Activiteit voor de komende weken wordt het netter maken van de ruimte naast onze berging die tevens de ingang van onze tuin is voor de spelende kinderen (richting straat). We hebben achter ook nog een deur in de berging en een schuifpui in de keuken. Dat is voor ons de hoofdroute naar de tuin.
Zoals op de foto te zien is het momenteel vooral de plek waar de containers en een hoop zooi staan. Tevens staat hier mijn grondwaterpomp waarvan de puls net achter de pomp geslagen is.
Eigenlijk wil ik hier ook de ladder, grasmaaier, tuingereedschap en buitenspeelgoed van de kinderen kwijt om meer ruimte in de berging te krijgen. (Ik verzamel fietsen

)
Ik zit in dubio hoe dit mooi in te richten en hoop op wat ervaringen/tips van mensen met een vergelijkbare ruimte naast hun (nieuwbouw)woning.
Optie 1: Een lange (spatwater dichte) kast tegen de muur maken (met wisselde diepte) waar alles in kan. (Is iets van Betonplex daarvoor handig?)
Optie 2: Een afdak maken (van transparant polycarbonaat kanaalplaat), het hekwerk dicht maken en daarna gewoon wat beugels en planken met kratten maken.
Optie 3: Er een complete extra berging van maken die geheel dicht is en daarna gewoon wat beugels en planken met kratten maken.
Optie 4: <vul maar aan :)>
De laatste optie betekent ook een vergunning aanvragen aangezien ik direct aan gemeentegrond grens. Het is ook by far de duurste optie.
Tevens vind ik het ergens zonde om er een lange donkere tunnel van te maken waarbij ik de vrij dure tuinpoort eigenlijk ook moet vervangen.
Foto 1: Foto van de huidige situatie
Plaatje 2: Schets met afmetingen en wat afmetingen van de grootste items die er (komen te) staan.