Qocel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Eerder heb ik bovenstaande vraag gesteld hier en jullie kwamen met een aantal goede adviezen. Het zat ons dwars en daarom hebben we er toch werk van gemaakt. De architect had het oorspronkelijk anders bedacht en wijst naar de ontwikkelaar die dit gewijzigd heeft. Inmiddels zijn we via de makelaar en de aannemer met een aanpassing bezig. Wordt vervolgd.

Alleen bij het puzzelen naar een logische indeling viel ons ineens iets anders op. De badkamer deur zit deels boven de trap. Dit is wat mij betreft onacceptabel, want naast onhandig ook nog eens heel gevaarlijk. Nu heb ik hier zojuist een mail over gestuurd en wacht op reactie. Ik kan me voorstellen dat dit ook helemaal niet mag, maar de tekening is wel overal doorheen gekomen (vergunning, Woningborg). Ik kan er alleen niet echt iets over vinden. Iemand die hier meer vanaf weet?

[Afbeelding]
Een badkamerdeur draait normaal ook altijd naar buiten, mocht er bij een calamiteit iemand voor de deur liggen dan kan de deur niet open als hij naar binnen draait. In dat geval zou je een raam moeten forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Wolly schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:58:
@Qocel Waarom zitten er twee trappen vlak naast elkaar?
GeeMoney schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:06:
Die badkamer deur zit toch bij de opgaande trap voor de volgende verdieping? Niet bij de trap die naar beneden gaat. Ik zou niet weten waarom dat dan extra gevaarlijk is?

Ascension schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:09:
Ik vraag me echt af waar die linkertrap voor is.
Ascension schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

Ik zie een trap bij die badkamer deur naar boven (?). En in het midden zowel een trap naar boven als beneden.
Het is de trap naar beneden, de andere trap gaat naar zolder.
Hierbij de aanzichten, dat maakt het wat duidelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5zZ8mGGQctdmlSNKfWOGN-NPdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sY2gczvW0LMitbeliDWplJq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Patox schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:43:
Wij gaan de financiering starten vandaag. Triodos kwam redelijk gunstig naar voren, helemaal door een BENG (Bijna Energie Neutraal Gebouw) energie klasse. wie heeft er al eerder een hypotheek aangevraagd (bij Triodos?) icm met BENG? Wat voor 'bewijs' moet je daarvoor aandragen? Ik begreep eigenlijk dat alle nieuwbouw woningen vanaf 1 januari 2021 aan deze eis moeten voldoen, dus wellicht hoeft er niets overlegd te worden?
Ik had via de bouwer een 'epc 0 pdf' gekregen stond niet bijzonder veel op (hoeveel zonne panelen welke warmtepomp, iets over ventilatie, tripple glas, WTW, doucke WTW), maar was wel van een ingenieursbureau die de berekening had gedaan (programma waarmee gedaan stond er ook op). Dit ingeleverd bij Triodos en dat was ok.

Waar je wel op moet letten bij Triodos is dat je vier keer hetzelfde document moet invullen/ondertekenen (indicatieve offerte, offerte, definitieve hypotheek en dan nog een keer bij de notatris), op zich geen ramp, maar er staan invul vakjes her en der door het document waar je zo overheen kijkt. Dat moet je wel iedere keer goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@Qocel maar dan klopt je plattegrond toch niet want daar staat in het midden van de woning zowel een trap naar boven als naar beneden op. Als het klopt wat je zegt zou je toch meer ruimte in de gang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Ascension schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:01:
@Qocel maar dan klopt je plattegrond toch niet want daar staat in het midden van de woning zowel een trap naar boven als naar beneden op. Als het klopt wat je zegt zou je toch meer ruimte in de gang hebben.
De trap links is de trap van de BG naar de 1e en de trap in het midden is de trap van de 1e naar de 2e.

Edit: hierbij alle tekeningen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZQuzZsslf_SBekFCedkVUdBsO0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKXrvNWHacy4Cph8Lwaguem8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhA__4nXAfZsA2jYU2zWu24MG24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sY2gczvW0LMitbeliDWplJq.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door Qocel op 19-10-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@Qocel Ja, wat ik zeg, volgens mij krijg je meer ruimte in je gang dan die tekening doet vermoeden. Kan je het toilet niet verplaatsen naar onder de trap en dan de deur naar de badkamer op de plek van het toilet plaatsen. Als dat kan want ziet er uit als een draagmuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Krijgertje1979 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Wellicht heb ik het verkeerd, maar ziet eruit alsof de badkamer eerst vrij klein was en op de plek thuishoort waar de kast van kamer 3 nu zit. De badkamer zit in de extra ruimte (boven garage/aanbouw?), maar ik zou als ik de keuze had het aparte toilet laten verplaatsen naar badkamer (is behoorlijk groot) en daar dan de ingang van de badkamer plaatsen. Zit een nogal dikke muur, dus weet niet of dat een optie zou zijn.

Hoe dan ook degene die dit bedacht heeft mag terug naar architectschool 8)7 8)7
Bij de andere huizen is dit inderdaad het geval, de badkamer op de plek van de kast van slaapkamer 3.
Deze hebben niet dat extra deel wat bij ons aan de linkerzijde zit.
Ascension schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:10:
@Qocel Ja, wat ik zeg, volgens mij krijg je meer ruimte in je gang dan die tekening doet vermoeden. Kan je het toilet niet verplaatsen naar onder de trap en dan de deur naar de badkamer op de plek van het toilet plaatsen. Als dat kan want ziet er uit als een draagmuur.
Ik begrijp niet helemaal wat je met meer ruimte bedoelt. De deur zit toch hoe dan ook deels boven de trap en anders sowieso wel heel dicht bij de trap.
deejeebv schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:54:
[...]

Een badkamerdeur draait normaal ook altijd naar buiten, mocht er bij een calamiteit iemand voor de deur liggen dan kan de deur niet open als hij naar binnen draait. In dat geval zou je een raam moeten forceren.
Goed punt, ik zie alleen dat dit niet verplicht is https://www.ad.nl/wonen/w...r-buiten-draait~a7e872e5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@Qocel ik bedoel dat jouw tekening niet klopt, er staan twee trappen in van de begane grond naar de 1e. Of ze tekenen gewoon vreemd maar die pijl naar boven lijkt toch te suggereren dat daar een trap vanuit de b.g. naar de 1e komt, alsof ze dat gewoon 1:1 hebben gecopypaste van een andere woning die niet dat linkerdeel met trap heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

EiT

Hier draait de badkamer deur ook naar binnen, aannemer wilde daar niet direct aan, maar was de beste oplossing. Wij hadden namelijk de badkamer verplaats en los toilet en anders kwamen de deuren tegen elkaar aan.

@Qocel ik ging er ook van uit dat jouw linkse trap naar boven zou gaan, deze gaat dus naar de BG. Ik zou dat nooit accepteren. Als je met je natte voeten de badkamer uitloopt en dan weer terug heb je ook nog kans om naar beneden te glijden.
Tip: zoek zo snel mogelijk een binnenhuis architect en laat die de indelingen maken. De hele 1e verdieping is een zooitje. Kost je misschien 1000-2000 euro, maar gaat je een hoop ergernis schelen zodra je er woont.
Als je het echt zelf wilt doen dan de niet draagbare muren uitgummen en alles intekenen. Persoonlijk zou ik een kantoor maken van de badkamer ruimte en de badkamer verplaatsen. Ook slaapkamer 1 is gigantisch en de vraag is of dat nodig is.

Kan die trap naar V2 niet rechts waar de kast is? Bied je mogelijk een veel betere indeling, omdat je deuren kan verplaatsen. Plus dat je licht van het raam op V2 op de overloop krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door EiT op 19-10-2021 16:45 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Geen idee hoe de hal met toilet/meterkast van de begane grond ingedeeld is. ff verder teruglezen :F
Ik zou haast zeggen dat de linker trap verkeerd om op de 1e verdieping boven komt, om dat lekker te laten aansluiten bij de plek waar de badkamer getekend is. 2e tekening met pijl van @Jheroun
Draai je de trap om, heb je wel geen vide meer, maar kan je het toilet in de badkamer ruimte zetten met eigen deur vanaf de overloop, mits je dat deel met blauwe kruis als vloer laat maken.(1e tekening van @Jheroun )

[ Voor 29% gewijzigd door Rouske op 19-10-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Qocel @Ascension Er klopt iets niet in die tekening inderdaad. Ik krijg in mijn hoofd die dwarsdoorsnee en dat bovenoverzicht niet op elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ln13tfsJha0rTpb1t1ZYrx5YRB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sUOb4jTwrDn99eZ9gRnEuKRs.png?f=user_large

Als ik een pijl naar boven op die trap teken vanaf de BG en er is een andere trap naar de zolder dan is dat stuk waar ik dat blauwe kruis doorheen heb gezet er toch helemaal niet op de 1e etage :?

Als die trap andersom draait kan je dat kruis verplaatsen, maar is er bij die trap een hoge hal ofzo waar dat andere geblokkeerde stuk van komt? Edit: volgens mij kan deze trap niet. Op BG staat hij zo ingetekend dat er rekening met de vide wordt gehouden, op de 1e kan dit zo toch niet? Mijn bouwkundig inzicht laat me verder in de steek, kan iemand een modelletje in 3d maken ;)

Of zou dit hem moeten zijn? Draait die trap idd anders en hou je loze ruimte op de 1e over en stap je uit je badkamer inderdaad de trap op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YO69S9nK-9LA41JxE0X4Nk8Ya7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4GcsSMBon1zTEv5SXiJuhQcJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Jheroun op 19-10-2021 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:45:
[...]

Tijdens het online boeken van de keuring word je automatisch lid voor een jaar. Erg goed geregeld allemaal, netjes bevestiging en smsje van te voren.
Beetje late reactie, maar vaak kun je dmv ING Rentepunten "gratis" lid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Jheroun schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:59:
@Qocel @Ascension Er klopt iets niet in die tekening inderdaad. Ik krijg in mijn hoofd die dwarsdoorsnee en dat bovenoverzicht niet op elkaar.

[Afbeelding]

Als ik een pijl naar boven op die trap teken vanaf de BG en er is een andere trap naar de zolder dan is dat stuk waar ik dat blauwe kruis doorheen heb gezet er toch helemaal niet op de 1e etage :?

Als die trap andersom draait kan je dat kruis verplaatsen, maar is er bij die trap een hoge hal ofzo waar dat andere geblokkeerde stuk van komt? Edit: volgens mij kan deze trap niet. Op BG staat hij zo ingetekend dat er rekening met de vide wordt gehouden, op de 1e kan dit zo toch niet? Mijn bouwkundig inzicht laat me verder in de steek, kan iemand een modelletje in 3d maken ;)

Of zou dit hem moeten zijn? Draait die trap idd anders en hou je loze ruimte op de 1e over en stap je uit je badkamer inderdaad de trap op.

[Afbeelding]
Als je naar boven loopt moet de pijl andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Qocel volgens mij heb ik beide opties geschetst, welke zou het moeten zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Jheroun op 19-10-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Jheroun schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:13:
@Qocel volgens mij heb ik beide opties geschetst, welke zou het moeten zijn? Er staat volgens mij sowieso een halve trap te veel op de 1e etage.
De onderste situatie inderdaad. Hoe langer ik er naar kijk, hoe verwarrender het wordt inderdaad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Qocel Komt vooral omdat die pijl er niet op stond. Als het een vrijstaande trap in een hoge ruimte is begin ik hem te begrijpen, maar die badkamerdeur is dan inderdaad wat onhandig. Ik zou eens vragen of ze in die tekening de draairichting van de trap willen zetten, dan denken ze er hopelijk zelf ook nog even over na ;) Dat er voor een deur direct nog een halve traptrede zit lijkt mij niet volgens bouwbesluit, maar wellicht is het gewoon niet goed getekend.

Wellicht is dit wat ze bedoelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8T2cUrF722agL6dmvqWGVOPF3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gOc2njnf0z7C61NeIewhmuYw.png?f=user_large

Maar nu ben ik wel uitgepuzzeld ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Jheroun op 19-10-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@Qocel en @Jheroun ik doelde ook op de andere trap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBY5dflQ4B-x6jMfdR5KRZelx38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WAiZXYxjrn2ayCW56CQKuRyg.png?f=user_large

Het lijkt alsof je daar vanaf de b.g. op de 1e komt maar dat is niet zo, daar zit een enkele trap, geen dubbele. Toch?

Ik zou inderdaad eens kijken of je die hele bovenverdieping eens goed tegen het licht kan houden. De vloerverwarmingverdeler kan bijvoorbeeld ook prima onder de trap, die hoeft niet in een van de slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:51
Ascension schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:31:
@Qocel en @Jheroun ik doelde ook op de andere trap:
[Afbeelding]

Het lijkt alsof je daar vanaf de b.g. op de 1e komt maar dat is niet zo, daar zit een enkele trap, geen dubbele. Toch?

Ik zou inderdaad eens kijken of je die hele bovenverdieping eens goed tegen het licht kan houden. De vloerverwarmingverdeler kan bijvoorbeeld ook prima onder de trap, die hoeft niet in een van de slaapkamers.
Ik snap alle reacties wel dat de indeling niet helemaal logisch is.
Maar blijft projectbouw; over het algemeen zo flexibel als een baksteen.

Bij ons staat die Vloerverwarming verdeler ook op een heel irritante plek in de slaapkamer. Sterker, nog op een andere plek dan op de initiele tekening. Maar volgens de installateur was een andere plek niet mogelijk (lees voor hun onhandig) ivm leidingwerk... met kleine regeltjes in de documenten heb je geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
SquareOne schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:36:
[...]

Ik snap alle reacties wel dat de indeling niet helemaal logisch is.
Maar blijft projectbouw; over het algemeen zo flexibel als een baksteen.

Bij ons staat die Vloerverwarming verdeler ook op een heel irritante plek in de slaapkamer. Sterker, nog op een andere plek dan op de initiele tekening. Maar volgens de installateur was een andere plek niet mogelijk (lees voor hun onhandig) ivm leidingwerk... met kleine regeltjes in de documenten heb je geen poot om op te staan.
Als het inderdaad alleen om de vloerverwarmingverdeler gaat dan heb je weinig kans om dat aangepast te krijgen, was bij ons project ook een van eerste boodschappen. Echter hier heeft @Qocel misschien wel kans om de aannemer/projectontwikkelaar naar de hele verdieping te laten kijken. De opzet van de badkamer geeft de indruk van een ongeluk dat staat te wachten. Met 2 kleine kinderen zou ik het in elk geval reden vinden om het huis links te laten liggen als het niet veranderd kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

✅ Keuken
✅ Stukadoor
⚠️Vloeren
⚠️Timmerman (stukadoor afhankelijk)
⚠️Bestraten

Nu de bouwer ruim drie maanden eerder oplevert dan eerder gecommuniceerd is het een race tegen de klok geworden om alle werkzaamheden naar voren getrokken te krijgen.

Met de keuken heb ik mega geluk gehad. Ik had deze op voorzorg in feb geplanned, naar achter kon altijd dacht ik. Maar nu blijkt het perfect uit te komen. Deze wordt eind feb geplaatst.

Nu ook een stukadoor gevonden (via een toekomstige buurman) die begin januari kan starten.

Met een beetje geluk dit weekend de offerte voor de vloer tekenen.

De bedoeling is dat we het laatste weekend van feb over zijn!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
Hoi tweakers,

amateursvraag hier:
Ik wil de zolder verdelen in verschillende kamers. De zolder wordt voorzien van tegels. Moet ik eerst betelegen en dan muurtjes plaatsen of andersom? Of maakt dat niet uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
cxsmike schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:25:
Hoi tweakers,

amateursvraag hier:
Ik wil de zolder verdelen in verschillende kamers. De zolder wordt voorzien van tegels. Moet ik eerst betelegen en dan muurtjes plaatsen of andersom? Of maakt dat niet uit...
Eerst wandjes, daarna tegelen. Tegelen onder een wandje zorgt voor geluidsverbinding.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Toppe schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Eerst wandjes, daarna tegelen. Tegelen onder een wandje zorgt voor geluidsverbinding.
Pff.. dat had ik nooit kunnen weten...
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainC
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:48
Hai Tweakers,

Ik zit een beetje te tobben over de volgorde van uitvoeren van alle werkzaamheden in ons nieuwe huis. Zodat mensen elkaar niet in de weglopen of het één het ander kan beschadigen. maw wat zouden jullie doen. Heel het huis wordt kaal opgeleverd en we nemen op de BG Tegels, op de 1e en 2e een gietvloer, alle muren worden voorzien van renovlies + schilderwerk en natuurlijk de badkamer en keuken. Het wordt allemaal door verschillende partijen gedaan. In mijn hoofd is de volgorde ongeveer zo:

1. Badkamer en BG de tegels laten leggen. (kan denk ik tegelijk zonder dat ze elkaar in de weglopen? )
2. Behangen en schilderen
3. Gietvloer op 1e en 2e tegelijk met de keuken plaatsen.

Hoop dat jullie mee willen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Ascension schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:26:
@Qocel ik bedoel dat jouw tekening niet klopt, er staan twee trappen in van de begane grond naar de 1e. Of ze tekenen gewoon vreemd maar die pijl naar boven lijkt toch te suggereren dat daar een trap vanuit de b.g. naar de 1e komt, alsof ze dat gewoon 1:1 hebben gecopypaste van een andere woning die niet dat linkerdeel met trap heeft.
Dit is het inderdaad, het is copy-paste van de andere woningen. Die hebben beide trappen exact op die plek zitten.

Iedereen bedankt voor alle reacties. We zijn er inmiddels over in gesprek, maar je hebt met veel partijen te maken. Ik laat het weten als er ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Hoi allen,

Ik heb geen verstand van elektra dus hoopte te kunnen rekenen op jullie kennis:

In de trappenkast wordt er een lichtpunt en bijbehorende lichtschakelaar gerealiseerd, zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6DvkOFN-NSYc4DGRwUi_pONlqE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hNmc6zXasEAUM7F5gGjZykeH.png?f=user_large

Mijn vraag is of ik hier ook zelf een wcd kan laten plaatsen zonder te moeten frezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:41
Valt er ook iets te zeggen over wat de gemiddelde periode bedraagt tussen het moment van oplevering en verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
cxsmike schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:55:
Hoi allen,

In de trappenkast wordt er een lichtpunt en bijbehorende lichtschakelaar gerealiseerd, zoals hier:

[Afbeelding]

Mijn vraag is of ik hier ook zelf een wcd kan laten plaatsen zonder te moeten frezen?
Wij zijn dat ook van plan. Ik hoop dat het antwoord ja is :+
Mag in de trapkast wat ons betreft gewoon opbouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:53
cxsmike schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:55:
Hoi allen,

[Afbeelding]

Ja. Je zult wel een blauwe en geelgroene draad moeten trekken door de bestaande leiding van de lamp naar de schakelaar en die dan vervangen door een combinatie van een schakelaar en wandcontactdoos.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
MainC schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:45:
Hai Tweakers,

Ik zit een beetje te tobben over de volgorde van uitvoeren van alle werkzaamheden in ons nieuwe huis. Zodat mensen elkaar niet in de weglopen of het één het ander kan beschadigen. maw wat zouden jullie doen. Heel het huis wordt kaal opgeleverd en we nemen op de BG Tegels, op de 1e en 2e een gietvloer, alle muren worden voorzien van renovlies + schilderwerk en natuurlijk de badkamer en keuken. Het wordt allemaal door verschillende partijen gedaan. In mijn hoofd is de volgorde ongeveer zo:

1. Badkamer en BG de tegels laten leggen. (kan denk ik tegelijk zonder dat ze elkaar in de weglopen? )

1. Is dat hetzelfde bedrijf? Kun je zonder over de tegels beneden te lopen bij de badkamer komen?

2. Plafonds schilderen zou ik eerst doen.

3. De gietvloer, dan de wanden. Anders kun je die opnieuw doen. Spetters van die gietvloer krijg je niet uit je behang.

4. Behangen.en wandafwerking.

5. Keuken. Dat kan niet tegelijk met de vloer, want de keuken staat op de vloer. De vloer moet hard en klaar zijn voordat je de keuken plaatst.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
SquareOne schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:04:
[...]

Wij zijn dat ook van plan. Ik hoop dat het antwoord ja is :+
Mag in de trapkast wat ons betreft gewoon opbouw.
Inderdaad, opbouw is goed! We weten ook nog niet eens of we het echt nodig gaan hebben, maar vaak is het toch handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cxsmike
Blihi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Ja. Je zult wel een blauwe en geelgroene draad moeten trekken door de bestaande leiding van de lamp naar de schakelaar en die dan vervangen door een combinatie van een schakelaar en wandcontactdoos.
Top dankje!!

Dus het wordt zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIQOoDJJ5vmtWaHGhHQjo1PRGvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hfn5uhswVMTkYlGyZHVRDbUT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Nee joh, gewoon combi nemen, zo iets.
https://www.elektrototaal...r-wandcontactdoos-4134719

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Als het opbouw is die eerste. Als het inbouw is die tweede inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:19
Mryc schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:59:
Valt er ook iets te zeggen over wat de gemiddelde periode bedraagt tussen het moment van oplevering en verhuizing?
nee.

het ligt aan te veel factoren:
- wat moet er gebeuren in huis
- wat doe je zelf
- hoe groot is het huis
- ben je bereid om in een half af huis te wonen

buren van mij hebben een half jaar in een caravan gewoond. die waren het zo zat dat ze binnen drie weken in hun huis woonden. Wij hebben er een maand over gedaan. Kennissen verhuisden pas na drie maanden. Daar moest zelfs de tuin klaar zijn voordat ze gingen verhuizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wij krijgen mid december de sleutel.
W53 / W1 - timmerman
W2 - W4 - Stukadoor
W5 - W6 - Vloeren
W8 - keuken

1 maart wonen!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Ah oke, dankjewel. Dit ziet er wat simplistischer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:27
Jheroun schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:16:
@Qocel Komt vooral omdat die pijl er niet op stond. Als het een vrijstaande trap in een hoge ruimte is begin ik hem te begrijpen, maar die badkamerdeur is dan inderdaad wat onhandig. Ik zou eens vragen of ze in die tekening de draairichting van de trap willen zetten, dan denken ze er hopelijk zelf ook nog even over na ;) Dat er voor een deur direct nog een halve traptrede zit lijkt mij niet volgens bouwbesluit, maar wellicht is het gewoon niet goed getekend.

Wellicht is dit wat ze bedoelen:
[Afbeelding]

Maar nu ben ik wel uitgepuzzeld ;)
Dit lijkt me inderdaad een mooie en simple oplossing waarbij ze niet te veel hoeven aanpassen, eigenlijk alleen de trap en een stukje verdiepingsvloer.

Verder zou ik in slaapkamer een de deur naar de gang open laten draaien, of misschien net als voor de kast een schuifdeur. Dan heb je ineens alle ruimte voor een bed van fatsoenlijk formaat en kun je de kamer naar eigen wensen indelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Jorusz schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Ik heb deze laten toetsen bij VEH. Die kijken met name of er niet-standaard zaken in staan en nemen de ware betekenis van de juridische bepalingen met je door. Bij mij zaten er vooral wat slordigheden in die aangepast moesten worden. Ik kan dit wel aanbevelen, al is het alleen maar voor je gemoedsrust
Mag ik vragen wat voor slordigheden?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Nu online
Hai Tweakers,

Zo veel mogelijk van boven naar beneden. Eerst de muren. Daarna de vloeren. Dan de keuken.

Mijn hagelnieuwe gietvloer heeft maar 2 minimale plekjes op het net geschilderde renovlies veroorzaakt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29
Weinig.

Ons huis is 28 juni opgeleverd en 28 augustus zijn we verhuisd. Wat hebben wij gedaan/laten doen?

- binnenkozijnen verven
- garage geverfd
- stuccen
- badkamer boven
- badkamer en wc 1e
- alles latex spuiten
- aantal muren behangen
- parket beneden
- laminaat boven
- keuken
- tuin
-en nog heleboel kleine dingen

Toen wij erin gingen was nog niet alles klaar. De grote badkamer had nog 2 weken nodig, de wc beneden is nog helemaal niet klaar (tegels vertraagd...) en de tuin waren ze ook nog mee bezig.

Van het rijtje van vier waren we wel veruit de snelste, twee ander hebben er ruim een maand langer over gedaan. De vierde is nog steeds bezig met klussen :D

Maar wij moesten ook perse 1 september ons oude huis uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.Koifim
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-08 14:41

Wij doen het als volgt:
Plafond verlagen & stucen
1. Tegelvloer bg icm sanitair monteren (zelfde partij)
2. Stucloper leggen!
3. Plafond sausen
4. Renovlies & wanden sausen
5. Plinten
6. Schilderen houtwerk binnen
7. Gietvloer vd 1+2
8. Keuken

Onze gietvloerboer wil geen anderen in het huis tijdens hun werkzaamheden omdat ze zoveel mogelijk alles dicht willen houden en stofvrij willen werken (zo min mogelijk vliegjes en stof in de gietvloer 👌🏻). Ik laat de keuken plaatsen gedurende de droogtijd (nadat deze klaar is maar nog verder moet uitharden voor puntbelasting). Tot slot adviseerden ze ons om eerst de plinten te laten leggen zodat zij de gietvloer er tegenaan kunnen leggen voor het strakste resultaat. Iets om te overwegen ☺️

Bovenal zou ik bespreken met je leverancier wat zij aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:43
Allen,

Ik hoop dat jullie even mee willen denken. Onze aannemer heeft een bankgarantie voor de 5% verstrekt en nu zijn er bijna 3 maanden na oplevering nog steeds opleverpunten die openstaan. Ik ben daarom van plan de notaris te informeren dat zij een bedrag moeten inhouden. VEH adviseert me dit op deze wijze te doen. De hoogte van de inhouding moet overeenkomen met de 'waarde' van de gebreken. Zo niet dan kan ik aansprakelijk worden gesteld voor de rente.

Ik heb geen tijd meer om offertes op te vragen, wat zouden jullie vinden van het volgende:
1. Leveren nieuwe binnendeur van de trapkast door ....1000 euro
2. 2 latjes zijn niet dekkend geverfd van de deur op de 1e verdieping. zou worden opgelost. We hebben geen indicatie wanneer. 200 euro
3. Tevens een vraag openstaan bij deur leverancier over gebrekkige zwarte lak binnendeur. Sinds 11 oktober in afwachting van reactie. 250 euro
4. We hebben betaald voor een aanpassing aan de elektra in de badkamer, maar deze is niet uitgevoerd want is niet doorgevoerd op de tekening (wel in de offerte). Volgens ... zou de sanitair afdeling dit oppakken (bericht ... donderdag 2 september 2021). 120 euro
5. 2 ramen (1 keuken, 1 badkamer) zouden worden vervangen. We hebben geen indicatie wanneer. ????
6. De kitranden van de kranen op de badkamer zouden worden vervangen (besproken met ...). We hebben geen indicatie wanneer. 250 euro

Alle tips en feedback over stelposten zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:41
kepler schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 06:50:
[...]

Weinig.

Ons huis is 28 juni opgeleverd en 28 augustus zijn we verhuisd. Wat hebben wij gedaan/laten doen?

- binnenkozijnen verven
- garage geverfd
- stuccen
- badkamer boven
- badkamer en wc 1e
- alles latex spuiten
- aantal muren behangen
- parket beneden
- laminaat boven
- keuken
- tuin
-en nog heleboel kleine dingen

Toen wij erin gingen was nog niet alles klaar. De grote badkamer had nog 2 weken nodig, de wc beneden is nog helemaal niet klaar (tegels vertraagd...) en de tuin waren ze ook nog mee bezig.

Van het rijtje van vier waren we wel veruit de snelste, twee ander hebben er ruim een maand langer over gedaan. De vierde is nog steeds bezig met klussen :D

Maar wij moesten ook perse 1 september ons oude huis uit :')
Dan hebben jullie het, ondanks de deadline, toch snel gedaan! Wij hebben een appartement gekocht met drie slaapkamers waarbij de badkamer en het toilet al zo goed als af zijn en geen tuin hebben, dus qua grove werkzaamheden lijkt het vooralsnog mee te vallen:
- ombouw keuken laten plaatsen
- muurtje laten plaatsen i.v.m. inloopkast
- renovliezen/verven
- wastafelmeubel, kranen en douchewand laten plaatsen
- PVC-vloer laten leggen
- Keuken laten plaatsen

Ik zou toch bijna denken dat we hier geen twee maanden voor nodig gaan hebben, maar ik kan me er (enorm) op verkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Hoeveel tijd van te voren doe jullie stucadoor en vloerenlegger regelen? De bouwer geeft officieel nog steeds tweede kwartaal aan en daar kun je dus niks mee. Een van de buren had eind maart begin april weten los te peuteren, maar dat werd tijdens de kijkdag tegengesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 19:36
Mryc schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

Dan hebben jullie het, ondanks de deadline, toch snel gedaan! Wij hebben een appartement gekocht met drie slaapkamers waarbij de badkamer en het toilet al zo goed als af zijn en geen tuin hebben, dus qua grove werkzaamheden lijkt het vooralsnog mee te vallen:
- renovliezen/verven
- PVC-vloer laten leggen
- Keuken laten plaatsen

Ik zou toch bijna denken dat we hier geen twee maanden voor nodig gaan hebben, maar ik kan me er (enorm) op verkijken.
Als je het strak zou kunnen plannen moet het allemaal mogelijk zijn binnen een maand, lijkt me :)

dag 1+2:

dag 3 + 4:
- Keuken laten plaatsen

dag 5 t/m 20:
- renovliezen/verven
- PVC-vloer laten leggen

Gooi er wat weekenden tussen en pak wat slack moet het binnen de 30 dagen toch echt wel afkomen lijkt mij.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Ik ben de dag van oplevering gaan slapen in de woning. Mijn vrouw en kinderen kwamen een paar weken later over.

Maar, mijn huis werd gestuct opgeleverd, ook lag er beneden al een vloer en waren in de woonkamer wanden en plafond al geschilderd.

Als dat allemaal nog moet wordt het een heel ander verhaal. Vooral stucen heeft een behoorlijke tijd nodig om het vocht weer uit het huis te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
In het huidige huis duurde het ook een maand exact voor we er in zijn getrokken
- Muurtje plaatsen (zelf)
- Stucen
- Sauzen (zelf)
- Vloer beneden, parket
- Vloer boven, laminaat (zelf)
- Keuken plaatsen

Al met al was het stucen in 3 dagen gedaan, omdat ze door de regen een buitenklus hadden uitgesteld en met 5 man kwamen. Daarna een bouwdrogertje neergezet voor een week. Het schilderen hebben we in 2 lange weekenden gedaan en het parket lag er in 3 dagen in. Gelukkig waren beide partijen erg flexibel met de planning.

In het nieuwe huis rekenen we op 3 maanden, omdat we het sanitair laten doen, er een warmtepomp in komt, een gietvloer en heel veel maatwerkkasten. Met wat marge voor uitloop en een onzekere startdatum, omdat de aannemer die als eerste komt ook het minst flexibel is qua startdatum.

[ Voor 32% gewijzigd door millerman_sf op 20-10-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:39
Tdebassie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:53:
Allen,

Ik hoop dat jullie even mee willen denken. Onze aannemer heeft een bankgarantie voor de 5% verstrekt en nu zijn er bijna 3 maanden na oplevering nog steeds opleverpunten die openstaan. Ik ben daarom van plan de notaris te informeren dat zij een bedrag moeten inhouden. VEH adviseert me dit op deze wijze te doen. De hoogte van de inhouding moet overeenkomen met de 'waarde' van de gebreken. Zo niet dan kan ik aansprakelijk worden gesteld voor de rente.

Ik heb geen tijd meer om offertes op te vragen, wat zouden jullie vinden van het volgende:
1. Leveren nieuwe binnendeur van de trapkast door ....1000 euro
2. 2 latjes zijn niet dekkend geverfd van de deur op de 1e verdieping. zou worden opgelost. We hebben geen indicatie wanneer. 200 euro
3. Tevens een vraag openstaan bij deur leverancier over gebrekkige zwarte lak binnendeur. Sinds 11 oktober in afwachting van reactie. 250 euro
4. We hebben betaald voor een aanpassing aan de elektra in de badkamer, maar deze is niet uitgevoerd want is niet doorgevoerd op de tekening (wel in de offerte). Volgens ... zou de sanitair afdeling dit oppakken (bericht ... donderdag 2 september 2021). 120 euro
5. 2 ramen (1 keuken, 1 badkamer) zouden worden vervangen. We hebben geen indicatie wanneer. ????
6. De kitranden van de kranen op de badkamer zouden worden vervangen (besproken met ...). We hebben geen indicatie wanneer. 250 euro

Ik denk dat je met sommige zaken erg krap zit.

4: Aanpassing elektra: als er tegels verwijderd moeten worden kan het ook een paar 1000 zijn.
5: Hoe groot zijn de ramen?
6: Er is denk ik bijna geen kitten die komt momenteel voor 250 euro klusje, of het moet in een ochtend gedaan zijn.

Sowieso is dat denk ik een deel van je probleem in de huidige markt. Als je wilt dat het een beetje snel gefixeerd word mag je sommige prijzen verdubbelen. Ik zou aan de ruime kant gaan zitten. Er moet ook een beetje druk achter zitten voor de aannemer om het op te lossen.

Lees; als het voor de aannemer goedkoper is om het geld te laten staan, waarom zou hij het dan fixen?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29
Mryc schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

- renovliezen/verven
- PVC-vloer laten leggen
- Keuken laten plaatsen

We moesten wel, dus dat was een hele goede stok achter de deur. We hebben bijna alles uit besteed, dus was vooral de deur open doen en koffie/koekjes regelen. In de avonden de losse klusjes zelf doen. Maar met drie kleine kids (1baby) hadden we gewoon niet veel tijd om zelf veel te doen.
Nu we in het huis zitten moeten er nog wel dingen gedaan worden, maar dat kan prima in de avonduurtjes.

De klusjes die je opnoemt zijn, behalve renovliezen en verven, prima binnen 1 of 2 dagen te (laten) doen. Kwestie van goed plannen ;)
Tdebassie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:53:
Allen,

Echt? Wij hebben gewoon de volle 5% nog bij de notaris staan, het huis is nog niet compleet opgeleverd dus geen geld. Als je maar een klein bedrag laat staan dan doen ze helemaal hun best niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:43
Dank voor de eerste reacties. De notaris zelf belde net, dat ze de hele 5% gaan inhouden omdat dat blijkbaar de modus operandi is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tdebassie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:08:
Dank voor de eerste reacties. De notaris zelf belde net, dat ze de hele 5% gaan inhouden omdat dat blijkbaar de modus operandi is.
Ik heb ook de volle 5% nog steeds vast staan. Omdat het voor ons eigenlijk onmogelijk was een schadebedrag te betalen adviseerde de notaris alles vast te houden. De aannemer zou vanzelf wel bezwaar maken als het bedrag onrealistisch hoog is zei hij. En de aannemer gaf geen kik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Mijn tegelzetter staat erop dat eerst de vloertegels worden gedaan en dan pas de wanden (renovlies + sausen). anders moet hij te voorzichtig werken. het maakt mij niet zoveel uit. Maar is er een reden om dit niet te doen? Als de vloer er ligt lijkt het afdekken me geen probleem? Aan de andere kant wordt ook het advies gegeven om van boven naar beneden te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik zit met het zelfde ja. Even vooropgesteld, nog geen advies gevraagd van de schilder en vloeren legger.

Aan de ene kant denk ik, vloer is handiger om eerst te doen ivm egaliseren. Ik wil niet dat dat (per ongeluk) op spettert tegen een net behangen/geschilderde muur.

Maar bij de vloer zit ook gelijk de plinten. Lijkt me wel weer mooier om het renovlies behang achter de plint te hebben.

En dan zit je eigenlijk ook nog met het kitten op plint van de behanger. Misschien eerst maar eens beide partijen om advies vragen :)

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
MemeMaster schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:17:
Mijn tegelzetter staat erop dat eerst de vloertegels worden gedaan en dan pas de wanden (renovlies + sausen). anders moet hij te voorzichtig werken. het maakt mij niet zoveel uit. Maar is er een reden om dit niet te doen? Als de vloer er ligt lijkt het afdekken me geen probleem? Aan de andere kant wordt ook het advies gegeven om van boven naar beneden te werken.
Hier dezelfde volgorde.

Als het stucen was, had ik den ik wel eerst de wanden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ploon schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:24:
Ik zit met het zelfde ja. Even vooropgesteld, nog geen advies gevraagd van de schilder en vloeren legger.

Aan de ene kant denk ik, vloer is handiger om eerst te doen ivm egaliseren. Ik wil niet dat dat (per ongeluk) op spettert tegen een net behangen/geschilderde muur.

Maar bij de vloer zit ook gelijk de plinten. Lijkt me wel weer mooier om het renovlies behang achter de plint te hebben.

En dan zit je eigenlijk ook nog met het kitten op plint van de behanger. Misschien eerst maar eens beide partijen om advies vragen :)
Ik zou de plinten dan wel na het renovliezen doen.

Hier advies aan beide partijen gevraagd. En beide wilden eerst...

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 20-10-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
SquareOne schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Eigenlijk wel logisch, hebben ze natuurlijk geen risico om iemand anders zijn werk te vernachelen. Maar handig is anders

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Farmerwood schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Ik heb ook de volle 5% nog steeds vast staan. Omdat het voor ons eigenlijk onmogelijk was een schadebedrag te betalen adviseerde de notaris alles vast te houden. De aannemer zou vanzelf wel bezwaar maken als het bedrag onrealistisch hoog is zei hij. En de aannemer gaf geen kik...
Dat was bij ons anders. Wij hebben een deel vast laten zetten, gebaseerd op eigen inschattingen van kosten. Dat mag je best ruim inschatten en je mag ook je eigen uren meenemen. Als jij ervoor thuis moet blijven kost dat ook geld.

De dag nadat de mail naar de notaris ging schoot de aannemer ineens in actie en begon er van alles te lopen. Het duurde lang voordat alles opgelost was, maar het was wel een duidelijke wake-up call.

Wij hebben steeds puntsgewijs de notaris geïnformeerd over de nog openstaande punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Blihi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Dat was bij ons anders. Wij hebben een deel vast laten zetten, gebaseerd op eigen inschattingen van kosten. Dat mag je best ruim inschatten en je mag ook je eigen uren meenemen. Als jij ervoor thuis moet blijven kost dat ook geld.

De dag nadat de mail naar de notaris ging schoot de aannemer ineens in actie en begon er van alles te lopen. Het duurde lang voordat alles opgelost was, maar het was wel een duidelijke wake-up call.

Wij hebben steeds puntsgewijs de notaris geïnformeerd over de nog openstaande punten.
Helaas ging het bij ons anders dus. Buiten een paar kleine zaken ging het vooral om de mechanische ventilatie bij ons. Waarvan het tot op de dag van vandaag nog onduidelijk is wat de oplossing en dus de kosten gaan worden.
Eigenlijk is het alleen maar groter geworden nu ook vast staat dat de ingekoofde standleiding een veel te kleine diameter heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
MemeMaster schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:17:
Van boven naar beneden, maar niet helemaal.

Stucwerk eerst, dat is namelijk vreselijk smerig werk. Een stukadoor die schoon moet werken is twee keer langer bezig en dus twee keer duurder. Schuren van de wanden doe je het liefst direct na stucen.

Daarna kun je plafonds schilderen. Daar hoef je niet meer bij.

Egaliseren / lijmen van vloeren daarna. Ook dat is smerig werk en spettert tegen de muren op. Dus een tegelzetter of PVC boer kun je beter over de vloer hebben voordat je de wanden gaat afwerken.

Pas daarna de wandafwerking. Wanden schilderen of behangen en pas daarna de plinten en afkitten daarvan. Eerst plinten en dan behangen is bijzonder, want meestal is het de plintenman die ook afkit.

Oh, en daarna, als alles schoon is, pas de keuken en de meubels. En schoon betekent dus ook de cementsluier van de tegelvloer af. Daarvoor moet je soms met zuur gaan schrobben (een keer of 7 als je pech hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de vloerlegger een beetje egaliseert met beleid spettert er niks boven plinthoogte op de muur hoor. Een schilder die op de vloer moet letten is ook meer tijd kwijt. Het is allemaal om het even, zoek gewoon netjes werkende vaklui :P

In onze vorige woning stuccen -> schilderen -> egaliseren -> pvc vloer -> plinten. Niks aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Blihi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Oh, en daarna, als alles schoon is, pas de keuken en de meubels.
Tenzij je keuken al staat bij oplevering, zoals de meeste huizen bij ons in het project. Goed inpakken maar denk ik dan... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:14
SquareOne schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Wij betalen 1,5 euro extra per (vierkante?) meter extra aan de behanger als we geen plinten nemen. Dat vereist immers een strakkere afwerking, terwijl ze normaal gesproken tot een paar centimeter boven de vloer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Wanne-B88 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Wij betalen 1,5 euro extra per (vierkante?) meter extra aan de behanger als we geen plinten nemen. Dat vereist immers een strakkere afwerking, terwijl ze normaal gesproken tot een paar centimeter boven de vloer werken.
Heb ik hier ook op een offerte voorbij zien komen inderdaad. Wij gaan dus ook voor plinten plaatsen na renovliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainC
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:48
Blihi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:22:
[...]

1. Is dat hetzelfde bedrijf? Kun je zonder over de tegels beneden te lopen bij de badkamer komen?

2. Plafonds schilderen zou ik eerst doen.

3. De gietvloer, dan de wanden. Anders kun je die opnieuw doen. Spetters van die gietvloer krijg je niet uit je behang.

4. Behangen.en wandafwerking.

5. Keuken. Dat kan niet tegelijk met de vloer, want de keuken staat op de vloer. De vloer moet hard en klaar zijn voordat je de keuken plaatst.
Bedankt voor de reacties.

1. nee is niet hetzelfde bedrijf. Er komt een klein gedeelte tegels ook in de gang, dan wordt het idd lastiger om bij de badkamer te komen. Of een loopplank vanuit de deuropening.. of beter eerst de tegels laten uitwerken. Toilet zit ook in de gang trouwens, die was ik even vergeten.

2. Bij ons worden ze gespoten en vinden we eigenlijk wel prima.

3. Goede tip om eerst de gietvloer dan te doen om die reden..

5. Ja de keuken komt dan op de tegels op BG en die zal dan ondertussen wel klaar zijn.
Mrs.Koifim schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:33:
[...]

Tot slot adviseerden ze ons om eerst de plinten te laten leggen zodat zij de gietvloer er tegenaan kunnen leggen voor het strakste resultaat. Iets om te overwegen ☺️

Bovenal zou ik bespreken met je leverancier wat zij aanraden.
ah ik ga denk ik eerst voor gietvloer dan de plinten. Anders zitten die plinten gelijk vast en kan je moeilijk nog kabels er achterlangs leggen mocht dat ooit nodig gaan zijn.

Ik ga het ook nog bespreken met de leverancier idd. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prodat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-09 23:26
Prodat schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Ons huis zal worden opgeleverd zonder PV panelen, maar hierbij wel de optie om PV panelen te laten installeren als meerwerk.
Bij ons kunnen er maximaal 10 op;

Offerte opgevraagd uiteraard, en stijl achterover geslagen ( what's new :+ )
Aannemer kon geen informatie verstrekken m.b.t. type panelen, omvormer etc.

***members only***

Ter vergelijking;
Mijn ouders hebben vorig jaar (2020) 16 panelen inclusief complete installatie voor 4950 incl. BTW laten installeren op hun bestaande bouw.

Ik heb ze vriendelijk bedankt voor de offerte 8)7
Blijft apart de slechte communicatie vanuit de bouwert; kreeg vanochtend het bericht van staat van wijzigingen, waarop stond; uw bouwnummer heeft geen PV paneel ingetekend.

Mijn reactie naar de begeleider; geen enkel huis zal met PV panelen worden opgeleverd en de meerwerk offerte is afgewezen, kan er wat duidelijkheid komen ?

Reactie bouwbegeleider;

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

8) Ben hier wel heel blij mee, daar een loze leiding van meterkast naar technische ruimte niet mogelijk was voor mijn plan na oplevering te gaan shoppen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:27
Tdebassie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:08:
Maak ook vast melding richting Woningborg (als de bouw daar verzekert is).
Mocht de aannemer na de 3 maanden die staan voor het oplossen van de gebreken als nog failliet gaan doen ze erg lastig over de afbouwgarantie. Je heb ze dan in ieder geval vast geinformeerd.
Helaas spreek ik hier over uit eigen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik lees net steeds dat iedereen het plafond gaat sausen, misschien een domme vraag maar waarom is dat nodig? Als het plafond is gestuct, en we willen het gewoon wit houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Dutchylex schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Tenzij je keuken al staat bij oplevering, zoals de meeste huizen bij ons in het project. Goed inpakken maar denk ik dan... :|
Overleg dat rustig met het keukenbedrijf zij plaatsen ook liever pas als muren en vloer al klaar zijn.

Het is sowieso vreemd om een keuken te plaatsen voordat er een vloer en wandafwerking zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Marinos83 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:20:
Ik lees net steeds dat iedereen het plafond gaat sausen, misschien een domme vraag maar waarom is dat nodig? Als het plafond is gestuct, en we willen het gewoon wit houden?
Stuc is vrijwel nooit egaal wit. Daarbij moet je fixeermiddel gebruiken omdat je anders een poeder laag er overheen blijft houden.

Met sauzen maak je het egaal en dekkend wit. Het is echt een noodzakelijke stap om een mooi plafond te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 20-10-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Iemand al gebruikt gemaakt van de Sikkens Sample Service? Lijkt me een interessante optie om verschillende kleuren te kunnen testen voordat je het op de hele muur smeert.

Helaas kan je nu niet bestellen vanwege een afgebrande productielijn.

Alleen geen idee wat het kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
@Marinos83 precies zoals @Toppe zegt. Stucwerk moet je schilderen anders blijft het stof afgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Stuc is vrijwel nooit egaal wit. Daarbij moet je fixeermiddel gebruiken omdat je anders een poeder laag er overheen blijft houden.

Met sauzen maak je het egaal en dekkend wit. Het is echt een noodzakelijke stap om een mooi plafond te krijgen.
Toen het nog kon heb ik 10 samples besteld. Je krijgt gewoon van die mini rollertjes net als die van Flexa die je bij de bouwmarkt koopt. 10 samples voor 20 euro gratis verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Prodat schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:59:
[...]

8) Ben hier wel heel blij mee, daar een loze leiding van meterkast naar technische ruimte niet mogelijk was voor mijn plan na oplevering te gaan shoppen 8)
Ik lees niet dat er een aparte leiding naar je zolder komt, dat is met 1 zonnepaneel ook wel een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Dank voor de reacties @Toppe en @Blihi !
We hebben nu alleen een spuitplamuur plafond, wellicht dat dit anders is dan bij traditionele stuc?
In het nieuwe huis gaan we waarschijnlijk de BG laten stuccen vanwege de V-naden maar op de verdiepingen laten we het gewoon bij het spuitwerk wat vanuit de bouw plaatsvindt. Moeten we dat dan ook nog sausen? Dan moet ik daar bij de offertes en in de planning wel even rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Marinos83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:09:
Dank voor de reacties @Toppe en @Blihi !
We hebben nu alleen een spuitplamuur plafond, wellicht dat dit anders is dan bij traditionele stuc?
In het nieuwe huis gaan we waarschijnlijk de BG laten stuccen vanwege de V-naden maar op de verdiepingen laten we het gewoon bij het spuitwerk wat vanuit de bouw plaatsvindt. Moeten we dat dan ook nog sausen? Dan moet ik daar bij de offertes en in de planning wel even rekening mee houden.
Dat spuitwerk hoeft niet gesausd te worden. Wordt gewoon in wit er op gespoten. Als je een andere kleur wilt moet het natuurlijk wel worden gesausd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Spuitwerk hoef je inderdaad niet af te werken. Dat is al helemaal klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
Blihi schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:52:
Spuitwerk hoef je inderdaad niet af te werken. Dat is al helemaal klaar.
Als je dan de muren met latex laat spuiten gaat dat dan goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Ligt aan de kleur. Spuitwerk plafonds zijn meestal 'wit', zonder garantie aan de ralcode.

Muurwit is meestal 9010. De spuiter moet dan gewoon netjes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
@Blihi
Op dit moment is mijn plan wanden laten filmen/dun stucen en dan laten spuiten met 9010. Het spuitwerk plafond heb ik op zich geen moeite mee, dus als die niet mee gespoten hoeft te worden scheelt dat weer wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 19:36
Wij krijgen vanuit de aannemer standaard 9 zonnepanelen. Op de plek van 1 van de panelen willen wij een dakraam, dat kan volgens de bouwer niet, iets met voldoen aan BENG :)

Maar op de geveltekeningen zag ik dat bij 1 van de buren wel een dakraam was ingetekend op de plek van een paneel.

Dit heb ik aangegeven bij ons kopersbegeleider en plots zonder bericht zie ik op ons optielijst een dakraam *O*

Maar... de geveltekening is niet bijgewerkt, dit heb ik nagevraagd bij ons begeleider. Hij gaf aan omdat er zoveel mensen last minute nog met wijzigingen komen de tekenaar het erg druk heeft. De tekening zou nog volgen, wanneer is onbekend.

Echter moeten wij onze opties bevestigen. Gewoon doen en hopen op goed geluk?

Tevens wordt er geen bedrag in mindering gebracht omdat we 1 paneel minder afnemen. is dat redelijk?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Laatst online: 18:14

skate master

Autodesk Educator Expert

c-nan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:28:
...
Maar... de geveltekening is niet bijgewerkt, dit heb ik nagevraagd bij ons begeleider. Hij gaf aan omdat er zoveel mensen last minute nog met wijzigingen komen de tekenaar het erg druk heeft. De tekening zou nog volgen, wanneer is onbekend.

Echter moeten wij onze opties bevestigen. Gewoon doen en hopen op goed geluk?

Tevens wordt er geen bedrag in mindering gebracht omdat we 1 paneel minder afnemen. is dat redelijk?
Bij ons was de tekenaar ook te druk, per mail de bevestiging gehad van het meerwerk en dat het op tekening zou komen. Is uiteindelijk ook goed gekomen op de tekening.
Zelf zorg ik er altijd voor dit soort zaken per mail te communiceren of te bevestigen, dan kun je hier altijd op terug vallen mocht het nodig zijn.

Qua minderwerk zou ik geld terug willen voor 1 paneel minder, was het een meer had je ook moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Vandaag bij de lokale pvc stunter langs geweest. Mooie vloer gevonden van VTWonen (PVC). Wij keus gemaakt en wouden die vloer hebben.

Hebben ze geen voorraad meer en bestellen kan niet. Dikke balen dus nu voor €15 meer naar een echte winkel🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
skate master schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Qua minderwerk zou ik geld terug willen voor 1 paneel minder, was het een meer had je ook moeten betalen.
Helaas werkt het vaak niet zo. Bij projectbouw betaal je voor afwijken van de standaard. Het zou mij niet verbazen dat ze met een meerprijs zouden aankomen voor het niet plaatsen van het paneel. :+

Hier hebben wij net een prijs van €3250 gekregen voor het verplaatsen van de keuken van achter naar voor. Die paar groepen, perilex en water aansluitingen verleggen kost meer dan we terug krijgen als we de standaard keuken niet nemen. Eens kijken wat er mogelijk is bij aangesloten keuken leverancier of toch maar onze plannen heroverwegen. Met de uitbouw erbij wordt de keuken met 5,70 bij 5,40 toch iets ruimer dan verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 21-10-2021 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
wortelsoft schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:18:
@Blihi
Op dit moment is mijn plan wanden laten filmen/dun stucen en dan laten spuiten met 9010. Het spuitwerk plafond heb ik op zich geen moeite mee, dus als die niet mee gespoten hoeft te worden scheelt dat weer wat geld.
Wij hebben deze combinatie ook, maar je muren zijn wel geler dan het plafond. Wij storen ons er totaal niet aan, maar je plafond is vele male witter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Hoi mede-tweakers. Korte vraag over onze fornuisgroep, omdat ik er zelf toch niet helemaal uit kom. Kunnen jullie op basis van deze foto zien of deze fornuis groep voldoet aan de NEN norm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVCp1rHBLkx9Fn4dzWcGSH9tlO8=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/rDyjoDf0CIpWn36GUEV4uJ14.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0U01CkMXZY_5fzRGGvgGp5iaEY=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/38Ett21Op6R3qXW4udjX2jul.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik ben van plan om mijn huis na oplevering te laten stucen (in ieder geval de begane vloer).
Maar uiteindelijk zal er renovlies/vlies behang komen wat ik weer verf.

Is het stucen dan wel echt nodig? Ik begreep dat zonder stucen je nog wel eens de overgang van de prefab delen kan zien met een bepaalde lichtval.

Wat hebben jullie gedaan? alle kamers? muren / plafonds?
Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat en hoe het er dus uit kan zien als ik het niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
user_tweakers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:51:
Ik ben van plan om mijn huis na oplevering te laten stucen (in ieder geval de begane vloer).
Maar uiteindelijk zal er renovlies/vlies behang komen wat ik weer verf.

Is het stucen dan wel echt nodig? Ik begreep dat zonder stucen je nog wel eens de overgang van de prefab delen kan zien met een bepaalde lichtval.

Wat hebben jullie gedaan? alle kamers? muren / plafonds?
Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat en hoe het er dus uit kan zien als ik het niet doe.
Als de naden op de juiste manier worden dicht gesmeerd zie je er echt niets meer van.

Stucen is echt zonde geld als je toch gaat behangen. Als je het geld overhebt kan ik m’n rekeningnummer wel even geven :+

Pagina: 1 ... 42 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.