Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
kepler schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:53:
[...]
Tja, die vraag kan je op het hele huis toepassen natuurlijk :D Op die manier heb je aan een huis van 40m2 genoeg natuurlijk ;)
Fair point. Ben zelf van 25 -> 70 -> 85 -> 130 -> 210m2 gegaan en op de een of andere manier is elk huis steeds al snel vol...
kepler schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:53:
Bij ons liggen er ook dekbedden, lakens, sportkleding en nog meer van zulke zaken in. Ik heb 1/3 in gebruik, mijn vriendin denk ik 1/2 en de rest met andere spullen.
Ik heb zelf 1 deel van de pax-kast in gebruik en die ligt wel redelijk vol. Daarvan is bij mij overigens zowat 1/3 sportkleding...
Maar heb blijkbaar een vrouw die relatief gezien weinig kleding heeft. :-) Ze heeft denk ik 2/3 van de kast in gebruik en in 1 grote lade ligt beddegoed.
Wij hebben op de badkamer weer een aparte kast voor handdoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:09

Niwla

dat dus....

Hoe is bij jullie het contact met de kopersbegeleider (geweest?).

Prettig, meedenkend en pro-actief of moest je er heel erg aan trekken?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:43
Niwla schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:14:

Zacht op de relatie, hard op de inhoud. Reactief maar wel altijd volledig en snel met antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Kun je überhaupt contact krijgen met de kopersbegeleider dan? :+ (Niwla en ik zitten in het zelfde project, met vrijdag een deadline en een kopersbegeleider die niets van zich laat horen...).

Ons vorige huis was ook nieuwbouw, maar daar was het contact met de kopers begeleider en op de bouw zelf super. Ook na oplevering snel de punten verholpen en een paar jaar later hebben ze nog wat zaken opgelost.

Deze situatie lijkt echt 180 graden de andere kant op te gaan. Ik ben wel een beetje bang aan het worden voor de bouw straks...

[ Voor 28% gewijzigd door RegularJohn op 19-05-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024

Zeer pro-actief en goed benaderbaar, zowel via het Volgjewoning portaal als telefonisch. Krijg tijdig gewijzigde informatie (errata's) binnen met duidelijke toelichting. Ook wijzigingen vanuit onze kant worden netjes schriftelijk aan het dossier toegevoegd en aan de tekeningen van het huis voor de uitvoer straks. Koperbegeleiding is meedenkend met onze wenzen en zeggen tevens duidelijk waar het op staat, wat kan wel, wat kan niet. Het is een relatief klein project (36 woningen).

Klinkt goed @RegularJohn met de aanstaande deadline en de onbereikbaarheid... dat belooft inderdaad wat. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:21
Farmerwood schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Fair point. Ben zelf van 25 -> 70 -> 85 -> 130 -> 210m2 gegaan en op de een of andere manier is elk huis steeds al snel vol...

[...]

Ik heb zelf 1 deel van de pax-kast in gebruik en die ligt wel redelijk vol. Daarvan is bij mij overigens zowat 1/3 sportkleding...
Maar heb blijkbaar een vrouw die relatief gezien weinig kleding heeft. :-) Ze heeft denk ik 2/3 van de kast in gebruik en in 1 grote lade ligt beddegoed.
Hier ook :Y)
Vriendin heeft heeft 1 pax (1mtr) en ik heb anderhalf (1,5mtr) in gebruik.

Moet ik wel zeggen dat ik 2 meter (2x rij boven elkaar in 1mtr pax) hang heb, wat veel meer ruimte in neemt dan legplanken vol stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024

Het valt me alles mee. Ik hield rekening met het ergste omdat bij ons vorige nieuwbouwproject de kopersbegeleider amper van zich liet horen en ook niet echt meedacht. En dat was nog een simpel recht toe recht aan appartement.

In de huidige situatie willen we heel veel anders en ingewikkeld omdat we na oplevering nog met een andere aannemer aan de slag willen voor de afbouw. Maar de kopersbegeleider denkt erg goed mee en komt met goede ideeën hoe we het zo goed mogelijk kunnen voorbereiden voor fase 2. Vrijwel alles is mogelijk en ze schakelt ook goed met de werkvoorbereider. Erg blij mee tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Farmerwood schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:58:
[...]

[...]

Ik ben ooit begonnen op een studentenkamer van 9m2 en ga nu ook naar 210m2 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

RegularJohn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Kun je überhaupt contact krijgen met de kopersbegeleider dan? :+ (Niwla en ik zitten in het zelfde project, met vrijdag een deadline en een kopersbegeleider die niets van zich laat horen...).

Ons vorige huis was ook nieuwbouw, maar daar was het contact met de kopers begeleider en op de bouw zelf super. Ook na oplevering snel de punten verholpen en een paar jaar later hebben ze nog wat zaken opgelost.

Deze situatie lijkt echt 180 graden de andere kant op te gaan. Ik ben wel een beetje bang aan het worden voor de bouw straks...
Wat zijn inderdaad in deze fase je mogelijkheden? In ieder geval schriftelijk/via email melden dat we ons in deze situatie niet kunnen conformeren aan de opleverdatum omdat we hierin geen ondersteuning krijgen en onze vragen simpelweg niet beantwoord worden.

De ruwbouwopties kregen we ook op donderdagmorgen opgeleverd en moesten voor het weekend bevestigd worden.

Alles behalve bevredigend :(

Helaas wordt het gebruik van hun online platform ook maar vooruit geduwd zodat we nog geen contact hebben met andere bewoners. Dus gezamelijk een vuist maken is op deze manier ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

TF

bla bla

In onze nieuwbouwwijk ligt nu een bouwweg gemaakt van asfalt. Uiteindelijk komen hier klinkers te liggen als straatwerk. Maar wat doen ze dan met het asfalt? Ik dacht dat dit misschien als fundering zou kunnen dienen; of zullen ze dit weer weghalen?
En als het als fundering dient... hoeveel gaat de straat dan nog omhoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit word weggefreesd en gerecycled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Als bij wijze van een lot uit een loterij ben ik ook ingeloot bij een project nieuwbouw project voor een rijtjeswoning, ik ben behoorlijk druk geweest met het het doorlezen van alle documentatie en juridische informatie. En uiteraard deze topics :) Mede hierdoor ook al goed voorbereid vragen kunnen stellen tijdens het intake gesprek. Ik heb nu een week om te beslissen.

Een van de zorgen punten van mij persoonlijk is dat controle op de bouw niet meer onafhankelijk door de gemeente gebeurd, maar nu vaak de slager is die zijn eigen vlees keurt. Wil je onafhankelijke controle dan moet je dat inmiddels zelf regelen, bijvoorbeeld via inspectie van vereniging eigen huis (waar ik hier ook van lees dat de ervaringen wisselend zijn).

Ik zeg dit omdat een van de motivaties om te gaan voor nieuwbouw de in theorie verminderde geluidsoverdracht is vanuit de buren door o.a. ankerloze spouwmuren. In mijn huidige huis uit eind jaren 60 hoor je toch de leefgeluiden van de buren, wat storend kan zijn als je het net stil wilt hebben. Echter zie je hier op Tweakers maar ook elders toch soms verhalen dat een ankerloze spouwmuur geen garanties is voor overlast, zeker als er fouten worden gemaakt tijdens de bouw, wat achteraf veelal moeilijk en soms ook niet meer op te lossen is.

Dat risico wil ik eigenlijk wel goed inschatten en zoveel mogelijk voorkomen. Ik ben hierdoor wel benieuwd naar ervaringen met inspectie tijdens de bouw, met name op het gebied van de spouw. Ik zal deze week vereniging eigen huis ook eens bellen om te informeren.

In dezelfde categorie viel me op dat er geen zwevende dekvloeren worden gebruikt, hoewel je dat wel meer bij appartementen ziet aangezien je hier mogelijk buren boven en onder hebt.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 07:39
defiant schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:41:
Een van de zorgen punten van mij persoonlijk is dat controle op de bouw niet meer onafhankelijk door de gemeente gebeurd, maar nu vaak de slager is die zijn eigen vlees keurt. Wil je onafhankelijke controle dan moet je dat inmiddels zelf regelen, bijvoorbeeld via inspectie van vereniging eigen huis (waar ik hier ook van lees dat de ervaringen wisselend zijn).

In dezelfde categorie viel me op dat er geen zwevende dekvloeren worden gebruikt, hoewel je dat wel meer bij appartementen ziet aangezien je hier mogelijk buren boven en onder hebt.
Je kunt er mijn inziens vanuit gaan dat een nieuwbouw woning een veel betere geluidsisolatie heeft dan jaren 60. De ontwerpeisen zijn veel strenger: in de jaren 60 was het criterium je mag de buren niet verstaan (dus wel horen). Verwacht aan de andere kant geen wonderen, geluidloos zal het niet worden. Rennende kinderen, schreeuwende ouders, rennen op de houten trap of het dicht slaan van een zware deur (bv voordeur) zal hoorbaar kunnen zijn. Mijn persoonlijke beleving van de overgang van oud naar nieuw: wat een rust en als je wat hoort is het niet dominant genoeg om te irriteren.

Zwevende vloeren als geluidwering is alleen nodig bij appartementen waar de geluidseisen ook van boven naar beneden gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 23:51
Als bij wijze van een lot uit een loterij ben ik ook ingeloot bij een project nieuwbouw project voor een rijtjeswoning, (...)
Gefeliciteerd!
Dat risico wil ik eigenlijk wel goed inschatten en zoveel mogelijk voorkomen. Ik ben hierdoor wel benieuwd naar ervaringen met inspectie tijdens de bouw, met name op het gebied van de spouw. Ik zal deze week vereniging eigen huis ook eens bellen om te informeren.

Bouwers willen geen pottenkijkers. De coronatoestand is een uitstekend excuus om zoveel mogelijk het contact met de klant te vermijden....

In de praktijk zijn het de “brutalen” die ermee wegkomen: regelmatig bij de bouw kijken en af en toe de mensen aanspreken. Mijn buurman was dat gelukt en heeft daardoor best wat foto’s van tijdens het bouwproces kunnen maken. Maar de bouwers zitten er echt niet op te wachten dat bijdehante kopers vertellen wat er allemaal mis lijkt te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Laatst online: 08-06 23:51
True... maar de basis is het zelfde: als je het aan de aankoopbegeleider vraagt kan er niets; als je de stoute schoenen aantrekt en gewoon overdag naar de bouwplaats gaat, blijkt er veel meer te kunnen... er is maar 1 manier om erachter te komen 8)

[ Voor 9% gewijzigd door burnedhardware op 20-05-2021 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Omdat een kopersbegeleider vanaf z’n bureau kijkt naar de regeltjes omtrent de veiligheid. Een bouwvakker kijkt gewoon om de ladder niet omdondert en vindt het wel prima. Zeker als je op vrijdag middag nog wat mee neemt voor de borrel.

Ik ben straks in de gelegenheid om elke dag even te gaan kijken en ben van plan dat echt wel te gaan doen. Ik hoef niet elke dag binnen te kijken maar in contact blijven met die gasten is echt wel belangrijk.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:02
Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:11:
Omdat een kopersbegeleider vanaf z’n bureau kijkt naar de regeltjes omtrent de veiligheid. Een bouwvakker kijkt gewoon om de ladder niet omdondert en vindt het wel prima. Zeker als je op vrijdag middag nog wat mee neemt voor de borrel.

Ik ben straks in de gelegenheid om elke dag even te gaan kijken en ben van plan dat echt wel te gaan doen. Ik hoef niet elke dag binnen te kijken maar in contact blijven met die gasten is echt wel belangrijk.
Zou wel oppassen dat je niet dat irritante mannetje van bouwkavel x wordt, kan ook tegen je werken als je iedere dag op de stoep staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Zou wel oppassen dat je niet dat irritante mannetje van bouwkavel x wordt, kan ook tegen je werken als je iedere dag op de stoep staat
Zeker. Daarom is het van nog groter belang ze tevreden te houden en laten dit soort mensen gevoelig zijn voor lekker eten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 14:09
Farmerwood schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:17:
Oprechte vraag aan al die mensen die de laatste pagina plaatjes posten van (enorme) inloopkasten.

Wat moet je in vredesnaam met zoveel kastruimte voor kleding? Hangt dat echt helemaal vol??

Wij hebben in ons huis de inloopkast/kamer ingekort tot een hok van 70x200cm en daar staat nu een 4-delige PAXkast in. Voldoet prima voor ons 2en en de rest van de ruimte (bijna 4 m2) is bij de kinderkamer aan de andere kant getrokken.
Op zolder staat nog een grote kast waar kleding en jassen in hangen waar het momenteel niet het seizoen voor is.

Vind die plaatjes van @millerman_sf en @Krijgertje1979 trouwens wel erg leuk gevonden. Worden mooie kamers zo!
Kan niet voor anderen spreken, maar de kastruimte in de slaapkamer is 4.2m breed, wat iets groter dan wat we nu hebben (3.0m PAX-kast + 60cm PAX-kast + 1.40m commode). De huidige grote PAX-kast houden we waarschijnlijk voor een zolderkamer als overloop. Het is in mijn ogen ook een beetje een overkill, maar mijn partner heeft een nogal uitgebreide garderobe en is nu al mijn kastruimte voorzichtig aan het inpikken, dus dit geeft wat meer ruimte. Dit was uiteindelijk de uhmm... meest veilige manier om met kastruimte om te gaan voor mijn huwelijk 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Farmerwood schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:17:
Oprechte vraag aan al die mensen die de laatste pagina plaatjes posten van (enorme) inloopkasten.

Wat moet je in vredesnaam met zoveel kastruimte voor kleding? Hangt dat echt helemaal vol??

Wij hebben in ons huis de inloopkast/kamer ingekort tot een hok van 70x200cm en daar staat nu een 4-delige PAXkast in. Voldoet prima voor ons 2en en de rest van de ruimte (bijna 4 m2) is bij de kinderkamer aan de andere kant getrokken.
Op zolder staat nog een grote kast waar kleding en jassen in hangen waar het momenteel niet het seizoen voor is.

Vind die plaatjes van @millerman_sf en @Krijgertje1979 trouwens wel erg leuk gevonden. Worden mooie kamers zo!
Ik kan ook alleen voor mezelf spreken. Maar onze kast van 300 breed en 250 hoog zit helemaal vol.

Wat zit er allemaal in:
- dagelijkse kleding
- sportkleding
- grotere handdoeken voor bijv strand/sauna
- wintersportspullen incl schoenen en helmen
- beddengoed incl dekbedden

M.n. die laatste 2 gaan vrij hard met 2 volwassenen en 3 kinderen. Het is namelijk ook niet dat je helmen en schoenen even lekker aan kunt duwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:05
De gemeente controleert alleen op regelgeving zoals bouwbesluit en bouwen conform de vergunning. Dat gaat straks met private kwaliteitsborging. En ook dan zal er een systeem zijn om ervoor te zorgen dat de private kwaliteitsborging correct functioneert. Maar dat is allebei iets heel anders dan een controle of het huis voldoet aan de afspraken die jij met de bouwer gemaakt hebt. Jij hebt zelf een overeenkomst met de bouwer en je bent zelf degene die die dus kan/moet controleren of de bouwer zich eraan houdt. Dat was nooit een taak van de gemeente en zal het ook nooit worden. Het was, is en blijft altijd verstandig zelf tussentijds te gaan kijken en je zonodig daarbij bij te laten staan door een deskundige. Zelfde geldt voor de oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Iemand bekend met de term slopershoogte? Ik heb bij UHUW nagevraagd of het mogelijk is om achteraf een inbouw douchekraan te plaatsen op een nog te bouwen wandje van 200mm. Maar ik kreeg terug dat ik dan 'op slopershoogte zit'. Is de wand dan te dun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Alic3 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:21:
Iemand bekend met de term slopershoogte? Ik heb bij UHUW nagevraagd of het mogelijk is om achteraf een inbouw douchekraan te plaatsen op een nog te bouwen wandje van 200mm. Maar ik kreeg terug dat ik dan 'op slopershoogte zit'. Is de wand dan te dun?
Met slopershoogte bedoelen ze dat je weer moet gaan breken (‘slopen’) en dat je met je leiding en afvoer werk zit en dat je alles daarna weer netjes moet ‘herstellen’.

Een wandje van 200mm is echt niet heel dun ofzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 20-05-2021 11:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
burnedhardware schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:52:
[...]

Gefeliciteerd!

[...]

Bouwers willen geen pottenkijkers. De coronatoestand is een uitstekend excuus om zoveel mogelijk het contact met de klant te vermijden....

In de praktijk zijn het de “brutalen” die ermee wegkomen: regelmatig bij de bouw kijken en af en toe de mensen aanspreken. Mijn buurman was dat gelukt en heeft daardoor best wat foto’s van tijdens het bouwproces kunnen maken. Maar de bouwers zitten er echt niet op te wachten dat bijdehante kopers vertellen wat er allemaal mis lijkt te gaan...
Mee eens, ik behoor bij de tweede groep. Heb al één keer bovenop een zwaaiend hek gehangen >:)

Maar door mijn ontdekkingstochten binnen ben ik er wel achter gekomen dat de upgrade van onze vloerverwarming op zolder, twv €1750, geen verschillend vloerverwarmingsnetwerk opleverde met de buren. Navraag met foto's van de rolmaat als bewijs (in beide huizen gemaakt) leverde op dat in álle huizen de upgrade is doorgevoerd door de vloerkoeling op zolder. Antwoord van de verkopersbegeleiders: we krijgen nu €1750 'terug' omdat er geen meerwerk is opgeleverd tov de buren die de optie niet hebben gekozen.

Zolang brutaal zijn dit soort bedragen op blijft leveren, blijf ik over het hek klimmen.

Edit: ik heb hier al eerder over gepost, het bleek dus niet de diepere warmtepompput te zijn, maar gewoon echt een keuze van de planning om alle huizen te upgraden. Zie hier voor het verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door 896gerard op 20-05-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
896gerard schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Mee eens, ik behoor bij de tweede groep. Heb al één keer bovenop een zwaaiend hek gehangen >:)

Maar door mijn ontdekkingstochten binnen ben ik er wel achter gekomen dat de upgrade van onze vloerverwarming op zolder, twv €1750, geen verschillend vloerverwarmingsnetwerk opleverde met de buren. Navraag met foto's van de rolmaat als bewijs (in beide huizen gemaakt) leverde op dat in álle huizen de upgrade is doorgevoerd door de vloerkoeling op zolder. Antwoord van de verkopersbegeleiders: we krijgen nu €1750 'terug' omdat er geen meerwerk is opgeleverd tov de buren die de optie niet hebben gekozen.

Zolang brutaal zijn dit soort bedragen op blijft leveren, blijf ik over het hek klimmen.
Zo is dat, naar aanleiding van m'n hwa afvoer perikel kreeg ik vriendelijk het verzoek om niet meer zonder toestemming het terrein te betreden.

Ik wil er best achteraf een puntje van maken hoor, lijkt me handiger dat ik het nu doe. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-06 07:02

FJ Cruiser

Sand Ladder

kevinvi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Zo is dat, naar aanleiding van m'n hwa afvoer perikel kreeg ik vriendelijk het verzoek om niet meer zonder toestemming het terrein te betreden.

Ik wil er best achteraf een puntje van maken hoor, lijkt me handiger dat ik het nu doe. ;w
Toch wel een dubbel gevoel bij deze praktijken: Het levert inderdaad soms wat op en dan lijkt het dat het waard is om de regels te breken, maar aan de andere kant zijn de regels er niet voor niets.... veiligheid voor jezelf maar ook beveiliging van jouw huis en de bouwmaterialen en gereedschappen.

Mee eens dat Corona nu wel gebruikt wordt als reden voor de erg weinige bezoeken. Wij hebben in juni pas onze eerste kijkmiddag (1 uurtje) terwijl de bouw al in November 2020 was begonnen.
Dus nogmaals: ik begrijp het wel :-)

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
FJ Cruiser schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:01:
[...]

Toch wel een dubbel gevoel bij deze praktijken: Het levert inderdaad soms wat op en dan lijkt het dat het waard is om de regels te breken, maar aan de andere kant zijn de regels er niet voor niets.... veiligheid voor jezelf maar ook beveiliging van jouw huis en de bouwmaterialen en gereedschappen.

Mee eens dat Corona nu wel gebruikt wordt als reden voor de erg weinige bezoeken. Wij hebben in juni pas onze eerste kijkmiddag (1 uurtje) terwijl de bouw al in November 2020 was begonnen.
Dus nogmaals: ik begrijp het wel :-)
Dat is ook, hij heeft ook zeker een valide punt!

Mijn tegen argumenten zijn dan:
  • Dan is het handiger om niet wekenlang het hek open te laten.
  • Iets meer communicatie is op z'n plek, ondertussen zijn we van oplevering April/Mei naar "tel maar op eind Oktober" zonder verdere info.
    De laatste nieuwsbrief is van 10 Februari, dus ja, dan ga ik zelf de voortgang checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:35
kevinvi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Een drone is best handig om inspectie uit te kunnen voeren. Zo heb ik ook iets ontdekt dat men vergeten is, weet alleen niet of ze blij waren met mijn constatering maar het is ook in hun voordeel als zoiets tijdig wordt ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Ascension schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Een drone is best handig om inspectie uit te kunnen voeren. Zo heb ik ook iets ontdekt dat men vergeten is, weet alleen niet of ze blij waren met mijn constatering maar het is ook in hun voordeel als zoiets tijdig wordt ontdekt.
Hahaha. Goed argument om m'n drone-skills weer eens af te stoffen. Wel binnen kunnen kijken zonder over het hek te hoeven klimmen (zolang de drone niet crasht >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54
Ze zijn bij mij al sinds oktober aan het bouwen en er is nog geen mogelijkheid tot kijken geweest en er staat ook niks gepland. Om de twee weken (soms langer) ongeveer komt er een nieuwsbrief met wat tekst en foto’s. Ik vind het toch wel jammer dat ik mijn uitzicht nog niet hebben kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kevinvi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Dat is ook, hij heeft ook zeker een valide punt!

Mijn tegen argumenten zijn dan:
  • Dan is het handiger om niet wekenlang het hek open te laten.
  • Iets meer communicatie is op z'n plek, ondertussen zijn we van oplevering April/Mei naar "tel maar op eind Oktober" zonder verdere info.
    De laatste nieuwsbrief is van 10 Februari, dus ja, dan ga ik zelf de voortgang checken.
Dat ze het hek open laten kan ook bewust zijn. Tegenwoordig laten ze al steeds minder liggen en de kans op vernielingen zijn dan veel groter. Of jij het nou doet of de jeugd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:33:
[...]

Met slopershoogte bedoelen ze dat je weer moet gaan breken (‘slopen’) en dat je met je leiding en afvoer werk zit en dat je alles daarna weer netjes moet ‘herstellen’.

Een wandje van 200mm is echt niet heel dun ofzo :)
Ohh dan is er niks aan de hand, de standaardbadkamer trekken we er toch uit dus er moet wel meer hersteld worden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Dat ze het hek open laten kan ook bewust zijn. Tegenwoordig laten ze al steeds minder liggen en de kans op vernielingen zijn dan veel groter. Of jij het nou doet of de jeugd…
Ik ken dat van grote voertuigen met afsluitbare doppen op de dieseltank. Die zitten nooit op slot. Want tja, de diesel is toch wel weg en een kapotte dop er bovenop is nog irritanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Alic3 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Ohh dan is er niks aan de hand, de standaardbadkamer trekken we er toch uit dus er moet wel meer hersteld worden O-)
Ik snap jou heel goed met de belachelijke prijzen van projectsanitair die gerekend worden. Maar ik vind het wel echt een enorme verspilling van tijd en materiaal dat er aan de lopende band eerste standaard badkamers worden opgeleverd die vervolgens weer grotendeels gesloopt worden om er een nieuwe badkamer in te zetten. Dat moet toch anders kunnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Blik1984 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Ik snap jou heel goed met de belachelijke prijzen van projectsanitair die gerekend worden. Maar ik vind het wel echt een enorme verspilling van tijd en materiaal dat er aan de lopende band eerste standaard badkamers worden opgeleverd die vervolgens weer grotendeels gesloopt worden om er een nieuwe badkamer in te zetten. Dat moet toch anders kunnen
Precies! Allemaal keurig EPC0, NOM en duurzaam FSC hout en ondertussen maken we zulke bokkesprongen omdat de commercie helemaal doorgedraaid is. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Blik1984 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Ik vind het ook enorm zonde. Maar ze moeten voldoen aan de waterdichtgarantie voor het bouwbesluit omdat het appartementen zijn. Dat snap ik ergens ook wel.

Ik zorg dus dat de aansluitingen goed zitten en verder neem ik the bare minumum en het goedkoopste van het goedkoopste. UHUW werkt enigszins mee (weinig omzet voor ze), maar de tegelpartij denkt goed mee om ook alleen het minimale te betegelen.
Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:42:
[...]

Precies! Allemaal keurig EPC0, NOM en duurzaam FSC hout en ondertussen maken we zulke bokkesprongen omdat de commercie helemaal doorgedraaid is. 8)7
EPC -0,1 hier ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Alic3 op 20-05-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Alic3 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Ik zorg dus dat de aansluitingen goed zitten en verder neem ik the bare minumum en het goedkoopste van het goedkoopste. UHUW werkt enigszins mee (weinig omzet voor ze), maar de tegelpartij denkt goed mee om ook alleen het minimale te betegelen.
Wat is daarbij precies het bare minumum?

Ik zit morgenochtend bij de projectleverancier voor badkamer en toilet om de offerte af te slanken. Als ik zelf ga strepen gaat de offerte zo ongeveer door de helft. Dan laat ik alles vervallen wat ik zelf aan kan schaffen en monteren. Wat er overblijft is een betegelde badkamer met bad en een toilet voorzien van inbouwreservoirs, hoekstopkraantjes voor de wateraansluitingen en afvoeren op de juiste plek. Ik heb alleen het gevoel dat ik daarmee niet weg ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Wat is daarbij precies het bare minumum?

Ik zit morgenochtend bij de projectleverancier voor badkamer en toilet om de offerte af te slanken. Als ik zelf ga strepen gaat de offerte zo ongeveer door de helft. Dan laat ik alles vervallen wat ik zelf aan kan schaffen en monteren. Wat er overblijft is een betegelde badkamer met bad en een toilet voorzien van inbouwreservoirs, hoekstopkraantjes voor de wateraansluitingen en afvoeren op de juiste plek. Ik heb alleen het gevoel dat ik daarmee niet weg ga komen.
Toiletpot, bad en wasbak + kranen moeten bij ons wel blijven. En voor zo ver mogelijk heb ik goedkopere dingen gekozen. Zo krijg ik alsnog 1500 euro terug op het sanitair maar heb ik extra kosten voor de tegels omdat we de badkamer vergroten. Die offerte heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Wij hebben een casco badkamer en toilet dus een verrekening is er niet (maar dit wisten we natuurlijk van tevoren).

Maar €1000,- voor een inbouwreservoir, toiletpot, bedieningspaneel en bril (nog excl. montage) gaat er bij mij echt niet in :( Dan steken ze alles behalve het reservoir maar ergens waar het licht niet schijnt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A250mMxsnEPeT7PwyuKG3fsY5Yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbAdhx9BiKJOpNHHMx4Db8aJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Niwla op 20-05-2021 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:25:
Wij hebben een casco badkamer en toilet dus een verrekening is er niet (maar dit wisten we natuurlijk van tevoren).

Maar €1000,- voor een inbouwreservoir, toiletpot, bedieningspaneel en bril (nog excl. montage) gaat er bij mij echt niet in :( Dan steken ze alles behalve het reservoir maar ergens waar het licht niet schijnt.[Afbeelding]
Voor dat geld had ik toch wel een V&B pot verwacht. Drukplaat is tientje te duur, inbouwreservoir is €100 te duur en over die wc bril doe ik geen uitspraken.

Overigens zijn er meer partijen die met een dikke stift schrijven hoor… bij mij thuis pvc manchet vervangen, tegeltjes van de muur (1.2x2.4), blok er uit zagen, terug kijken en stucen: €2800 8)7

Dat quick release wouden ze ons ook aan smeren ‘makkelijk met schoonmaken, heb hem zelf ook’ en op de vraag hoevaak hij hem er afhaalt: nooit.

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 20-05-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:25:

Maar €1000,- voor een inbouwreservoir, toiletpot, bedieningspaneel en bril (nog excl. montage) gaat er bij mij echt niet in :( Dan steken ze alles behalve het reservoir maar ergens waar het licht niet schijnt.[Afbeelding]
Hoeveel kost het om een casco toilet volledig in te richten? Met de huidige kropte ben je waarschijnlijk minimaal 2k kwijt? Zal niet veel schelen met de meerprijs uit de bouw lijkt me. Ze gaan er net iets boven zitten zodat de meeste mensen de geringe besparing van achteraf de moeite niet waard vinden.

Bij ons kost een fonteintje toevoegen op het tweede toilet 800 euro 8)7
Andere toiletpot 400, mooiere tegels 600. Zit je op 1800, bij casco krijg je 700 terug, wat is wijsheid. Kan je voor 2500 een toilet ruimte inrichten?

[ Voor 10% gewijzigd door Z___Z op 20-05-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Z___Z schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:54:
[...]

Hoeveel kost het om een casco toilet volledig in te richten? Met de huidige kropte ben je waarschijnlijk minimaal 2k kwijt? Zal niet veel schelen met de meerprijs uit de bouw lijkt me. Ze gaan er net iets boven zitten zodat de meeste mensen de geringe besparing van achteraf de moeite niet waard vinden.

Andere toiletpot 400, mooiere tegels 600. Zit je op 1800, bij casco krijg je 700 terug, wat is wijsheid. Kan je voor 2500 een toilet ruimte inrichten?
Ja. Vergeet niet dat we vrijwel geen sloop kosten zijn en, afhankelijk van je aannemer, liggen de leidingen wel op de juiste plek.

Toilet renovatie kost hier (Almere) rond de €2000/€2500 en dat is inclusief slopen.

Maar goed, alles bij elkaar optellen en keer 2 doen. Materiaal en arbeid loopt vrijwel altijd gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Waar ligt eigelijk het omslagpunt bij materiaal vs arbeid? Als je 30k aan sanitair koopt dan ben je ook geen 30k aan arbeid kwijt toch? Puur hypothetische vraag he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:03:
[...]

Ja. Vergeet niet dat we vrijwel geen sloop kosten zijn en, afhankelijk van je aannemer, liggen de leidingen wel op de juiste plek.

Toilet renovatie kost hier (Almere) rond de €2000/€2500 en dat is inclusief slopen.

Maar goed, alles bij elkaar optellen en keer 2 doen. Materiaal en arbeid loopt vrijwel altijd gelijk
Ja dus achteraf lijkt me iets goedkoper voor het toilet boven, omdat de casco teruggave hetzelfde is als beneden en de 800 euro extra voor het fonteintje tikt dan wel hard aan. Casco is voor het fonteintje dus ook geen water+afvoer, dat moet er nog bij, maar dat lijkt me niet zoveel werk als de wc water/afvoer er een meter vandaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Standaard is dat toilet dus zonder handwas gelegenheid? Als dat echt zo is dan ben ik echt perplex, wat een karigheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Ik ben vorig jaar ingeloot voor een klein project in de gemeente Haarlemmermeer van eengezinswoningen in een bestaande wijk. Bouw is eind december gestart. Vandaag zijn ze begonnen aan de daken en de oplevering staat nu op Q4.
Dit is mijn eerste nieuwbouw dus veel gehad aan dit topic. Aannemer is NewBouw tot nu toe is de ervaring met hen oké. Er kon niet heel veel buiten de standaard meerwerklijst maar ik had zelf niet veel speciale wensen. We hebben ook geen kijkdagen gehad dus hopelijk komt dat binnenkort. Hopelijk geen vertraging en dat we echt dit jaar kunnen verhuizen.

[ Voor 55% gewijzigd door MemeMaster op 23-09-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:29:
[...]

Standaard is dat toilet dus zonder handwas gelegenheid? Als dat echt zo is dan ben ik echt perplex, wat een karigheid.
Ja klopt, standaard zonder wastafel op de 1e verdieping. Op de begane grond wel, maar dat zal wel verplicht zijn vanuit het bouwbesluit.
Ze vinden ook dat op een lengte van 3.20x2,40 meter geen dubbele wastafel naast de douche past, dus je kan alleen een dubbele wastafel nemen vanuit de bouw als je de badkamer vergroot naar 3,20x2,55. Maar ja gekte op de woningmarkt he, dus koopt ik het niet koopt iemand anders het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Z___Z schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Ja klopt, standaard zonder wastafel op de 1e verdieping. Op de begane grond wel, maar dat zal wel verplicht zijn vanuit het bouwbesluit.
Ze vinden ook dat op een lengte van 3.20x2,40 meter geen dubbele wastafel naast de douche past, dus je kan alleen een dubbele wastafel nemen vanuit de bouw als je de badkamer vergroot naar 3,20x2,55. Maar ja gekte op de woningmarkt he, dus koopt ik het niet koopt iemand anders het wel.
Bizar… die 15cm doet het hem natuurlijk echt. En wat vragen ze er voor? De hoofdprijs? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

[...]

Hoeveel kost het om een casco toilet volledig in te richten?
Mijn offerte voor alleen het toilet beneden is:
Sanitair (toilet compleet + wasbak compleet: 1800,-
Tegels Plafond-hoog: 253,-
Montage sanitair + kitten: 891,-
Wand- en vloertegels plakken: 422
Totaal: 3366,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:03:
[...]

Wacht even hoor… voor 4 gaten, 6 schroeven/bouten, 1 kraan en 4 meter kitten €891? :+
Staat echt niet in lijn met tegelen. Koker kit kost €4…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Wacht even hoor… voor 4 gaten, 6 schroeven/bouten, 1 kraan en 4 meter kitten €891? :+
Staat echt niet in lijn met tegelen. Koker kit kost €4…
In die 891,- zit:

Toilet:
- Monteren en aansluiten inbouwreservoir: 140,-
- Montage bedieningspaneel: 42,-
- Monteren wandcloset met closetzitting: 105,-
- Ombouwen toilet inbouwreservoir - ingesloten met plateau: 215,-

Fontein opstelling:
- Montage hoekstopkraan: 12,-
- Montage fontein incl aansluiten kraan, plug en sifon met muurbuis: 137,-
- Montage fontein meubelonderkast: 137,-

- Leveren en aanbrengen van inwendige kitvoegen: 104,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:34:
[...]

In die 891,- zit:

Toilet:
- Monteren en aansluiten inbouwreservoir: 140,-
- Montage bedieningspaneel: 42,-
- Monteren wandcloset met closetzitting: 105,-
- Ombouwen toilet inbouwreservoir - ingesloten met plateau: 215,-

Fontein opstelling:
- Montage hoekstopkraan: 12,-
- Montage fontein incl aansluiten kraan, plug en sifon met muurbuis: 137,-
- Montage fontein meubelonderkast: 137,-

- Leveren en aanbrengen van inwendige kitvoegen: 104,-
Inbouwreservoir wel laten doen. De rest kan je zelf. €42 voor het monteren van een bedieningspaneel wat je gewoon vast klikt is echt bizar. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54
Bij mij was upgraden naar:
wandhoog tegelen met 30x60 i.p.v. 20x40
vloer en achterwand tegelen met 60x60 i.p.v 40x40
modern fontijntje
mooiere drukplaat
totaal 1500,-

Tegels zijn wel persrand tegels, de gerectificeerde tegels waren in de showroom zo beroerd aangebracht dat ik me daar kapot aan zou ergeren (als de tegels kaarsrecht zijn moeten de voegen dat ook zijn).

Vond deze prijs nog wel te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door wortelsoft op 20-05-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Inbouwreservoir wel laten doen. De rest kan je zelf. €42 voor het monteren van een bedieningspaneel wat je gewoon vast klikt is echt bizar. ;(
Dat is ook mijn idee inderdaad...afhankelijk van hoe kaal ze het op willen/mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Graag hoor ik wat meningen of ik overdrijf of gewoon een valide punt heb om bij de aannemer aan te kaarten.

Bij de oplevering van ons huis viel al op dat er wat water in de dakgoot stond. Uitvoerder zei dat het binnen de marges valt. Het Bouwbesluit is er helaas niet heel specifiek in en zegt alleen dat er afvoer van hemelwater moet zijn en dat de capaciteit aan de NEN 3215 moet voldoen.

Vanmiddag werden er bij ons rolluiken gemonteerd en de 2 heren die dat deden wezen me ook op het water in de dakgoot en zeiden dat er bij ons echt meer in staat dan ze bij andere huizen zien.

Op onderstaande foto de situatie van vandaag. Ook is goed te zien dat beide uiteinden, met elk een regenpijp, niet het laagste maar juist het hoogste punt zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpgXacrKQffel2bwARncCBDX6SI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8KZRWoCwF3oqnSGNxeRTk5eg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Als de afvoer hoger ligt, dan is dat wel slecht ja, dan loopt het water niet weg en ben je afhankelijk van de zon zodat het verdampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

@Farmerwood geen antwoord op je vraag, maar heb je dat grind zelf op het dak van je berging gelegd? Of hoort dat bij het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Dat is ook mijn idee inderdaad...afhankelijk van hoe kaal ze het op willen/mogen leveren.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Door deze hele casco constructie die wij hebben (zelfde project), hebben ze tegenover ons ook een soort van lever verplichting. Immers als zij niet willen leveren vervalt onvrijwillig onze garantie op de badkamer.

Ik denk dat we best kunnen zeggen dat we enkel de tegels, inbouwreservoir en bad willen hebben. Dan zoeken ze het met de rest maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
RegularJohn schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Door deze hele casco constructie die wij hebben (zelfde project), hebben ze tegenover ons ook een soort van lever verplichting. Immers als zij niet willen leveren vervalt onvrijwillig onze garantie op de badkamer.

Ik denk dat we best kunnen zeggen dat we enkel de tegels, inbouwreservoir en bad willen hebben. Dan zoeken ze het met de rest maar uit.
Wat zouden je ze niet leveren? Een badkamer volledig naar eigen wens? Grote kans dat ze vanuit een garantie fonds een badkamer moeten leveren.

Onder aan de streep kunnen ze ook gewoon zeggen: Dit is de badkamer en er zijn geen aanpassingen mogelijk.

Aannemers zijn hebben veel macht in hun handen, de woningmarkt is zwaar gespannen en de meeste nieuwbouw woningen zijn zo weg. Hierdoor kunnen ze de prijs rustig wat verhogen en je minder opties bieden.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 21-05-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Wolly schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:29:
[...]

Dat is wel echt next-level ja. 8)7

Ik vind sowieso de karigheid die er vanaf druipt rondom het sanitair echt bedroevend. Daarnaast vind ik vaak ook de ruimte die voor een badkamer wordt ingetekend bedroevend klein. Je mag in je handjes klappen als je meer dan 7 m2 badkamer hebt met natuurlijke lichtinval. Maar meestal is het een bedompt donker hok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:43:
Graag hoor ik wat meningen of ik overdrijf of gewoon een valide punt heb om bij de aannemer aan te kaarten.

Bij de oplevering van ons huis viel al op dat er wat water in de dakgoot stond. Uitvoerder zei dat het binnen de marges valt. Het Bouwbesluit is er helaas niet heel specifiek in en zegt alleen dat er afvoer van hemelwater moet zijn en dat de capaciteit aan de NEN 3215 moet voldoen.

Vanmiddag werden er bij ons rolluiken gemonteerd en de 2 heren die dat deden wezen me ook op het water in de dakgoot en zeiden dat er bij ons echt meer in staat dan ze bij andere huizen zien.

Op onderstaande foto de situatie van vandaag. Ook is goed te zien dat beide uiteinden, met elk een regenpijp, niet het laagste maar juist het hoogste punt zijn.

[Afbeelding]
Moet netjes aflopen. Goten zijn bedoeld om regen op te vangen en af te voeren, niet om water op te slaan. Uiteindelijk is de kans op een lekkage groter.

Waarschijnlijk is het een kwestie van de buis wat inkorten waardoor je goot er niet meer op rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Wat zouden je ze niet leveren? Een badkamer volledig naar eigen wens? Grote kans dat ze vanuit een garantie fonds een badkamer moeten leveren.

Onder aan de streep kunnen ze ook gewoon zeggen: Dit is de badkamer en er zijn geen aanpassingen mogelijk.

Aannemers zijn hebben veel macht in hun handen, de woningmarkt is zwaar gespannen en de meeste nieuwbouw woningen zijn zo weg. Hierdoor kunnen ze de prijs rustig wat verhogen en je minder opties bieden.
Onze badkamer is in de basis casco, dus er is geen standaard badkamer. Echter als je hem niet bij deze leverancier afneemt vervalt je garantie. Volgens mij hebben ze het hierdoor voor zichzelf wat moeilijk gemaakt. We kunnen dus niet terugvallen op een standaard badkamer, daardoor zijn ze ons eigenlijk wel verplicht te leveren wat wij willen (wel tegen hun prijzen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-06 11:07
RegularJohn schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Onze badkamer is in de basis casco, dus er is geen standaard badkamer. Echter als je hem niet bij deze leverancier afneemt vervalt je garantie. Volgens mij hebben ze het hierdoor voor zichzelf wat moeilijk gemaakt. We kunnen dus niet terugvallen op een standaard badkamer, daardoor zijn ze ons eigenlijk wel verplicht te leveren wat wij willen (wel tegen hun prijzen).
Elke keer als t in dit forum over badkamers wel niet via aannemer gaat valt t woord "garantie" . Als je je badkamer casco laat opleveren en via een echt bedrijf laat plaatsen heb je via dit bedrijf garantie.

En een gerenomeerd bedrijf uit je regio zal wellicht netter werken omdat het zijn eigen reputatie betreft dan allerlei onderaannemers via de bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Len020 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Elke keer als t in dit forum over badkamers wel niet via aannemer gaat valt t woord "garantie" . Als je je badkamer casco laat opleveren en via een echt bedrijf laat plaatsen heb je via dit bedrijf garantie.

En een gerenomeerd bedrijf uit je regio zal wellicht netter werken omdat het zijn eigen reputatie betreft dan allerlei onderaannemers via de bouwer.
En als de badkamer leverancier verwijst naar de bouwer en de bouwer naar de leverancier?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Ik vind sowieso de karigheid die er vanaf druipt rondom het sanitair echt bedroevend. Daarnaast vind ik vaak ook de ruimte die voor een badkamer wordt ingetekend bedroevend klein. Je mag in je handjes klappen als je meer dan 7 m2 badkamer hebt met natuurlijke lichtinval. Maar meestal is het een bedompt donker hok
Ja helaas bij ons ook. De badkamer zit wel tegen een buiten gevel aan, maar de architect heeft er geen raam ingetekend. 7(8)7

Is natuurlijk ook geen optie, want dan moeten ze een nieuwe omgevingsvergunning aanvragen. De gevel heeft geen zicht op andermans tuin maar op de openbare weg, dus dat is het probleem niet. Op de 2e verdieping zit in die gevel namelijk wel een gigantisch raam van 4m2.

Verder vind ik 7m2 voor een badkamer een prima formaat. Zeker als het toilet apart is. Alleen zonder fonteintje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 11:08
Farmerwood schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:43:

[Afbeelding]
Lijkt me vrij duidelijk dit ja. Hiervoor is een dakgoot niet bedoeld, water moet gewoon weg kunnen lopen. Wat @Toppe al zegt, wss moet die buis wat ingekort worden, maar dat is niet aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Z___Z schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Ja helaas bij ons ook. De badkamer zit wel tegen een buiten gevel aan, maar de architect heeft er geen raam ingetekend. 7(8)7

Is natuurlijk ook geen optie, want dan moeten ze een nieuwe omgevingsvergunning aanvragen. De gevel heeft geen zicht op andermans tuin maar op de openbare weg, dus dat is het probleem niet. Op de 2e verdieping zit in die gevel namelijk wel een gigantisch raam van 4m2.

Verder vind ik 7m2 voor een badkamer een prima formaat. Zeker als het toilet apart is. Alleen zonder fonteintje dus.
Ik vind 7 m2 wel het minimale, maar het kan wel net. Je ziet bij tweekappers tegenwoordig vaak een hele grote slaapkamer voor de ouders van 20 m2. De badkamer zit dan tegen de muur van het andere huis gebouwd en heeft dan geen natuurlijk licht. Ik zou persoonlijk dan liever 16 m2 hebben en een ruimere badkamer willen hebben met natuurlijke lichtinval. Maar dat is vaak niet mogelijk, hooguit een uitbouw van de badkamer van 60 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Z___Z schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Ik vind het wel grappig dat iedereen anders denkt over een raam op de badkamer. Je merkt dat dit echt smaak gebonden is. In ons vorige huis, hadden we een dakraam boven het bad, dat vond ik het fijnst. Wel natuurlijk licht, maar geen inkijk. Nu krijgen we een raam van 104cm x 140cm met gewoon glas, wederom voor het bad.

Ik ben er niet heel blij mee, veel te inkijk, met een gewoon raam. Badkamer zit ter hoogte van de voordeur van de buren (na zijtuin en hun oprit). Moeten nog even na gaan denken, wat we hier voor gaan maken. Aannemer geeft aan dat er geen folio op de raam geplakt zou mogen worden...

Iemand hier toevallig tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
RegularJohn schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Vervalt de garantie van de badkamer, of vervalt de dekking van je garantie fonds zoals Woningborg?

@Len020 als je tegels over een jaar breken dan krijg je de discussie of het aan de tegelzetter ligt of dat de bouwer iets fout heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
De penthouses in ons project hebben ook maar een badkamer van 7m2 zonder raam :') . Als ik zo'n appartement zou kopen, zou ik meteen de plaats van de badkamer veranderen. Onze standaard badkamer was 9m2 met een raam van 1,30 breed en van grond tm plafond. En de badkamer hebben we zelfs nog vergroot tot 16m2 (gecombineerd met de inloopkast) waardoor we 2 ramen hebben van 1.30 breed in de ruimte. Erg ruim, maar het kwam vooral de ruimte en de indeling ten goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Hanzul schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Ik vind het wel grappig dat iedereen anders denkt over een raam op de badkamer. Je merkt dat dit echt smaak gebonden is. In ons vorige huis, hadden we een dakraam boven het bad, dat vond ik het fijnst. Wel natuurlijk licht, maar geen inkijk. Nu krijgen we een raam van 104cm x 140cm met gewoon glas, wederom voor het bad.

Ik ben er niet heel blij mee, veel te inkijk, met een gewoon raam. Badkamer zit ter hoogte van de voordeur van de buren (na zijtuin en hun oprit). Moeten nog even na gaan denken, wat we hier voor gaan maken. Aannemer geeft aan dat er geen folio op de raam geplakt zou mogen worden...

hier raam op vergelijkbare positie, was optie en best prijzig ( ca 1500 ) maar daglicht in badkamer is wel erg fijn.
Raambekleding in de vorm van pvc jaloezien in een kleur passend bij de vloertegels. Staan standaard bijna dicht of in de stand waarbij je theoretisch met een drone naar binnen zou kunnen kijken ( maar vanaf beneden dus niet). Raam zit in soort nis, we vinden het zelf ( en dat is t belangrijkst) netjes en functioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:35
@Alic3 zo heeft iedereen weer andere wensen, ik zou liever meer daglicht en oppervlak hebben in ruimtes waar ik langer verblijf dan in de badkamer waar ik max. 30 minuten per dag ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Ascension schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:20:
@Alic3 zo heeft iedereen weer andere wensen, ik zou liever meer daglicht en oppervlak hebben in ruimtes waar ik langer verblijf dan in de badkamer waar ik max. 30 minuten per dag ben.
Helemaal mee eens! Heb ook liever meer licht en ruimte in de woonkamer/keuken. Maar als je toch de keuze hebt dan allebei graag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier ook veel twijfel over de badkamer: onze woning wordt standaard met een badkamer en toilet opgeleverd, met op zich prima maar basic sanitair, en niet wat we willen. Er is een project 'showroom' die tekeningen en offertes maakt voor wijzigingen, maar uiteindelijk wordt alles door een onderaannemer zelf geleverd en geinstalleerd. Het is bekend dat de prijzen voor ander sanitair op de offerte zullen komen voor de catalogusprijzen (erg duur dus), en er worden natuurlijk flink kosten gerekend voor het verleggen van leidingwerk en leggen van andere (grotere) tegels.

Casco is ook een optie, je krijgt dan €1700 terug voor de badkamer en €500 voor het toilet, veel te weinig natuurlijk maar oke. Maar nu het mooie: als we naar project showroom gaan voor een offerte, en dan uiteindelijk toch kiezen voor casco, moeten we €335 aan de aannemer betalen voor de gemaakte kosten 8)7

Dat is nooit vermeld in het hele traject tot nu we bijna naar de showroom kunnen. Ondernemersrisico is iets waar onze aannemer (ook getuige de rest van het traject) niet aan doet :P Wat een wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
Jazzle schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:29:
Hier ook veel twijfel over de badkamer: onze woning wordt standaard met een badkamer en toilet opgeleverd, met op zich prima maar basic sanitair, en niet wat we willen. Er is een project 'showroom' die tekeningen en offertes maakt voor wijzigingen, maar uiteindelijk wordt alles door een onderaannemer zelf geleverd en geinstalleerd. Het is bekend dat de prijzen voor ander sanitair op de offerte zullen komen voor de catalogusprijzen (erg duur dus), en er worden natuurlijk flink kosten gerekend voor het verleggen van leidingwerk en leggen van andere (grotere) tegels.

Casco is ook een optie, je krijgt dan €1700 terug voor de badkamer en €500 voor het toilet, veel te weinig natuurlijk maar oke. Maar nu het mooie: als we naar project showroom gaan voor een offerte, en dan uiteindelijk toch kiezen voor casco, moeten we €335 aan de aannemer betalen voor de gemaakte kosten 8)7

Dat is nooit vermeld in het hele traject tot nu we bijna naar de showroom kunnen. Ondernemersrisico is iets waar onze aannemer (ook getuige de rest van het traject) niet aan doet :P Wat een wereld.
Deze opmerking is als je het forum terug leest heel herkenbaar. Ik had opzich ook best wel wat vrees toen wij 1 jaar geleden naar de showrooms gingen. Het is echt een aparte wereld. Tip kijk van te voren goed wat je wilt en wat je budget is. In de regel is casco niet goedkoper of je moet een bekende kennen die de plaatsing kan verzorgen.

Wij hadden relatief veel keus (5 soorten wand of vloertegels, daarnaast, 3 soorten voegen en konden zelf kiezen staand of liggend verwerkt). Dit was de basis. Wij hebben uiteindelijk de basis tegel ook gekozen, maar wel alles tot plafond laten betegelen, badrand met vloertegel en inbouwmodules met vloertegel meerprijs was €1500. Duurder sanitair was ook €1500,00, maar gaan wel zelf de spiegel nog halen en ophangen. Niet schrikken hiervoor vroegen ze €180 en was de spiegel ook adviesprijs -20%. Terwijl op internet gaat er 40% vanaf. We hebben nu het tegelwerk van de aannemer gezien en eerste indruk valt niet tegen. Voorbeeld douchwand is 90cm, onze wandtegel is 40cm×25. Hebben ze zoals het hoort 25-40-25 geplaats en niet 40-40-10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Hanzul schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:54:
[...]
. In de regel is casco niet goedkoper of je moet een bekende kennen die de plaatsing kan verzorgen.
Niet mee eens. UHUW was bij ons 18.000€ met de standaard tegels.

Wij hebben nu diverse offertes opgevraagd met een specifieke lijst van meubilair en sanitair dat wij willen* en komen op 14.000 all-in uit met veel mooiere tegels en duurder douche scherm wat UHUW niet kon leveren.
Kregen 1.700€ terug voor casco, wat het 12.300 maakt.

Enkele voorbeelden:
Grohe inbouw regendouche:
UHUW: 2.100 meerprijs
Nu: €797 + €149
Exact zelfde model

Douchegoot:
UHUW: 900 meerprijs
Nu: €279 + €78
Exact zelfde model

* exact zelfde artikelen als UHUW, behalve doucheschern en tegels.

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 21-05-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:15:
[...]

Vervalt de garantie van de badkamer, of vervalt de dekking van je garantie fonds zoals Woningborg?
Als ik het zo lees in de technische omschrijving vervalt alles wat ook maar iets met die ruimte van doen heeft, maar sowieso de Woningborggarantie. :+

[ Voor 74% gewijzigd door RegularJohn op 21-05-2021 11:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
Ik heb zelf meer vertrouwen in een ZZP die mijn badkamer in twee en halve week gaat doen en zijn naam hoog te houden heeft, dan twee bouwvakkers die binnen no time die badkamer erin moeten stampen en er daarna geen omkijken naar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
Source90 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:02:
[...]

Niet mee eens. UHUW was bij ons 18.000€ met de standaard tegels
.
Wij hebben nu diverse offertes opgevraagd met een specifieke lijst van meubilair en sanitair dat wij willen* en komen op 14.000 all-in uit met veel mooiere tegels en duurder douche scherm wat UHUW niet kon leveren.
Kregen 1.700€ terug voor casco, wat het 12.300 maakt.

Enkele voorbeelden:
Grohe inbouw regendouche:
UHUW: 2.100 meerprijs
Nu: €797 + €149
Exact zelfde model

Douchegoot:
UHUW: 900 meerprijs
Nu: €279 + €78
Exact zelfde model

* exact zelfde artikelen als UHUW, behalve doucheschern en tegels.
Oke, neem mijn mening terug, merk dat ons project op sommige punten afwijkt wat de norm is of of onze wensen anders zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wij hebben gisteren met de badkamer leverancier voor de tweede keer om tafel gezet. De offerte was heel transparant qua types etc. Hij zat met al het sanitair exact op adviesprijs en soms iets hoger. WIj hadden al de types/merken uitgewerkt qua prijzen op internet en kwamen toen rond de 4000 euro goedkoper. Hij zei doodleuk dat hij niets kon doen aan de prijzen.

Wij nemen nu alleen het tegelwerk en afmonteren/verleggen van al de leidingen af. Ik monteer zelf achteraf het sanitair en de glazen douchewand. Desnoods huur ik daar een ZZP-er voor.

Wij hebben dus voor een tussenvariant gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Dutchylex schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:17:
Hij zat met al het sanitair exact op adviesprijs en soms iets hoger. WIj hadden al de types/merken uitgewerkt qua prijzen op internet en kwamen toen rond de 4000 euro goedkoper. Hij zei doodleuk dat hij niets kon doen aan de prijzen..
En daar zit het "probleem". Ze hebben goed recht om adviesprijzen te vragen, echter zijn merken als Grohe de B/S/H van sanitairland.
Gemiddelde adviesprijs gaat nog zeker 50-60% vanaf online.

Onze inbouw douche heeft ook een adviesprijs van €1.900. Dan is UHUW met 2100 inclusief montage netjes.
Alleen die adviesprijs slaat nergens op als elke webwinkel in Nederland hem aanbied voor ongeveer 800€.

Voorbeeld:
https://www.saniweb.nl/gr...tive-chroom-34705000.html
Voor de prijs van €1899 staat hij ook te boek bij Grohe, en daar rekent UHUW mee.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 21-05-2021 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:44
Wij hebben in de badkamer een raam en hebben meteen aangegeven dat er matglas in moest. Kosten €120. Geen inkijk en geen raambekleding nodig. Raam zit trouwens op het noorden, dus ook geen zonwering nodig. Glas is triple uitvoering waarvan een in matglas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

Ik vind natuurlijk licht wel echt heel fijn in een badkamer. En dan heb ik liever een raam die ik dicht kan gooien met lamellen, luxaflex, dan bij voorbaat geen natuurlijk licht.

Het hoeft overigens niet perse anderhalve m2 te zijn, een kleiner raam is uiteraard ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:56

basdej

OutSystems Consultant

[...]

Aannemer geeft aan dat er geen folio op de raam geplakt zou mogen worden...
Waarom is dat dan als ik vragen mag? Het is toch jouw huis? waarom zou je daar geen folie (aan de binnenkant) op mogen plakken?

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:22
basdej schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:41:
[...]

Waarom is dat dan als ik vragen mag? Het is toch jouw huis? waarom zou je daar geen folie (aan de binnenkant) op mogen plakken?
Alles mag. Maar folie op de binnenkant van HR++ glas plakken betekent een grote kans op breuken in het glas. En dat lijkt me niet heel fijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
lizard87 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Alles mag. Maar folie op de binnenkant van HR++ glas plakken betekent een grote kans op breuken in het glas. En dat lijkt me niet heel fijn ;)
Dat was idd ook wat de aannemer aangaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-06 07:02

FJ Cruiser

Sand Ladder

Niwla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:03:
[...]

In de VON prijs voor ons nieuwbouw huis zat een budget van 15.000 voor de aanschaf van 2 badkamers en 2 toiletten. Volgens de aannemer kregen we hier 'standaard' sanitair voor. Na het tekenen van de overeenkomst hebben we een eerste offerte bij de aannemer opgevraagd met redelijk eenvoudige inrichting en materialen (maar niet 'standaard' materialen): offerte: Eur 65.000,- maar zou nog wat meer worden omdat sommige zaken niet leverbaar waren.

We hebben de EUR 15k als minderwerk genomen en laten het casco opleveren. We zijn nu zelf bezig met een installateur: arbeid voor de 2 badkamers en 2 toiletten is EUR 20K. Materialen zelf aanschaffen komt ook op ongeveer EUR 22-25K. Dit scheelt ons dus EUR 20K tov de aannemer.

Uiteraard missen we nu wel het gemak van alles laten doen door de aannemer, maar het verschil vinden wij te groot.

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
sunnybird schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:25:
Wij hebben in de badkamer een raam en hebben meteen aangegeven dat er matglas in moest. Kosten €120. Geen inkijk en geen raambekleding nodig. Raam zit trouwens op het noorden, dus ook geen zonwering nodig. Glas is triple uitvoering waarvan een in matglas.
Dit hebben wij in onze huidige badkamer ook. Ideaal, geen inkijk, maar wel lekker licht in de badkamer. Echter als je vanuit je bad naar buiten wilt turen dan heb je er niets aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
FJ Cruiser schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:34:
[...]

In de VON prijs voor ons nieuwbouw huis zat een budget van 15.000 voor de aanschaf van 2 badkamers en 2 toiletten. Volgens de aannemer kregen we hier 'standaard' sanitair voor. Na het tekenen van de overeenkomst hebben we een eerste offerte bij de aannemer opgevraagd met redelijk eenvoudige inrichting en materialen (maar niet 'standaard' materialen): offerte: Eur 65.000,- maar zou nog wat meer worden omdat sommige zaken niet leverbaar waren.

We hebben de EUR 15k als minderwerk genomen en laten het casco opleveren. We zijn nu zelf bezig met een installateur: arbeid voor de 2 badkamers en 2 toiletten is EUR 20K. Materialen zelf aanschaffen komt ook op ongeveer EUR 22-25K. Dit scheelt ons dus EUR 20K tov de aannemer.

Uiteraard missen we nu wel het gemak van alles laten doen door de aannemer, maar het verschil vinden wij te groot.
Hier hebben we ook casco, maar ik ben blij dat we niet via de aannemer hoefden te doen. Want nu hebben we echt complete vrijheid in materialen. Gaf wel wat keuzestress maar we krijgen nu supermooi sanitair voor de prijs die jij ook noemt (2 badkamers, 1 met bad en 1 met wc, en 2 losse wc's). Het kan vast nog stuk goedkoper, maar dat had ook veel tijd van onze kant gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Sport_Life schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:38:
[...]

En als de badkamer leverancier verwijst naar de bouwer en de bouwer naar de leverancier?
En als je dit spel wilt voorkomen moet je badkamer er inderdaad vóór oplevering in zitten, dus ben je aangewezen op de "projectleverancier".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Je kan altijd iets doen aan inkijk in je badkamer voor vrij weinig geld. Een raam toevoegen is een stuk duurder. In ons geval zou dat betekenen: omgevingsvergunning aanvragen, gat laten maken, raam laten zetten. Geen idee hoeveel dit allemaal kost, maar zal veel duurder zijn dan de duurste raambekleding zal zijn. Denk dat shutters de duurste optie is qua raambekleding, kost hooguit 1000 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:19:
@Farmerwood geen antwoord op je vraag, maar heb je dat grind zelf op het dak van je berging gelegd? Of hoort dat bij het huis.
Is door de aannemer gedaan. Hoorde standaard bij de geisoleerde berging en uitbouw.

@Toppe en @Mathijs14, dank voor de bevestiging.Ik heb het inmiddels als servicemelding uitstaan bij de aannemer. Hopelijk is het idd voldoende om de pijp iets in te korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
Blik1984 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Onze nieuwe badkamer is 3,4m bij 2m en dat is idd met 6,8m2 niet groter dan jouw ondergrens ;)

Maar inderdaad, wat een droefenis. Wij hebben ook geen raam in de badkamer en hebben in 2,5 uur onze badkamer bij elkaar moeten praten. Haast, haast, haast. Als er nog een volgende keer komt, dan gaan we wel even wat beter nadenken over de opties. Eén en ander heeft wel te maken met de keus voor een bad, want dan verblijf je er langer en begint natuurlijk licht belangrijker te worden. En de ouderwetse mogelijkheid van ventilatie (een raampje open) mis je ook.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 17:29
Hanzul schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Dat was idd ook wat de aannemer aangaf.
Maar als je over het hele raam plakt, lijkt het me dan weer geen probleem te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-06 21:26
Kwakkel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Maar als je over het hele raam plakt, lijkt het me dan weer geen probleem te zijn?
Of aan de buitenkant (laten) plakken (https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/window-films-nl/)

Ga dit zelf doen op ramen aan de zuidkant van nog op te leveren woning, maar dan om de zon te weren. Je kunt de spiegelende of donkere versies ook inzetten als privacy scherm denk ik?

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
sunnybird schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:25:
grappig bij ons was matglas in de badkamer gratis en voor gewoon doorzichtig glas moest je 150 euro bijbetalen. Ik heb de standaard matglas optie genomen..maar het idee dat ik eigenlijk nooit door m'n badkamer kraan naar buiten kan kijken zit me achteraf toch niet zo lekker (Ik ben zo iemand die uren kan doorbrengen in de badkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

[...]

Dat verschil is inderdaad wel ENORM maar ook op een ENORM bedrag.

Vanmorgen opnieuw bij de projectleverancier gezeten. Een aantal andere keuzes gemaakt v.w.b. toiletpotten, toiletfontein en het complete meubel laten vervallen. (zonder toiletpot en douche- en badkraan op laten leveren was geen optie werd aangegeven).

Nu zitten voor het totaal (toilet 1,02m2/badkamer met bad 6,5m2) rond de 15k. Ik denk dat als je hiermee links en rechts gaat shoppen je max 2k kan besparen.

Toen ik informeerde naar wat de goedkoopste bad- en douchekraan was die ze hadden (zodat ik die direct kon vervangen door zelf geshopte delen) begon de verkoper te steigeren. Blijkbaar ligt hun marge bij die delen en niet bij het tegelwerk. Op het opleveren van alleen betegelde ruimtes met inbouw reservoirs zitten ze blijkbaar niet te wachten }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Vandaag kijkdag gehad nadat de ruwbouw gereed was. Het is allemaal prefab en al wel geconstateerd dat er een loze leiding aan de gevel ontbreekt.

Ik vraag me af hoe ze dat in een prefab huis nog kunnen fixen. Gaat om gevel 1e verdieping richting de meterkast.

Ik vrees dat ik te horen ga krijgen "Oeps, vergeten, hier geld terug" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Wij zijn redelijk uit de bocht gevlogen met 2 badkamers en 3 toiletten en dat was 35k incl plaatsen. Voor 67k moet je haast wel letterlijk gouden kraantjes hebben.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 4 ... 350 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.