• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:06
Vendetta_X schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:15:
[...]

welke partij heeft dat bij jullie gedaan? Ons rapport is ook niet correct en we zitten ook met vrij hoge CO2 waarden in de slaapkamers. Zag dat je al snel €300-400 kwijt bent. Voor zo'n bedrag ben ik wel op zoek naar 'zekerheid' dat het dan ook echt goed staat.
Wij hebben het inregelen laten uitvoeren bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Veel offertes toen opgevraagd, echter bleef het bij veel ofwel vaag wat ze exact deden qua inregelen, of het was het inregelen van ventielen.
Bij deze partij was expliciet in de offerte opgenomen dat ze ook in de WTW (Orcon) zelf aan de slag gingen, met dipswitches en flow-instellingen. Zeker ook omdat ik zelf met de dipswitches heb gespeeld, vond ik het belangrijk dat het WTW deel ook goed werd ingeleerd.

Zijn bijna 5 uur bezig geweest, al heb ik ook gelijk een algehele schoonmaak van het WTW systeem gedaan, om het nog aanwezig bouwstof, etc. eruit te halen.
Bij oplevering foto's van voor en na ontvangen, van de kanalen, dipswitches, binnenkant WTW, inclusief rapport.

Maar dikke disclaimer; volgens onze meter is het Co2 in de slaapkamer een dikke prima nu, terwijl de WTW op lage toeren draait (nog steeds Co2 gestuurd). Ik heb er echter geen kaas van gegeten en kan dan ook niet controleren/staven of bovenstaande partij alles perfect heeft gedaan.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:54
Vendetta_X schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:15:
[...]

welke partij heeft dat bij jullie gedaan? Ons rapport is ook niet correct en we zitten ook met vrij hoge CO2 waarden in de slaapkamers. Zag dat je al snel €300-400 kwijt bent. Voor zo'n bedrag ben ik wel op zoek naar 'zekerheid' dat het dan ook echt goed staat.
Als je met een te hoge co2 zit in de slaapkamer, dan kun je ook alvast even zelf het ventiel in je slaapkamer verder open draaien ipv dat je dagen / weken in een te hoge co2 ruimte slaapt.

Desnoods draai je een ventiel in je woonkamer iets verder dicht om de balans enigszins te waarborgen.

En mocht je bang zijn dat de aannemer dan ergens op terugvalt, zet dan gewoon even een streepje oid op het ventiel van de oude stand zodat je dat ook vast hebt gelegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Draakje5 op 23-01-2026 16:10 ]

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:57
Bedankt voor alle input wat betreft de kijkdag en de dekvloer, zeer waardevol!

Als onze eerste kijkdag is geweest mid februari, dan moeten waarschijnlijk nog: de toiletten en de badkamer worden geplaatst, de binnendeuren, en het schakelmateriaal. En natuurlijk de grote onbekende, de nutsvoorzieningen moeten worden aangesloten.

Twee vragen:

1) Kan er iets zinnigs worden gezegd over een verwachte tijdslijn van oplevering? De bouwer houdt vooralsnog vast aan Q2, al is de kanttekening dat we in een fase van 24 woningen zitten en onze woning al heel ver is terwijl bij andere woningen het dak er zelfs nog niet op zit. Zelf hebben we altijd op mei 2026 gerekend/gehoopt, dat zou zo'n 2.5-3 maanden zijn na de eerste kijkdag.

2) Zijn er restricties vanuit de nutsbedrijven voordat zij beginnen met aansluiten van de woningen. Moeten bijvoorbeeld alle steigers weg zijn bij alle 24 woningen in de fase? @KerstRunner misschien dat jij hier wat over kan zeggen?

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:19
Tiuri schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:25:
2) Zijn er restricties vanuit de nutsbedrijven voordat zij beginnen met aansluiten van de woningen. Moeten bijvoorbeeld alle steigers weg zijn bij alle 24 woningen in de fase? @KerstRunner misschien dat jij hier wat over kan zeggen?
Zie onderstaande:
Checklist aansluitgereed huisaansluiting nieuwbouw

[ Voor 4% gewijzigd door KerstRunner op 23-01-2026 20:38 ]

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:35
Ik heb een optie op een nieuwbouwwoning met garage eraan vast en kopgevel met energielabel A++++ dus energieneutraal. Is zonder uitbouw een 2 onder 1 kap van 156m2, volledig vv, triple glas, grond wp, balansventilatie met wtw en douche wtw. Opbrengst PV is ongeveer 3160kWh.

Isolatiewaardes zijn gemiddeld als volgt.
Rc vloer 3,7
Rc dak 6,3
Rc gevel 4,7

Kan iemand aan de hand van deze gegevens een indicatie geven op welke Beng 1 waarde je dan ongeveer uit komt?

[ Voor 15% gewijzigd door BadEendTerror op 24-01-2026 18:27 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

Termy

valt er nog wat te fragge?

BadEendTerror schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:14:
Ik heb een optie op een nieuwbouwwoning met garage eraan vast en kopgevel met energielabel A++++ dus energieneutraal. Is zonder uitbouw een 2 onder 1 kap van 156m2, volledig vv, triple glas, grond wp, balansventilatie met wtw en douche wtw. Opbrengst PV is ongeveer 3160kWh.

Rc vloer 3,7
Rc dak 6,3
Rc gevel 4,7

Kan iemand aan de hand van deze gegevens een indicatie geven op welke Beng 1 waarde je dan ongeveer uit komt?
Als iemand die net een nieuwbouwhuis gekocht heeft (bouw moet nog starten) ben ik iig zeer jaloers op grond wp, triple glas en douche WTW...

De PV klinkt dan wel weer erg matig maar dat is het makkelijkste te fixen uiteraard.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:54

Rc vloer 3,7
Rc dak 6,3
Rc gevel 4,7

Bij de omgevingsvergunning zit ook voorlopige energielabels - dacht ik. Wij hadden 'm redelijk vroeg in het traject ergens vandaan. Daar kun je dit mogelijk ook uit halen?

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38

Rc vloer 3,7
Rc dak 6,3
Rc gevel 4,7

Bij ons zat de volledige BENG berekening bij de vergunning aanvraag, die was op te vragen bij de gemeente
Pagina: 1 ... 367 368 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.