Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:48
finsdefis schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:04:
[...]

What the actual f#ck. Mijn nekharen gaan hiervan overeind staan. Je bent toch niet aan het hospiteren op een kamer bij een studentenhuis :')

Maar goed, ongetwijfeld is er een doelgroep voor...
Ach ja, mensen zoeken een woning. Uiteindelijk hangt het allemaal af van de prijs :P Ik wil best een psychologische check doen en mijn achtertuin delen als ik dan geen halve ton hoef te overbieden; dan is wat Teams-meetings bijwonen makkelijk geld verdienen besparen natuurlijk.

Maar goed, de 'prijs ranges' worden over een maand of 2 bekend gemaakt dus tot die tijd zal ik aan het circus mee doen :P

De doelgroep vroeg zich overigens vooral af hoe een warmtepomp eigenlijk werkt en of de rijwoningen (~110m2 verspreid over 3 verdiepingen) ook levensloopbestendigd kunnen worden opgeleverd; dus met een badkamer en slaapkamer op de begane grond 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
Richh schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:10:
[...]

Ach ja, mensen zoeken een woning. Uiteindelijk hangt het allemaal af van de prijs :P Ik wil best een psychologische check doen en mijn achtertuin delen als ik dan geen halve ton hoef te overbieden; dan is wat Teams-meetings bijwonen makkelijk geld verdienen natuurlijk.

Maar goed, de 'prijs ranges' worden over een maand of 2 bekend gemaakt dus tot die tijd zal ik aan het circus mee doen :P

De doelgroep vroeg zich overigens vooral af hoe een warmtepomp eigenlijk werkt en of de rijwoningen (~110m2 verspreid over 3 verdiepingen) ook levensloopbestendigd kunnen worden opgeleverd; dus met een badkamer en slaapkamer op de begane grond 8)7
Een doelgroep waarvoor ze een multiple choice optie hadden moeten toevoegen in de stupide vragenlijst: 'Wat niet weet, wat niet deert'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:56

HaikoW

International man of mystery

Richh schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:55:

maar bovenal wordt toegelicht hoe de achtertuinen 'gedeeld' worden tot een gezamenlijke tuin. Hoe er een kleine plantenkas mogelijk geplaatst gaat worden zodat we onze eigen groenten kunnen verbouwen. Hoe de fietsenstalling gedeeld gaat worden onder de bewoners. En hoe er een elektrische bakfietsen-deelplan opgezet gaat worden.
Kan het zijn dat het een project voor een ecowijk achtig project betreft?
Ecowijk Mandora https://www.ecowijkmandora.nl/ heeft bijvoorbeeld ook een gezamenlijke tuin, plantenkas en bewoners zijn (gezamenlijk) actief bezig met duurzaamheid.
Kan me bij een dergelijk project wel voorstellen dat het fijner wonen is met gelijkgestemden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:39

siemenz

Koetje

[...]

Ach ja, mensen zoeken een woning. Uiteindelijk hangt het allemaal af van de prijs :P Ik wil best een psychologische check doen en mijn achtertuin delen als ik dan geen halve ton hoef te overbieden; dan is wat Teams-meetings bijwonen makkelijk geld verdienen natuurlijk.

Nou dat lijkt me geen concurrentie ;)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:48
HaikoW schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:17:
[...]

Kan het zijn dat het een project voor een ecowijk achtig project betreft?
Ecowijk Mandora https://www.ecowijkmandora.nl/ heeft bijvoorbeeld ook een gezamenlijke tuin, plantenkas en bewoners zijn (gezamenlijk) actief bezig met duurzaamheid.
Kan me bij een dergelijk project wel voorstellen dat het fijner wonen is met gelijkgestemden.
Nouja, het gaat gewoon om een project van een vastgoedontwikkelaar, niet vanuit particulieren die het samen organiseren. Wat volgens mij bij de door jou genoemde wijk wel het geval was.

De wens vanuit de gemeente is (logischerwijs) natuurlijk wel een klimaatadaptieve wijk. Overigens ben ik daar zelf ook wel voorstander van hoor :)

Maar als dat de focus is: waarom zijn de woningen dan alsnog van steen en beton, ipv circulaire materialen? Waarom ga je nog dakpannen op daken leggen ipv zonnepanelen? En ik snap dat deelauto's heel cool zijn; maar waarom zijn er geen grondgebonden parkeerplaatsen én geen gedeelde laadpunten voorzien? :P
Laten we daar eens beginnen ipv een plantenkas en een deelbakfiets, denk ik dan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij gaan ons binnenkort aanmelden voor de loting, leuk project en vrij kleinschalig. Heb begrepen dat er ongeveer 15-20 geïnteresseerden per woning zullen zijn ,dus statistisch best veel kans :o (ervan uitgaande dat enkele afvallen/afhaken).
Richh schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:33:
[...]

Nouja, het gaat gewoon om een project van een vastgoedontwikkelaar, niet vanuit particulieren die het samen organiseren. Wat volgens mij bij de door jou genoemde wijk wel het geval was.

De wens vanuit de gemeente is (logischerwijs) natuurlijk wel een klimaatadaptieve wijk. Overigens ben ik daar zelf ook wel voorstander van hoor :)

Maar als dat de focus is: waarom zijn de woningen dan alsnog van steen en beton, ipv circulaire materialen? Waarom ga je nog dakpannen op daken leggen ipv zonnepanelen? En ik snap dat deelauto's heel cool zijn; maar waarom zijn er geen grondgebonden parkeerplaatsen én geen gedeelde laadpunten voorzien? :P
Laten we daar eens beginnen ipv een plantenkas en een deelbakfiets, denk ik dan.
Vind het wel bizar, lijkt wel opgesteld door een stagiair(e)?

Denk dat je de meeste kans maakt door links/sociaal te antwoorden. In ieder geval niet "afspraak is afspraak", dan word je sowieso uitgesloten 8)7

Eerlijk gezegd zou ik meteen klaar zijn met dat hele project :P.

[ Voor 116% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2021 00:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

Ach ja, mensen zoeken een woning. Uiteindelijk hangt het allemaal af van de prijs :P Ik wil best een psychologische check doen en mijn achtertuin delen als ik dan geen halve ton hoef te overbieden; dan is wat Teams-meetings bijwonen makkelijk geld verdienen besparen natuurlijk.

Vergeet niet dat jij misschien makkelijk denkt over het delen van je achtertuin maar je buren nemen het heul serieus…

Ken het AWS niet terug vinden maar zag laatst z’n interview met iemand die ook in zo’n wijk woont: “Er wordt op elkaar gelet dus als je hulp nodig hebt”, “We doen alles samen. Deze week moet ik het gras maaien”, “Voor je het weer zitten alle buurt kinderen hier en sta ik pannenkoeken te bakken”, “Iedereen ondersteunt elkaar met de opvoeding van een kindje.”

Like: W A T D E N * * K.
Lijkt wel een sekte…

Goed contact in de buurt kan ik alleen maar toejuichen maar zodra iemand te veel in m’n privé omgeving komt of zich consequent gaat bemoeien met de opvoeding van ons kind: YouTube: AWOLNATION - Run (Audio)

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 18-05-2021 07:22 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
[...]

Goed om te beseffen: grootste kans om een huis in dit project te krijgen is als je goed binnen dit (hippie?) plaatje past.

Mocht jij ingeloot worden, grote kans dat 9 van de 10 buren het type mens is dat goed binnen dit plaatje past. Doe je ogen dicht en stel je voor dat al je buren zo zijn, zou je er dan nog willen wonen? :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Requiem19 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:59:

Goed om te beseffen: grootste kans om een huis in dit project te krijgen is als je goed binnen dit (hippie?) plaatje past.
Dat principe is niet nieuw, er zijn wel eerder projecten geweest waar dat zo ging. Een bestaande situatie is al eerder voorbij gekomen in het funda topic.

Het zijn gated communities maar dan voor hipsters, die verder vooral heel erg tegen gated communities zijn hoor vergis je daar niet in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
leecher schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:21:
[...]

Dat principe is niet nieuw, er zijn wel eerder projecten geweest waar dat zo ging. Een bestaande situatie is al eerder voorbij gekomen in het funda topic.

Het zijn gated communities maar dan voor hipsters, die verder vooral heel erg tegen gated communities zijn hoor vergis je daar niet in.
Precies, maar als jij dus niet zo’n hipster bent en je word per ongeluk ingeloot, woon je ineens in een mooi huis, maar wel in een buurt waarin iedereen elke ochtend via de groepswhatsapp samenkomt om in de voortuin je chakra’s te oefenen.

Just saying, het is niet alleen de woning die je koopt, maar ook de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
siemenz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:03:
[...]

Vooral met zo’n avatar….

Het puzzeltje valt me steeds meer op de plaats. Dit was dat meisje wat jarenlang in een sociale huurwoning woonde, daar over klaagde en die woning toen verkocht? voor de hoofdprijs en dan aangeeft dat het systeem niet deugt en woningen zo onbereikbaar zijn geworden.
*knip*
Niet happen, maak een TR aan aub.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 18-05-2021 20:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:24
Requiem19 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:27:
Just saying, het is niet alleen de woning die je koopt, maar ook de buren.
Ken toevallig mensen die rond die ecowijk Mandora wonen en laten we het erop houden dat het 'aparte mensen' zijn... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Yaa87 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Wat heeft mijn avatar hiermee te maken? Volgens mij was degene die op mij reagerde degenen met een geïrriteerde toon. Jullie bevestigen wel weer.... Anyway laat maar ik wil niet dit topic vervuilen door onnodige zaken erbij te halen misschien moet jij dat ook eens proberen.
*knip*
Niet op de man.

En dan even een concreet antwoord op je jaren 30 klaagzang;

De meeste kopers willen een tijdloze koopwoning. Bij de jaren 30 woning is de afgelopen 150 jaar gebleken dat deze woning de meeste likes krijgt en dat alles behalve jaren 30 woningen gesloopt worden want toch wel lelijk.

“Modern” is niet tijdloos en daardoor minder courant. Daar spelen ontwikkelaars op in. Die bouwen namelijk wat het courants is.

Als je iets anders wilt dan zijn er nog een aantal hele mooie projecten in de buurt van Amsterdam met een andere stijl.

Duin in Almere (strand woningen) en Tudorpark in Hoofddorp (Engelse stijl) zijn daar goede voorbeelden van. Vooral duin is echt een hele mooie gebiedsontwikkeling.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 18-05-2021 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@siemenz wie wilt er nou nog in Almere wonen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:48:
@siemenz wie wilt er nou nog in Almere wonen? :+
Haha. Duin ligt dichterbij Amsterdam dan Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
siemenz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Haha. Duin ligt dichterbij Amsterdam dan Almere
Uhhh Duim ligt in Almere, hoe kan het dan dichter bij Amsterdam liggen? :')

Maar oké, het zijn wel mooie woningen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
siemenz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Je avatar heeft er alles mee te maken.

De meeste kopers willen een tijdloze koopwoning. Bij de jaren 30 woning is de afgelopen 150 jaar gebleken dat deze woning de meeste likes krijgt en dat alles behalve jaren 30 woningen gesloopt worden want toch wel lelijk.

“Modern” is niet tijdloos en daardoor minder courant. Daar spelen ontwikkelaars op in. Die bouwen namelijk wat het courants is.

Als je iets anders wilt dan zijn er nog een aantal hele mooie projecten in de buurt van Amsterdam met een andere stijl.

Duin in Almere (strand woningen) en Tudorpark in Hoofddorp (Engelse stijl) zijn daar goede voorbeelden van. Vooral duin is echt een hele mooie gebiedsontwikkeling.
Nou bedankt voor je inhoudelijk reactie. Ik ga niet in op m'n avatar want het heeft verder nergens mee te maken. De stijl van Tudorpark vind ik trouwens nog lelijker dan dat jaren 30 gebeuren. Nieuwbouw in een soort van post middeleeuwse Engelse stijl in Hoofddorp hoe bedenken ze het. Bevestigd wel m'n punt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:46
@Toppe en @siemenz ik stel voor dat jullie zelf, of een moderator, je aanmatigende reacties hierboven verwijderen, en dat @Yaa87 er verder niet op reageert. Dan blijft het topic een beetje leuk voor iedereen. Kun je een nieuw topic openen met de titel 'deel hier anoniem je mening over de voorkeuren van andere mensen in nieuwbouwwijken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
nel!s schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:45:
@Toppe en @siemenz ik stel voor dat jullie zelf, of een moderator, je aanmatigende reacties hierboven verwijderen, en dat @Yaa87 er verder niet op reageert. Dan blijft het topic een beetje leuk voor iedereen. Kun je een nieuw topic openen met de titel 'deel hier anoniem je mening over de voorkeuren van andere mensen in nieuwbouwwijken'.

[ Voor 38% gewijzigd door Toppe op 18-05-2021 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Waar een mens zich over op kan winden 😄.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:46
Requiem19 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:58:
Waar een mens zich over op kan winden 😄.
Ik vind dit topic al moeilijk te volgen zonder dat ik door rants over Sylvana Simons hoef te scrollen. Ik denk dat mijn interventie op termijn voor iedereen beter is en zou het op prijs stellen als modjes de laatste pagina opruimen (incl mijn reacties) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Idd, laten we de toenemende polarisatie die zij bewerkstelligt niet in dit topic doortrekken. Het is juist zo gezellig hier :) Er is zijn al genoeg politieke topics op GoT.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-05-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
nel!s schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:45:
Op welke reactie doel je van mij? Want volgens mij heb je alles niet helemaal lekker doorgelezen en heb je te snel een conclusie getrokken.

Mijn reactie op Richh is mijn eigen mening en dat je het er niet mee eens bent kan ik niet voor je veranderen.

"Wie wilt er nog in Almere wonen" moet je echt wel even met een grote zak zout nemen. Almere staat landelijk te boek als een stad zonder charme of geschiedenis en dat is ook gewoon zo. Woon er ondertussen bijna 20 jaar en ik snap echt niet dat mensen hier perse willen wonen. Het is echt niet die bruisende familie stad die ze proberen uit te stralen. Sterker nog: Met een aantal zaken/faciliteiten loopt Almere echt achter.

Als iemand zich voor mij beledigt voelt: Sorry, dat is niet mijn bedoeling en/of intentie geweest. Graag verneem ik even via een DM hoe ik je beledigt hebt en met welke post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Requiem19 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:59:
[...]

Mocht jij ingeloot worden, grote kans dat 9 van de 10 buren het type mens is dat goed binnen dit plaatje past. Doe je ogen dicht en stel je voor dat al je buren zo zijn, zou je er dan nog willen wonen? :-).
Dat zou kunnen, andere mogelijkheid is dat ze graag mensen zoeken die binding met het project hebben cq erg graag willen. Vsn mensen die al afhaken na een teams meeting kun je je afvragen hoe serieus zij zijn.

Lijkt me als ontwikkelaar erg vervelend als blijkt dat de eerste 5 er toch vanaf zien na loting.
Project waar ik in ga schrijven krijgen mensen die bij eerdere fases hebben meegeloot voorrang. Vind dat best redelijk, al is de kans voor mij daardoor iets kleiner :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Sport_Life schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Dat zou kunnen, andere mogelijkheid is dat ze graag mensen zoeken die binding met het project hebben cq erg graag willen. Vsn mensen die al afhaken na een teams meeting kun je je afvragen hoe serieus zij zijn.

Lijkt me als ontwikkelaar erg vervelend als blijkt dat de eerste 5 er toch vanaf zien na loting.
Project waar ik in ga schrijven krijgen mensen die bij eerdere fases hebben meegeloot voorrang. Vind dat best redelijk, al is de kans voor mij daardoor iets kleiner :P
Ik heb nog nooit mee gedaan met dit soort lotingen hoor, maar die verlopen toch meestal anoniem met toezicht?

Als ik dit zo lees zijn ze specifiek opzoek naar mensen die voldoen aan een bepaald profiel en zolang je daar niet binnen valt is de kans groot dat je afvalt

Anyhow: Respect voor mensen die op die manier kunnen leven, ik kan het echt niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 896gerard
Poging tot een duwtje in een andere richting:

We zijn inmiddels onze grote slaapkamer aan het plannen. Deze is woningbreed(5.7m), dus er is in principe een inloopkast mogelijk. Probleem is dat de symmetrisch geplaatste dubbele ramen aan de achtergevel geen dichte inbouwkast mogelijk maken en dat er door de inbouwkast één groot raam als het ware verloren gaat. Ik ben bang dat het toch allemaal een beetje krap en kunstmatig gaat ogen. Hypes zijn leuk, maar aan het einde van de dag gaat het erom dat het functioneel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b65h5vn_cfiiq7dZK85xq0hdVw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0GYz5qx16r454m2RuxEYPRq.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat het stuk van de ruimte waar de inbouwkast in komt 2,55 meter breed is, lijkt die muur ook niet heel erg lang (doorgang is 80 cm, dus extra muur is 1,75m lang). De extra muur maakt wel een spiegel mogelijk.

Een andere mogelijkheid is om de muur helemaal weg te laten. De kamer zal hierdoor kunnen profiteren van alle ramen en het oogt gewoon veel opener. Toen kwam mijn vriendin met het geweldige idee om een deel van de inloopkast laag te maken. Dat opent de ruimte nog meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp_eSzaKKnIBW6728KkMRUnWf5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4aVtGwQBIWwJvOZtDJhXZYW.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn hier mensen die voor vergelijkbare keuzes staan en hierin anders zouden kiezen? Zoals gezegd, alles is op dit moment nog mogelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:01
Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Op welke reactie doel je van mij? Want volgens mij heb je alles niet helemaal lekker doorgelezen en heb je te snel een conclusie getrokken.

Mijn reactie op Richh is mijn eigen mening en dat je het er niet mee eens bent kan ik niet voor je veranderen.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier om ging:
Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:16:
[...]

Like: W A T D E N * * K.
Lijkt wel een sekte…

Goed contact in de buurt kan ik alleen maar toejuichen maar zodra iemand te veel in m’n privé omgeving komt of zich consequent gaat bemoeien met de opvoeding van ons kind: YouTube: AWOLNATION - Run (Audio)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier om ging:

[...]
Nevermind. Be positive!!

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 18-05-2021 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

896gerard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:51:

We zijn inmiddels onze grote slaapkamer aan het plannen. Deze is woningbreed(5.7m), dus er is in principe een inloopkast mogelijk. Probleem is dat de symmetrisch geplaatste dubbele ramen aan de achtergevel geen dichte inbouwkast mogelijk maken en dat er door de inbouwkast één groot raam als het ware verloren gaat. Ik ben bang dat het toch allemaal een beetje krap en kunstmatig gaat ogen. Hypes zijn leuk, maar aan het einde van de dag gaat het erom dat het functioneel is.

[Afbeelding]

Omdat het stuk van de ruimte waar de inbouwkast in komt 2,55 meter breed is, lijkt die muur ook niet heel erg lang (doorgang is 80 cm, dus extra muur is 1,75m lang). De extra muur maakt wel een spiegel mogelijk.

Een andere mogelijkheid is om de muur helemaal weg te laten. De kamer zal hierdoor kunnen profiteren van alle ramen en het oogt gewoon veel opener. Toen kwam mijn vriendin met het geweldige idee om een deel van de inloopkast laag te maken. Dat opent de ruimte nog meer:
[Afbeelding]

Zijn hier mensen die voor vergelijkbare keuzes staan en hierin anders zouden kiezen? Zoals gezegd, alles is op dit moment nog mogelijk ;)
Dit is alleen leuk, als je tegelijk op staat s' ochtends. Wij doen de inloopkast in een aparte kamer, omdat ik een uur langer kan slapen dan mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In onze huidige slaapkamer (15m2) staat alleen een bed en een kast met de TV. In de kamer daarnaast hebben we een ‘inloopkast’. Bevalt ons prima en hebben onderstaande indeling gekozen. Achter het bed hebben nog ruim 120cm loop ruimte en dat is wat ons betreft prima.

Oorspronkelijk wordt hij aangeboden door vanaf het kozijn de hoek om te gaan en geen deur te plaatsen. Hebben dit nu in het echt gezien en blij dat we die keus niet hebben gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSYWSToxgjPzJa3bI9MXDaKo6Wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YI142crZOyOG7kOFWj9WuoVu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsNieuweThuis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
@Toppe Mag ik vragen naar de afmetingen van je slaapkamer en de kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 09:15
Even wat ervaring opvragen bij jullie.

Wij zijn sinds vorig jaar eigenaar van mooie, nieuwe 2-onder-1-kap woning. Alles prima en netjes opgeleverd conform wensen...

Maar wat ons heel erg stoort is de 'herrie' van de buren;
- Trap op en af hoor je als olifantenpoten.
- Schuiven van de stoelen / tafels over de vloer is alsof het in je eigen huis is.
- Het dichtSLAAN van de deuren is niet normaal (stompe deur)

Ik had verwacht dat een nieuwbouw woning toch iets beter geluidsisolerende was dan mijn oude huurwoning uit de jaren 60.

Ik kan in de badkamer staan met de deur dicht en hoor dan nog het dichtslaan van de stompedeur van de buren. Ze weten dat wij het horen en hebben er ook al wel rubbertjes in gedaan, maarjah... die kinderen doen wat ze willen. Dus ze zijn zich van geen kwaad bewust, begrijp ik... maar wij worden bijna uit bed getrommeld door hun 'geluid'.

Is dit normaal en hebben jullie hier ook last van in een nieuwe woning? Anders ga ik eens met VEE bellen om wat onderzoek te doen. Wij hebben het idee dat er geen enkele (geluids)isolatie tussen de muren zit of iets..

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:05:
[...]

In onze huidige slaapkamer (15m2) staat alleen een bed en een kast met de TV. In de kamer daarnaast hebben we een ‘inloopkast’. Bevalt ons prima en hebben onderstaande indeling gekozen. Achter het bed hebben nog ruim 120cm loop ruimte en dat is wat ons betreft prima.

Oorspronkelijk wordt hij aangeboden door vanaf het kozijn de hoek om te gaan en geen deur te plaatsen. Hebben dit nu in het echt gezien en blij dat we die keus niet hebben gemaakt.

[Afbeelding]
Ja, kijk zoals het bij jou is (dank voor de schets) is eigenlijk precies zoals we het gewild hadden. Het afsluiten met die deur was ook mijn wens, maar dat kan helaas niet door de ramenconfiguratie bij ons. Dus dan maar geen inloopkast, een inloopkast zonder deur heeft veel minder functie. Het is mij dan de moeite en de kleinere slaapkamer niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien de kastenwand tegen de andere muur zetten (tegenover het raam) en in dat hoekje dan een soort van bankje/stoel voor de kleren die niet vies en niet schoon zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:38
896gerard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Ja, kijk zoals het bij jou is (dank voor de schets) is eigenlijk precies zoals we het gewild hadden. Het afsluiten met die deur was ook mijn wens, maar dat kan helaas niet door de ramenconfiguratie bij ons. Dus dan maar geen inloopkast, een inloopkast zonder deur heeft veel minder functie. Het is mij dan de moeite en de kleinere slaapkamer niet waard.
Kan het muurtje niet iets naar het bed toe zodat het tussen de 2 ramen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
896gerard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:22:
[...]

In deze hoek lastig in te schatten hoor maar kom je niet tussen de kozijnen uit als je dat muurtje doortrekt? Of heb je een foto vanaf boven af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
OnsNieuweThuis schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:19:
@Toppe Mag ik vragen naar de afmetingen van je slaapkamer en de kast?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iLWFPYoxOdSdp_vDG2RPDd2Nvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QE7CLarnjoQrhLMkw6vHbW2t.png?f=fotoalbum_large

Weet niet welke maten je nog meer nodig hebt?

Er vervalt nog een kozijn en er komt nog een nieuw bed zonder diep hoofdeind, daar winnen we nog een behoorlijk aantal centimeters mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 18-05-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

NeoFoX schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:20:

Wij zijn sinds vorig jaar eigenaar van mooie, nieuwe 2-onder-1-kap woning. Alles prima en netjes opgeleverd conform wensen...

- Schuiven van de stoelen / tafels over de vloer is alsof het in je eigen huis is.

Ik had verwacht dat een nieuwbouw woning toch iets beter geluidsisolerende was dan mijn oude huurwoning uit de jaren 60.

Ik kan in de badkamer staan met de deur dicht en hoor dan nog het dichtslaan van de stompedeur van de buren. Ze weten dat wij het horen en hebben er ook al wel rubbertjes in gedaan, maarjah... die kinderen doen wat ze willen. Dus ze zijn zich van geen kwaad bewust, begrijp ik... maar wij worden bijna uit bed getrommeld door hun 'geluid'.

Is dit normaal en hebben jullie hier ook last van in een nieuwe woning? Anders ga ik eens met VEE bellen om wat onderzoek te doen. Wij hebben het idee dat er geen enkele (geluids)isolatie tussen de muren zit of iets..
wat voor type muur zit er tussen de huizen?
de ervaring hier in de wijk is dat in huizen met een ankerloze spouwmuur een stuk minder geluid van buren te horen is dan in huizen waar de woningscheidende wand massief beton is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:33:
[...]

In deze hoek lastig in te schatten hoor maar kom je niet tussen de kozijnen uit als je dat muurtje doortrekt? Of heb je een foto vanaf boven af?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXv7Ei3FSFfwsm3Rk-pKM7nereM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MB5l1adKMLQY8ZL2g5qzV6n7.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier. Voor een aparte kamer moet de inloopkast vrij groot worden, de kamer die overblijft lijkt dan wel krapjes (3,11 bij 3,21 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
896gerard schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:58:
[...]

[Afbeelding]

Zie hier. Voor een aparte kamer moet de inloopkast vrij groot worden, de kamer die overblijft lijkt dan wel krapjes (3,11 bij 3,21 meter).
Ik snap je twijfel. Aan de andere kant: wat gaat er allemaal in de slaapkamer komen? Als het alleen een bed en 2 nachtkastjes is dan kan het prima.

Je zou ook kunnen kijken naar een schuifdeur die tussen de muur schuift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 14:09

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een en ander hangt van de kamergrootte af, we hadden een beetje hetzelfde idee, maar denken nu aan een muur met een opening aan beide kanten van de muur als doorloopruimte.

Hieronder ons plan (let maar niet op de below-par sketchup skills :'( )
We hebben ook een raam, maar vinden dat juist wel fijn omdat je dan niet ook overdag licht aan hoeft om in je kast te kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLiYduFI33zcenGU9CDB6zOWIeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/82uvFJbuUoJcZEIVzWXdyNNK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Laatst online: 05-06 14:09
De aannemer heeft ons verzoek om een douche WTW te plaatsen afgewezen aangezien het technisch niet mogelijk zou zijn. Nu vond ik online deze easy drain WTW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZdrKdfCPIZc28wfqiTBH_qo5vk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/78qbxhbXy8ipYFo5g2eUNToc.png?f=user_large

https://www.badkamerwinke...NAc41rIuL8fhoCVmsQAvD_BwE

Heeft iemand ervaring met zo'n ding inbouwen achteraf qua gemak en of de aannemer bereid is om bioj de bouw rekening te houden met de inbouwdiepte (zonder dat het ten koste gaat van Woningborg garantie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 07:49
NeoFoX schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:20:

Zoals @Anoniem: 1279036 al aangeeft kan het verschil inderdaad zitten in een ankerloze spouwmuur of niet, of de algehele bouwwijze. Wij nemen pas over 3 weken de intrek in onze nieuwbouwwoning, en kan het dan pas met zekerheid zeggen hoe het bij ons is met ankerloze spouwmuren.

Echter, wij komen van een jaren 40 rijtjes woning ongeïsoleerd, en daar kon je de theekopjes van de buren zelfs horen, bij het roeren in de thee bij wijze van. We wonen nu tijdelijk in een jaren 80 huurwoning, en dat was/is al een compleet verschil. Echter heeft de vloerbekleding ook invloed op geluid van je buren. Zowel wij als de huidige buren hebben het goedkoopste van het goedkoopste laminaat liggen, daar we beiden tijdelijk huren ivm nieuwbouw. Wanneer de kleine van hiernaast (1 jaar) met zijn houten blokken op de grond speelt, horen we dat gewoon op onze slaapkamer 1 verdieping hoger. Ook de naaldhakken van de buurvrouw hoor je alsof ze door je eigen woonkamer loopt. Maar qua andere geluiden is het flink rustiger als onze vorige woning. De laatste echtelijke ruzie geluiden komen eerder door de ventilatieroosters dan de muur zelf O-)

In onze nieuwbouwwoning en die van beide buren, ligt wat hoogwaardiger PVC (de ene klik, de andere plak) en horen we over en weer helemaal niets tot nu toe. Zelfs mijn geklus de laatste weken (m.u.v. klopboormachine en zulk werk) is nagenoeg onopgemerkt gebleven.Onlangs was ik in de woning toen de buurman met zijn klopboor wat aan het ophangen was, maar zelfs dat was niet veel meer als een licht gezoem. Had eerlijk gezegd wel anders verwacht. Aan beide kanten wonen de buren al een tijdje, en zelfs mijn klusradio op standje 10 zo nu en dan blijft onopgemerkt, zelfs in het begin in de holle ruimtes.

Deels zal het aan de bouw en spouw liggen, maar ook deels wat er op de vloeren ligt. Maar zoals ik al zei, over een paar weken gaan we het allemaal meemaken als we er gehele dagen aanwezig zijn, en onze buren uiteraard ook O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 10:28
@896gerard Bij ons zitten er ook veel ramen in de weg en is de kamer niet in te delen met een muurtje. Onze oplossing is een inbouwkast met een lage kast in de kamer, waar we een plantenbak in willen maken om toch een gevoel van afscheiding te maken en tegelijk de kamer wat op te fleuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIYlZJOxOIzsJBgMd4F30sWrLUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UiTahZwIFafVHrvPu4UrhtgO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:47:
[...]

wat voor type muur zit er tussen de huizen?
de ervaring hier in de wijk is dat in huizen met een ankerloze spouwmuur een stuk minder geluid van buren te horen is dan in huizen waar de woningscheidende wand massief beton is.
Dit dus volgens de tekening:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N5l6kEb.png

Meer dan dit kan ik er ook niet van maken.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:05
NeoFoX schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Dit dus volgens de tekening:
[Afbeelding]

Meer dan dit kan ik er ook niet van maken.
Is een ankerloze spouwmuur dus hier zou het geluid niet zo erg door moeten komen van de ene ruimte naar de andere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Malt1982 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Is een ankerloze spouwmuur dus hier zou het geluid niet zo erg door moeten komen van de ene ruimte naar de andere ruimte.
Volgens mij loopt een ankerloze spouwmuur door naar de fundering, dat zie ik op deze tekening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malt1982 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:19:
[...]

kan zijn dat er 'bruggen' zijn ontstaan door specie die tussen beide kalkzandsteen muren gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door wd200 op 18-05-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Wolly schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Volgens mij loopt een ankerloze spouwmuur door naar de fundering, dat zie ik op deze tekening niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xGsrMYe.png
Dit is dus de situatie... als de deur bij ROOD dichtgegooid wordt (stompe deur op tegelvloer in een yton tussenmuur) hoor ik dat letterlijk als ik in de badkamer sta (GROEN) met de deuren dicht.

Kan ik eventueel die bruggen laten controleren door de aannemer of iets?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13
@NeoFoX wij hebben hetzelfde. In onze vorige woning hadden we ankerloze spouw, maar dan was het prefab en dus de binnenwanden van beton. Wij hoorden onze buren nooit. Bouwjaar 2016. In onze nieuwe woning, bouwjaar 2020, ook ankerloze spouwmuren, maar met kalkzandsteen, horen we onze buren ook stampen/trap of subwoofer geluiden.

Nou is het niet heel erg, maar als je vanuit een huis komt waar je niks hoorde, dan is dit toch even anders. Ik vermoed zelf dat er iets van contactgeluid is, maar hoe krijg je dat er dan achteraf nog uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:11:
Idd, laten we de toenemende polarisatie die zij bewerkstelligt niet in dit topic doortrekken. Het is juist zo gezellig hier :) Er is zijn al genoeg politieke topics op GoT.
offtopic:
toch kan ik het me voorstellen dat het aanschouwen van een van de wat meer uitgesproken kamerleden bij een user in welk topic dan ook een reactie oproept. Een wat neutralere avatar helpt om a politieke topics a politiek te houden. En als iemand toch voor een wat meer uitgesproken avatar kiest om dit of desnoods betreffende user te negeren als het wat minder aardige dingen in je naar boven haalt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Krijgertje1979 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:12:
De aannemer heeft ons verzoek om een douche WTW te plaatsen afgewezen aangezien het technisch niet mogelijk zou zijn. Nu vond ik online deze easy drain WTW

[Afbeelding]

https://www.badkamerwinke...NAc41rIuL8fhoCVmsQAvD_BwE

Heeft iemand ervaring met zo'n ding inbouwen achteraf qua gemak en of de aannemer bereid is om bioj de bouw rekening te houden met de inbouwdiepte (zonder dat het ten koste gaat van Woningborg garantie) ?
Die discussie heb ik ook gehad. Die aannemers willen er echt niet aan omdat ze 6j garantie moeten geven.
Achteraf inbouwen gaat ook niet, tenzij je zelf met de Hilti aan de gang gaat in je nieuwbouwhuis. Hij zit namelijk in de vloer gestort (niet alleen in de dekvloer, maar ook in de vloer die de structurele stevigheid verzorgd.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:01
Scr33x0r schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:09:
@NeoFoX wij hebben hetzelfde. In onze vorige woning hadden we ankerloze spouw, maar dan was het prefab en dus de binnenwanden van beton. Wij hoorden onze buren nooit. Bouwjaar 2016. In onze nieuwe woning, bouwjaar 2020, ook ankerloze spouwmuren, maar met kalkzandsteen, horen we onze buren ook stampen/trap of subwoofer geluiden.

Nou is het niet heel erg, maar als je vanuit een huis komt waar je niks hoorde, dan is dit toch even anders. Ik vermoed zelf dat er iets van contactgeluid is, maar hoe krijg je dat er dan achteraf nog uit?
Laatst was er iets dergelijks in de Rijdende Rechter. Contact geluid waar de deuren, trap, stoelen en stofzuiger hoorbaar zouden zijn.
Vloer was daar verkeerd gelegd:
https://www.gids.tv/video/317684/de-rijdende-rechter

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 18-05-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:51

ChUcKiE

Dus........

Zo vandaag van de makelaar te horen gekregen dat de omgevingsvergunning goedgekeurd is. Nu nog 6 weken wachten op mogelijke bezwaren en da eindelijk naar de notaris om de grond te kopen en dan kan de aannemer eindelijk beginnen. Kerstavond akkoord gegeven, en half juli tekenen. Is ons wel tegen gevallen hoor dat wachten. Tussen kerstavond en indienen omgevingsvergunning (23 maart) zat al 3 maanden en nu 2 maanden verder pas de volgende stap.
De aannemer gaat wel direct beginnen gaf de makelaar aan, dus dat is wel fijn om te horen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Vreemd. Want ik lees ook wel ervaringen met kalkzandsteen waarbij mensen elkaar niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 12:09

Niwla

dat dus....

Ik heb mij in deel twee ooit eens voorgesteld en ben sinds dien druk aan het teruglezen in dat deel. (ben ongeveer halverwege :-P ). Ik heb echt ENORM veel gehad aan alles wat ik gelezen heb en veel zaken meegenomen bij mijn keuzes (zoals geen kookgroep bij 3x25A aansluiting).

Eind van deze week moeten wij al onze afbouwopties doorgegeven hebben. Helaas is onze kopersbegeleider niet erg spraakzaam waardoor we eigenlijk met meer vragen dan antwoorden zitten. Daarom vuur ik er hier maar een paar af. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Kopersbegeleider geeft aan dat de installateur "in principe". geen loze leidingen wil leggen. Dus alleen bedraad. Wat mij betreft gewoon geldklopperij maar ok. Ik heb eerder het advies gelezen alvast op zolder een stopcontact op eigen groep voor te laten bereiden voor de omvormer. Wij laten achteraf minimaal 16 zonnepanelen plaatsen. Hier heb ik al een offerte/prijsindicatie voor. Deze omvormer wordt volgens de offerte met een 5x2,5mm kabel aangesloten op de meterkast. Dit is toch een 3-fasen omvormer? En daarmee heb ik aan een stopcontact op eigen groep niks?

Alvast bedankt!

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niwla schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:11:
Ik heb mij in deel twee ooit eens voorgesteld en ben sinds dien druk aan het teruglezen in dat deel. (ben ongeveer halverwege :-P ). Ik heb echt ENORM veel gehad aan alles wat ik gelezen heb en veel zaken meegenomen bij mijn keuzes (zoals geen kookgroep bij 3x25A aansluiting).

Eind van deze week moeten wij al onze afbouwopties doorgegeven hebben. Helaas is onze kopersbegeleider niet erg spraakzaam waardoor we eigenlijk met meer vragen dan antwoorden zitten. Daarom vuur ik er hier maar een paar af. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Kopersbegeleider geeft aan dat de installateur "in principe". geen loze leidingen wil leggen. Dus alleen bedraad. Wat mij betreft gewoon geldklopperij maar ok. Ik heb eerder het advies gelezen alvast op zolder een stopcontact op eigen groep voor te laten bereiden voor de omvormer. Wij laten achteraf minimaal 16 zonnepanelen plaatsen. Hier heb ik al een offerte/prijsindicatie voor. Deze omvormer wordt volgens de offerte met een 5x2,5mm kabel aangesloten op de meterkast. Dit is toch een 3-fasen omvormer? En daarmee heb ik aan een stopcontact op eigen groep niks?

Alvast bedankt!
Yep. Sommige aannemers bieden wel voorbereiding voor panelen. Je krijgt dan vaak een 5 aderige kabel maar die wordt dan niet afgewerkt. Wij krijgen 5x4mm en die trek je niet door een leiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Ik heb in eerste instantie om een loze 25mm en 19mm leiding gevraagd maar of ik die ga krijgen weet ik nog niet. Anders moeten ze maar bedraad geleverd worden. Alles beter dan een kabel buitenom 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online

Zowel onze vorige als huidige woning zijn gebouwd met kalkzandsteen, maar de ervaringen zijn wisselend.
In het nieuwe huis horen we van de buren alleen de piano als er flink op geramd wordt. Gelukkig staat dat ding er vooral voor de sier en spelen ze er bijna nooit op. En uiteraard hoor je het als er geboord wordt om nog iets op te hangen. Gelukkig hebben de buren zelf ook kinderen en wachten ze netjes op momenten dat die 2 van ons niet net liggen te slapen.

Wat mij wel echt opvalt op hoe goed je alles in ons eigen huis kan horen. Je hoeft op zolder echt niet keihard te schreeuwen en dan horen ze je beneden in de keuken prima. Ook de muur tussen de 2 kinderkamers lijkt verdacht weinig geluid tegen te houden...
Ik gok dat het komt door een combi van relatief dunne binnenmuren (7 en 10 cm), de enorme openingen onder alle deuren voor de ventilatie en de vrij open hal en trapgat.

Toch verschilt het niet eens heel erg van ons vorige huis en daar hoorde je e.e.a echt minder goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Niwla schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:11:

Alvast bedankt!
Een beetje arrogant vind ik het wel. Wil je werk of niet. Dat je de normale elektra in flexibele buizen wilt aanleggen, dat is nog tot daaraan toe (is bij ons project ook zo), maar geen fatsoenlijke loze leidingen willen leveren, dat is niet eens klantgericht te noemen. Dat is de 2021-versie van 'de model T is in iedere kleur leverbaar, als het maar zwart is'.

/rant

Mogelijk is er wel een manier om alsnog beneden te komen: bij ons heeft de trap een lepe hoek helemaal van boven tot aan beneden. Daar passen makkelijk nog wel 3 25mm buizen door. Maar doorgaans zijn projectontwikkelaars erg zuinig met dit soort informatie, en met een reden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vraagje aan degene die ingeloot zijn: hoe verliep dat ? Kregen jullie eerste keus of 2e/3e ? We hebben van een (klein) project van 5 woningen maar 2 voorkeuren aangegeven. De andere 3 hebben rieten kap en dat willen we niet. (Ik wil het vol leggen met pv panelen ;))

Onze huidige nieuwbouwwoning kwamen we tegen 4 weken na loting, en een telefoontje was genoeg om de optie over te nemen van mensen die afhaakten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2021 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:47

fmb

...

Je hebt al aardig wat reacties gehad, maar hierbij ook hoe ik het heb gedaan. Zijn we erg blij mee. Bij ons ook een raam in de inloopkast en moet zeggen dat dat voor het licht wel erg fijn is.

Heb zelf van gipsblokken het wandje gemaakt en de afmetingen zo gekozen dat een Ikea Pax kast er mooi in valt.

Zoals ook door iemand anders gezegd heb je voor het bed zelf niet heel veel ruimte meer nodig. Deze kamer was oorspronkelijk 5,7m x 4,0m. Dit is nu geworden 3,0m x 4,0m (bed) en 2,6m x 4,0m (inloopkast).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0UX439mBpOqLHMhcdl9Sg-Mdl8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVz9lpXXk3Hf6iKPaznroJjs.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 4% gewijzigd door fmb op 19-05-2021 09:41 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Ik gok dat het komt door een combi van relatief dunne binnenmuren (7 en 10 cm), de enorme openingen onder alle deuren voor de ventilatie en de vrij open hal en trapgat.
Als ze met blokken werken is het altijd 7 of 10 voor zover ik weet. Heb zelf wel het idee dat gipsblokken meer tegenhouden dan cellenbeton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:47
Wie heeft er ervaring met bouwbegeleiding/controles en/of bouwkundige keuring achteraf bij een groot nieuwbouwproject (> 100woningen). Is dit zinvol / slim om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:56

basdej

OutSystems Consultant

siemenz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:46:
[...]

[mbr]*knip*
Niet op de man.[/]

Nieuwbouw-parktriangel.nl wordt ook grotendeels gebouwd in de tudorstijl. Erg mooi!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
fmb schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:47:
[...]

Je hebt al aardig wat reactie gehad, maar hierbij ook hoe ik het heb gedaan. Zijn we erg blij mee. Bij ons ook een raam in de inloopkast en moet zeggen dat dat voor het licht wel erg fijn is.

Heb zelf van gipsblokken het wandje gemaakt en de afmetingen zo gekozen dat een Ikea Pax kast er mooi in valt.

Zoals ook door iemand anders gezegd heb je voor het bed zelf niet heel veel ruimte meer nodig. Deze kamer was oorspronkelijk 5,7m x 4,0m. Dit is nu geworden 3,0m x 4,0m (bed) en 2,6m x 4,0m (inloopkast).

[Afbeelding]
Zo'n gipsblokken muur is best wel nutteloos.
Zet je bed gewoon tegen de achterkant van de kast, en je kamer is nuttiger gebruikt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30
Sport_Life schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:35:
Vraagje aan degene die ingeloot zijn: hoe verliep dat ? Kregen jullie eerste keus of 2e/3e ? We hebben van een (klein) project van 5 woningen maar 2 voorkeuren aangegeven. De andere 3 hebben rieten kap en dat willen we niet. (Ik wil het vol leggen met pv panelen ;))

Onze huidige nieuwbouwwoning kwamen we tegen 4 weken na loting, en een telefoontje was genoeg om de optie over te nemen van mensen die afhaakten.
Ik heb weleens vernomen dat je meer kans zou maken door maar 1 voorkeur op te geven. (Dan ben je meer geïnteresseerd/serieuzer en is de kans dat je echt voor die woning wilt gaan groter).
Of het waar is weet ik niet maar ik heb zelf twee keer maar 1 woning keuze opgegeven en ook geen voorbehouden gemaakt en aangegeven dat ik over genoeg financiële middelen beschik om het riant te kunnen betalen.

Beide keren ben ik ingeloot en heb ik dus gekocht. Na sluitingsdatum van inschrijving kreeg ik na een paar dagen telefonisch bericht dat ik de gelukkige was.

Het helpt vaak ook door de verkopende makelaar even op te bellen of langs te gaan dat je toch wel heel serieus bent en dolgraag de woning zou willen kopen.
bottom line schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Zet je bed gewoon tegen de achterkant van de kast, en je kamer is nuttiger gebruikt
Als je al geen 7cm kan missen dan moet je wellicht helemaal niet voor een dergelijke oplossing gaan. Die muur kan je strak afwerken tot aan het plafond en alleen daarom zou ik het al doen. (Scheelt ook weer wat geluid) en je kijkt niet tegen een lelijke achterkant van een kast aan. Tevens kan je de kast dan ook fixeren aan de wand.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 18-05-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
GeeMoney schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:14:
[...]

[...]

Als je al geen 7cm kan missen dan moet je wellicht helemaal niet voor een dergelijke oplossing gaan. Die muur kan je strak afwerken tot aan het plafond en alleen daarom zou ik het al doen. (Scheelt ook weer wat geluid) en je kijkt niet tegen een lelijke achterkant van een kast aan. Tevens kan je de kast dan ook fixeren aan de wand.
Lelijke achterkant van een kast? Kan je toch gemakkelijk bekleden met gyproc? Of MDF?
Of sinds wanneer kan je gyproc niet afwerken tot aan het plafond? Of MDF schilderen in de kleur naar keuze?
Minder geluid, terwijl je aan 2 kanten een 'deur'gaten hebt, die je niet kan afsluiten? Gaat echt de hoofdreden zijn jup...

Als ik nog eens naar het plannetje kijk, is de gipsblokken muur zelfs niet eens tegen de muur gebouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 18-05-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

bottom line schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Nou, die 7cm ga je niet missen en het oog wil ook wat. Los van dat ik dit zelf mooier vind, heeft de baas thuis er ook wat van te vinden :)
bottom line schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:27:
[...]
Lelijke achterkant van een kast? Kan je toch gemakkelijk bekleden met gyproc? Of MDF?
Of sinds wanneer kan je gyproc niet afwerken tot aan het plafond? Of MDF schilderen in de kleur naar keuze?
Minder geluid, terwijl je aan 2 kanten een 'deur'gaten hebt, die je niet kan afsluiten? Gaat echt de hoofdreden zijn jup...

Als ik nog eens naar het plannetje kijk, is de gipsblokken muur zelfs niet eens tegen de muur gebouwd.
Welk “plannetje” bedoel je?
Mocht het om die van mij gaan; muurtje is gewoon tot aan het plafond. Zowel in het echt als in de tekening. Wat je mogelijk met een muurtje verwart is het hoge hoofdbord van het bed. Die staat ook in de tekening.

Een plaat simpelweg vast schroeven aan de kast zou kunnen, maar die krijg je én nooit mooi tegen het plafond én je kast staat los. Dan zal je toch echt een wandje moeten plaatsen, kan inderdaad ook van gyproc profielen en gipsplaten. Ik heb voor gipsblokken gekozen.

Ik vermoed echter dat je het plaatje nog niet goed begrepen hebt. De L-vormige wand in de kamer stond er niet, die is opgetrokken uit gipsblokken.

[ Voor 65% gewijzigd door fmb op 19-05-2021 00:00 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
[...]

Je hebt al aardig wat reactie gehad, maar hierbij ook hoe ik het heb gedaan. Zijn we erg blij mee. Bij ons ook een raam in de inloopkast en moet zeggen dat dat voor het licht wel erg fijn is.

[Afbeelding]
Bedankt, dit is ook echt een mooie. Ik ben inderdaad best tevreden met alle respons die hierop is gekomen. Grappig hoe iedereen een andere oplossing heeft. Jouw oplossing biedt ruimte aan een zeer ruime inloopkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 896gerard
[...]

[Afbeelding]
Ik heb die van jou ook even bij ons geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj_wCoRPjgvRrPYmAkQnQhMh7w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EceXjG0fJ5UJ9NDTQp9q2EWc.jpg?f=fotoalbum_large

Je mist nét de ruimte voor layout met een deur en symmetrie. Het gangetje ernaast zou net te smal worden.

Het bed aan de andere muur levert wel wat extra verkeersruimte op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGG9F0-M-I5nNj12VEbev369R1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcNVeftAmKieqxAj1LAVL0Vn.jpg?f=fotoalbum_large

en een zeer ruime inloopkast met 7 hoge kasten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RfJ81_yt60bViqo3v_G_cSNNxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1fyVfIE2mzf8KLJmNA3gfvr.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe dan ook, we gaan er nog eens goed over nadenken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 23:51
sloo0683 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:49:
Wie heeft er ervaring met bouwbegeleiding/controles en/of bouwkundige keuring achteraf bij een groot nieuwbouwproject (> 100woningen). Is dit zinvol / slim om te doen?
wij hebben de opleverkeuring laten doen door VEH. In ons geval is dat goed bevallen.

ik denk dat het niet zo veel uitmaakt door welke tent je het laat doen, maar neem wel iemand mee die verstand heeft van de normen en weet waarop hij moet letten.

bij ons werden dingen gezien als te weinig beugeltjes op een ventiatiebuis. dit zijn typisch dingen die je als leek niet ziet. Daarnaast heb je geen/weinig discussie over de norm, zoals die vage norm die krassen in glas in de zone 5cm vanaf het kozijn toelaat....

buren van ons hadden ook bij de vooroplevering een bouwkundige meegenomen en hadden daardoor bij de oplevering minder openstaande punten.

[ Voor 7% gewijzigd door burnedhardware op 19-05-2021 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Ik had alle 11 woningen in het project opgegeven als voorkeur op volgorde van onze voorkeur. Uiteindelijk eerste keus gekregen.
Het helpt zeker goed in beeld te komen bij de makelaar. Informatiegesprek / hypotheekcheck / regelmatig even bellen met vragen en wanneer er gevraagd wordt om eigen middelen ongeveer net zo ruim rekenen als dat badkamerleveranciers doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Gisteren weer een puntje tegen gekomen op de bouw waar ik slechte zin van krijg.
Is er iemand die mij een spiegel wil bieden of het terecht is?

Bij het metselen hebben ze niet opgelet en de hwa afvoer locatie exact voor de buitenkraan geplaatst.
Inmiddels bij het bekleden van het dak zijn ze erachter dat dat niet handig is, nu hebben ze wat mij betreft de afvoer niet ver genoeg gezet....
Als ze dit zo uitvoeren zit de hwa afvoer alsnog vlak langs de buitenkraan en kom je beneden in de knoop met je afvoerputje.... Of valt het wel mee en ben ik nou gek...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HThsXYMF1Qm4Kb9m5gPRoYbaL0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hR7WHKNDu7HpTpfvcgN3wVrK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPFkZmHIGfSHi6j9hgR3ZtdJ8G8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njPPooU5oJZRx06IfWY2pueU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Wat een onhandige samenloop zo....

Mag ik vragen waarom er 2 afvoeren boven elkaar zitten? Is de tweede een noodoverloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Niwla schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:56:
Wat een onhandige samenloop zo....

Mag ik vragen waarom er 2 afvoeren boven elkaar zitten? Is de tweede een noodoverloop?
Het verdient wat mij betreft niet echt de schoonheidsprijs zo.

De bovenste is inderdaad een noodoverloop, de hwa pijp zelf zit aangesloten op een ondergrondse drainage/tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-06 11:07
Mag ik hier een vraag stellen aan mensen die verstand hebben van electronica;

ik heb een dubbele schakelaar en; 1 van de wippen bedient de lamp in de keuken en de 2e wipper de lamp boven de tafel; nu heb ik een inbouwdimmer gevonden die deze schakelaar smart zou maken en ik deze kan koppelen in Hue; maar in hun handleiding gaan ze steeds uit van een enkele schakelaar;

hoe doe ik dat op een dubbele ?

het betreft deze inbouwdimmer https://www.robbshop.nl/i...2-draads-400w-robb-smarrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Len020 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:10:

ik heb een dubbele schakelaar en; 1 van de wippen bedient de lamp in de keuken en de 2e wipper de lamp boven de tafel; nu heb ik een inbouwdimmer gevonden die deze schakelaar smart zou maken en ik deze kan koppelen in Hue; maar in hun handleiding gaan ze steeds uit van een enkele schakelaar;

het betreft deze inbouwdimmer https://www.robbshop.nl/i...2-draads-400w-robb-smarrt
Probleem is vaak de beschikbare ruimte in de inbouwdoos en niet het feit dat het een dubbele schakelaar is.
Je kunt overwegen om na oplevering zelf nog een extra inbouwdoos te (laten) plaatsen naast de huidige en er dan 2 enkele schakelaars van te maken. Dan heb je voor beiden ruimte voor een inbouwschakelaar erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb nooit eerder vloerverwarming gehad maar in het nieuwe huis straks wel. We willen in de woonkamer en slaapkamer een entresol inbouwen. In de voorbereiding daar op wil ik nu vloerverwarmingsvrije zones aangeven zodat we op die plekken straks een wenteltrap of een pilaar in de vloer kunnen verankeren.

Stel dat het inbouwen van de entresols allemaal niet door gaat om de een of andere reden. Hoe vervelend is het als je dus plekken van 40-50cm geen vloerverwarming hebt? Die plekken zullen over het algemeen meer richting de wanden en in hoeken zitten. Dus niet in de loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

896gerard schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 00:57:
[...]
Ik heb die van jou ook even bij ons geprobeerd:

...

Hoe dan ook, we gaan er nog eens goed over nadenken ;)
Die laatste zit er best goed uit. Hou je iets van 60cm over aan weerzijden van het bed?
Niet heel ruim, maar kan wel prima.

Succes met ontwerpen / bedenken / kiezen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Alic3 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:30:Hoe vervelend is het als je dus plekken van 40-50cm geen vloerverwarming hebt?
Op die plekken in huis zal je een jas aan moeten doen. De rest zal comfortabel op temperatuur zijn.

Zonder dollen, voor de kamertemperatuur maakt het natuurlijk weinig uit. De vloer daar zal misschien iets koeler aanvoelen, dus voor blote voeten ga je het wel merken afhankelijk van het type vloer (steen eerder dan hout).

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb

fmb

Alic3 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:30:
Ik heb nooit eerder vloerverwarming gehad maar in het nieuwe huis straks wel. We willen in de woonkamer en slaapkamer een entresol inbouwen. In de voorbereiding daar op wil ik nu vloerverwarmingsvrije zones aangeven zodat we op die plekken straks een wenteltrap of een pilaar in de vloer kunnen verankeren.

Stel dat het inbouwen van de entresols allemaal niet door gaat om de een of andere reden. Hoe vervelend is het als je dus plekken van 40-50cm geen vloerverwarming hebt? Die plekken zullen over het algemeen meer richting de wanden en in hoeken zitten. Dus niet in de loop.
Hoe verwarm je straks? Is het een nieuwbouwhuis dan heb je neem ik aan een warmtepomp. De temperatuur van de vloer is dan als het goed is lager en daarmee valt het verschil een stuk minder op. Je zal een zone hebben die iets koeler is; denk niet dat dat heel erg stoort.

Wat misschien wat lastiger is: je weet nooit exact zeker of de vloerverwarming er niet gelegd wordt. Dus je moet dit altijd goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Laatst online: 06-06 23:23
Len020 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:10:

Als je meerdere schakelaars wilt aansluiten op deze module moet je gebruik maken van puls drukkers. Deze kun je parallel aan elkaar schakelen en aansluiten op S1
Zie ook het laatste plaatje in de handleiding: https://www.robbshop.nl/m..._200-011-0_1205744971.pdf

Deze module stop je dus achter de laatste schakelaar (waar de draad direct naar de lamp gaat). Vervolgens sluit je beide schakelaars parallel aan op de S1 ingang, waarbij je de 2 zwarte draden van schakelaar naar schakelaar gebruikt om de verste pulsdrukker aan te sluiten en 2 nieuwe korte draden gebruikt om de pulsdrukker bij de module aan te sluiten.

EDIT: nog niet helemaal wakker. Gelezen alsof het een hotel/wissel schakeling is.
Voor het aansturen van 2 lampen heb je 2 modules nodig (of een module die 2 verschillende lampen kan schakelen, al weet ik niet of die bestaan).
Wel zijn er dimmers (oa fibaro) waarop 2 schakelaars kunnen worden aangesloten. Je kunt dan met een hub ervoor zorgen dat die schakelaar een andere dimmodule aanstuurt.
Je kunt ook kijken of er ruimte is om de module achter de lamp zelf te plaatsen. Je kunt dan 1 module voor lamp 1 achter de dubbele schakelaar plaatsen (en daar de schakelaar van lamp 1 op aansluiten) en 1 module voor lamp 2 achter lamp 2 plaatsen (en dan de 2 zwarte draden gebruiken om de schakelaar van lamp 2 aan te sluiten). 2 modules in 1 inbouwdoos gaat waarschijnlijk niet passen.

[ Voor 22% gewijzigd door darasta op 19-05-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 20:44
fmb schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Hoe verwarm je straks? Is het een nieuwbouwhuis dan heb je neem ik aan een warmtepomp. De temperatuur van de vloer is dan als het goed is lager en daarmee valt het verschil een stuk minder op. Je zal een zone hebben die iets koeler is; denk niet dat dat heel erg stoort.

Wat misschien wat lastiger is: je weet nooit exact zeker of de vloerverwarming er niet gelegd wordt. Dus je moet dit altijd goed controleren.
Interessant voor onze woning die ook wordt opgeleverd einde dit jaar. Is er een goede manier hoe je dit kan controleren? Of er ergens geen leidingen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Haassiej schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Interessant voor onze woning die ook wordt opgeleverd einde dit jaar. Is er een goede manier hoe je dit kan controleren? Of er ergens geen leidingen liggen.
Verwarming lekker opstoken en dan met een warmtebeeldcamera kijken.
Alternatief is de vloer vochtig maken voor je hem opstookt en kijken waar het als eerste opdroogt. Iets minder betrouwbaar, maar je hoeft geen camera te kopen of huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Haassiej schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Dat kan door middel van een warmtebeeldcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Laatst online: 06-06 23:23
Wordt tijd om de vragen door te nemen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
fmb schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:46:
[...]

Nou, die 7cm ga je niet missen en het oog wil ook wat. Los van dat ik dit zelf mooier vind, heeft de baas thuis er ook wat van te vinden :)

[...]

Welk “plannetje” bedoel je?
Mocht het om die van mij gaan; muurtje is gewoon tot aan het plafond. Zowel in het echt als in de tekening. Wat je mogelijk met een muurtje verwart is het hoge hoofdbord van het bed. Die staat ook in de tekening.
Hoofbord was het inderdaad ;)
Als het die L hoek is, dat je muur is, dan snap ik het beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024

Wij hebben in ons project eerste en tweede keus aangegeven, de derde keus niet aangegeven. Daarnaast bij inschrijven voor de loting meteen werkgeversverklaringen meegestuurd zodat duidelijk werd dat de financiering geen probleem zou zijn. Geen idee of het geholpen heeft, maar eerste keus gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

bottom line schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Hoofbord was het inderdaad ;)
Als het die L hoek is, dat je muur is, dan snap ik het beter
Het is inderdaad dat gehele muurtje in een L vorm dat de kamer opdeelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Oprechte vraag aan al die mensen die de laatste pagina plaatjes posten van (enorme) inloopkasten.

Wat moet je in vredesnaam met zoveel kastruimte voor kleding? Hangt dat echt helemaal vol??

Wij hebben in ons huis de inloopkast/kamer ingekort tot een hok van 70x200cm en daar staat nu een 4-delige PAXkast in. Voldoet prima voor ons 2en en de rest van de ruimte (bijna 4 m2) is bij de kinderkamer aan de andere kant getrokken.
Op zolder staat nog een grote kast waar kleding en jassen in hangen waar het momenteel niet het seizoen voor is.

Vind die plaatjes van @millerman_sf en @Krijgertje1979 trouwens wel erg leuk gevonden. Worden mooie kamers zo!

[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 19-05-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Er is denk ik naast kleding nog een aantal zaken dat je ook in de kledingkast kwijt zou kunnen. Denk aan badkamerspullen zoals handdoeken of de shampoovoorraad. Of spullen uit het washok. Schoenen kun je in de hal kwijt of in een kledingkast.

In ons huidige huis hebben we een gipswandje van 2m in de slaapkamer gezet, met daarachter 2x een ondiepe Pax met planken en lades en tegen de muur een zelfgemaakte houten steigerconstructie voor alle hangers. Prima voldoende ruimte voor ons nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Pl8ZRWw6QHXQuiXbjoPqGAlnZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQTO2ihCDJZGESnc65kuhK8a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Farmerwood schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:17:
Oprechte vraag aan al die mensen die de laatste pagina plaatjes posten van (enorme) inloopkasten.

Wat moet je in vredesnaam met zoveel kastruimte voor kleding? Hangt dat echt helemaal vol??
...
Terechte vraag.
Als eerste zal de hoeveelheid kleding wisselen per persoon / gezin.
Ten tweede zoals @millerman_sf ook aangeeft hangt het er ook vanaf wat er in die kast komt te liggen.
Ten derde in ons geval ook een kast meer als soort vitrine ingericht, dus daar staat niet zoveel in ;)

Als je de inloopkast niet alleen gebruikt voor gewone kleding, maar ook voor colberts (zou je ook aan een kapstok kunnen hangen), (flinke O-) ) voorraad schoenen, beddengoed, handdoeken, schoonmaakdoeken, sportkleding, etc. gaat het met de ruimte erg hard.

Maar goed, laten we het maar weer over woningen hebben. Een inloopkast is dan wel een onderdeel daarvan maar die heeft nu wel weer genoeg aandacht gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door fmb op 19-05-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard

Tja, mijn eigen kloffie past in 1 rechtopstaande 60x60 kast met ruimte over.

Ik denk dat de verhouding ongeveer 1:4 is tov mijn vriendin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

896gerard schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Tja, mijn eigen kloffie past in 1 rechtopstaande 60x60 kast met ruimte over.

Ik denk dat de verhouding ongeveer 1:4 is tov mijn vriendin ;)
Zelfde hier. Vriendin heeft als hobby kleding, die kan een gehele kamer met kasten in haar eentje al vullen. In onze vorige woning had ik een steigerbuis van 4 meter opgehangen voor al haar hangers. Die hing nagenoeg vol. :+ Ik ga dat, naast een kastenwand, in het nieuwe huis weer doen, goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
fmb schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Het is met een warmtepomp dus dan is de temperatuur ook al lager inderdaad. Niks om me zorgen over te maken dus.

Het is een appartement dus ik verwacht niet tussendoor goed te kunnen kijken of ze de vloerverwarming wel goed hebben aangelegd. Dus iets van een warmtecamera huren tzt lijkt me een goed plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Wij hebben ook als meerwerk een scheidingswand laten plaatsen in de slaapkamer. We hebben nu ook een ENORME schuifdeurkast in onze slaapkamer. Hoe meer ruimte je hebt, hoe meer ruimte je gaat gebruiken. Een weg terug is er dan niet meer.
Inderdaad naast kleding ook extra badkamerspullen, beddegoed e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhAtJruefhCDEnaj_yBLHuqHMuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcTpdWVI7SIZcbAxLlXUDVGp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

Wij hebben in ons huis de inloopkast/kamer ingekort tot een hok van 70x200cm en daar staat nu een 4-delige PAXkast in. Voldoet prima voor ons 2en en de rest van de ruimte (bijna 4 m2) is bij de kinderkamer aan de andere kant getrokken.
Op zolder staat nog een grote kast waar kleding en jassen in hangen waar het momenteel niet het seizoen voor is.

Vind die plaatjes van @millerman_sf en @Krijgertje1979 trouwens wel erg leuk gevonden. Worden mooie kamers zo!
Tja, die vraag kan je op het hele huis toepassen natuurlijk :D Op die manier heb je aan een huis van 40m2 genoeg natuurlijk ;)

Bij ons liggen er ook dekbedden, lakens, sportkleding en nog meer van zulke zaken in. Ik heb 1/3 in gebruik, mijn vriendin denk ik 1/2 en de rest met andere spullen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
Mijn vrouw heeft 2 problemen:
1. Niets om aan te trekken.
2. Geen ruimte in de kledingkast.

Ruimte die je hebt, ga je doorgaans ook gewoon gebruiken. Dus voorkomen dat die ruimte ontstaat, helpt om het aantal onnodige spullen/kleding binnen de perken te houden. Bij ons in ieder geval werkt het zo.
Pagina: 1 ... 3 ... 350 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.