Voor de uitbouw zit ik nog te twijfelen, partner wil het eigenlijk niet want te duur en is dan bang dat we straks dan het huis niet af krijgen in combinatie met spaargeld. Het is namelijk voor 1.2m wel meer dan 1/3 van het bouwdepot en 1/4 van het totale budget + spaargeld. Ook vind ik het lastig vanaf tekening te zien hoe veel tuin we echt hebben:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Op basis van de situatietekening is de woning 9,5 lang bij 5,5 breed voor de buitenmaat. Op de interne tekeningen is de woning 4.8 breed bij 8.8 lang. Dus dan hebben wij tussen de berging en de achtermuur 5.2m, dit zou dan 4 worden met de 1.2m aanbouw. Zoals je kan zien, het is al geen hele diepe of brede tuin, ongeveer 2m aan de zijkant van de woning.
Worden voor zolder indeling alleen wanden gezet of wordt ook ventilatie etc aangepast. Anders niet perse heel duur. 2e is het heel goedkoop.
Zoals het omschreven staat:
- aanbrengen en vlak afwerken van scheidingswanden uitgevoerd als frame voorzien van isolatie en gipsbeplating;
- verplaatsen van stalen binnendeurkozijn en aanpassen hoogte ivm. aanwezige hoogte van mv-kast/wasruimte;
- verplaatsen wasmachine aansluiting;
- aanpassen elektrische installatie conform optietekening;
- geen werkzaamheden aan de dakplaten, deze blijven zoals aangegeven in de technische omschrijving.
De gecreëerde onbenoemde ruimten voldoen qua regelgeving niet aan de eisen van een slaapkamer.
Dit is dan de goedkoopste waarbij ze een wandje doortrekken over de hele lengte van de zolder zodat de wasmachine ook bij de technische ruimte komt waar WTW en boiler etc staat.
Wij hebben nu dubbele tuindeur maar gebruiken alleen de loop deur, doen nooit beide deuren open omdat de dagen dat je dat zou willen ik de warmte liever buiten hou gezien binnen lekker koel is door de (vloer)koeling.
Goed punt, ik verwacht ook niet dat we deze behalve het voorjaar als binnen en buiten nagenoeg gelijk is qua temperatuur echt beide zullen openzetten. Is misschien meer gewoon voor de looks dan echt iets anders.
Heb geen schrobput. Mis het ook niet. We hebben erg groene tuin dus meeste water loopt gewoon de border in.
Zijn ook van plan er een voornamelijk groene tuin van te maken. Kopersbegeleider gaf aan dat je zo nog wel iets had wat op de riolering aangesloten was. Aangezien verder alles op eigen grond kwam qua afvoering enz.
Buitenkraan is mooist tijdens de bouw. Wij hebben alleen achter. Vind dat voldoende. Met een hoekhuis en lange slang kun je altijd rondom.
Pv panelen kunnen waarschijnlijk wel goedkoper achteraf. Extra groep kan de installateur voor de pv panelen ook wel plaatsen.
Dank, zoiets dacht ik ook al. Zal voornamelijk dan wat extra loze leidingen richting zolder zijn dan om het netjes weg te werken.
Als het systeem draadloos is heb je geen extra schakelaar nodig. Kun je achteraf makkelijk koppelen.
Dit klinkt mij als draadloos, maar wel dat ze het op een vaste plek in de woning willen zetten (naast de aanwezige schakelaar in de woonkamer).
Het leveren van een extra schakelaar (RF-zender) voor de bediening van de mechanische ventilatie.
Dit is een losse zender welke door u op elke gewenste plaats kan worden aangebracht.200 liter zou ik doen. Je wil niet had ik maar grotere boiler gehad denken.
Ja voor de 500 euro willen we dat later niet hebben inderdaad. Iets wat nu nog voldoende is zal wellicht anders zijn zodra kinderen pubers zijn en lang staan te douchen
Bedankt voor de reactie!