Inmiddels hebben we ook de makelaar gesproken en uit dat gesprek kwamen een aantal tips voor het meerwerk welke ik op zich kon volgen (maar ik me afvraag of een makelaar niet ook een belang heeft en was benieuwd naar jullie mening.
Hier het overzicht:
- Aanbouw 2,4 mtr € 33k (Aanbouw 1,2mtr is 24,5k). Tip van de makelaar is die 2,4mtr binnen te nemen ondanks dat je daarmee wat meer van je tuin opgeeft. (achter tuin is ong. 120m2 excl. aanbouw).
- dakraam € 2.2k op 2e verdieping voor meer licht in een te creeeren werkkamer.
- Separate toiletruimte 2e verdieping € 7k ( hier zitten standaard ook 2 slaapkamers en een kleine extra badkamer, tip van makelaar was om dit al mee te nemen voor de toekomst en omdat hier meerwaarde in zit, ik vraag me dit af).
- deurkozijn tussen berging en woning € 3k (de deur komt dan 'in' de keuken, voordeel is dat de berging ook als bijkeuken kan dienen en de berging mag hiermee volgens de makelaar als woonoppervlak gerekend worden (klopt dit?).
- stalen kozijnen wijzigen naar houten + stompe deuren (x11) € 8k
- Deuren wijzigen in stompe deuren (x11) € 3.5k
- Dubbele tuindeuren vervangen voor schuifpui € 2.5k
- buitenkraan (700e) met schrobput (500e)
- Dichtzetten van de V-naden in het plafond (x3) (€2.8k)
- Leveren een aanbrengen van massieve binnendeuren (1500e)
- Dichte trap (€ 1k)
Daarnaast nog een stel kleine posten (mantelbuizen, extra wcds etc).
Voor de beeldvorming van de deur en de keuken incl. de aanbouw heb ik snel een schets gemaakt (let dus aub. niet op de type kastjes etc, maar was meer voor het beeld van de maten).
:strip_exif()/f/image/8Da2EPJHUcYKrdeF9dwI5Wa1.jpg?f=fotoalbum_large)
(dus, zonder uitbouw zou de keuken 3,73mtr zijn, met uitbouw van 2,4mtr is deze dus 6,13mtr). Reden voor de positie van de deur is ivm. berging positie (zie onder):
Reden dat we hier nu al zo mee bezig zijn is omdat we al vlot keuzes moeten gaan maken voor de meerwerkposten (ivm. de financien).