Maar staat alles dan niet stil omdat het jou niet 'logisch' lijkt om het nu aan te leggen en later weer een aanpassing te doen die jij als 'onnodig dubbel werk' ziet?Imperium schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:10:
[...]
Wij moeten bij onze oprit een molgoot plaatsen voor de drainage. Het is in mijn ogen niet logisch om nu de volledige bestrating inclusief goot aan te leggen, netjes aan te laten sluiten op hun oprit, en dat later weer open te breken omdat er alsnog een erfafscheiding moet komen. Dat voelt bouwkundig gewoon als onnodig dubbel werk en extra kosten.
Wij krijgen binnenkort de sleutel. Vanaf dat moment moeten we door. Planning van de tuin, planning van de oprit, alles hangt samen met die erfafscheiding. Als daar geen duidelijkheid over is, staat alles stil.
Ik probeer even te relativeren naar dat er dus wel oplossingen zijn maar daar ben je niet toe bereid. Zijn zij dan volledig schuldig aan dat 'alles stil staat'?
Ik begrijp jouw gedachtegang stiekem heel goed. Maar als ik ergens slecht van slaap en buikpijn van heb dan ga ik toch wel opzoek naar een oplossing die binnen mijn macht ligt om dat te voorkomen.