Toppe schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:36:
[...]
Af en toe zullen ze me een zeikerd vinden, maar denk dat ik een van de weinige ben die eerdaags met een BBQ lang het bouwterrein gaat staan om broodjes hamburger te bakken. Kunnen ze wel waarderen

Prima dat je een beetje lijmt met de bouwer, maar juridisch heb je natuurlijk helemaal geen recht om op die bouwplaats te zijn zonder uitdrukkelijke toestemming, ook niet als er geen hek omheen staat.
Woningborg Artikel 23: Bezoek aan bouwterrein en/of bouwwerk
1. Het totale bouwwerk valt tot de oplevering van het bouwwerk of gedeelte van het bouwwerk onder de verantwoording en risico van de Ondernemer. Het is de Verkrijger derhalve verboden zonder toestemming van de ter plaatse verantwoordelijke uitvoerder en/of directie van de Ondernemer het bouwterrein en/of bouwwerk te betreden. De Verkrijger verklaart hierbij uitdrukkelijk bekend te zijn met het feit dat het dragen van een veiligheidshelm en schoenen op de bouwplaats verplicht is.
2. Op regelmatige tijden zal de Verkrijger de gelegenheid krijgen het bouwterrein c.q. het bouwwerk te bezoeken. Deze bezoeken zullen niet op zaterdag, zondag, nationale feestdagen of vakantie- c.q. ATV-dagen plaatsvinden.
3. De Verkrijger is op de hoogte van het feit dat het voor kinderen onder de 15 jaar niet is toegestaan het bouwterrein c.q. het bouwwerk te bezoeken.
Zoiets zal ook wel in SKG staan, en lijkt me sterk dat je bouwer dit heeft laten vervallen.