Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Alic3 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:10:
Ik merk ook dat een veel grotere groep bewoners niks deelt en gewoon alles direct zonder nadenken bij de projectleveranciers regelen :'(
Dat zag je hier in de wijk ook. Diezelfde groep mensen begon na de oplvering met vragen in de categorie "Hoe maak ik een extra plafondlichtpunt in de keuken? We willen graag een lamp boven de eettafel en het kookeiland en er zit er nu alleen 1 precies in het midden van de ruimte."
Die huizen herken je nu makkelijk aan de vele rails in de gekste vormen over het plafond met daar dan enkele lampen aan.

Of die zich achteraf bedenken dat een 2de badkamer op zolder ook wel handig zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 13-10-2021 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:08
Farmerwood schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:15:
[...]

Dat zag je hier in de wijk ook. Diezelfde groep mensen begon na de oplvering met vragen in de categorie "Hoe maak ik een extra plafondlichtpunt in de keuken? We willen graag een lamp boven de eettafel en het kookeiland en er zit er nu alleen 1 precies in het midden van de ruimte."
Die huizen herken je nu makkelijk aan de vele rails in de gekste vormen over het plafond met daar dan enkele lampen aan.

Of die zich achteraf bedenken dat een 2de badkamer op zolder ook wel handig zou zijn.
Gisteren hadden we kijkmiddag. Ook daar een hoop mensen opmerkingen horen maken:
'oh, dat wist ik niet dat ze dat zo zouden uitvoeren'
'oh, ik dacht dat ik nog wel wat kabels kon trekken'
'ik wist echt niet dat je nog grond moet afgraven'
'een warmtepomp, verbruikt dat echt zo veel? Is één zonnepaneel niet genoeg'

Ook ik heb wel eens van die momentjes dat ik niet exact weet hoet dingen zijn uitgevoerd, maar dan gaat het echt over details... en niet iets waar ik opeens 5k extra voor nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43
Interessante kwestie hier waar we twee weken geleden achter gekomen zijn :D...

We zijn redelijk snel na oplevering al begonnen met de tuin en oprit, terwijl de straat er nog niet lag. Om hoogteverschil te voorkomen bij de voortuin had ik via de gemeente netjes de tekeningen gevraagd en gekregen. Daar staan alle hoogtes op (van de stoeprand en ons huis), dus de hovenier heeft het netjes aangelegd zodat we paar cm boven de stoeprand uit zouden komen. Laatste stuk van de oprit zou dan gedaan worden zodra de straat klaar was.

Wat blijkt nu, het huis is bijna 15cm hoger opgeleverd dan op de tekening staat :') We werden daar netjes op gewezen door de uitvoerder van de gemeente die met de straat bezig was. Nu komt onze oprit dus 15cm te hoog uit...

Aannemer is op de hoogte gesteld door de gemeente en heeft ons gelijk gebeld. Ze vertelden dat ze ons zullen helpen met het rechttrekken van de voortuin, ik heb dus nu de offerte van de hovenier voor reparatie doorgestuurd. Hopelijk gaan ze akkoord en kunnen we snel gebruik maken van de oprit :D

Het is beter dan te laag, maar dit was een issue wat ik niet echt zag aankomen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-06 11:27
kepler schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:33:
Interessante kwestie hier waar we twee weken geleden achter gekomen zijn :D...

We zijn redelijk snel na oplevering al begonnen met de tuin en oprit, terwijl de straat er nog niet lag. Om hoogteverschil te voorkomen bij de voortuin had ik via de gemeente netjes de tekeningen gevraagd en gekregen. Daar staan alle hoogtes op (van de stoeprand en ons huis), dus de hovenier heeft het netjes aangelegd zodat we paar cm boven de stoeprand uit zouden komen. Laatste stuk van de oprit zou dan gedaan worden zodra de straat klaar was.

Wat blijkt nu, het huis is bijna 15cm hoger opgeleverd dan op de tekening staat :') We werden daar netjes op gewezen door de uitvoerder van de gemeente die met de straat bezig was. Nu komt onze oprit dus 15cm te hoog uit...

Aannemer is op de hoogte gesteld door de gemeente en heeft ons gelijk gebeld. Ze vertelden dat ze ons zullen helpen met het rechttrekken van de voortuin, ik heb dus nu de offerte van de hovenier voor reparatie doorgestuurd. Hopelijk gaan ze akkoord en kunnen we snel gebruik maken van de oprit :D

Het is beter dan te laag, maar dit was een issue wat ik niet echt zag aankomen :')
De makelaar en aannemer hebben bij ons echt meerdere keren benadrukt dat we niet met de oprit moeten beginnen voordat de straat er ligt, om precies dit probleem te voorkomen.

Nu is dat bij ons niet zo erg, omdat het een kleine wijk betreft waar alle huizen binnen 2/3 maanden van elkaar opgeleverd worden. Als het nog jaren duurt voordat er een straat ligt, kan ik me voorstellen dat je daar liever niet op wacht.

Fijn dat de aannemer met je meedenkt, nu nog hopen dat ze ook een oplossing bieden waar jij tevreden mee bent.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:14
laurens0619 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 06:24:
In het project heb ik de optie om voor de niet geisoleerde garage de standaard stalen deur te vervangen voor houten openslaande deuren a 2880 euro. Het is alleen onduidelijk wat ik precies krijg: “ Dit zijn openslaande houten tuindeuren, deze zijn niet geïsoleerd. Het kozijn wordt geplaatst in de metselwerkopening waar nu ook de stalen kantelpoort in zit. ”

Ik neig er toch naar om het zelf achteraf te vervangen, dan weet ik iig wat ik krijg voor die 2880 euro en voor dat bedrag zouden mooie geisoleerde deuren inclusief installatie toch mogelijk zijn?
Jullie Nog tips?
dat gaat je dus niet lukken. Ik heb een jaar geleden (dus voor de enorme prijsverhoging) 2850 euro betaald bij een timmerman voor twee ongeisoleerde deuren. Meerprijs aannemer was 4400 voor twee geisoleerde deuren. Ik heb de stalen garagedeur laten vervallen en dat leverde ook nog eens 460 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
107mb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

dat gaat je dus niet lukken. Ik heb een jaar geleden (dus voor de enorme prijsverhoging) 2850 euro betaald bij een timmerman voor twee ongeisoleerde deuren. Meerprijs aannemer was 4400 voor twee geisoleerde deuren. Ik heb de stalen garagedeur laten vervallen en dat leverde ook nog eens 460 euro op.
Thnx

Dan laat ik hem denk ik toch staan.
Volgens de bouwbegleider:
De dubbele openslaande houten garagedeuren zijn hetzelfde in een ongeïsoleerde garage als in een geïsoleerde garage. Deze deuren zijn niet geïsoleerd maar hout zelf heeft een isolerende eigenschap. Dit is hetzelfde als een voordeur of achterdeur.
De geisoelerde garage waar ze over spreken is een optie die je kon nemen dat het een verblijfsruimte werd (inclusief vloerverwarming etc). Dus als daar dezelfde deuren in worden geplaatst zal het wel ok zijn voor die prijs :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
Ridicuul schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

De makelaar en aannemer hebben bij ons echt meerdere keren benadrukt dat we niet met de oprit moeten beginnen voordat de straat er ligt, om precies dit probleem te voorkomen.
wat een gelul. Na een jaar zijn ze bij ons met de straat begonnen. Dat betekent dus dat ik ook een jaar zonder oprit had gezeten. Ik kan je één ding zeggen, na twee weken ben je het spuugzat dat het hele huis onder het zand ligt vanwege het ontbreken van een oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
107mb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

wat een gelul. Na een jaar zijn ze bij ons met de straat begonnen. Dat betekent dus dat ik ook een jaar zonder oprit had gezeten. Ik kan je één ding zeggen, na twee weken ben je het spuugzat dat het hele huis onder het zand ligt vanwege het ontbreken van een oprit.
Haha dan zou ik je niet aanraden om echt zelf te bouwen en een jaar of 3 in een keet te zitten... :+

Paar pellets of een rijtje 30x30's doet al wonderen voor tijdelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bbbrumbrum op 13-10-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
bbbrumbrum schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Haha dan zou ik je niet aanraden om echt zelf te bouwen en een jaar of 3 in een keet te zitten... :+

Paar pellets of een rijtje 30x30's doet al wonderen voor tijdelijk.
Wij moeten straks nog 3 maanden wachten tot hij tijd heeft (al wel besproken) en tot die tijd gooit hij er rijplaten neer :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wat is de gemiddelde doorlooptijd voor een stukadoor?
Voor 130m2 plafond (incl. v-naden dichtzetten) & 400m2 muur geven ze 3 weken aan. Lijkt me lang? Maar ik heb er ook helemaal geen verstand van.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-06 11:27
107mb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Je laat dan ook het tweede deel van mijn reactie weg, waarin ik aangeef dat het bij ons naar verwachting maar enkele maanden duurt.

Al moet ik zeggen dat in een nieuwbouwwijk waar ik jaren geleden regelmatig kwam (vriend van mij woonde daar) het bijna twee jaar duurde voordat de straat werd gelegd en op 1 of 2 huizen na had niemand al iets met de voortuin had gedaan, behalve tijdelijk straatwerk of betonplaten.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

JackBol schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:42:
Wat is de gemiddelde doorlooptijd voor een stukadoor?
Voor 130m2 plafond (incl. v-naden dichtzetten) & 400m2 muur geven ze 3 weken aan. Lijkt me lang? Maar ik heb er ook helemaal geen verstand van.
Hier 1 - 1.5 week voor de helft, dus lijkt me niet heel gek. En dan nog een week drogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 13-10-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43
Ridicuul schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Nu is dat bij ons niet zo erg, omdat het een kleine wijk betreft waar alle huizen binnen 2/3 maanden van elkaar opgeleverd worden. Als het nog jaren duurt voordat er een straat ligt, kan ik me voorstellen dat je daar liever niet op wacht.

Fijn dat de aannemer met je meedenkt, nu nog hopen dat ze ook een oplossing bieden waar jij tevreden mee bent.
Als het huis op de goede hoogte was afgeleverd dan was er geen probleem geweest. Daarom had ik de tekening opgevraagd, dat die niet klopt is in dit geval de schuld van de aannemer.

Originele plan was dat ze pas ergens volgend jaar met de definitieve straat zouden beginnen, daar wilden we niet op wachten. We hebben 3 kleine kinderen, dus hoe eerder de tuin/oprit dicht lag hoe beter :D

We hebben inderdaad een risico genomen, vandaar dat ik de tekeningen had opgevraagd en gecheckt bij de gemeente (en de onderaannemer die het uitvoert).

Ik ben inderdaad benieuwd waar ze mee gaan komen en of we er uit gaan komen. En anders een deel uit het potje onvoorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
Hier heeft de aannemer het peil van de stoep voor oplevering uit laten zetten door de gemeente. Wij wisten dus precies tot hoe laag we moesten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier lag de stoep er zelfs al bij oplevering van het huis. De straat zelf is nog wel tijdelijk ivm bouwwerkzaamheden aan de overkant van de straat.
Dus wij konden direct de oprit er definitief in leggen. Ideaal, want zo werd de hoeveelheid zand in huis meteen minimaal.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Een afsluitende bijdrage.

Ons verhaal. Wij hebben met de jaarwisseling 2019/2020, een vrijstaande woning gekocht in een dorp in Brabant ZO, in een inbreidingslocatie, in een doodlopend hofje. Het betreft standaard, een woning van 157m2, verdeeld over 3 verdiepingen, op een perceel van 470m2 en een geïsoleerde garage van standaard 22m2.

Wij hebben bewust gekozen voor de volgende ruwbouw opties:
- Erker, voorzijde € 9890,-
- Uitbouw inpandig gesoleerde garage met 120CM, € 3390,00
- Houten openslaande deuren € 2300 (inplaats van senctionaaldeur) in zelfde stijl als voordeur;
- Extra draaikiepraam Garage en andere deur garage (tuindeur inplaats van een achterdeur) € 1610,00.

Rest veel klein meerwerk. Verleggen keukenleidingen, extra tegelwerk, extra stopcontacten, stortbak garage etc. Totale meerwerkprijs € 24200,00. Toen wij tekende stond de woning 5 maanden te koop en waren er pas 2 van de 6 verkocht. Voor de ontwikkelaar was het noodzakelijk dat er 3/6 verkocht waren, waren. Wij hebben, wat later dus volgens dit forum best bijzonder was, kunnen onderhandelen over het meerwerk en in totaal ongeveer € 800,00 korting gekregen (op het totale bedrag natuurlijk niet veel, maar beter iets dan niets.

Na het tekenen, moesten wij natuurlijk na de notaris, daar was de eerste hindernis. De project notaris rekende € 1000,00 voor de hypotheekakte. Wat een belachelijk hoog tarief is voor enkel een hypotheekakte. Na klacht hierover bij de makelaar neergelegd te hebben, mochten wij naar een andere notaris voor de hypotheekakte en zou er getekend worden met een volmacht, voor de overdracht. We moesten voor een ander notariskantoor wel een toelage betalen, maar waren onder de streep, toch ruim € 250,00 goedkoper uit, voor hetzelfde document. Hierbij onze eerste tip, let hier op je kan altijd voor de hypotheek naar een andere notaris, in het ergste geval moet je wel na twee notarissen op een dag.

In feb 2020 (vlak voor corona), was de overdracht van de grond en was de ontwikkelaar gestart met de sloop, van het oude pand, wat wij net gekocht hadden. Dat ging voorspoedig, ondertussen kwam Corona in Nederland, maar aannemer, gaf aan dat er gewoon gestart kon worden. Vervolgens brak voor ons echter de hel los. De gemeente had een bouwstop opgelegd. Er waren archeologische resten gevonden en de bouw werd hierdoor stil gelegd. Er moesten eerst rapporten geschreven worden, hoe hier mee omgegaan moest worden. Na een strijd met de ontwikkelaar, aannemer, gemeente, omgevingsdienst en de kopers, werd het terrein eindelijk vlak voor de bouwvak van 2020 vrijgegeven en is de aannemer aan de slag gegaan. In een kleine 10 maanden, is ons huis en het huis van onze 5 buren gebouwd.

Het huis is nog tradioneel gebouwd met een CV Ketel, kalkzandsteen elementen en standaard metselwerk enkel de kap was prefab. Na oplevering in mei 2021 hebben wij de volgende zaken zelf gedaan.

- Garage in twee gedeeld, met een metal sud wand waardoor in het achterste gedeelte mijn kantoor is en in voorste gedeelde een inpandige berging.
- Stopcontacten bijgemaakt + 2 extra groepen in de meterkast;
- Airco laten plaatsen om het kantoor te verwarmen
- loze leidingen voorzien van UTP aansluiting 6x.
- Alles laten dunpleisteren en latex spuiten (behalve de derde etage (lelijke bruine platen), die heeft mijn schoonvader gesaust)
- op eerste verdieping en begane grond PVC laten leggen.
- Op tweede etage Vinyl laten leggen

- keuken laten plaatsen
- overal plinten gezet, afgekit en geschilderd

- mee 150m2 straatwerk gelegd, inclusief grondwerk
- mee 100 stapelblokken gezet voortuinhuis + overkapping
- Tuinhuis gezet, geschilderd, goten gehangen infiltratie gemaakt.
- Schutting, herwerk en poort laten zetten;
- waterput laten slaan;
- bereging mee aangelegd + tuin vlak gemaakt en graszodes gelegd;
- overkapping aan huis laten zetten
- Buiten elektra aangelegd (inclusief tuinhuis)
- Alle lampen + badkamerspiegel opgehangen en al het klein ander spul.

Komende week staat nog de aanplant op het programma, die ik zelf ga doen en ze komen op de eerste etage nog rolluiken hangen. Alles terug kijkend kijk ik er met een positief gevoel op terug en zijn wij tevreden met ons huis. Achteraf zou ik volgende zaken anders doen:

- Garage hadden wij 120Cm uitgebouwd, zou in theorie ook 170CM kunnen zijn, spijt dat ik dat niet gevraagd heb, bij onze aannemer was alles bespreekbaar.
-Achteraf zou ik de achterkant van de originele garage verbreed willen hebben naar 400CM inplaats van de standaard 340CM. (Buurman heeft dat).

Beide zaken had in totaal een 4m2 meer ruimte opgelegd en voor zo uitbouw vroeg de aannemer slechts € 975,00m2 de meter...

- Daarnaast mis ik een lichtschakelaar bij de tuindeur van kantoor naar de achtertuin.

Verder heb ik nergens spijt van of wat ik zeg dat ik nu anders zou doen, dus dat is denk ik wel positief. Wat ik andere mee wil geven, denk na over je keuzes en denk ook buiten de standaard kaders. Zo werden wij hier door sommige 1,5 gelden voor gek uitgemaakt dat we geen uitbouw gekozen hadden van 3,35m2. We konden dat betalen, maar vinden het niet nodig en hadden liever een losse extra kamer beneden. Hebben daarom gekozen voor een tuinhuis en de oude garage omgebouwd naar kantoor en berging/bijkeuken. Voor de rest probeer te genieten van de keuzes en het proces en denk niet, val ik de koopbegeleider weer lastig, maar vraag gewoon zaken buiten de standaard keuze lijst als dat voor jouw belangrijk is. Nu hadden wij misschien wel geluk dat bij ons alles bespreekbaar was met de aannemer. De aannemer wilde ook gewoon een mooi huis neerzetten in eigen dorp.

Totale bouwkosten € 312.000 +/- (inclusief afwerking en tuinaanleg)
Grond/ontwikkelkosten €195.000
Totaal €505.00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcwA5BPVB1AHX7ScjrMwZT3YtpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCkNwTd2YffOaFCxqp74Mhwq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYktU-QY4kateruOATjZvOBYutw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YFQcEX6mAAeGDkBaPyHqJMj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9qIwsaBWR92pzv3NTSmo2cSn6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIg3SWbb10kyktuZdkZ9Qhdc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Hanzul op 13-10-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Ridicuul schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Je laat dan ook het tweede deel van mijn reactie weg, waarin ik aangeef dat het bij ons naar verwachting maar enkele maanden duurt.

Al moet ik zeggen dat in een nieuwbouwwijk waar ik jaren geleden regelmatig kwam (vriend van mij woonde daar) het bijna twee jaar duurde voordat de straat werd gelegd en op 1 of 2 huizen na had niemand al iets met de voortuin had gedaan, behalve tijdelijk straatwerk of betonplaten.
ik vind het gelul van de makelaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:25
Vaak geeft de aannemer een optie om een grotere buis mee te nemen in de muur waardoor je de kabels kan laten lopen van je TV. Wellicht in de optielijst ergens tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 12:59
Hanzul schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:19:
Een afsluitende bijdrage.

Ons verhaal. Wij hebben met de jaarwisseling 2019/2020, een vrijstaande woning gekocht in een dorp in Brabant ZO, in een inbreidingslocatie, in een doodlopend hofje. Het betreft standaard, een woning van 157m2, verdeeld over 3 verdiepingen, op een perceel van 470m2 en een geïsoleerde garage van standaard 22m2.

Wij hebben bewust gekozen voor de volgende ruwbouw opties:
- Erker, voorzijde € 9890,-
- Uitbouw inpandig gesoleerde garage met 120CM, € 3390,00
- Houten openslaande deuren € 2300 (inplaats van senctionaaldeur) in zelfde stijl als voordeur;
- Extra draaikiepraam Garage en andere deur garage (tuindeur inplaats van een achterdeur) € 1610,00.

Rest veel klein meerwerk. Verleggen keukenleidingen, extra tegelwerk, extra stopcontacten, stortbak garage etc. Totale meerwerkprijs € 24200,00. Toen wij tekende stond de woning 5 maanden te koop en waren er pas 2 van de 6 verkocht. Voor de ontwikkelaar was het noodzakelijk dat er 3/6 verkocht waren, waren. Wij hebben, wat later dus volgens dit forum best bijzonder was, kunnen onderhandelen over het meerwerk en in totaal ongeveer € 800,00 korting gekregen (op het totale bedrag natuurlijk niet veel, maar beter iets dan niets.

Na het tekenen, moesten wij natuurlijk na de notaris, daar was de eerste hindernis. De project notaris rekende € 1000,00 voor de hypotheekakte. Wat een belachelijk hoog tarief is voor enkel een hypotheekakte. Na klacht hierover bij de makelaar neergelegd te hebben, mochten wij naar een andere notaris voor de hypotheekakte en zou er getekend worden met een volmacht, voor de overdracht. We moesten voor een ander notariskantoor wel een toelage betalen, maar waren onder de streep, toch ruim € 250,00 goedkoper uit, voor hetzelfde document. Hierbij onze eerste tip, let hier op je kan altijd voor de hypotheek naar een andere notaris, in het ergste geval moet je wel na twee notarissen op een dag.

In feb 2020 (vlak voor corona), was de overdracht van de grond en was de ontwikkelaar gestart met de sloop, van het oude pand, wat wij net gekocht hadden. Dat ging voorspoedig, ondertussen kwam Corona in Nederland, maar aannemer, gaf aan dat er gewoon gestart kon worden. Vervolgens brak voor ons echter de hel los. De gemeente had een bouwstop opgelegd. Er waren archeologische resten gevonden en de bouw werd hierdoor stil gelegd. Er moesten eerst rapporten geschreven worden, hoe hier mee omgegaan moest worden. Na een strijd met de ontwikkelaar, aannemer, gemeente, omgevingsdienst en de kopers, werd het terrein eindelijk vlak voor de bouwvak van 2020 vrijgegeven en is de aannemer aan de slag gegaan. In een kleine 10 maanden, is ons huis en het huis van onze 5 buren gebouwd.

Het huis is nog tradioneel gebouwd met een CV Ketel, kalkzandsteen elementen en standaard metselwerk enkel de kap was prefab. Na oplevering in mei 2021 hebben wij de volgende zaken zelf gedaan.

- Garage in twee gedeeld, met een metal sud wand waardoor in het achterste gedeelte mijn kantoor is en in voorste gedeelde een inpandige berging.
- Stopcontacten bijgemaakt + 2 extra groepen in de meterkast;
- Airco laten plaatsen om het kantoor te verwarmen
- loze leidingen voorzien van UTP aansluiting 6x.
- Alles laten dunpleisteren en latex spuiten (behalve de derde etage (lelijke bruine platen), die heeft mijn schoonvader gesaust)
- op eerste verdieping en begane grond PVC laten leggen.
- Op tweede etage Vinyl laten leggen

- keuken laten plaatsen
- overal plinten gezet, afgekit en geschilderd

- mee 150m2 straatwerk gelegd, inclusief grondwerk
- mee 100 stapelblokken gezet voortuinhuis + overkapping
- Tuinhuis gezet, geschilderd, goten gehangen infiltratie gemaakt.
- Schutting, herwerk en poort laten zetten;
- waterput laten slaan;
- bereging mee aangelegd + tuin vlak gemaakt en graszodes gelegd;
- overkapping aan huis laten zetten
- Buiten elektra aangelegd (inclusief tuinhuis)
- Alle lampen + badkamerspiegel opgehangen en al het klein ander spul.

Komende week staat nog de aanplant op het programma, die ik zelf ga doen en ze komen op de eerste etage nog rolluiken hangen. Alles terug kijkend kijk ik er met een positief gevoel op terug en zijn wij tevreden met ons huis. Achteraf zou ik volgende zaken anders doen:

- Garage hadden wij 120Cm uitgebouwd, zou in theorie ook 170CM kunnen zijn, spijt dat ik dat niet gevraagd heb, bij onze aannemer was alles bespreekbaar.
-Achteraf zou ik de achterkant van de originele garage verbreed willen hebben naar 400CM inplaats van de standaard 340CM. (Buurman heeft dat).

Beide zaken had in totaal een 4m2 meer ruimte opgelegd en voor zo uitbouw vroeg de aannemer slechts € 975,00m2 de meter...

- Daarnaast mis ik een lichtschakelaar bij de tuindeur van kantoor naar de achtertuin.

Verder heb ik nergens spijt van of wat ik zeg dat ik nu anders zou doen, dus dat is denk ik wel positief. Wat ik andere mee wil geven, denk na over je keuzes en denk ook buiten de standaard kaders. Zo werden wij hier door sommige 1,5 gelden voor gek uitgemaakt dat we geen uitbouw gekozen hadden van 3,35m2. We konden dat betalen, maar vinden het niet nodig en hadden liever een losse extra kamer beneden. Hebben daarom gekozen voor een tuinhuis en de oude garage omgebouwd naar kantoor en berging/bijkeuken. Voor de rest probeer te genieten van de keuzes en het proces en denk niet, val ik de koopbegeleider weer lastig, maar vraag gewoon zaken buiten de standaard keuze lijst als dat voor jouw belangrijk is. Nu hadden wij misschien wel geluk dat bij ons alles bespreekbaar was met de aannemer. De aannemer wilde ook gewoon een mooi huis neerzetten in eigen dorp.

Totale bouwkosten € 312.000 +/- (inclusief afwerking en tuinaanleg)
Grond/ontwikkelkosten €195.000
Totaal €505.00[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi huis hoor! Die prijs ook... :'( :'( :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 18:48
Blihi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:02:
[...]

In het algemeen geldt dat je je interieur zo rustig mogelijk moet houden en dan een of twee echte blikvangers kunt maken. Een enorme lamp, een bijzondere afzuigkap, etc. Iets dat er echt uit springt.

Nu heb je wel heel veel blikvangers :)

Er zijn overigens ook bedrijfjes die je hiermee kunnen helpen. Wij hebben, toen vloer, keuken en gordijnen eenmaal gekozen waren, die materialen gewoon meegenomen naar een meubelzaak. Wij waren op zoek naar een bankstel (en dan een forse U-vormige bank.), maar dan bestaande uit losse elementen, dus geen doorlopende rugleuning rondom.

Dat bleek heel moeilijk, want meestal zitten al die elementen met beugels aan elkaar vast en kun je die niet los opstellen en dan krijg je weer losse banken met armleuingen. Het duurde al even voordat we wisten dat we moesten vragen om 'doorgestoffeerde' zijkanten. Uiteindelijk uitgekomen bij de Bommel meubelen in Eindhoven. De verkoopster daar wist meteen wat we bedoelden en we konden het in de showroom opstellen om een idee te krijgen.

Qua kleur heeft zij ons meegenomen met het stalenboek naar buiten. Onze keuken, gordijnen en vloer bij elkaar gelegd en daar een kleur bij gezocht. Wij dachten zelf aan zwart of antraciet leer, zij suggereerde een beige stof en we zijn heel blij dat we dat gedaan hebben. Vervolgens raadde ze er ook nog een vloerkleed bij aan (het was een goede verkoopster).

Die avond heb ik het geheel in Sketchup uitgetekend en de volgende ochtend zijn we met die tekeningen terug gegaan (toen had ze ook nog een tip over het toepassen van materialen in Sketchup: Uitvergroten, dan komt het beter over) en hebben we de gok (voor ons echt een gok met zulke lichte kleuren) genomen. Het resultaat is fantastisch.

Van stalen, tot ontwerp tot resultaat:

***members only***
Bedankt voor de tips.. Die kleuren moet ik meer naar gaan kijken. Gelukkig een schilder in de familie.

Het industriele idee vervalt en kies meer voor moderne woonstijl met grijs en groen tinten. Past allemaal veel beter bij elkaar. Enkele meubels wil een beetje "stoer" hebben in plaats van heel erg strak. (dus nog wel een eettafel met zwarte poten, maar geen zwart stalen tv meubel of dressoir meer).

Even een voor & na tekening.. Naar mijn idee op de goede weg, voorlopig nog lekker blijven oriënteren, spieken bij andere en dan mijn eigen draai aan geven. Gelukkig nog ruim een half jaar de tijd :)

Eerste idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBP4hFZLdgasiHofKifpDnHF3I4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ET14uovcrjYvTEBVVTrrgexW.png?f=fotoalbum_large

Nu wat aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHFKC-zssFY13GPuZagI-XfV3yo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5j675umxvtFv7tGpBXAbTM1e.png?f=fotoalbum_large

Kleuren zijn nu (little greene):
- Rubine Ashes
- Peremial Grey
- Boringdon Green

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adZO6MxDM4a5m7EObWh-odNKAco=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WX0UP5tBFBudslfqJBui9rog.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

@user_tweakers Da's al beter. Zwart staat wel erg goed bij groen en grijstinten. Maar dan ga je wel weer richting het industriële, zwarte kozijnen en zwarte keuken.

Je zou eens kunnen kijken naar die "pasteltint interieur", dat vind ik altijd wel erg mooi ook al is het niet mijn ding. Maar als je van modern/strak houdt is dat wel een optie denk ik.

Wij gaan overigens ook voor groen en grijs, met zwart. Dit is op het moment het plan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yftfXpq6OJW1UhFGqmI-xftfaDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCmiaDxzUSRzsTADbf6dHwD3.jpg?f=fotoalbum_large
Kleuren: Flexa Camouflage Green, Flexa Creations Sea Foam

En ja VTwonen visgraat, zwarte keuken en taatsdeur. Maar we vinden het mooi dus waarom niet :+

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 13-10-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:08:
@user_tweakers Da's al beter. Zwart staat wel erg goed bij groen en grijstinten. Maar dan ga je wel weer richting het industriële, zwarte kozijnen en zwarte keuken.

Je zou eens kunnen kijken naar die "pasteltint interieur", dat vind ik altijd wel erg mooi ook al is het niet mijn ding. Maar als je van modern/strak houdt is dat wel een optie denk ik.

Wij gaan overigens ook voor groen en grijs, met zwart. Dit is op het moment het plan:

[Afbeelding]

En ja VTwonen visgraat, zwarte keuken en taatsdeur. Maar we vinden het mooi dus waarom niet :+
Ziet er mooi uit! Wij willen ook zoiets maar zijn bang dat het een tikkie somber wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@user_tweakers Kijk ook of je bijv het plafond wil verven in de lichtste tint of eentje die goed bij het kleurenschema past. En probeer iets met textuur te doen zoals een behang. Zoek dat ook uit binnen je kleurenpalet. Dan trek je alles naar elkaar toe en wordt het meer één geheel.

We lachen soms een beetje om de VTwonen stijl, maar als je een paar afleveringen kijkt dan krijg je wel door doe die stylisten denken (het zelf doen is een tweede). Het is een combinatie van een goed kleurenpalet, textuur en meubels die groot genoeg zijn in de ruimte.

Het is slecht te zien, maar de eettafel lijkt wat klein. Kan ie misschien ook zo gedraaid met een bankje net zoals bij @Anoniem: 36835? Dan staat de eettafel ook niet dwars op de looproute/kijkrichting van je woonkamer/keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dutchylex schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Ziet er mooi uit! Wij willen ook zoiets maar zijn bang dat het een tikkie somber wordt :?
We hebben vrij veel grote ramen waar de zon de gehele dag omheen draait, en wat donkerder is vaak sfeer. Hoe vaak kom je in een hotel en denk je "oh wat sfeervol". Vaak is het daar ook wat donkerder.

Kwestie van durven. En een muur kan je altijd weer anders sauzen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 13-10-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Wij hebben stadsverwarming en alleen in de woonkamer een thermostaat hangen. Op de boven etages zijn er vloerverwarmingsverdelers geplaatst zoals op de foto.

Iemand enig idee of ik die verdelers slim kan maken mbv een smart thermostaatknop zodat ik per etage de temperatuur apart kan instellen (op afstand)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7oBAidmCgPcfFqd5Sijft_6tj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANBMsfRF4zi2vSxego6CROV2.jpg?f=fotoalbum_large

[/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Alic3 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:05:
@user_tweakers Kijk ook of je bijv het plafond wil verven in de lichtste tint of eentje die goed bij het kleurenschema past. En probeer iets met textuur te doen zoals een behang. Zoek dat ook uit binnen je kleurenpalet. Dan trek je alles naar elkaar toe en wordt het meer één geheel.

We lachen soms een beetje om de VTwonen stijl, maar als je een paar afleveringen kijkt dan krijg je wel door doe die stylisten denken (het zelf doen is een tweede). Het is een combinatie van een goed kleurenpalet, textuur en meubels die groot genoeg zijn in de ruimte.

Het is slecht te zien, maar de eettafel lijkt wat klein. Kan ie misschien ook zo gedraaid met een bankje net zoals bij @Anoniem: 36835? Dan staat de eettafel ook niet dwars op de looproute/kijkrichting van je woonkamer/keuken.
Je gaat een mooi gestuct plafon toch niet verven? Daar gaat het nooit mooier van worden.

BlaBlaBla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Strider schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

Je gaat een mooi gestuct plafon toch niet verven? Daar gaat het nooit mooier van worden.
Jij saust je stucwerk niet? Is vrij gebruikelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:51
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 14-10-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-06 07:04
[...]

Jij wilt je plafond stoffig en slecht reinigbaar laten..? Nee bedankt :P Het is inderdaad heel standaard om gestucte plafonds te sauzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Blik1984 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:49:
[...]

Vaak geeft de aannemer een optie om een grotere buis mee te nemen in de muur waardoor je de kabels kan laten lopen van je TV. Wellicht in de optielijst ergens tegengekomen?
Nee die stond er niet tussen helaas. Zelfs geen optie om de CAI aan andere kant kamer te doen, zit nu aan de kant waar dan eind van de middag de zon vol op het scherm zou schijnen. Andere kant vinden we mooier en praktischer.
Dat verplaatsen kan waarschijnlijk wel, maar zijn we nu aan het bespreken met begeleider vanuit Heijmans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
assassin85 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:06:
Wij hebben stadsverwarming en alleen in de woonkamer een thermostaat hangen. Op de boven etages zijn er vloerverwarmingsverdelers geplaatst zoals op de foto.

Iemand enig idee of ik die verdelers slim kan maken mbv een smart thermostaatknop zodat ik per etage de temperatuur apart kan instellen (op afstand)?

[Afbeelding]

[/list]
Ja, dat kan. Maar je hebt het over "verdelers" (meervoud). Als je volledige zoneregeling wilt hebben wordt dat een duur grapje (Honeywell Evohome bijvoorbeeld).

Waarom heb je trouwens geen zoneregeling. Dat is toch al sinds 2020 verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Blihi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Ja, dat kan. Maar je hebt het over "verdelers" (meervoud). Als je volledige zoneregeling wilt hebben wordt dat een duur grapje (Honeywell Evohome bijvoorbeeld).

Onze omgevingsvergunning is ergens in 2019 aangevraagd heb ik ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Blihi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Onze woning is begin dit jaar opgeleverd met standaard vloerverwarming op de begane grond en op de eerste verdieping. Wij hebben geen zoneregeling, dit was ook geen meerwerkoptie, hier heb ik wel omgevraagd maar niet gekregen.

Ik vind het apart dat we de temperatuur alleen beneden kunnen regelen. Boven mag het van mij wel wat kouder zijn. We kunnen wel de verdeler boven dichtzetten (knijpen) geloof ik dat de bouwer aangaf. We gaan het komende winter wel meemaken.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:15
@Hanzul
Een huis kopen van 5 ton, moeilijk doen over 250,- bij de notaris en het dan wel oké vinden dat je een huis krijgt met cv ketel.
Ik sta perplex.

Wel een nette woning overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 14-10-2021 08:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Vanmiddag kijkdag!!!!!

Ik zal wel wat fotos posten. Ik ben benieuwd wat ik aan ga treffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:49
Bravertal schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:05:
[...]

Onze woning is begin dit jaar opgeleverd met standaard vloerverwarming op de begane grond en op de eerste verdieping. Wij hebben geen zoneregeling, dit was ook geen meerwerkoptie, hier heb ik wel omgevraagd maar niet gekregen.

Ik vind het apart dat we de temperatuur alleen beneden kunnen regelen. Boven mag het van mij wel wat kouder zijn. We kunnen wel de verdeler boven dichtzetten (knijpen) geloof ik dat de bouwer aangaf. We gaan het komende winter wel meemaken.
Dit zou je toch achteraf nog moeten kunnen toepassen? Ik zit nu te kijken naar https://rihoclimatesystems.nl/riho-multikit/ en er is van alles achteraf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Wij willen in 1 van de slaapkamers aan (gasbeton) wandje van 2200 breed en plafondhoog (2600). De kamer zelf is 3090 breed, wandje stopt dus net voorbij het midden van de kamer.

De aannemer vraagt hier 1000,- voor. Is dit realistisch of makkelijk achteraf te realiseren (voor veel goedkoper)?

Lijkt mij vrij simpel als je met gasbetonblokken/cellenbetonblokken werkt, maar we hebben vloerverwarming dus boren in de vloer mag niet. Is zo een muurtje stevig te krijgen door te lijmen? Rekening houdend dat het wandje niet tussen 2 muren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
c-nan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:20:
Wij willen in 1 van de slaapkamers aan (gasbeton) wandje van 2200 breed en plafondhoog (2600). De kamer zelf is 3090 breed, wandje stopt dus net voorbij het midden van de kamer.

De aannemer vraagt hier 1000,- voor. Is dit realistisch of makkelijk achteraf te realiseren (voor veel goedkoper)?

Lijkt mij vrij simpel als je met gasbetonblokken/cellenbetonblokken werkt, maar we hebben vloerverwarming dus boren in de vloer mag niet. Is zo een muurtje stevig te krijgen door te lijmen? Rekening houdend dat het wandje niet tussen 2 muren komt.
het toverwoord van de laatste tijd is ontzorgen. Tuurlijk kun je dat goedkoper. Maar dan moet je naar de bouwmarkt, sleep je die dingen mee naar huis (aanhanger huren?) boel naar boven zeulen, misschien speciaal gereedschap halen... tja, dan bespaar je misschien 600 euro. Kun je na oplevering lekker gaan kloten met zo'n wandje. Ik heb een aantal dingen na de tijd gedaan die ik veel liever door de aannemer had laten doen, zoals het frezen van een kabelgoot voor de TV, afvoerputje voor buitenkraan, velux dakraam zolder. Ik heb wel een aantal zaken in eigen beheer gedaan (Garagedeuren, zonnepanelen, afmontage badkamer). Dat heeft mij +/- 10k opgeleverd. Ik moet wel zeggen dat ik die klussen ook weer heb uitbesteedt :*)

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 14-10-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:34

Je kan de blokken gewoon op het beton lijmen. Eventueel een U-strip zoals https://www.sleiderink.nl...TvIQ8B6kKqOEaAk4WEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt de aannemer het ook netjes af? Hoekprofieltjes en stuccen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Werkt de aannemer het ook netjes af? Hoekprofieltjes en stuccen?
Wandje van gasbeton o.i.d. t.p.v. slaapkamer, lang ca. 2200 mm en hoogte tot o.k. plafond. De voorzijde van deze wand wordt voorzien van een houten afdeklat welke dekkend wordt geschilderd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:52

[Afbeelding]

Doet me denken aan onze woning qua kleuren ;p. VT Wonen 2019 tot en met 2022.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CybadjnnjFh593K0DDUB3Jd9zGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twHsQArbA6gsZ2M7AXoE8cIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX9_Q5pOHf5kIVxM-lR-IiUQ0NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWWXoO6kN9HQmwDAy7VOVaZy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kXJFzuGhfFS_5UsqgaSnUIOpxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reOnLuAxgsAg6gBSskBqnofT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYPV2O5c-E63St4d47kmM7_ArBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saLfzgQ4BiS75zIotn6oycHI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door lonehitman op 14-10-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@lonehitman Haha mooi toch, super sfeervol imho :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[Afbeelding]

Wow! Dit is echt 98% identiek aan het huis van vrienden van ons! Totaan het tuinhuis aan toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:30:
[...]
Je kan de blokken gewoon op het beton lijmen. Eventueel een U-strip zoals https://www.sleiderink.nl...TvIQ8B6kKqOEaAk4WEALw_wcB
@c-nan wat wil je met het wandje gaan doen? Het kan eventueel ook gewoon met metalstud of houtenframe met MDF worden gemaakt? Wij kijken momenteel naar die laatste twee opties. Hoef je ook minder ingewikkeld te doen met elektra erin frezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
[...]

Een gestuct plafond moet je zeker verven.

Een plafond met schuurwerk niet, want dan is het schuurwerk weer weg. Maar dat is echt een andere bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:27
lonehitman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg leuk. Lijkt veel op ons toekomstig huisje. Hoe breed is de doorloop waar de tafel staat? Heb je voldoende ruimte om met meerdere mensen aan tafel te zitten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hanzul
D.deJong schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:22:
@Hanzul
Een huis kopen van 5 ton, moeilijk doen over 250,- bij de notaris en het dan wel oké vinden dat je een huis krijgt met cv ketel.
Ik sta perplex.

Haha, was ook meer een principe kwestie, geworden. Als zo akte normaal tussen de €400,00 en max €800, bij elke notariskantoor in de buurt, (van de meeste sjieke tot de internetstunter) kost en hun vragen er €1025,26 (ff opgezocht) en kunnen niet uitleggen waar hem dat in zit.

Ja dan doe ik daar moeijlijk over en ik trouwens niet alleen buren bij ons ook. Vond het gewoon diefstal of koppelverkoop, hoe je het ook willen noemen. Ja, en dan mag je mij een mierenneuker noemen op zo bedrag (gezien totale bedrag), ma laat me niet besodemieteren..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
D.deJong schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:22:
@Hanzul
Ik sta perplex.

Ik ben het hier wel eens met @Hanzul. 250 euro is toch weer 1 of 2 extra loze leidingen in de woning.
Zeker als bouwers zich zo flexibel opstellen als een baksteen probeer ik zo veel mogelijk weg te blijven van hun koppelverkoop.

Maar goed, ik heb ook niet voor niks een tegeltje van vrienden ontvangen waar één van mn uitspraken op staat "ik laat me nog niet bezeiken, nog voor geen 50 cent" :+

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 14-10-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hij bedoelt dat je toch nog bent besodemieterd doordat je een huis met CV ketel hebt gekocht wat gebouwd is in 2020. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 14-10-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:25

ChUcKiE

Dus........

Welke soort verwarming hebben jullie in de badkamer?
In eerste instantie dachten wij alleen elektrische vloerverwarming te doen (forse meerprijs). Nadat we bij Qoqon zijn geweest voor onze badkamer werd aangegeven dat er toch ook wel een elektrische (design) radiator ingezet ging worden.
Op zich prima, dus dachten we dat we dan de vloerverwarming best via de warmtepomp konden laten lopen (zoals de benedenverdieping). Maar helaas kan dat nu niet meer, omdat morgen de smeervloer erin komt :o
Dus nu hebben we de keuze tussen elektrische vloerverwarming, waarbij de aannemer aangeeft dat we ons moeten afvragen of dat heel zinvol is vanwege het kleine (overgebleven) vloeroppervlakte, of gewoon geen vloerverwarming en dan alleen verwarmen met de elektrische radiator.

Enige tips/adviezen hierin?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChUcKiE schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:49:
In eerste instantie dachten wij alleen elektrische vloerverwarming te doen (forse meerprijs). Nadat we bij Qoqon zijn geweest voor onze badkamer werd aangegeven dat er toch ook wel een elektrische (design) radiator ingezet ging worden.
Op zich prima, dus dachten we dat we dan de vloerverwarming best via de warmtepomp konden laten lopen (zoals de benedenverdieping). Maar helaas kan dat nu niet meer, omdat morgen de smeervloer erin komt :o
Dus nu hebben we de keuze tussen elektrische vloerverwarming, waarbij de aannemer aangeeft dat we ons moeten afvragen of dat heel zinvol is vanwege het kleine (overgebleven) vloeroppervlakte, of gewoon geen vloerverwarming en dan alleen verwarmen met de elektrische radiator.

Wij hebben een redelijk kleine badkamer 2x2.3m, die heerlijk warm wordt met onze designradiator. Geen vloerverwarming nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
lonehitman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Ons keuken eiland word exact hetzelfde qua kleurstelling, alleen de kastenwand rechts niet zwart maar houtkleurig. Ik wilde alles zwart, mijn vrouw alles hout, dus een compromis :)

Die vloer (ook visgraat) willen wij ook. Welke vloer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het idee van elektrische verwarmen in de badkamer is dat je het pas doet wanneer je erin gaat en niet continue zoals je meestal met vloerverwarming doet. Met de huidige isolatiestandaarden wordt het er toch nooit echt koud. Vloerverwarming warmt trouwens erg traag op (eerst de grond, daarna pas de lucht) en dat is voor incidenteel niet prettig. Permanent elektrische verwarmen is gewoon energieverspilling met een warmtepomp in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

@c-nan wat wil je met het wandje gaan doen? Het kan eventueel ook gewoon met metalstud of houtenframe met MDF worden gemaakt? Wij kijken momenteel naar die laatste twee opties. Hoef je ook minder ingewikkeld te doen met elektra erin frezen.
Scheidingswand tussen ons bed en de kasten. We gaan er verder niks aan of op hangen. Verder kan een simpel 'divider' ook, maar als we een muurtje plaatsen kunnen we er misschien ook nog WCD's in installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
c-nan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:19:
[...]

Scheidingswand tussen ons bed en de kasten. We gaan er verder niks aan of op hangen. Verder kan een simpel 'divider' ook, maar als we een muurtje plaatsen kunnen we er misschien ook nog WCD's in installeren.
Kan je niet de achterwand van de kast als basis gebruiken? (natuurlijk als daar het muurtje moet komen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:52
Dutchylex schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Heel mooi! Ons keuken eiland word exact hetzelfde qua kleurstelling, alleen de kastenwand rechts niet zwart maar houtkleurig. Ik wilde alles zwart, mijn vrouw alles hout, dus een compromis :)

Die vloer (ook visgraat) willen wij ook. Welke vloer is dat?
Betreft een huismerk van Lippe Wonen (flier heet het). Wij zouden eerst ook voor de houtlook kastenwand gaan maar na de keuze van de vloer zijn we er vanaf gestapt. We zouden eerst een gietvloer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:34
c-nan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:19:
[...]

Wij gaan ook exact deze opstelling doen. Wwaarschijnlijk met metalstud.
Kan alles zo bij de bouwmarkt halen. Als je echter "semi-ontzorgd" wilt worden, zijn er ook kant en klaar pakketten. Ben je voor circa 125€ klaar met 2x2,60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Members only:

Gelukkig wel toestemming van de aannemer gekregen om deze vóór oplevering te zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Wij gaan ook exact deze opstelling doen. Wwaarschijnlijk met metalstud.
Kan alles zo bij de bouwmarkt halen. Als je echter "semi-ontzorgd" wilt worden, zijn er ook kant en klaar pakketten. Ben je voor circa 125€ klaar met 2x2,60.
Ik denk dat ik te a-technisch ben om dat bouwpakket te snappen. Waarom zitten er schuine platen in die plaatjes?

Zelf hoop ik zoiets te gaan doen. Waarschijnlijk metal stud. Moet nog even uitzoeken of je een TV e.d. gewoon kunt ophangen aan zo'n wandje of dat je dan twee lagen platen moet gebruik. Zag bij houten frames dingen voorbij komen als 1 laag OSB en dan MDF eroverheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsjV3sWiUlyzvAjpJL21ccPMDLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ooJPZQkNiBeVahqanOY7OjX7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 14-10-2021 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat ik te a-technisch ben om dat bouwpakket te snappen. Waarom zitten er schuine platen in die plaatjes?

Zelf hoop ik zoiets te gaan doen. Waarschijnlijk metal stud. Moet nog even uitzoeken of je een TV e.d. gewoon kunt ophangen aan zo'n wandje of dat je dan twee lagen platen moet gebruik. Zag bij houten frames dingen voorbij komen als 1 laag OSB en dan MDF eroverheen.

[Afbeelding]
12.5mm gips gebruiken, daar kun je dan nog wel wat aanhangen met een fatsoenlijke plug (Toggler bijvoorbeeld) alleen moet je beetje oppassen qua gewicht.

Eventueel achterhout toepassen. Zou zelf geen OSB gebruiken maar eerder iets van Eliotti of Radiata pine. OSB is, als je het mij vraagt, te zwak hoor horizontale krachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 14-10-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

12.5mm gips gebruiken, daar kun je dan nog wel wat aanhangen met een fatsoenlijke plug (Toggler bijvoorbeeld) alleen moet je beetje oppassen qua gewicht.

Eventueel achterhout toepassen. Zou zelf geen OSB gebruiken maar eerder iets van Eliotti of Radiata pine. OSB is, als je het mij vraagt, te zwak hoor horizontale krachten.
Of helpt dubbele laag gips (2x 12.5mm) nog, zoals in de link van @Source90?
Ophangen zal niet meer dan een TV of een schilderijtje zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 14-10-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:38
Had het pas nog gevraagd bij de RVO en hier geplaatst. Hun antwoord:
Woongebouwen
De verplichting uit de EPBD laadinfrastructuur is allen van toepassing voor de parkeergelegenheid behorende bij woongebouwen, en dus niet individuele grondgebonden woningen met een gezamenlijk parkeerplein of iets dergelijks.
Zoals ik het lees lijkt het dat als ze die parkeerplaats aanbieden als optie ze dus verplicht zijn op zijn minst een loze leiding te plaatsen tussen de plaats en jouw meterkast. Van wanneer is de vergunning? Die nieuwe regels zijn Maart 2020 gaan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:00

Niwla

dat dus....

Situatie: 2 woonlagen v.v. vloerverwarming/koeling. Regeling in woonkamer en op overloop.
Genomen extra optie: Zolderindeling incl. vloerverwarming.

Volgens vorige kopersbegeleider (zijn inmiddels aan de derde bezig) zou vloerverwarming zolder gestuurd worden door thermostaat woonkamer, wat ik zelf erg vaag vond.

Na aanleiding van de eerdere discussie over naregeling vloerverwarming i.c.m. bouwbesluit (hier) heb ik onze kopersbegeleider gevraagd hoe dat in mijn toekomstige woning zit.

Reactie:
Members only:

Helaas weet ik (nog) niet wat datum afgifte bouwvergunning is kan ik ook nog niet nagaan of dit conform het bouwbesluit is. Dit heb ik de kopersbegeleider eerder al gevraagd maar een reactie krijg ik daar niet op. Kan ik dit zelf uitzoeken? En als ik dat weet, hoe weet ik dan welk bouwbesluit toendertijd geldend was (dus of de paragraaf over naregeling toen al in het bouwbesluit zat of niet?).

Ook ben ik benieuwd wat de definitie van een verblijfsgebied is. Weet iemand dit?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Ja dat kan ook. Je kan ook voor een plaat gaan die sterker is zoals Knauf Diamondboard. Als je dubbel gips doet wel de eerste plaat verticaal en de tweede horizontaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb op zolder gewoon 2 muren gemaakt met metalstud en enkele gipsplaten met daartussenin isolatie wol. Daaraan met holle wandpluggen diverse niet al te zware objecten opgehangen. Is echt niet zo moeilijk als je gemiddeld handig bent. Stucen vond ik het lastigst en dat zal ik volgend jaar (als ik weer wat muren zal gaan maken) door de stucadoor in een keer mee laten nemen met de rest van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
ChUcKiE schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:49:

Wij hebben ook vloerverwarming in de badkamer. Dat zal voor een constante aangename temperatuur zorgen. We hebben de elek. wand radiator laten vervallen want dat we gebruiken we niet. Wel hebben we er rekening mee gehouden door op een tactische plek een stopcontact te laten zitten, mochten we ons in de toekomst toch bedenken.
In onze vorige woning was die verwarming op de badkamer ook nooit aan maar hadden we daar ook niet vloerverwarming. Nu was de ruimte niet koud te noemen maar de tegels voelen wel koud aan, dat hebben we gelukkig straks niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS0180
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-05 22:52
Ha, wat is wijsheid..

De rentes gaan langzamerhand omhoog bij alle banken en er is een prognose gegeven dat we in januari naar de notaris kunnen. Wordt wel nadruk op gelegd dat het een inschatting is (ivm de vergunningen) en wij speling moeten houden voor de geldigheid van de hypotheekofferte..

6 maanden geldigheid met een risico dat we daarna circa 1000,- voor elke maand extra moeten betalen. Of bij een andere geld verstrekker met 12 maanden geldigheid en 0,1 rente hoger😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyb
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:52

hyb

Gewoon even narekenen wat het je worst-case kost (6mnd + max verlenging). Grote kans dat je dan alsnog voordeliger uitkomt bij de geldverstrekker die je nu op het oog hebt.

Uiteraard ook even naar de andere voorwaarden kijken zoals rentevergoeding op bouwdepot en max aflossing. Uiteraard ook afhankelijk van je persoonlijke situatie.

[ Voor 32% gewijzigd door hyb op 14-10-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
JS0180 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:15:
Ha, wat is wijsheid..

De rentes gaan langzamerhand omhoog bij alle banken en er is een prognose gegeven dat we in januari naar de notaris kunnen. Wordt wel nadruk op gelegd dat het een inschatting is (ivm de vergunningen) en wij speling moeten houden voor de geldigheid van de hypotheekofferte..

6 maanden geldigheid met een risico dat we daarna circa 1000,- voor elke maand extra moeten betalen. Of bij een andere geld verstrekker met 12 maanden geldigheid en 0,1 rente hoger😅.
ABN doet ook 9 maanden, dat wellicht een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:51
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 14-10-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:15
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:37:
Hij bedoelt dat je toch nog bent besodemieterd doordat je een huis met CV ketel hebt gekocht wat gebouwd is in 2020. ;)
Jij snapt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ha, wat is wijsheid..

Waarom zou je 1000 euro extra moeten betalen per maand? Dat zijn wel erg ongunstige voorwaarden.

Wij hebben de gok genomen en hebben via de mail een reactie van onze adviseur gekregen dat de offerte kosteloos opnieuw opgesteld kon worden. Dit was voor 0,2% renteverschil met 12mnd. Voor 0,1% zou ik meer gaan twijfelen als de overige voorwaarden hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Over mug ziften gesproken.. Recent heb ik akkoord gegeven op de concept akte en heb nu de definitieve akte ontvangen. Is het normaal deze exact gelijk is en inclusief artikelen en onderdelen die helemaal niet op ons bouwnummer van toepassing zijn? Er staat letterlijk in het geel gemarkeerd “opnemen bij bouwnummers 114 en 115” terwijl wij 111 hebben. Al die extra bepaling maken het niet echt overzichtelijk en twijfel erbij hoe rechtsgeldig het is. Ben ik een zeur om gewoon een persoonlijke akte te wensen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Deveon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:34:
Over mug ziften gesproken.. Recent heb ik akkoord gegeven op de concept akte en heb nu de definitieve akte ontvangen. Is het normaal deze exact gelijk is en inclusief artikelen en onderdelen die helemaal niet op ons bouwnummer van toepassing zijn? Er staat letterlijk in het geel gemarkeerd “opnemen bij bouwnummers 114 en 115” terwijl wij 111 hebben. Al die extra bepaling maken het niet echt overzichtelijk en twijfel erbij hoe rechtsgeldig het is. Ben ik een zeur om gewoon een persoonlijke akte te wensen? |:(
Ja, het is zeer gebruikelijk dat onderdelen die nvt zijn gewoon doorgestreept te worden of dat er zaken gespecificeerd worden die alleen op bepaalde woningtypes of bouwnummers van toepassing zijn.

Wat win je met een persoonlijke akte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

In onze akte staan onder andere ook de perceeloppervlaktes van alle andere bouwnummers van ons veld. Na het tekenen kijk je er nooit meer naar. Zolang het maar rechtsgeldig en juist is (en die controle, daar is een notaris o.a. voor), zal het worst wezen hoe zij dat vormgeven toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Greebs op 14-10-2021 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanzul
Ohh, oke, voor mij is een cv ketel geen probleem. Stap wel over, als er een leuke subsidieregeling, komt die diegene met nu een warmtepomp betalen. Wij konden trouwens wel kiezen voor een warmtepomp, ma was met de gastarieven van vorig jaar absoluut niet intressant. Kreeg je in technische levensduur niet terug verdient. Dat is dan ook de reden, dat wij nog gewoon gas hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
finsdefis schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:52:
[...]

Ja, het is zeer gebruikelijk dat onderdelen die nvt zijn gewoon doorgestreept te worden of dat er zaken gespecificeerd worden die alleen op bepaalde woningtypes of bouwnummers van toepassing zijn.

Wat win je met een persoonlijke akte?
Maar er is dus niets weggestreept, er staat een geel gemarkeerd tekst bij waarvan de ene keer met een sterretje erbij om welke tekst het gaat, de andere keer niet, waar het stopt of zelfs op een andere pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
Ha, wat is wijsheid..

Ik hou het een beetje in de gaten want onze financiering gaat ook ieder moment starten, maar qua stijgingen valt het nog wel mee toch? Op de kapitaalmarkten gaan de rentes omhoog, maar de hypotheken wordt nog lekker om geconcurreerd.

edit, ik zie dat idd een Vista bijvoorbeeld omhoog is gegaan helaas

[ Voor 4% gewijzigd door Patox op 14-10-2021 20:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDb-WJF9vpru_4yH-6g68Nr2a2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAiT3Fgz2UpMdO2ZsKr73Vi4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9up2IQklKrlxQSbO56eLO9OSF7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z39xccymahHM1UGFHjpCSbb6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hR-n4iX3rs00a8TYx4RZjyDKVxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhaOrPeaabSwCy8zzcztKMhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vlq_EAVFBZr50hrJqSt2rnHPEUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yha7ThjgMqd8nvykjCGQZzUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqsRTRK9FbUj4HNpXhr7HW24XHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cCulGNYH2EI8whctlrRnO7P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEqGj3UWSSSXVndqxPJHxxOhvRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcWs8p6aqxZaTaP99Y5KmlBp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zkrfaXSsgZHOMkhSjQYsVGZM_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXNWF5qkJ2mD7mPVGLFdQFj1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBc9ryAujOGtFjIxHTcYjd0onQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aew0H9HCbwrSJFeCb8cebDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVjlVzjXC0UM02jmhopkVL2wDH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v231rvDEsbM0xvEU7BQlXbP3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW4CVor-rlv8UGsAu-70HEAgUPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkZ5940jReeQY69Bzw2JfRXI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SMr_mtmEgVu6cHwnf7RLFLqFcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPhxQzHTXjBelU1qZ9MCnAqW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBQ0HiCPqeDuQ31uAmYxCygHCV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60cvfIDIqLEZAdgk4m5aR5R6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXMAOifvQgIqBjeHrkmcgAkuSLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTaYFCigVMaqhI8RTRLoCteJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uT0BR9hdNTTiAy0IyrnVAiL4k-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gf66K68K6NgIlWLEO0r7b4G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHWpaaO3_-m9KkfNF49d_2FZycw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOjGPlQNESTg4oIf2jeHzCze.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cryio10MfuwHB3rnJLBJJZWu-lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XdNbrdjJbvy158ui9ZPw6O5L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJeo1u8qnZKFVyHqibM_eFhpvdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9SMq1FRmfly3vBtx8f9LwhM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-sdLGBx9VTKmeuKB5N2-ZSLb4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAwzrOtfDcRn3cbHtU5EsRSc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DUGCaM-3-tyMm_98OxMegL_kN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5eXCLAPZ7cdsxzvv2CqqJOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_tKRel_rbtxUfzMbb0W9pPJs98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmmgW8he7MYOMjRex8elruql.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhZgg1Addv9p-UkiwHtl03TymAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVz1sc2cZPKHjuszQUr78x85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVfoPnzmnCRQhc-Ho8sBlQWa4DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQmoYulLoJLwfWQaJxTWmo4p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfpLZgawXiKOQccnFLJFwrDVLt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JFZtMc0a8zjN7S70s58KEfN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1LG06UUgn9cbkjRMF5Kjs1dyic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h68emylmJzJmx1AmyMguW805.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyrY7Dmyosb9DFIY0MyS_KVcDCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoCoPyF56mvfbtEAXmCCMVLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mijn woning ook nog met ketel, oplevering volgende mnd. Warmtepomp kon wel, 25k en dan niet de versie die ik evt zou willen. Niemand heeft die warmtepomp gekozen, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
Scuderia110 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Mijn woning ook nog met ketel, oplevering volgende mnd. Warmtepomp kon wel, 25k en dan niet de versie die ik evt zou willen. Niemand heeft die warmtepomp gekozen, voor wat het waard is.
Is de 25k met of zonder verrekening van de CV-ketel cq gas-aansluiting?

Voor een lucht-water Warmte-pomp in een nieuwbouw woning is het ook een belachelijke prijs.
Prijs van een water-water variant hangt ook erg af van de bron (wel of geen boring).

Maar dit is echt zo'n prijs die is neergezet om te zorgen dat zeker niemand het kiest.
Takkeding schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Had het pas nog gevraagd bij de RVO en hier geplaatst. Hun antwoord:

[...]

Zoals ik het lees lijkt het dat als ze die parkeerplaats aanbieden als optie ze dus verplicht zijn op zijn minst een loze leiding te plaatsen tussen de plaats en jouw meterkast. Van wanneer is de vergunning? Die nieuwe regels zijn Maart 2020 gaan gelden.
@Jazzle valt volgen mij dus precies in die uitzondering. Hij heeft een individuele grondgebonden woning. De VVE is er alleen voor het gezamelijk binnen terrein met parkeerplaatsen.
Laat het maar aan die bouwers over om het zo te regelen dat ze nergens toe verplicht zijn ;w

[ Voor 36% gewijzigd door Dronium op 14-10-2021 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dronium schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Is de 25k met of zonder verrekening van de CV-ketel cq gas-aansluiting?

Voor een lucht-water Warmte-pomp in een nieuwbouw woning is het ook een belachelijke prijs.
Prijs van een water-water variant hangt ook erg af van de bron (wel of geen boring).

Maar dit is echt zo'n prijs die is neergezet om te zorgen dat zeker niemand het kiest.
[...]
25K bijbetalen, voor 26K kregen we 2 meter aangebouwd over alle verdiepingen, lastige keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dronium schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

@Jazzle valt volgen mij dus precies in die uitzondering. Hij heeft een individuele grondgebonden woning. De VVE is er alleen voor het gezamelijk binnen terrein met parkeerplaatsen.
Laat het maar aan die bouwers over om het zo te regelen dat ze nergens toe verplicht zijn ;w
Dat vermoed ik ook. Ik heb het nog eens nagevraagd bij RVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 18:48
Alic3 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:05:

Daar zit ik ook over te denken.

Tafel is 90x160. Groter zal niet mooi passen. Het enige waar ik alleen mee zit is dat ik alleen ben een als ik aan de tafel zit te eten kijk ik met mee gezicht naar de muur. Het is dan leuker om de keuken of kamer in te kijken.. ronde tafel is ook een optie, maar doordat de woning vrij smal is moet die tafel als nog bijna tegen de muur om er nog goed langs te kunnen lopen....

In ieder geval blijf ik lekker rondkijken en dingen proberen in het teken programma en hier natuurlijk af en toe wat ideeën gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:25
Scuderia110 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:38:
[...]

25K bijbetalen, voor 26K kregen we 2 meter aangebouwd over alle verdiepingen, lastige keuze ;)
Alsnog een no-brainer op lange termijn bekeken met de huidige lage rentes. 25k is 75 euro per maand aan additionele hypotheek incl aflossing. Puur vanuit renteperspectief bekeken heb je het over 25 euro netto per maand.

Dat verdien je zonder enig probleem terug in de lagere maandlasten plus lagere onderhoudskosten. Plus dat je ook je huis anders kan inrichten met vloerverwarming plus koeling op alle verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 06:05
Het zal misschien geval specifiek zijn, bij ons is de parkeerplaats gekoppeld per woning met appartementsrecht en wordt de mantelbuis voor de laadpaal gewoon vanaf de meterkast getrokken richting onze parkeerplaats. Misschien komt het in jouw geval doordat de parkeerplaats een opties is ipv inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
user_tweakers schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Daar zit ik ook over te denken.

Tafel is 90x160. Groter zal niet mooi passen. Het enige waar ik alleen mee zit is dat ik alleen ben een als ik aan de tafel zit te eten kijk ik met mee gezicht naar de muur. Het is dan leuker om de keuken of kamer in te kijken.. ronde tafel is ook een optie, maar doordat de woning vrij smal is moet die tafel als nog bijna tegen de muur om er nog goed langs te kunnen lopen....

In ieder geval blijf ik lekker rondkijken en dingen proberen in het teken programma en hier natuurlijk af en toe wat ideeën gebruiken.
Of je gaat juist op het bankje zitten en je kijkt de woonkamer in. Kijk ook eens naar een (Deens) ovalen tafel. Dat is ook weer net wat anders in de ruimte en past vaak ook wat efficiënter in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

[Afbeelding]
Zorg dat je ter hoogte van je TV wat extra staanders plaatst. Dan kun je een muurbeugel in de staanders maken, dat is altijd steviger dan gewoon in Gips. Gips kan op zich best wat hebben met de juiste pluggen, maar je moet wel een oppervlak gebruiken, dus niet zo'n mini-beugel met draaiarm. Dat gaat ie niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Foto's even als miniatuur invoegen. Dat scrolt wat gemakkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Bel even met Woningborg of dit verplicht is of niet. Als het verplicht is, dan moet het er gewoon liggen en kun je daar de bouwer op wijzen (en dan mag het ook niets meer kosten). Legt hij het dan niet aan, kun je er een opleverpunt van maken (moet het dus achteraf alsnog).

Is het niet verplicht, dan ben je overgeleverd aan de grillen van de aannemer. Wil hij geen mantelbuizen leggen, dan is dat jammer voor je. Helaas is het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Deveon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:34:
Vraag even bij de notaris leggen. Als zaken onduidelijk zijn is het zijn taak die te verduidelijken. Het is mijns inziens helemaal niet vreemd om te vragen de dingen door te halen die niet van toepassing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 17:32
Blik1984 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:19:
[...]

Alsnog een no-brainer op lange termijn bekeken met de huidige lage rentes. 25k is 75 euro per maand aan additionele hypotheek incl aflossing. Puur vanuit renteperspectief bekeken heb je het over 25 euro netto per maand.

Dat verdien je zonder enig probleem terug in de lagere maandlasten plus lagere onderhoudskosten. Plus dat je ook je huis anders kan inrichten met vloerverwarming plus koeling op alle verdiepingen.
Dat is wel een heel simpel sommetje. Je hypotheek loopt 30 jaar, denk niet dat de warmtepomp zo lang mee gaat. Alleen met rente rekenen slaat helemaal nergens op, de warmtepomp behoud zeker niet 30 jaar zijn waarde.
Als ik met een termijn van 15 jaar reken en 1% rente kom ik op een maandbedrag van €150.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Voor ons was het ook totaal niet interessant om een WP aan te laten leggen. De terugverdientijd schatte ik op 50 jaar met de prijzen van 2019 (toen moesten we beslissen).

Op dit moment zou vervangen van de CV ketel voor een warmtepomp bij een investering van 15k nog steeds een TVT opleveren van 15 jaar. Dat is minder dan de technische levensduur, maar niet heel veel minder.

Ik wacht dus maar even en blijf gewoon op gas stoken. Daarbij staat mijn tarief nog twee jaar vast en daarna kijken we wel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
Blihi schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:30:
Voor ons was het ook totaal niet interessant om een WP aan te laten leggen. De terugverdientijd schatte ik op 50 jaar met de prijzen van 2019 (toen moesten we beslissen).

Op dit moment zou vervangen van de CV ketel voor een warmtepomp bij een investering van 15k nog steeds een TVT opleveren van 15 jaar. Dat is minder dan de technische levensduur, maar niet heel veel minder.

Ik wacht dus maar even en blijf gewoon op gas stoken. Daarbij staat mijn tarief nog twee jaar vast en daarna kijken we wel verder.
Bij ons was het 17,5 jaar, zonder onderhoud rente en gratis stroom. Dus feitenlijk meer dan 20 jaar. In mijn omgeving en nu ook weer op het forum word ik ook gek aangekeken, maar zolang er nog steeds stroom opgewekt wordt met gascentrales of erger steenkool is er geen argument te vinden om naast het financiele stuk over te stappen op een warmtepomp. Een cv ketel is een stuk efficiënter om te verwarmen dan een warmtepomp. Beide zijn dan ook op dit moment gewoon negatief en kom niet aan met ik heb zonnepalen, ja die heb ik ook, maar wekken hoofdzakelijk op in de zomer terwijl je in de winter hoofdzakelijk de stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Net de plaatsing van de keuken vastgelegd. Die mafketels zijn gewoon 21 weken vooruit aan het plannen!
Week 8 (laatste week feb) gaat de keuken erin. Dus dan kunnen we mooi 1 maart erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 13:36

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Even een vraagje;

De aannemer is de loodstrip voor een toekomstige uitbouw vergeten in te metselen :(

Nu willen ze dat dmv inslijpen alsnog opleveren. Is dit een goed alternatief?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:00:
Even een vraagje;

De aannemer is de loodstrip voor een toekomstige uitbouw vergeten in te metselen :(

Nu willen ze dat dmv inslijpen alsnog opleveren. Is dit een goed alternatief?
Ja, welke andere opties heb je nog meer?

Pagina: 1 ... 40 ... 349 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.