Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PtzN19DBudB8YYYs0iqdj8P1aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESgtF9pUAZdtUIE3l6xdxWdp.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, het gaat niet vreselijk hard maar onze woning is nu wel dicht. Opmerkelijk dat de ramen dus ook al in de kozijnen zitten. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat we geen gemetselde buitenmuren krijgen.
Dit scheelt hopelijk wat vocht. Over een paar weken mogen we een keer binnen kijken dus ik ben heel benieuwd.

Oplevermoment januari gaan ze overigens niet halen, men roept nu al officieus maart. En dan zegt de begeleider dat het om materiaal gaat, en de opzichter roept personeel. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Stealth2000 op 24-09-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:13
Vraagje over de maten op de bouwtekening. Op onze bouwtekening is de ruimte tussen onze woning en de rijtjeswoning circa 330cm, ofwel: De berging (bovenin) eindigt op onze erfgrens, tot daar is 330cm.

Wij hebben zojuist een kijkdag gehad en hier meet ik 299cm. Dit is aanzienlijk (>10%) minder dan aangegeven.

De garage die wij op de offerte hebben (derde partij) past hiermee ook niet meer (die is 298cm, moet 20cm speling zijn aan weerszijde).
Gehele tuin wordt hiermee 30cm smaller. Op 10m maakt dat amper uit, op die 3 meter is het wel jammer vanwege maat garage.

Disclaimer: Ik snap dat maten kunnen afwijken en wellicht geen rechten aan ontleend kunnen worden. Vind deze afwijking echter bizar groot, dat ik het graag navraag hier.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Overige maten kloppen wel. Is een dergelijke afwijking iets waar ik wat mee kan, of is zelfs 10% op de smalle doorgang acceptabel?

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 24-09-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:06
Source90 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:27:
Vraagje over de maten op de bouwtekening. Op onze bouwtekening is de ruimte tussen onze woning en de rijtjeswoning circa 330cm, ofwel: De berging (bovenin) eindigt op onze erfgrens, tot daar is 330cm.

Wij hebben zojuist een kijkdag gehad en hier meet ik 299cm. Dit is aanzienlijk (>10%) minder dan aangegeven.

De garage die wij op de offerte hebben (derde partij) past hiermee ook niet meer (die is 298cm, moet 20cm speling zijn aan weerszijde).
Gehele tuin wordt hiermee 30cm smaller. Op 10m maakt dat amper uit, op die 3 meter is het wel jammer vanwege maat garage.

Disclaimer: Ik snap dat maten kunnen afwijken en wellicht geen rechten aan ontleend kunnen worden. Vind deze afwijking echter bizar groot, dat ik het graag navraag hier.

***members only***

Overige maten kloppen wel.
Wat is je vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:38
Mogen jullie gewoon naar binnen om foto’s te maken? Dat is bij ons absoluut niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
c-nan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:53:
[...]

Mogen jullie gewoon naar binnen om foto’s te maken? Dat is bij ons absoluut niet toegestaan.
Dit is buiten hè :+

Er staan geen hekken omheen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:44

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

c-nan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:53:
[...]

Dat begrijp ik niet dat dat zo werkt in NL. Je mag je eigen werf niet op? Die je zelf betaald?

Als ik op mijn werf een tentje zet en er 24/7 wil zitten is dat geen probleem.

Dus uw eigen werf opvolgen mag dus niet?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 19:11
Jellabie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:19:
[...]

Dat begrijp ik niet dat dat zo werkt in NL. Je mag je eigen werf niet op? Die je zelf betaald?

Het is jouw werf niet, dat is het pas na oplevering. Het gaat hier om projectmatig bouwen niet om een particuliere opdrachtgever die een hutje laat bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Jellabie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:19:
[...]

Heeft meer te maken met verzekeringen en verantwoordelijkheid.

Officieel mogen wij er ook niet op, maar dan moet de aannemer er hekken omheen zetten. Doet hij niet dus loop ik lekker rond.

Onze aannemer is verder vrij makkelijk en mogen gewoon naar binnen wanneer de deur straks open is. Zolang we maar niet in de weg lopen.

Ook al twee keer worsten broodjes gebracht. Kwam vandaag weer even kijken en ze beginnen uit zichzelf te vertellen hoe het er allemaal voorstaat. Top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
D.deJong schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:24:
[...]

Het is jouw werf niet, dat is het pas na oplevering. Het gaat hier om projectmatig bouwen niet om een particuliere opdrachtgever die een hutje laat bouwen.
Het is wel mijn grond. Heb er gewoon netjes voor betaald bij notaris en ook volgens het kadaster ben ik eigenaar en niet het bouwbedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Toppe schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:26:
[...]

Het is wel mijn grond. Heb er gewoon netjes voor betaald bij notaris en ook volgens het kadaster ben ik eigenaar en niet het bouwbedrijf.
Het bouwterrein (werf) is niet door jou te betreden of je nou betaald hebt of niet. Je weet heus wel wat ik bedoel, je hoeft je niet van de domme te houden om punten te scoren.
I.v.m. de veiligheid ben je onbevoegd je toekomstige woning te betreden, of zelfs maar de bouwplaats te betreden.
Dit heeft alles met veiligheid en aansprakelijkheid te maken.
Eigenlijk ook logisch. De uitvoerder heeft geen tijd om continue met gasten over het terrein te lopen.
Er rijd en valt regelmatig iets. Als je daar slachtoffer van word wie is dan verantwoordelijk? Ja, het bouwbedrijf.

[ Voor 35% gewijzigd door D.deJong op 24-09-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
D.deJong schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:28:
[...]

Het bouwterrein (werf) is niet door jou te betreden of je nou betaald hebt of niet. Je weet heus wel wat ik bedoel, je hoeft je niet van de domme te houden om punten te scoren.
I.v.m. de veiligheid ben je onbevoegd je toekomstige woning te betreden, of zelfs maar de bouwplaats te betreden.
Dit heeft alles met veiligheid en aansprakelijkheid te maken.
Eigenlijk ook logisch. De uitvoerder heeft geen tijd om continue met gasten over het terrein te lopen.
Er rijd en valt regelmatig iets. Als je daar slachtoffer van word wie is dan verantwoordelijk? Ja, het bouwbedrijf.
Ik hoef geen punten te scoren. Als eigenaar van de grond weet ik wat wel en geen bouw terrein is maar de mensen die daar ofwel nieuw komen ofwel die daar zelf ook wonen hebben daar maling aan.

Hoe kan ik onbevoegd een terrein betreden als ik nergens aan kan zien dat ik er niet mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wij gingen elk weekend het bouwterrein op, kids mee, wel aan het handje. Ten eerste om ze aan het idee te laten wennen van dat nieuwe huis en omdat we het leuk vonden elke week de voortgang te zien. Nu de woning wind- en waterdicht is valt er weinig meer te zien.

Er stonden hekken, maar niet op slot. Het mag uiteraard niet, maar we hebben welgeteld 1 kijkdag gehad in een jaar tijd. En bijna elke keer dat we er waren kwamen we andere toekomstige bewoners tegen, ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 24-09-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Deleon78 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:49:
[...]

Je weet het toch? Doen of je neus bloedt is geen argument.
Dan verschillen we hierin van mening. Als ik ergens niet mag komen (of een willekeurig ander persoon) dan moet je dat kenbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik denk dat Toppe vanzelf weggestuurd gaat worden. Elke dag op de bouw en bij de fundering je al bezorgd en had je al commentaar op de vloerverwarming :P Er gaan nog veel meer dingen komen waarbij je vraagtekens gaat hebben. Op een gegeven moment gaat dat irritant worden. Tot die tijd, laat hem lekker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 24-09-2021 21:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
D.deJong schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:28:
[...]

Super vreemd om eerst luidkeels een onwaarheid te verkondigen en als je daar vervolgens op gewezen wordt te gaan roep toeteren. Ooit was dit een forum waar mensen op niveau met elkaar communiceerden. Het is vrij relevant of je wel of niet op je werf mag zijn.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Makkelijk schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:11:
[...]

Super vreemd om eerst luidkeels een onwaarheid te verkondigen en als je daar vervolgens op gewezen wordt te gaan roep toeteren. Ooit was dit een forum waar mensen op niveau met elkaar communiceerden. Het is vrij relevant of je wel of niet op je werf mag zijn.
@D.deJong heeft gewoon gelijk.
Met projectbouw mag je het terrein formeel niet betreden, klaar.
Voor hetzelfde geldt val of struikel je ergens over of stap je in een lange roestige spijker etc.
Het bouw bedrijf is verantwoordelijk en gaat daarin gewoon geen risico’s lopen.
Wel gek als het terrein helemaal open is, ik zou op zijn minst ergens een toegangshek verwachten maar ook als die er niet is mag je er niet zomaar op.

Ik kwam zelf weleens langs de bouw en vroeg het dan netjes aan de uitvoerder en 9 van de 10x mocht ik even met goede schoenen een helm pakken en mijn woning bekijken, dan liep hij of een ander even mee. Soms ook niet en dan ging ik ook zonder zeuren direct weer rechtsomkeert. Soms tipte hij mij even als er een ovhtend iets leuks ging gebeuren zoals het plaatsen van het dak met een kraan. Dat mocht ik even filmen. (Hij wist dat ik niet in de buurt woonde en koeken en saucijzenbroodjes doen het inderdaad goed).

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 24-09-2021 21:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Ik vind het ook zorgwekkend dat de bouw gewoon open is. Ik heb als kind een hoop gespeeld(lees gesloopt) op bouwterreinen waar ik ben opgegroeid. PVC buizen jatten om pijltjes mee te blazen en allerlei materialen voor onze hut. Wisten wij veel dat er mensen waren die daar dik voor betaald hadden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:09:
Ik denk dat Toppe vanzelf weggestuurd gaat worden. Elke dag op de bouw en bij de fundering je al bezorgd en had je al commentaar op de vloerverwarming :P Er gaan nog veel meer dingen komen waarbij je vraagtekens gaat hebben. Op een gegeven moment gaat dat irritant worden. Tot die tijd, laat hem lekker ;)
Af en toe zullen ze me een zeikerd vinden, maar denk dat ik een van de weinige ben die eerdaags met een BBQ lang het bouwterrein gaat staan om broodjes hamburger te bakken. Kunnen ze wel waarderen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Toppe op 24-09-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:24:
[...]

@D.deJong heeft gewoon gelijk.
Met projectbouw mag je het terrein formeel niet betreden, klaar.
Voor hetzelfde geldt val of struikel je ergens over of stap je in een lange roestige spijker etc.
Het bouw bedrijf is verantwoordelijk en gaat daarin gewoon geen risico’s lopen.
Wel gek als het terrein helemaal open is, ik zou op zijn minst ergens een toegangshek verwachten maar ook als die er niet is mag je er niet zomaar op.
Nvm

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 24-09-2021 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Toppe schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:36:
[...]

Af en toe zullen ze me een zeikerd vinden, maar denk dat ik een van de weinige ben die eerdaags met een BBQ lang het bouwterrein gaat staan om broodjes hamburger te bakken. Kunnen ze wel waarderen :)
Prima dat je een beetje lijmt met de bouwer, maar juridisch heb je natuurlijk helemaal geen recht om op die bouwplaats te zijn zonder uitdrukkelijke toestemming, ook niet als er geen hek omheen staat.

Woningborg Artikel 23: Bezoek aan bouwterrein en/of bouwwerk

1. Het totale bouwwerk valt tot de oplevering van het bouwwerk of gedeelte van het bouwwerk onder de verantwoording en risico van de Ondernemer. Het is de Verkrijger derhalve verboden zonder toestemming van de ter plaatse verantwoordelijke uitvoerder en/of directie van de Ondernemer het bouwterrein en/of bouwwerk te betreden. De Verkrijger verklaart hierbij uitdrukkelijk bekend te zijn met het feit dat het dragen van een veiligheidshelm en schoenen op de bouwplaats verplicht is.
2. Op regelmatige tijden zal de Verkrijger de gelegenheid krijgen het bouwterrein c.q. het bouwwerk te bezoeken. Deze bezoeken zullen niet op zaterdag, zondag, nationale feestdagen of vakantie- c.q. ATV-dagen plaatsvinden.
3. De Verkrijger is op de hoogte van het feit dat het voor kinderen onder de 15 jaar niet is toegestaan het bouwterrein c.q. het bouwwerk te bezoeken.

Zoiets zal ook wel in SKG staan, en lijkt me sterk dat je bouwer dit heeft laten vervallen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:01:
[...]

Prima dat je een beetje lijmt met de bouwer, maar juridisch heb je natuurlijk helemaal geen recht om op die bouwplaats te zijn zonder uitdrukkelijke toestemming, ook niet als er geen hek omheen staat.

Woningborg Artikel 23: Bezoek aan bouwterrein en/of bouwwerk

1. Het totale bouwwerk valt tot de oplevering van het bouwwerk of gedeelte van het bouwwerk onder de verantwoording en risico van de Ondernemer. Het is de Verkrijger derhalve verboden zonder toestemming van de ter plaatse verantwoordelijke uitvoerder en/of directie van de Ondernemer het bouwterrein en/of bouwwerk te betreden. De Verkrijger verklaart hierbij uitdrukkelijk bekend te zijn met het feit dat het dragen van een veiligheidshelm en schoenen op de bouwplaats verplicht is.
2. Op regelmatige tijden zal de Verkrijger de gelegenheid krijgen het bouwterrein c.q. het bouwwerk te bezoeken. Deze bezoeken zullen niet op zaterdag, zondag, nationale feestdagen of vakantie- c.q. ATV-dagen plaatsvinden.
3. De Verkrijger is op de hoogte van het feit dat het voor kinderen onder de 15 jaar niet is toegestaan het bouwterrein c.q. het bouwwerk te bezoeken.

Zoiets zal ook wel in SKG staan, en lijkt me sterk dat je bouwer dit heeft laten vervallen.
Dat staat er zeker. Maar ik ken die overeenkomst. De achterburen die nog via onze kavels richting het water lopen kennen die overeenkomst niet en kan je dus niet voor de volle 100% kwalijk nemen dat ze daar lopen.

In dit geval is de aannemer gewoon laconiek door een paar tientjes te besparen op een bordje verboden toegang.

Is de grond mijn eigendom? Ja.
Heb ik, formeel gezien, toegang? Nee.
Is de aannemer slim om een bordje te plaatsen? Ja.

De RI&E van de aannemer is in dit geval niet juist uitgevoerd :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:10:
[...]

Dat staat er zeker. Maar ik ken die overeenkomst. De achterburen die nog via onze kavels richting het water lopen kennen die overeenkomst niet en kan je dus niet voor de volle 100% kwalijk nemen dat ze daar lopen.

In dit geval is de aannemer gewoon laconiek door een paar tientjes te besparen op een bordje verboden toegang.

Is de grond mijn eigendom? Ja.
Heb ik, formeel gezien, toegang? Nee.
Is de aannemer slim om een bordje te plaatsen? Ja.

De RI&E van de aannemer is in dit geval niet juist uitgevoerd :+
Grappig. Want de wet stelt dat het beperken van toegang kenbaar gemaakt moet worden. Dus als er geen hek staat en geen bordje hangt, mogen je buren inderdaad vrij het terrein betreden. Maar aan jouw is in de aanneem overeenkomst wel kenbaar gemaakt dat je het bouwterrein niet mag betreden. De bouwer zou daar civiel rechterlijk een procedure over tegen je kunnen starten.

Op dit moment iedereen behalve jij dus meer recht om jouw grond te betreden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou eerder aansporen bij de aannemer om de boel eens even goed te beveiligen ipv broodjes voor ze te halen om aan te pappen :P Kinderen of kwaadwillende die even een van die leidingen van je vloerverwarming bewust/perongeluk slopen(ik noem maar iets) is geen pretje na oplevering. Gelukkig is de bouwvak voorbij, maar 3 weken onbewaakt bouwterrein is een enorm aantrekkelijke speelplaats.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 24-09-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:50:
Ik zou eerder aansporen bij de aannemer om de boel eens even goed te beveiligen ipv broodjes voor ze te halen om aan te pappen :P Kinderen of kwaadwillende die even een van die leidingen van je vloerverwarming bewust/perongeluk slopen(ik noem maar iets) is geen pretje na oplevering. Gelukkig is de bouwvak voorbij, maar 3 weken onbewaakt bouwterrein is een enorm aantrekkelijke speelplaats.
Bij een groot nieuwbouwproject hier in de buurt is ook een tijdje het hek geopend gebleven, waarschijnlijk vergeten af te sluiten.
Tijdens onze lockdownwandeling toentertijd inderdaad meerdere kinderen door de woningen zien rennen, stenen/blikjes zien gooien, etc. Met een beetje geluk voor de aannemer/projectontwikkelaar blijft het bij wat rommel en oppervlakkige schade, met veel pech letselschade bij de kids... En in een uitzonderlijk geval zou er inderdaad doelbewust iets gesloopt kunnen worden. Gelukkig lag het ver buiten populaire hangplekken.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:50:
Klopt. Alleen is nu de vloer klaar en is er verder niets meer. Zodra ze de woning gaan opzetten dan staat er ‘s ochtends om 07:00 niets en om 19:00 staat er een complete wind en waterdichte woning die volledig afgesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:42:
[...]

Grappig. Want de wet stelt dat het beperken van toegang kenbaar gemaakt moet worden. Dus als er geen hek staat en geen bordje hangt, mogen je buren inderdaad vrij het terrein betreden. Maar aan jouw is in de aanneem overeenkomst wel kenbaar gemaakt dat je het bouwterrein niet mag betreden. De bouwer zou daar civiel rechterlijk een procedure over tegen je kunnen starten.

Op dit moment iedereen behalve jij dus meer recht om jouw grond te betreden :+
Haha klopt. Gelukkig mag ik dan wel weer vrij over de grond van de buren lopen en visa versa :+

Het is allemaal wat krom. Maar goed, laten we het nu maar weer hebben over woningen ipv mij bekritiseren over een vage houding van een aannemer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:46
Toppe schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:36:
[...]

Dat heb ik altijd raar gevonden, ik betaal een hoop geld voor het bouwen van een huis en dan wordt er eigenlijk ook nog 'verwacht' dat ik worstenbroodjes ga brengen en een langskom met een BBQ.

Ik heb ook wel eens een pakje stroopwafels gebracht en maakte altijd een praatje. Maar uit goed fatsoen en niet om (te proberen) er een voordeel uit te halen :D
Maar ja, misschien is dat naïef en heb ik nu een slechter huis dan de buurman :P

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-05 11:54
Nouja, het werkt nou eenmaal zo. Ik heb recent nog een klusje voor elkaar gekregen dat ze per se niet wilden doen 'want dan moet ik dat bij 100 woningen aanbieden'. En ik snap dat argument ook nog. Maar met een beetje lief doen en je aan je woord houden (niemand vertellen, behalve online op Tweakers natuurlijk :+) kan er best nog iets. Maar dat is ook omdat ik tot nu toe heel vriendelijke/onwetende vragen heb gesteld en nergens met gestrekt been in ben gevlogen.

Ik weet ook dat er diverse kopers in het project zijn die, zonder extra resultaat, al dikke bonje hebben gehad met de aannemer.

Al ga ik ook niet langs met van alles en nog wat, verre van zelfs. Maar een vriendelijk woord doet veel.

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
finsdefis schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:02:
[...]

Bij een groot nieuwbouwproject hier in de buurt is ook een tijdje het hek geopend gebleven, waarschijnlijk vergeten af te sluiten.
Tijdens onze lockdownwandeling toentertijd inderdaad meerdere kinderen door de woningen zien rennen, stenen/blikjes zien gooien, etc. Met een beetje geluk voor de aannemer/projectontwikkelaar blijft het bij wat rommel en oppervlakkige schade, met veel pech letselschade bij de kids... En in een uitzonderlijk geval zou er inderdaad doelbewust iets gesloopt kunnen worden. Gelukkig lag het ver buiten populaire hangplekken.
Bij ons was het wel goed afgesloten, maar wanneer je netjes melde op het eind van de dag, of tijdens de schaft mocht ik altijd kijken en ja formeel mag dat niet. Ben elke week wel een keer het terrein op geweest. Mijn tip gewoon vragen, en de eerste keer met wat lekkers aankomen al kan ik mij voorstellen dat het bij grote projecten lastiger is dan bij kleine projecten.

• Pannencouque
Hebben jullie voor het stucen en evt behangen eigenlijk de vloer dichtgelegd met stucloper? Ik heb enkel de betonvloer nog, vloer komt er pas na deze werkzaamheden, maar heb weinig zin om tzt zelf de vloer weer te moeten egaliseren...zou het nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Pannencouque schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:34:
Hebben jullie voor het stucen en evt behangen eigenlijk de vloer dichtgelegd met stucloper? Ik heb enkel de betonvloer nog, vloer komt er pas na deze werkzaamheden, maar heb weinig zin om tzt zelf de vloer weer te moeten egaliseren...zou het nodig zijn?
Ik heb dat in ieder geval nooit gedaan of nodig gehad.

Pannencouque schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:34:
Gips kun je zo afsteken van de vloer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Het dak zit erop! Als het goed is krijgen we deze week de opleverdatum te horen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aqdsSNhiZz-OUgouYM9cjEMkFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mqkvf3lru2aa0hCWLDcjx9PT.jpg?f=fotoalbum_large

• Pannencouque
Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:55:
[...]

Gips kun je zo afsteken van de vloer.
Geen kans op troep van behanglijm?

Pannencouque schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:12:
[...]
Geen kans op troep van behanglijm?
Behanglijm weet ik niet, lijkt me hardnekkiger dan een klodder gips :)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:24
Wat vinden jullie hiervan? Stopcontact komt in het zicht boven het aanrecht. Is dit is waarvan ik mag verwachten dat ze het nog fixen. Of zou dit binnen de marge vallen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkOtK4wKI_peuQBXDBUuL6WTOw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWkeAJcDk9yKiJ1A3MPp066n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNKQwZo0K_OcNnDxU9l4AIhJBHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLKzsH776ZsFHGbrIjHKWROJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2WRL0-syzjl7GLOgdYfkWfhZ6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoQZSpMXCJIdhifDcVMAKP6Q.jpg?f=fotoalbum_tile

Moet eigenlijk een kwart slag gedraaid maar krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 25-09-2021 17:59 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:59:
Wat vinden jullie hiervan? Stopcontact komt in het zicht boven het aanrecht. Is dit is waarvan ik mag verwachten dat ze het nog fixen. Of zou dit binnen de marge vallen?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

In het zicht? Daar zou ik echt een punt van maken.

• SquareOne
JackBol schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:01:
[...]

In het zicht? Daar zou ik echt een punt van maken.
Ja, 10 cm boven smetplint bij het aanrecht. Die wordt waterpas, dus denk dat dit wel gaat opvallen. Is alleen in prefab betonnen wanden gegoten dus vraag me wel af wat ze er mee gaan doen..

Even afwachten tot de kijkdag is geweest over 2 weken, was niet helemaal legaal op de bouwplaats vandaag :+

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:04:
[...]

Ja, 10 cm boven smetplint bij het aanrecht. Die wordt waterpas, dus denk dat dit wel gaat opvallen. Is alleen in prefab betonnen wanden gegoten dus vraag me wel af wat ze er mee gaan doen..

Even afwachten tot de kijkdag is geweest over 2 weken, was niet helemaal legaal op de bouwplaats vandaag :+
Je kan er altijd nog 1 dicht smeren en op de ander een dubbel stopcontact zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SquareOne schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:04:
[...]

Bij ons hebben ze het e.e.a. recht gezet in betonnen prefab. Dus het is wel mogelijk. Als het niet volgens specs is, gewoon aangeven.

• RR123
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Source90 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:27:

***members only***

Overige maten kloppen wel. Is een dergelijke afwijking iets waar ik wat mee kan, of is zelfs 10% op de smalle doorgang acceptabel?
Ik ben bang dat ze bij zo'n afwijking altijd kijken naar afwijking t.o.v. het gehele perceel (of het totale niet bebouwde oppervak).. desalniettemin zou ik wel een poging wagen bij de bouwer..

Jullie garage achteraf door een 3e partij, is die gepland op een stuk perceel wat aangeduid is als parkeren op eigen terrein? Dat kan nog weleens problemen geven. Bij ons project staat er zwart op wit dat wij 2 parkeerplekken op eigen terrein moeten handhaven. Na wat uitzoekwerk kwam ik erachter dat we niet 1 van de 2 plekken als garage mogen inrichten, dan wordt het niet meer als parkeerplek op eigen terrein gezien (https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR641791/1) Wij gaan dus maar een carport plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07

Geen gezicht zo. Zou het zeker melden. Ze kunnen met het schakelmateriaal de boel wel iets rechttrekken, maar niet zo veel (schat ik in). Dus zeker even melden en misschien wel een kunt van maken. Nu kun je nog redelijk makkelijk in het beton hakken en de boel aanpassen, er zit nog niet eens draad in!? Of zien we dat niet op de foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 23:38
Runner15 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:30:
[...]

Geen gezicht zo. Zou het zeker melden. Ze kunnen met het schakelmateriaal de boel wel iets rechttrekken, maar niet zo veel (schat ik in). Dus zeker even melden en misschien wel een kunt van maken. Nu kun je nog redelijk makkelijk in het beton hakken en de boel aanpassen, er zit nog niet eens draad in!? Of zien we dat niet op de foto?
Dit is met schakelmateriaal wel recht te rekken. De linkse iets naar beneden en de rechtse iets naar boven. Maar als je nog meer stopcontacten op dezelfde muur hebt op deze hoogte kan je wel weer verschil krijgen. Zou het melden dan heb je het in ieder geval gemeld mocht het straks toch mis gaan. Dan word het maar hak en breekwerk na oplevering dat is niet jouw probleem.

• Source90
RR123 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:12:
[...]

Ik ben bang dat ze bij zo'n afwijking altijd kijken naar afwijking t.o.v. het gehele perceel (of het totale niet bebouwde oppervak).. desalniettemin zou ik wel een poging wagen bij de bouwer..

Jullie garage achteraf door een 3e partij, is die gepland op een stuk perceel wat aangeduid is als parkeren op eigen terrein? Dat kan nog weleens problemen geven. Bij ons project staat er zwart op wit dat wij 2 parkeerplekken op eigen terrein moeten handhaven. Na wat uitzoekwerk kwam ik erachter dat we niet 1 van de 2 plekken als garage mogen inrichten, dan wordt het niet meer als parkeerplek op eigen terrein gezien (https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR641791/1) Wij gaan dus maar een carport plaatsen.
Is op de bouwtekening inderdaad een parkeerplek.
Wij hebben echter geen parkeerverplichting. Reeds een vergunning aangevraagd en deze is al goed gekeurd. In de garage kan tenslotte ook een auto staan.

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 16:01

Ik zou dit niet accepteren. En als ze toch naast elkaar moeten: Da's nu de ideale oplossing voor de aannemer. Bovenste dichtsmeren en een doos er naast boren lijkt mij de makkelijkste fix voor de aannemer.

• RR123
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Source90 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:42:
[...]
Is op de bouwtekening inderdaad een parkeerplek.
Wij hebben echter geen parkeerverplichting. Reeds een vergunning aangevraagd en deze is al goed gekeurd. In de garage kan tenslotte ook een auto staan.
Dat is goed om te horen, wellicht dat met een vergunningsaanvraag voor ons ook nog iets mogelijk is.

Parkeerverplichting is het bij ons ook niet, naar mijn weten kan dat ook niet. maar wel een instandhouding voor de parkeerplekken die opgenomen is in de notariële akte..

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 23:17
RR123 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:17:
[...]

Dat is goed om te horen, wellicht dat met een vergunningsaanvraag voor ons ook nog iets mogelijk is.

Parkeerverplichting is het bij ons ook niet, naar mijn weten kan dat ook niet. maar wel een instandhouding voor de parkeerplekken die opgenomen is in de notariële akte..
Als er een instandhouding in je aktie is opgenomen betekend dat (meestal) dat al die plekken op eigen grond meegeteld worden om aan het juiste quotum parkeerplekken te komen. En dat quotum is meestal al niet erg hoog.

Er mag dan geen parkeerverplichting gelden maar als, zeg ongeveer de helft, inderdaad niet op eigen grond parkeert heb je dus al heel snel parkeerproblemen.

Ook al van personen gelezen die 2 parkeerplekken op eigen grond hadden (en moesten handhaven) maar dat gingen afsluiten met een poort en de auto's op openbaar terrein gingen parkeren 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Dronium op 25-09-2021 22:45 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dronium schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:42:
[...]

Ook al van personen gelezen die 2 parkeerplekken op eigen grond hadden (en moesten handhaven) maar dat gingen afsluiten met een poort en de auto's op openbaar terrein gingen parkeren 8)7
Bizar. Wij hebben juist iets gezicht waarbij we twee auto’s op eigen grond kwijt kunnen.

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 08:58
JackBol schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:00:
Het dak zit erop! Als het goed is krijgen we deze week de opleverdatum te horen!

[Afbeelding]
Bij ons zit het dak er al 2 maanden op maar we weten nog niks. Grootste struikelblok is het aansluiten van de nuts voorzieningen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Kupauw schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:52:
[...]

Bij ons zit het dak er al 2 maanden op maar we weten nog niks. Grootste struikelblok is het aansluiten van de nuts voorzieningen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hier is hij ook nagenoeg af, enkel nog wat afwerking. Echter nog geen enkele datum qua oplevering omdat er gesteggel is met de nuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 03:49
Source90 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:59:
[...]

***members only***

Hier is hij ook nagenoeg af, enkel nog wat afwerking. Echter nog geen enkele datum qua oplevering omdat er gesteggel is met de nuts.
Gaat dat dan goed met verkoop eigen woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JackBol schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:20:
[...]

Je kan er altijd nog 1 dicht smeren en op de ander een dubbel stopcontact zetten.
Dan krijg je opbouw? Dat zie ik niet zo zitten. Gezien de reacties hier in het topic lijk ik niet te overdrijven. Ga het aangeven bij de bouwer met het verzoek het op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:25:
[...]

Bij ons hebben ze het e.e.a. recht gezet in betonnen prefab. Dus het is wel mogelijk. Als het niet volgens specs is, gewoon aangeven.
Thanks dat biedt perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Runner15 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:30:
[...]

Nee draad zit er nog niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SquareOne schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:31:
[...]

Thanks dat biedt perspectief.
Wandlichtpunten een aantal CM verplaatst, nieuwe(vergeten) WCD's gemaakt, loze leidingen vergroot en zelfs een complete sparing uitgezaagd voor een deur. Alles is mogelijk, maar hangt af van je aannemer of hij een betonwerker in z'n portfolio heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Wat is de ervaring hier met Histor verf? Die is nu in de aanbieding bij de Gamma, dus wil 't mogelijk wel kopen maar iets houdt me tegen. Ik ga het schilderen nu uitbesteden dus is vooral hun probleem, maar dan nog moet het goed dekkend zijn natuurlijk. En ik heb geen zin in een extra factuur qua manuren omdat de verf ruk is.

Voor het buitenschilderwerk in de oude woning heb ik Sikkens gekocht, dat was ideaal spul. Eén keer schilderen en klaar. Levert Histor kwaliteit die daar een beetje in de buurt komt? Is voor muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
praliwi schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:04:
[...]

Gaat dat dan goed met verkoop eigen woning?
Gaat bij ons eind oktober in de verkoop. Met clausule dat oplevering is na verhuizing (maar wel geschat voor 1/5/22). Gok dat we het wel gaan halen, behoorlijk wat speling in planning opgenomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:03:
Wat is de ervaring hier met Histor verf? Die is nu in de aanbieding bij de Gamma, dus wil 't mogelijk wel kopen maar iets houdt me tegen. Ik ga het schilderen nu uitbesteden dus is vooral hun probleem, maar dan nog moet het goed dekkend zijn natuurlijk. En ik heb geen zin in een extra factuur qua manuren omdat de verf ruk is.

Voor het buitenschilderwerk in de oude woning heb ik Sikkens gekocht, dat was ideaal spul. Eén keer schilderen en klaar. Levert Histor kwaliteit die daar een beetje in de buurt komt? Is voor muren.
Laat de keuze aan de vakman die je inhuurt, dat zal de kwaliteit ten goede komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:38

Histor is toch gewoon een huis/bouwcenter merk? En is tevens altijd in de aanbieding. Ze willen volgens mij steeds om, dan Histor, dan Flexa, dan weer een ander, maar er is altijd wel wat in de aanbieding.

Volgens mij is het gewoon ok spul, maar bij Histor moet je minimaal 2 lagen verven, bij een goed merk volstaat 1 laag al, dus goedkoper in arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 23:17
Source90 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:18:
[...]

Gaat bij ons eind oktober in de verkoop. Met clausule dat oplevering is na verhuizing (maar wel geschat voor 1/5/22). Gok dat we het wel gaan halen, behoorlijk wat speling in planning opgenomen. :)
Zorg wel dat het goed en duidelijk in je (ver)koop contract staat! Bij mij was dat niet het geval, maar toch getekend :? Toen de oplevering van mijn nieuwbouw uitgesteld werd wou, en hoefde, de koper niet echt mee te bewegen. Dus spullen in opslag en een paar maanden logeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 03:49
Source90 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:18:
[...]

Ah. Dat is tegenwoordig aardig gebruikelijk bij overgang naar nieuwbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Levert Histor kwaliteit die daar een beetje in de buurt komt? Is voor muren.
Nee, wil je de rolls royce onder de muurverf, neem dan sikkens alphacryl pure mat sf :)
Histor/Flexa is allemaal bouwmarkt spul, troep om mee te werken vind ik persoonlijk. Sikkens/Sigma is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:48

De normale Histor monodek vond ik een ramp om mee te schilderen, daar kreeg ik het pas goed mee toen ik deze verdund had (ervaring van 8 jaar geleden). Die nieuwe monodek revolution lijkt veel belovend, maar nog geen ervaring mee. Een tijdje terug was er een latex test en daar kwam de perfection van de praxis als nummer twee uit en mijn ervaring is dat die inderdaad lekker schildert, daar heb ik vorig jaar mee geschilderd al kreeg ik 1 kamer daar niet mee goed, daar bleef ik droge plekken houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:23:
[...]

Laat de keuze aan de vakman die je inhuurt, dat zal de kwaliteit ten goede komen.
Die zegt 'koop zelf maar voor de muren waar je een kleurtje op wil, A-merk graag'. Verder geen voorkeur dus.
c-nan schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:26:
[...]

Histor is toch gewoon een huis/bouwcenter merk? En is tevens altijd in de aanbieding. Ze willen volgens mij steeds om, dan Histor, dan Flexa, dan weer een ander, maar er is altijd wel wat in de aanbieding.

Volgens mij is het gewoon ok spul, maar bij Histor moet je minimaal 2 lagen verven, bij een goed merk volstaat 1 laag al, dus goedkoper in arbeid.
Mja, de prijs per m² is al incl twee lagen, dus ik hoef het niet superdeluxe te kopen want ik heb toch al betaald voor twee lagen :P Als ik het zelf moet doen zou ik de duurdere keuze doen, tijdwinst is fijn!
Anoniem: 36835 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:44:
[...]

Nee, wil je de rolls royce onder de muurverf, neem dan sikkens alphacryl pure mat sf :)
Histor/Flexa is allemaal bouwmarkt spul, troep om mee te werken vind ik persoonlijk. Sikkens/Sigma is stukken beter.
Die Sikkens zal ik eens naar kijken. Prijsverschil is ook wel een dingetje natuurlijk, vooral als je veel m²'s moet doen en ik de arbeid toch al heb afgerekend.
wortelsoft schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:08:
[...]

De normale Histor monodek vond ik een ramp om mee te schilderen, daar kreeg ik het pas goed mee toen ik deze verdund had (ervaring van 8 jaar geleden). Die nieuwe monodek revolution lijkt veel belovend, maar nog geen ervaring mee. Een tijdje terug was er een latex test en daar kwam de perfection van de praxis als nummer twee uit en mijn ervaring is dat die inderdaad lekker schildert, daar heb ik vorig jaar mee geschilderd al kreeg ik 1 kamer daar niet mee goed, daar bleef ik droge plekken houden.
Daar hou ik me nog even fris van dan. Misschien is het goed, maar ik heb hier ook een Gamma om de hoek en geen Praxis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Neem wel een schrobklasse 1. Onze ervaring met de bouwmarkt verven is dat het eigenlijk niet schoon te maken is. We hebben nu, via de schilder, Wijzonol schrobklasse 1 en daar vegen we meeste viezigheid simpel vanaf met een nat doekje. Ideaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik zat al te kijken naar Sikkens Alpha Rezisto Easy Clean en Alphacryl Pure Mat SF.
De keuken moet sowieso schrobvast, maar elders is dat wellicht ook handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Pannencouque schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:18:
Ik zat al te kijken naar Sikkens Alpha Rezisto Easy Clean en Alphacryl Pure Mat SF.
De keuken moet sowieso schrobvast, maar elders is dat wellicht ook handig.
Sowieso ook de gang en de muren bij de trappen. Maar als je kleine kinderen hebt gewoon alles :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
kepler schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:17:
[...]

Sowieso ook de gang en de muren bij de trappen. Maar als je kleine kinderen hebt gewoon alles :')
De winkelmand ligt al vol met Alphacryl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-05 09:13
Vandaag zijn we even wezen kijken bij de bouwplaats. Ik zie nu op een foto dat de de stenen die gebruikt worden voor het huis van de buren een stukje verder doorlopen voor onze gevel langs. Of in andere woorden 'de muur van de buren loopt over onze grond'. Ik vind er op dit moment nog niet zoveel van, maar vraag mij wel af of dit iets geks is.

[ Voor 37% gewijzigd door Wanne-B88 op 27-09-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

:? Dat is dan toch gewoon jouw muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wanne-B88 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:26:
Vandaag zijn we even wezen kijken bij de bouwplaats. Ik zie nu op een foto dat de de stenen die gebruikt worden voor het huis van de buren een stukje verder doorlopen voor onze gevel langs. Of in andere woorden 'de muur van de buren loopt over onze grond'. Ik vind er op dit moment nog niet zoveel van, maar vraag mij wel af of dit iets geks is.

***members only***
Lijkt er op dat ze voor de mooiheid de breeklijn tussen beide kozijnen in willen…

En wat @Anoniem: 36835 zegt, de stenen die over de erfgrens komen zijn gewoon van jou.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 26-09-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
Dat lijkt mij dus ook. En ik snap de voorkeur vanwege visuele overwegingen. Maar de buren zien het voortuintje natuurlijk voor zich vanaf de visuele overgang van stenen.. En dus 'op onze grond'.

[ Voor 15% gewijzigd door Wanne-B88 op 26-09-2021 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-09-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanne-B88 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:40:
Dat lijkt mij dus ook. En ik snap de voorkeur vanwege visuele overwegingen. Maar de buren zien het voortuintje natuurlijk voor zich vanaf de visuele overgang van stenen.. En dus 'op onze grond'.
Erfgrens is erfgrens. Dat wordt (meestal) na de bouw gewoon aangegeven met piketpaaltjes. Dan zet je daar een haagje neer en is het opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
Thanks voor het meedenken. Ik bewaar de foto goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:45
En percelen hoeven ook niet recht te zijn... De erfgrens kan best verspringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Anoniem: 36835 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:50:
[...]

Erfgrens is erfgrens. Dat wordt (meestal) na de bouw gewoon aangegeven met piketpaaltjes. Dan zet je daar een haagje neer en is het opgelost :P
Haha wij hebben precies hetzelfde 'probleem'. De tuinscheiding (dus erfgrens) ligt versprongen tov de verschillende bakstenen. Ziet er erg gek uit als je daar echt je harde erfgrens zet. Dus inderdaad besloten om daar een strookje groen te doen en te delen met de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft hier al een prefab beton woning opgeleverd gekregen? We vinden de hoeken van de betonnen dagkanten bij de ramen niet mooi strak. Een beetje korrelig en rond afgewerkt ipv een mooie scherpe hoek van 90 graden.

Beneden is dat niet erg, want daar gaat de stukadoor werk van maken. Maar boven komt waarschijnlijk renovliesbehang in de slaapkamers. Is het aan te raden die even door de stukadoor even te laten afwerken (hoekprofiel erop smeren)? Of zie je daar weinig meer van na renovlies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhlLyhGuX1aUb-GUxKJC3XmWayw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dGCRaYytTn3pwzu00T29ZBdY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 27-09-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chibert
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-05 22:10

Chibert

HR persoon

Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:04:
Wie heeft hier al een prefab beton woning opgeleverd gekregen? We vinden de hoeken van de betonnen dagkanten bij de ramen niet mooi strak. Een beetje korrelig en rond afgewerkt ipv een mooie scherpe hoek van 90 graden.

Beneden is dat niet erg, want daar gaat de stukadoor werk van maken. Maar boven komt waarschijnlijk renovliesbehang in de slaapkamers. Is het aan te raden die even door de stukadoor even te laten afwerken (hoekprofiel erop smeren)? Of zie je daar weinig meer van na renovlies?
Als je deze mooi strak tegen het houtwerk zet kun je dit netjes afwerken met een kitrandje. Dan zie je er niets meer van. Zo hebben wij dit in ons nieuwbouwhuis gedaan.

HR persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Chibert Ik bedoel de hoek :) Heb even de foto aangepast ter verduidelijking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:43:
@Chibert Ik bedoel de hoek :) Heb even de foto aangepast ter verduidelijking
Ik zou de stucadoor er een hoeknaald op laten zetten, ik vrees dat je er anders spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D.deJong schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:08:
[...]

Ik zou de stucadoor er een hoeknaald op laten zetten, ik vrees dat je er anders spijt van krijgt.
Ja dat dacht ik dus al :) Zo'n hoekprofiel van 1mm verzinkt voor dunpleister is niet zo lastig te plaatsen toch? Is dat niet zelf te doen met een beetje klusskills? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:11:
[...]

Ja dat dacht ik dus al :) Zo'n hoekprofiel van 1mm verzinkt voor dunpleister is niet zo lastig te plaatsen toch? Is dat niet zelf te doen met een beetje klusskills? :P
Zoiets?
https://www.bol.com/nl/nl...0HVQ7LEAQYByABEgJOE_D_BwE

Prima zelf te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@D.deJong

Nee zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/497/760/6/DV_8_8056522_02_4c_NL_20150707084236.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Anoniem: 36835 Ik heb het zonder profiel gedaan en ik kreeg het niet super strak. Het kan ook weinig hebben als je er per ongeluk tegenaanstoot (het zit in de gang bij mij nu). Les voor de volgende keer is het om het dus mét profiel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:11:
[...]

Prima zelf te doen. Even wat gips op beide kanten, profiel er in drukken en de waterpast een tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-05 07:27
Hi,
In de 'akte van levering' lezen wij het onderstaande, meer mensen die 'herinrichtingsrente' tegen zijn gekomen?
In de akte van levering van mijn huidige woning van 5j terug komt dit niet namelijk niet terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m83V3ucGByNk00HfGcSlWmSvJw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BPxKPW8kgqBech2ZNthjHhOs.png?f=fotoalbum_large

Bij voorbaat dank voor de reactie. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
PSP123 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:59:
Hi,
In de 'akte van levering' lezen wij het onderstaande, meer mensen die 'herinrichtingsrente' tegen zijn gekomen?
In de akte van levering van mijn huidige woning van 5j terug komt dit niet namelijk niet terug.

[Afbeelding]

Geen idee wat het is, maar het gaat over 19 jaar x 2,09 euro? Dan zou ik er niet te veel energie aan verspillen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:03
PSP123 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:59:
Hi,

[Afbeelding]

De eerste hit in DuckDuckGo:
"Herinrichtinsrente is een schuldplichtigheid ten behoeve van de Staat door de eigenaren andere dan op grond van artikel 102 herinrichtingswet Oost-Groningen en de Groningse-Drentse Veenkoloniën verschuldigde bedragen die rust op de hun toegedeelde kavels, ter zake van de op grond van de lijst der geldelijke regelingen zoals zij door de arrondissementsrechtbank is gesloten."

Klinkt dus als iets wat bij wet vastgelegd is en je dus niet echt onderuit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Even opletten dat je de SG1032 neemt ipv SG1030. De 1032 is duurder maar wat dikker, scheelt je hoop ergernis :)

Scheelt meestal wel €1,50 per lengte ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 27-09-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:11:
[...]

Even opletten dat je de SG1032 neemt ipv SG1030. De 1032 is duurder maar wat dikker, scheelt je hoop ergernis :)

Scheelt meestal wel €1,50 per lengte ;)
maar dan moet je 3mm dichtsmeren ipv 1mm? Dat verschil ga je wel zien als je alleen het hoekje wilt doen ipv de hele wand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:21:
[...]

maar dan moet je 3mm dichtsmeren ipv 1mm? Dat verschil ga je wel zien als je alleen het hoekje wilt doen ipv de hele wand?
Die foto van @Anoniem: 36835 is lastig zo te in schatten maar ik denk niet dat hij hem met 1mm strak gaat krijgen. Andere optie is natuurlijk even met korrel 80 het ergste er afschuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De hoek zelf is gewoon haaks, alleen de punt van de hoek is niet mooi. Ik denk dat 1mm wel lukt. Ik heb 7 kozijnen te doen, dus eerst maar eens 1 proberen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:44:
De hoek zelf is gewoon haaks, alleen de punt van de hoek is niet mooi. Ik denk dat 1mm wel lukt. Ik heb 7 kozijnen te doen, dus eerst maar eens 1 proberen :P
Koppel even terug in het topic of het is gelukt :P. Zelfde soort wanden, hier en heb nog niet nagedacht over deze problematiek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:44:
Waarom dan niet gewoon de schuurmachine er langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toppe schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:53:
[...]

Waarom dan niet gewoon de schuurmachine er langs?
Op beton? Dat is veel te hard om een heel stuk af te schuren om de hoek scherp te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 27-09-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:54:
[...]

Op beton? Dat is veel te hard om een heel stuk af te schuren om de hoek scherp te maken.
In het verleden wel gedaan hoor, als je niet te veel haast hebt is het prima te doen is mijn ervaring. Hangt natuurlijk ook wel af van de sterkte klasse van je beton. Ik heb toen C24 geschuurd maar mogelijk zijn je wanden van een sterkere klasse

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 27-09-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CK2LTsM6hXMOAzzb4NS5AiyjFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYlGd1ooGufmQP7BbTGdDMeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heeft iemand het opgelost in ons project (lang leve instagram). Alleen weet ik niet welk profiel gebruikt is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Schuren? Als je er toch een profiel op zet gewoon ff met de haakse slijpert erlangs, stuk sneller.
Pagina: 1 ... 34 ... 348 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.