betonron schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:42:
[...]
Goeie tip, wij moeten ook medio april uiterlijk tekenen voor sanitair. Toevallig ook een project in noord Holland?
We hebben de keuze om alle meubels te laten vervallen maar wel met behoud van de leidingen. Dus tweede afvoer, draingoot ipv put.
Alle andere meubels kopen we achteraf bij sanitairwinkel en monteren het zelf/ laten het door iemand monteren. 25k waarvan 11k meubels en excl. tegels, is dat nog vrij veel voor mijn gevoel?
Wij vonden het ook veel, maar nadat we bij 2 aannemers zijn geweest met een eigen showroom, kwamen we op soortgelijke bedragen uit, waarvan 13K arbeid was en naar mijn gevoel mindere kwaliteit sanitair en minder aanpassingen aan de badkamer.
Voordeel van UHUW was dat we heel makkelijk nieuwe offertes konden aanvragen en de bestaande offerte konden laten aanpassen. Wij hebben dus flink uitgepakt, ook al waren we dat niet van plan, omdat arbeid al berekend in is de standaard badkamer/toilet. De meerprijs is dus vooral het sanitair of de meubels die je kiest. We zijn dus eigenlijk heel goedkoop begonnen, maar uiteindelijk op dit bedrag uitgekomen.
Ik zou zeggen kijk eens op de INK website, je kan daar een folder met prijzen downloaden. Het kan een flink stuk goedkoper dan wij hebben gedaan en toch heel mooi eruit zien. Aan de andere kant als je nu al je keuzes gemaakt hebt en je bent er blij mee, dan is dat ook goed toch?
Zoals ik al zei, we hebben voor ons doen flink uitgepakt. En wij hebben er geen spijt van. Ik heb mijn huidige badkamer zelf verbouwd, maar dat heeft me 2 hele weken gekost, inclusief weekenden en was toen nog niet helemaal klaar. Zal bij elkaar wel 4 weken hebben geduurd, verspreid over een paar maanden. En was uiteindelijk ook 2 keer duurden dan we initieel dachten (totaal van rond de 6K). Nu we het financieel kunnen, laten we het graag doen. Scheelt veel stress.
Bij ons kon je wel je badkamer/toilet casco laten opleveren, maar je kreeg geen geld terug.
Ons project is net buiten Rotterdam.