• heerjelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 17:25
praliwi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:05:
[...]

Waar had je de badkamer en keuken op geschat? En wat is het uiteindelijk geworden? Dure keuzes gemaakt of viel dat wel mee?
Wij hebben alleen ervaring met huurwoningen en nooit betaald voor iets aan een huis :X ...

Vanwege het project werden we nagenoeg gedwongen om het bij van Wanrooij te besteden.

Keuken: 3000 cheque inbegrepen, wij dachten dat we met totaal 6500 ruim voldoende zouden zitten maar zitten nu op 17000, waarbij de onze gloednieuwe vrijstaande koelkast zelf meenemen. Hier wel tevreden over de offerte.

Badkamer: 2760 cheque inbegrepen, wij wilden nog een ligbad en het liefst een onderkast dus dachten rond de 4000 beiden wel te hebben. Helaas was het bij van Wanrooij al snel >1000 voor die kast, dus die nemen we niet we gaan hier later nog wat laten bijplaatsen en hebben een badkamer van totaal 5060.

Toch wel een verschil van 11.500 naar 22.000 dus 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door heerjelle op 15-09-2021 13:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 09:07

skate master

Autodesk Educator Expert

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 17:21

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:06:
[...]

Mijn camera aan voorkant van het huis filmt ook de openbare weg omdat mijn auto 9 van de 10 keer daar aan de weg geparkeerd staat. Hij is ook netjes aangemeld bij de politie. Al twee keer het verzoek gehad beelden te uploaden. 1x vanwege autoinbraak bij buren, 1x ivm moord :'( . Dan ben ik toch blij dat ik daar iets aan kan bijdragen.
Op het voorraam (en de poort achter) staat duidelijk aangegeven dat er gebruik gemaakt wordt van camera-bewaking. Alleen de preventieve werking die daar vanuit gaat vind ik al geruststellend.
Het melden van camera’s aan de hand van een stikker is volgens mij ook verplicht. Al zou ik op jou grond lopen (collecte, postbode, pakketbezorger) dan moet ik nog steeds de keuze hebben om wel of niet opgenomen te worden.

Het filmen van een vaste parkeerplaats om dat jij je auto daar 9/10 keer kan parkeren vindt ik al tricky. Je filmt namelijk ook openbare weg als je auto er niet staat. Oom agent zal het prima vinden, evenals een handhaver maar als je een azijnzeikerd hebt die een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens indient dan trek je, denk ik, aan het kortste eind.

Kan zijn dat die parkeerplaats jou eigendom is, dat weet ik niet

Een camera met deurbel is niet het zelfde als een deurbel met camera. Wat mij betreft zou een deurbel alleen beelden mogen opnemen op het moment dat er daadwerkelijk op de knop is gedrukt en niet wanneer er beweging is.

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 15-09-2021 14:55 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

GeeMoney schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:28:
[...]

Ik vind het altijd heerlijk dat je geen steenkoude voeten hebt in de winter in je badkamer.
En een elektrische radiator verbruikt echt als een dolle, die zou ik zo min mogelijk aan laten schakelen als ik jou was.
Helemaal eens, zeker vwb de elektrische radiator. We hebben nu ook geen VV in de badkamer en mis het niet echt ofzo.
Keuzes, keuzes.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Anoniem: 36835

Iemand een slim idee om te zorgen dat je niet teveel zand binnenloopt na oplevering? Alles rondom ons huis is zand en klei. We krijgen helaas geen stap tegels vanuit de aannemer. Ik zat al te denken aan een stapel pallets als looppad neer te leggen, maar dat is ook best duur. En een paar OSB platen zijn ook niet goedkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 15-09-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:11
@Anoniem: 36835 Er staan vaak zat "gratis af te halen" stoeptegels op marktplaats of facebook. Lelijke tegels, but who cares.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
Toppe schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:51:
[...]

Het melden van camera’s aan de hand van een stikker is volgens mij ook verplicht. Al zou ik op jou grond lopen (collecte, postbode, pakketbezorger) dan moet ik nog steeds de keuze hebben om wel of niet opgenomen te worden.

Het filmen van een vaste parkeerplaats om dat jij je auto daar 9/10 keer kan parkeren vindt ik al tricky. Je filmt namelijk ook openbare weg als je auto er niet staat. Oom agent zal het prima vinden, evenals een handhaver maar als je een azijnzeikerd hebt die een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens indient dan trek je, denk ik, aan het kortste eind.

Kan zijn dat die parkeerplaats jou eigendom is, dat weet ik niet

Een camera met deurbel is niet het zelfde als een deurbel met camera. Wat mij betreft zou een deurbel alleen beelden mogen opnemen op het moment dat er daadwerkelijk op de knop is gedrukt en niet wanneer er beweging is.
Op weg naar school komen wij langs een huis wat echt volgehangen is met, volgens mij, hele goede camera's. Het is een hele klein voortuin, maar er hangen volgens mij iets van 4 camera's die eigenlijk wel de stoep moeten filmen zoals ze hangen. Ik voel me wel echt bekeken als ik daar voorbij loop.

Dus nu zit ik ook te twijfelen over mijn eigen camera's:D Maar die kan ik behoorlijk naar beneden richten. Ik heb er iig geen haast mee
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:54:
Iemand een slim idee om te zorgen dat je niet teveel zand binnenloopt na oplevering? Alles rondom ons huis is zand en klei. We krijgen helaas geen stap tegels vanuit de aannemer. Ik zat al te denken aan een stapel pallets als looppad neer te leggen, maar dat is ook best duur. En een paar OSB platen zijn ook niet goedkoop.
met alle leveringen (badkamers, vloeren, etc) hadden we zo een aantal palletjes staan. Aantal droogloop matten erop en prima. Het wordt pas echt vervelend als de vloer er ligt, maar daar heb ik snel een stucloper op gelegd.

Ik zie mensen ook wel een stukje kunstgras neerleggen, ook een goed idee :)

[ Voor 20% gewijzigd door kepler op 15-09-2021 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 07:49
Wij hebben na oplevering bij de Action hele goedkope grasmatten voor balkon gescoord van 1 bij 2, en hiervan een pad gemaakt. Loop je meteen het zand uit de wijk van de schoenen af. Maar die kun je ook voor weinig op rol krijgen online. Werkt prima, ook tegen gladheid want al die zand/modder/klei wordt spekglad bij regen.

Maar aan tijdelijk pad van stoeptegels gratis van marktplaats werkt ook prima uiteraard.

• Scuderia110
  • Niet online
Mijn vorige overburen hadden ook camera's, maar die filmden de huizen aan de overkant, die van mij dus ook. Er ging een nogal onvriendelijk verzoek aan vooraf, maar sindsdien nooit meer een camera gezien. Ieder z'n ding, maar wel eigen terrein filmen graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Gek, bij ons heeft Reinbouw dit wel overal netjes gedaan met 40x60 tegels. Afgelopen tijd is er een levendige (gratis) handel geweest in die dingen hier in de wijk.

Wij hebben zelf redelijk snel de oprit erin gelegd zodat we het huis een beetje schoon konden houden.

Afhankelijk van hoe ver het is en hoe lang het nodig kun je bv:
- via marktplaats / Nextdoor wat (gratis) tegels regelen
- bij de bouwmarkt wat steigerhout halen. Kun je later nog wel iets van maken voor in de tuin
- bij eerder opgeleverde huizen is regelmatig wel wat over dat bruikbaar is.
- gewoon snel je oprit erin (laten) leggen :)

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:34
Scuderia110 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:09:
Mijn vorige overburen hadden ook camera's, maar die filmden de huizen aan de overkant, die van mij dus ook. Er ging een nogal onvriendelijk verzoek aan vooraf, maar sindsdien nooit meer een camera gezien. Ieder z'n ding, maar wel eigen terrein filmen graag.
Tja, hoe breng je dat zonder meteen de relatie op scherp te zetten hè...

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
nel!s schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:04:
[...]

Tja, hoe breng je dat zonder meteen de relatie op scherp te zetten hè...
Dat hangt heel erg af van het contact wat je met je buren hebt. Als het contact slecht is of je wilt eventuele escalatie van een conflict voorkomen zou je ook een melding kunnen doen bij bijvoorbeeld AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Volgens onze aannemer wordt de woning in Q4 opgeleverd. Vorige week voor het eerst mogen kijken + gelijk inmeetmoment. Ik was wel een beetje teleurgesteld over de voortgang als oplevering zogenaamd Q4 is, maarja 31 december valt ook nog in Q4.

[

[ Voor 79% gewijzigd door MemeMaster op 23-09-2021 19:15 ]

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
--

[ Voor 99% gewijzigd door MemeMaster op 15-09-2021 22:47 ]

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 19:30
Vandaag een gesprek gehad met een medebewoner over deuren.
Hij gaf het volgende aan:

Hij kiest via de projectleverancier enkel de houten stompe kozijnen.
Deuren gaat hij na oplevering elders aanschaffen. Een van de redenen waarom hij voor hout en stomp gaat is dat als je opdek en stalen kozijnen hebt en deze achteraf wilt vervangen voor stompe kozijnen, dat je dan de opening eerst breder moet maken om een deur van 231,5 x 93 erin te hangen.

Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:31
cacao70 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:47:
Vandaag een gesprek gehad met een medebewoner over deuren.
Hij gaf het volgende aan:

Hij kiest via de projectleverancier enkel de houten stompe kozijnen.
Deuren gaat hij na oplevering elders aanschaffen. Een van de redenen waarom hij voor hout en stomp gaat is dat als je opdek en stalen kozijnen hebt en deze achteraf wilt vervangen voor stompe kozijnen, dat je dan de opening eerst breder moet maken om een deur van 231,5 x 93 erin te hangen.

Klopt dit?
Dat klopt volgens mij ja.
De metalen kozijnen klemmen namelijk om de muur heen als het ware en een houten kozijn natuurlijk niet, die moet daar dus binnen vallen en dan moet je hem dus breder maken anders past de deur niet.
Als er belachelijke prijzen voor gerekend worden kan je ook voor stomp stalen kozijnen kiezen natuurlijk.

Beneden heb ik alles laten vervallen en boven alles om laten zetten naar stomp en stalen kozijnen behouden vanwege idiote prijzen. En deuren zou ik niet snel vanuit de bouw ook upgraden maar lekker achteraf tenzij ze echt heel scherp aanbieden maar voor deuren heb ik dat nog niet eerder gehoord.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 15-09-2021 23:01 ]

• cacao70
GeeMoney schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:59:
[...]

Dat klopt volgens mij ja.
De metalen kozijnen klemmen namelijk om de muur heen als het ware en een houten kozijn natuurlijk niet, die moet daar dus binnen vallen en dan moet je hem dus breder maken anders past de deur niet.
Als er belachelijke prijzen voor gerekend worden kan je ook voor stomp stalen kozijnen kiezen natuurlijk.

Beneden heb ik alles laten vervallen en boven alles om laten zetten naar stomp en stalen kozijnen behouden vanwege idiote prijzen. En deuren zou ik niet snel vanuit de bouw ook upgraden maar lekker achteraf tenzij ze echt heel scherp aanbieden maar voor deuren heb ik dat nog niet eerder gehoord.
Thanks. Staal + Stomp is via de Berkvens mijndeur site goedkoper dan Hout + stomp.

Mag ik vragen welke deuren je erachteraf in hebt laten zetten?

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 22:54
Hier een vraagje over boren in de vloer van een nieuwbouw begane grond.

Wij gaan toch voor een ander type oven (met vaste water aansluiting), waardoor ik zelf een gat moet maken voor afvoer en watertoevoer.

Water toevoer is een standaard 12 of 15 mm ø lijkt mij. Dat kan ik met een grotere maat SDS PLUS boor wel boren lijkt mij. Zou 400mm lengte voldoende zijn?
Voor de afvoer gok ik op een 40-45mm diameter?

Kan ik daar zoiets voor gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71o6zEhxaqL._AC_SL1500_.jpg
Met adapter voor sds plus uiteraard.

Of kom ik niet door de vloer met een dergelijke Diamantkernboor?

Ik heb een redelijk knappe boor, maar geen idee of ik hier zo doorheen kan boren / wat verschillende materialen zijn. Vraag al enige tijd geleden uitgezet bij kopersbegeleiding, zonder reactie tot heden.

Vloerverwarming komt sowieso niet op dit stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 15-09-2021 23:21 ]

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15

EiT

Aan hovenier/grondverzetter/stratenmaker vragen of ze tijdelijk wat kunstof rijplaten neer leggen.

Hier hebben ze 4 maanden gelegen via hovenier die de oprit ging bestraten en heeft mij niets gekost. Die platen zijn niet zo duur, dus misschien ook ergens goedkoop te huur.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
Source90 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:18:

Wij gaan toch voor een ander type oven (met vaste water aansluiting), waardoor ik zelf een gat moet maken voor afvoer en watertoevoer.

Water toevoer is een standaard 12 of 15 mm ø lijkt mij. Dat kan ik met een grotere maat SDS PLUS boor wel boren lijkt mij. Zou 400mm lengte voldoende zijn?
Voor de afvoer gok ik op een 40-45mm diameter?

Kan ik daar zoiets voor gebruiken:
[Afbeelding]
Met adapter voor sds plus uiteraard.

Of kom ik niet door de vloer met een dergelijke Diamantkernboor?

Ik heb een redelijk knappe boor, maar geen idee of ik hier zo doorheen kan boren / wat verschillende materialen zijn. Vraag al enige tijd geleden uitgezet bij kopersbegeleiding, zonder reactie tot heden.

Vloerverwarming komt sowieso niet op dit stuk.
Dat ga je met een simpele Makita niet redden. Ik heb met een dergelijke boor en nog een verlengstuk eraan en gehuurde combinatie inclusief waterkoeling door mijn fundering geboord voor leidingen maar dat is niet eventjes een makkelijk klusje. Weet je ook zeker dat er geen leidingen lopen? Er zit waarschijnlijk ook bewapening in je vloer?

Ik zou een professional inhuren denk ik en let ook op dat die leidingen niet achter je apparaten mogen lopen dus ze moeten ook nog eens de muur in. Die zal je dus ook eerst uit moeten hakken zodat er recht naar beneden geboord kan worden en daarna moet je die weer dichtsmeren.
Een betonboorder doet het boren volgens mij voor zo'n 150-250 euro.
Als die leidingen er niet zijn beginnen veel keukenboeren er ook niet meer aan en dat heeft bovenstaande als reden ;) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeIYOaCVIuOFR9a-2aiN3lZx04Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2JlK7d9sogql9WecjWnaO6C.jpg?f=fotoalbum_medium

@cacao70 ik heb daar stalen taatsdeuren laten plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 16-09-2021 07:45 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Wolly op 16-09-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 16 september 2021 @ 06:19:
[...]

Dat ga je met een simpele Makita niet redden. Ik heb met een dergelijke boor en nog een verlengstuk eraan en gehuurde combinatie inclusief waterkoeling door mijn fundering geboord voor leidingen maar dat is niet eventjes een makkelijk klusje. Weet je ook zeker dat er geen leidingen lopen? Er zit waarschijnlijk ook bewapening in je vloer?

Ik zou een professional inhuren denk ik en let ook op dat die leidingen niet achter je apparaten mogen lopen dus ze moeten ook nog eens de muur in. Die zal je dus ook eerst uit moeten hakken zodat er recht naar beneden geboord kan worden en daarna moet je die weer dichtsmeren.
Als die leidingen er niet zijn beginnen veel keukenboeren er ook niet meer aan en dat heeft bovenstaande als reden ;) .
Door een breedplaatvloer is natuurlijk wel iets anders dan door de fundering, ik denk dat het wel lukt met die diamantkernboor. Wel altijd oppassen dat er geen leiding onder zit al ben ik wel benieuwd hoe een professional dat wel zou weten?

• Source90
[...]

[Afbeelding]

Goede tip voor de gaten laten boren. Voor dat bedrag ga ik niet zelf knutselen (en mogelijk meerdere boren er doorheen jagen).
Heb maar eens wat offertes opgevraagd in de regio. Ben benieuwd wat ik voor prijs krijg..

• GeeMoney
Wolly schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:36:
[...]

Door een breedplaatvloer is natuurlijk wel iets anders dan door de fundering, ik denk dat het wel lukt met die diamantkernboor. Wel altijd oppassen dat er geen leiding onder zit al ben ik wel benieuwd hoe een professional dat wel zou weten?
Dat weet hij wellicht niet zeker maar hij heeft wel de juiste gereedschappen en ervaring.
Betonboorders doen niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 14:22
Source90 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:18:
Kijk wel wat voor type bgg vloer er in ligt. Vooral bij een rib-cassette vloer is het belangrijk dat je niet precies op een rib zit te boren. Die is constructief en volledige hoogte beton. Het deel tussen de ribben is maar een paar cm dik en kan kleine sparingen probleemloos aan.

https://www.joostdevree.nl/shtmls/ribcassettevloer.shtml

Edit link toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door hansgrave op 16-09-2021 12:47 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Net bericht gehad dat wij 30 september worden opgeleverd. Ondanks dat het snel gegaan is hebben we het gevoel van "Eindelijk". Nu nog 2 maandjes alles afbouwen en inrichten en hopelijk kan ik dan eens ophouden met dit topic elke dag meerdere malen te refreshen :+ Dat gevoel van eindeloze twijfels en keuzes ben ik wel klaar mee.

Begin februari is de eerste paal er in gegaan, dus in 8 maanden hebben ze het gebouwd.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Had je al foto's gedeeld? Altijd leuk :).

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 11:38
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:04:
Net bericht gehad dat wij 30 september worden opgeleverd. Ondanks dat het snel gegaan is hebben we het gevoel van "Eindelijk". Nu nog 2 maandjes alles afbouwen en inrichten en hopelijk kan ik dan eens ophouden met dit topic elke dag meerdere malen te refreshen :+ Dat gevoel van eindeloze twijfels en keuzes ben ik wel klaar mee.

Begin februari is de eerste paal er in gegaan, dus in 8 maanden hebben ze het gebouwd.
8 maanden hee, dat schiet wel enorm op :o Hoop dat ze bij ons project ook zo'n zin hebben.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Gefeliciteerd! Maar 2 weken vooraf.... dat vind ik vrij laat. Daar kan een timmerman/tegelzetter/keukenbouwer enz toch geen rekening mee houden?

koekjah schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:46:
[...]

Gefeliciteerd! Maar 2 weken vooraf.... dat vind ik vrij laat. Daar kan een timmerman/tegelzetter/keukenbouwer enz toch geen rekening mee houden?
We hadden gisteren vooroplevering, dat wisten we ook 2 weken van te voren en er werd gezegd na vooroplevering 2-3 weken tot oplevering. Dus in totaal 4 weken van te voren.
Maar je hebt gelijk, in deze tijd is dat lastig.

Ik heb al die kluslui in maart al geboekt voor het najaar en de stukadoor begint 1 november. Dan hebben we zelf een maandje de tijd om de zolder e.d. aan te pakken. Het scheelt enorm dat wij geen haast hebben met vrijwel gratis tussenoplossing qua wonen.

We gaan begin januari pas verhuizen, want dan komt de keuken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 16-09-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:34
@Anoniem: 36835 als je de tijd hebt zou ik die inzetten voor het laten drogen van de muren voor het stucwerk, en daarna drogen van stucwerk voor het sauzen. Zelfs als alles heel droog oogt heb je daar enorm profijt van op langere termijn, hoe meer vocht er nu uit gaat voordat het dicht zit hoe beter.

En dan in december extra lang kerstvakantie voor het dagen lange klooien met lampen en dat soort details...

[ Voor 22% gewijzigd door nel!s op 16-09-2021 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46
Jeeej, mailtje gekregen dat over twee weken de eerste kijkdag wordt ingepland.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als ik de berichten zo lees lijken de bouwers weer wat meer door te werken opeens.

Wij kregen ook al de rekening voor het afronden van de ruwbouw begane grond en bij de 1e huizen van het project waren ze zelfs als bezig met de 2e verdieping en het metselwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvR1601
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11:27
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[...]

[Afbeelding]

Eerste offerte is terug gekomen voor 175€ excl btw. Ofwel zo'n €210.
Is voor twee gaten boren.

Wacht nog even de tweede offerte af. Valt mij opzich mee. Als ik 100€ aan diamantboren kwijt ben en er niet doorheen kom, ben ik verder van huis.

Vraag mij alleen af of vrezen noodzakelijk is?
In de hoge kastenwand komt enkel deze stoomoven. Leiding kan direct eronder geboord worden. Er zit dus geen andere apparatuur onder.
Tussen kastenwand en muur is volgens keukenboer ook aardig wat ruimte voor een leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Wat vinden jullie hiervan?

De tegels zijn blijkbaar zo geplaatst omdat wij er in 1e instantie een akkoord voor hadden gegeven (dus de versneden tegel bovenin zodat de voeglijn uitkomt met de tegels op de wand ernaast). Maar ik besefte toen niet dat er dusdanige kartelvorming (erg lelijk) zou ontstaan want op een tekening zie je uiteraard geen kartelvorming.

Heb de bouwer al gemaild met een vraag om dit op te lossen, maar nog geen reactie gehadAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYM7iNFN5SHqvMV1r2jCkAUPVXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L88RS7oPNMB5zM8MEZwZcBhU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door assassin85 op 17-09-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15

EiT

assassin85 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:57:

De tegels zijn blijkbaar zo geplaatst omdat wij er in 1e instantie een akkoord voor hadden gegeven (dus de versneden tegel bovenin zodat de voeglijn uitkomt met de tegels op de wand ernaast). Maar ik besefte toen niet dat er dusdanige kartelvorming (erg lelijk) zou ontstaan want op een tekening zie je uiteraard geen kartelvorming.

Heb de bouwer al gemaild met een vraag om dit op te lossen, maar nog geen reactie gehad[Afbeelding]
Had misschien iets netter gekund, maar daar zie je na 2 weken niets meer van. Als je daar aan stoort ga je nog een stressvolle tijd krijgen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 22:11

Heb de bouwer al gemaild met een vraag om dit op te lossen, maar nog geen reactie gehad[Afbeelding]
Als dit er zo uitziet na kitten, dan zou ik daar toch ook behoorlijk van balen. In huidige woning heb ik keiharde tegels in toilet laten plaatsen en de snijrand ziet er echt een stuk netter uit dan op je foto.

En dat is dan gedaan door iemand die echt weinig ervaring had met tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-06 20:21

HaikoW

International man of mystery

Gefeliciteerd! Toen de eerste paal geslagen werd, werd toen ook al eind september als verwachte opleverdatum aangegeven? Bij ons geven ze momenteel 1-jaar vanaf eerste paal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
Video gehad van de voortgang van de bouw. Midden juni 2021 ging de eerste paal erin.

Q1 2022 hopen ze de hoogte in te gaan. er komt een ondergrondse parkeergarage, commerciele plint en het appartementencomplex.

Wat zie ik precies op de film? Is dat het fundament waaropn de onergronfdse parkeergarage rust?

[ Voor 14% gewijzigd door cacao70 op 17-09-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:47
HaikoW schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:14:
[...]

Gefeliciteerd! Toen de eerste paal geslagen werd, werd toen ook al eind september als verwachte opleverdatum aangegeven? Bij ons geven ze momenteel 1-jaar vanaf eerste paal aan.
Bij ons project zijn begin maart de eerste palen geslagen (hele project in 2 weken tijd). Eerste opleveringen staan gepland in eerste week van oktober.

Helaas zijn wij het allerlaatste blok (tweekapper) in het project en daar lag het tot deze week bijna 4 maanden stil (alleen de vloerplaten gelegd). Deze week hebben ze de wanden van de BG geplaatst en de vloer van de eerste verdieping. Als het goed is staan volgende week alle wanden. Vanaf dat moment reken ik op zo'n 5 a 6 maanden werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:28

MadEgg

Tux is lievvv

Source90 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:12:
[...]

Wacht nog even de tweede offerte af. Valt mij opzich mee. Als ik 100€ aan diamantboren kwijt ben en er niet doorheen kom, ben ik verder van huis.

In de hoge kastenwand komt enkel deze stoomoven. Leiding kan direct eronder geboord worden. Er zit dus geen andere apparatuur onder.
Tussen kastenwand en muur is volgens keukenboer ook aardig wat ruimte voor een leiding.
Ik heb hier wat leidingen door de kanaalplaatvloer hier geboord met een gehuurde Hilti diamantboor. Ik zal niet zeggen dat hij er als boter doorheen glijdt maar prima te doen. Kost een paar tientjes om voor een dag te huren inclusief slijtage aan de boor.Wel goed opletten dat er geen leidingen onder liggen inderdaad!

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-06 20:21

HaikoW

International man of mystery

SquareOne schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:25:
[...]
Helaas zijn wij het allerlaatste blok (tweekapper) in het project en daar lag het tot deze week bijna 4 maanden stil (alleen de vloerplaten gelegd)
Balen man, ligt de fundering en dan moet je zo lang zien dat er niets mee gebeurt. Zou ik wel moeilijk vinden.
Ons huis is het tweede blok (bouwnummer 3) dus, fingers crossed, gaan ze er bij ons snel mee verder na het leggen van de vloerplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Source90 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:12:
[...]

Het mag in ieder geval niet achter het apparaat uitkomen dacht ik maar je keukenboer kan dat misschien beter bepalen.
Wat een bijkomend voordeel is van infrezen is de kans dat je dan leidingen in de vloer raakt afneemt omdat er vaak onder de wanden in ieder geval geen vloerverwarming ligt ;).

En voor die €200,- zou ik het lekker uit besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46
Heeft iemand ervaring met dit systeem en zo ja werkt het goed?

https://www.naber.de/nl-b...-muurdoorvoerunit-s13823/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler

onze snijranden van de tegels zien er een stuk netter uit. Nooit zo strak als een normale rand, maar zo slecht ook weer niet.

Toevallig vorige week zelf met reststukken tegels de trapkast volgelegd, het snijden (en breken) van de tegels geeft echt wel een nette rand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaikoW schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:14:
[...]

Nee, "voor de kerst" was de prognose. Maar alles was onzeker door het corona virus toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Bij ons zijn ze 2e helft oktober gestart vorig jaar, verwachting is nu medio november de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 09:40
Wij krijgen zojuist een factuur voor de vierde termijn omdat de ruwe vloer van het privégedeelte klaar zou zijn. Nu hebben wij een appartement gekocht op de derde etage. Betekent dit de ruwe vloer van het privégedeelte van het gehele complex of van ons appartement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assassin85
Mryc schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:08:
Wij krijgen zojuist een factuur voor de vierde termijn omdat de ruwe vloer van het privégedeelte klaar zou zijn. Nu hebben wij een appartement gekocht op de derde etage. Betekent dit de ruwe vloer van het privégedeelte van het gehele complex of van ons appartement?
Met privé gedeelte bedoelen ze jouw woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 09:40
assassin85 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:11:
[...]

Met privé gedeelte bedoelen ze jouw woning
In dat geval neem ik contact op met de bouwer om de factuur in te trekken want ze zijn (helaas) nog lang niet zo ver ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:24

ChUcKiE

Dus........

Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:04:
[...]

Nee, "voor de kerst" was de prognose. Maar alles was onzeker door het corona virus toen.
Grapping....voor de kerst....
Bij mij zei de aannemer toen we ja gezegd hadden kerstavond 2020:" Zeg maar tegen de vrouw dat het voor de kerst niet gaat lukken......"
Bij ons gaat het nu echt als de brandweer, drie weken voor de bouwvak begonnen....moet niet gekker gaan anders lukt het wel voor de kerst :*)

[ Voor 4% gewijzigd door ChUcKiE op 17-09-2021 22:08 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40

TF

bla bla

Zijn er mensen die stuken van het plafond aandurven ?

Ik wil graag van de v naden af maar scheuren in nieuwbouw lijken een zekerheid. Plafond eerst verlagen kan; maar dan wel zo ondiep mogelijk. We willen geen spotjes en zo veel als mogelijk de hoogte behouden

Tips?

• kepler
TF schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 06:48:

Ik wil graag van de v naden af maar scheuren in nieuwbouw lijken een zekerheid. Plafond eerst verlagen kan; maar dan wel zo ondiep mogelijk. We willen geen spotjes en zo veel als mogelijk de hoogte behouden

Tips?
wij hebben het gedaan met de instelling dat we over een paar jaar opnieuw (laten) repareren en verven. Er komen zeker scheuren in, we hebben na een paar weken al de eerste haarscheurtjes in de muren. In ons vorige huis viel het reuze mee, we zullen zien hoe het hier is.

We hebben wel 3 jonge kinderen, dus dat is ook een reden om waarschijnlijk over een jaar of 3-4 opnieuw te gaan verven. De muren krijgen het zwaar te verduren :')

Tips?
Wij laten het gewoon stuccen. Die scheurtjes maak ik me niet zo druk om. Dat is met een gladde afwerking echt heel makkelijk te repareren als het huis is uitgewerkt.

V-naden met spuitwerk en behangnaden vind ik persoonlijk meer een doorn in het oog :) En plafond verlagen is me teveel gedoe, zonde van de hoogte en te duur.

Wel een stukadoor vinden die z'n best doet om het te voorkomen. Gaasbanden op alle naden enzo, zoveel mogelijk flexibele materialen, goed voorstrijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-09-2021 09:07 ]

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Wij gaan het plafond ook gewoon laten stuccen, idd het bijwerken is geen probleem.

Overigens wilde we als meerwerk bij de garage een elektrisch bedienbare sectionaaldeur ipv de standaard stalen kanteldeur.
Dit moest nagevraagd worden bij de Architect en kan alleen met een S profilering in de kleur zwart.

Betekent dat dat ik achteraf ook niet zelf een andere garagedeur in mag bouwen, met een kleur/profilering naar keuze?

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online

Tips?
Wij hebben de plafonds laten stucen. We zitten er nu een jaar in en op sommige naden zie je duidelijk een haarscheur, met name onder de badkamer. Dat komt omdat de vloer daar verwarmd is en het beton dus meer werkt dan op andere plaatsen (het plafond in de keuken, onder de badkamer, is meetbaar warmer 's winters).

De haarscheuren storen ons verder niet. De scheuren in de muur zijn op sommige plaatsen erger omdat daar een stalen kolom in de muur zit en dat werkt meer dan de kalkzandsteen, dus dat was te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Nu online
koekjah schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:03:
Wij gaan het plafond ook gewoon laten stuccen, idd het bijwerken is geen probleem.

Overigens wilde we als meerwerk bij de garage een elektrisch bedienbare sectionaaldeur ipv de standaard stalen kanteldeur.
Dit moest nagevraagd worden bij de Architect en kan alleen met een S profilering in de kleur zwart.

Betekent dat dat ik achteraf ook niet zelf een andere garagedeur in mag bouwen, met een kleur/profilering naar keuze?
Ja en nee. Het is hier al vaker voorbij gekomen dat de architect in principe het auteursrecht heeft op jouw woning en dat jij dus niet zomaar die profilering mag aanpassen, of bijvoorbeeld een andere kleur deur mag plaatsen. Dat kan namelijk beschouwd worden als een aantasting van het ontwerp. Het mocht echter wel redelijk blijven en ik kan me niet voorstellen dat een architect er een probleem van gaat maken als jij die deur er na 6 maanden uit haalt en vervangt door een andere deur met een andere kleur profiel.

Is de meerprijs dusdanig dat het echt uitmaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

Tips?
Bij je stukadoor aangeven dat je graag Gitex als band wil ipv regulier gaasband.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

@Blihi thanks. De meerprijs lijkt redelijk, al zit er geen compensatie in voor de deur die dan komt te vervallen.
Wat me het meest stoort is de S profilering, waar ik liever M wil.

Ik kan het achteraf zelf laten doen, maar dan zit ik weer met die standaard garagedeur die ik eruit moet halen en af moet voeren. Krijg je geen stuiver voor.

• Blihi
  • Nu online
Marktplaats. Het zou je verbazen wat je daar kunt verkopen.

• Source90
koekjah schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:34:
@Blihi thanks. De meerprijs lijkt redelijk, al zit er geen compensatie in voor de deur die dan komt te vervallen.
Wat me het meest stoort is de S profilering, waar ik liever M wil.

Ik kan het achteraf zelf laten doen, maar dan zit ik weer met die standaard garagedeur die ik eruit moet halen en af moet voeren. Krijg je geen stuiver voor.
Hier komt de staalboer het ophalen. Moet de deur er alleen zelf uithalen dan. Je krijgt er uiteraard weinig voor (zie hier). Voordeel is wel dat het weg is.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

@Blihi marktplaats staat vol met deze standaard nieuwbouw garagedeuren, gratis af te halen.

@Source90 daar heb ik niet bij stilgestaan, is een optie idd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Over dat auteursrecht gesproken. Ik heb eindelijk antwoord op al mijn vragen rondom auteursrecht gehad. @Blihi attendeerde mij er ook een tijd geleden op dat je niet zo maar iets kunt veranderen vanwege dat auteursrecht.
Blihi schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Houd er rekening mee dat je in dit geval dus ook nog toestemming van de architect nodig kan hebben. Als het pand onder architectuur gebouwd is betekent dit dat je niet zomaar constructieve wijzigingen mag doen zonder toestemming van de architect. Deze behoudt immers altijd het auteursrecht op het gebouw en grote wijzigingen doen mogelijk afbreuk aan dat auteursrecht. (link)

Omdat er in dit geval al contact is geweest met de aannemer/architect kun je achteraf niet zeggen dat je dit niet wist. Als een architect er dan werk van maakt (en dat kan best als deze al op voorhand aangegeven heeft het niet te willen) kan je wel eens voor verrassingen komen te staan.

[...]

Dit is heel fijn van de aannemer, maar zijn allemaal zaken die niet onder dat auteursrecht vallen. Daar kan de aannemer dus gemakkelijk in meedenken.

Bij ons project is ook overleg gevoerd met de architect over bepaalde zaken en die konden niet aangepast worden. Jammer voor de betreffende kopers, maar de architect heeft echt het laatste woord.

PS. Het auteursrecht vervalt bij sloop. Er zijn dus voorbeelden waar een verbouwing niet mocht van de architect en daarom het hele pand maar gesloopt is. Dat kan hij namelijk niet voorkomen.
De vraag was in hoeverre heeft een architect iets te zeggen over je woning en waar ligt de grens? Is dat binnen of buiten? Voor mijn specifieke geval gaat het dus om de vraag of ik in mijn appartement 2 entresols mag inbouwen.

En ja dat mag gewoon. Mits ik de nodige vergunningen regel en het uiteraard met een constructeur ga berekenen. Het boeit de architect geen ene moer wat ik BINNEN aan mijn huis verander.
  • Van de aannemer heb ik zwart op wit dat dit meerwerk te uitgebreid is en dat het niet past binnen projectbouw en dat ik vrij ben om dit na oplevering te doen.
  • Van de architect heb ik zwart op wit dat zij geen direct contact hebben met kopers.
  • De projectontwikkelaar zegt: zolang u niets aan het exterieur van het gebouw veranderd hoeft u daar ons of de architect niet voor te benaderen. Wanneer u de wijzigingen na oplevering zelf gaat doorvoeren of laat doorvoeren dan hebben wij er zelf ook niet mee te maken. Dus in dat geval hoeft u met ons niets af te stemmen.
Case closed en ik kan door met het doen van de constructieberekening en het zoeken naar een aannemer die de afbouw wil doen in Q1 '23 :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:56
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 18-09-2021 23:56 ]

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:24
Vandaag wezen kijken en waar het 2 maanden kaal was hebben we nu ineens een fundering en begane grond muren! Het lijkt ineens in een stroomversnelling te zijn beland na de bouwvak.

*Jessy100 zijn hoofd maalt gelijk over een potentiele opleverdata :')

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Iemand ervaring met rigide PVC vloeren? Bijv van Floorify?
https://support.floorify....s-een-rigide-vinyl-vloer-

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• SquareOne
@Farmerwood toevallig een screenshotje van je verbouwplanning die je hebt gemaakt met deze tool?
Farmerwood in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"

Ben momenteel ook bezig maar zou graag een volledigheids check doen :)

• TF

TF

bla bla

Dank voor alle antwoorden

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
Alleen ervaring met verlijmde PVC vloeren.

Als ik het verhaaltje doorlees zie ik maar een situatie waarin deze rigide PVC-vloer voordeel zou bieden, en dat is als je in een appartement/flat/bovenwoning nog iets aan geluids isolatie moet doen.

Mmmmm, er MOET ALTIJD nog een ondervloer onder. En die zorgt dan voor de geluids-isolatie.

Als je die geluids-isolatie niet nodig hebt zou ik het niet doen, zeker niet als je vloerverwarming hebt liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online

Tips?
Wij hebben ook het plafond van de begane grond laten stuccen. Inmiddels 1 huis brede scheur precies op het punt waar het huis over gaat in de uitbouw.
Bij de buren precies hetzelfde.

Ondanks dat het een keer hersteld zal moeten worden nog steeds erg blij dat we het gedaan hebben. Geeft echt een compleet andere sfeer in de kamer. Hiervoor 2 huurhuizen gehad met kanaalplaat en spack, dus we kunnen wel een vergelijking maken.

• Farmerwood
  • Niet online
SquareOne schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:58:
@Farmerwood toevallig een screenshotje van je verbouwplanning die je hebt gemaakt met deze tool?
Farmerwood in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"

Ben momenteel ook bezig maar zou graag een volledigheids check doen :)
We hebben de lijst niet meer. Mijn vrouw deed er zo weinig mee, dat we hem na de verhuizing niet meer gebruikt hebben.
Vond het verder zelf wel bruikbaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SquareOne
Farmerwood schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:30:
[...]

We hebben de lijst niet meer. Mijn vrouw deed er zo weinig mee, dat we hem na de verhuizing niet meer gebruikt hebben.
Vond het verder zelf wel bruikbaar.
Okay, thanks voor je reactie.

Heb maar eens een eerste opzetje gemaakt voor globale planning, wellicht kunnen anderen er nog wat mee. Ideeën feedback uiteraard welkom. Komende tijd verder finetunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye2qdYa-tkhZKGXsY86bsAhmmsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qAlqs0BLhvyuVA8cUeuhGXQo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 18-09-2021 15:37 ]

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 14:48
Wellicht iets OT:
Wat is een beetje de Goto goedkopere hypotheekadviseur voor nieuwbouw?
Komen uit huurhuis, zij in loondienst ik zzp-er

Thx

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Vanmiddag even wat buizen ingegraven :+

Volkomen illegaal, aannemer snapte niet wat ik wou :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfhx4eOdY6pxdI9FPKB2G811Uc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9kCMnefP9IVKqatkbj9BuPX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 18-09-2021 17:50 ]

• Blihi
  • Nu online
Onder de fundering door neem ik aan? Mooi piketpaaltjes erbij zodat je de boel terug kunt vinden?

• TF

TF

bla bla

SquareOne schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:36:
[...]

Heb maar eens een eerste opzetje gemaakt voor globale planning, wellicht kunnen anderen er nog wat mee. Ideeën feedback uiteraard welkom. Komende tijd verder finetunen.

[Afbeelding]
Nice, project? Of een andere tool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne

• vorkje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-06 09:43
[...]

[Afbeelding]
Heb je die tijd voor renovlies + verven afgestemd (of ga je het zelf doen)? Bedrijf dat wij ingehuurd hebben rekent er 2 weken voor.

Verder voelt het alsof er weinig marge in zit voor zaken die uitlopen, ik heb in mijn eigen planning wel een paar weken geblokt voor ‘uitloop’ om de rust te bewaren :P

[ Voor 11% gewijzigd door vorkje op 18-09-2021 18:52 ]

• SquareOne
vorkje schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:50:
[...]
Heb je die tijd voor renovlies + verven afgestemd (of ga je het zelf doen)? Bedrijf dat wij ingehuurd hebben rekent er 2 weken voor.

Verder voelt het alsof er weinig marge in zit voor zaken die uitlopen, ik heb in mijn eigen planning wel een paar weken geblokt voor ‘uitloop’ om de rust te bewaren :P
Dank, ja er moet denk ik wat meer marge in.
Ik moet de meeste leveranciers nog regelen dus heb nog geen goede indicaties van hoeveel tijd voor bepaalde zaken nodig is.
Maar doel is om eerst een compleet overzicht te krijgen, daarna moet sowieso nog bij elke leverancier vragen hoeveel tijd ze nodig hebben.

Als er mensen zijn die obv ervaringen goede tijdslijnen hebben hoor ik het uiteraard graag :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blihi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:32:
Onder de fundering door neem ik aan? Mooi piketpaaltjes erbij zodat je de boel terug kunt vinden?
Nee, had geen paaltjes mee dus ga morgen nog even terug denk ik. Aan de andere kant trekken ze al die paaltjes er uit dus heb ik er nog niets aan.

Maar inderdaad onder fundering door. Heb zowel voor als achter de boel gemarkeerd met een geel wax krijtje dus dat blijft wel goed.

Aan de achterkant 75mm buis met schroefdop aan beide kanten en aan de voorkant het zelfde op 40mm.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:15:
[...]

Dank, ja er moet denk ik wat meer marge in.
Ik moet de meeste leveranciers nog regelen dus heb nog geen goede indicaties van hoeveel tijd voor bepaalde zaken nodig is.
Maar doel is om eerst een compleet overzicht te krijgen, daarna moet sowieso nog bij elke leverancier vragen hoeveel tijd ze nodig hebben.

Als er mensen zijn die obv ervaringen goede tijdslijnen hebben hoor ik het uiteraard graag :)
Hou er ook rekening mee dat ‘spoed’ klusjes van ander vaak tussen door gaan, zeker bij nieuwbouw want er woont nog niemand.

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 16:39

Niwla

dat dus....

Ik heb het hier volgens mij al eens eerder benoemd maar probeer eens Asana I.c.m Instagantt (Google maar ff )

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Niwla schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:42:
[...]

Ik heb het hier volgens mij al eens eerder benoemd maar probeer eens Asana I.c.m Instagantt (Google maar ff )
Of gewoon Jira.
Toppe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:47:
Vanmiddag even wat buizen ingegraven :+

Volkomen illegaal, aannemer snapte niet wat ik wou :+

[Afbeelding]
Ben nu wel heel benieuwd waarvoor die buis is en wat de aannemer niet snapte?

[ Voor 51% gewijzigd door Chip. op 18-09-2021 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 13:07
Pingu007 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:35:
Wellicht iets OT:
Wat is een beetje de Goto goedkopere hypotheekadviseur voor nieuwbouw?
Komen uit huurhuis, zij in loondienst ik zzp-er

Thx
Dat ligt aan je regio :) ik heb finzie gebruikt, door een beetje pushen van de adviseur niet alle 'benodigde' documenten aan hoeven te leveren, wat mij weer geld bespaarde doordat ik geen jaarcijfers op hoefde te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:35
Chip. schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:28:
[...]

Ben nu wel heel benieuwd waarvoor die buis is
Die zal wel gewoon zijn om wat kabels naar de tuinhok / buiten / terras te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Chip. schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:28:

[...]

Ben nu wel heel benieuwd waarvoor die buis is en wat de aannemer niet snapte?
Wat @bottom line al zegt, leiding werk naar de achtertuin.

Aannemer hield zich bewust van de domme hierin, kwam niet concreet met antwoorden, prijzen, etc.

Ergens snap ik het wel, achteraf gezien. Voor het grond werk hebben ze een derde partij wat echt rauwdouwers zijn… ideaal voor de snelle afgraving maar minder handig om dingen mee te bespreken/regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:15:
[...]

Wat @bottom line al zegt, leiding werk naar de achtertuin.
Als ik het zo zie heb je nu dus alleen een korte buis direct onder de fundering door gelegd?
Daar bespaar je je straks toch nauwelijks tijd mee?

Hier lag er aan de binnenkant nog geen 10 cm zand vanaf de onderkant van de fundering gezien. Er een gat onderdoor maken kostte me iets van 1-2 min.
Meeste werk ging zitten in het graven aan de buitenkant om daar tot onder de fundering te komen. Dat zul je straks sowieso nog moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:20:
[...]

Als ik het zo zie heb je nu dus alleen een korte buis direct onder de fundering door gelegd?
Daar bespaar je je straks toch nauwelijks tijd mee?

Hier lag er aan de binnenkant nog geen 10 cm zand vanaf de onderkant van de fundering gezien. Er een gat onderdoor maken kostte me iets van 1-2 min.
Meeste werk ging zitten in het graven aan de buitenkant om daar tot onder de fundering te komen. Dat zul je straks sowieso nog moeten doen.
Graven alleen af en storten niets dicht.. daarbij is dit stugge klei grond dus je komt er amper doorheen als je er goed bij kan, laat staan onder de fundering door als je er niet bij kan.

We gaan het allemaal wel zien. Heb ik er straks niets aan dan heb ik nutteloos 2 gaten gegraven en er voor €25 PVC ingelegd, heb ik er wel wat aan dan ben ik er blij mee :). Er zit ook een buis dwars door dd fundering heen aan de achterkant waarvan niemand in het project weet waar die voor is.

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 19-09-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:28:
[...]
Graven alleen af en storten niets dicht.. daarbij is dit stugge klei grond dus je komt er amper doorheen als je er goed bij kan, laat staan onder de fundering door als je er niet bij kan.
Ah, dat maakt dan het verschil. Hier werd de afgraven kleigrond wel terug gestort. Heeft me bij de achtergevel een paar uur gekost om dat af te graven. Foto's staan nog wel ergens in deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:34:
[...]

Ah, dat maakt dan het verschil. Hier werd de afgraven kleigrond wel terug gestort. Heeft me bij de achtergevel een paar uur gekost om dat af te graven. Foto's staan nog wel ergens in deel 2.
Mochten ze toch besluiten de boel dicht te storten dan laat ik het door de hovenier afgraven, die is er dan toch met een machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 14:48
Maaark schreef op zondag 19 september 2021 @ 01:09:
[...]

Dat ligt aan je regio :) ik heb finzie gebruikt, door een beetje pushen van de adviseur niet alle 'benodigde' documenten aan hoeven te leveren, wat mij weer geld bespaarde doordat ik geen jaarcijfers op hoefde te laten maken.
Dat zou voor mij ook ideaal zijn, zal Finzie eens benaderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 14:51
Mag ik vragen met welk programma/website je dit gemaakt hebt?
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
[...]

[Afbeelding]
Ik mis het aansluiten van de verlichting in je schema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
sloo0683 schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:47:
Mag ik vragen met welk programma/website je dit gemaakt hebt?

[...]
Antwoord was al gegeven: TeamGantt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
assassin85 schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:17:
[...]

Ik mis het aansluiten van de verlichting in je schema
Thanks, inderdaad helemaal vergeten :) zo komen we beetje bij beetje een stapje verder (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
Ik was ook enthousiast begonnen met een mooie Gannt chart, maar in de praktijk heb ik daar helemaal niet naar gekeken.

De grote zaken zoals stuccen, vloeren, keuken, etc. had ik wel in m'n hoofd zitten. Alle andere dingen hebben we daar omheen gepland, gewoon op de momenten dat we tijd hadden :D

Belangrijk detail om mee te nemen, alle ritjes naar de bouwmarkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:05:
Ik was ook enthousiast begonnen met een mooie Gannt chart, maar in de praktijk heb ik daar helemaal niet naar gekeken.

De grote zaken zoals stuccen, vloeren, keuken, etc. had ik wel in m'n hoofd zitten. Alle andere dingen hebben we daar omheen gepland, gewoon op de momenten dat we tijd hadden :D

Belangrijk detail om mee te nemen, alle ritjes naar de bouwmarkt :P
Ik gebruik het vooral om het voorwerk in te zetten zoals de deadlines van de aannemer, keuken, badkamer etc. Idem voor het bepalen van de hoofdlijnen voor wat we zelf gaan doen.

Ritje naar de bouwmarkt, dan hebben ze het niet, op naar de volgende, dan weer naar huis om het ritje opnieuw te beginnen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 19-09-2021 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Wees blij dat je nu weer gewoon meteen naar de bouwmarkt kan. Toen wij in de sleutel kregen kon ik in eerste instantie alleen online kopen en afhalen/bezorgen. Later gelukkig nog wel (minimaal 4 uur van te voren) reserveren en dan wel de bouwmarkt in.
Heeft ons een hoop tijd gekost. 😬

Maar idd ook hier vooral gebruikt voor de grotere klussen (die afhankelijkheden hebben) . Kleine dingen die je tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Toppe schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:28:
[...]

We gaan het allemaal wel zien. Heb ik er straks niets aan dan heb ik nutteloos 2 gaten gegraven en er voor €25 PVC ingelegd, heb ik er wel wat aan dan ben ik er blij mee :). Er zit ook een buis dwars door dd fundering heen aan de achterkant waarvan niemand in het project weet waar die voor is.
Die buis door de fundering is waarschijnlijk voor de riolering. En dan de schoonwaterriolering, dus die van de HWA af komt. Die leiden ze dan naar ‘binnen’ (kruipruimte) vanuit alle HWA-buizen om ze daar samen te laten komen in 1 buis en via de voorkant weer naar ‘buiten’ te sturen.
Pagina: 1 ... 32 ... 351 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.