Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik iets vergelijkbaars ga doen. Ik hoop dat ik dan voor circa 40k klaar te zijn. Heb je in jouw geval hier een vergunning aanvraag voor moeten doen of was dat niet nodig?Source90 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:28:
[...]
Als je qua tijd niet verlegen zit, zou ik een onderheide en geïsoleerde vloer laten plaatsen, metselaar laten komen en naar wens opbouwen.
Onze garage/berging is weliswaar een stuk kleiner (15m²). Ik was hiervoor 15k kwijt (heiwerk, vlinderen van betonnen vloer, metselaar, sectionaaldeur, bitumen op dak branden). Isolatie heb ik wel zelf gedaan. Stenen zijn dezelfde als onze woning, die heb ik bij de opzichter/aannemer afgenomen per pallet voor een leuk prijsje.
Als je er 30-40k tegenaan gooit kan je achteraf een garage helemaal naar wens laten opbouwen. Mogelijk kwalitatief nog beter ook (sinds je dan zelf de regie hebt).
Ik heb ook nog een alternatief aangevraagd namelijk een prefab bouwer. Als ik een prijs heb van hun zal ik dit wel delen